Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Saus/dresseing

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-04-05, 22:24   #1
Pianoman
Medlem

Pianoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 49
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Saus/dresseing

Jeg spiser stort sett kjøtt/fisk/fugl og wokkede grønnsaker til middag. Noen som har et par gode råd til sauser/dressinger? Vil ha noe enkelt som ikke tar tid å lage...Blir litt "tørt" med bare grønnsaker og kjøtt.

På forhånd takk!

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 22:55   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det er en "sausetråd" her inne

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4481

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 01:27   #3
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hvis jeg ikke gidder å lage saus, bruker jeg ofte rømme med krydder, eller kesam med krydder. Syns det er veldig godt. Blandet ut rømmen/kesamen med masse hvitløkspulver, salt, pepper, evt litt søtstoff og feks dill. Nydelig til laks, og veeeldig godt som pizzadressing til ketolysepizza.

Gammel 19-04-05, 08:42   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

ja, det er godt

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 08:48   #5
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Jeg har helt dilla på stekte sjamignonger stekt i litt smør, salt og pepper og rømme..hmm...

Jeg har også brukt kremost med urter (hele boksen inneholder 3 g karbo tror jeg) og jeg bruker halve boksen sammen med svinekoteletter eller kyllingfilet.
Blir ganske kompakt, men en nydelig smak ! Fant den oppskriften under Atkins induksjonsmat

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 10:06   #6
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Når du wokker har du jo all verdens anledning til å lage saus! Jeg har dilla på kokosmelk for tiden. Bare hell kokosmelk over maten når den er nesten ferdig, klipp litt friske urter oppi (les: frisk koriander), og spis når alt er varmt. DEILIG!

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.