Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-11, 18:22   #1
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei
Smile

Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

1) spiller vel ingen rolle hva man spiser hvis man holder seg på rett karbonivå? (Tanker hvis man bare tenker vektnedgang og ikke mer dypt) Holder meg på ca 15 pr dag, men er ikke flink nok til å spise grønt men vekten går ned ca 1 kilo pr uke og jeg er i ketose

2) Hører mange snakker om vektoppgang når man spiser litt mer karbo . Blir litt skremt av dette..
Ser på ketose som en "slankekur" ikke noe vedvarende over veldig lang tid. Fortsatt planer om lavkarbo. Hadde vært gøy å fått erfaring fra noen som har vært gjennom opptrappingen uten at alle kiloene renner på.

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 19:59   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Hva spiser du for å få i deg 15g karbo pr dag når du spiser lite grønt? Betyr det lite salat eller lite grønnsaker?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:13   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Har du lest nybegynner-tråden?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:15   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Det spiller en rolle hvor karbene kommer fra mtp bla blodsukkerstigning

Om du går tilbake til å spise som du har gjort tidligere, er det også naturlig å gå ut fra at du vil havne på tidligere igjen vekt også

Vil tro mange av oss ikke så for seg å spise lavkarbo etter endt "slanking", men så mange av oss trives så godt på dette kostholdet at vi bare fortsetter Hvor akkurat du kan/bør/må ligge for å ikke gå opp igjen, vil du vite mer om etterhvert som du blir bedre kjent med kostholdet og vet hvordan din kropp reagerer på ulike ting

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:19   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

I teorien skal det ikke ha så mye å si hvor karbene kommer fra, så lenge de er greit fordelt gjennom dagen og "innpakket" i fett og protein som de skal være.. Men mange som opplever vektstopp hvis de spiser for mye melkeprodukter, lavkarbobrød og lavkarbogodis, eller hvor det er du får de karbene dine fra. Ned 1 kilo i uka er jo bra da, men prøv å få i deg litt grønnsaker uansett

Å øke på karbene er ikke farlig så lenge du øker litt og litt (legg på 5-10g daglig per uke, f.eks.), da ser du hvor mye kroppen tåler før vekta går oppover, og sult- og "må ha"-følelsen kommer tilbake.. Å gå rett fra lavkarbo til høykarbo derimot, vil en sannsynligvis gå opp i vekt hvis man ikke passer veldig godt på og har selvdisiplin fra en annen verden. Er nok vel så mange som opplever større nedgang med litt mer karber når en kommer litt ned i vekt, som de som opplever vektoppgang.

Etter jeg økte på karbene fra 20g til ca det dobbelte, har jeg faktisk opplevd større vektnedgang, men vet at jeg hvis jeg øker veldig mye mer kommer vekta til å stoppe opp og den ubehagelige, falske sultfølelsen jeg får av karber kommer tilbake. Derfor er planen å holde meg på dette nivået livet ut, med mer rom for utskeielser når jeg når målvekta

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:23   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

I teorien skal det ikke ha så mye å si hvor karbene kommer fra,

Dette stemmer ikke, det har veldig mye å si hvor karbene kommer fra. Noen av de tas veldig lett opp i kroppen, og gir rask blodsukkerstigning. Dette igjen gir insulinutskillelse, som fører til fettlagring.
Andre tas sakte opp i kroppen, gir lav eller ingen blodsukkerstigning og insulinutskillelse, og stimulerer derfor heller ikke fettlagringen.
Når du ønsker å ligge så lavt som 15g karbohydrater pr dag bør de fleste av disse komme fra grønnsaker som vokser over bakken. Og det bør være grønnsaker til hvert måltid.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:34   #7
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Tusen takk for bra svar

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:38   #8
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hva spiser du for å få i deg 15g karbo pr dag når du spiser lite grønt? Betyr det lite salat eller lite grønnsaker?

Lavkarbobrød, omelett med tomat, paprika, selleri o.l, nøtter.....

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:41   #9
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du lest nybegynner-tråden?

Ja flere ganger og Hexeberg. Blir litt forvirret som ny da det er så delte meninger.. Men svaret er vel kanskje at alle reagerer forskjellig

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:39   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette stemmer ikke, det har veldig mye å si hvor karbene kommer fra. Noen av de tas veldig lett opp i kroppen, og gir rask blodsukkerstigning. Dette igjen gir insulinutskillelse, som fører til fettlagring.
Andre tas sakte opp i kroppen, gir lav eller ingen blodsukkerstigning og insulinutskillelse, og stimulerer derfor heller ikke fettlagringen.
Når du ønsker å ligge så lavt som 15g karbohydrater pr dag bør de fleste av disse komme fra grønnsaker som vokser over bakken. Og det bør være grønnsaker til hvert måltid.

3-4g karbo vil nok ikke ha så forferdelig stor påvirkning på blodsukkeret uansett, når det spises i kombinasjon med flere hundre kalorier fett og protein.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:08   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Har 2 spørsmål, håper noen kan svare

Går du ned, så virker det for deg Men det kan stoppe opp og da må du smøre deg med litt tålmodighet og se hva du kan endre på.
De fleste (?) vil etter endt slanking tåle litt mer karber, men ikke et høykarbokosthold. Og hva du velger å spise som ferdigslanket blir kanskje ikke det samme som meg
Jeg blir ekstremt lett fysen på sjokolade og snop, og det tror jeg ikke går over selvom jeg skulle bli slank, så jeg må nok holde meg på den smale sti

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå trenger jeg svar, håper noen er tålmodige til å svare jenta26 Spørsmål og svar 14 11-10-11 21:19
Oppgave om Atkins, håper noen har tid til å svare!! ingridtoll Atkins kosthold 2 09-11-09 17:30
Håper noen orker svare på et par ting bollekinn Spørsmål og svar 6 28-04-09 22:57
Blodsukkerspørsmål ... Håper noen vil svare ... Dippsey Induksjonen 18 09-04-08 14:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no