Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som går ned ved å kun ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-12-11, 23:39   #1
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Noen som går ned ved å kun ...

Er det noen her som går jevnt ned i vekt ved å kun kutte ut dette;

-poteter
-ris
-pasta-
-sjokolade og annen snop
-potetgull og annen snacks
-brød

Denne måten å spise lavkarbo på hadde gjort alt mye lettere syns jeg...

Gammel 05-12-11, 00:21   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Noen som går ned ved å kun...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det noen her som går jevnt ned i vekt ved å kun kutte ut dette;

-poteter
-ris
-pasta-
-sjokolade og annen snop
-potetgull og annen snacks
-brød

Denne måten å spise lavkarbo på hadde gjort alt mye lettere syns jeg...

Jeg og mannen gjør det helt o

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:03   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som går ned ved å kun...

Har ikke kutta ut alt det heller, men begynt å innta det på en helt annen måte. Men du spiser ketogent nå? Hva spiser du ikke nå som du kan begynne med hvis du går for å "bare" kutte ut de matvarene?

Gammel 05-12-11, 09:51   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Noen som går ned ved å kun ...

Det ser jo veldig lavkarbo ut. Dvs at du ønsker å spise alt av frukt og grønt? (minus poteten)

Burde funke greit, bare du balanserer fruktinntaket. Spis litt nøtter sammen med frukten og ikke for mye frukt. Det er også forskjell på hvor mye sukker det er i forskjellig frukt

Det er jo ikke verre enn å teste det en liten mnd og se?
Selvom andre går ned i vekt på den måten er det ingen garanti for deg. Og vice versa

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:35   #5
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg og mannen gjør det helt o

Takk for tilbakemelding.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har ikke kutta ut alt det heller, men begynt å innta det på en helt annen måte. Men du spiser ketogent nå? Hva spiser du ikke nå som du kan begynne med hvis du går for å "bare" kutte ut de matvarene?

Spiser ketogent ja. Jeg spiser ikke div. grønnsaker og f.eks banan. Jeg spiser ikke sauser med litt hvetemel i eller puréer med hvetemel i. Og div supper med mer enn 5 kh pr 100. Jeg spiser også begrenset med grønnsaker. Og så ønsker jeg å spise hva som helst som blir servert meg borte, bare kutte ut poteter, ris, brød, pasta. Slike enkle ting. Ønkser også å spise hva jeg vil av dressinger til salater ute på restauranter... Og alle indiske sauser, kinesiske sauser osv...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det ser jo veldig lavkarbo ut. Dvs at du ønsker å spise alt av frukt og grønt? (minus poteten) Ja, bl.a.

Burde funke greit, bare du balanserer fruktinntaket. Spis litt nøtter sammen med frukten og ikke for mye frukt. Det er også forskjell på hvor mye sukker det er i forskjellig frukt

Det er jo ikke verre enn å teste det en liten mnd og se?
Selvom andre går ned i vekt på den måten er det ingen garanti for deg. Og vice versa

Jeg savner kun banan av frukten, og den er jo værst... Jeg vet jeg bare kan teste det, men er redd for å sprekke fra dette opplegget. Jeg er svak om jeg sprekker. Derfor ønsket jeg å høre om det var flere som gjorde dette, og så lyktes, for da er jo sannsynlighet for at jeg også gjør det

Gammel 05-12-11, 12:41   #6
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Har du lest fedon? Kan anbefales

Gammel 05-12-11, 12:49   #7
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Har du lest fedon? Kan anbefales

Nei, kanskje jeg skal kjøpe meg en ny bok og bli inspirert igjen?

Gammel 05-12-11, 12:58   #8
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Ja, kan være lurt. Han teller ikke karbohydrater, men er fokusert på at de skal være trege. Jeg gikk ned 15 kg etter et svangerskap med fedonkost.

Gammel 05-12-11, 13:01   #9
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ja, kan være lurt. Han teller ikke karbohydrater, men er fokusert på at de skal være trege. Jeg gikk ned 15 kg etter et svangerskap med fedonkost.

Følger du fortsatt fedon?

Gammel 05-12-11, 13:02   #10
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Nei, jeg kjører mitt egen late opplegg

Det er vel utgansgpunkt i ketogen diett, men med mye mer karber i form av grønnsaker som vokser hvor de vil, bønner, ris i små mengder, fullkornspasta o.l Blir vel under 70 gram per dag som oftest, men spiser mindre mengder fett en ketogen kost.

Gammel 05-12-11, 19:20   #11
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Legg til hvetemel/raffinert mel også på den lista, så burde det fungere veldig bra

Gammel 05-12-11, 20:10   #12
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg savner kun banan av frukten, og den er jo værst...

Det er vel så. jeg for min del spiser oftest en banan til frokost, og gjerne et eple eller en pære på ettermiddagen. Utover dette er jeg forsiktig med karbohydratene. Så jeg ligger nok på ca 50-70g karbo til dagen, og tar av jevnt og trutt. Så det går an å ta av selv om man ikke kutter ut all frukt ja...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:31   #13
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Takk for tilbakemeldinger

tenker, tenker, tenker.... hm...

Gammel 05-12-11, 21:10   #14
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Har du lest "bedre uten brød"? Lutz tillater jo opptil 72 gram karb per dag uten at du trenger å minke på fettet

Kanskje det er noe? Enklere å kombinere med dine ønsker enn Fedon, kanskje?

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:34   #15
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Har du lest "bedre uten brød"? Lutz tillater jo opptil 72 gram karb per dag uten at du trenger å minke på fettet

Kanskje det er noe? Enklere å kombinere med dine ønsker enn Fedon, kanskje?

Nei det har jeg ikke lest... Skal google litt... Takk Aline!

Gammel 06-12-11, 00:33   #16
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

I bunn og grunn kommer det helt an på hvor bra insulinet ditt fungerer om du går ned eller ikke på den måten. Og om du har intoleranse for f.eks hvetemel eller andre ting du holder deg unna nå.

Gammel 06-12-11, 01:32   #17
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I bunn og grunn kommer det helt an på hvor bra insulinet ditt fungerer om du går ned eller ikke på den måten. Og om du har intoleranse for f.eks hvetemel eller andre ting du holder deg unna nå.

Kan man ta en blodprøve for å finne ut dette?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.