Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Søtningsmidlers evne til å bevare matvarer friskeSukker er jo en ingrediens som øker holdbarheten. Hva med sukrin og de andre søtningsmidlene? Vil de bevare maten like godt og lenge? Jeg er forresten overrasket over hvor lenge bakst med sukrin holder seg.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
Sv: Søtningsmidlers evne til å bevare matvarer friskeJeg har lurt på litt av det samme! Bl a ved laging av gravlaks/ørret. Da settes fisken inn med en blanding av salt og sukker og det foregår jo en form for kjemisk prosess i fisken de 4 dagene den skal ligge i laken. Blir det samme prosess med andre søtningsmidler, f eks sukrin eller tagatose? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan bevare LCHF-brødet? | lenos | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 4 | 06-08-11 09:28 |
Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk vite | trude.lutt | Stoffskifte / hormonproblemer | 28 | 07-07-11 21:24 |
Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske? | Chantelle | Lavkarbo generelt | 26 | 23-04-09 19:51 |
Friske jordbær på tilbud! | Carisma | Livets lyse side | 1 | 09-02-07 21:53 |
Induksjonsmat - friske tips ønskes | Fjonken | Atkins kosthold | 10 | 02-04-06 12:48 |