View Full Version : FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sider :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
Hei alle sammen! Beklager at jeg har vært fraværende, men forrige mandag var det mye som skjedde (dødsfall osv). Har vært flink pike likevel.. Men nå er jeg over i fase II=) Vi sees der! Lykke til videre!
Kondolerer :klem:
Håper det går bra med deg og lykke til i Fase 2 :klem:
grotingeling
01-03-10, 13:41
Hei alle sammen! Beklager at jeg har vært fraværende, men forrige mandag var det mye som skjedde (dødsfall osv). Har vært flink pike likevel.. Men nå er jeg over i fase II=) Vi sees der! Lykke til videre!
Kondolere :klem:
ja så er det atter en ny uke ,,ser noen har skjeiet ut litt deriblant meg ,, ikke så mye denne gangen heldigvis ,,så vekta er stabil
helga er i grunn vansklig ,,
ellers er jeg rett rundt gjørne og kan fårhåpentligvis snart forandre på ticeren med mer ned
gratulerer til alle der som har gått ned denne uka ,jeg har flydd opp og ned en halv kilo,,
og den Belgiaturen hiver jeg meg på
Joho... Svigermor kom innom en kjapp tur nå. Hun skal være med mannen og ungene på bading for jeg må på øving i dag.
Hun ser på meg og sier: du har tatt av du. Det er ikke vanskelig å se...
Hun vet ikke noe om at jeg går på eurodiet. Hun vet jeg har spist lavkarbo da... Det var kjekt.
I dag er jeg inni en str 46 bukse. den er rimelig tight, men den funker ikke noe mindre enn de andre buksene mine i 48... Så jeg har gått ned hvertfall en størrelse, om ikke halvannen...
I dag var det pannekaker til middag i heimen. Kjekt når vi kan spise det samme. Mann og barn spiste vanlige og jeg europannekaker. Men jeg klarte ikke holde meg helt unna baconet. Så det er min første utskeielse.. Noen biter med bacon (slike tulip baconterninger). Håper ikke det gjorde for stort utslag på vekta.. Men du verden så godt det var da.... Men nå lever jeg på den en stund, og bretter opp armene og fortsetter, uten utskeielser.. Grønnsaker er et sorgens kapittel, spesielt i dag.. Har ikke spist annet enn en tomat i dag... Får lage salat i morgen tror jeg. Jeg har aldri vært noe på salat og grønnsaker. Begynner å bli lei blomkål og brokkoli og salat blir jeg lei etter noen dager. eneste jeg ikke er lei av er den hjemmelagede tomatsausen.
Hvordan lager man den ratatoilen dere snakker om?
Så deilig med komplimenter Mokki, det fortjener du :heia:
grotingeling
01-03-10, 19:29
Joho... Svigermor kom innom en kjapp tur nå. Hun skal være med mannen og ungene på bading for jeg må på øving i dag.
Hun ser på meg og sier: du har tatt av du. Det er ikke vanskelig å se...
Så flott kommentar :klem:
Hvordan lager man den ratatoilen dere snakker om?
Man tager diverse grønnsaker, f.eks. hvitløk løk, hvitløk squash, paprika, seleri, tomat (kan bruke tomatpure eller hermetiske tomater) og aubergine, som kuttes i biter
Litt smør tas i en kjele/panne, tilsett løk/hvitløk og seleri og svish dem til de er gyldne. Tilsett så de resterende grønnsakene, og senk varmen. La grønnsakene putre under lokk på lav varme til de slipper væsken. Rør av og til. Tilsett krydder etter ønske, evt. litt vann hvis raratouillien er litt "tørr". La det hele putre videre til alle grønnsakene er skikkelig møre.
gratulere Mokki ,, er det ikke deilig når en kommer inn i mindre str. og når noen komenterer det også , vokser en på det .og kjemper vidre
I dag har igrunn vært en tung dag, ble svimmel på trening og egentlig ikke komt meg helt ennå merker jeg.
Og jeg er drita lei av alt som heter suppe, paella og pasta :( Synes rett og slett det smaker vondt, iallefall pastaen.
Skal kjøpe laktolight neste gang og lese på frokostblading :):)
grotingeling
01-03-10, 20:53
I dag har igrunn vært en tung dag, ble svimmel på trening og egentlig ikke komt meg helt ennå merker jeg.
Og jeg er drita lei av alt som heter suppe, paella og pasta :( Synes rett og slett det smaker vondt, iallefall pastaen.
:klem:Sånne dager er skikkelig kjiipe:klem:
Vi går for en bedre dag i morgen :cool:
:klem:Sånne dager er skikkelig kjiipe:klem:
Vi går for en bedre dag i morgen :cool:
Absolutt, og i morgen har det skjedd ett mirakel, middagsrettene smaker godt igjen :lol:
grotingeling
01-03-10, 20:58
Absolutt, og i morgen har det skjedd ett mirakel, middagsrettene smaker godt igjen :lol:
Se der ja, der har du rette innstillingen http://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif
:D så absolutt de er så gode atte ,hehe ,jeg klarer dem rett og slett ikke
så her går det i,,
sjokofrokost
pannekake
caramellbar
og kjeks
og en skjelden gang crem brule
:D så absolutt de er så gode atte ,hehe ,jeg klarer dem rett og slett ikke
så her går det i,,
sjokofrokost
pannekake
caramellbar
og kjeks
og en skjelden gang crem brule
Jeg prøver helst å styre unna de produktene mest mulig siden de er søtet med kunstig søtning som magen reagerer på og selv om jeg vil ha sjokofrokost til alle måltider så blir det rett og slett for mye melk i løpet av dagen. Kan fremdeles ikke skjønne at man kan innta omtrent en liter skummet melk pr dag og være i ketose.
Huff da... (ja, jeg ble visst her, tross fase II) Men vet du hva jeg syntes var greit? å blande det jeg skulle ha i meg i kaldt vann.. kakao og supper og sånn... hvorfor sier du? det kan drikkes fortere når det er kaldt, og holder man for nesa, smaker det ingenting. SUPERT! Jeg er like lei sjøl... spesielt supper er FÆLT! forferdelig... men man må gjennom det. Og jeg kan jo trøste deg med at fase II er lettere i forhold til trening! I dag har jeg hatt en DEILIG treningsøkt=) for første gang siden jeg begynte på ED følte jeg at kroppen samarbeidet og jeg kunne ta i litt=) herlig!
Jeg prøver helst å styre unna de produktene mest mulig siden de er søtet med kunstig søtning som magen reagerer på og selv om jeg vil ha sjokofrokost til alle måltider så blir det rett og slett for mye melk i løpet av dagen. Kan fremdeles ikke skjønne at man kan innta omtrent en liter skummet melk pr dag og være i ketose.
Vet du, kakaoen funker i alle fall fint med kaldt vann... så du kan jo prøve?:P
Hvor mange av dere som er aktiv i denne tråden har vært på de andre fasene?
Og hvorfor er dere tilbake i Fase 1? Er det pga sprekker og stopp i kur eller fordi legen sender dere over på fase 1 igjen?
Har nemlig lest at etter fase 2 kan man ta en runde på fase 1 igjen (frister jækla lite akkurat nå :) )
Huff da... (ja, jeg ble visst her, tross fase II) Men vet du hva jeg syntes var greit? å blande det jeg skulle ha i meg i kaldt vann.. kakao og supper og sånn... hvorfor sier du? det kan drikkes fortere når det er kaldt, og holder man for nesa, smaker det ingenting. SUPERT! Jeg er like lei sjøl... spesielt supper er FÆLT! forferdelig... men man må gjennom det. Og jeg kan jo trøste deg med at fase II er lettere i forhold til trening! I dag har jeg hatt en DEILIG treningsøkt=) for første gang siden jeg begynte på ED følte jeg at kroppen samarbeidet og jeg kunne ta i litt=) herlig!
Skal prøve med litt vann i kakaoen i morgen :)
Bare du nevnte suppa nå ble jeg kvalm :D Jippi så jeg gleder meg til lunsj i morra :lol:
Bare du nevnte suppa nå ble jeg kvalm :D Jippi så jeg gleder meg til lunsj i morra :lol:
hoho oh lord. Jeg kjenner musklene skriker i protest etter dagens trening.. støl? yeah. Men i alle fall, kjenner det snører seg i halsen for meg også når jeg tenker på dem... Jeg prøver å tenke at det er medisin:P får i alle fall et helt annet forhold til mat.. Bortsett fra at jeg koser meg glugg ihjel med middagen:P haha
Kondolerer :klem:
Håper det går bra med deg og lykke til i Fase 2 :klem:
Takk:klem: Det var eksen som gikk bort i en skiulykke. :kadetgaar Heldigvis en stund siden vi hadde mye kontakt, men er jo forferdelig likevel. Spesielt med tanke på familien hans.. Men det går bra med meg, stort sett. Det er koselig at det er noen som bryr sg her inne, da=)!
grotingeling
01-03-10, 22:15
Og hvorfor er dere tilbake i Fase 1? Er det pga sprekker og stopp i kur eller fordi legen sender dere over på fase 1 igjen?
Har nemlig lest at etter fase 2 kan man ta en runde på fase 1 igjen (frister jækla lite akkurat nå :) )
Har tidligere gjennomført fasene 1 til og med 3 (2005-2006). Startet opp igjen med fase 1 i fjor, og gjennomførte 1 og 2 (veeel egentlig 3a også i desember). Er som du vet tilbake i fase 1, og det skyldes at jeg fortsatt har mange kg som skal bort.
grotingeling
01-03-10, 22:16
Bruker bare vann i ukedagene, og melk lørdag/søndag. Har ikke problemer med å drikke kakaoen varm, men kald fungerer også ;)
Jeg har vært i fase to før, men det ble masse kluss, først hadde jeg en oprasjon sånn helt plutselig, så sluttet legen min uten at han sa noe til meg , jeg skjønte ikke hvorfor han aldri ga lyd fra seg..:o Så har fått ny lege men mistet helt gnisten av alt det der. Så jeg har hatt en stopp i 2 mnd nå. Derfor er jeg på fase en igjen.
Men kan si deg at det fristet ikke noe særlig, men synes det går mye bedre denne gangen, føler meg ikke så dårlig. Ja så lenge jeg slipper å spise paelan da og supper og rissotto og og og og og, hehe
Ugh . ble helt uggen bare å tenke på paelaen:p
Har vært til og med fase 3. Jeg er tilbake i fase 1 fordi jeg har hatt et leeeengre opphold kan man si, uten å være ferdig slanket. Jeg bestemmer selv hvilken fase jeg vil være i til enhver tid, legen tar bare prøver og skriver ut resept på produktene. Prøver å være en stund i fase 1 fordi det er da du går mest ned, men jeg trives overhodet ikke...Fase 2 derimot synes jeg er greit. Kommer nok til å være der snart....
Jeg kom plutselig på noe nå som legen sa når jeg begynte på ED. Han sa man bare kunne være 2-3 mnd i ketose, og så måtte man stoppe for hvis ikke gikk forbrenningen ned.
Er det riktig ? Her er det jo mange som har vært i ketose i aldri så lang tid.
Jeg kom plutselig på noe nå som legen sa når jeg begynte på ED. Han sa man bare kunne være 2-3 mnd i ketose, og så måtte man stoppe for hvis ikke gikk forbrenningen ned.
Er det riktig ? Her er det jo mange som har vært i ketose i aldri så lang tid.
Det der er det delte meninger om her på forumet, så ikke veit jeg... Kan hende at siden vi går på en lavkalorikur, så er det slik. De som går på mer kalorier opplever vel ikke det ? Selv har jeg aldri vært sammenhengende i ketose lengre enn det, det blir jo alltids noen sprekk og stopp, og da løser vel problemet seg selv:rolleyes:
Det der er det delte meninger om her på forumet, så ikke veit jeg... Kan hende at siden vi går på en lavkalorikur, så er det slik. De som går på mer kalorier opplever vel ikke det ? Selv har jeg aldri vært sammenhengende i ketose lengre enn det, det blir jo alltids noen sprekk og stopp, og da løser vel problemet seg selv:rolleyes:
Sant, haha, aldri så galt at det ikke er godt for noe:D
Mulig han legen min ikke var helt stø heller altså. :rolleyes:
Tusen takk for svar alle dere som har vært i flere faser :) Alltid greit å høre hvordan deres veier har gått.
Selv kan jeg vel ikke si at jeg har noen direkte plan ennå. Må først gjøre unna fase 2 føler jeg, men regner med at jeg må tilbake hit for jeg går nok ikke ned så mye som jeg vil i løpet av fase 1 og 2.
Når det gjelder ketose så må dette ha med lavkalori, jeg har vært i ketose store deler siden mai 2008 og kan ikke si noe om at jeg synes det har ødelagt forbrenningen iallefall.
Så forresten noe i Fase 2 tråden om at ketose er farlig for lever og nyrer. Dette er vel ganske så feil så lenge man passer på å drikke nok. De levde jo tross alt ketogent store deler av livet før i tiden, altså en god stund bakover altså :) De hadde jo ikke alle de raske karbsene som vi omgir oss med i dag.
Når det gjelder ketose så må dette ha med lavkalori, jeg har vært i ketose store deler siden mai 2008 og kan ikke si noe om at jeg synes det har ødelagt forbrenningen iallefall.
Så forresten noe i Fase 2 tråden om at ketose er farlig for lever og nyrer. Dette er vel ganske så feil så lenge man passer på å drikke nok. De levde jo tross alt ketogent store deler av livet før i tiden, altså en god stund bakover altså :) De hadde jo ikke alle de raske karbsene som vi omgir oss med i dag.
Sant, tror ikke kroppen min er laget for raske karbs hvertfall.. Føler meg mye bedre uten hvertfall, selv om hjernen min fortsatt har lyst på sjokolade:o
Men å være i ketose er vel litt tøft for leveren ? eller har jeg misforstått der også?:o
Sant, tror ikke kroppen min er laget for raske karbs hvertfall.. Føler meg mye bedre uten hvertfall, selv om hjernen min fortsatt har lyst på sjokolade:o
Men å være i ketose er vel litt tøft for leveren ? eller har jeg misforstått der også?:o
Det kan være tøft for leveren om du ikke drikker nok vann, men jeg tror ikke at den ketosen vi er i er like tøff som den ketosen d får når du ligger veldig lav på karbsene, vi ligger riktignok lavt, men det er nok karbs i de produktene til at vi kommer opp på ett relativt høyt nivå med karbs (ialleflal iforhold til det jeg er vant med ;))
Men i dag testet jeg ut kakao med halvparten melk og halvparten vann, smakte faktisk bedre synes jeg, så her sparer jeg inn endel karbs hver dag og jeg har slutta med tyggis :heia:
Det skal jeg jammen meg teste ut jeg også, det var lurt. Sliter litt med å slutte med tyggisen da :mad: Men trappe ned litt kanskje, har ikke såååå stål ånde nå lengere heller.
Nå spør jeg mye her altså, men dere kan jo alt.
Går den vonde ånde bort etter hvert eller har jeg detti ut av ketose? uten at jeg burde ha gjort det.
Det skal jeg jammen meg teste ut jeg også, det var lurt. Sliter litt med å slutte med tyggisen da :mad: Men trappe ned litt kanskje, har ikke såååå stål ånde nå lengere heller.
Går den vonde ånde bort etter hvert eller har jeg detti ut av ketose? uten at jeg burde ha gjort det.
Ja selvsagt kan vi alt :D:D
Jeg har ikke problemer med den vonde ånden lengre, jeg merker den kun om jeg drikker lite vann eller det er lenge siden jeg drakk vann.
Nå er jeg oppe i ganske mange liter vann for dagen så kanskje det er grunnen til at jeg ikke merker noe til den.
Jeg har ikke merket noe ketoseproblemer. Ikke hodepine og tror ikke ånden heller er noe å si på. Spurte mannen og han sa at den ikke var dårlig hvertfall. Litt rar smak i munnen kanskje. Jeg aner ikke om jeg er i ketose, men uansett spiller det ikke noen rolle så lenge jeg går nedover. Og med nærmere 2kg vekttap i uken så er det jo noe som fungrerer hvertfall.
haha, jeg glemte omeletten min på platen i dag. Oppdaget det etter en stund. den er spiselig, men ganske så mørk under. jaja, de sier jo at kull hjelper på sangstemmen, så kanskje jeg synger klokkerent senere i dag....
Nå er det lunsjtid. Lunsjen blir løk, tomat og purreløk surret i stekepannen, så heller jeg omelett med pizzakrydder blandet i over, og tar på lokk. Steker til den er stiv. Smaker pizza. etter at jeg begynte å lage omeletten på melk og ikke vann så ble konsistens og smak mye bedre..
Er så spent på den neste uken eller så. Etter en liten snikvekt, så ligger jeg ikke mer en litt over 1 kg igjen til første mål. Vekta viste 101,3kg til morgenen i dag (ikke offisisel vekt altså, kan fint gå opp litt til fredag, og det er fredagsvekten som teller). Gleder meg så enormt til å se det 90 tallet...
Er så spent på den neste uken eller så. Etter en liten snikvekt, så ligger jeg ikke mer en litt over 1 kg igjen til første mål. Vekta viste 101,3kg til morgenen i dag (ikke offisisel vekt altså, kan fint gå opp litt til fredag, og det er fredagsvekten som teller). Gleder meg så enormt til å se det 90 tallet...
Strålende da Mokki, det går du ned lett som en plett... Jeg også ser frem til det magiske 90 tallet :p har litt over 3 kg til det jeg da, men satser på at det går kjapt :)
Strålende da Mokki, det går du ned lett som en plett... Jeg også ser frem til det magiske 90 tallet :p har litt over 3 kg til det jeg da, men satser på at det går kjapt :)
Sammen skal vi kjempe oss nedover. heie hverandre over første delmålstrek.
Er det noen av dere som har fått Glucophage av legen? for insulinresistanse?
Jeg har fått metformin (er synonympreperat til gluchophage). Jeg skal ta 1500mg daglig. Men husker aldri på flere enn en..
Jeg har fått metformin (er synonympreperat til gluchophage). Jeg skal ta 1500mg daglig. Men husker aldri på flere enn en..
Jeg også tar vel bare en av de, blir så sinnsykt kvalm av de:rolleyes:
Jeg tåler de godt, men glemmer å ta de...
Husk å ta de med mat. Det kan redusere kvalmen. Og ha rolig opptrapping. Minst en uke mellom hver øking. Kvalmen er forbigående for de aller fleste.
Da skal jeg prøve å ta to til hvert måltid i dag og se. :p
på fire produkter om dagen blir det jo ikke mye melk ,, jeg bruker ca 2.5 dl pr dag på de to produktene som krever melk,,
og fasene , jeg kom meg vel aldri lenger enn til fase tre forige gang jeg gikk på ED ,,, da datt jeg over på karbokjøret igjen
nå veksler jeg mellom fase en og to som det passer meg ,,
Jeg har gått på metformin i perioder i flere år nå,men har ikke merket noe til vektnedgang akkurat....Som dere så glemmer jeg å ta dem.... Og det funker best å ta dem med mat. Jeg blir også lett kvalm og dårlig av dem. Nå kutter jeg dem ut når jeg går på lavkarbo-kosthold, det regulerer jo insulinen via maten. Men er det noen av dere som vet eller har fått høre av legen at det bidrar til større vekttap? Legen min har ikke noe svar på det, om det er noe vits å ta dem når man går på diett?
Men er det noen av dere som vet eller har fått høre av legen at det bidrar til større vekttap? Legen min har ikke noe svar på det, om det er noe vits å ta dem når man går på diett?
Legen min sa at de hjalp til på vekt nedgang. Men vet sannelig ikke.
Muligens de hjelper fordi jeg normalt sett sitter en time på do etter å ha spist for mange av de.. Får litt problemer med magen kan man si (det var kanskje liiiitt mye informasjon men):D:D
Legen min sa at de hjalp til på vekt nedgang. Men vet sannelig ikke.
Muligens de hjelper fordi jeg normalt sett sitter en time på do etter å ha spist for mange av de.. Får litt problemer med magen kan man si (det var kanskje liiiitt mye informasjon men):D:D
He,he, her inne tror jeg ikke du behøver å bekymre deg, de fleste her har vel hatt noen heftige do- opplevelser.... Prøv en skjokolade med maltitol, say no more....
Tilbake til tema, jeg bør kanskje gi tablettene er sjanse igjen...Trappe forsiktig opp, og alltid med mat.... Har en hel haug liggende i skapet, tablettene er jo gratis også:)
Trapp forsiktig opp hvertfall, jeg tar 3 om dagen nå, prøvde med 4 i dag. Som sagt det gikk dårlig :rolleyes:
de fleste her har vel hatt noen heftige do- opplevelser.... Prøv en skjokolade med maltitol, say no more....
Hahahaha:lol:
Trapp forsiktig opp hvertfall, jeg tar 3 om dagen nå, prøvde med 4 i dag. Som sagt det gikk dårlig :rolleyes:
Jeg bare lurer på hva du mener med 3 tablettter, jeg!
Sier meg nemlig ikke noe om du ikke sier hvor mange mg hver tablett er på!;)
Litt vanskelig å gi råd om jeg ikke vet om du tar 500 eller 850 eller 1000mg tabletter!
Idag fikk jeg opplevelsen som mokki hadde forrige dagen. En mannlig kollega av meg kommenterte at jeg hadde gått ned i vekt. Det syntes jeg var helt fantastisk flott sagt. For en herlig følelse jeg fikk etter det.
Nesten litt som dette :lol:
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/50/505/505757/modellsak03_1183974868.jpg
Ellers var jeg å fikk tatt blodprøver. Jeg er veldig spent på resultatet, spesielt på blodsukkeret og stoffskifteprøvene. Svaret får jeg onsdag om en uke.
Litt vanskelig å gi råd om jeg ikke vet om du tar 500 eller 850 eller 1000mg tabletter!
Hei Kitt, har du erfaring/kunnskap om metformin? Tror du i så tilfelle at det kan være drahjelp å gå på metformin i tillegg til dietten? Jeg har vært litt redd for å ødelegge dietten med disse tablettene, men det er kanskje dumt å kutte dem ut? Kanskje jeg har gått på for små doser til at det har vært noen hjelp? Har vært oppe i 1300 mg pr dag maksimalt. Får ikke noe ordentlig svar av legen min på dette....
Idag fikk jeg opplevelsen som mokki hadde forrige dagen. En mannlig kollega av meg kommenterte at jeg hadde gått ned i vekt. Det syntes jeg var helt fantastisk flott sagt. For en herlig følelse jeg fikk etter det.
Nesten litt som dette :lol:
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/50/505/505757/modellsak03_1183974868.jpg
Ellers var jeg å fikk tatt blodprøver. Jeg er veldig spent på resultatet, spesielt på blodsukkeret og stoffskifteprøvene. Svaret får jeg onsdag om en uke.
Mmmmm, hæææææærlig følelse,ja:D For meg spiller det ingen rolle om jeg ALDRI kommer til å se slik ut, bare jeg kan FØLE meg sånn av og til;)
Jeg fk beskjed av legen på fedonklinikken å bruke metforminen. Selv om kostholdet regulerer insulinen. I dag tok jeg to 500mg tabletter på en gang, og ble skikkelig kvalm. Jeg har gått på metformin i to omganger tidligere, i forbindelse med assistert befruktning, og de to gangene har jeg tålt tablettene godt. Denne gangen ble jeg veldig kvalm, men det gikk fort over. men to i slengen gav meg skikkelig kvalme.
Jeg sliter enormt med magen. Fikk litt av meg i dag, men da var det flere dager siden sist. Føler meg ikke obstipert, men skulle jo tro at noe skulle ut av meg også...
grotingeling
02-03-10, 21:21
Jepp - ånden blir mindre framtredende etter hvert (heldigvis), og som Fungirl sier så gjelder det å drikke nok væske.:p
Hei Kitt, har du erfaring/kunnskap om metformin? Tror du i så tilfelle at det kan være drahjelp å gå på metformin i tillegg til dietten? Jeg har vært litt redd for å ødelegge dietten med disse tablettene, men det er kanskje dumt å kutte dem ut? Kanskje jeg har gått på for små doser til at det har vært noen hjelp? Har vært oppe i 1300 mg pr dag maksimalt. Får ikke noe ordentlig svar av legen min på dette....
Jeg fk beskjed av legen på fedonklinikken å bruke metforminen. Selv om kostholdet regulerer insulinen. I dag tok jeg to 500mg tabletter på en gang, og ble skikkelig kvalm. Jeg har gått på metformin i to omganger tidligere, i forbindelse med assistert befruktning, og de to gangene har jeg tålt tablettene godt. Denne gangen ble jeg veldig kvalm, men det gikk fort over. men to i slengen gav meg skikkelig kvalme.
Metformin er egentlig en medisin mot diabetes2. Man har oppdaget at det kan ha god effekt på insulinresistens, og da særlig i forbindelse med PCOS.
Jeg er sykepleier med dia2 så har både kunnskap og erfaring!;) Fikk metformin i forbindelse med dia. Legen min sa at det nok ikke ville ha noen som helst effekt på vektnedgangen. En venninne fikk beskjed om at hun sikkert ville få masse hjelp av metformin!:p
En ting er i hvert fall sikkert, det skader overhodet ikke vektnedgangen om man har en del kilo å gå ned, for da er man nok svært sannsynlig insulinresistent.
Men en dose på 1300mg er nok i minste laget. Så vidt jeg har skjønt skal man opp mot eller helst over 2100mg for å ha effekt på vekten! Maks dose er 3000mg pr døgn, men det er ganske mye, da!:eek:
Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på metformin, men det er vanlig å bli kvalm og få diare i oppstarten. Dosene skal også fordeles jevnest mulig utover døgnet. Skal du ha 1000mg totalt, tar du 500mg morgen og 500mg kveld! Større doser kan fordeles på flere måltider. ALLTID RETT ETTER MAT!!! Mat kan være alt fra noen få mandler til full middag,da!;)
Noen må begynne med svært lave doser og øke veldig sakte. Er det ikke delestrek på tablettene du har fått, be om et annet merke neste gang.
Bare spør om noe er uklart!:)
Jeg sliter enormt med magen. Fikk litt av meg i dag, men da var det flere dager siden sist. Føler meg ikke obstipert, men skulle jo tro at noe skulle ut av meg også...
Nå er det ikke mye du får i deg heller, da, så om du ikke har vondt i magen og/eller føler veldig trang, så er det ikke sikkert du trenger å gå oftere enn du gjør!
Nok væske er veldig viktig. Litt linfrø som har ligget i vann kan hjelpe godt om du faktisk er obstipert! På katogen kost kan obstipasjon bety at man får i seg lite fett, men det gjelder vel ikke akkurat for deg!
grotingeling
02-03-10, 21:25
Jeg tar 2x850 mg = 1 tbl morgen og 1 tbl kveld.
Jeg også tar vel bare en av de, blir så sinnsykt kvalm av de:rolleyes:
Spis først og ta tablettene med et stooooort glass vann etterpå. Det funker i alle fall for meg.
Nå er det ikke mye du får i deg heller, da, så om du ikke har vondt i magen og/eller føler veldig trang, så er det ikke sikkert du trenger å gå oftere enn du gjør!
Nok væske er veldig viktig. Litt linfrø som har ligget i vann kan hjelpe godt om du faktisk er obstipert! På katogen kost kan obstipasjon bety at man får i seg lite fett, men det gjelder vel ikke akkurat for deg!
Nå er det jo lite fett på eurodiet. Men kanskje jeg rett og slett ikke har mer å slippe ut. Som sagt har jeg overhode ikke noe obstipasjonssymptomer. Men har jo vært vant med å gå på do minst en gang for dagen, så når det da går dager mellom blir jeg litt bekymret. Og spesielt når jeg ble så kvalm. Men er rimlig sikker på at det var 1000mg metformin på en engang som gjorde. tror jeg skal ta meg i nakken og få inn 1500mg daglig.
grotingeling
02-03-10, 22:07
Nå er det jo lite fett på eurodiet. Men kanskje jeg rett og slett ikke har mer å slippe ut. Som sagt har jeg overhode ikke noe obstipasjonssymptomer. Men har jo vært vant med å gå på do minst en gang for dagen, så når det da går dager mellom blir jeg litt bekymret. Og spesielt når jeg ble så kvalm. Men er rimlig sikker på at det var 1000mg metformin på en engang som gjorde. tror jeg skal ta meg i nakken og få inn 1500mg daglig.
Du skal ikke bekymre deg, det er ikke uvanlig å ha færre do-besøk når en følger ED (det samme gjelder vel også ketolyse/lavkarbo). Grunnen er jo at vi inntar kun det kroppen trenger for å fungere, så avfallsmengden blir myyyyyye mindre enn vi er vant til :p. Det overflødige fettet som vi kvitter oss med kommer jo for det meste ut som ketoner i urinen, så da blir det ikke mye den andre veien.
Metformin er egentlig en medisin mot diabetes2. Man har oppdaget at det kan ha god effekt på insulinresistens, og da særlig i forbindelse med PCOS.
Jeg er sykepleier med dia2 så har både kunnskap og erfaring!;) Fikk metformin i forbindelse med dia. Legen min sa at det nok ikke ville ha noen som helst effekt på vektnedgangen. En venninne fikk beskjed om at hun sikkert ville få masse hjelp av metformin!:p
En ting er i hvert fall sikkert, det skader overhodet ikke vektnedgangen om man har en del kilo å gå ned, for da er man nok svært sannsynlig insulinresistent.
Men en dose på 1300mg er nok i minste laget. Så vidt jeg har skjønt skal man opp mot eller helst over 2100mg for å ha effekt på vekten! Maks dose er 3000mg pr døgn, men det er ganske mye, da!:eek:
Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på metformin, men det er vanlig å bli kvalm og få diare i oppstarten. Dosene skal også fordeles jevnest mulig utover døgnet. Skal du ha 1000mg totalt, tar du 500mg morgen og 500mg kveld! Større doser kan fordeles på flere måltider. ALLTID RETT ETTER MAT!!! Mat kan være alt fra noen få mandler til full middag,da!;)
Noen må begynne med svært lave doser og øke veldig sakte. Er det ikke delestrek på tablettene du har fått, be om et annet merke neste gang.
Bare spør om noe er uklart!:)
Tusen takk, Kitt, det er så deilig å ha noen å spørre:), da jeg har tenkt endel på akkurat dette med metforminen. Jeg har fått påvist insulinresistens ja, men har heldigvis aldri kommet så langt som til utviklet diabetes, og håper jo nå på å unngå det helt. Da skal jeg begynne å trappe opp dosene igjen, og håpe at det vil ha en ekstra effekt i tillegg til dietten:) Bra du sier at det holder med et lite måltid for å ta medisinen, for ofte kommer jeg på tablettene leeeeeeeenge etter at jeg har spist, venter til neste måltid, glemmer igjen osv...Ikke lett det her med EIKH (ekstremt innskrenka korttidshukommelse) :p
Dette er tydeligvis min uke til å være litt sliten og småsulten :)
Hadde det også 3. uka på ketolyse første gang jeg starta der :)
Litt rart, de fleste andre kjenner det første og andre uka, men ikke denne jenta nei. Hun slår til på 3.uka :)
Men alt blir bedre neste uke og kanskje allerede morra :heia:
:)
Jeg har 500 mg som jeg skal ta 1 til hvert hovedmåltid . Gradvis opptrapping etter toleranseevne. Maks 6 tabletter daglig.
Sist gang jeg brukte de gikk jeg opp til 6 om dagen etter andre uka med ED, uten problemer. Men når jeg prøvde i dag ble jeg skikkelig dårlig i magen og kvalm og mistet matlysten fulstendig..
:)
Jeg har 500 mg som jeg skal ta 1 til hvert hovedmåltid . Gradvis opptrapping etter toleranseevne. Maks 6 tabletter daglig.
Sist gang jeg brukte de gikk jeg opp til 6 om dagen etter andre uka med ED, uten problemer. Men når jeg prøvde i dag ble jeg skikkelig dårlig i magen og kvalm og mistet matlysten fulstendig..
Da har nok toleransenivået ditt endret seg!
Mageproblemer og kvalme er jo kjente og vanlige bivirkninger, så jeg tenker du nok burde ta bare en halv 500mg tablett 3 ganger om dagen i første omgang en uke, for så å øke til en om kvelden en uke, en kveld og middag en uke før du er oppe i 3 hele tabletter.
Var det forståelig? Litt sent på kvelden i tillegg til litt tett i hodet for tiden!:p
Skal forklare bedre i morgen om det ble uklart! :)
Natta!
Da har nok toleransenivået ditt endret seg!
Mageproblemer og kvalme er jo kjente og vanlige bivirkninger, så jeg tenker du nok burde ta bare en halv 500mg tablett 3 ganger om dagen i første omgang en uke, for så å øke til en om kvelden en uke, en kveld og middag en uke før du er oppe i 3 hele tabletter.
Var det forståelig? Litt sent på kvelden i tillegg til litt tett i hodet for tiden!:p
Skal forklare bedre i morgen om det ble uklart! :)
Natta!
Tusen takk Kitt:) Ingen problem med å skjønne det i det hele tatt. :D Sov godt :)
Litt rart, de fleste andre kjenner det første og andre uka, men ikke denne jenta nei. Hun slår til på 3.uka :)
Da er jeg også rar. Jeg kjente ikke til noe sult den første uke, men i uke 3 :eek:. Selv kalde poteter i kjøleskapet fristet meg. Men det var bare å snu ryggen til det og åpen en pose med ED suppe. Det ga seg etter 2-3 dager.
Da er jeg også rar. Jeg kjente ikke til noe sult den første uke, men i uke 3 :eek:. Selv kalde poteter i kjøleskapet fristet meg. Men det var bare å snu ryggen til det og åpen en pose med ED suppe. Det ga seg etter 2-3 dager.
Godt vi er flere som er rare ;)
Prøver noe nytt nå ang maten, altså når jeg spiser og så får jeg se hvordan det funker.
Har også sluttet med tyggis så merker at jeg kjeder meg, er så rolig på jobb på ettermiddagene og da blir det en slags få-tiden-til-å-gå-spising, men tror jeg er over verste kneika nå :heia:
skikkelig strek i regningen i dag.
Jeg hadde første dag i praksis ved en alderspsykiatrisk avdeling. Jeg fikk ansvar for å passe på en eldre pasient under middagen. Og der fikk jeg plassert et fat med fiskekaer og poteter i fanget. det var viktig at vi spiste sammen med pasientene for at de skulle spise. Som helt ny student og ikke kjent der fikk ikke jeg meg til å protestere. Så endte med at jeg måtte spise den fiskekaken. Tok noen grønnsaker også, men poteten gikk fint i bosset. Nå vet jeg hvertfall, skal jeg spise med pasientene flere ganger så henter jeg middag selv og da bare grønnsaker.... ååååå, Nå er jeg overbevist om at fiskekaken gjør at vekten denne uken ikke er slik jeg vil den skal være. Ikke så lenge til fredag.....
du trenger nok ikke begymre deg , den fiskekaka har nok ikke gjort mye skade,,
så det går nok bra med vektnedgangen
skikkelig strek i regningen i dag........
. ååååå, Nå er jeg overbevist om at fiskekaken gjør at vekten denne uken ikke er slik jeg vil den skal være. Ikke så lenge til fredag.....
Det er sånne uventede situasjoner jeg ikke har tenkt igjennom på forhånd som kan få meg til skeie ut også.
Anledninger der jeg på forhånd har lagt opp en strategi, går som regel helt fint og jeg klarer å si nei til det jeg ikke skal ha. Feks i kveld skal jeg til en mamma i klassen til snuppa og planlegge 17.mai. Har innvilget meg selv en liten cola zero. Det er min utskeielse i kveld, så kan jeg si nei til kaker etc.
En liten fiskekake er ikke all verden. :p
Enig med Arkine, og stresser du med det så er det større sjanse for at vekta reagerer på det. Stress er ikke bra for vektnedgangen vettu :)
Takk alle sammen. Jeg stresser ikke nå mer. Bestemte meg for ikke gjøre det. I stdet later jeg som det var en fase2 middag...... Så droppet middagen hjemme. Var ikke sulten til middag her. Nå skal jeg snart avgårde på konsert så da tar jeg med en bar til kvelds der... blir tidlig kvelds. er jeg sulten i kveld tar jeg 3 kjeks jeg har liggende. Så da har jeg bestemt meg for at dette ikke var verdens undergang..
Takk alle sammen. Jeg stresser ikke nå mer. Bestemte meg for ikke gjøre det. I stdet later jeg som det var en fase2 middag...... Så droppet middagen hjemme. Var ikke sulten til middag her. Nå skal jeg snart avgårde på konsert så da tar jeg med en bar til kvelds der... blir tidlig kvelds. er jeg sulten i kveld tar jeg 3 kjeks jeg har liggende. Så da har jeg bestemt meg for at dette ikke var verdens undergang..
:heia:
Supert! Det er den rette måten å ta det på;) Jeg er HELT sikker på at den fiskekaka ikke ødelegger for deg, spesielt ikke når du tok det som dagens middag:)
Sånn hadde jeg det også i fase 1. Nå er jeg eier av diare. Tro meg, det er bedre at ingenting kommer:P Håper denne fasen går over snart... vær så snill?:P Føler meg ellers ikke dårlig...
Jeg hadde også stooore problemer 3. uka. Så jeg slutta:P haha jeg flyttet meg over i fase 2, siden legen sa jeg kunne velge selv etter 10 dager. Så da ble det bare 15, gitt, og det holder, syns nå jeg=) Hittil har jeg gått ned 900 gram første uke i fase 2 og jeg er fornøyd:D har tross alt ikke SÅ mye jeg skal ned. ti kg til, så er jeg eeegentlig fornøyd. 15, så er det perfeksjon=) (sier jeg nå)
grotingeling
03-03-10, 21:07
ååååå, Nå er jeg overbevist om at fiskekaken gjør at vekten denne uken ikke er slik jeg vil den skal være. Ikke så lenge til fredag.....
:klem:Dette går nok bra skal du se:klem: + at nå er du jo en erfaring rikere og kan gå sterkere inn i en slik situasjon neste gang den oppstår.
grotingeling
04-03-10, 08:52
OK - nå er jeg forvirret :confused:
Har siden lørdag holdt meg strengt til fase 1, ingen utskeielser og heller ingen kustige søtningsmiddler. Men dagens svipp innom vekta viser 1,3 kg opphttp://www.33smiley.com/smiley2/emotions/shocked/10.gif
Hva skjer'a? Er dette kroppens hevn for forrige ukes utskeielse eller kan jeg være så heldig at dette for det meste er vann og muskler?
Har jo fortsatt vårrengjøringen denne uka, og merker jo også at kroppen har en del ekstra vann (hoven i beina bl.a.), men kan det være forklaringen??
Merker jeg stresser litt nå, så fint om noen har et par beroligende ord :rolleyes:
Har siden lørdag holdt meg strengt til fase 1, ingen utskeielser og heller ingen kustige søtningsmiddler. Men dagens svipp innom vekta viser 1,3 kg opphttp://www.33smiley.com/smiley2/emotions/shocked/10.gif
Hva skjer'a? Er dette kroppens hevn for forrige ukes utskeielse eller kan jeg være så heldig at dette for det meste er vann og muskler?
Har jo fortsatt vårrengjøringen denne uka, og merker jo også at kroppen har en del ekstra vann (hoven i beina bl.a.), men kan det være forklaringen??
Merker jeg stresser litt nå, så fint om noen har et par beroligende ord :rolleyes:
:klem:
Uten at jeg er noe kløpper på dette så synes jeg det er litt rart hvis det skulle ha vært fett du har godt opp... Helt sikkert bare vann, hvertfall hvis du føler det selv også. Går man ikke opp hvis man skal ha mensen eller andre homonell forandringer?? kanskje det er det?
Hvis ikke er vårrengjøringer skumle greier altså;):rolleyes:
Jøss, er det en epidemi, eller?? Som jeg kunne skrevet det selv. Jeg hadde jo en utskeielse for 2 uker siden, men gikk ned forrige uke et bra hopp, og har siden vært mye mer nøye med alt ting, og jeg også ser med forundring vekta STIGE ????? Jeg har begynt å bekymre meg om alt fra om at jeg spiser for lite til å gruble over om jeg har spist noe jeg har glemt:rolleyes:
Jeg vil gjerne tro det er vann, ellers er det jo helt ulogisk at dette skal skje. Ved vårrengjøring bruker man iallefall muskler man ellers ikke bruker hele tiden, så det kan være en god forklaring for deg. Jeg har ikke foretatt vårrengjøring enda, så med meg vet jeg sannelig ikke.....
Melder meg på denne epedemien jeg også. Jeg er jo på vekten for å se om jeg runder 85 kg, og igår var vekten gått opp??? Enda jeg har gått 3 turer denne uken. Men jeg lar meg ikke vippe av pinnen og satser på å komme tilbake igjen til det gamle tallet.
Vet dere forresten om kroppen stagnerer litt når det når et kjent tall? Jeg har lenge snakket om å passere 85kg, men det tar tid. Veide vel sikkert 85kg for noen år siden.
Det er nok vann, du har garantert ikke lagt på deg 1,3 kg fett pga litt utskeielser. Så peis på med vann så skal du se det forsvinner fort :klem:
Men jeg skjønner frustasjonen din selvsagt :klem:
Hvis det er en epedemi tror jeg at jeg står over veiingen min på lørdag ;)
Hvis det er en epedemi tror jeg at jeg står over veiingen min på lørdag ;)
He, he:) Ja, best å passe på at du ikke blir smittet! Verre enn svineinfluensaen dette....
Nei, får ta tipset om å pøse på med vann. Kan jo hende at det er effekten av trimmen som begynner å gjøre seg gjeldende for oss her, får håpe det!
He, he:) Ja, best å passe på at du ikke blir smittet! Verre enn svineinfluensaen dette....
Nei, får ta tipset om å pøse på med vann. Kan jo hende at det er effekten av trimmen som begynner å gjøre seg gjeldende for oss her, får håpe det!
Jeg har trent hele tiden, omtrent 5 ganger i snitt siden august i fjor så får meg så har det nok ikke den effekten, jeg gikk jo opp hele tiden :lol:
Men jeg merker at jeg MÅ ha mye vann, det blir vel nesten oppi 5 liter for dag. Vannet er også med på å holde meg mett, spesielt denne uken når jeg har kjent meg litt sulten. Vet at det er for mye vann, men satser på at det skal stabilisere seg innen kort tid.
Har noen sjekket månefasene???;)
Noen samle ekstra mye vann ved fullmåne, sier de!:eek:
Jeg tisser så fælt nå så jeg satser på at det ikke er noe fullmåne i min kropp ;)
Ha, ha, godt forslag! Det er 83 % av full måne i dag, minkende, så det kan godt stemme;)
grotingeling
04-03-10, 12:11
Kjempe tusen takk for alle beroligende ord, de fungerer myyyyye bedre en valium http://www.33smiley.com/smiley2/love/other/19.gif
Kjedelig hvis dette er en epedemi, for da må vi vel renske forumet - eller vaksinere kanskje :p
Nei - vi satser på at dette er en uskyldig forbigående duste-epedemi, og at vi alle er helt friske i morgen http://www.33smiley.com/smiley2/humor/slapstick/2.gif
Det er vi garantert vettu :) :heia:
Fullmåne snart? Og jeg som trodde det var fullmåne på mandag da jeg gikk kveldstur med mannen. Romantisk kveld, var det hvertfall :love:
Ja, uansett så satser vi på at vektøkningen er forbigående! :D
...........
Vet dere forresten om kroppen stagnerer litt når det når et kjent tall? Jeg har lenge snakket om å passere 85kg, men det tar tid. Veide vel sikkert 85kg for noen år siden.
Anyone? :veitikke:
Ved uvant fysisk trening, der musklene får seg en liten trøkk så samler musklene vann. Så det kan være vann pga den fysiske aktiviteten.
er nok vann som samler seg ,, ,, og når en merker at en er hoven i kroppen. ringer og klokker sitter strammere da er det vann
er vel derfor igjen vi ikke skal snikveie oss i tide og utide :D
er nok vann som samler seg ,, ,, og når en merker at en er hoven i kroppen. ringer og klokker sitter strammere da er det vann
er vel derfor igjen vi ikke skal snikveie oss i tide og utide :D
Sjekket nettopp gifteringen. Den går ikke av....... :D
Aner ikke, men det er kjensgjerning at man stopper opp når man ikke er så langt unna målet, de siste kg går ekstremt mye senere enn resten :/
Kroppen streber ofte etter noe kjent, sier de som liksom har greie på det.
Jeg sliter bigtime når jeg kommer til 88kg, for det har jeg veid i mange år. Kommer nokså greit ned dit, men å komme lengre ned tar evigheter! Hver gang!
For kroppen min vil veie 88kg, den! Tenk om den kunne husket et lavere tall, som alle de årene jeg veide 82, eller 62!;)
Jeg sliter bigtime når jeg kommer til 88kg, for det har jeg veid i mange år. Kommer nokså greit ned dit, men å komme lengre ned tar evigheter! Hver gang!
For kroppen min vil veie 88kg, den! Tenk om den kunne husket et lavere tall, som alle de årene jeg veide 82, eller 62!;)
Jeg tenker beinhardt på tallet 63 hver dag, og regner med at kroppen min en aller annen gang husker at det er der den skal være! 63, 63, 63, 63 , 63!!!!!!!!!! Men det er så mange år siden, at det er vel slettet fra hukommelsessenteret for lenge siden...
Jeg har også hørt det Kitt skriver, at kroppen tilstreber den vekten den er vant til.
det stemmer nok det,men jeg har mer inntrykk av når en har kommet ned i den vekten en ønsker ,,og kaller seg ferdig slanket ,, da skal det ikke mye til før vekten siger oppover igjen, til den vekten den husker sisst ,,i mitt tilfelle mellom 80 og 89,, og viss jeg ikke tar tak i det da , så stiger den enda mer ..
Det stemmer nok desverre andre veien også!:nedfor:
Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor kroppen min absolutt må huske hva jeg veide helt i slutten av 2 svangerskap!:(
Hadde vært mye bedre om den kunne huske hva jeg veide før det første svangerskapet!;)
i morgen er det veiedag igjen. Veeeldig spennende....
kanskje derfor jeg sliter med å komme under 70 da ,, for en rundt sånn ca 20 år sidenog vel så det holdt jeg med rundt 70,,,75 i flere år etter sisste fødsel som ,,, er snart 22 år siden ,, gud og tiden flyr ,
Det stemmer nok desverre andre veien også!:nedfor:
Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor kroppen min absolutt må huske hva jeg veide helt i slutten av 2 svangerskap!:(
Hadde vært mye bedre om den kunne huske hva jeg veide før det første svangerskapet!;)
:D Nei, du kan så si. Den kroppen styrer bare etter sitt egen pinne. Vil hvertfall ikke høre på meg (roper som Solange: 63 - 63 - 63 - 63 - 63). Jeg håper den hvertfall bråvåkner snart og kommer seg forbi 85. For jeg er langt unna målet mitt. Er det 27 kg igjen....? :rolleyes:
kanskje derfor jeg sliter med å komme under 70 da ,, for en rundt sånn ca 20 år sidenog vel så det holdt jeg med rundt 70,,,75 i flere år etter sisste fødsel som ,,, er snart 22 år siden ,, gud og tiden flyr ,Det var da fryktelig lenge denne kroppen skulle huske da. Mye bedre om den husket den gangen jeg var 18 og veide 62.
Mokki: Lykke til med veiing imorgen. Krysser fingrene for at du ikke er blitt smittet av epedemien som går her inne. :)
grotingeling
04-03-10, 22:08
Tok en oppsummering av væskeinntaket de siste dagene, og oppdaget at jeg lå på 2 liter i gjennomsnitt hver dag. Det er myyyye mindre enn det jeg normalt drikker, og siden jeg samtidig har bevegd meg veldig mye mer enn jeg vanligvis gjør blir jo det en smule for lite væske :rolleyes:
Men i dag har jeg vært skikkelig flink, har fått i meg ca 5,5 liter væske i form av 5 liter vann og 3 kopper te. Satser på at det gjør susen i forhold til vekta når jeg kommer til veiedag på mandag :p. Må jo få en slutt på denne epedemien :D
Tok en oppsummering av væskeinntaket de siste dagene, og oppdaget at jeg lå på 2 liter i gjennomsnitt hver dag. Det er myyyye mindre enn det jeg normalt drikker, og siden jeg samtidig har bevegd meg veldig mye mer enn jeg vanligvis gjør blir jo det en smule for lite væske :rolleyes:
Men i dag har jeg vært skikkelig flink, har fått i meg ca 5,5 liter væske i form av 5 liter vann og 3 kopper te. Satser på at det gjør susen i forhold til vekta når jeg kommer til veiedag på mandag :p. Må jo få en slutt på denne epedemien :D
Godt jobba, Grotingeling! Der har du nok løsninga på "epedemien".
Skal prøve å drikke litt mer jeg også, men skal tilbringe store deler av helga i bil, så det kan bli en utfordring....Synes jeg hører gubben; "tissestopp nå igjen!!, stoppa jo for 10 min siden!!" :eek:
Jaaaaa. enda en superuke for min del...... 2,1kg ned denne uken. Sålangt har jeg gått ned 6,1kg på 3 uker... 800g til nå så er jeg under 100kg og nådd første delmål.
Så bra. Du er både kjempeflink og heldig. Grattis med nådd delmål:)
grotingeling
05-03-10, 08:06
Jaaaaa. enda en superuke for min del...... 2,1kg ned denne uken. Sålangt har jeg gått ned 6,1kg på 3 uker... 800g til nå så er jeg under 100kg og nådd første delmål.
HÆRLIG http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/1.gif
Jippi, gratulerer Mokki.. Kjempebra..:heia:
HURRA Mokki:heia::heia::heia::heia::heia:
Dette er du jammen flink til!
Skal prøve å drikke litt mer jeg også, men skal tilbringe store deler av helga i bil, så det kan bli en utfordring....Synes jeg hører gubben; "tissestopp nå igjen!!, stoppa jo for 10 min siden!!" :eek:
Eller så du få installert en tissetank. :lol:
Gratulerer med fantastisk nedgang, mokki. Ikke lenge igjen til 1. delmål. Stå på!
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a065.gif
Selv kjenner jeg meg tung i kroppen, sliter litt med at jeg er småsulten. Jeg satser på at det siste er fordi kroppen forbrenner vekk gammel morro. Men det er noe ordentlig skjit å gå gjennom det. Kunne ha slengt i meg en sjokoladebar rett etter frokosten - og det er 1,5t til lunsj. Jeg prøver å drikke vann og kaffe i stedet.
Vet du, dette la jeg merke til med meg selv også.. For etter at jeg kjøpte den /#"!#"!%"€s vekta så har jeg slitt (veldig) med å ikke veie meg hver dag.. Og jeg har trent hver dag.. Men plutselig gikk det SAAAAAKTE nedover, eller ikke i det hele tatt.. og jeg tror det er det samme som med deg, for jeg har nok ikke vært flink nok til å drikke nok. Så skjerpings skjerpings... Nå må jeg spise frokost.. tiden flyr fra meg når jeg skal vaske klær;)
GRATULERER!!!!!!=) Dette går jo virkelig rette veien!
Min greie er at kroppen ikke er vant til en vekt, mest vant med den jeg hadde når jeg var på mitt tyngste, så da satser jeg på at det går straka veiene nedover :lol: :lol:
Wow, så utrolig bra :heia:
Du er knallflink :heia:
I morra har jeg veiedag, grugleder meg :)
Men i dag er jeg bare fortvila. 60 cm nysnø har truffet bakken i dag, ingen biler kan bevege seg og jeg måtte gå til jobb, det er forsåvidt greit nok det om det hadde vært måka, men neida, jeg labba med snø nesten helt opp til høna før jeg kom på hovedveien, sitter nå våt og småirritert på jobb gitt :)
Men heldigvis snart helg :heia:
grotingeling
05-03-10, 11:42
I morra har jeg veiedag, grugleder meg :)
Men i dag er jeg bare fortvila. 60 cm nysnø har truffet bakken i dag, ingen biler kan bevege seg og jeg måtte gå til jobb, det er forsåvidt greit nok det om det hadde vært måka, men neida, jeg labba med snø nesten helt opp til høna før jeg kom på hovedveien, sitter nå våt og småirritert på jobb gitt :)
Men heldigvis snart helg :heia:
Samme her, ikke fullt så mye som 60 cm men nok til at jeg med min lille Yaris måtte leke brøytebilhttp://www.33smiley.com/smiley2/weather/snowy/1.gif
Så ja; heldigvis er det helg om noen timer http://www.33smiley.com/smiley5/hip/1.gif
Oi det er jo helg jo... Ukene går så sinnsykt fort. Jeg som ikke jobber engang.
Her snør det også, men heldigvis ikke 60 cm, det er jo helt vilt. Hva skjedde med våren liksom..Så mye for global warming, mere global cooling..
God helg dere:stortsmil
her har det heldigvis ikke kommet noe snø i dag,,, vi har nok i massevis
og ellers er det gledens dag 1 kilo ned pluss det jeg hadde lagt på meg for 14 dager siden,, så da ble det ca 3,5 kilo
deilig og kunne flytte på tickeren igjen :D
å hvordan i all verden klarer dere og få i dere over 5 liter med vann om dagen ,,
jeg drikker kanskje to glass pluss et parr kopper te ..og mulig en liter pepsimax,,
og ser ikke ut som pepsimaxen trigger noe vektap heldigvis ,,og ikke trigger den søthungere heller ,, tvert i mot
her har det heldigvis ikke kommet noe snø i dag,,, vi har nok i massevis
og ellers er det gledens dag 1 kilo ned pluss det jeg hadde lagt på meg for 14 dager siden,, så da ble det ca 3,5 kilo
å hvordan i all verden klarer dere og få i dere over 5 liter med vann om dagen ,,
jeg drikker kanskje to glass pluss et parr kopper te ..og mulig en liter pepsimax,,
og ser ikke ut som pepsimaxen trigger noe vektap heldigvis ,,og ikke trigger den søthungere heller ,, tvert i mot
:heia: for vektnedgang :)
Vil absolutt anbefale deg å få i deg mer vann, to kopper vann er altfor lite for kroppen.
Og aspartamen er iallefall ikke bra for deg.
Så jeg ville nok ha kuttet på pepsien og økt på med vann. Ta sitron i hvis du synes smaken blir kjedelig.
Og den kan ha noe å si for vekten din, ikke nødvendigvis nå, men muligens senere i prossessen dessverre :(
vet jo at pepsin ikke er bra for kroppen...
men sisst jeg gikk på ED gikk jeg ned 22 kilo på under et halvt år,og kom ned i min trivselsvekt , som jeg holdt et parr år ,,så beynte den og stige sakte men sikkert ,og plutselig var jeg oppe i over 79 igjen:(
da drakk jeg også mye pepsimax,og lite vann
joda klart jeg burde drikke mer vann ,,, ,,men orker rett og slett ikke ,hender jeg drikker litt på jobben ,men der går det mest i te ,,ikke pepsimax der..
og er i grunn ikke mye tørst , og vann hjelper i alle fall ikke på sulten min,,har da prøvd ,men pepsimaxen hjelper på sulten
I dag blir det ikke fase1 middag. jeg orker ikke spise det. Jeg syns jo det går veldig bra, men kjenner nå at jeg føler sterkt behov for å spise noe som ikke er lurt. Tvang meg til å holde meg unna marsipankaken på jobb og tacosuppen (feiring av direktøren sin bursdag). Så i dag blir det kyllingfilet og grønnsaker til middag.... Kanksje ikke lurt, men heller kyllingfilet enn å gjøre noe virkelig ille 8les sjokolade eller ostepop eller noe annet skvip)
grotingeling
05-03-10, 19:53
Grattis :heia:
jeg drikker kanskje to glass pluss et parr kopper te ..og mulig en liter pepsimax,
Investerte i 1L-Tupperware-flasker (4 stykker), og har 1 stående fast på jobb - de andre bruker jeg og samboeren når vi er på biltur http://www.33smiley.com/smiley2/objects/transportation/6.gif.
Men tilbake til saken.... Siden flasken tar nøyaktig 1L, er det lett å telle hvor mye vann jeg får i meg i løpet av dagen.
Hver dag utfordrer jeg meg selv til å drikke 3 hele flasker i løpet av arbeidsdagen, og minst 1 av dem i løpet av de 2 første timene på jobb.
Så med litt konkurranseinstinkt og en dasj stahet, blir det enklere å få i seg nok væske. http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/9.gif
grotingeling
06-03-10, 09:12
Da er frokost inntatt, ble grønnsakssuppe siden jeg er tom for kakao :p
Bestilte nye varer på onsdag, så forhåpentligvis kommer de i dag - hvis ikke blir det suppe 3 ganger om dagen på meg i helgen :rolleyes:.
Nå skal jeg ut og trekke frisk luft, noe det har blitt alt for lite av denne uka. Så minst 1 time ute er dagens mål, selv om det blåser og sludder utenfor veggen akkurat nå. Ha en flott dag folkens :stortsmil
Da er frokost inntatt, ble grønnsakssuppe siden jeg er tom for kakao :p
Bestilte nye varer på onsdag, så forhåpentligvis kommer de i dag - hvis ikke blir det suppe 3 ganger om dagen på meg i helgen :rolleyes:.
Nå skal jeg ut og trekke frisk luft, noe det har blitt alt for lite av denne uka. Så minst 1 time ute er dagens mål, selv om det blåser og sludder utenfor veggen akkurat nå. Ha en flott dag folkens :stortsmil
Får håpe du får varene dine i dag. Suppe 3 ganger om dagen tror ikk jeg at jeg hadde klart, :p
Høres ut som det er skikkelig møkkavær hos deg, må si jeg synes du er flink som går ut da altså.
God tur!!! :)
Lurer på hvordan det har gått med veiingen til Fungirl jeg :spent:
grotingeling
06-03-10, 09:31
Får håpe du får varene dine i dag. Suppe 3 ganger om dagen tror ikk jeg at jeg hadde klart, :p
Høres ut som det er skikkelig møkkavær hos deg, må si jeg synes du er flink som går ut da altså.
God tur!!! :)
Lurer på hvordan det har gått med veiingen til Fungirl jeg :spent:
Jeg synes suppene er helt ok jeg, så det skal nok gå bra - men blir jo kjedelig å spise det samme hele dagen.....
Ja Fungirl, vi venter i spenning :spent:
Jeg synes suppene er helt ok jeg, så det skal nok gå bra - men blir jo kjedelig å spise det samme hele dagen.....
Ja Fungirl, vi venter i spenning :spent:
Så søte dere er :love:
Trommevirvel :):)
Vekta viste ned 1.8 kg i dag og jeg har nådd første delmål som var minus 7 kg og herved venter premie på meg, nemlig siste sesong av Prison Break :)
Jeg er så glad at jeg gråt en skvett i dag tidlig :):)
Superbra Fungirl!!!:heia:
Også så deilig å nådd et del mål... 7 kg er jammen meg mye, så digg... Er det etter hvor lenge med ED?
Superbra Fungirl!!!:heia:
Også så deilig å nådd et del mål... 7 kg er jammen meg mye, så digg... Er det etter hvor lenge med ED?
3 uker :)
Men de første kg var i prinsippet gått opp uka før ED, men uansett, jeg er 7,3 kg lettere enn når jeg startet ED så jeg er kjempeglad :)
Det er jo sinnsykt bra!! Første gang så jeg gikk på ED gikk jeg ikke ned mere enn 5 kg i fase 1, lite synes jeg.
Det er jo sinnsykt bra!! Første gang så jeg gikk på ED gikk jeg ikke ned mere enn 5 kg i fase 1, lite synes jeg.
Men jeg har ekstremt masse å gå ned Jolly så det er nok det som er grunnen.
Jeg synes 5 kg er kjempebra jeg :heia:
Men jeg har ekstremt masse å gå ned Jolly så det er nok det som er grunnen.
Jeg synes 5 kg er kjempebra jeg :heia:
Har nok det jeg også uheldigvis. Veide 118 da jeg begynte:rolleyes:
Men tror jeg ikke gikk ned mere fordi han legen jeg hadde ike var så god på ED, jeg skulle spise 6 ganger om dagen, og etter noen uker fikk jeg beskjed om å spise noen ekstra proteiner også.. hjelpes syntes jeg spiste hele tiden, hehe..
Men nå har jeg ny lege, hun er mye flinkere, og nå går det jo mye raskere ned :):)
grotingeling
06-03-10, 10:45
Vekta viste ned 1.8 kg i dag og jeg har nådd første delmål som var minus 7 kg og herved venter premie på meg, nemlig siste sesong av Prison Break :)
Fantastisk, gratulere og den premien er absolutt velfortjent :klem::heia:
Har nok det jeg også uheldigvis. Veide 118 da jeg begynte:rolleyes:
Men tror jeg ikke gikk ned mere fordi han legen jeg hadde ike var så god på ED, jeg skulle spise 6 ganger om dagen, og etter noen uker fikk jeg beskjed om å spise noen ekstra proteiner også.. hjelpes syntes jeg spiste hele tiden, hehe..
Men nå har jeg ny lege, hun er mye flinkere, og nå går det jo mye raskere ned :):)
Ja 6 måltid er mye, ikke nødvendigvis i mat men å få tid til å spise det rett og slett.
Flott at du har en lege som du trives med nå :klem:
Fantastisk, gratulere og den premien er absolutt velfortjent :klem::heia:
Tusen takk :suss:
wow. Gratulerer så mye!! Syns vi er en gjeng her inne som er superflinke! Og veldig flinke til å motivere hverandre.
wow. Gratulerer så mye!! Syns vi er en gjeng her inne som er superflinke! Og veldig flinke til å motivere hverandre.
Enig, og takk og lov for det. Føles så mye lettere når man ikke er alene synes jeg. Også er kan dere så mye, helt supert:D
ååå, endelig er pannekakene god igjen:). I dag puttet jeg en god slant kardemomme og kanel i røren. Og da ble de gode da!!!
noen som har prøvd å putte pannekaken i vaffeljernet? Kanksje det er en ide når jeg skal i vaffelbesøk...(f.eks hos farmor..)
grotingeling
06-03-10, 14:09
ååå, endelig er pannekakene god igjen:). I dag puttet jeg en god slant kardemomme og kanel i røren. Og da ble de gode da!!!
noen som har prøvd å putte pannekaken i vaffeljernet? Kanksje det er en ide når jeg skal i vaffelbesøk...(f.eks hos farmor..)
Så kjekt :D, og ja du kan godt steke pannekaken i vaffeljernet - flere her som har gjort det:p
gratulerer med flott vekttap fungirl,,
Tusen takk alle sammen :)
Og jeg må si meg enig, vi er kjempeflinke :heia:
Skulle ut og kjøpe premien min i dag, men er overhodet ikke mulig å få tak i Prison Break sesong 4 her i byn, kjempeskuff :(
grotingeling
06-03-10, 19:30
Stooor applaus til oss alle, vi er kjempeflinke :klem:
Jeg har forøvrig prøvd en ny variant av pastaen i dag, da jeg i grunnen var gått lei den.
Men når pakken med varer ikke kom, må en jo bruke det en har.....
Så jeg tok en pakke pasta og kokte på vanlig måte, men i stede for å lage den vanlige ratatoillien så hakket jeg opp grønnsaker og tilsatte tandoripaste og litt vann.
Da pastaen var omtrent ferdig kokt, hadde jeg den oppi sammen med grønnsakene - det ble en annerledes pastarett kan jeg forsikre :rolleyes:
Sterk både i farge og smak, helt ok og den særegne pastasmaken var borte :D.
Tror likevel jeg skal ha litt mer vann i neste gang, for denne varianten blir nok gjentatt.
Stooor applaus til oss alle, vi er kjempeflinke :klem:
Jeg har forøvrig prøvd en ny variant av pastaen i dag, da jeg i grunnen var gått lei den.
Men når pakken med varer ikke kom, må en jo bruke det en har.....
Så jeg tok en pakke pasta og kokte på vanlig måte, men i stede for å lage den vanlige ratatoillien så hakket jeg opp grønnsaker og tilsatte tandoripaste og litt vann.
Da pastaen var omtrent ferdig kokt, hadde jeg den oppi sammen med grønnsakene - det ble en annerledes pastarett kan jeg forsikre :rolleyes:
Sterk både i farge og smak, helt ok og den særegne pastasmaken var borte :D.
Tror likevel jeg skal ha litt mer vann i neste gang, for denne varianten blir nok gjentatt.
Høres bedre ut gitt :)
Men sliter med konsisten av pasta jeg :)
Høres bedre ut gitt :)
Men sliter med konsisten av pasta jeg :)
Jeg også prøvde de to ganger siden har jeg ikke klart...Men kanskje når den blir skikkelig spicy så blir den bedre.
Men jeg husker at jeg kokte den kjempe lenge for at kosistensen ikke skulle bli så rar, men da ble det jo mat til 2 hvertfall.
Kan man spise tomatpure i stede for tomater foresten???
grotingeling
06-03-10, 20:28
Tomatpure er det jeg har brukt tidligere, og det har funktet helt ok
javisst er vi flinke ,,å gå på denne dietten er ikke liv laga for alle ..
kan prøve de som vil , hehe
men vi går ned i vekt og derfor er dietten værdt vær krone og slit..
Må bare skrive.... Uoffisielt har jeg i dag nådd første delmål. I morges viste vekten 99,8kg:D. Ofisisell veiedag er ikke før fredag, men tror det skal mye til for at denne vekten ikke opprettholdes..
grattis mokki,,jeg veier meg daglig ,og i dag hadde jeg gått ned enda en halvkilo,og så lenge jeg ikke skjeier ut så er dette reelt
så nå er det 70,5 og målet er ned til 70kilo innen 10 mars ,men det spørs , for denne uka har jeg rasa ned i vekt, så har en følelese at jeg vil stå stille litt nå
Så flinke dere har vært!!! :D Jeg har veiedag i morgen, så er litt spent på hvor mye jeg har gått ned :)
grotingeling
07-03-10, 11:06
Så kjekt Mokki, dette går så det suser - og Arkine, jeg heier på deg :heia:
Min veiedag er også i morgen, og siden jeg ikke har vært på vekta siden fredag er jeg nå spent på om jeg har kommet med under 90 igjen :spent::spent:
beundrer dere som klarer og holde dere unna vekta.
jeg blir dratt mot den,,men har jeg skjeiet ut ,, så er jeg ikke så ivrige etter og veie meg,,,
Første usunne sprekk er et faktum.... Klarte ikke lage middag i dag når resten av familien spiste deilig nystekte pannekaker med bacon... Så da ble det to pannekaker med litt smør og litt fruktose med bacon til.. Så får vi nå se hva skade de gjorde.
Jeg har begynt å slite maks med middagene. Jeg klarer barene, pastaen og litt suppe, ellers syns jeg ikke resten er noe å rope hurra for....
Hei:-) Jeg ser det står at mange er sultne og spiser bare 4 måltider om dagen!
Skal man bare spise 4 måltider om dagen?
Jeg spiser så jeg blir mett jeg av fisk kjøtt fugl, og litt grønnsaker for jeg forsto det som at man ikke skulle ha all verdens med grønnsaker?!
Blir skikkelig forvirret her!
Også disse ferdig suppene og brownies og sånn hvor får man kjøpt det, og er det virkelig godkjent å bruke det på lavkarbo som jeg går på? I fase 1!
Jeg lager meg mye mat selv jeg, kyllingsuppe og brød, som er laget uten mel og sånt som har for mye karbs.
Er det greit med brød når det har omtrent 1 karb per skive. For man kan vel spise inntil 20 gram karbs om dagen? Dette ble en lang og masete meld:-) Beklager det!
Men håper på noen svar fra noen som kan dette litt bedre enn meg!
Klem.
Hei:-) Jeg ser det står at mange er sultne og spiser bare 4 måltider om dagen!
Skal man bare spise 4 måltider om dagen?
Jeg spiser så jeg blir mett jeg av fisk kjøtt fugl, og litt grønnsaker for jeg forsto det som at man ikke skulle ha all verdens med grønnsaker?!
Blir skikkelig forvirret her!
Også disse ferdig suppene og brownies og sånn hvor får man kjøpt det, og er det virkelig godkjent å bruke det på lavkarbo som jeg går på? I fase 1!
Jeg lager meg mye mat selv jeg, kyllingsuppe og brød, som er laget uten mel og sånt som har for mye karbs.
Er det greit med brød når det har omtrent 1 karb per skive. For man kan vel spise inntil 20 gram karbs om dagen? Dette ble en lang og masete meld:-) Beklager det!
Men håper på noen svar fra noen som kan dette litt bedre enn meg!
Klem.
Hei Navifan..
Denne tråden er om Eurodiet. Ser du skal begynne med Atkins, det er en egen tråd om det på første siden på forumet. Tror nok du får bedre svar på disse tingene der. Men hvis det er ED du vil starte med så må du gå til en eutorisert ED lege for å få brownies og supper og sånt. Håper jeg kunne hjelpe litt hvertfall :) ;)
grotingeling
07-03-10, 18:32
Første usunne sprekk er et faktum.... Klarte ikke lage middag i dag når resten av familien spiste deilig nystekte pannekaker med bacon... Så da ble det to pannekaker med litt smør og litt fruktose med bacon til.. Så får vi nå se hva skade de gjorde.
Jeg har begynt å slite maks med middagene. Jeg klarer barene, pastaen og litt suppe, ellers syns jeg ikke resten er noe å rope hurra for....
Det går nok bra skal du se :klem:
Er ikke alltid lett altså, skjønner deg godt:o
Men ny dag i morgen, stå på !!!snart fase 2..
Eller, når begynner du med den foresten???:p
grotingeling
07-03-10, 19:07
9 dager igjen av fase 1 - 9 dager :cool:
Kjenner det er på tide å komme seg over i fase 2 nå, og dermed har jeg lagd en matplan som henger på kjøleskapet for å telle ned dagene :p
Har forøvrig hatt en liten forsmak på fase 2 i helgen, da jeg ikke fikk ny forsyning av produkter i går og fant ut at det kanskje ble litt heftig å spise suppe 3 ganger pr dag......
Dermed blir det ekstra spennende å gå på vekten i morgen tidlig - håper jo på å være under 90 igjen :spent:
Væske inntaket er det i alle fall ikke noe i veien med, er allerede på min 5. liter for dagen.
9 dager igjen av fase 1 - 9 dager :cool:
Kjenner det er på tide å komme seg over i fase 2 nå, og dermed har jeg lagd en matplan som henger på kjøleskapet for å telle ned dagene :p
Har forøvrig hatt en liten forsmak på fase 2 i helgen, da jeg ikke fikk ny forsyning av produkter i går og fant ut at det kanskje ble litt heftig å spise suppe 3 ganger pr dag......
Dermed blir det ekstra spennende å gå på vekten i morgen tidlig - håper jo på å være under 90 igjen :spent:
Væske inntaket er det i alle fall ikke noe i veien med, er allerede på min 5. liter for dagen.
Digg med nedtelling :heia:
Selv har jeg 11 hele dager igjen i Fase 1, gleder meg stort til å gå over i neste fase :)
Da kommer jeg til å kjøpe poser til alle måltider utenom lunsj, savner sårt kyllingsalataen min :)
Noen som vet hvor lenge de skal være på Fase 2? Jeg skal foreløpig være i Fase 2 i 56 dager, iallefall ut fra det legen har skrevet opp :)
grotingeling
07-03-10, 20:10
Digg med nedtelling :heia:
Selv har jeg 11 hele dager igjen i Fase 1, gleder meg stort til å gå over i neste fase :)
Da kommer jeg til å kjøpe poser til alle måltider utenom lunsj, savner sårt kyllingsalataen min :)
Noen som vet hvor lenge de skal være på Fase 2? Jeg skal foreløpig være i Fase 2 i 56 dager, iallefall ut fra det legen har skrevet opp :)
Varierer veldig med hvor lenge en er i fase 2 - mener å huske at det i utgangspunktet skal være minst dobbelt så lenge som fase 1. Selv gikk jeg 5 mnd i fase 2 i fjor, før jeg svingte innom fase 3a og deretter tilbake i fase 1. Her må du nesten snakke med legen :p
Varierer veldig med hvor lenge en er i fase 2 - mener å huske at det i utgangspunktet skal være minst dobbelt så lenge som fase 1. Selv gikk jeg 5 mnd i fase 2 i fjor, før jeg svingte innom fase 3a og deretter tilbake i fase 1. Her må du nesten snakke med legen :p
Det skal jeg gjøre, jeg har gått 5 uker omtrent på Fase 1 når jeg er hos legen, så da blir det ti uker i første omgang på Fase 2 tenker jeg :)
Har egentlig ikke peiling på fasene etter fase 2, har ikke satt meg skikkelig inn i det, og tror ikke jeg orker heller helt med det første. Er jo ganske lenge til jeg skal over på fase 3 så den tid den sorg ;)
Men jeg synes det er kjipt å tenke på at jeg har ca ti uker på Fase 2 som for meg virker helt lik fase 1 :) Joda vet at man får spise ett måltid og sånt, men jeg må innrømme at det nok blir tøft. For jeg har verken tenkt å spise suppe, paella eller pasta når jeg bestiller mat igjen.
Har vel mest lyst til å leve på frokostblanding, cappuccino, kakao og brownie :)
det skulle vel gå bra og leve på det du liker
jeg spiser bare pannekaker, kjeks ,sjofrokost,og caramellbar
det skulle vel gå bra og leve på det du liker
jeg spiser bare pannekaker, kjeks ,sjofrokost,og caramellbar
Da satser jeg på det, skal snakke litt med legen neste gang jeg skal dit så får jeg høre hva hun også mener :)
Jeg tenkte å begynne på fase 2 om 2 uker. men det er etter en helg i trondheim som ikke kommer til å bli veldig eurodietish... så tror jeg må ta litt på fase1 når jeg kommer hjem også. men kjenner jeg har behov for å komme i fase 2 snart. For jeg suget etter noe annet enn pulvermat blir sterkere og sterkere. Og heller litt for tidlig på fase 2 med kjøttmiddag, enn å ramle helt utpå med alt annet usunt (som i dag..)
grotingeling
07-03-10, 22:11
Jeg tenkte å begynne på fase 2 om 2 uker. men det er etter en helg i trondheim som ikke kommer til å bli veldig eurodietish... så tror jeg må ta litt på fase1 når jeg kommer hjem også. men kjenner jeg har behov for å komme i fase 2 snart. For jeg suget etter noe annet enn pulvermat blir sterkere og sterkere. Og heller litt for tidlig på fase 2 med kjøttmiddag, enn å ramle helt utpå med alt annet usunt (som i dag..)
Veldig godt sagt, og vektnedgangen fortsetter jo i fase 2 :D
Ja, ja,ja....så var denne helga heldigvis over.....Setting; 80 årslag hos tante og onkel i Frankrike. Vertinne: streng fransk matrone som er ekstremt stolt av den franske maten og vokter strengt hver bit du tar, og forventer stående ovasjoner for hver bit. Følgende måltider servert: fredag: fransk kveldsmat; kun 4 retter. Lørdag; lunsj: 6 retter. middag: 4 retter. Søndag: lunsj: 4 retter. Tvangsmedbrakt med hjem: Stor Brie, nøttekake og fransk kjøttpostei. Resultat; deprimert ED-slanker med skremmende undertrykt aggresjon pga. ekstrem blodsukkerstigning med etterfølgende blodsukkersenkning......Mann og barn lister seg så stilt på tå inntil mor har begynt med skikkelig mat igjen.....Tror dette har vært en av de tøffeste utfordringene mine så langt:rolleyes: Får håpe jeg spiste nok av den grønne salaten til å veie opp litt for alt det andre.... Blir ingen veiedag på meg i morgen!
grotingeling
07-03-10, 23:12
Ja, ja,ja....så var denne helga heldigvis over.....Setting; 80 årslag hos tante og onkel i Frankrike. Vertinne: streng fransk matrone som er ekstremt stolt av den franske maten og vokter strengt hver bit du tar, og forventer stående ovasjoner for hver bit. Følgende måltider servert: fredag: fransk kveldsmat; kun 4 retter. Lørdag; lunsj: 6 retter. middag: 4 retter. Søndag: lunsj: 4 retter. Tvangsmedbrakt med hjem: Stor Brie, nøttekake og fransk kjøttpostei. Resultat; deprimert ED-slanker med skremmende undertrykt aggresjon pga. ekstrem blodsukkerstigning med etterfølgende blodsukkersenkning......Mann og barn lister seg så stilt på tå inntil mor har begynt med skikkelig mat igjen.....Tror dette har vært en av de tøffeste utfordringene mine så langt:rolleyes: Får håpe jeg spiste nok av den grønne salaten til å veie opp litt for alt det andre.... Blir ingen veiedag på meg i morgen!
Oi - det høres ut som en tøff helg. Sender over masse sympati og en stooooor klem
http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Smiley-Hugs-being-nice-133504_450_330.jpg (http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Smiley-Hugs-being-nice-133504_450_330.jpg)
Oi - det høres ut som en tøff helg. Sender over masse sympati og en stooooor klem
http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Smiley-Hugs-being-nice-133504_450_330.jpg (http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Smiley-Hugs-being-nice-133504_450_330.jpg)
Takk for sympati og en kjempefin tegning:) I dag blir det ED ala fase 1 minus :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
grotingeling
08-03-10, 07:48
Veiedag! og vekta viser...... http://www.stranger-things.net/forum/images/smilies/drumroll.gif 89,7kg yeeeeeeey http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/12.gif
Er bare så utrolig fornøyd, for jeg fryktet en ny runde med det kjente "kommer ikke under 90-tallet" problemet.
Men der stod det altså, 80-tallet :D
Så jeg ha en kjempestart på denne uka, og nå teller jeg for fullt ned til fase 2 (8 dager igjen) - vil jeg se 88 innen den tid?
Veiedag! og vekta viser...... http://www.stranger-things.net/forum/images/smilies/drumroll.gif 89,7kg yeeeeeeey http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/12.gif
Er bare så utrolig fornøyd, for jeg fryktet en ny runde med det kjente "kommer ikke under 90-tallet" problemet.
Så jeg ha en kjempestart på denne uka, og nå teller jeg for fullt ned til fase 2 (8 dager igjen) - vil jeg se 88 innen den tid?
FANTASTISK!!!!!http://www.33smiley.com/smiley/humor/13.gif Welcome back to the 80 s!!!!!!
Unner deg så utrolig å bryte den milepælen, mentalt blir man så mye bedre rustet når man endelig kommer under et magisk tall, man får pågangsmot til å jobbe ned mot neste barriere!!! Nyt seiersfølelsen i dag!http://www.33smiley.com/smiley/other/5.gif
grotingeling
08-03-10, 08:16
FANTASTISK!!!!!http://www.33smiley.com/smiley/humor/13.gif Welcome back to the 80 s!!!!!!
Unner deg så utrolig å bryte den milepælen, mentalt blir man så mye bedre rustet når man endelig kommer under et magisk tall, man får pågangsmot til å jobbe ned mot neste barriere!!! Nyt seiersfølelsen i dag!http://www.33smiley.com/smiley/other/5.gif
Ja jeg er helt i ekstase!
Sjefen bemerket at jeg er i ekstra godt humør i dag - og jeg er nesten alltid i godt humør http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/3.gif- går rundt å nynner for meg selv og alle i nærheten
Å så deilig Grotingeling,back to the 80's:w00t:
Jeg har hatt veiedag i dag jeg også ,har gått ned 1.7 kg siden sist.. Det kjennes godt på kroppen gitt.. Rart så mye noe kg gjør altså.:D
Er også superglad at jeg har gått ned nesten like mye på to uker som jeg gikk ned på fire uker sist jeg var i fase 1..jippi..
Oi for en helg da.. Høres ut som en drømmehelg for de fleste, men for oss er det vel en marerittt helg...:D
:klem:
Høres overhodet ikke ut som en god opplevelse, men håper du snart føler deg bra igjen :klem:
Gratulere så masse :heia:
Det er jo kanonbra og velkommen tilbake til 80-tallet, der tror jeg at jeg aldri har vært ;)
Jeg har hatt veiedag i dag jeg også ,har gått ned 1.7 kg siden sist.. Det kjennes godt på kroppen gitt.. Rart så mye noe kg gjør altså.:D
Er også superglad at jeg har gått ned nesten like mye på to uker som jeg gikk ned på fire uker sist jeg var i fase 1..jippi..
Kjempebra Jolly :heia: Gratulere så masse :):)
Hurra http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif Enda en som har vært superflink:D:D:D Nyt den gode følelsen og stå på videre!!http://www.33smiley.com/smiley/humor/26.gif
grotingeling
08-03-10, 09:22
Fantastisk! Lykke til med svevingen http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/adventure/6.gif (antar at du svever oppunder taket slik som jeg gjør).
Det er så kjekt å se at det går riktig vei, kjempemotiverende :D
...........
Hurra :heia:
...........
Prøver å drikke 2 store glass sammen med vitaminene om morgenen. Har da brustabletter i form av C-vitamin, da går det enklere. I tillegg drikker jeg 1-2 glass til hvert måltid samt har et glass stående på pulten min til enhver tid. Nå er kl 9.25 og jeg har allerede drukket 1,1 liter :D
Så utrolig bra! Hurra for deg :heia:
Fantastisk! Lykke til med svevingen http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/adventure/6.gif (antar at du svever oppunder taket slik som jeg gjør).
Det er så kjekt å se at det går riktig vei, kjempemotiverende :D
He,he, for en fantastisk fin smileys! Blir i så godt humør av alle de artige smileysene du finnerhttp://www.33smiley.com/smiley/humor/20.gif
Slike overraskelser har jeg også fått. Mat som ikke smakte da jeg startet smaker nå BRA - men det er også omvendt. Vegetarpaien bare vokser i munnen på meg... :rolleyes:
....
Jeg skal være der i 60 dager. Man teller opp dagene i fase 1 + 2. Disse skal visst ikke være mer enn 90 dager.
grotingeling
08-03-10, 09:40
Gratulere så masse :heia:
Det er jo kanonbra og velkommen tilbake til 80-tallet, der tror jeg at jeg aldri har vært ;)
Takker takker, jeg var jo en snartur innom 80-tallet for bare 2 uker siden..... Men bortsett fra det så tror jeg vi faktisk sankker 80-tallet som i 1988/89 :eek:
Min mor er en klok dame og som slanket seg om 20 åring 20kilo og har ikke vært overvektig siden (har bare hele tiden vært fokusert på ikke spise for mye), og i helgen da jeg tenkte litt på å spise hvotløksbaguett, så sa hun til meg:
- Du må bare legge vekk slike tanker, og bestemme deg for å ikke tenke på det en gang.
Det tror jeg hun har helt rett, det er veldig lett å bare smake litt på ting når man hele tiden tenker på det. Men det er tøft! Men det er bedre å skeie ut med noe innenfor ED enn sauser og sjokolade. Du klarer det nok!
grotingeling
08-03-10, 09:42
Min mor er en klok dame og som slanket seg om 20 åring 20kilo og har ikke vært overvektig siden (har bare hele tiden vært fokusert på ikke spise for mye), og i helgen da jeg tenkte litt på å spise hvotløksbaguett, så sa hun til meg:
- Du må bare legge vekk slike tanker, og bestemme deg for å ikke tenke på det en gang.
Det tror jeg hun har helt rett, det er veldig lett å bare smake litt på ting når man hele tiden tenker på det. Men det er tøft! Men det er bedre å skeie ut med noe innenfor ED enn sauser og sjokolade. Du klarer det nok!
Fantastisk godt råd fra din mor - her kan vi nok lære noe alle sammen :p
Stakkars, stakkars deg. Du har min fulle sympati for en slik redselsfull helg (når man går på ED). :klem:
Fantastisk! Gratulerer så masse http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a065.gif
grotingeling
08-03-10, 09:45
He,he, for en fantastisk fin smileys! Blir i så godt humør av alle de artige smileysene du finnerhttp://www.33smiley.com/smiley/humor/20.gif
Ja de hjelper på, og jeg er bare helt avhengig - må faktisk passe meg så jeg ikke tar helt avhttp://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/self-improvement/3.gif
Så utrolig bra :heia:
Så fantastisk flinke alle har vært her.
Du har jammen meg en klok mor... Starter omprogramering straks..Sjokolade er vondt , sjokolade er vondt, sjokolade er vondt :_oy:
Men helt seriøst så tror jeg det er lurt som moren din sier, man må bare slutte å tenke på det.. Da jeg var 13 bestemte venninden min og jeg at vi skulle slutte å drikke brus, vi bare kuttet det ut. Som det ikke eksisterte mere. Og etter det har jeg faktisk ikke vært noe intresert i det. Så det funker å ikke plage seg med det hvertfall. Skulle bare ønske vi gjorde det samme med godis bare:shifty:
Du har jammen meg en klok mor... Starter omprogramering straks..Sjokolade er vondt , sjokolade er vondt, sjokolade er vondt :_oy:
Når du sier det, så faktisk kjenner jeg at det er riktig. Sjokolade er VONDT :lol:
Men helt seriøst så tror jeg det er lurt som moren din sier, man må bare slutte å tenke på det.. Da jeg var 13 bestemte venninden min og jeg at vi skulle slutte å drikke brus, vi bare kuttet det ut. Som det ikke eksisterte mere. Og etter det har jeg faktisk ikke vært noe intresert i det. Så det funker å ikke plage seg med det hvertfall. Skulle bare ønske vi gjorde det samme med godis bare:shifty:
Vi må bare si det ofte nok at vi ikke skal tenke på det.... tenke på hva? kan vi si til oss selv :D
Så utrolig bra :heia:
Så fantastisk flinke alle har vært her.
For å være ærlig så tror jeg ikke jeg hadde klart det uten dere. Slanker jeg alene er jeg en juksemaker til de grader, hehe... Så når jeg ser noe jeg har lyst på nå så tenker jeg på dere så spiser jeg det faktisk ikke..
Tusen takk alle sammen , dere er virkelig en god støtte:love::heia::heia:
For å være ærlig så tror jeg ikke jeg hadde klart det uten dere. Slanker jeg alene er jeg en juksemaker til de grader, hehe... Så når jeg ser noe jeg har lyst på nå så tenker jeg på dere så spiser jeg det faktisk ikke..
Tusen takk alle sammen , dere er virkelig en god støtte:love::heia::heia:
Selvsagt hadde du klart det Jolly, du må få litt høyere tanker om deg selv :klem:
Men det er selvsagt lettere når man har noen å støtte seg til og få råd fra. Men det er du selv som gjør jobben ;)
Når du sier det, så faktisk kjenner jeg at det er riktig. Sjokolade er VONDT :lol:
Vi må bare si det ofte nok at vi ikke skal tenke på det.... tenke på hva? kan vi si til oss selv :D
hmm, godt spørsmål, Det hjelper ikke å si til seg selv at man ikke skal spise usunn mat akkurat, for det vet vi jo alt.. Kanskje bare innse at det kan man bare ikke spise. Vanskelig å være streng med seg selv:(
Selvsagt hadde du klart det Jolly, du må få litt høyere tanker om deg selv :klem:
Men det er selvsagt lettere når man har noen å støtte seg til og få råd fra. Men det er du selv som gjør jobben ;)
Det er ikke så lett med disse høye tankene om seg selv altså..:D :p Men det kommer nok det også :D:D
Jeg sliter... Bare tanken på mat får det til å vokse i munnen. Jeg nekter å gi opp da, men bekymrer meg for at denne maten skal ejg tross alt spise i maaaaaaaaange uker enda. Jeg håper virkelig jeg kommer over denne fasen med alt i behold. Håper maten begynner å smake igjen. Føler proteinpulversmaken henger over alt......
Måtte bare få det ut. jeg vil, vil, vil, vil fortsette....
Jeg sliter... Bare tanken på mat får det til å vokse i munnen. Jeg nekter å gi opp da, men bekymrer meg for at denne maten skal ejg tross alt spise i maaaaaaaaange uker enda. Jeg håper virkelig jeg kommer over denne fasen med alt i behold. Håper maten begynner å smake igjen. Føler proteinpulversmaken henger over alt......
Måtte bare få det ut. jeg vil, vil, vil, vil fortsette....
Sier bare: CURRYPASTA! Dreper all annen smak, og det kan være nyttig av og til..... men i en overgangsperiode, og hvis du er sterk nok til å ikke la det skli ut, ta deg et måltid vanlig lav-karbo mat istedet for å gi opp. Man går ned da også, men saktere.
Takk solange. Currypasta får jeg få fatt i. Enn så lenge tvinger jeg i meg, så får jeg prøve å finne noen kreative løsninger. Har ikke spist noe særlig dessert og brownies, så blir litt det fremover tror jeg.. Middag i dag var en tomat delt i to, lagt i folie med bittelitt smør på og hvitløk over, stekt i ovnen. Så tar jeg dessert til dessert om en liten stund.. jeg nekter å gi opp etter å ha gått ned 10kg på halvannen måned....
grotingeling
09-03-10, 08:15
God morgen alle sammen http://www.33smiley.com/smiley5/humor/3.gif
God morgen herfra også, håper alle får en strålende dag :heia:
Det er nok en kald dag i Belgia , men for engangs skyld er det skyfri himmel:):):)
Humøret er betraktelig bedre etter et helt døgn på den smale sti igjen, og optimistisk inntar jeg nå frokosten min;)
God morgen til dere også, Kjempegjesp.. Hva skulle jeg ha gjort uten kaffe..:p
God morgen herfra også. Ungene er akkurat levert, kaffen venter og brownies står i ovnen.... Håper det smaker...
I dag har jeg senvakt i praksis, så håper å få skrevet litt på bachelor oppgaven i dag... Men jeg er sliten for tiden, så mulig jeg tar meg en lur også... Skal tenke positive tanker og overbevise meg om at maten er god....
God morgen herfra også. Ungene er akkurat levert, kaffen venter og brownies står i ovnen.... Håper det smaker...
I dag har jeg senvakt i praksis, så håper å få skrevet litt på bachelor oppgaven i dag... Men jeg er sliten for tiden, så mulig jeg tar meg en lur også... Skal tenke positive tanker og overbevise meg om at maten er god....
Følelsen av SLANK smaker iallefall godt;)) Det prøver jeg å si til meg selv når jeg er lei maten.....
Epedemien har dratt sin vei :heia: Igår var jeg på vekten og var UNDER 85kg! Yubbayubbadu.... http://www.clicksmilies.com/s1106/huepfen/jumping-smiley-004.gif
For en strålende morgen etter slike gode nyheter.
http://www.clicksmilies.com/s1106/natur/nature-smiley-015.gif
Ikke tenk på maten at maten ikke er god. Jeg synes selv at maten er grei....men god ????? Men jeg holder ut, for andre muligheter har jeg ikke for tiden. Og det er deilig å slippe unna hodepine/migrene som jeg har slitt med før jeg begynte på ED. Det er min motivasjon.
Epedemien har dratt sin vei :heia: Igår var jeg på vekten og var UNDER 85kg! Yubbayubbadu.... http://www.clicksmilies.com/s1106/huepfen/jumping-smiley-004.gif
Å så herlig Popp, gratulerer så masse.. :heia:
Ikke tenk på maten at maten ikke er god. Jeg synes selv at maten er grei....men god ????? Men jeg holder ut, for andre muligheter har jeg ikke for tiden. Og det er deilig å slippe unna hodepine/migrene som jeg har slitt med før jeg begynte på ED. Det er min motivasjon.
I går gikk jeg rundt og rapte sopp omelett uten og ha spist det, trodde jeg skulle dø... Godt det er andre ting det går ann å få i seg..
Men migrene og hodepine har forsvunnet??? det er jo helt fantastisk. Blir mere og mere forundret over hva lite karbo gjør med kroppen.. Jeg har merket at huden min har blitt silkemyk..
Noen andre som har merket noe annet??
Nei, skal ikke tenke det. Når det butter skal jeg bare se på den buksen jeg har på meg i dag, den som var åletrang i julen, som jeg nå hipser på for den siger......
browniesen var god den.....
grotingeling
09-03-10, 10:35
Så deilig - dette var gode nyheter http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/14.gif
(beklager hvis jeg påførte mange denne dumme epedeien altså - var ikke meningen http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/sad/1.gif)
grotingeling
09-03-10, 10:39
Men migrene og hodepine har forsvunnet??? det er jo helt fantastisk. Blir mere og mere forundret over hva lite karbo gjør med kroppen.. Jeg har merket at huden min har blitt silkemyk..
Noen andre som har merket noe annet??
Sånn har jeg det også med migrene, borte så lenge jeg holder meg til dietten
- men du verden så kjap den er til å komme hvis jeg tuller meg ut på ville veier http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/shocked/2.gif
I forhold til huden så merker jeg endringene best på mindre sjenerende hårvekst i ansiktet (har PCOS....),
og det er jeg jo takknemlig for http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/5.gif
grotingeling
09-03-10, 10:45
Nei, skal ikke tenke det. Når det butter skal jeg bare se på den buksen jeg har på meg i dag, den som var åletrang i julen, som jeg nå hipser på for den siger......
browniesen var god den.....
Kjekt at browniesen falt i smak - den kan forøvrig stekes som kjeks/lapper også http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/cooking/9.gif
Og bukser som blir for store er kjempemotiverende :heia:
Selv skal jeg raide et kjøpesenter i Florida om ikke lenge, og da har jeg planer om å kjøpe inn en del bukser i ulike størrelser samt en del sommerklær. Greit å få det unna liksom, og så er det en god del billigere enn her.
Så deilig - dette var gode nyheter http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/14.gif
Takk for kommentarene jenter. Det er godt å ha dere, slenger meg bare på alt som ble skrevet her i går om at vi motiverer hverandre.
(beklager hvis jeg påførte mange denne dumme epedeien altså - var ikke meningen http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/sad/1.gif)
Ingen epedei lenger..... Du er nå god :klem:
:heia: kjempeflott :klem:
Kjekt at browniesen falt i smak - den kan forøvrig stekes som kjeks/lapper også http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/cooking/9.gif
Og bukser som blir for store er kjempemotiverende :heia:
Selv skal jeg raide et kjøpesenter i Florida om ikke lenge, og da har jeg planer om å kjøpe inn en del bukser i ulike størrelser samt en del sommerklær. Greit å få det unna liksom, og så er det en god del billigere enn her.
Så heldig du er, bort fra denne (&€))=/=%#")=) snøen.. Også så bra med shopping, kjenner jeg shopping abstinenser her. Men i grunnen kan jeg vel bare rote inners i skapet og finne frem gamle klær jeg nesten ikke har brukt:rolleyes:.. Hadde en periode der jeg kjøpte klær som var litt for små, for da MÅTTE jeg jo slanke meg, hahaha.. Men nå kan jeg jo bruke de..
grotingeling
09-03-10, 12:10
Så heldig du er, bort fra denne (&€))=/=%#")=) snøen.. Også så bra med shopping, kjenner jeg shopping abstinenser her. Men i grunnen kan jeg vel bare rote inners i skapet og finne frem gamle klær jeg nesten ikke har brukt:rolleyes:.. Hadde en periode der jeg kjøpte klær som var litt for små, for da MÅTTE jeg jo slanke meg, hahaha.. Men nå kan jeg jo bruke de..
Ja det er det jeg har gjort hittil, rotet i skapet altså :rolleyes:, men nå er jeg i ferd med å gå tom for klær som er for små.....:eek:
Dermed passer det jo med litt shopping i USA.
Må si jeg gruer meg litt, for jeg har så dårlige erfaringer med å handle klær - men så gleder jeg meg også, for jeg har et par butikker som jeg har vært i tidligere og som jeg vet gir god service (og som har klær som passer min korte litt runde kropp....)
Hu å hei, hvor det går unna med dere nåhttp://www.33smiley.com/smiley/sports/26.gif!!!
Nå er det blitt til en vekt-ras-epedemi!! Jeg skal holde meg her inne daglig og sørge for å bli smittet http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif
grotingeling
09-03-10, 12:19
Melder meg også på den der vekt-ras-epedemien http://www.33smiley.com/smiley/emotions/10.gif
Neste torsdag skal jeg på fedonklinikken igjen. Det blir spennende. om og hvis og alt dette jeg fortsetter samme trenden som til nå i fase 1 så har jeg mistet 11kg denne fasen. Pr i dag har jeg mistet vel 7kg på fase 1 (ved veiedag på fredag). Og det er jo fremdeles en stund igjen til neste torsdag.
Hu å hei, hvor det går unna med dere nåhttp://www.33smiley.com/smiley/sports/26.gif!!!
Nå er det blitt til en vekt-ras-epedemi!! Jeg skal holde meg her inne daglig og sørge for å bli smittet http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif
Hahaha... Den trengs hvertfall IKKE noen vaksine for:D
Ja det er det jeg har gjort hittil, rotet i skapet altså :rolleyes:, men nå er jeg i ferd med å gå tom for klær som er for små.....:eek:
Dermed passer det jo med litt shopping i USA.
Må si jeg gruer meg litt, for jeg har så dårlige erfaringer med å handle klær - men så gleder jeg meg også, for jeg har et par butikker som jeg har vært i tidligere og som jeg vet gir god service (og som har klær som passer min korte litt runde kropp....)
Da er det jo ekstra gøy å gå på shopping.. Er skikkelig misunnelig:D Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det der..
grotingeling
09-03-10, 13:52
Da er det jo ekstra gøy å gå på shopping.. Er skikkelig misunnelig:D Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det der..
Rapport kommer :p
Har ikke fått svar på om det er ok å ta med ED-produktene inn til USA ennå, så i forhold til mat blir det nok generell lavkarbo tenker jeg - men vi får se, kanskje jeg får en oppløftende epost i løpet av uka:rolleyes:
grotingeling
09-03-10, 13:56
Neste torsdag skal jeg på fedonklinikken igjen. Det blir spennende. om og hvis og alt dette jeg fortsetter samme trenden som til nå i fase 1 så har jeg mistet 11kg denne fasen. Pr i dag har jeg mistet vel 7kg på fase 1 (ved veiedag på fredag). Og det er jo fremdeles en stund igjen til neste torsdag.
Stå på - heier på deg :heia:
Rapport kommer :p
Har ikke fått svar på om det er ok å ta med ED-produktene inn til USA ennå, så i forhold til mat blir det nok generell lavkarbo tenker jeg - men vi får se, kanskje jeg får en oppløftende epost i løpet av uka:rolleyes:
Ja de kan nok være litt strengere der. Jeg har tatt med masse ED produkter til Russland uten noen problem. Men det er kanskje fordi jeg ikke har blitt stoppet. Og alt kan jo ordnes her med en hundrings eller to. Tror ikke du skal prøve det der. Da kan det bli en kjedelig ferie..:p
grotingeling
09-03-10, 14:06
Ja de kan nok være litt strengere der. Jeg har tatt med masse ED produkter til Russland uten noen problem. Men det er kanskje fordi jeg ikke har blitt stoppet. Og alt kan jo ordnes her med en hundrings eller to. Tror ikke du skal prøve det der. Da kan det bli en kjedelig ferie..:p
Ja det er nok på mange måter enklere i Russland....
Tenker jeg tar med noen pakker kjeks i håndbagasjen uansett, så har jeg i alle fall noe å spise på flyet over dammen.
Solange: det var jammen lenge siden? er du pån igjen?:)
Tittet bare tilfeldig innom og så fikk jeg se at du var aktiv her igjen, hvordan har det gått?Jeg gikk ned nesten 20 kg med ED og Fedon, og jeg holder vekta men spiser mer karber nå,jeg trener også 3-4 ganger i uka og føler jeg trenger det, men prøver å passe på å fylle på med proteiner.
Har 6 kg igjen men er ikke motivert for å ta de ennå:(
Solange: det var jammen lenge siden? er du pån igjen?:)
Tittet bare tilfeldig innom og så fikk jeg se at du var aktiv her igjen, hvordan har det gått?Jeg gikk ned nesten 20 kg med ED og Fedon, og jeg holder vekta men spiser mer karber nå,jeg trener også 3-4 ganger i uka og føler jeg trenger det, men prøver å passe på å fylle på med proteiner.
Har 6 kg igjen men er ikke motivert for å ta de ennå:(
Hei sunroad ! :):):)
Jeg er pån igjen, vettu;), gikk jo så bra for oss i fjor, at jeg håpet på å gjenta suksessen.
Jeg gikk jo også ned 20 kg, på 7 mnd, da var jeg rimelig lei pulvermat, og var igrunn fornøyd med resultatet så langt. Siden prøvde jeg å leve lavkarbo mens jeg mannet meg opp til de siste kiloene, lyktes bare delvis, da jeg gikk opp igjen 5 kg. Nå var nok noe av dette økt muskelmasse, da jeg også har vært flink til å videreføre treninga. Begynte på ny runde 19.januar iår, samme tidspunkt som i fjor! Og har så langt gått ned 7,5 kg, sånn at jeg er 22 kg mindre totalt...Jeg har nok noe mer som skal vekk enn deg, så jeg regner med å holde på en stund til..... Det er dessverre ikke lettere andre gangen.....tror jeg må innse at jeg ikke kan være så lenge på fase 1 av gangen, det er en fase man blir rimelig lei....
Jeg synes du har vært fantastisk flink som har holdt vekten!!!! Så lenge du har funnet ut hvordan du skal holde deg der, kan du være superfornøyd, og kanskje bare stramme inn bittelitt slik at du går ned over lengre tid??
Gøy å høre fra deg igjen, og ikke minst høre at du har beholdt vekttapet:D
Har endelig fått gode nyheter ang pappa, for de av dere som ikke har vært innom bloggen min så fikk pappa kreft i magen i 2006, ble operert og året etter hadde det spredd seg til leveren. Så det har vært mye frem og tilbake, med cellegift og i det hele tatt. Kreften har krympet og kommet tilbake igjen. Men i dag fikk vi beskjed om at det var blitt såpass lite svulster, som de kunne se utifra CT-bildene, at de mest sannsynlig vil prøve å gå for ny operasjon. Og hvis det skjer og den er vellykket så vil det bare være helt fantastisk :)
Litt utenom det som har med ED, slanking og mat, men uten tvil den viktigste delen (familien min) av livet mitt så jeg tenkte det var greit å dele med dere :klem:
Har endelig fått gode nyheter ang pappa, for de av dere som ikke har vært innom bloggen min så fikk pappa kreft i magen i 2006, ble operert og året etter hadde det spredd seg til leveren. Så det har vært mye frem og tilbake, med cellegift og i det hele tatt. Kreften har krympet og kommet tilbake igjen. Men i dag fikk vi beskjed om at det var blitt såpass lite svulster, som de kunne se utifra CT-bildene, at de mest sannsynlig vil prøve å gå for ny operasjon. Og hvis det skjer og den er vellykket så vil det bare være helt fantastisk :)
Litt utenom det som har med ED, slanking og mat, men uten tvil den viktigste delen (familien min) av livet mitt så jeg tenkte det var greit å dele med dere :klem:
Hei, visste ikke om dette, det høres ut som hele familien har hatt litt av en nervepåkjenning i flere år!! Fantastisk med gode nyheter da:):):)
Sender masse gode ønsker om vellykket resultat for pappa`n din :klem:
grotingeling
10-03-10, 13:48
Dette var virkelig gode nyheter Fungirl :klem: , og jeg håper virkelig at det blir operasjon og at den er vellykket.
Jeg krysser alt jeg har av fingre, hender, ben og tær for at dette går rette veien.
Så herlig å høre Fungirl. Kommer til å gå kjempe bra, og om litt er han helt kreft fri.. Helt herlig:klem:
Synes det er utrolig flott at du deler det med oss også:klem:
Tusen takk alle tre :klem:
Setter stor pris på de fine kommentarene fra dere :klem:
Har vært noen knalltøffe år så jeg håper vi kan få litt ro fremover, men er fremdeles litt å vente for å sjekke om det blir klarsignal for operasjon.
Det var godt å høre <fungirl. Kreft er en grusom sykdom.
På rema i dag kjøpte jeg rød pesto og noe hvitløksgreier (samme konsistens som pestoen, men hvitløk og chili). Var ikke sukker i. Tror dere jeg kan bruke dette? vendte pastaen i begge deler i dag og det ble veldig godt...
grotingeling
10-03-10, 21:05
På rema i dag kjøpte jeg rød pesto og noe hvitløksgreier (samme konsistens som pestoen, men hvitløk og chili). Var ikke sukker i. Tror dere jeg kan bruke dette? vendte pastaen i begge deler i dag og det ble veldig godt...
Begge deler går helt fint, har brukt dem en del selv med stort hell :D
grotingeling
11-03-10, 08:56
http://www.33smiley.com/smiley2/communicate/everyday/16.gif
Det går nedover dere...... har ikke veid meg siden mandag altså, men i dag måtte jeg bare legge bort favorittbuksa mi http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/sad/12.gifsiden den ikke lenger henger på hoftene uten lim....
Men den kan pensjoneres med god samvittighet, da den må sies å ha gjort sin nytte i vinter.
Så her sitter jeg, med kun 1 bukse som er sånn passe passe - shopping i Florida neste uke passer helt perfekt http://www.33smiley.com/smiley2/communicate/praises/33.gif
(PS - har et par skjørt jeg kan bruke ennå, så helt uten klær er jeg dog ikke)
Herlig Grotingeling :heia:
Elsker å legge vekk klær. Nå bruker jeg stort sett bare tighst da vel og merke så de blir utslitt før jeg får lagt de vekk, men uansett så er det herlig å kvitte seg med klær på den ene eller andre måten :)
Enig, jeg elsker å kvitte meg med klær, det betyr at noe nytt må inn:D Jeg gir bort til svigerinne og søster som er litt treigere enn meg til å gå ned, så har de noe å ha på seg på veien ned:p
Det er supert at det er bevegelse på vekta di nå, Grotingeling, det er spesielt gøy før man skal på ferie til varmere strøk:)
en deilig følelse ja og ta fram eller kjøpe nye klær i mindre str.
hvordan er det med dere ,, er dere helt kvitt søtsuget ,og ikke kunne tengt dere for alt i verden og stupe opp i smågodtet ,,eller ta seg et parr ferske skiver med brød ,med brunost,,eller liknende .
tenker på tanker dere har oppe i hodet
akurat nå kunne jeg tengt meg alt det der,,ikke for at jeg er sulten og ikke for at jeg ville gjort det
men hadde det ikke gått ut over vekta ,, ja så ville jeg nok gjort det,
ville dere? ( vet jo jeg blir i dårlig form ,men det kommer etterpå liksom)
en deilig følelse ja og ta fram eller kjøpe nye klær i mindre str.
hvordan er det med dere ,, er dere helt kvitt søtsuget ,og ikke kunne tengt dere for alt i verden og stupe opp i smågodtet ,,eller ta seg et parr ferske skiver med brød ,med brunost,,eller liknende .
tenker på tanker dere har oppe i hodet
akurat nå kunne jeg tengt meg alt det der,,ikke for at jeg er sulten og ikke for at jeg ville gjort det
men hadde det ikke gått ut over vekta ,, ja så ville jeg nok gjort det,
ville dere? ( vet jo jeg blir i dårlig form ,men det kommer etterpå liksom)
Jeg er vel igrunn kvitt søtsuget, prøver rett og slett ikke å tenke på det. Men må vel innrømme at jeg har noen småerotiske :lol: fantasier om den nye kvikk lunsjen som har dukket opp på markedet :)
Og jeg vet ikke om jeg ville gjort det eller ikke, klarer liksom ikke å tenke den tanken fordi jeg vet jo at det går utover vekta så da tillater jeg meg liksom ikke å tenke så mye på deg.
Jeg har forsåvidt søtsug, men det avhjelpes som regel greit med ED-produktene. Er nok mest mentalt,tror jeg. Jeg er så heldig at jeg bor langt unna all den deilige norske skjokoladen, det hjelper! Har ikke det samme lengselsfulle forholdet til belgisk skjokolade. Vi har en skandinavisk butikk her, men den skyr jeg som pesten:eek: den er livsfarlig!!!!!!!
vanligvis tenker ikke jeg heller på sjokolade vinerbrød,osv ,,men plutselig kommer tanken,, og blir liksom ikke kvitt den den dagen,,,men dagen etter er jeg sjeleglad at jeg sto over ,og da går det bra en stund igjen
Jeg må bare prøve å huske mellom hver gang det skjærer seg, at jeg blir skuffet hver gang, det gir meg slett ikke samme følelsen å spise det jeg tror jeg savner lenger. Kommer alltid til den konklusjon at det ikke er verdt det. Målet er å greie å holde på den tanken.....
Jeg kjenner ikke suget til godteri, men til fersk gulost, nykokte poteter, m.m. Da kan vi snakke om sug....
Men da jeg så den nye kvikk lunsj sjokoladen, så var min umiddelbare tanke at dette skal jeg ikke tenke på. For det er da det går galt for min del. (tenk om atte, hvis.....= rett i sjokoladefellen):hylgrine::nei:
Jeg må bare prøve å huske mellom hver gang det skjærer seg, at jeg blir skuffet hver gang, det gir meg slett ikke samme følelsen å spise det jeg tror jeg savner lenger. Kommer alltid til den konklusjon at det ikke er verdt det. Målet er å greie å holde på den tanken.....
Det er sant, men det er ikke alltid hjerte vil huske akkrurat det. Men vi skal klare det alle sammen! :klem:
Er jeg alene igjen på Fase 1?
Ser alle som har vært her er aktive i Fase 2 tråden så føler meg ganske så ensom her :)
Jeg er ferdig med fase 1 neste uke, da skal jeg til legen igjen. Jeg går 5 uker på fase 1 og ikke 4 som er regelen, dette fordi det må passe med jobb og fly osv.
Er jeg alene igjen på Fase 1?
Ser alle som har vært her er aktive i Fase 2 tråden så føler meg ganske så ensom her :)
Jeg er ferdig med fase 1 neste uke, da skal jeg til legen igjen. Jeg går 5 uker på fase 1 og ikke 4 som er regelen, dette fordi det må passe med jobb og fly osv.
Nei da er her jeg :) Jeg har en uke igjen, takk og lov bare en uke... Er klar for noe annet enn poser ,poser og poser:D
Men buksene begynner å bli litt slække så det er jo vært det:rolleyes:
Jeg driver å svitsjer litt mellom fasene, jeg, kan man tillate seg når man har holdt på mer eller mindre et år.... Følger med på begge trådene. Men det skjer ikke SÅ mye på vekta , lite å skrive hjem om foreløpig.... men jeg håper på resultater i det lange løp:)
grotingeling
13-03-10, 08:45
Jeg er også her fram til og med tirsdag :D, da er det ferie http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/beach/10.gif
Vet ikke helt hvilken fase jeg kommer til å fortsette i når ferien er over, kommer litt an på hvordan status er hos legen på kontrollen 6.april.
Jeg stikker nok innom forumet i løpet av ferien også, greit med litt motivasjonstilskudd når jeg nå skal spise "vanlig" mat til alle måltider for første gang på over et år :eek:.
joda jeg er her også .men veksler litt mellom fase en og to ,, er nok mest i fase en ,,i mars er det en del selskapligheter , så jeg legger fase to til disse dager ,og bruker fase en i hverdagen, og det funker bra
vekta går sagte men sikkert nedover, sisste selskap er 19, 20 mars ,og da blir det kun fase en fram til 30 mars ,, da reiser jeg en uke til syden,,og vilken fase det blir ,tja 8 eller 9 kanskje ,,skal nå prøve og holde vekta ikke hive i meg alt som er forbudt ,men litt vin og sånt blir det nok
prøver og leve lavkarbo så godt det lar seg gjøre den uka,,
GTL: Så hyggelig at du skal på ferie "over there". Det kommer nok til å bli storveis, men har du fått løst ED produktene?
Jeg er i Fase 2 - og venter på alle dere andre. Lurte på om vi ikke skulle ha etablert en marsskravletråd, men lurte litt på hvordan det er for dere å lese at vi kan spise deilig saftige indrefilet o.a. :D. Kan dere takle det?
FG: Har du fått pengene? De har hvertfall gått ut av min konto.
Nå nærmer deg seg påske, og jeg må lage slagplan. Vi skal opp på hytta - ut på skiturer og inn i varmestuer hvor vaffer stekes. Tips: Lag Ed pannekake i vaffeljern før vi drar og kose seg med den. Ellers spise ekstra ED produkt hvis suget melder seg og truer med å spise karbohydrater i en eller anne form. Godteri og potetgull har alltid vært mine fallgruber. Det gjelder bare å ikke tenke på det......! Jeg skal ikke ha det!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.