Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestfold
![]() |
Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentligJeg har ikke holdt på lenge, men har allerede gått ned noen kilo og føler meg mye bedre. Jeg har ikke satt meg helt inn i alle retningene, men tror jeg heller mest mot LCHF. Det er det som frister mest og gjør at jeg ikke trenger å sprekke, siden det er så mange deilige oppskrifter der ute. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Laidback LCHF-isch
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.
Nei, bare litt mer arbeidskrevende. Men å spise ren uprosessert mat som ikke er tuklet med synes jeg hørtes mye mindre skremmende ut enn å spise sukker, stivelse og prosesserte produkter..... Sist redigert av ToreH : 23-03-12 kl 22:36. |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.Tja, både og. Jeg hadde lest så mye om det at jeg var trygg på det helsemessige aspektet, men var spent på hvordan kroppen ville fungere. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.Jeg syntes også det var fryktelig skummelt i begynnelsen, vi har jo lært fra vi gikk i barnehagen at fett er fy-fy. Etter at jeg leste meg opp er jeg ikke det minste redd fett, og jeg har et mye mer avslappet forhold til mat |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.Hvis jeg prøver å skeie ut med høykarbo så blir jeg så dårlig at dagen uansett er ødelagt etterpå. Så nei, jeg skeier ikke ut. Samme hvor jeg er... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
![]() |
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.eg skjønner kjempegodt kva du meiner! me er jo mata med fettfrykt og det å ete magert. eg har ete høgkarbo i eit halvt år nå, datt heilt av. Trur det var ein kombinasjon av stress med ny jobb + 100% studie og ein del sjukdom. Nå har eg fått diagnosen fibromyalgi, og eg trur at dette er enda ein motivasjonfaktor for å endre kosthold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.
Så flott at du opplever fremgang med din kostholdsendring! Skjønner at det er litt vel mye med alle forskjellige "retninger" som eksisterer, men tro meg - de er ikke så forskjellige som en del skal ha det til. "Grupperingene" eksisterer (dessverre) mest pga de som skal sko seg på lavkarbo-kostholdets prinsipper/virkemåte trenger et merkenavn/navn som ikke allerede har et pre-etablert omdømme i samfunnet. Sist redigert av scpif : 26-03-12 kl 01:38. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.Jeg leste veldig mye, og valgte retning FØR jeg gikk fullt over til lavkarbo. Den kunnskapen + info og svar fra dette forumet har gjort at jeg aldri har følt det skummelt.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentligJeg startet med Fedon, som tross alt ikke er så langt fra anbefalingene vi har lært, "sundt" fett bl.a. Så leste jeg, alt jeg kom over i tur og orden. (mamma og pappa levde Fedon et par år før dette, så der startet jeg mens jeg leste, visste jo en del.) etter hvert som jeg leste ulike bøker, erfarte kroppens reaksjoner, så fant jeg min vei. I begynnelsen nesten ketogent, nå litt mer kh. Men med gradvis overgang, har jeg også gradvis blitt tryggere på teorien bak og argumenter/beviser for. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Veldig positiv "bivirkning" | Kakeåndsen | Ketolysekuren | 9 | 11-02-11 22:49 |
Høres litt skummelt ut :( | erruslank | Spørsmål og svar | 17 | 29-10-10 14:19 |
Er cottage cheese egentlig så veldig ok? | hoppetussa | Spørsmål og svar | 4 | 04-08-10 13:10 |