Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Usj.... Trenger tips til ENKEL mat nå ... Anyone?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 01:58   #1
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien
Unhappy

Usj.... Trenger tips til ENKEL mat nå ... Anyone?

Egg utgår (brekk), absolut alle former for lavkarbobrød jeg har smakt gir meg nærmest frysninger, grøt funker hvis jeg må...standard salat med f.eks kylling er jeg lei.

Har virkelig prøvd å være flink til å variere nå, men har likevel nå kommet dit at mat er kjipt, mat er ett ork og iallefall ikke godt. Resultatet er at jeg da lar være å spise. Da vet jeg av erfaring at veien tilbake til gamle uvaner er kort... har også jobbet med spiseforstyrrelser periodevis og vil ta tak nå som jeg merker at det sklir rett ut.

Jeg trenger sunn mat, mat som metter, som ikke har synlig fett, som ikke trenger fancy ingredienser, og som ikke trenger særlig forberedelse...

Noen tips her? Før jeg kjører meg fast igjen? Kan jo ikke akkuraj leve på bringebær og krem heller...

Ang filosofi er jeg nok mest mot ketolyse , ganske enkelt fordi det finnes mest info og oppskrifter og jeg innbilder meg at ketolyse er den som er mest effektiv. Har nok ligget over i karbs, under i fett, og for mye protein generelt, men ser jo tilogmed selv at jeg har gått ned, og det på 1 mnd, det er den eneste lille motivasjonen som er igjen nå.

Har også en mistanke om at nedgangen kommer av kcaloriunderskudd heller enn pga lavkarbo kost...

Kan jo nevne at jeg systematisk har ødelagt meg selv i godt og vel ti år med å ikke spise, så sult er en sjeldenhet, og jeg har magesekk på størrelse med en rosin.

What to do ? Nå har jeg gitt opp to ganger før pga disse problemene, de ser ut til å komme ganske nøyaktig 4 uker etter start, nå vil jeg virkelig løse problemet fremfor å slutte.
Å øke i karbohydrater er en dårlig løsning, vel kommer sulten, men det gjør søthungeren også....

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 02:15   #2
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Usj.... trenger tips til ENKEL mat nå... anyone?

Jeg spise mye supper når matlysten ikke er på topp. Lett å få ned, og man kan spe på med litt ekstra fett i form av olje eller fløte uten at det merkes så godt. Må jo lage suppen selv, men det trenger ikke være så avansert, og lager man masse, kan resten fryses i porsjoner til senere bruk. En enkel og god suppe jeg lager endel, er kyllingsuppe. Koke blomkål, løk, hvitløk og purreløk i kyllingbuljong, skjære noen kyllingfileter og slenge i. Hell i fløte til du blir flau, og smak til med salt, pepper, basilikum og estragon. Legg inn ingrediensene på diett.no, så er det lett å beregne riktig forhold mellom fett-proteiner-karbo.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 15:50   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Usj.... trenger tips til ENKEL mat nå... anyone?

Hei,
Litt vanskelig å komme med noen konkrete forslag men kanskje du kan finne litt inspirasjon i disse trådene

Sitat:

Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no
Suppetråden! - samletråd
Hjemmelagede krydderblandinger -samletråd
Marinade-tråden -samletråd
Den store grillmat-tråden -samletråd
Tips til middag med kjøttdeig -samletråd
Tex Mex mat -samletråd
Tapaz og Meze (samletråd)
Thai mat (og andre asiatiske retter) -samletråd
Den store pizza-tråden -samletråd
Din beste fiskeoppskrift -samletråd
Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)
Den store majones-tråden -samletråd
Våre fantastiske lavkarbosauser -samletråd
Hva er din dressingfavoritt? -samletråd
Nannahs oppskrifter
Gerd’s livsstil, ukeplaner ketolysevennlig mat og linker til Gerds mange gode oppskrifter
MineOppskrifter.no/Lavkarbo

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger tips:) Retta Ketolysekuren 2 07-09-10 21:31
Trenger tips :-) andreassen943@hotmail.com Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 21-07-10 09:52
Hjelp, trenger tips til rask og enkel kake Mimosaen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 19-04-10 21:55
trenger tips Siljevanilje Ketolysekuren 4 07-04-06 17:06
Trenger et tips jeg.. Lara Generell ernæringsdebatt 8 06-10-05 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no