View Full Version : Starter 1. juni - Blir du med?

Sider : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Elanessë
08-06-11, 17:17
http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/comfort.gif Jeg er helt sikker på at vekten vises annerledes i morgentidlig Pruttilutt

Sanna 1
08-06-11, 17:26
Jeg har hatt to døgn i hel......
Begynte natt til tirsdag, med oppkast +++. Også jeg som hadde 8 timers reisevei hjem,- med buss og to ferger. Hele turen var rett og slett jæ..... Evigheter siden jeg har spydd og dr.... så fælt. Og hele dagen holdt jeg på å fryse ihjel. Da jeg kom hjem og lå med hodet i en bøtte, fant jeg ut at jeg skulle måle feberen : 39,7 !
La meg kl 20.30 i går og greide å kreke meg på jobb i dag, men det har vært grusomt. Bare jeg tenker på mat, vil jeg spy og jeg har null appetitt.... Jeg nippet til små slurker med vann, mere ville bare opp igjen.
Og jeg har vært nær besvimelse flere ganger. Mat har vært fraværende helt siden mandag kveld. Nå håper jeg dette er omgangssyke og ikke en bivirkning, for dette greier jeg ikke en gang til......

Pruttilutt
08-06-11, 17:28
http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/comfort.gif Jeg er helt sikker på at vekten vises annerledes i morgentidlig Pruttilutt

Hjaaa :o:rolleyes: Også kjøpte jeg mandelmel istedet for kokosmel. HAT!!

taane
08-06-11, 17:45
Hvor kjøper du mandelmel, Pruttilutt?

Pruttilutt
08-06-11, 17:49
Hvor kjøper du mandelmel, Pruttilutt?

Sunkost, Nerstranda. :nedfor:
Enda jeg ikke tåler det! Fordømte surrehue. Skulle ha kokosmel. Middag var planlagt. Stressa gjennom den butikken som er møblert slik at man må maks være 30 cm bred over hofta for å ikke rive ned noe. Skulle jo rekke bussen. Dro med meg den fordømte mandelmelposen, stressa til kassa - for å ikke rekke bussen uansett. ÅÅÅÅÅÅÅ! Får bli baconcheeseburger med egg oppå. Og majones.

taane
08-06-11, 17:54
Hørtes ikke så aller verst ut det da! Nyt middagen :)

Pruttilutt
08-06-11, 17:57
Hørtes ikke så aller verst ut det da! Nyt middagen :)

Ja, det blir godt :) Ha en fin ettermiddag, så et lite solgløtt i stad :)

Elanessë
08-06-11, 19:05
Nå håper jeg dette er omgangssyke og ikke en bivirkning, for dette greier jeg ikke en gang til......Tror jeg kan si rimelig sikkert at det ikke er en bivirkning. Har aldri hørt om så kraftige i såfall. Vanlig med hodepine og kanskje til og med litt kvalme, men virkelig ikke såå ekstremt nei.

MariaB
08-06-11, 19:42
sanna: Uff!! Det høres ut som en real omgangssyke du! Uff, må jo ikke slite deg på jobb når du har det slik! :klem:

Pruttilutt: Du får sende mandelmel posen hitover, jeg skulle gjerne ha testet noen oppskrifter med det i ;)

Jeg var også 100 gr opp på vekta idag, og må le av meg selv som snikveier på denne måten :p Det er jo ingen vits!
Og litt selvskryt: Var i bursdagselskap i dag, og sto glatt over kaka! :D

Pruttilutt
08-06-11, 19:58
sanna: Uff!! Det høres ut som en real omgangssyke du! Uff, må jo ikke slite deg på jobb når du har det slik! :klem:

Pruttilutt: Du får sende mandelmel posen hitover, jeg skulle gjerne ha testet noen oppskrifter med det i ;)

Jeg var også 100 gr opp på vekta idag, og må le av meg selv som snikveier på denne måten :p Det er jo ingen vits!
Og litt selvskryt: Var i bursdagselskap i dag, og sto glatt over kaka! :D

Ja, skulle jeg gjerne gjort :P Bytter inn til kokosmel i morgen:rolleyes:

Flink du er som stod over kaka, fristelsen, utfordringen, blikk, spørsmål og sukkerhungeren :D

KarboMamma
08-06-11, 20:18
Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten.

Jeg mikser i en haug med fetaost. Det er virkelig prikken over i`en. Koker først blomkålen i vann, og lar den dampe godt av. Moser den godt med masse smør, fløte, 1 ts hvit pepper, og kaster altså i fetaosten og moser litt til. Fant oppskriften her på forumet, men husker ikke hvem det var som hadde kommet opp med "oppfinnelsen". Jeg lager gjerne 3 hoder om gangen og fryser ned i porsjoner :)

KarboMamma
08-06-11, 20:22
Sunkost, Nerstranda. :nedfor:
Enda jeg ikke tåler det! Fordømte surrehue. Skulle ha kokosmel. Middag var planlagt. Stressa gjennom den butikken som er møblert slik at man må maks være 30 cm bred over hofta for å ikke rive ned noe. Skulle jo rekke bussen. Dro med meg den fordømte mandelmelposen, stressa til kassa - for å ikke rekke bussen uansett. ÅÅÅÅÅÅÅ! Får bli baconcheeseburger med egg oppå. Og majones.

Jeg blir også noenganger litt stressforvirret når jeg er ute og handler:o Drar på butikken, handler, og kommer hjem uten det jeg dro på butikken for... Trenger kanskje ikke si at jeg MÅ skrive lister? *ler*

Den middagen så forøvrig snaskens ut! Har kost meg med tacobollene dine i dag... veeeeldig godt! Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker...

Elanessë
08-06-11, 20:24
KarboMamma, jeg liker ikke fetaost :o syns det er helt forferdelig, så tør ikke prøve det i blomkålmos egentlig... Men takker veldig for tipset altså!

KarboMamma
08-06-11, 20:27
KarboMamma, jeg liker ikke fetaost :o syns det er helt forferdelig, så tør ikke prøve det i blomkålmos egentlig... Men takker veldig for tipset altså!

Ville være trist å kaste bort blomkålen hvis fetasmaken ble for påtrengene ja... En ting har jeg nemlig lært i det siste og det er at blomkål er DYRT!:eek:

Appelsinpiken
08-06-11, 20:44
Oi, så aktive dere er her inne. Det liker jeg!

Har akkurat kommet hjem fra hyttetur, og innså at jeg spiser enda mer riktig på hyttetur enn hjemme.

I dag har jeg spist 188 gram fett, 95 gram protein, og 6,7 gram karbohydrater. Det er noe annet enn for noen dager siden, hvor jeg ikke fattet hvordan jeg skal få i meg så mye fett..
Aioli har virkelig hjulpet meg på vei...

Jeg har kjøpt meg sånne stixs, og har sjekket hver kveld. Jeg er i ketose i følge stixen, men jeg har ikke stålånde.
Betyr det bare at jeg har "sluppet unna", eller betyr det at stixen ikke er heeelt enig med hva som foregår i resten av kroppen, og at jeg ikke er i fettforbrenningsmodus?

Pruttilutt
08-06-11, 20:49
Jeg blir også noenganger litt stressforvirret når jeg er ute og handler:o Drar på butikken, handler, og kommer hjem uten det jeg dro på butikken for... Trenger kanskje ikke si at jeg MÅ skrive lister? *ler*

Den middagen så forøvrig snaskens ut! Har kost meg med tacobollene dine i dag... veeeeldig godt! Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker...

Spiste du alle? ;) Jeg har aldri hatt problem med tacokrydderet. Hvis det gir mindre utslag eller i verste fall ingen utslag, så fins det oppskrifter på hjemmelaget tacokrydder :)

Pruttilutt
08-06-11, 20:49
Oi, så aktive dere er her inne. Det liker jeg!

Har akkurat kommet hjem fra hyttetur, og innså at jeg spiser enda mer riktig på hyttetur enn hjemme.

I dag har jeg spist 188 gram fett, 95 gram protein, og 6,7 gram karbohydrater. Det er noe annet enn for noen dager siden, hvor jeg ikke fattet hvordan jeg skal få i meg så mye fett..
Aioli har virkelig hjulpet meg på vei...

Jeg har kjøpt meg sånne stixs, og har sjekket hver kveld. Jeg er i ketose i følge stixen, men jeg har ikke stålånde.
Betyr det bare at jeg har "sluppet unna", eller betyr det at stixen ikke er heeelt enig med hva som foregår i resten av kroppen, og at jeg ikke er i fettforbrenningsmodus?

Jeg får ikke stålånde. :) Heldig er vi! ;)

KarboMamma
08-06-11, 21:01
Spiste du alle? ;) Jeg har aldri hatt problem med tacokrydderet. Hvis det gir mindre utslag eller i verste fall ingen utslag, så fins det oppskrifter på hjemmelaget tacokrydder :)

Klarte heldigvis å styre meg såpass at det ble middag til resten av familien også ;) Har testet nå, og er fortsatt i ketose. JAAAAA! EEEENDEEEELIIIIIG!!!!

Så må jeg bare fortelle dette... Du vet de Atkinsbarene? Kastet jo den siste... Tror du ikke gubben kom hjem fra butikken nå med en haug!? Skulle jo bare være snill, stakkars... De får han ta med på jobb, ferdig snakket!

taane
08-06-11, 21:05
Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker...

Jeg elsker at taco er lovlig mat...har hatt litt problemer med ferdigposen med kryddermix, men oppskriften på hjemmelaget tacopulver er genial. Rask og lage er den også :)

KarboMamma
08-06-11, 21:08
Jeg elsker at taco er lovlig mat...har hatt litt problemer med ferdigposen med kryddermix, men oppskriften på hjemmelaget tacopulver er genial. Rask og lage er den også :)

Har tenkt på å lage selv... har prøvd en gang uten hell:o Smaker oppskriften din akkurat slik som posekrydderet? Isåfall vil jeg gjeeerne ha den altså;)

MariaB
08-06-11, 21:10
Flink du er som stod over kaka, fristelsen, utfordringen, blikk, spørsmål og sukkerhungeren :D

Det verste var faktisk ikke kaka, men de nybakte bollene til mamma, oh lord!:sikle: Mamma spiser forøvrig lavkarbo hun også, så det var heldigvis gode alternativer :)

Jeg har heller ikke stålånde! (tror jeg ;) ), og er superglad for det! Merker egentlig svært lite til denne ketosen!

Spiste du alle? Jeg har aldri hatt problem med tacokrydderet. Hvis det gir mindre utslag eller i verste fall ingen utslag, så fins det oppskrifter på hjemmelaget tacokrydder :)

Oi, så bra! Kan man da altså spise litt tacokrydder? Jeg har liksom hørt så mye om det her inne:confused:

Så må jeg bare fortelle dette... Du vet de Atkinsbarene? Kastet jo den siste... Tror du ikke gubben kom hjem fra butikken nå med en haug!? Skulle jo bare være snill, stakkars... De får han ta med på jobb, ferdig snakket!

hehe, han som sikkert skulle være snill da!:p

Nå har jeg vært ute å prøvd de nye goretex joggeskoa mine, godkjent!:D

Pruttilutt
08-06-11, 21:21
Jeg synes mannen din gjorde en elskverdig og støttende gest, jeg. Du kan ta vare på et par-tre stykker. Jeg bruker skjære dem i biter, ha i en skål og spise en liten bit nå og da. En liten bit i ny og ne erstatter veldig mye annet jeg kunne pakket i meg, eks. Cavlier sjokkis og Cloetta.
Gi han en suss :rolleyes:

Og ang. tacokrydder: Det er meget mulig det er umoralsk av meg å ty til den, jeg bruker en halv pose på 400 gram kjøttdeig. I kjøttbollene liker jeg igrunn best å bruke et halvt glass med tacosaus, ta krydderet tar over all den andre gode smaken :) Men greit å prøve litt forskjellig.
Jeg er stolt over deg for at du følger matplanen - og stolt over meg selv også for at jeg klarte lage en OG at du er i ketose. :rolleyes:

MariaB
08-06-11, 21:24
Mulig jeg gjør et tacoforsøk til helga jeg også da...veldig greit hvis man kan ty til noen lettvinte løsninger nå og da :ja:

Atkinsbarer i biter er veldig lurt! De er så mektige at en bit ofte er nok!

KarboMamma
08-06-11, 21:32
Jeg er stolt over deg for at du følger matplanen - og stolt over meg selv også for at jeg klarte lage en OG at du er i ketose. :rolleyes: Du skal ha all mulig takk for hjelpen! Nyter ukesmenyen, og ser at det funker. Herlig!! Det blir spennende med veiing på mandag (lover å ikke snikveie meg mer denne uken);)

MariaB
08-06-11, 21:35
har noen prøvd å bestille lavkarbo produkter via ebay? Ser mange bruker Iherb her inne, og det er jo ikke å komme vekk i fra at man kan spare en del på å bestille fra junaiten. For ikke å snakke om at utvalget er bedre!

Sitter å sikler på noen Atkinsbarer nå...ser ut som de kan minne om bounty :sikle:

Ashley
08-06-11, 21:38
Er altså kokte egg med meierismør han anbefalte til frokost, gjerne etter litt aktivitet - dette skal være med på å booste fettforbrenninga :) Sagt på et foredrag av Skaldeman :)

Hvilken bok står dette i?

Vi tenker ganske likt her, vi formulerte oss nok bare litt klønete :)

skaldeman:) han nevner majones også.

SFA
08-06-11, 21:39
Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten.

Jeg laget i dag. Kokte de i vann og helte av. Deretter bzzzz'et jeg dem med staven og helte oppi en dæsj fløte og noen stoore klatter med meierismør. Saltet, hvitløkspepret og brukte Santa Maria steak&chicken krydder også. Smakte himmelsk! (brukte et helt hode)

SFA
08-06-11, 21:41
Å herregud førr en forbaska bedriten dag! :mad:
Mandag tok batteriet i vekta farvel og jeg trodde at jeg det skulle bli sååå deilig å ikke veie seg hver dag. Vel. I dag kjøpte jeg nye batteri, trøkte dem i vekta og kledde meg i undertøyet. Påsteg djevelskapen. 92,6. Kjøss mæ i rævva! Jagreit, jeg veeeeet det er idiotisk; jeg har ikke vært på do, jeg har drukket en liter vann og ikke tisset enda i dag, står med klær og har mat i magen. BUT STILL! De siste dagene har jeg vært verre enn Gestapo!

Nå må jeg puste. Jeg blir så forbaska. Slike oppganger / nedturer (ett fett, hah) må til innimellom. Jeg skal likevel lage moffeloffer (lapper) og piske krem og ha jordbær til. Bare fordi jeg skal feire at en hel del positive ting har skjedd i dag, og at det eeeendelig blir varmere i Tromsø.
Skal snikveie meg i morgen. Bare for "artig"... *mumle noe stygt på nordnorskt!*

Hehe, du er nå søt da :) Jeg er fæl på å snikveie meg selv. Men nå har jeg som forsett at jeg SKAL klare å vente til neste onsdag, som er vektdagen min. Prøver å tenke på at stresset ved den vekta kan være en brems...

Håper kosen din smakte godt :)

SFA
08-06-11, 21:45
Klarte heldigvis å styre meg såpass at det ble middag til resten av familien også ;) Har testet nå, og er fortsatt i ketose. JAAAAA! EEEENDEEEELIIIIIG!!!!

Søt gubbe du har da :)

HERLIG med ketosen da, juhuuuu og jippi :) Så flott!

Pruttilutt
08-06-11, 21:51
har noen prøvd å bestille lavkarbo produkter via ebay? Ser mange bruker Iherb her inne, og det er jo ikke å komme vekk i fra at man kan spare en del på å bestille fra junaiten. For ikke å snakke om at utvalget er bedre!

Sitter å sikler på noen Atkinsbarer nå...ser ut som de kan minne om bounty :sikle:

Jeg har lagd bountykake på ketolyse :) Om du vil prøve ligger oppskriften i bloggen min :) Er så trøtt nå at jeg ikke orker lenke :P

Pruttilutt
08-06-11, 21:53
Veiing onsdag! Føler du for å veie deg, så skriv om det! Skriv hvorfor du har dette behovet for å veie deg! Når du finner ut hvorfor, så kan vi kollektivt diskutere om det er gyldig ;) Velkommen til lavkarbos høyesterett! Moahahaha

Jeg titta på stixen i stad. Ikke vært i ketose (av en rar grunn!!) på et par-tre dager nå. Ble så ivrig at jeg nesten holdt på å ta bilde av den stakkars pinna. (Heter Ketostix av merke Bayer, 52,- på apoteket).
Den var nestmørkest fordi jeg har drukket særs lite i dag (kroniske magesmerter som gjør det vanskelig å tisse)

Elanessë
08-06-11, 21:55
Har tenkt på å lage selv... har prøvd en gang uten hell:o Smaker oppskriften din akkurat slik som posekrydderet? Isåfall vil jeg gjeeerne ha den altså;)Jeg bruker denne tacokrydderoppskriften. Startet med det for ca tre år siden og har aldri brukt en krydderpose siden! Lager en mangedobling, og har en krukke stående til enhver tid. Er så enkelt at det skulle ikke vært lov å selge ferdigposer :p Jeg kjenner IKKE forskjell, ikke gjør folk vi har hatt på tacobesøk heller.

Til 400 gr kjøttdeig:
2 ts salt
2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper

taane
08-06-11, 22:08
Karbomamma: Tacokrydderet må jo være like godt som det vanlige! Jeg merker iallefall ingen forskjell, men så har jeg ingen gourmetsmakssans da. Har brukt den hjemmelaga versjonen så lenge at jeg ikke husker hvordan det smaker vanligvis.

Bruker denne oppskrifta: 2 ss spisskummin, 1/2 ss koriander, 1/2 ss chilikrydder, 1/2 ss hvitløkspulver, 1 ss paprikapulver. Dæsjer litt salt og pepper oppi også.

taane
08-06-11, 22:11
Begynner allerede å bli litt sprø av den der Drink-Water-appen. Føler jeg har pøst på med uhorvelige mengder med vann idag! Bør ha noe for seg dette altså :P

SFA
08-06-11, 22:17
Begynner allerede å bli litt sprø av den der Drink-Water-appen. Føler jeg har pøst på med uhorvelige mengder med vann idag! Bør ha noe for seg dette altså :P

høæææ, vhilken app? Elsker app'er som minner meg på ting :)

Orlando
08-06-11, 22:23
Jublende glad. Ikke kvalm lenger og er i ketose !!!

taane
08-06-11, 22:27
Den heter "Drinking Water". Den minner deg på å drikke et visst antall glass vann iløpet av dagen.

Jeg har den på ti glass - så det blir cirka 2,5 liter vann jeg er garantert i å få i meg. Alt utover det må jo bli en slags bonus.

Appelsinpiken
08-06-11, 22:29
Så bra, Orlando. Herfra går det bare oppover. Eller.. nedover.. Du skjønner hva jeg mener :D!

taane
08-06-11, 22:31
Elanesse: Oi. Har jeg skrevet feil i oppskrifta mi? Har jeg surret med SS og TS? Jaja, synes det smaker godt uansett :)

SFA
08-06-11, 22:43
Den heter "Drinking Water". Den minner deg på å drikke et visst antall glass vann iløpet av dagen.

Jeg har den på ti glass - så det blir cirka 2,5 liter vann jeg er garantert i å få i meg. Alt utover det må jo bli en slags bonus.

Takker. Den er virkelig noe jeg trenger. Jeg er ufattelig dårlig på vann drikking.
Men jeg fant ingen med det navnet der. Da kom det opp en med oversikt over alle fontenene i Roma. Skulle jeg bli tørst, så kunne jeg alltids skru på iPhone og finne nærmeste fontene, hehe
Men jeg fant en tysk en da. Det får duge

Foksy
08-06-11, 22:46

En venninne av meg har kjøpt atkinsbarer fra USA, ble kun 8 kr per stk inkl frakt! Og den som minner om bounty smaker visst heeelt likt som bounty :D
Men jeg holder meg unna litt til tror jeg, det er et eller annet som gjør at jeg har stått stille en god stund, så nå er det slutt på cavalier/atkins, lettbrus (nesten iaf:rolleyes: og baconkrisp)

Men jeg har begynt på fettfaste for å booste systemet, fra i går til i dag hadde jeg gått ned 400gr :D og beltet mitt måtte plutselig inn et hakk:p

Blir spennende å se om det fortsetter sånn, og om det fortsetter når jeg går over til ketosekosthold igjen...

Bytausa
08-06-11, 22:53
[quote=Foksy;1133326] Men jeg har begynt på fettfaste for å booste systemet, fra i går til i dag hadde jeg gått ned 400gr :D og beltet mitt måtte plutselig inn et hakk:p

Fett-faste? Mindre fett? Vet du om det har noen effekt (utover de 400g. fra i går til i dag)? Begynner å bli desperat her, legger faktisk på meg, sakte men sikkert....:forstoikk

Foksy
08-06-11, 23:06
Fett-faste? Mindre fett? Vet du om det har noen effekt (utover de 400g. fra i går til i dag)? Begynner å bli desperat her, legger faktisk på meg, sakte men sikkert....:forstoikk

Fettfaste er 1000 kcal om dagen, 100 gr fett, så altså nesten bare fett (og massevis med vann), ganske lite mat. Søk på det på forumet, står en del om det :)
Andre som har skrevet om sin opplevelse her inne har gått ned mange kg på få dager, en skikkelig boost for fettforbrenningen mao.
Dette er nok for de som har stått fast en stund altså, jeg har hatt et platå på nesten 8 uker! Så nå måtte det tøffere tak til for at jeg skulle få ny motivasjon, og den har jeg fått allerede! :)

Bytausa
08-06-11, 23:30
Urk, det hørtes litt dramatisk ut :wacko:
Tror jeg skal gjøre som deg i første omgang; kutte ut all sukkerfri sjokolade/søtning (det er ikke mye, men det er der...). Og så tenker jeg å prøve å kutte karber til 15 pr.dag (må bytte ut de gode cashewnøttene med makademia/ paranøtter), så får jeg se om det er nok til at det løsner :P
Tvi-tvi til oss :p

Nuppelura
08-06-11, 23:32
Jepp, da er jeg i ketose igjen. Spiste sushi i går kveld, så i dag tidlig var jeg ikke i ketose. Men ved 18 tiden var det fullt utslag igjen. I love it!!! Nå er det i hvertfall 3 mnd til neste måltid med sushi. Deilig å få trent litt i dag.

Foksy
08-06-11, 23:43
Jepp, da er jeg i ketose igjen. Spiste sushi i går kveld, så i dag tidlig var jeg ikke i ketose. Men ved 18 tiden var det fullt utslag igjen. I love it!!! Nå er det i hvertfall 3 mnd til neste måltid med sushi. Deilig å få trent litt i dag.

Jeg spiste sashimi for første gang på mandag, har vært litt skeptisk til om jeg kom til å like det, men det var faktisk bedre enn sushi!! Spiste noen få riskorn til hver bit da, men det ble nok under 10g ris til sammen. Veeldig fornøyd med at det var så godt, har savna sushi...

Foksy
08-06-11, 23:46
Urk, det hørtes litt dramatisk ut :wacko:
Tror jeg skal gjøre som deg i første omgang; kutte ut all sukkerfri sjokolade/søtning (det er ikke mye, men det er der...). Og så tenker jeg å prøve å kutte karber til 15 pr.dag (må bytte ut de gode cashewnøttene med makademia/ paranøtter), så får jeg se om det er nok til at det løsner :P
Tvi-tvi til oss :p
Ja, det er drastisk, men det er mer mat enn jeg frykta!
Håper det holder å kutte søtning/nøtter for deg, tror nøtter har vært en stopper for meg også. Eller, det som sikkert har vært greia er at det er så vanskelig å bare spise litt :rolleyes::rolleyes:
Nå spiser jeg ikke nøtter eller frø utenom lavkarbobrødet mitt:)

Tvi tvi til oss ja!:p

Morla
09-06-11, 00:19
Hei alle sammen, får jeg leke med dere? :D

Hev meg spontant på en ketolysekur på lørdag (4/6). Det har gått veldig bra hittil, synes jeg spiser masse godt og veldig variert, og koser meg virkelig med maten. Har vært i ketose siden søndag, ikke følt noe ubehag utenom stålånden fra helvetet. Ugh!

Har sniktittet på vekten, ser ut til at jeg har gått ned et kilo i løpet av disse dagene, yey! Måtte det fortsette!

En ting jeg lurer på: jeg er fremdeles ikke kommet dit at sultfølelsen er dempet. Jeg spiser mye, og blir sulten igjen etter 4-5 timer. Og i motsetning til mange av dere, synes jeg fett er kjempegodt og sliter litt med å ikke gå helt amok. Elsker ost, rømme, fløte, smør, dressinger osv osv. Har sjekket kostholdet de siste par dagene inne på diett.no, ser ut til at jeg ligger på ca 215g fett (myyye, ja!), ca 130-140 g protein og ca 15 g karbo. Er det ok å spise så mye??? Tenker litt at jeg ikke vil gå for hardt ut, vil ha noe å gå på i tregere perioder. Men kanskje det blir litt for voldsomt? Men ellers går jeg sulten.

I dag har jeg spist:

2 egg, 1 skive kokt skinke, smør, fløte og rømme til frokost.

240 g salmalaks med litt rømme + en stor porsjon blomkålgrateng med masse smør/fløte + litt broccoli

1 Babybelost

1 avocado med ca 50 g reker i lake, litt sirton + en god bit med hvitmuggost. Kunne godt spist mer...

Ble litt lite grønnsaker i dag, hadde så veldig lyst til å fråtse i blomkålgratengen. Ellers spiser jeg varierte grønnsaker til hvert måltid. Drikker også vann jevnt og trutt hele dagen.

Kan jeg fortsette slik, eller bør jeg prøve å kutte ned litt?

Foksy
09-06-11, 00:31
Hei alle sammen, får jeg leke med dere? :D

Hev meg spontant på en ketolysekur på lørdag (4/6). Det har gått veldig bra hittil, synes jeg spiser masse godt og veldig variert, og koser meg virkelig med maten. Har vært i ketose siden søndag, ikke følt noe ubehag utenom stålånden fra helvetet. Ugh!

Har sniktittet på vekten, ser ut til at jeg har gått ned et kilo i løpet av disse dagene, yey! Måtte det fortsette!

En ting jeg lurer på: jeg er fremdeles ikke kommet dit at sultfølelsen er dempet. Jeg spiser mye, og blir sulten igjen etter 4-5 timer. Og i motsetning til mange av dere, synes jeg fett er kjempegodt og sliter litt med å ikke gå helt amok. Elsker ost, rømme, fløte, smør, dressinger osv osv. Har sjekket kostholdet de siste par dagene inne på diett.no, ser ut til at jeg ligger på ca 215g fett (myyye, ja!), ca 130-140 g protein og ca 15 g karbo. Er det ok å spise så mye??? Tenker litt at jeg ikke vil gå for hardt ut, vil ha noe å gå på i tregere perioder. Men kanskje det blir litt for voldsomt? Men ellers går jeg sulten.

I dag har jeg spist:

2 egg, 1 skive kokt skinke, smør, fløte og rømme til frokost.

240 g salmalaks med litt rømme + en stor porsjon blomkålgrateng med masse smør/fløte + litt broccoli

1 Babybelost

1 avocado med ca 50 g reker i lake, litt sirton + en god bit med hvitmuggost. Kunne godt spist mer...

Ble litt lite grønnsaker i dag, hadde så veldig lyst til å fråtse i blomkålgratengen. Ellers spiser jeg varierte grønnsaker til hvert måltid. Drikker også vann jevnt og trutt hele dagen.

Kan jeg fortsette slik, eller bør jeg prøve å kutte ned litt?

Så lenge du holder fordelingen slik du gjør så er det helt greit så vidt jeg vet. Du kommer til å spise mindre helt av deg selv etter en stund. Det regulerer seg selv om du spiser når du er sulten og stopper når du er mett. Vet om flere her inne som ligger på over 3000 kcal om dagen og allikevel går ned :)

Velkommen og lykke til videre også forresten :D

Rikkem0r
09-06-11, 03:06
Synes det virker som du har god kontroll jeg med de utfordringene du har på jobben. . Jeg heier på deg.

Stå på, følger med og heier på deg :klem:
Tusen takk begge 2!=) Jeg prøver så godt jeg klarer og håper det holder :o

Så bra at du endelig er i ketose!:heia: Heheh, uff han skulle bare være snill han stakkar:D men det er jo tanken som teller da=)

Jublende glad. Ikke kvalm lenger og er i ketose !!!
Så bra!:heia: Ikke godt å gå kvalm, så enda godt det ga seg!=)

Idag har jeg klart å få i meg litt mer fett, det kjennes hvertfall sånn ut på metthetsfølelsen.. Starta dagen med 2 egg på senga som jeg hadde tatt med meg fra frokostbordet før jeg la meg(må ha noe å dempe den verste sulten med om "morgenen", våkner gjerne i 2-3tiden og ikke mat før 6), blei litt ytrefilet med blomkål og brokkoli+1 egg med majones til ordentlig frokost kl.18, kl.21 spiste jeg osteskiver med kalkunskinke, tomatskiver og agurk med majjo og til lunsj kl.23 blei det salat med agurk, gresskarkjerner, fetaost og nok ett egg med majjo på + oljen fra fetaosten over salaten.. Fikk ikke i meg all salaten, men den holder meg fortsatt mett så blir nok ikke noe mer mat før 07 nå.. Skulle jeg bli sulten i 5-tiden har jeg jo knekkebrød som jeg kan hive baconost på evt=) Det er vanskelig å leve etter "spis når du er sulten" når det er bestemte tider for mat altså, men det er ihvertfall ikke noe poeng i å trykke i seg mat bare fordi klokka sier det.. Håper jeg finner en god balanse på det=) Idag har jeg hvertfall vært flink til å drikke vann=) Og selv om jeg ikke er helt sikker tror jeg at jeg fortsatt er i ketose.. Jeg har ihvertfall mye høyere kroppstemperatur enn jeg pleier å ha.. Det så jeg på termostaten på lugaren, pleier jo aldri å ha det så kaldt innpå der jeg.. I tillegg får jeg beskjed om at jeg må være syk som synes det er varmt i t-skjorta mens andre sitter i gensere :flau:
Nå må jeg vel komme meg inn til 3-kaffe, men selv om jeg ikke får tid til å skrive så regelmessig her inne er jeg innom og leser meg opp og følger med på dere :p

Ja, velkommen til deg Morla!=) Og god natt til alle andre=)

taane
09-06-11, 06:44
yey. brent bacon til frokost.

Pruttilutt
09-06-11, 07:12
yey. brent bacon til frokost.

Etter mareritt fra helvette blir det ikke frokost.:o I alle fall ikke ennå :pFrokost innen en time, men først gå til jobb :) Ha en fin dag

Charlott
09-06-11, 08:37
Bare minne om at det sikreste resultatet på disse stiksene er ca 2 timer etter dagens siste måltid :)

KarboMamma
09-06-11, 08:45
Etter mareritt fra helvette blir det ikke frokost.:o I alle fall ikke ennå :pFrokost innen en time, men først gå til jobb :) Ha en fin dag

Unnskyld, men måtte flire litt... Siden marerittet gjør at du ikke orker frokost så jeg for meg at du har drømt om baconskiver med armer og ben som kom løpende etter deg med kniv og gaffel:p Ok, jeg har sær humor og livlig fantasi :D

Ha en fin dag Pruttiluttsnuppa!!

Pruttilutt
09-06-11, 08:54
Unnskyld, men måtte flire litt... Siden marerittet gjør at du ikke orker frokost så jeg for meg at du har drømt om baconskiver med armer og ben som kom løpende etter deg med kniv og gaffel:p Ok, jeg har sær humor og livlig fantasi :D

Ha en fin dag Pruttiluttsnuppa!!

Vet du, jeg drømte at jeg var gravid, på termindatoen, med tvillinger. Utfordringen kom når jeg skulle fortelle dette til mamma, og jeg turte bare fortelle at det var én unge, ikke to... Og jeg hadde samme str på magen som jeg har nå (jeg er ikke gravid, selv om det ser sånn ut :rolleyes:), og mamma spør om jeg skal beholde, jeg skrek ut "JEG ER JO PENT NØDT".
Våknet heldigvis før det faktiske helvettet brøt løs :p

Ha en forteffelig flott dag, Karbomammaen <3

Foksy
09-06-11, 09:02
Synes du er kjempeflink Rikkemor, som klarer å holde dietten på jobb der ute, også jobber du natta i tilleggg! Da er det lett å putte i seg noe usunt, all ære til deg :)

Jeg holder på med fettfasten min, og i dag hadde jeg gått ned 800g til, så nå er det 1,2kg på to dager :heia:
kjenner motivasjonen for å holde på iaf i 5 (6?) dager absolutt er til stede :D

MariaB
09-06-11, 09:13
Pruttilutt: hehe *savner "knegge" smilyen* Hørtes ut som en livlig drøm ;)

Rikkemor: Er enig med foksy, du er knallflink som er offshore, går natt og spiser sunt! :heia:

taane: oh no! Håper lunsjen blir bedre!

Jeg har hatt kalde kalkunkjøtboller til frokost. Ettersom mini stakk av med halvparten, ble det ikke så mange igjen til meg :p Nå er det kaffe før jeg setter igang med dagen!
For de som lurer så er jeg i mammaperm og nyter "late" dager hjemme :D

MariaB
09-06-11, 09:14
Foksy: wow!! Det er litt av en nedgang! :heia: går du rett over på ketolyse etter endt faste?

KarboMamma
09-06-11, 09:18
For de som lurer så er jeg i mammaperm og nyter "late" dager hjemme :D

Det burde kanskje jeg også presisere, hehe. Er i mammaperm jeg også, og nyter det :)

Hvor gammel er babyen din MariaB? Minstesnuppa her er 8 mnd:love:

KarboMamma
09-06-11, 09:21
Jeg holder på med fettfasten min, og i dag hadde jeg gått ned 800g til, så nå er det 1,2kg på to dager :heia:
kjenner motivasjonen for å holde på iaf i 5 (6?) dager absolutt er til stede :D

:heia::_punk:WOW! Gratulerer med utrolig bra resultater så langt! :_punk::heia:

MariaB
09-06-11, 09:21
Det burde kanskje jeg også presisere, hehe. Er i mammaperm jeg også, og nyter det :)

Hvor gammel er babyen din MariaB? Minstesnuppa her er 8 mnd:love:

Minsten er rett over 7 mnd, så da er de nokså jevngamle! Deilig alder! :love:

Pruttilutt
09-06-11, 09:31
Pruttilutt: hehe *savner "knegge" smilyen* Hørtes ut som en livlig drøm ;)

:_prikk: <- den passer bedre... :D

SFA
09-06-11, 09:41
Foksy: Flink a :)

I dag skal jeg lage kylling nuggets til middag. Om jeg gidder...... Uinspirert om dagen mtp å kokkelere. Men det kommer seg vel utover.
Akkurat hevet i meg 2 skiver bacon, to egg, majones og en stor klump gul ost stekt i panna. Stekt i meierismør.. Slikket tallkerken etterpå for å få med alt, hehe.

Forresten, hvordan avføring har dere om jeg kan spørre? Min er ikke lenger hver dag, veldig mørk og ganske mye løsere enn før. Er det vanlig?

Foksy
09-06-11, 09:42
Foksy: wow!! Det er litt av en nedgang! :heia: går du rett over på ketolyse etter endt faste?

Ja, jeg går rett tilbake til ketolyse etter endt faste. Etter en uke igjen kan jeg gå tilbake til fettfaste...men vi får se om jeg orker det så fort. Håper jeg orker :p

Tusen takk alle, jeg er superhappy!! :D Utrolig deilig å se vekta bevege seg igjen, etter 8 uker stillstand og økende frustrasjon..

Jeg får legge til at jeg er student, og gikk ut i sommerferie i slutten av mai til midten av august. Målet er å gå ned endel nå i beg. av sommerferien, og gradvis trene mer i løpet av sommeren. Neste semester blir hardt, så jeg er nødt til å ha bedre fysikk for å orke alt. Er alenemor for en jente på 9 år og har tidligere vært syk med ME. Kjenner at jeg fremdeles må ta det med ro noen ganger og hvile ut etter stress eller ekstra travle dager.

Pruttilutt: takk for tips ang vann-app. Jeg har ikke fått tak i den samme som deg, har iPhone. Men har funnet en jeg kan legge til antall ml, og valgfri minutter mellom hver gang den sier ifra til meg. Må bare huske på å skru av varslingen før jeg legger meg. Morsomt! Nå får jeg i meg rundt 3 liter om dagen :)

SFA
09-06-11, 09:49
Foksy: Du er student og alenemor også ja. Hva studerer du? Regner med 1 år da siden vi har like lange ferier :)
Hvordan ble du forresten "bedre" fra ME?

Pruttilutt
09-06-11, 09:55
Pruttilutt: takk for tips ang vann-app. Jeg har ikke fått tak i den samme som deg, har iPhone. Men har funnet en jeg kan legge til antall ml, og valgfri minutter mellom hver gang den sier ifra til meg. Må bare huske på å skru av varslingen før jeg legger meg. Morsomt! Nå får jeg i meg rundt 3 liter om dagen :)

Jeg har android-telefon, men det fins egen app for iPhone. Husker ikke hva den heter i farta, men hvis du søker etter den, så kommer den opp :)

Og ang. avføring. Det fine er at kroppen nå benytter seg at det meste vi pakker i den. Altså at det blir mindre rester igjen etter at tynntarmen har tatt opp næringsstoffene, og tykktarmen tar opp vann og salter. Naturligvis blir det litt igjen, men når det er så lite for hver dag, kan kroppen bare holde på det til det blir nok til å "lage" avføring av det.
Dette kan sette tarmen og peristaltikken (muskelbevegelsene i tarmen) ut av spill, og vi må gjerne framprovosere avføringen. Jeg spiser mye fløte/smørgrøt - gud skal vite det setter fart på magen på en ikke-diaretisk måte, men en sunn og fortreffelig, etterlengtet avføring. Okei, nå går det veldig i detalj her. Vi tåler det?

Farge og konsistens er også et spørsmål som dukker opp etter hvert. Det er helt normalt at fargen endrer seg til både lysere og mørkere. Og den kan bli både hardere (hvis du ikke er flink med vanninntaket) og mykere (hvis du spiser rett og drikker rett). Vært fortsatt obs. på at synlig blod og slim skal alltid meldes til lege for videre undersøkelse.

KarboMamma
09-06-11, 09:56
Hvordan ble du forresten "bedre" fra ME?

Håper det er greit at jeg blander meg inn litt her..?:o

Jeg har også hatt/har ME, og blitt tilnærmet frisk. Desverre er det sånn for ME-pasienter at en ting som fungerer for èn ikke fungerer eller forverrer for en annen. For meg ble kosthold medisinen som gjorde meg frisk.Jeg gikk til en privat lege med ME som spesialfelt, og fikk utrolig mye støtte og hjelp fra henne. Det viste seg at jeg var intolerant for en lang rekke matvarer blandt annet. Bygget opp kroppen igjen med riktig kost og ekstreme mengder kosttilskudd. Nå føler jeg meg frisk, men kan også få små tilbakeslag i perioder med mye stress...

SFA
09-06-11, 09:58
Takk for svaret !

Fint å få en så detaljert beskrivelse for hva som skjer i kroppen. Veldig logisk egentlig. Da skal jeg bare slappe av med at jeg ikke må på do lenger hver dag og at konsistensen er mye mykere enn before :)

SFA
09-06-11, 10:06

Jeg har også hatt/har ME, og blitt tilnærmet frisk. Desverre er det sånn for ME-pasienter at en ting som fungerer for èn ikke fungerer eller forverrer for en annen. For meg ble kosthold medisinen som gjorde meg frisk.Jeg gikk til en privat lege med ME som spesialfelt, og fikk utrolig mye støtte og hjelp fra henne. Det viste seg at jeg var intolerant for en lang rekke matvarer blandt annet. Bygget opp kroppen igjen med riktig kost og ekstreme mengder kosttilskudd. Nå føler jeg meg frisk, men kan også få små tilbakeslag i perioder med mye stress...

Ok, takk for svaret. Bare glad for at du blander deg jeg! Venninden min har ME og er alene med 3 barn. Hun er på stadiet hvor hun helst burde sove seg til energi nå i noen mnd. Men det får hun jo ikke gjort, så hun er vel på vei til en smell.
Var det lchf du brukte? Du må gjerne prikke meg navnet på den legen om du har lyst

Foksy
09-06-11, 10:07

Bland i vei :)
Jeg ble bedre av papain, medisin utvinnet av papayarot. Jeg tok en blodprøve i Göteborg (kan tas i Lillestrøm nå) og fikk se med egne øyne at blodlegemene hadde hopet seg opp og lå sammenklistret i stedet for å sveve fritt. Blodet fikk hverken tatt til seg nok oksygen og næringsstoffer, eller fordelt det ut over kroppen som det skulle. Fikk samtidig tett oppfølging helhetlig, med lett trening og gåturer sammen med fysioterapeut og tankefeltsterapi. Er nok mye stress og påkjenninger fra ung alder som har utløst dette. Merker jeg blir mer sliten under pms, og at jeg må slappe av mer enn andre etter eksamener eller andre slitsomme ting. Men bortsett fra det går det over all forventning :D
Føler meg enda bedre nå som jeg har kuttet mel, sukker og alt det der også...hvitt mel bør jeg nok holde meg unna resten av livet.

Jeg studerer Administrasjon og Ledelse, ferdig med 1. året nå, to år igjen :)

Pruttilutt
09-06-11, 10:07
Takk for svaret !

Fint å få en så detaljert beskrivelse for hva som skjer i kroppen. Veldig logisk egentlig. Da skal jeg bare slappe av med at jeg ikke må på do lenger hver dag og at konsistensen er mye mykere enn before :)

God knall - det vil rette seg litt med tiden. Men for all del, husk vannet, ellers kan det bli...ja...smertefullt. Fettet er tatt opp i kroppen og naturlig "glidemiddel" er fraværende. VANN VANN VANN!

Fra å være hver dag på do (høykarbo - mye avfall:rolleyes:) går jeg nå 3-4 ganger i uken.

Bytausa
09-06-11, 10:12
Jeg har android-telefon, men det fins egen app for iPhone. Husker ikke hva den heter i farta, men hvis du søker etter den, så kommer den opp :)

Jeg har også iPhone, og på første søk fikk jeg også opp tilgang til fontenene i Roma :D. Jeg fant etterhvert en fin en som heter 'Waterlogged' Man kan forøvrig endre innstillinger slik at man slipper å våkne om natta av en påminnelse :p

Pruttilutt
09-06-11, 10:15
Jeg har også iPhone, og på første søk fikk jeg også opp tilgang til fontenene i Roma :D. Jeg fant etterhvert en fin en som heter 'Waterlogged' Man kan forøvrig endre innstillinger slik at man slipper å våkne om natta av en påminnelse :p

Haha! Min har jeg stilt inn til å minne meg mellom 08-22 hver dag. Er en liten morgenfugl i helgene også :rolleyes:
Ligger litt tidligere i tråden om hva den heter til iPhone - vet ikke helt sikkert om den heter Waterlogged den vi har snakket om tidligere? Men all vannloggingpåminnelsesapplikasjoner (pust) er kjekt å ha. Selv om jeg har slått min av for den maste så sinnsykt!

Bytausa
09-06-11, 10:21
Litt skuffende at min ikke har den applausen ved fullført mengde vann ;) jeg får 'bare' en gratulasjon om at jeg er suksessfull og at jeg må fortelle det til verden :p

Foksy
09-06-11, 10:23
Den jeg lastet ned heter Hydrate yourself. Kan stille inn hvor ofte den skal mase, og jeg husker på å skru den av om kvelden, så jeg er fornøyd :)

Foksy
09-06-11, 10:24
Litt skuffende at min ikke har den applausen ved fullført mengde vann ;) jeg får 'bare' en gratulasjon om at jeg er suksessfull og at jeg må fortelle det til verden :p

Får hverken applaus eller gratulasjon jeg...men jeg gratulerer meg selv :p

Bytausa
09-06-11, 10:26
Kjenner at jeg savner en enkel *liker*-knapp her inne :p

SFA
09-06-11, 10:26
God knall - det vil rette seg litt med tiden. Men for all del, husk vannet, ellers kan det bli...ja...smertefullt. Fettet er tatt opp i kroppen og naturlig "glidemiddel" er fraværende. VANN VANN VANN!

Fra å være hver dag på do (høykarbo - mye avfall:rolleyes:) går jeg nå 3-4 ganger i uken.

Jepp, det er deilig det! Lastet ned vann appen i går, men det går nesten av seg selv, pga tørsten er jo ekstrem

:D Den fant jeg i går også. Også valgte jeg den som så tysk ut, men ble engelsk da jeg lastet den ned. oppgraderte for 6 kr til pro versjon. Den het Drink Matic

KarboMamma
09-06-11, 10:27
Ok, takk for svaret. Bare glad for at du blander deg jeg! Venninden min har ME og er alene med 3 barn. Hun er på stadiet hvor hun helst burde sove seg til energi nå i noen mnd. Men det får hun jo ikke gjort, så hun er vel på vei til en smell.
Var det lchf du brukte? Du må gjerne prikke meg navnet på den legen om du har lyst

Legen heter Mette Johnsgaard og holder til på Lillestrøm --> http://www.lillestromhelseklinikk.no/ . Jeg tok prøver for å finne eksakt hva jeg var intolerant mot, og justerte dietten etter dette, men i hovedsak bort med alle typiske karber som potet, ris, pasta osv... Jeg er fortsatt sånn at om jeg spiser en stor potet MÅ jeg gå å legge meg. Kroppen ble bygget opp med blandt annet et tilskudd som heter VegEPA i svært store doser. Dyrt, men effektfult for meg. Fikk også B-12 sprøyter i skinka, hvilket hadde god effekt en periode. Dessuten er det jo viktig å hvile, men om hun er alene med 3 skjønner jeg at det ikke er så mye rom for det. Håper for hennes del at hun er sykemeldt og kan hvile på dagtid...

Elanessë
09-06-11, 10:27
Minstesnuppa her er 8 mnd:love:Koselig! :D Jeg har en aktiv krabat på 10 måneder ♥

KarboMamma
09-06-11, 10:39
Koselig! :D Jeg har en aktiv krabat på 10 måneder ♥

Åh, så koselig at vi er fler med småtroll! :love::hearts:

Foksy
09-06-11, 10:50
Legen heter Mette Johnsgaard og holder til på Lillestrøm --> http://www.lillestromhelseklinikk.no/ . Jeg tok prøver for å finne eksakt hva jeg var intolerant mot, og justerte dietten etter dette, men i hovedsak bort med alle typiske karber som potet, ris, pasta osv... Jeg er fortsatt sånn at om jeg spiser en stor potet MÅ jeg gå å legge meg. Kroppen ble bygget opp med blandt annet et tilskudd som heter VegEPA i svært store doser. Dyrt, men effektfult for meg. Fikk også B-12 sprøyter i skinka, hvilket hadde god effekt en periode. Dessuten er det jo viktig å hvile, men om hun er alene med 3 skjønner jeg at det ikke er så mye rom for det. Håper for hennes del at hun er sykemeldt og kan hvile på dagtid...

Jeg prøvde også B-12 sprøyte, merka ingen forandring av det. Har en annen venninne med ME som har kuttet diverse matvarer, men hun forandrer på hvilke hun kutter etter hvert som tiden går...vet ikke helt om det stemmer for henne. Men for noen så er det jo absolutt det som må til!
Men jeg anbefaler å ta den blodprøven for å sjekke opp blodet først, siden den bare koster 500 kr og medisinene som trengs koster under 200 kr mnd..

http://www.papayashop.no/

Pruttilutt
09-06-11, 11:25
Mamma sliter med kroniske smerter og fibromyalgi, men etter hun startet lavkarbo sammen med meg har hun en helt annen hverdag smertemessig og fysisk. Kroppen hovner ikke så fort opp, hun samler ikke så mye vann lengre og hun er jaggu blitt hyggeligere også. :rolleyes:
Hun merker det veldig hvis hun er ukonsekvent, da får hun større smertetak og blir sofaliggende i flere uker i strekk. Hennes medisin ER lavkarbo.

Mat som er fabrikert blir tilsatt en del kjemiske stoffer, og behandlet mat er jo noe vi unngår. Er nok en teori om toksiner og immunforsvar her, vil jeg tro.
Selv er jeg bipolar og har kroniske smerter i underliv / buk, og humørmessig er jeg mer stabil når ikke blodsukkeret svinger så fryktelig, og smertene i magen er mindre også. Wonder why ;)

Appelsinpiken
09-06-11, 11:33
God morgen, alle! :)

Jeg har oppdaget at jeg spiser saktere nå som jeg har kuttet karber. Før kunne jeg sitte og gomle brødskiver ut av en annen verden. 7-8 skiver gikk uten at jeg "la merke til det".
Nå spiste jeg akkurat frokost, to kokte egg med aioli, og det gikk saaaakte. Endelig klarer jeg å spise så sakte at hjernen registrerer at magen er mett! Også så enkelt. Jeg trengte ikke å spise sakte med vilje, det stoppet seg naturlig.

Jeg er student, men har fått forespørsel fra jobben om å jobbe noen dager hver uke frem til jeg reiser til utlandet i juli. Sa selvfølgelig ja, men nå har jeg fått litt matpakke-angst.
På kontoret hvor jeg jobber har forsåvidt alle damene begynt på lavkarbo, så det mangler ikke på støtte til å gjennomføre når jeg er på jobb, men jeg gruer meg likevel til lunsjen. Ikke selve pausen, men til hva jeg skal spise.

Har funnet noen matpakkeideer, men er redd maten blir dårlig fra jeg drar hjemmefra til jeg skal spise. Jeg må dra hjemmefra senest 7, og lunsjen er ikke før 12.
Jeg vil ikke bli dårlig av feks laks etter 5 timer? Den vil jo være inni en matboks. Eller majones? Vil den bli dårlig?

jenta26
09-06-11, 11:38
kjenner jeg er litt frustrert nå, men fikk mensen tirsdag så skal vel ikek være altfor skuffet over å ha gått opp 100 gram fra i går til i dag, bruker som regel gå opp 2-3 kg når jeg får mensen da

ang den waterlogged, jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne velge om jeg skulle drikke vann før middag, før froksot, elr før lunsj jeg og et bestemt klokkeslett

Pruttilutt
09-06-11, 11:41
God morgen, alle! :)

Jeg har oppdaget at jeg spiser saktere nå som jeg har kuttet karber. Før kunne jeg sitte og gomle brødskiver ut av en annen verden. 7-8 skiver gikk uten at jeg "la merke til det".
Nå spiste jeg akkurat frokost, to kokte egg med aioli, og det gikk saaaakte. Endelig klarer jeg å spise så sakte at hjernen registrerer at magen er mett! Også så enkelt. Jeg trengte ikke å spise sakte med vilje, det stoppet seg naturlig.

Jeg er student, men har fått forespørsel fra jobben om å jobbe noen dager hver uke frem til jeg reiser til utlandet i juli. Sa selvfølgelig ja, men nå har jeg fått litt matpakke-angst.
På kontoret hvor jeg jobber har forsåvidt alle damene begynt på lavkarbo, så det mangler ikke på støtte til å gjennomføre når jeg er på jobb, men jeg gruer meg likevel til lunsjen. Ikke selve pausen, men til hva jeg skal spise.

Har funnet noen matpakkeideer, men er redd maten blir dårlig fra jeg drar hjemmefra til jeg skal spise. Jeg må dra hjemmefra senest 7, og lunsjen er ikke før 12.
Jeg vil ikke bli dårlig av feks laks etter 5 timer? Den vil jo være inni en matboks. Eller majones? Vil den bli dårlig?

Jeg er norges lateste kvinne, jeg lover. Jeg gidder aldrialdri stå på kjøkkenet å kokkelere før hanen galer bare for å spise kl 12. ALDRI.
Jeg er ikke noe frokostpersjon, så her er slik jeg gjør det:
- Hvis jeg er sulten på morgenen spiser jeg to skiver ost og splæsjer en dæsj majones i kjeften på vei ut døra. Drikker en halv liter vann på vei til jobb (jeg går).
- Til lunsj varierer jeg veldig. Av og til steker jeg jalapenosost og har baconost på eller hjemmelaget eggesalat med ekstra majones (kjøtt på flesk osv), eller spiser osteskiver rullet med salte peanøtter inni, eller som i dag f.eks har jeg skeiet ut med Coop sine tacopølser, en pølse 100 gram 4 karb 18 fett. Go-knall! Enkelte dager jeg har laget ekstra middag, så tar jeg det i lunsjboksen. Grøt, stroganoff, kjøttkaker, omelett og tacosuppe. Ja, og salater hvis jeg har gidda lagd det. :rolleyes:
- Hva med å kjøpe en pakke skivet ost, noe kjøttpålegg du liker, så kan du rulle det sammen og dyppe enten i majones, hvitløksmajones, hjemmelagd græsk dressing eller aioli? :)

Appelsinpiken
09-06-11, 13:11
Jeg har funnet noen tanker om hva jeg kan ha i matpakka, og takk for flere tips.

Men jeg lurer mest på om feks laks og majones (eller andre ting) vil bli dårlig av å være i romtemperatur fra jeg drar klokken 07 til jeg skal spise ca 12 ?

Pruttilutt
09-06-11, 13:18
Jeg har funnet noen tanker om hva jeg kan ha i matpakka, og takk for flere tips.

Men jeg lurer mest på om feks laks og majones (eller andre ting) vil bli dårlig av å være i romtemperatur fra jeg drar klokken 07 til jeg skal spise ca 12 ?

Ja. Jeg ville ikke hatt romtemperert majones på noe mat. :rolleyes:

Appelsinpiken
09-06-11, 13:22
Kanskje det går an å kjøpe sånne gjenbruksisbiter? Og så ha oppi matboksen, sånn at maten holder seg kald. Det blir jo nesten som en slags kjølebag?

manne
09-06-11, 13:26
Kanskje det går an å kjøpe sånne gjenbruksisbiter? Og så ha oppi matboksen, sånn at maten holder seg kald. Det blir jo nesten som en slags kjølebag?

Det finnes små, søte kjølebag-ransler... de har plass til matpakke, ½liter og to fryseelementer. Mener jeg kjøpte min på Plantasjen eller Nille ... det var i fjor, men de har det sikkert i år også. :)

Bytausa
09-06-11, 13:48
Så noen fine i veskeformat i en brosjyre fra Europris, har også sett hos Nille :)

Foksy
09-06-11, 13:52
Så noen fine i veskeformat i en brosjyre fra Europris, har også sett hos Nille :)

Det var lurt! Datteren min på 9 burde også ha en slik, så kan lunsjen hennes smake litt bedre nå i de varme mnd.
Selv pleier jeg å kjøpe salat i kantina på skolen, litt dyrt....men godt! Kunne vært flink og laget selv da, og brukt en slik liten kjølebag/veske.

Isbitterninger av gjenbruksmateriale var også smart! Takk for tips :):)

Elanessë
09-06-11, 14:05
Jeg har android-telefon, men det fins egen app for iPhone. Husker ikke hva den heter i farta, men hvis du søker etter den, så kommer den opp :) Andoid her også, og jeg lastet ned Drinking Water etter tips herifra. Veldig kul :D Jeg drikker vann til ALLE måltider, så det har aldri vært noe problem for meg. Men greit å huske på innimellom også. Så jeg har 5 glass om dagen der den sildrer for meg. Og applaus når jeg er ferdig :D Har jeg mobilen på lysløs, så lager den ikke lyd. Greit i helgene.

1971
09-06-11, 14:06
:)jeg har bestemt meg, jeg skal prøve ketolysekuren. Jeg vet av tidligere erfaring at det er enklere å holde seg til kurer dersom man er fler sammen, og lurer derfor på om det er fler som har lyst til å henge seg på? Vi kan dele tanker, frustrasjoner, oppturer og nedturer osv.

Vil du være med så heng på! :d
:):):):):)

KarboMamma
09-06-11, 14:29
:)
:):):):):)

:d:d:d:d:d

Foksy
09-06-11, 17:12
Må bare dele middagen min med dere. Jeg spiser veldig lite pga fettfasten da, men det er jo bare å øke mengden og spise sammen med kjøtt av noe slag.

Kjøpte en pose (225g) ferdig kutta blomkål og brokkoli og kokte mørt før jeg knuste og tilsatte 40g seterrømme og 25g fløte, pluss litt salt og pepper. Bevilget meg en halv porsjon av dette til middag med 15g Créme Chérie på toppen :sikle:
Den lille ostebiten på toppen gjorde susen altså! Omtrent som grøt med/uten smørøye :p

Appelsinpiken
09-06-11, 20:13
ÅÅH! Sulten!

Sitter på jobb, og har feilberegnet hvor mye mat jeg skulle ta med meg :(.
Heldigvis straks ferdig, men får ikke spist før jeg er hjemme, og det er jeg ikke før om to og en halv time, ca. Skikkelig nedtur!

Og et spørsmål: Jeg må tisse skikkelig mye nå, og det føles som det er mye mer enn jeg har klart å drikke i dag. Kan det være fordi jeg har holdt på vannet mens jeg har hatt mensen, og at det vannet er på vei ut igjen (noe som i så fall ville vært suuupert siden jeg har veiedag i morgen og vil jo ikke ha noe mensenvekt på veiedagen).

MariaB
09-06-11, 20:19
ÅÅH! Sulten!

Sitter på jobb, og har feilberegnet hvor mye mat jeg skulle ta med meg :(.
Heldigvis straks ferdig, men får ikke spist før jeg er hjemme, og det er jeg ikke før om to og en halv time, ca. Skikkelig nedtur!

Og et spørsmål: Jeg må tisse skikkelig mye nå, og det føles som det er mye mer enn jeg har klart å drikke i dag. Kan det være fordi jeg har holdt på vannet mens jeg har hatt mensen, og at det vannet er på vei ut igjen (noe som i så fall ville vært suuupert siden jeg har veiedag i morgen og vil jo ikke ha noe mensenvekt på veiedagen).

uff da! Ikke så lett å få tak i noe på veien heller kanskje?

Ang vann så kan jo det ha med mens å gjøre! Hadde vært greit det da ;)

Pruttilutt
09-06-11, 20:47
Ja, vet dere... Nå skal jeg fortelle dere noe morsomt.
I fjor, i jilustartergruppa, så telte jeg over etter cirka 2 uker og 2 måneder hvor mye vi hadde sammen gått ned i vekt. Nå varierer det i antall mennesker og slikt, men jeg synes vi er mange allerede til å være så tidlig i måneden! :D

Etter omtrent 2 uker har vi SAMMEN gått ned 35 kg!!!

Gleder meg til å telle om 2 måneder (selv om det er et ERT#"RTG å lese gjennom hver eneste post) - vi hadde 2-ukers måling på 27 kg og 2-månedersmåling på 165 kg! Skal vi slå dem eller? :rolleyes:

Ps: Karbomamma er ikke medregnet, for hun har streng beskjed om å ikke veie seg før mandag :D

MariaB
09-06-11, 20:54
stilig, pruttilutt! Det må vi få til! ;)

Åååå...jeg får av og til litt angst av denne kosten jeg! Hodet mitt streiket totalt, og jeg kan liksom ikke fatte hvordan jeg kan gå NED når jeg trykker i meg så mye FETT!?! jeg vet jo mange gjør det, men får litt panikk tendenser! Må nok snikveie meg imorgen å forsikre meg om at jeg ikke har gått opp 5 kg :p

Og denne sultfølelsen som liksom skal forsvinne? Har jeg ikke sett!

Pruttilutt
09-06-11, 20:58
stilig, pruttilutt! Det må vi få til! ;)

Åååå...jeg får av og til litt angst av denne kosten jeg! Hodet mitt streiket totalt, og jeg kan liksom ikke fatte hvordan jeg kan gå NED når jeg trykker i meg så mye FETT!?! jeg vet jo mange gjør det, men får litt panikk tendenser! Må nok snikveie meg imorgen å forsikre meg om at jeg ikke har gått opp 5 kg :p

Det er mange veier til Rom, men Rom var ikke bygd på én dag. Gi det tid, et par-8 uker kanskje:rolleyes:

Charlott
09-06-11, 20:58
Hehe, du vet hva det tyder på?? At du ikke har spist NOK fett :cool:

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett om dagen, funka fett :p

MariaB
09-06-11, 21:00
Det er mange veier til Rom, men Rom var ikke bygd på én dag. Gi det tid, et par-8 uker kanskje:rolleyes:

Hodet eller vekta? :p
jeg har jo gått fint ned til nå, men hodet henger ikke alltid med:o

Pruttilutt
09-06-11, 21:04

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett om dagen, funka fett :p

Har du en oversikt over slike matdager? Hørtes ut som jeg skulle legge meg på det :P Har en mistanke om at jeg rett og slett spiser for lite :P Der har man igjen for at man er så sjukt lat og aldri har gidda telle noe annet enn karber...

MariaB
09-06-11, 21:07

Ja, jeg hører dere sier det, men hodet henger ikke heelt med ennå! :p
MER fett liksom!:eek: hihi

MariaB
09-06-11, 21:09
Har forøvrig spist ca 140 gr fett idag (sånn ca, veier ikke alt) og prosentvis er tallene

fett 75 %
Protein 23 %
Karbohydrat 2 %

Hvordan er det?

Charlott
09-06-11, 21:09
Har du en oversikt over slike matdager? Hørtes ut som jeg skulle legge meg på det :P Har en mistanke om at jeg rett og slett spiser for lite :P Der har man igjen for at man er så sjukt lat og aldri har gidda telle noe annet enn karber...
Syntes det var fantastisk moro å sjokkere omgivelsene, og meg selv, med alt dette fettet, hadde derfor oversikt ;) Skal kikke litt og se om menyene mine ble med over på denne maskinen jeg.... :)

Ja, jeg hører dere sier det, men hodet henger ikke heelt med ennå! :p
MER fett liksom!:eek: hihi
Helt sprøtt! Men fryktelig stilig egentlig :p

Foksy
09-06-11, 21:16
Appelsinpiken: Det er helt sikkert vann du har holdt på mens du har mensen, men når kroppen forbrenner fett (fra kroppen!!!:D) både bruker den, og skiller ut vann, så det kan være det også. En av de viktige grunnene til å bruke nok vann. Kroppen trenger det til forbrenningen :)

MariaB: De tallene ser veldig bra ut :)

Pruttilutt: Jeg er med på å slå juligruppa fra i fjor. her sklir det jo av for tida :D

KarboMamma
09-06-11, 21:17
:d:d:d:d:d

Hva i alledager er det jeg holdt på med her? Skulle liksom være koselig å skrive en haug med smilefjes tilbake :o

Nytt forsøk: :D:D:D

KarboMamma
09-06-11, 21:20
Ps: Karbomamma er ikke medregnet, for hun har streng beskjed om å ikke veie seg før mandag :D

Hihi, du er så streng at jeg tør ikke annet enn å følge ordre ;)

Pruttilutt
09-06-11, 21:24
Goodie!

Forøvrig har jeg registrert meg på diett.no, og jeg er frustrert allerede! Jeg får det ikke til!!!! Hvorfor kan jeg ikke legge inn kjøttdeig, f.eks?

Foksy
09-06-11, 21:27
Goodie!

Forøvrig har jeg registrert meg på diett.no, og jeg er frustrert allerede! Jeg får det ikke til!!!! Hvorfor kan jeg ikke legge inn kjøttdeig, f.eks?

Hvor prøver du å legge det inn? Det er en hel haug av ferdigregistrerte matvarer der, mange forskjellige kjøttdeigslag. Når jeg skriver kjøttdeig i en av linjene, under middag f-eks, så dukker det opp massevis av valg under som jeg kan velge fra...

Pruttilutt
09-06-11, 21:29
Hvor prøver du å legge det inn? Det er en hel haug av ferdigregistrerte matvarer der, mange forskjellige kjøttdeigslag. Når jeg skriver kjøttdeig i en av linjene, under middag f-eks, så dukker det opp massevis av valg under som jeg kan velge fra...

Prøver legge det inn under middag og matvare... Skriver kjøttdeig, ser den fra Nordfjord, kommer opp en "g" i kolonne 2, og i "mengde" skriver jeg 250 (lagde supper, resten til i morgen). Det kommer ikke opp noe ny linje for neste matvare...:confused:

MariaB
09-06-11, 21:34
pruttilutt: Hvis du begynner å skrive kjøttdeig i et av måltidsfeltene, kommer det mange opp!

Bytausa
09-06-11, 21:35
Pruttilutt: har du husket å klikke på 'Add'? Etter det skal det komme opp en ny linje :)

Pruttilutt
09-06-11, 21:39
Pruttilutt: har du husket å klikke på 'Add'? Etter det skal det komme opp en ny linje :)

Jeg oppdaterte lettleseren, jeg hadde lagt til kjøttdeig, rå 17 ganger :D

Her ble prosenttallene mine, da... (og jeg har mine STERKE tvil når det gjelder karbohydratene... mener å ha litt peiling på hva jeg pakker i skrotten av djevlene)

Fett 78% (91,4 g)
Protein: 13 % (33 g)
Karbohydrat: 9% (24,4 g) :D:D Det må være feil med mindre ferdigkryddertacoposen er på 12 karb!

Pruttilutt
09-06-11, 21:42
Jeg har fått magevirus, her høres ut som tørketrommelen går på tom mage og det SVIR! Flere på jobb ligger strak, bestis ringte nå og sa bare "Hei, du, æ sku ...faen æ må på dass"
Og jeg er tørst. Lurt å fylle på med vann nå siden tarmen antakeligvis er på randen av galskap? Eller burde jeg la være? Mange mener jo vann skal hjelpe, andre sier det bare forverrer tilstanden i tykktarmen siden den frastøter vannet og ikke tar det opp:confused:

Hilsen sjukingen *auau*

Appelsinpiken
09-06-11, 21:43
uff da! Ikke så lett å få tak i noe på veien heller kanskje?

Ang vann så kan jo det ha med mens å gjøre! Hadde vært greit det da ;)

Woho! Jeg feilberegna hvor lenge jeg måtte sitte å henge på Oslo s. Har nå rukket å handle inn både det ene og det andre til lunsj i morgen fra Rimi (og alt sammen skal dippes i aioli!).
Fikk kjøpt litt å spise på også, så jeg ikke dør av sult innen jeg er hjemme (en time igjen!).

Grugleder meg til veiing i morgen. Føler jeg ikke har gått ned noe som helst...

Rikkem0r
09-06-11, 21:45
Ja, vet dere... Nå skal jeg fortelle dere noe morsomt.
I fjor, i jilustartergruppa, så telte jeg over etter cirka 2 uker og 2 måneder hvor mye vi hadde sammen gått ned i vekt. Nå varierer det i antall mennesker og slikt, men jeg synes vi er mange allerede til å være så tidlig i måneden! :D

Etter omtrent 2 uker har vi SAMMEN gått ned 35 kg!!!

Gleder meg til å telle om 2 måneder (selv om det er et ERT#"RTG å lese gjennom hver eneste post) - vi hadde 2-ukers måling på 27 kg og 2-månedersmåling på 165 kg! Skal vi slå dem eller? :rolleyes:

:heia: Så flinke vi har vært, alle sammen!=) Gleder meg til å komme hjem til egen mat og vekt og målebånd jeg.. Spent på hvordan de 2 ukene her kommer til å påvirke kroppen ja :forvirret
Idag blei det namme-frokost; salat med agurk og fetaost + oljen fra den oppå salaten såklart, 1,5 egg med majjo og 2 biter litt salt sau/lammekjøtt med baconbiter i smeltet smør til saus :sikle: Har ikke blitt no mer mat enda, men finner nok noe snacks i lunsjen kl.23 :) Også passer jeg på å drikke mye vann- henter meg ny vannflaske hver gang den jeg har er tom:rolleyes:

Bytausa
09-06-11, 21:45
Det var denne *liker*-knappen da :D

Det samme har skjedd hos meg (at jeg må oppdatere nettleser og få et lite sjokk, altså) :p
Jeg syns det er veldig greit å se fordelinga av fett/ protein/ karber der da, hjelper meg å forstå hva jeg spiser :)

MariaB
09-06-11, 21:47
Det var denne *liker*-knappen da :D

Det samme har skjedd hos meg (at jeg må oppdatere nettleser og få et lite sjokk, altså) :p
Jeg syns det er veldig greit å se fordelinga av fett/ protein/ karber der da, hjelper meg å forstå hva jeg spiser :)

hehe, ja, diett.no har en tendens til å låse seg:p

Foksy
09-06-11, 21:53
Jeg oppdaterte lettleseren, jeg hadde lagt til kjøttdeig, rå 17 ganger :D

Her ble prosenttallene mine, da... (og jeg har mine STERKE tvil når det gjelder karbohydratene... mener å ha litt peiling på hva jeg pakker i skrotten av djevlene)

Fett 78% (91,4 g)
Protein: 13 % (33 g)
Karbohydrat: 9% (24,4 g) :D:D Det må være feil med mindre ferdigkryddertacoposen er på 12 karb!

:D
Den har låst seg hos meg noen ganger også :p

Om du trykker på nedfellsmenyen øverst i den matoversikten din (til høyre) kan du bytte om fra energi til fett, karbs, protein osv. Da kan du se nøyaktig hvor mange karbs en matvare du har lagt til inneholder. Kanskje du finner smådjevelen ;)

Pruttilutt
09-06-11, 21:56
Den har låst seg hos meg noen ganger også :p

Om du trykker på nedfellsmenyen øverst i den matoversikten din (til høyre) kan du bytte om fra energi til fett, karbs, protein osv. Da kan du se nøyaktig hvor mange karbs en matvare du har lagt til inneholder. Kanskje du finner smådjevelen ;)

Ah! Herlig! Skal se en gang til :P

MariaB
09-06-11, 21:58

Takk for tips!
Snodig å se at jeg har brukt mest karbs på fløte idag:p

Pruttilutt
09-06-11, 22:12
Ah! Herlig! Skal se en gang til :P

15 karb totalt etter å ha snakket hardt til meg selv om å konsentrere meg :P

Fett: 81%, Protein: 13%. Karbohydrat: 6%

KarboMamma
09-06-11, 22:12
Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:

KarboMamma
09-06-11, 22:14
Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:

Eh... har jeg blingsa? Tror jeg går og legger meg... Driver bare og surrer, og siterer meg selv i hytt og gevær. Kan man skylde på ketose? Evnt ammetåke selv om man ikke ammer lenger? I think so!:o

Foksy
09-06-11, 22:14
Takk for tips!
Snodig å se at jeg har brukt mest karbs på fløte idag:p

Fløten er slu ja :p

Har såvidt tatt meg "råd" til å bruke en slant i espresso'n to ganger i dag. I morgen er siste fettfastedag for meg, skal til kjæresten på lørdag og være sammen med flere barn osv, går ikke å ikke spise da. Både for energien sin skyld, og barna. Ikke kult om de begynner å spørre hvorfor jeg ikke spiser osv...vil skåne mest mulig :) Også begynner jeg å få lyst til å sette tenna i et stort stykke kjøtt og spise meg mett igjen! :rolleyes:

Morla
09-06-11, 22:18
Nok en dag med masse deilig mat forbi, tror jeg er en anelse mindre sulten og fysen. Ikke det, har spist svært så rikelig i dag og! ;) Menyen ble:

2 egg + 5 skiver bacon

2 mini babybel-oster på vei fra jobb (sulten!)
Rå Salmalaks, rødløk, lime, rømme og fløte til middag

Salat av isbergsalat, agurk, gul paprika, rødløk, kokt skinke, mozzarella og brie + olivenolje til kvelds.

Totalt: fett: 199g, protein: 131, karbo: 12,6g

Sliter litt med å huske å ta alle ketolysetablettene til forskjellg tid, skulle ønske jeg bare kunne hive innpå alle om morgenen!

Jeg har veiedag på lørdag, veldig spent! :O Og da skal jeg prøve pizza av jalapeno-ost, det gleder meg til. Kjekt å gjøre litt forskjell på hverdag og fest!

Er vi ikke flinke, alle sammen!!! :D :heia:

Pruttilutt
09-06-11, 22:18

Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.

Charlott
09-06-11, 22:21
Leste MUSLIMSKE kjøttbollene :p :p

Elanessë
09-06-11, 22:26
Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

Bytausa
09-06-11, 22:27
Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D

KarboMamma
09-06-11, 22:30
Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

God idè! Ordner det i morgen!

Pruttilutt
09-06-11, 22:35
Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D

Jeg har ikke tilgang til Meny her oppe i Tromsø. Dog, jeg hadde blitt veldig glad om noen donerte en dæsj hjemmelaga tacopulver til meg :rolleyes: :love:

Dollsine
09-06-11, 22:36
De har vel ikke det på Kiwi?:)
Helsekosten!

Dollsine
09-06-11, 22:41

200-250 gram pr dag!!! Jeg tror jeg på det meste har fått i meg 150 gram. Kan du gi et eksempel på hva du spiste på en sånn dag??

Nysgjerrig nok
09-06-11, 22:53
Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
- og så er det spørsmålet: Ketostix er testet hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. Hva betyr det? Normalt? Noe jeg gjør feil - eller ikke riktig nok?

Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!

Rikkem0r
09-06-11, 22:57
Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
- og så er det spørsmålet: Ketostix er testet hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. Hva betyr det? Normalt? Noe jeg gjør feil - eller ikke riktig nok?

Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!

Hvis du med forskjellig resultat mener forskjellig nyanse av rosa/lilla er det helt normalt, har med hvor mye vann du drikker osv, men utslag er utslag uansett:)
Ha en fiiin kveld/natt du og :)

Karbear86
09-06-11, 23:02
hmmm hvor mye nøtter kan man spise?

I dag har jeg spist :
halv boks med cottage cheese, med litt sukkerfritt syltetøy og nøtter
omelett med 3 egg og skinke
det samme til middag
og smoothie til kvelds.

er dette alt for lite?

Appelsinpiken
09-06-11, 23:04
Endelig hjemme!

såå godt å få spist litt. kyllingvinger og aioli :D!

Ender på 22 karber i dag, bare fordi jeg måtte ty til en skyr i mangel på noe annet. Tallet burde ha vært 16... Jaja, bedre lykke i morgen.
Det blir definitivt kyllingvinger til lunsj i morgen. Disse var gode. 1,9 karber/100. Fra euroshopper.

Appelsinpiken
09-06-11, 23:09
hmmm hvor mye nøtter kan man spise?

I dag har jeg spist :
halv boks med cottage cheese, med litt sukkerfritt syltetøy og nøtter
omelett med 3 egg og skinke
det samme til middag
og smoothie til kvelds.

er dette alt for lite?

Jeg syns det høres ut som lite fett og for mye karber...
Frukt og bær har karber, og en halv boks cc gir da ikke nok fett til å vare en hel dag.
Du får i deg for mye protein i forhold til fett også, noe jeg har lært er en vanlig nybegynnerfeil. Jeg gjorde også det helt til Pruttilutt foreslo å bruke aioli blandet med majones som dip.

Pruttilutt
09-06-11, 23:11
Endelig hjemme!

såå godt å få spist litt. kyllingvinger og aioli :D!

Ender på 22 karber i dag, bare fordi jeg måtte ty til en skyr i mangel på noe annet. Tallet burde ha vært 16... Jaja, bedre lykke i morgen.
Det blir definitivt kyllingvinger til lunsj i morgen. Disse var gode. 1,9 karber/100. Fra euroshopper.

Hvor mye fett?

Appelsinpiken
09-06-11, 23:16
Hvor mye fett?

I kyllingvingene? 17 g/100.

Nysgjerrig nok
09-06-11, 23:43
Hvis du med forskjellig resultat mener forskjellig nyanse av rosa/lilla er det helt normalt, har med hvor mye vann du drikker osv, men utslag er utslag uansett:)
Ha en fiiin kveld/natt du og :)

Ja, mente fargene. De har variert fra nest lyseste rosa til mørkeste lilla - på 6 dager.
Jeg føler jo at ting går riktig vei (ift fraværende blodsukker berg-& dalbane og at opplever meg mindre oppblåst), Men jeg verken veier eller måler - så da har jeg liksom stix'n for å bekrefte / ankrefte...
Bør kanskje ikke teste på en stund?
Hvor ofte tester dere andre?

Morla
10-06-11, 00:40
Ja, mente fargene. De har variert fra nest lyseste rosa til mørkeste lilla - på 6 dager.
Jeg føler jo at ting går riktig vei (ift fraværende blodsukker berg-& dalbane og at opplever meg mindre oppblåst), Men jeg verken veier eller måler - så da har jeg liksom stix'n for å bekrefte / ankrefte...

Jeg sjekker hver kveld, selv om jeg er sikker på at jeg er i ketose. Det funker som erstaning for daglig veiing! ;)

Men så lenge stixen gir fargeutslag hver dag, og du fortsetter som du har gjort, trenger du jo ikke teste så ofte. Jeg går vel lei til slutt jeg og! :D

Foksy
10-06-11, 01:04

Er det noen spesiell grunn til at du ikke veier eller måler? Det er de sikreste tegn på at du går ned i vekt. Disse ketosticksene skal du få billig av meg iaf. Ikke engang nå som jeg er i fettfaste og spiser 90% fett får jeg utslag. Men så drikker jeg nærmere 4 liter vann om dagen da :p
Har slutta å teste, men tok en nå for moro skyld. Ikke tegn til utslag. Men jeg er absolutt i ketose!:rolleyes: Har en ånde som skreller neglelakken av fingertuppene :D

Nysgjerrig nok
10-06-11, 01:48
Er det noen spesiell grunn til at du ikke veier eller måler?

Har en historikk med spiseforstyrrelser.(over 6 år siden siste runde) Så selv om jeg har veeeldig lyst til å følge med på vekten, så tror jeg ikke det er sunt for meg. Er redd det skal vekke noen innstinkter / konkurranse greier (Ikke med andre, men med meg selv!).:eek:

Har bare planer om at klærne skal passe litt bedre - og ta godt vare på helsa mi! :)

Rikkem0r
10-06-11, 02:55
Har en historikk med spiseforstyrrelser.(over 6 år siden siste runde) Så selv om jeg har veeeldig lyst til å følge med på vekten, så tror jeg ikke det er sunt for meg. Er redd det skal vekke noen innstinkter / konkurranse greier (Ikke med andre, men med meg selv!).:eek:

Har bare planer om at klærne skal passe litt bedre - og ta godt vare på helsa mi! :)
Synes det virker veldig greit jeg da, at du bare bruker stix for å sjekke at du er på rett spor så lenge du ikke vil henge deg opp i vekta:ja:
Når jeg har stix tilgjengelig er jeg også sånn som "bare må" sjekke for å være sikker.. Og nå har jeg nesten litt abstinenser fordi jeg ikke får sjekka stix, veid eller målt:rodme: Litt kontrollfreak kanskje:uskyldig: Men er greit å hvertfall ha en indikator for at ting er på stell synes jeg=)

Rikkem0r
10-06-11, 03:03
Idag har jeg vært hos kokken og fått kremfløte:D Tenkte at det var lurt for å få i meg litt mer fett.. Blei ikke ordentlig mett av lunsjen idag, men ville heller ikke spise mer for det eneste alternativet jeg fant var kylling i karrisaus og den faste salaten ved siden av- ikke egg bare eggerøre som jeg tok litt av.. Men jeg vet jo ikke om det kanksje er litt melk i eggerøra og kanskje litt mel i karrisausen(prøvde å spise mest mulig"reint" kjøtt ikke skuffe på med saus) så da blei det bare sånn.. Men fløte i kaffen, det hjelper det asså=) Jeg har 2 egg i kjøleskapet fra frokosten her også som jeg kan hive litt majjo på utover natta;) Ser nok ut som om jeg kommer til å ende opp på ca 3 måltider her ute, må jeg ha MM er det jo alltids no pålegg å finne eller et knekkebrød å knaske på:rolleyes:
Nå er det jammen 3-kaffe igjen, tiden går fort på disse skifta altså:ja: Ønsker alle en god natt og en herlig dag imorgen:hearts:

Rikkem0r
10-06-11, 06:19
Jeg da vøttø, skriver og skriver sånn innimellom, kjeft på meg hvis jeg babler for mye her inne=) Gikk bare å tenkte på; for en FANTASTISK følelse det er å ikke gå å føle seg oppblåst og at magen er som en ballong hele tiden!:) Det er noe jeg har sliti mye med når jeg har vært på jobb tidligere(hjemme og, men her er man liksom rundt folk HELE tiden i tillegg) og nå er det liksom bare borte... I love it!:love:
Og den fløten i kaffen gjorde underverker den, fikk den gode metthetsfølelsen igjen og fortsatt ikke sulten etter 2 kopper med kaffe+fløte i 3-tiden:D Hvem trenger rundstykker og yoghurt som de andre her trykker i seg liksom??? Neeei, det blir magen bare sinna av...
Nå er det snart kvelden for meg og, bare 3 kvarter igjen så er det mat, dusj og senga:) Så er det opp igjen i halv4-4 tia for å komme meg på møte.. Tenker jeg kanskje må stå opp og ta kaffe med fløte til frokost, evt putte fløte i kaffekoppen jeg tar med på møtet-namminamm :sikle:

Sanna 1
10-06-11, 07:23
Goodie!

Jeg har også problemer der. 500 g kjøttdeig ble nesten 2000 kcal bla.

Pruttilutt
10-06-11, 07:33
Good morning! :o
God nyhet: Steike fint vær, er svett allerede av varmen - og jeg sitter på kjøkkenet uten vindu. HOH! Orker ikke spise enda, men tar med en pakke fløte på jobb, så har jeg en dæsj i kaffen. :rolleyes:

Mindre god nyhet: Gikk på vekta, opp 600 gram fra i går. Etter en runde på toalettet (eller 7), måtte jeg heller i meg 750 ml vann - jeg var så tørst! Tisset godt i morges først. I dag blir den store fett-dagen. Barer uroer meg litt for hvordan magen skal oppføre seg i dag på jobb:D

Ha en elskelig dag alle sammen!

Elanessë
10-06-11, 08:38
Gleder meg til å telle om 2 måneder (selv om det er et ERT#"RTG å lese gjennom hver eneste post)Kanskje det kan gå ann å få alle som deltar her i tråden til å skrive samlet vektnedgang i signaturen sin? Så trenger du "bare" å legge sammen alle dem når tiden kommer...

Jeg veide meg forresten i dag. Ettersom mensen er over og jeg IKKE følte at tallet ble riktig på mandag. Samt at jeg reiser på ferie i morgen uten mulighet å veie meg der. Så jeg har nå en før-ferie-vekt.
Har gått ned 1,1 kg siden mandag!! http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/woohoo.gif

Foksy
10-06-11, 08:59
...
Har gått ned 1,1 kg siden mandag!! http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/woohoo.gif

Gratulerer med herlig resultat! :heia:

Nysgjerrig nok: Da forstår jeg veldig godt at du ikke vil veie/måle. Men du merker det på klærne etter hvert ja! Fortsett i samme stil :)

Rikkemor: Bare koselig at du sitter i natten og skriver, så blir det noe å lese til morgenkaffen også:p Vi andre skriver jo mens du sover. Synes du er så flink som klarer deg så bra på jobben! Har også merka den deilige ikke-oppblåstheten ja. Befriende!

Pruttilutt: Du må ikke veie deg hver dag vet du;) Håper magen blir bedre i løpet av dagen!

Selv er jeg superhappy i dag. Dag 3 på fettfaste og ned 1,2 kg fra i går :heia:
Det betyr at jeg har gått ned 2,4 kg på fettfasten, og enda er det en dag igjen :)
Endelig er jeg over 5 kg i vektnedgang totalt, en milepæl. I dag skal jeg kjøpe meg et klesplagg i belønning :D

Elanessë
10-06-11, 09:08
Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig. Det er faktisk bare min andre tur noensinne til sydlige/varmere strøk, og første turen var helt annerledes enn denne her nå. Nå skal vi reise sammen med en god del familie og bo i eget hus. Akkurat det ser jeg som positivt, da all inclusive på hotell var forferdelig for vekta mi sist!

Og så har jeg litt angst for at vi skal ha ferie så snart etter skjerpingen av kostholdet mitt. Jeg har vært jojoslanker i 7 år, og vet så godt alt om det. Men jeg kan bare håpe og TRO at jeg faktisk lærer litt av alle mine feil for hver gang. Det som har vært litt "revolusjonerende" for meg denne gangen, her i starten med dere, er at jeg ikke anser fy-mat for KOS lenger. Folk sier "jammen du skal jo på ferie, så du må jo unne deg og koose deg litt". Men nå syns jeg ikke det er KOS lenger å spise is, kaker, brød, pommes frites osv. Hva som er kos med å bli GØRRmett på restaurant, vondt i magen og bare vil legge seg nedpå med det samme man kommer hjem og bli der? :rolleyes: I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.

Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? :p Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.

Så da har jeg et håååååp om å nå målet mitt for ferien. Og det er rett og slett å holde vekta. Det er sikkert et tåpelig mål her inne, men skal jeg være ærlig? Jeg har aldri noensinne hatt en ferie (jul/sommer) uten å gå opp en del kg... Så om jeg klarer å komme hjem med samme vekt som nå, så er det en BRAGD for meg.
Innerst inne ønsker jeg gjerne å gå ned 600 gram da, for da kommer jeg ned på et nytt titall!! Men tør liksom ikke håpe... Men alt annet enn å gå opp da.

Tror dere det kan gå? Og kan dere heie litt på meg mens jeg er borte :D Har sannsynligvis ingen mulighet å surfe på forum mens jeg er borte. Men tenk på meg, og jeg skal heie på dere i mitt stille sinn :heia: Gleder meg til å komme tilbake om TO uker og lese om alle kiloene dere har gått ned.

MariaB
10-06-11, 09:13
Vi må lage hjemmelaget krydder heretter.

Min kiwi har iallefall cumin! Nå trenger jeg bare resten før tacokrydderet er i boks ;)

Lurt!

Jeg da vøttø, skriver og skriver sånn innimellom, kjeft på meg hvis jeg babler for mye her inne=) Gikk bare å tenkte på; for en FANTASTISK følelse det er å ikke gå å føle seg oppblåst og at magen er som en ballong hele tiden! Det er noe jeg har sliti mye med når jeg har vært på jobb tidligere(hjemme og, men her er man liksom rundt folk HELE tiden i tillegg) og nå er det liksom bare borte... I love it!
Og den fløten i kaffen gjorde underverker den, fikk den gode metthetsfølelsen igjen og fortsatt ikke sulten etter 2 kopper med kaffe+fløte i 3-tiden! Tenker jeg kanskje må stå opp og ta kaffe med fløte til frokost, evt putte fløte i kaffekoppen jeg tar med på møtet-namminamm

Fløte i kaffen er min nye dille! :love: Kommer seriøst til å slite hvis jeg må slutte med det noen gang:p Men fløte er jammen meg dyrt altså!! Nyt det mens du drikker gratis offshore! ;)

Selv er jeg superhappy i dag. Dag 3 på fettfaste og ned 1,2 kg fra i går!
Det betyr at jeg har gått ned 2,4 kg på fettfasten, og enda er det en dag igjen!
Endelig er jeg over 5 kg i vektnedgang totalt, en milepæl. I dag skal jeg kjøpe meg et klesplagg i belønning

WOW! Det er helt sykt på 3 dager!! Og så er jeg imponert over viljestyrken din! :heia: Kos deg på shopping!!

Etter et aldri så lite panikkanfall i går kveld, måtte jeg veie meg i dag, og vekta viser 600 gram NED siden mandag!:D Så noe gjør jeg tydligvis rett ;)

Det er jammen meg helt sykt, at jeg får spise all denne deilige maten, spiser når jeg er sulten og blir god og mett, OG fortsatt går ned!! Happy!
Hvem trenger kake da liksom!:D

MariaB
10-06-11, 09:17
Elanesse: Det tror jeg kommer til å gå helt fint! Frokost blir sikkert no problemo, alle vil vel ha egg og bacon i ferien? ;)
Jeg var i Alicante i fjor, og min erfaring er at de mest turistifiserte restaurantene serverer mye biff og pommesfrites, pizza og den obligatoriske paellaen. Men det er mange fiskerestauranter, tapas må jo være en drøm! og mye annet godt :ja:

De lokale matvare butikkene har kjempegodt utvalg i både kjøtt og grønnsaker, så det blir nok ikke et problem! KOOOOS DEG!!!

jenta26
10-06-11, 09:50
frustrert og lei meg i dag, veide meg og har siden onsdag gått opp 300 gram, ble slutt på mensen i dag da, vet ikke om mensen har noe sammenheng, har ikke skeiet ut i det hele tatt, kjenner jeg er så frustrert nå, huff

Pruttilutt
10-06-11, 09:55
Jeg må veie meg hver dag for å være mentalt "med". Det har litt med kontroll å gjøre. Også har det litt å si hva jeg har spist. Siden jeg ikke har vært noe interessert i å telle hverken det ene eller det andre, så har veiinga vært min telling. :rolleyes:

jenta26
10-06-11, 09:57
ja føler jeg må veie meg hver dag jeg og, men klarer virkelig ikke få i meg vann, det er helt ille

MariaB
10-06-11, 10:11
frustrert og lei meg i dag, veide meg og har siden onsdag gått opp 300 gram, ble slutt på mensen i dag da, vet ikke om mensen har noe sammenheng, har ikke skeiet ut i det hele tatt, kjenner jeg er så frustrert nå, huff

Mensen kan ha mye å si! Mange opplever å gå 1-2 kg opp, så ikke fortvil! :klem:

KarboMamma
10-06-11, 10:11
Kan alle sende meg en PM med det de vil det skal stå i "presentasjonen" så skal jeg legge inn de jeg rekker i dag. Skal bort i helgen og må ta resten på mandag:)

Elanessë
10-06-11, 10:13
De lokale matvare butikkene har kjempegodt utvalg i både kjøtt og grønnsaker, så det blir nok ikke et problem! KOOOOS DEG!!!Tusen takk for gode tips MariaB! Håper virkelig vi kan lage det meste av mat hjemme ja.

Charlott
10-06-11, 10:22
ja føler jeg må veie meg hver dag jeg og, men klarer virkelig ikke få i meg vann, det er helt ille
Det at du ikke får i deg nok vann kan være med på å bremse vektnedgangen :o
Det er ikke noe du kan tilsette vannet, slik at det blir enklere å få i seg?

jenta26
10-06-11, 10:26
kan vel prøve å ha oppi noe sitronekstrakt, men det holder med 2 liter vel?

MariaB
10-06-11, 10:28
2 liter er en fin start ;)

Jeg synes det er best å ha vannet i halvliter flaske, da har jeg kjempekontroll på hva jeg får i meg og jeg har med flaska overalt :nikker: 2 liter er jo kun 4 små flasker!

jenta26
10-06-11, 10:32
da prøver jeg det, vet jeg er veldig dehydrert, derfor lavt blodtrykk, var på sykehuset 2 ganger sist helg pga svimeanfall.

har mye stress i kroppen og mye vann i kroppen så tror ikke alt vannet har slippet

Charlott
10-06-11, 10:35
Det er anbefalt 2.5 - 3 liter, men 2 liter er en flott start! Er gjerne slik at om man først "venner" seg til å drikke mer, føler man seg oftere tørst også :D

Ut fra dette med lavt BT osv, sørg for at du får i deg nok salter! Halvbland gjerne farris og vann :)

Elanessë
10-06-11, 10:38
Hva drikker du til måltider da jenta26? Du må vel bli tørst?
Jeg ELSKER vann, så drikker det hele tiden. Eneste annen drikke jeg får i meg er pepsi max, men det er kun litt i helgen! Ellers bare vann vann vann. Syns det er så enkelt, for det er lett tilgjengelig å få kaldt. Det slukker tørsten, og er friskt og godt.
Jeg får helt noia av vann med smak i, eller fun light saft eller noe. Men hvis det kan hjelpe andre å få i seg vann så... Jeg bruker flasker på jobb ja, så det er greit. Sluker raskt en sånn 0,7 Imsdalsflaske.

jenta26
10-06-11, 10:53
kan ikke fordra farris, og må ikke ha i meg mye salt da det binder vann i kroppen.

jeg drikekr mye pepsimax da

MariaB
10-06-11, 11:10
Men hvis du er dehydrert er det faktisk viktig å få i seg litt salter :ja:

Nysgjerrig nok
10-06-11, 11:26
Kan alle sende meg en PM med det de vil det skal stå i "presentasjonen" så skal jeg legge inn de jeg rekker i dag. Skal bort i helgen og må ta resten på mandag:)

...hvis du sier hva en PM er så skal jeg sende jeg...
Hvis det da er noe som var ment at alle skulle sende - :)

KarboMamma
10-06-11, 11:46
...hvis du sier hva en PM er så skal jeg sende jeg...
Hvis det da er noe som var ment at alle skulle sende - :)

Trykk på nicket mitt, velg "send privat melding (PM) i menyen" :)

Nysgjerrig nok
10-06-11, 12:08
Trykk på nicket mitt, velg "send privat melding (PM) i menyen" :)

Åh? Så det går ann også? :)
En slags presenatsjon av oss selv tenkte du? Eller var det + & - kg?
Eller..?

Sorry at jeg har så tungt for det - kan jeg skylde på ketosen?! :eek:

Klem fra meg og takk for tålmodigheten!!

Elanessë
10-06-11, 12:23
Åh? Så det går ann også? :)
En slags presenatsjon av oss selv tenkte du? Eller var det + & - kg?
Eller..? Se innlegg nr.632 av meg her inne :)

MariaB
10-06-11, 14:11
wow, tror jammen meg ketosen begynner å "virke"! Har omtrent ikke vært sulten idag!:eek:
Det var nok fett som var tingen, frokost bestod av3 ostekjeks med bremykt, fet spekepølse og majones ;) Samt en kopp kaffe med masse fløte!

Lille venn
10-06-11, 14:25
Hei.
Er helt grønn når det gjelder data, så jeg trenger hjelp fra dere. Startet 1. juni og har laget min egen 'weight loss ticker' på ticker factory, men hvordan skal jeg få lagt den inn på profilen min....?:confused:

Elanessë
10-06-11, 14:29
Hei.
Er helt grønn når det gjelder data, så jeg trenger hjelp fra dere. Startet 1. juni og har laget min egen 'weight loss ticker' på ticker factory, men hvordan skal jeg få lagt den inn på profilen min....?:confused:Du må kopiere IMG-koden fra Ticker factory, og lime den inn på endre signatur, som du finner i kontrollpanelet ditt her.

Lille venn
10-06-11, 15:28
Tusen takk for hjelpen:)

Har ett nybegynner spørsmål til. På ketotesten er det på fargeskalaen lys rosa (+10) lys lilla (++50) og mørk lilla (+++150). Hvor skal jeg ligge for å være i kotose?:confused:
Er det forskjell på morgen og kveld...?

Morla
10-06-11, 15:36
Tusen takk for hjelpen:)

Har ett nybegynner spørsmål til. På ketotesten er det på fargeskalaen lys rosa (+10) lys lilla (++50) og mørk lilla (+++150). Hvor skal jeg ligge for å være i kotose?:confused:
Er det forskjell på morgen og kveld...?

Tester du om morgenen kan du få falskt resultat, fordi mange uansett er i koetose om morgenen. Test om kvelden, skifter den farge er du i ketose. Er fargen mørk, kan det bety at du drikker for lite.

jenta26
10-06-11, 15:39
min er bestandig mørkelilla

Appelsinpiken
10-06-11, 16:12
min er bestandig mørkelilla

Mørkelilla tyder på at du er dehydrert. Prøv å drikke masse vann.
Jeg syns vann ofte er så kjedelig, så har oppi noen dråper sitron for å freshe opp litt. Går jo an å ha et jordbær eller noen bringebær i vannet også. Gir god smak, og gjør vannet lettere å drikke.

Foksy
10-06-11, 16:28
Jeg har også vært dårlig på å drikke nok vann, det var nok til å stoppe vektnedgang for min del. Nå drikker jeg 4 liter om dagen, men det er nok pga fettfasten at jeg er såå tørst :p

MariaB: Husk at fløte inneholder en del karbs da, jeg brukte for mye fløte før :o Men det er sikkert individuelt hvor mye man kan innta før det stopper opp.

Appelsinpiken
10-06-11, 16:40
I dag har jeg vært litt uggen.
Spiste egg og bacon til frokost, dro avgårde på jobb. På toget på vei inn til Oslo, så oppdager jeg at jeg har glemt lunsjen i kjøleskapet:(. Nedtur!! Jeg som hadde gledet meg sånn.

Tror egentlig det ikke hadde spilt noen stor rolle. Har vært så kvalm gjennom dagen, og orket bare en rugsprø med makrell i tomat til lunsj. Da sa magen fullstendig stopp. Men har drukket litt, og håper jeg klarer å få i meg mer i løpet av kvelden.

I dag var veiedag, og jeg oppdaget at jeg har gått OPP 100 gram. Heldigvis ikke mer enn 100 gram, men det er likevel kjipt. Fant målebåndet med en gang. Hadde gått opp 2,5 cm rundt rumpa, men håper på at det er fordi det forrige målebåndet jeg brukte var skikkelig dust. Men hadde gått ned 3 cm i midjen. Det liker jeg! Da ble dagen sååå mye lysere.

Foksy
10-06-11, 17:00
Wow! 3 cm i midjen er kjempebra da! Rumpa er vanskelig å måle, da det er fort gjort at målebåndet havner litt lenger opp/ned for hver gang...kanskje det var dét som skjedde.
Kanskje det bare er det at magen er i ulage at vekta viser mer også! Ikke gi deg :)

Appelsinpiken
10-06-11, 17:14
Wow! 3 cm i midjen er kjempebra da! Rumpa er vanskelig å måle, da det er fort gjort at målebåndet havner litt lenger opp/ned for hver gang...kanskje det var dét som skjedde.
Kanskje det bare er det at magen er i ulage at vekta viser mer også! Ikke gi deg :)

Nå ble jeg bare i godt humør! Hurra!

Greia er at jeg har en veldig smal midje på det smaleste. Men det er ikke der jeg måler når jeg sier midje. Da måler jeg der jeg forventer at midjen vil være når jeg har gått ned (omtrent ved navlen). Og 3 cm er absolutt ikke feil! Glad jeg fant målebånd - og det viser jo bare viktigheten av å måle! :)

Og uansett så har jeg jo gått ned 1,8 kilo fordelt på to uker. Det er 900 gram i uka, det.

Foksy
10-06-11, 17:25
..
Og uansett så har jeg jo gått ned 1,8 kilo fordelt på to uker. Det er 900 gram i uka, det.

Da er det bare å fortsette å være glad:D
Jeg måler også, i tillegg til å veie. Om vekta står stille en uke (eller 8) så er det fortsatt bittelitt nedgang i målene her og der. Måler alt mulig jeg da:o
Hals, bryst, midje, tykkeste delen av magen, hofter, lår og overarmer :p

Pruttilutt
10-06-11, 18:33
Hei hvor det går! :p

Endelig fredag og langfri! Har nå plassert rumpa på en luftpuff inntil sofaen hos ei venninne. Det er sol ute, men vi holder oss inne. Hun ligger med spysjuka og jeg kom med mat. :rolleyes:
Spiste rester fra tacosuppen på jobb, og i ettermiddag har jeg spist omtrent 275 gram kyllingkjøttboller med aioli/majones-blanding. Ja, og 3/4 kvikklunsj. Jeg trodde det stod 13,5 karb per porsjon, men per 24 g porsjon. BIATCH!
Jaja. Var godt da :D Får sjekke hvordan vekta reagerer.

165 gram fett i dag, 36,2 gram karbo og proteiner husker jeg ikke i farta. Prosentvis var det 72% fett, 7% karbo og 21% proteiner. Kan jeg ikke være litt fornøyd engang? :rulleøyne

I dag brukte jeg all fritid på jobb (satt i ekspedisjonen på legekontoret) til å skrive en grei oversikt over lavkarbo, som en slags introduksjon/bruksanvisning. Det var godt. Har jo litt peiling after all. Dette var på oppfordring fra legene på kontoret, for de ønsket litt "enklere" informasjon enn å lete i forskningsartikler osv. Henviste til div. blogger osv, men de ville ha noe konkret å lese i. Ene legen ble så fornøyd at han tok kopier av det (4 sider) og skulle ha det tilgjengelig for pasienter på kontoret. Gøy for sjøltillitta!

Det ligger i sin helhet på bloggen om noen vil lese :)

Foksy
10-06-11, 18:52
Så flink du er da Pruttilutt! :) Synes prosentandelene dine var helt supre jeg da, men du ville vel ligge under 20 karbs om dagen...Det må være vanskelig! Får det ikke til på fettfaste engang :o
Mmmm, sjokolade hørtes godt ut :sikle: Begynner å kjenne litt sult nå på 4. dagen med veeeeldig lite!
Men jeg skal holde ut til i morgen!

Ha en super langhelg! :)

Eve
10-06-11, 19:10
[quote=Elanessë;1134773]Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig.
:rolleyes: I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.

Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? :p Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.

Hei Elanessë.
Du trenger ikke å bekymre deg for maten i Spania. Grønnsakene er bedre, prøv å finne ut om det er et marked i nerheten av der dere skal bo. Da får du friske grønnsaker rett fra bonden :)
De har godt kjøtt og supergod fisk. Viktig å handle i butikk med ferskvare. F.eks. Merkadona eller Carefour (ikke helt sikker på hvordan det skrives)
Lett å spise ute også. De bruker sjelden sauser, be om "sin patatas" (uten poteter) "con ekstra verduras" (ekstra grønnsaker).
Gled deg. Spania er et herlig land og feriere i. God ferie :heia:

Foksy
10-06-11, 21:12
Så flink du er da Pruttilutt! :) Synes prosentandelene dine var helt supre jeg da, men du ville vel ligge under 20 karbs om dagen...Det må være vanskelig! Får det ikke til på fettfaste engang :o
Mmmm, sjokolade hørtes godt ut :sikle: Begynner å kjenne litt sult nå på 4. dagen med veeeeldig lite!
Men jeg skal holde ut til i morgen!

Det var jo heelt feil, rundt 5-8 gram om dagen med karbs ligger jeg på i fettfasten, det er proteiner jeg ikke får under 20:o

Jeg fant forresten en sånn melkeplett med små smarties på nå, en enslig en som lå igjen i en gammel godtepose (har en datter som aldri spiser opp godisen sin, rart jeg har blitt feit? :rolleyes: )....jeg tok den! Jeg tok den og spiste den opp:eek: og det var godt:cool: Hadde ikke rørt de om det var flere enn en der....men den ene bittelille sjokobiten gjorde godt i en sulten kropp, kanskje mest godt for hodet egentlig:rolleyes:

Dollsine
10-06-11, 22:31
Hei folkens! Jeg har lest fort gjennom de siste innleggene, etter noen travle dager som førte til at jeg ikke har rukket å henge med. Har to spørsmål etter den raske gjennomgangen:
- hva er fettfaste? Hvorfor og hvordan?
- presentasjon av oss selv? Hva er det?

Travle jobbedager gjør det ikke enkelt å henge med i svingene, men det går stort sett greit så lenge jeg planlegger på forhånd. I dag har jeg til og med kjøpt meg en øl; Lysholmer Lite. godt med noe annet enn pepsi max, vann og farris! Vet ikke hvor mange KH det er i den, men har googlet litt og funnet at det er andre med færre KH enn denne. Hvilke erfaringer har dere?

Foksy
10-06-11, 23:16
Hei folkens! Jeg har lest fort gjennom de siste innleggene, etter noen travle dager som førte til at jeg ikke har rukket å henge med. Har to spørsmål etter den raske gjennomgangen:
- hva er fettfaste? Hvorfor og hvordan?
...

Dette er vel noe jeg bør svare på.
Søk på "Hjelp til fettfastemeny" her inne på forumet, så får du masse info. Det er kort fortalt en streng diett på 1000 kcal, hvor 900 av de skal komme fra fett. Ganske lite mat, og veeeldig lite proteiner og karbs.
Dette er for ekstreme tilfeller, noen har visst blitt anbefalt det av leger, mens jeg begynte på det fordi jeg har stått stille på vekta i ca 8 uker.
Man kan max gå på det i en uke før man må over til ketolysekur/induksjon igjen. Det fungerer som en kickstart for fettforbrenningen, men ikke noe som anbefales for folk som går ned jevnt og trutt...da trengs det jo ikke :)

Pruttilutt
10-06-11, 23:19
Dette er vel noe jeg bør svare på.
Søk på "Hjelp til fettfastemeny" her inne på forumet, så får du masse info. Det er kort fortalt en streng diett på 1000 kcal, hvor 900 av de skal komme fra fett. Ganske lite mat, og veeeldig lite proteiner og karbs.
Dette er for ekstreme tilfeller, noen har visst blitt anbefalt det av leger, mens jeg begynte på det fordi jeg har stått stille på vekta i ca 8 uker.
Man kan max gå på det i en uke før man må over til ketolysekur/induksjon igjen. Det fungerer som en kickstart for fettforbrenningen, men ikke noe som anbefales for folk som går ned jevnt og trutt...da trengs det jo ikke :)

Er du i ketose? Hvordan er det da i forhold til ketoacidose? Kroppen tærer på protein- og fettdepoene i kroppen og gjør pH-verdien i blodet surere, dette skjer raskere hos diabetikere og barn enn hos normalbygde mennesker. Aner ikke helt hvordan det er for oss med litt ekstra.

Rikkem0r
11-06-11, 00:24
Jah, da var lunsjen inntatt igjen=) Og jeg var syyykt sulten, så det gjorde fantastisk godt :) Så langt idag har jeg spist:
Frokost1:2 egg på senga og 2 kopper med kaffe og fløte når jeg sto opp og gikk i møte.
"Frokost2": måtte spise litt klokka 18 for å holde ut til kl 23, så blei en kjøttkake med litt brun saus på(de ligger kokt i sausen) og litt brokkoli.
Lunsj: 2 kjøttkaker til, klæsja masse ost oppå denne gangen for å få i meg litt fett også, og litt brokkoli..
Ja, og det var maten så langt =) Blir ikke noe mer mat nå før kl 07, men kan vel fort bli en fløtekaffe til :p Prøver å begrense meg litt på den asså, men smaker jo herlig og metter så godt :o Tipper det går mellom 1-1,5dl fløte pr 2 kopper.. Litt vanskelig å se helt, for kartongen med fløte er på 1 liter og jeg er dårlig på øyemål mtp hvor mye det er i koppen..
Skjønte plutselig istad hvorfor magen har kjentes så rar idag og, jeg er jo "på nippet" til å få mensen fordi jeg er suuuperkløne med p-pillene! Glemte et par-3 stykker og måtte "forte meg" å hive i meg da, 2+1 :p Eneste grunnen til at jeg går på de er jo for å forskyve syklusen så jeg slipper det styret der her ute, men ska huske på de fra nå.. Det hjelper jo veldig å få pakka de ut av bagen :_plystre:
Jeg har ikke noe søtsug om dagen jeg, det er deilig=) Drikker vann til hvert måltid og kaffe såklart, må ha det for å holde meg våken om natta, og går liksom ikke å leiter i skaper eller noe som helst.. Men imorgen, da må jeg være sterk i vilja! Dere vil ikke tro hvordan det flyter med sjokolade, brus, potetgull og alkoholfri øl på lørdagene altså.. Men jeg får evt ta en pepsi max og noen peanøtter :ja: Det er ikke sånn at jeg savner snop heller, bare det at når det står der er det så fort å plutselig ta en bit eller 2...
Ellers synes jeg dere alle er superflinke og jeg heier såklart masse på dere:heia::heia:

jenta26
11-06-11, 05:51
så flink du er rikkemor, jeg hadde fra onsdag gått opp 300 gram til i går, men de har jeg gått ned + 300 gram ned til så litt happy nå

i går ble det 3 måltider med bare kyllingvinger og tomater, jeg orket ikke annet i går.

skal på butikken i dag og handle da. håper jeg virkelig klarer 2 kg til bursdagen min, men bare jeg går ned noe til da, altså 22 juni så e jeg fornøyd, har hittil gått ned 4,7 kg på 3 uker så

Rikkem0r
11-06-11, 06:07
så flink du er rikkemor, jeg hadde fra onsdag gått opp 300 gram til i går, men de har jeg gått ned + 300 gram ned til så litt happy nå

i går ble det 3 måltider med bare kyllingvinger og tomater, jeg orket ikke annet i går.

skal på butikken i dag og handle da. håper jeg virkelig klarer 2 kg til bursdagen min, men bare jeg går ned noe til da, altså 22 juni så e jeg fornøyd, har hittil gått ned 4,7 kg på 3 uker så
4,7kg på 3 uker er jo fantastisk!!:heia::heia::heia: Og kanskje mister du enda en kilo eller 2 til bursdagspresang :p

Jeg endte opp med en fløtekaffe jah, sitter å koser meg med den nå :D men det gjør "frokosten" nå kl.07 så mye enklere, for da trenger jeg ikke spise stort mer enn ett egg og litt grønt og kanskje ett par kjøttboller :o Skal bli litt godt å legge seg snart og kjenner jeg.. Sliter ikke veldig med nattskift, men er alltid godt å komme seg i horisontalen sånn utpå morrakvisten :ja:

MariaB
11-06-11, 09:07
Morn morn!

Vi er på båttur i pinsen, kjempekos! Litt utfordrende med mat og spesielt drikke blir det jo... Spiste biffsnadder på restaurant og drakk to tuborg lite igår, håper det gikk greit! Har bestemt meg for å la vær å stixe til jeg kommer hjem, ellers blir jeg sikkert tullete;)

bente1
11-06-11, 10:33
Hei Jenter

Jeg har fulgt med dere en stund inne på denne tråden, men ikke postet noe tidligere. Føler dere som skriver mye her inne er så positive, støttende og inspirerende, at jeg nesten er blitt litt ”avhengig” av å lese på tråden hver dag :) Synes nesten jeg begynner å kjenne noen av dere, og tenkte derfor det kanskje var på tide jeg presenterte meg for dere også....

Jeg er en voksen dame med to store barn, en jente som nettopp er flyttet hjemmefra og en tenåringsgutt som går på vg skole.

Jeg begynte egenlig på ketolysekuren like etter påske etter anbefaling fra en kollega. Jeg har prøvd så godt som alt av andre slankekurer tidligere, men etter å ha startet med lavkarbo, kjenner jeg at dette trives kroppen min så godt med, at dette vil jeg ha som min livsstil også etter at jeg har tatt av de nødvendige kiloene.

Jeg har 20 kilo som skal av, og har til nå greid å få vekk 6 av dem. Deilig å kunne begynne å gå på ”shopping” i eget skap :)

Følger som sagt med dere her hver dag og heier på dere alle sammen :heia: En spesiell takk til Pruttilutt som deler sin kunnskap og gir inspirasjon til alle. Tror det er utrolig hjelp til alle oss som er usikre og famlende når vi starter på dette :klem:

Appelsinpiken
11-06-11, 10:35
God morgen! :D

Nå ligger jeg fortsatt i senga, og vurderer om jeg skal stå opp og lage frokost eller ikke. Jeg er hos kjæresten, så jeg må uansett ut av døra og ned på butikken først.
Selv om kjæresten er støttende, så spiser han lite av den maten jeg skal spise, og da må jeg handle sjæl. Det er forsåvidt greit det, kan jo ikke tvinge han til å spise som meg (men når jeg lager mat, så blir det lavkarbostyle, og ikke sånn som han pleier å spise), men han spiser jo maten jeg lager og sier at det er godt. Han spiser mye også, han som er tynn som en flis og vanligvis spiser lite. (Kanskje fordi han endelig spiser GOD mat? :cool:)

Pruttilutt
11-06-11, 10:52
God morgen :)

Jeg er litt lei meg i dag. Jeg sprakk i går, noget overraskende også. Jeg var hos en venninne som hadde spysjuka, handla inn mat for henne (og kyllingkjøttboller til meg samt aioli) og vi spiste sammen.
Vi skulle se en film, og det eneste hun hadde lyst på var potetgull, så hun henta ei skål. Jeg var ikke helt i toppform jeg heller, ganske kvalm egentlig. Før jeg visste ordet av det satt jeg å gomlet noen flak jeg også. Automatisk. Det gikk opp for meg idet venninnen min gjorde meg oppmerksom på det. :mad:
Vekt i dag: 92 kg. 91,6 i går. I tillegg er det ALTFOR varmt i dag, våknet av at jeg ikke fikk puste! :p Får sulle litt i leilighet med klesvask og slikt i dag, kanskje humøret blir bedre. Vurderer fettfaste, men diett.no er helt på trynet,så blir vanskelig med all den der utregningen. :rolleyes:

Dollsine
11-06-11, 11:15
God morgen :)

Jeg er litt lei meg i dag. Jeg sprakk i går, noget overraskende også. Jeg var hos en venninne som hadde spysjuka, handla inn mat for henne (og kyllingkjøttboller til meg samt aioli) og vi spiste sammen.
Vi skulle se en film, og det eneste hun hadde lyst på var potetgull, så hun henta ei skål. Jeg var ikke helt i toppform jeg heller, ganske kvalm egentlig. Før jeg visste ordet av det satt jeg å gomlet noen flak jeg også. Automatisk. Det gikk opp for meg idet venninnen min gjorde meg oppmerksom på det. :mad:
Vekt i dag: 92 kg. 91,6 i går. I tillegg er det ALTFOR varmt i dag, våknet av at jeg ikke fikk puste! :p Får sulle litt i leilighet med klesvask og slikt i dag, kanskje humøret blir bedre. Vurderer fettfaste, men diett.no er helt på trynet,så blir vanskelig med all den der utregningen. :rolleyes:

Pruttilutt! Du har da ikke sprukket vel?? Noen flak potetgull tåler både du og kroppen din. Rom ble ikke bygd på en natt; det er heller ikke en livsstilendring. Dessuten er det mange veier til Rom og. Ikke la denne "omveien" ødelegge for deg; se på det som positiv læring i stedet. Det var en automatisk refleks å forsyne seg. Vi har noen mekanismer i oss som får oss til å gjøre det. Neste gang er du litt mer forberedt og ser det selv. Erfaringen min er at det nemlig skjer igjen; MEN for hver gang blir du litt mer forberedt, og tar litt mindre - for til slutt å ikke gjøre det. Helt sikkert!

Du sier du er uvel; du holder vel ikke på å få spysjuka selv?? Du er ei god venninne som drar på sykebesøk under farang; ikke alle ville gjort det nemlig! Sulle litt i leilighten i dag; ta litt ekstra godt vare på deg selv. Ta en dusj, på med klær du føler deg vel i, litt stæjs til pynt. Til slutt planlegger du maten du skal spise i dag; og da er du over denne kneika og på veien igjen.

Pruttilutt
11-06-11, 11:30
Pruttilutt! Du har da ikke sprukket vel?? Noen flak potetgull tåler både du og kroppen din. Rom ble ikke bygd på en natt; det er heller ikke en livsstilendring. Dessuten er det mange veier til Rom og. Ikke la denne "omveien" ødelegge for deg; se på det som positiv læring i stedet. Det var en automatisk refleks å forsyne seg. Vi har noen mekanismer i oss som får oss til å gjøre det. Neste gang er du litt mer forberedt og ser det selv. Erfaringen min er at det nemlig skjer igjen; MEN for hver gang blir du litt mer forberedt, og tar litt mindre - for til slutt å ikke gjøre det. Helt sikkert!

Du sier du er uvel; du holder vel ikke på å få spysjuka selv?? Du er ei god venninne som drar på sykebesøk under farang; ikke alle ville gjort det nemlig! Sulle litt i leilighten i dag; ta litt ekstra godt vare på deg selv. Ta en dusj, på med klær du føler deg vel i, litt stæjs til pynt. Til slutt planlegger du maten du skal spise i dag; og da er du over denne kneika og på veien igjen.

Takk for oppmuntrende ord :love:
Jeg følte meg uvel i går, men er frisk og i fin form i dag - heldigvis. Eller, det vil si, samvittigheta mi er råtten. Og jeg er lei for at jeg ikke klarte holde meg på matta (ubevvisthandlingerteit!!) og at jeg falt ut av ketose. Men jeg er såpass årvåken og skjønner at jeg er i ketose egentlig. For SÅ mye karbo kan jeg ikke ha fått i meg, og jeg drakk relativt mye vann i går, så muligheten for at ketose er der, er absolutt til stede, vel? :o Kan neppe ha blitt mer enn 100 karb tilsammen med alt sammenlagt?

Vurderte fettfaste for å få en kickstart, men jeg vet av erfaring at jeg neppe klarer meg med flere måltider og mindre mat. Når jeg er sulten spiser jeg, og jeg spiser til jeg er mett :D Det er liksom dét som er filosofien min, da. Og å drikke olivenolje fra glass tror jeg kommer til å føles sært og stygt. :cool:

Skal fyre igang en feeeet omelett med moste fetaost, masse olje, litt kjøttpaté og bacon i bunnen. SLAFS! Klarer bare 1/4 av en slik omelett, så er mye mat :D 18 grader i skyggen i dag, nesten litt for mye for meg ;) Steller med leilighet, gulvvask osv i dag - det må jo gjøres det også.

Takk for at du fikk meg i bedre humør, Dollsine!

Eve
11-06-11, 11:31
Hei Jenter

Jeg har fulgt med dere en stund inne på denne tråden, men ikke postet noe tidligere. Føler dere som skriver mye her inne er så positive, støttende og inspirerende, at jeg nesten er blitt litt ”avhengig” av å lese på tråden hver dag :) Synes nesten jeg begynner å kjenne noen av dere, og tenkte derfor det kanskje var på tide jeg presenterte meg for dere også....

Jeg er en voksen dame med to store barn, en jente som nettopp er flyttet hjemmefra og en tenåringsgutt som går på vg skole.
Jeg begynte egenlig på ketolysekuren like etter påske etter anbefaling fra en kollega. Jeg har prøvd så godt som alt av andre slankekurer tidligere, men etter å ha startet med lavkarbo, kjenner jeg at dette trives kroppen min så godt med, at dette vil jeg ha som min livsstil også etter at jeg har tatt av de nødvendige kiloene.

Jeg har 20 kilo som skal av, og har til nå greid å få vekk 6 av dem. Deilig å kunne begynne å gå på ”shopping” i eget skap :)

Følger som sagt med dere her hver dag og heier på dere alle sammen :heia: En spesiell takk til Pruttilutt som deler sin kunnskap og gir inspirasjon til alle. Tror det er utrolig hjelp til alle oss som er usikre og famlende når vi starter på dette :klem:

Hei og velkommen hit. :rolleyes:
Ja er det ikke deilig med så mange positive mennesker, som vet hva vi sliter med. (vi er jo alle i samme båt) Jeg må inn på sidene hver dag jeg også, blir avhengig.:)
Når kvelden kommer og jeg "snop" lysten kommer, lager jeg meg et stort glass vann med sitron, slår på PC'n og føler meg straks bedre når jeg får lest litt her inne. Tusen takk alle sammen for at dere er så herlige og deler med oss:klem:

Appelsinpiken
11-06-11, 11:58
Jeg har snikveid meg (veiedag var jo i går). Og i dag viste vekten ned 900 gram fra i går (og totalt 2,7 kilo). Men det teller liksom ikke helt siden det var veiedag i går...

Pruttilutt
11-06-11, 12:06
Jeg har snikveid meg (veiedag var jo i går). Og i dag viste vekten ned 900 gram fra i går (og totalt 2,7 kilo). Men det teller liksom ikke helt siden det var veiedag i går...

Fy-fy ;) Må du ikke bli så alt for skuffet hvis du snikveier deg i morgen og ser et annet tall da :rolleyes:
Ønsker deg en fin dag :)

Morla
11-06-11, 12:22
Yiiiha! 2,6 kg føste uken. Selv om mye av det kanskje er vann, regner jeg med at litt fett er borte også. :D Tenker jeg vil begynne å merke det på klærene om en 3-4 kg, gleder meg!

Synes det har gått utrolig bra denne uken, har kost meg med maten og spist meg god og mett. Fikk veldig søthunger i gårkveld, så eg tok meg en Yoplait dobbel 0 med kokos, da bikket karboene over på 18 g, men skitt au. Ikke verdens undergang! ;)

Gratulerer til alle som har gjort en god innsats denne uken! :D

Pruttilutt
11-06-11, 12:38
Anbefaler eggemelk! Deilig kaffe :love:
0,1 karb!

35 gram smør smeltes
2 dl vann kokes opp.
Når dette er varmt bruker du stavmikser for å blande. Når det skummer litt, tilsetter du 2 eggeplommer. Dette skummer ganske bra. Du kan tilsette litt søtning hvis du vil, jeg bruker 5 vaniljedråper/essens.
Halv kopp kaffe og resten eggemelken.
Kanel eller sjokoladestrøssel oppå :love:
Kan også ha en dæsj cocosa i selve kaffen før du tilsetter eggemelken.

Sitter ute,koser meg med kaffe i stort glass og en røyk, med dataen på fanget. :D

Morla
11-06-11, 12:56
Det høres helt perverst ut, pruttilutt! Men jeg pleier jo å like perverse ting, så den må prøves! :D

Pruttilutt
11-06-11, 13:29
Det høres helt perverst ut, pruttilutt! Men jeg pleier jo å like perverse ting, så den må prøves! :D

Du tenker på smøret og eggene? Jeg tenkte først det var groteskt at noen kunne drikke det, men vet du - det er fortreffelig godt! Garanterer at du kommer til å like det ;) En liten teskje med kakao i kaffen gjør godt på en lørdag :love: Prøv det :D

bente1
11-06-11, 14:41
Et lite tips til dere som føler vekttapet har stoppet litt opp og vurderer fettfaste:
Jeg hadde veldig bra nedgang de første 2 ukene, men så stoppet det opp. Prøvde meg fram med å droppe diverse partystoppere som koffein og søtningsmiddel, men det hadde ingen virkning på meg.

Begynte derfor å teste med å være mer strikt på karbere og heller øke fettinntaket, og det hjalp meg, begynte å gå ned igjen. Etter en del testing tror jeg fettforbrenningen min fungerer optimalt hvis jeg greier å pushe fettinntaket godt over 75% og heller holde inntaket av karber lavt - helst ned mot 10g om dagen, selv om jeg er i ketose helt opp mot 20g. Litt vanskelig å gjennomføre hver dag, må jo droppe alt av lavkarbobrød, bær og nøtter for å få i meg nok grønnsaker. -Men klarer nå å få dette til i alle fall til hverdags med å være nøye med føring på diett.no og passe på å øke mengden smør, majones.

Gikk ned litt over en kilo sist uke med å følge dette, har veiedag onsdag, men har snikveid, så jeg vet det fortsetter nedover denne uke også.

Nå fungerer jo alles kropper forskjellig, så en må prøve seg fram finne ut hva som passer for en selv, men dette er et tips som er mye mindre drastisk enn fettfaste i alle fall:D

Rikkem0r
11-06-11, 20:25
Idag tror jeg kanskje (bank i bordet) at det blir litt roligere på begynnelsen av skiftet, jeg har jo hvertfall tid til å sitte her nå :D Var oppe på møte idag også, så før-frokosten ble en kopp fløtekaffe og en flaske vann=) Den ordentlige frokosten ble nyyydelig mør helstekt indrefilet med litt peppersaus, blomkål(blæ, men det var ikke brokkoli:() og sjampignon(nå blei jeg veeeeldig usikker på hvordan det skrives:p) stekt sammen med løk og masse pepper:sikle:
Lørdag altså, en ting er all sjokoladen og pottisen som flyter rundt... Men den snickerskaka!! Det gjorde vondt å se på'n, den er såååå nydelig :sikle: Men jeg var kjempeflink jeg, gikk forbi, gikk ut og tok meg en kopp kaffe istedet..! Stolt av meg selv da ja :ja: Så nå gjenstår det bare at all godisen blir hivd ut på bordet foran meg i 9-kaffen.. Heheh=) Det går vel helst greit- må da jammen klare å styre meg såpass.. Er jo snaaart halvveis nå når helga blir ferdig- da er det bare en uke til hjemreise :_punk:

Rikkem0r
11-06-11, 20:29
Og Pruttilutt, den lille sprekken der er da ingenting å tenke på.. Gjort er gjort og spist er spist, lærte jeg av Hakkebakkeskogen-kasseten min da jeg var liten :rodme: Du er jo superflinkis og påpasselig med deg selv, så du er nok back on track på no time :ja::heia:

Rikkem0r
11-06-11, 20:32
Anbefaler eggemelk! Deilig kaffe :love:
0,1 karb!

35 gram smør smeltes
2 dl vann kokes opp.
Når dette er varmt bruker du stavmikser for å blande. Når det skummer litt, tilsetter du 2 eggeplommer. Dette skummer ganske bra. Du kan tilsette litt søtning hvis du vil, jeg bruker 5 vaniljedråper/essens.
Halv kopp kaffe og resten eggemelken.
Kanel eller sjokoladestrøssel oppå :love:
Kan også ha en dæsj cocosa i selve kaffen før du tilsetter eggemelken.

Sitter ute,koser meg med kaffe i stort glass og en røyk, med dataen på fanget. :D
Jeg blir såååå misunnelig på dere som kan lage sånn nå, kunne ønske jeg å kunne :) Høres fantastisk godt ut altså, jeg satt faktisk i natt å leste på div eggemelk-oppskrifter=)
Og røyk... mmmm, jeg har savna røyken i det siste... men føler jeg er så dust hvis jeg begynner igjen nå etter å ikke ha røyka i edru tilstand på et halvt år.. Det frister bare så veeeldig på sommerhalvåret :o

Dollsine
11-06-11, 20:47
Ingenting er bedre Pruttilutt, enn at du ble i bedre humør :D MInner om at samvittighet er noe "dritt" og typisk damegreie. Har noen møtt en mann med dårlig samvittighet? Slutt å ha det; tenk framover - spist er spist. Sånn er det. Og jeg er enig med deg i at så mye skade kan det ikke ha gjort. Stå på!!

I dag har vi hatt skikkelig sommervarme her i Trøndelag; og jeg fikk så lyst på softis. Tror jeg må lage meg litt is og legge i fryseren slik at jeg kan kose meg når det blir varmt. Har også kjøpt meg bringebær og blåbær og lagt i fryseren i "løs vekt" slik at jeg kan ta opp akkurat passe antall. Det blir snæksi å ta opp tenker jeg :spent:.

Jeg er enig med innleggerne om at tråden er postiv; sånn må vi fortsette å ha det. Jeg gleder meg til å logge på hver dag :syklubb: og lese oppdateringene.

Forresten; kan noen anbefale en god lavkarbovennlig hvitvin? Jeg er rødvinselsker de lux, men får fort migrene av det og tenkte å prøve meg på hvitvin. Synes rosevin er godt, og finnes det noe for oss innen den sjangeren så setter jeg stor pris på tisp

Ser at flere stopper opp i vektnedgangen; me too:( Vekta mi hopper mellom å ha gått ned 1-3 kilo - siden i fjor sommer. Først de siste ukene har jeg merket det på kroppen. Det har vært en tålmodighetsprøve, men samtidig en bekreftelse på at det er en livsstilendring;) Skal se nærmere på fettfaste og om det kunne vært noe for meg. Jeg tror (har hatt mange teorier det siste året:D) at jeg spiser for mye proteiner. Fettmengden pr dag er ca 130-150 gram, mens KH er mellom 10-15 gram. Proteinene varierer mellom 80 (som jeg nå prøver å holde meg på) og opp til 150 gram. Og så hjelper det med trim:visemuskl

Pruttilutt
11-06-11, 21:00
Takk for oppmuntring fra dere begge to :blomster:
Testa stix i 16-tiden, da lyyyyserosa, så utslag. Og som jeg alltid sier "utslag er utslag". Sa det til og med høyt til meg selv når jeg gikk i stua. :rolleyes:

Lagde salamimuffinsene fra minlavkarbomat-bloggen. Herlighet så gode! Ble 6 store muffinser, spiste 4 til middag. :D

Istad ble jeg så fysen på noe godt, så jeg satt sammen en iskrem-greie. Det vil si, jeg spiste det opp før det rakk å bli is. Hihi.

Ganske enkelt og greit, men suksess hvis man fryser. Ev. fryser i sånne plast-dingser, så får man jo pinneis!

60 gram frosne jordbær knuses med stavmikser. Tilsatte 1 dl fløte og 1 egg og 2 ts splenda. Voila!

Dollsine: Ang. vin vet jeg ikke - søke litt på forumet? :) Står garantert en plass om det blant en skare med kvinnfolk :rolleyes:

Og ja, tråden er digg. Oppdaterer flere ganger i timen for å se om det er noe nytt :)

Rikkem0r
11-06-11, 21:06
Ingenting er bedre Pruttilutt, enn at du ble i bedre humør :D MInner om at samvittighet er noe "dritt" og typisk damegreie. Har noen møtt en mann med dårlig samvittighet? Slutt å ha det; tenk framover - spist er spist. Sånn er det. Og jeg er enig med deg i at så mye skade kan det ikke ha gjort. Stå på!!

I dag har vi hatt skikkelig sommervarme her i Trøndelag; og jeg fikk så lyst på softis. Tror jeg må lage meg litt is og legge i fryseren slik at jeg kan kose meg når det blir varmt. Har også kjøpt meg bringebær og blåbær og lagt i fryseren i "løs vekt" slik at jeg kan ta opp akkurat passe antall. Det blir snæksi å ta opp tenker jeg :spent:.

Jeg er enig med innleggerne om at tråden er postiv; sånn må vi fortsette å ha det. Jeg gleder meg til å logge på hver dag :syklubb: og lese oppdateringene.

Forresten; kan noen anbefale en god lavkarbovennlig hvitvin? Jeg er rødvinselsker de lux, men får fort migrene av det og tenkte å prøve meg på hvitvin. Synes rosevin er godt, og finnes det noe for oss innen den sjangeren så setter jeg stor pris på tisp

Ser at flere stopper opp i vektnedgangen; me too:( Vekta mi hopper mellom å ha gått ned 1-3 kilo - siden i fjor sommer. Først de siste ukene har jeg merket det på kroppen. Det har vært en tålmodighetsprøve, men samtidig en bekreftelse på at det er en livsstilendring;) Skal se nærmere på fettfaste og om det kunne vært noe for meg. Jeg tror (har hatt mange teorier det siste året) at jeg spiser for mye proteiner. Fettmengden pr dag er ca 130-150 gram, mens KH er mellom 10-15 gram. Proteinene varierer mellom 80 (som jeg nå prøver å holde meg på) og opp til 150 gram. Og så hjelper det med trim:visemuskl
Jeg orker ikke sjekke tråden selv akkurat nå, men du kan jo se selv :detektiv: Her får du vintråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12819), som jeg selvfølgelig har abonnert på :D

Pruttilutt
11-06-11, 21:11
Glemte det helt, her (http://sandraslavkarbo.wordpress.com/)er fullstendig oversikt over næringsinnholdet i eggemelk-kaffe-latte-greia.

For de av dere som kanskje har vært innom bloggen min tidligere, kan dere se nå på det nye layoutet? Blir aldri fornøyd jeg. Ble det harry? Skal jeg bytte tilbake?

Pruttilutt
11-06-11, 21:18
Anbefaler denne (http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/chile/concha-y-toro-cabernet-sauvignon-2010/sku-101901)rødvinen - så akkurat nå at den er VELDIG lavkarbovennlig. :rolleyes: Flaks at jeg har en romtemperert vinflaske i benken. HOAH!:D

bente1
11-06-11, 21:26
Jeg likte veldig godt det nye layoutet på bloggen din, jeg pruttilutt:) -Og så fantastisk at du skriver en slik blogg - og med deilige oppskrifter - hadde lappene dine senest til frokost i dag:sikle:

Middagen min i dag var fyllt squash. Deler i to, skraper ut frøene og fyller med et kjøttfyll av kjøttdeig, litt løk, litt paprika, litt crusha tomat, fløte, salt, pepper og pizzakrydder. Gratineres med masse deilig ost. MMMM er blitt min pizza-erstatning :D

Pruttilutt
11-06-11, 21:29
Jeg likte veldig godt det nye layoutet på bloggen din, jeg pruttilutt:) -Og så fantastisk at du skriver en slik blogg - og med deilige oppskrifter - hadde lappene dine senest til frokost i dag:sikle:

Så koselig at du likte layouten og bloggen min :love:
Har noen gode oppskrifter, ja. Får noen hits fra google, og det er jo koselig. Særlig på kjøttkakene :p
Lappene ja, der sa du noe. Kanskje ha dem til frokost i morgen selv :D

labaline
11-06-11, 22:02
Shit!
Jeg er borte fra forumet i 4 dager og tråden er plutselig 12 sider lenger enn sist.
Det har jeg rett og slett ikke ork til å lese gjennom nå, så da tar jeg en felles gratulasjon til alle med gode resultat den siste uka. En klapp på skuldra og lykke til videre til de som har slitt litt og et skikkelig heiabrøl til alle sammen!

Er vi ikke flinke? :D

Appelsinpiken
11-06-11, 22:48
Glemte det helt, her (http://sandraslavkarbo.wordpress.com/)er fullstendig oversikt over næringsinnholdet i eggemelk-kaffe-latte-greia.

For de av dere som kanskje har vært innom bloggen min tidligere, kan dere se nå på det nye layoutet? Blir aldri fornøyd jeg. Ble det harry? Skal jeg bytte tilbake?

Jeg syns layouten var stilig! :)

Appelsinpiken
11-06-11, 22:56
Jeg og kjæresten hadde ikke fått med oss at butikkene hadde kortere åpningstid i dag, så da vi skulle ut å kjøpe middag var ingenting åpent lenger. Krise!

Det endte med at vi dro og kjøpte kebab. Jeg var litt usikker på om den var ok, men tok sjangsen og lot pitabrødet være. Magen ble ikke noe særlig oppblåst, men blir spennende å se om det har gitt utslag på ketosen. Krysser fingrene for at det har gått bra.

Nå har jeg nesten lest ferdig Matrevolusjonen av Andreas Eenfeldt (kostdoktorn). Liker boka skikkelig godt. Gir en bra forklaring på hva som er grunnen til at det selges så mye lavkaloriprodukter, og produkter med kunstig lite fett.

Rikkem0r
11-06-11, 22:59

Jeg liker også layouten på bloggen :ja: Ikke at teflonhjernen min klarer å huske helt hvordan den var altså, men liker den hvertfall veldig godt nå :lol:

Pruttilutt
11-06-11, 23:06
Så bra! :D :love:

Rikkem0r
11-06-11, 23:22
Åååh, idag er jeg litt sånn rar merker jeg.. Heheh :p Har liksom litt veie meg-måle meg-i det minste sjekke med stix-abstinenser.. Neste tur ut tror jeg nesten jeg må få med meg stix, sånn at jeg hvertfall føler jeg har litt kontroll.. Nå er jeg litt blank hvis dere skjønner, er jeg på rett spor eller ikke :confused: Kampen mot seigmenn, sjokolade, pottis og brus har jo hvertfall gått bra så langt da.. men lurer så på maten.. :veitikke:
Vil bare hjem for å sjekke jeg, vil vite.. Heheh, litt spesiellt kanskje, ser den selv:rodme: Måtte bare få det ut.. Lufte tankene litt :snill:

Pruttilutt
11-06-11, 23:27
Skjønner godt hvordan du har det :rolleyes: Du får gjøre sermoni av det :D
Måle-veie-kose-dag :)

Rikkem0r
11-06-11, 23:36
Skjønner godt hvordan du har det :rolleyes: Du får gjøre sermoni av det :D
Måle-veie-kose-dag :)
Heheh, ja DET tror jeg jammen jeg skal gjøre :ja: Bare jeg ikke har rasa opp før jeg kommer hjem er jeg igrunn fornøyd altså:) Har ikke store forventninger til å gå ned disse 2 ukene, bare jeg ikke går opp så blir det en fiiin Måle-veie-kose-dag :D
22.juli blir den offisielle Måle-veie-kose-dagen, heng dere på :p

Jeg er klar for lunsj:hungry:, bare 25min igjen nå!

bente1
12-06-11, 00:15
Synes du er kjempeflink som greier deg så godt der ute jeg RikkemOr, vær stolt av deg selv, du:heia::heia:

Litt vanskelig det der med veiing ja, jeg hadde egentlig planlagt på bare veie hver 14 dag, men den planen gikk fort i vasken... Nå har jeg fast veiedag en gang i uken, men trokker på vekta til støtt og stadighet innimellom...... -Så kanskje litt greit å være litt borte fra det vekt-stresset også :ja:

Nå er det natta her, sove godt alle sammen, og god arbeidsnatt til RikkemOr:sove:

Rikkem0r
12-06-11, 01:44
Synes du er kjempeflink som greier deg så godt der ute jeg RikkemOr, vær stolt av deg selv, du:heia:

Litt vanskelig det der med veiing ja, jeg hadde egentlig planlagt på bare veie hver 14 dag, men den planen gikk fort i vasken... Nå har jeg fast veiedag en gang i uken, men trokker på vekta til støtt og stadighet innimellom...... -Så kanskje litt greit å være litt borte fra det vekt-stresset også :ja:

Nå er det natta her, sove godt alle sammen, og god arbeidsnatt til RikkemOr:sove:
Åååh, tusen takk :love: Ja, og koselig at du henger med oss i tråden forresten jeg har jo helt glemt å ønske deg velkommen når jeg tenker meg om :rodme:
Ja, å skulle veie seg sjeldent er ikke alltid så lett.. Jeg klarte meg godt uten å veie meg første uka, men da hadde jeg stix så hadde liksom en forsikring der.. Men joda, kjenner jeg er spent på hva vekta sier når jeg kommer hjem, og målebåndet også :snill: Sov godt du også=)
Og over til noe helt annet, idag var det litt sånn kjip lunsj.. Eller den var sikkert ikke det, men jeg blir så fort matlei her ute så vanskelig å finne noe som frister.. Og følte nesten at jeg havna litt "utpå".. Endte opp på en liten bit med indrefilet, mer stekt sopp og løk, og en hamburger med litt salat, et par syltede agurker og litt dressing :eek: Var jo ikke mye sylteagurk da, og heller ikke mye dressing.. Hadde bare blitt så tørt uten.. Vet ikke hvordan dressing det var, den var sånn thousand island-rosa, men var ikke thousand island.. håper det gikk greit asså.. Fettet det sliter jeg med, det er fløten i kaffen som redder meg.. Var så sulten i 23-tiden idag(oi, det har blitt igår=)) så tok et egg jeg hadde spart i kjøleskapet, kutta det i 4 og peisa på med majones.. Det gikk ned av rein viljestyrke, for såpass mye majones synes jeg ikke er godt engang, heheh.. Har hatt 2 kopper fløtekaffe så langt, en til frokost og en hmmm husker ikke når- på kvelden en gang.. Kan vel si med 100% sikkerhet at det blir en til :geip:

Sanna 1
12-06-11, 09:59
Jeg har vært litt fraværende i det siste, for jeg har vært steike dårlig.
Antagelig en kombinasjon av Noro-viruset og lavkarbokvalme.
Har holdt på i 5 dager og har nesten ikke klart å stå på beina. De siste dagene har jeg klart å få i meg litt mat da.... Men jeg må innrømme at feit mat ikke har fristet veldig i denne tiden. Likevel har jeg ikke hoppet over på brød med syltetøy.
Jeg har gått ned over 3 kg på en uke og det liker jeg egentlig ikke. De spretter vel på igjen, når jeg kommer meg på beina igjen.... :confused:
Jeg er ikke like ung og vakker, som de fleste andre her inne, og burde ikke bli et radmagert, gammelt skinn !! :D Jeg er til og med bestemor ! Men ikke med skaut og forklekjole da....
Jeg kunne godt tenke meg å beholde den vekten jeg har nå, så mitt fokus fremover, må bli å holde meg stabil.....

Ellers må jeg si at dere alle er kjempeflinke og standhaftige. Og ikke minst er det oppløftende og oppmuntrende å lese om hvordan dere opplever denne kostomleggingen. For det er vel det vi vil ? Det skal ikke bare være en kur en skal "lide" seg gjennom, for så å være tilbake der man startet...

bente1
12-06-11, 10:12
Godmorgen, deillig strålende søndagsmorgen:)

Takk for velkomsthilsen :):) Ja, selv om jeg startet litt før dere, så er det her jeg føler meg hjemme. Koselige, positive, støttende mennesker:love:

Sitter og koser meg med kaffekoppen (les stooort krus...) :D
Jeg er egentlig ikke noe frokost menneske, men i helgene koser jeg meg med kaffe til jeg våkner til live og etter en stund er jeg frokost-klar - vanligvis i 11-12 tiden. Til hverdags dropper jeg frokosten og spiser tidlig lunch (11-tiden). Føler meg litt sånn gravid om morgenen - eneste gang jeg ikke har følt meg gravid om morgenen var da jeg faktisk var gravid.... hehehe -Så forskellige er vi mennesker!:)

Det er en av de tingene jeg elsker med dette kostholdet - vi kan spise når det passer kroppen vår. Jeg gikk på GR kurs for ett par år siden, og der fikk jeg streng beskjed om å spise frokost før jeg gikk på jobb hver dag - holdt på å kaste opp hver dag.... -Hvordan kan man leve med et kosthold der man starter hver morgen med å være kvalm og dårlig???:confused:
Trives såååå mye bedre på lavkarbo kosthold!!!!:D

bente1
12-06-11, 10:24
Kiip at du har vært syk Sanna 1, godt du føler deg litt bedre! Stor god bedring klem til deg :klem:

Er ikke så ung og bedårende selv - men føler meg hjemme her - alder er som kjent bare ett tall :D

Charlott
12-06-11, 10:32
Og over til noe helt annet, idag var det litt sånn kjip lunsj.. Eller den var sikkert ikke det, men jeg blir så fort matlei her ute så vanskelig å finne noe som frister.. Og følte nesten at jeg havna litt "utpå".. Endte opp på en liten bit med indrefilet, mer stekt sopp og løk, og en hamburger med litt salat, et par syltede agurker og litt dressing :eek: Var jo ikke mye sylteagurk da, og heller ikke mye dressing.. Hadde bare blitt så tørt uten.. Vet ikke hvordan dressing det var, den var sånn thousand island-rosa, men var ikke thousand island.. håper det gikk greit asså.. Fettet det sliter jeg med, det er fløten i kaffen som redder meg.. Var så sulten i 23-tiden idag(oi, det har blitt igår=)) så tok et egg jeg hadde spart i kjøleskapet, kutta det i 4 og peisa på med majones.. Det gikk ned av rein viljestyrke, for såpass mye majones synes jeg ikke er godt engang, heheh.. Har hatt 2 kopper fløtekaffe så langt, en til frokost og en hmmm husker ikke når- på kvelden en gang.. Kan vel si med 100% sikkerhet at det blir en til :geip:
Tenkte på, har dere slike små pakker, eller en stor pakke sjølsagt :p, med meierismør der? Var på Egon å spiste entrecotè på lørdag, pga matallergi må jeg styre unna alt av sauser og dressinger. Ved siden av entrecotèn fikk jeg en kurv med brød og en slik porsjonspakke med smør. Smurte ganske enkelt smøret på biffen min, sammen med litt ekstra pepper :D

Da fikk jeg i meg ekstra fett, samtidig som maten blir mindre tørr - så smaker jo skikkelig meierismør veeeldig godt :p

MariaB
12-06-11, 11:04
God morgen!

Det er så utrolig koselig å lese i denne tråden! Nå skriver jeg fra iPhone, så orker ikke å kommentere alle! Ønsker iallefall sanna god bedring!!

Båtturen går veldig fint. Jeg er nok ikke like flink som hjemme, får nok i meg litt lite fett og litt mye karbo, men alt i alt er jeg fornøyd! Jeg har vært fristet mange ganger, men har holdt meg unna alt av snop, chips, brød, poteter osv!:D
Har blitt litt alkohol, så spørst om jeg er i ketose, men men! Har holdt meg til rødvin og lite øl:)
Ha en super dag!

Pruttilutt
12-06-11, 11:38
ååååååååååå for en herlig dag! :D

Sol og 21 grader i skyggen frister veldig.
I dag skal jeg starte dagen med eggemelk-kaffe, servelata-ruller med majones inni og et lite glass lettbrus (for å svelge tabletter). Jeg skal sitte ute i solen og nyte hvert minutt! :D

Vekten er fortsatt den samme som forleden, 92,0, men i går var den tross alt 92,4. Blir spennende i morgen (not), da er det offisiell veiedag (tickeroppdatering).

God bedring til deg, Sanna - det må være ei hard uke du har gått igjennom. Håper du ser at det er Noro-viruset sin feil og ikke lavkarboen. :rolleyes:

Maria: Kos deg nå på båtturen! Ikke stress slik med maten - de færreste av oss håndterer en slik utfordring så bra som du virker å ha gjort i startfasen av en kostomlegging. Stå på! :cool:

MariaB
12-06-11, 11:58
Å takk for gode ord, prutti! Veiedag her imorgen også, men vi reiser ikke hjem før i morgen så d blir nok forskjøvet til tirsdag!:)
Kos deg i sola! Det gjør jeg:)

Pruttilutt
12-06-11, 12:37
Lagde disse (http://sandraslavkarbo.wordpress.com/2011/06/12/lavkarbo-frokostmuffins-ala-sandra/)i går, og gjett om de har potensiale!
Dette er frokost, lunsj og nistepakke til turer (MariaB ;) )
Lag større porsjoner, frys ned og tin når du trenger dem!
I tillegg til at de er geniale til slike formål, så smaker de HIMMELSK!:sikle:

bente1
12-06-11, 12:59
mmmm, hørtes kjempegodt ut pruttilutt:sikle:

Dollsine
12-06-11, 13:14
Forstår ikke hva som skjer.... er så sulten! :confused:
Hentet husets ungdommer i natt og fikk ikke sove etterpå. Måtte opp og spise; og den var grei. En ss cocosa og litt kremfløte etterpå gjorde susen:p. + masse kaldt vann. I morges spiste jeg hjemmebakte knekkebrød med meierismør og skivet ost til frokost; samme porsjon som alltid -og som jeg er mett av i flere timer. I dag: sulten etter 2 timer. Og da mener jeg sulten!! :hungry: Skal ut å gå tur og greier ikke å ha full mage da - har derfor tatt 2 ss cocosa som skylles ned med kremfløte. Men hva skjer??? Er det kroppens protest mot noe?

Orlando
12-06-11, 13:16
God morgen til dere alle. Velkommen till bente1. God bedring til Sanna1. RikkemOr jeg heier på deg. Eggemelk må prøves men er litt skeptisk.
Nyt dagen.

labaline
12-06-11, 13:54
God ettermiddag :)
Her nytes sol og sommer i fulle drag og det er deilig.
Vekta går jevnt og trutt nedover, har sjekka selv om veiedag er i morgen. Har nemlig laget is og spiser en liten porsjon hver kveld. Har vært litt urolig for at det skal ødelegge noe, men har et håp om at det går bra. I fjor tålte jeg ganske mye karbo før vekta stoppa opp.

Ungene spiser is hele dagen og jeg blir så fysen. Svaret til nå har vært å ta en spiseskje rømme :rolleyes: det funker det :D

Ha en nydelig dag alle sammen!

Pruttilutt
12-06-11, 14:23
God ettermiddag :)
Her nytes sol og sommer i fulle drag og det er deilig.
Vekta går jevnt og trutt nedover, har sjekka selv om veiedag er i morgen. Har nemlig laget is og spiser en liten porsjon hver kveld. Har vært litt urolig for at det skal ødelegge noe, men har et håp om at det går bra. I fjor tålte jeg ganske mye karbo før vekta stoppa opp.

Ungene spiser is hele dagen og jeg blir så fysen. Svaret til nå har vært å ta en spiseskje rømme :rolleyes: det funker det :D

Ha en nydelig dag alle sammen!

Nå har jeg riktignok ingen barn, men når familien er på besøk hos meg, så lager jeg alltid saftis i slike plastformer. Kjøper forskjellige safter og blander med vann, fryser over natta. Så har jeg også noe jeg kan kose meg med i varmen. Lagde softis i går, ser for meg at det også er yppelig å fryse ned på samme måte. :D

labaline
12-06-11, 15:18
Jeg har jo is, men bare fløteis, saftis er jeg ikke så glad i, så da er det like greit med saft eller litt brus :cool:

Et lite mattips, for den som like søtt, er å ta cottage cheese og blande oppi litt ublanda fun light saft, det syns jeg er veldig godt. Bruker det til frokost/lunsj når jeg har lite tid, eller som dessert.

Dollsine
12-06-11, 15:38
Lagde softis i går, ser for meg at det også er yppelig å fryse ned på samme måte. :D
Softis!! Har du spesiell oppskrift eller bruker du eggeplommer og kremfløte ++??

tihii89
12-06-11, 17:40
Heihei!:) Jeg vil veldig gjerne henge meg på her, om jeg får :o

Starta for tre dager siden jeg da, men håper det går bra fordi.

Litt om meg: Jente på 21 år, 170 høy og veier 77 kg. For å få BMI til å stemme så skal jeg gå ned 10 kg. Er veldig motivert, og gleder meg masse til resultatene kommer!

Har også en sønn på snart 9 mnd. Det er den såkalte "fødselsvekta" jeg sliter mest med å få bort. Har alltid vært litt "shubby" men det skal man gjøre om på nå :D

Ser fram til å bli kjent med dere her inne! Virker som en flott gjeng:D :)

Pruttilutt
12-06-11, 17:41
Softis!! Har du spesiell oppskrift eller bruker du eggeplommer og kremfløte ++??

Ja, hva var det jeg brukte..
60 gram frosne jordbær knust med stavmikser, hadde 1 egg i og 1 dl fløte, pisket i 1 minutt, tilsatte litt søtning og vaniljeessens. NOMS!

Pruttilutt
12-06-11, 18:10
Når det bikker i mot og motet stopper opp, tenkte jeg dette kunne være en inspirasjon og motivasjon for å fortsette. Når du er matlei og bare kvalm med tanken på egg og bacon, så kan det være nyttefullt å bare bli påminnet om at det faktisk er rette vei å gå! Du har påbegynt en reise som du selv er pilot for, men av og til må man ha litt påfyll av bensin, if you catch my drift.

Bildet er dårlig, men budskapet kommer helt klart fram?
Verdt å nevne at når jeg kjøpte pysjamasbuksen så satt den stramt over hofta og magen, samt at lårene fyllte hele stoffet.
På bildet står jeg i det ene buksebenet. Budskapet er at dette virkelig funker. Ikke gi opp!