View Full Version : Starter 1. juni - Blir du med?

Sider : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Basics
15-06-11, 23:01
Blir helt lattermild :lol: av å lese alt dette :syklubb:
Rotehuer, tror dere må legge dere snart.:sove:
...... huskefin, fiberhusk, fiberfin, mandelhusk, kokosfin og klinkokos....
Hehe og kokkeliko, god natta dere! :rolleyes:

bente1
15-06-11, 23:06
Håper du får sove godt Pruttilutt, sender deg alle mulige gode tanker og skulle ønske jeg kunne gitt en trøsteklem personlig, men her kommer det i alle fall en elektronisk en:klem::love:

- og ønsker selvføgelig alle andre venner her inne en god natt også - sove godt!!!

Nysgjerrig nok
15-06-11, 23:08
Forøvrig vil jeg takke alle for koselige støttemeldinger, tårene renner for å si det slik, Jeg får se hva jeg finner ut.

Stoooooooooooooooopp en halv Pruttis!!!
Du må ikke gå - ikke gjør det. Denne tråden blir jo rar uten deg, og dessuten blir vi sikkert tykkere hele gjengen også. Please? Jeg har begynnt å kunne skimte kinnbeina mine gjennom bollekjakene - du må ikke forlate meg nå altså!! Hm..? Søte Pruttilutt'n.

Vi har alle ansvar for oss selv - og du har vært genial til å hjelpe oss. Du har supre innspill, oppskrifter og motiverende ord - og er gull verdt. Basta!

Jeg reagerte på måten du ble svart på - og holdt på å kommentere det, - men var så dum at jeg ikke gjorde det da. Og det beklager jeg, tenkte i mitt stille sinn at jeg ikke hadde noe med det - samtidig som jeg kjente på at jeg ville si i fra fordi at tråden (i alle fall det jeg har lest) ikke hadde den type tone tidligere.

Du var ikke i form i går - og du har hatt en dårlig dag i dag. Men du - når du våkner i morgen så er det en helt ny dag og da vil jeg at du skal lese igjennom tråden - fra du sier at du skal melde deg ut og framover. Les hvor utrolig viktig du er for så mange!! Oki?

Du er her for oss og vi for deg. Kan bare snakke for moeg selv - men det ser ut til at alle er veldig enige.

Demokrati veit du - det betyr at du må bli her det. ;-)

Glad i deg - hvem du nå enn er!

Basics
15-06-11, 23:14
Og jeg som akkurat hadde fått kontroll over tårene :love:
Det blir garantert følger av at jeg har tatt det opp med dere nå og blusser diskusjonen opp igjen. Jeg står for det jeg har skrevet, kan ikke gjøre noe annet. Jeg trenger jo DERE, herlighet! Ellers hadde jeg aldri klart å holde meg på matta. Får se an hvilke følger dette får, så kommer jeg tilbake om det går greit for forumet (inkl. brukere og moderatorere). Nå er jeg sliten, var faktisk en hard turn i dag.
<3 suss til alle
Jeg anser at dette er et forum for utveksling av erfaringer og også personlige meninger, og da blir det feil å kritisere det som blir uttrykt i beste mening. Klart det er er ulike meninger om ting, og det må vi jo tåle. Har ikke fått med meg hva som ble sagt, men syns uansett ikke du skal ta det så tungt om noen har vært ufin, folk er jo veldig ulike, og det er tydelig at mange setter pris på deg! Så stå på og lykke til videre her! God natt! :)

Budeiea995
15-06-11, 23:16
I går da jeg satt å leste tråden og kom over dette protein "tøyset" ble jeg provosert.
Grunnen er rett og slett at det må gå ann å gjøre en feil, drite på draget og få skjegget fullt av postkasser uten å bli hengt ut til allmenn skue.

Det finnes PMèr og jeg er sikker på at vår kjære Pruttilutt ville trukket tilbake utsagnet sitt om hun hadde fått beskjeden eller "irettesettelsen" på en slik måte.

Har ingen sans for utdriting av mennesker som har vært oss så mye til hjelp.
Pleier ikke sitere bibelen da jeg ikke følger med i den "serien", men
"la den som er uten synd (la oss her si feil) kaste den første steinen"

Gå med hevet hode du Pruttilutt og bli med oss videre. Jeg trenger masse råd for jeg er totalt rådvil!!!!!!

Bytausa
15-06-11, 23:25
Hva kan jeg si Prutti? Du er blitt min lille mentor :klem:
Skjønner at du nødvendigvis ikke føler for å kommentere like ofte som du hittil har vært så flink å gjøre, men ikke forsvinn for oss da! :blomster:

PS: har blitt helt hekta på eggemelka di (slenger oppi en dæsj cocosa òg jeg ;)), og nå har jeg ganske mange eggehviter stående. Hva kan jeg bruke de til, foruten marengs?

klem :)

Angemi
15-06-11, 23:40
Kom hjem fra jobb og har lest de siste innlegene som har kommet utover dagen, og blir veldig lei meg kjenner jeg. Jeg har bare vært her noen dager, men allerede setter jeg stoooor pris på denne gruppen, og jeg ønsker ikke miste en eneste en av de jeg har møtt her inne. Jeg har fått masse god hjel og føler støtte gjennom å kunne sitte å lese og legge inn små komentarer og spørsmål. Hva jeg velger i forhold til mitt opplegg er til slutt bare mitt ansvar, men hjelpen har vært uvurderlig, og Pruttis hjelp har vært ektefølt og viktig. At noen skriver innlegg som de det viser tilbake på klarer jeg ikke helt å sjønne hvorfor... Vi er alle menesker og vi missforstår ting og tang og gjør feil stadig vekk. Det er ikke ok å bruke slike hendelser til å trakke på, såre, eller ev fremheve seg selv. Pruttis jeg håper du er med videre!

Budeiea995
15-06-11, 23:43
Men dere, uff, arg. Jeg er jo helt blåst!!!!

Har lenge tenkt på at jeg har så lyst til å smake på Kesam. Aldri smakt det og hørte at den med vanilje er så god... Har aldri kjøpt den fordi jeg så på den som en sånn "usunnn" sak..

Dermed handlet jeg den jo i dag, i god tro, for nå får jeg jo lov å spise fett. Smakte himmelskt helt til jeg fant ut at nå må jeg lese litt...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke fått i meg så mange karber på 20 dager som i dag! Ligger som regel på 10 og i halvparten av den fantastiske boksen var det 16!!!!

Den gode smaken forsvant fort og den dårlige samvittigheten smøg seg oppover de ubarberte leggene.... usj!

Morla
16-06-11, 00:05
Travelt for tiden, har ikke rukket å lese/skrive så mye, men vil bare si:

PRUTTILUTT, IKKE STIKK AV!!! Vi trenger deg her! <3

Nysgjerrig nok
16-06-11, 00:07
Men dere, uff, arg. Jeg er jo helt blåst!!!!

Har lenge tenkt på at jeg har så lyst til å smake på Kesam. Aldri smakt det og hørte at den med vanilje er så god... Har aldri kjøpt den fordi jeg så på den som en sånn "usunnn" sak..

Dermed handlet jeg den jo i dag, i god tro, for nå får jeg jo lov å spise fett. Smakte himmelskt helt til jeg fant ut at nå må jeg lese litt...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke fått i meg så mange karber på 20 dager som i dag! Ligger som regel på 10 og i halvparten av den fantastiske boksen var det 16!!!!

Den gode smaken forsvant fort og den dårlige samvittigheten smøg seg oppover de ubarberte leggene.... usj!

MÅ bare kommentere det her - NØYAKTIG det samme har jeg gjort i dag!!
Er det mulig??
Skikkelig irritert på meg selv. Grrrrrrrrrrrr - har 14 Karb i dag, hadde 7 i går og 1 dagen før der. Pokker altså.
Jordbær med Kesam - veldig godt ja. Helt til jeg skulle legge inn på diett.no å fikk tallene slengt i fjeset. Måtte tre ganger i kjøleskapet oig kontrollese på Kesamboksen. Dumme-dumme Kesam.

Og jeg som var sååååå flink....

(Men det er godt at det ikke bare er meg som snubler meg gjennom - så nå vet du at vi var i alle fall 2 som spiste Kesam i dag!)

Ny dag i morgen - med en erfaring mere.

Rikkem0r
16-06-11, 00:27
14 g KH er jo ikke veldig mye det da.. Ligger stort sett rundt 15 hele tiden når jeg er hjemme jeg..:)

Tham
16-06-11, 00:42
God Kveld Folkens.

Er nå ferdig med dag 3 på lavkarbo, og det har gått bedre enn forventet, tror jeg.:p Er fortsatt litt "grønn" på enkelte områder, så i går når jeg var i butikken, brukte jeg ca tredoblet tid, fordi jeg måtte lese på absolutt alt! ble litt skuffet når jeg leste på de forskjellige posene med usaltete nøtter. Har lest at litt nøtter som snack i ny og ne er OK, men synes at karboinnholdet pr 100g var litt for høyt til at det kan være akseptabelt. GODT mulig jeg tar helt feil der da. :o

Ellers er jeg ganske sikker på at dagsmenyene mine er OK, men er ike 100% sikker. Så setter pris på kommentarer på hva jeg evt gjør rett og feil.:)

Dag1:
Frokost: 2 små egg, en 90g burger (bare burgeren) 0.3g pr 100 g. drysset på gressløk og litt krydder.
Middag: grillet kylingfilet med fløtesaus og grønnsaker.
Kvelds: Spiste såppas sein middag, så var ikke sulten. :p

Dag2:
Frokost: 2 stk fiberrik med ost
Lunsj: 1 stk fiberrik med ost
Middag: Lasagne laget med fløte istede for melk, og osteskiver istede for pastaplater. Og litt salat utenom (salat, agurk,paprika, tomat)
Kveldssnack: Jordbær med pisket kremfløte tilsatt litt splenda(begynte å klø i munnen etterpå, regner med det var splenda'en)

Dag3:
Frokost: 2 stk fiberrik med ost og paprika
Lunsj: Salat med; ost, salat,paprika, agurk og bog Kylling. Hadde litt rømmedressing på toppen.
Middag: 3 stk 90g burgere (0.3 g per 100g) Litt ost, salat og bacon ved siden.
Kveldsnack: Jordbær med pisket kremfløte tilsatt fruktose(Er fruktose bra egentlig? Usikker.):confused:

Såå, jeg har spist jordbær de siste to dagene, men har hørt bær er bra(?), også så de så gode ut i kjøleskapet :p hehe. Blir ikke noe hverdagskost nå som de er spist opp da.

Ellers kjenner jeg ingenting til hodepine, slapphet osv, men det kommer vel ikke etter bare 3 dager? Regner med jeg ikke er i ketose enda.. Skal handle inn Ketostix i morgen for å sjekke. :)

Hvordan går det med dere resten? Regner med dere er på rett spor! :D

Orlando
16-06-11, 05:43
Hei damer. Har ikke fått lest alt som står her de siste dagene. Har fått 2 kortiosn injeksjoner i skulderen og har måtte øke dosen på min daglige kortison tablett. Ja da her blir det mye vann i kroppen.
Håper at vi har med oss alle fremover. Synd om du Pruttilutt skulle forlate oss. Du sitter inne med mye kunnskap og er veldig god for gruppen.

bente1
16-06-11, 07:52
Godmorgen alle sammen. Håper denne dagen blir myyyye bedre enn gårsdagen. Starter den med å sende dere alle en klem :klem: og et stort ønske om at vi fortsetter å holde sammen og støtte hverandre her inne. Dette er ikke alltid enkelt og vi trenger hverandre!!!

Budeia og Nyskjerrig nok: Hehehe, ja den vaniljekesamen er farlig, full av sukker. Bedre å vispe litt krem og tilsette noen vanlijedråper og litt kunstig søtning (om man tåler det) til bærene.

Tham: Froktose må du droppe, det er rent karbohydrat og påvirker blodsukkeret. Hvis du vil søte noe, så bruk kunstig søtning, hvis du tåler det, splenda eller sukrin feks. Noen tåler ikke søtningsmidler heller, men det må du nesten finne ut på din egen kropp. Jeg tåler det helt fint. Jeg ser ikke fordelingen din med det du har satt opp der, men min umiddelbare reaksjon at dag 2, når du spiser ostelasange, så får du sikkert i deg bra med fett, mens de andre to dagene ser det litt magert ut. Griller du hel kylling istedenfor kyllingfilet, bruker smør på de knekkebrødene, bruker olivenolje på salaten osv, så er det bare små justeringer som vil hjelpe deg masse med fettprosenten. Vær også obs på at enkelte ikke tåler å spise de fiberrikene. Bær kan du spise litt av så lenge du holder deg innenfor 15 karber. Du må nesten telle de karbene veldig nøyaktig - spesielt nå i begynnelsen, til du har det i fingrene. Totalt syns jeg det ser ut som du får ltt mye karber, og siden du nettopp har startet og ikke har hodepine, slapphet osv kan det tyde på at du ligger for høyt på karbene til å komme i ketose . Kjempeflott at du kjøper stix, det er greit nå i begynnelsen å sjekke en del, etter hvert får men mer følelse med det og trenger ikke sjekke. Ambefaler deg også å bruke diett.no nå i begynnelsen, og være nøye med å registrere absolutt alt. :) Masse lykke til

MariaB
16-06-11, 07:55
God morgen!

Ser det har skjedd mye siden i går ja!

Jeg håper som de andre at du blir værende, prutti! Som nevnt ovenfor anser jeg et diskusjonsforum som et sted for utveksling av erfaringer og meninger, og da må det både være rom for synsing og å ta feil av og til! :ja:

Pruttilutt
16-06-11, 08:09
God morgen :love:
Heldigvis en ny dag, og jeg føler meg mye bedre. Supertakknemlig for alle godord og hilsninger som har kommet min vei i går kveld og i natt. Setter pris på hvert eneste ord og hver og en av dere. <3
Dette er faktisk mer vanskelig enn man skulle tro, men jeg velger å bli til jeg blir hevet ut, rett og slett. Vi bidrar alle på våre måter, og da må jeg få bidra på min. Hvor fryktelig galt kan det egentlig være? :confused:

Ønsker alle en fortreffelig dag med pågangsmot, hevet hode og cocosa i kaffen :rolleyes:

bente1
16-06-11, 08:12
Heldigvis en ny dag, og jeg føler meg mye bedre. Supertakknemlig for alle godord og hilsninger som har kommet min vei i går kveld og i natt. Setter pris på hvert eneste ord og hver og en av dere. <3
Dette er faktisk mer vanskelig enn man skulle tro, men jeg velger å bli til jeg blir hevet ut, rett og slett. Vi bidrar alle på våre måter, og da må jeg få bidra på min. Hvor fryktelig galt kan det egentlig være? :confused:

Ønsker alle en fortreffelig dag med pågangsmot, hevet hode og cocosa i kaffen :rolleyes:

ÅÅÅÅ nå ble jeg kjempe glad:love::love::love: Vi trenger deg såååå her inne. !You made my day!" :D

Pruttilutt
16-06-11, 08:20
ÅÅÅÅ nå ble jeg kjempe glad:love::love::love: Vi trenger deg såååå her inne. !You made my day!" :D

Er så mye kjærlighet her inne, støtte til og for hverandre og en så god stemning at jeg vil ikke miste én dag av dette! Proteindiskusjonen har jeg delvis rett i, men alle her er i stand til å vurdere selv hva de tenker og mener om det meste. Som sagt, ikke bare jeg som har funnet samme informasjon. :rolleyes:

Mye stress, lite matlyst og mye søvn - 91,5. "€&/%#vekt. :p

Fjasnissen
16-06-11, 08:55
Auda.

Her skjønner jeg at jeg har bæsja skikkelig på leggen.
Det var ikke meningen å få Pruttilutten min til å føle seg som hun gjorde, og jeg trodde den lange samtalen vi hadde i etterkant viste at det ikke var noen dårlige følelser mellom oss.

La meg få presisere.... hun gjør en fantastisk jobb her, og jeg synes ikke hun skal trekke seg ut av denne tråden (noe jeg med glede ser at hun ikke har tenkt til å gjøre). Det at jeg har vært litt uenig i noen av rådene hun kom med skal ikke sees på som noen offisiell irrettesettelse eller noe sånt tull.

Jeg ser at jeg kunne gjort dette på en helt annen måte, men gjort er gjort, og spist er spist, som vi er glad i å si. Legger meg langflat og trekker meg ut av denne tråden, og det er vel det eneste jeg kan gjøre for å bøte på framgangsmåten min. I tillegg til en lengre samtale med Pruttilutten min, som jeg faktisk er veldig glad i.

Anse meg som moderert og smekket på fingrene av meg selv, i rollen som moderator.

Bytausa
16-06-11, 08:58
Tilstandsrapport:
Glad-glad-glad! :suss:ja, dere skjønner hvorfor ;)

Forøvrig ikke like begeistret; vekta rikker seg ikke, nå er jeg i min sjette uke på lavkarbo og har ikke gått ned et gram :veitikke: Nå er karbene skåret inn til beinet (mellom 5 og 10), og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å komme igang.... kjenner at jeg blir både sint og litt deppa :(

Tham: Du kan se etter Paranøtter, de inneholder kun 3 karbs pr. 100 g. og du orker ikke mange av dem for de metter godt :p Forøvrig ville jeg byttet jordbær med bringebær, ganske stor forskjell på de to.
Enig med Bente1; registrer deg på diett.no og plott inn ALT, da får du en mye bedre forståelse av hva du faktisk spiser. Lykke til videre :)

Sanna 1
16-06-11, 09:00

Et godt valg, Pruttilutt. Og hevet ut, blir du nok ikke. Du blir vel heller hevet inn igjen.
Velg å se på irettesettelsen :klovn: som en ubetenksom henvendelse, den var kanskje ikke vondt ment. Man blir bare ekstra sår, når sånt skjer i plenum, istedet for privat.
Nå setter vi alle en strek over dette og begynne på ny frisk, - på alle måter. :heia:

Nå har jeg nettopp trøkket i meg kaffelatten din, med fløte og cocosa oppi.
Men i forhold til alle andre, ble jeg ikke særlig mett..... :confused:. Kanskje jeg burde lage den litt "tjukkere". Uvant å kjenne at en er sulten ! Det har jeg nesten ikke vært siden jeg startet på dette......

Bytausa
16-06-11, 09:10
Nå har jeg nettopp trøkket i meg kaffelatten din, med fløte og cocosa oppi.
Men i forhold til alle andre, ble jeg ikke særlig mett..... :confused:. Kanskje jeg burde lage den litt "tjukkere". Uvant å kjenne at en er sulten ! Det har jeg nesten ikke vært siden jeg startet på dette......

Denne er blitt fast takst for meg, og jeg gjør som deg og har oppi litt fløte og cocosa. Hos meg blir den som et måltid i seg selv, brukes som frokost og fyller magen i flere timer. Men vi er jo alle forskjellige :)

Pruttilutt
16-06-11, 09:21
Denne er blitt fast takst for meg, og jeg gjør som deg og har oppi litt fløte og cocosa. Hos meg blir den som et måltid i seg selv, brukes som frokost og fyller magen i flere timer. Men vi er jo alle forskjellige :)

Om ikke første kruset metter, så gjør i alle fall det andre det:rolleyes: Jeg får cirka 2 store krus av den oppskriften, og det holder i massevis for meg.

Forsov meg i dag, så måtte innom kiosken å fikse meg en Atkinsbar (crap) og en flaske vann siden vannflaska mi er sykemeldt (tygd sund tuten). Bare lønna kunne kommet inn nå, altså! Eeeer så lei av egg - vil grille og spise salat! :D

bente1
16-06-11, 09:27
Bytausa: Veldig kjedelig når vekta ikke rikker seg på flere uker altså:(, føler med deg. Men trøst deg med at dette er en stor omveltning for kroppen, for noen går det lettere enn for andre. Har også mye å si hvor mye man har å ta av, er man mye overvektig går det ofte lettere enn om man er lite overvektig.

Det står en del om partystoppere på andre tråder her inne, noen opplever koffein som partystopper, noen opplever søtningsmidler, noen bær og nøtter osv. Kan ta en og en ting, kutte det ut noen dager og se om det gjør noen forskjell, virker det ikke, kan du heller prøve en av de andre tingene. Vi er jo så forskellige, så det som funker for en person funker kanskje ikke for en annen.:)

MariaB
16-06-11, 09:40
Faderullan, nå hadde jeg skrevet det innlegget med fine quoter og gjennomtenkte svar, og så kræsja hele leseren seg....:mad:

Jaja

Jeg er også veldig glad for at prutti er her ennå! Ser du har fått en fin beklagelse :)

Min frokost bestod av lapper fra i går, og det jeg ville frem til er at jeg syns de ble skrekkelig tørre?! Skal de være sånn prutti?! Det er oppskrift fra lena beatrice, den med kokosmel...kanskje det er melet som bare blir sånn? Skuff i tilfelle.

Nå venter horder av klær som skal brettes, og i ettermiddag er det avslutning i bhg. Blir grilling, så jeg må fundere litt på hva jeg skal grille...Kyllinglår kanskje?

bente1
16-06-11, 09:47
Dere som skal grille: Jeg kjøpte inn så mye at jeg hadde grillribbe to dager i pinsehelga. Kjempegodt, og ga skikkelig boost på fettprosenten. I mitt enfoldige lille hode er jeg overbevist om at det var det som gjorde at jeg fikk så godt resultat som 1.1 på vekta siste uke:D

MariaB
16-06-11, 09:56
Dere som skal grille: Jeg kjøpte inn så mye at jeg hadde grillribbe to dager i pinsehelga. Kjempegodt, og ga skikkelig boost på fettprosenten. I mitt enfoldige lille hode er jeg overbevist om at det var det som gjorde at jeg fikk så godt resultat som 1.1 på vekta siste uke:D

Ja, det har jeg faktisk i fryseren! Grillribbe er digg, og nå kan jeg spise hele uten å pille vekk fettet! :D
Men ser for meg noe som er enkelt å ha i hånda når man løper etter unger :p

Sanna 1
16-06-11, 11:09
Jeg ser på oversikten på Diett.no at jeg får altfor lite sink, hver eneste dag.
Gubben sier jeg må spise mere kjøtt, men da blir det jo altfor mye proteiner og det sliter jeg med allerede.
Noen som vet hvordan en da kan få økt sinkinntaket ?
Pruttilutt ??????? :)

bente1
16-06-11, 11:25
Jeg ser på oversikten på Diett.no at jeg får altfor lite sink, hver eneste dag.
Gubben sier jeg må spise mere kjøtt, men da blir det jo altfor mye proteiner og det sliter jeg med allerede.
Noen som vet hvordan en da kan få økt sinkinntaket ?
Pruttilutt ??????? :)

For å være sikker på at jeg får i meg alt jeg trenger av vitaminer og mineraler tar jeg en multivitaminpille + ekstra krom tilskudd hver dag.
Søkte på nettet og fant at fisk, skalldyr, kjøttvarer, og da spesielt lever og annen innmat, kalkun og gresskarfrø er gode sinkkilder. Egg og meieriprodukter er også bra. men dette har jeg overhodet ikke greie på altså - fant dette kun ved et nettsøk....:)

Pruttilutt
16-06-11, 12:34
Faderullan, nå hadde jeg skrevet det innlegget med fine quoter og gjennomtenkte svar, og så kræsja hele leseren seg....:mad:

Jaja

Jeg er også veldig glad for at prutti er her ennå! Ser du har fått en fin beklagelse :)

Min frokost bestod av lapper fra i går, og det jeg ville frem til er at jeg syns de ble skrekkelig tørre?! Skal de være sånn prutti?! Det er oppskrift fra lena beatrice, den med kokosmel...kanskje det er melet som bare blir sånn? Skuff i tilfelle.

Nå har jeg ikke knøvla meg til å lage dem enda :o Kanskje de blir tørre over natten? Lagt i pose? Legg en brødskalk eller en potetskive i posen, så holder de på fukta.

manne
16-06-11, 12:40
Noen som har lest Dagbladet (papirutgaven) i dag? Så såvidt forsiden akkurat idet jeg skulle til å betale i butikken i stad og rakk ikke sniklese i den. Er det verdt en tur tilbake i butikken? :cool:

KarboMamma
16-06-11, 12:42
Auda.

Her skjønner jeg at jeg har bæsja skikkelig på leggen.
Det var ikke meningen å få Pruttilutten min til å føle seg som hun gjorde, og jeg trodde den lange samtalen vi hadde i etterkant viste at det ikke var noen dårlige følelser mellom oss.

La meg få presisere.... hun gjør en fantastisk jobb her, og jeg synes ikke hun skal trekke seg ut av denne tråden (noe jeg med glede ser at hun ikke har tenkt til å gjøre). Det at jeg har vært litt uenig i noen av rådene hun kom med skal ikke sees på som noen offisiell irrettesettelse eller noe sånt tull.

Jeg ser at jeg kunne gjort dette på en helt annen måte, men gjort er gjort, og spist er spist, som vi er glad i å si. Legger meg langflat og trekker meg ut av denne tråden, og det er vel det eneste jeg kan gjøre for å bøte på framgangsmåten min. I tillegg til en lengre samtale med Pruttilutten min, som jeg faktisk er veldig glad i.

Anse meg som moderert og smekket på fingrene av meg selv, i rollen som moderator.

En offentlig unnskyldning var virkelig på sin plass, og håper det blir tatt lærdom av det hele.

KarboMamma
16-06-11, 12:43

PRUTTIS! JAAAAA!!! Jeg er så glad for at du vil fortsette å henge med oss!!!!!!

manne
16-06-11, 12:43
Noen som har lest Dagbladet (papirutgaven) i dag? Så såvidt forsiden akkurat idet jeg skulle til å betale i butikken i stad og rakk ikke sniklese i den. Er det verdt en tur tilbake i butikken? :cool:

Nå så jeg plutselig at det skal være noe lavkarbo-greier i det nye bilaget til Dagbladet... kanskje jeg rett og slett må på butikken likevel... :rolleyes:

Tham
16-06-11, 13:52
God morgen :)
Nettopp spist frokost med egg, bog kylling, ost, gressløk og agurk nå! Skikkelig godt! Savner ikke brødskiva engang, hehe :p

Ellers vil jeg takke for tilbakemeldingene på dagsmenyene mine, bytausa og Bente1. Det setter jeg stor pris på ja :)

Men lurte på en ting ang det bente1 sa, at det så ut at jeg fikk i meg litt mye karbohydrater, har du noen forslag til hva jeg bør kutte for å få i meg mindre? (fruktosen, jordbær og fiberrik regner jeg med kan kuttes/byttes ut, men er det noe mer) :)

Har vært innpå diett.no og knotet litt, men tror jeg må sette meg litt mere inn i det, hehe.

Ellers så hadde jeg litt vanskeligheter med å sove i natt, våknet ved at føttene mine "verket" og var "tunge" og det kriblet i dem. Er dette noe som kommer av kostholdsforandringen min? Leste noe om magnesium-mangel osv. Er dette normalt? :confused:

Ellers vil jeg si at selv om jeg ikke har vært så aktiv i forumet tidligere i uken, vil jeg si at jeg setter stoooor pris på dere alle! Og jeg synes ingen skal forlate tråden, fordi dere alle er store inspirasjonskilder for meg, + at dere kommer med utrolig mye nyttig info for en nybegynner som meg. :)

Håper alle sammen får en fin og karbohydratfri dag! :D

MariaB
16-06-11, 13:55
Nå har jeg ikke knøvla meg til å lage dem enda :o Kanskje de blir tørre over natten? Lagt i pose? Legg en brødskalk eller en potetskive i posen, så holder de på fukta.

Nei, de ble tørre med en gang...mulig jeg stekte dem for mye. Aner ikke ;)

manne
16-06-11, 14:05
Ellers så hadde jeg litt vanskeligheter med å sove i natt, våknet ved at føttene mine "verket" og var "tunge" og det kriblet i dem. Er dette noe som kommer av kostholdsforandringen min? Leste noe om magnesium-mangel osv. Er dette normalt? :confused:

Veldig normalt, ja. Her hjalp det masse med magnesium rett før jeg legger meg... nå har jeg ikke rastløse bein mer. :)

Tham
16-06-11, 14:24
Veldig normalt, ja. Her hjalp det masse med magnesium rett før jeg legger meg... nå har jeg ikke rastløse bein mer. :)

Tar du magnesium i tabettform da eller? Må tilføye det på handlelisten :p Så jeg får sove bedre i natt.

Cookie Monster
16-06-11, 14:26
Er det for sent å bli med her?:liste:

bente1
16-06-11, 14:27
God morgen :)

Men lurte på en ting ang det bente1 sa, at det så ut at jeg fikk i meg litt mye karbohydrater, har du noen forslag til hva jeg bør kutte for å få i meg mindre? (fruktosen, jordbær og fiberrik regner jeg med kan kuttes/byttes ut, men er det noe mer) :)

Har vært innpå diett.no og knotet litt, men tror jeg må sette meg litt mere inn i det, hehe.

Det var fruktose, jordbær og fiberrik jeg mente, ja :) Ikke kutt ned på grønnsakene uten at du ser på diett.no at du har for mye karber. Når du er kommet i ketose og har begynt å gå litt ned i vekt, så kan du heller prøve deg fram med bær og fiberrik, om du fremdeles holder deg i ketose og det ikke er "partystoppere" for deg. Fruktose må man holde seg helt unna når man skal leve ketogent.

Kan være magnesiummangel ja. Ta et kosttillskudd, multi vitamin-mineral av noe slag. De selger spesialprodukter på ketolyse.no, men jeg synes det er litt dyrt og kjøper heller et vanlig multivitamin-mineral tilskudd på apoteket:)

Sanna 1
16-06-11, 14:30
Jeg har ikke rastløse bein, men våkner av forferdelige kramper og senestrekk.
Antar det må litt tilskudd til av både det ene og det andre.
Sikkert lurt å ta litt multivitamin og Magnesium. Det finnes i både piller og flytende.
Jeg tok en del Magnesium før pga. migrene (uten at det hjalp nevneverdig) og da kjøpte jeg flytende, for det ble billigere. Ta det i litt vann !

Pruttilutt
16-06-11, 14:32

Velkommen til oss :)

Cookie Monster
16-06-11, 14:37
Velkommen til oss :)

Takk for det!:D
Jeg begynner i dag, og har akkurat spist min første lavkarbo frokost. Dette er helt nytt for meg, så jeg må si det er litt skummelt med alt fettet..:o Men jeg har troa og er supermotivert, så dette skal bli bra!

Bytausa
16-06-11, 14:47
Velkommen kakemonster :)

bente1
16-06-11, 14:54

Velkommen hit - har er det godt å være:)
Og masse lykke til nå startfasen - masse som skjer med kroppen og masse å sette seg inn i:)

Batillip
16-06-11, 15:15
Det Dagbladvedlegget var bare fjas!

Spis så mye jordbær du vil, og kos deg med et eple om du blir fysen. Koko! :p

manne
16-06-11, 15:37

Spis så mye jordbær du vil, og kos deg med et eple om du blir fysen. Koko! :p

Da gidder jeg nok neppe stresse til butikken for å kjøpe det nei... :rolleyes:

Bytausa
16-06-11, 15:56
Apropos aviser; så at VG hadde et stort skremme-oppslag i går. Førstesiden og greier. Kjenner jeg blir litt vinglete, ikke fordi jeg tror dette er farlig, men fordi det ennå ikke virker. :confused:

Pruttilutt
16-06-11, 16:28
Apropos aviser; så at VG hadde et stort skremme-oppslag i går. Førstesiden og greier. Kjenner jeg blir litt vinglete, ikke fordi jeg tror dette er farlig, men fordi det ennå ikke virker. :confused:

Skal du ha samme matplan som KarboMamma fikk forrige tirsdag? Om det var den som gjorde utslag vet jeg ikke, men noe skjedde i alle fall :)

Bytausa
16-06-11, 17:45
Skal du ha samme matplan som KarboMamma fikk forrige tirsdag? Om det var den som gjorde utslag vet jeg ikke, men noe skjedde i alle fall :)
Nå har jeg bladd og scrollet og lett...finner ikke annet enn at Karbomamma droppet Atkinsbarene? Det gjorde jeg for flere dager siden, all annen sukkerfri sjokkis også, hvis det var noe annet du tenkte på så link gjerne. Jeg er snart tilbøyelig til å spise ting jeg ikke liker for å komme i gang.....:blinke:

Pruttilutt
16-06-11, 18:03
Nå har jeg bladd og scrollet og lett...finner ikke annet enn at Karbomamma droppet Atkinsbarene? Det gjorde jeg for flere dager siden, all annen sukkerfri sjokkis også, hvis det var noe annet du tenkte på så link gjerne. Jeg er snart tilbøyelig til å spise ting jeg ikke liker for å komme i gang.....:blinke:

Jeg spikra sammen en 6-dagers matplan og sendte henne privat. Du kan jo høre med henne om hun vil kommentere den. Det står nada om prosenter eller antall gram - men det er fettrike måltider som metter.
Den er litt streng da :rolleyes:

Tham
16-06-11, 18:11
Da har jeg vært på butikken og handlet litt igjen jeg.
:D
Fant ikke sukrin, men jeg kjøpte natreen i pulverform (har allerede flytende form, men trenger noe som kan erstatte/ligner på sukker. Er dette like bra som sukrin, eller? )
Ellers kjøpte jeg:
Avakado
vikingmelk (skal prøve å bake lavkarbo ostekake)
Paranøtter
Omega 3 kosttilskudd
Trippel magnesium (håper jeg slipper plagene med føttene i natt :p)
Pepsi max (bare for kos i helgen, men har hørt at pepsi max ikke er lurt pga av søtsuget det gir, og at mange må ha noe søtt i tilegg. Men hvis jeg ikke spiser noe i tilegg, går det ann med ett glass i morgen kveld da? :) )

Ellers så har jeg vært på langtur med bikkja i dag(fri ifra jobb), og nå står laksepakken i ovnen (laks, ett hvitløksfedd, asparges, meierismør,litt sæterrømme, brokkoli og blomkål. )totalt 1.91 g karbo i denne retten ifølge diett.no. Det er vel ikke så ille det? :p

Lurte på en ting til; Når veier dere dere? mandager? Gleder meg til å trå på vekta igjen og dele resultatet med dere, og ikke minst til å høre/få inspirasjon av deres nedgang. :D

Appelsinpiken
16-06-11, 18:12

Enig. Den var mye bedre enn førsteoppslaget til VG i går, for all del. Men syns likevel det var en litt for pinglete tilnæring fra Dagbladets side. Syns egentlig at dagbladet, som er myye mer lavkarbovennlig enn Vg (som bare prøver å selge inn vektklubb-medlemskap), heller burde slå på stortromma og være like bastante som VG.
Ser for meg overskrifter som: "GRETE ROEDE-DIETTEN DREPER", "BRØDFELLA", "SPIS FETT - BLI LETT" osv...

Ellers så har jeg oppdatert veietråden i dag. En liten seiersdans for meg selv og et velfortjent klapp på skuldern. I dag tok jeg frem et belte til buksa mi. Begynner å bli lei av å dra den opp hele tiden. Det er første gang noen sinne at jeg har tatt på meg et belte, og det er tydelig at det er beltet som går utover, og ikke magen som er enda større (og så måtte jeg få hjelp til å lage nye hull i beltet mitt. Det var rett og slett ikke lite nok!)
Lykkelig i dag :D

Må bare legge til: ja jeg har faktisk bare EN bukse. Alle de andre er så store at de detter ned når jeg går med dem, og jeg gidder ikke kjøpe ny bukse når jeg reiser til Tyrkia om to og en halv uke, og skal være der i en måned. Skal jo gå på lavkarbo der også.

Bytausa
16-06-11, 18:22
Å sånn ja Pruttilutt. Ja er det ikke strengere enn fett-diett ( :_oy: )så er det aktuelt. Har sendt henne mld. :)

bente1
16-06-11, 18:25
Hipp hurra for appelsinpiken, kjempenedgang!!!!:heia::heia:

Tham
16-06-11, 18:27
Woow! kjempe flott appelsinpiken! Kjenner jeg gleder meg til ingen av buksene mine passer lenger også, haha. :D

bente1
16-06-11, 18:35
Har hatt en del stress på jobben i det siste, og det sliter på ryggen og nakken min. Kjente det var ekstra ille i dag. Dansing (salsa) pleier å hjelpe meg masse, men nå er det ferietid og mye mindre dansing. Så jeg satte på litt musikk og danset litt rundt her på stuegulvet for meg selv. Så da tror jeg jeg fikk både mosjon og medisin for ryggen på en gang:D

Bytausa
16-06-11, 18:42
Enig. Den var mye bedre enn førsteoppslaget til VG i går, for all del. Men syns likevel det var en litt for pinglete tilnæring fra Dagbladets side. Syns egentlig at dagbladet, som er myye mer lavkarbovennlig enn Vg (som bare prøver å selge inn vektklubb-medlemskap), heller burde slå på stortromma og være like bastante som VG.
Ser for meg overskrifter som: "GRETE ROEDE-DIETTEN DREPER", "BRØDFELLA", "SPIS FETT - BLI LETT" osv...

Ellers så har jeg oppdatert veietråden i dag. En liten seiersdans for meg selv og et velfortjent klapp på skuldern. I dag tok jeg frem et belte til buksa mi. Begynner å bli lei av å dra den opp hele tiden. Det er første gang noen sinne at jeg har tatt på meg et belte, og det er tydelig at det er beltet som går utover, og ikke magen som er enda større (og så måtte jeg få hjelp til å lage nye hull i beltet mitt. Det var rett og slett ikke lite nok!)

Må bare legge til: ja jeg har faktisk bare EN bukse. Alle de andre er så store at de detter ned når jeg går med dem, og jeg gidder ikke kjøpe ny bukse når jeg reiser til Tyrkia om to og en halv uke, og skal være der i en måned. Skal jo gå på lavkarbo der også.

Hehe, 'spis fett- bli lett' :D

Gratulerer masse-masse :heia: Selv syns jeg centimetrene er viktigere enn vekta, du har gjort en kjempejobb!

Tham: Jeg skulle gjerne sagt noe om handlelista di, men jeg er for fersk og ustødig i dette. Men paranøttene- de vet jeg er et smart valg :p
Vi har en egen veietråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44783)også :)

Pruttilutt
16-06-11, 18:51
Å sånn ja Pruttilutt. Ja er det ikke strengere enn fett-diett ( :_oy: )så er det aktuelt. Har sendt henne mld. :)

Nei, jeg er ikke strengere enn fettfaste-diett. Det er store måltid, fullpropne av fett med rom for mellommåltider bestående av fett. Jeg kan sende deg oversikten nå, så får du høre med henne hva hun synes, om den var lett eller vanskelig å følge, hvilke endringer hun gjorde osv. :)
Fokus er å speede opp fettandelen til skyene, og det er jeg god på :rolleyes:

Pruttilutt
16-06-11, 18:54
Lurte på en ting til; Når veier dere dere? mandager? Gleder meg til å trå på vekta igjen og dele resultatet med dere, og ikke minst til å høre/få inspirasjon av deres nedgang. :D

Jeg oppdaterer ticker mandager, men veier meg hver dag. For å være ærlig hater jeg det, den trangen til å gjøre det, for det kan gå så himla galt. Og uten regelmessig avføring, så er det naturlig at kroppen mister tyngde innimellom - om du skjønner. Veiing skal gjøres (for å få realistisk tall) om morgenen før påkledning og inntak av tørt og vått, og etter bimmelimm og/eller bommelomm. Kroppen skal være så tom som overhodet mulig. :)

Linda69
16-06-11, 18:56
Jeg vil også gjerne bli med, hoppet av LCHF i februar etter og ha startet opp 1 januar, men nå er jeg i gang igjen for en uke siden:)

Bytausa
16-06-11, 19:00
Nei, jeg er ikke strengere enn fettfaste-diett. Det er store måltid, fullpropne av fett med rom for mellommåltider bestående av fett. Jeg kan sende deg oversikten nå, så får du høre med henne hva hun synes, om den var lett eller vanskelig å følge, hvilke endringer hun gjorde osv. :)
Å ja veldig gjerne :klem:
At du er god på fett har jeg skjønt :D Du har lært meg mye allerede, tusen takk!

Velkommen hit Linda69 :)

Tham
16-06-11, 19:25
Jeg vil også gjerne bli med, hoppet av LCHF i februar etter og ha startet opp 1 januar, men nå er jeg i gang igjen for en uke siden:)

Velkommen Linda69 :D

Tham
16-06-11, 19:27
Jeg oppdaterer ticker mandager, men veier meg hver dag. For å være ærlig hater jeg det, den trangen til å gjøre det, for det kan gå så himla galt. Og uten regelmessig avføring, så er det naturlig at kroppen mister tyngde innimellom - om du skjønner. Veiing skal gjøres (for å få realistisk tall) om morgenen før påkledning og inntak av tørt og vått, og etter bimmelimm og/eller bommelomm. Kroppen skal være så tom som overhodet mulig. :)
ok, har planlagt å veie meg hver mandag jeg også :D
Gleder meg til å gå på vekta!

Apropo den ticker'en. Har vært innpå ticker factory og fikset meg ticker. Men hvordan får jeg den inn under innleggene mine. Prøvde å lagre bilde av tickeren og laste opp som signatur. Men kom ingenting under innleggene mine :confused:

Pruttilutt
16-06-11, 19:29
ok, har planlagt å veie meg hver mandag jeg også :D
Gleder meg til å gå på vekta!

Apropo den ticker'en. Har vært innpå ticker factory og fikset meg ticker. Men hvordan får jeg den inn under innleggene mine. Prøvde å lagre bilde av tickeren og laste opp som signatur. Men kom ingenting under innleggene mine :confused:

Se her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879):)

Tham
16-06-11, 19:37
Se her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879):)

Tusen Takk!:D

Rikkem0r
16-06-11, 20:24
Velkommen :blomster:

Wooow, flinkis! :heia: Blir gøy med klesshopping da!:spent:

bente1
16-06-11, 20:38

Velkommen Linda:)

I dag lagde jeg tacokrydret kjøttedig med litt løk og paprika og gratinerte med masse ost, spiste semmen med salat og rømme. Brukte hjemmelaget krydder som vi diskuterte tidligere i tråden. Var minst like godt, så de derre sukkerfylte ferdigposene kommer definitivt ikke inn i mitt hus igjen. Kjekt når man får slike gode alternativer, altså:ja:

Sanna 1
16-06-11, 20:52

Du har jammen vært flink. Grattis :heia:
Jeg gruer faktisk litt til ferien, for jeg innbiller meg at det blir vanskelig.
Greit nok å finne feit mat, men så er der karbohydratene og proteinet, som skjuler seg i så mye !
Reiser på bilferie til Tyskland på mandag. Skal bli spennende dette !! :spent:

Tham
16-06-11, 20:59
Velkommen Linda:)

I dag lagde jeg tacokrydret kjøttedig med litt løk og paprika og gratinerte med masse ost, spiste semmen med salat og rømme. Brukte hjemmelaget krydder som vi diskuterte tidligere i tråden. Var minst like godt, så de derre sukkerfylte ferdigposene kommer definitivt ikke inn i mitt hus igjen. Kjekt når man får slike gode alternativer, altså:ja:

ÅH Bente1! Det hørtes himmelsk ut! Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal ha til middag i morgen :p Thanks!

Angemi
16-06-11, 21:03
eh
Laang dag i dag (sto opp 5), med mye kaffe.. og siden jeg blir dårlig om jeg drikker den svart, maange ekstra kalorier i fløtefett. Er det virkelig sånn at kcal ikke "teller" dersom man har god fordeling på resten.. ligger på 14g karb (høyt??), 60g prot(10-15g for lavt?? ifh til målvekt på 70-80 kg??) og 245g fett!!!!!!!! Synest det er helt sykt...- det hele ender på godt over 2000 kcal, hjelpe meg!! Blir ikke det i høyeste laget? :eek: Tror jammen jeg må ut og gå litt...

Pruttilutt
16-06-11, 21:10
eh
Laang dag i dag (sto opp 5), med mye kaffe.. og siden jeg blir dårlig om jeg drikker den svart, maange ekstra kalorier i fløtefett. Er det virkelig sånn at kcal ikke "teller" dersom man har god fordeling på resten.. ligger på 14g karb (høyt??), 60g prot(10-15g for lavt?? ifh til målvekt på 70-80 kg??) og 245g fett!!!!!!!! Synest det er helt sykt...- det hele ender på godt over 2000 kcal, hjelpe meg!! Blir ikke det i høyeste laget? :eek: Tror jammen jeg må ut og gå litt...

Jøssenavn, skulle gitt et par kilo av baken for å ha slike tall ;)
Men så er jeg jo fettfreak. :P Øke litt proteiner da ;)

Dollsine
16-06-11, 21:11
Puh.....nå har jeg lest meg etter, og det er dumt å ikke ha tid til å lese tråden jevnlig ja. Jeg ser med stor glede på at Pruttin har bestemt seg for å bli, og at Fjasnisse har bedt om unnskyldning. Flott gjort av begge!

Jeg har lest veldig kjapt og det var ikke noe nytt for meg i alle fall; ser på det mer som informasjon til de som er nysgjerrige på lavkarbo.

Sånn skal det være snuppa!

Jeg startet 2 dager etter deg da ;) Så sånn sett er vi begge to veteraner med like lang fartstid.
Hey! To dager etter meg, og du har gått ned SÅ mye?? Der ser du hvorfor vi trenger akkurat deg!!!! Jeg har greit 5 kg jeg..... og er derfor ingen god reklame for lavkarbo:rolleyes:

Dollsine
16-06-11, 21:12

Snakker vi her om et forslag på dagsmeny med masse deilig fett? Er det mulig å få en kopi av den?

Pruttilutt
16-06-11, 21:15
Her er min matdag:
Energi: 1947
F: 87%
P: 11%
K: 3%
F: 182 g
P: 51,2 g
K: 12,2 g

Dere er mer inne på dette enn jeg - men det ser greit ut? Greit fett?

Pruttilutt
16-06-11, 21:16
Snakker vi her om et forslag på dagsmeny med masse deilig fett? Er det mulig å få en kopi av den?

Selvsagt! Send meg epostadr. på PM, så ordner det seg. Med karbomamma som reklame, som gikk ned 2 kg på disse dagene, så håper jeg på suksess fra flere :P Og flere slike kan komme på bestilling, jeg må bare finne kreativiteten :rolleyes:

Angemi
16-06-11, 21:18
Jøssenavn, skulle gitt et par kilo av baken for å ha slike tall ;)
Men så er jeg jo fettfreak. :P Øke litt proteiner da ;)

Så jeg er ikke helt på bærtur altså? Har fokusert på å spise mindre prot, og her har du altså resultatet... Blei litt skremt..

Flott å se at du fremdeles henger med oss:D

Pruttilutt
16-06-11, 21:23
Så jeg er ikke helt på bærtur altså? Har fokusert på å spise mindre prot, og her har du altså resultatet... Blei litt skremt..

Flott å se at du fremdeles henger med oss:D

Prøv deg litt fram ang. proteinene - er mitt beste råd.
Kjenn etter hvordan det metter, og ikke vær redd for å spise kjøtt og farse, så lenge du er bevisst på fettet. 75% fett, 20% proteiner og 5% karb er vel anbefalt. :) Synes du gjør en god jobb, jeg :rolleyes:

Bytausa
16-06-11, 21:32
Her er min matdag:
Energi: 1947
F: 87%
P: 11%
K: 3%
F: 182 g
P: 51,2 g
K: 12,2 g

Dere er mer inne på dette enn jeg - men det ser greit ut? Greit fett?

Dette er omtrent som mine tall. Du ligger litt lavere på proteiner, jeg på karber. Men er disse i tråd med diettforslaget ditt, eller er det mere fett der? :)

Pruttilutt
16-06-11, 21:35
Dette er omtrent som mine tall. Du ligger litt lavere på proteiner, jeg på karber. Men er disse i tråd med diettforslaget ditt, eller er det mere fett der? :)

Dette går på fingertuppene, så og si. Jeg har allergi mot skjemaer, struktur, rutine og mest av alt matplaner, så jeg bruker igrunn bare egen sammensetning og satser på det beste. Gått bra til nå. Matplanen er satt sammen med fokus på proteiner i basis, minimalt (tilnærmet ingen - men spørs tilbehør dere velger) karbo og LOADS of fat. Igjen - det kommer alt an på hva dere velger som tilbehør. Jeg dæsjer alltid på med majones der det går. Hadde jeg vært kul hadde jeg hatt majones på smørgrøten, liksom. Jeg ligger litt lavt på proteinene nå fordi jeg er eggelei og lite kreativ med kjøttdeigen. :rolleyes:

bente1
16-06-11, 21:39
Du er skikkelig flink med det fettet altså, pruttilutt. Jeg jobber hardt hver dag jeg for å prøve å få det opp mot 80%. Greier det enkelte dager, men andre dager er jeg nedte på 75%.
Vet at 75% er det som er anbefalt "etter boka", men føler fettforbrenningen min er bedre når jeg greier å få det høyere - samt at jeg føler meg lenger mett og mindre sugen på ting :D

Tham: Når du lager det tacokrydderet: Bruk spiseskjeer og bland det i en stor tett boks - da har du stående til mange ganger framover. Når du skal ha i kjøttdeigen, så bruk en ts til å tilsette, jeg brukte ca 1 ts pr 100g kjøttdeig, men smak deg fram, så får du det slik du liker:)

Pruttilutt
16-06-11, 21:45
Du er skikkelig flink med det fettet altså, pruttilutt. Jeg jobber hardt hver dag jeg for å prøve å få det opp mot 80%. Greier det enkelte dager, men andre dager er jeg nedte på 75%.
Vet at 75% er det som er anbefalt "etter boka", men føler fettforbrenningen min er bedre når jeg greier å få det høyere - samt at jeg føler meg lenger mett og mindre sugen på ting :D

Mamma som har preket om fettet, og hun er flinkere enn jeg i lavkarbo.
Elsker å være på besøk hos mamma over noen uker, hun får alltid vekta til å synke litt når jeg har stått fast :rolleyes: Så hvis jeg er god, da er hun fenomenal ;)

Føler at jo høyere jeg ligger, jo bedre er det :P

Pruttilutt
16-06-11, 21:46
Har forskere, journalister og "fagfolk" tungt for det? Skjønner de ikke at dette er ikke en kortvarig diett med langvarig effekt? Link (http://www.dagbladet.no/2011/06/16/tema/helse/lavkarbo/16941968/).
Det er en livsstilsendring, ikke en GR-kur. Sabla, så irritert jeg blir. Og jeg leste ikke alt, aner ikke hva de konkluderte med. Enlight me in small words :P

bente1
16-06-11, 22:07
Har forskere, journalister og "fagfolk" tungt for det? Skjønner de ikke at dette er ikke en kortvarig diett med langvarig effekt? Link (http://www.dagbladet.no/2011/06/16/tema/helse/lavkarbo/16941968/).
Det er en livsstilsendring, ikke en GR-kur. Sabla, så irritert jeg blir. Og jeg leste ikke alt, aner ikke hva de konkluderte med. Enlight me in small words :P

Uff ja,skummet kjapt igjennom, de virker egentlig redde for å ta noe standpunkt i hele tatt. Jeg blir så irritert på det som står i aviser om kostholdet vårt, at jeg egentlig hadde bestemt meg for å slutte å lese det. Fatter ikke at det ikke er litt større krav om at de skal sette seg inn i alle ulike sider før de skriver noe...:rolleyes:

Appelsinpiken
16-06-11, 22:57
Du har jammen vært flink. Grattis :heia:
Jeg gruer faktisk litt til ferien, for jeg innbiller meg at det blir vanskelig.
Greit nok å finne feit mat, men så er der karbohydratene og proteinet, som skjuler seg i så mye !
Reiser på bilferie til Tyskland på mandag. Skal bli spennende dette !! :spent:

Jeg er såpass heldig at jeg har egen leilighet å være i, og trenger ikke å ta hensyn til noen andre når jeg lager mat, siden jeg skal reise helt alene. Men så må jeg lære meg hva karbohydrater er på tyrkisk også, da... Blir flerspråklig av sånt :p

Pruttilutt
16-06-11, 23:00
Karbonhidrat. Hilsen google translate :p

Foksy
16-06-11, 23:09
Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett :(
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned :)

Pruttilutt
16-06-11, 23:24
Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett :(
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned :)

Kanskje fettfaste faktisk ikke er noe for deg. Kroppen din var ikke klar for å bli pressa på den måten. Du stresser deg opp og forventer for mye av en stakkars skrott. Hør nå, nå må du gi det litt tid. Spis lavkarbomat som du liker, og i den mengden du orker. Matlei? Søk oppskrifter. La øynene hvile på noe godt. Lei av smaksløs vann? Varier med smaker. Et par jordbær i vannet? Bringebær kanskje? Agurk? Sitron? Du har vist at du kan, du må bare gi det tid.

bente1
16-06-11, 23:28
Hei dere..

Uff så kjedelig, vet ikke helt hvordan jeg skal råde, for forstår ikke helt hvordan en slik faste virker på kroppen. Sender deg i alle fall en trøsteklem:klem:

Nå er det leggetid her, ønsker dere alle en god natt:sove:

Rikkem0r
17-06-11, 01:41
Hei dere..
Må nok bare si meg enig med Pruttilutt, gi det tid :ja: Det er en kostholdsendring, en varig omlegging (ikke nødvendigvis å leve ketogent, men med begrenset inntak karbohydrater i alle fall).. La kroppen få stabilisere seg og venne seg til hva som skjer med den.. Hender vi har en tendens til å dra litt avgårde med hodet, slik at kroppen ikke får tid til å innstille seg.. Det var litt dårlig formulert, men håper du skjønner hva jeg mener.. Vet ihvertfall at jeg kan være litt sånn :rolleyes: Det er liksom litt fort å bli utålmodig og lei hvis ikke resultatene kommer fort når man har lest så mange suksesshistorier..

Ellers på denne fronten er jeg så matlei at jeg snart spyyyyr... Sååå lei av salat med fetaost, og kjøtt omtrent uten saus.. I tillegg blei jeg sittende på møte idag når jeg sto opp fra halv 5 til kvart over 6... Hjelper jo ikke på matlysten at man er så sulten at man er kvalm.. og torsdag hva er det... jo det er komledag.. blæææ... men sett bort ifra det så er det meste bra altså=) tomt for fløte da, de hadde bare med utløpsdato 14/06 :eek: Den prøver ikke jeg meg på hvertfall!:lol: Men snart er jeg hjemme.. og da kan jeg spise hva jeg vil, når jeg vil, gleeder meg:stortsmil Jeg skal begynne på skole til høsten også, ved siden av jobb altså, så tror jammen jeg skal kjøpe meg noen av bøkene når jeg kommer hjem og... Trenger nok å friske litt opp i mattekunnskapene :geip: Nei, jeg får gjøre en liten innsats nå da.. Før klokka blir 3 og det er kaffepause=)
Håper alle har en finfin natt :klem:

bente1
17-06-11, 07:34
Godmorgen venner :love: ønsker alle en fin dag!
Ny dag, nye muligheter. Jeg kom litt for høyt på proteinene og litt for lavt på fettet i går, og når jeg gjør det, kjenner jeg ofte at jeg er litt kvalm og svimlen på formiddagen - kjenner på kroppen at dette også blir en slik morgen:o

Foksy: Synes Pruttilutt og RikkemOr gir deg kjempegode råd. Fettfaste er veldig ekstremt - kanskje funker det for noen, men for andre kan det kanskje sette kroppen i sultmodus, og da vil man legge på seg raskt igjen etterpå. Gerd har skrevet en veldig god tråd her inne om tålmodighet og slankestress, kanskje noe vi alle trenger å minne oss selv på av og til:)

RikkemOr: Håper natten di har vært bra - nå er du vel snart på vei hjemover, er du ikke. Kan tenke meg at det blir kjempedeilig!!! Verden rundt oss er jammen ikke mye lavkarbovennlig - karbohydratene har jo snart tatt over dette samfunnet hehehe - så det føles bedre å være hjemme og ha kontroll i sitt eget hus. -Synes jammen du kan klappe deg selv på skuldra og være kjempestolt over hvordan du har greit å få det til der ute disse to ukene:heia:

KarboMamma
17-06-11, 07:50
Hei dere..

Skjønner godt at du blir lei, du som har jobbet så hardt under fettfasten. Det kan jo være som de andre sier at fettfaste rett og slett ikke er for deg... Du gjør lurt i å kutte melkeprodukter, det kan definitivt være en ødeleggende faktor for noen. Nå kjenner jeg ikke til en typisk dagsmeny hos deg, men spiser du kunstig søtning? Selv om det er lov på Ketolyse kan det definitivt være en partystopper. Selv kommer jeg ut av ketose om jeg drikker Fun-saft, lightbrus osv...

Pruttilutt
17-06-11, 08:04
Titter innom for å ønske alle sammen en riktig så god fredags morgen :) Håper natten har vært god og at frokosten går glatt.
Selv har jeg sovet som en sten - kunne sikkert sovet et år.
Glemt bankkort og matpakke hjemme, så denne dagen blir jeg sent å glemme. :(

Klems fra sommeren i nord! :D

KarboMamma
17-06-11, 08:16
Titter innom for å ønske alle sammen en riktig så god fredags morgen :) Håper natten har vært god og at frokosten går glatt.
Selv har jeg sovet som en sten - kunne sikkert sovet et år.
Glemt bankkort og matpakke hjemme, så denne dagen blir jeg sent å glemme. :(

Klems fra sommeren i nord! :D

God morgen! Her startet dagen 05.30 når ungene var klare for å stå opp:eek: Prøver fortsatt å holde meg til periodisk faste, så frokost blir vel om...tja, 4 timer:o Blir vel en ufrivillig faste på deg også i dag:confused: Håper i det minste du har tilgang på kaffe med fløte på jobben:)

Ha en fin dag Pruttilutt! Igjen, jeg er SÅ glad for å ha deg her:love:

Pruttilutt
17-06-11, 08:42
God morgen! Her startet dagen 05.30 når ungene var klare for å stå opp:eek: Prøver fortsatt å holde meg til periodisk faste, så frokost blir vel om...tja, 4 timer:o Blir vel en ufrivillig faste på deg også i dag:confused: Håper i det minste du har tilgang på kaffe med fløte på jobben:)

Ha en fin dag Pruttilutt! Igjen, jeg er SÅ glad for å ha deg her:love:

Fikk inn lønn, så det ordner seg :rolleyes: Skal være hos en venninne i helgen, og vi skal virkelig kose oss med vin og grilling, og en solid bytur i kveld ;)
Jeg har en hevnaksjon pågang. I'm so evil.

Hjelper den der periodiske fasten? Er det det samme som fettfaste?

Glad for å fortsatt være her :blomster:

KarboMamma
17-06-11, 08:46
Fikk inn lønn, så det ordner seg :rolleyes: Skal være hos en venninne i helgen, og vi skal virkelig kose oss med vin og grilling, og en solid bytur i kveld ;)
Jeg har en hevnaksjon pågang. I'm so evil.

Hjelper den der periodiske fasten? Er det det samme som fettfaste?

Glad for å fortsatt være her :blomster:

Hihi, høres ut som du har en fin helg foran deg;)

Begynte med fasten samtidig med ukesmenyen din, så jeg liker ihvertfall å tro at det var en kombinasjon av de to som gjorde at det løsnet:) Periodisk faste er langt fra så krevende som fettfaste. Spiser fortsatt hva jeg vil (altså ketolysematen), men konsentrerer måltidene i et tidsrom på 6-8 timer og lar det gå minimum 14 timer fra kveldsmat til frokost neste dag (inkl. søvn)...

Pruttilutt
17-06-11, 08:58
Hihi, høres ut som du har en fin helg foran deg;)

Begynte med fasten samtidig med ukesmenyen din, så jeg liker ihvertfall å tro at det var en kombinasjon av de to som gjorde at det løsnet:) Periodisk faste er langt fra så krevende som fettfaste. Spiser fortsatt hva jeg vil (altså ketolysematen), men konsentrerer måltidene i et tidsrom på 6-8 timer og lar det gå minimum 14 timer fra kveldsmat til frokost neste dag (inkl. søvn)...

Høres ut som en vanlig dag for meg, det. :rolleyes:

KarboMamma
17-06-11, 09:00
Høres ut som en vanlig dag for meg, det. :rolleyes:

Hihi:D

Pruttilutt
17-06-11, 09:04
Hihi:D

Kanskje det jeg gjør feil, at jeg spiser for lite og for sjeldent? Og at det går så innmari lang tid mellom hvert måltid? Så da sulter jeg kroppen istedet for å faktisk benytte meg av ketosen? :eek:

TurboCat
17-06-11, 09:10
Hei hei, jeg slenger meg inn her hvis det er greit :) Jeg begynte på lavkarbo 30 mai...det vil si jeg vet vel egentlig ikke hvilken kur jeg er på....det vil si jeg holder meg unna alt som har med brød, pasta, ris, hvetemel. Spiser ikke frukt og ikke grønnsaker som vokser under jorden.. Har ikke helt klart å sette meg inn i hvordan regnestykket med fordelingen av proteiner, fett etc skal være. Jeg spiser når jeg er sulten, og holder meg da unna "alt" med karbo i seg... Har nå gått ned 3,5 kg på snart 3 uker... kan vel si at det er en grei ned gang?
Har virkelig fått smaken på "milkshake" : frosne bringebær, en dæsj med fløte og et egg til kvelds....Håper på noen råd for ei som aldri har gjort dette før. Har kjøpt meg boka "frisk med lavkarbo" ... masse gode oppskrifter...

KarboMamma
17-06-11, 09:26
Kanskje det jeg gjør feil, at jeg spiser for lite og for sjeldent? Og at det går så innmari lang tid mellom hvert måltid? Så da sulter jeg kroppen istedet for å faktisk benytte meg av ketosen? :eek:

Kanskje? Du kan jo prøve å konsentrere matinntaket til mellom kl 12 og 18 for en periode, og passe på å spise 2 store og ett mindre måltid innenfor tidsrommet. Det er ihvertfall det jeg prøver på nå, selv om det har blitt en og annen forskyvelse pga nattevåk og alt det der:o

KarboMamma
17-06-11, 09:27
Hei hei, jeg slenger meg inn her hvis det er greit :) Jeg begynte på lavkarbo 30 mai...det vil si jeg vet vel egentlig ikke hvilken kur jeg er på....det vil si jeg holder meg unna alt som har med brød, pasta, ris, hvetemel. Spiser ikke frukt og ikke grønnsaker som vokser under jorden.. Har ikke helt klart å sette meg inn i hvordan regnestykket med fordelingen av proteiner, fett etc skal være. Jeg spiser når jeg er sulten, og holder meg da unna "alt" med karbo i seg... Har nå gått ned 3,5 kg på snart 3 uker... kan vel si at det er en grei ned gang?
Har virkelig fått smaken på "milkshake" : frosne bringebær, en dæsj med fløte og et egg til kvelds....Håper på noen råd for ei som aldri har gjort dette før. Har kjøpt meg boka "frisk med lavkarbo" ... masse gode oppskrifter...

Velkommen til oss, og gratulerer med flott nedgang!!

Bytausa
17-06-11, 09:34
Hei og velkommen skal du være TurboCat :)
Ser at vi begge skal ned ca. like mye, eller- du er jo allerede godt i gang! :heia: Selv har jeg ennå ikke gått ned noe (6. uken nå), men har fått en ukesmeny som jeg håper skal sette fart på systemet :D
Milkshake'n di så god ut :)

Bytausa
17-06-11, 09:37
Kanskje du må prøve din egen ukesmeny? :p

bente1
17-06-11, 09:39
Karbomamma og Pruttilutt: Vi gjør det ikke såveldig forskjellig vi tre da. :D Jeg er ofte sulten på kvelden, så jeg spiser noe til kveldskos i 22-tiden (ost, lapper, egg og bacon ell), men jeg er ikke sulten om morgenen, så jeg spiser ikke før lunch i 11-tiden, det blir ca 13 timer uten mat. Jeg har aldri tenkt på det som faste, er bare ikke sulten om morgenen. Hvis man ikke er sulten, tror jeg det er helt fint. Presser man seg til det, er jeg mer skeptisk, går man sulten gir jo egentlig kroppen beskjed om at det ikke er ok... Uansett hva man gjør tror jeg det er viktig å kjenne på sin egen kropp, hva som føles riktig for den:)

Når man er i ketose, har jo kroppen egentlig konstant tilgang på "mat" - nemlig fra fettlagerene vår, så da burde det ikke være noe problem å ha færre og større måltider;) Er mer skeptisk til å presse det totale energiinntaket så lavt som man gjør på fettfaste feks -1000kcal om dagen. -Da tror jeg det er mye større sjanse for å sette kroppen i sultmodus. -Ingen som anbefaler så lavt eneriinntak - selv ikke GR ;)

bente1
17-06-11, 09:40

Velkommen hit:)

MariaB
17-06-11, 09:42
Velkommen Turbocat!

Og god morgen til dere andre!
https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcRS11Asm2dyDDchmeaMW8hjw8l6Yqnrb 8fpBy093vLDG5M7M_cBsg

Herlighet, her er man borte noen timer, og så er det flere sider å lese seg opp på! Ikke bare enkelt! ;)

Foksy: Uff, skjønner utrolig godt at du er skuffet...kanskje det jevner seg ut igjen etter noen dager? :klem:

Ang hyppighet av måltider, jeg spiser sjeldnere og sjeldnere! Jeg som er det matvraket, og aldri lar det gå lenger enn 3-4 timer mellom hvert måltid, glemmer helt av å spise:eek: Og jeg tenker egentlig veldig lite på mat i grunn! Snodig :)

Fredag i dag, så får planlegge litt kveldskos. Lenge siden vi har hatt pizza nå, så mulig jeg mekker en lavkarbo til meg og en vanlig til resten :ja:

Pruttilutt
17-06-11, 09:47
Kanskje du må prøve din egen ukesmeny? :p

Nei, Gud forby :P Alt for mye mat enn det jeg liker :rolleyes:

Pruttilutt
17-06-11, 10:19
Jeg fikk i meg noe mat. 100 gram Gräddost og 40 gram salte peanøtter.
Til lunsj skal jeg lage noe enkelt, nemlig varma paprika i mikroen med kjøttdeig, tomat, løk og ost i :D

Fordeling fram til lunsj (kjenner jeg blir sliten av dette allerede...):
Fett: 70,7 gram = 74%
Protein: 45,4 gram = 21%
Karboh.: 10,5 gram = 5%

Batillip
17-06-11, 12:48
Jeg kopierer denne fra dagens frust i journal, jeg.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Jeg har vært her inne og lest i mange timer for å prøve å bli klok, men så blir jeg ikke klok i det hele tatt.

Mange steder står det at man skal spise mer fett. Fett, fett, fett. Fråtse i fett. Nok fett. Jeg spiste mye fett i begynnelsen, lå på cirka 3000 kalorier. 15 karber. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett. Fantastisk, tenkte jeg, og gomlet og åt.

Like mange steder står det at 1600 er et fint antall kalorier. Etter at jeg gikk opp en kilo, gikk jeg over til 1600. Det er virkelig ikke mye fett jeg kan ha i meg da, sett med mine briller. Nå fyser jeg hele tiden, tenker på mat støtt, og syns ikke det er noe moro lenger.

Med 1600 kalorier går man ned i vekt, uavhengig av ketosen. Hva skal jeg med ketosen da da? Spiller den noen rolle fra eller til liksom? Man skal jo gå sakte ned. Greit nok. Men med 1600 kunne jeg spist den bolla og likevel gått ned. Jeg er så kaos i huet mitt.

Altså; hvorfor være i ketose og spise 1600 kalorier, når man kan være uten ketose med samme antall kalorier og gå like mye ned i vekt?

Dessuten er jeg sulten! Om jeg ikke skulle telle annet enn karber, hadde jeg fint greid å leve på 4000 kalorier. :o

Sanna 1
17-06-11, 12:58
Jeg kopierer denne fra dagens frust i journal, jeg.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Jeg har vært her inne og lest i mange timer for å prøve å bli klok, men så blir jeg ikke klok i det hele tatt.

Mange steder står det at man skal spise mer fett. Fett, fett, fett. Fråtse i fett. Nok fett. Jeg spiste mye fett i begynnelsen, lå på cirka 3000 kalorier. 15 karber. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett. Fantastisk, tenkte jeg, og gomlet og åt.

Like mange steder står det at 1600 er et fint antall kalorier. Etter at jeg gikk opp en kilo, gikk jeg over til 1600. Det er virkelig ikke mye fett jeg kan ha i meg da, sett med mine briller. Nå fyser jeg hele tiden, tenker på mat støtt, og syns ikke det er noe moro lenger.

Med 1600 kalorier går man ned i vekt, uavhengig av ketosen. Hva skal jeg med ketosen da da? Spiller den noen rolle fra eller til liksom? Man skal jo gå sakte ned. Greit nok. Men med 1600 kunne jeg spist den bolla og likevel gått ned. Jeg er så kaos i huet mitt.

Altså; hvorfor være i ketose og spise 1600 kalorier, når man kan være uten ketose med samme antall kalorier og gå like mye ned i vekt?

Dessuten er jeg sulten! Om jeg ikke skulle telle annet enn karber, hadde jeg fint greid å leve på 4000 kalorier. :o

Jeg har ikke tenkt på kalorier i det heletatt, kun karbohydrater og proteiner.

150-200 g fett
80-90 g proteiner
15-18 g karbohydrater..... var et råd jeg fikk. :)
Men jeg har nok ligget litt under, når det gjelder karbohydratene.
Dette har gitt meg en god vektnedgang siden 1. juni. :)
Nå skal jeg bare holde meg der og øker litt på med karbohydrater.....

Batillip
17-06-11, 13:01
Jeg har ikke tenkt på kalorier i det heletatt, kun karbohydrater og proteiner.

150-200 g fett
80-90 g proteiner
15-18 g karbohydrater..... var et råd jeg fikk. :)
Men jeg har nok ligget litt under, når det gjelder karbohydratene.
Dette har gitt meg en god vektnedgang siden 1. juni. :)
Nå skal jeg bare holde meg der og øker litt på med karbohydrater.....

Men hvor mange kalorier har du ligget på, sånn cirka? Har du peiling? Hva ligger du nærmest; 1500 eller 3000?

Batillip
17-06-11, 13:02
Hm, fett. I går lå jeg på 175 gram, dagen før 110. Kunne spist det mangedobbelte. :o

Pruttilutt
17-06-11, 13:18
Oi. Her var det mye kcal-prat. Jeg synes det er litt for stor fokus på diett.no-greia. Jeg har aldri tatt noe særlig hensyn til kcal, har sikkert lagt godt over 3500 enkelte dager, og sikkert da de dagene jeg har gått ned mest. Sånn funker det i mitt hode. :p

Nå er det mye mer enn kcal som spiller inn på vår type vektnedgang.
Mentalt stress, fysisk stress, matlyst, væskeinntak, dagsform, naturlige funksjoner og antall karb. Mange går ikke ned når de tyner karbisene ned til under 10, andre stopper vektnedgangen når karbisene nærmer seg 10. Man må nesten finne sin egen gylne middelvei.

Har skrevet litt om dette her (http://sandraslavkarbo.wordpress.com/2011/06/10/lavkarbo-introduksjon/).

Prøv å ikke bli så lei deg, for det er både opp- og nedturer.
Jeg dro til Spania ei uke før jul, og gikk opp 7 (!!!) kg på 7(!!!) dager! Og jeg mente jeg hadde spist OK! Det ble en bedriten jul, for å si det slik. Men kiloene var bare vann, og rant av bare på par-tre dager. Jo mer du stresser, jo værre blir det.

Batillip
17-06-11, 13:19
Men alle de som ligger på 1600, er det bare tull det da? Kan jeg drite i dem og gå og spise Cocosa? Beklager gnålet altså, men jeg er sulten.

Sanna 1
17-06-11, 13:21
Men hvor mange kalorier har du ligget på, sånn cirka? Har du peiling? Hva ligger du nærmest; 1500 eller 3000?

Måtte inn på Diett.no for å sjekke.
Og det er tett oppunder 2000 om dagen.
Jeg er nesten aldri sulten lenger.
Før spiste jeg hver 3-4. time + mye frukt i mellom og var alltid sulten og fysen på noe.

Pruttilutt
17-06-11, 13:22
Men alle de som ligger på 1600, er det bare tull det da? Kan jeg drite i dem og gå og spise Cocosa? Beklager gnålet altså, men jeg er sulten.

Jeg kan kun ta utgangspunkt i meg selv. Jeg har aldriiiii brydd meg særlig om de kaloriene. Hverken før eller etter :rolleyes: Kroppen trenger jo energi, sant? Anbefalt 2000 ca? Kos deg med maten, dander med fett på! Er jo det som er cluet :rolleyes: Her er mange forskjellige måter å tolke lavkarboprinsippet på; Atkins, Skaldeman, Lindberg, Ketolyse, LCHF, Paelo, Eurodietten, South Beach OSV (kjært barn...). Alle tar høyde for forskjellige ting. Spis deg mett, du. Prøv en uke uten fokus på kcal.

Batillip
17-06-11, 13:37
Måtte inn på Diett.no for å sjekke.
Og det er tett oppunder 2000 om dagen.
Jeg er nesten aldri sulten lenger.
Før spiste jeg hver 3-4. time + mye frukt i mellom og var alltid sulten og fysen på noe.

Æsj, det er det som er greia. Jeg blir sulten om jeg ligger tett oppunder 2000.

Alle tar høyde for forskjellige ting. Spis deg mett, du. Prøv en uke uten fokus på kcal.

Jeg prøvde det de første tre ukene. Var god og mett, selvfølgelig. Har null problem med karbene, er ikke noe glad i brød og poteter for eksempel. Uansett, tre tusen kalorier må jo bli for mye.

Stresser ikke med vekt og det å få det til. Det som stresser meg er at jeg ikke vet hva som er riktigst for meg.

Fortsetter å registrere alt på diett.no, fokuserer på karbohydratene, og roer litt ned på fettet.

Og så er det jo fredag!! GOD HELG! :D

MariaB
17-06-11, 13:38
Jeg prøvde det de første tre ukene. Var god og mett, selvfølgelig. Har null problem med karbene, er ikke noe glad i brød og poteter for eksempel. Uansett, tre tusen kalorier må jo bli for mye.

Og hvis jeg ikke husker feil, så gikk du mye ned disse ukene? ;)

bente1
17-06-11, 13:43

Du sier du følger Ketolysekuren, og i boken anbefaler Torkil helt klart at man IKKE skal telle kalorier, bare karbohydrater. For de aller fleste vil da matinntaket regulere seg til ett passende nivå etter en stund og man vil gå ned i vekt. For noen går det raskt, for noen går det saktere. Problemet til oss alle er nok at i hodet vårt ønsker vi at dette skal gå mye raskere enn det kroppen vår ønsker. Jeg tror vi alle bør bli litt flinkere til å lytte til kroppen:)

Det imidlertid Torkil også sier er at NOEN FÅ personer blir stående stille selv om de gjør alt riktig, og når man har prøvd det over en lang periode, kan man begynne å telle kalorier i tillegg til karber. Man skal da ta utgangspunkt i den vekten man har per i dag og regne 21 kcal pre kilo kropsvekt. For deg som etter tickeren er 85.5 kilo, betyr det at du skal regne 1795 kcal pr dag.

Hvis du føler at du absolutt ønsker å telle kcal, ville jeg tatt utgangspunkt i det han sier:) Du har imidlertid hatt mye nedgang i vekt, så etter min mening er du langt fra der hvor Torkil mener man skal være for å begynne med denslags telling. -Kanskje bedre om du spiser deg mett og har tålmodighet til å la dette ta litt mer tid?:D

Batillip
17-06-11, 13:51
Og hvis jeg ikke husker feil, så gikk du mye ned disse ukene? ;)
Gjorde ikke det, derfor jeg begynte å telle. Gikk ned mye første uken, så litt mindre den andre uken, så et par kilo opp den tredje. Derfor jeg sjekket kaloriinntaket, og den første dagen jeg sjekket lå jeg på 3200. Hoho! Kikket da på hva andre på forumet ligger på, og mange holder seg på rundt 1600. Jeg var fast bestemt på ikke å telle i det hele tatt, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til. Rett og slett skikkelig forvirret. 1600 og 3200 er litt smurf og elefant. Nå har jeg spist en skje Cocosa, det hjalp litt. Jeg er så forvirret at jeg sikkert forbrenner en hel masse bare på det. :p

Batillip
17-06-11, 13:54
Du sier du følger Ketolysekuren, og i boken anbefaler Torkil helt klart at man IKKE skal telle kalorier, bare karbohydrater.

Ok, da dropper jeg å telle. Og så spiser jeg en grillet kylling på nattvakt etterpå, og tenker ikke mer på det. Sånn! :)

Batillip
17-06-11, 13:55
Takk for råd! :o

manne
17-06-11, 13:56
Gjorde ikke det, derfor jeg begynte å telle. Gikk ned mye første uken, så litt mindre den andre uken, så et par kilo opp den tredje.

Hadde du hatt flaks da du leste rundt på forumet da hadde du muligens fått med deg at uke 3 er den merkelige uken for mange... som om kroppen trenger 14 dagers tid til å merke at "hey, her skjer det noe"... :D

Jeg ville nok heller gått tilbake til å spise mye fett enn å telle teite kalorier. :rolleyes:

Batillip
17-06-11, 14:03
Hadde du hatt flaks da du leste rundt på forumet da hadde du muligens fått med deg at uke 3 er den merkelige uken for mange... som om kroppen trenger 14 dagers tid til å merke at "hey, her skjer det noe"... :D

Jeg ville nok heller gått tilbake til å spise mye fett enn å telle teite kalorier. :rolleyes:Jeg har lest det. Og funnet trøst i det. Jeg har lest alt! :o Men over to kilo gjør noe med psyken. :o

Nå skal jeg koble om og ikke telle mer. Hm, jeg er lettet. Frusten er borte.

Pruttilutt
17-06-11, 14:09
Det er en grunn til at det står man ikke skal telle kcal. :rolleyes:
For de fleste er det irrelevant siden ketosen fikser biffen.

manne
17-06-11, 14:10
Men over to kilo gjør noe med psyken. :o
.

Det er vel derfor noen bør gjemme vekk vekten i perioder også... :p

(Selv veier jeg meg opptil flere ganger om dagen... vekten står jo rett utenfor doen, må vite... :rolleyes: )

Batillip
17-06-11, 14:30
Det er vel derfor noen bør gjemme vekk vekten i perioder også... :p

(Selv veier jeg meg opptil flere ganger om dagen... vekten står jo rett utenfor doen, må vite... :rolleyes: )

Jeg fikk venninnen min til å hente badevekten forrige uke, greide ikke å gå forbi den. Har prøvd å gjemme den i garasjen, i kjelleren, bak håndklærne etc. Det gikk fint noen dager, men i går endte det med at jeg kjøpte en ny. :o

manne
17-06-11, 14:35
Det gikk fint noen dager, men i går endte det med at jeg kjøpte en ny. :o

Får jeg lov til å le littegrann? :cool:

Batillip
17-06-11, 14:40
Nei! :snill:

Eve
17-06-11, 14:46

Nå ble jeg glad. Sitter å oppdaterer meg, har ikke vært inne på noen dager.
Jeg bruker rådene og tipsene dine hver dag Pruttilutt. Du har meninger om så mye og det er til stor hjelp for en nybegynner. Stå på, ikke la deg knekke :p

bente1
17-06-11, 15:28
Nei! :snill:

Hehehe - ler nå likevel jeg - ikke av deg, men med deg :stortsmil

-Forstår veldig godt! Jeg hadde også stoore ambisjoner om at denne gangen skulle jeg så absolutt ikke bli hysterisk opptatt av den vekta. Hvor lenge varte det da, hmmmm......:p

Sanna 1
17-06-11, 16:13
* Jeg vil gjerne dele noen tanker med dere.

Jeg vokste opp på 50-60 tallet og da fantes ingen lettprodukter og nesten ikke ferdigmat.
Vi fikk kaker, brus og godteri bare til bursdager, 17.mai og andre høytider. Is spiste vi bare om sommeren, for ingen solgte det om vinteren. Jeg husker godt gleden av å være en av de første, som sprang rundt og spredte ryktet om at isen var kommet.
Vi hadde helmelk og fløte, hjemmebakt brød og all mat ble laget fra bunnen av. Saus- og suppeposer fantes nesten ikke.
De fleste hadde iallefall ikke råd til å kjøpe sånt !
Frukt og grønsaker fråtset vi heller ikke i, for det var sesongvarer. Bananen var nykommer og lå som en raritet,
på sjeldne fruktfat.
Lørdagsgodtet fikk plass i et lite kremmerhus.

Jeg var et magert barn og aktiv som få !
Men det var jeg ikke alene om.
De som vi så på som ”tjukke” den gangen, ville blitt betegnet som slanke i dag.
Fra jeg var 18 - 40 år veide jeg ca. 50 kg. + litt ekstra under 3 svangerskap. Men de rant fort av…

Så…. sakte men sikkert begynte vekta å krype oppover, og for ikke lenge siden veide jeg 80 kg. Jeg ble deppa og utilpass.
Men heldigvis var det er kur for det. Det bugnet jo av lettprodukter, som skulle fikse den biffen.
Jeg spiste ”lett” mange ganger om dagen og dyttet innpå med frukt og grønt. Men jeg var jo så sabla sulten ! Og da stappet jeg innpå enda mere frukt.
Vel, jeg skal ikke stikke under en stol at jeg gikk ned.
Men jeg gikk også fort opp igjen ! Måtte jo stagge sulten !

Nå har jeg ”fett-spist” i snart 3 uker og er aldri skikkelig sulten.
Og vekta er bare 10-12 kg mere enn da jeg var ung.
Stort tynnere vil jeg heller ikke bli. Radmagre gamle kjerringer er ikke bra !!

Noen vil sikkert synes at bildet mitt er i ”meste laget”, men saken er at jeg lignet på Twiggy i ungdommen.
Og nå føler jeg meg litt twiggy, - litt ung og slank igjen !
Jeg er fornøyd med meg selv og føler meg vel.
Nå må jeg bare ikke falle tilbake til gamle synder !

Takk for at dere gadd lese dette, hvis ikke: ha overbærenhet med ei gammal, glad og tilfreds kjerring !!

bente1
17-06-11, 16:38
Tusen takk for at du delte Sanna!:love:
Ja, vi skal jammen ikke så veldig langt bak i tid før det ble spist langt fetere mat og langt færre karbohydrater. -De burde se litt mer på historien de som velger å kritisere oss som har valgt dette kostholdet.

Og masse gratulerer med at du har nådd målene dine :heia: føler deg bra med deg selv - gleder meg til jeg også er der:) Når du føler deg bra på alle måter, er jeg sikker på at du greier å følge opp kostholdet framover også!:)

Pruttilutt
17-06-11, 16:43
Jeg synes det var godt å lese det, jeg. Det er ikke annet enn sannheten. Vi lever i en syntetisk verden med konkurranse overalt - og kanskje mest av alt i dagligvarehandelen. Her er det ene merket billigere enn det andre, og inneholdet er mer og mer kjemisk.
Samtidig som sykdommer som diabetes og kreft eksploderer rundt oss, er det sjeldent vi i dag trekker et steg tilbake og tenker over dette. Hva pakker vi i oss? Hvem har ansvaret for helsa mi? Jeg betaler jo masse i skatt, så når jeg blir syk så er det ingen sak... Hvorfor legger vi i dag opp til at vi en dag blir syke? Hvorfor tenker vi ikke mer "hva må jeg gjøre"? Er føre-var-prinsippet helt borte?

Godt å lese at du er mer fornøyd nå enn tidligere, Sanna. Det er ingen aldersgrense på å ville føle seg yngre og bedre. Du har all rett!

Foksy
17-06-11, 17:02
Enig i dette Sanna! Godt å lese, for å bli minnet på det :)
Det er ikke lenge siden heller, men til og med foreldregenerasjonen min har glemt dette...

Når det gjelder meg selv så begynte ikke utålmodigheten min for en uke siden, men jeg har holdt på i rundt 3 mnd nå...med ekstremt lite forskjell fra jeg startet. Hadde håpet at dette skulle sette i gang metabolismen....men jeg får lete videre. Saken er den at om jeg må kutte alt mulig rart, har allerede kuttet nøtter for å se om det kan hjelpe, og nå melkeprodukter, så blir det for vanskelig for meg å holde dette som en livsstil. Det skal ikke bare være en slankekur :)

Men jeg er litt glad i dag allikevel da. Har fått igjen resultater fra eksamen og fikk nok en B :D Nå har jeg 5 B'er og en C! Det letter litt på humøret :heia:

bente1
17-06-11, 17:27
Gratulerer med de flotte eksamensresultatene, Foksy - så kjekt!!!:)

Tenker du har hatt en stressende eksamensperiode - det kan godt virke inn på vekta det også, vet du. Kanskje du skulle slappe litt av nå, gratulere deg selv, spise godt og fornuftig lavkarbo isteden for å lete etter noe nytt, kos deg med de tingene du kan spise og liker. Meget mulig at det sakte men sikkert begynner å krype nedover hvis du senker skuldrene litt. 2-300 gram i uka er også nedgang - det tar lenger tid, men du kommer dit! -Og du kommer dit på en god måte:)

Sanna 1
17-06-11, 19:27
Husker dere diskusjonen om FiberFin / Fiberhusk ?
Det må være noe som heter FiberFin, for denne oppskriften dumpet jeg over i dag:

LAVKARBO RUNDSTYKKER.
Ingredienser

50 g mandelmel
50 g linfrø
30 g solsikkekjerner
50 g fibrex
10 g FiberFin
1 dl (100 g) fløte
55 g rømme
3 små egg
125 g revet ost
100 g smør
10 g fiberhusk
2 ts bakepulver

Fremgangsmåte

Bland sammen alle ingrediensene. Deigen blir litt myk, så bruk enten muffinsformer eller muffinsbakeplate i teflon som er godt smurt.
Stekes i 12-15 minutter ved 180 grader.
Næringsinnhold per 100 gram

Energi: 299 kcal • protein: 10,9 • karbohydrat: 2,9 • fett: 27,1 • fiber: 12,3

MariaB
17-06-11, 19:30
hm...jammen står det fiberfin! Det er iallefall første gangen jeg hører om det!:)

Dollsine
17-06-11, 21:33
Puh... Her handler det om å ikke slurve med lesing! Men nå er jeg opplest (og nærmest vedtatt).

Jeg vil spesielt si til Foksy at du ikke må gi opp. La vær og stress. Tenk på at kroppen din har det bra. Jeg har prøvd alt det du tenker på nå og - nei; ingenting virket. Jeg spiste til og med en periode kun rent kjøtt og fett. Mistet litt vann ja, men ikke vekt. Ost, cherrytomater, sopp, lightbrus - you name it- jeg har forsøkt å kutte det ut. Det fungerte ikke. 5 kg ned på 11 måneder kan vel sies at det ikke fungerer? Og de tre første av dem forsvant i fjor sommer? Altså; forsett som før, ta det med ro. Ikke les for mye om emnet; det er en stressfaktor det og. Gå deg turer/tren, spis god mat, slapp av, nyt sommeren. Det kommer, det kommer. Det er ikke alle som raser ned i vekt; det er dessverre de vi leser/hører om. Flertallet av oss sliter faktisk.

Bytausa
17-06-11, 22:27
Husker dere diskusjonen om FiberFin / Fiberhusk ?
Det må være noe som heter FiberFin, for denne oppskriften dumpet jeg over i dag:
Googlet det og fant denne (http://www.funksjonellmat.no/fiberfin/hvorfor/)
Forøvrig aldri hørt om det jeg heller :p

bente1
17-06-11, 22:58
I kveld var det usedvanlig stille her inne :)

Middagen i dag var kajun pølser fra Idsøe slakter, med asparges, blomkålmos og fløtesaus. Hvis dere får tak i de pølsene anbefaler jeg de veldig, kun rent kjøtt, fett og krydder, ikke noe tilsatt mel eller annen stivelse (22%fett og 0.1 på karber). Tror de selger dem enkelte andre steder i landet også, ikke på Rema-type butikker, men på Meny el. Veldig gode er de også:)

Til kveldskos har jeg kost meg med litt bringebær m fløte, mmmm deilig. Tror det påvirker vekten min, så kan ikke ha det så ofte - men en og annen dag får gå. -Og da smaker det faktisk desto bedre :D Nøt hvert bær og serverte med masse fløte.

Nå nærmer det seg leggetid, er trøtt etter en lang uke. Vil ønske dere alle en god, god natt, sove godt:sove:

Rikkem0r
18-06-11, 06:41
Gooood morning :)

I natt har det vært mye flying jah! Vært svett opptil flere ganger :p Jeg har lest hele tråden, men det er så mange timer siden jeg fikk sett over innlegga at det er blitt litt borte for meg :o
Nå er det bare 3 skift igjen! Hurraaaaa=) Og igår morges bestillte jeg meg 13" macbook pro (dyyyyyrt! hvem sier man SPARER penger på å være på jobb???) :p Blir gøy å komme hjem å trykke litt på den ja :ja:
Ellers; Frokost: hmm, det var no kjøtt og grønnsaker hvertfall=)
Lunsj: 2 ??g burgere med salat, dressing, ost og 4 sylteagurker.
Og selvfølgelig har jeg spist de 2 egga mine med majjo nå for en times tid siden=)
Blitt litt lite vann idag, eller mindre enn vanlig hvertfall.. Rett og slett fordi jeg ikke hadde tilgang på det på møtet idag som var fra 16-18, og så når jeg kom på jobb 19.00 løp jeg i ett frem til 21.15- DA var jeg tørst! Så helte nedpå en liter på direkten :D
Nå er det straks avløsning og sengetid for meg.. :sove:
Ha en super dag alle sammen! Nattaklem :klem:

Addict
18-06-11, 07:35
Hei jenter! :D

Får jeg henge meg på? Startet 14 juni, da.. Hehe :)

Siden 5. april har jeg gått ned 3 kg med herbalife/lavkarbo og trening, men jeg synes det går treeegt, så 14. juni begynte jeg på ketolyse. Trener 3-4 dager i uka (zumba og styrke), og i dag veier jeg svimlende 79 kg! Det er -7 kg :O 4 av dem takker være ketolyse. Det er nok mye vann, for det vises ikke og jeg kan ikke helt tro det! :O

bente1
18-06-11, 08:03
Godmorgen alle sammen. I dag var det virkelig en strålende deilig lørdagsmorgen. :) Våknet mye tidligere enn jeg egentlig hadde tenkt, men ble bare glad da jeg så hvor deilig det var ute. Frokosten venter jeg med til jeg får min tenåringssønn ut av senga. Karbomamma: du som blir vekt så tiiidlig: om noen få år er det du som våkner først og må slite ungene ut av senga:D

Velkommen til deg Addict, og gratulerer meg flott nedgang:heia: Ser vi har omtrent samme vei å gå, jeg startet på 85 kg og skal ned på 65. Vanlig å miste 2-3 kg vann når man går inn i ketose, så du har nok mistet noe fett i tillegg, selv du ikke kan tro det, så klapp deg selv på skuldra:)

Dollsine
18-06-11, 10:55
God morgen alle sammen! Ser nesten ut som at de fleste er mer natteranglere enn morgenfugler:D?

Jeg har et spørsmål: Jeg spiser en Atkins bar i ny og ne, den crispy typen. Det står at det er 14 g KH/30 gram (en bar), hvorav 1,5 g sukkerarter 13 g maltiol. Hvor mange KH har jeg da egentlig fått i meg? 5 g? Ser for såvidt bort fra maltiolen da jeg spiser de ganske sjelden.

Bytausa
18-06-11, 11:06
Dollsine: da blir det vel 2 k. i en sånn bar. Det er vel det som står på pakken (og det jeg har forholdt meg til) :)

Vellkommen Addict, syns du har kommet veldig godt i gang jeg :)

Jeg har hatt en nogenlunde bra start på dagen; på do før kaffekopp= 400 g. ned fra i går :p
Men siden jeg har holdt på i 6 uker uten nevneverdig nedgang, skal jeg fra i morgen prøve Pruttis 6-dagers fett-kur :p Hjelper ikke dèt, ja da veit jeg rett og slett ikke hva jeg kan finne på :confused:

Dollsine
18-06-11, 11:24
Dollsine: da blir det vel 2 k. i en sånn bar. Det er vel det som står på pakken (og det jeg har forholdt meg til) :)

2 gram? Den skjønner jeg ikke; en bar inneholder 5 står det på min type?

Og et spørsmål til: er jeg helt på bærtur som synes splenda er et bedre alternativ til søtning enn sukrin/sukringmelis?

Har forresten mekket meg en solid kaffekopp nå: halv kopp fløte, halv kopp kaffe, litt kanelstrøssel og noen flak med splenda. Er ikke så veldig glad i kaffe, men denne går absolutt an!

Spiste ute u går kveld, og bestilte en salat og ba de fylle opp med fetaost, oliven og skikkelig hvitløskdressing. Føler meg stinn og fylt opp - æsj - kanskje kaffen og fløten hjelper på farten til magen:D??

bente1
18-06-11, 11:36
Dollsine: Nå spiser jeg aldri slike barer, men står det 5g på pakken, ville jeg brukt det. Du kan jo alltids sjekke om du er i ketose i kveld. -Har hørt at det ikke er alle som tåler de barene like godt.
Både Splenda og Sukrin er jo naturlige søtningsmidler, så bedre enn kunstige. Jeg synes sukrin smaker litt "kaldt" (vet ikke noen bedre beskrivelse), så jeg fortrekker egentlig også Splenda, eller en blandig av de to. Litt smak og behag, tenker jeg.

Bytausa: Sikkert smart å prøve matplanen til Pruttilutt når du står fast - hun har jo gått ned ufattelig mye, så hun vet hva hun snakker om:D

Sanna 1
18-06-11, 12:27
Les dette (http://www.annahallen.se/banta-sig-in-i-viktfallan) hvis du er i ferd med å gi opp.;)

bente1
18-06-11, 12:44
Veldig bra artikkel, Sanna1, tok opp en problemstilling som sikkert gjelder mange av oss. Tålmodighet - det er så enkelt - og så vanskelig.....:)

Dollsine
18-06-11, 13:01
Les dette (http://www.annahallen.se/banta-sig-in-i-viktfallan) hvis du er i ferd med å gi opp.;)

Så bra du legger ut denne Sanna1. Dette er meg det, akkurat meg slik jeg har og har hatt det. 5 kg på 11 mndr, ja det er greit nok, men du verden for en tålmodighetsprøve. Når jeg leser artikkelen så tenker jeg på alt jeg har prøvd av varianter innen lavkarbo, kuttet ut det ene og det andre osv. i den tiden jeg har holdt på. Det har kanskje trigget kroppen slik at det har tatt lengre tid? Jeg bokmerker artikkelen og tar den fram hvis behovet for litt "trøst" skulle dukke:o

Dollsine
18-06-11, 14:33
Heisann. Jeg kom over denne siden i dag; http://www.frozzypack.se/ noen som har noen erfaring med denne matboksen? Den ser jo direkte genial ut - så fremt den holder det den lover.

Foksy
18-06-11, 14:37
Enda flere kloke ord fra deg Sanna :)
Jeg er selvfølgelig helt enig!
Men jeg er allikevel ganske sikker på at jeg har spist for mye melkeprodukter, og nå som jeg har spist masse salat, kjøtt eller sashimi, majo og god olje, så har jeg gått ned igjen en kg. Skal fortsette med å kun bruke fløte i kaffen og heller pøse på med andre fettkilder.

I dag skal jeg løpe 5kmløpet til Iform i Oslo...grøss!!! Jeg skulle liksom trene meg opp før løpet, men det har jeg ikke rukket i eksamenstida...men det står at man kan velge om man vil gå eller løpe, så jeg skal vel komme meg i mål på et vis :o Jeg har ladet opp nå med en god porsjon salat, roastbiff, masse majones og extra virgin olivenolje :) Skikkelig omvendt av alles anbefalinger, hihi...

Hei på meg!! :D

bente1
18-06-11, 14:48
Heier på deg Foksy - masse lykke til, tøffa:D

-Og grattis med å ha fått nedgang på vekta igjen - hvis du føler det hjelper å redusere på melkeproduktene, så gjør det - finnes masse andre gode fettkilder også:)

Sanna 1
18-06-11, 15:00
Heier på deg Foksy - masse lykke til, tøffa:D

-Og grattis med å ha fått nedgang på vekta igjen - hvis du føler det hjelper å redusere på melkeproduktene, så gjør det - finnes masse andre gode fettkilder også:)

Jeg istemmer her.
Bare ikke slit deg ut på løpet, da er det bedre å gå litt !
Lykke til !! :heia:

bente1
18-06-11, 17:42
I dag har jeg ryddet i skapene. Kastet alt som var slitt og kjørt brukbare ting på ferex. En symbolsk handling overfor meg selv: Et løfte om at jeg aldri skal inn i de klærne igjen. Føles deeeeilig!! Anbefales:D

Samtidig lette jeg litt etter noe klær til jeg skal på fest i kveld. Prøvde et skjørt og tenkte, det ville sikkert se bedre ut med en "hold-in" truse under. Men vet dere hva - "hold in" -trusa mi holdt ikke inn mgen lenger - den var blitt for løs... Tihihi - man må ta med seg alle små gleder her i livet :):):)

Nå skal jeg straks lage middag, så blir det fest etterpå. Har tenkt å kjøre, så det blir ingen utskjeielser. Alle utskjeielser skal være planlagt tenker jeg. Ha en fin kveld:hearts::hearts::hearts::hearts:

Foksy
18-06-11, 17:47
Jeg klarte det!! :D
Løp på 00:38:59 :)
Jeg gikk i alle oppoverbakker og løp alle flater og nedoverbakker, skikkelig fornøyd nå :) Hadde egentlig bestemt meg for å ikke møte siden jeg ikke har fått trent, veldig glad jeg ombestemte meg i dag tidlig!!
Ha en deilig lørdag alle sammen!

bente1
18-06-11, 17:50
Jeg klarte det!! :D
Jeg gikk i alle oppoverbakker og løp alle flater og nedoverbakker, skikkelig fornøyd nå :) Hadde egentlig bestemt meg for å ikke møte siden jeg ikke har fått trent, veldig glad jeg ombestemte meg i dag tidlig!!
:heia::heia::heia: Så flott!!!!

Appelsinpiken
18-06-11, 17:52
Herlig Foksy. Kjempebra jobba. Og ikke minst sporty. (Og motiverende. Fikk litt lyst til å prøve noe sånt jeg også!)

I dag spiste jeg og kjæresten ikke frokost før halv fire :eek:! Føler at hele døgnrytmen er ødelagt nå (en ting er at vi ikke spiste før halv fire.. Men det hører jo med at vi ikke stod opp før klokka to!)
Nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre resten av kvelden med tanke på mat.
Tenkte å lage en slags wok til middag, men de er jo gjerne magre.. Og så skal vi på kino i kveld. Noen som har tips til kinosnacks man kan ordne seg når man ikke er hjemme. Jeg er tross alt på besøk...

Dollsine
18-06-11, 20:24
God kveld alle sammen! Her er det stille i heimen; er alene hjemme. Kjekt med ungdommer som "sørger for" at mor ikke drikker alkohol ;) Noen må jo hente etter festen og. Er det rart jeg kan ta meg et glass vin en ukekveld?:D

Hadde planer om litt blåbær og bringebær i kveld :sikle: sammen med fløte. Helt til jeg la det inn på diett.no. Pr nå har jeg greid å spise 12 g KH, og hvis jeg supplerer med desserten (3/4 dl bringebær, 1/2 dl blåbær og 1 dl fløte) blir summen nesten 19 g kh! Og jeg som ligger mellom 5 og 10 til vanlig. Må finne meg noe annet å kose meg med i kveld tror jeg, selv om jeg ikke helt vet hva... :veitikke:Forslag anyone?

Har vært ute og gått en lang tur; deilig! Resten av kvelden tilbringes på Hurtigruta:lol: hvor jeg er ærespassasjer foran TV'n. Kanskje flere er med på samme båt? Hva med en nellik i jakkeslaget for å kjenne igjen hverandre? :geip:

Foksy
18-06-11, 20:36
Dette får du til også Appelsinpiken! Det var jenter i alle aldre og fasonger som var med :)
Har ingen forslag til kinosnacks, annet enn en Atkinsbar kanskje?

Må du ligge så lavt Dollsine? Syntes det hørtes veldig strikt ut, men du må jo gjøre det som funker for deg :)

Har sett mye på Hurtigruta jeg også, men nå skal jeg kose meg med en Atkinsbar og film :D
Ha en fin kveld!

Dollsine
18-06-11, 21:46
Må du ligge så lavt Dollsine? Syntes det hørtes veldig strikt ut, men du må jo gjøre det som funker for deg :)
Godt poeng Foksy! Men det har bare blitt sånn, ut fra hvilken mat jeg liker å spise. Men - i dag skal jeg "ta de helt ut" og spise bærene og så sjekke de to neste dagene om det vises på stixen. Da vet jeg litt mer om hvor grensen min går. Gleder meg allerede!! :sikle:

Rikkem0r
18-06-11, 22:12
Hei jenter!

Får jeg henge meg på? Startet 14 juni, da.. Hehe

Siden 5. april har jeg gått ned 3 kg med herbalife/lavkarbo og trening, men jeg synes det går treeegt, så 14. juni begynte jeg på ketolyse. Trener 3-4 dager i uka (zumba og styrke), og i dag veier jeg svimlende 79 kg! Det er -7 kg :O 4 av dem takker være ketolyse. Det er nok mye vann, for det vises ikke og jeg kan ikke helt tro det! :O
Jeg klarte det!!
Woooow!!! Så flink du har vært. tøfft gjort!!=)=)
Men vet dere hva - "hold in" -trusa mi holdt ikke inn mgen lenger - den var blitt for løs... Tihihi - man må ta med seg alle små gleder her i livet :)
Så gøy!!=) Gratulerer med innskrumping :p

Og så skal vi på kino i kveld. Noen som har tips til kinosnacks man kan ordne seg når man ikke er hjemme.
Nå regner jeg med kinoturen er ferdig altså, men til neste gang; bacongull er jo lavt på karbo(husker ikke hvem type som er lavest, det må du se på pakka), og det er jo bare å kjøpe en pose i butikken.. Stort enklere enn det får du det ikke ;)

Det har vært litt roligere her idag ser jeg, jeg har jo klart å lese meg opp å skrive allerede til og med!=)
Frokosten min idag: Andebryst med brokkoli, stekt løk og champignon :sikle: Litt løping har det blitt idag også, men roa seg ned nå i ti-tia=) og jammen er jeg blitt støl i den ene armen etter ventil-skruing igår :p

Foksy
18-06-11, 22:33
...
Det har vært litt roligere her idag ser jeg, jeg har jo klart å lese meg opp å skrive allerede til og med!=)
Frokosten min idag: Andebryst med brokkoli, stekt løk og champignon :sikle: Litt løping har det blitt idag også, men roa seg ned nå i ti-tia=) og jammen er jeg blitt støl i den ene armen etter ventil-skruing igår :p

Fy søren som du jobber! Merker du det noe på klærne eller?
Blir spennende å høre hvordan det har gått når du kommer hjem :)

Rikkem0r
18-06-11, 23:55
Fy søren som du jobber! Merker du det noe på klærne eller?
Blir spennende å høre hvordan det har gått når du kommer hjem :)
Jeg bruker jo ingen "vanlige klær" når jeg er her ute, joggebukse, t-skjorte og en svær jakke-genser de timene jeg har fri og ikke sover.. Er så vanskelig å kjenne etter på kjeledressen liksom :p
Åååh, ja.. Lurer veldig på hvordan det har gått jeg og! Vet jo at det kan ligge skjulte karbohydrater her og der, så er vrient å ha kontroll... Men jeg har ihvertfall gjort mitt beste, selv om den snickerskaka så faaarlig god ut idag klarte jeg å holde meg unna :D Heller ikke rørt sjokoladen, potetgullet eller brusen, så uansett hvordan resultatet er når jeg kommer hjem er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke har falt for noen fristelser :o

Foksy
19-06-11, 00:20
Jeg bruker jo ingen "vanlige klær" når jeg er her ute, joggebukse, t-skjorte og en svær jakke-genser de timene jeg har fri og ikke sover.. Er så vanskelig å kjenne etter på kjeledressen liksom :p
Åååh, ja.. Lurer veldig på hvordan det har gått jeg og! Vet jo at det kan ligge skjulte karbohydrater her og der, så er vrient å ha kontroll... Men jeg har ihvertfall gjort mitt beste, selv om den snickerskaka så faaarlig god ut idag klarte jeg å holde meg unna :D Heller ikke rørt sjokoladen, potetgullet eller brusen, så uansett hvordan resultatet er når jeg kommer hjem er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke har falt for noen fristelser :o

Du har vært kjempeflink! Er en stor utfordring og spise lavkarbo borte 2 uker i strekk!
Når du kommer hjem kan du feire med å lage deg denne Snickerskaka (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38193) :D

Rikkem0r
19-06-11, 01:10
:sikle: Den hørtes gooood ut!!! mmmmmmmm :p Takk for link!=) Har planer om å prøve å lage meg is jeg har funnet en oppskrift på også, gleder meeeg :D Glad i kake? Jeg? Neeeeida :p *Tenker fortsatt litt på hvor god Snickerskaka og suksessterta så ut ved middagen* :_plystre:

Foksy
19-06-11, 01:13
:sikle: Den hørtes gooood ut!!! mmmmmmmm :p Takk for link!=) Har planer om å prøve å lage meg is jeg har funnet en oppskrift på også, gleder meeeg :D Glad i kake? Jeg? Neeeeida :p *Tenker fortsatt litt på hvor god Snickerskaka og suksessterta så ut ved middagen* :_plystre:

De har iskremmaskin på tilbud til 199kr hos Siba nå! Jeg var innom nærmeste Siba i dag, men de var utsolgt, kjøper på mandag om de har fått inn igjen. Fullpris er 299kr, så ikke all verden det heller. Elsker is!! :heia:

Pruttilutt
19-06-11, 02:11
Hjelpes meg rett, altså. Dratt på helgebesøk til ei venninne, holdte meg i skinnet fram til 02 i natt, da kom det tyrker på bordet. Rett ut fra ketosen på en brutal måte, har måtta dempa det litt i dag med litt brødskiver og slikt, rett og slett fordi jeg har vært så ufattelig dårlig (fyllesyk). I morgen starter vi på frisk begge to med omelett til frokost, eggekaffe til lunsj og cheeseburger til middag :rolleyes: Er ikke annet enn å hoppe på hesten igjen.

Er litt ødelagt i følelsene i dag. Vi dro en yderst liten tur på ene uteplassen her. Vi gikk bare rundt å kikka på folk og fe. Der sitter han som har gjort de siste 6 månedene til et sant mareritt. Jeg har det med å falle for feil mann, igjen og igjen og igjen. Jeg har vært slem mot han, så han så bare litt på meg, så ned i bordet og så oppriktig trist ut. Man ligger som man reder.

Håper alle har hatt en fin helg :blomster:

Rikkem0r
19-06-11, 02:43
Hjelpes meg rett, altså. Dratt på helgebesøk til ei venninne, holdte meg i skinnet fram til 02 i natt, da kom det tyrker på bordet. Rett ut fra ketosen på en brutal måte, har måtta dempa det litt i dag med litt brødskiver og slikt, rett og slett fordi jeg har vært så ufattelig dårlig (fyllesyk). I morgen starter vi på frisk begge to med omelett til frokost, eggekaffe til lunsj og cheeseburger til middag :rolleyes: Er ikke annet enn å hoppe på hesten igjen.

Er litt ødelagt i følelsene i dag. Vi dro en yderst liten tur på ene uteplassen her. Vi gikk bare rundt å kikka på folk og fe. Der sitter han som har gjort de siste 6 månedene til et sant mareritt. Jeg har det med å falle for feil mann, igjen og igjen og igjen. Jeg har vært slem mot han, så han så bare litt på meg, så ned i bordet og så oppriktig trist ut. Man ligger som man reder.

Håper alle har hatt en fin helg :blomster:
Starte på ny frisk høres lurt ut :ja: Er i grunn det eneste man kan gjøre og, så er det inn i ketose igjen og prøve å ikke bli frista neste gang=) Vet selv at den er vrien sånn utpå kvelden i helga, rart hvordan dømmekraften endrer seg :full:<-- meg til høyre:D
Off, det hørtes ikke ut som noen trivelige siste 6 mnd da:nedfor: Håper du har kommet deg i alle fall, jeg vet GODT hvordan det der er... Plei deg selv etter en hard helg og bare kos deg imorgen, så er du back on track før du vet ordet av det :snill:
God natt og sweet dreams :klem:

MariaB
19-06-11, 07:54
Den hørtes gooood ut!!! mmmmmmmm :p Takk for link!=) Har planer om å prøve å lage meg is jeg har funnet en oppskrift på også, gleder meeeg Glad i kake? Jeg? Neeeeida *Tenker fortsatt litt på hvor god Snickerskaka og suksessterta så ut ved middagen*

Har også lyst å prøve meg på is. Neste helg kanskje? :) Når kommer du hjem da? du har vært kanonflink!

Hjelpes meg rett, altså. Dratt på helgebesøk til ei venninne, holdte meg i skinnet fram til 02 i natt, da kom det tyrker på bordet. Rett ut fra ketosen på en brutal måte, har måtta dempa det litt i dag med litt brødskiver og slikt, rett og slett fordi jeg har vært så ufattelig dårlig (fyllesyk). I morgen starter vi på frisk begge to med omelett til frokost, eggekaffe til lunsj og cheeseburger til middag . Er ikke annet enn å hoppe på hesten igjen.

Håper alle har hatt en fin helg

Uff, fyllesyke kombinert med teite menn er ikke gøy du :klem: I dag er en ny dag, det går nok så fint!

Jeg har hatt en fin helg! Været slo jo til og ble fantastisk igår, så da ble det soling og grilling på terassen. Grilling er jo virkelig genialt for oss lavkarbere :D Til neste gang tror jeg at jeg skal prøve meg på en potetsalatvariant :ja:

Neste uke blir meget travel med bursdager, avslutninger, utdrikningslag og en mann som reiser. Bør kanskje planlegge maten litt i dag! :)

Sanna 1
19-06-11, 08:54

Jeg synes du hat vært fabelaktig flink. :)
Det er søren ikke lett å få til dette, selv når en er hjemme. Og du har jo i grunnen alle forhold mot deg der ute. Ingen kjøkkenvekt, ingen inneholdsfortegnelse på maten og maaaange fristelser. :eek:
Så all honnør til deg !

bente1
19-06-11, 11:26
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag:D

RikkemOr: For meg høres det ut som om du har gjort absolutt alt du kan for å få dette til der ute. Håper virkelig det vises på vekten for deg også. Men som Sanna1 skriver - dette er vanskelig nok hjemme der vi har full kontroll, så uansett om det vises på vekten eller ikke, så kan du ikke forlange mer av deg selv :)

Pruttilutt: Opp på hesten igjen i dag ja, helt riktig innstilling! Skummel den alkoholen, får oss til å gjøre valg vi ellers ikke ville gjort. Føler veldig med deg ang. den mannen. Har selv hatt fire år med masse følelsesmessige opp og nedturer, resulterende i veksling mellom slankekurer og trøstespising pga en mann. Etter samlivsbrudd i fjor trøstespiste jeg sjokolade tilsvarende nesten 10 kg opp.... Samtidig som jeg nå nå legger om kostholdet mitt, jobber jeg også med følelsene mine og selvfølelsen min. Vet at mye av vektproblemene mine har sammenheng med at jeg bruker mat (les sjokolade) som trøst. Ja, jeg faller også for feil type menn, og jeg ser at følelsesmessige sår fra barndommen og for dårlig selvfølelse er en viktig årsak til at jeg gjør det. Så vet veldig godt hvordan du har det. Stor klem:klem:

Pruttilutt
19-06-11, 13:22
Hjertelig takk for gode ord :love: Gjorde mer vondt enn jeg først forstod at jeg så ham. Jeg vet at han så meg, og jeg fikk en sittevinkel som gjorde at jeg kunne se på ham uforstyrret og diskret. Han så så trist ut der han satt. Får vondt i meg når jeg ser ham for meg. Måtte sende han en SMS (han har ikke hørt fra meg siden 18. mai), men har ikke fått svar. Like greit. Er jeg som går med hodet hevet. Det som er viktigst.

Q-skyr inntatt. Snart cheeseburger med fetaostsalat og aioli. Er ikke noe annet å gjøre enn å bite tenna sammen.

Jeg jobber aktivt med følelsene mine. Jeg skriver en god del, både dikt og lengre tekster. Alt ligger i bevisstgjøring. Man må være bevisst før man kan gjøre endringer. Kommer vekta på igjen har man ikke gjort en god nok jobb med følelsene sine. Kan man si det sånn?

Dollsine
19-06-11, 13:41
Jeg jobber aktivt med følelsene mine. Jeg skriver en god del, både dikt og lengre tekster. Alt ligger i bevisstgjøring. Man må være bevisst før man kan gjøre endringer. Kommer vekta på igjen har man ikke gjort en god nok jobb med følelsene sine. Kan man si det sånn?
YEZZ!!! Sånn kan man si det - under forutsetning at det ikke går over styr!

Jeg mener og tror så mye at jeg er ganske sikker på at jeg vet at det sitter i hodet og ikke i magen! Fra tidligere runder med vanlig slanking (gikk engang ned 30 kg på 1,5 år) at i det jeg begynte på tenke på kg og vekt så stoppet alt opp. Og da mener jeg stoppet helt opp. Ikke enkelt å ikke fokusere på vekt/kg heller når man til stadighet får spørsmål om hvor mange kilo en egentlig har gått ned... Så jeg måtte jobbe kontinuerlig med tankene og fokusere på å spise det jeg skulle spise, å gå turene mine slik jeg hadde bestemt meg for. Da løsnet det igjen. Jeg tror (les: vet) at jeg har hatt for mye fokus på vekta det siste året og, og at dette er en mulig stopper for meg.

Nyt søndagen, maten og livet folkens! Alternativet er ganske dårlig:D

bente1
19-06-11, 13:41

Ja, helt med på den. Overvekt har en fysisk side, vi her inne er vel enige om at det at vi tåler karber dårlig er en del av det, og den siden kan man gjøre noe med med kostholdet. Men somoftest er bakgrunnene for overvekt langt mer sammensatte og har også følelsesmessige årsaker. Vi trenger å jobbe godt med begge deler for å få til varige endringer. Å skrive er god terapi, det har jeg også gjort mye. Selv om det jeg har skrevet aldri vil nå andres øyne, hjelper det meg :)

Dollsine
19-06-11, 16:49
For en rolig dag! har ikke vært utenfor døra, ikke for å gå tur en gang. Har et skriveprosjekt på gang som må bli ferdig i helga, derfor inneværelse. Har spist deilig rømmegrøt nå; masse fett og minimalt med protein og kh. En liten pølsesnabb på sia var bare prikken over i'en. Nå er jeg klar for å fortsette dette arbeidet; vi preikast!

Rikkem0r
19-06-11, 17:35
Når kommer du hjem da? :)
Jeg kommer hjem til tirsdag!=)=)=) Det er ikke lenge til!=)

Jeg synes du hat vært fabelaktig flink. :)
Det er søren ikke lett å få til dette, selv når en er hjemme. Og du har jo i grunnen alle forhold mot deg der ute. Ingen kjøkkenvekt, ingen inneholdsfortegnelse på maten og maaaange fristelser. :eek:
Så all honnør til deg !
Takk for det :rodme:

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag

RikkemOr: For meg høres det ut som om du har gjort absolutt alt du kan for å få dette til der ute. Håper virkelig det vises på vekten for deg også. Men som Sanna1 skriver - dette er vanskelig nok hjemme der vi har full kontroll, så uansett om det vises på vekten eller ikke, så kan du ikke forlange mer av deg selv :)
Nei, du har rett i det=) Jeg har ihvertfall gjort det så godt jeg har klart, og nå er det ikk elenge før jeg er hjemme til min egen mat:D

Ja, helt med på den. Overvekt har en fysisk side, vi her inne er vel enige om at det at vi tåler karber dårlig er en del av det, og den siden kan man gjøre noe med med kostholdet. Men somoftest er bakgrunnene for overvekt langt mer sammensatte og har også følelsesmessige årsaker. Vi trenger å jobbe godt med begge deler for å få til varige endringer. Å skrive er god terapi, det har jeg også gjort mye. Selv om det jeg har skrevet aldri vil nå andres øyne, hjelper det meg
Signerer den=)

Og ellers så langt.... Driiiit trøtt! Jeg jobba overtid idag morges, gikk frem til 9, etter en dusj var jeg i seng halv 10, og sovna ikke før i hallv 11-tia.. Så var det opp igjen litt før 5 for å jobbe mer overtid (brannlagstrening er obligatorisk en gang på turen).. Overtidskvota for dette døgnet er ihvertfall fyllt opp!
Nå er det straks frokost og det skal bli fantastisk :p Håper det er no skikkelig namme=)
Håper alle koser seg masse og får en fantastisk dag videre! Stoooor klem fra det trøtte trynet på tampen-området :klem:

Sanna 1
19-06-11, 17:37
Er det flere med meg som blir trøtt av dette kostholdet ?
Og da mener jeg ikke lei, men søvnig. :sove:
Jeg blir usigelig trøtt flere ganger om dagen.
Egentlig klager jeg ikke, for jeg har slitt med nattesøvnen i mange år.
Og nå sover jeg bedre enn på lenge og våkner ikke hundre ganger om natten.
Men det er nå litt slitsomt at en har lyst til å sove i tide og utide.... :o

Pruttilutt
19-06-11, 18:28

Har det slik de første seks ukene. Kan sovne når som helst, hvor som helst og hvordan som helst. Stående i køen på Rema? Glatt. På bussen så jeg misser stoppet mitt? Yes. Og jeg sover så godt. En god bivirkning av omleggingen er at søvnkvaliteten forbedres drastisk.

MariaB
19-06-11, 20:02
Tja...om jeg blir mer trøtt vites egentlig ikke....jeg får lite søvn for tiden ettersom mine barn synes det er helt greit å stå opp før seks...så trøtt er jeg vel i grunn hele tiden :p MEN de siste ukene har jeg faktisk brukt mye lenger tid på å sovne enn ellers! Det er ikke vanlig for meg.

Hatt en fin dag i sola, men det har ikke blitt så mye mat, og den maten jeg har spist har vært litt bob-bob. En grillpølse blant annet.

Og nå følte jeg meg plutselig helt tom og vet ikke helt hva jeg skal skrive mer...:p

bente1
19-06-11, 20:18
Jeg har også vært veldig trøtt og hatt mindre energi enn vanlig etter at jeg startet på dette. Synes egentlig det har vart litt vel lenge, men føler nå i det siste at det har bedret seg litt. Men sovner som en stein om kvelden, og det er deilig, for jeg har alltid hatt problemer med å sovne om kvelden.

I dag lagde jeg en superenkel middag på under 10 minutter som også smakte kjempegodt: Surret salatkjøtt av kylling i smør sammen med bacon, litt løk, asparges og paprika, da grønnsakene var passe stekt helte jeg på fløte, krydret og lot det koke til fløten tyknet. Kjempeenkelt og kjapt - hadde egentlig tenkt å bruke den kyllingen til kyllingsalat, men begynner å bli litt lei salat, så orket ikke tanken på det i dag. Dette ble både smakfullt, kjapt, godt, og fett :):)

Sanna 1
19-06-11, 20:21
Hatt en fin dag i sola, men det har ikke blitt så mye mat, og den maten jeg har spist har vært litt bob-bob. En grillpølse blant annet.

Og nå følte jeg meg plutselig helt tom og vet ikke helt hva jeg skal skrive mer...:p

Jeg har heller ikke fått i meg særlig med fett i dag.
Under 100g. :confused:
Nå skal jeg ta en dusj og så får jeg se om jeg orker å dytte inn no' feite saker. I morgen tidlig bærer det avgårde til Tyskland. Først båt til Danmark og bilen videre til Romantische Strasse..... Moseldalen.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene. :eek:

Pruttilutt
19-06-11, 20:29
Under 100g. :confused:
Nå skal jeg ta en dusj og så får jeg se om jeg orker å dytte inn no' feite saker. I morgen tidlig bærer det avgårde til Tyskland. Først båt til Danmark og bilen videre til Romantische Strasse..... Moseldalen.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene. :eek:

Skal være glad om jeg har fått i meg 2 gram fett i dag... :rolleyes:
Ikke skrekk-vekt akkurat, men forbanner at jeg ikke når målet når mams kommer på onsdag. Jaja, hun er flink med vekta mi, så to uker sammen med henne kommer til å gjøre susen. :D
Solbrent på venstre side etter lengre strandbesøk, så denne dusjen kommer til å bli sensasjonell jæ... :)

Men jeg var veldig søt på fredag da vi dro ut. Liker at jeg får mer og mer markante trekk i ansiktet.

Dollsine
19-06-11, 20:53
Så fin du er Prutti'n! Og så heldig du er som har mamsen som motivator og hjelper! Kanskje en skulle tatt ett opphold hos mamsen flere her inne?:D

Jeg har vært i ro i hele dag, skrittelleren viser fabelaktive 1436 skritt gitt. Det sier noe om at gåturene har vært mellom pc - kjøkken - toalettet:p. Blir bedre i morgen tenker jeg;)

Selv om jeg ikke har gått noe særlig, så har jeg i alle fall spist...
Fett 215 g (83%) KH 18 g (3%) Protein 79 g(14%)
Stixen viste godt utslag i dag og, men evt virkning av for mange KH i går kommer først i morgen. Har spist nok KH i dag og; rømmegrøt til middag dro i vei på den skalaen - og på fettskalaen:p.

Er forresten bedt på rømmegrøtselskap til helga; den kommer jeg meg ikke unna om jeg aldri så mye prøver. Sjekket nettopp og så at det er 24 g KH i 250 gram ferdig grøt. Sliter litt der gitt:(. Må holde meg på den smale sti resten av dagen og dagene før/etter så det ikke gjør så mye skade.

Nå er jeg snart klar for å ta senga; tenkte å ta med meg en god bok og legge meg tidlig. Ha en god søndagskveld alle sammen, og lykke til med neste uke, veiedager og alt annet vi driver med:D

Sanna 1
19-06-11, 21:06
Men jeg var veldig søt på fredag da vi dro ut. Liker at jeg får mer og mer markante trekk i ansiktet.

Du ser ikke ut som du behøver gå ned så mye !
Pen jente, er du !! :)

Pruttilutt
19-06-11, 21:08
Så fin du er Prutti'n! Og så heldig du er som har mamsen som motivator og hjelper! Kanskje en skulle tatt ett opphold hos mamsen flere her inne?:D

Takk, mener du det virkelig? :o Føler meg litt dødelig i dag, i og med at helga gikk "åt åker'n" kostholdsmessig. Gleder meg helt sykt til mammahjelp disse to neste uker. Hun er mindre disiplinert enn meg, men lager helt sinnsykt god lavkarbomat, og hun presser meg garantert opp i 3000-klassen med kcal. Får be mamma slå opp telt i hagen, så får dere slenge dere oppover :rolleyes:

Selv om jeg ikke har gått noe særlig, så har jeg i alle fall spist...
Fett 215 g (83%) KH 18 g (3%) Protein 79 g(14%)
Stixen viste godt utslag i dag og, men evt virkning av for mange KH i går kommer først i morgen. Har spist nok KH i dag og; rømmegrøt til middag dro i vei på den skalaen - og på fettskalaen:p.
Kan du være en engel å fortelle meg hva i all verden du har spist i dag? Trenger en fettboostingsdag, gjerne i morgen allerede. Hmm. Kanskje jeg skal koke meg grøt før fløten blir dårlig...

Er forresten bedt på rømmegrøtselskap til helga; den kommer jeg meg ikke unna om jeg aldri så mye prøver. Sjekket nettopp og så at det er 24 g KH i 250 gram ferdig grøt. Sliter litt der gitt:(. Må holde meg på den smale sti resten av dagen og dagene før/etter så det ikke gjør så mye skade.
Her ville mamma sagt: Drikk mer vann enn du vanligvis bruker, så skyller du det gjennom systemet. :p

Snart sengetid her også, venter på Criminal Minds. Blir ikke oppdatering av ticker i morgen, men heier på alle! Stor klem

Sanna 1
19-06-11, 21:08

Kanskje du kan ta med deg din egen lavkarbo-rømmegrøt ?

Pruttilutt
19-06-11, 21:09
Du ser ikke ut som du behøver gå ned så mye !
Pen jente, er du !! :)

Hjertelig takk :o
Vektnedgangen vises aller først i ansiktet mitt. Har en svæææær kropp under. :p

bente1
19-06-11, 21:26
Sanna1: Ønsker deg en fantastisk tur og deilig ferie. Gjør riktige valg med maten der det er mulig, men ikke stress med det, tenk heller generell lavkarbo istedenfor å tenke at du skal være i ketosehele tiden :)

Pruttiplutt: Nydelig bilde av deg! Du ser så flott ut! -Og vektnedgangen er jo helt utrolig!:)

Dollsine: Hvis de du skal hos er gode venner, vil de helt sikkert akseptere at du tar med litt egen grøt som du lager hjemme og varmer opp der. Hvis du ikke føer du kan spørre om det, ville jeg spist minimalt med karber resten av dagen og spidt meg god og mett på fet mat før jeg gikk dit - da orker du ikke spise så mye.

Nå tenkte jeg se litt på tvn før jeg legger meg, greit å starte uka noenlunde utsovet Ha en god natt alle sammen:)

Dollsine
19-06-11, 21:33
Takk, mener du det virkelig? :o Føler meg litt dødelig i dag, i og med at helga gikk "åt åker'n" kostholdsmessig. Gleder meg helt sykt til mammahjelp disse to neste uker. Hun er mindre disiplinert enn meg, men lager helt sinnsykt god lavkarbomat, og hun presser meg garantert opp i 3000-klassen med kcal. Får be mamma slå opp telt i hagen, så får dere slenge dere oppover :rolleyes:

Kan du være en engel å fortelle meg hva i all verden du har spist i dag? Trenger en fettboostingsdag, gjerne i morgen allerede. Hmm. Kanskje jeg skal koke meg grøt før fløten blir dårlig...

Her ville mamma sagt: Drikk mer vann enn du vanligvis bruker, så skyller du det gjennom systemet. :p

Det mener jeg virkelig ja! Alldeles nydelig! Fortsett sånn!

Jeg pakker soveposen og slår rot i hagen umiddelbart! Og hils mamsen at vann skal bli! Det har jeg ikke tenkt på nei; spekulerer også på å ta med en liten kopp med cocosa slik at jeg kan innta det før jeg spiser. Skaldeman sa i boka si at må man spise KH så kjør på med fett først. Det og vann tenker jeg.

Sanna1: jeg har ingen mulighet til å ta med min egen denne gangen; dessverre.
Bente1: det stemmer; jeg er hos ukjente og ute, dvs uten mulighet til å varme grøt. Og kald rømmegrøt står ikke på favorittlista mi nei...:(. men jeg fikser det med fett og vann og mat først for å ikke være sulten når vi starter.

Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite:D Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.

Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!

Pruttilutt
19-06-11, 21:45
Prutti: i dag har jeg spist hjemmebakte knekkebrød med meierismør og hvitost (helgefavorittfrokosten min). Til lunsj en lokal variant av gresk salat med issalat, agurk, fetaost, oliven fylt med fetaost, en solid dæsj med seterrømme og litt olivenolje. Middag: rømmegrøt med spekesnabb og tilslutt i kveld 2 ostekjeks (kavli baconost i microen) med meierismør og hvit ost. Er sulten igjen nå, og tenker å fylle opp med en skje cocosa eller to + vann. Veiedag i morgen må vite:D Gubben ligger på sofaen ved siden av og gomler is. Savner det ja, men spekulerer på om jeg skal investere i ismaskin.

Rømmegrøten er fettbomben i dag med hele 81 gram! Den lager jeg slik: kok opp 1/2 boks seterrømme, la småkoke 2-3 min. Bland i 1-2 ts JBK i 1/2 dl vann, og ha i kjelen sammen med 3/4 dl kremfløte. Kok opp, la småkoke mens det tykner. Ha evt i litt mer JBK hvis den er flytende, mer fløte hvis den er tykk. Litt salt til slutt gjør susen. Tar 10 min fra jeg starter til jeg sitter og spiser. Yummi!
Den varianten skal jeg prøve, altså :) Denne uka skal jeg bake ostebrødet mitt, det er himmelsk godt med det meste pålegg på. Og jeg skal lage eggesalat til mams kommer, og steke mange pakker ostekjeks. Når kommer skattepengene egentlig? :p

Batillip
19-06-11, 22:00
23. juni. :heia:

Foksy
19-06-11, 23:15
...

Jeg som ikke skulle spise så mye melkeprodukter falt for fristelsen og lagde denne nå. DEN var mektig!! Slang på masse smør, kanel og sukrin også da:p

lirypa
19-06-11, 23:25
Tilbake igjen etter et ufrivillig 2 ukers opphold uten nett :( Det er utrolig hvor avhengig man blir av dette internettet :hihi:

Her går det fint framover jeg er i ketose og har såvidt jeg vet ikke ramla ut en eneste gang ennå :D
Veide meg på søndag for to uker siden, da lå jeg på 72,5 kg. Mandagen litt over en uke senere veide jeg 69,9 :D Er spent på morgendagens vekt! Lurer på om vektnedgangen fortsetter i samme tempo - det hadde jo vært kjekt!

Nå får jeg hoppe i loppekassa - so long!

Rikkem0r
20-06-11, 05:52
Under 100g.
Føler på meg at dette med maten kan bli tøft. Hater disse skjulte karbohydratene.
Goood tur og lykke til!!:)

Fiiiiine Pruttilutten!!=) Ikke rart det ubrukelige mannfolket så trist ut nei!:love:

Også!!! Iiiiiimorgen, imorgen, ha tro på imorgen :heia: for da kommer helikopteret å henter meeeeg :p Ska bli diggalicious å komme hjem=) Og nå er jeg trøtt som en dupp, og sitter bare å venter på at det ska komme folk sånn at jeg kan gå å legge meg.... Da blir den siste timen lang ja... Har flydd mye idag og, men har vært fint egentlig.. Helt til nå... Nå er jeg drittlei.. Vil sove, jobbe siste skiftet å komme meg vekk fra stålholmen og inn på fastland :ja: Alltid på slutten av turen gleder jeg meg til å sminke meg igjen :D Gidder aldri det når jeg er her ute.. Går kun i joggebukse og usminka, og da mener jeg usminka asså, null=) bortsett fra lørdag når jeg går dagskift, da sminker jeg meg til middagen for å gjøre litt forskjell på ukedag og helg=) Ska bli digg å få på seg "vanlige" klær, fikse håret og smøre på litt sparkel i trynet :p Ha en herlig dag alle sammen! Ny uke, nye muligheter :snill:

bente1
20-06-11, 07:34
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin mandag!

Gratulerer med kjempeflott nedgang lirypa!:heia:

RikkemOr: Håper du har får en god "natts" søvn før siste skift og kan komme deg hjemover. Planlegg deg en skikkelig kosedag når du kommer hjem: Pynting, sminking, veiing, hjemmekos, masse god fet mat :):) -Det har du jammen fortjent!

Jeg var på vekta i dag. Siden så mange har veiedag mandag, tenkte jeg kanskje å flytte min veiedag også. -Og så må jeg kanskje reise bort for et møte så jeg ikke får veid onsdag, så da passer det godt. Hadde gått ned 800g siden onsdag, det er jeg veldig fornøyd med:):)

Pruttilutt
20-06-11, 08:57
Litt offtopic: Noen som vet hvordan man får jobb som renholder/kantinemedarbeider i Nordsjøen?

MonicaH-82
20-06-11, 10:15
Hei alle sammen!
Er det plass til en til her?:confused: Jeg begynner på ketolysekuren i dag, men har vært her inne en stund og smuglest litt. Dere virker som en knallgod gjeng, som støtter og hjelper hverandre samt holder motivasjonen oppe, tror kanksje jeg kan trenge det jeg også.:p

Skal ned ca. 30 kg. Men får se hvordan det føles etterhvert. :)

Så nå gleder jeg meg bare til å komme i gang, første måltid bli stekt egg og bacon.

Pruttilutt
20-06-11, 10:25
Hei alle sammen!
Er det plass til en til her?:confused: Jeg begynner på ketolysekuren i dag, men har vært her inne en stund og smuglest litt. Dere virker som en knallgod gjeng, som støtter og hjelper hverandre samt holder motivasjonen oppe, tror kanksje jeg kan trenge det jeg også.:p

Så nå gleder jeg meg bare til å komme i gang, første måltid bli stekt egg og bacon.

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen i det gode selskap ;)
Blir spennende å følge deg - da jeg startet hadde jeg også 30 kg å gå ned på ketolyse. 20 av de er nå borte, bare 10-11 kg igjen :love:

MariaB
20-06-11, 10:40
Velkommen!!

400 gram ned denne uka! Not bad! :D Tenk, siden jeg startet i begynnelsen av mai har jeg gått ned HVER uke! Gøy!

lirypa
20-06-11, 10:45
Tilbake igjen etter et ufrivillig 2 ukers opphold uten nett :( Det er utrolig hvor avhengig man blir av dette internettet :hihi:

Her går det fint framover jeg er i ketose og har såvidt jeg vet ikke ramla ut en eneste gang ennå :D
Veide meg på søndag for to uker siden, da lå jeg på 72,5 kg. Mandagen litt over en uke senere veide jeg 69,9 :D Er spent på morgendagens vekt! Lurer på om vektnedgangen fortsetter i samme tempo - det hadde jo vært kjekt!

Nå får jeg hoppe i loppekassa - so long!

Hei og hå - jeg har levd på en løgn i en ukes tid :rolleyes: Vekta stod på 70,4 da jeg skulle veie meg i morges...Det vil si at jeg på en eller annen måte har klart å innbille meg at jeg veide meg til 69,9 forrige mandag :p Jadda, så det var litt nedtur da jeg gikk på vekta i morges - for NÅ stoppet vekta på 69,9. Psykisk ingen nedgang i vekt, men fysisk har jeg faktisk gått ned en halv kilo. Hadde ønsket mere da, men det går i alle fall nedover.
Jeg spiser kanskje litt lite fett? Selv om jeg bruker alle de fete variantene av matvarer, som seterrømme, vanlig creme fraiche, kremfløte, meierismør etc. Bør jeg kanskje begynne å sjekke hva jeg får i meg av fett og proteiner også tro? :confused: Jeg ligger på mellom 10 og 15 karber per dag.

Eve
20-06-11, 10:46
Hei alle sammen!

Velkommen hit. Vi har samme mål ser jeg,mange gode råd og tips her.

Vekta mi står stille om dagen så nå har jeg laget meg profil på diett.no, ser jeg ligger alt for høyt på proteinet. Så er det det med vann, vann og vann da. Vanskelig å drikke nok i en travel hverdag. Jeg har begynt å gå med vannflake i veska til en hver tid, håper det hjelper. :o

Lagom
20-06-11, 10:58
Jeg har begynt å gå med vannflake i veska til en hver tid, håper det hjelper. :o

Det har jeg begynt med også, og for meg hjelper det masse iallefall. :)

bente1
20-06-11, 11:02
Hei alle sammen!

Velkommen MonicaH, her inner er det masse støtte og inspirasjon å få ja - godt å være. Masse lykke til til deg. -Se på de flotte bildene av Pruttilutt som har gått ned så mye - det alene er kjempeinspirasjon, synes jeg:)

bente1
20-06-11, 11:05
Velkommen!!

400 gram ned denne uka! Not bad! :D Tenk, siden jeg startet i begynnelsen av mai har jeg gått ned HVER uke! Gøy!

Fantastisk at du går ned hver eneste uke!!!! Gratulerer masse:heia:

Pruttilutt
20-06-11, 11:21
Jeg blir så fascinert av vektnedgangen deres, jenter! Gid det var meg -men det har jo vært meg en gang i tiden :rolleyes:
Kjenner motivasjonen butter litt i mot, men bit tenna sammen og åpne kjeften for de rette matvarene, så går det vel nedover her og.
:o

bente1
20-06-11, 12:08
Jeg blir så fascinert av vektnedgangen deres, jenter! Gid det var meg -men det har jo vært meg en gang i tiden :rolleyes:
Kjenner motivasjonen butter litt i mot, men bit tenna sammen og åpne kjeften for de rette matvarene, så går det vel nedover her og.

Ingen av oss som er i nærheten av en slik nedgang som du har hatt vettu, Pruttilutt :D, vil nok butte imot for oss også når vi nærmer oss siste rest, tenker jeg:rolleyes:
Bit tennene isammen og fortsett slik du vet er det rette, du, så kommer det sakte men sikkert. -Og så kommer jo mamman din snart på besøk - skulle veldig gjerne vært med på den der "fat-campen" du forslo i hagen din, altså :):)

MariaB
20-06-11, 12:54

Nå har vel du gått myyyyyyyyye ned en gang i tiden du også? Jeg kan iallefall ikke sammenligne meg! Flinke dama! :D
Man må vel bare regne med at kroppene bruker litt tid på slutten...:rolleyes:

Pruttilutt
20-06-11, 14:12
Nå har vel du gått myyyyyyyyye ned en gang i tiden du også? Jeg kan iallefall ikke sammenligne meg! Flinke dama! :D
Man må vel bare regne med at kroppene bruker litt tid på slutten...:rolleyes:

6 kg ned de første 5 dager. :rolleyes: Bare vann, men LORD for en motivasjonsboost! Kjenner jeg kunne trengt det nå...
Blir bra på fatcampen til mamma :D

Pruttilutt
20-06-11, 17:06
Åh, for en dag. Blåmandag er ikke nok deskribtiv.
Måtte avreagere når jeg endelig kom hjem. Spotify på mobilen, øreplugger i og sang fra full hals og lunger. Det var godt. Fikk energi til å ta oppvasken og samtidig vaske litt rundt på kjøkkenet. Er bare to dager til stormåsen kommer.

Bare kjærlighetsklisj-sanger, og ansiktet Hans var foran meg hele tiden.
Jeg vet ikke hvor lenge jeg må prosessere alt som har skjedd? Tar det lang tid? Vurderer dra til lege å få noen tabletter som kan hjelpe meg sovne raskere ut all tenking og gråting. Kan tvinge meg selv til å tenke på andre ting, men da anstrenger jeg meg så innmari at jeg blir våken igjen. Eneste måten jeg faller til ro på er å gå gjennom ting i hodet om og om igjen. Og det gjør så fryktelig vondt.

Trodde jeg var immun mot slike ting. Jeg som er så hardhudet, arrogant og streng. Bare en liten pusling, tydeligvis. Alt dette trekker meg ned i en tilnærmet depressiv state of mind, takket være tabletter (er bipolar), så når jeg ikke topp-og bunnpunkter lengre. Tok meg to dager for å tvinge meg selv til å gråte. Bare for å føle.

Jeg er så distre. Klarer ikke konsentrere meg om maten. Jeg tenker på Han og blir uvel. Svimmel. Det gikk fint fram til jeg så ham på lørdag. I en måned har jeg hatt det greit. Eller, greit nok.

Hvordan hopper jeg på hesten igjen matmessig? Konsentrasjon? Motivasjon? Inspirasjon? Hele helga ødela jo ALT. Ikke at jeg angrer på den, men jeg blir så sinna og frustrert over meg selv.

Unnskyld for et nitrist innlegg fra denne kanten, men nå trenger jeg dere damer.

bente1
20-06-11, 18:02
Måtte avreagere når jeg endelig kom hjem. Spotify på mobilen, øreplugger i og sang fra full hals og lunger. Det var godt. Fikk energi til å ta oppvasken og samtidig vaske litt rundt på kjøkkenet. Er bare to dager til stormåsen kommer.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg må prosessere alt som har skjedd? Tar det lang tid? Vurderer dra til lege å få noen tabletter som kan hjelpe meg sovne raskere ut all tenking og gråting. Kan tvinge meg selv til å tenke på andre ting, men da anstrenger jeg meg så innmari at jeg blir våken igjen. Eneste måten jeg faller til ro på er å gå gjennom ting i hodet om og om igjen. Og det gjør så fryktelig vondt.

Trodde jeg var immun mot slike ting. Jeg som er så hardhudet, arrogant og streng. Bare en liten pusling, tydeligvis. Alt dette trekker meg ned i en tilnærmet depressiv state of mind, takket være tabletter (er bipolar), så når jeg ikke topp-og bunnpunkter lengre. Tok meg to dager for å tvinge meg selv til å gråte. Bare for å føle.

Jeg er så distre. Klarer ikke konsentrere meg om maten. Jeg tenker på Han og blir uvel. Svimmel. Det gikk fint fram til jeg så ham på lørdag. I en måned har jeg hatt det greit. Eller, greit nok.

Hvordan hopper jeg på hesten igjen matmessig? Konsentrasjon? Motivasjon? Inspirasjon? Hele helga ødela jo ALT. Ikke at jeg angrer på den, men jeg blir så sinna og frustrert over meg selv.

Unnskyld for et nitrist innlegg fra denne kanten, men nå trenger jeg dere damer.

Kjære skjønne Pruttilutt : Aller først, fra en som har vært igjennom litt av hvert med menn: De fleste av dem er faktisk ikke verdt det: Alle disse følelsessvingningene våre, vurderinger om hva vi skulle ha gjort, hva vi ikke skulle gjort, det at vi tar på oss skylda for alt som egentlig ikke er vår skyld, kvaler, samvittighet, selvforakt, tvilen på vår egenverdi. DU er et fantastisk menneske, du har så mye å gi, du har så stor verdi for alle i livet ditt - inkludert oss her inne. Hold fast ved det, kom i kontakt med det du har dypt der inne, som vet hvor viktig du er for sååå mange :suss::suss::suss: Ta gjerne en telefon eller inviter en vinninne eller noen som er viktige i livet ditt på besøk- de vil høre på deg, snakke med deg og hjelpe deg!

Når det gjelder mat: Du har sikkert abstinenser fra helga, du vet hvordan det er fra før, det gjør vondt både fysisk og mentalt etter en slik utskjeielse. Lag deg noe god FET mat. -Den rømmegrøten vi snakket om i går feks. vil gi deg ett skikkelig fettboost i dag og holde deg god og mett lenge. Føler du litt sug innimellom måltidene, så spis litt ost eller noe annet fett. Hold deg mest mulig unna karber til det værste her gitt seg. Etter ett par dager med riktig kost vil det føles myyyye bedre, det vet du. Opp på:hest: Og stor stor, stor klem til deg kjære venn:klem:

Pruttilutt
20-06-11, 18:10
Hva skulle jeg gjort uten deg, Bente. Takk for oppmuntrende ord, atter en gang. Alt du sier jeg går gjennom er korrekt på flekken, særlig selvforakten og bebreidelsen. Det får vel ta sin tid.

Jeg stekte to Cherizo-pølser (nytt sortement fra Rema1000) med 44% fett, 2 Gilde cheeseburger (den typen med 8 hamburger i pakken), hjemmelaget guacamole og rømme. God og mett.
Regner med at det blir grøt til kvelds.

Nå skal jeg rydde litt til, vaske en rye (kan jeg vaske den i maskinen?) og brette håndduker.

Takk igjen, Bente :blomster:

bente1
20-06-11, 18:17
Hva skulle jeg gjort uten deg, Bente. Takk for oppmuntrende ord, atter en gang. Alt du sier jeg går gjennom er korrekt på flekken, særlig selvforakten og bebreidelsen. Det får vel ta sin tid.

Jeg stekte to Cherizo-pølser (nytt sortement fra Rema1000) med 44% fett, 2 Gilde cheeseburger (den typen med 8 hamburger i pakken), hjemmelaget guacamole og rømme. God og mett.
Regner med at det blir grøt til kvelds.

Nå skal jeg rydde litt til, vaske en rye (kan jeg vaske den i maskinen?) og brette håndduker.

Takk igjen, Bente :blomster:

Vet akkurat hva du går igjennom - og selv om vi vet innerst inne at det ikke er vår skyld, trenger vi at noen forteller oss det, helst gang på gang på gang: Hold fast på det, det er ikke din skyld, du er en fantastisk person!!!

Maten din hørtes god og feit ut - godt valg;)- jeg lagde rømmegrøt i dag jeg, fikk så lyst på det etter alt pratet her inne i går.

Ja, jeg har vasket ryer i maskin mange ganger, det har gått bra med mine i alle fall :)

Pruttilutt
20-06-11, 18:20
Vet akkurat hva du går igjennom - og selv om vi vet innerst inne at det ikke er vår skyld, trenger vi at noen forteller oss det, helst gang på gang på gang: Hold fast på det, det er ikke din skyld, du er en fantastisk person!!!

Maten din hørtes god og feit ut - godt valg;)- jeg lagde rømmegrøt i dag jeg, fikk så lyst på det etter alt pratet her inne i går.

Ja, jeg har vasket ryer i maskin mange ganger, det har gått bra med mine i alle fall :)

Takk for påminnelsen :blomster:

Maten var helt OK, faktisk. Vurderer en eggemelk til kvelds, er faktisk litt lei av rømmegrøt etter 8 måneder med den til ukentlig middag. :rolleyes:

Da er rya på vei i maskinen :)

MariaB
20-06-11, 20:28
Takk for påminnelsen :blomster:

Maten var helt OK, faktisk. Vurderer en eggemelk til kvelds, er faktisk litt lei av rømmegrøt etter 8 måneder med den til ukentlig middag. :rolleyes:

Da er rya på vei i maskinen :)

Kjempestor klem til deg kjære prutti! :klem: synes bente sa så mye lurt, at jeg bare klemmer litt ekstra på deg! ;) :klem:

Dollsine
20-06-11, 21:26

Unge dame! Hold på fokus og et godt tak i motivasjonen din! Når jeg har holdt ut uten å gå ned mange fantastiske kilo på så lang tid så gjør du og det. Klart kroppen din holder igjen; skulle bare mangle! Og så har du fått mange gode råd fra mange som setter pris på deg; fordi du er DU. Les og les og ta det til deg. Fordi du fortjener det <3 :klem:

Den varianten skal jeg prøve, altså :) Denne uka skal jeg bake ostebrødet mitt, det er himmelsk godt med det meste pålegg på. Og jeg skal lage eggesalat til mams kommer, og steke mange pakker ostekjeks. Når kommer skattepengene egentlig? :p
Ostebrød med masse pålegg høres spennende ut; hvordan lager du dem?
Og så så jeg at mamsen sørger for at du kommer opp i 3000 kcal/dag. Det høres mye ut; går du ned da?

Foksy
20-06-11, 21:37
Kjempestor klem til deg kjære prutti! :klem: synes bente sa så mye lurt, at jeg bare klemmer litt ekstra på deg! ;) :klem:

Slenger meg på denne! :klem:
Vi jenter er alt for dårlige på å legge ting bak oss og ikke sitte igjen med skyldfølelse, bebreidelser og vonde tanker. Håper du fortsetter å tenke positivt om deg selv, snakk gjerne til deg selv i speilet, ta deg en "spa-dag" med ansiktsmaske, neglelakk på tærne osv og gjør gode ting med kroppen din :)
Lån en lydbok på biblioteket om du ikke orker å lese selv.

Og snart kommer mamsen på besøk, da får du nok andre ting å tenke på!

Jeg har vært kjempesliten i dag, etter løpet på lørdag og utstilling av hund på søndag, men kom meg opp (kl 13), fikk rydda og kom meg ut på løpetur (les: gå og litt løpetur) på 30 min i dag. Har som mål å løpe man-ons-fre og gjøre andre aktiviteter i helgene. Da er det bedre å komme seg ut og heller gå litt mer enn å la være. Jeg og en venninne har nemlig meldt oss på 10 km til høsten!!
I kveld har det vært skoleavslutning på skolen til datteren min, og alle skulle ha med mat til fellesbord. Jeg tok med kyllingvinger, en stor bolle med stangselleri og vannmelon og en boks med tzatziki. Ikke noe problem å spise lavkarbo med buffet :D
Kjempekoselig var det!

bente1
20-06-11, 22:34
Så flink du er med treningen, Foksy, imponert over at du har meldt deg på et 10km løp, altså!:ja:
Deilig når man kan gå kan spise fra buffet - gjør det mye enklere på dette kostholdet - spesielt når man også kan ta med noe man liker godt selv:)

Begynner å nærme seg kvelden for meg, må ha meg litt kvelds, roe ned med litt tv eller bok og så blir det senga. Nattinatt alle sammen, håper alle får en god natts søvn:sove:

Rikkem0r
21-06-11, 00:29
Litt offtopic: Noen som vet hvordan man får jobb som renholder/kantinemedarbeider i Nordsjøen?

Jeg vet jo ikke spesiellt om den prosessen de har for å komme seg ut.. men det jeg vet er at noen plattformer har "egen" Statoil Catering, mens her hvor jeg er har vi ESS som er inne å tar alt.. Så jeg ville skrevet til eller ringt ESS jeg (innbiller meg det er i catering som i andre disipliner på plattform, lettere å komme inn via ett annet selskap enn direkte inn i Statoil), og hørt om de har behov for folk.. Om de ved behov for folk ute sponser med offshore-kursing det vet jeg ikke, men det får du jo vite :)

Hei alle sammen!
Er det plass til en til her?:confused: Jeg begynner på ketolysekuren i dag, men har vært her inne en stund og smuglest litt. Dere virker som en knallgod gjeng, som støtter og hjelper hverandre samt holder motivasjonen oppe, tror kanksje jeg kan trenge det jeg også.

Skal ned ca. 30 kg. Men får se hvordan det føles etterhvert.

Off, jeg må nesten bare si meg enig med bente på denne jeg.. Men skjønner så godt hvordan du har det, selv brukte jeg nesten et år på å bli ferdig med å tenke på "han" hver gang jeg la meg eller følte meg aleine.. Og begynte det å gå bedre, ja da traff jeg på han sånn at jeg kunne grine litt mer igjen... Helt ubrukelig.. Men så går det over da, selv om jeg tenker på han innimellom er det liksom greit hvis du skjønner.. DU er fantastisk og det må du huske på :hearts: :suss:

Ja, og Foksy: Wooow! 10km, du er rååå!:D

Eneste jeg tenker på nå er å reise hjem... Jeg er så lei, så lei, så lei.. Istad gikk det litt "imot meg", og jeg fikk så nok... Hadde lyst å bare legge meg ned å grine å vente på at helikopteret kom liksom.. Heheh.. Noen ganger blir det liksom bare nok.. Og jeg var så trøtt og sliten fra før, så det toppa seg litt.. Men nå er det rolig og fantastisk godt å bare sitte på stumpen foran pc'n litt :snill: 13:39 er planlagt avgang fra riggen å på vei mot land, så blir litt søvn en dusj og så avgårde!! Bare litt over 6 timer igjen nå :heia:

Foksy
21-06-11, 00:39
...
Eneste jeg tenker på nå er å reise hjem... Jeg er så lei, så lei, så lei.. Istad gikk det litt "imot meg", og jeg fikk så nok... Hadde lyst å bare legge meg ned å grine å vente på at helikopteret kom liksom.. Heheh.. Noen ganger blir det liksom bare nok.. Og jeg var så trøtt og sliten fra før, så det toppa seg litt.. Men nå er det rolig og fantastisk godt å bare sitte på stumpen foran pc'n litt :snill: 13:39 er planlagt avgang fra riggen å på vei mot land, så blir litt søvn en dusj og så avgårde!! Bare litt over 6 timer igjen nå :heia:

Hold ut! :)
Goood tur hjem :)

Rikkem0r
21-06-11, 05:39
Hold ut! :)
Goood tur hjem :)
Tusen takk for det=) Nå er det bare halvannen time igjen på jobb :heia:
Og hva har det DUMME dagskiftet gjort igår..? Joda, de har tatt egga mine!!! DET er ufint det! Jeg henter de om morgenen kun for å få meg litt mat på den tia her liksom.. :realmad: Den natta her har ikke vært noen favoritt asså... Heldigvis lenge til neste :rolleyes:

Nå prøver jeg å slappe litt av og roe meg ned å ikke tenke på mat, men det ække så lett når jeg var sulten og veldig klar for å få litt i magen... Vann er godt det, men det er begrensa hvor mye jeg får fyllt opp magen på det liksom.. Nei nå, frøken klagesen, skal jeg slutte å skrive=)

Ha en fiiin dag alle sammen, det skal jeg :love:

Pruttilutt
21-06-11, 07:58
Ja, dere, man må kysse noen frosker før prinsen dukker opp :love:
Håper det ikke er så fryktelig lenge til... Er klar for å starte livet :)

Sovna etter Sandras barneTV i går (cæsar), la meg under dyna og slo over til Hurtigruta-sendingen. Sovna etter 5 minutter til bølgesus og motor. Deilig. Tenkte ikke, rakk det ikke. FANTASTISK! Endelig en innsovning uten komplikasjoner... Skrev et 12-strofers dikt i går, det gjorde meg utslitt.

Jeg har aldri, hverken før eller siden, brydd meg noe særlig om kcal.
Det har vært enkelte dager jeg har lagt både høyt og lavt, regna grovt etter beste evne underveis i matlaging. En porsjon grøt er jo nesten 600 kcal og 85% fett (dette må jeg sjekke igjen).

Frokosten min består av sikkert 450 kcal, og 70% er fett. Grovt regnet.
Det er verdt å legge fra seg tanken på kcal når man har et kosthold som består av hovedsaklig fett. For de av dere som har fått matplanen tilsendt på epost - har dere startet med den?

Brødoppskriften finner du på bloggen min, Dollsine. :)

Nå er jeg allerede forsinket til jobb, må vel få skoa på og begynne på ferden.

Takk for støtten<3 Nå skal jeg kutte ut all syting fra denne kanten, mamma får overta ;)

bente1
21-06-11, 09:18
Godmorgen til dere alle!

RikkemOr: Masse god tur hjemover! Håper du tar deg tid til å kose deg skikkelig og mare nyte en dag hjemme igjen:) Skulle gjerne vært der og kjeftet litt på de som stakk av med maten din altså, sender denne elektronisk til dem isteden :boxing:

Pruttilutt: Du høres bedre ut i dag, veldig godt å høre :klem: Frosker ja...hummmm...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....:D

Er hjemme fra jobb i dag. Har hatt så mye stress i det siste at jeg sliter litt både fysisk og mentalt, så skal prøve å ta en fullstendig avslappingsdag og se om det kommer seg litt:rolleyes:

manne
21-06-11, 09:21
...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....:D

Veldig bra... :D

MariaB
21-06-11, 09:29
God morgen!

God tur hjem Rikkemor!! Jeg synes disse ukene har gått vanvittig fort! Kanskje ikke sånn for deg? Kos deg hjemme! :D

Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer? :)

Bente: Huff, er det jobben som sliter deg ut? Nyt dagen hjemme og slapp helt av! :klem:

Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur.
Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? :confused: Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker?
Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart!

bente1
21-06-11, 09:59
Tusen takk MariaB:klem:Ja, har vært mye strass på jobb leeenge. I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - maska mi, så det er ikke så lett for folk å se hvordan jeg har det. Skal slappe av på sofan i hele dag og se om jeg er rustet til å møte hverdagen igjen i morgen:rolleyes: Heldigvis har jeg ikke lyst til å trøstespise - slik jeg normalt alltid har når ting er vanskelig:)

Pruttilutt
21-06-11, 11:16
Pruttilutt: Du høres bedre ut i dag, veldig godt å høre :klem: Frosker ja...hummmm...av og til lurer jeg heller på om det ikke er prinsene som blir til frosker etter at man har kysset en stund på dem....:D

Er hjemme fra jobb i dag. Har hatt så mye stress i det siste at jeg sliter litt både fysisk og mentalt, så skal prøve å ta en fullstendig avslappingsdag og se om det kommer seg litt:rolleyes:

Trengte virkelig sove over problemene tankemessig. Var våken en kvarters tid i 04-tiden, men rakk ikke tenke på noe annet enn å telle timer til jeg skulle stå opp før jeg var sovna igjen.

Er faktisk hjemme igjen her også. Var utmattet allerede kvarteret inn i arbeidsdagen med tanke på alt jeg må få gjort før mams kommer, skal på NAV i morgen, øke på medisiner, følelsesstyret og stress ang. familieproblemer. Dro igrunn bare rett til legen og fikk sykemelding ut uka. 4 uker ferie på meg. I like it.

Prutti: Godt å høre at du føler deg litt bedre! Er det i dag mamman kommer? :)

Jeg nyter frokostkaffen før jeg skal suse i dusjen og så til byen en tur.
Siden fredag har jeg slitt med veldig magevondt. Det føles som noen vrir en kniv rundt i magen når jeg spiser, forstår ikke hva det kan være? :confused: Det er vel rart at jeg skulle begynne å reagere på kosten nå etter så mange uker?
Mulig det er et magevirus også da...håper iallefall det gir seg snart!

Nei, mams kommer i morgen kveld. Og broren min da, han hadde jeg nesten glemt heeeelt av. Vært å handlet inn pinnesaft-iser til han, sukkerfri saft og deilig mat vi skal kose oss med. Godt å varte opp famsen :)
Enten er det begynnende galleplager du får pga. fettet, eller så kan det være stressrelatert? Magesår? Hvis man får galleplager i startfasen av ketolyse/lavkarbo, så er det vel logisk at siden det skilles ut mer galle at stenene (som det tar mange år å lage på lik linje som nyresteiner), så kommer de raskere "til syne". Det er i alle fall det jeg har lest meg fram til. Med andre ord, hvis det er galleproblemer og du ikke har vært plaget med det tidligere, så er bare det hele framskyndet og ikke uunngåelig fordi du har brukt år på å danne dem. Rotete skrevet, men tror poenget kom fram. God bedring :klem:

I tillegg har jeg brukt masse energi på å bearbeide det følelsesmessige kaoset jeg har vært i etter et samlivsbrudd i fjor sommer. -Derfor har jeg nok ikke like mye overskudd til å håndtere stresset som jeg ellers ville hatt. -Men jeg setter jo på meg denne maska da: "sterk, tøff, flink, takler alt" - m

Den maska skal du la falle helt og holdent i dag, Bente. Fordi du fortjener å la det renne over litt. Er når man havner litt ned i bakken at det går oppover. Som psyk og i arbeidslivet skjønner jeg hva du mener om den maska, det tar lang tid å ta den på og er en kraftanstrengelse i 7,5 timer å opprettholde. Ta deg et par dager fri på sofaen, gå deg en tur eller to i skogen. Mormor bruker hente meg når jeg er langt nede og sende meg ut i skogen. Finn ei bjørk og holdt rundt den, da får du styrke. Ev. lag deg en irish coffee. ;)

bente1
21-06-11, 11:59
Lurt av deg å ta ut sykemelding, Pruttilutt, kos deg hjemme og lag i stand til familien kommer - det er en god følelse å få dulle litt i stand for mennesker en er glad i:)

Ja, trenger å la den maska falle, helt klart, når alle tror du er så sterk så blir man jo ofte lasset på mer og mer til det ikke går lenger. Prøvde å ta opp på jobb i går at jeg trenger litt mer ro, men da rant det litt over for meg, begynte bare å grine og greide ikke stoppe, så dro hjem... Skal slappe i hjemme i dag, og sannsynligvis i morgen også. Ut og gå litt i naturen, ja, kjempegod ide, må bare lete fram energien til å komme meg ut av huset.... Alkohol må jeg være ekstremt forsiktig med nå når jeg er i ketose - slår meg rett ut kjenner jeg, farlig. Tusen takk for gode ord Pruttilutt:klem:

Pruttilutt
21-06-11, 12:15
Ja, godt forslag fra legen min, hun er et unikum. Heldig der!

Skal skrubbe dusjen og sende deg energi samtidig, det er mye medisin i naturen :klem:

Alkohol i ketose er grusomt, det var et dårlig forslag :rolleyes:

Pruttilutt
21-06-11, 12:21
Imagine...

manne
21-06-11, 12:41
Bah... hodepine..også jeg som har vært bra så lenge. :(

Har drukket 2 liter vann i dag så det kan ikke være det... kanskje det er tordenvær i vente?

Hva er deres beste fåborthodepinetips?

Pruttilutt
21-06-11, 12:49
Bah... hodepine..også jeg som har vært bra så lenge. :(

Har drukket 2 liter vann i dag så det kan ikke være det... kanskje det er tordenvær i vente?

Hva er deres beste fåborthodepinetips?

Frisk luft, kaffe...Sjokolade... Har du sovet lite i det siste? Sittet lenge i en uergonomisk stilling? Er du stiv i nakke/skuldre/rygg?

manne
21-06-11, 12:52
Frisk luft, kaffe...Sjokolade... Har du sovet lite i det siste? Sittet lenge i en uergonomisk stilling? Er du stiv i nakke/skuldre/rygg?

Jeg har gått tur i nesten 2 timer i dag...så frisk luft har jeg fått masse av.

Nakken er alltid stiv... jeg må nok bare innse at jeg må klippe håret igjen...det er jo to år siden sist jeg hadde guttekort og nå rekker det alt nedforbi midten av ryggen... :cool:

Kaffe har jeg forresten aldri smakt... :rolleyes:

Foksy
21-06-11, 14:38
Jeg har gått tur i nesten 2 timer i dag...så frisk luft har jeg fått masse av.

Nakken er alltid stiv... jeg må nok bare innse at jeg må klippe håret igjen...det er jo to år siden sist jeg hadde guttekort og nå rekker det alt nedforbi midten av ryggen... :cool:

Kaffe har jeg forresten aldri smakt... :rolleyes:

OJ! Enten har du veldig kort rygg:p eller så vokser håret ditt utrolig fort:D

Har ingen fåborthodepineforslag, bortsett fra en ibux og en paracet da...men det gjør jo bare slik at hodepinen ikke merkes, årsaken forsvinner ikke, dessverre.
God bedring! :klem:

Jeg har kjøpt meg iskremmaskin i dag, 199 kr på tilbud på Siba :heia: Kjøpte med til en venninne også, så nå blir det is på oss!

Skal teste ut snart, må bare en tur ut og kjøpe bringebær eller jordbær...har ikke helt bestemt meg..må kanskje inn igjen og se på oppskrifter her inne også. Snickers-is hadde vært no, en sjelden gang iaf :D

manne
21-06-11, 14:48
OJ! Enten har du veldig kort rygg:p eller så vokser håret ditt utrolig fort:D

Har ingen fåborthodepineforslag, bortsett fra en ibux og en paracet da...men det gjør jo bare slik at hodepinen ikke merkes, årsaken forsvinner ikke, dessverre.
God bedring! :klem:

Jeg har kjøpt meg iskremmaskin i dag, 199 kr på tilbud på Siba :heia: Kjøpte med til en venninne også, så nå blir det is på oss!

Skal teste ut snart, må bare en tur ut og kjøpe bringebær eller jordbær...har ikke helt bestemt meg..må kanskje inn igjen og se på oppskrifter her inne også. Snickers-is hadde vært no, en sjelden gang iaf :D

Håret mitt vokser veldig fort...og er veldig tykt... Det letter litt nå og det uten at jeg har tatt smertestillende. De har jeg nemlig pakket ned for ferien og orker ikke pakke de opp igjen. :cool:

Jeg har ismaskin...og den brukes så mye at selve skålen alltid står i fryseren. Jeg pisker eggedosis og krem hver for seg...og smaksetter med ublandet FunLight. Smaskens! :D

Dollsine
21-06-11, 18:06
God kveld! Er innom bare sånn kjapt! har spist tacosuppe med ost og rømme til middag i dag. Yummi! Anbefales:D Den passet ypperlig til være vi har her; regn, 8 grader og kraftige vindkast:eek:

bente1
21-06-11, 18:27
Da har jeg vært ute og gått en tur - ja, god ide å komme seg ut litt Pruttilutt :ja:- etterpå sovnet jeg på sofan. Så føler meg litt bedre nå, frisk luft og søvn hjelper på mange ting :)

Manne - håper hodepinen er bedre :klem:

Mmmm is hørtes godt ut. Har lurt litt på å kjøpe slike ispinne-former til å fryse i og ha stående i frysen nå på sommeren. Kanskje jeg må ut og lete etter det en dag.

Nå er det vel på tide å få seg litt mat - får se hva som finnes der i kjøleskapet:liste:

Happiness
21-06-11, 20:00
Hei! Jeg startet nå i juni.
Mamma til 3. Har alltid vært overvektig. I fjor gikk jeg ned 17 kg ved å begynne å mosjonere (går 40 min daglig). Så gikk jeg opp 3 kg.
Startvekten min er 30kg mer enn den bør være.
Delmål 1 er -5 kg ut juli. 1,5 kg forsvant første uka.

Rikkem0r
21-06-11, 20:46
Good evening ladies=)

Det eeeer så deilig å ligge på sofaen å bare slappe av å se på tv=) Jeg er jo veldig flink til å legge inn serieopptak på pvr-dekoder'n:hearts: når jeg er avgårde og da, så er masse snacks å velge i der :D
Pruttilutt jeg elsker lappene dine!
Det var så godt å komme hjem og lage skikkelig mat og jeg pressa innpå hele greia jeg, brukte litt tid riktignok men fikk ned alt :p
Jeg gruer meg litt til veiing imorgen, så ikke lyst ut istad når jeg var såvidt innom vekta.. Men er forskjell på fullt påkledd på kvelden etter mat og drikke og om morgen uten noe særlig verken i eller på kroppen da så... Vi får se=) Kommer til å måle også, ekstra kontroll ;)
Men asså... Pga slurv med pillene min fikk jeg mensen på jobb og det er lenge sia nå liksom, sikkert halvannen uke.. Men gir seg jo ikke! Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min... Vurderer å bare droppe å ta de i en uke eller 2 da, for å se hva som skjer da.. Men så blir jeg litt sånn; men hva hvis imorgen kanskje, at det gir seg da.. Noen som har vært borti no lignende? Blir litt frustrert kjenner jeg..
Istad fikk jeg beøk av en mann fra Kenya og.. Han solgte bøker om Afrika for å betale for studiene sine.. Ja, jeg vet hvordan det høres ut da.. Men han viste meg et avisoppslag med han og familien han bodde hos fra lokalavisa her fra mai, og han hadde kort fra bokforlaget og sånn.. Og jeg har jo ikke samvittighet til å si nei, når jeg vet jeg klarer meg fint uten de 450kr og han var jo så trivelig og alt=) heheh=) Hu ene venninna mi blei sååå oppgitt over meg da, men det får hu bare bli.. Jeg fikk en fin bok om alle landene i Afrika med mange fine bilder og han fikk penger til utdanning :rolleyes: Også er det sikkert noen som tenker at jeg har blitt lurt, men det får i så fall bare være :p
Like før jeg sovner her nå.. Bare sovi 2 timer idag før det var opp å rigge seg for hjemreise, men mååå holde et par timer til.. Håper alle koser seg den fantastiske kvelden :klem:
Og bente og pruttilutt, det er godt å høre at dere passer litt på dere selv også, for seg selv er den viktigste personen man kan ta vare på :suss:

Rikkem0r
21-06-11, 20:47
Å ja, og velkommen til deg Happiness :blomster::blomster::blomster:

manne
21-06-11, 20:49
Jeg fikk en fin bok om alle landene i Afrika med mange fine bilder og han fikk penger til utdanning

Regner med at det er de samme som er her. Stod om dem i VG for ikke så lenge siden også. Verdt å støtte spør du meg. :)

Rikkem0r
21-06-11, 20:57
Regner med at det er de samme som er her. Stod om dem i VG for ikke så lenge siden også. Verdt å støtte spør du meg. :)
Javisst=) Han var fra Kenya å studerte for å bli lærer og var her i 3 mnd om sommeren og jobba for å få penger til studiene.. Bra initiativ synes jeg :)

bente1
21-06-11, 21:01
Happiness: velkommen hit!

RikkemOr: Velkommen hjem :) Krysser fingrene for deg i morgen.
Du gjorde en god gjerning med han fra Kenya - og så fikk du en flott bok i tillegg, ikke bry deg med hva andre sier. Går man alltid rundt og er livende redd for å bli lurt eller utnyttet, så får man jo heller aldri hjulpet de som faktisk trenger det:snill:
Ja, det er viktig at vi tar vare på oss selv også, ofte lett å glemme i en travel hverdag. Føler meg mye bedre etter en dag med avslapping.

-Og forresten : jeg elsker også lappene til Pruttilutt:p

Pruttilutt
21-06-11, 21:19
Lappene er fantastiske - om jeg får si det selv. Med masse deilig bacon til, eller piiiiittelitt jordbærsyltetøy. Slafs!

Rikkem0r: Velkommen hjem! Ang. mensen, så fikk jeg mensen 3-4 dager inn i ketosen etter 5-6 måneder med ufrivillig opphold. Hadde da mens i 8 eller 10 uker, før jeg fikk 2 ukers pause etterfulgt av nye 6 uker. Måtte til slutt til gynnis for å sjekke at alt stod bra til. Alle verdier så fine ut, og han var egentlig bare gla for at jeg gikk igjennom det, det kunne tyde på at PCOS-en fikk motkamp. Og det fikk den jo. Er helt frisk nå.

Okei dere. Her har jeg prøvd å fokusere på mindre bruk av diett.no - jeg blir så lett opphengt. Dog, jeg har detaljert skrevet ned alt jeg har spist i dag, og nå nettopp førte jeg det inn. Dette er en helt vanlig dag her i heimen.

Kcal: 2825
Fett: 283 gram - 90%
Proteiner: 55,5 gram - 8%
Karbohydrat: 16,1 gram - 2%

Er spent på morgendagen, gitt. Sjekka for sikkerhetsskyld (pga. glippen i helga) at jeg er i ketose. O'lykke.
Nå er det eggemelk for alle penga.

bente1
21-06-11, 21:58
Ble litt for magert i dag - greide så vidt å karre meg opp på 75% fett, etter å ha regnet inn et stooort stykke brie med valnøtter til som jeg skal ha til kveldskos. Det blir ganske snart tenker jeg, nam:)

Sitter og teller på fingrene om jeg skal gå på jobb i morgen eller ikke. Får sove på det kanskje....

Pruttilutt
21-06-11, 22:04
Sitter og teller på fingrene om jeg skal gå på jobb i morgen eller ikke. Får sove på det kanskje....
Hvis du er i tvil, så er det best å holde seg hjemme enda en dag. Når du kjenner at du er sterk nok til å takle arbeidsdagen, så kan du dra på jobb og kjenne på det. Ikke strekk deg for langt, eller slite deg ut på "hvis", "om" og "men". Det tillater vi ikke her.
:klem:

Dollsine
21-06-11, 22:24
Lappene er fantastiske - om jeg får si det selv. Med masse deilig bacon til, eller piiiiittelitt jordbærsyltetøy. Slafs!

Okei dere. Her har jeg prøvd å fokusere på mindre bruk av diett.no - jeg blir så lett opphengt. Dog, jeg har detaljert skrevet ned alt jeg har spist i dag, og nå nettopp førte jeg det inn. Dette er en helt vanlig dag her i heimen.

Kcal: 2825
Fett: 283 gram - 90%
Proteiner: 55,5 gram - 8%
Karbohydrat: 16,1 gram - 2%

Er spent på morgendagen, gitt. Sjekka for sikkerhetsskyld (pga. glippen i helga) at jeg er i ketose. O'lykke.
Nå er det eggemelk for alle penga.

Prutti'n! Fatter og begriper ikke hvordan du går ned med et sånt inntak pr dag??? Kan du/noen forklare meg? Med enkle ord?

Husker dere jeg spiste ca 20g kh i helga; og det får jeg betale for nå - nesten ikke utslag på stixen i dag. Siden jeg spiste rundt 20 g i to dager, for så å toppe med 32 g den tredje dagen - ja så er jeg ute av ketose noen dager nå. Huff...

Spiste tacosuppe til middag i dag; det ble for lite fett av den, tross tre store skjeer med rømme og noen store biter ost. Hva annet kan jeg gjøre for å øke fettmengden??

bente1
21-06-11, 22:42
Hvis du er i tvil, så er det best å holde seg hjemme enda en dag. Når du kjenner at du er sterk nok til å takle arbeidsdagen, så kan du dra på jobb og kjenne på det. Ikke strekk deg for langt, eller slite deg ut på "hvis", "om" og "men". Det tillater vi ikke her.
:klem:

Ikke noe "hvis", "om" og "men" nei:klem:Jeg skal definitivt sove en god natts søvn og ta avgjørelsen i morgen tidlig.

Dollsine: Ja, skal lite til før man faller ut av ketose altså. Du kommer jo inn i det igjen når du spiser riktig - for meg går det ganske kjapt, men vet jo at det tar mange dager for enkelte. Det er bare å fortsette slik du vet du skal:)