View Full Version : Hva har du spist til frokost i dag?
To kokte egg og Karinbrød. :):)
To kokte egg med kviteseidsmør og ett nannahknekkebrød med smør, kavli smøreost med smak av basilikum og soltørkede tomater.
3 stk scones med ost og nøtter med smør og gulost :) Og dobbel espresso med varmet fløte :)
Kaffemocca laget av:
25 gr meierismør
2 ts pulverkaffe
1 ts kakao
1 ts splenda
1 eggeplomme
2 dl vann
Smelt smør, kok opp vann, mos sammen smør og vann et par sek. ,med stavmikser, ha så i eggeplomme og mos et par sek.med stavmikser, ha så i kaffe og kakao + splena eller sukrin. Nyt. metter lenge og smaker himmelsk. Kan også lages med bare kaffe leller bare kakao.
Frokost ble utsatt til lunsj -var ikke sulten før :) Spiste fiskegrateng fra minlavkarbomat.blogspot.com. Hadde salat med rømme til. fantastisk godt og den firkegratengen var virkelig nydelig :)
Kaffe
Yo'lait 0,1 % med bringebær
3 osteskiver Synnøve Finden ekstra lett rullet med valnøtter inni
1/2 grapefrukt
1 fibberrik med makrell i tomat og majones
1 kopp koffeinfri fruktte med jordbær og kiwi
:eek:
trudde en skulle unngå lettprodukta når e på lavkarbo?
Stangselleri og krydder-smøreost. XD
3 egg, kokt i 7 minutter. Delt i 2 på langs og en dott kvitseidsmør som smelte i plommen. :hungry:
5 cherrytomata, ca 5 cm agurg og 4 skiver rød paprika. Og masse vann å drikke til.
Ostewraps med mørpølse, avokado, salat, majones, grønn paprika og ketchup.
lillemeg88
15-02-11, 23:13
proteinkakao med krem, og osteknekkis (som jeg har lagt min eeeeelsk på!!)
lillemeg88
15-02-11, 23:15
ja, den hørtes veeldig mager ut den frokosten der..
Ei lita frukostpannekake, ca 1/4 oppskrift. Litt salami og norvegiaost.
Kaffemocca laget av:
25 gr meierismør
2 ts pulverkaffe
1 ts kakao
1 ts splenda
1 eggeplomme
2 dl vann
Smelt smør, kok opp vann, mos sammen smør og vann et par sek. ,med stavmikser, ha så i eggeplomme og mos et par sek.med stavmikser, ha så i kaffe og kakao + splena eller sukrin. Nyt. metter lenge og smaker himmelsk. Kan også lages med bare kaffe leller bare kakao.
Ikke sulten idag, så nøyde meg med denne -og den var virkelig en god erstatning for vanlig mocca :) Kjempegod!! Er så glad for at jeg har funnet så gode erstatninger for kaffe latte'r jeg, med eggemelk er det jo ingen sak ;)
Hadde med meg hjemmelaget tomatsuppe på termos og kokt egg!
Frokost inntas på jobben :)
Baconomelett m/litt purreløk, ost oppå 2min under grillen :D
Hadde denne (http://minlavkarbomat.blogspot.com/2010/11/sjokolade-te.html) med en god ts cocosa- nam. Mettet godt så jeg tror jammen det blir frokost i morgen og, litt matlei, så da spiser jeg, eller drikker, kaffe/ te med cocosa
to løvstek oppå hverandre med jarlsberg ost mellom + coleslaw (fått helt dilla) :)
Ostewraps med salat og tynnribbe. Litt majones
Bringebærsmoothie er blitt den vanlige frokosten her
Med ca 1/3 boks CC, 50-100 g bringebær, par spiseskjeer kaldpresset rapsolje, et par egg og litt vann i før alt jevnes sammen med stavmikser. Tilsetter evt en liten skvett fløte for smaken.
Mørpølse stekt på panna, tar på 2 egg og rører rundt litt, tar på ost og lar smelte. Serverte med salat :)
Reke- og krepsehalesalat :)
"Yoghurt" av kokosmelk, eple/pære syltetøy uten tilsatt sukker og kanel. Raskt i farten. Hiver noe frømusli og soyaflak oppi får å få den til å mette mer.
tullemor74
18-02-11, 07:46
Ett Nannahs hærlige knekkebrød med salami,majones,agurk og tomat..mmmmm :D
Mørpølse stekt med egg på panna. Inni ostewraps med litt salat og ketchup.
Hadde denne (http://minlavkarbomat.blogspot.com/2010/11/sjokolade-te.html) med en god ts cocosa- nam. Mettet godt så jeg tror jammen det blir frokost i morgen og, litt matlei, så da spiser jeg, eller drikker, kaffe/ te med cocosa
Ååå, løper på kjøkkenet og lager istand :) Er som deg litt matlei, eller egentlig ikke matlei -heller lite sulten om morningen. Men nå blei jeg faktisk litt sulten så lager denne og så spiser jeg mine to kokte egg som ligger igjen fra igår :)
Glad jeg kjøpte chai te igår nå altså :D
En halv plate 85% sjokolade. *gjemmer seg*
Smoothie med skogsbærskyr, skogsbær, litt biola naturell og lime.
Eggerøre med mør, og ostesaus som var til overs når jeg lagde lasagne i går.
Les kostholdsfilosofien hennes. ;) Lavkarbo er en samlebetegnelse på mange retninger. Ikke alle spiser mye fett.
Hadde egentlig tenkt å ha egg og bacon men etter at jeg hadde hatt baconstrimlene i panna og kikket i kjøleskapet etter egg så fant jeg bunten med fersk timian og ombestemte meg.:rolleyes: Så jeg hadde en kvart rødløk i sammen med baconet når det var buna litt, deretter litt hvitløk og timian selvfølgelig, skar opp passe del av en grønn squash og hadde oppi en liten dash matfløte og kokte det hele sammen noen minutter. Nam.
Moren min lager noe ovnstekte greier. Grønnsaker i en ildfast form, bacon i biter over sammen med smørklatter og krydder. Mot slutten av steketiden slenger man i masse CF.
prøvermegfram
20-02-11, 13:07
Jeg og 2 åringen spiste eggerøre idag av
3 egg
2 kalkunpølser
ca 1/2 dl raspet greddost
en god "dæsj" med baconost på tube
Alt stekt i meierismør :)
Bringebær smoothie (2 egg, 100 gram bringebær, 1 ss kesam vanilje, 1 ss avocado olje)
2 egg omelett (2 egg 1 ss fløte) med salami eller skinke eller bacon, vårløk, cherrytomater og ost - av og til avocado
100 gram laks og eggerøre av to egg, agurk, tomat .... kanskje med en fiberrik eller to.
2 -3 fiberrik med pålegg av et eller annet slag. Kremost, makrell i tomat, omlett.
Mock Danish: 2 egg, 20-30 gram protein pulver (vanilje er best), 50 gram Philadelphia kremost. Kjøres i stavmixer, has i liten skål (ha gjerne bringebær/skogsbær oppi) nukes i mikrobølgeovn 2 min.
Ganske enkelt egg, bacon, stekt sopp, tomat... namnam
Den egg, bacon, stekt sopp, tomat høres jo deilig ut.. :) Men hvor mye skal jeg lage pr porsjon? :o
I dag kokte jeg 3 egg. Hakket de så opp med picnic skinke, pittelitt sylteagurk. Hadde på en dæsj olivenolje, en del majones, og mye pepper. Blandet inn litt agurk og salat også. En herlig variasjon. Skal helt klart lage flere ganger :)
Eggemelkskakao hvor jeg hadde byttet ut 2/5 av smøret med Cocosa. Mmm, herlig kokoskakao! :snill:
Den egg, bacon, stekt sopp, tomat høres jo deilig ut.. :) Men hvor mye skal jeg lage pr porsjon? :o
Du skal lage nok til at du blir behagelig mett - og helst holder deg mett noen timer ;)
Strimlet svinekjøtt, stekt i masse smør og etterhvert en dæsj med fløte.
Og som tilbehør litt kantareller stekt opp/kokt i fløte:)
Krydret eggesmør og kalkunpålegg. :)
lillemeg88
22-02-11, 09:24
grøt, laget av fløte, vann, johannesbrødkjernemel og cocosa! lagde for første gang, og det skal definitivt gjøres igjen, det var heelt nydelig :D
Tror jeg slår til med eggesalat i dag også :)
Eggemelkskakao med en kanelstang
Resten av middagen fra i går (blomkålris, kylling og choronsaus) og 2 egg med majones.
I dag også. :snill: Det smaker jo helt herlig og metter kjempegodt.
Pastrami og goudaruller. Stinket ut bussen med dem, så damen ved siden av holdt seg for nesen. *gliser*
Har ikke kommet så langt enda, men har 3 kokte egg i kjøleskapet, så tar de med majones og litt salat.
Forsov meg, så hadde ikke tid til frokost, så ble en tab x-tra da jeg kom på skolen .. :rolleyes:
Rester fra gårsdagens middag. Kylling med philadelphia inni og bacon surra rundt, choronsaus og salat.
høres godt ut ! oppskrift ?
lillemeg88
26-02-11, 11:44
jaa, oppskrift?? hørtes GODT ut!! :)
Nok en gang rester. Kotelett med tomatsaus. Litt ruccula og soltørket tomat.
Bacon med rømme og agurk. :)
Tomatsuppe med tabasco og kokte egg. En kopp kaffe.
Seba-stina
27-02-11, 12:30
Egg, bacon, litt ost, sukkererter, agurk, paprika og tomat.
Friske bringebær med kokosmelk og bittelitt splenda.
Frøknekkebrød med majo, spekeskinke og tomat. http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2769&albumid=327&dl=1298801833&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=2769)
kyllinglår med agurk og isberg. :)
Hadde enda en kotelett igjen etter fredagen, så ble kotelett med litt agurk og soltørka tomat. Og en dæsj creme fraiche dressing iblanda majones, ketchup, salt, pepper og estragon.
Mara Laite
28-02-11, 10:55
Heia! :)
I dag er min store L-dag: Jeg begynner med lavkarbo og er veldig spent! Og her er min første innlegg :D
Frokost i dag var enkel og grei: 2 hardkokte egg med 50 g røkt ørret.
Ost- og skinkeruller med majones. Glemte frokosten hjemme i dag og møvlet fra kantina.
lillemeg88
01-03-11, 09:46
pisket krem med bringebær, kokosmasse, mandler og et lite dryss av confecta cacao :) litt ekte luksus i hverdagen :)
2 egg med skinke og ost, og litt cherrytomater som omelett. Litt salat attåt.
Babycherry
01-03-11, 14:51
Et kokt egg med litt urtesalt på, to skiver ost og litt agurk. Vann.
En skive med masse frø & baconost på..:eek:
lillemeg88
03-03-11, 15:31
cottage cheese med mandler, kokosmasse, solsikkefrø, sesamfrø og sukrin :)
Ostewraps med skinke og salat.
spinatsalat(spinatblader, løk, agurk, tomat, sopp + olje/basilikum dressing)
med tunfisk og et stekt egg over.
1 skive Ingers rugbrød ala Ildern med ost og paprika og et glass eggemelk.
jaa, oppskrift?? hørtes GODT ut!! :)
Eggemelkskakao med kanelstang
50g smør (eller en blanding av cocosa og smør. F.eks. 20g cocosa og 30g smør ble godt)
1 egg eller 2 eggeplommer
2 dl vann (jeg liker tykkere, så jeg tar bare i 1 dl vann)
1-2 ts bakekakao
søtning etter ønske (jeg pleier å ta 2 ss sukrin og en knivsodd stevia)
En skvett fløte hvis du vil
Kanelstang
Smelt smør. Kok samtidig opp vann i en vannkoker. Mens du venter, så tar du egg, kakao, søtning og evt fløte i en passende beholder som har plass til eggemelkskakakoen. Når vann og smør er klart, kjør eggeblandingen noen sekunder med stavmikser og hell i vann og smør etterpå mens stavmikseren fortsatt kjører.
Hell eggemelkskakaoen i en kopp og bruk en kanelstang til å røre litt med. La gjerne kanelstangen ligge litt eggemelkskakaoen og rør av og til. Hvis du lager større porsjon, så kan du jo putte kanelstenger i muggen/termosen/whatever.
Frokosten min i dag ble noen slurker kremfløte... Jeg forsov meg veldig (våknet 15 min etter at jeg skulle vært på jobb) og måtte bare få ned noe med masse fett fort. Så jeg drakk vel sånn 1,5 - 2 dl fløte. Mettet godt i alle fall. :snill:
Har ikke spist frokost enda, til tross for å ha vært våken siden 6. Sitter på båt, og tenker på all slags mat jeg har lyst på. Hirr hirr. Men blir nok et par kokte egg :)
Spinatsuppe(frossen spinat, løk, hvitløk, sopp, kokosmelk, olivenolje, vann, 1 nuljongterning) + eggebåter
Eggerøre & røkelaks ble det på meg i dag.
2 egg i en eggesalat bestående av: litt grønn paprika, litt isbergsalat, litt ruccula, salami, majones, litt cf, salt og pepper. Meget oppegående frokost!
1 avocado
1 pakke salami
grønn te
Eggemelkskakao med kanelstang
50g smør (eller en blanding av cocosa og smør. F.eks. 20g cocosa og 30g smør ble godt)
1 egg eller 2 eggeplommer
2 dl vann (jeg liker tykkere, så jeg tar bare i 1 dl vann)
1-2 ts bakekakao
søtning etter ønske (jeg pleier å ta 2 ss sukrin og en knivsodd stevia)
En skvett fløte hvis du vil
Kanelstang
Smelt smør. Kok samtidig opp vann i en vannkoker. Mens du venter, så tar du egg, kakao, søtning og evt fløte i en passende beholder som har plass til eggemelkskakakoen. Når vann og smør er klart, kjør eggeblandingen noen sekunder med stavmikser og hell i vann og smør etterpå mens stavmikseren fortsatt kjører.
Hell eggemelkskakaoen i en kopp og bruk en kanelstang til å røre litt med. La gjerne kanelstangen ligge litt eggemelkskakaoen og rør av og til. Hvis du lager større porsjon, så kan du jo putte kanelstenger i muggen/termosen/whatever.
Takk :D
Babycherry
08-03-11, 14:55
To skiver lavkarbobrød med majones og kokt egg.
Ingenting, var ikke sulten i det hele tatt i dag før klokka nærmet seg halv tolv.:confused:
lillemeg88
08-03-11, 20:05
squashpizza
vil du dele oppskriften? :D
Antoinette6
08-03-11, 20:52
To kokte egg med meierismør !
Eggerøre med røykelaks og ost :)
Babycherry
09-03-11, 22:41
Pannekaker med meierismør og blåbærsyltetøy!
100g kjøttdeig. Er så fattig for tiden at jeg bare har råa til å spise 3-400g kjøttdeig dagen fram til neste stipend :/
2 hjemmelagde lavkarbo scones. 1 med baconost og en med kanel og kirsebærkremost
2 hjemmelagde lavkarbo scones. 1 med baconost og en med kanel og kirsebærkremost
Oppskrift? ;)
Enids oatmeal frittata (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13870&highlight=oatmeal+frittata)! Altså havrelapper, med blåbær på. Anbefales alle Lindbergere og lignende. M-m-m! :sikle:
To pølser (lavkarbo) med masse majones på og to babybel. og kaffe. ikke glem kaffe.
har spist 1 1/5 mellomstor sommer kotelett.
Sommerkotelett hadde vært godt nå...
Jeg laget en omelett til meg og min kjære bestående av pølse, ost, løk og sopp. Serverte med salat og litt ketchup.
Sommerkotelett hadde vært godt nå...
Jeg laget en omelett til meg og min kjære bestående av pølse, ost, løk og sopp. Serverte med salat og litt ketchup.
om sommeren når vi griller er det bare sommerkotelett og grillskiver som gjelder hehe
Avocadosmoothie:
I dag lagd av 1/2 avocado, 15 g løk, 1 god ts creme fraiche, 1 egg, 15 g proteinpulver, salt, pepper og sitronsaft og tynnet ut med ca 3 dl vann til passe drikkekonsistens (tar vannet bare på øyemål)
(bruker ellers ofte CC i, men var tom for det i dag)
-
og noen kopper kaffe med cocosa i
-
Ha en fin dag alle sammen! - :) -
Babycherry
12-03-11, 15:02
Lagde to kokte egg og tre baconskiver og litt tomat og agurt, men klarte ikke å spise opp alt. Blir så sinnsykt fort mett for tia og d tar laaaaang tid før jeg blir sulten av meg selv! :confused:
Avocadosmoothie:
I dag lagd av 1/2 avocado, 15 g løk, 1 god ts creme fraiche, 1 egg, 15 g proteinpulver, salt, pepper og sitronsaft og tynnet ut med ca 3 dl vann til passe drikkekonsistens (tar vannet bare på øyemål)
(bruker ellers ofte CC i, men var tom for det i dag)
-
og noen kopper kaffe med cocosa i
-
Ha en fin dag alle sammen! - :) -Oi, løk i smoothie! Hvordan blir det? Spennende :)
I dag er dagen-derpå og da kommer man på mye rart som er godt. Delte denne med min kjære:
Stekte 2 bønes biffpølser i småbiter sammen med 1 gul løk. Hadde på tomatpure. Kokte opp fløte med ost i og blandet i ca 1/3-1/4 kinakål. Blandet sammen og serverte. Veldig godt.
"Karin brød" ( 2 skiver ) med gulost og lavkarbosyltetøy.
Smoothie av usøtet soyamelk og skogsbærblanding med gresskarkjerner, linfrø og kokosmasse i.
Prøver å spise litt mindre søtningsmiddel, så kuttet ut frokostpannekaka i dag og lagde omelett isteden. Godt det og! Og ungene ville også ha :D
Lavkarbomusli(40 gram), 100 gram tyrkisk yoghurt, 20 gram bringebær. Veldig godt!!!! Totalt 7,66 karber (faktisk litt i overkant mange karber for meg, prøver å ligge på totalt under 20 karb/dag). Hadde nok greidd meg med litt mindre yoghurt egentlig...
I boks cottage cheese, en skvett fløte, friske bringebær og en liten neve walnøtter.. Er tom for splenda, så fant en pose med heistad vaniljesaus, som jeg bare strødde litt av pulveret på toppen.. Nam nam :D Ble en svær skål, og greide ikke å spise opp alt...
Rester av tacomiddagen i går.
Fløtegrøt ala Gerd :)
Delte oppskriften i 3.
Tør ikke lage hel oppskrift ( som er mye ), for den er så god at da hadde jeg dyttet i meg mer enn jeg hadde hatt godt av ;)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16913
(http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16913)
Ostekjeks med makrell i tomat og majones.
Antoinette6
13-03-11, 15:25
Omelett med post og salami
Middagsrester fra i går, og litt omelett med salami, løk og champignon.
Ett hardkokt egg med majones og ett lavkarbo knekkebrød med mandelsmør.....:love: ubeskrivelig godt med litt forandring på ost og skinke pålegget!
i dag har jeg hatt salat med 2 egg og kalkun bacon
Omelett med ost og skinke
lillemeg88
15-03-11, 11:49
ristet soyaflokker i stekepannen. når de var kalde la jeg de i en skål, med litt soyamelk på, cottage chees, sukkerfritt bringebærsyltetøy og sukrin :)
Soyaflokker og usøtet soyamelk. Jepp, jeg klarer smaken av den uten noe søtt i.
Eggesalat. En solid, og meget god gjenganger her i huset.
Den beste omeletten jeg har smakt på årevis. Lagde dette til meg og sambo, spiste halvparten hver. 4 egg med litt fløte, salt og pepper, rørt sammen og i ildfast form. Hadde i en halv løk, toppet med ost, og en stor sopp. Stekte i ovnen. Serverte med en halv pakke first price bacon hver. Nydelig.
omelett med skinke, purre og paprika + tran etterpå
Rester fra gårsdagens middag. Stekt kyllingfilet surret i fløte, brokkoli, og tomatsalsa av tomater, rødløk og litt frisk basilikum.
Snuppeline74
16-03-11, 19:56
Yoghurtvariant av pisket krem, tyrkisk yoghurt og bringebær, samt litt stevia for å søte det til. Strødde ca en spiseskje hakket mandler over. Nam nam!! Men egentlig litt for mye karbo på morgenen for meg..
omelett med paprika og agurk ved siden av og en liter vann
Halv avokado med reker og majones, pluss skinkeomelett.
Det ble frokost og lunsj sammen her i dag, har hodepine så sto opp sent.
3 doble biter av nannas knekkebrød, med masse ost, skinke og tomater.
Måtte skippe frokost fordi det skulle tas fastende blodprøver.
Ble derfor en deilig nistebox etter prøvene; eggerøre, kyllingmuffins og resten av salaten m/ creme fraiche fra gårsdagens middag.
lillemeg88
18-03-11, 09:57
speilegg med fetaost smeltet over og hjemmelaget lavkarbo brød baconost på
Salat med issalat, tomat , agurk og en stor kotelett fra gårsdagens middag., og oljedressing.
Ovnsbakt omelett med sopp, løk, ost og skinke.
Omelett med cottage cheese og fløte. Noen biter varmrøkt krydderlaks og 10 skiver agurk til.
cottage cheese med hjemmelaget bringebær syltetøy :) mmmm! raskt og enkelt!
Lavkarbo- brød, bakt selv ( men bytter ut Kruskakli med Fiber-HUSK) med masse deiliog på legg; fløteost, makrell i tomat med majones, gravlaks med sennepssaus. mmmmm! drikke; grønn te og Bris med Papaya- smak
stekt laks i smör med pepper og omelett med flöte i
Dr.Hexebergs knekkebrød med baconost, spekeskinke, hardkokt egg, agurk og persille. Earl Grey i koppen
2 skiver Lollypopbrød med makrell i tomat og 10 skiver agurk. Nammis :)
en del sopp med 2 egg over...
3 egg med smør, te med cocosa. Stappmett.
"Karinbrød" med brie og tre kopper STERK kaffe :)
Ble flytende frokost i dag; kokosmelk, soyamelk, egg, kokosolje og noen dråper vaniljestevia mikset i en shaker. Mett nå dog.
lillemeg88
20-03-11, 13:29
omelett med fetaost, og kaffe med kanel og soyamelk:)
Omelett med tacokjøttdeigrester, paprika, fløte og ost
Omelett med cottagecheese, litt fløte, sopp, skinke, løk, ost og bacon.
stekt laks med løk og smørdampa asparges og rosenkål. Taklet ikke min vanlige havregrøt i dag :P
2 smileegg, røkelaks og en tomat
sitter og spiser knekkebrødkjeks med wernersson graddost og kalkun pålegg og eg smørklatt på toppen med halvt egg på yammi dette var godt
omelett av 2 egg,vann,smør,salami og ost
Gylne, flotte muffins med hasselnøtt og vanilje stevia, delt i to, med meierismør på i massevis. :D
Laget meg noe hjemmelaget tomatsuppe i går. Så blir resten av den, pluss egg.
Pannekaker av egg, fiberhusk, rømme og vann. Nammis!
Spekeskinke, hvitost og majones. Møvle møvle.
I dag blei det to blautkokte egg som eg delte i to og hadde litt smør oppi, og 5 lettkokte asparges som eg dyppa i eggeplomma. Eit stort glass vatn.
Sitter og spiser frokost nå. ;) Muffins med meierismør.
Ett kokt egg *overlykkelig* Første måltid siden fredag :D
Kylling-hamburger ( hadde bare kylling-kjøttdeig )
med lavkarbo-hamburgerbrød :)
cc, tyrkisk yoghurt, bringebær og egg.
knekkebrødkjeks med smør ost og kalkunpålegg med egg oppå
Spinatomelett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35215) :)
Halvt beger skyr naturell og like mye kremfløte, og så masse hjemmelaget müsli til (nesten bare ristede nøtter).
Omelett med baconterninger, rød paprika, sjampinjong og ost
Kjøttdeig (+ litt grønsaker) med tacokrydder varmet i fløte.
Elsker denne maten!!!!
Omelett i ovnen med sopp, skinke, løk og ost.
En boks med cottage cheese. Litt stressa, så det fikk være med det. Skal heller kompensere med en skikkelig middag. XD
To nannahknekkebrød med majones, spekeskinke og hvitost.
5 deilige frokostpannekaker med blåbær og creme fraiche.
Er i lykkerus, for det var så godt :D
Hev noe oppi en skål, blandet sammen og spiste så fort at jeg ikke kjente smaken engang. Ah, travle morgener.
Heh, seriøst; soyaflak, hasselnøtter og kokosmasse med usøtet soyamelk og noen dråper stevia. Var alt som var i hus.
Omelett med kjøttdeig, vårløk, sopp og ost.
Osteknekkebrød med egg, bacon og majones. Var deilig!
Ostesneier og spekeskinke med majones. Chai te.
Rosalita2011
25-03-11, 20:08
I dag har jeg spist
omelett av
2 egg
litt salt
pepper
gressløk
"go dæsj" kremfløte
4-5 skiver bacon
Begge deler stekt i meierismør;):D
4 striper bacon og 2 speilegg
lillemeg88
26-03-11, 10:52
Avocado/lime smoothie
hørtes godt ut :) kan du legge ut oppskrift? :)
kan du legge ut oppskrift? :)
Den ligger ute: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991
Siden jeg er på fedon bytter jeg fløte med biola naturell.
lillemeg88
26-03-11, 10:57
Den ligger ute: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991
Siden jeg er på fedon bytter jeg fløte med biola naturell.
tusen takk :D
Den Avocado/lime smoothien er så god :sikle:
I dag ble det bare 2 smileegg til frokost. Enkelt og greit.
lottesinverden
27-03-11, 13:54
Et kokt egg, 1 skive bacon, en posjonspakke leverpostei og et par stenger av jarlsbergost, yummy!!
Lurer på å lage meg kryddermuffins. Er søndag, after all.
ble kyllingfile til frokost i dag faktisk...
jegn har sewtt gjennom mange sider nå.. spiser dere cottage chees rein eller blander dere med noe? før brukte jeg jo syltetøy oppi.. men det er uaktuelt.... men klarer ikke spise den helt rein... tips? er sikker mange svar allere.. men å bla gjennom 63 sider ble strewss nå,. sittet allerede en time å lest gjennom frokost forslag her
lillemeg88
27-03-11, 21:33
jegn har sewtt gjennom mange sider nå.. spiser dere cottage chees rein eller blander dere med noe? før brukte jeg jo syltetøy oppi.. men det er uaktuelt.... men klarer ikke spise den helt rein... tips? er sikker mange svar allere.. men å bla gjennom 63 sider ble strewss nå,. sittet allerede en time å lest gjennom frokost forslag her
jeg blander cottage cheese blandt annet med:
- syltetøy
- kanel
- kakaopulver
- fun light
- gele laget av fun light
- bringebær
- med pisket krem
- som tilbehør til feks taco o.l.
med andre ord - bare fantasien som setter grenser :D
Stevia med smak, Fun light saft eller Lerum syltetøy uten tilsatt sukker er vel noen av smakstilsetningene som blir brukt. Eller kanel og søtning.
ahaaa :) tusen takk for gode ideer.. da hadde jeg visst frokost hjemme til i morgen å :)
Jeg syns det er veldig godt med valnøtter, kanel og sukkerfritt syltetøy i. Ellers er det jo godt middagstilbehør også :)
lillemeg88
27-03-11, 23:16
kom på et tips til :D jeg blandet cottage cheese med egg og stekte det som små lapper! ganske godt med sukkerfritt syltetøy på :) kan sikkert ha feks ost og skinke og sånn også! :D
Gordon Ramseys eggerøre og røkelaks
lillemeg88
28-03-11, 09:40
kyllingkjøttdeig med smørost, parmesan og gulost :)
Mandelpannekaker, baconterninger og rømme. :sikle:
2 kokte egg, smør og en kopp kaffe med fløte
2 stekte egg, 5 bacon skiver og litt majones :)
1 avokado (Hass California selvfølgelig!)
kopp kaffe med 1 ts cocosa
Hildemor på slanking
28-03-11, 13:20
I dag har jeg spist en rekesalat laget med reker, fetaost, og majones. Hadde smeltet osteskiver og grønn salat til
Krem med appelsin- og sjokoladesmak. Et par kokte egg ved siden av.
Siste par dagene før lønning "tager man hvad man haver". Og hey, det smaker godt!
I går spiste jeg 3 knekkebrød med egg og bacon. I dag, spiste jeg 3 knekkebrød med kokt skinke og tomat.
3 knekkebrød høres kansje mye ut, men når jeg deler de i 16 biter, blir det bare små ruter...så det tilsvarer 1,5 ryvita i størrelse.:)
Men jeg blir god og mett.:D
Tyrkisk youghurt med bjærnebær, solsikke frø og soyaflokker. (og en ss honning :flau:)
3 egg med et par små kjøttboller i
Har Nannahknekk i ovnen, så når de er ferdig skal jeg kooooose meg med et par av dem.. Blir vanskelig å velge pålegg da:p Blir nok ett med egg og kaviar også ett med leverpostei.. Eller.. Hjemmelaget reker i majones/creme fraiche.. eller..
lottesinverden
29-03-11, 10:12
http://lottesinverden.files.wordpress.com/2011/03/29032011063.jpg?w=300&h=225
Eggerøre, bacon, 2 cherrytomater, 2 kopper kaffe, 0,7 liter vann
Stekte to egg med en skvett fløte og to-tre skiver norvegia, og fem små skiver skogsbacon. Drakk 5 dl vann til.
CC med en skvett fløte, appelsin-stevia og kanel. Masse kanel.
Salatblader med mye pålegg.
Sen frokost i dag, sånn ferdig salat med kylling og macaroni, bare tok bort macaronien. + 5 små kylling klubber fra coop :)
Ble lenabeatrice sin lunchpannekake med skinke og salat og ost. De 2 første kakene ble ikke helt vellykket, men den 3 jeg stekte ble perfekt.
Hei !
Jeg er helt ny når det gjelder lavkarbo:). Har noen spørsmål når det gjelder brødmat.
Dansk rugbrød og div Wasa knekkebrød (de grove varientene) går inn under lavkarbo ?
Hilsen
Marlén
lillemeg88
31-03-11, 14:13
cottage cheese med pisket kremfløte, solsikkefrø, hasselnøtter, kokos og sukkerfritt syltetøy
Hei !
Jeg er helt ny når det gjelder lavkarbo:). Har noen spørsmål når det gjelder brødmat.
Dansk rugbrød og div Wasa knekkebrød (de grove varientene) går inn under lavkarbo ?
Hilsen
Marlén
Det er en del karbohydrater i wasa og dansk rugbrød, men dette spørs jo veldig hvor mange karbohydrat du vil ligge på daglig. Man er jo "lavkarbo" med inntil 150 gram karber om dagen.
Osteknekkebrød med litt kaviar, majones, salat og egg. Pluss litt mauling av salami :P
1 kokt egg. Resten av den halve kyllingfileten fra i går. Saus med ost og løk i. Og litt surkål.
"Eggesandwich" med kaviar og ost.
I dag ble det Bringebær- og blåbærsmoothie:
ca 25g blåbær, 70g bringebær, 2 store egg, et par ss kremfløte, en ts splenda, et par ss kaldpresset rapsolje og litt vann til passe konsistens
La det inn på diett.no:
Denne har ca 5,5 karber, 19 g protein, 48 g fett, og totalt ca 540 kcal.
Prosentfordeling: Fett 82%, protein 14%, karber 4%
Ørretfile, løk, tomat og en klatt smør krydret og bakt i folie, servert med eggerøre og et stort salatblad, NAM:)
Jeg er helt ny i dette forumet og lurer nå på en ting; har akkurat sett på Frokost TV hvor de har laget lavkarbo brød og muffins. Ser spennende ut, men jeg har ingen peiling på HVOR MYE kan man spise f. eks. av brød. Ser at hele dette brødet inneholder 40 karbohydrater. Husker jeg fikk en liste for ca 30 år siden, hvor man kunne spise ca så mange karbohydrater pr dag. Har ikke denne nå og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med litt oversikt. Tusen takk.:confused:
En mellomting mellom munker og khanom krok drysset med sukrin. I lavkarbo versjon, så klart.
Jeg er helt ny i dette forumet og lurer nå på en ting; har akkurat sett på Frokost TV hvor de har laget lavkarbo brød og muffins. Ser spennende ut, men jeg har ca 30 år siden, hvor man kunne spise ca så mange karbohydrater pr dag. Har ikke denne nå og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med litt oversikt. Tusen takk.:confused:
.
Les litt rundt på forumet, så så finner du mange gode råd. Det dukker stadig opp tråder med lignende spørsmål her på forumet, og det er alltid noe nytt å lære.
Grunnen til at det vil være vanskelig å svare deg bedre, er at det står "egenkomponert" under din kostholdsfilosofi. Da er det jo du selv som velger hvor mange karber du legger deg på pr dag, vanskelig for andre å vite eller mene noe om det. Gi det litt tid, her på forumet lærer man mer hver dag.
En mellomting mellom munker og khanom krok drysset med sukrin. I lavkarbo versjon, så klart.
Oppskrift? :sikle:
lottesinverden
05-04-11, 16:49
naturell yoghurt med hakkede nøtter, linfrø, solsikkefrø bringebær og sukrin
Supperester fra i går :) Sjelden jeg kommer på at frokost ikke trenger ligne frokost, men av og til så ...
2 egg med majones,
4 ruller med ost og skinke! :)
og blåbær te!
Oppskrift? :sikle:
Heh, var litt sånn "sleng sammen det man har" oppskrift. Et par dl kokosmelk, to egg, sukrin til passe søtt, kokosmel og litt glutenmel, kaffilime og en neve revet kokos. Masse smør i panna. Er vel kaffirlimen og kokosen som gjorde det litt mer som khanom krok, og litt mindre som munker. Hadde litt fiberhusk i, men skal droppe det neste gang, synes ting bakt med det kan bli litt for "våte" i konsistens.
I dag ble det rester fra gårsdagens middag! Blomkålgrateng med skinke og ost
lillemeg88
06-04-11, 15:29
I dag ble det rester fra gårsdagens middag! Blomkålgrateng med skinke og ost
oppskrift? :)
lillemeg88
06-04-11, 15:30
cottage cheese med nøtter og lerums sukkerfrie jordbærsyltetøy :)
oppskrift? :)
Jeg tok utgangspunkt i Nannahs oppskrift men tilsatte litt ekstra slik at det skulle bli litt mer smak.
1 stort blomkålhode
100g kremost naturell (hadde rester fra en boks med baconost så jeg brukte det i stedet)
150-200 g revet ost
1 ss rømme
1 egg
1 vårløk
1 gul løk
1 boks med bogskinke
salt og pepper
Kok blomkålen i buketter i usaltet vann.
Hell den i et dørslag og knus/press ut vannet med en potetmoser..el baksiden på ei sleiv. Sånn at det blir en tørr grovknust masse tilbake.
Hell den tilbake i kjelen og rør inn det andre. Jeg valgte å ikke krydre extra her...da jeg syntes osten gir nok smak.
Rør alt godt sammen og hell i en smurt ildfast form.
Stekes på 175g varmluft i 20 min.
Veldig godt med litt paprika rett fra kjøleskapet på toppen. Sikkert veldig godt med bacon også :)
Lavkarboknekkebrød, salat, egg, majones og fenalår.
lillemeg88
06-04-11, 19:59
Jeg tok utgangspunkt i Nannahs oppskrift men tilsatte litt ekstra slik at det skulle bli litt mer smak.
1 stort blomkålhode
100g kremost naturell (hadde rester fra en boks med baconost så jeg brukte det i stedet)
150-200 g revet ost
1 ss rømme
1 egg
1 vårløk
1 gul løk
1 boks med bogskinke
salt og pepper
Kok blomkålen i buketter i usaltet vann.
Hell den i et dørslag og knus/press ut vannet med en potetmoser..el baksiden på ei sleiv. Sånn at det blir en tørr grovknust masse tilbake.
Hell den tilbake i kjelen og rør inn det andre. Jeg valgte å ikke krydre extra her...da jeg syntes osten gir nok smak.
Rør alt godt sammen og hell i en smurt ildfast form.
Stekes på 175g varmluft i 20 min.
Veldig godt med litt paprika rett fra kjøleskapet på toppen. Sikkert veldig godt med bacon også :)
tusen takk! naaam :) den skal prøves!
2 stekte egg med meierismør.....nam, nam......
lottesinverden
06-04-11, 20:00
En kopp kaffe blandet ut med en skje proteinpulver, hadde veldig dårlig tid i dag tidlig. (prøver å finne en måte å få i meg proteinpulveret på, kan jo ikke kaste det)
lillemeg88
06-04-11, 20:03
En kopp kaffe blandet ut med en skje proteinpulver, hadde veldig dårlig tid i dag tidlig. (prøver å finne en måte å få i meg proteinpulveret på, kan jo ikke kaste det)
jeg har et proteinpulver som smaker litt rart, trikset mitt er:
bland proteinpulver, kakaopulver og johannesbrødkjernemel, og bland inn kaldt vann (evt melk/fløte), og så koker du det opp. da blir den tykk og god når den varmes opp! så pisker jeg kremfløte og tar en klatt på toppen :)
to stekte egg og en pakke grovskjært bacon, stekt. nomnom :D
Hasselnøttkaffe og noen dulcita-tomater. Fikk det litt for travelt til å lage noe ordentlig, men tok det igjen med middagen.
Kotelett kokt i rød chilli paste og kokosmelk. Servert sammen med stekt pepra sopp og ekkerøre:) (liker ikke kotelett, men når jeg kokte den i rød chilli paste og kokosmelk, var det meldig godt, kanksje fordi at det dekka over kotelettsmaken) METT BLE JEG IALLEFALL:)
frokost/lunch/middag ble det i dag ettersom jeg sov helt til 1615 :O
ble 2 stekte egg.. en burger å noen biter fra bog skinken ...
I dag ble det eggerøre og røykelaks :)
Svart kaffe og nikotintyggis:_oppgitt:
Svart kaffe og nikotintyggis:_oppgitt:
Uff da!! Ikke mye spennende.
Håper det går bra med røykestoppen :klem:
Uff da!! Ikke mye spennende.
Håper det går bra med røykestoppen:klem:
Takk:)
Det går bra, men har fortsatt røyksug om morran:nedfor:
Takk:)
Det går bra, men har fortsatt røyksug om morran:nedfor:
Tyggis trigger røykesuget. Forsøk med plaster i stedet.
Tyggis trigger røykesuget. Forsøk med plaster i stedet.
Ja, tror jeg gjør det:)
Omelett med baconbiter, sjampignon og ost.
stooort glass med eggmelk kakao
Svart kaffe og nikotintyggis i dag også gitt:(
Grøt av kruskakli, fiberhusk, sesamfrø og kokosmasse, med kanel, sukrin og masse smør. XD
Ble bare en kopp kaffe ( hadde veldig dårlig tid):rolleyes:
lillemeg88
12-04-11, 09:23
kyllingkjøttdeig med ost og kremost
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.