View Full Version : Hva har du spist til frokost i dag?
StegforSteg
10-02-12, 13:56
Krom, Omega 3, vann og kaffe med cocosa. Fantes ikke sulten....
Jeg var der igjen :rolleyes:
Siste rest av suppa fra 2 dager tilbake :)
Kokt egg med apetittsild:) (er den grei og spise med tanke på kh:confused:)
Ble avokadosmoothie i dag igjen - sunt, enkelt og godt
Stekt laks og blandet salat med rømme. Nam nam!
Kokt egg med apetittsild:) (er den grei og spise med tanke på kh:confused:)
Det er helt sikkert bra med sukker i laken, for den virker rimlig seig synes jeg :mad:
Det er helt sikkert bra med sukker i laken, for den virker rimlig seig synes jeg :mad:
Hmm.. jeg vil ha apetittsild om morran fo f....n:(
Hmm.. jeg vil ha apetittsild om morran fo f....n:(
Du kan så si.....
Jeg lager mye sild til jul, og da kjøper jeg kryddersildfileène fra Carlo. De ligger i lake som også helt sikkert er full av sukker. Det står ikke noe om næringsinnhold på boksene. Jeg har bestandig lurt på hvor mye av dritten som egentlig trekker inn i fisken.
Hm.... nytt forskningsprosjekt på gang ;)
Du kan så si.....
Jeg lager mye sild til jul, og da kjøper jeg kryddersildfileène fra Carlo. De ligger i lake som også helt sikkert er full av sukker. Det står ikke noe om næringsinnhold på boksene. Jeg har bestandig lurt på hvor mye av dritten som egentlig trekker inn i fisken.
Hm.... nytt forskningsprosjekt på gang ;)
Ja, vi forsker videre, blir litt svett kjenner jeg:p
Frokosten til i morgen er klar! Eggemuffins med spinat og fetaost :D
Takk for godt tips!! Skal teste ut disse :)
Rester fra gårsdagens middag, hjemmelaget fiskesuppe! :D
Hørtes deilig ut! Har du en oppskrift på den? Er den ok på ketolyse? Savner fiskesuppe...
120 g kyllingfilet, en stor bit edamer, olivenolje og tahini. Te med soyamelk og natreen.
Omelett av 3 egg + hvitost, kokt skinke og baconost med pepper. Skikkelig kraftkost!
Hjemmelagde knekkebrød med leverpostei, majones og agurk. Nomnom!
StegforSteg
11-02-12, 11:37
Ble kaffe, vann og tabl når jeg sto opp.
Nå har jeg spist en halv skyr med linfrø, sesamfrø og solsikkekjerner. Toppet med 3 ss fløte.
2 tynne, rista lavkarboskiver, 2 steikte egg med ost oppå og ei steikt oste/baconpølse :) og litt paranøtter.
Lagde fantastiske "pannekaker". Pisk sammen egg og litt vann, varm opp pannen med litt smør. lag syyyyltynne eggepannekaker, som stekes på middelsvarme. Tok på mozarellaost og bacon og la dem sammen som pannekaker. Helt herlig, og en deilig variasjon fra eggekonsistensen ;)
Hjemmebakt protein-rundstykke med smør, edamer og kalkun og litt tagatosesjokolade.
En kopp kaffe med fløte,og 30 gr.fransk brie :o
En halv skyr med litt sukkerfritt jordbærsyltetøy. En tomat i skiver med ost og krydder på.
StegforSteg
12-02-12, 13:27
Svineribbe, blir det til alle måltider i dag :D
en kakaokjeks fortsatt varm, med saltet smør, ost og kalkunpålegg.
Kesam med linfrø og syltetøy.
lille_trille
13-02-12, 10:07
1 stk. Nannahs knekkebrød m/ Smør, skinke og hvitost.
Kokte egg med litt kaviarmix på.
StegforSteg
13-02-12, 11:13
2 fiberrik med masse pålegg på. (Havnet i tidsklemma - og blir der i hele dag, så det var greit med litt ekstra karbo på morningen i dag :) )
Stor frokost: stor salat med rå tahinisaus og olivenolje som dressing, litt så lett-ost i biter og en kyllingfilet i remser oppi.
Ribbe, brun saus og fløtegratinerte grønnsaker! :D
Ribbe, brun saus og fløtegratinerte grønnsaker! :D
Det var froksten sin det:D
Det var froksten sin det:D
Jepp! OG jeg spiste den med et smil om munnen og helt uten et snev av dårlig samvittighet! :D
Avocadosmoothie, kaffe med cocosa, b- og d vitaminer, magnesium
To mandelkjeks med edamer.
Resten av kyllingsuppa fra i går :)
I dag prøvde jeg meg på 1 helseklibrød rug (2,9 karbo pr skive), sammen med 2 kokte egg og litt kaviarmix.
Ikke noe revolusjonerende på matfronten her; kyllingfilet med hvetekimolje og tahini fra Monki + edamerost.
Jeg prøver å drepe resten av fiskegratengen fra middagen for 2 dager siden. Litt til frokost - og gjett hva det blir til middag :p
Ikke noe revolusjonerende på matfronten her; kyllingfilet med hvetekimolje og tahini fra Monki + edamerost.
Ikke her heller, egg og sild:p
Nybakt protein- kakokjeks med smør.
Eggerøre og røkt ørret, og litt italiensk salat, + tre perletomater. Te med cocosa.
Kokt egg med kaviarmix, oljer og vitaminer:)
Johnny_b_good
20-02-12, 04:22
Kyllingmix med olivenolje og linfrøolje.
Har spist stortsett det samme til frokost den siste tiden. Så frem til jeg blir lei av denne frokosten så lar jeg være å poste det samme hver dag :)
Nannas knekkebrød med ost, salami majones og agurk. +vann:)
Har spist stortsett det samme til frokost den siste tiden. Så frem til jeg blir lei av denne frokosten så lar jeg være å poste det samme hver dag :)
Samme her, egg med kaviar , egg med sild ,oppatt og oppattatt:D
Gresk yoghurt med linfrø, hampfrø uten skall, friske bær og en halv avokado :p
Samme her, egg med kaviar , egg med sild ,oppatt og oppattatt:D
En god ting kan aldri gjentas for ofte ;)
Hjemmelaget lefse med smør og ost på.
Frokosten min var det vanlige, en banan. Absolutt ikke lavkarbovennlig, men jeg har tenkt som så at så lenge jeg tar av hver uke så kan det ikke være så ille. Jeg har spist en banan når jeg kommer på jobb hver arbeidsdag i flere år nå, så det er en godt innarbeidet rutine kan man si. Må innrømme at jeg sliter med å finne på noe annet å starte dagen med, men jeg får kanskje til noe snart?
Kokt egg med kaviarmix:p Men nå er kaviartuba tom, og det skal ikke handles ny:rolleyes:
Bringebær og blåbærsmoothie + tran og litt vitaminer
kaffe med cocosa
Frokosten min var det vanlige, en banan. Absolutt ikke lavkarbovennlig, men jeg har tenkt som så at så lenge jeg tar av hver uke så kan det ikke være så ille. Jeg har spist en banan når jeg kommer på jobb hver arbeidsdag i flere år nå, så det er en godt innarbeidet rutine kan man si. Må innrømme at jeg sliter med å finne på noe annet å starte dagen med, men jeg får kanskje til noe snart?hva med en søt hjemmelaget kakaokjeks med smør?:)
Det skal jeg ha imorgen før jeg skynder meg på jobb.
En 'fastelavens'kokosmjølbolle med massevis av kvitost og endå meir paprika :)
lille_trille
22-02-12, 08:16
1 stk. lavkarboskive m/ skinke, ost og paprika.
En kakaokjeks med smør og en bit kyllingfilet.
hva med en søt hjemmelaget kakaokjeks med smør?
Ja, kanskje det? Det hørtes jo godt ut, får se om jeg finner oppskriften slik at jeg kan lage meg en boks. Disse er gode altså? Har prøvd å bake litt forskjellig av lavkarbosaker, og så langt er det vel bare knekkebrødene og en mandelbunn med sjokoladekrem oppå til selskapsbruk som egentlig har falt i smak..
1.5 lavkarborundstykke med philadelphia, spekeskinke, reker og majones.
Røkelaks i dag også
Og jeg spiser silda mi:D
Og jeg spiser silda mi:D
Vi utvikler vel snart gjeller for å svømme rundt i suppa :eek:
Vi utvikler vel snart gjeller for å svømme rundt i suppa :eek:
:eek::eek::eek: NEI VIL IKKE:eek:
:eek::eek::eek: NEI VIL IKKE:eek:
Blop blop :D
lille_trille
23-02-12, 08:25
Lavkarbobrød m/skinke og majones.
To kokte egg med majones, og et stort stykke rød paprika + 1ts cocosa i lunkent vann :)
kyllingfilet med olivenolje og tahini + edamerost.
Proteinshake (sjokoladesmak) med en god dæsj smelta smør oppi! En skje tran, en skje sana sol. NamNam, sunt, lavkarbo, + fett + proteiner, helt sjef det. En god start på dagen med dagens viktigste måltid betående av litt energi fra fett, litt byggesteiner fra proteiner, og litt vitaminer og mineraler og oljer fra sana og tran. Herlig!
+ En liten lavkarbo skive med litt makrell i tomat, salt pepper, sitronsaft, og en kopp te med fløte. Sist men ikke minst, the "grand finale", en deilig morgenrøyk, med en kaffe på si, med fløte oppi, mens man beundrer soloppgangen. Helt sjef det.
Lapper!
På tide å legge ut en supergod oppskrift på lapper som min kusine har gitt meg. Den er sikkert postet et annet sted, men skitt au :)
200 g philadelphiaost
1/2 del sukrin
1/4 ts vanilje (kan droppes)
3 egg
1 1/2 ts bakepulver
2 store ss fiberhusk
Rør phiadelphiaosten og egg til den blir jevn, blad inn sukrin og vanilje.
Rør inn fiberhusk og bakepulver, la den stå å svelle i 5-10 min.
Stek små lapper, så er de lette å snu.
Jeg hadde i tillegg oppi litt kardemomme, og serverte med sukrin, rømme og kanel :)
God helg!
2 kokte egg, vitamintilskudd og udos:)
Faktisk omelett med sopp og salat. Lenge siden.
Grønnsakssmoothie
1/2 avokado, 1/2 tomat, litt løk og litt hvitløk, 2 egg, ca 80g CC, en skje proteinpulver, litt udos og litt vann + litt vitaminer
Peanøttmelkjeks med bremykt og edamer + 23 g mørk tagatosesjokolade.
2 kokte egg, litt kaviar mix, litt stekt bacon og 1 helseklibrød.
Siden det er helg;
Ostegratinert fenikkel m chilli, stekt sopp, hjemmelagd burger m bacon, og en liten salat av tomat, karse og paprika :)
Mett ja!
Tror dette teller som lunsj også :)
hjemmelaget atkinsbarkule, hjemmelaget peanøttmelkjeks med bremykt og edamer+ påleggsørret.
lille_trille
27-02-12, 09:42
1 skive m/smør, skinke og ost.
Samme som i går, litt bacon, 2 kokte egg og et helseklibrød med kaviarmix.
Knekkis med smør, ost og skinke.
2 kokte egg, 1 helseklibrød,litt salat og litt bacon.
Lavkarbobrødskive med ost og salami + 2 kokte egg
Jobben ringte og lurte på om jeg kunne komme i full fart. Det gjorde jeg, og frokost ble en pære.
Røkelaks og eggerøre med soltørket tomat. Enda mer fersk tomat til.
1 pære skjært i terninger, mager kesam og linfrø.
Litt suppe :o
Nå går det over stokk og stein her:lol:
en peanøttmelkjeks med bremykt, en halv kyllingfilet med en ts olje, og 50 g så lett ost.
Nå går det over stokk og stein her:lol:
Ja jeg vet det ;) Men jeg laget en stor kjele i går, og den så bare så fristende ut at jeg måtte ha litt.
MÅ ha det - bare MÅ ha det...................... :p
Kyllingfilet med hvetekimolje og mandelsmør+edamer og hjemmelaget fudge.
Knekkebrød med taco-smøreost.
I dag blei det 2 små pannekaker med lerum syltetøy uten sukker.
2x hjemmelagde timian-basillikum-soltørket tomat-parmesan-norvegia-frømuffinsboller med smør.
Mye! En hjemmelaget peanøttmelkjeks med smør og edamerost, liten kyllingbit og to biter proteinberiket sjokolade. Sulten som en skrubb siden jeg ikke spiste etter 18 igår og var oppe til 01.
2x hjemmelagde timian-basillikum-soltørket tomat-parmesan-norvegia-frømuffinsboller med smør.Det hørtes digg ut!!Har du oppskrift?
Det hørtes digg ut!!Har du oppskrift?
Kommer... må bug-teste den litt mer. ;) Var ikke helt sånn som jeg ønsket....
To kokte egg med majones, 4 perletomater, ei stor ts cocosa og to ss udos :)
Arme riddere (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2012/03/arme-riddere-lavkarbo.html) :stortsmil
http://2.bp.blogspot.com/-IKfnYys_VVI/T1tGwj9_CaI/AAAAAAAAGks/CNG4PX--7Go/s320/0006+arme+riddere.JPG
2 peanøttmelkjeks med bremykt, røkt laks og ost.
Jeg hadde bare et kokt egg i dag med mye smør.....var ikke sulten. Men det smakte godt med en kopp kaffi med fløte:D
Ei skive brød med skinke og ost :)
En liten skive ostefrøbrød, 2 kokte egg + kaviar.
Egg som veide 117g!! (stakkars høne:eek:)
Egg som veide 117g!! (stakkars høne:eek:)
:lol:
Ost og skinkeruller her.
Frokostblandning med tyrkisk yogurt.
Jeg ser ut til å forfølge deg idag, senka;)
Kesamkjeks med bremykt, røkt laks og port salut+ hjemmelaget peanøttkrem, mandelkrem og sjokolade.
Ei skive med Malice`s brød med meierismør og en boks med makrell i tomat.
Kaffe med cocosa og kanel, og vaaaaann :D
En liten skive ostefrøbrød, 2 kokte egg + kaviar.
+ en skive røkelaks.
Egg med kaviar her også:)
Det vanlige. Men med litt cottage cheese i også. Så: cc, kesam, pære og linfrø.
I mrra tror jeg jammen jeg tar en sånn:D
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/291831_297887436888471_100000016515011_1239063_239 307045_n.jpg
I mrra tror jeg jammen jeg tar en sånn:D
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/291831_297887436888471_100000016515011_1239063_239 307045_n.jpg
Tror jammen meg du har tjustartet i dag jeg Langaard - stavingen har jo gått rett vest :eek: :p
Tror jammen meg du har tjustartet i dag jeg Langaard - stavingen har jo gått rett vest :eek: :p
Å f.....tatt på fersken, ja:rodme::lol:
hardkokt egg med majones og salami.
I dag ble det smørgrøt, synes det er så godt av og til og holder meg mett veldig veldig lenge.
http://3.bp.blogspot.com/-AKwjY2kiSnM/T2ZlHbuSxtI/AAAAAAAAGm0/_padV4fOYqE/s320/0063+kyllingfrokost.JPG
andrineandrine
20-03-12, 16:13
Oi, Mariann S! Det så deilig ut! Hva er alt det du har i??
Jeg spiste to knekkebrød med en slags tomat-paste som jeg fikk av noen venner, med tomater på :)
Oi, Mariann S! Det så deilig ut! Hva er alt det du har i??
Jeg spiste to knekkebrød med en slags tomat-paste som jeg fikk av noen venner, med tomater på :)
Veldig enkelt, og supergod frokost :)
Masse paprika, ostebitar, kyllingfilet, kokt egg, tomat og creme fraiche.
To stk Nannahs knekkebrød med gul ost :)
lefse med bremykt, påleggslaks og dijon sennep
Same old :) med cottage cheese for tiden :)
Litt ekstra karbo i frokosten/lunsjen min i dag i forhold til hva det pleier. Jepp, tom for egg... Tomatsuppe med brune bønner!
Samme i dag: to stk Nannahs knekkebrød med gul ost :)
Brownies :-D
Jeg har alltid likt kake til frokost, men siden det har vært fy fy er det ikke ofte jeg har spist det. Store deler av livet har jeg derfor ofte hoppet over frokosten. Men på lavkarbo ser jeg ikke at det ikke er et godt alternativ. Jeg har laget Brownis sånn ca ut fra en oppskrift jeg fant her inne. Har en kopp kakaopulver, 50 g tagatesse, ca 4 ss kokosmel, en kopp cocosa, bakepulver, 5 egg og valnøtter. Kaken varer nok til frokost en uke. Har kost meg med frokost i to dager nå. Brownies og kaffe er som en ferie - dette øker livskvaliteten, men er dette for godt til å være sant? Noen som har formeninger om dette? Er fremdeles i ketose så det virker ikke inn på det for meg i allefall.
tykk lefse av hvitter og prottispulver med bremykt, ost og finnbiff. og en hjemmelaget sjokoladebit
"Kaldtallerken" bestående av kokt egg, morrpølse, gul ost, litt paprika og vårløk :)
Og 1stk Nannahs knekkebrød :D
Proteingrøt med tyttebær i.
Eggepannekaker med ost, salami, agurk og en liten dæsj rømme i.
Frokostlapper og bacon. Kaffe med cocosa.
lefse av peanøttmel og prottispulver, med smør, ost og kylling på
Kokoskrem med vaniljestevia dråper :o
Omelett med grønnsaker,rømme..
Cottage Cheese. Kjedelig, men greit.
2 skiver parmesanbrød med smør. Endelig funka oppskrifta brukbart.
hexebergs briks med bremykt, gulost og tahini.+ hjemmelaget sjokolade.
I dag ble det lavkarbogrøt, er jammen ikke mye som skal til av den før man er stapp mett i mange timer etterpå.
Jeg må bare spør - hva lager du lavkarbogrøt av? :):)
kokokaffe og en bounty. :P
En grønn paprika delt i to, et egg knekt oppi hver halvdel, godt med chili pickle (eh, syltet chili?), litt ost på toppen, bakt i ovn på varmluft. Fortært med et par teskjeer rømme for fettprosentens skyld. Ble fryktelig godt!
Kyllingkjøttdeig, rømme og chunky salsa med liksom tortillalefse. (Ligna ikke mye) Og eggehvitefluff med stevia hasselnøtt. Woop woop!
Ei tynn lavkarboskive med en haug av eggesalat; kokte, hakka egg blanda med majones, salt og pepper,
finhakka løk, masse oppkutta paprika og fårepølsebitar.
Oj for ei stor skive, sa ungane som spiste ilag med meg :D
hexebergs briks med bremykt, masse pålegglaks + gulost. Nyyydelig!
Torskerester fra middagen i går + torskerogn og litt majones over! Proteiner :) Nam!
lagde lefse med mandelmel, eggehvite, kakao og suketter jeg stekte i panne, og det ble kjempegodt, tok på bremykt og biter med kyllingfilet og ost.
Omelett av 2 egg og 100 g spinatputer, og 2 remser bacon - Så sunt, så godt, og så fin farge da :D
Jordbær og pære i biter med cottage cheese og linfrø. Jordbæra var prikken over i'en. Nydelig!
Kokt egg med smør, og en skive parmesanbrød.
Roastbiffsalat.
Rev roastbiffskivene i mindre biter og heiv det opp i en dressing lagd av creme fraich, majones, hvitløk, salt og pepper.
Og noen jarlsberg-skiver og solsikkefrø.
Kokt egg, majones og kaviar.
en litt rar kakaokjeks av cc,med bremykt og edamer på, og en skje søt peanøttkrem og en bit hjemmelagd sjokolade med hasselnøttmel til
Moussaka, restar frå middagen i går :)
Nordmørsloppa
03-04-12, 14:31
i dag var det rester fra i går
reinsdyrkjøtt med tranebær og gojabær, soltørkede tomater, brokkoli, blomkål, gulrot og sjy av steikefettet med noen dråper sitron..NAM NAM!
ordentlig steinalderkost!
Tyrkisk yogurt med frokostblanding (Hexeberg);)
min nye "dilla på frokost": cc-kakaokjeks med bremykt, edamer og rå tahinisaus over, spist med kniv og gaffel og med hjemmelaget sjokoladebit med mandelmel i til frokostdessert:)
2 kokte egg med salt og meierismør :)
Eggemuffins! Eller omelett i muffinsformer om du vil. Nam. Har med en liten ladning til togturen også, i tillegg til salat med kokt egg, ost og hvitløksdressing :D
Bringebær- og blåbærsmoothie
I dag hadde jeg lyst på noe skikkelig godt til frokost, så da ble det en kjempestor smoothie:
2dl kokosmelk
3 rå egg
nesten 100g bringebær
noen dråper stevia
Skikkelig nammenam!
kakaokjeks med bremykt og edamer med tahinisaus over overstrødd med rista sesamfrø
Power-smoothie med mye sunt i
+ tran og vitaminene
Smoothie av 2 egg, 1,5dl kokosmelk og en spiseskje solbær. Stevia vanilje som søtning. Og så et glutenfritt knekkebrød med smør og tunge til.
3 slicer med engelsk bacon. Føler meg som den klisjeen, men det var godt da. :)
Jeg spiser stort sett 2 stekte egg og 2 skiver bacon, En tomat i skiver stekt i baconfettet smaker godt til.
I dag var jeg imidlertid lei eggene og har spist havregrynsgrøt som bestod av 30 g store havregryn
20 g solsikkefrø
10 g linfrø
2 ss cottagecheese
1 ss matolje
litt salt og flytende natreen
Ble kjempemett og tar nå en kopp kaffe med litt mørk sjokolade.
Bruker diett.no mye for å sjekke hva jeg får i meg. Dagens frokost holder meg innenfor karbomålet mitt, men kan nok ikke spise dette hver dag. God avveksling.
lille_trille
10-04-12, 09:56
1 skive lavkarbobrød med baconost og fårepølse. Litt paprika.
Proteindrikk, tran, udos og c vitamin:)
2 FiberRik med makrell i tomat, kaffe med cocosa og innholdet i tirsdagsplassen i dosetten ;)
Hjemmelaga is rett fra boksen! Hehe, kom hjem fra påskeferie, og hadde så å si ingentingå spise her ;)
Blir likar imårra!
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/Lollypoop/DSC_0007-1.jpg
Omnomnomnomnom
To kinakålblader med pålegg på (ost og pastrami, ost og skinke) Jeg har fått sansen for kinakål - friskt og godt, og kraftige nok blader til å tåle vekten av ting man putter på uten å klappe sammen.
6 kyllingvinger. yummy. ^_^
Et og et halvt kokt egg, det siste halve knabba bikkja:p
Trultemora25
11-04-12, 21:18
Frokosten i dag:
Smekket sammen egg, bacon, vårløk, spinat, grønn paprika, chilli og litt fløte i panna. En liten kaffekopp og et glass olden m/kullsyre og en limebåt drakk jeg til.
:)
Hepp hepp!
lille_trille
12-04-12, 08:06
Tidlig oppe. Ble en liten skive (lavkarbo naturligvis) med smør og Lerums syltetøy. Blir lenge til lunsj så har noen osteknekkiser og litt grønt i en boks.
I dag ble det svigermors pirog på glutenfritt mel. Ikke akkurat lavkarbo, men med kål, egg og smeltet smør ble jeg da mett. :) Og godt er det.
I dag ble det svigermors pirog på glutenfritt mel. Ikke akkurat lavkarbo, men med kål, egg og smeltet smør ble jeg da mett. :) Og godt er det.
Men hørtes veldig godt ut da :D
Tror jeg kommer til å savne Cornish pasty noe veldig når vi reiser på ferie. Men - man må lide for skjønnheten (les: slankheten :p)
Men hørtes veldig godt ut da :D
Tror jeg kommer til å savne Cornish pasty noe veldig når vi reiser på ferie. Men - man må lide for skjønnheten (les: slankheten :p)
Jeg må faktisk - veldig vantro fordi jeg har vært bokstavelig talt avhengig av gjær- og hvetebakst - si at melmat er ikke nøye lenger. Savner pizza en sjeeeeelden gang, men det er lettere enn forventet å leve uten. Men det er generelt lettere når man ikke har noe valg... og når kroppen sier fra såpass sterkt så får jeg bare høre...
I morgen blir det fiskekaker fordi jeg har funnet en lokal produsent som bare bruker litt potetmel i fiskekakene... :D Og jeg gleder meg faktisk... (Å glede seg til fiskekaker er egentlig litt merkelig.)
Cc-kjeks med bremykt, edamer, røkelaks og tahini.
Ble 2stk Nannahs knekkebrød med gul ost :D
lille_trille
13-04-12, 08:03
2 stk. knekkebrød (fiberrik) med smør og Jarlsberg. Noen sukkererter og cherrytomater. Kaffi + vann.
Fiskekake og baconbiter stekt med paprika, sopp, minimais og purre. :) Og grønn te.
Masse, som vanlig. En hjemmelaget kjeks med smør og en ss tahini og en stor bit så lett gulost (59g) og 4 skiver påleggslaks og to biter hjemmesmelta sjokolade.
Stekt egg, skinke, agurk og sommersalat.
Ble kokt egg, litt røkt laks og gulost :)
Nordmørsloppa
14-04-12, 21:41
tørka oksekjøtt,mandler, sesamfrø, tyrkisk yogurt med balsamicoeddik og westershiresaus. 3 baconskiver, to egg og meierismør. dessert...frossne blåbær med 1ss cocosa og 1ss økologisk honning varmet i microen. NAM! :p
800kcal i en smell! yammy:D
tørka oksekjøtt,mandler, sesamfrø, tyrkisk yogurt med balsamicoeddik og westershiresaus. 3 baconskiver, to egg og meierismør. dessert...frossne blåbær med 1ss cocosa og 1ss økologisk honning varmet i microen. NAM! :p
800kcal i en smell! yammy:D
Sulten om morran, ja:D
Nordmørsloppa
14-04-12, 22:12
Sulten om morran, ja:D
oh yeah:p
og veldig godt med mat man kan spise seg ordentlig mett på nå som jeg gjør periodisk faste , og har frokost klokka 12:D
I dag spiste jeg egg og bacon! -For første gang siden før jul faktisk!
-Og folk tror lavkarbofolk velter seg i bacon... :rolleyes:
-Men det var godt da! :)
Smoothie av kokosmelk, eggehvite (rester i en kopp), sukrin, vaniljestevia og solbær. Ble merkelig fordi fettet skilte seg.... Men smakte greit.
I tillegg en fiskekake og eggerøre, finsnittet purre, paprika, rødløk og rucola. Blir forhåpentligvis mett til middag av dette.
Nordmørsloppa
15-04-12, 11:13
3 egg, 3 slice bacon. Tørka reinsdyrkjøtt med dipp( tyrkisk yogurt med balsamicoeddik). Dessert: skogsbær med ekte honning, sesamfrø og hakkede hasselnøtter...i microen :D nam nam!
hjemmebakt cc-kjeks (igjen) med bremykt, ost og tahini + noen biter kylling.
Nordmørsloppa
15-04-12, 11:40
hjemmebakt cc-kjeks (igjen) med bremykt, ost og tahini + noen biter kylling.
mmm! det er godt det:p
mmm! det er godt det:p
Ja, så det ble det samme idag:) men litt mindre kylling fordi jeg ville ha påleggslaks også:)
fiskekake og falaffel. :)
1 kokt egg, 1 boks tunfisk (i vann), to spiseskjeer cottage cheese, 1 spiseskje seterrømme, 10 dråper tabasco.
lille_trille
16-04-12, 10:45
1 knekkebrød m/kvitost.
1 kokt egg, 1 boks tunfisk (i vann), to spiseskjeer cottage cheese, 1 spiseskje seterrømme, 10 dråper tabasco.
Så godt ut. :)
2 speilegg med salt og peppermix, isberg agurk tomat og avocado :-)
Mager kesam, blåbær, linfrø og 1 pære.
Så godt ut. :)
er bedre med majones enn CC må keh innrømme, men tenkte jeg skulle kutte litt fett fra frokosten.
Nordmørsloppa
16-04-12, 20:47
frokost klokka 12 ....4kyllingklubber, 2 egg med meierismør, 1banan og 1 boks ananas i egen juice i mascarpone:D Yummy!
Samme som i går, men med jordbær istedet for blåbær :)
1 skive Norvegia (ikke en særlig god ost), 1 egg, 2 spiseskjeer CC, 3 cherry tomater, noen dråper tabasco. Og den første av mange flasker vann.
Falafler, fiskekake og blandet salat.
Nordmørsloppa
17-04-12, 10:11
3 egg med MYE meierismør:p enkelt og godt!
Smoothie med blåbær og bringebær, CC, 2 egg, udos
+ tran og litt vitaminer
Tyrkysk yogurt med litt bær:)
To kokte egg før fjelltur:)
To kyllingfileter, 1 paprika, rømme, ketchup.
1 egg, 1 boks tunfisk i vann, 2 spiseskjeer CC, 2 teskjer seterrømme, tabasco
Fiskekake, falaffel og smør.
Nordmørsloppa
18-04-12, 22:42
2egg med 30g meierismør, 300g kyllingvinger med skinn, 50g mascarpone i ananasbiter og ananasjuice, 50g kanalope melion, 100g banan, 15g pistasjnøtter, 15g 70%mørk sjokolade og 10g balsamico balsam:D
Ett av dagens 2 festmåldit! :D
1200kcal i ett jafs:p
Vaniljekesam med blåbær! Herreguuuud det er godt :-)
Nordmørsloppa
18-04-12, 23:07
Vaniljekesam med blåbær! Herreguuuud det er godt :-)
Det er nam nam! :p
1 egg, 1 boks tunfisk i vann, 2 spiseskjeer CC, 2 teskjer seterrømme, tabasco
Dette hørtes så godt ut at jeg måtte prøve selv :D
Ble litt enkel versjon da, tunfisk med litt majones, cf og masse tabasco og litt rå løk. Yummi :sikle: Dette blir det mere av, i mange varianter :)
Johnny_b_good
19-04-12, 07:58
Eggerøre og salat. Godt å komme seg i gang igjen. Og ikke minst kanon å være mett uten å være stinn og jævlig.
Nå lager vi kjøttkaker til senere i dag.
Fiskekake, falaffel og smør.... og salat.
Dette hørtes så godt ut at jeg måtte prøve selv :D
Ble litt enkel versjon da, tunfisk med litt majones, cf og masse tabasco og litt rå løk. Yummi :sikle: Dette blir det mere av, i mange varianter :)
Tro jeg kjører en reprise på denne jeg, var veldig godt :D
En kopp te med to ts cocosa
2 kokte egg med remulade
Kaffe
Johnny_b_good
20-04-12, 06:40
Kjøttboller, coleslaw og salat.
1 boks tunfisk, 1 egg, 2 spiseskjeer CC, 1 spiseskje rømme, tabasco
Ble inspirert:
1/2 boks tunfisk, 1 hardkokt egg, salat, rucola, et par soltørkede tomater, kapers, et par sukkererter, cherrytomat, litt mais og aïoli.
En kopp te med to ts cocosa
2 kokte egg med remulade
Nordmørsloppa
20-04-12, 13:45
isbergsalat med purre,tomat,agurk,feta,salatfrø,rømmedressing,rødl øk, skinke og egg. dessert blåbær,bringebær og ananas i egen juice med mascarpone...toppet med litt sukrin:D i love my food!:p
Antoinette6
20-04-12, 13:47
Fløtekaffe !
Sein frokostsalat:
Rucola, salat, agurk, tomat, mais, salte gresskarkjerner, en squirt sitron, 1/2 boks tunfisk, 2 egg og majones... og litt kapers + aioli.
Til frokost ble det svinebiff med brokkolimos og blå castello :D Og nå har jeg spist lunsj også; tyrkisk yoghurt med Lerums sukkerfrie jordbærsyltetøy. Gleder meg allerede til burgerne til middag!
Omelett av 3 egg, masse raspa ost og 2-3 ss creme fraiche og krydder :)
Og so en haug med paprika :):)
Tunfisk med litt masjones, litt cf og masse chilikrydder :)
Og litt agurk og paprika og sånt.
Nordmørsloppa
21-04-12, 15:11
Blåbær og bringebær med kremost(halvparten kremost ananas og mandarin og halvparten mascarpone- ha i sukrinmelis, MASSE ;)
2egg, 20g meierismør, 50g nøtter
1 ss cocosa
Et par krus kaffe
Merkelig at man får kroppen til å fungere bare på cocosa.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.