View Full Version : Hva har du spist til frokost i dag?
egg, kaviar, røkt ørret, smør og GF-knekkebrød
I skikkelig fet lavakarboånd, har jeg spist grillskiver :eek:
Smoothie med:
- bringebær
- blåbær
- CC
- tyrkisk youghert
- 1 egg
- litt vann
-1 ss rapsolje
- litt søtning
Eggerøre og noen fantastisk gode jordbær. :)
200 gram flintstek skåret i terninger, dyppet i mager kesam!
Avkokt laks (er det det det heter når den er kjølt ned i kokevannet/laken?)
Med vanlig tilbehør -
dvs agurksalat, rømme, grønnsaker (i dag en grønnsaksmos av sellerirot og brokkoli, veldig god)
- alt rester fra i går
Edit: Godt som bare det!
Delte kokt egg med bikkjefilla igjen:p
Delte kokt egg med bikkjefilla igjen:p
:lol:
Jordbær og vaniljekesam.
:sikle:
Cottage cheese, linfrø og jordbær.
en rugsprø med smør, ost, skinke og paprika. Svart kaffe til.
Jeg fikk smake kokt egg med kaviar av bikkjefilla:p
1 rugsprø m. gulost. 1 kokt egg. Favorittfrokost om dagen :D
Jeg fikk smake kokt egg med kaviar av bikkjefilla:p
Så snill bisk! ;)
Her ble det eggerøre og jordbær igjen. Fått dilla. :p
Litt spicy laksesuppe og et hjemmelaget frøknekkebrød med smør og skinkestek.
Kjapp fiskesuppe (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1360968#post1360968)
To kokte egg på ett Karin-brød og litt CC :)
Omelett av soltørket tomat, 2 egg, suppekjøttboller (tilbudspakke), ost, stekesmør og sellerisalt. Tilbehør var et glass kombucha og en stor skje ekte sauerkraut.
Ikke den mest vellykkede omeletten jeg har laget, men ble mett.
Cottage cheese, blåbær, jordbær og linfrø.
Litt Atkinspasta med sukkerfri ketsjup og noen jordbær.
Chiligryte med masse kål og rødløk ved siden av.
:) En liten skive lavkarbobrød med meierismør, 5 skiver fenalår og kantalopemelon.
TREFF 17.AUGUST (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52672) :spent:
TREFF 17.AUGUST (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52672) :spent:
Det var rar frokost! :eek: :lol:
Vel - jeg spiste 3 hjemmebakte knekkebrød med smør og pålegg... ;)
Jeg lagde smørbrød av jukseloff, baguettesalat med skinke og løk, kokt skinke og ost. Nam nam!
Det var rar frokost! :eek: :lol:
I'm just spreading the word!
:heia:
Grillpølse på bensinstasjon. Helt greit, men ingen høydare..
Rugsprø m. gulost og spekeskinke. Eggerøre.
Ett kokt egg med majones og noen jordbær til dessert.
Er ikke ferdig med ferien enda, så det ble "brunch" på meg:
Omelett av to egg og litt fløte, røykalaks, og litt grønn salat.
Eggerøre og litt vannmelon.
Ble brunsj her i dag og. 1 grillpølse m. ost i en 1/2 lk tortillalefse.
teleslynga
07-08-12, 13:16
Jeg har oppdaget fiberrik med solsikkefrø, kjempegode og kun 2,7 g kh/stk. Så en sånn med makrell i tomat er min frokost for tiden, om jeg spiser frokost, da.
I dag har jeg spist et kokt egg, 3 ss pillede reker, en tomat, 1/2 paprika og 1 ss rømme med pepper. Hele frokosten: 3 karbohydrater.
2 100 grams hamburgere med fetaost, salat, dressing og ketchup. Sulten? Ja..
2 fiskekaker med hummus og ailolii.
1 rugsprø m. 1 kokt egg. Passe kjedelig...men godt :D
2 stk nannahs supergode knekkebrød med 1 liten boks makrell i tomat. Agurk. 1/2 liter vann og te.
Krydra kyllingkjøttdeig og litt vannmelon.
Vi hadde masse aiolii, rødløk, paprika og kikerter etter helgas vennelag (aiolii og hummus til focaccia blant annet), og i går ble disse restene til en nydelig tunfisksalat. Det ble frokosten i dag.
En neve mandler. Forsov meg litt.
- Ett Ryvita Multi Grain med ost, agurk og tomat.
- En skål med tomater krydret med Cayenne pepper:D (liker ikke tanken på at en skjært tomat skal ligge i kjøleskapet, da ender jeg bare opp med å kaste den etter en stund. Jeg hater å kaste mat!)
- Ett glass Helmelk
Er ikke så mye, men jeg har aldri vært spesielt morgen sulten.
Samme som i går, krydret kyllingkjøttdeig og litt vannmelon til dessert. Men nå ble det slutt på kjøttdeigen, så da må jeg finne på noe annet i morgen. ;)
En kyllingkarbonade (rester etter middag i går), og blanda salat med sort oliven for fettets skyld.
Tre stekte egg med ost og skinke.
Smoothie med bringebær og blåbær
Roastbeef med remulade og litt vannmelon.
Rugsprø med salami, majones, ost, agurk og tomat. Samt en skål med mer tomat og agurk, og et glass med Helmelk.
Rugsprø igjen, med gulost og spekeskinke
Eggerøre og den, for tiden, obligatoriske skiva med vannmelon.
Tunfisksalat. Nå er jeg lei og heldigvis er det slutt.
I dag er dagen derpå så da fant jeg ut at jeg skulle hive i meg masse vitaminer i form av mat. Frokosten ble: cottage cheese med kongeblandingnøtter, smoothie av jordbær, vannmelon, skyr og litt laktosefri lettmelk. Ble skikkelig mett, og varte lenge. Formen er fin og :D
Sivensvans
13-08-12, 09:49
Omelett med vårløk, paprika og ost...! Det var nammis, lenge siden jeg lagde meg omelett nå nemlig!
Proteinshake med kreatin og to egg blandet inn
Kyllingwiener og litt vannmelon.
Kjøttdeig med egg og ost.
Risgrøt ... Kjenner meg uggen... for mye melk på en gang og skikkelig blodsukkerjojo selv på helmelk med smørøye. Neste gang skal gammel melk kastes, ikke brukes opp.
Igjen, proteinshake med kreatin og to egg. Her skal det bygges!
Smoothie som vanlig, 2 egg, 130g kokosmelk og denne gangen 80g frosne solbær. Søtet med 2 suketter.
Jeg fant tacopizza i fryseren. :D Lykkelig frokostspiser i dag. :)
Tyrkisk yogurt med Atkins Müsli, sukkerfritt eple/bringebær syltetøy og litt fløte over. Kjempegodt.
Kokt egg, gul ost og morrpølse :)
Har lagt på meg i ferien, så nå er det skjerpe-strek :D
2 stk av Lena Beatrice sine brød( rundstykker) med smør, 6skiver kvitost, 4 skiver salami, majones og noen små skiver sylteagurk. Ingen grønnsaker, fordi jeg har ikke fylt opp kjøleskapet etter 5 dager på tur. Tran(dobbelt dose) og biovit til.
mama lupes lefse m. ost, tacokjøttdeig, salat og rømme :D
Syk i dag, så tok det første og beste jeg fant i kjøleskapet. Vannmelon og jordbær. :p
Syk i dag, så tok det første og beste jeg fant i kjøleskapet. Vannmelon og jordbær. :p
Det skal jeg ha til frokost i morgen :D Men med linfrø, kesam og litt nøtter i tillegg da. Elsker vannmelon <3
Det skal jeg ha til frokost i morgen :D Men med linfrø, kesam og litt nøtter i tillegg da. Elsker vannmelon <3
Ja, vannmelon. :love:
Egg, smør, GF-knekkebrød og .... foie gras. :D Luksusfrokost.
Kyllingfilèt, litt creme fraiche, steviaketchup, cottage cheese med chili, agurk, valnøtter og ei halv banan.
En banan!:eek: Tenkte jeg skulle kutte ut morgenbananen når vekttapet stoppet opp, men det har det ikke gjort! Så da fortsetter jeg med en banan hver morgen på jobb med god samvittighet. Ser ut til å passe utmerket sammen med mitt ellers nøkterne kosthold...
Vannmelon.
Men det er forbudt å spise på lavkarbo Bønna:D
Men det er forbudt å spise på lavkarbo Bønna:D
Ikke så lenge jeg ligger på 100 om dagen. :p
Ikke så lenge jeg ligger på 100 om dagen. :p
Vannmelon er jo ikke en frukt - det er en vaskeklut. ;)<
Har sett bruk av vannmelon på lchf-bloggen mener jeg. Så kan da ikke være så forbudt? Blir jo uansett inntatt tidlig på dagen i Bønna sitt tilfelle, så det er ikke akkurat som å spise loff rett før sengetid heller :P
Vannmelon er vel ikke akkurat det beste valget, men who cares. Bønna er vel stor nok til å velge selv hva som er lov og hva som er forbudt.:)
Bønna er stor nok til å velge selv, ja. :D
8,1 g kh på 100 gram vannmelon. Det tror jeg at jeg overlever, altså. :p Dessuten så har jeg gått ned og fibromyalgien er mye bedre, så har jeg lyst på en bit vannmelon, så spiser jeg det med god samvittighet. :ja:
Bønna er stor nok til å velge selv, ja. :D
8,1 g kh på 100 gram vannmelon. Det tror jeg at jeg overlever, altså. :p Dessuten så har jeg gått ned og fibromyalgien er mye bedre, så har jeg lyst på en bit vannmelon, så spiser jeg det med god samvittighet. :ja:
Har også gått ned til tross for mye vannmelonspising i sommer. Fant annen info da, 7 g kh pr 100. Men samma det. Man må vel finne ut selv hva som passer best :)
Har også gått ned til tross for mye vannmelonspising i sommer. Fant annen info da, 7 g kh pr 100. Men samma det. Man må vel finne ut selv hva som passer best :)
Nemlig! :D
I dag ble det Atkinspasta carbonara fra gårsdagens middag. :)
Smoothie med bær, egg og CC
Ingenting... i dag venter jeg til lunch.
proteinshake med kreatin, to rå egg og en dæsj fløte.
Foreløbig et stykke ostekake laget med smøreost og ikke kremost. Ble veldig godt. Fullverdig frokost eller ikke kan definitivt diskuteres;) Søtet kaka med ica strö, tilsvarende sukrin+, funket bra.
Omelett igjen:
2 egg, sellerisalt & grovpepper, 2-3 soltørkede tomater i biter, 4-5 cherrytomater kvartert og 2 skiver serrano i biter. Stekes i godt smør i panne og litt under grillen i ovnen for å få toppen ferdig.
Har dilla - den er nydelig.
Et par jordbær og en stor kopp sitronte.
Karbonadedeig, salsa, purre og ekstra lett rømme.
Kokt egg fra i går med smør, cottage cheese.
Tror det blir en liten miniform med rester.. Blomkålpuré, karbonadedeig, tomat/soppsaus og lettost!:)
I dag ble det 150g cottage cheese, 90g tyrkisk yoghurt, 50g fløte og 25g blåbær. Helt fantastisk godt!
I dag ble det smoothie med vann, blåbær, udos, egg og kanel. Var ikke supergodt, men gikkk ned og holdt meg mett i 4 timer :)
I dag ble det smoothie med vann, blåbær, udos, egg og kanel. Var ikke supergodt, men gikkk ned og holdt meg mett i 4 timer :)
Bytt vannet med kokosmelk/kokosfløte så skal du se. :)
Bytt vannet med kokosmelk/kokosfløte så skal du se. :)
Takk, for tips, da skal jeg prøve det neste gang:D
Stekt egg og litt VANNMELON. :p
Blåbær, linfrø, kesam og nøtter. Ble så blå og fin på tunga atte!
Det ble rester fra middagen (en halv kotelett, en neve løkringer, noen sellerirotpommesfrittes og en dæsj parmesansaus).
Dagens første måltid ble improvisert sashimi av salmalaks, ingefær, sesamfrø og litt hvitløk/chili/soyasaus. :cool:
To fiskekaker og noen biter morrpølse.
- og her går det fortsatt i e-vitaminer :o
Alltid kopp kaffe med havremelk:)
Ingenting. Jeg ble alt for mett i går kveld da jeg tok et stykke av kaka Dietta hadde bakt og den var så god at jeg bare måtte ha ett stykke til. :eek: Ikke helt lurt. :o
Ingenting. Jeg ble alt for mett i går kveld da jeg tok et stykke av kaka Dietta hadde bakt og den var så god at jeg bare måtte ha ett stykke til. :eek: Ikke helt lurt. :o
Nå er jeg så spent på hvor god den egentlig er dagen etter, at jeg snart må bake igjen. Må bare be noen på kaffe først ;)
E-vitaminer, magnesium og en halvliter :D
Fiskekake, GFknekkebrød med masse smør... Kombucha.
Den vanlige smoothien: 2 små egg, 1.3dl kokosmelk( 1/3boks av rema 1000 sin, god og fet) og i dag 50g frosne solbær.
Utover vinteren blir det en del solbær, må utnytte det jeg har av gratis mat, og det går jo vanligvis en del bringebær, men det må jeg kjøpe, så da blir det solbær fra hagen.
- og her går det i den vanlige e-vitaminen :)
Skal prøve ut blomkålomelett! :) (Ja, sen frokost)
Jeg har i lang tid laget en lavkarboshake fra proteinfabrikken, tilsatt ymse grønt pulver, udos og fiberhusk. Kjapp mat og jeg er sjelden sulten igjen til lunsjen.
Middagsrester: Kyllingklubber og grønnsaksmos, varmet i mikroen
+ en halv sjokolademuffin til tekoppen
og vitaminene
Og jeg slår til med dagens overraskelse: E-vitaminer :D
Fiskekake, smør og GF-knekkebrød. 1/2 boks kesella.
Blåbær, jordbær, linfrø, kesam, mandler.
2 ss tran med ekstra mye omega.. Og 3 små lavkarbobrødskiver med litt eggerøre, ei pakke kalkunskinke, aioli og agurk sånn ut over morgenen.:)
Kokt egg, laks, brie og morrpølse :D
- og jeg slår til med dagens overraskelse, e-vitaminer :)
lille_trille
12-09-12, 14:36
Litt tyrkisk youghurt med 1 ss Atkins frokostblanding.
I dag har eg hatt tapasfrokost :) Wow sa jenta mi på 8 når ho såg fatet mitt :D
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/561570_445617598810751_1499004504_n.jpg
Heimelaga syltetøy, sjokoladepålegg og peanøttsmør :spisesnak
Det så helt nyyyydelig ut MariannS. Mye bedre en min ene kapsen med e-vitamin :o
Osteknekkis med kokt egg, røkelaks, majones og dill :D
Rester av vaflene jeg laget på torsdag, med bringebær og krem. Vaflene ble laget på egg, kokosmelk, fiberhusk og pofiber( hadde gått tom for johannesbrødkjernemel). Grei frokost, om det er dessert eller mat kan jo diskuteres.
Rester av vaflene jeg laget på torsdag, med bringebær og krem. Vaflene ble laget på egg, kokosmelk, fiberhusk og pofiber( hadde gått tom for johannesbrødkjernemel). Grei frokost, om det er dessert eller mat kan jo diskuteres.
Så lenge det er ketogent Imse, så dri.... vi i om det er frokost eller dessert. Noen fordeler skal man jo ha på lavkabo også :p
Hei Imse:)
Er det mulig å få oppskrift:o da jeg ikke spiser melkeprodukter??:)
Hei Imse:)
Er det mulig å få oppskrift:o da jeg ikke spiser melkeprodukter??:)
Vel dessverre laget jeg bare på måfå, men den vanlige oppskriften jeg bruker har 4 egg og 3dl fløte. Så jeg tok 5 store egg og en boks(4dl) kokosmelk. Hadde vel i 2 ss pofiber og 2ts fiberhusk kanskje, 50g smør( bruk ghee feks).. Søtt etter smak. Lot svelle og stekte.
Dagens frokost måtte jo bare dokumenteres.
http://distilleryimage7.instagram.com/40cc7876062911e2ba9922000a1e9f98_7.jpg
Kikertpannekaker med stekte grønnsaker og philadelphiaost. :D
Klassisk - treeggsomelett stekt i masse smør, fylt med salami. :) Masse mat!
Som vanlig - e-vitaminer :)
Som vanlig - e-vitaminer :)
Ikke glemm å ta litt mat med e-vitamin,pga bedre opptak.;):)
Spiste en fiberrik med smør:)
:ja: Dietta, ta majones på e-vitaminen din!!!:realmad:
:ja: Dietta, ta majones på e-vitaminen din!!!:realmad:
Jeg LOVER, skal aldri spise e-vitamin UTEN majone igjen :D
I dag blir det e-vitamin med majones på :p
I dag blir det e-vitamin med majones på :p
:lol:Fink jente:D
:lol:Fink jente:D
- og her er beviset :p
- og her er beviset :p
:w00t::lol: Så riktig så godt ut:lol:
En porsjon god gammeldags fiskegrateng med brokkoli til og en liten klump smør på toppen. Elsker den fiskegratengen! Den er så god at jeg som pastaman ikke savner pasta i den i det hele tatt!
Et GFknekkebrød med smør og leverpostei...
Bacon og stekt egg, enkel og klassisk frokost.
Chili corn carne, veldig sterk, med rømme :D
Gjentar gårsdagens suksess, e-vitaminer med majones :D
Gjentar gårsdagens suksess, e-vitaminer med majones :D
1/2 kopp kombucha, smertestillende og vitaminene mine. Ikke venner med magen i dag... :(
1/2 kopp kombucha, smertestillende og vitaminene mine. Ikke venner med magen i dag... :(
Huff da. Riktig god bedring :klem:
Huff da. Riktig god bedring :klem:
Takk, det går nok over. Sånne magesmerter som dette må man som kvinne bare regne med med jevne mellomrom. :p Det jeg ikke forstår er hvorfor det alltid skjer på natta... :mad:, gjerne 3-4 timer før jeg hadde tenkt å stå opp.
Osteskiver med skinke, litt løk på :D
Kikertpannekaker smurt med smør, sukrin og kanel. Mmmmmmmmmmmh...
Salat med kokt egg og kaviar.
Jeg gjør som NRK på sommeren, kjører reprise fra i går :)
En fiskekake, litt GF-brød med smør og litt kombucha.
Roastbeef med remulade. :love:
Omatt og omatt og omatt je.........
Tyrkisk yogurt med knuste mandler, men om det regnes som frokost når det blir spist klokken to på dagen er en annen sak.
Kyllingsuppe. :D
Roastbeef med remulade. :love:
Tandoorikylling.
Begynner å bli ganske misunnelig på disse frokostene dine nå altså :p
Enkel omelett (ost og paprika i den) og noe grønt og en liten boks makrell i tomat:)
Begynner å bli ganske misunnelig på disse frokostene dine nå altså :p
Det har du all grunn til. ;) Jeg tror det er litt bedre en vitaminer med majones. :lol:
Det har du all grunn til. ;) Jeg tror det er litt bedre en vitaminer med majones. :lol:
Ikke glem salatbladet da :p
Ikke glem salatbladet da :p
Nei, det er sant. :p
Mmmmm, det var frokosten sin det :D
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/292879_451065521599292_860247549_n.jpg
Hadde igjen to tacolefser (http://mariann08matbloggen.blogspot.no/2012/05/pannekake-og-tortillalefse-lavkarbo.html) frå i går....
Steikte resten av kjøttdeiga sammen med løk, paprika en skvett fløte, en dæsj cf, litt sukkerfri ketchup og salt og pepper.
Hadde dette inni lefsene sammen med raspa ost, toppa med endå meir ost, og inni ovnen.... mmmmmm digg :stortsmil
Kikertpannekaker (igjen!)
Fylte den ene med salatblader, tunfisk, tomat og paprika, og den andre med smør, sukrin og kanel. :D :D :D
Rester fra går dagens fantastiske middag, tacolodd.
Og jeg holder meg til e-vitaminer mer tilbehør :)
Slår til med det samme i dag, men med tillegg av en liten e-vitamin til :)
En fiskekake, majones, et par skjeer av gårsdagens salat og en spiseskje hjemmegjæret surkål.
Nannahs knekkebrød med Norvegia :)
Småspiseren
01-10-12, 16:30
Egg og bacon, angrer litt, for syns i bunn og grunn ikke det er noe særlig godt lenger, blir nesten litt kvalm av det til tider :S men trengte en "boost" etter helgens utskeielser ;)
2 fiberrik med skinke, 1 appelsin, 1 skyr. Kaffe i lange baner!
Småspiseren
02-10-12, 16:07
ble 2 fedonbrødskiver begge med godt lag smør, den ene med salami og agurk, den andre delte jeg i to og hadde, smøreost naturell med paprika, og den siste sukkerfritt bringebærsyltetøy!
Forsov meg, så rakk ikke lage noe ordentlig i dag!
ble 2 fedonbrødskiver begge med godt lag smør, den ene med salami og agurk, den andre delte jeg i to og hadde, smøreost naturell med paprika, og den siste sukkerfritt bringebærsyltetøy!
Forsov meg, så rakk ikke lage noe ordentlig i dag!
Rakk ikke å lage noe ordentlig, virker nå ordentlig for min del. Jeg er heldig får jeg i meg frokost i det hele tatt om morgen.
Frokosten i dag ble de siste restene av tacolodd... som forsåvidt også var middagen min... Veldig dårlig på dette med frokost.
Rakk ikke å lage noe ordentlig, virker nå ordentlig for min del. Jeg er heldig får jeg i meg frokost i det hele tatt om morgen.
Frokosten i dag ble de siste restene av tacolodd... som forsåvidt også var middagen min... Veldig dårlig på dette med frokost.
Middagsrester er jo supert til frokost;)
Middagsrester er jo supert til frokost;)
Det er rett og slett herlig med middagsrester til frokost. Spørsmålet er jo bare om det kan regnes som frokost når du spiser det i sånn 14.30 på ettermiddagen, selv om det er ditt første måltid.
Det er rett og slett herlig med middagsrester til frokost. Spørsmålet er jo bare om det kan regnes som frokost når du spiser det i sånn 14.30 på ettermiddagen, selv om det er ditt første måltid.
Jeg regner det som frokost. For jeg spiser seint sjøl. :p
I dag blei det rett og slett litt Atkinspasta med ketsjup. For kjøleskapet var tomt og jeg er sjuk. :o
2 fiberrik med baconost, 1 skyr, 1 pære, 2 kokte egg og litt kaviar.
Småspiseren
02-10-12, 19:00
liker å lage noe varmt og mer "lavkarbovennlig" til frokost :P
men de siste dagene har det vært litt stress med skolen og jeg har forsovet meg utrolig mye (dårlig søvn, maybe?), har hatt lyst på pølsegryte til frokost i flere dager nå, holder meg mett på det kjempelenge!!
I dag ble det spontan faste til frokost, gitt!
Småspiseren
03-10-12, 07:02
Fikk endelig lagd med Pølsegryte ala Lena Beatrice :D
Den er bare helt herlig!
Ingen overraskelse i dag heller, min vanlige e-vitamin med tilbehør :)
I dag ble det spontan faste til frokost, gitt!
Igjen, men i dag holder jeg ikke ut til normal lunchtid på vitaminer og kombucha, kjenner jeg. :)
1 skyr, 2 fiberrik med kaviar, og kokte egg i tillegg. Tom for pærer, så ble litt ekstra egg :)
Impulsiv frittata med kokosfløte, kanel og blåbær. :) Søt oktoberfrokostlunsj!
Sen frokost i dag:
Avkokt laks med agurksalat, CF og litt blomkålbuketter (middagsrester)
Havregrøt kokt på melk/fløte med myyyye smør :)
Havregryn er vel ikke akkorat det beste ihht antal karbohydrater men
det var vel verdt d:)
To skiver elgstek, og ett Nannahs knekkebrød med ost :D
Kan si med en gang hva frokosten i morgen blir, siden jeg tar det jeg har igjen noe av i kjøleskapet før jeg vender snuten hjem. 2 kokte egg med kaviar og 2 fiberrik. Skyr og denne gangen blir det en pære <3
Ett knekkebrød med hvitost:) vann og te som drikke:)
En lchf pannekake, blir aldri lei disse pannekakene til Oda og de er enda bedre nå som de har kokos smak:D
GF-knekkebrød med smør&skinke og med smør, ost og kaviar.
350 mg e-vitamin og majones. For en overraskelse :D
To Gerds frokostbrød delt i to, ost og salami. Og to små skiver med nettingmelon.
Småspiseren
04-10-12, 13:14
Ble litt for mange fedon-brødskiver, hadde bare litt igjen, og ville bare få spist dem opp! men det har holdt meg mett kjempelenge! spiste kl.7 og nå kjenner jeg at det er på tide å spise litt igjen!
Blåbær-Smoothie
og to knekkebrød med gulost
Småspiseren
05-10-12, 10:18
Ikke noe frokost på meg i dag, skal teste en runde med periodisk faste!
Jeg er et skikkelig frokostmenneske, så skjønner ikke at jeg har klart å holde meg unna mat helt til nå :O
2 lunchkaker med litt majones. Vi har en lokal fiskematprodusent og en lokal kjøttmatprodusent. Begge lager mat med lite skummelt i. I forhold til hva min bestemor kunne komme til å bruke i lunchkakene så er kun "sitronsyre" suspekt. Og det kan jeg leve med. Ellers; kjøtt, fett, potetstivelse, grønnsaker, salt og krydder. :)
Synes det er deilig å finne fram til, og kjøpe produkter uten mye mikk. (Men det hender at andre blir litt oppgitt når jeg nekter å kjøpe det merket mais fordi det har tilsatt sukker... :p )
2 fiberrik med baconost og sylteagurk, og 1 skyr. Mye kaffe.
Småspiseren
06-10-12, 09:29
I går ble det ingen frokost :( fikk ikke tid, så mitt første måltid var ikke før kveldsmaten kl.20!
Men i dag ble det to fedonbrødskiver, ett med leverpostei, agurk og majones, den andre med salami, ost, agurk og majones!
Ei skål med creme fraiche, hakka nøtter og litt heimelaga syltetøy, mett leeenge :)
Egg og bacon. Har hatt overnattingsgjester, og siden jeg hadde glemt å kjøpe brød, ble det egg, bacon og klibrød :D
Egg og bacon. Har hatt overnattingsgjester, og siden jeg hadde glemt å kjøpe brød, ble det egg, bacon og klibrød :D
Jøss! Har du slått ut håret i dag? :p
Her ble det egg og en pære. (Inspirert av Anarko;))
2 fiberrik med kokte egg, 1 tomat og noe paprika. En halv boks kesam med kruskakli og 1 pære.
Jøss! Har du slått ut håret i dag? :p
Her ble det egg og en pære. (Inspirert av Anarko;))
Jepp, håret rekker lant ned på rompa i dag :eek: (jeg stod over klibrødet da ;))
Smoothie med bær, som vanlig
Og jeg kjører trøstig videre med e-vitaminer :o
Og jeg kjører trøstig videre med e-vitaminer :o
Jeg "kjører" skingain:p
Jeg "kjører" skingain:p
Tro kan flytte fjell, har jeg hørt:stortsmil
Tro kan flytte fjell, har jeg hørt:stortsmil
Jeg er veldig spent på om du merker forskjell etterhvert. Pls. keep me posted :D
Jeg er veldig spent på om du merker forskjell etterhvert. Pls. keep me posted :D
Will do:D
Samme som de foregående dagene :) Smaker fremdeles meget godt. Hehe.
I går var det jo luksus med Gerds kyllinglasagne.
I dag var det to stekte egg...
Småspiseren
10-10-12, 13:02
I dag skulle jeg lage Lena-Beatrice sine "pannekaker" men brukte feil stekespade da jeg skulle snu den, så det ble heller en litt merkelig eggerøre med store biter. Spiste med røykalaksen som jeg egentlig skulle ha inni pannekakerullen. Nesten like godt :)
Tacogryte.
Ja det var noe annet enn e-vitaminene mine det ;)
Ja det var noe annet enn e-vitaminene mine det ;)
Ja, det kan man si. :p
3 stk squashmuffins (http://lchf-bloggen.blogspot.co.uk/2010/09/squashmuffins.html) Herregud, de er fantastiske. Har lagd de mange ganger før. Tror kanskje jeg skal prøve med eplebiter istedenfor squash neste gang. :O
3 stk squashmuffins (http://lchf-bloggen.blogspot.co.uk/2010/09/squashmuffins.html) Herregud, de er fantastiske. Har lagd de mange ganger før. Tror kanskje jeg skal prøve med eplebiter istedenfor squash neste gang. :O
Å, det så godt ut!
Å, det så godt ut!
Så godt at det ble til kveldsmat også. :o
Så godt at det ble til kveldsmat også. :o
En god ting kan ikke gjentas for ofte :p
Mmmm, graut :) Og den er laga av creme fraice i steden for fløte eller rømme (http://mariann08matbloggen.blogspot.no/2012/10/fltegraut-lavkarbo.html).
Det vanlige :o
Her også:o
Ingenting - og jeg er glad det er lunch NÅ.
Spiste ikke frokost i dag, spiste derimot en veldig god frokost/lunsj/middag salat med kylling og tzatziki.
Kyllingkjøttdeig med løk, hvitløk, chili, CF og litt tomatpure. Skyllet ned med min faste digere kopp med sitronte.
Egg og bacon! Favoritt frokosten min.
Hadde igjen litt svinestrimler i tomatsaus fra i går, og det slengte jeg oppå mine to fiberrik med baconost. Meget godt. Så ble det den vanlige kesamen med kruskakli og pære :)
Har for sikkert tiende gang bakt sjokolademuffins :D God frokost.
http://lchf-bloggen.blogspot.co.uk/2011/03/sjokolademuffins.html
Karri kyllinggryte med kål til.
Det vanlige :o
E-vitaminen? :o
E-vitaminen? :o
Jepp - hva ellers ? :p
Kanskje det beste en kan spise til frokost, middags rester tacolodd.
Småspiseren
16-10-12, 08:43
Sitter å gomler i meg 3 lavkarbobrødskiver med diverse pålegg. Hvis jeg rekker blir det is til dessert :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.