View Full Version : Hva har du spist til frokost i dag?
To kjøttkaker med smørkladd på.
Men det har jeg lyst til, for det var sååååå godt!!! :lol:
Var det ferske gode brødskiver?? Sånne myyyke gode, med smør på?? Og deilig brunost?? :hungry:
Var det ferske gode brødskiver?? Sånne myyyke gode, med smør på?? Og deilig brunost?? :hungry:
Jupp!!!
Salt smør og søt ost på myyyk brødskive....:sikle:
Jupp!!!
Salt smør og søt ost på myyyk brødskive....:sikle:
"Jeg er en avvent karboman", "jeg er en avvent karboman", "jeg er en avvent karboman", , ,:mad:
Innherredsosten er nyyyydelig på ei fersk grovskive med sirup i og salt smør på!! :o
"Jeg er en avvent karboman", "jeg er en avvent karboman", "jeg er en avvent karboman", , ,:mad:
Innherredsosten er nyyyydelig på ei fersk grovskive med sirup i og salt smør på!! :o
Tenk på hva Tussa sier: "Det er lov å spise alt, men ikke alltid!"
Me liiiiike!!! :ja: :D
Vet du?? Jeg har oppdaget at det er nok for meg å kjenne smaken en gang i munnen, trenger liksom ikke fylle magen med støffet. Snakker om skiver med brunost på nå da :D
Av og til når jeg lager ostesmørbrød med brunost :eek: til unga i vaffeljernet er det nok at jeg tar en knøttliten bit og bare får smaken av det. Trenger ikke spise meg mett på det, smaken er liksom nok :rolleyes:
Vet du?? Jeg har oppdaget at det er nok for meg å kjenne smaken en gang i munnen, trenger liksom ikke fylle magen med støffet. Snakker om skiver med brunost på nå da :D
Av og til når jeg lager ostesmørbrød med brunost :eek: til unga i vaffeljernet er det nok at jeg tar en knøttliten bit og bare får smaken av det. Trenger ikke spise meg mett på det, smaken er liksom nok :rolleyes:
DA er du kommet langt!!:)
SusieBlues
20-09-07, 08:18
Pølsemuffins jeg fant oppskrift på her.
SusieBlues
21-09-07, 07:40
3 bløtkokte egg og bacon
Min frokost for tiden er:
1 helseklibrød (ca 3 gr. karber)
en dæsj ekte majones
en kokt skinke bit
1/2 kokt egg
en tomatskive
Alt stables i høyden og inntas med mange Mmmmmm-lyder!!! :p
1 stort glass fun light
1 kopp kaffi
Blir skikkelig mett og det varer til lunsj!
Klem Ingis
SusieBlues
11-10-07, 07:14
Idag valgte jeg å bli litt lenger under dyna med den deilige mannen min.
Svippet derfor innom en bensinstasjon og kjøpte diger baconpølse i lompe!
Idag valgte jeg å bli litt lenger under dyna med den deilige mannen min.
Svippet derfor innom en bensinstasjon og kjøpte diger baconpølse i lompe!
I nøden er baconpølse godt ja, men lompa dropper jeg!
SusieBlues
26-10-07, 11:46
I dag ble det rømmegrøt IGJEN!
Kjedelige lapper med kjedelig pålegg.
:lol:
35 g bacon i terninger stekt gylne på pannen, deretter overheldt med 2 egg vispet sammen med en ss creme fraise og masse pepper. Litt grønnt til.
En stor tallerken med 2 kokte egg i båter, 3 skiver tomat, 6 skiver agurk, 4 skiver taffelost med tomat, 2 skiver skinke og 4 stenger rød paprika.
+ en stor kopp deilig kaffe med masse fløte i. HIMMELSK!!
Sivensvans
02-11-07, 11:04
Luft og kjærlighet!!:love:
SusieBlues
02-11-07, 11:52
Her ble det rømmegrøt (IGJEN)! NAM!
SusieBlues
07-12-07, 19:28
Ostepølse (7g karb) med lompe
Avocado med philadelfiaost og pastrami :D
Lappe med skinke og taffelost :)
SusieBlues
09-12-07, 15:34
Karbonade, eggerøre, kokt egg.
Kokt egg most med SMØR og sukkerfri kaviar.
liten løve
09-01-08, 13:34
Er også helt fersk her:)
Frokost: Atkins frokostbar (den med 2g nettokarber pr. stk.)
Det har gått med mange Atkins bars både til frokost og til andre måltider:rodme:
Det må det bli en begrensning på:rolleyes:
SusieBlues
09-01-08, 13:58
Jeg spiste tacokjøtt, med løk og purre og ost og litt ketchup..NAM!!
Lollypopbrød med baconost!
Omelett med skinke,ost,løk og smøreost.
1 TYNN skive Lollypops perfekte ketolysebrød med røkt rogn (uten sukker), 1 kokt egg, kvitseidsmør.
Miss Purple
24-01-08, 12:44
I dag har jeg spist havregrøt med solsikkekjerner og en liten dæsj med kanel. :)
Frokosten i dag besto av varmrøkt makrell, salat og rømme. Namnam!
SusieBlues
24-01-08, 17:37
3 ts cocosa og en neve mandler
SusieBlues
30-01-08, 05:08
2 Iset-brødskiver med smør og 3 kokte skivede egg. Nam!! og 3 ts cocosa.
I dag ble det 2 små osteskiver..hehe. Dårlig tid.
I dag vurderer jeg eggerøre med baconbiter
Smoothie av bringebær, blåbær og bittelitt banan, med Splenda og en dæsj fløte i. Smakte pøkk, men tvang nå ned halvparten :)
Sivensvans
12-03-08, 09:29
Ryvita knekkebrød m philadelphia smøreost og krydderrull - litt purre på toppen!:)
1 boks tunfisk i gele med majo og urtesalt.
En liten klump med ost, og noe spekeskinke :)
2 hardkokte egg, ei skive Lollypopbrød med mye smør og hvitost.
Og et krus kaffe (etterpå) med, ei god ts Cocosa virgin, litt splenda og ei god ss kokkosmelk i. Kjempegodt!:)
2 skiver hildeborgs grove brød med egg, smøreost og litt kjøttpålegg
1 rug-knekkebrød med smør og gräddost.
Røkelaks, paprika, agurk, tomat. Og skrekk og gru skulle ta ost til, men så ble det et stykke lavkarbo ostekake med nøttebunn som jeg laget på grunn av besøk i går. vet ikke hvor lurt det var, men den smakte himmelsk.
SusieBlues
15-03-08, 17:59
Jeg spiste i dag 4 skiver bacon, en håndfull smørstekte brokkoli og 2 stekte egg. Drakk en halvliter vann ved siden av..
Et kyllinglår i mikroen, og tomat med rømme til. Sein brunch tenker jeg det må kalles. :)
Røkelaks med salatblader, agurk, tomat, paprika, eggebåter, fetaost og Udos som dressing
Har fortida dilla på havregrynsgraut til frokost. Bruker 1/2 - 1 dl havregryn + solsikkefrø og linfrø, koker opp med melk eller vatn, og blandar i egg eller cc. Toppar med splenda, kanel og frosne blåbær.
Kjempegodt;)
rester fra i går..
kyllingfille i biter, masse grønnsaker stekt i panna og hatt over litt rømme.. nammi... med masse krydder
Egg og bacon og en cherrytomat
SusieBlues
18-03-08, 06:56
Jeg spiste meksikansk omelett! Oj, så godt!
Henger meg på her :p
Jeg har spist 1 kyllingfilet stekt i biter
3 egg
1 ss grovhakkede tomater
2 ss creme fraiche
4 brokkoli biter
Alt stekt i meierismør
Krydret med grillkrydder (uten sukker)
Til maten 3 glass vann og 1 kopp koffeinfri kaffe
Kjempe godt!
I dag har jeg spist
3 stk. Ziggys lapper/Lavkarbo lapper med oregano i
3 tynne skiver mozarella ost
4 skiver stekt bacon i meierismør
Smører lappene med et tynt lag grovhakkede tomater
Krydder etter ønske
Tok en dessert også...selv om klokka var rundt 7... :eek:
Rester av fromasje i kjøleskapet laget av Philadelfia ost, fløte og smøreost naturell. Smaksatt med tropisk Fun Light.
Nå er jeg overdosert på ostekakefyll på flere uker.... Godt er det! :p
Sivensvans
27-03-08, 10:09
Et halvt hjemmebakt spelt-rundstykke m smør, ost og trønderfår!;)
1 stekt egg:cool:
2 gl vann
kosttilskuddene mine
1 svinekjøttkake, 1/2 vanlig kjøttkake og most blomkål med masse smør.
Sukk..jeg fatter ikke at det mulig å dytte i seg sånne mengde til frokost..
Frokost; 1 youplait 0,1 % og 4 nøtter...
Frokost er jo det aller beste måltidet! :D Nam nam
Frokost: 6 biter morrpølse. Alltid småspist til frokost.
Brunch er da jeg spiser ordentlig: Kyllingvinger med tomat+rømmesalat, og litt sjoko-cocosa.
Standard....en av tre
1 stekt egg:cool:
2 gl vann
kosttilskuddene mine:)
Det vanlige: Egg & bacon. 4-5 baconstriper og 2 egg. Fettet fra panna heller jeg over. Nam!
Jeg er litt lei av egg og bacon og omelett til frokost, så i dag åpnet jeg en boks tunfisk i vann, delte opp litt rødløk i biter, litt tomat (uten det våte inni) og blandet alt sammen med 3 ss rømme. En klype ristede nøtter og frø på toppen (heter mmmm på rema 1000)
Det var godt:)
Lavkarbo-mandelgrøt -yummy! :D
SusieBlues
11-04-08, 14:23
Hei Hedda. Har du oppskrift på mandelgrøten?
energibunten
11-04-08, 15:32
Nøtter og kulturmelk. Nammis... Cashew, peanøtt, solsikkefrø, hassel, valnøtt. Det holder jeg koken på i minst 4 timer.
Hei Hedda. Har du oppskrift på mandelgrøten?
Det er denne grøten her: http://www.lavkarbopikene.no/ds_product_info.php?cPath=42&products_id=91 :) Bare blander med fløte og vann. Og så er det godt å strø litt hakkede mandler over. Nammis. :)
Tror yoghurt med cc og havregryn blir i meste laget eller feil, så i dag var det back to :
Stekt egg og vårløk:)
SusieBlues
25-04-08, 11:18
Taco-rester
En halv avokado med Skagensalat:)
SusieBlues
30-04-08, 08:52
Rømmegrøt!
Salat, agurk, crabsticks, hjemmelaget rekesalat og 2 hardkokte egg! :sikle:
Siden jeg er fersk i dette gamet, har jeg ikke kommet inn i opplegget ennå.
Håper noen kan gi meg noen tips til en mettende og sunn frokost og lunsj ;)
Hei, Hei !
En trygg og god frokost om du ikke spiser sukker og stivelse, f.eks. hardkokt egg med 1. ss. majones
Selv følger jeg opplegget til Sten Sture Skaldeman Bok: spis deg ned i vekt ( skaldeman.se )
Les gjennom hele boken. mange gode tips og god motivasjon å finne i denne boken.
Jeg har kuttet sukker og stivelse tvert for 5 uker siden og har hatt en vekt reduksjon på 6.5 kg til nå
Føler meg alltid mett. og har fått tilbake energien jeg hadde
for 20 år siden. Lykke til !
Ei skive av Lollypop-brødet m/variasjon (CremeFraiche istedet for CC, og ett mindre egg. GIkk litt fort på butikken igår, og hadde ikke helt oversikten over hva som var i kjøleskapet :rolleyes:)
Pålegg: 2 skiver kjøttpålegg, og salat.
Og så vann da seff.
Forresten første forsøk på å bake selv. Ganske fornøyd med resultatet egentlig, men jeg tenker at øvelse gjør mester...
Skulle satt igang å bakt litt brød selv, men er så lat... :lol:
Frokost i dag:
En kyllingfilet med ost og bacon + masse baconfett. Yummi! :D
hm, frokosten min ble 2 stk slaiser med pizza namnam :)
Carinaballerina
12-08-08, 14:19
Omelett :)
2 egg
litt løk
2 skiver kokt skinke
2 skiver ost
nam! og vann da :)
lavkarbopannekaker med skogsbær
jeg har laget meg lavkarbo lapper idag....
Skal ha på et salatblad, 1 gulost skive(norvegia), kokt skinke og en dæsj majones på toppen....kan noen fortelle meg hvor mye karbo det er i dette??
idag ble det eggemuffins, rester ifra middagen igår.
Omelett av 1 egg, 1/2 kalkunpølse, litt salt, melk og gressløk :)
Jeg har spist en frokostpannekake som jeg fant her inne på forumet ^^
Prøver meg litt frem til jeg får Ketolyse produktene mine.
Aldri lagt eller smakt noe slikt før, men det var overraskende godt ! :eek:
Det blir liksom slik at når noe er så godt så er det nesten "for godt til å være sant/sunt" :p
3 skiver bacon
2 egg
og litt salat på siden :)
+ vann !
I dag- omelett av:
2 egg,
2 slingser ost
2 slingser skinke
potetkrydder fra cemo(uten potet :p)
seltin
smør
+
en tomat i skiver
en kopp jordbærte med en fløteskvett, søtet med stevia (smaker jordbærkarameller!)
4 stk omega-3 kapsler
1 multivitamintablett
2 b-kompleks med magnesium
I går - omelett av:
2 egg
ca 40 gram spinat (frossen opprinnelse)
ca 40 gram fetaost
smør
+
en kopp japansk grønn te
tilskuddene mine
I forigår:
1 stykke eplekake inspirert av Nannahs oppskrift
tilskuddene mine
masse isvann
I morgen (planlagt)- omelett av:
2 egg
2 slingser ost
3 slingser salami
friske krydderurter
smør
seltin
+
paprika og agurk i skiver
tilskuddene mine
isvann
Blir for det meste omelett ja :D Raskt og godt, og mettende, så jeg slipper å gå og rumle i magen 2 timer før lunsj! ;) Bruker seltin for å få i meg mineraler i tillegg til salt (legen sa jeg skulle spise mere salt pga lavt blodtrykk).
66 kg???? :-) Gratulerer!!!! Hvordan i videste verden har du klart det? Jeg er full av beundring for deg:-) Jeg har selv 35 som skal bort, men har ikke kommet meg ordentlig igang ennå, og vil gjerne høre fra deg som har klart det så til de grader hva det var som holdt deg gående?? Tror du at du kan fortelle hva det var som du absolutt ikke kunne klart deg uten? Tar imot alle tips fra en stjerneslanker som deg!! :-):-)
Hei,
Jeg liker å spise min egen blanding av nøtter (hakket opp) og frø. For eksempel valnøtter, solsikkefrø, mandler og linfrø. Dette blander jeg med to gode spiseskjeer cottage cheese og litt kultura eller youghurt (naturel eller 0,1%). Du kan smaksette det hele med litt kanel eller noen friske bær. Blåbær er godt. Nam
Therese888
09-10-08, 19:31
En god porsjon med kyllingsalat, m/ kylling, ost, salat og egg.
2 fiberrik knekkiser med brie.
1/2 glass H melk.
3 skiver bacon, 8 egg og en neve broccoli. Ikke så sulten i dag...
ihaveadream
20-10-08, 19:15
Jeg pleier som regel bare å spise fitness frokostblanding med litt melk, men her er det jo masse gode tips og råd! :):):)
Hastverksfrokos. Cottage cheese med noen bringebær i. Litt eplesaft blandet 1/10 med kullsyrevann.
Hurtigfrokost.
Egen vanilje-iskrem (eggeplommer, fløte, druesukker, honning, vanilje-ekstrakt, brennevin og gelatin). Efterpå drakk jeg fløte blandet med decaf-kaffe og kakaopulver.
Verdens beste Karbomelett :D : http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=835
Gammelost med smør, og jada alle dere tvilere; det er godt:p.
Antoinette6
24-10-08, 10:15
Gammelost med smør er en sikker vinner, faktsik. Det er jo utmerket å spise på Ketolyse. Takk for tipset.
Selv spiste jeg to oopsiruller. En med Gamle Ole og en med ribberull. Og smør. Og majones. Og en liten tomat. Mmmm !
1/3 agurk 1 tomat og ca 120g laksefilet.
Og en bra dæsj rømme
Gammelost med smør er en sikker vinner, faktsik. Det er jo utmerket å spise på Ketolyse. Takk for tipset.
Selv spiste jeg to oopsiruller. En med Gamle Ole og en med ribberull. Og smør. Og majones. Og en liten tomat. Mmmm !
Off topic, men: gamalost er ikke ketolyse-vennlig. Den inneholder 50 g protein per 100 g. Melkeprotein trekker insulin, selv mer enn laktose.
Idag hadde jeg Lindt 85 % og en blanding av decaf-kaffe, fløte og litt honning/druesukker.
Et par stykker omelett, et par kinakålblader og et par cherrytomater. Og masse iskaldt vann og 5 omega3-kapsler.
Omeletten lager jeg av 18 egg, 1,5 dl kremfløte, masse frysetørret gressløk, en halvboks skivet champignon, 500gr ternet bacon, 500gr revet ost, en rødløk, masse pepper, litt salt og sist men ikke minst: knuste fedd fra to hele hvitløk:D. Stekes i lasagneform i stekeovnen. Nammmm.....
Jeg har spist et stykke Kristin pizza:)
Et par stykker omelett, et par kinakålblader og et par cherrytomater. Og masse iskaldt vann og 5 omega3-kapsler.
Omeletten lager jeg av 18 egg, 1,5 dl kremfløte, masse frysetørret gressløk, en halvboks skivet champignon, 500gr ternet bacon, 500gr revet ost, en rødløk, masse pepper, litt salt og sist men ikke minst: knuste fedd fra to hele hvitløk:D. Stekes i lasagneform i stekeovnen. Nammmm.....
Herregud. Det høres godt ut. Krydre med litt provence-krydder, og legg i friterte potetskiver, og den er fullendt.
Jeg hadde en tykk, kremaktig kakao med ca. 1/2 kopp kaffe, 0,5 dl fløte, 1 ss. potetmel, 2 ts. kakao, 25 gram hvit chokolade, 30-40 gram smør, bittelitt demerara-sukker og honning, samt vann. Glemte whiskey :(
Løvbiff, salat, paprika og noen skiver med ost. Nam
Min nye "forelskelse": 2 ss cottage cheese, 1 ss hjemmelaget eplemos uten sukker, hakkede nøtter og kanel. :sikle:
egg & bacon ... *orginalt*
Min frokost bestod av egg, kalkunpølse og dill røret sammen til en eggerøre. Salat ved siden av. Ble god og mett.
3 stekte egg, litt grønt og deretter en porsjon havregrøt
Off topic, men: gamalost er ikke ketolyse-vennlig. Den inneholder 50 g protein per 100 g. Melkeprotein trekker insulin, selv mer enn laktose.
Og med det mener du at den trigger insulinet selv om den har lavt innhold av karbo? :confused:
Og med det mener du at den trigger insulinet selv om den har lavt innhold av karbo? :confused:
Ja.
Jeg hadde en tykk, kremaktig kakao med ca. 1/2 kopp kaffe, 0,5 dl fløte, 1 ss. potetmel, 2 ts. kakao, 25 gram hvit chokolade, 30-40 gram smør, bittelitt demerara-sukker og honning, samt vann. Glemte whiskey :(
Til frokost?? orginalt..
I dag ble det litt egg og fire baconskiver. Er ikke så godt på dette med frokost enda...
Rester etter tacomåltidet fra i går....
Har ikke spist frokost enda (akkurat stått opp... :o ), men tror det blir egg & bacon.
Rester etter tacomåltidet fra i går....
Samme her, men uten lefser! :D
Jepp - uten lefser her også. Vet du - å spise taco uten skjell og lefser trodde jeg faktisk skulle bli noe av det vanskeligste på denne kuren - men det er det så absolutt IKKE. Jeg har bestemt meg for å prøve å IKKE venne meg til denne erstatningen (Mama Lupes) som er full av rare ting & tang uten at jeg absolutt må det....
Vet du - å spise taco uten skjell og lefser trodde jeg faktisk skulle bli noe av det vanskeligste på denne kuren - men det er det så absolutt IKKE.
Det oppdaget jeg også, taco-salat er mye bedre enn med skjell eller lefser! Det samme gjelder egentlig med burger. Det er jo kjøttet og salaten som smaker, ikke det kjipe brødet.
Ja.
Jøss, det visste jeg ikke. Hva med Cottage Cheese, da? Har ikke det høy proteinandel?
Jepp - uten lefser her også. Vet du - å spise taco uten skjell og lefser trodde jeg faktisk skulle bli noe av det vanskeligste på denne kuren - men det er det så absolutt IKKE. Jeg har bestemt meg for å prøve å IKKE venne meg til denne erstatningen (Mama Lupes) som er full av rare ting & tang uten at jeg absolutt må det....
Samme her! Når jeg serverer Taco på en lørdagskveld her i huset - er det INGEN som vil ha lefser eller skjell til lenger! Og det er bare jeg som går på lavkarbo! :D Etter at familien prøvde det uten - nekter de å gå tilbake til lefser/skjell. :lol: Sånne små detaljer gjør meg veldig glad. :)
Min frokost bestod av: 1 stk taco løvbiff med salat laget av hjertesalat,paprika,purre,agurk og cherry tomater,med Udo's i.To glass iskald vann med presset Lime i.
Hei! Serdet går igjen masse udo's og hva er tacoløvbiff? Jeg er helt ny her, og nå fråtser jeg i oppskriftene deres:) Kjempeålreit side, tror ikke jeg greier superoppskrifter med sinnsyke ingredienser lenger! Har nemlig laget maten som står i boken: "de beste GI-oppskriftene", kjempemye god mat, menhar ikke tid til å stå en time å lage middag hver dag...
eggerøre med bacon og ost på meg. Ikke frokost, er vel for sent til det :)
Havregrøt på 1,5dl havregryn, og jammen ramla det en halv boks CC oppi den.
Måtte ha noe med en gang jeg åpna øynene, var råsulten.
Så var det rett i trening.
Avslutta med 2 egg og 4 kopper kaffe :o
3 stekte egg og stekte grønnsaker(blomskål og brokkolirester fra i går)
Smoothie av jordbær/br.bær, nat. youghurt, 1/dl mana juice, litt ekstra lett-melk, og ett egg.
3 egg, 3 syltynne skiver rugbrød med smør.
Må ha litt karbo når man starter dagen med styrketrening :)
Begynner å bli heftg lei av egg merker jeg :eek:
Kan man drikke smoothie på ketolysekuren?
Yoplait 0,1 blåbær m en neve lindberg müsli
Aphrodithe
15-01-09, 13:34
Jeg spiste omlett som var fyllt med skinke, paprika, agurk og ost.
2 skiver brød med ost.
Må ha litt karbo før trening
Så en tallerken havregrøt+2egg med majonaise etter trening
Yoplait 0,1 og en neve Lindberg müsli
Jeg er så utrolig kjedelig og lite variert når det gjelder frokost! :(
Brie med sennep og sesamfrø, sukkererter, noen mandler, litt salat og noen cherrytomater. Var tom for spirer :(
1 kokt egg, noen mandler og en kopp te
1 skive brød med sylte. Nydelig. Vet ikke hva spom smaker bedre enn sylte, er så lei av skinke og brie. Finner alltid noe annet godt, tar bare litt tid :-)
1 skive brød med sylte. Nydelig. Vet ikke hva spom smaker bedre enn sylte, er så lei av skinke og brie. Finner alltid noe annet godt, tar bare litt tid :-)
Spiser du brød på ketolyse?!:eek:
Hell´s Chicken
21-01-09, 20:02
1 stor kopp kakao (laget på bakekakao og Natreen og melk og Kanel)
En bit Brie, noen biter paprika, hadde både orange og grønn i skapet!
Halv omelett laget med litt hakka salami oppi.
Halv avocado med urtesalt og litt pepper.
(Et stort pluss at sambofølger samme diett altså....)
Gav iallefall meg både fett nok til å holde ketolysen igang..og metthetsfølelse heeelt frem til lunsj 5 timer senere.
Ferske reker og 1 kokt egg
2 ziggylapper med majones og kokt skinke. Vet ikke om det funker for meg enda, må bare prøve meg fram. Men var god og mett lenge.;)
Ziggy lapper - er det det samme som Oopsie rolls?
Egg & bacon her forresten....
2ss hytteost, 1ss eplemos, hakkede mandler og 1ts kanel.
Frokostpannekaker :) De holdt kjempelenge:D
Det vanlige...eggerøre av 3 egg, og 75g bacon, steker baconet i masse smør først, har i enda litt mer smør og rører eggene rundt i dette for å binde opp mest mulig fett. Salt, pepper og chilipepper runder det hele av. Eggerøren ser langt fra kulinarisk ut, men den gjør jobben sin meget godt!
Smoothie av skogsbær, biola lettmelk, litt fruktose og rått egg
I dag ble det omelett med sopp og bacon.....
Omelett med sopp,bacon,løk og purre.. mmmmm
Stekte kjøtt og gr saker først med litt aromat over, og hadde salt, pepper, paprika krydder og fløte i "eggeblandingen" før jeg helte det over resten.
+et stort glass vann og en kopp kaffe etterpå:)
Det var kjempegodt!
Omelett med sopp,bacon,løk og purre.. mmmmm
Stekte kjøtt og gr saker først med litt aromat over, og hadde salt, pepper, paprika krydder og fløte i "eggeblandingen" før jeg helte det over resten.
+et stort glass vann og en kopp kaffe etterpå:p
Det var kjempegodt!
Ps:Jeg brukte 3 egg, veldig mettende og halve omeletten ligger igjen til lunch:D
aldrimerjollycola
29-01-09, 09:25
har hatt omelett i en uke nå, og trenger en eggefri frokost nå!
i går lagde jeg en farse til fiskekaker, som har ligget natta over i kjøleskapet, så til frokost stekte jeg disse, og hadde masse kokt brokkoli til pluss litt kesam som dressing!
har hatt omelett i en uke nå, og trenger en eggefri frokost nå!
i går lagde jeg en farse til fiskekaker, som har ligget natta over i kjøleskapet, så til frokost stekte jeg disse, og hadde masse kokt brokkoli til pluss litt kesam som dressing!
Jolly cola ja... Lenge siden jeg smakte, men godt var det vel ikke...;)
Egg & bacon med en halv avocado...
Røkt torsk og kålstuing :-)
Eggerøre med svinekotelett...
Krydret kakao (hvit chokolade, mørk chokolade, smør, fløte, kaffe, vann, nellik, cayenne-pepper, kanel, potetmel) skummet med stavmikser. Som å drikke en brownie.
Krydret kakao (hvit chokolade, mørk chokolade, smør, fløte, kaffe, vann, nellik, cayenne-pepper, kanel, potetmel) skummet med stavmikser. Som å drikke en brownie.
Tenna løper i vann her :sikle:
Mååååå prøves :D:D:D
En Ziggylapp med majones, Chorizo og Græddost :)
Til lunsj: Stekt kjøttdeig med agurk og litt rød tomat, og en god dæsj sæterrømme :D
Middag: Svinekoteletter med broccoli, sopp og kanskje litt Fjordland ferdig bernaisesaus :sikle:
Ha en fin dag!
Frokost: En halv omelett (av 4 egg) med baconterninger i... :) ikke akkuratt spennende,men godt og mettende :)
aldrimerjollycola
05-02-09, 14:55
2 pannekaker med litt blåbær rørt i rømme på toppen!
pannekakene er laget av bakemix, cc og rømme!
aldrimerjollycola
08-02-09, 09:21
i dag er jeg kjempeforkjøla, så varmet meg en liten posjon av en soppsuppe jeg lagde til lunch i går, tilsatte to fedd hvitløk! lukter nok litt nå, men må jo jage vekk denne forkjølelsen!!
Hei, har ikke lest alle sidene men tilføyer likevel dagens frokost for meg (som jeg var veldig fornøyd med):
100 gr CC, 50 gr tinte hele bringebær (3,2 karb), 50 gr grovhakkede paranøtter....
Enkelt, godt og raskt å lage:-)
5 stk pistasjenøtter... :rodme:
gresk salat med fetaost, soltørket tomater, olje å stekte kyllingkjøttboller. samt hjemmelaget rømmerdressing! :) (rømme, majones, hvitløk og div. krydder). Nam!!
Hjemmelaget skogsbæryoughurt! Eller egentlig smakte den mer som de kesam med bær som var i butikkene en stund. :sikle:
100g hytteost, 50g rømme, en litt stor dæsj splenda, 15-16 dråper vaniljeessens, og 50g frosne skogsbær. (Skulle vært bare bringebær, men måtte ta det jeg hadde for hånden i går....) Kjørte blandingen i stavmikseren til hytteosten var noenlunde oppmost, og lot bærene tine oppi blandingen i løpet av natta. Rørte de ut i dag tidlig. De bel aldelses nyyydelig! Som dessert til frokost! :D
I dag har jeg spist frokost pannekake med sukrin på :p
2 rugsprø med philadelphia ost, søt sennep og skinkestek pålegg + paprika :) Supergodt! Smakte den varianten på bagelbuddy en gang.. Billigere å lage selv :D Nam nam!!
I dag har jeg spist 1/3 pk. Fetina fetaost som jeg smelter i meierismør på panna. Når dette ble flytenede hadde jeg i 3 egg, og laget eggerøre. Veldig godt :- )
Mmmmmmm. Frokostpannekaker med walden syrup på.
Slafs
Odde:D
Mock Danish med heistad jordbærsyltetøy :sikle:
En liten avokado med Magerost:)
eggerøre og stekt spekeskinke! mmm.
Frokostpannekaken til MHM
Avocado med reker i majones.
2 skiver ketolysebrød m/meierismør, gräddost og agurk :)
Hytteost med heistad aprikossyltetøy, hakkelde valnøtter og kanel.
90g bacon skåret i fine terninger, stekte dette først i masse smør og knekte 3 egg oppi dette og lagde en slags baconeggerøre.
Og et par shotglass med olje som aperitif...
koser meg nå med : eggemuffins med masse kjøttdeig,krydder,hakket tomat,hvitløk og jarlsberg ost :sikle: lagde de i går og micro varmet opp nå...skikkelig godt ass...i stekeovnen står oopsi med sjokolade og kokos...blir nok dessert straks :D
Mock danish og ost og skine ved siden av.
lilleklompen
05-03-09, 12:09
1 egg og en baconskive... og fløtekakao, uten søtningsmiddel. ikke godt.:rolleyes:
Det samme som jeg har spist i 99% av frokostene siste året...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jepp. Du gjettet riktig.
.
.
.
Egg & bacon..... En dag kommer jeg til å bli lei.
aldrimerjollycola
06-03-09, 08:31
nøtteknekkebrød med et stort lass blåmuggost!
3 Oopsier med masse smør, litt majo, salami og ost.
4 biter slangeagurk... :o
egg, bacon og litt salat.. .ble lei sist.. blir det vel etter et par mnd denne gangen også
Mock dansih stekt i panna som lapper, med bittebittelitt usukret eplemos, og latte med fløte og kokosmelk.
youghuet m/vanilje og fedonmusli
Omelett av 3 egg og en god skvett fløte.
Keso med bringebær, litt splenda, og valnøtter.
Jeg fikk en oppskrift på frokostblanding hos legen på Fedonklinikken i Bergen. Syns den er kjempegod og bruker den nesten hver dag.
Fedons frokostblanding (fra PULS 16.03.04):
Bland like deler av:
Byggflak
Havreflak
Soyaflak
Knuste linfrø
Mandelflak
Solsikkefrø
All bran strimler
Jeg spiser den med Biola og kanel. Det er også godt å tilsette bær.
Litt produktinformasjon: Slet i begynnelsen med å få tak i byggflak og All bran strimler. Byggflak selges i noen helsekostbutikker. All bran strimler (det står "All bran pluss" på pakken) selges i noen store matvarebutikker; f.eks. Coop mega og Meny. Jeg har ikke funnet havreflak, men bruker store havregryn i stedet.
Stekt egg, bacon, høvlet og stekt squash og vårløk...i litt olivenolje:)
Vann og kosttilskudd, samt en kopp kaffe
lille_trille
12-03-09, 07:03
Frokost:
Omelett av 4 egg m/bakon, ost og en desj fløte. 5 Oliven.
Lunsj:
1 box Cottage chees med splenda, kanel og noen hakkede mandler.
Jeg har laget meg en blanding av hakkede mandler, splenda og kanel som jeg har i vesken. Spiser en del cottage chees, men MÅ ha noe søtt til.
:)
Smoothie av bringebær, kokkosmelk, litt light bringebærsaft, ett egg og ca 1ss olje med mandarinsmak. Et impulskjøp før juletider, som har stått ubrukt i skapet siden.. :D Det ble faktisk ganske godt.
Feite nakkekoteletter stekt i så mye smør at det dryppet alle veier når jeg spiste :sikle:
2 speilegg, 3 strimler bacon, kaffe med cocosa, fløte og sukrin:p
Menneh...hva er Mock Danish????:confused:
Anne Karin
12-03-09, 11:12
Ca 200gr ren reinsdyrkarbonade med smeltet brie oppå + 1 stekt egg alt stekt i meierismør + 40gr. hodekål i strimmel. Drikke: Vann og funligt med 1500 mg. c vitaminer. Namm :D
2 speilegg, 3 strimler bacon, kaffe med cocosa, fløte og sukrin:p
Menneh...hva er Mock Danish????:confused:
Nilles Mock Danish med 30 gram bringebær inneholder:
Total:370 Fat:24 216 61% Sat:3 27 8% Poly:1 9 3% Mono:4 36 10%Carbs:9 20 6% Fiber:4 0 0%Protein:30 120 34%Alcohol:0 0 0%
370 kalorier,
24 gram fett (61%)
5 netto karber (6%)
30 ram protein (34 %)
30 gram bringebær har 13 kalorier og 2 netto karber, så tar du den "plain" må du trekke fra det.
Total:370 Fat:24 216 61% Sat:3 27 8% Poly:1 9 3% Mono:4 36 10%Carbs:9 20 6% Fiber:4 0 0%Protein:30 120 34%Alcohol:0 0 0%
370 kalorier,
24 gram fett (61%)
5 netto karber (6%)
30 ram protein (34 %)
30 gram bringebær har 13 kalorier og 2 netto karber, så tar du den "plain" må du trekke fra det.
Takk!
Jeg lager den plain, og med mindre soyaprotein enn i originaloppskrifta.
fant dette - blanda to innlegg altså- :
50 gram Philadelphiaost
2 egg
15 gram vanilje-proteinpulver (eller nøytralt pulver + 0,5 ts vaniljeekstrakt)
1 pakke Splenda (jeg brukte to pk, ble altfor søtt)
ca 0,5 ts kanel
frosne blåbær eller 30 gr bringebær
20 gram frosne blåbær
Ha alt utenom 20 gram blåbær i en bolle og kjør det til en masse med stavmikser. Rør inn hele frosne blåbær og ha det i en mikroform.
Mikre på full styrke i 2 minutter.
370 kalorier,
24 gram fett (61%)
5 netto karber (6%)
30 ram protein (34 %)
Kyllingvinger og ostespyd.
Egg & bacon....igjen.
Helt utrolig! Etter å spist dette til frokost så og si hver dag i 4 måneder så er jeg fremdeles ikke lei......:D
(Men å vaske stekepanna - det er jeg lei av......)
SusieBlues
13-03-09, 14:40
Rømmegrøt! :love:
Ikkeno! :( Skikkelig uggen etter en helg som jeg var helt sikker på skulle gå relativt greit på tross av reise og barnedåp,, men som endte i karbohelvete!
Anne Karin
16-03-09, 13:26
en stor posjon ostesuffle (300-400 gr.) vitaminer og vann.:)
- eggerøre av to egg, litt fløte, hvitløk, paprika og masse parmesan, stekt i smør.
- par spiseskjeer rømme med ulike frø og kjerner pluss litt bær.
- altfor mye kaffe...
aldrimerjollycola
17-03-09, 08:11
nøtteknekkebrød med brie!
det er blitt favorittfrokosten her i gården, så slipper jeg å steke/røre tidlig på morran! ble fort lei omeletten..!
10 g fedon musli med 1 dl ekstra lett melk..
Ikke akkurat lavkarbo - jeg skulle jo begynne i dag for fult :( Men bedre enn brødskiven mamma skulle ha meg til å spise :cool:
Får ta å sette meg enda litt mer inn i dette, speseilt når det gjelder frokost og andre mulige "kalde måltider"..
SusieBlues
23-03-09, 09:04
ostesmørbrød
En Mama Lupes's tortilla med rømme, ost, strandaskinke og avocado. Litt agurk og grønn paprika ved siden av! DEILIG! :D
3 striper bacon, 3 egg, 2 kopper kullsvart kaffe.
Anne Karin
27-03-09, 17:21
3 rugsprø med krem/annanasost. Der røyk karbkvoten for hele dagen:confused:
SusieBlues
30-03-09, 07:01
Rømmegrøt
Tror det blir fet ost, agurk og kald, ovnsstekt kylling. Må begynne litt forsiktig på morran... Må kanskje ha på litt majones og.
Anne Karin
30-03-09, 11:23
En skive villsvinbacon, et stekt egg med ost, salat med seterrømme og vitaminer og vann.:)
lille_trille
31-03-09, 06:54
2 stekte egg
3 skiver bacon
litt isbergsalat og rå rådløk
vitaminer, vann og 1 kopp kaffi
Klar for en ny dag :-)
3 egg med masse chilipulver og 50g smør igjen... Kjedelig i kosten jeg.
4 kjøttkaker-hjemmelagde og krydra med litt karri :nam: Med saus av fløte og surra løk
SusieBlues
02-04-09, 06:55
Ostesmørbrød med salami! nam!
trillian78
02-04-09, 07:08
eggerøre av 2 egg og einerøkt ørret, vann og kaffe
SusieBlues
15-04-09, 07:06
Omelett med kyllingkjøttdeig og ost
;O) hei ,min første dag ,følger nok opp med omelett og ost ..
Omelett med bacon...begynner å bli lei det nå men...
trillian78
18-04-09, 11:18
Rester fra gårsdagens pizza med kristinbunn (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21992).
Lille bolla
18-04-09, 11:49
Jeg spiste en blåbærpannekake av proteinpulver, egg, blåbær og philadelphiaost.. Var dessverre ikke det beste jeg har smakt.. Mulig jeg lagde dem feil, men fikk en tørr svampaktig konsistens..
Hjemmelaget tomatsuppe med brokkoli og en dæsj smør og to kokte egg.
Anne Karin
18-04-09, 19:22
Omelett av gåseegg, fløte og rømme, med villsvinbacon, sopp, sveitserost og vårløk. salat og vitaminer, vann og kaffe. Helt toppers:D
SusieBlues
20-04-09, 06:55
Biff Stroganoff
I dag ble det salat med stekt bacon,ost og egg i, det var godt med kokt egg :) Jeg er lei stekt egg, så nå blir det kokt fremover ;)
Eggemjølk choccolatte! Kjempegodt! Eggemjølk metter bra og er en god start på dagen når man ikke orker noe annet. Og med espressopulver og litt kakao blir den knallgod! Bedre enn orginalen;)
Eggmelk kaffelatte :D
Du, verden, her går det inflasjon i eggemjølk:D
Tom for melk, så det ble en drink av smør, melk, kaffe, potetmel, johannesbrød (chokoladeerstatning) og en teskje sukker.
Hadde litt bacon, sopp og purre som jeg stekte sammen med noen egg.. dette blir forresten lunsjen i dag også gitt..
Lollypopbrød med kokt egg og hjemmelaga kaviar.
Anne Karin
20-04-09, 11:55
10 stk. aprikoskjerner, kaffe, vitaminer og vann.
trillian78
25-04-09, 13:45
Stekt egg og bacon og avocadomuffin med ridderost. Og uforskammet mye kaffe :)
SusieBlues
27-04-09, 09:10
Isetbrød med svensk leverpostei! NAM!
trillian78
27-04-09, 18:09
Rester av gårsdagens stekte ketolysekjøttpølser, eggerøre av to egg og stangselleri.
Anne Karin
27-04-09, 19:30
Hjemmelaget villsvinbacon, sopp og omelett av gåseegg med fløte og rømme og salat. vitaminer og vann/kaffe:)
Hjemmelaget villsvinbacon, sopp og omelett av gåseegg med fløte og rømme og salat. vitaminer og vann/kaffe:)
OMG! For en luksusfrokost, jeg er helt mållös! Misunnelig nå!!!
Jeg spiste omelett med bacon, purre og fetaost, stekt i smör og med kålsalat til.
Anne Karin
28-04-09, 17:09
takk takk, joda dette smaker himmelsk:D:D Vi spiser dette hele tiden:D:D
takk takk, joda dette smaker himmelsk:D:D Vi spiser dette hele tiden:D:D
Jöss, hvordan får dere til dette? Har dere dyr selv?
Anne Karin
28-04-09, 17:43
Hei. Jeg kjøper flere slakt i året av villsvin. 4-5 stk. De kommer fra moss. Gås har jeg selv (kosedyr) 3 stk. 2 jenter en gasse. 14 høner. 4 ender hvorav 3 damer en andrik. Masse deilige egg. De løper løs i hagen. Ellers går det i hjort, mannen jakter, så kjøper jeg elg, reinsdyr og villsau. Lager alltid alt fra bunnen selv. Har også nå bestillt en separator, vi har en nabo med frittgående kuer. Dette blir gøy.:heia::heia:
Wow, det höres helt perfekt ut. Jeg skulle også gjerne ha spist mer vilt og egg fra dyr som gikk fritt!
Anne Karin
28-04-09, 18:04
:d:d:d
Søt omelett med seterrømme og splenda på:)...det var godt, spesielt siden jeg synes det er godt med noe søtt om morgenen:)
SusieBlues
29-04-09, 08:52
Ostesmørbrød
Jente 1980
02-05-09, 09:04
2 stekte egg med ost på toppen, 4 skiver bacon, 2-3 glass vann og mine daglige vitaminer.
Kyllingfile med ost, bacon og en saus av cf med indisk krydder og salat :)
En skive ribbe med sennep på og salat.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.