View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Lasagne med squash :sikle:
Løvbiff, røsti-"poteter" og cafe de paris saus.
Blomkålsuppe (pose :o ). Men spiste bare bitte litt suppe(1-2 dl), hadde i en god klatt smør, og masse sprøstekt bacon :)
Ble frikadeller med kokt blomkål :)
Muffins:eek:
Var lavkarbo da.....
Vondt i hodet i dag og "måtte" ha noe søt
Muffins:eek:
Var lavkarbo da.....
Vondt i hodet i dag og "måtte" ha noe søt
Katten min heter Muffins:eek:
Min middag ble forandret til kjøttdeiggryte med bacon, sopp, persille, fløte og hakka tomater + kokte grønnsaker. Kiwis go`helg tilbud var laks, og de fiskestykkene hadde ikke helt den spensten jeg vil ha:rolleyes:
Katten min heter Muffins:eek:
Min middag ble forandret til kjøttdeiggryte med bacon, sopp, persille, fløte og hakka tomater + kokte grønnsaker. Kiwis go`helg tilbud var laks, og de fiskestykkene hadde ikke helt den spensten jeg vil ha:rolleyes:
Haha h*n er sikkert søt men jeg lover deg at jeg ikke har spist den ;)
Vi har spist en fantastisk trompetsopp-gryte som jeg tryllet frem i går...fyyyy søren det var godt. Håper fjokken er i bedre form i morgen så vi kan ut og plukke mere sopp.:)
I dag blir det RIBBE :sikle:
Suppe kokt på røkte svineben og kikerter
StegforSteg
10-09-11, 17:21
Pepperbiff på en seng av stekte squash og champignog, salat og peppersaus.
Middag for den late: kylllingfilet med udos over, sennep og masse krydder og urter.+ Ost.
I går: kålrabistappe og pølse
I dag: fiskesuppe
I morgen: fylt squash
Kyllingsalat med hjemmelaget dressing.
Gerds blomkålsuppe. Som jeg elsker den suppa! Og det va rfor lenge siden sist. Men mannen ville ikke ha...så da fikk han bare sitte der med den fake vindaloo-en sin. ;)
I morgen skal vi ha lavkarbopizza!
Her ble det marinerte scampi, kyllingvinger, vårruller (til mannen) og woket grønnsaker :)
I morgen blir det nakkekoteletter og woket grønnsaker :) (karbis og poteter i tillegg til resten av familien ;) )
StegforSteg
11-09-11, 12:17
Får i kål hos mamman min. Må ligge lavt på karber ellers siden jeg regner med at sausen inneholder hvetemel.
Får i kål hos mamman min. Må ligge lavt på karber ellers siden jeg regner med at sausen inneholder hvetemel.
Saus på fårikål? Trodde bare man brukte krafta på den jeg.
Hjemmelagde hjortekarbonader med stekt løk, stekt kantarell, blomkålmos og saus...(halvveis hjemmelaget...mekker på en pose)skal bare amake på sausen..er nok med blomkålmosen igrunn.:)
Strganoff med kjøttdeig, og blomkålmos.
Fårikål med blomkål og purrestappe til står på komfyren nå.
Resten av suppa jeg kokte i går (kikerter og røkte, salte svineryggbein).
Veldig greitt med denne type suppe; lett å lage, billig, smaker kanllgodt, metter lenge, og blodsukkeret gikk ned uten noe som helst insulin
Idag har vi prøvd lavkarbowraps m/kjøttfyll og salat! Kjempegodt:)
Har en pakke svinestrimler som må brukes i dag. Tilbehør er jeg usikker på. Men sikkert sopp, paprika, løk, brokkoli...
Pannekaker og tomatsuppe! :eek:
Jeg spiste tomatsuppen med kokt egg, stekt bacon, raspet ost og en rømmeklatt oppi... :p Ble nok minst suppe og mest tilbehør.
jegviljegskaljegmå
11-09-11, 17:47
;):) biff med ovnsbakt bifftomat. fylt med rømme, løk, gressløk. chilli og basilicum. med ost på toppen. og ruccula salat jammi:p
Har bestemt meg for lasagne! Skal ha kjøttdeig, squash, ost, tomatpurè, cottage cheese, fløte, krydder, oregano og ost. Tenker det blir top notch.
I dag rester fra i går. Bare jeg gidder ikke lage fløtegratinerte aubergini, så jeg steker dem også har jeg masse salat ved siden asv + kjøttet :) Gutta får nok ris ved siden av .
StegforSteg
12-09-11, 13:30
Stekte svinekoteletter med brokoli.
sennepsmarinert svinesteik, urtesaus. bønnesalat og kokte grønnsaker
Blomkålsuppe med stekt bacon.
Ovnstekt laks m/ dill og purreløk. Smørdampa blomkål og brokkoli, og hollandaisesaus.... Nam :sikle:
lille_trille
12-09-11, 18:51
Kyllingkarbonader m/kålstuing.
I dag stekte jeg auberginien, hadde på høyvarme, tok litt salt og litt pepper + hvitløkspulver. helte oppi fløte og lot det boble i 30 sekunder, tok det av plata la oppi litt ost og satte på lokk. det blei snadder.
Ovnsstekt laks med rømmeklatter på, samt salat og olivenolje.
Fiskefristelse med kikerter, sei, tomatpurè, chili, fløte, norvegia og baconost.
jegviljegskaljegmå
13-09-11, 15:05
i dag skal vi ha pølser og blomkål stappe til :0)
StegforSteg
13-09-11, 15:44
Siden lillemor skal i bursdag og storebror er lovd Burger King, ha mor spist en kotelett med smørstekt sopp og scuash litt på forhånd for å unngå BK fristelsen ;)
Ovnsbark laks med sitron og pepper. Agurk salat og revet gulrot.
Lagde "pannekaker" av 4 egg , 1 dl fløte, litt sukring, og noen droper vaniljessens.
De falt litt sammen da :p Men jeg la noen i bunnn av en liten form, la på litt stekt karbonadedeig med et egg rørt inn, litt krydder etter smak. La det oppå, ost, så litt pannekaker igjen, kjøtt og ost, pannekaker å ost på toppen. inn i ovnen på 200 grader littegranne. Tilbered bearneisesaus, jeg lagde av pose, men lager "melk" av vann og fløte, helte over. NYDELIG .. Fant oppskrift på fyltepannekaker bak bearnisepakka. Bare lagde den litt andeledes da .
Helstekt lammelår, provencesaus, selleri"chips" og blomkål/broccoligrateng
Hjemmelaget pastasaus m/svinekjøttdeig, og squashspaghetti . Med revet ost på toppen.:D
lille_trille
13-09-11, 19:16
Koteletter m/kålstuing (dilla på kålstuing).
Spiste middag på Zupperia; kremet brokkoli og kyllingsuppe. Det flotte med Zupperia er at de lager alt fra bunn, og bruker ekte råvarer. Lite karber også.
Lagde "pannekaker" av 4 egg , 1 dl fløte, litt sukring, og noen droper vaniljessens.
De falt litt sammen da :p Men jeg la noen i bunnn av en liten form, la på litt stekt karbonadedeig med et egg rørt inn, litt krydder etter smak. La det oppå, ost, så litt pannekaker igjen, kjøtt og ost, pannekaker å ost på toppen. inn i ovnen på 200 grader littegranne. Tilbered bearneisesaus, jeg lagde av pose, men lager "melk" av vann og fløte, helte over. NYDELIG .. Fant oppskrift på fyltepannekaker bak bearnisepakka. Bare lagde den litt andeledes da .
Den bearnaisen til Meny har lite karber, og det har også den til Knorr (sånn ferdig i pose). Veldig god! Skal prøve ut den oppskriften din :D
Mannen hadde laget karbonader og chips til middag, så ble bare 1 karbonade og 15 chipsbiter til middag i dag ;)
Hatt familien på taco i dag:) (herregud som de folka spiser!:eek:)
Chili/lime-kjøttdeig og brokkoli.
lille_trille
14-09-11, 06:43
Koteletter m/kålstuing (dilla på kålstuing).
I dag blir det rester + kokt blomkål.
StegforSteg
14-09-11, 06:49
Aner ikke, vi er invitert bort på middag, men jeg er lovd at det ca skal være lavkarbo så får vi se :p
Spiste i dag til middag/lunsj:
300g. Joikakaker (med saus, hermetisk), 7g.Kh/100g. = 21g
3 brokkolidusker
11g. Tyttebærsyltetøy, 37g.Kh/100g. = 4g.
halv pose soppmiks steks sammen med 1/2 løk. 2g.
TOTALT ca 27g. Kh.
Det ble namnam! Og var mettende.
Lettvint ostegratinert fiskepanne i dag;
masse oppkutta grønnsaker i ildfast form, fløte og crem fraiche over. Fisk oppå der (i dag blir det laksefilet), friske urter og så ost på toppen.
Maten lager seg selv i stekovnen:D
1 kotelett, stekt minimais. Stekte så kinakål og hadde på noe fløte.
Hot chilisuppe med stekte kotelettbiter og en rømmekladd oppi. Og et par osteknekkis attåt :sikle:
Fårikål hos meg også, samme som i går. Smaker bare enda bedre.
Deilig hot kyllinggryte:)
Hjemmelaget blomkålsuppe med kremost-kjøttboller.
Kjøttkaker i fløtesaus med kokt blomkål til :)
Meatza! Med mye ost, bacon, sopp, litt løk og pittelitt ananas. Tomapurè fra landlord som saus.
Spiser salatgrønnsaker med avokado, dijon-sennep, hasselnøtter og skavet reinsdyr.
kjøleskapsopprydding;
har rester av lammelår og svinesteik + litt saus fra lammelåret igjen.
Tenker jeg kutter alt i biter, varmer det i sausen og tilsetter mer fløte / CF og urter. Har laget en kålsalat, så da blir det bare å lage litt sellerimos, og så blir det middag i dag også:D
StegforSteg
15-09-11, 17:41
Stekt kylling, purre, squash og sopp i fløte med blomkålris.
Lavkarbopølse (grov lammepølse med svinespekk), sopp, paprika og squash stekt i masse smør. Fløte og parmesanost som saus over hele greia. Kjempegodt og mettende.
lille_trille
15-09-11, 18:33
Kylling, paprika, tomat, chilli og masse deilig fløte i skjønn forening.
Kjøttdeig, blomkål, brokkoli, fløte, ost og krydder - i en skjønn forening i en kjele og så over i en suppeskål. Nydelig mat! Og så enkelt... :p
Luggetuppen
15-09-11, 20:28
Biffsnadder og soppstuing ble det her i dag. Gubben var storfornøyd og erklærte at jeg kunne få bruke så mye penger jeg ville på å spise lavkarbo hvis jeg fortsatte å lage sånne middager til han :D
minipizzaer av grov spelt + krema bacon og soppsuppe
Taco med fullkorns tortillalefser. Og jeg gleder meg som et stort barn.
Svinekotelett, brokkolli, smeltet smør med et hakket hardkokt egg oppi. Coca Cola ZERO.
Chiligryte, fritt basert på minstens chilisuppe. Serverte med ostechips og rømme. Var veldig godt :)
1 hamburger med mye ost, 1 egg, litt stekt sopp, salat, sukkerfri ketchup og dressing.
StegforSteg
17-09-11, 17:55
Biffsnadder med hjemmelaget bernaise og blomkålbuketter.
Idag ble det deilig pizza, med bunn fra lavkarbohuset:)
I morgen blir det hvitløksspekka lammelår m/fløtegratinert blomkål og salat:sikle:
Tykk og god kremet soppsuppe med bacon + en lun salat.
Minipizza til minsten, som ikke spiser hverken sopp eller salat.....
Taco skal vi ha. Jeg spiser det som salat, gutta med lefse :) .
Taco og blomkålgrateng:ja:
Dagens middag var misslykka ( men smakte godt for det ) fakirbiffer med rømme/majones dressing , avokado og agurk, ost, salsa, i salatwrap :)
Vi har spist pepperonikylling, jeg fant oppskrift her inne, og den ble kjempegod :)
Til og med mannen ble fornøyd ;)
idag blir det snitzel:) av kalkunfilet med fritert camenbert rå løk agurk tomat og dampet brokkoli
panert i knust bacongull:eek:
sitronpepra laks i rømmesaus, blackeyebeansalat og broccoli/blomkålmos
kjøttkaker med brokkoli/blomkål mos
lille_trille
18-09-11, 18:11
Fårikål!!
Grøstad Bratwurst og blomkålpure. Merker jeg er sulten! Gleder meg!
Etter flott fjelltur, smakte det med lammelår m/fløtegratinert blomkål:)
Dagens middag ble rester av paien jeg lagde i går, med salat og rømme. Oppskriften ligger under Mine yndlingsoppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37122).
http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=592&pictureid=3086
Løvstek m/salat og bearnesaus :)
Åååh. Vi har spist pepperbiff. Med røstisellerirot og <3 nyplukket trompetsopp stekt i smør og krydder, så surret i fløte og litt ost. Åh herlighet det er så godt at jeg kunne ha dødd!
StegforSteg
19-09-11, 07:10
Chillisuppe :D
lille_trille
19-09-11, 09:31
Oppattevarma fårikål :D
Siden jeg ikke har fått hvert i butikken i dag. Blir det hamburger, men hjemme laget hamburger brød. Jeg bruker de tekakene fra http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/enkle-grove-tekaker/
Kjøttboller laget av svinekjøttdeig, og kålstuing.
Chicken curry med masse deilig salat!
Blomkål og sellerirotpurè med philadelphia og smør. Også rødt kjøtt av noe slag. Usikker på hva det heter.
Hjemmelaget fiskeboller m/gulrot og hvitsaus :)
lille_trille
20-09-11, 12:41
Kyllingkarbonader m/kålstuing!
Luggetuppen
20-09-11, 12:53
Pannekaker. Ordinære til mann og barn, "spesial" til meg.
Kyllingsandwich med Fedonbrød:)
pølser, squashspagetti, salat og tomatsaus
Gikk for sushi i dag. Brukte laks, avokado, paprika og vårløk. Hadde også ca 50-70 gram med brun sushiris som de solgte på helsekost som har lav GI. Men sushi er ikke like godt som jeg syns før merker jeg.
LCHF-bloggens kjøttdeig- og kålgryte med karri og kanel (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/09/kjttdeig-og-kalgryte-med-karri-og-kanel.html) - tidlig middag siden jeg var sulten, og dette smaker vidunderlig! :sikle:
StegforSteg
21-09-11, 14:45
Jeg har lavkarbopizza igjen fra i går, så da blir det nok den :)
Luggetuppen
21-09-11, 16:12
Langstekt ribbe. Syntes den hadde ligget lenge nok i fryseren nå :o
Indrefilet av ymse slag og bacon skåret opp i terninger, surret sammen med løk og sopp, overøst med rømme og brokkoli. :sikle:
Lasagne med squash :D . NAMMIS .. :) Jeg har mere igjen så har til lunsj også.
Koteletter med brokkoli og blomkålgrateng. Noe jeg begynner å bli ganskeeeeee så lei av:p Blomkål og brokkoli altså.
Røkt svinekam m/fløtesaus og "potetsalat":)
Hasselnøtter i salat (litt rå gulrot, masse isbergsalat, agurk, en tomat, paprika, rå løk og hvitløk) med udos og sennep over.
Hasselnøtter i salat (litt rå gulrot, masse isbergsalat, agurk, en tomat, paprika, rå løk og hvitløk) med udos og sennep over.
Ikke noe kjøtt eller fisk!:eek:
Svinesteik, bønnegryte, kålsalat og fløtesaus.
Koteletter med brokkoli og blomkålgrateng. Noe jeg begynner å bli ganskeeeeee så lei av:p Blomkål og brokkoli altså.
Nei, dette bydde så ille imot, så jeg lagde brokkolipurè med masse philadelphiaost isteden:D Namnamnam.
Her ble det McDonald i dag :sparke:
Siden sønnen og jeg har omgangsyka, så frista ikke den planlagte fiskemiddagen noe særlig :(
lille_trille
21-09-11, 20:51
Nakkekoteletter m/brokkoli og blomkål. Kokte ut steikepanna m/fløte.
Svinesteik, bønnegryte, kålsalat og fløtesaus.
Og den bønnegryta ble god!
Surra bacon, chili og hvitløk i olje, Tok oppi små gvite bløtlagte bønner og raust med frisk rosmarin. Kokende vann over og lot det putre ca en time og et kvarter, og da var det snadder tilbehør til middagen!
Kyllingsalat med cf, ost og olivenolje.
Kyllinglår og grønnsaker i dag *gleder meg* (trur jeg ;) )
Røkt kolje, råkostsalat, resten av bønnegryta fra i går og noen poteter til de andre....
2 små pizzastykker i fra lavkarbopizzaen vi hadde i går, og mye sellerirotfries med sukkerfri ketchup og hjemmelaget dressing. Omnomnom så godt det var!
Eg har nettopp hatt moussaka til middag, med salat.... mmmm nyyydelig :p
Oppskrift her (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2011/09/moussaka-lavkarbo.html).
Fikk kjempelyst på peanøtter idag så jeg unnet meg litt egenhendig knekte nøtter i en salat idag. Måtte spise litt ost i tillegg for å bli mett,.
MamaLupespizza med kylling
StegforSteg
22-09-11, 17:42
Kyllingform - deilig!
Viltkarbonader, stekt kantarell, litt gulrot og sellerirotmos.
Stekt hval med udos over, gulost og sennep ved siden av.
Thai-wok med biff og brokkoli! Mmm!
lille_trille
23-09-11, 16:36
Fløtegrøt og Øffer. Mat for folk i farten:D
Hadde i dag noe av det beste jeg har smakt på lenge. Marinerte kyllinglår i ovn, og min egen hjemmekomponerte grønnsaksform.
Brukte:
brokkoli
vårløk
pittelitt ananas
strimlet kål
paprika
tomat
champignon
ost
rømme
sukkerfri sweet chili saus
soyasaus
bacon
Kutt opp alle grønnsakene og ha alle bortsett fra tomat i en ildfast form. Ha på pittelitt sweetchilisaus (sukkerfri om du har, men det er veldig lite som skal til) og ha også på rømme etter smak (noen liker mer, noen liker mindre, jeg brukte en halv boks, og jeg hadde MYE grønnsaker). Rør sammen og ha i litt soyasaus også, for saltsmaken sin skyld, pluss at soyasaus og rømme sammen er knall! Ha oppå ost, og ha den skivete tomaten oppå osten, slik at tomaten blir stekt, og ikke kokt. Ha på bacon, og sleng inn i ovnen. Orgasmisk!
TrillTrall
23-09-11, 17:21
Varmet stekepanna og hev oppi:
115 g kjøttdeig + pepper + masse basilikum
4 cherrytomater i biter
en god neve finhakket purreløk
en neve ganske finhakket sommerkål
50 g kikerter
en dæsh bbq-saus + litt sukkerfri ketchup
bittelitt chili fra glass
2 ts seterrømme
en neve jarlsberg i terninger til slutt
NAM!
Hadde fløtegratinerte aubergine og stekte kylling/kalkun pølser :p Lettvindt siden jeg eter alene .
Kiwis helgetilbud; kalkunfilet, grønsaker, blackeyebeansalat og eplepai til dessert.
Eg hadde skikkelig digg middag i kveld :p
Steikt svinefilet med en nyyydelig fløtesaus, og med masse steikt paprika og løk til, nam nam :)
I dag skal vi ha biff stroganoff :). Mann og barn får poteter/pasta ved siden av, jeg tar blomkålsmos. Også salat til :)
Kebab. :_plystre:
Ditto :ja:
Photobscuras chili texas style
Ukens opprydding i kjøleskapet blir til minipizzaer laget av grovt speltmel + ei krydra linsesuppe.
Chiligryte, med rømme og ost attåt :) Namnam.
Første innlegg her på forumet.
I dag ordner jeg med koteletter i form. Kort fortalt en haug med grønnsaker, koteletter, smør, krydder og en stekepose ;)
Kapper opp de grønnsaker jeg måtte ha for hånden. I dag ble det: Tomat, paprika, squash, litt gulerot, kålerabi, sjampinjong, kinesisk hvitløk og vanlig løk. Hiver alt opp i en stor stekepose. Krydret så med basilikum, rosmarin, pepper + litt diverse. Trykker grønnsakene jevnt utover og plasserer litt smør rundt omkring.
Kotellettene krydret jeg i dag med hvitløk, grillkrydder og beauty spice. Alle kotelletter kan brukes. Mariner de gjerne :) Plasserer kotelettene oppå grønnsakene.
Posen lukkes, settes i ovn på 200 grader til de er ferdig. Voila! :) Enkelt og godt
Hadde i dag noe av det beste jeg har smakt på lenge. Marinerte kyllinglår i ovn, og min egen hjemmekomponerte grønnsaksform.
Brukte:
brokkoli
vårløk
pittelitt ananas
strimlet kål
paprika
tomat
champignon
ost
rømme
sukkerfri sweet chili saus
soyasaus
bacon
Kutt opp alle grønnsakene og ha alle bortsett fra tomat i en ildfast form. Ha på pittelitt sweetchilisaus (sukkerfri om du har, men det er veldig lite som skal til) og ha også på rømme etter smak (noen liker mer, noen liker mindre, jeg brukte en halv boks, og jeg hadde MYE grønnsaker). Rør sammen og ha i litt soyasaus også, for saltsmaken sin skyld, pluss at soyasaus og rømme sammen er knall! Ha oppå ost, og ha den skivete tomaten oppå osten, slik at tomaten blir stekt, og ikke kokt. Ha på bacon, og sleng inn i ovnen. Orgasmisk!
Hørtes fantastisk ut :) Må prøves!
lille_trille
24-09-11, 20:59
Flesk og duppe.
Salat, med udos og sennep som dressing,med gulost og hvalbiter oppi salaten.
Blir ribbe igjen :sikle: :stortsmil
Gryte m/lammekjøttdeig, kantareller,rødløk, chili,100g tyttebær m/stevia og et beger sæterrømme, og sprøstekt bacon over:)
Luggetuppen
25-09-11, 16:40
Fårikål
Grønnsaksgrateng med rømme, ost og bacon. Blant annet :)
I dag ble det helstekt ytrefilet av elg med fløtesaus som var krydra med viltkrydder, løk, baconbiter og sopp. Grønnsakmos av brokkoli og blomkål. :sikle:
Grillede kyllinglår og stor varm salat
Første innlegg her på forumet.
I dag ordner jeg med koteletter i form. Kort fortalt en haug med grønnsaker, koteletter, smør, krydder og en stekepose ;)
Kapper opp de grønnsaker jeg måtte ha for hånden. I dag ble det: Tomat, paprika, squash, litt gulerot, kålerabi, sjampinjong, kinesisk hvitløk og vanlig løk. Hiver alt opp i en stor stekepose. Krydret så med basilikum, rosmarin, pepper + litt diverse. Trykker grønnsakene jevnt utover og plasserer litt smør rundt omkring.
Kotellettene krydret jeg i dag med hvitløk, grillkrydder og beauty spice. Alle kotelletter kan brukes. Mariner de gjerne :) Plasserer kotelettene oppå grønnsakene.
Posen lukkes, settes i ovn på 200 grader til de er ferdig. Voila! :) Enkelt og godt
Kjempesmart med stekepose, null søl :D
lille_trille
25-09-11, 22:22
2 stk. Nakkekoteletter m/blomkål- og brokkoligrateng.
Smørdampet, kokt kål. Må spise opp tidenes største hodekål.
lille_trille
26-09-11, 14:35
Rester fra i går. Nakkekoteletter m/blomkål og brokkoli.
Fiskegryte med purre, rødløk , brokkoli kokt i kokosmelk! Kal aldri bruke kokosmelk til fisk mer:eek:
karbonadedeig, natturris, grønnsaker og ost
Kokt torsk. (Kokt i vann med BÅDE salt og eddik! Torsk kokt i bare vann smaker kattfisk.) Servert med grovmalt pepper, smør, bacon og sellerirotmos. ALT krakket sammen og dandert fint på litt flatbrød. :sikle:
Salat av isbergsalat, agurk, stangselleri og løk og rå gulrot med udos og sennep som dressing, litt ost og peanøtter. Te med soyamelk til.
Lammeskank medd ovsbakte grønnsaker og jorskokk-pure.
Ble lettsaltet torsk, stekt flesk, fløtesaus med vårløk og kokt blomkål :sikle: :D
Squash og Kavliost lasagne
Glemte helt å skrive gårsdagens middag: Stekte kyllinglår, sellerirotfries, isbergsalat med litt soltørket tomat, hjemmelaget dressing og sukkerfri ketchup.
Sellerirotfries er så godt at jeg ikke gadd å spise alt av kyllingen... :D
Steinbitfilet med coleslaw med smeltet smør til
Kylling, stekte grønnsaker, smør, rømme.
Irsk stuing igjen.
Elsker denne tiden på året, når butikkene bugner av lammekjøtt til en grei pris:D
Ingen tvil: chiligryte med ost og chili... tror jeg er blitt hekta.
Laks i form:
1pk spinat i bunnen av forma
Raust med grovchoppet soltørket tomat oppå
1boks creme fraiche
1/2 pk fetaost (grovmoses inn i CF'en og alt helles over spinaten)
Skinnløse laksefileter på toppen (smør litt CF over)
Pynt med noen oliven
I ovnen til fisk og spinat er ferdig.
Nydelig.
lille_trille
27-09-11, 18:28
Cheesburger (uten brød naturligvis) 1 avocado
Thai-seien fra Menyreklamen
I dag blir det rester av tacoen - i form av tacosalat. *mmm*
Skulle ha fersk suppe, men kjøttet som har ligget i kjøleskapet siden lørdag har blitt dårlig.... :o
Stekt kjøttdeig og kål med muskat, ingefær, masse pepper og salt, pluss parmesan.
Luggetuppen
28-09-11, 18:58
Nakkekoteletter med "røsti", blomkål og stekesjy.
Wraps m/kjøttfyll gratinert med ost, og salat ved siden av :)
Min middag i dag, nam nam :p
http://3.bp.blogspot.com/-wy4fdBvIoNY/ToMsdMNMmDI/AAAAAAAAFcY/oda9gzVrS9Q/s320/0077+egger%25C3%25B8re.JPG
I dag ble det 2 løvbiffer med ost og tomat, dressing og pittelitt salat.
Kyllingsuppe-rester i dag
I dag laget jeg noe som ble veldig godt:
Stekte 3-400 gram kjøttdeig med 4-5 oppkuttede hvitløkfedd,
tilsatte en løk i båter,
og 10 sjampinjonger oppkuttet med eggedeler,
en paprika som ble delt med den samme eggedeleren,
maaassse chilikrydder fra kvern,
litt oregano,
4 tomater i båter,
en dæsj soyasaus og en dæsj sesamolje
Så blandet jeg 2 dl vann med en ts maisennamel, og helte oppi.
Satte på lokket og lot det surre litt for seg selv..
serverte med blomkålris
mmmmm.....
Entrecote (takk Kiwi!!), med sellerirotfries.
Her ble det også entrecote, men vi hadde blomkål og broccolimos til, stekte kantareller og fløte/CF-saus.
Eplepai til deesert.
Har helt fått dilla på eplepaien som ikke leer på blodsukkeret mitt i det hele tatt, og så smaker det så godt:D
Fårikål m/lammekjøttdeigboller:p
Førti lavkarbodamer :cool:
Førti lavkarbodamer :cool: :lol:
Grønnsaksform med kjøttdeig, rømme, tomatpure og ost.
Krabbe! Diger, stappfull krabbe + et glass hvitvin..
cheeseburger (uten brød) med tomat og agurk:hungry:
lammelår, rosenkål, fløtesaus:)
lille_trille
01-10-11, 20:01
Fårikål :sikle:
Lille trille; hvordan lagde du fårikål? sikkert teit spørsmål hehe, men eg har handlet inn alle ingredienser, men aldri lagd d før hehe, trenger tips :):)
Chorizopølser (0 karbs) med röstipoteter (a la lavkarbo) og grønn salat :)
Hmm... og aïoli :D
I kveld skal vi ha andebryst (kjøpt for 139,- pr kg i Sverige), rødvinsky, grillet paprika, spinat/sopp stuing (stek soppbiter og hakket løk i smør, med litt hakket hvitløk, ha i et beger creme fraiche, salt, pepper, løkpulver og enten fersk spinat eller frossen spinat, la dette putre på lav varme) og salat til middag. Resten av familien får potetbåter stekt i ovnen til dette. Dessert bær med fløte :)
I går hadde vi salma (fersk rå laks skåret i tynne skiver), med soya saus (tilsatt balsamico, lime og wasabi), fersk koriander og ristede sesamfrø til forrett.
Til hovedrett hadde vi reker. Siden jeg ikke spiser loff med rekene, så lager jeg en miks av avokado, krepsehale, kreme fraiche, sitron, løkpulver, salt og pepper. Digg!
Til dessert: Naturell yoghurt med oppvarmete skogsbær :)
Surra svinesteik med soppsaus, kål- og gulrotstuing og søtpotetmos.
lille_trille
02-10-11, 16:42
Fårikål!!
Til Angel:
Ser ikke at du fikk svar om fårikål, stakkars deg, dette er lett å lage altså!
Litt for sent å begynne på denne retten dag vil jeg tro, men til en annen gang:
Bruk stor kjele med god bunn, så det ikke svir seg.
Smelt en stor klatt med smør i kjelen.
Legg i biter av fårikålkjøttet, bare ett lag. Strø på pepper og salt. Jeg bruker Maldonsalt og både hel og kvernet sort pepper. De hele er fordi det ser kult ut, men jeg liker å ha en del pepper og blir gal av å pelle ut mens jeg spiser, derfor kvernet i tillegg :)
Skjær kålen i tynne båter, legg båter så de dekker kjøttet.
Gjentas om og om igjen, til du har lagt oppi alt du har av kjøtt og kål, pass på å salte/pepre på hvert lag.
Hell litt vann i kjelen (overraskende lite, kanskje 1/4 del av høyden på det andre, for kålen avgir endel væske) og sett på middels varme. Når den koker kan den skrus ned, så den bare putrer. Ikke rør i den, det er best når kålen ligger i båter :)
La koke i flere timer, den er best på 3 oppkok! Jeg pleier å lage den dagen før vi skal ha den, kjøle den ned etter et par timers kok, så nytt oppkok dagen etter. Restene varmes neste dag, oppkok 3, da er den alle best!
Lykke til!!
He:) tuuusen takk for oppskrift:) ble ikke laget i dag nei, er på jobb hehe, men lurer på å lage det i morgen eller tirsdag:)
Ser jo ut som det skal være noe eg kan klare å få til:D
Kyllinglår, jukseris, bernaise, salat, rømme.
Ovnspannekake med eplesaus (laget av funlight, kanel og xanthan-gum).
Stor salat med bl.a rå brokkoli og gulrot, udos, og mandler!!
Lagde kjøttkaker med "brun" saus. Veldig godt! Så hadde jeg tyttebær uten tilsett sukker, selskapsblandingen til rema, og pittelitt kålrabistappe.
Jeg er mett og god etter en skikkelig middag! Jeg har spist salat med avocado og oliven, sammen med hjemmelagede burgere med stekt sopp, blåmuggost og bacon. Sykt digg! Men litt for salt med både blåmuggost og bacon, så neste gang skal jeg la være å salte burgerkjøttet.
lille_trille
03-10-11, 19:23
Ovnsstekte nakkekoteletter m/grillet ost, tomat, hvitløk, paprika og selleri.
I dag ble det fiskemiddag a la vi tar det vi har:D
Surra sjalottløk, hakka sopp, chili og revet ingefær + litt karri. Hadde i fiskebuljong, rømme og creme fraiche. Hadde så oppi sellerirot og gulrot i staver. Etter at dette hadde fått putra en halvtimes tid, la jeg oppi litt fløte, masse fersk persille og torsk i biter og lot det trekke til alt var klart.
Etter jobb og trening ble det speilegg og skogsbacon, samt stekt kjøtt som var igjen fra søndagens fårikål...mmm!
I går, og i dag spiste jeg torsk, med spinat og bacon.
http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=522&pictureid=3111
NAM! Det var skikkelig godt. Oppskriften fant jeg her:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/09/torsk-med-spinat-og-bacon.html#comments
teleslynga
04-10-11, 19:28
Auberginelasagne. Erstattet lasagneplater med augergineskiver og den hvite sausen med en blanding av creme fraiche og matfløte. I overkant mektig, eventuelt så kunne jeg ha stått over den andre porsjonen.
Lagde en grønnsaksform med alt jeg fant egentlig. Hadde oppi svinestrimler, fløte, tomatpure og ost også. Det ble godt :)
Etter trening i kveld blir det fryktelig enkelt. Slenger noen kyllinglår med litt krydder på inn i ovnen, så godgjør det seg mens jeg dusjer. Også lager jeg coleslaw med rømme, majones og litt sitron. Neste uke skal jeg kjøpe meg en enkel stavmikser også, så jeg kan lage blomkål- og brokkolipuré. DET er godt, det.
Planen var chiligryte, men hadde oppi alt for lite chili, så ble ganske enkelt en gryterett.
Rester frå i går, mmmmmmm :D
http://4.bp.blogspot.com/-yWyiotRrO48/TothymiKyzI/AAAAAAAAFdc/2POqZEKLIM0/s320/0014+middag+041011.JPG
Vi har spist Hexebergs wok-gryte med sjømat, kjempegodt!
I dag skeia vi stort ut med tacolasagne fra Toro; 26,3 karber pr porsjon:eek:.
Jeg valgte å spise litt av den (og den var ikke god engang i forhold til vår hjemmelagede) og masse salat.
Salatgrønnsaker tilsatt rå gulrot, rå peanøtter, rå løk og gul ost, med sennep, urter, karri, paprikakrydder og udos til dressing.
En skål med chiligryte, ost og rømme. Det var i går.
Hamburger med ost på toppen
Ved siden av hadde jeg;
Litt stekt løk
Sopp stekt i smør med hvitløkspulver i.
Kokte opp en halv blomkål, samt noen brokkolibuketter. Når de var ferdigkokte, så stampa jeg de, og hadde i en stor klatt smør. Jeg hadde skåret opp bacon som jeg hadde stekt på forhånd, og puttet dette oppi stappa. Blandet alt, og krydret til med salt og pepper.
Deilig middag for to;-))
Hjortegryte! Omnomnom.
Med mye hjortekjøtt, litt gulrot, en del bacon, mye sopp, rømme og i hele tatt. Bare vidunderlig!
Kiwis helgetilbud, svinefilet, godt rubba med sennep, salt, pepper og rosmarin, kantarellsaus, selleri fries og blomkål- og broccoligrateng.
Eplepai med krem til dessert.
I kveld blir det kyllinglever, løk og muligens epler. Iallfall kyllinglever og løk.
Vi snakker lørdagsmeatza, vi snakker ekte kjærlighet.
Altså: meatsa! Og noen glass vin.
Pepperonikylling med ost-og fløtesaus :) og bringebærfomasje til dessert :heia:
Kyllinglår druknet i smør i ovnen og salat :)
Pinnekjøtt m/blomkålmos og litt tyttebær:)
Siden jeg er "sykemeldt" av gjengen min, så skal de lage middag i dag. Jeg har fått vite at jeg får servert eggerøre, skinke og grønnsaker......
Heldig som har gjengen min!:D
Gratinert paprika fylt med kjøttdeig, løk, sopp og fetaost.
Squash carbonara med stekeflesk(tjukke baconskiver, delte de i terninger), skikkelig yummy!
Fläskfile med traktkantarellstuing, brokkoli og bearnaise! Nam...
Svinestrimler, bacon, spinat og soltørket tomat. Hadde på litt sukkerfri sweetchilisaus også. Ble godt.
Omelett med squashbiter i.
Lammesuppe....gjett om det lukter deilig her nå...:D
Middagspannekake fylt med kebab-kjøttdeig, dressing og ost.
Stor kjøttkake, lagd selv. Milde, det var godt. Har ikke smakt storfe på 20 år. Helt sant. Plutselig ville jeg ha det og syntes det var greit også. Akupunktur har forandret meg. Kanskje hodet er mer tilpasset kroppen nå?:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.