View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag ble det osterundstykke med reker, og en rekesalat. :)
I dag har vi spist laks med brokkoli og urteost-saus
:DI dag ble det rester av Snadderpaien fra igår, snadder i dag også den
en slags ostelasagne med salat
estragon kylling med kokte grønnsaker
idag ble det kyllingsalat :)
I dag ble det rester av Svinebiff piccata og blomkålmos - deilig.:)
I dag blir det en ovnsbakt hel laks :D mm
en slags ostelasagne med salat
Orket visst ikke middag i går, så da blir det i dag i stedet.
Nå HAR jeg virkelig prøvd å like blomkålmosen, men jeg takler det ikke uansett hvordan jeg kryder etc... Blomkål er godt, men ikke som mos. :nei:
MEN jeg elsker jo kålrot og knutekål ligner jo på kålrot i smaken og inneholder bare 3 karber. Sååå jeg skal steke kottiser og lage mos av knutekål! :sikle:
Knutekålmos er god slik den er så karbmessig burde jeg komme like godt utav det som med blomkål tilsatt fløte. (Unnskyldning til meg selv for ikke å like blomkålmos.. :o)
I dag ble det restaurantmiddag - Posjert laks med aspargis og sandefjordsmør
Fikk min porsjon uten poteter, men med litt ekstra aspargis og spinat i tillegg - det var veldig godt!
Kokken hadde også dandert med noen små striper innkokt balsamicoeddik, frykter at det var karber i den, men det var en fantastisk smaksbombe med bare noen dråper! Det må jeg prøve mer av. Avsluttet stilmessig med en irish coffe uten sukker.
Så deilig å skjeie ut i blant! (Med restaurantmiddag)
I dag måtte jeg bare ha Hot kyllingsuppe med nybakt Lisbeths lavkarbobrød med masse smør på. Yummi. :) Den suppa er super - så glad jeg fant oppskrift enkelt å lage når man kommer fra jobb også.:D
cheezy chicken . det ble godt, om en for mye. men går helt fint å varme opp igjen :)
http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/food/IMG_0356.jpg
Taco!
100 gr kjøttdeig sekes med champinjong i biter i margarin. Liiiiiitt tacokrydder blandes inn!
Grønnsakene jeg brukte: Spinatsalat, en tomat og agurk
En stor ss rømme
Et halvt glass tacosaus
Blande grønnsaker og sauser sammen, legger det stekte på toppen og strør over maaaasse revet ost, nam :D
Hamburger uten brød, men MED litt isbergsalat, agurk, soltørket tomat, bacon, olivenolje og litt hjemmelaga dressing.
Taco!
100 gr kjøttdeig sekes med champinjong i biter i margarin. Liiiiiitt tacokrydder blandes inn!
Grønnsakene jeg brukte: Spinatsalat, en tomat og agurk
En stor ss rømme
Et halvt glass tacosaus
Blande grønnsaker og sauser sammen, legger det stekte på toppen og strør over maaaasse revet ost, nam :D
Margarin? Hvorfor det?
I dag ble det ostegratinert blomkål med stekt flesk. Nydelig.
cheezy chicken . det ble godt, om en for mye. men går helt fint å varme opp igjen :)
http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/food/IMG_0356.jpg
:sikle: Dette så godt ut! Hvordan lager du det?
Idag blev det: Ovnstekt Kyllinglår, med fløtestuede grønnsaker. Nam!
Og med ris til resten av familijen.
Det skal bli ostesuffle med salat attåt. :sikle:
:sikle: Dette så godt ut! Hvordan lager du det?
helt enkelt, kutt opp kyllingfilet, krydre og stek dem som du vil. plasser på bakepapir og ha ost oppå, inn i ovnen på drøye 200 grader til osten er sånn du liker den :p
så er det bare å ha det du vil av tilbehør
idag skal jeg ha fylt biff til middag :sikle:
helt enkelt, kutt opp kyllingfilet, krydre og stek dem som du vil. plasser på bakepapir og ha ost oppå, inn i ovnen på drøye 200 grader til osten er sånn du liker den :p
så er det bare å ha det du vil av tilbehør
idag skal jeg ha fylt biff til middag :sikle:
Kombinasjonen kylling og ost har jeg aldri tenkt på! Må teste!
Bilde av den fylte biffen??? :sikle: Og oppskrift??
Kombinasjonen kylling og ost har jeg aldri tenkt på! Må teste!
Bilde av den fylte biffen??? :sikle: Og oppskrift??
kjøpt på ferskvaredisken i meny :rolleyes: marinerte grønnsaker og slikt. smaker himmelsk, om det er "lov" eller ikke driter jeg i. for det er jeg som bestemmer tenk!
http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/food/IMG_0358.jpg
I dag ble det sprøstekt laksefilet med blomkål/broccolipure og sandefjordsmør. Mett og god.
Chili con carne-ish grateng
Idag blev det Ribbe med brokkoli.
Entrecote, hjemmelaget bearnaisesaus og blomkål/brokkoli-blanding
Eurodiet pasta, svinekjøttdeig med tomatpuresaus og en del chili, salat og en dæsj creme fraiche :)
Hjemmelaget medisterkaker, hjemmelaget peppersaus og smørdampet grønnsaker;) Nam nam
Lagde 1,5 kg medisterfarse så da fikk jeg lagd en kjøttpudding jeg skal spise til frokost denne uka;)
Spanske kjøttboller, chilidressing og salat.
Ćevapčići (http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%86evap%C4%8Di%C4%87i)
Takk for link Ignite. Lurte litt på den :)
Ser spennende ut.
Kyllinglasagne (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=2165) :sikle:
Vi hadde kjøttboller. Oppskriften fant jeg på bloggen til Lena Beatrice.
Hadde blomkål og brokkoli grateng til og fløtesaus. Det var Nydelig. Jeg gleder meg til hver eneste middag etter at jeg begynte på lavkarbo :) Fløte i alt lizzom, me like !:heia:
I dag blir det krabbekaker med guacamole.....lukter godt i alle fall.:D:hungry:
Jeg har gourmetlaks(?) i ovnen dandert med ingefær-, chili og hvitløkpaste.. :sikle:
Kokt laks, agurksalat og seterrømme
Løvbiffburger med løk, agurk, paprika, tomat og bacon. Istedenfor brød legger jeg isbergsalatblad rundt. Kjempegodt :D
Her blir det søndagsmiddag på en onsdag ! (eneste som ikke var frossent akkurat idag )
Helstekt svinefilet med rosmarin - blomkål og brokkoligrateng med litt soppstuing. :p
Løvbiffburger med løk, agurk, paprika, tomat og bacon. Istedenfor brød legger jeg isbergsalatblad rundt. Kjempegodt :D
Prøv dette neste gang. Disse synes jeg er knallgode:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/07/burgere.html
alexsandra
19-01-11, 18:13
kyllingkjøttdeig blandet med tacosaus og masse ost på toppen og gratinert i ovnen til osten er smeltet.
fant ut etterpå at osten innholder 7kh pr 100g:eek:
(det er first price revet ost.)
kyllingkjøttdeig blandet med tacosaus og masse ost på toppen og gratinert i ovnen til osten er smeltet.
fant ut etterpå at osten innholder 7kh pr 100g:eek:
(det er first price revet ost.)
hvis du ser engang til på posen står det IKKE ost;)
I dag stekte jeg svinestrimler, lagde en tomatsaus av tomatpure fra landlord, serverte med ostekjeks, issalat, agurk, creme fraiche og olivenolje. :)
Idag så laget dattern min middag.
Og da blev det: Kyllingfile med blomkålsris og innkokt fløtesaus og litt tomat, agurksalat til.
Mm, kjempegodt.
Himmelsk gryte (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=851) :sikle:
Om 10 minutter blir det tynnribbe med rødkålsalat :)
Prøv dette neste gang. Disse synes jeg er knallgode:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/07/burgere.html
Åh tusen takk! Nå ble mannen glad hehe, han syntes ikke akkuratt salatblad rundt burgeren ble det samme hehe :)
ostelasagne blir det i dag :)
Ostegratinert blomkål med bacon... Og jeg som skulle holde meg unna ost! :o :sikle:
Fyllet av en frossenpizza :flau:
TrillTrall
21-01-11, 20:21
Lavkarbopizza! :sikle:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866 men med litt forandringer i deigen, man tager hva man haver osv...
I dag er det lørdag, og da skal vi ha noe godt. Vi har bestemt oss for taco med ostewraps. Nam nam :)
I dag blir det hamburger:) jeg skal nok pakke dem inn i salatblader..
Kyllingwoken i går ble fantastisk btw, slenger med en oppskrift i tilfelle noen vil prøve en ny vri:
-Kylling
-fritt valg av grønnsaker
-soyasaus
-Rømme/creme fraiche
-det som skal til for å lage peppersaus
Skjær kyllingen i strimler, stek. (jeg hadde på litt chili paste). Legg kjøttet til side. Wok grønnsakene. Ta i kjøttet igjen. Ta noen ss med soyasaus, her går det etter smak og behag. Ha på rømme/CF, la det surre litt.
Lag peppersaus. Server. Meget godt. Modern sa det var det beste hun hadde smakt på lenge.
Pizza u/ bunn: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1089&albumid=130&dl=1232830087&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=1089)
Taco med hjemmelaget tacokrydder....
Seba-stina
23-01-11, 16:25
En nydelig pepperonipizza - lavkarbo såklart!
Fiskegrateng med spinat i.. Og med cheddar og baconsvorlokk.
Ble en rotihop wok med svinekjøtt, grønn paprika, rødkål og brokkoli. Hadde også rester av tomatpure fra i går, pluss rester av fløte og creme fraiche. Lagde en tomatsaus av dette. Ble godt :)
Røkt makrell og rødkålsalat :)
Igår hadde jeg tacosalat med hjemmelaget tacokrydder.
Kebabkjøttboller med salat, bittelitt fullkorn bulgur og youghurtdressing. Og en papadum.
Nakkekotelett med stekt brokkoli, rosenkål og purre og med karri-CF-saus.
lottesinverden
25-01-11, 17:59
Heihei, mitt første innlegg på min første dag på dette kostholdet.
Middagen min i dag tenkte jeg å lage stekt laks med brokkoli og rømme ved siden av, men så fant jeg denne oppskriften og kanskje velge den i stedet for?
laks med soyasaus og creme fraiche
http://lekkermunn.blogspot.com/2009/05/laks-med-soy.html
Kyllinfilet fyllt med spekeskinke og ost, krydra og så surra med bacon.
Stekt i stekepanna godt på begge sider, og på med lokk å la den kose seg der til den var gjennomstekt....
Lagde sjampinjongsaus og jukseris attåt...
Nammmmmm :sikle:
Wok med svinekjøttdeig, creme fraiche og tomatpure. Stapp!
Idag skal jeg ha kyllingfilet med fetaostsalat til :)
Et tonn smørstekte kyllingvinger :ja:
Nachos med salat og salsa.....nam nam
Hamburger med ost, Bacon, salat, hvitløksdressing og sellerirot fries :)
Ida hadde jeg stekt entrecote med ovnsbakt brokkoli og tomat med ost over :) Og en klatt rømme som saus :)
Kjøpte en 100-grams hamburger på stamkafeen, fikk den med bearnaisesaus og en salat med agurk, tomat, rødløk, chamingon og isbergsalat. Godt! De lager hamburgerene selv, så de er ikke utspedd med masse rart, heldigvis.
Sen middag med film. Stekt gammeldags FLESK i hvit saus med sopp og kinakålsalat med majones.
idag ble det kylling i urtesaus
Kebabkjøttboller med salat, bittelitt fullkorn bulgur og youghurtdressing. Og en papadum.
Er papadum ille? Er det linser eller kikerter eller noe sånt de er laget av? Har de muligens lavere GI enn andre lignende tilbehør? Det er jo veeeeldig godt!
det ble pizza med sprø bunn, oppskrift her inne :)
I dag skal det bli entrecote, servert med blomkålgrateng, smørstekt soppblanding og smørdampa asparges.... :sikle:
frk_johansen
29-01-11, 18:25
I dag har jeg spist tacosalat, det er mums! :D
I dag skal det bli entrecote, servert med blomkålgrateng, smørstekt soppblanding og smørdampa asparges.... :sikle:
Blomkålgrateng er bare såååå digg! Skal ha det i dag, jeg også, med kylling til og hva nå enn mannen finne på - gleder meg! :sikle:
Vi hadde moussaka med salat og tzatziki. Mmmmm...
En skyr med litt ekstra bær oppi.. Noen som sa matlei?
Taco med hjemmelaget tacokrydder, hjemmelaget salsa saus og ostekjeks :) Samt salat og masse rømme :)
Hadde pølsegrateng igår og idag blir det ett eller annet med svinstrimler
Onsdag: asian fusion på dolly. Veldig god salat.
Torsdag: biffgryte.
Fredag: Kjøttdeig med tomatsaus i ildfast form med ost og salat.
Lørdag: kjøttdeiggryte.
Søndag: wok.
I dag ble det hjemmelaget burger med bernaissesaus, og salat av tomat, agurk og litt rødløk til.
Kjempefornøyd med at jeg fikk til bernaisesausen! Er ingen kjempekokk, men det gikk greit etter oppskrift jeg fant her på forumet.:):)
2 burgere med ost og egg i mellom og en liten dæsj rømme på toppen. Bra hangovermmat :D
Tror det blir en slags burger her også. Hadde det på lørdag og det var så godt. Med chili-rømmesaus og ost. Utan brød for min del, er godt å pakke den inn i eit digert salatblad.
Eller kanskje prøve hamburgerbrødet til Marjusen... må sjå om eg har nok ingrediensar.
I dag blir det himmelsk taco, blomkål grateng :D oppskrift her inne.
I dag blir det biffstroganoff :)
Det blir indrefilet av svin. Har ikke bestemt meg for om den skal helstekes eller deles opp i medaljonger.. Men byggris blir det hvertfall.
Stekt laksefilet med masse pepper, saus av fløte og philadelfiaost, gressløk, pepper og litt salt. Smørstekte sukkererter og plommetomater....yummi! ;)
Hamburger (uten brød) med ost, masse bacon, salat, tomat, agurk og hjemmelaget hvitløksdressing :)
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=91d9344fd3&view=att&th=12ddd14275c43cd2&attid=0.1&disp=thd&realattid=1359472697893978112-1&zw
Stekt laks, grønne grønnsaker, bacon og smelta smør!
Nakkekoteletter, sopp, løk, blomkål og smør.
Nakkekoteletter, sopp, løk, blomkål og smør.
Det skal vi ha i morra :D
Stekt ørretfilet med creme fraiche, sitronbåter og skikkelig grønn puré av:
Brokkoli, spinat, rosenkål og blomkål - alt kokes og kjøres sammen i hakkeren til stavmikseren med en klump smør, salt, pepper og litt revet muskat til en myk knallgrønn puré (tilsetter evt litt av kokevannet til grønnsakene for å få passe konsistens).
Dessert var sjokolademousse med krem (lagd etter oppskrift her på forumet).
En av mine bedre middager i det siste (må skryte litt av meg selv, for jeg er ikke så erfaren på kjøkkenet). --:D--
I dag blir det oopsie-pizzarull :)
En pakke bacon og et glass fløte :p
Oopsie-hamburger. Vurderer om jeg skal teste det med stuet spinat.
Stekt kyllingfilet med karri og ingefær, smørstekte sukkererter og tomater/agurk salat.
Kyllingwok med creme fraiche :)
Egg og bacon, med sellerirot fries
I dag ble det taco, med eget taco krydder så klart ;)
Torskekarbonader med rødkålsalat :)
I dag kommer jeg hjem til ferdiglaga middag fra svigermor:
Kokt torsk, grønnsaker og eggesmør :sikle:
Hellmann nuggets :) Usikker på hva jeg skal ha ved siden av..
I dag ble det en ostesnitzel (ja jeg vet, mye karbo), med 1 chorizo pølse, 2 sopp, og 3 skiver squash, stekte disse, og slengte oppi en dæsh matfløte..
Kyllinggryte med masse ingefær og karri, smørdampet broccoli og sukkererter....yummi, dessert sjokoladekake i kopp.
No skal eg straks sette Lisbeth sin fantastisk deilige fiskegrateng med laks (http://minlavkarbomat.blogspot.com/2010/12/fiskegrateng-med-laks.html) inn i ovnen, og gler meg veldig til middag :sikle:
I dag blir det entrecote med hjemmelaget bernaisesaus, og smørsteker litt grønnsaker til
av det jeg har i skapet
I dag blir det taco med ostewraps, salat og creme fraiche :)
I kveld blir det en kyllinggrateng med mye grønnsaker og kylling (seff), lager saus av creme fraiche og litt skinkeost. Så litt ost på toppen igjen av det. Kan hende jeg blander inn litt tomatpurè også :)
Wenche Verdensfarer
05-02-11, 17:27
China Vårruller og blomkålris + grønnsaker i staver
Spicy kjøttdeiggryte, med cili,ingefær og hvitløk iblanda litt wokgrønnsaker:)
løvbiff med bernaise, salat og sellerirot fries :)
Lettsaltet torsk, godt med meierismør, blomkål og brekkbønner :sikle:
hadde bacon chees burger, NAM. :sikle:
Stekt svinefilet i strimler med løk, sjampinjong, sukkererter, mandler og 2 tørka aprikos, fløte og sjamp.kraft...nydelig.
Blomkålmos og sprøstekt bacon
Stekt flesk med smørsurret kinakål/aspargestopper, sellerirotmos og saus laget på stekesjyen :D
Dessert blir sjokoladekake med krem og varme bringebær...
I dag blir det seikarbonader med rødkålsalat.
I går ble det taco.
I dag en rett med kyllingfilet.
Jeg har lagt ut bilder av div. middagsretter på min side om dere trenger noen tips ;-)
Skal legge ut flere bilder i uken som kommer...
Det er år og dag siden jeg spiste pizza, men i går lagde jeg en overraskende god en, oppskrift og bilde her (http://www.enjoydiary.net/no/melusine/diary?date=2011-02-06) :)
En bit av en svinestek, litt stekt champignon, rosenkål, brokkoli og purre og en karri-CF-saus.
Helstekt svinefilet med fløtesaus, sukkererter og aspargesbønner.
Ostelasagne med en god salat :D
Sitter og venter på at indisk spinatgryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40238) skal surre seg ferdig. :sikle:
Jeg har spist deilige kyllingfileter etter denne oppskriften (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8176&highlight=masala)
Hadde salat til.
Lyrfilet med bacon. Tilbehøret er ikke bestemt enda.
Surra svinesteik m brokkolipuré og brokkolitoppar (litt potet til ungane) og saus av steikesky jamna med eggeplommer. Nam.:hungry:
Kokt torsk med hvit saus og blomkål-buketter
Biff av kalv med stekt løk/chilli, ovnsbakt brokkoli, blomkål, paprika og kinakål samt sellerirotmos og peppersaus.
Kjøtt og grønnsaksgrateng med tomatpure, creme fraiche og ost på toppen :)
I morgen skal jeg forresten feire bursdag og skal da lage til denne:
http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/svin/7744.cms?indrefilet-av-svin-med-saus-av-blamuggost
SiljeMerete
09-02-11, 17:14
Ribbe med svoooooooor
NAM! :p
Lasagna med Dreamfields pasta. Ikke noe jeg spiser veldig ofte, men er ok en gang i blant. Jeg pleide å lage ostelasagna, men vet ikke hva som er galt med osten her, den blir utrolig oljete og skiller seg, så ostelasagnaen blir en eneste stor oljemørje
I dag blir det chili con carne til middag. I morgen skal vi ha kalvestek fra Limousin. :sikle: Den har jeg gledet meg til hele uken!
Gryte med kjøttdeig, løk, sukkererter, squash og kokosmelk. Dessert ble bringebær og blåbær med fløte.
alexsandra
12-02-11, 19:11
driver og lager hjemmelaget kyllingsuppe, aner ikke hvordan dette går for jeg har aldri lagd den før:p
christinal
12-02-11, 19:36
ostefyllt burger med salat blir det her i kveld, i morgen blir det hjorteskavgryte med masse fløte og rømme
Stekt kyllingfilet med brie, stekte grønnsaker (brokkoli, squash, rødløk og champignon) samt "pommes frites" av sellerirot :) Det var fantastisk godt og enkelt :)
Langtidsstekt svinesteik m/hjemmelaga surkål og blomkålmos+ fløtesaus:)
Sosekjøtt med blomkål og rosenkål. Ingen dessert, skal ut til kaffe, tar da med meg bontykake.
Ovnsbakt laks med chili, ingefær, hvitløk, lime, litt splenda og brokkoli.
Hjemmelaget biffgryte;
Skjær biffkjøtt i biter og brun i panne. Biffkjøttet kokes så i kjele med kremfløte (så mye at det blir en "saus"), salt og pepper (og litt mørk buljong om ønskelig) i ca. 2 timer. Tilsett gjerne litt negro for å få farge. Serveres med en frisk salat :) (og ris/poteter dersom noen spiser det).
Fredag: svinemør
Lørdag: sushi med blomkålris
Søndag: Kjøttboller i creme fraiche saus (med soyasaus for fargen), brokkoli
Mandag: MYE sushi (valentinmiddag) med blomkålris, avokado, grønn paprika osv.
Tirsdag: tynnribbe med rødkålsalat
Kjøttboller med parmesan, rosmarin og hvitløk med en saus av rødvin, løk, rosmarin og litt fløte. Servert over smørdampet rosenkål.
I går: Hjemmelaget sushi
I dag: Buffe på konferansen med Hexeberg og Poleszynski :)
Kyllingsalat med bacon ;)
Stekt torskerogn m/løk, hjemmelaga remulade og smørdampa blomkål:)
Resten av tynnribba fra i går, choronsaus og salat. Omnomnom
I dag blir det taco med ostekjeks, salat og creme fraiche :)
Helstekt indrefilet av svin og blomkålmos.
Nakkekottiser med jukseris, litt salat og en god feit saus.
Nykokt sjøkreps og majones....et skikkelig luksusmåltid :)
Resten av tynnribba fra i går, choronsaus og salat. Omnomnom
Det minner meg på.....
*går for å ta ribbe ut av frysen*
Middag i dag var rotihop med bratwürst i tynne skiver, en halv rødløk, to fedd hvitløk, en liten tomat i biter med "fyllet" tatt vekk, en teskje tomatpure og litt matfløte samt brekkbønner. Et lite dryss med revet ost til slutt. Krydret med salt og pepper og tørket oregano og basilikum. Ble forbausende spiselig faktisk. :)
Hjemmelaget pizza etter oppskrift funnet i forumet. Litt eksotisk med pesto og fetaost som "tomatsaus", og kylling+diverse. Gleder meg:D
Jeg tenkte prøve meg på squash-"pasta" med svinkekjøttdeig/tomatsaus. Vet ikke hvordan jeg lager squashpasta, så blir spennende :)
I dag blir det indrefilet av svin, blåmuggostsaus, pluss wokka grønnsaker.
Hjemmelagde fiskeboller av sei, i hvit saus eller karrysaus, inspirert av denne oppskriften:
http://www.dn.no/vinguiden/mat/article2073479.ece
Biff av indrefilet (det eneste jeg klarer få nok mørt..) med bakte tomater, urtesmør, salat, ubenevnelig saus, brokkoli og chips... :eek: Ikke chips til meg da. :o
Pizza.... med alt jeg kom på, som er godt.
(Gubbesnupp får sin vanlige pizza med brødbunn, mens jeg får en hel pizza for meg selv, på mitt vis..*slurp*)
http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/svin/7744.cms?indrefilet-av-svin-med-saus-av-blamuggost
Biffsnadder med jukseris og bearnaise :sikle:
Langstekt lammestek med masse hvitløk og rosenkål :sikle:
Pizza! :D med kjøttdeig,bacon, oliven, litt paprika og sprø bunn som jeg prøvde første gang forrige uke. Nam.
I dag blir det fløtepannekaker med diverse attåt. Mangler bacon så prøver ut litt forskjellig av pølser, sukkerfritt syltetøy, kanskje salater og ost også.
Hvilken bunn du bruker LineJM?
Svinestek med sprø svor, fløtesaus og brokkoli. Har bestemt meg for å tømme frysern før jeg begynner handle inn ny mat. Så i morgen blir det wok! Fant sukkerfri sweetn chili på thaibutikken! :sikle:
Kyllingnuggets panert med egg og baconcrisp, salat og blomkålmos m/hvitløk og hjemmelaga dressing:)
I dag blir det fløtepannekaker med diverse attåt. Mangler bacon så prøver ut litt forskjellig av pølser, sukkerfritt syltetøy, kanskje salater og ost også.
Hvilken bunn du bruker LineJM?
Har brukt denne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866) hadde selvfølgelig ikke alle ingrediensene :rolleyes: hverken bakemix eller soyamel og så skulle jeg ha besøk av en venninne som ikke tåler gluten så jeg skaffet i huj og hast glutenfri havregryn og kjørte noen never i hurtigmixeren til mel og så brukte jeg to spisekjeer av det og to-tre teskjeer fiberhusk i stedet for. Ble god pizzabunn som ble såpass stiv at man kunne spise med fingrene. Tenker å gjenta idag. ganger oppskrifta med 3 og lager en stor pizza på et helt stekebrett så har jeg nisterester i mange dager. :)
Jeg prøver meg på en 0 karb diett så i dag ble det strimlet svinekjøtt stekt sammen med avocado, reker og masse meierismør. Strødde på litt sesamfrø som pynt. Og tok et par biter agurk til.....ble vel bittelitt karber av det da men....Godt var det!
Rester av "lasagne" med svinekjøttdeig, tomatsaus og squash:)
I dag blir det en slags wok-grateng med svinekjøttdeig. (Grønnsaker med creme fraiche og soyasaus, kjøttdeig med tomatpure, grønnsaker nederst, kjøttdeig oppå, ost der igjen og i ovnen med det)
Nydelig!
Svinestek stekt i leirgryte, karrisaus og stekte grønnsaker (brokkoli, purre, sukkererter og paprika i dag).
I dag blir det kyllingfilet i strimler, blomkålris og choronsaus :)
I dag blir det entrecôte med karrisaus og stekte grønnsaker (brokkoli, purre, sukkererter og rød paprika). Samme grønnsaker som i går, fordi jeg tok med grønnsaker for to dager på jobb.
Spicy fisk og scampisuppe:
http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2762&albumid=130&dl=1298389943&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=2762)
Roastbiff m/salat og hjemmelaga remulade:)
Kyllingfilet med parmesanost i form sammen med brokkoli, sukkererter, paprika og grønn asparges. Fløte, smør, salt og pepper.
Kjøttboller av karbonadedeig med fetaost og soltørket tomat i, med salat og avokadosaus.
Middagen er fortært her allerede men her en egenkomponert oppskrift med auberginer :)
AUBERGINER MED KJØTTSAUS
2 auberginer skrelt og i skiver stekes i panna med olje, salt og pepper
legg de så i en ildfast form som er smurt med olje
fres litt bacon i terninger + løk og legg oppå auberginerskivene
Sopps spaghettisaus med kyllingkjøttdeig (ca halvparten, resten fryser du til neste gang)
avkjøles og blandes med litt jalapenopepper, estragon og hvitløkpulver. Rør inn 1/2 fløtehus med matfløte og fordel dette over auberginene og baconet. Dryss revet ost på toppen og gratiner i stekeovn ca 30 min
Server med grønn salat eller spisese som det er.
I dag blir det hjemmelaget karbonade med det jeg finner i skapet.
Kylling, salat, jukseris, en eller annen saus.
i dag blir det cebab biffer, grønnsaker til og spaghetti til resterende familiemedlemmer:)
Lutefisk m/baconsmør og blomkålmos:)
I dag blir det omelett med skinke, pesto, en skvett fløte, en rød paprika, en halv purre og masse ost.
I dag laget jeg meg "feire gått ned 3 kg" mat...hehe.
Kyllingfilet fylt med engelsk cheddar, squash spagetti og tomat, fløtesaus med en liten teskje organisk peanøttsmør i.....var supergodt. :)
.
Kokt torsk med blomkålbuketter og masse eggesmør
I dag blir det røyketorsk med blomkålstappe og litt hvit saus. Brokkoli eller rosenkål må også til.
I dag blir det "snadderloff" av squash. :D
I dag blir det flatbanka kylling med philadelphia inni, og bacon surra rundt. Salat blir servert attåt. Så er det blitt insistert på at jeg skal lage choronsaus i tillegg.
Chorizo-pølser og sellerirotmos.
Svinefilet med grønnsaker og noe annet til tenker jeg.
Porchetta !!
Italiensk ribbe, eg utbenet spegris, google porchetta og Jamie Oliver.
Fideline: Det hørtes veldig godt ut! Skal prøves :)
Her ble det ovnsbakt laks med løk og paprika, og en champignon-spinat-stuing med smør og crème fraîche i. Frossen laks, så tror det hadde vært bedre med fersk, men ble ikke så verst :)
Elsker chorizo-pølser! Men de er så dyre i Norge...eller vet du om et sted de er til en rimelig pris? :)
Elsker chorizo-pølser! Men de er så dyre i Norge...eller vet du om et sted de er til en rimelig pris? :)
Var Idsøe sine, ca 40 for 4 på Ica her. Var forresten kjempegodt, og sellerirotmos er herved min nye favoritt.
I dag blir det lettvint og godt. Sprøstekte kyllingvinger med creme fraiche...mmm...
Koteletter, salat og blåmuggostsaus.
Har mageproblem for tiden, så denne måtte endres på. Skal kutte ned litt på fettet og mye på grønnsakene, så ble koteletter, pittelitt ruccula og soltørket tomat, og en tomatpurèsaus med vann, estragon, pepper, salt og pittelitt fløte for å runde smaken. Ble veldig godt.
Samme som i går, bare med rå paprika til. Og kokosmelk i stedet for fløte i mosen.:D
Andebryst, hvis vi kommer så langt - akkurat nå er det cognac som gjelder...
Blomkålmos med kjøttsaus. Kjempegodt.
(Blomkål, kokt og moset med en fløteskvett og krydder. Kjøttdeig stekt sammen med løk, hvitløk, sjampinjong og paprika. Chilikrydder og fløte).
Seba-stina
27-02-11, 19:46
I dag har vi laget Gerd's wok, og den var virkelig goood :D
I dag fikk jeg servert entrecot, blomkål, brokkoli, soppstuing...jeg må bare si at denne ketolysekuren er fantastisk :)
En slags kylling og bacongryte med grønnsaker.
Spinatomelett med chorizo og mórpølse, med kokt brokkoli og paprika.
Seifilet i form med hakket tomat, creme fraiche, paprika, og ost på toppen. Er litt usikker på tilbehør. Salat sikkert.
Bratwürst, sellerirotmos, grønn paprika og vårløk.
Tomatsuppe med 1ss olivenolje, tacokrydret kjøttdeig og smørstekte sjampinjonger.
Skaldemans kjøttkaker med fetaost
og
coleslaw
I går hadde jeg nydelig hjortebiff med soppstuing og ovnsbakte cherrytomater. JUM!
Jeg har handlet litt på Tupperware, så i går testet jeg ut Ultrapro'en (http://www.tupperware.no/xchg/nordics/hs.xsl/145.html). Lagde kalvestek med søtpotet, blomkål og purre. Sykt saftig.
I dag tror jeg at jeg skal lage kylling i fløtesaus.
halkatlala
01-03-11, 11:39
jeg skal spise ostelasagne i dag :)
I dag blir det flatbanka kylling med blåmuggost inni, bacon surra rundt, salat og choronsaus. Omnomnom :)
Biff med sjampingjongsaus og grønnsaker på restaurant. Slafs..
Bratwürst i jukseloffbrød. XD Måtte vaske leilighet, fikk dårlig tid.
I dag blir det noe så enkelt som pølser (enten røkt middagspølse eller servelat) med gratinerte grønnsaker. Selvfølgelig laget i ultrapro'en min. :D
Det blir laksefilet i saus m grønnsaker, krydder & ost på toppen gratinert i ovnen :sikle:
Hjemmelagede kjøttboller av svinekjøttdeig med litt salat og blåmuggostsaus.
Kokt skrei, brokkoli og smelta smør.
I går: leirgrytestekt tynnribbe med choronsaus.
I dag: Svinemør!
Andebryst med soppblanding og brekkbønner.
Indrefilet av svin , saus , champingon & paprika :smil:
I dag blir det indrefilet med blomkålstappe, tomatsalat, rosenkål stekt med løk og bacon.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.