View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Hjemmelaget burger med ost, bacon,sjampinjong og løk :D
Orker egentlig ikke å tenke på middag, men det blir vel noe stekt kjøttdeig med paprika og andre godsaker.
Hjemmelaget burger med ost, bacon,sjampinjong og løk :D
Ikke suppe :confused: :eek:
Det var litt av hvert i dag:p
Det var litt av hvert i dag:p
Av hva da? :p
Lettrøkt torsk med grønnsaksmos? (Veldig vanskelig å si sikkert så tidlig)
Småspiseren
08-11-12, 19:05
Siden det ikke ble cheesburger i går, ble det det i dag i stede! Sambo lagde til og med!! var som å spise på ordentlig restaurant, beste burgeren <3
stekt julepølse med tilbehør
Kjøttkaker og potetmos - eller som jeg laget den: smør- og fløtemos med potet.
Pinnekjøtt og brokkolimos :sikle:
Kyllingfillet med hvitløk og urter stekt i ovn, med marinert feta og kål og løk ved siden av.
Julepølse og surkål + sellerimos og saus.
Kjøttkaker med ertestuing og løk og sopp.
Hadde masse ovnsbakt laks, agurksalat og tilbehør igjen fra i går :sikle:
Stekt torskefilet,kokt brokoli ,tomat og rødløk salat og et glass rødvin,livet er godt:D
Svinefileet, stekt med sopp og løk. Kokt brokkoli og blomkål + rømme.
Småspiseren
09-11-12, 07:36
Pepperbiff med brokkolig og blomkålgrateng!
Her blir det pølser på gubben og HOT kjøttdeigsuppe på meg :)
Egg drop suppe med kylling og bacon :D
En stor hamburger/liten meatza. Yumyum.
Ovnsbakt torsk med masse grønnsaker og pilaffris:)
Biff og bearnaise til min kjøttelskende sambo:p
Her var forretten kaffe og Cognac. Kalkunen ligger og hviler innpakket i sølvpapir og håndkle slik Gerd har fortalt at kjøtt hviler best. Vi lever i nuet og tenker at vi kan sove lenge i morgen. Desserten tror jeg er litt mer kalkun og grønnsaker.
Det ble elgbiff, ovnsstekte grønnsaker og utvannet panne med fløte, snøfrisk og soppulver.
Biff og bearnaise, sopp, sjalottlø9k, broccoli og deilig rø9dvin, Brolo di Campofiorino :sikle: Det går svrt lenge mellom hver gang jeg drikker alkohol, men syntes jeg fortjente noe skikkelig godt i kveld.
*<
Mangler bare selskap ...
*<
Hø9res ut som en deilig fredag, Zincite!
0*<
(tastaturet har fått seg et bad, derfor alle de rare tegnene)*<0*<
*<Og nå tror jeg det blir en bit 70% kokesjokolade :)
Biff og bearnaise, sopp, sjalottlø9k, broccoli og deilig rø9dvin, Brolo di Campofiorino :sikle: Det går svrt lenge mellom hver gang jeg drikker alkohol, men syntes jeg fortjente noe skikkelig godt i kveld.
*<
Mangler bare selskap ...
*<
Hø9res ut som en deilig fredag, Zincite!
0*<
(tastaturet har fått seg et bad, derfor alle de rare tegnene)*<0*<
*<Og nå tror jeg det blir en bit 70% kokesjokolade :)
Du må slutte og bade tastaturet:p
Du må slutte og bade tastaturet:p
Tror det har vært på spa jeg...... :D
Du må slutte og bade tastaturet:pJa :D
Tror det har vært på spa jeg...... :D:lol:
Hvorfor har ikke den kalde kunen delt seg opp i fine skiver på egen hånd? Hmmm - middag er relativt. Noen ganger er nattmat greia og noen ganger er næring ikke fysisk... time will show eller noe slikt :p
I kveld blir det biffsnadder: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1628&albumid=130&dl=1250012204&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=1628)
Og her blir det ribbe :sikle:
Tipper det blir tacosalat i dag også.
Og her blir det nok også det samme som i går. Pepperbiff ... Ukas Go'helg på Kiwi :p
Jeg har veldig lyst på Bacon cheeseburger casserole, må bare tulle meg inni klær og gå på butikken... vi får se hva som skjer.
Jeg har veldig lyst på Bacon cheeseburger casserole, må bare tulle meg inni klær og gå på butikken... vi får se hva som skjer.
:sikle: Hva er det da?
:sikle: Hva er det da?
En oppskrift jeg fant her inne. Her er linken; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=447
Improviserte noe fantastisk godt i dag:
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/2012-11-1017352.jpg
1) Hermetiske hvite bønner og cherry plommetomater
2) Blomkålmos med salt og pepper
3) Stek løk, hvitløk og paprika i olivenolje -> tilsett salt og garam masala -> tilsett kikertpannekakerøre (50/50 vann og kikertmel), bland og stek videre.
Ble kjøttkaker i fløtesaus og grønnsaker :)
Har masse ribbe igjen fra i går :)
I går hadde vi ribbe,selerirotmos,kålrabistappe ,surkål og poteter.Mange ulike mennesker på besøk,derfor så mange ulike tilbehør.ribbe og sellerirotmos var veldig godt.
Hihi - vi var bedt bort til en GR-er og det er rart og se hvor mye som er felles.
Middagen var fyllt paprika (kjøttdeig, sopp, løk, fetaost + ost), blandet salat og fullkornsris. Bare å hoppe over fullkornsrisen og bytte lettost med ordentlig ost og du har lavkarbo.
Snacks var grønnsaksstaver og dip (bytt ut lettrømme med ordentlig rømme og du er på lavkarbo...) :D
Julepølse med div tilbehør.
I dag blir det indrefilét, stekt sopp, kryddersmør og noen ovnsbakte potetbåter.
Dessert er funksjonell mat sin kakemixkake med gulrot i.. Og smørkrem av smør, kremost og ca 50/50 sukrinmelis og melis.
Årets første ribbe her i huset :) nydelig
Kyllinglår med erter,gulrot,løk:D
Årets første ribbe her i huset :) nydelig
Her også;
Lukter sinnsykt godt akkurat nå :)
Svinestrimler, salat, dressing. Enkelt, greit og godt.
Her også;
Lukter sinnsykt godt akkurat nå :)
Håper at ribba di var like god som mi :)
Håper at ribba di var like god som mi :)
Jeg foreslår at dere begge tar med dere deres respektive ribber til Bergen, så skal jeg smake og bedømme om de er like gode. ;)
skampisalat siden far i huset bestilte høykarbopannekaker :))
Småspiseren
11-11-12, 22:14
Entrecôte med brokkoli og blomkål-grateng (føler jeg spiser den gratengen hver gang jeg oppdaterer her :p )
jeg foreslår at dere begge tar med dere deres respektive ribber til bergen, så skal jeg smake og bedømme om de er like gode. ;)
lol
Jeg foreslår at dere begge tar med dere deres respektive ribber til Bergen, så skal jeg smake og bedømme om de er like gode. ;)
Ha ha :)
Småspiseren
12-11-12, 13:33
Fiskepinner fra Findus... Ikke veldig lavkarbo, men sambo hadde så lyst på.. og jeg kunne jo ikke si nei når det faktisk er fisk! Tror dette blir den første gangen etter at skolen startet at vi spiser fisk! grusomt å tenke på!! :eek:
Her blir det resten av ribba + litt stekt julepølse og selvsagt masse grønnsaker og saus.
"Burgundisk kjøttgryte" med brokkoli-mos.
Grønnkålsuppe! Fann oppskrift i det siste VoF (men tatt frå Lettere Lavkarbo av Marte Garmann) som såg deilig ut. Grønnkål er jo supersunt, men ikkje alltid så lett å vite kva ein skal lage av det. I dag vart det altså suppe :)
Grønnkålsuppe! Fann oppskrift i det siste VoF (men tatt frå Lettere Lavkarbo av Marte Garmann) som såg deilig ut. Grønnkål er jo supersunt, men ikkje alltid så lett å vite kva ein skal lage av det. I dag vart det altså suppe :)
Grønnkålsuppe er godt! Har du link til din oppskrift? Jeg har brukt denne:
http://www.tasteline.com/Recept/Illgron_soppa_med_fetaostrora
Den er veldig god!
Idag ble middagen tyrkisk yoghurt med en dæsj fløte og knuste mandler, orket ikke å lage noe annet i dag.
I dag ble det en rest coleslaw, brokkoli og svinestrimler med fløtesaus. Nok mat ja. Men har bare spist en gang før i dag.
Enkel salat med svinekjøtt. Kveldsmaten blir større, siden svigermor kommer på besøk :)
Kyllinglasagne igjen. Jeg lurer på om jeg kommer til å bli lei en gang?
Her blir det resten av ribba + litt stekt julepølse og selvsagt masse grønnsaker og saus.
Akkurat det samme hos oss. Siste dag med ribbe i denne omgang :D
Dårlig stemning i huset= ingen middag:mad:
Dårlig stemning i huset= ingen middag:mad:
Huff da :klem:
(Du får servere luftsuppe og venteboller :ja:)
Huff da :klem:
(Du får servere luftsuppe og venteboller :ja:)
Ja, noe sånt:rolleyes:
Torsk, kålrotstappe også burde jeg ha noe bacon eller no..
Kyllingsuppe med wokmiks, kokosmelk og curry paste.
Aspargesbønner,paprika,fennikel dampet i litt oystersaus og chilli,ribbe rester varmet med i gryta siste 5 min.:)
Gjorde det helt enkelt i dag; ferdigkjøpte fiskekaker (matmesteren sine 5,8 karber pr 100 gr) brun saus og grønnsaker + noe pasta til gjengen min.
Svinestek av bog og grønnsaker :)
Idag skal jeg ha laks marinert med chili og lime sammen med brokkoli blanding. Det er ikke jeg som står for middagen men mamma, så det blir sikkert stekte grønnsaker.
Småspiseren
14-11-12, 15:43
Cheesburger :D
I dag blir det biffsnadder ute. Jeg inviterte gubbelille og han betaler :D
Sursterk tom yum-suppe med scampi. Til alle dagens måltider, faktisk!
Kjøttkak! :D
http://distilleryimage9.instagram.com/e1cce8d22e7e11e2bbe622000a1c8697_7.jpg
... med blomkålmos, brokkoli og perletomater
Middag i dag ble lasagne med juksepasta. Og ungene elsker den lasagnen. Helt utrolig, dvs det er nok utrolig pga en har spiseproblemer som går på konsistenser og uvante ting. Men jeg har servert den flere ganger nå, og alle liker den.
Mer ckiligryte. Men i dag med kål og løk. :)
Mumsa kald svinestek med majones..... Ikke helt optimalt med andre ord.
I dag blir det andre boller (les: mest sannsynlig tacolodd :sikle:)
Torsdager er det fast med pasta her i huset, så da blir det pastasaus med grædd-ost på meg.
I dag går siste rest av chiligryta.
Har store planer om å lage meg tacolodd. Er gressenke om dagen, og en stor form er jo middag helt til gubben kommer hjem igjen :)
Dessuten er det så sabla godt :sikle:
Har store planer om å lage meg tacolodd. Er gressenke om dagen, og en stor form er jo middag helt til gubben kommer hjem igjen :)
Dessuten er det så sabla godt :sikle:
Mmm. Dette hørtes godt ut :) Hva er dette for noe godt da?
Resten av lasgnen fra i går:D Digger den juskepastaen altså, for jeg har aldri likt squash eller aubergine i lasagne.
Stekt torsk med stekte grønnsaker og kanskje en saus :)
"Jacobs" chilipølser med grønnsaker :)
Egg drop suppe med kylling :D
Mmm. Dette hørtes godt ut :) Hva er dette for noe godt da?
Nomenomenomenomenom !!!!!
Tacolodd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53016) :sikle:
Småspiseren
15-11-12, 19:35
Taco! men hadde ikke rømme, og det savnet jeg faktisk litt, så fra nå av, aldri taco uten rømme!!
Mors hjemmelaga hamburgere! Weeh!
Indrefilet, brokkoli og sellerirotfries. Glær mæ.
Kyllingfile og stekte grønnsaker:)
Safrankyllingwok med paprika og purre og mandelsaus. Nom!
Ost og skinkegratengen fra gry`s lavkarbo. Knallgod!
I dag skal jeg lage burgere, toppe det med salat, løk og bacon. Og ha sellerirotfries til. :sikle:
Tacolodd
Me too - rester fra i går :sikle:
Resten av lasgnen fra i går:D Digger den juskepastaen altså, for jeg har aldri likt squash eller aubergine i lasagne.
Hva er juksepasta a? :)
Hva er juksepasta a? :)
Laget av egg, fiberhusk og kremost. Skyrics sin. Søk på pasta under oppskrifter, eller kanskje lasagne. Klarer ikke å finne link akkurat nå.
Laget av egg, fiberhusk og kremost. Skyrics sin. Søk på pasta under oppskrifter, eller kanskje lasagne. Klarer ikke å finne link akkurat nå.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50331
Fant den, spør før jeg leter vettu ;) Lat sikkert :p Men takk likevel :)
I går testa vi noe som het surret kalkunstek,fant i ferskvaredisken på ICA.Med rosenkål,salat og fløtesaus,anbefales.
Kålrabistappe med godt kjøtt :D
Kyllingwok, aner ikke om det blir saus til eller hva vi tar. Må tenke;)
Idag ble det rester av tacolodden i går, nammenamm.
Svinefillet med hvitløk og krydder. Kål og løk ved siden av.
Ingenting... I dag heller....
:_oppgitt:Uffda, vennen:suss:
Hos oss ble restene av gårsdagens lammefrikassè forandret til kjøttbollefrikassè.
:_oppgitt:Uffda, vennen:suss:
Sjuk, så det er lovlig. Eplejuice teller ikke som middag, selv om det er det eneste jeg holder på :rolleyes:
Dårlig med middag her i gården også. Har stort sett brukt dagen i et gigantisk gjøremehull på hytta i pissregn :eek: Da jeg endelig kom hjem og ut av dusjen sovna jeg på sofaen - og gadd ikke lage mat da jeg våknet sent i kveld. Bedre lykke i morgen :D
I går: pizza!
I dag: røkt blåkveite! :D
Lavkarboforlivet
18-11-12, 12:18
Idag blir det vel en slags grønnsaksuppe av de grønnsakene jeg finner, med speket mør og kjøttboller i tenker jeg:-) lager en stor prosjon og satser på rester imorgen... om ikke min bedre halvdel spiser ekstra mye da:D
Uff Carisma,det er ikke så lett for deg,akkurat nå :blomster::klem:
Moussaka igjen,elsker den :D
I dag blir det enkelt og greit tomatsuppe med pølsebiter. :)
Parmigiana, men laget med vanlig kjøttdeig. :D
Og her er det fortsatt mer tacolodd igjen :sikle:
Her blir det ytrefilet av svin, soppsaus, dampa grønnsaker og ris til de som skal ha det.
Moccakake til dessert.
Et kokt egg. Jeg er småsjuk og orket ikke tanken på laks i dag. Tenker jeg skal lage med noe grønnsaks snacks senere med dip.
Kalvefilet, blomkålmos og sur kål.
Tacomarinert svinefillet med kål og løk til. :)
Det blir nok kokt egg idag også, det er skikkelig kjipt å være syk og ikke orke lage mat eller spise den som blir lagd.
Gerds kyllinglasagne. :sikle: Mamma kommer på besøk og har hørt så mye skryt av den at hun bestilte den til middag. ;)
Juleskinke med rødkålsalat og brokkoli. Nomnom!
Foliebakt torsk og sei, med masse grønnsaker:)
HOT kjøttdeigsuppe :sikle:
Og her vart det HOT egg dropp suppe .....Tok feil av sellerisalt og cayennepepper...... :cool:
Fantasiløs og slakk i fisken = Kyllingsuppe :o
Kyllinglår på harrytur :D
Chilipølser og blomkålmos :D
Jippi - har mer suppe igjen fra i går :heia:
TrillTrall
21-11-12, 15:56
Med mindre Lille Gubben har glemt hva han har lovt meg og har spist alt selv så blir det Lille Gubbens hjortesteik med hans vidunderlige saus til! Nei, det er ikke lavkarbo, men fyttikatta så goooooodt! :sikle:
I dag skal jeg servere meatza til min skeptiske mor. ;)
bligravid?
21-11-12, 18:15
Litt suspekt kjøttdeig i chiligryte med spinat og avokado... blir nok skøy imorgen, men hater å kaste mat!
Karbonadedeig og kål i form :) Veldig lenge siden jeg spiste det sist, og det er jo kjempegodt!
I dag ble det ingenting, men i moooorgen... da blir det kanskje full lutefisk-middag, nam nam....
Langstekt ribbe, surkål, gulrøtter, brun saus og sellerimos :D
Kjøttkake og blomkålmos igjen... og igjen... og igjen. :D
Jeg er litt sånn.. at når jeg først har funnet meg en rett jeg liker, så spiser jeg den i en måned omtrent... til jeg finner en ny rett å obsesse over.
Igår hadde jeg elg biff burger og idag er det på tide med pastasaus igjen.
Lofottorsk:D
En ekte lofottosk du er - og du er født i...... :p
Her begynner det å lukte alvorlig deilig av ribba nå gitt. Begynner å bli veldig sulten :sikle:
Vi har igjen meatza fra i går. :)
En ekte lofottosk du er - og du er født i...... :p
Her begynner det å lukte alvorlig deilig av ribba nå gitt. Begynner å bli veldig sulten :sikle:
Torsken kommer nå....uten den kan livet ei bestå:p
Det ble lettsalta torsk
med kokte gulrøtter, blomkålmos og sideflesk :sikle:
Spekeskinke, eggerøre, og masse rømme - lavkarboknekkebrød som flatbrød :D
Kyllingfile og spinatstuing ;)
Det ble grillet parmesanpolenta, ovnsstekte grønnsaker, tomatsaus og kylling.
Idag ble det jaggu meg gitt Bacon Cheeseburger Casserole med fersk mozzarella. Kjempe godt og mettende.
Kyllingfillet stekt i ovn med hvitløk og urter. Kål, løk og marinert feta. :)
Viltgryte :D
:sikle: Skikkelig misunnelig her altså!
Det ble rester av ribba i går, i dag vet jeg ikke helt enda :)
Fant ut at det blir entrecote (man har jo vært på Harry-tur må vite :D), grønnsaksmos, løk og sopp :sikle:
Moussaka med sellerirot. :)
Pasta bolognese (med carbzone-pasta, karbonadedeig og ferdigsaus med 5,5 kh pr. 100 gram fra Barilla, siden jeg ikke gidder lage saus fra bunnen av i dag). I <3 moderat lavkarbo. :D
Ble torsk i dag også, med blomkål/brokkoli og rømmedressing:)
Entrecote, peppersaus, woka grønnsaker og selleri fries.
Lager også ei rullekake som dessert / kveldskos
"Sosekjøtt" med brun saus og grønnsaksmos
..... og noen biter hjemmelaget sjokolade til dessert
Stekt makrell med grillet polenta og tomatsaus.
Pizza pizza pizza.. wuhu *danse hoppe og sprette*
saltkjøtt og stappe :sikle:
TrillTrall
25-11-12, 17:26
Laks med grønnsaker og kikerter + soya- og østerssaus. Mmmm... :sikle: Men hvorfor glemte jeg å kjøpe rødbeter i går!? Har dilla på rødbeter! Det er knallgodt og så gir det en kul rosafarge på resten av retten når jeg steiker alt i samme panne. :D
Elgbiff med blomkålmos,stekt paprika og vårløk. :)
Enkelt og greit kyllingfilet med hjemmelaga peppersaus.
Kokt laks, agurksalat og blomkålbuketter + rømme til
Her ble det ribbe :sikle:
Her ble det et "man-tar-hva-man-har"-eksperiment i dag. Lettsaltet torsk i form med creme fraiche smaksatt med limesaft, soyasaus og rosépepper. Kokte broccolibuketter til. Det ble faktisk veldig godt!
langstekt ribbe. har sikla i flere timer!
langstekt ribbe. har sikla i flere timer!
Du er vel helt dehydrert nå da :p
Her ble det ikke noe middag :(
Men hvorfor ikke det, Dietta?
Kjøpte meg ny kokebok på mandag, og i dag testa jeg første oppskrifta derfra;
hjemmelagede kjøttboller i tomatsaus, squash-pasta og dampa grønnsaker til.
Hadde planlaget og laget salaten som ble anbefalt som tilbehør, men siden jeg var litt treg med og komme i gang, hadde ikke middagen blitt ferdig før Hellstrøm begynte.
Middagen smakte kjempegodt for oss alle fem + bikkja som klarte og snike litt kjøttboller fra ene guttungen.
Jeg har haugevis med kokebøker og elsker og teste nye ting, så ingen i familien klager på kokebok-samlingen min heldigvis
Nå blir det øyeblikk DVD og rullekaka jeg skulle laget i går, men som jeg ikke klarte og finne energi til; i dag er den laget og fylt med skogsbær, piska fløte og høvla 70 % sjokolade.
Gjorde et forsøk på å lage 'daal', men vet ikke om det ble helt riktig. Noen som har erfaring med dette? Jeg prøvde å lage det av grønne linser... men det ble kanskje ikke helt riktig?
Godt var det uansett. :3
Men hvorfor ikke det, Dietta?
Sår i halsen, dårlig matlyst og latskap ;)
Hjemmelaget kabonader og erter,løk,gulrot;)
Tomatsuppe med Atkinspasta.
Det var kjøttsaus og squash:rolleyes:
ribba mi var på over 2kg, og jeg er alene.... blir mye ribbe framover :p
Krydderbiff, brokkoli og fløtesaus=hverdagsluxus. Kiwi hadde biff på fredagstilbud. Akkurat passe størrelse på biffen og prisen er så vi kan unne oss biff:D
Salmalaks som sashimi, kryddermajo, sesamfrø, soya, ingefær, litt revet gulrot... nam!
ribbe-tallerken
og så ble det jordbær med fløte til dessert!
Sennepsmarinert hyse med kokte grønnsaker og rømme:)
øøøh, mere ribbe? lenge holder den seg i kjøleskapet a?
øøøh, mere ribbe? lenge holder den seg i kjøleskapet a?
Noen dager iallefall;)
Homemade meataballs! (Uttales med italiensk aksent). Tilbehør: brokkoli, saus, kålrabi, kanskje litt tyttebærsyltetøy.
I dag ble det litt ymse ting til middag, tyrkisk yoghurt med en dæsj fløte og knuste mandler og litt kalkun biter som jeg tok fra kalkunen mamma og de hadde på lørdag.
Kyllingbryst. Dvs man tager en kylling, vrenger bh'n av den og slenger den i panna :ja:
Kyllingbryst. Dvs man tager en kylling, vrenger bh'n av den og slenger den i panna :ja:
*klaske panne* ( ........ :D )
Her har det vært medisterkaker og en blomkålmosvariant!
Guttungen steller i stand koldtbord til oss i dag. Jeg har kjøkkenfri:D
Går for en bedre kvelds senere med eggerøre, røykelaks, fiskekaker (fra madam bergen) og litt diverse snadder.
Strimlet tacomarinert svinefilllet med kål og løk til. :)
Salat med bacon og fetaost. Så blir det å go crazy på nattåpent \o/
Skikkelig pjusk i dag, så da ble det ferdig kokt skinke, dampa frosne grønnsaker, blackeyebean-salat fra i går og saus laget av krafta på skinka. Kokte ris til de som ville ha det, og alle ble mette i dag også :D
Idag ble det laks med en god salat til, god og mett nå.
Skambanka kyllingfilet med blåmuggost.
Stekte kyllinglår, ovnsbakte grønnsaker og gjæret kål.
Blir med i kyllingklubben jeg. Det ble 1/2 kylling fra varmdisken på Meny :o
Melder oss inn i supperådet. Suppe av høyrygg og grønnsaker.
Her ble det rett og slett nakkekoteletter, dampa grønnsaker og saus av CF og fløte.
Vi er bedt bort i kveld, så jeg slipper å lage mat :D
Tror vi får oksestek med blomkålmos og grønnsaker, og poteter til de som vil ha. Jeg har bakt lavkarbokake, så kaffekosen er også sikret :)
Jeg vet ikke, skal i bursdags besøk til min lille niese så der blir det middag, dessert og kake. Håper bare det blir noe jeg kan spise og ikke gryterett med ris i eller noe slikt.
Kjøttboller og spinatstuing;)
Kjøttkaker med brun saus, erter og sellerirot
Kjøttdeig-gryte og ovnstekte grønnsaker :D
Elgstek med ulovlig tilbehør.:) Ovnsbakt potet, gulrot, paprika og løk. Ferdigpose-peppersaus og byggris. Not my proudest moment.:p Men naaaaaaaaamnamnam.:sikle:
Jeg vet ikke, skal i bursdags besøk til min lille niese så der blir det middag, dessert og kake. Håper bare det blir noe jeg kan spise og ikke gryterett med ris i eller noe slikt.
Det ble indrefilet med kokte grønnsaker, det var også fløtegratinerte poteter til de som spiste det, og så var det pepper saus der også. Desserten var ikke sånn veldig lavkarbo, panna cotta med jordbær saus, veldig godt men gud så søtt!
Er blitt ostepølse med stekt vårløk,paprika og
kokt blomkål :)
Våre venner laget middag til oss i dag: stekt svinefilet, en slags fløtesaus av stekt champinjong og løk med fløte + grønnsaker. Deilig :)
Hadde heftige planer om å lage karbonadkake med blomkålmos... men så ble det sjokoladekake istedenfor. :D
Jaja, da blir det karbonadekake til frokost. Det er ikke så ille det heller.
I går blei det en heller slapp tacosalat på Peppes...
I dag blir det resten av chiligryta med fløtegratinert sellerirot til. :)
Langtidsstekt ribbe med hjemmelaga surkål og fløtesaus:)
Idag ble det en slag pyttipanne med squash, sellerirot og paprika som bunn så kjøttdeig med litt løk og hvitløk oppå der og til slutt to forskjellige typer ost som toppings, Mozzarella og Jarlsberg. Deretter var det inn i ovnen 200 grader i 20 minutter, ble nammenam.
- og vi gjentar denne :D
Her la jeg elgkjøtt til marinering i øl, einerbær, tyttebær og pepper i går kveld, så da blir dagens meny elggryte med ølsaus, rotmos og ris til de som vil ha det.
Ikke noe spesielt i dag, salatwraps, eggerøre og sånt. Godt og enkelt i det minste :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.