View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag ble det hamburger med fetaost, agurk og paprika. Kjedelig, men har vært så opptatt med alt mulig rart i dag at jeg tok en kjapp en. :D
Butterfly83
11-05-14, 21:01
Fløtegrøt :)
Sivensvans
11-05-14, 21:21
Fløtegrøt her også!
hjemmelaget karbonade med salat og bakt tomat + mozarella :D nam nam
Kyllingfilet stekt med urter og fløtegratinert sellerirot med hvitløk.
Vi bruker ikke H-melk til vanlig, men nå hadde det seg sånn at jeg plutselig hadde en liter som gikk ut på datoen den 11. + masse egg med dårlig dato, så da ble det fleskepannekaker på de andre og egg og bacon med tomat og agurk til meg.
Noe med kyllingfilet. Vet ikke helt hva. Mulig nuggets i dag også, hehe... :p
Photobscura
13-05-14, 11:56
Planen er kruttsterk flaskegresskarsuppe!
Butterfly83
13-05-14, 14:21
Idag blir det stroganoff med pølser.
Blir kyllingklubber og en grønnsaksmos og cherrytomater som er varmet litt i panna, bikkja som snart blir 12 år kommer til å sjeske på middagen min, men jeg lager litt ekstra til han også
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus. :)
Ble rester:
Andebryst, appelsinsaus, rotfries og osterøsti.
I dag ble det kyllingfilet, blomkålmos med fetaost og hvitløk og salat.
Brokkolisuppe med krydderost og kyllingkjøttdeig.
Photobscura
14-05-14, 19:49
Flaskegresskarsuppe, som i går. Herreminhatt så godt!
Muskelfysioputten jeg går til nå er omskolert kokk. Så mens han knør og klemmer ramser han opp oppskrifter. Så i dag ble det mye rart til middag.. Husker ikke alt, men det var asiatisk. :p Tror jeg...
Kjappsylta kål og løk (Bønna :D), chilihvitløkstuet spinat? Kjøttstrimler i hxnhxnsoy saus? Ris kokt sammen med mosa hvitløk ooog wokka grønnsaker. Skal ta med penn og papir med neste gang for jeg får det tydeligvis ikke med meg. Men MIN variant ble veldig god. :sikle:
I dag hadde vi pannekaker( med kokosmel). Gikk ned på høykant hos liten og stor.
Kylling tandoori, kål og løk. :)
I går ble det Atkinspasta carbonara.
I dag skal vi ha kylling chop suey. :)
17 maisuppe :p
Kveitsuppa?? :wacko:
Her blir det biff. Sambo og jeg har knapt rigget oss ut av senga. Med andre ord: 17. mai blir ikke feiret med mye stæsj her i huset. Jeg gikk lei av 17. mai etter alle år i korpset og med en pode med asberger er unnskyldninga god nok for å holde seg hjemme i år også.
Meeen vi feirer med god middag og som jeg har sett rundt omkring er det megafeiring hvis man drikker sjampis til jordbær som frokost. Vi hadde ikke jordbær... Men omelett med sjampis attåt er ikke å forakte!
Kveitsuppa?? :wacko:
Her blir det biff. Sambo og jeg har knapt rigget oss ut av senga. Med andre ord: 17. mai blir ikke feiret med mye stæsj her i huset. Jeg gikk lei av 17. mai etter alle år i korpset og med en pode med asberger er unnskyldninga god nok for å holde seg hjemme i år også.
Meeen vi feirer med god middag og som jeg har sett rundt omkring er det megafeiring hvis man drikker sjampis til jordbær som frokost. Vi hadde ikke jordbær... Men omelett med sjampis attåt er ikke å forakte!
Omelett og sjampis høres ikke vondt ut, nei:D
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.
Bønnas graten med blomkål :D
Grilling av argentinske pølser med coleslaw :)
Sivensvans
30-05-14, 10:02
Ørret med peppermyntepesto, pancetta og revet sitron
Kyllingklubber, gresk salat og litt tzatziki
Grillet entrecote, brokkoli, grillet sopp og løk
Panert kylling og spinat :D
Butter Chicken.
Jeg forbanner den dagen jeg fant take-away'en oppi gata her. :p
Pizza! Den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt! Brukte pitabrød fra Lavkarbohuset som bunn, fylte med kjøttdeig, pølser med lite karber og tomatsaus. Masse ost på. Mmmmm, så godt det var!
Ziggys tomatsuppe (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=274317&postcount=15) med hardkokte egg
Og litt senere ble det kyllingklubber og grønnsaksmos
Grilla svin indrefilet med salat.
I går spiste jeg pizza med Lavkarbohuset sine pitabrød som bunn, herregud så godt det var!
I dag ble det finnbiff med blomkålmos.
Grillet kotelett med grillede grønnsaker og aioli-inspirert dressing
Restemat: Kyllingklubber, grønnsaksmos og stekte tomater
Spinnerette
02-06-14, 15:11
Flatbanket kyllingfilet, fylt med pesto, feta og soltørkede tomater, med bacon surret rundt, og ovnsstekte grønnsaker ved siden av. *Glede seg* :D
Butterfly83
02-06-14, 17:55
Svinekoteletter med salat til.
Chilipølser med potetsalat :)
Hubba Bubba
07-06-14, 23:56
Kyllingvinger.
I dag ble det burger. Min var "toppløs" og på lavkarbobrød. :D
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.
Tomat -og urtemarinert kyllingfilet, feta, oliven, kål og løk. :)
Butterfly83
14-06-14, 13:45
Grillings :) Vet ikke helt hva enda da det ikke er hos oss.
Spinnerette
16-06-14, 22:51
Butter chicken :3
Åh gud.. Min favoritt! *Sikle*
Kyllingfilet og fløtekokt brokkoli. :)
Chop suey med kål og løk til.
Butterfly83
17-06-14, 22:46
Grillet kylling med asparges, parmesan og litt cæsardressing :)
Kjøttboller med blomkålmos :D
Kokt kveite med wokgrønnsaker og sandefjordsmør i går, kyllingsalat med litt aioli i dag
Kylling curry, kål og løk. :sikle:
2 egg, eier ikke matlyst :kadetgaar
Her hadde jeg planlagt kyllingwok, men det er tydeligvis ikke min dag i dag. Først startet jeg dagen med og ta feil insulin (tok hurtigvirkende) og har derfor spist og drukket karber til den store gullmedalje for å holde blodsukkeret oppe. Dette har ført til en nesten fyllesyk følelse i kropp og hode, og da jeg hadde satt på woken for å varme oljen, ringte broren min. Resultat: jeg glemte woken og flammene stod høyt fra woken da jeg oppdaget tabben. Fremdeles stinker kjøkkenet mitt av lukten av brennende olje, så middagen i dag blir fasjonabelt sen.....:(:rolleyes::o
Tacograteng, kål og løk. :)
Butterfly83
20-06-14, 20:44
I dag ble det latmannsmiddag. En lavkarboskive med rekesalat, og tre kyllingklubber/vinger.
Butterfly83
21-06-14, 17:14
Bakt søtpotet med kyllingkjøttdeig, løk, ost og rømme.
Thai-suppe fra Sophie Hexeberg sin Frisk med Lavkarbo: Frokost og Lunsj. Kjempe god suppe til flere anledninger!
TrillTrall
21-06-14, 20:01
Thai-suppe fra Sophie Hexeberg sin Frisk med Lavkarbo: Frokost og Lunsj. Kjempe god suppe til flere anledninger!
Ååååå - den er god!!! Den har jeg lagd flere ganger, skal sannelig lage den igjen snart! :) Pleier å lage en stor kjele (minst dobbel porsjon) og fryse ned i porsjonspakker, utrolig greit å finne frem til en kjapp middag eller til lunsj.
Kylling curry, kål og løk.
Torsk i pose (med urtesmør) og grønnsaksmos og litt erter til
Lavkarbopølse, stekte grønnsaker og blomkålmos :)
Entrecote med brokkoli og fløtesaus :)
Resten av kyllingcurryen, kål og løk. ;)
Butterfly83
23-06-14, 18:47
Kyllingvinger.
Laks med strimlet agurk, gulrot og mango.
Resten av kyllingcurryen, kål og løk. ;)
Det ble plutselig grrillvær i går, så da ble det grilla spicy pølser og asparges.
Så i dag resten av kyllingcurryen, kål og løk. :)
Sivensvans
25-06-14, 10:23
Kylling med sursøt saus (som jeg lagde i går, nam!) og salat (kanskje pasta fra lavkarbohuset);)
Grillet mozzarella og parmaskinke, pluss gresk salat.
Atkinspasta carbonara. :)
Orientalsk laksefilet fra Spis deg slank.:)
Kyllingfilet og fløtekokt brokkoli med hvitløk.
Butterfly83
26-06-14, 18:10
Varmrøkt laks,grønnsaker, eggerøre og hollandaisesaus.
Sjampis! EKTE sjampis og jordbær. Skal feire lønnsøkning! :heia::heia:
Sjampis! EKTE sjampis og jordbær. Skal feire lønnsøkning! :heia::heia:
Gratulerer,og kos deg masse, det fortjener du :klem:
Gratulerer,og kos deg masse, det fortjener du :klem:
:love:
Tror det blir laks, grønnsaker og blomkålmos (som jeg fortsatt ikke er lei av ) :D
Pizza med spis deg slank-bunn (skeptiiisk), kylling og spekeskinke.
Deilig pai med grønnsaker :D
Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven.
Opprydding i kjøleskapet, så gjengen min får stekt ris med svin, egg, reker og grønnsaker.
Jeg skal ha blomkålsuppe med masse bacon
Torskefilet med grønnsaker i foliepakke på grillen :)
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus. Og siden gubben har bursdag; rødvin. :D
Hadde brokkolisuppe i går
I dag ble det en mersknodig improvisert rotgrønnsaksuppe av liiitt av alt: sellerirot, blomkål, sopp, brokkoli, pastinakk, potet, jordskokk, løk, hvitløk. Sammen med grønnsaksbuljong, matfløte, pepper, litt sitronsaft og skummelt kulturmelk. Veldig rart. Veldig godt.
Sjampis vi fikk i bryllupsgave og jordbær. Varmt og fint ute og orker ikke tanken på mat.
Her ble det hjemmelaget biff chop suey.
Mett og god nå :)
Butterfly83
01-07-14, 00:27
Ble kebab i dag. Men uten pita og pommes da.
Fisk i kokosmelk/lime/ingefær og pepermyntesaus stekt/dampet i ovnen under folie servert sammen med dampede grønnsaker.
Chinese wok med oyster -og soyasaus. Kål og løk til. :p
Hjemmelaga elgkarbonader og smørdampa blomkål :)
Gerds kyllinglasagne, kål og løk både i går og i dag. :D
Jeg skal ha grønnsaksuppe med kyllingboller og gjengen min får speltpizza.
Butterfly83
04-07-14, 19:16
Strimlet svinekoteletter, wokgrønnsaker og sukkerfri sweet chili saus.
Jeg glemte å røske med meg posen som stod klar i kjøleskapet med matvarer jeg skulle lage middag av på jobb, så jeg endte opp med å ta to pakker med pasta med skinke og ost fra Fjordlands eller noe og suge sausen av pastaen og spytte ut pastaen. :kadetgaar
Laks, blomkålmos med purre, løk og paprika ;)
Her hadde vi krydderbiff, stor salat og kokte rødbeter.
Ris og fløtesaus til de som skulle ha det.
Klarer ikke spise i dag. Alt for varmt... 😦😰
Et glass hjemmelaget øl og en yoghurt.
Chicken tikka masala. Slår aldri feil!
Pølsepanne med høl choriso-grillere, brokkoli, løk, paprika og egg.
Spinnerette
09-07-14, 10:28
Stekt svinekjøttdeig med salt og litt løk, dampet brokkoli og salat ved siden av. Blir enkelt og ille lavkarbo når samboeren er borte :D
Spinnerette
09-07-14, 10:35
Chicken tikka masala. Slår aldri feil!
Nam! Lager du egne curry-sauser, eller kjøper du på glass? Syns enkelte av de fra Patak's har litt vel mye karbo (eneste de har på min lokale Morrisons, utenom butikkens egne merke), så har tenkt litt på å prøve å lage noe selv...:o
Nam! Lager du egne curry-sauser, eller kjøper du på glass? Syns enkelte av de fra Patak's har litt vel mye karbo (eneste de har på min lokale Morrisons, utenom butikkens egne merke), så har tenkt litt på å prøve å lage noe selv...:o
Hvorfor finne opp hjulet på nytt :) Denne er veldig god! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7100
karbo-hell
09-07-14, 13:27
biff, hjemmelaget bernaisesauce, sopp, asparagus :rolleyes:
Kylling tandori, kål og løk.
Spinnerette
09-07-14, 15:51
Hvorfor finne opp hjulet på nytt :) Denne er veldig god! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7100
:w00t:
Kyllingklubber og gresk salat
Ribbe hoi sin, kål og løk. :sikle:
kyllingnuggets og sweet chilisaus + stor salat
Photobscura
11-07-14, 19:00
Strimla svinekjøtt med ingefær, hvitløk, chili og kelpnudler.
Klarer ikke spise... Alt for varmt... Men skal ha litt rosa sprudlevin med jordbær nu gaanske snart. :D
Kjenner jeg meg selv rett blir det kokte egg ca kl 0500. Da er det kjølig nok og jeg er sulten! Har vært slik de siste to ukene. :o
Klarer ikke spise... Alt for varmt... Men skal ha litt rosa sprudlevin med jordbær nu gaanske snart. :D
Kjenner jeg meg selv rett blir det kokte egg ca kl 0500. Da er det kjølig nok og jeg er sulten! Har vært slik de siste to ukene. :o
Nyt bare det,så lenge det varer :D:)
Hadde to papirposer gammel sopp å bruke opp. Så jeg malte de opp og stekte de med tacokrydder. Snadder!! Hadde de i Mama Lupe's Tortillalefser med typisk taco-fyll + noen reker jeg skrelte meg i går. :D
3 stekte egg på lavkarbo-brødskive (orker ikke mye matlagning i varmen)
En boks jordbær og en boks vaniljekesam light. Det blir all maten i dag. Klarer ikke spise; alt for varmt....
Litt bedre temperatur nå; skal grille lammeølser og flintstek og også ha salat til
Jeg skjønner ikke det med at folk mister apetitten i varmen. Jeg blir bare mer sulten. :o
Rockwok med kyllingfilet og sweet chili saus. :)
Nå begynner det å bli levelig her (les: under 20 grader). NÅ skal jeg lage meg mat. Det blir nok bare egg og bacon, men godt er det!
Grillet laks med salat til.
Det er rart, jeg mister litt appettitten på skikkelig mat når det er varmt, men det blir mye småspising av Lettis, baconsvor og annet tull. Ikke bra.... :o
Kyllingkjøttpudding, kål og løk.
Blir bringebær og lettvaniljekesam. Har kokt egg jeg tar ved behov... Nå er det 27 grader i skyggen så jeg regner ikke med noe særlig spising i dag heller..
Youghert (Skyr)
Du klarer tydeligvis heller ikke så mye mat i varmen. :p
Spinnerette
13-07-14, 18:20
Hjemmelaget burger med ost, rødløk, tomat, agurk og hjemmelaget dressing, i salatblader!
Helstekt indrefilet av okse stekt på en seng av grønnsaker inklusive sellerirot.
Bringebærsorbet til dessert.
Hjemmelaget burger med ost, rødløk, tomat, agurk og hjemmelaget dressing, i salatblader!
Helstekt indrefilet av okse stekt på en seng av grønnsaker inklusive sellerirot.
Bringebærsorbet til dessert.
:sikle: Høres snadder ut! Kanskje min aversjon mot mat i sommervarme skyldes at jeg må lage den selv? Men får jeg den servert blir det kanskje noe annet?
Hubba Bubba
13-07-14, 23:52
Har spist stekt kyllingfile i biter med baconterninger og løk, med brokkoi og gulerøtter og bernaisesaus til (knorr).
:sikle: Høres snadder ut! Kanskje min aversjon mot mat i sommervarme skyldes at jeg må lage den selv? Men får jeg den servert blir det kanskje noe annet?
:ja: Får voldsomt lav sperre for å kjøpe take away i varmen :rolleyes:
karbo-hell
14-07-14, 12:40
kylling tandoori (hel kylling I tandoori krydder, sitron og matyoghurt marinert over natta)
serveres med grønnsalat, coriander, grill grønnsaker og (ris/naan til ungene)
I dag blir det lavkarbopitapizza med skinke, mozzarella og pesto.
Kyllingkjøttdeig stekt med hvitløk, pepper og urter med kål, løk, feta og oliven til. :)
Photobscura
14-07-14, 20:26
Köfte!
Spinnerette
15-07-14, 10:27
Er ikke så bortskjemt med tropevarme i England om dagen.. Så her både lages og spises det! :rolleyes:
I dag er det derimot den store husvaskedagen, så tipper det blir en enkel kyllingsalat med ekstra babyspinat, og kanskje litt feta. :D
Ribbe marinert i sweet chili saus + kål og løk med enda mer sweet chilisaus. :p
Kald blomkålsuppe med sprø bacon.
kylling tandoori, kål og løk.
Kjøligere og regn i dag så da blir det indrefileet av svin med brunsaus, erter og potetbåter. Jeg skal kose meg med kjøttet og ertra. :D
Torsk og kokte gulrøtter.
Kjøttboller med rotmos :D
Grillede pølser og formgrillede grønnsaksterninger
De andre får klippfisk, potetmos og bacon, jeg kan ikke spise torsk, så jeg lager meg fiskekaker av sei.
Skal se om jeg finner fersk makrell på butikken, da blir det med agurksalat og litt grønnsaksmos
karbo-hell
16-07-14, 17:31
Grillet aubergine med ost urter tomat og hjemme laget oliven pesto
Planen er fiskesuppe
http://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/supper/fiskesuppe
Men ikke med LETT creme fraiche, nei. ;)
Photobscura
17-07-14, 09:39
Pulled pork og coleslaw. :D
Pulled pork og coleslaw. :D
Åh, det fristet veldig! Lager du selv?
Enjoy!
Photobscura
17-07-14, 10:19
Åh, det fristet veldig! Lager du selv?
Enjoy!
Yes. Svineknoke på svak varme i leirgryte i 12-14 timer. :D
Yes. Svineknoke på svak varme i leirgryte i 12-14 timer. :D
:hungry: Yummy!
Kyllinglasagne, kål og løk. :)
Hønse- og vaktelegg med agurk og tomat.
Hjemmelaget bolognese med fløteskvett og parmesandryss, oppå litt blomkålmos.
Spinnerette
17-07-14, 19:33
Aubergineskiver bakt i ovn med ost og rød chili-pesto!
To glass hjemmelaget porter; varmen er kommet tilbake. Tror jeg blir å koke egg senere så jeg har til nattmat når jeg blir sulten. :p
Ribbe marinert i sweet chili saus, kål, løk og mer saus. :D
Reprise på fiskesuppa - den ble knallgod.
Rockwok med kyllingfilet og sweet chili saus. :)
Saltkjøtt og kålrabistappe!
Brokkolisuppe med hvitløkost og kyllingkjøttdeig.
Kyllingfilet, kål, løk og sursøt saus. :)
Hel grillet urtelaks, salat og rømme :)
Sushi fra kjøledisken på Meny i dag.
Kinesisk wok, kyllingfilet og sweet chili saus.
Det var laks med erter,gulrot,løk :D
karbo-hell
24-07-14, 12:46
hjemmelaget burger med blåost, sopp og salat!
Vi ER så sugne på pizza, at vi har kjøpt noen fullkorntortillaer som vi skal lage pizza av... :rodme: Toppet med pizzasaus, ost og diverse som vi har i huset. Ungene kan jo lage sine egne "pizzaer" før vi slenger dem i ovnen, så det kan bli kos. Jeg prøver kanskje å lage en slags enkel eggepizzabunn til meg selv, da. Hvis jeg orker i varmen!
Vi ER så sugne på pizza, at vi har kjøpt noen fullkorntortillaer som vi skal lage pizza av... :rodme: Toppet med pizzasaus, ost og diverse som vi har i huset. Ungene kan jo lage sine egne "pizzaer" før vi slenger dem i ovnen, så det kan bli kos. Jeg prøver kanskje å lage en slags enkel eggepizzabunn til meg selv, da. Hvis jeg orker i varmen!
Lage og spise mat i varmen er pyton!! Jeg satser på frossen blomkålposesuppe med bacon. Kjapt og enkelt.
Det ble til at jeg lagde denne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43908)bunnen, så da kan jeg spise pizza med god samvittighet seinere! :)
Varmen stopper ikke meg fra å kokkellere som en gal. Har grillet non stop i det siste. Men i dag ble det butter chicken. For første gang ikke takeaway men hjemmelagd. Mamma ble fornøyd :p
Varmen stopper ikke meg fra å kokkellere som en gal. Har grillet non stop i det siste. Men i dag ble det butter chicken. For første gang ikke takeaway men hjemmelagd. Mamma ble fornøyd :p
:sikle: Høres spennende ut. Oppskrift?
:sikle: Høres spennende ut. Oppskrift?
Noe jeg fant i en bok (Fristende indisk; en samling av mer enn 100 grunnleggende oppskrifter) jeg har hatt liggende i alle de år.
http://i.imgur.com/VOmhK0ws.jpg (http://i.imgur.com/VOmhK0w.jpg) http://i.imgur.com/O9bGwBAs.jpg (http://i.imgur.com/O9bGwBA.jpg) http://i.imgur.com/xftCkBus.jpg (http://i.imgur.com/xftCkBu.jpg)
Noe jeg fant i en bok (Fristende indisk; en samling av mer enn 100 grunnleggende oppskrifter) jeg har hatt liggende i alle de år.
http://i.imgur.com/VOmhK0ws.jpg (http://i.imgur.com/VOmhK0w.jpg) http://i.imgur.com/O9bGwBAs.jpg (http://i.imgur.com/O9bGwBA.jpg) http://i.imgur.com/xftCkBus.jpg (http://i.imgur.com/xftCkBu.jpg)
Tusen takk!!
Kyllingfilet, kål løk og sursøt saus. :)
Gjengen min får glutenfri hjemmelaget lasagne, mens jeg spiser resten av chop suey`en i kjøleskapet :)
Det ble grillings her med masse gode saker. Hjemmelaget coleslaw, salat, hjemmelaget pesto, løkostesaus og lokale angusburgere (som vi fikk laget til en lokal festival jeg var med på) og idsøe-pølser og håland-pølser
Ferske reker, salat, agurk, avokado og majones. :sikle:
I går ble det kyllingfilet, kål, løk og peppersaus.
I dag skal vi ha Kuku Paka, kål og løk. :)
Pepperbiff med blomkål og fløtesaus :)
Kylling, fetaost og grønnsaker. Grille.:)
Pirog med ymse fyll. Jeg tillater meg en pirog av butterdeig fyllt med masse ost, skinke, purre og paprika. Salat ved siden av. :sikle:
Ovnsbakte grønnsaker med kyllingfile:D
Pølser og grovmoste erter med kesam, timian og hvitløk
Pirog med ymse fyll. Jeg tillater meg en pirog av butterdeig fyllt med masse ost, skinke, purre og paprika. Salat ved siden av. :sikle:
Jeg ble overmett av bare en halv pirog.... Når jeg endelig hadde bestemt meg for å skjeie litt ut klarte jeg det ikke.... :p
Luksusproblem! Og egentlig glad for det.
Minsten min har bursdag i dag, så da har han valgt glutenfrie komler med salt lammekjøtt til middag og Black Sunday + nyplukkte jordbær som TV-kos.
Jeg spiser salt lammekjøtt og stekte grønnsaker :)
Minsten min har bursdag i dag, så da har han valgt glutenfrie komler med salt lammekjøtt til middag og Black Sunday + nyplukkte jordbær som TV-kos.
Jeg spiser salt lammekjøtt og stekte grønnsaker :)
Komler (klubb) er snadderiboks! Mamma lagde det for et par dager siden og noe sier man ikke nei til!
Hjemmelagde kjøttkaker av kjøttdeig, lungemos, løk og egg, saus av stekekraft/smør og pshiladelfiaost, stekt sopp og brokkoliblanding. Mmm :sikle:
Hjemmelaga burgere med potetsalat og brokkoli :)
Pølser og grovmoste erter med kesam, timian og hvitløk
Glemte ta opp pølsene fra fryseren. :p Så da ble det kuku maki, kål og løk istedet.
Marokkanske kyllingkjøttboller, kål og løk.
Kjøttsuppe med massevis av grønnsaker.
Spinnerette
28-07-14, 19:07
Globki :)
karbo-hell
29-07-14, 09:47
Scampi , dil og masse grønnsaker!
Og vi prøver igjen: Stekte pølser eg grovmoste erter med timian, hitløk og kesam.
Photobscura
29-07-14, 14:27
Kald falukorv med majo. Matlaging som krever mer enn to bevegelser i dag er uaktuelt. :cool:
Kyllingfile med spinat ;)
Tror det skal bli skinkegrateng. Men man vet aldri. I går trodde jeg det skulle bli grillet torsk... men så ble det torskecurry. Grillpannna jeg hadde kjøpt funket ikke på induksjon. : <
Moussaka med sellerirot, kål og løk.
Spinnerette
31-07-14, 15:27
Ovnsbakt kyllingfilet og grønnsaker.
TrillTrall
31-07-14, 15:32
Sotad lax med chilikrem, salat og søtpotetfries! :sikle:
Atkinspasta carbonara. :D
Thailandsk kyllinggryte :) :) :)
Sommerkoteletter og blomkålgrateng :)
For varmt til å spise i dag. Allerede 28 grader i skyggen på nordveggen.... så det blir nok bare et glass iskaldt øl og tørrfisk...
Kyllingkjøttpudding, kål, løk og peppersaus.
Gjengen min, om de ikke er for reduserte etter gårsdagens fest, skal få hjemmelaget glutenfri lasagne, mens jeg skal ha kyllingnuggets, sweet chili-saus og salat.
Her blir det pølse og bacongrateng. Pasta i tillegg for gubben og kidden. For meg tror jeg det Ble inspirert av en tråd her inne blir squashpasta ved siden av
Kyllingkjøttpudding, kål, løk og peppersaus.
Fikk akutt lyst på taco, så da blir det det istedet. :D
Stekt torsk med brokkoligrateng :)
Stekt torsk med brokkoligrateng :)
:sikle: Det hørtes godt ut!!
Her blir det oksehaler kokt i rødvin i dag, servert med nykokte rødbeter, grønnsaker og poteter til de som vil ha det. :)
Butterfly83
04-08-14, 20:28
Squashpasta med pesto, stekt kylling indrefilet og sopp, og raspet västerbottenost oppå :)
Moussaka med sellerirot, kål og løk.
Kyllingfilet, rockwock og sweet chili saus. :D
I går spiste vi grønnsaker i terninger i en ovnsform med litt olivenolje i bunnen, derpå legges fisk (torsk) med salt og pepper - oppå smurte vi raust med ajvar (mos av bakt paprika fra innvandrerforretning) og parmesan/ost på toppen. Vi serverte med ris til de som vil ha det.
Butterfly83
05-08-14, 15:46
Samme som i går.Squashpasta med pesto og stekt kyllingfilet. Men i stedet for stekt sopp skal jeg fylle soppen med blåmuggost og chili og ovnsbake dem :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.