View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Kebabkjøttboller med rød chilli og hvitløk.. og potitt til ungene og blomkål, brokkoli og asparges til alle .. NoE gulrot og mais attått til ungene.
Tom Yum suppe med Scampi og cashewnøtter. Skikkelig sterk sak samboeren min lager. :hungry:
er så kjedelig jeg.
spiser mest kylling og brokkoli.
tror jeg må finkjemme denne tråden på jakt etter noen tips :)
I dag ble middagen eggerøre, sprøstekt strandaskinke og diverse grønnsaker som tilbehør :)
Jeg skal dampe en haug med grønnsaker, brokkoli, blomkål, selleri, squash, litt: erter, gulrøtter, vårløk. Har dette i sånne aluminiumsformer sammen med bacon og en klatt smør og masse ost på toppen. Har på lokk og fryser ned, så har jeg til å ta med på jobben osv. Namnam:D
jeef-micro
21-06-06, 19:24
jeg skal ha kyllingfilet stekt i ovnen med sopp, loek, litt timian og creme fraiche paa...
Kyllingvinger og kyllinglår med kokt rødkål. Merkelig måltid? ja...
Dette minnet meg om en venn av meg som sa at man kan blande alt som er godt sammen slik at det blir enda bedre, hans forslag var piska krem og biff med bernaisesaus...men han var full da. jeezez.
Torsk i form med brokkoli, blomkål, purreløk og ostesaus. Oppskriften finnes i dagboka mi.
JEG SKAL HA KYLLINGKJØTTKAKER MED TZATZIKI OG DAMPET BROCOLI:)
Tacosalat - etter ønske fra minstejenta :love: ....
I går.. kjedelig kyllingfajitas med salat og alt tilbehør, dog ikke tacoshell og tortillaer..
I dag, hot, hottere, hottest tandoori kyllingsuppe.. Oppskrift inne på oppskriftsforum.. Anbefales for de som har nerver til no hott.. !
Her gumla vi grillribbe med kokt blomkål og brokkoli..
Salat m grillede kyllingfileter, svarte bønner og litt villris. Kesam med sweet chili krydder-dressing.
Okselever i fløtesaus med stekt persillerot og kokt kål, skal jeg spise i dag, skikkelig snadder:D
I går hadde vi chili con carne., Kjempegodt. Uten ris, selvfølgelig.
Tja.. bortløpen hare og venteboller i dag.. Æsj.. har ikke fantasi i matveien nå om dagen.. Er gedigent matlei!
Idag vet jeg ikke hva jeg får. Skal på høstfest/avsluttningsfest* på jobben. Et eller annet sted ute i havgapet er bestilt. Sjømat blir det iallefall.....
*mister igjen ca. 20 kollegaer - mange av dem har gått allerede, de gjenværende har siste dag 31.august. Og i dag har vi vin & grin kveld!
Skulle ha HP sin tacogryte men tok feil krydder og pøsa på med Tandoori Masala isteden :o
Det lukter rett og slett himmelsk her nå!! En gedigen salat ved siden av selvfølgelig :D
Jeg laget en karrigryte av det jeg hadde i huset. Litt kokt råris og villris (ikke mye), en liten boks ananasbiter med saft, kjøttdeig, masse karri og fersk chili, masse løk og hvitløk (5-6 fedd) og masse annet krydder. Ble sabla godt!!
kyllinglår med hjemmelaget kokos og karrisaus og en søtpotet.
I dag var det sigøyner-koteletter. Får legge inn oppskrift.
Jeg har hatt grillet marinerte kalkunskiver, kokt blomkål, asparges, og salat med dressing. Til dessert rips og bringebær med fløte. :)
Jeg skal lage bacon/osteburger form (Bacon cheeseburger casserole)..... med blomkålmos !
:)
I går grillkylling med wokede grønnsaker og fedon-"sursøt saus". I dag stekte koteletter med ostegratinert blomkål og brokkoli.
Og guuuud, the er godt å være tilbake på lavkarbo! :D
Iset's skogsgryte. :sikle:
Med potetmos eller poteter til mann og barn, blomkålmos til meg.
Hjemmelagde karbonader og blomkål eller blomkålmos...skal høre med barnebarna hva de vil ha:p
Stekt fersk sildefilet, potetmoserstatning og agurksalat med en klatt rømme. Nydelig!:p
Har hatt kjøttkaker,lagd på (kjøttdeig,2 egg,fløte,litt vann og soya mel) de ble kjempegode =) hadde salat til og dip av (seter rømme,dill,grill krydder og hvitløk pulver)nam nam ;-))
Fårikål. :D
Stinasol: De kjøttkakene hørtes deilige ut!
Pølsegryte (lettpølse, 1 boks hakket tomat, sukkerfri ketchup, løk og litt fullkornspasta)
Chili og hvitløk marinert ovnsstekt kylling og jukseris (blomkål, hvitløk, rødløk, vårløk, salt, pepper stekt i masse smør).
:sikle:
Samme som i går i grunn. Resten av de brasserte grønnsakene (løk, sherrytomat, squash, kantareller og urter), kyllingbryst, samt litt bønner i tomatsaus:)
2 beef burgere (fra gilde)med smeltet dansk greddost,salat og rømme dip..kjempegodt men ble kjempe mett og så neste gang holder det med 1 burger ja =)
Hjemmelagde fiskekaker m/sukkerertstuing.
Mammas enkle laksegryte i litt modifisert utgave. Dvs laks, løk og paprika stekes i en panne i passe biter, salt pepper og matfløte helles over, og kokes inn litt. Jeg modifiserte med broccoli, vårløk, chili og litt hakket persille, og i tillegg blandet jeg oppi en boks hvite bønner som erstatning for potetene hun serverer til. Anbefales! :hungry:
halv grillet kylling med agurk og rømmedip(med masse hvitløk i) yummi...
Lammeskiver med ovnsstekte grønnsaker
1/2 rødløk og 150 g stekt kjøttdeig. Da det var nesten stekt hadde jeg på 2 ss tacosaus (First Price) og 1 ss rømme og lot alt surre sammen litt! 4 plommer til dessert. Kjempegodt!:D
I morgen skal vi nok ha fiskegryte med hvit saus ala lavkarbo. Den er superdigg!!!
Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med to koteletter? De må spises opp før de går ut av kjøleskapet på egenhånd, og jeg er litt tom for ideer.... :o
Jaa! Se her, Carisma:
Fløtestekte nakkekoteletter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3972&highlight=fl%F8testekte)
Samme hvilke koteletter det er, egentlig. :sikle:
Hei hei! Jeg er ny her, og ville bare si at jeg har fulgt med på forumet et par måneder og prøvd mange av oppskriftene. Har gått ned 10 kilo siden juni, og har mye takket være matoppskriftene og diskusjonene her inne klart å holde motivasjonen oppe!
De siste par ukene har samboer og jeg hatt ny middag med oppskrift herfra nesten hver dag :)
I dag prøvde jeg den berømteFrokostpannekaken for første gang (NAM!). Supert forum, gleder meg til å være med!
her ble det Iset`s pizza til frokost,lunsj og middag...nam nam..(med rømmedip og salat..+masse vann
Lindbergs linsesuppe, namnam. Og billig er det også :D
God middag i dag også:
Hjemmelaget hamburger av karbonadedeig, med ost på toppen. Ved siden av: Rå løk, tomat, salsa, bacon, tzatziki og issalat.
Idag skal jeg ha Stange kylling filet (2 stk surret sammen rundt kremost med urter og hvitløk) og stekt i 220 grader 30-35 min. Serveres med blomkålmos og dampabrokkoli (eller kanskje spinatstuing). :sikle:
pannekake med kjøttdeig,ost,dip,salat og agurk =)
Tex-mex form i ovnen:
Karbonadedeig stekt med tacokrydder, rå løk, tomater i terninger, mos laget av brune bønner og chilibønner(kjørt med stavmixer): Alt i form, gratinert med cheddar, og server med hot salsa og kesam. :D
Mmm den formen høres god ut, jeg lager noe lignende med nachochips oppi (men spiser ikke chipsen, det gjør mann og barn hehe). Men jeg MÅ ha jalapenos oppi da. :D
Mmm den formen høres god ut, jeg lager noe lignende med nachochips oppi (men spiser ikke chipsen, det gjør mann og barn hehe). Men jeg MÅ ha jalapenos oppi da. :D
Ja det er utrolig godt! Må ha det oppi neste gang :)
Når det gjelder nachochips:Samboeren mener han ikke savner nachochipsen, så da er jo alt greit! Jeg tenkte faktisk ikke over at chipsen manglet heller. Suverent!
i dag ble det stekt kylling filet med dansk greddost,kina kål,og rømme dip i pannekake...
Det ble Beef Chop Suey idag....
Får i kål...Smakte fortreffelig!:p
Grønn tunfisksalat med tunfisk i vann, agurk, issalat, hardkokt egg, stangselleri, paprika, kesam, basilikum, salt, pepper.
halv kylling med agurk og dip
Stekt sei med løk, hvite bønner og matfløte.
Har endelig funnet en glimrende tilbehør til fisk, nemlig de hvite bønnene! :heia:
Stekt pepperbiff, med jukseris og hjemmelaget bernaise
Jeg kjøpte mørbradbiff i går, så det blir nok noe slikt, med pepperfløtesaus, soppstuing, stekt paprika og evt. blomkålris/stappe til. :sikle:
Laksefileter frest med sjalottløk, grønn paprika, litt tørket tomat og sitronsaft surret i rømme
- med den berømte blomkålstappen (min inneholder også 1 egg og linfrøolje) og litt brokkoli til :)
Hjemmelagde kjøttkaker med (Fedon-)brun saus og brokkoli :D
Hytteost-pannekaker med bacon, broccoli, sopp og litt ost.
(hytteost er danskenes navn på cottage cheese, og utrolig mye festligere enn det "norske". Jegstarter herved min egen kampanje for at vi skal kalle den det her i norge! :D )
I dag skal jeg ha middag laget fra en oppskrift jeg fant her inne; noe indisklignende greier. Stekt karbonadedeig, blomkål og brokkoli i form i ovnen, med creme fraiche og currypaste. Gratinere med ost på toppen. Gleder meg!
Hadde forresten eggesalaten herfra på knekkebrødene mine til lunch i dag. Ojojoj, sinnsykt god!!! :D
En noe "ombygget" pizza-quiche. :sikle:
Scampi og wok grønnsaker thai style (thailandsk krydder og light kokosmelk)
En noe "ombygget" pizza-quiche. :sikle:
:blæh:
familiedeig med rømme og dansk greddost
Jamies bakte torsk m/avocado, reker, fløte og ost (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=97299&highlight=Jamies#post97299)
mmm middagen i dag ble deilig.. indrefilet av svin med blomkålmos(hadde ikke så store forventninger til blomkålmosen men den var yummi...
I dag har jeg fylt et 160 grams kyllingbryst med kremost med hvitløk og urter rullet inn i to striper bacon. Tatt hyssing rundt og skal sette det i ovnen 15-20 min. så snart ovnen holder 225 grader ! :sikle:
Og så skal jeg ha dampa brokkoli til......:D
...dårlig idè å sjekke ut denne tråden når du er sulten *magen rumler*:p
Alle middagsinvitasjoner mottas med åpne armer ..og munn:D
Heisann BBB!:)
Inviterer deg herved til å lage deg en enkel og nydelig middag! Når magen rumler som verst tar det bare ca. 15 min å lage den! En stk. stekt *laksefilet, litt kokt blomkål, samt agurk- og vårløksalat med rømmedressig. Det hadde jeg til middag idag(hmm igår).
*Laksefileten var frossen men jeg tinte den opp i mikrobølgeovnen mens pannen ble varm.;)
Heisann BBB!:)
Inviterer deg herved til å lage deg en enkel og nydelig middag! Når magen rumler som verst tar det bare ca. 15 min å lage den! En stk. stekt *laksefilet, litt kokt blomkål, samt agurk- og vårløksalat med rømmedressig. Det hadde jeg til middag idag(hmm igår).
*Laksefileten var frossen men jeg tinte den opp i mikrobølgeovnen mens pannen ble varm.;)
Namnam, hørtes fantastisk godt ut!!! Har faktisk alle varen bortsett fra blomkålen. *magen rumler igjen*:o
For lage meg litt lunch først...;)
Idsøe´s kyllingpølse (med masse krydder) blomlålmos (med hvitløk) og dampa brokkoli.
salatblad med kjøttdeig ost og rømme dip(hvitløk,dill og grillkrydder)
Komler (som jeg ikke spiste) salt kjøtt, vossakorv, stekte baconbiter i masse baconfett, kålrabi. Bringebør og piska krem til dessert. Middag hos mor & stefar.
Biffstrimler med soppstuing og dampet brokkoli :)
LilleVille
18-09-06, 13:18
I dag skal jeg ha hamburger (98% rent kjøtt, kjøpt i sverige) med ost, speilegg, felix ketchup uten sukker og french senep med 0g net carb.
Gleder meg!
Stekt torskefilet m/løk og squash.
Idag er det Jamies ovnsbakte torsk igjen. Denne gangen med cherrytomater, frisk baslikum, mozzarella ost og parmesan ost. Serveres med blomkålmos og dampa brokkoli.
kyllingfilet med salat(agurk,tomat,feta ost,kina kål)
i dag blir det hamburger,tenkte jeg skulle prøve å mekke sammen noe hamburger brød,spennende..:)
Jeg vet ikke helt hva jeg skal ha til middag i dag..
Etter snakk om hamburger ost, fikk jeg lyst på det...
Eller kyllingfilet fylt med masse digg...fetaost, parmesan, smør (+ mer i en herlig blanding)....
*sikle*:hungry:
:ja: tror jeg må lage Quesadillas i dag jeg....... med masse cheddar ! :sikle:
Og det gjorde jeg. (Lagde nok til to personer)
100 gram kyllingkjøtt i småbiter, 1/2 rød løk hakket, 150 gram engelsk cheddar revet + nykvernet pepper (evt. meksikansk krydderblanding). Rørt sammen.
6 low carb tortillas
Stekepanne på plata (styrke 4), legg på en tortilla, fordel 1/3 av kylling/løk og ostemiksen oppå. Legg en tortilla oppå. Når ost nesten smelta, snu og stek på andre siden. Legg over på tallerken med tørkepapir på. Del i 4.
Gjenta med tortilla 2 og 3. Anrett på tallerken runt små skåler med salsa, rømme og guacamole.... server ! Gjerne med en liten salat ved siden av !
Namme :sikle:
Svinekoteletter med blomkålmos, og fløtestuet champignon og kantarell.
kjøttkaer med ketchup(uten sukker)
Og det gjorde jeg. (Lagde nok til to personer)
100 gram kyllingkjøtt i småbiter, 1/2 rød løk hakket, 150 gram engelsk cheddar revet + nykvernet pepper (evt. meksikansk krydderblanding). Rørt sammen.
6 low carb tortillas
Stekepanne på plata (styrke 4), legg på en tortilla, fordel 1/3 av kylling/løk og ostemiksen oppå. Legg en tortilla oppå. Når ost nesten smelta, snu og stek på andre siden. Legg over på tallerken med tørkepapir på. Del i 4.
Gjenta med tortilla 2 og 3. Anrett på tallerken runt små skåler med salsa, rømme og guacamole.... server ! Gjerne med en liten salat ved siden av !
Namme :sikle:
Oj!! Dette låt Kjempe gott ut!!!!!! Men disse tortillasen finns ikke i norge va??
Hjemmelagde karbonader, sherrytomater, stekt løk og litt stuet kål:o
Oj!! Dette låt Kjempe gott ut!!!!!! Men disse tortillasen finns ikke i norge va??
Ehh.... :rodme: neeeeei, det gjør de nok ikke. Det er mama Lupe's low carb tortilla (store) - egenimport fra USA. Men det var noen her inne som hadde fått kjøpt dem i nettbutikk.
www.dialife.dk (http://www.dialife.dk) sender til Norge om du sender dem mail og bestiller (jeg har sendt mail og spurt og de svarte ja !).
Du kan sjekke om disse sender til Norge:
http://www.netrition.com/
http://www.thelowcarbgrocery.com/
http://www.lowcarbluxury.com/store-ethnic.php
http://www.low-carb.com/products.html
http://hlc.merchantcart.net/mainshop...&Show=PURCHASE (http://hlc.merchantcart.net/mainshopping.cfm?icg_id=101&Show=PURCHASE)
http://www.lowcarbnexus.com/categories/categories.html
http://www.lowcarbshopping.co.uk/pro...ageHistory=cat (http://www.lowcarbshopping.co.uk/prodtype.asp?PT_ID=196&strPageHistory=cat)
http://www.dlitesemporium.com/candysmisc.htm
Siljevanilje
20-09-06, 20:54
silje sin berømte fantastiske ûber supre pølsegrateng :sikle:
i dag ble det spekeskinke med tzaziki(eller hvordan det skrives) en boks rømme,hvitløk,salt pepper 1 agurk...nam nam
*Mett*
1/2 løvburger (stekte 1 hel , men orka jammen meg ikke) -tar den til kvelds
Terina pizzafyll (varmet, blandet med litt fløte og la oppå burgeren)
Hjertesalat, agurk, blomkålmos (fra i går) og rømme ved siden av...
Dette var bedre enn snop;)....
OG..jeg hadde engelsk cheddar ost oppå toppen av burger+pizzafyll:D
:spisesnak
Karen B's kylling med bacon, fløte og timian (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=54356&highlight=Karen#post54356)
I dag skal jeg ha fløtegratinert brokkoli med lavkarbopølser og ost på toppen:)
Ferdiggrillet kylling med salat og dressing..(ikke bestemt hva slags ennå)...
*slurp*
Stekte i gaar en svinestek som jeg hadde blomkaalstappe og fet floetesaus til. Saa da var halve middagen ferdig for i dag ogsaa, da det blir en god rest av en slik stek.
I dag.
Strimlet svinekjoett med wokede groennsaker og jukse-ris. Hadde mye olje og deilig krydder i woken, og hadde en god klatt creme-fraish til. Synes c-f er greit aa bruke naar det er mye smak i selve maten, siden den er mer noeytral enn roemme. Roemmesmaken synes jeg ikke passer til thai-inspirert mat, men noe maa man jo bruke for aa faa opp fettprosenten!
Fløtestekte nakkekoteletter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3972&highlight=fl%F8testekte)
med stekte kantareller og dampa brokkoli :D
fårikål....mmm d e så godt, men siden d e litt karber i kål, blei d "masse" kjøtt og bare 100gr kål..men d va kjempe godt :sikle:
Stekt laksefilet med saus av hvitvin, vårløk, hvitløk, ingefær og koriander - pluss creme fraiche - det var supergodt :sikle:! I tillegg blomkål/sellerimos og blandet salat...
Stekt tunafisk, salat og rømmedressing. Mmmm!:D
2 svinekotteletter fra ferskvare disken på butikken :)
Dansk hakkebiff av lammekjøttdeig. Kokt blomkål og salat.:spisesnak
I dag spiste jeg en nakkekotelett av svin stekt i rapsolje,
spiste tomatskiver og agurkskiver til med litt presset sitron
over + litt creme fraiche :sikle: skikkelig nam :D
Hakkebiff med kokt blomkål, erter, kålstuing og stekt løk.
indrefilet av svin med agurk og rømmedip
I dag skal jeg prøve å få i meg litt middag,vet ikke om det blir noen
suksess akkurat:mad: Har ligget på sofaen eller løpt på do i hele dag:(
Er vel omstillingen som plager meg litt :( sukk...
Skal prøve å spise noen pepperskinkeskiver,litt hvitost og tomat,
og kanskje litt eggerøre som er igjen fra frokosten :(
klemmer
kyllingfilet med masse engelsk cheddar,hjertesalat,agurk,cherry tomat og hjemmelaget dressing(av usukret ketchup,majones,rømme og dill) nyyydelig... :)
Siljevanilje
26-09-06, 20:32
tomat & kjøttsaus med jukseris.
mmmmm
Lammefrikasé. Dersom jeg finner igjen oppskriften...
Lettvint og godt når man ikke orker å lage noe fra bunnen av :o :
Ferdigmarinert svinekjøtt "Rett i wok'en"
En pakke "Wok lotus" frosne grønnsaker
...og så litt ekstra krydder og en dæsj creme fraiche, da.
Nam! :sikle:
Karrigryte (http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7684&mnu1=&mnu2=) med fullkornsnudler.
kotelett med salat, agurk, tomat, rømme og løk...mmm
hihi spiste det samme vi da :D
nam ja
Kinesisk fra "Peders" - Beef Chop Suey. Biffkjøtt med kinesiske grønnsaker.
Stekt sild og stekt løk,- og kokt blomkål.
indrefilet av svin med hjertesalat,agurk,tomat og hjemmelaget dressing =)
1 kotelett,1 tomat og noen rapidblader med presset
sitron :D nam
1 speilegg med cheddar og 5 bacon striper...
En boks knuste tomater (kjørt til saus i stavmikserdings)
noen kullingfileter i strimler
en løk
litt hvitløk
en boks kidneybønner
en boks sopp
bittelitt ris
bitteliiiiiitt splenda
krydder!!
Når det var ferdig og lagt på tallerken, rev jeg litt cheddar over.
Og fytti, så godt det var!!!!
Luksus dyret (les mat-snobben) et alene hjemme i helgen og har hatt
fylt ....... hummer....... til middag......:p
I dag ble det brokkolig og sopp,med fløte over, ost på toppen. Ildfast form i steikovnen. + en løvbiff.
Stekt kyllingfilét(i rapsolje, salt og hvitløkspepper) i biter over ruccola, issalat, oliven, soltørkede tomater, avocado og parmesan... :sikle:
Ny gryterett :D
Kjøttdeig, løk, sopp, minimais, knuste tomater, kidneybønner, krydder
Og litt revet cheddar på topp :sikle:
Oksestek med stekt løk, stekt sopp og sellerirotpurè
kyllingfilet med cheddar og tzaziki til...
pepperbiff me fløtesaus, halv tomat, paprika og vårløk
Hei Tess!
Din kjære kusine her....skjønte med en gang at det var deg:D
kylling wok til middag idag-du da?
kos
LilleVille
04-10-06, 17:55
I dag stekte jeg nakkekoteletter, og hadde fylt paprika til, det var kjempegodt!
Først fjerner jeg beinet fra kotelettene, og gnir dem inn med raust med krydder. I dag brukte jeg Chili Explotion, hvit pepper, forest blend, mural of flavor og litt lo-salt. Steker dem i meierismør i stekepanna. Etterpå kokte jeg ut av panna med ca 0,5 dl fløte
Paprikaen var en sånn litt lang, søt, gul paprika. Fant et tips på posen paprikaen lå i, og det var kjempegodt! 100 g fetaost, 2 ss god olivenolje, litt chili og oregano (jeg brukte tabasco saus og basilikum) Moste fetaosten og rørte inn olje og krydder, og fylte i paprikahalvdelene. Spiste det kaldt, men mulig det kan varmes også? Var veldig godt kaldt synes jeg, snacks :)
Koteletter, krydder og smør regner jeg som 0 g karber altså... fløte 1,5
Paprikaen var ca 80 g, ca 4 g karbs. Fetaost 1,5 g
7 g karbohydrat, og kjempegod middag! *sikle*
i dag ble det reker med rolli salat og masse majones :)
Charmtassen
05-10-06, 14:47
I dag skal jeg ha stekt hvitløkskrydret kyllingfilét med Creme Fraiche, agurk og tomat - og jeg får vann i munnen bare av å tenke på det! :p
I dag blir det grønnsaksblanding,brokkoli,purreløk,lavk.pølser,fl øte i ildfast form med ost på toppen...
iset`s pizza med noen justeringer..hadde 1 glass taco saus (fra santa maria) 7 karbo pr 100 g og 1 glass tomatpurre (landlord 5,5 karbo pr 100 g) og det ble MYYYE bedre smak nam nam..jeg bare eeelsker denne pizzaen :)
donalds fantastiske kylling form (tok d e hadde)
Blei kjempe god:D
Tittis kjøttdeigform med blomkålmos. Skal legge inn oppskriften nu :D
Den pizzaen må jeg prøve å lage i helgen altså. Noen som har prøvd med soyamel i stedet for soyaprotein? Litt dårlig råd her nå, regner med at soyaprotein er dyrt :confused:
Tittis kjøttdeigform med blomkålmos. Skal legge inn oppskriften nu :D
Den pizzaen må jeg prøve å lage i helgen altså. Noen som har prøvd med soyamel i stedet for soyaprotein? Litt dårlig råd her nå, regner med at soyaprotein er dyrt :confused:
koster 279 her, men d varierer jo fra sted te sted og merke;)
Noen som har prøvd med soyamel i stedet for soyaprotein?
Soyamelet smaker pyton!! Det er også litt smak i soyaproteinet, men går du inn på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no/) kan du kjøpe 400 g Ketolyse bakemix eller soyaprotein for kr. 99,- . I tillegg kommer også frakten på kr. 89,-. Hvis du kjøper andre ting der,blir det ikke så dyrt likevel.;) Bakemixen er veldig god!:)
Tusen takk, da skal jeg bestille der!
Var innom Helsekost og en burk kostet 350,- spenn. Og så hadde de bare sjokolade og jordbærsmak. Ikke så godt til pizza kanskje :p
smaken er som baken,jeg kjøpte bakemix og syns det smakte grusomt! men bruker soyamel og da blir det nam nam :)
Noen meny butikker på sørlandet har ketolyse produkter i sortimentet. Kanskje kun i Arendal.
Så hvis du bor der i nærheten kan du spare portoen :)
i dag ble det jeger bacon med omelett av 2 egg,fløte og skinke ost på tube :) yummi!
Kyllingwok med diverse grøntsaker - namnam
Siljevanilje
06-10-06, 20:33
middagen idag ble reker med avokado og hvitløks dressing.... yuumi :sikle:
Noen meny butikker på sørlandet har ketolyse produkter i sortimentet. Kanskje kun i Arendal.
Så hvis du bor der i nærheten kan du spare portoen :)
Ok, blir litt langt til Arendal ;)
Men takk for tips :)
Jeg har tenkt å bestille både bakemix, proteinpulver og boka, så jeg overlever nok portoen :D
Jeg har spist kjøttdeig med tacokrydder, rømme, og grønnsaker:)mmm (og ost selvfølgelig)
Samme her :D Vet du hvor mye karbo det er i en sånn pulverpose? Eller sausen? Det sto kanskje på pakka, men jeg sitter så godt nå, hehe.
Tror det står noe sånt som 53 gr. pr. 100 gram..
Og en pose inneholder 35 gr. pulver.
altså 5,3 gram pr. 10 gram...
Gange med 3,5...
18,5 gram i hele posen!..
Men jeg bruker bare litt...også bruker jeg taco KRYDDER..altså krydder på boks i tillegg...
Forresten..kom til å tenke på..
Er dette karbeinnholdet tørr vare eller ferdig vare?Altså blandet ut med vann?....
Bruker jo ikke allverdens vann uansett da ,men....
Jeg bruker dette mer som et krydder, enn en saus...
Alt med måte:)
Stekt torsk med løk, blomkål- og brokkolimos.:)
indrefilet av svin med stekt jukseris,hvitløk og fløte saus...
i dag ble det rett og slett litt kjedelig middag på meg...4 kjøttkaker med en dæsj ketshup..
I dag ble det rester, kyllingform og blomkålmos med soppsaus.
Hjemmelaget fiskesuppe med ekstra mye grønnsaker...
Kylling i hvitløks/ostesaus med salat...*slurp*
I dag laget jeg noe skikkelig snadder :sikle:
Stekte en stor nakkekotelett,la den i en ildfast form sammen
med en løk i båter,ett fedd hvitløk,litt kokt brokkoli,litt meierismør
og krydder over,satte på folie og lot stå i stekeovnen ved 200 grader
i ca 30 min ..*namme* :D
Etter alt var på tallerkenen smurte jeg litt creme fraiche over koteletten
klemmis
Noen som leste Dagbladet i dag? Oppskriften på baksiden så meget god ut - omelett laget av krabbekjøtt(gjerne hermetisk),3 egg, 1 løk, kayennepepper og salt. Skal jeg prøve iallefall! ;)
Holder på med å lage en spinatsuppe, med litt ekstra grønnsaker i. (Hadde noen rester som burde brukes, brokkoli, , løk, sellerirot og en liten bit kålrot.) Dette har jeg aldri gjordt før, så jeg lurer på hvorden det blir.:p Har i litt buljong og fløte til slutt. I tillegg tar jeg et ferdig grillet kyllinglår.:)
Glemte å skrive at jeg hadde i en 1 pk frossen spinat og hel squash også. Brukte stavmixeren og moste grønnsakene med så suppen tyknet.
Det ble kjempegodt!:D
Det ble så mye suppe at nå har jeg har suppe for resten av uken!:p
i dag ble det indrefilet av svin med cheddar,hjemmelaget dressing og salat
Mmmm... deilig middag idag! Lammekotelett med jukseris(dette var veldig godt) og stekt selvplukket traktkantarell med creme fraiche og hvitløk!!
Her ble det nydelig kjøttdeiggryte med litt salat og brokkoli ved siden av :)
I dag ble det 4 fiskeboller, blomkål og rømme.
Siljes pølsegrateng - den var virkelig supergod:D :D :D ! Deilig med noe lettvint som attpåtil smaker godt (og som hele familien synes om, ikke minst!)
Kyllingstrimler krydra med div. krydder og salat, yum!
Vi hadde kyllingfileter fylt med urte-kremost, og fløtesurret sopp. Hadde blomkålmos til, mens mann og barn fikk ris.
Siljevanilje
10-10-06, 22:53
Siljes pølsegrateng - den var virkelig supergod:D :D :D ! Deilig med noe lettvint som attpåtil smaker godt (og som hele familien synes om, ikke minst!)
:sikle: jeg skulle også ha det, men manglet ost, så da ble det stappe pluss stekte pølser. va kjempe digg. :D
jeg spiste hamburger med 2 egg, salat og ost...mmm
jeg spiste hamburger med 2 egg, salat og ost...mmm
Dette tror jeg må bli min middag i dag, noe som går fort :nikker:
Har vært syk de siste dagene jeg, så ikke blitt noe handling...
Får se om jeg ikke får skrapa sammen noe middag i dag...
Enten noe kjøttdeiggreier med salat (taco?)
eller burger med egg..(igjen)+ salat....
Hjemmelaget kyllingsuppe med masse grønnsaker og kylling....fra frysern Det er nesten det beste. :p Skal bare rive litt ekstra Ingefær opp i:)
indrefilet av svin med blomlål mos
Sommerkoteletter med salsa og mix av philadelphia og revet hvitost smeltet oppå, salat til :sikle:
Idag skal jeg prøve Siljes pølesgrateng :D Jummi, gleder meg :D
Svinefileet i fløtesaus m/ chaminjong, løk og squash, linsepure m/ soltørkede tomater (hakket) og stekt sjalottløk , olje og urter, samt blomkål:) Rester fra i går.
Jeg har nettopp laget pizza!!..
Den beste jeg har laget til nå:)...
Og det ble faktisk 2 hele stekeplate-pizzaer + 2 små pizzalapper med ost og skinke+ masse krydder!!
Siljevanilje
16-10-06, 19:19
Idag skal jeg prøve Siljes pølesgrateng :D Jummi, gleder meg :D
weee den er bare såååå god. :ja:
idag hadde jeg kyllingvinger med salat på nb sørensen på kvadrat. :yummi:
indrefilet av svin med cheddar og salat av hjertesalat,ostebiter,tomat og kalkun biter...
Gud nå håper jeg snart proteinpulveret jeg har bestilt kommer, slik at jeg får laget pizza her :D
Stekt kjøttdeig og bønnespirer med rømme- og tacosaus over +kokt blomkål.:)
Så den går an å spise til middag også :D
hehe,har egentlig lyst å prøve denne berømte pannekaka men nei ingen søtstoff på meg enda..så da blir det jammen ny pizza baking *bombe* nope! :D
Siljevanilje
18-10-06, 15:20
pizza pizza :sikle:
Stekt laks, brokkoli og eplesider/fløtesaus m/stekte eplebiter og sjalottløk:)
Jeg har nettopp laget pizza!!..
Den beste jeg har laget til nå:)...
Og det ble faktisk 2 hele stekeplate-pizzaer + 2 små pizzalapper med ost og skinke+ masse krydder!!
Var det Iset-pizzaen eller har du funnet en som er enda bedre? :D
I så fall vil jeg ha oppskriften.
Her ble det stekt laks, løk, brokkoli surret i rømme. Blomkålmos ved siden av.
Juhu nå har jeg fått pakka fra Torkil så nå skal jeg også bake den berømte pizzen :D
Siljevanilje
19-10-06, 06:29
Var det Iset-pizzaen eller har du funnet en som er enda bedre? :D
I så fall vil jeg ha oppskriften.
jeg lager alltid iset-pizzaen, den er best. men igår når jeg laga den så mangla jeg olje, så da ble det smør. det ble ikke helt vellykket. men men..
i dag ble det 5 salami med agurk og majones dæsj :)
2 "bolle-ting" med osteskive og sukkerfri ketchup
1 1/2 kyllingfilet i biter med tikka masala saus...digg!
:D I dag skal vi prøve oss på Nille sin deep pan dish-pizza. Gleder meg
I går ble det meksikanske pølser fra Idsø, med guacemole, rømme, salsa og masse salat.
I dag er det fløtestekte nakkekoteletter tenker jeg...... med brokkoli og blomkål mos !
Ribbe med skikkelig sprø svor :sikle:- pluss blomkålmos.. resten av familien spiste surkål, mandelpoteter og gammeldags ribbesaus til.
kyllingfilet i biter med karri saus mmm...
I dag ble det 2 tomater fylt med kjøttdeig, som var stekt med hvitløk, løk, innholdet fra de uthulte tomatene og litt rømme....ost på toppen, *svosj*inn i ovnen en 10 minutters tid...
mmm...
så spise jeg 2 kyllingklubber ved siden av;)
i dag blir det fiskeboller med smør saus...
I dag klarer jeg ikke å finne ut hva vi skal ha til middag altså. Noe som er lettvindt og litt smak på. Føler meg dårlig (influensa) og har ikke så voldsom matlyst, men noe må vi vel spise...
Vi skal ha nachos, men jeg spiser ikke chipsene, selvsagt. Jeg spiser tacokjøttdeig, en ss mais, masse jalapenos, rømme, salsa, guacamole, løk og smeltet ost. Ja, og bønnemos eller bønner.
Stekt sei m stekt løk, revne gulerøtter, brokkoli og rømme:)
Vi skal ha nachos, men jeg spiser ikke chipsene, selvsagt. Jeg spiser tacokjøttdeig, en ss mais, masse jalapenos, rømme, salsa, guacamole, løk og smeltet ost. Ja, og bønnemos eller bønner.
NAM! Dette skal jeg lage i helgen, lenge siden sist ;)
I dag blir det burger med masse digg salat og ost!!:)Gleder meg!
Her ble det ketolyspizzaen :sikle:
Nygrilla kylling med salat og rømme
i dag har jeg lagd en ny versjon av pizzaen.. 200g revet ost,1 dl soyamel,4 ss olje,salt,oregano,hvitløk pulver,løk pulver,liten dæsj fløte,30 g smeltet smør og 4 egg(dette var bunnen) oppå hadde jeg dolmio pasta tomat saus(7 karber pr 100 g) så hakket jeg opp 6 kylling fileter,stekte det og oppå + masse ost..nam nam.. :D
I dag blir det kylling på meg...(resten fra i går)..
Mulig jeg lager fløtesaus, med hvitløksost...mmm
Chilimarinert kyllingbryst med Enids knallgode Spinat/bacon-grateng :sikle:
Siljevanilje
26-10-06, 21:29
idag hadde vi stekte pølser og blomkålstappa :) :sikle:
I dag ble det Iset sin seigryte (uten gulrøtter) og blomkålmos.
Nille sin seiegryte mener du vel ? :snill:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=119373&postcount=7
Ok :fnis: God er den hvertfall :D Uten gulrøtter er vel denne ganske lavkarbo:confused: Jeg brukte et halvt beger rømme og en kvart purre.
Noe med kjøttdeig;)..Ikke bestemt meg enda...Har en kjøttdeig liggende..
Krydderkylling (i biter) med fløtesaus og blomkålstappe + dampa brokkoli
2 svinekotteletter med salat
Fredag = Taco (uten skjell selvfølgelig ;))
Hysj, og jeg som hadde kidnappet denne. :knegg:
Neida, det er DIN oppskrift, og den er vanvittig god. Mmm fikk lyst på denne nå. :sikle:
Hysj, og jeg som hadde kidnappet denne. :knegg:
Neida, det er DIN oppskrift, og den er vanvittig god. Mmm fikk lyst på denne nå. :sikle:
Sorry ;) Men den er vel ganske lavkarbo uten gulrøtter og ikke så mye purre :confused:
2 koteletter igjen(må spise opp pakken :) med hjertesalat agurk ost og dressing+litt rømme og kryddersmør...
I går, lørdag: Tapas:
I dag: Løvstek med ost, soppsaus og litt blomkålmos
Vi hadde biff med hjemmelaget bearnaise, sopp- og baconstuing, smørdampet brokkoli og stekte paprikastrimler. :sikle:
Mann og barn fikk mais og bakt potet.
Kjøttdeig/skinke sammensurium med hjemmemekka saus, og ost og rømme som tilbehør..og SALAT ofcourse;)
svinesteik med litt brun saus og bittelitt sur kål...
2 kalkun pølser med djion senepp,ketchup og løksalt..
Trolljenta
30-10-06, 17:26
Har nettopp spist taco-salat.. Livretten min eller noe :p
Hjemmelagde grove medisterkaker (uten mel), rester av svinefileet i fløtesaus m/sopp, bønner og squash....og en smak med surkål:o (en skje)
Har ikke fått somlet meg til å spise middag ennå jeg ... :o Men jeg skal ha tacosalat jeg også tror jeg :) (har ferdigstekt kjøtt i kjøleskapet :D ).
Middagene til Anne og Stinasol høres også veldig, veldig gode ut ... :sikle:
I dag spiste jeg resten av middagen fra i går...Kjøttdeig med saus og ost:)Rømme og agurk som tilbehør..
Her ble det en halv grillet kylling, soppstuing og litt blomkålmos.
ca 200 g stekt filet av torsk...
Her ble det lakseform :sikle:
Stekt kyllingfilet med kokt blomkål og bearnaiesaus.:)
en halv, halv kylling (en kvart...) med salat, agurk og rømme
I dag så blir det isets fylte paprika;)
I dag så blir det isets fylte paprika;)'
Jeg skal prøve meg på en pølseform i dag jeg tenkte jeg..
pølsebiter og blomkålmos med ost på toppen - i ovnen...mmm
i dag ble det hjemmelagde kjøttkaker med babybel ost inni..og ketchup..hyper: har du oppskriften på den pølse gratengen? hørtes godt ut :)
Laks og brokkoligrateng.:)
kyllingfilet i fløtesaus :sikle:
Pølsegrateng fra i går!(bedre i dag!!!...)
Lisa's kyllingsuppe. Herregud så godt! Oppskrift ligger i middags-tråden, anbefales!
Stekte lammelaarskiver med floetesaus laget av grumset i stekepannen. Poteter stekt i masse smoer og litt wok-groennsaker. Jeg har selvfoelgelig begrenset mitt inntak av potetene, men av og til maa man gjoere litt stas paa andre familiemedlemmer.:D :p
Hamburger med ost og speil egg, tomat ved siden av.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.