View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Ferske reker med avokado, salat, basilikumolje og majones
3-dagers suppa mi, dag 2 i dag:p
Blomkål"suppe" i stekepanne med smeltet Ridderost på toppen.
*lat*
Smørstekt Laks, med egenlaget sweet chilli saus(fælt mye sukker i orginalen synes jeg)løk, lavkarbopasta og salat:)
Gulrotsuppe med maaaasse ingefær og litt krydret pølse. :)
Grillribbe med ovnsbakte chilligrønnsaker
i dag er vi invitert til fiskesuppe hos våre skjønne venner i Danmark. gleder oss :)
Er hos svigers og lagde kyllingpanetter til svigers, med bearnaise, kokte poteter og grønnsaker. Til meg ble det stekt karbonadedeig, sukkerfri ketchup og grønnsaker. Kjedelig? Kanskje litt, men veldig godt.
Har tenkt å prøve meg på denne linsesuppen: http://www.veganmisjonen.com/2013/01/oppskrift-linsesuppe-kikertsuppe-vegan.html
Også jeg som hater supper da. Men den har fått så mye skryt, og jeg har så mye linser jeg må se å kvitte meg med. Benytter meg også av en hver anledning til å hive innpå med kikerter. :D Gøy å tåle litt karber her og der.
Høhø, i går ble den grøtete og grønn, og i dag mer gul og suppete. Tror faktisk jeg foretrekker gårsdagens. Burde kanskje ha holdt igjen litt på chilien. Det var heite saker. :p
Kjøttboller med blomkål og brokkoli :)
Ferdig utvanna klippfisk ligger klar, så i dag blir det bacalao:D
HOT suppe :D
Spennende :)
Grove vafler med CC og jordbærsyltetøy.
Svigermor lagde havets skattekiste. Diverse fisk, krydret med urter og i folie, pluss grønnsaker i folie. Veldig godt!
Har hatt lammekoteletter med diverse grønnskspuréer i to dager nå, og det har blitt veldig godt.
I dag var det også youghertvaniljeis med et godt dryss av raw cacao pulver på til dessert, helt nydelig.
En stor god biff på The Bull and Castle (http://bull-and-castle.fxbuckley.ie/menus) i Dublin. :sikle:
I dag er det tid for påskelam, og det blir eit bittelite kvitløksspekka lammelår steikt over ei seng av grønsaker i ovnen. (Ratatouille, aubergine, gulrot, kvitløk, løk, tomat, urter...) Skal fløtestue potet også til dei som syns aubergine og squash er heilt forferdeleg, og som tåler litt meir enn meg.
Løvbiff med bernaise, brokkoli og blomkålris
Kjøttsuppe på rester av reinstek og beinkraft...
Kjøttsuppe på rester av reinstek og beinkraft...
Supermat:)
Kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Kål, løk, oliven og marinert feta til. :)
Suppe med reinkjøtt:)
Apekatt. :D
Ovnsbakt feta til forrett og stifado til hoved.:)
Kebabsalat med spicy dressing
Squash suppe,ertergryte med kylling :)
Grillet kylling med peppersaus.
Taco, med mama lupes tortillalefser til, enkelt og godt:)
Vi starter grillsesongen! Kylling til meg og lam til Husets Herre.
Er bedt bort på pizza, så det blir det på meg i dag. Men tar nok mes fyll. :)
Prøvde kyllingburgere med kyllingfilet og aubergin"brød". Servert med salat, dressing og ost. Ganske så godt :)
Grillmat,alltid en vinner:)
Kyllingburgere med sellerirotfries.
Broccolisalat med kylling, fetaost, rødløk, agurk, paprika og soltørka tomat.
kyllinglår med grønnebønner ;)
Kyllingfilet, ekebladsalat med cherrytomater, sukkererter og oliven, blomlål- og smørbønnesalat.
Ovnsbakt feta til forrett og stifado til hoved.:)
*pakker kofferten og flytter inn hos nellie*
*pakker kofferten og flytter inn hos nellie*
Bring bacon.
TrillTrall
03-04-13, 10:31
Har seinvakt i dag så det blir nok en real bolle med havregrøt til varm lunsj og så en omelett når jeg kommer hjem i kveld tenker jeg. :)
Det blir nok laks idag ...
Biffstrimler med salat og rømmedressing. Poden skal få steke kjøttet for jeg er så fast i vanene mine angående krydder.
Skal prøve Bønna sin lasagne som jeg fant på oppskriftsdelen på forumet:)
Lettstekte/lettdampede grønnsaker og smørstekt ulke.
Bring bacon.
Will do!
Romano-salat med 1 stor avokado, reker, ekte majones, en dæsj sitron og nykvernet pepper på. Og 3 teskjeer cocosa umiddelbart etterpå til "dessert" - livredd for ikke å få i meg nok fett! :lol:
Grillribbe med chillibakte grønnsaker
Ingen middag i dag, men det skal bli helt fabelaktig skalldyrsuppe (http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/fisk-og-skalldyrsuppe) i morgen :)
Gleder meg :)
Baby leafs, kylling, skinke, feta, avocado, dressing. Nomnom.
Stekt kyllinglever med bacon, løp, paprika og sopp.:hungry::sikle:
TrillTrall
04-04-13, 20:17
I dag ble det hjemmelaget blomkålsuppe. Lurer på hvorfor i all verden vi har pleid å bruke pose? Det tar ikke mange minuttene å lage den sjøl og så god den blir!
Kuttet opp et blomkålhode, kokte det i vann og fløte + en buljongerning. Kjørte så alt i blenderen (ble 2 runder) og smakte til med salt og pepper etterpå. Ikke akkurat kvantefysikk...
I dag ble det hjemmelaget blomkålsuppe. Lurer på hvorfor i all verden vi har pleid å bruke pose? Det tar ikke mange minuttene å lage den sjøl og så god den blir!
Kuttet opp et blomkålhode, kokte det i vann og fløte + en buljongerning. Kjørte så alt i blenderen (ble 2 runder) og smakte til med salt og pepper etterpå. Ikke akkurat kvantefysikk...
Der sier du noe... jeg har blomkål og noe fløte som snart går ut på dato... :) Mulig det blir middag i morgen, gitt.
Kjøttsaus, squash og ovnsgratinerte grønnsaker.
Hadde min første kikert curry for første gang på siden januar, og kjenner det blir lenge til neste gang. Er litt lei. Ikke av kikerter, eller curry, men kombinasjonen. Må skrive det ned et sted (her) for å minne meg på det. Hm, kanskje blir det chili i morgen... eller tunfisk... eller crack slaw (igjen). Kjøpte sellerirot i dag, så kanskje jeg lager fries... men jeg vet ikke helt hva som passer til det. Åh, så mange muligheter.
Atkinspasta carbonara. :hungry:
Bacon-fetafritata med en halv avocado, salat og noe kremost.
Kjøttboller og spinatstuing :D
Blomkålsuppe med fløte og chilli.
Det blir i hvertfall suppe da jeg er i dårlig form :(
God bedring, Senka! :blomster:
Her blir det karri kyllinggryte.
Vi skal ha hjemmelagde hamburgere, tilhørende salat, aioli og stekte sellerirotfries (i langpanne). Gleder meg! :)
Rester av kjøttdeig fra i går og stekt egg :)
Deilig suppe med grønnsaker og masse reinkjøtt:hungry:
Nordmørsloppa
06-04-13, 21:00
bacalao og sjokoladepudding til dessert :D
Hamburger med ost, salat og rømmedressing
synsegulla
07-04-13, 08:31
Svinesteik og selkerirotmos, grønnsaker og brun saus.
Stekte kyllingpølser og sellerirotmos.
God bedring, Senka! :blomster:
Her blir det karri kyllinggryte.
Tusen takk kjære Bønna :hearts::klem:
Kålgryte med karbonadedeig :)
Kyllingtacosalat. I think.
Nordmørsloppa
07-04-13, 15:40
Tomatsuppe med pølsebiter ..MMMm ! :p
Laks med fetacreme og blomstappe.
Idag blir det strimlet svinekjøtt med blomkål, litt gullerot, brokkoli,sjampingon stekt i smør og toppet med matfløte. Nomnom nom!!.
Stekte torskeloins, baconsky, kokte gulrøtter og gratinert brokkoli/blomkål. Nam nam nam! :hungry:
I dag blir det karbonader, brokkoli, surkål( laget masse ved juletider) og noe slags brun fløtesaus. Gleder meg til middag i dag!
Kyllingwok med sweet chili saus.
Middag 1 ble laks og brokkoli og middag 2 blir gratinert kjøttdeig.
Kyllingfilet med blomkål og brokkoli :)
Blomkålsuppe og en kjøttkake.
Overspist på laks og svartsvidde grønnsaker + flaskegresskarmos. D: Stønn.
Kokosomelett. Smaker kake. :P
Kokosomelett. Smaker kake. :P
Tell me more, tell me more..! :stortsmil Hva bestod den av?
Jeg hadde en hamburger med guacamole av avokado og kremfløte. *blakk*
Tell me more, tell me more..! :stortsmil Hva bestod den av?
Jeg hadde en hamburger med guacamole av avokado og kremfløte. *blakk*
Var bare en omelett med revet kokos i. Er møkk lei omelett så ville teste en annen smak.
Kjøttkake og engelens osterundstykke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1436181#post1436181) , mums..
synsegulla
08-04-13, 22:55
Kjøttkake og engelens osterundstykke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1436181#post1436181) , mums..
Brukte samme oppskrift men laget pizzabunn av den, og hadde pepperoni fyll og ost på, og det smakte ekte digg deilig vanlig pizza, bunnen var tom sprø! Ikke antydning til eggesmak en gang. Blir rundstykker til lunsj i morgen av samme oppskrift :)
Thai chilli suppe med kylling og cashewnøtter
Nordmørsloppa
08-04-13, 23:13
dette har jeg spist i dag :D
Hvem sier at lavkarbomat er trist og kjedelig? Dette var en skikkelig fargeklatt. Ser deilig ut alt sammen. Er det farget blomkålris vi ser, eller?
Nordmørsloppa
09-04-13, 10:37
Hvem sier at lavkarbomat er trist og kjedelig? Dette var en skikkelig fargeklatt. Ser deilig ut alt sammen. Er det farget blomkålris vi ser, eller?
Ja , det er blomkålris som er farget med gurkemeie . slettes ikke kjedelig eller smakløst dette nei. Lavkarbo er sp myyye mere enn egg og bacon:)
Langtidsstekt røkt svineknoke med søtpotetmos og løksaus:)
Woow loppa så deilig ut,flink du er,så kreativ du er :)
Kjøttkaker og kålrotstappe ;)
Nordmørsloppa
09-04-13, 16:37
Woow loppa så deilig ut,flink du er,så kreativ du er :)
:D takk. enkelt å lage god mat når man har så mange gode råvarer :p
Pizza med bunn av den rundstykkeoppskriften Engelen hadde funnet. Ungene har begynt å spise av sin(laget to, en med litt mere spennende grønnsaker, ungene vil ha rå grønnsaker) og det ser ut til at de liker den også.
Sellerirotfries grarinert med parmesan og ytrefilet.
Garam masala-kjøttdeig og sellerirot- og squashmos. Er blakk, gitt.
Laks innbakt i kinakål med asparges og smørsaus.
Crack slaw igjen gitt. Etterlyser enkle smakfulle middagsretter før jeg går lei av denne fantastiske retten. :p
Langtidsstekt røkt svineknoke med søtpotetmos og løksaus:)
Å hørtes utrolig godt ut :)
Trøtt i trynet, så ble en veldig enkel salat med stekt svinekjøttdeig.
Ja , det er blomkålris som er farget med gurkemeie . slettes ikke kjedelig eller smakløst dette nei. Lavkarbo er sp myyye mere enn egg og bacon:)
Vet det finnes oppskrifter på blomkålris flere steder på forumet, men vil gjerne vite hvordan du lager din.... :rulleøyne Det så veldig godt ut! Tenkte å prøve blomkålris i dag for første gang.
Wok med chili, hvitløk, ingefær og koriandermarinert Scampi og grønnsaker:)
Wok med chili, hvitløk, ingefær og koriandermarinert Scampi og grønnsaker:)
Jeg er nok veldig sulten, for nå har jeg lyst på alt som står her! :D
Men altså, har du lyst til å skrive oppskriften på dette? Det hørtes utrolig godt ut..... :)
synsegulla
10-04-13, 18:09
Tacosalat
Finnbiff med soppsaus, løk, sopp og purre. Litt russisk surkål til.
Finnbiff med soppsaus, løk, sopp og purre. Litt russisk surkål til.
Åhhhhh... sulten!
Jeg er nok veldig sulten, for nå har jeg lyst på alt som står her! :D
Men altså, har du lyst til å skrive oppskriften på dette? Det hørtes utrolig godt ut..... :)
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2011/05/koriandermarinerte-scampi.html
Brukte denne oppskriften her. Lot scampien marinere over natta så det blei ekstra smak:) Hadde sukkererter, rødløk, bønnespire og minimas som grønnsaker til! Var utrolig godt;)
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2011/05/koriandermarinerte-scampi.html
Brukte denne oppskriften her. Lot scampien marinere over natta så det blei ekstra smak:) Hadde sukkererter, rødløk, bønnespire og minimas som grønnsaker til! Var utrolig godt;)
Herlig! Tusen takk!
Kylling med urtesaus og stekt miniplommetomat til:)
Ringer av paprikasnack, grovhakket chili, purre og hvitløk i bunnen av en form.
Raspet ost oppå der. Oppå der igjen stekt kjøttdeig og knuste tomater. Deretter mozarella og saltflak. :sikle: Serveres med salat, rømme og kariannepepper.
kariannepepper.
??
Vi hadde forrett av foie gras med hakkede mandler og hakket, tørr aprikos med salat av rucola, tørket spekekjøtt og flaksalt. Appelsinbalsamico til.
Hovedretten var stekt laksefilet med salat (rucola, sukkererter, rå gulrot, cherrytomat, paprika og fetaost) og vinagrette (olivenolje og sitron).
Sånn er det å ha bryllupsdag. :)
??
Vi hadde forrett av foie gras med hakkede mandler og hakket, tørr aprikos med salat av rucola, tørket spekekjøtt og flaksalt. Appelsinbalsamico til.
Hovedretten var stekt laksefilet med salat (rucola, sukkererter, rå gulrot, cherrytomat, paprika og fetaost) og vinagrette (olivenolje og sitron).
:heia: Grattis med bryllupsdag!! :love:
Maten hørtes nydelig ut bortsett fra at jeg skjønner ikke helt hva slags gras/gress du nevner i forretten.
Kariannepepper er cayannepepper... :rodme: Ungene har alltid sagt det, dermed har det blitt slik. Akkurat som pernillesaus....(vaniljesaus) :o
Nordmørsloppa
11-04-13, 18:50
sushisalat :)
I går: Tapas på Escalon. I dag: Blomkålsuppe på en hel blomkål. :)
TrillTrall
11-04-13, 21:00
Hadde "ingenting" i huset da jeg kom ut til Lille Gubben i dag, han har vært mye borteist + overtid i det siste og har ikke handlet på lenge ser det ut til. Så min middag ble fra fryseren: to grillpølser (guderne vet hvor lenge de har ligget der...), en slant kikerter og siste rest av en pose kinesisk grønnsaksblanding - tinet kjapt i microen og så slengt i woken med en god klatt smør, en liten rest av en slapp broccoli og 4 rynkete cherrytomater... Chilikrydder, salt og pepper på. Ble kjempegodt! :) Og litt bedre samvittighet når fryseren er litt tommere for gammel mat. :)
Måtte nesten skrible ned det jeg lagde til middag i går og i dag: http://goodshiplollypoop.blogspot.co.uk/2013/04/some-curry.html
Men det er fortsatt rom for forbedringer, så jeg tar gjerne imot tips!
http://i.imgur.com/mPBmDcP.jpg
Har blitt skikkelig hekta på gurkemeieblomkålris. :p Skylder på Nordmørsloppa.
Nordmørsloppa
11-04-13, 21:58
Måtte nesten skrible ned det jeg lagde til middag i går og i dag: http://goodshiplollypoop.blogspot.co.uk/2013/04/some-curry.html
Men det er fortsatt rom for forbedringer, så jeg tar gjerne imot tips!
http://i.imgur.com/mPBmDcP.jpg
Har blitt skikkelig hekta på gurkemeieblomkålris. :p Skylder på Nordmørsloppa.
hihiihi.. det er godt da!! :D
:heia: Grattis med bryllupsdag!! :love:
Maten hørtes nydelig ut bortsett fra at jeg skjønner ikke helt hva slags gras/gress du nevner i forretten.
Kariannepepper er cayannepepper... :rodme: Ungene har alltid sagt det, dermed har det blitt slik. Akkurat som pernillesaus....(vaniljesaus) :o
Takktakk. Og jeg som trodde det var rettespøkelset som hadde fikset kariannepepperen...
Foie gras http://en.wikipedia.org/wiki/Foie_gras
Fet andeleverpostei - helt nydelig.
Chili (http://lavkarbosaurus.com/2013/04/11/leirgryteslow-cooker-chili-med-gresskar-og-svinebog/)-rester. :)
Stekt torsk, stekte grønnsaker og sennepssaus.
Røkt svinekam med brekkbønner og sellerirot staver stekt i form, m. Smør.litt saus av rømme m.chilli og litt sennep.namm....synes fettet på røkt svinekam er så godt! Det hadde jeg aldri sagt for et år siden:eek:
synsegulla
13-04-13, 08:50
??
Sånn er det ikke når jeg har bryllupsdag ;) gratulerer med dagen.
Sånn er det ikke når jeg har bryllupsdag ;) gratulerer med dagen.
Takktakk!
Kålgryte med kyllinlår ;)
Røkt svinekam med brekkbønner og sellerirot staver stekt i form, m. Smør.litt saus av rømme m.chilli og litt sennep.namm....synes fettet på røkt svinekam er så godt! Det hadde jeg aldri sagt for et år siden:eek:
Welcome to the dark side, we have fat :lol:
Skinkebiff med peppersaus.
Halloumi igjen. Med salat.
Andeconfitt i kveld:) Andelår kokt i gåsefett med gulrotpure til! Jammy!;)
Blåbæromelett.
Hørtes spennende ut :) Er det en dessert eller er dette en middagsrett? :)
Hørtes spennende ut :) Er det en dessert eller er dette en middagsrett? :)
Mer som pannekake med blåbærsyltetøy. Lager søte, tynne omeletter. Er lei alt av "middagsegg".
Mer som pannekake med blåbærsyltetøy. Lager søte, tynne omeletter. Er lei alt av "middagsegg".
Det hørtes veldig godt ut. :) Har du oppskrift?
Det hørtes veldig godt ut. :) Har du oppskrift?
Neh, bare en omelett med litt stevia i og en klatt syltetøy uten tilsatt sukker. Lager de så tynne så mulig så de ikke smaker for mye egg.
Neh, bare en omelett med lit stevia i og en klatt syltetøy uten tilsatt sukker. Lager de så tynne så mulig så de ikke smaker for mye egg.
Takk. :blomster: Det var omtrent sånn jeg tenkte meg. Tror jeg skal lage det til frokost i morgen. :)
Kyllingfile og stekte grønnsaker :)
å, blåbæromelett er godt, blir nesten som pannekaker ;)
Her blir det noe med kjøttdeig i dag, har bedt samboer ordne mat i dag, så det blir spennende :)
Nordmørsloppa
15-04-13, 14:03
Laksekaker/lunchkaker og søtpotetships :D MMmmm !
Fiskesuppe. Skal prøve den oppskriften som står på seifileten fra rema 1000( den som før het Lerøy), bl.a. med kokosmelk, red curry,kinakål og vårløk.
Gratteng av kyllingkjøttdeig, bacon, purre, krydder, CF og ost.
Kjøttkaker og grønnsaksmiks :)
synsegulla
15-04-13, 21:42
Tacolodd! Oh lord, det var digg.
TrillTrall
15-04-13, 21:46
En kyllingfilet, noen halvslappe cherrytomater og drøyt halvparten av en pose rock wok + litt bbq-saus, chilisaus og kesam. Mmm... Ble litt mye chili, det var chili i rock woken også gitt... :D
kaffedamen
16-04-13, 07:30
I dag blir det fiskesuppe med ekstra fisk. :sikle:
TrillTrall
16-04-13, 07:39
I dag blir det en laksebit med grønne linser, bittesmå tomater og grønnsaksblanding. :)
Noe enkelt, men lenge siden vi har hatt :) Stek kyllingfilet og wok grønnsaker :)
Fersk lofotskrei med brokkoli og smørsaus:)
Nordmørsloppa
16-04-13, 11:26
spicy kjøttboller med salat og pesto rosso :) MMmm
Svinefilet med stekt squash og gule cherrytomata:)
Svinefilet med stekt squash og gule cherrytomata:)
Gule cherrytomater? Hvordan smaker de? :)
Gule cherrytomater? Hvordan smaker de? :)
Hakke peiling!:p Blir første test i dag, men skal gi rapport ;)
Spennende :D
Tenkte jeg skulle prøve den herran "pastaen" av kremost, egg og fiberhusk i dag. Blir ihvertfall kjøttboller, hvis den er fryktelig.
Chiligryte med sellerirotmos.
Tenkte jeg skulle prøve den herran "pastaen" av kremost, egg og fiberhusk i dag. Blir ihvertfall kjøttboller, hvis den er fryktelig.
Du får si noe om hva du syntes om den :) Tenkte jeg også skulle prøve den en dag :)
Kyllingsuppe på side 44 i Lena Beatrix sin kokebok, nam!
Du får si noe om hva du syntes om den :) Tenkte jeg også skulle prøve den en dag :)
Det var VELDIG langt i fra likt pasta. Var all right da. Og veldig mettende.
Men kommer nok ikke til å lage det igjen.
Fiskewok, med soltørka tomater og sprøstekte baconterninga, knallgodt :sikle:
Må vere beste måten å spise fisk på :ja:
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/562020_532826386756538_2054552433_n.jpg
Gule cherrytomter smakte litt søtere enn vanlige, veldig gode:)
Gule cherrytomter smakte litt søtere enn vanlige, veldig gode:)
Hørtes veldig gode ut, men har ikke sett de i våre butikker her. Nuen spesielle plasser å finne de? :)
Røykelaks i salatwraps. Meget oppegående, raskt og enkelt. Var så sulten at jeg hadde ikke hatt tid til å lage noe varm mat uansett :p
Det var VELDIG langt i fra likt pasta. Var all right da. Og veldig mettende.
Men kommer nok ikke til å lage det igjen.
Du glemte "jeg synes". Nå er det forskjell på pasta og pasta. Lavkarbovarianten er ikke så ulik sammensatt som "vanlig" pasta med egg. Pasta uten egg smaker bare papp.
Du glemte "jeg synes". Nå er det forskjell på pasta og pasta. Lavkarbovarianten er ikke så ulik sammensatt som "vanlig" pasta med egg. Pasta uten egg smaker bare papp.
Les hva det står i det jeg har quotet? Hun sier jeg skal si hva jeg synes, gjør hun ikke? Og jeg svarer på hennes oppfordring, så da sier det seg selv.
Slapp av!
Hørtes veldig gode ut, men har ikke sett de i våre butikker her. Nuen spesielle plasser å finne de? :)
Kjøpte de på Rema1000 i en sånn duopack med vanlige røde mini plommetomater:)
synsegulla
16-04-13, 20:53
Hjemmelagede spicy seikaker. Very nice!
Kjøpte de på Rema1000 i en sånn duopack med vanlige røde mini plommetomater:)
Ahh. Ja, da må jeg nesten sjekke Rema1000 neste gang jeg er der :)
Hjemmelaget tomatsuppe. Hvorfor i all verden har man giddet å bruke poser før? :confused:
LC-entusiast
17-04-13, 07:11
Skinkesalat med rømme og pepper :-)
TrillTrall
17-04-13, 07:26
Hjemmelaget tomatsuppe. Hvorfor i all verden har man giddet å bruke poser før? :confused:
Det har jeg begynt å lure på også, både når det gjelder tomatsuppe og blomkålsuppe. Tomatsuppe på pose har jeg forøvrig ikke spist på årevis, det er jo rett og slett pjuk!
I dag har jeg rasket sammen diverse rester fra kjøleskapet og mekker meg en varm lunsj på jobben siden jeg har seinvakt. Så langt har jeg gravd fram litt strimlet kylling (fra fryseren), en brokkoli som må spises snart, en snack-paprika, noen småtomater, litt fetaost og et eple. :) Må vel kjøpe en boks hermetiske kikerter eller noe sånt også, det er godt.
Kyllingkarbonader med fetaost i, salat og litt agurksalat (også med fetaost i). Lyst på oppskrifter? ;)
I dag blir det nordafrikansk fiskegryte!:)
Himmelsk gryte: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=851&albumid=130&dl=1225288416&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=851)
Himmelsk gryte: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=851&albumid=130&dl=1225288416&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=851)
Den så god ut :) Har du oppskrift på de rundstykkene? De er lavkarbo? :)
http://jammo.blogg.no/1366195497_kylling_kjttboller_ka.html
Her er oppskriften på kyllingkjøttbollene :) Ble kjempegode :) Dette hadde vi til middag i dag.
Den så god ut :) Har du oppskrift på de rundstykkene? De er lavkarbo? :)
Jepp, de er lavkarbo- oopsier: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1894&albumid=327&dl=1263747914&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=1894) Klikk på bildet så kommer du til oppskrifta :)
Jepp, de er lavkarbo- oopsier: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1894&albumid=327&dl=1263747914&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=1894) Klikk på bildet så kommer du til oppskrifta :)
Disse også ser gode ut :) Men hvor får jeg tak i ketolyse bakemiks?
Disse også ser gode ut :) Men hvor får jeg tak i ketolyse bakemiks?
www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no)
Der er det også en oversikt over Menybutikker som fører produktene :)
www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no)
Der er det også en oversikt over Menybutikker som fører produktene :)
Takk :) Tror jeg har sett de før her i nærmiljøet :)
Innbiller meg at det blir blomkålsuppe, men her kan alt skje. :p
Nordmørsloppa
17-04-13, 16:58
kyllingmuffins( kylling, brokkoli, blomkål, paprika, løk og kokosmelk)
Overraskelse (for vi får venner fra forumet her på besøk) ;)
(Mulig det blir en overaskelse for meg også, for jeg har ikke vært i butikken enda)
Overraskelse (for vi får venner fra forumet her på besøk) ;)
(Mulig det blir en overaskelse for meg også, for jeg har ikke vært i butikken enda)
Hahaha den var god:) da blir det en overaskelse :D
Kyllinglår med spinatstuing ;)
I går hadde vi chiligryte.
I dag blir det hva enn Dietta har å servere. :p
synsegulla
18-04-13, 15:31
Blomkålsuppe. Godt og varmende i vestlandsruskeværet.
Jukse"pasta" med kjøttboller. For tredje dagen på rad, hurra.:p
Fiskekaker i brun saus :)
Funderer på om ovnsbakt kyllingfilet med kanel kan være godt til søtpotetfries.. hmm..hmmm.
Muligens jeg kommer til å ha en baconrett i dag :) Bacon i form, inspirasjon fra lavkarbobloggen, lavkarbotips.blogg.no :) Legger ut oppskrift på min side senere. Oy, nå kom jeg på at jeg må ta opp bacon i frysen ;)
TrillTrall
19-04-13, 11:50
Mulig at det blir kylling med sellerirotfries og grønnsaker i dag. :)
I går fikk jeg servert tacolodd hos Dietta. :)
I dag blir det kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Men kål, løk, feta og oliven ved siden av. :sikle:
I går fikk jeg servert tacolodd hos Dietta. :)
I dag blir det kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Men kål, løk, feta og oliven ved siden av. :sikle:
Tacolodd? Har du oppskrift? :) Hørtes ut som en mektig matrett.
Tacolodd? Har du oppskrift? :) Hørtes ut som en mektig matrett.
Det skal ligge oppskrift her et sted. Hvis du googler på forumet, finner du det sikkert. :ja: (Jeg skulle lagt ut link, men det vet jeg ikke hvordan man gjør. :o)
Det var veldig godt. :D
kjøttkaker med kålrabistappe :)
Det skal ligge oppskrift her et sted. Hvis du googler på forumet, finner du det sikkert. :ja: (Jeg skulle lagt ut link, men det vet jeg ikke hvordan man gjør. :o)
Det var veldig godt. :D
Jeg fant :) Tacolodd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53016) Her ligger lenken foresten ;) Takk for tips uansett :ja:
Hvordan du legger ut en lenke: Du markerer teksten du vil ha lenke til og så trykker du på den jordkloden med en lenke på. Så legger du adresselenken inn der til :)
Jeg fant :) Tacolodd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53016) Her ligger lenken foresten ;) Takk for tips uansett :ja:
Hvordan du legger ut en lenke: Du markerer teksten du vil ha lenke til og så trykker du på den jordkloden med en lenke på. Så legger du adresselenken inn der til :)
Mange har prøvd å få det inn i huet mitt før. :lol:
Mange har prøvd å få det inn i huet mitt før. :lol:
:lol: Ikke gi opp ;)
Svinefilet og en grønnsaksmix av restegrønnsaker. Brokkoli, brekkbønner, spinat og sopp, trur eg.
Dagens middag: Bacon og kylling i form. Inspirert av lavkarbotips sin blogg :)
http://jammo.blogg.no/1366393663_bacon_og_kylling_i_fo.html Her er oppskriften :)
Pizza! Med bunn fra funksjonell mat sitt lavkarbobrød. NOM!
Hadde resten fra i går :) I kveld blir det sjokoladekake :D Prøver ut en ny oppskrift.
Kyllinggryte (bare gubben kommer hjem snart da - er sulten)....;)
Det går mye i kyllinggryte i dag ja :p
Det går mye i kyllinggryte i dag ja :p
:sikle:
TrillTrall
20-04-13, 20:57
Skulle egentlig ha dagens middag i går, men da ble det en enkel omelett istedet. Så nå har jeg kost meg med kylling, broccoli, sjalottløk, cherrytomater og snackpaprika med en saus av soyasaus, østerssaus, chilisaus og noen dråper sitronsaft med sellerirotfries til. *stappmett*
Taco. Med matforsjelen sine lefser. Taco i lange baner. Laaaange..
Vossakorv med grønnsaksmos (av sellerirot, blomkål, brokkoli, litt løk og litt hvitløk)
Tilbehør: Sukkerfri ketchup, Dijon sennep og rødvin - :):p:) - nam nam
En enorm rød paprika fylt med kjøttdeig, spinat, chili, pepperrot-kremost og mer krydder. Hadde helt glemt at OST gjorde sånne måltider helt guddommelig gode. :p
^ågurimalla ;_; nam
Tror det blir stekt biff, løk, sopp osv
Tenkte også at jeg skulle prøve meg på squashbasert hummus :eek:
Jeg slasker i dag, så middag blir lavkarbobrød med kaviar på.
Nordmørsloppa
21-04-13, 16:09
sushisalat :) ( salmalaks, blomkålris, avokado, cherry tomater, baby leaf salat, syltet ingefær, soyasaus og wasabi)
Suppe med masse grønnsaker og reinkjøtt:)
Kjøttdeig med fløtesaus og blomkål :) Utrolig godt og mektig :D
TrillTrall
21-04-13, 16:43
Ser ut til at det blir noe "oppsop" av kjøttdeig, tomater, løk, paprika og broccoli (i bbq-kesam-saus) og sellerirotfries til. :sikle:
Ser ut til at det blir noe "oppsop" av kjøttdeig, tomater, løk, paprika og broccoli (i bbq-kesam-saus) og sellerirotfries til. :sikle:
Nam. Dette hørtes utrolig godt ut :) Kanskje jeg skal prøve på noe slik i morgen :) Jeg lagde kjøttdeig med fløtesaus :)
Ølkylling med brokkoli, sopp og aspargesbønner.
Her var det tommere i kjøleskapet enn vi var klar over... Derfor ble det kyllingkjøttdeig med purre, en boks tomater og div krydder og Atkinspasta.
Fiskeburger med stooor salat og peppersaus.
Nok en gang: Tacograteng! :)
synsegulla
22-04-13, 22:14
Hjemmelaga digge spicy fiskekaker med smørsaus og grønnsaksblanding.
Nok en gang: Tacograteng! :)
I dag også. :p
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.