View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Noe med kyllingkjøttdeig, men klarer ikke helt finne ut hva.
Edit: tenkte egentlig denne (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/kyllingkebab.html), men har litt vanskelig for å finne på tilbehør.
Vet ikke om jeg skal kalle eggerøre med kjeks og kaviar middag, vil vel heller kalle det lunsj. Den egentlige middagen blir i kveld på peppes med klassen. Tar nok en av salatene der :)
Det ble skavet reinsdyr med valnøttolje og tahini over ,med ridderost og peanøtter til.
Rask tomatsuppe fra trinesmatblogg.no (http://trinesmatblogg.no/2009/09/07/rask-tomatsuppe-med-kj%C3%B8ttboller-og-parmesan/) - super god (hadde ikke sukker oppi, men bittelitt sukrin).
Hjemmelaget fiskesuppe med kraft kokt på rekeskall. Ellers torsk, laks, reker, blåskjell, rømme, purre og litt gulerot :)
Hjemmelaget fiskesuppe med kraft kokt på rekeskall. Ellers torsk, laks, reker, blåskjell, rømme, purre og litt gulerot :)
Ååå! Det hørtes godt ut!:)
Noe med kyllingkjøttdeig, men klarer ikke helt finne ut hva.
Edit: tenkte egentlig denne (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/kyllingkebab.html), men har litt vanskelig for å finne på tilbehør.
Da ble det sånn kyllingkebab med tomat og fetasalat:) Nomnom.
Da ble det sånn kyllingkebab med tomat og fetasalat:) Nomnom.
Brukte du kanel eller spisskummin?
Brukte du kanel eller spisskummin?
Kanel:) Og litt barbequekrydder. Og altfor mye Sambal oelek:p
Kanel:) Og litt barbequekrydder. Og altfor mye Sambal oelek:p
Mmmm:) Men godt når det river da:p
Da blir dette min middag i morgen:ja:
Mmmm:) Men godt når det river da:p
Da blir dette min middag i morgen:ja:
Kjempegodt med en frisk salat til!:)
Kjempegodt med en frisk salat til!:)
Salat må til:) Jeg blir mannevond uten:boxing:
Hot chilisuppe m/ stekt kjøttdeig i, og en rømmekladd :D
Au-au grønnsaker (det er grønnsaker hvor du slår kokevannet over fingrene) og nakkekotletter stekt og delt opp i pene biter av mannen (fordi du sitter med fingrene i en irrgrønn bakebolle med kaldt vann..........
Au-au grønnsaker (det er grønnsaker hvor du slår kokevannet over fingrene) og nakkekotletter stekt og delt opp i pene biter av mannen (fordi du sitter med fingrene i en irrgrønn bakebolle med kaldt vann..........
Sånne grønnsaker liker jeg ikke:eek:
Kyllingkebab med ruccolasalat og tzatziki.
Sånne grønnsaker liker jeg ikke:eek:
Ikke jeg heller. De skulle vært forbudt ;)
I dag blir det lakseburgere tror jeg......
Lutefisk med tilbehør :sikle:
Lutefisk med tilbehør :sikle:
Ååå... lutefisk er noe av det beste jeg får!! (den som svigerfar luter, er helt perfekt!)
Squashbolognese med svinekjøttdeig, en revet gulrot, en rødløk, en boks tomater, en haug med persille og annet diverse krydder.
Laks i form med brokkoli, sopp, løk og paprika med fløte, smør, salt og pepper.
Pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål! Til dessert: epler med sukrin og kanel, bakt i ovnen, med en klatt krem med vaniljepulver i! Så blir det en rom med lite sukker i etterpå :D
Pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål! Til dessert: epler med sukrin og kanel, bakt i ovnen, med en klatt krem med vaniljepulver i! Så blir det en rom med lite sukker i etterpå :D
Den desserten din hørtes god ut:sikle:
Jeg skal prøve meg på chana masala i dag. Tror det blir bra:)
Stekt julepølse, rotmos og dampa grønnsaker
hvis jeg får rota meg til å lage mat blir det kyllingwok.tenkt på å lage middag i ca 4 timer... :p
Ribbe, ertepuré og en halv poteito.
I går og i dag - samoansk-inspirert ovnsform med kjøttdeig, spinat og kokosmelk. Marsipankjeks til dessert. :p
Det høres veldig godt ut :)
Men duu..? de marsipankjeksa, har du oppskrift å dele?
Fiskegryte med flere typer fisk, masse grønnsaker og fløte
Laksefilet, bacon, brokkoli, litt gulrot. Og 2 poteter. Har spist mer poteter denne helgen enn jeg har gjort tilsammen i hele år:p Og har fått bekreftet at det ikke er noe høydare akkurat.
Laksefilet, bacon, brokkoli, litt gulrot. Og 2 poteter. Har spist mer poteter denne helgen enn jeg har gjort tilsammen i hele år:p Og har fått bekreftet at det ikke er noe høydare akkurat.
Kjekt å teste ut ting i praksis innimellom, så man veit helt sikkert at det stemmer :rolleyes:
Kjekt å teste ut ting i praksis innimellom, så man veit helt sikkert at det stemmer :rolleyes:
Å jada! Har vel aldri vært så ille glad i poteter, bortsett fra ovnsbakte potetbåter som blir sånn deilige og myke inni og bakt potet da.. Men det er vel mer tilbehøret.
Kjøttdeig med diverse krydder, salat og cc. Sukkerfrie kokosmakroner til dessert :D
Gryte av chorizo, squash, hakkede tomater, hvitløk, chili og ristede mandler.
Gryte av chorizo, squash, hakkede tomater, hvitløk, chili og ristede mandler.
Hørtes godt ut! Tror jeg må handle inn chorizo :)
Å jada! Har vel aldri vært så ille glad i poteter, bortsett fra ovnsbakte potetbåter som blir sånn deilige og myke inni og bakt potet da.. Men det er vel mer tilbehøret.
Samme her. Kokt potet bryr jeg meg ikke så veldig mye om, men poteter som er sprø utenpå og myke inni synes jeg er fantastisk.
Jeg ble så lat etter at ribba mi var ferdig at jeg ikke spiste noe tilbehør til den lille ribbebiten min. Så et par timer senere ble jeg sulten igjen og spiste en hjemmelaget krydderburger med blåmuggost.
Dette har vært en dårlig grønnsaksdag merker jeg, men det blir vel bedre i morgen.
gratinerte grønnsaker og kylling :)
Mannebeinet skal lage overraskelsesmiddag til jeg er ferdig på senvakt! :D Oppdatering følger...
lille_trille
12-12-11, 14:02
Ribberester og sellerirotpurre.
I dag blir det lutefisk med tilbehør. Var på Meny og kjøpte flott lutefisk. Gleder meg :)
Det ble middag til lunsj i dag, hjemmelagede burgere (med løk, hvitløk, chili, ingefær og kanel!) og salat med oliven og fetaost. Og selvsagt en fin kladd med blåmuggost på burgeren!
Tomatsuppe! Bruker tomater på boks, koker, maler og putter egg oppi (kokte)
Nettopp laget meg to store former med favorittlasagnen min, så nå har vi til middag i dag og jeg har til lunsj mange dager:)
Jeg lager lasagne som jeg alltid har gjort, men bruker tynnskåret aubergine i stedet for pastaplater (jeg har uansett aldri laget hvit jevning, men lager en blanding av cottage cheese, ost, persille, egg og fløte). Både voksne og barn digger den like mye som den tradisjonelle lasagnen:D
Skavet reinsdyr med linfrøolje over og hvit fløteost, tagatosesjokolade og hasselnøtter til.
Siden jeg sovna på sofaen neddynga av dyr, ble det hastverksmiddag da jeg våkna halv ni i kveld:eek:
Fikk på ei gryte med grønnsaker, kutta noe biff og litt juelpølse, surra det i smør og tømte over en kartong fløte og hadde noe fullkornspasta til dem som ville ha det.
Middag ble det, selv om det ble sen middag:o
Fikk svinestrimler, skinke, salat, agurk, paprika, stekt sopp og fjordland sin bearnaise pluss sukkerfri sweetchilisaus. Ganske så fornøyd! :D
Kyllingspidd, grillet rød paprika og peanøtt-sataysaus. :sikle:
2-delte kyllingfileter med hjemmelaget brokkoli- og blomkålgrateng
Kyllingfilet med linfrøolje og tahini, ridderost og en litt stor nøttekjeks.
Medisterkaker (Lill's oppskrift) og tilbehør....Nam, nam
Chiligryte med sambal oelek, mye sopp, litt ananas, svinekjøttdeig, hot pepper paste, hakka tomater og skyr naturell yoghurt.
Mozzarella, tomat og basilikumsalat, med litt peanøttolje.
lille_trille
13-12-11, 21:53
Kylling med paprika og squash ovnsbakt i fløte og masse godt krydder.
På grunn av alt stresset med julegaver som skal sendes, husvask, bursdagsselskap for gubben før jul, så ble det gilde sine kjøttpølser m/coleslaw:rolleyes:
lille_trille
14-12-11, 08:22
Kyllinggryte m/blomkål.
Kyllingsuppe med chili og karri.
Laks og brokkoli.
Ikke spis meg :confused:
:lol:
:lol:
Bite litt på er vel ok?? :lol:
:D
Salat. Kylling, løk, sopp og paprika stekt med hot pepper paste og persille. Blandet inn et halvt beger naturell skyr. Ble meget godt!
I dag blir det røkt griseknoke og kårot/sellerirot-mos....noe av det beste jeg får :D
Å, er det middag snart? Det har jeg glemt i all ryddinga og surfinga.. Men her var det mange gode forslag, namnam.
I dag skal jeg spise laks og brokkoli hos ei venninne. Jeg skal kjøpe med maten, og siden hun trolig er den største lavkarbomotstanderen jeg kjenner (hun himler alltid med øynene om jeg spiser burger uten potet og brød) spurte jeg henne om jeg skulle kjøpe med pasta eller potet. "Jeg klarer meg fint med grønnsaker, så du behøver ikke kjøpe med noe for min del." HAR JEG KLART Å SNU HENNE? :D
Svinekjøttdeig med sopp. Salat og jakobs rødvinssaus. Omnom
I dag skal jeg ha min stefars fantastiske "cowboygryte". Det er bønner i tomatsaus, flesk og noe mer han ikke vil si bort. Kan ikke sammenliknes med andre varianter.
Er nok litt sukker i denne, men jeg spiser den ca to ganger i året, så det får stå sin prøve:ja: :hungry:
lille_trille
15-12-11, 19:15
Svinekoteletter m/ brokkoli og Fjordland bearneise (sausen smakte gymbag)
Har hatt lyst på kyllingvinger i flere dager, så i kveld blir det enkelt og greitt grilla kyllingvinger, salat, dressing og ris til de som vil ha det.
Har planlagt og kose meg med et glass vin til maten....det er jo snart jul:D
Grillet ribberull fylt med urter, serveres med salat og fløtegratinert sellerirot.
I dag blir det middag hos svigers. Så da blir det nok noe skikkelig kjernesunt, hvertfall ikke svin og ikke lavkarbo. Antakeligvis noe med quinoa:p
Skal ut med en kompis i kveld og skal på kinesisk restaurant. Der har de mongolsk buffet, så da tar jeg den og kan ta det kjøttet og grønnsakene jeg vil.
Skal ut med en kompis i kveld og skal på kinesisk restaurant. Der har de mongolsk buffet, så da tar jeg den og kan ta det kjøttet og grønnsakene jeg vil.
Det er en mongolsk restaurant i Dublin vi alltid er innom og spiser middag. 5€ for en runde i buffeen, men du verden så mye mat!
Det er en mongolsk restaurant i Dublin vi alltid er innom og spiser middag. 5€ for en runde i buffeen, men du verden så mye mat!
Hvor er den? :D
Hvor er den? :D
Skal finne et kart :ja: Det er midt i Temple Bar området.
Du kan gå til buffeen flere ganger til 15€, men tro meg, en gang er nok. I allefall for min mage.
HER (http://www.mongolianbbq.ie/) er hjemmesiden til restauranten.
HER (http://www.mongolianbbq.ie/location/) er kartet.
Det er i disse to gatene nord for restauranten, Temple Bar og Fleet Street, at turister finner massevis av pubber og god musikk.
Rett over gata Cope Street fra restauranten ligger Blooms Hotel (http://www.blooms.ie/), det er der vi stort sett pleier bo siden det er så nært og faktisk rimelig.
Se etter hotellet for da finner dere kanskje restauranten kjappere.
http://m.travelpn.com/images/dublin/hotel/0/031469/Exterior_E_1.jpg
Skal finne et kart :ja: Det er midt i Temple Bar området.
Du kan gå til buffeen flere ganger til 15€, men tro meg, en gang er nok. I allefall for min mage.
Det holder nok med en gang for min del også:)
Vi skal bo ved Dublin castle, så da er det ikke langt unna.
Skal på teater i kveld, så etter treningen tar jeg meg en kylling"bab"salat.
Det holder nok med en gang for min del også:)
Vi skal bo ved Dublin castle, så da er det ikke langt unna.
Åhh de har nyydelig biff på Bull and Castle som er like i nærheten. :sikle:
Åhh de har nyydelig biff på Bull and Castle som er like i nærheten. :sikle:
Kanskje vi bare skal dra på spise tur? :lol:
Sellerirot- og brokkoli-suppe, i dag. :)
Sellerirot- og brokkoli-suppe, i dag. :)
Det høres godt ut. Har du oppskrift?
Det høres godt ut. Har du oppskrift?
Tok utgangspunkt i denne oppskriften (http://www.matogdrikke.no/content/view/3834/10106/), med modifikasjoner etter egen gane. :) Skippa løken, hadde myye mer sellerirot enn angitt, og kokosmelk istedet for fløte. Ble godt!
Superenkel middag. Julepølse (Rema 1000 sin julemør - 0,8 g karbo per 100 g!) og blomkålmos, med littegranne ketsjup og sennep.
gratinert sellerirot, indrefileet.
Tok utgangspunkt i denne oppskriften (http://www.matogdrikke.no/content/view/3834/10106/), med modifikasjoner etter egen gane. :) Skippa løken, hadde myye mer sellerirot enn angitt, og kokosmelk istedet for fløte. Ble godt!
Den skal prøves. Takk!
I dag blir det surra grisesteik, blackeye bean salat, soppsaus og dampa grønsaker.
mørbradbiff med kantarellsaus og no grønnsaker
salat med reker, er fylllesyk:(
Kyllingfilet stekt med hamburgost på toppen, pluss en majonesdressing laget av Majones, pepper og Tigersaus. Smører dette på osten når kyllingen ligger i stekepanna. Serveres med salat. Ble godt ;)
Ørretkotelett eller skive, eller hva man kaller det, med saus av creme fraiche, soya og sitron + Blomkålstappe med bremyk i.
I går: svinestrimler, sopp, soltørka tomat, salat, skyr, rødvinssaus.
I dag: red curry kyllinggryte. Omnomnom
Boknafisk m/bacon og blomkål:)
I dag blir det rett og slett pølser før vi drar til flyplassen.
Vi hadde en stor og sen lunsj i dag med bl.a. diverse sorter spekekjøtt,eggerøre, røykt laks, salater, etc., så middagen blir slakk i dag: rester av gårsdagenes svinesteik varmet i sausen + rester av blackeyebeansalaten, og så koker jeg noen broccoli + litt gulrøtter.
Biff og fløtegratinert sellerirot. Beste som finnes :)
Her blir det dampet laks, Sandefjordsmør + råkostsalat og bønnesalat
Slang sammen ei gryte med grytekjøtt av indrefilet, masse sopp, løk, creme fraiche, litt fløte, en liten rest tomatpurè og 1 ss sambal oelek.. Også blir det byggris til.
Mannebeinet overrasket med middag etter senvakten min. Karbonader (jada, ikke helt bra, men spiste 2) MYE salat, stekt løk, stekt sopp og bearnaise. Jeg klarte som vanlig ikke å dy meg og hadde på litt ketchup i tillegg.
Her er det full julestri, så det går på rester i fra fryseren, i dag pølsegrateng (lavkarbo) og blomkålmos:)
Det blir meatza av svinekjøttdeig. Vi skal reise i morgen og blir borte en stund, så på meatzaen blir det alt mulig fra kjøleskapet; fårepølse, skinke, paprika, sopp, løk, ananas, og ja, i hele tatt...
Mors hjemmelaga tomatsuppe med skyr. Men lager kyllingsalat som kanskje kan regnes som middag også til vi skal på båten i kveld.
Siste innspurt på shopping i dag, så det blir vel noe fra varmmatdisken på ica:)
Her blir det pinnekjøtt og sellerirotmos. :)
Blomkålsuppe med stekte currykrydrede blomkålbuketter.
Her blir det lavkarbo lasagne:)
Kjøttsaus:
Kjøttdeig
klasetomater
hvitløk
løk
basilikum
oregano
sjampinjong
ostesaus:
CF
litt fløte
salt /pepper
ost
en dæsj JBK hvis for tynn
Også squash i skiver.
Alt legges i lagvis med ost på toppen:D
I dag blir det pannestekt laks med blomkålmos og kanskje litt rosenkål om jeg husker det! :-)
Jeg har rester fra gårsdagens lammelår + jeg fikk rester fra mors medisterkaker og grisesteik, så da blir det restemat på oss i dag!
I morgen skal jeg lage risengrynsgrøt for første gang siden jeg gikk over på lavkarbo.
Jeg vil ha julepølse! Men anern`te hva jeg skal ha til den...
Hjemmelagde medisterkaker:)
I dag spiste jeg 2 stk løvbiff med norsk cheddarost, krydret med hvitløkskrydder, paprika, chili. Servert med crisp-salat med selskapsdressing. mmm ;)
I dag spiste jeg 2 stk løvbiff med norsk cheddarost, krydret med hvitløkskrydder, paprika, chili. Servert med crisp-salat med selskapsdressing. mmm ;)
:sikle: Det hørtes godt ut!
Her blir det chili Texas style:)
:sikle: Det hørtes godt ut!
Her blir det chili Texas style:)
Ja, det var faktisk veldig godt... Smeltet cheddar er godt ;) Hva er Chili Texas style?
Ja, det var faktisk veldig godt... Smeltet cheddar er godt ;) Hva er Chili Texas style?
Det er en fantastisk chilirett som Photo har komponert. Oppskrift her på forumet. Må prøves:)
Det er en fantastisk chilirett som Photo har komponert. Oppskrift her på forumet. Må prøves:)
ok, takk for tipset ;)
Pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål; get ready to be devoured.
Pinnekjøtt og kålrabistappe her også (+ poteter til de som vil ha det)
Desserten i dag blir ikke riskrem slik vi vanligvis har, men appelsinris etter ønske fra eldstesønnen min som blir 28 år i dag.
Svigermor skal få skinkesteik, vi andre skal ha ribbe, Lill's medisterkaker og julepølse. Tilbehør blir surkål, rødkål, grønnsaker og poteter. Desserten og også delt: Svigermor får frukt med melkefri is, noen får ordinær riskrem, og noen jukseriskrem, med rørte jordbær til.
Bon apetit folkens :D
Pinnekjøtt her også:) og hjortestek. Aner ikke tilbehør.
Pinnekjøtt, kålrabistappe,
ribbe, surkål, julepølse,
medisterkaker,kjøttkaker,
potet, brun saus og makaroni...
Riskrem og rød saus til dessert.
:D
Litt spesiell julaften her i gården. Middag hos besteforeldra mine kl 14.... For meg også kalt lunsj... Etter dette blir jeg og min kjære alene, så skal lage litt god mat da.
Ingen av oss er særlig begeistra for julemat, så her blir det sånn:
Middag nr en: Fylt paprika.
Middag nr to: Taco -og blomkålgrateng.
I dag blir det ribbe, brun saus, grønnsaker, riskrem og ostekake og alt mulig på bordet. Ikke noe problem å spise lavkarbo i jula.
Ribbe, ribbefett, brunsaus, gulrot, rosenkål, rødkål, eplebåter, svisker, pinnekjøtt, sø, kålrabistappe, sossiser, julepølse, medisterkake OG potet.
Fruktsalat til dessert for dem som vil ha. :sikle:
Eg hadde pinnekjøtt, julemår, kålrabistappe og mandelpotet, mmmmmmm faktisk første gang på over 8 mnd eg har spist potet :)
Jeg hadde kjøpt altfor mye pinnekjøtt, så da blir det rester i dag. Ingen som blir sure av det:D
Eh... frokosten står fortsatt på bordet her..... :o men det er jo fortsatt en stund til vi trenger å tenke på middag.
I dag var det runde 2 med pinnekjøtt og svinemør, kålrabistappe og surkål. Nå er jeg derimot klar for noe lett en stund fremover. Kyllingsalat; ja takk!
vi hadde julebrunch kl 2, saa tror ikke det blir no saerlig med middag. bare noe kalkunrester tror jeg
I dag blir det kalkun med stuffing av kjøttfarse, eplebiter, bacon, sopp og persille.
Serveres med potetsalat, rosenkål, gulrøtter og saus av den kokte innmaten, rømme, fløte og hvitvin.
Til dessert blir det himmelsk lapskaus.
Gleeeder meg:D
I går hadde vi ikke middag, for her står julefrokosten på bordet "halve" dagen og litt til. Til og med ribbe m/tilbehør kommer kaldt på bordet da.
I dag er vi alene, og det blir mest sannsynlig lavkarbobrød og osteknekkis på meg med masse av det gode julepålegget, og røkelaks og eggerøre etc.
Koldtbord hos svigers i dag, enkelt penkelt å være lavkarber der i dag :-)
Kjøttboller av karbonadedeig og wokka grønnsaker.
Svigerfars nydelige lutefisk:)
Jeg tror det blir lutefisk hos oss i dag.
Finnbiff med blomkålmos, diverse grønnsaker, og litt saus.
Jeg planlegger og woke fisk, grønnsaker og resten av kalkuna.
Enkelt, godt og en grei måte og få brukt opp litt rester:D
Mørbrad og gul paprika fylt med fetaost.
Skal i familieselskap. VELDIG usikker på hva vi får der, så spiser en salat før vi stikker.
Skal i familieselskap. VELDIG usikker på hva vi får der, så spiser en salat før vi stikker.
Når eg er usikker på kva eg får servert, bruka eg å spise litt creme fraiche med nøtter og bær :)
Når eg er usikker på kva eg får servert, bruka eg å spise litt creme fraiche med nøtter og bær :)
Ble cottage cheese med skogsbær og vaniljeskyr og litt valnøtter :)
Elgkalv-lever i fløtesaus.
Har noen traumatiske barndomsminner som gjør at jeg ikke klarer og spise lever uten og kaste opp, men gubben og guttene elsker lever, og sausen er jo knallgod. Så jeg spiser masse grønnsaker + saus og sopp.
Lever i fløtesaus.
Har noen traumatiske barndomsminner som gjør at jeg ikke klarer og spise lever uten og kaste opp, men gubben og guttene elsker lever, og sausen er jo knallgod. Så jeg spiser masse grønnsaker + saus og sopp.
Klarer heller ikke lever. Men grønnsaker og saus funke supert :)
Her har vi hatt speket uer. Jeg spiste med blomkålmos til, mens de andre hadde potet og makaronistuing.
Sodd med masse grønnsaker og kjøttboller.
Har spist en enorm laksefilet og blomkål/brokkoli/løkgrateng med philadelphia og gulost. METT.com!
Etter mange timer med shopping ble det middag på sunt og nam. Fikk kylling i kinesisk peppersaus med wokgrønnsaker og salat istedet for ris. Brukte pinner, så ble ikke så mye saus heller.
I morgen (lille nyttårsaften som jeg hørte de sa på radioen) blir det kyllingtaco av kyllingfilet, hjemmelaget krydder, MYE salat av diverse slag, tacosaus og kesam.
På nyttårsaften blir det forresten kalkun med diverse tilbehør. Omnom.
I dag har jeg laget wok med kyllingfilet, paprika og vårløk. Krydret med masse paprika og chili, stekt i sesamolje og smør.. ikke noe tilbehør. Det varmet godt i skrotten :)
teleslynga
30-12-11, 16:24
Pinnekjøtt, kålrotstappe, poteter, øl, akevitt, iskrem til dessert.
Saltsprengt torsk, smelta smør, dampa grønsaker og poteter til de som vil ha det.
Stekt halloumi med perletomater og kebabdressing.
Stekt halloumi med perletomater og kebabdressing.
Hva er halloumi?
Hva er halloumi?
Det er en Kypriotisk ost, lagd på geite eller sauemelk. Kan se litt ut som Feta, men den smelter ikke. Veldig godt å grille, da den blir litt myk på innsiden.
Hva er halloumi?
http://en.wikipedia.org/wiki/Halloumi
Illeeee sulten i dag, så jeg spiste opp middagen etter Emma-Sophie, som var laks og blomkål/brokkoligrateng. Også blir det lammekoteletter med samma tilbehøret senere i kveld.:)
Takk Nellie og Kitsu; da lærte jeg noe nytt i dag også:klem:
Litt lei av julemat nå, så i kveld blir det sellerizza :D Yummy....
Har også begynt å glede oss til kalkunen i morgen... DobbeltYummy ;)
På nyttårsaften blir det forresten kalkun med diverse tilbehør. Omnom.
Gobble gobble!
I dag blir det and....risikabelt prosjekt, aldri laget det før. Men absolutt anbefalt av en venn fra Danmark:) Ikke helt bestemt tilbehør enda, rosenkål og selleri ligger godt an.
Til dessert har jeg laget en slags bringebærfromasj...sånn etter eget hode out of the blue. Men den ser rosa og fin ut, og smaker ganske friskt :)
Middag hjemme blir enkelt; squash og blanda nøtter i cheddarsaus. Skal ut senere, der blir det noe tapaslignende.
Det blir kalkun som har stått pakket inn i folie i timesvis, sammen med saus kokt på innmat, rødøk og hvitøk. Skal begynne å la den koke nå, i håp om at kanskjeeeee den tykner bare på fløte, hvis ikke dlenger jeg i litt hvetemel. Rosenkålpurè med masseee smør til moi. Poteter til de som vil ha det. Grov sennep, tyttebærsyltetøy også kjøpte jeg noe salat som visstnok skal være god til kalkun.. Var noe mandarin og greier i. Ooooooog bacon og sopp "stuffing". Det var mye det.:p
Salmalaks i ingefær-lime-soya saus
Andebryst med hvitløkspoteter, asparges, minimais, mangoskiver, aromasopp og rødløk, med soyasky
Klementin-pannacotta
Forrett: seranoskinke med melonsalsa.
Hovedrett: gratinert hummer med blomkålpure og salat.
Dessert: kokosis med sjokoladesaus.
Gleder meg allerede! :)
TrillTrall
31-12-11, 17:33
Lille Gubben kokkelerer og lager sin vidunderlige viltgryte etter mitt ønske. :) Men jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig på en venninne som skal ha lasagne og salat, det høres litt godt ut etter all julematen...
Har spist pinnekjøtt, god vossakorv, kålrotstappe og ribbefett...mmm!
Koser meg nå med litt tørr hvitvin :)
Pinnekjøtt med rotmos, rødkål,potet og tyttebærsyltetøy hos svigers som har 49års bryllupsdag i dag:)
Komme hjem igjen til Bergen og tage hva man haver middag. Tomatsuppe, kylling og litt grønnsaker.
I dag blir det kalkungryte med erter og sopp i.
Jeg har veldig lyst på laks til middag i dag, kanskje med en syrlig soppstuing til.
lille_trille
02-01-12, 15:08
Kyllingkarbonader, blomkål og noe saus.
Tenkte å lage tomat fyllt med kjøttdeig, løk, paprika og litt tomatsaus. Servert med salat og kesam.
Hamburger med salat, rømmedressing og bacon:)
Siste rest av nyttårs-kalkunen.. m/ fløtekokt rosenkål :D
Blir rester her også.
Ribbe med tilbehør ;)
Elggryte. Rest fra i går :)
I dag er det visst den store restematdagen :)
Vi har spist rester fra nyttårsaften: Fløtegratinert sellerirot, helstekt roastbiff og bernaisesaus. Nam nam..
teleslynga
02-01-12, 21:46
Suppe med laks, brokkoli, blomkål, chili og purre.
tvilingmamma
02-01-12, 23:22
Ja i dag hadde jeg stekt kjøttdeig og brokkoli dampet i smør med smeltet ost over. Syns sideretten ofte er litt kjedelig...dessuten er jeg dårlig på diverse krydder...
Lvkarbo dessert i dag var 5 ferske bringebær, og 2 ss pisket krem. Synden i dagvar vel en latte macchiato...er f* meg ute av ketose. Knurr! :(
Litt utenom tråden , men i dag her jeg og mannen laget ukemeny:) Masse god mat til ca 500kr i uka:)
Chiligryte av svinekjøttdeig, sopp, hakka tomater, tomatpurè, noen solide ts sambal oelek, grønn paprika. Servert med kesam.
Forrett: salat av isberg, spinat, tomat, oliven, fetaost og fransk dressing
Hovedrett: kalkungryte fra i går (løk, sopp, lett creme fraiche, litt fløte, litt hvetemel, kalkun, masse erter)
teleslynga
03-01-12, 18:47
Gryte med kokosmelk, tomat, garam masala, diverse grønnsaker, litt linser og kyllingfilet.
I dag ble det fet, tysk ostesuppe. Nam, nam :)
Kjøttbollefrikkasse med masse kårot, gulrøtter og persille.
Det ble laks med grønnsaker, ost og bernaisesaus til middag før trening - rester fra i går. Jeg elsker middagsrester!
Etter trening ble det kveldsmat som føltes som middag nr 2; bacon, speilegg og blankstekt løk! Jeg synes løk som bare har fått surra bittelitt i smør er så utrolig godt, slik at den fremdeles føles litt rå.
Samma som i går. Og dagen før... Salat til forrett og kalkungryte til hoved.
Det er jaggu godt vi bare spiser den kalkungryta en gang i året! Kan bli litt meget med kalkun fem dager på rad, liksom.:p
Idag blir det ett stekt egg med wok :) Lettvindt!
Røkt svineknoke m/rotmos og rødkål:)
Lauraloppe
04-01-12, 16:59
eg har hatt kokt laks med blomkålris(m/litt ost) og hollandais saus. Knall godt!!!
Oppvarmet blomkålmos fra i går, med en halv rød pølse.. og en rute melkesjokolade til dessert.
Egg-drop-suppe m/ kjøtt og skinn av kyllingvinger i... :sikle:
Ble inspirert av middagstråden i går, så i dag har jeg og sambo kjøttbolle-frikasse :)
Kjapt og enkelt i dag, laksefileèr i mikro.
Kyllingfrikassé - og det ble fire ekstra porsjoner som jeg puttet i fryseren
Masse Tom Kha Gai-suppe. :D :sikle:
Paprika fylt med kjøttdeig, løk og tacosaus. Gratinert med ost.
Samme som i går - laks :D
Hjemmelagede fiskekaker i brun saus med rotmos og dampa grønnsaker.
and. ikke helt sikker på hva jeg skal ha til, men freser donald i panna først og så inn i ovna me'n :p
Ribba er ferdig om 10min :D
I dag ble det ovnsstekte svinekoteletter og en slags waldorffsalat.
teleslynga
05-01-12, 21:02
Tomatsuppe og pannekaker.
Himmelsk gryte :D
Hva er himmelsk gryte?
Hva er himmelsk gryte?
Her er oppskriften: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=851
Veldig god :D
TrillTrall
06-01-12, 10:23
Lille Gubben skal spise middag borte og ungene er hos pappan så i dag slår jeg meg løs og prøver noe nytt:
Kremet kikertsuppe (er litt usikker på de stangselleriene som skal være oppi altså...) med sprøstekt flesk og solsikkebrød (lavkarbo, bakt i går) til. Gleder meg! Håper den suppa er god, har ikke prøvd den før.
Edit: Yak! Smakte gress. Selv med chilisaus og masse krydder i ble den ikke god og endte i snøen ute. *krøller sammen oppskrifta og kaster den i søpla*
Boknafisk m/bacon og blomkålmos:)
Middag ? Huff, jeg har ikke tenk på frokosten ennå engang jeg :eek:
Suppe: kjøttdeig, løk, persille, 1 skive kålrot, en bit sellerirot, masse krydder (altor mye chili)
Først stekt, og så kokt sønder og sammen.
Filmkveld, og planen er å gjenta suksessen med fylt tomat.
Det ble en variant av fet, tysk ostesuppe (igjen) :)
I dag ble det entrecôte med brokkoli og cherrytomater
Entrecote med sellerirotfries og peppersaus :sikle:
Svinefilet og rotfruktgrateng. Standard middag etter at vi har vært i Sverige og handlet!:)
Kyllingklubber og stekte tomatskiver m/salt og provencekrydder
Cayenne-sellerirot-røsti.
Cayenne-sellerirot-røsti.
Og ikke noe mer?:)
Blir viltgryte her. Prøver å tømme fryseren og tror jeg finner noe skav der.
Og ikke noe mer?:)
Ikke egentlig, men den var diger og med en del ost i. Jeg har perioder der jeg ikke takler kjøtt/fisk, da blir det rare middager.
Mannen skal på julebord i kveld (vi har ikke barnevakt, så jeg blir hjemme :(), så i kveld skal jeg kose meg med pizza på osteknekkis :)
Blir viltgryte her. Prøver å tømme fryseren og tror jeg finner noe skav der.
Trodde jeg.. Men så blir det lavkarbo pitapizza til meg og vanlig pizza til mannen.
TrillTrall
07-01-12, 17:01
Pizza. Hjemmelaget høykarbo sådan. :sikle: En langpannepizza er alt for mye for oss to så vi har middag i to dager + litt ekstra av denne. Nammenam!
"Mac n' Cheese" - Tapaspølser og raspet sellerirot stekt i smør på panne, og ostesaus av smørbar cheddar/camembert pluss litt Norvegia. Masse cayenne og muskat. Nammis!
Kylling, squash og litt diverse andre grønnsaker. Pluss en tomat- og urtesaus.
Kyllinglår med jukseris, brokkoli og fløtesaus
Det blir HOT kjøttdeiggryte i morra:)
Squashpasta med vårløk og tomatsaus. Litt ost også.
"Mac n' Cheese" - Tapaspølser og raspet sellerirot stekt i smør på panne, og ostesaus av smørbar cheddar/camembert pluss litt Norvegia. Masse cayenne og muskat. Nammis!
Jeg elsker Mac´n´Cheese - denne må jeg prøve!:D
Tok opp en porsjon kyllingfrikassé fra frysen
Wok av aubergine og nakkekotelett og ditt og datt (http://lavkarbosaurus.wordpress.com/2012/01/09/fint-med-svin-og-aubergin/) :)
Kjøttdeigsuppe - inspirert av denne: http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/suppe/kj%c3%b8ttdeigsuppe/
I dag visste jeg ikke hva jeg skulle spise før det var ferdig. Stekte kjøttdeig og hvitløk, så var det plutselig litt sognemorr oppi og plutselig litt fløte og oisann, der ramla et par egg oppi også. Det endte i en omelett enhver kjøtteter hadde vært stolt av.
Det jeg kaller burning love; svinekjøttdeig, tomatpurè, blomkålmos og ost. Tilsatte også persille og revet gulrot.
I dag blir det ovnsbakt blomkål, brokkoli, sjampinjong, avokado med scampi, koriander og litt løk/vårløk OG litt Philadelphia kremost oppå grønnsakene! :D
Laget en stoor kjøttdeigsuppekjele i går, så det blir det samme i dag.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.