View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Smelta ost!
Ditt ostevrak:D
Ditt ostevrak:D
:snurt:Huhh?? Smeltet ost er jo kjempegodt? :forstoikk :p
:snurt:Huhh?? Smeltet ost er jo kjempegodt? :forstoikk :p
:ja::klem:
En stroganoff/paprikagryte med svinekjøttdeig. Mye salat, og kesam attåt. Kjempegodt, og deilig. Fant en tomatsaus/pure på en eksotisk sjappe med lite karbs, noe jeg roper stort hurra for siden tomatpure vanligvis ligger på rundtom 20 karbs pr 100.
Wok med kyllingfilet, brokkoli, løk, litt babymais, paprika. Krydra med salt og 1 ts chilipulver, og hadde over 3 ss fløte tilslutt. Snadder!!!
Ble samme som i går....minus rødvinen :D
Chilli-pølse, blomkålmos og Deli-grønnsaker :sikle:
I går ble det dobbel bacon cheeseburger (uten brød seff), salat, tomat, rødløk og asparges
I dag vil jeg grille burgere.
Lager en stor salat, dressing og burgerbrød til de andre.
Kyllinglår.
Etter å ha sett på Masterchef, så løsna jeg skinnet fosiktig, og dytta kryddersmør under skinnet. De står nu i stekovnen på 100grader og bare koser seg.
I dag blir det kalkunlår med godsaker ved siden av
I dag blir det rester med kyllingklubber.
Lager en salat eller grønnsaksmos til, vet ikke helt enda.
Edit: Det ble tyrkisk youghert med blåbær i stedet pga dårlig mage
Tror det blir wok i dag, antakeligvis med svinekjøtt.
Kyllinglår.
Etter å ha sett på Masterchef, så løsna jeg skinnet fosiktig, og dytta kryddersmør under skinnet. De står nu i stekovnen på 100grader og bare koser seg.
Det høres godt ut! Stekes de på 100 grader hele tiden eller (og hvor lenge)? Jeg har klart å ødelege min stekeovn, så den går bare opp til 150 grader...:confused: Har måttet klare meg uten til den blir fikset eller ny kjøpt, men 100 grader skal den vel klare!
Det høres godt ut! Stekes de på 100 grader hele tiden eller (og hvor lenge)? Jeg har klart å ødelege min stekeovn, så den går bare opp til 150 grader...:confused: Har måttet klare meg uten til den blir fikset eller ny kjøpt, men 100 grader skal den vel klare!
Hvis du ikke skal bruke en hel dag, så kjør ovnen rett til 150-200grader
Ved 150grader kan du fint være vekk 3-4 timer.
KJøttsuppe med masse grønnsaker:)
I dag ble det svinekoteletter med sopp, squash og hjemmelaget thousand island :D
4 dag på rad har jeg kokte egg og jarlsbergost i salat. Dilla.
Har nu prøvd. IKKE stek kyllinglårene så lenge og på svak temperatur.
Smørret gjør at de steker mye hardere, så kjøttet ble ihjelstekt.
Neste utgave blir stekt på høyere temp. og mye kortere steketid.
Ellers bruker jeg å steke kyllinglår langsomt, men da har de gjerne duppet rundt i marinade et døgn.
Min planlagte grilling forsvant med regn og hvil (les snorksoving), så nå blir det kjapt og greitt kyllinggryte og salat......
Kyllingsuppe: kyllingfilèt, wokblanding, kokosmelk, kyllingbuljong, curry..
I dag har vi spist hjemmelagd tandoorikylling med bakte grønnsaker. Så utrolig enkelt, og så sykt godt! Sambo åt så sausen skvatt og han hadde skjegget fullt etterpå :lol:
Ah--- det ble chillitorsk fra oppskrift her inne med litt mozarella under tomatene. Med salat til. Nydelig!
Laksekoteletter, brokkoli med bremyk på og litt sånn ferdig posesaus, uskikkelig som jeg er!
Marinerte svinekoteletter
Surkål (egenlaga)
Kryddersmør (også egen patent)
Ungene får byggryn til.
Noe med kjøttdeig, vet bare ikke hva enda...:rolleyes:
I dag tipper jeg det blir laks med brokkolimos!
Grilla kylling med salat og rømme:)
Jeg endte på kjøttdeig steikt med løk, hvitløk, selleri, hermetiske tomater og chiliepasta toppet med blomkål/brokkoli/sellerirotmos og ost på toppen. Står i ovnen nå :)
I dag skal jeg lage hamburgere, blir nok i allefall tomat, løk og en slags dressing til. De andre får nybakte hamburgerbrød, jeg gidder ikke å styre med å lage brød.. Like greit med kniv og gaffel. Har ikke salat, ellers funker jo salatblad som "brød" for å holde på det klissete.
Jeg har endelig prøvd "Crack slaw". Og jeg sier bare: "Det var første, men IKKE siste gang!" Jeg er stappmett.
Takk for oppskrifta, Rin! :blomster:
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/DSC_0040-1.jpg
I dag ble det stekt laks med stekte grønnsaker (sopp, purreløk, rødløk, grønn paprika, hvitløk) med philadelphia og litt tandori massala, salt og pepper... med en dært CF!
Mmmmmm, crack slaw er nomnomnom!
Jeg har lagd en SYKT kjip pizzabunn. Den skal jeg fylle med ost, karbonadedeig, paprika og løk. Overlever sikkert!
Blir Kiwis helgetilbud idag, krydra storfebiff. Har masse salat og dressing fra i går, så da blir det bare og steke opp noen selleri fries og lage saus.
Litt lat, og wok er så enkelt. Så det ble gjentakelse av suksessen fra i går. Og det var like godt i dag :)
Ble fiskekaker og stekte grønnsaker :)
Blåbær med litt krem til dessert :D
Mmmmmm, crack slaw er nomnomnom!
Jeg har lagd en SYKT kjip pizzabunn. Den skal jeg fylle med ost, karbonadedeig, paprika og løk. Overlever sikkert!
Crack Slaw? Hørtes ut som noe man lager av rare krystaller :)
Crack Slaw? Hørtes ut som noe man lager av rare krystaller :)
Det kan man velge selv!:)
Det kan man velge selv!:)
Hvis det innholder ulovlige substanser+natron så står jeg over.
Er det noe mere spisbart så fortell :)
Hvis det innholder ulovlige substanser+natron så står jeg over.
Er det noe mere spisbart så fortell :)
Rin har kommet med oppskriften i sin blogg:
http://lavkarbosaurus.wordpress.com/2012/03/12/crack-slaw/
Veldig godt!
Blir Kiwis helgetilbud idag, krydra storfebiff. Har masse salat og dressing fra i går, så da blir det bare og steke opp noen selleri fries og lage saus.
Ha, ha, den prøvde vi oss på i dag også. Det er desidert den seigeste biffen jeg noensinne har smakt :eek: Aldri mer.......... :mad::mad:
Ha, ha, den prøvde vi oss på i dag også. Det er desidert den seigeste biffen jeg noensinne har smakt :eek: Aldri mer.......... :mad::mad:
Ja, den var ille..
I dag blir det fullkornstagliatelle med kjøttsaus.. I senga!:D Med Prison break på DVD.
Har nu prøvd. IKKE stek kyllinglårene så lenge og på svak temperatur.
Smørret gjør at de steker mye hardere, så kjøttet ble ihjelstekt.
Neste utgave blir stekt på høyere temp. og mye kortere steketid.
Ellers bruker jeg å steke kyllinglår langsomt, men da har de gjerne duppet rundt i marinade et døgn.
Takk, takk, da skal jeg ikke prøve meg på den! Venter heller til ny ovn er i hus!
Nordmørsloppa
05-05-12, 13:52
Bondens Pai! nam nam :p
Lørdag= Far slipper å lage middag. Det verserer rykter om en ketosevennlig gryterett, og det strømmer liflige dufter fra kjøkkenet.
Rune
Kalkunindrefiletsak. Var halv pris på den siden den går ut på dato om noen dager.
Skyrics lavkarbopasta. Den har spredt seg til Sverige, og sto i LCHF-bladet til Expressen i april. Med tomatsaus til. Godt! :)
Det blir taco her i kveld, skal prøve ut noke nytt som tortillalefser.... håpe dei funka :)
Kylling , salat og litt hjemmelaga pommes frites:)
Skinkebiff og fløtegratinert aubegine med peppersaus og salat. :sikle:
Jeg er permittert fra kjøkkenet i dag, men får stekt kjøttdeig med ost, fullkornspasta og resten av gårsdagens salat og dressing.
Hjemmelagede kjøttkaker i fløtesaus og kokte grønnsaker :D
Dessert blir multekrem :sikle:
Jeg testet ut det nye proteinpulveret mitt av soya. Det ble ikke en så fluffy marengsaktig pannekake som med eggehviteproteinpulver men kompakt og litt seig. God var den, med smør, oste-og kyllingbrystbiter på og med friske jordbær til dessert og en skje peanøttsmør for å bli mett.
Her blir det kamskjell- og scampicurry.
Kyllingkjøttkaker med blomkålmos og resten av peppersausen fra i går.
Kylling filet med spinatstuing;)
Finnbiff som kona laget.
Blomkål og Brokkolioglei
Det snør ute, so då får det bli julemat :D
Svineribbe med blomkål/sellerirotmos, rosenkål og surkål :)
Desserten har eg allerede spist, jordbær dyppa i mørk sjokolade :)
Eggerøre, laks og salat:)
Her blir det taco med Marellas tacolapper :D
Ikke noe snø her Mariann, bare masse soooooooool (mannen klipper plene for øyeblikket :p)
Her snør det og er strålende solskinn om en annen, men julemiddag blir det ikke.
Her blir det nakkekoteletter med sjy, blomkål og broccoligrateng og stekte søtpoteter.
Moccakaka ble selvsagt bestilt så snart jeg begynte og bli meg selv igjen i dag, så det blir dessert og kveldskos.
Ble " Pytt i panne " av rester fra i går :D
Kyllingkjøttkaker med blomkålmos og resten av peppersausen fra i går.
Hadde ikke mer blomkål, jo! Og jeg kan ikke ha kjøttkaker uten blomkålmos... Så da ble det kjøttpudding med salat istedet. Og peppersausen. Godt ble det likevel. :D
Samme som i går. Og var vel ikke helt middag, men lunsj på jobb. Men nærmeste jeg har kommet middag i dag :)
Grønne bønner med kylling og rømme;)
Kokt sei med brokkoli og blomkål:)
Slang sammen en gryte av kyllingkjøttdeig, tomater, løk, hvitløk, chili og urter. Og salat ved siden av. :)
Fiskekaker av sei(med løk i), brokkoli og fløtesaus(fløte+ fond og bittelitt johannesbrødkjernemel).
Har vore på kafe og spist biffsnadder med rømmesaus og masse salat :D
I går ble det resten av tacoen fra dagen i forvegen.
I dag blir det nok karbonader, brokkoli(mulig blomkål også) og kanskje ostesaus el.l.
Jeg har sååå lyst på moussaka (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2011/09/moussaka-lavkarbo.html)
I dag tror jeg det blir ovnsbakt laks med krydder/hvitløkssmør og salat til!
Kyllinglår. Har duppet rundt i saltlake og krydder i natt.
Håper dette funker.
I dag blir det pølser på termos på et hotellrom i Horten. :p
Jeg har lovet gjengen og steke karbiser med speilegg til lunsj, så til middag blir det helt enkelt ei pølse og grønnsakgryte.
Jeg har lovet gjengen og steke karbiser med speilegg til lunsj, så til middag blir det helt enkelt ei pølse og grønnsakgryte.
Er på jakt etter den ultimate karbonadeoppskriften til konfirmasjonen. Forslag mottas med takk ;) Gjerne karbiser med litt snert :D
- tror det blir laksefileer her i dag
Er på jakt etter den ultimate karbonadeoppskriften til konfirmasjonen. Forslag mottas med takk ;) Gjerne karbiser med litt snert :D
:eek: Har du sviktet suppa? JEG skal ha suppe i dag. :ja: :sikle:
Jeg er gått sååååå lei av chilismaken, så for å få en snert bruker jeg nå tigersaus i det meste!
Takk kjære Marella som tipset meg om den :klem: :p Tigersaus er laget på cayannepepper. Jeg har cayannepepper også, men tigersausen er mye bedre. :sikle: Anbefales!
Har "fiskeuke", så det ble kokt torsk med reker og spinatstuing:)
Har "fiskeuke", så det ble kokt torsk med reker og spinatstuing:)
Jeg har nettopp vært ute og gomlet i meg maaaasse tørrfisk, så det spørs om det blir suppe. Tørrfisk er da vel nyyydelig middag? Mangler bare macken og måsegga. :p
Jeg har nettopp vært ute og gomlet i meg maaaasse tørrfisk, så det spørs om det blir suppe. Tørrfisk er da vel nyyydelig middag? Mangler bare macken og måsegga. :p
Tørrfisk er snadder:D
Måsegg og mackøl også:D
:eek: Har du sviktet suppa? JEG skal ha suppe i dag. :ja: :sikle:
Neida, satser på suppe i morgen jeg ;) med tigersaus :p
skavet reinsdyr med tahinisaus og linfrøolje over med gulost og en ss peanøttsmør på si. En marsipanbit til dessert.
skavet reinsdyr med tahinisaus og linfrøolje over med gulost og en ss peanøttsmør på si. En marsipanbit til dessert.
Det hørtes da gudsjammerlig lite ut? Men samtidig veldig godt ut! :sikle:
Det hørtes da gudsjammerlig lite ut? Men samtidig veldig godt ut! :sikle:
Jeg skal forresten ikke si noe jeg som har gnafla tørrfisk og ble mett av det. :o
Det hørtes da gudsjammerlig lite ut? Men samtidig veldig godt ut! :sikle:Neida, 100 g finnbiff og 60 g ost. 524 kcal tilsammen:)
Vet ikke om min måte er den ultimate, men for og lage 12 litt voksne karbiser blander jeg
750 gram kjøttdeig
1/2 ts salt
1/2 ts sort pepper
1/2 ts muskatnøtt
2 egg
ca 1 dl vann
og ca 75 gram ost i små terninger.
Jeg steker i kvitseidsmør forresten
Henger fint i sammen, lukter godt, smaker godt og får smilet frem hos gjengen min når dette er lunsjen:D
Vet ikke om min måte er den ultimate, men for og lage 12 litt voksne karbiser blander jeg
750 gram kjøttdeig
1/2 ts salt
1/2 ts sort pepper
1/2 ts muskatnøtt
2 egg
ca 1 dl vann
og ca 75 gram ost i små terninger.
Jeg steker i kvitseidsmør forresten
Henger fint i sammen, lukter godt, smaker godt og får smilet frem hos gjengen min når dette er lunsjen:D
Mmmmmm - høres veldig godt ut. Har faktisk aldri prøvd muskat i karbonader, bare i medisterkaker. Dette skal jeg prøve. Jeg har ofte litt chili i, for å få snert, men nå blir det karbiser med muskat snart :D
Tusen takk :blomster:
Fylt paprika med raijta.
Fylte pepperfruktene med stekt lammekjøttdeig, chorizo, løk og hvitløk, litt creme fraiche, if litt ost på toppen. Ble snasent.
HJELP!!! Hva skal jeg lage? Har kjøttdeig, egg, bacon, asparges, paprika, salat, ost og div krydder pluss yoghurt, rømme, kesam. Noen med bra forslag?
Jeg har sååå lyst på moussaka (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2011/09/moussaka-lavkarbo.html)
Denne skal jeg lage i morgen!!!!Så veldig god ut :)
Når man spiser de siste måltidene 15 og 19 ,hvilken av dem er middag?:) For meg er det to middager.
Middag nr 2 idag var salat med osteterninger og tykk pannekake av proteinpulver, eggehvite og litt soyamelk med smør.
Blomkålmos og cottage cheese i bunnen av en ildfast form, koteletter i strimler med tomatsaus oppå, topper alt med litt ost og i ovnen med det :)
Fylt paprika med tacokrydret kjøttdeig, tomat, hvitløk, toppet med ost :)
Svinekjøtt kryddret og stekt i panne, og blomkål og brokkoli gratinert med ost og fløte. Kjedelig, men veeeldig godt :D
Grilla parmesan-kyllinglår, stor varm salat og sellerimos.
Veslas Thaigryte :D
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=615&pictureid=3374
Resten av middagen fra i går :)
Rødvinsmarinerte koteletter.
Hjemmelavet surkål "suprize"
Kryddersmør
Jippi - her blir det HOT kjøttdeigsuppe :D
Lunsjkake fra Meny skal fortæres på hotellrommet i Bergen. :p (Vi har ikke rare reisebudsjettet...) Noen blåbær til dessert.
Stekt sei og blomkålblanding:)
Blomkålmos med kjøttkaker;)
mrs kishty
09-05-12, 18:26
Tacokjøttdeig og kokt nykål...har dilla på nykål for tiden..
Asparges med bacon. Får ikke lønn før på fredag, så er på sparebudsjett og spiser alt jeg har i skapet for tiden :P
Biff med salat og blomkål- og brokkoligrateng :)
http://i1262.photobucket.com/albums/ii615/wilja22/4538489c.jpg
Naaam, mange gode middager her - som alltid :)
Her har vi hatt Marellas tacolapper med karbonade og salat til!
Jordbær?? :snill:
Jordbærmiddag er godt:D
Jordbær?? :snill:
Jordbærmiddag er godt:D
- spesielt godt sammen med champagne ;)
- spesielt godt sammen med champagne ;)
Champagne er ikke min greie.
Søt hvitvin og bobblebad passer bedre til Jordbærmiddag:D
Champagne er ikke min greie.
Søt hvitvin og bobblebad passer bedre til Jordbærmiddag:D
Kan godt ta begge deler jeg :p uten problemer :D
Kan godt ta begge deler jeg :p uten problemer :D
Mee too:D
Mee too:D
:ja: Enig! Nå har ikke vi boblebad, funker det like bra med dusj? :rolleyes:
Men søt hvitvin og sjampis har vi. Sjampisen fikk vi av Vebjørn Sand så det er nok godkjente bobler. :p
Men søt hvitvin og sjampis har vi. Sjampisen fikk vi av Vebjørn Sand så det er nok godkjente bobler. :p
Med sjampis fra Vegard Sand - ville jeg tro man greier seg leeenge med dusjen. Har bobler nok da ;)
Med sjampis fra Vegard Sand - ville jeg tro man greier seg leeenge med dusjen. Har bobler nok da ;)
Hvem er Vegard Sand:p
Hvem er Vegard Sand:p
Aner ikke jeg - tok bare en sjanse på at det var en eller annen sprudlende kar :p
Aner ikke jeg - tok bare en sjanse på at det var en eller annen sprudlende kar :p
:lol:
I dag ble det en kebab take away, men kun salat uten mais og kjøtt samt dressing. Ble stapp mett.
Skavet reinsdyr med linfrøolje, mandelsmør og peanøttsmør + edamerost. 13 g tagatosesjokolade til dessert.
Lurer illeeee på om jeg skal spise laks med blomkålmos, eller om jeg skal prøve å lage pizza med det nye glutenmelet mitt.. Hmmmmmmmm.
Marinert og krydret kyllingfilet i stekepose, og sellerirotmos :)
Jeg pleier og si at fine folk har sjampis mens de sitter henslengt i boblebadet med perfekt makeup og ikke sviskefingre, mens vi vanlige dødelige kan finne på og supe ned på noe mens vi står i dusjen, med rosa skinn og makeup på halv sju :D
Jeg pleier og si at fine folk har sjampis mens de sitter henslengt i boblebadet med perfekt makeup og ikke sviskefingre, mens vi vanlige dødelige kan finne på og supe ned på noe mens vi står i dusjen, med rosa skinn og makeup på halv sju :D
:lol: :lol: Ler godt!
Marinert og krydret kyllingfilet i stekepose, og sellerirotmos :)
Dette ble veldig godt :)
:lol: :lol: Ler godt!
Hi hi hi :lol::lol:
Eggerøre og røkt laks, og et par blader salat. Litt på farten i dag!
Lurer illeeee på om jeg skal spise laks med blomkålmos, eller om jeg skal prøve å lage pizza med det nye glutenmelet mitt.. Hmmmmmmmm.
Hva ble det til?
Jeg har kjempa med en seigliva skallebank i hele dag, så middagen ble både enkel og ikke fullt så lavkarbo som vanlig (men jeg hadde et par kyllinglår fra i går til meg selv :D).
Jeg kokte rett og slett pølser og fullkornspasta og frosne grønsaker....:rolleyes:
Da frigjorde jeg energi til og lage en salat til frokost/lunsj i morgen, og i stekeovnen står det nå proteinbrød og steker.
Jeg har spist ost til middag. Det er kommet en grillost på markedet og den er nydelig!
Middag: Fløte/creme fraiche-gratinert sellerirot og chiligrill, dessert: vaniljekrem med varme bringebær.... mmmmmmmmm :sikle:
Inntatt på terrassen, i nydelig sol :)
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s320x320/556917_388323107873534_100000875445256_1066834_353 362120_n.jpg
Ble ikkeno middag i dag, kokt egg på tur:)
Ble ikkeno middag i dag, kokt egg på tur:)
Ikke så farlig:) turen er også viktig;):)
Skal på kveldsvakt i kveld, så tar i den anledningen en 24-timersfaste. Blir glutenmelspizza til lunch/middag før jeg drar på jobb!:)
Har en kjøttdeig liggende så jeg tenkte å prøve å lage hamburgere, med salat og annet godt :)
Skal teste ut karbonadeoppskrifter til konfirmasjonen - så suprise, suprise, det blir karbonader og blomkålmos :)
Det blir kokt laks, agurksalat & rømme, med brokkoli og blomkålbuketter til
Må bare en tur på butikken...
Uerfilet
stekt i ovnen, med godt med chedarost på :)
Stappmett av sellerirot fries og meeget spicy biffstrimler. LCHF-junkfood er den beste junkfooden!
Uerfilet
stekt i ovnen, med godt med chedarost på :)
:sikle: Stekt uer er vanvittig godt! Takk for tips!
Har du prøvd å steike småuer på samme vis som du steiker sild? Nydelig det også.
Kyllingfilet, Fløte sellerirot gratinert, brokkoli og blomkål. Skikkelig god den gratengen! :D
http://i1262.photobucket.com/albums/ii615/wilja22/678af602.jpg
Ble hamburger med ost og bacon ja! Dæven døtte dette var godt! :D
salat med port salut og påleggslaks med tahini og linfrøolje over
Jeg har spist ost til middag. Det er kommet en grillost på markedet og den er nydelig!
Det var ikke grillosten sambo grilla til meg i går... Det var ei tykk skive sveitserost! Mannfolk! :lol:
Kylling og stekte grønnsaker;)
I dag har jeg spist pepperbiff på Egon med dameklubben. Nammenam :)
Jeg bestilte full pakke, men orket bare halve biffen og litt av grønnsakene. Hvem trenger å spise så masse så lenge det finnes god rødvin? hi hi
I dag har jeg spist pepperbiff på Egon med dameklubben. Nammenam :)
Jeg bestilte full pakke, men orket bare halve biffen og litt av grønnsakene. Hvem trenger å spise så masse så lenge det finnes god rødvin? hi hi
Vinen er det beste! :full:
I dag blir det chicken tikka masala. Det er jo så fryktelig lenge siden sist. :p
Suppe kokt på pinnekjøtt. Massevis av grønnsaker oppi; sellerirot, kålrot, hodekål, purre, brokkoli, løk, litt gulrøtter og et par poteter siden de jevner så fiiint. :sikle:
Kommer til å ha suppe i en uke fremover...:p
Moussaka (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2011/09/moussaka-lavkarbo.html) :sikle:
Kyllingfileer og masse grønnsaksmos :)
Pirog med 30 karber :eek:! Men jeg har spist så lite i dag at jeg gleder meg noe vanvittig! :sikle:
hvis jeg får sparket meg back og faktisk lager mat, så blir det burger med ost, bacon og salat...
Her ble det reinsdyr, sopp, bacon i rømmesaus, sellerimos og selvsagt masse grønnsaker.
Runes Fiskesnuppe :)
Man tager fiskekraft som man kokte dagen forut. Koker denne, og tilsetter litt hvitvin, fløte, en god dæsj tørket, grovmalt chili, en skvett tabasco, en charlottlauk.
Heri tilsettes litt Uer, litt sei, utykke røkelaks, en klype salt nypillede reker og en god dusk finhakket persille.
Det er Sundt med suppe.
(Balle Klorin)
.
Runes Fiskesnuppe :)
Man tager fiskekraft som man kokte dagen forut. Koker denne, og tilsetter litt hvitvin, fløte, en god dæsj tørket, grovmalt chili, en skvett tabasco, en charlottlauk.
Heri tilsettes litt Uer, litt sei, utykke røkelaks, en klype salt nypillede reker og en god dusk finhakket persille.
Det er Sundt med suppe.
(Balle Klorin)
.
Fiskesnuppe:D
Fiskesnuppe:D
Ja, det heter Fiskesnuppe.
:D:D:D
Det var nok tikka masala til i dag også. :D
Kona laga superduper viltskavgryte med blondkålmos til.
Jeg er mett!!!
Tomatsuppe med kjøttdeig og egg:)
Kona laga superduper viltskavgryte med blondkålmos til.
Jeg er mett!!!
Her blir det skikkelig enkelt i dag....jeg har funnet ei ny hekleoppskrift :rodme:
Blir ovnstekte koteletter med masse grønnsaker og fløte + en rotmos av både selleri, kålrot og gulrot.
Rett før jeg glemte hele middagen i dag :eek:
reker fra i går... pus likte dem veldig godt.
Lazy Sunday her, så her ble det eggerøre og røkt laks.
Vi har vært i konfirmasjon, og der fikk vi servert grillmat:
Indrefilet av hjort og okse, sataymarinert kyllingspyd, scampi, laks og alt mulig godt tilbehør, etterfulgt av brownie med is. Og deretter kaker!
Jeg er stappmett :D
Back on track i morgen, ja.....:o
Har allerede starta på morgendagens middag.
2 Kg med svinekotteletter, er utbeinet og strimlet. Ligger nu og marinerer i litt sweet chillisaus. I morgen blir det Wok Suprize :)
Nordmørsloppa
13-05-12, 20:08
Sein middag som mekkes sammen i øyeblikket.
200g laks
200g sei
1dl rapsolje
3egg
krydder etter behov
alt smøljes sammen i kjøttkvern og deretter lager små fiskekarbiser..
stekes i rapsolje
Tilbehør: Løk(masse!) og avokado i terninger
100% paleo, og 150% nam nam! :D
Lager du sweet chilli selv, Runegutt? :) Bare lurer for det synes jeg er så utrolig godt, men den man får kjøpt er jo nesten rent sukker, så ser litt etter alternativer :o
Ja, det er sukker i søt chilli, men det er helt minimalte megder du får i deg, hvis du tørker av kjøttet før du steker det :)
Dette får meg ikke ut av ketose, og gjør null utslag på blodsukkermåleren
Lager du sweet chilli selv, Runegutt? :) Bare lurer for det synes jeg er så utrolig godt, men den man får kjøpt er jo nesten rent sukker, så ser litt etter alternativer :o
Forøvrig er det stor varians på sukkerinnholdet på disse. Kjøper du den sterkeste du finner på en invandrerbutikk, så bruker du myyyyye mindre, men får all smaken.
Jeg er FOR invandring, fordi våre nye landsmenn har med seg så mye spennende mat :)
Ja, det er sukker i søt chilli, men det er helt minimalte megder du får i deg, hvis du tørker av kjøttet før du steker det :)
Dette får meg ikke ut av ketose, og gjør null utslag på blodsukkermåleren
Jeg har funnet en sukkerfri sweetchili (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40923)!
Jeg har funnet en sukkerfri sweetchili (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40923)!
OIOIOI :w00t:
Gjett om jeg skal ut å lete! :lol:
Om jeg ikke finner, så kom jeg på at jeg har jo ei 'ste'mor som er thai som spiser chilli som det var isbiter, hun vet nok hvordan man både lager det og evt får tak i det (evt sende fra thailand)!
3 Kokte egg i dag, matlei.com:p
Jeg fant denne her her (http://www.templeofthai.com/food/sauces/sweet-chili-sauce-5140000510.php) Kanskje jeg bestiller den :)
Nakkekotelett, grønnsaksmos, skivede tomater og en god sjysaus til
Yummi - det ble godt!
Blir sein trening på meg i dag, så da dropper jeg middag. Blir noen knekkebrød med makrell i tomat etter trening.:)
Her blir det wok med strimla svinekjøtt, masse, masse grønnsaker, en dasj østersaus og så fløte over
Chiliburger (fra findus) med ost, bacon og salat. Ble mye burger i det siste visst. men, men godt og lite karber so why the hell not :D Savnet chili også som vi nevte tidligere her, så denne var skikkelig god!
Karbonader (Igjen - tester oppskrift til konfen) :)
Karbonader (Igjen - tester oppskrift til konfen) :)
:lol: Du blir vel dritlei alt av karbonader før konfen er overstått!
:lol: Du blir vel dritlei alt av karbonader før konfen er overstått!
Antagelig ;) Men, dagens ble ganske så gode, så jeg tror testingen er over nå :D
Antagelig ;) Men, dagens ble ganske så gode, så jeg tror testingen er over nå :D
:spent: Hva ble oppskriften?
:spent: Hva ble oppskriften?
Brukte 800 g karbonadedeig, 1/2 dl vann, 1 egg, 1 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts hot chili, 1/4 ts hvitløkspulver, 1/4 stor løk.
Brukte sånne kryddermål, og da er en ts myyyye mer enn en ts hvis jeg bruker teskjeene mine til å måle.
Neste gang skal jeg ikke hakke løken, men kjøre den i hakkebollen til stavmikseren. Kanskje en liten tanke mer pepper og hot chili også :D
Nordmørsloppa
14-05-12, 21:24
Salat, av:
Kyllingfilet
avokado
plommetomat( de beste og saftigste!)
rødløk¨
issalat
rød, grønn og gul paprika
granityr av olivenonje og krydder
Yammy! :p
Brukte 800 g karbonadedeig, 1/2 dl vann, 1 egg, 1 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts hot chili, 1/4 ts hvitløkspulver, 1/4 stor løk.
Brukte sånne kryddermål, og da er en ts myyyye mer enn en ts hvis jeg bruker teskjeene mine til å måle.
Neste gang skal jeg ikke hakke løken, men kjøre den i hakkebollen til stavmikseren. Kanskje en liten tanke mer pepper og hot chili også :D
:sikle: Jeg skal prøve, bare at jeg skal ha kariannepepper oppi i stedet for chili! Jeg pleier mose løken til en flytende gugge for ungene liker ikke disse løkbitene i karber. :rolleyes:
Skal lage i morgen! Takk for oppskrift!
Det var linse suppe med kjøtt:)
:sikle: Jeg skal prøve, bare at jeg skal ha kariannepepper oppi i stedet for chili! Jeg pleier mose løken til en flytende gugge for ungene liker ikke disse løkbitene i karber. :rolleyes:
Skal lage i morgen! Takk for oppskrift!
Kariannepepper er mye sterkere enn den hotte chilien da, så bare pass på :p Jepp, most løk er det jeg skal gå for også, og da øker jeg løkmenden litt også.
Kariannepepper er mye sterkere enn den hotte chilien da, så bare pass på :p Jepp, most løk er det jeg skal gå for også, og da øker jeg løkmenden litt også.
:sikle: Det er slik jeg snikinnfører hvitløk i maten. Sambo liker ikke hvitløk! :eek: Snikløkering. :ja:
Neste gang skal jeg ikke hakke løken, men kjøre den i hakkebollen til stavmikseren. :D
Jeg river løken (på det fineste på rivjernet) når jeg lager kjøttboller. Da blir det ingen biter, men man får den gode smaken. (Passer på å ha det under kjøkkenvifta når jeg river, så ikke tårene renner. :D)
Nordmørsloppa
15-05-12, 07:21
siden jeg ikke følger vanlig frokost, middag,lunch ,kvelds-tider ..så blir det som regen 2-3 "middagsmåltider" :p men kommer an på når jeg/om jeg blir sulten:)
I dag blir det stekt laks, med masse løk, brokkoli og blomkål
dessert: Gresk Yogurt( prøver å tilbakeføre noen melkeprodukter..) med hakka pistasjnøtter, 86%premium sjokolade, tørkede gojibær og tørkede mango biter. Med fryste blåbær og kirsebær som får en lunk i microen...alt blandes sammen med en dæsj øko. honning:D
Gleder meg!
siden jeg ikke følger vanlig frokost, middag,lunch ,kvelds-tider ..så blir det som regen 2-3 "middagsmåltider" :p men kommer an på når jeg/om jeg blir sulten:)
I dag blir det stekt laks, med masse løk, brokkoli og blomkål
dessert: Gresk Yogurt( prøver å tilbakeføre noen melkeprodukter..) med hakka pistasjnøtter, 86%premium sjokolade, tørkede gojibær og tørkede mango biter. Med fryste blåbær og kirsebær som får en lunk i microen...alt blandes sammen med en dæsj øko. honning:D
Gleder meg!
Tips til youghurten: den er nydelig med kokosmasse og hakkede nøtter + honning. Da får man inn mer fett også. ;)
Nordmørsloppa
15-05-12, 08:27
Tips til youghurten: den er nydelig med kokosmasse og hakkede nøtter + honning. Da får man inn mer fett også. ;)
nice! kokkosmasse har jeg, så da bir det det også :D
lille_trille
15-05-12, 13:35
Stekt kjøtt og grønnsakgrateng.
Det ble nakkekoteletter i dag også, med sellerirotmos, saus og tomatskiver
Vok i dag også.
Strimla koteletter, marinert i søt chili
Spinat
Sopp
Hvitløk
Charlottløk
Chilli
Paprika
Torsk, ertepuré og spekeskinke:)
Ett eller annet med kyllingfillet. Men hva? :rolleyes:
Nakkekotletter eller blomkplsuppe.......
Rotihop. Karbonadedeig, mye squash, champignon, litt pesto, tomat, soltørket tomat, rødløk og paprika. Ble snadder da.
I dag blei det kjøttboller av kyllingkjøttdeig,paprika,hvitløk og rømme. Sammen med fløtesaus og grønnsaker var det bare nydelig.
Eg har ei form i ovnen med sellerirot, løk, paprika, brokkoli, blomkål, kvitløk som gratineres i fløte/creme fraiche. Skal spisese sammen med kvitløkspølser :D
Svinesteik med masse woka grønnsaker
Ost... Har ikke matlyst. :eek:
Kokt torsk med brokkoli :)
Sent ute... Men det blir kyllingfilet bakt i ovnen med urter. Og det obligatoriske grøntforet. :p
I dag ble det nok brudd på ketosen, men det ble ferdiglaget suppe. Indisk linsesuppe, ca 30g karbo for 1 posjon (4dl).
Nordmørsloppa
15-05-12, 20:44
stekt laks
bacon i strimler stekt med rødløk og hvitløk
salat av paprika(grønn,rød,gul), agurk, issalat og tomat
dressing/remulade av majones, tyrkisk yogurt , sukrin og majones
detta var steike godt! :D
tunfiskrøre av majones, rødløk og rømme. salat av pitte litt isberg, litt ruccola, tomat, sukkererter, agurk og paprika. olivenolje på.
Her hadde vi tacosalat som ble smådrukna i hjemmelaget guacamole :)
Nordmørsloppa
16-05-12, 07:57
I dag blir det en fantastisk reprise fra gårsdagens---:p
Laks
Løk, baconstrimler og hvitløk stekt i eget fett
salat av grøn/gul/rød paprika, purre, issalat og plomme tomat.
Jalapenos
Remulade/dressing av tyrkisk ypgurt, majones og dijonsennep+ 1 ss sukrin.
Dette var så godt, at vi rett og slett måtte ha det i dag også...
Svinekoteletter med blomkål grateng tenker jeg :)
Kylling i kål, med godt med smør :)
Kyllingkjøttpudding med grønnsaker.
Kjøttdeigsuppe.
Våkna i morges og bare kjente at i dag må jeg ha suppe til midag.
Elsker suppe :D
Hjemmelaget karbonader med grønnsaker:)
Usikker på i dag, de andre spiser frossenpizza og jeg lager meg noe annet digg, med kokt laks og masse grønnsaker tipper jeg.
I går hadde vi kokt torsk, eggesmør og kokte grønnsaker (blomkål, brokkoli og gulerøtter) til.
Svinestrimler, nykål, litt diverse grønnsaker osv. Rotihop :D
Det ble stekte Tulip-burgere med issalat rundt. Veldig godt :)
Stekt og godt krydra karbonadedeig og grønnsaker i full fart, har jobba i hagen i 12 timer i dag:)
Ble visst ingenting her. Kom meg til lunsj, og så fikk jeg ikke tid til å spise resten av dagen, før nå :o Så da blir det koteletter til 17.mai middag i stedenfor! :heia:
I dag blir det squashlasagne her i huset.
Tenkte jeg skulle lage noen rundstykker til + lage en salat.
Til dessert blir det helt enkelt moccakake (tror aldri gjengen min blir lei av den :rolleyes:)
Ingen spesiell middag. Men lager middag/kvelds i 17 mai stil. Eggerøre, røykelaks, spekeskinke, hamburgerrygg, salat :)
Har vore på kafe og spist biffsnadder med rømmesaus og masse grønt :)
No holder eg på med desserten heime :D
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/403476_392186487487196_100000875445256_1077484_807 263615_n.jpg
Vi har spist grilla kylling med ris og salat. Servert på pappfat, med tilhørende plastbestikk og pepsimaxbox. Det skal være lettvindt på 17. mai. :ja:
Vi hadde familien på koldtbord:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.