View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Har dilla på stekt torsk for tiden. I dag med diverse grønnsaker, salat, hjemmelaga tzatsiki og fetaost.
Har dilla på stekt torsk for tiden. I dag med diverse grønnsaker, salat, hjemmelaga tzatsiki og fetaost.
Tror du har fått dilla på gresk mat også, jeg. ;)
I dag blir det kyllingfillet marinert i tacosaus, hvitløk og tacokrydder. Den skal grilles med grønne saker til. :ja:
Tror du har fått dilla på gresk mat også, jeg. ;)
I dag blir det kyllingfillet marinert i tacosaus, hvitløk og tacokrydder. Den skal grilles med grønne saker til. :ja:
Ja, den greske maten klarer jeg ikke å gi slipp på. Har jo med meg så mye greske krydderier for å lage både det ene og det andre også. Jeg tror jeg kunne levd på greske salater og blitt vegetarianer egentlig! Men fisk må jeg ha.
Her knuste jeg frisk oregano, basilikum, koriander, hvitløk, sitronskall, sitronsaft, 1/2 pære, olivenolje, salt og 5-pepper med stavmixeren og smurde ca halvparten av dette på svinekoteletter (begge sider), hadde de fire kotelettene i ildfast form og stekte dem ca 5 minutt på 200 grader.
Snudde dem og hadde over 3 tomater i båter, 1/2 agurk i biter, 3 biter frossen spinat, 1 kartong fløte rørt ut sammen med resten av marinaden, og så stekte jeg det videre i stekeovnen cirka ett kvarter-tjue minutt til ferdig.
Serverte det med rotmos og dampa grønnsaker.
Var kjempegodt.
Sønnen som dikta isammen denne oppskrifta, jeg var bare arbeidskraften:rolleyes:
Strimla svinefilet marinert i olje, hvitløk og peppermix. Med de obligatoriske grønne sakene.
Strimla svinefilet marinert
Det går liiitt fort noen ganger, jeg leste strimla marsvinsfilet...
:eek: Nei, fyameg! :lol:
I Peru hadde ikke det vært helt utenkelig. :)
:confused: Så kjapp du er:pmen det skjer meg også:D
Kyllingfile med stekte grønnsaker:)
Salat, laks og olivenolje.
Laks med blomkålmos og salat:)
Tacomarinert kyllingfillet, kål og rødløk.
Blir entrecote med urtesmør, grønnsakspuré og oppskåret tomat ved siden av
I dag hadde vi veldig sen middag.
Stekte ytrefilet av svin og lot den surre med fløte over. Dampa kålrot og gulrot med paprika og revet sitronskall over + blackeye bean salat.
Smakte godt sammen.
Løksuppe med grilla kylling og fullkornsnudler.
Woka scampi, torsk, laks, biff, kyllingfilet og masse grønnsaker.
Lettvint og veldig godt.
Laks, aspargesbønner, fetaost, tomat, soltørka tomat, agurk, paprika. Sitronpepper!
Fiskeburgere med grønnsaksbuketter til
Enkel sommermat her i huset...
Samme som i går, Chili Texas Style. Men i dag med sellerirotmos til. :)
Blir kyllingbryst med gratinert blomkål, paprika og bacon til. Kanskje noen brekkebønner også.
Samma som i går, her også! Løksuppe, fullkornsnudler, grilla kylling, ost.:sikle:
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:)
Siden formen er på bunn i dag, bestemte jeg meg for og konsentrere meg om middagen og ikke tenke på andre gjøremål.
Jeg fylte kyllingfileter med bacon og ridderost og marinerte det hele i en marinade av kokosolje, knust mango, frisk oregano og en liten dash sesamolje.
Filetene ble så stekt lett på begge sider, lagt i ildfast form sammen med en hel haug forskjellige grønnsaker (a la nå rydder vi kjøleskapet) dekket av aromasopp i skiver og så tømte jeg over organisk kyllingbuljong og 1 box creme fraiche.
Står i ovnen enda, men det lukter himmelsk:D
I dag ble det ei slags kjøttdeigsuppe modifisert etter kjøleskapsinnhold og kresne ganer:rolleyes:
Sommerkotelett med kål.løk og to ss potetsalat. :)
I dag ble det skikkelig "hybelmat": suppekjøttboller, ternet paprika og tomat, litt morrpølse, en neve ost og ajvar. Et par minutter i microen... "Yumm"
Grilla kylling og masse salat;)
Har vært i byen i dag (21 mil herfra), og kom nettopp hjem, våt og kald.
Da passer det perfekt og smelle sammen noe reinsdyrskav og kantareller i fløtesaus og dampe grønnsaker
Har vært i byen i dag (21 mil herfra), og kom nettopp hjem, våt og kald.
Da passer det perfekt og smelle sammen noe reinsdyrskav og kantareller i fløtesaus og dampe grønnsaker
Jeg har aldri smakt reinsdyr. Men det hørtes godt ut. :)
Her ble det tacokyllingfilet meg kål og løk til.
Jeg har aldri smakt reinsdyr. Men det hørtes godt ut. :)
Her ble det tacokyllingfilet meg kål og løk til.
Da anbefaler jeg deg og prøve det!
I dag hadde jeg bare reinsdyrskav fra frysedisken, surrer det i jerngryta sammen med løk, bacon og sopp. Tømmer over like deler rømme og fløte, peprer, har i tyttebær og ei skive geitost (vet den har karber, men det smaker så godt i viltsaus). Lar det surre i cirka 15 minutt og så er det fest i stua:D
Fylt paprika med rucculasalat ved siden av.
Mors hjemmelaga tomatsuppe.
I dag blir det spicy laksesuppe med kokosmelk igjen.
Minsten min var ikke hjemme på bursdagen sin, men i dag feirer vi ham.
Han har selv bestemt menyen
Lunsj: omelett med røkelaks, friske urter og jarlsbergost.
Middag: Helstekt lammelår gnidd inn med hvitløk og rosmarin, rødvinsaus, dampa grønnsaker og nypotet
Kaker
Rullekake med bringebærkrem og fyll av ananas, mango og revet 70 % sjokolade
+
Black Sunday
Tror vi alle blir veeeldig mette i dag:D
I dag blir det kyllingfilet med stor salat og rømmedressing.
Her ble det rester fra i går, men siden det var litt lite, stekte jeg noen marinerte kalkunfileter sammen med sopp og kokte selvsagt masse nye grønnsaker.
Fjokk og jeg har vært alene, så vi har hatt det veldig lettvint denne uken. Rettene jeg har lagt varer som regel i tre dager når det bare er oss to. I dag be det Gølpølser med blomkålmos til.
I går: moussaka! Yum! I dag blir det nok rester :)
Egentlig skulle jeg lage kyllingsuppe, men siden jeg ikke er helt i støtet så blir det bare stekt kyllingkjøttdeig med hamburgerkrydder. Kål og løk ved siden av. :cool:
Langtidsstekt gnyllik! Den ble bare SÅ saftig og god! Servert med ris til dem som ville ha og salat. :sikle:
I går: moussaka! Yum! I dag blir det nok rester :)
Ble laks og salat og fetaost i dag istedet. Moussakaen er fryst ned og blir middag i uken en gang :)
Enkel middag: Eggerøre & røkelaks
Wok på svinekjøtt, paprika og løk (til-overs-grillspyd) servert med guacamole, hummus og aioli. Restefest.
Kyllingsuppe
Jeg også. :D
Ble wok og chilli-pølser :D
Grilla tørrfisk med aioli, blomkål, stekt sopp og et kokt egg! :sikle:
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:D
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:D
mmm.. jeg skal også lage det denne uka.
Hva slags kjøtt brukte du? Jeg ser for meg noe litt fett oksekjøtt, som bibringe eller høyrygg. Deilig og kraftig.
i dag blir det braissert oksebringe.
Kjøpte fårefilet i går.. Lurer på om det er noe særlig? Tenkte servere med ovnsbakt brokkoli, gulrot, potet, squash osv også kanskje en rødvinssaus? Eller blir det helt feil?
indrefileet av brasiliansk ungmø servert med bakte grønnsaker og rødvinssjy. Har virkelig fått sansen for kalvekjøtt i det siste.
Kjøpte fårefilet i går.. Lurer på om det er noe særlig? Tenkte servere med ovnsbakt brokkoli, gulrot, potet, squash osv også kanskje en rødvinssaus? Eller blir det helt feil?
Er det lammefilet?
Uansett, høres snasen ut. Ville brukt en del rosmarin og timian på tilbehøret, og i hvertfal i sausen. En god rødvinssaus med snert av timian, rosmarin og hvitløk blir snasent tror jeg
Her skal jeg ha soppsuppe og burgere. Kanskje en merkelig kombinasjon, men gjengen min har ønska seg burgere med hjemmelaget brød til ei stund, men det blir for mange karber for min skrott, og derfor blir det soppsuppe til meg + de som får lyst på.
Er det lammefilet?
Uansett, høres snasen ut. Ville brukt en del rosmarin og timian på tilbehøret, og i hvertfal i sausen. En god rødvinssaus med snert av timian, rosmarin og hvitløk blir snasent tror jeg
Vet ikke? Lammefilet heter vel lammefilet, ikke fårefilet? Ser for meg smak av gammal sau.:p
Eh, jordbær med kokosfløte. Apetittfravær!
Eh, jordbær med kokosfløte. Apetittfravær!
Apropos kokos. Jeg har sett at de selger noe som kalles kokosmelk (jeg trodde alt var kokosmelk) og noe som kalles kokoskrem, hva er forskjellen??
Apropos kokos. Jeg har sett at de selger noe som kalles kokosmelk (jeg trodde alt var kokosmelk) og noe som kalles kokoskrem, hva er forskjellen??
Kokoskrem=kokosfløte, tykkere med høyere fettinnhold, som regel. :) (Og noen setter bare vanlig kokosmelk i kjøleskapet og kaller det som stivner separat fra vannet for "kokosfløte", men det blir vel omtrent det samme...)
Kokoskrem=kokosfløte, tykkere med høyere fettinnhold, som regel. :) (Og noen setter bare vanlig kokosmelk i kjøleskapet og kaller det som stivner separat fra vannet for "kokosfløte", men det blir vel omtrent det samme...)
Takk for svar! Da blir det kokoskrem heretter. :ja:
Stekt torsk og wokgrønnsaker, olivenolje og sukkerfri sweet chilidressing.
Spicy laksesuppe igjen. Denne gangen med brokkoli og blomkål som grønnsaker.
Det var faktisk ganske godt. Smakte litt som fårepølse. Naturlig nok.:p
Kyllingfile og spinatstuing:)
Det blir tyrkiske kjøttboller i dag også. :D
Stekte fiskekaker med
smør-stekte grønsaker til :)
Kyllingfillet marinert i tomat, hvitløk og urter. Stekt i ovn, med fløtegratinert sellerirot til. :)
Blir nok tunfisksalat, tenker jeg.
I kveld blir det kyllinglår og kyllingvinger, etter jentungens ønske. Må finne på noe OK tilbehør. Begynner å bli mektig lei av blanda salat.....
Fortsetter med tiltaksløs-middag... omelelett med bacon, denne gangen. :cool:
Fiskeburgere nå igjen. Har dilla. Er så enkelt og greit.
I kveld blir det gresk aften med et par venninner. Blir vegetarmoussaka med salat. Gleder meg veldig til å prøve den. Lavkarbo blir det selvsagt også :)
Kjøttsuppe! Fant oksebog til halv pris på butikken, og tilføyde en liten sellerirot, persille, persillerot og purre... og en slant jacobs oksekraft. Trenger vel en time til i gryta. :cool:
Ble en kjapp porsjon egg & bacon
:spisesnakHar hatt ostegratinert blomkål med bacon. Kjempegodt! Eneste gangene jeg får ungene til å spise blomkål.
Stekte nakkekoteletter, blomkålmos og salat :sikle:
Ett eller annet med auberginterninger, brokkoli, paprika og svinsestek.... *tømme kjøleskapet*
I dag hadde jeg teflonhjerne de lux;
skulle woke restene av gristeika, masse grønnsaker + woke ris med egg og reker til de som kan spise det. Sausen varmet jeg ved siden av.
Av en eller annen grunn ble kjøttet woket sammen med egg, grønnsakene med reker og risen for seg selv :rolleyes:
Ble godt for det, men det var liksom ikke slik jeg hadde planlagt det....:D
Det ble bacon i biter, 1/2 ternet aubergin, 1/2 ternet paprika, 1/2 rødløk i biter - dette stekt i panne i baconfett. Til sist hivet jeg oppi noen biter sukkererter og 1/2 ternet grønt eple. Servert med dampet brokkoli & smør.
Janeymaleney
10-08-12, 22:43
Laks med hvitløk og chili,i ovn sammen med champignon og squash som fikk en dæsj rømme på slutten. Blomkålmos til. Nam!
Gjøre det enkelt i dag. :) Strimlet skinkebiff marinert i olje, hvitløk og peeppermix. Men kål og løk ved siden av.
Indrefilet av okse med stekte brokkolitopper, bakt tomat, peppersjysaus og urtesmør.
helstekt kylling, på Lavkarbohverdag (http://lavkarbohverdag.com) sin måte :)
krydra kjøttboller i tomatsaus med masse frisk oregano, blomkål og broccoligrateng med bacon + blackeyebeansalat
Tar noe lavkarbobrød med ost på, jeg.. Mannen er på fisketur.
Liknende gårsdsagen: bacon i biter, aubergin i terninger, rødløk, sukkererter, paprika og oppvarmet brokkoli samt et par stekte cherrytomater. Enkelt og greit.
Kan si allerede nå hva jeg skal ha som søndagsmiddag: blåkveite med kålstuing!
Hadde min spicy og enkle fiskesuppe. Falt i smak hos liten og stor..... Jaja både han på 15 og han på 39.
Grillet, krydret kyllingfillet og fløtegratinert sellerirot.
Yngstedatter skal lage kylling-wok! :)
Stekt salmalaks med agurksalat, sursøt rømme og dampet blomkål.
Stekt salmalaks med agurksalat, sursøt rømme og dampet blomkål.
Hvordan lager du "sursøt rømme"? Det hørtes godt ut! :)
Hvordan lager du "sursøt rømme"? Det hørtes godt ut! :)
Det er veldig godt! :sikle:
Jeg fikk oppskrifta på Peppes Pizza en gang for lenge siden for denne rømmedressingen er nydelig på pizza også.
1 boks rømme i en ny skål
0,5 dl surmelk
Sitronsaft/eddik
Sukker til passe søtt (jeg bruker splenda)
Litt salt og pepper
Sennep (bare bittelitt eller ingenting, ikke så nødvendig)
Når jeg har har jeg i tillegg litt saft fra et glass syltet rødbeter, rømmedressingen blir da roooosa og fin.
Men når jeg lager den enkle kjappe varianten er det rett og slett bare rømme, sitronsaft, sukker, salt og pepper. :p
Men nå har jeg endret middagen. Ungene skal få laksen mens jeg skal lage fransk løksuppe! :sikle: Har litt igjen av rødvinen fra i går så den skal få slumpe nedi suppa. Maaaaaassssse jarlsberg og parmesan på toppen. :sikle:
Det ble en lun salat med resten av auberginen, rødløken, paprika, neper, småsalat, soltørket tomat, fersk, stekt tomat, et par skiver skinkestek og litt fetaost. Bør ha fått i meg en bra porsjon antioksidanter i dag iallfall. :)
Janeymaleney
13-08-12, 00:07
Pizza med massse ost,tomat,soltørket tomat,rødløk,skinke og fersk basilikum. Veldig godt!! Hvertfall etter en lang fjelltur med litt for lite mat i sekken...
Resten av ovnsstekt, crispy sellerirot fra i går - med en slags chorizopølse-stroganoff på slump, tenker jeg!
Stekt torsk( i ovnen), stekt bacon oppå, liten råkostsalat og litt saus av ett eller annet slag. Mann og sønn får poteter ved siden av:-)
Har hatt skinke med soppstuing av dagens sjølplukka sopp:D
Pepper-entrecote, rotmos av sellerirot, søtpotet, peppererrot kålrot og persillerot, saus og stor grønn salat med dressing
Eggerøre, cottage cheese og skinke. Jippi.
Grilla kylling med kål, løk og peppersaus.
Kyllingfile,blomkålmos,brokkoli:)
Det blir tyrkiske kjøttboller med tomatsaus og med rømme istedenfor matyoghurt. Fant oppskriften her i dag, og måtte selvsagt prøve den.
Grillet Arlaost med sknkesalat :sikle:
Det ble stekt torsk, salat og youghurtdressing.
Ble chilli-pølse med wok grønnsaker :D
Gubben lagde tacosuppe på mandag, sså det blir det i dag også. :) Selv om den kanskje blei litt i sterkeste laget. (Og jeg liker det sterkt. :p)
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:)
Nakkekotelett og brokkoli!
Svinekoteletter med ovnsstekt squash, aubergine, løk og paprika.
LittForTung
16-08-12, 18:47
Ovnsbakt laks og blomkålpure m/masse smør!! Nam :D
Woket kylling, brokkoli, blomkål, paprika og saus av kokosmelk.
teleslynga
16-08-12, 19:31
Mannen grillet kveite, laks og steinbit og masse grønnsaker i dag, helt deilig!
Veslas thai-gryte http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=615&pictureid=3374
:sikle:
Laks stekt i ovn, og diverse grønnsaker :)
Å, i dag ble det gammeldags, hjemmelgaet pizza...:o veldig godt, men ikke bra...
Janeymaleney
16-08-12, 22:31
I dag ble det en slags variant av "Shepards pai"
Kjøttdeig (svin og okse) med tomatsaus,fløte,løk,squash og broccoli. Blomkålmos på toppet,gratinert med ost :D
Kjempegodt,spiste litt for mye... :rolleyes:
Å, i dag ble det gammeldags, hjemmelgaet pizza...:o veldig godt, men ikke bra...
Har du prød f.eks Adams pizzzabunn? Jeg synes den er god og den er enkel å lage. Da kan du nyte pizzzaen til fulle. :D
Taco med skjell av jalapeno-ost :) Nam!
woka svinekjøtt med CF saus og woka grønnsaker
Fiskesuppe :spisesnak
http://i489.photobucket.com/albums/rr251/Tirill1/IMG_9454.jpg
Lørdagssnadderet blir: ildfast form med noe som kommer til å minne mye om lasagne oppi.
lamikål :w00t: :w00t: :sikle:
Tyrkiske kjøttboller, kål og løk. :)
LittForTung
18-08-12, 16:20
Wienerpølser med rekesalat!! :)
Gjøre det enkelt innimellom når ungene får lørdagsgrøten sin.... ;)
I dag blir det grillet kylling med olivenolje, oregano, hvitløkspulver og smeltet brie oppå med salat og tzatziki. Boller og jordbær-, bringebær- og rabarbarasorbet til dessert :)
Stekt laks med stekt squash, brokkoli og purre surret sammen med sursøt chilisaus og en skvett fløte.
Kreolsk laks med andre ord! :sikle:
Rester. Da blir det carbonara på mannen og moussaka med sellerirot på meg.
Resten av "lasagnen" fra i går :) snadder!
Resten av "lasagnen" fra i går :) snadder!
Hvilken oppskrift brukte du?
Improvisert grønn thai-fiskesuppe av ørret, tilapia, kokosfløte, grønnsakskraft, spisskål og grønn currypaste. :cool:
Fårikålrester og lammekjøttboller :D
Det var kylling med blomkålmos:)
Fyldig, kremet fisk og skalldyrsuppe ala Vesla :D
Torsk med grønn pesto og gresk salat :)
I dag ble det lettvint - middag: Rømmegrøt fra Tine...
Salat, tunfisk, soltørket tomat, marinert hvitløk, kapers, hardkokt egg og chillimajones. Vel mye omega6-oljer i dette, men det får stå sin prøve.
Idag har jeg spist ovnstekt laks med baconsurr + blomkålgrateng *nam* :D
LittForTung
20-08-12, 18:17
Seibiff, blomkålpure og stekt løk - med masse smør!!! :)
Grønnsakswok.
Hihi, i morgen (tirsdag) blir det laksewok her :) med sweet chili saus og olivenolje.
Hihi, i morgen (tirsdag) blir det laksewok her :) med sweet chili saus og olivenolje.
Mmmm. Synd jeg ikke tåler fisk... :o
I dag ble det Skyrics pasta( 1/4 av porsjonen) med kjøttsaus til. Skikkelig juks med den sausen da, tok et glass rema 1000 pastasaus (6g karbo/100g) og blandet i 400g mager kjøttdeig( noen handler hva som heltst bare det er satt ned:lol: ) og 1.5dl fløte og delte porsjonen i 4. Veldig lettvint, men det er noen kanrber i sausen og sukker står på lista!
Mmmm. Synd jeg ikke tåler fisk... :o
Var jeg ikke klar over. Kjipt.
Var jeg ikke klar over. Kjipt.
Ja... Jeg har fortsatt gode minner om stekt makrell og ørret med smeltet smør med gressløk. :)
Jeg laget marinade av basilikum, hvitløk, sitronskall, sitronsaft, chiliflak, salt, pepper og olivenolje og smurde på svinekoteletter, stekte dem lett og la dem i langpanne sammen med halve tomater og stekte kantareller og tømte over resten av marinaden med fløte. Mens det koste seg i stekeovnen fikk jeg dampet grønnsaker.
Det smakte nydelig og mettet godt.
Janeymaleney
20-08-12, 23:03
Ytrefilet av svin,blomkålmos,grønnsaker og fløtesaus med soyasaus,hvitløk og chili. Var supergodt!! (les:spiste liiitt for mye...) ;)
Lurer på å utsette laksewok til i morgen. Fikk veldig lyst på taco...
laks og blomkålmos med fetaost.
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe eller tacosuppe. Begge putrer på ovnen. Valgets kval!
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe eller tacosuppe. Begge putrer på ovnen. Valgets kval!
Jeg gikk for taco! Og ville piffe den opp med litt sambal oelek. Det var tydeligvis en mye hottere type enn den jeg kjøpte sist, for det her ble HOTHOTHOT!
laks og blomkålmos med fetaost.
Som vanlig, ble det ikke som det skulle.:p Men ble laks med squash og vårløk. Blomkålen var stygg..
Jeg gikk for taco! Og ville piffe den opp med litt sambal oelek. Det var tydeligvis en mye hottere type enn den jeg kjøpte sist, for det her ble HOTHOTHOT!
:w00t: Fort gjort, det ja. ;)
Nakke koteletter ,rosenkål,aspargesbønner og tomater.
Mye trening i det siste gjorde at jeg sliket tallerken .:D
Torsk med jarlsbergost, skogsbacon, kantareller, oregano og fløte i stekeovnen + dampa grønnsaker.
Friske jordbær direkte fra hagen + fløte til dessert
Dagens middag: Lavkarbo pizza :) Nam, gleder meg til å smake. Oppskriften på pizzabunn fant jeg inne på LCHF-bloggen. Mange kjekke oppskrifter.
Torsk med jarlsbergost, skogsbacon, kantareller, oregano og fløte i stekeovnen + dampa grønnsaker.
Friske jordbær direkte fra hagen + fløte til dessert
Wow, det hørtes godt ut.
Middag i dag var fiskesuppe med torsk og kræsja tomater, ikke det beste jeg har smakt men det gikk ned. Fisk og kræsja tomater er alltid en god kombinasjon for min del.
Krydra blomkålmos, klarer ikke tygge etter halsoperasjon:mad:
God bedring langaard :klem:
Her blir det noe så enkelt som kjøttbollefrikasse med masse grønnsaker, bl.a. "hjemmelagede" (har iallefall dyrket dem selv) bønnespirer og urter fra hagen. Sellerimos som tilbehør.
Har lovet gjengen min rullekake med revet 70 % sjokolade, bringebærkrem, ananas og mango som dessert, siden jeg for første gang på evigheter har overskudd.
Gjelder og bruke den til verdsatte ting som matlaging :D
Biffstrimler med kantarell i creme fraiche og litt bokmål.
Mannen fikk velge i går og da ble det indisk. Så i dag blir det tacosuppe. :D
Laks med blomkålstuing, søtpotet og litt fløtemais.
ritzcrackers og dau cola zero....
Biffstrimler med kantarell i creme fraiche og litt bokmål.
Hvordan smaker det på nynorsk? :cool:
Hahaha,den var god Ignite:D
Her blir det kylling og grønnsaker i sursøt saus + blomkålris
Egg drop-suppe med kylling :D
Tomatsuppegryteildfastformrotihopmedostpåtoppen.
Hjemmelaget karbonader med grønnsaker:)
:lol:
Tacosuppe.
:D
Hjortestek med østerssopp, grønnsaker, saus og litt fløtegratinerte poteter... på en torsdag...
HOT, HOT, HOT kjøttdeigsuppe med MASSE hvitløk og CHILI :sikle:
Laks, blomkål, paprika og squash. ENDELIG lært å like squash! Og nå er jeg hekta!
vin! Både rød og slik med bobler i....
Laks, ovnstekt tomat, og fetakrem.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/378704_4091563900421_1798102032_n.jpg
:p
Laks, ovnstekt tomat, og fetakrem.
Blir som vanlig ikke helt som planlagt. Men nesten. Torsk med pesto, ovnsstekt tomat og fetakrem. Så det så.
Ble karbonader med blomkålmos :D
Rester - mer hjort... *nomnom*
Himmelsk gryte og lapper attåt :sikle:
Biff stroganoff, en gang i kveld...
Det enkle er ofte det beste;
Kiwis helgetilbud er krydderbiff, og så stekte jeg opp en del sopp og krydra litt heftig, laget saus av rømme og fløte + dampa blomkål, brokkoli, gulrot og asparges.
Fant for en gangs skyld ferskt lammekjøtt, så jeg har hatt deilig får-i-kål.
En venninne lagde deilig finnbiffgryte, nam nam...
Har frimåltid i dag, så da blir det kyllingwok med sweet chilisaus og jasminris. Ikke akkurat Lavkarbo, men.:p
En ildfast form med blant annet blomkålmos i, grønnsaker og diverse i sukkerfri sweet chilisaus og ost på toppen.
Idag skal jeg ha pizza, hvor bunnen er hjemmelagde tacolefser. Gleder meg til å se hvordan det blir og hvordan det smaker.
Resten av gårsdagens kyllinglasagne. :sikle:
Kyllinglasagne :sikle: :D
Jeg har ei oksesteik liggende og kose seg i en marinade av øl, pepper, tyttebær og knuste einebær.
Til middag siler jeg av marinaden, bruner steika lett i jerngryte, har over marinaden + et beger rømme og lar det hele trekke til kjernetemperaturen er 60 grader.
Blir rotmos og dampa grønnsaker som tilbehør.
Sjokolademousse og jordbær som dessert.
Hm.... vet ikke helt ennå jeg :veitikke:
Har akkurar startet med en serie hetetokter igjen etter en litenn pause, så for øyeblikket ser det ut til å bli luftsuppe og venteboller.....
Hm.... vet ikke helt ennå jeg :veitikke:
Har akkurar startet med en serie hetetokter igjen etter en litenn pause, så for øyeblikket ser det ut til å bli luftsuppe og venteboller.....
Ojjj det er ikke lett med hetetokter,begynte da jeg var 42:( Men jeg skal i hvertfall ha vår suppe med chilli og grønnsaker uten OST:D
Ojjj det er ikke lett med hetetokter,begynte da jeg var 42:( Men jeg skal i hvertfall ha vår suppe med chilli og grønnsaker uten OST:D
Da slo du meg med 4 år ;) Suppe er GODT, men det ligger fortsatt an til at den blir laget på en spiker :p
Da slo du meg med 4 år ;) Suppe er GODT, men det ligger fortsatt an til at den blir laget på en spiker :p
Leste at hetetokta er laget på spiker...... Tror jeg er sengemoden for jeg har vasket og orget i hele dag for å overraske sambo som kommer hjem i morgen etter å ha blitt bestefar igjen!!! Jeg blir altså stebestemor, igjen!!! :stolt:
Leste at hetetokta er laget på spiker...... Tror jeg er sengemoden for jeg har vasket og orget i hele dag for å overraske sambo som kommer hjem i morgen etter å ha blitt bestefar igjen!!! Jeg blir altså stebestemor, igjen!!! :stolt:
Aha, hetetokter på spiker - den var ny :p
Gratulerer som stebestemor igjen - det var moro.
Det ble ikke spikersuppe her i dag, men pølser..... og litt peanutter som dessert :)
Lagde lasagne på lavkarbovis :) Og skal si det ble godt :D Bruket fotballfruens oppskrift.
I dag blir det hjemmelagde medisterkaker, fløtesaus og div grønnsaker attåt :D
Kyllingklubber og gresk salat
Blåbærpiken
26-08-12, 17:29
Lam indrefile med sopp og brokkoligrateng
Steik med salat, stekt blomkål og brokkoli, saus og poteter til dem som vil ha.
Sambo som dessert. :rodme:
Blåbærpiken
26-08-12, 18:12
Steik med salat, stekt blomkål og brokkoli, saus og poteter til dem som vil ha.
Sambo som dessert. :rodme:
Sambo som dessert er da en helt karbofri dessert, så det er da lov :p
Vil også ha dessert:p
Har spist vok med kylling
Eggerøre, klarer forsatt ikke å tygge:mad:
Kanske jeg skal ta samboern til dessert jeg også:rodme:
Eggerøre, klarer forsatt ikke å tygge:mad:
Kanske jeg skal ta samboern til dessert jeg også:rodme:
Kanskje du kan spise litt suppe:odet er ikke så lett,men du må gjerne ta samboern til dessert;)God bedring:):)
I dag ble det svinesteik med skikkelig sprø svor på, grønnsaker og bernaise til - Dårlig med dessert har når sambo er borte :(
Kanskje du kan spise litt suppe:odet er ikke så lett,men du må gjerne ta samboern til dessert;)God bedring:):)
:suss:
Skikkelig rotihop siden jeg ikke husket å ta med meg lunsjen på uni i dag. Så ble lunsjen (wokgrønnsaker og stekt torsk med pesto) pluss to tomater stekt i olivenolje med 1 egg innblanda. Toppa det hele med litt ruccula. Spesielt men godt :)
Fløtegratinert sellerirot og steikt kyllingfilet mmmm :)
Fløtegratinert sellerirot og steikt kyllingfilet mmmm :)
Hm..... kyllingemiddagen din ble nok bedre enn min ja. Her ble det ferdigstekt kylling og litt slapp salat :o
Tørrfisk..... Perletomater som dessert.
Tørrfisk..... Perletomater som dessert.
Ikke sambo i dag ?????? :p
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe. Siste rest. :)
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/Lollypoop/DSC_0016-2.jpg
Kyllingfiletbiter dekt i pesto og parmesan, servert med stekt sopp og grønnsaker. Namnamnamnam. :3
Gerd's kyllinglasagne (for første gang) :)
Gerd's kyllinglasagne (for første gang) :)
Men garantert ikke siste gang! :sikle:
Tomatomelett med min nye bestevenn fetakrem, rødløk, paprika og ruccola. En halv boks peppermakrell i tillegg.
Vesterålens fiskeboller rett fra boksen:cool:
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe. Siste rest. :)
Det var kun nok suppe igjen til meg, så gubben skal putte i seg billig kneip med servelat. Jeg sa vi kunne finne på noe annet, men neida. Kneip er så godt atte! :eek:
Hjemmelaget tomatsuppe med egg :)
Jeg er stappmett etter og ha gått amok i min irske stuing kokt på first prize fårikål-kjøtt av sau i over tre timer.:D
Ikke mange dagene siden sist, men det MÅ bli Gerds kyllinglasgne. :ja:
Vurderer et glass med barnemat:rolleyes:
Vurderer et glass med barnemat:rolleyes:
Det er ikke bedre med litt suppe da? :klem:
Nyståla uer med stekt løk og bacon. Smørsurra brokkoli som potet. :sikle:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.