View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Kål, løk, marinert feta og oliven.
Samma "gryta" som i går, med kål, aubergine, vårløk, karbonadedeig og sesamolje.
Stekt kjøttdeig og brokkolitopper med knust hvitløk, ingefær, sesamolje og wasabi-gomashio.
Kyllingfillet marinert i olje, tomat, hvitløk og urter. Kål, løk, marinert feta og oliven.
Siden vi hadde glemt å ta fram kyllingfillet fra fryseren i går (vi sto totalt forvirra da vi skulle marinere :lol: ) så blir det dette i dag istedet.
I går marinerte vi skinkebiff (som vi ikke hadde delt opp i mindre pakker etter sverigetur og lagt i fryseren enda) i olje, hvitløk og pepper. Kål og løk følger selvfølgelig med. :)
Lagde auberginerullene a la pesto, basillikum og skinke igjen. Men denne gangen la jeg det lagvis, som en lasagne. Digg.
Spiste aaaaaaalt for mye grillmat. Entrecote, bratwürst, spare ribs, potetsalat, salat, fetaost.
Tomatsuppe og ovnsstekt harissabrokkoli. :3
Begge dagens hovedmåltider besto av baconpai og et veritabelt lass med ovnsstekt brokkoli og asparges - hjemmelaget kokos-iskrem til dessert. :p
Kyllingfilet fyllt med Philadelphia med vårløk. :)
Kyllingfilet med spinatstuing :)
Nok en gang den supergode kyllngsuppa til Tine. :D
Altfor mye hjemmelaget iskrem. Leser til eksamen, synes synd på meg selv.
Gryte med nykål og kylling :D
I går:
Spiste på Fridays, valgte biff uten potet til, men det ble noen løkringer og en dip som inneholdt sukker. Utskeiing :) Spiste sushi senere og måtte bare smake på et par av makiene, bortsett fra det holdt jeg meg til sashimi :)
I dag:
Løvbiff med smørstekt kål og løk
Grillet hjort, halloumi (skvik-ost, som den heter her) og stor salat.
Grillet hjort, halloumi (skvik-ost, som den heter her) og stor salat.
Å, det høres fantastisk deilig ut :)
Verdens enkleste, men fantastiske rett:
Oksekjøtt fra sverige, finstrimles og stekes i godt smør og krydres med salt, pepper og hvitløk. Skjærer opp løg og squash (og andre gode grønnsaker) og steker dette sammen med kjøttet, før det helles over soyasaus og litt østerssaus og fersk hvitløk. NAM :)))
Svinekjøttdeig, kål, løk, sesamolje og soyasaus. Det blir vel ca en crack slaw. 10 kroner pakken for Go og mager svinekjøttdeig på ICA. Sikkert bedre med en skikkelig fet og god en, men er det tilbud, så er det tilbud!:)
Hot kyllinggryte. :sikle:
Spiste allerede kyllingsuppa til lunsj jeg :o
Kan tenkes at jeg fikser tomatsuppe av den andre halvdelen av boksen til middag da...
Kyllingfilet, bernaise, brokkoli/blomkål og asparges blir dagens. Skal på kino så må sørge for å være mett når jeg drar, forrige gang kastet jeg i meg en halv slush. Fysj! :)
Hmm... jeg falt for noen makiruller. Snøfrisk, laks & avokado + spicy tuna med avokado. Vel - bedre enn mye annet. Og dette var ruller hvor man ikke var gniene på fisken.
synsegulla
05-06-13, 09:28
Fiskesuppe med smaker av Asia
Hm.... magen min sier at jeg har lyst på laks til middag i dag.
*løpertilbutikkenogkjøperlaksogagurktilagurksalat*
Skal ha scampi med avocado, tomater og salat. *Gler meg!*
Hjemmelaget fiskekaker ;)
Resten av den hotte kyllinggryta fra i går. :)
Sliter fortsatt litt med matlysten, og ødela meg helt på noen biter sukkerfritt i går. Au ;( Magen har ikke vært glad siden det. Men en kyllingfilet, asparges, blomkål og brokkolimos (åhhh NAM, den ble sykt god!) og en egenkombinert saus (blanding av bernaise og hollandaise) gjorde susen. En av mine favoritter :) Nå skal jeg bake et brød fra ferdigpakke, spent på hvordan det blir.. Også skal jeg løpe å kjøpe jordbær. Litt er vel lov?
kyllingfile og brokkoli :)
Kyllingfilet marinert i tomat, hvitløk og urter. Feta, oliven, kål og løk. :)
Laks og agurksalat i dag også :sikle:
Mannen hadde laget hamburgere med fetaost. Jeg spiste min i salat"brød". Løkringer, tomat, paprika, ketsjup og dressing til.
I dag blei det svinekotelett med (sjølvlaga) ramsløkssmør, blomkål og brokkolipurè og fløtesopp. Veldig fornøyd med dagens meny! :-)
Kyllingsuppe i dag. Enkelt og greit :)
Moussaka med sellerirot. :)
Kyllingsuppe i dag. Enkelt og greit :)
Jeg angrer og ombestemmer meg! Det blir pizza med bunn av mandelmel, og fyll av hakkede tomater, tandorikylling, sopp, løk og peanøtter.. <3 Åhhh, mm.
Har kjørt meg fast i et spor, og skal ha laks og agurksalat for 3. dagen på rad :D
Har kjørt meg fast i et spor, og skal ha laks og agurksalat for 3. dagen på rad :D
Det er godt det :D:)
Lammeburger med grønnsaker.
Kyllingburger og sellerirotfries.
Kyllinglår med erter og gulrot :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54608 Denne kebaben.. Holy!
gryte med nykål og kylling :D
Hjemmelagede kjøttkaker i knallgod fløtesaus (tilsatte blåmuggost). :D
Tilbehør: Blandet salat :)
Grillet kylling og masse salat ;)
Hjemmelagede kjøttkaker i knallgod fløtesaus (tilsatte blåmuggost). :D
Tilbehør: Blandet salat :)
Åhh, naam Det må jeg lage, har ikke spist kjøttkaker på evigheter. Hordan lager du sausen?
På oss ble det gresk salat med biff, masse olivenolje og ekte rømme. Fantasiløst men godt med noe friskt :)
Kyllingfileer med ost på :)
Her blei det grilling av sommerkoteletter med kål og løk til. :)
Cheeseburgere med coleslaw:)
Chicken tandoori. :sikle:
Biffstrimler i fløtesaus med brokkoli og coleslaw til:)
Kvit fisk steikt med bacon og ramsløkpurè, med steikt løk og brokkoli.
Ååå...Her ble der ingenring i dag, men i morgen har jeg veldig lyst på noen skalldyr :-)
Kyllinglår, sopp og løk som ovnsgrilles og avokadoguff.
Jeg hadde en røkt skinke og en haug sopp og thai-krydderplanter og en boks kokosmelk i leirgryta. Ble en slags pulled pork med massemasse chili-galangal-sitrongress-smak, mm!
HOT gryte :)
Hva har du i den hotte gryta di?
Hva har du i den hotte gryta di?
Sikkert HOT STUFF (http://www.youtube.com/watch?v=1IdEhvuNxV8):p
Sikkert HOT STUFF (http://www.youtube.com/watch?v=1IdEhvuNxV8):p
:lol:
Her blir det hjemmelaget hamburger, coleslaw og lavkarbo hamburgerbrød.
Blir litt HOT STUFF her også, for Nannah's kreolske coleslaw er skikkelig hot. I hvert fall med det cayennepepperet jeg har :eek:
Skinkebiff med peppersaus.
Hamburgere med masse parmesan, coleslaw til:)
Hamburgere med masse parmesan, coleslaw til:) Eller kanskje.....
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p320x320/1013756_534805709911654_1521300196_n.jpg:stortsmil
Kyllingfilet, blomkålstuing, soppsaus og kokt brokkoli :) Har ingen nedgang så fyller på med litt brokkoli og tar bittlitt mindre av saus og mos, for å se om dette kan endre noe :)
Kyllingfilet marinert i tomat, hvitløk og urter. Med oliven, feta, kål og løk til.
Kylling med bacon, brokkoli og blomkål steikt med fløte
butterchicken! :sikle:
Har du en bra oppskrift? :snill:
Kyllingkjøttdeig med tomatsaus, sopp, løk, fersk asparges.
Har du en bra oppskrift? :snill:
I dag bruker jeg denne (http://www.ecurry.com/blog/indian/curries/gravies/murgh-makhani-butter-chicken/), men bytter ut yoghurt med kokoskrem(bare det hvite i boksen) og fløte med kokosmelk (kremen+vannet). :)
I dag bruker jeg denne (http://www.ecurry.com/blog/indian/curries/gravies/murgh-makhani-butter-chicken/), men bytter ut yoghurt med kokoskrem(bare det hvite i boksen) og fløte med kokosmelk (kremen+vannet). :)
Takk. :blomster: Jeg har hatt veldig lyst på dette en stund...
Kyllingwiener og sellerirotmos.
Kyllingklubber og spinat :D
Koteletter med ris, potetsalat og brokkoli:)
HOT gryte med nykål,gulrot,løk,og kylling :)
Kjøttboller i saus og stekt squash, mmmmh! :)
Slengte en kyllingfilet surret i spekeskinke med flaskegresskarbiter og krydrede kikerter i aliminiumsfolie og slengte pakken på grillen. Suksess :D Ja, også en stooor grillet sopp. Saftig snadder!
synsegulla
17-06-13, 20:30
Restespikersuppe
Tomatsuppe med kjøttdeig :D
"Gresk" laks på spinatseng med fetadyne.
Ahh, i dag har bestis bursdag. Så vi skal være med han og madammen på middag og bowling, jeg og mannen. Kan bli spennende, men ingen øl (hverdag, sparer på kh og jobb i morgen) på meg, og biff med grønnsaker og saus til middag, tenkte jeg.... :)
Fikk tunfisksalat hos svigermor. Med kikerter, tomater, agurk, rødløk, tunfisk, fetaost, soltørkede tomater og en nydelig basamico-ettellerannet. Sirup?
Tomatsuppe med kjøttboller :D
I dag kommer mamma på besøk og hun har bestilt tacograteng, så da blir det det her i dag. :)
Mannen har visst spist pasta til frokost og hadde igjen mer til middag, så jeg får kjøre på med kylling og brokkoli i dag. Blir vel mett av det og :)
I dag kommer mamma på besøk og hun har bestilt tacograteng, så da blir det det her i dag. :)
Hørtes spennende ut! Korleis lager du det?
Sus Scrofa
19-06-13, 21:53
I dag hadde vi en skikkelig god middag! :D
Kyllingfilet, bacon, pepperonipølse, løk, champignon og hvitløk i en herlig saus, med grønnsaker til. Nam!!!
Kryddersmør av ekte meierismør på brokkolien.. NAM :)
Kryddersmør av ekte meierismør på brokkolien.. NAM :)
Det så godt ut, hvor er smøret kjøpt?
Det så godt ut, hvor er smøret kjøpt?
Jeg fant det på Meny, i hyllene i nærheten av ferskvaren. Det er veldig godt, men veldig ulikt de vanlige kryddersmørrene. Men nå er jeg VELDIG glad i kryddersmør! :D
Hørtes spennende ut! Korleis lager du det?
Jeg har bare rørt dette sammen etter min egen gane og synes den er kjempegod. :D
Først så steker jeg kyllingkjøttdeig, en gulløk og passe med hvitløk. Har så oppi en boks hakka tomater og tacokrydder. Jeg bruker krydder med ekstra krutt. Liker du det hot, så er kan du jo tilsette chili istedet.
Så er det oppi den ildfaste forma, legger på et lag med CF og ost på toppen. Inn i ovnen på 200 grader til osten er gylden. :)
Takk for oppskrift bønna. Det skal eg prøve å lage idag.
Biff med ris og potetsalat:)
Takk for oppskrift bønna. Det skal eg prøve å lage idag.
Bare hyggelig. :)
I dag blir det resten av tirsdagens moussaka til middag.
Kreativ med maten du bønna. ;-)
Kreativ med maten du bønna. ;-)
Det er nok mange som er mye mer kreative enn meg, men jeg elsker krydder av alle slag, så da må man jo lage mye godt også. :D
Jeg har bare rørt dette sammen etter min egen gane og synes den er kjempegod. :D
Først så steker jeg kyllingkjøttdeig, en gulløk og passe med hvitløk. Har så oppi en boks hakka tomater og tacokrydder. Jeg bruker krydder med ekstra krutt. Liker du det hot, så er kan du jo tilsette chili istedet.
Så er det oppi den ildfaste forma, legger på et lag med CF og ost på toppen. Inn i ovnen på 200 grader til osten er gylden. :)
Mange takk! Skal prøves ein dag snart :) Elsker både taco og alt som kan gratineres :D
synsegulla
20-06-13, 23:43
Grillribbe med grillet asparges, løk og sjampinjong , pluss salat av nykål, agurk og paprika her i dag. Elsker MAT <3
Så til middagen. Dette var syyykt digg! Vi har brukt å lage bakt paprika masse, gratinert i ovnen. I dag laget vi dem slik:
Del to paprika i to, ta på litt salt og stek dem i ovnen på ca 200 grader i ca 25 min. Kjøttdeig og løk stekes med hviløk og smør. og krydres med tacokrydder (vi lager det selv). Ta ut paprikaen, legg dem over i en form og fyll dem med kjøttblandingen, kjør på med ost på toppen og la dem stå i et kvarter til. Taaaasty
I dag blir det bacalao, min favoritt:D
Cheeseburger med coleslaw og basmatiris:)
Pizza med hjemmelaget saus. Og biff, pepperoni, oliven, jalapenos, ost og masse krydder <3
Gårsdagens, forenklet versjon av biffsnadder laget av mannen :)
Spinatstuing med kyllingfile :D
Stekt sei med creme fraiche saus og gulrøtter.
En tørr thai-curry med skivet entrecote, ingefær, lime, koriander, chili, spinat og paprika. Mmm!
synsegulla
23-06-13, 18:11
Lapskaus
Indisk kylling med grønnsaker :)
Kyllinglår og erter,løk,gulrot :)
Parmigiana.
Sånn? http://vegetarmat.org/oppskrift/parmigiana/
Ser jo deilig ut :) slurp...
Skinkebiff marinert i hvitløk. Og kål og løk selvfølgelig. :ja:
Kylling med blomkålmos og brokkoli :)
Kyllingfilet, feta, oliven, kål og løk.
En gryte av kyllingkjøttdeig, kål, aubergine, squash etc, med revet parmesan over.
Grilling på stranda, karbonader med smøreost og lavkarbobrød:)
Grønnsakssuppe med strimlet svinekjøtt og mengder av nykål - blir vel strengt tatt kjøttsuppe da, når jeg tenker meg om :p
I går: Biff, blomkål og brokkoli-mos og ekstra brokkoli med smør på :)
Paprika fyllt med kyllingkjøttdeig, løk, hvitløk, tomatpure, vårløk og CF. Kål og løk ved siden av. :)
Omelett i ovnen med spinat, nesler, røkt laks og mozzarella. :D
Hjemmelaga baconburgere med masse ost og coleslaw til:)
Brokkoli- og blomkålsuppe med kjøttdeig, fetaost og lime <3
synsegulla
02-07-13, 20:39
Entrecote med salat, dressing og stekt sopp.
Det blei indrefilet av svin med fullkorn couscous med fetaost og cherrytomat.
Spinatstuing og kyllinglår :D
Jeg snekrer en "bruk opp tingene i kjøleskapet"-form av pølser fra Jens Eide, sjampinjong, grønnkål, sennep, hvitløk, salt, pepper, timian, chili, allehånde, og en økologisk hvit muggost som ble kjøpt inn til halv pris uten noen plan. :p Det LUKTER i alle fall godt...!
Chamomilla
03-07-13, 17:43
Omelett med revet ost og tomat i. Salat ved siden av i all enkelhet.
synsegulla
03-07-13, 23:50
Denne
OMG! *sikle*
Svinekoteletter, kål, løk og peppersaus.
Ble tomatsuppe med egg her i dag :)
Er vi heldige og været holder, så blir det grilling av sommerkoteletter. :)
Blir urtemarinert laks med asparges og sandefjordsmør til middag, og til kvelds blir det pizza:)
Grillet kylling med salat :)
Blir urtemarinert laks med asparges og sandefjordsmør til middag, og til kvelds blir det pizza:)
:sikle: Det hørtes godt ut!
synsegulla
05-07-13, 17:22
Salat med kylling og hjemmelaget karridressing.
Chamomilla
05-07-13, 20:12
Fristende lavkarbopannekaker (egg, fløte, kokosmel, fiberhusk, sukrin) + sprøstekt bacon fra Gilde med natriumnitritt.
Grillet kyllingklubber og erter :p
TrillTrall
07-07-13, 16:46
To små kyllingfileter, resten av en pose frosne grønnsaker og et par små never kikerter + chilisaus og soyasaus. Slengte alt i woken og vips! en deilig middag på et lite timinutt. :)
kylling med blomkålmos ;)
kylling med blomkålmos ;)
Nei, nå er det nok kylling, Senka:p
:sikle: Det hørtes godt ut!
Blei veldig godt:)
Stekte pølser med blomkålmos og gulrøtter :)
Mangochutnymarinert og stekt kyllingbryst, stekte grønnsaker (smør + terninger av paprika, sellerirot, aubergine, gulrot + sellerisalt) og salat (blandet salat, balsamico, tomat)
Pepperkarbonader med peppersaus. Kål og løk. :)
Kylling med tzatziki og tomatsalat
Brekkbønner og karbonade :)
I går blei det grilla kyllingfilet med koriander. I dag indisk kyllinggryte. :)
Mandagens, tirsdagens og onsdagens:
Fiskesuppe med masse grønnsaker og fersk torsk:)
I dag blir det rømmegrøt :)
Kalkunfilet, salat og kesamdressing.
Kyllingfilet med rosmarin. :) -Og kål og løk. :p
Pannert kyllingfile og blomkålmos ;)
Kjøttsuppe i høstværet:cool:
Kebab og pizza i helgen og fiskegrateng i dag :)
Grilla kylling og salat :D
Grilla kylling, kål og løk. :)
Går mye i grilla kylling her gitt :) Skal ha kyllingsalat av nettopp grillet kylling med pestodressing. Jum
Går mye i grilla kylling her gitt :) Skal ha kyllingsalat av nettopp grillet kylling med pestodressing. Jum
Sommermat Lott, deilig :):)
Kyllingklubber med spinatstuing ;)
Brokkolisuppe med stekt kjøtt og rømme:)
http://i185.photobucket.com/albums/x66/ingerlise_album/Matbilder/laks_zpsca8b1c4e.jpg
Parmesanpanert kylling, med soppstuing og smørdampede asparges.
Det gledes! :D
I går var det Gerds kyllinglasagne og i dag tacomarinert kyllingfillet. Og selvfølgelig kål og løk til. ;)
Resten av torskeforma fra i går:)
Det ble --- 2 pølser, gitt.
Kyllingfile,blomkålris, og brokkoli :D
Gryte med kål og kylling :)
Sellerirot- og blomkålsalat, pluss fenalår.
salat med cc, avokado og biffstrimler oppi
Bare meg og eldstesønnen hjemme og siden det er så varmt for tiden bestemte vi oss for et lett måltid;
lagde hjemmelagede kylling-nuggets, salat og to dyper dip.
Var nydelig i sommervarmen.
Rester fra i går, sheperds pie!:)
Ostepølser med "brød" (ziggylapper)
Kjapt og enkelt i varmen :)
Sommerlapskaus med masse nye norske grønnsaker og pølse.
Ost og skinkegrateng servert med blomkålsalat. Enkelt og godt og veldig sommerlig.
Nærbutikken hadde blomkål til 10kr stk nå!
Det ble en indisk suppe som ei venninne lagde. Ikke heeelt lavkarbo med linsene i, men risen var i alle fall valgfri.
Eggerøre, pølse, Norvegia og rømmedressing!
Kjappe middager for tiden, men har så mange prosjekt på gang, at det får bli som det blir. :)
mmmm.. vurderer å kjøpe en engangsgrill og gå bort i en park eller noe og grille noen pølser!
Indisk kylling med blomkål :D
Indisk, med kylling, og smørdampet asparges og brokkoli! :D
Det ble roastbeef og hjemmelaga potetsalat:)
I går blei det kalv med ovnstekt plommetomat, sjalottløk og gulrot med sennep og timiansaus:)
Ikveld blir det biff, med asparges og soppstuing.
Alle hjerter gleder seg! :D
Ikveld blir det biff, med asparges og soppstuing.
Alle hjerter gleder seg! :D
Kan jeg komme på middagsbesøk? :p :lol:
Kan jeg komme på middagsbesøk? :p :lol:
Der det er hjerterom, er det husrom, var det ikke så? :D
Her blir det lettsaltet torsk, sprøstekte baconterninger og dampa grønnsaker + nypoteter til de som kan ha det.
Karbonadedeig med masse grønnsaker gratinert med ost:)
Kylling og spinatstuing ;)
Det blir grilling på stranda :) (Pølser og karbonader)
Her har det vært mye grilling de siste dagene. Pølser, koteletter, kyllingfilet og MASSE aparges. :sikle:
Men i dag ble det moussaka med sellerirot. :)
Skikkelig dårlig i form i dag, så da ble det rett og slett kokte kjøttpølser og ei grønnsakgryte + dreamfield pasta.
Ble nå mette i dag også.
synsegulla
28-07-13, 17:54
Meatza
Svinestek med fløtesaus og et lass med grønnsaker.
Svinestrimeler med peppersaus. Kål og løk. :)
Grilla kjøttkaker og pølser på stranda i dag:D
Torsk bakt i ovnen med soyasaus og brokkolimos.
Tomatsuppe, egg og stekte kyllingbiter :)
Det ble stekt tunfisk med tilbehør av salat og stekt asparges+ sukkererter.
Ååå.... I dag har vi grillet diverse kylling, pølser og kjøtt, men det allerbeste var Rins deilige tilbehør med melon, pinjekjerner, mynteblader og fetaost... Naaammmmm :) har masse deilige rester i kjøleskapet. Beste jeg har smakt :)
I dag ble det bare vaffelkos :)
Her laget jeg en wok av resten av grønnsakene jeg hadde hjemme, hadde i kjøttrester + 2 strimlede kyllingfileter.
Oppdaget at jeg hadde både philadelphiaost og fløte som var gått ut på datoen, så da stekte jeg opp en svær haug med lapper. Frokosten sikret i morgen :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.