View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
i dag ble det hjemmelaget kjøttboller med løk og fetaost inni:) Blomkål, brokkoli, sopp surret med fløte i pannen..
Men ble så fysen på noe bare to timer etterpå. Så stekte litt kjøttdeig og spiste uten tilbehør... rart?ja, men bedre enn å spise noe ulovlig tenker eg...:utenutryk Hadde likssom brukt opp karbene mine for i dag:o
Men ble så fysen på noe bare to timer etterpå. Så stekte litt kjøttdeig og spiste uten tilbehør... rart?
Nei. Du skal spise når du er sulten.
Surret lammestek, langstekt på litt under 100 grader, provence lammesaus (pose, 3 karber pr dl), potetmoserstatning av blomkål, sellerirot, litt hvitløk og en god klatt smør, + salt, pepper og litt muskat i.
Det ble saftig og godt!
Stekt laks med agurksalat, rømme og brokkoli :)
Stekt laks med agurksalat, rømme og brokkoli :)
Kald avkokt laks med agurksalat, rømme og brokkoli her! :lol:
Andebryst (harryversjon som er 1/3 av den norske prisen).
svinekoteletter med salat og oste-peppersaus :D nammmm
Hjemmelagde "joikakaker", dvs kjøttboller av reinsdyr, med blomkålmos, kantareller og cremefraice saus
I dag ble det kylling filet stekt med løk, brokkoli og blomkål. Fløte over som koktes inn med endel karri:) pluss litt crem fresh..Var så lett,og så godt...
Nei. Du skal spise når du er sulten.
Ja den er grei:) Mente bare at det føltes bare litt rart å spise kjøttdeig uten tilbehør/altså grønsaker.. Men var nå ikke så verst, haha
steikte lammepølser meg salat og rømmedressing.
Indrefilet av svin med stekt brokkoli, rosenkål og purre + litt gul paprika. Med masse CF-karrisaus.
I morgen skal jeg lage tykk kyllingsuppe med kokosmelk og masse godt krydder.
Idag blir det ostelasagne :D :D
Ribbe .....må prøvesmake før jul:rolleyes::D
Svinestrimler med asparges og peppersaus.
Findus Fransk Fiskegrateng med brokkoli/blomkål-mos + rømme :slafs:
Sambo mekket ovnsbakt laks og brokkoli, jeg fikset hjemmelaget hollandaise.
Lettsaltet torsk og ertepure:)
Hjemmelaget karbonader med ost, salsa og litt CF på, servert med avokado varmet i ovnen med brie, samt en liten salat med pestorømme attåt også. Av og til klarer jeg ikke å bestemme meg for tilbehør, hehe. Godt var det.
Brimi sitt lammekrydder er utrolig godt. Hadde det i karbonadene i dag, namnam. En anbefaling der altså :p
Hadde i dag sushi (uten ris, og da heter det vel strengt tatt sashimi): rå laks i skiver, kokt scampi, vårløk, grønn paprika, ingefær og soyasaus. Savnet risen :/
Løvbiff, kokt brokkoli, hjemmelaget bernaise, noen babymais + salat :D
Litt ris til ungene
helenemor25
28-10-10, 15:43
[B]Her blir det : Fylt kyllingfilet med baconbånd:)
1 stor kyllingfilet
4 baconskiver
2 skiver cheddar eller annen smaksrik ost
smør.
Stek fileten i stekepanna til den er nesten ferdig ,skjær et snitt i den og fyll den med osteskiver eller ostemasse.Avslutt med å surre baconskivene rundt fileten slik at den dekker godt.
Øk varmen litt og stek til baconet har fått en fin farge og osten begynner å smelte :)
( visp ut pannen med litt vin og fløte og hell sausen over kyllingen,nam nam :D ) tilbehør :brokkoli.
en normalporsjon inneholder 3 g karbohydrater,Fettkvote :2,2 !!:)
Ble kjøttdeig i saus, salat og ost.
Lange Bratwürst. Keine Angst, Helga!
Surret champignon med litt vårløk, hvitløk og grønn paprika. Lun leverpostei, grønn salat og en dressing av rømme og sterk sennep.
Løvstek med ost, agurk og blomkålmos
karrikylling med rømme og paprika
Nakkekotelett med garam masala-saus.
Kjærestebiff i dag;
2 stk biff av indrefilet à 150 g
1/2 løk
1 liten purre
2 fedd hvitløk
100 g fersk sopp
1 dl rødvin
2 dl fløte
2 ss smør
2 ss olivenolje
1 blomkål
salt & pepper
Krydre biffene med salt og pepper og stek dem i pannen med smør.
La dem hvile litt.
Kutt blomkål, løk, purre og sopp i grove biter og ha det i samme panne med fettet fra stekingen av biffene, og stek til det blir gyllent.
Ha på rødvin og fløte sammen med biffene, og kok dette til fløten tykner.
Smak til med salt og pepper og dryss over hakkede friske urter.
Nytes med et stooort glass rødvin! :D
Kyllingfilet fylt med ost og pesto stekt i ovnen med bacon rundt min! ;) Kjære er ikke på kur ;)
Serveres med blomkålmoms og salat/brokkoli. Har ikke bestemt meg ennå..
Og litt bernaise fra fjordland :)
Skal ha vin ved siden av, og gele til dessert :) :)
Kylling, ostewraps, salat, hvitløksdressing og sukkerfri ketchup.
Hva er ostewraps?
Edit: Fant det ut :)
Ble knackwurst i kinakålblader med hakket løk
Seba-stina
31-10-10, 00:37
I dag har vi laget tacokylling for første gang. Det var godt! :D
Løvbiff med hjemmelaget bernaise og oljestekt fennikel og brokkoli. Skal for første gang lage bernaise fra bunnen av så dette blir spennende :)
Airams fleskepannekake er planen.
Seba-stina
31-10-10, 12:06
I dag blir det stekt ytrefilet av svin, med soppstuing, og kokt blomkål og brokkoli. :nam:
Saltkjøtt, kålrabistappe, smeltet smør og en liten KLUBB!!!! :sikle:
Saltkjøtt, kålrabistappe, smeltet smør og en liten KLUBB!!!! :sikle:
Mmmmmmmmm. Tror jeg skal lage medisterkaker med sellerirotmos. Lurer på om det blir en god kombo..
Hadde kjøpt 2 poser med reinkjøtt, har lagt dem i gryta og helt på vann, hatt i litt pepper, løk, ei lita gulrot og noe avskjær fra en purre. Kjøttet i den ene posen lukta ikke friskt, så er litt spent.. (Har tatt vare på posen og kommer til å konfrontere butikken med det hvis det ikke blir bra.) Har tenkt å ha oppi biter av sellerirot, litt purre, kanskje ei lita gulrot og i hvert fall løk. Kanskje t.o.m. en potet, men i alle fall jordskokk. Får se hva som trengs etter hvert for å få den rette smaken. Skal ha litt salt oppi også, så klart, pluss viltkrydder. Har aldri laga dette før, hadde egentlig tenkt å lage bidos, men så var det kjøtt med bein og da blir det suppe isteden. :-)
TrillTrall
31-10-10, 19:33
Siden jeg har lagt igjen pengebok med bankkort hos kjæresten 5 mil unna så har jeg for tiden "man tar det man har"-måltider. Jeg har lånt litt penger av guttungen så jeg fikk kjøpt en kartong fløte bl.a. :) Har endevendt fryser og skap og i dag ble det:
torskefileter stekt i ovnen med en saus av fløte (1 dl), sennep og karri og etter et kvarters tid hadde jeg oppi en dæsj tomatsaus av soltørkede tomater blandet med litt olivenolje og lot det stå et kvarter til. (200 grader) Stekte så en halv pose frossen wokblanding i smør under lokk. Helte grønnsakene på fatet, la på fiskestykkene og helte sausen over. Å gurimalla så godt det ble!!!!! :sikle:
Lavkarbo er så kjedelig og fantasiløst altså! :lol: :lol: :lol:
Smørstekt fersk rosenkål, champignon og løk - rørt med creme fraiche og servert med sprøstekte fleskebiter.
Nam:D
Grete Roede hadde fått hjerteinfarkt om hun hadde sett det nydelige fleskefettet som blandet seg med creme fraiche'n:p
Fransk fiskegrateng (fra Findus) med blomkålmos til, og noen ekstra smørklatter på. Raskt og godt.
I dag skal det bli:
Lettsalta torsk, smørstekte grønnsaker og eggesmør :D
TrillTrall
01-11-10, 17:04
Kyllingbiter frest i smør, pepper på, helte så over en saus av oppkokt fløte med sennep og karri og lot det putre litt. En dæsj tomatsaus av soltørkede tomater. Helte det hele over en porsjon wokgrønnsaker som jeg kokte i microen med en smørklatt. Enkelt og utrolig godt!
Og nå kom jeg på at jeg glemte å ha i bønner... :lol:
Planen er osteschnitzler av utbenede nakkekoteletter, salat med rømmedressing og litt blomkål.
Nakkekoteletter og kålstuing:sikle:
Boknafisk med sprøstekt bacon, fett og brokkoli. :sikle:
Pytt i panne med pølse, purre og blokål.
Spiser nøtter på lesesalen. Sikkert for mye, men jeg ble sulten..
En vri på finnbiff med champignon og litt kålrabi i, rømme, einebær og timian samt en liten skje ramsløk og en isbit rødvin, salt og pepper selvsagt, og så rosenkål til. Ble aldeles fortreffelig.
Kjøttboller lagd av Jacobs ferdigblandede tapasdeig m/grønnsaksblanding til
Kylling, tomatsaus, brokkoli, vårløk og ost i ildfast form.
Pytt-i-panne med kyllingterninger, baconterninger, purre og brokkoli. Så tok jeg i litt CF og litt tomatsaus og krydret med merian, salt og pepper. Og lot ost smelte i på slutten. Åh, det ble så godt!
Stekt, fersk ørret og blomkål/brokkoligrateng.
Gulasj (http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=17580)
Er lat og spiste rester av finnbiff fra i går til middag.
Lavkarbo chorizo- og baconpølser med blomkålmos til, sukkerfri ketchup og dijonsennep
[quote=Gerd;866284]Kyllinglasagne ( 3-4 porsjoner)
Skivet ost som ”lasagneplater”
+ revet ost til topping
Kjøttsaus
1 liten løk
godt med smør til steking
1 boks hakkede tomater
1 terning hønsebuljong
400 g kyllingkjøttdeig
1ss oregano
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
Ostesaus
2 dl fløte
1 boks nøytral smøreost (jeg brukte Tine sin)
½ ts salt
½ ts pepper
½-1 ts muskat
Slik gjør du:
Brun kyllingkjøttdeigen i en panne med smør. Finhakk løken og ha den i.
Hell i hermetiske tomater og hønskebuljong. Kok opp, og smak til med krydder. La småkoke 5-10 minutter
Kok opp fløten sammen med osten.
Smak til med salt, pepper og revet muskatnøtt.
La småkoke 5-10 minutter til den tykner litt. (bruk stavmixer viss det blir klumper av osten)
Legg kjøttsaus og skivet ost lagvis i en lasagneform/ildfast form og hell ostesausen på toppen. Dryss over revet ost til slutt.
Stek lasagnen midt i ovnen ved 200 grader i 35-40 minutter, til oster er gylden
Serveres med salat og ev. osteknekkis attåt.
Denne prøvde jeg for første gang i dag. Tenkte jeg skulle ta med meg restene på jobb i natt, men det skal jeg ikke for det er ikke en smule igjen!! Det var noe av det bedre jeg har smakt, og jeg synes den er bedre enn den opprinnelige lasagnen. Kjempegodt!!! :-)
Ble en solid kebabsalat. And it was GOOD!
Gulasj (http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=17580)
Åh, en ungarer (egentlig slovaker, men sør-slovakere ser på seg selv som ungarere) lagde gulasj til meg en gang, og det var utrolig godt! Den kokte i noen timer over bål. :sikle: Tror jeg må prøve meg på gulasj en gang altså! Men på komfyren og ikke over bål. Har ikke utstyr til å koke over bål.
Wok! Med kylling og masse grønnsaker. Og "smørøye" Eeeelsker setersmør på wok!! Og Sambal Oelek..... Hadde tydeligvis glemt hvor STERKT det er........ :_oy: Holder meg langt unna alt brennbart.......
Briefylt kyllingfilèt med auberginepurè
Oppvarmet ribbe fra i går. Kjempegodt.
Jeg hadde tilfeldigvis fått rasket med meg en ribbe fra Kiwi i går. Den var vakuumpakket og ferdig krydret, veide ca 2,5 kg og kostet kr 95,- . De jeg fikk den i hus, så oppdaget jeg at det var First Price. Ja, ja, men jeg puttet den oppå rista i ribbeforma og satte den inn i ovnen i 3 timer på 170 grader. Maks temp de siste 10 min. (fin og sprø svor)
Veldig god ribbe.
Mannen spiste ribbe med brun saus, pølse, poteter og surkål, og jeg spiste ribbe m/ribbe og rødvin. Gikk greit det :-)
Torsk med hvitsaus og grønnsaker.
Blei nok en omelett med bacon.. hurtig mat :)
Halv grillet kylling og tomat
Idag ble det lavkarbo-pannekaker med ei grønnsaksuppe til. Suppa ble ganske mager, så jeg smurte smør på pannekakene og spiste dem med sylterull på! Har allerede ordna lunsj til i morgen: Lakserull laga av kald pannekake med snøfrisk og pesto og røykalaks.
Har bestemt oss for å ha lutefisk i morgen. Gleder meg allerede. Det blir med alt: mandelpoteter (1 liten på meg), ertestuing (må ha!), stekt bacon, sennep, eggesmør (trålte nettet og fikk bekrefta det jeg trodde - at det var ett av mange tilbehør til lutefisk), bittelitt (!) raspa (ekte) geitost over. Fant Lite øl på butikken idag, så da blir det drikke + en aldri så liten akevitt til. Tror ikke dette blir så galt karbomessig, selv om jeg skeier litt ut.
Briefylt kyllingfilèt med auberginepurè
Hvordan lager du auberginepurè?
Jeg har glemt å spise på grunn av hjemmeeksamen de siste dagene. Men i dag har jeg tenkt å lage kokospannekaker! :D
Tapaskjøttboller, noen biter fleskepølse, blomkålmos og et par glass rødvin til
Og litt sukkerfri ketchup og dijonsennep - deilig!
Hvordan lager du auberginepurè?
Jeg har glemt å spise på grunn av hjemmeeksamen de siste dagene. Men i dag har jeg tenkt å lage kokospannekaker! :D
Enkelt og greit. Steker aubergineskiver mørt med masse smør(de trekker utrolig mye smør), har i en boks med kremost og moser:)
Årets første pinnekjøttmiddag :sikle:
Blir nok stekt torsk og blomkålpurè..
Har gjenoppdaget stekt fisk i det siste.. Namnam. Bare blitt veldig mye ovnsbakt.
Ribbe her også. Laaaaangstekt over fem timer. :)
Fausamør (svinemør), kålrabistappe og surkål. FANTASTISK!
Entrecoté, sjysaus, blomkålmos og stekt tomat
(Lærte forøvrig i et kryssord at tomat er en frukt! Eller en bærfrukt)
Enkelt og greit. Steker aubergineskiver mørt med masse smør(de trekker utrolig mye smør), har i en boks med kremost og moser:)
Takk :D Mmmm. Hørtes godt ut.
Har hatt pestostekt kyllingfilet med spinatstuing til lunch/middag :)
amandainez
08-11-10, 16:33
i dag blir det stekt ørret, med bacon, smelta smør og blomkål<3
Skinkebiff og auberginepurè. MMm.
Ovnsbakt kylling her. :sikle:
Stekt laks, jakobs utvalgte hollandaise og stekt miniasparges :)
amandainez
08-11-10, 18:48
Dagens middag var knall god!!
Sprøstekt regnbueørret med salat og rømme!
http://bloggfiler.no/fra80til60.blogg.no/images/971580-9-1289238392756.jpg
Seba-stina
09-11-10, 00:55
I dag ble det kjøttpudding med blomkålmos.
Nakkekoteletter og squash alfredo
ada-emilie
09-11-10, 19:12
To kokte egg med smør pluss litt ost.
Charlotte88
09-11-10, 19:17
nakkekotelett med rosenkål, bacon og fløtesaus
http://lavkarbobee.blogspot.com/2010/11/dagens-middag-torskekaker.html
http://lh5.ggpht.com/_RlRscWhNwZg/TNrlJ3ezMiI/AAAAAAAAATU/iI47Co-TJGg/2010-11-10%2016.22.13.jpg
Fersk torskefilet med smør/philadelphia/tomatpurè/sambal oelek saus, salat med agurk og løk også rømme.
Reinsdyrskav med rømme og sjysaus (min versjon av viltsaus) sopp, bacon, einebær, og litt kålrabistappe. Himmelsk :)
Tacosalat etter man tager hva man haver metoden.
Blomkålmos og stekte Baconpølserbiter og Bratwürst fra Jacobs utvalgte med 0 karber:)
Rømmegrøt, for første gang. Det blir spennende :)
min frokost/lunsj/middag blir pølse og stekt egg.. sår og hoven hals innbyr ikke til fancy mat idag
Nok en gang tacosalat. Lagde en litt for stor porsjon men nå er den oppspist :rolleyes:
ada-emilie
11-11-10, 21:22
Stekt hval med tistelolje, urtegård, salt og pepper på og ost.Yammi
Reinsdyrkav med sopp, bacon, saus og asparges.
I dag ble det singelmiddag.. To lavkarbo pitabrød, ketchup, ost og skinke.
Lavkarbo pitabrød? Hvor får man tak i det?
I dag blir det svinemør, surkål og kålrabistappe! OMNOMNOM! Og litt sukkerfri julebrus :D
Nakkekotelett og squash og aubergine stekt i skiver. Alt sammen med ras-el-hanout, som er krydderet jeg har dilla på for tiden ... :) Nam!
Hamburger u/brød, med MED bacon, ost, dressing og salat.
Proteinpasta, asparges, bacon og ostefløtesaus.
ada-emilie
18-11-10, 18:28
Gulost og finnbiff med olje.
Bare naturell kremost? Det så unektelig veldig godt ut. Skal prøves snarest :D
Reinsdyrskav med tilbehør. Goodie.
ada-emilie
20-11-10, 23:15
Enig. Jeg tror jeg vil prøve med grønn squash og fetaost, jeg.
Brokkoli, skinke og løk i form med ost på. Oppå der igjen; tomat og bacon. I ovnen med det og la tomatene og baconet bli godt stekt. Nomnom
I morgen/søndag: svinemør!
Idag blir det rå-dyrsteik:) med soppsaus. Steika på 90 grader i mange timer. Aromasopp kappes i biter og i steikepanna. På middels varme, uten fett i panna.litt salt og pepper. Etter ei lita stund så kommer det endel veske ut av soppen. Surrer til den er "tørr". da er det en GOD klatt smør oppi panna. Og så generøst med fløte. Når det har surra ei stund så hiver jeg på noen skiver med Jarlsbergost. Rører rundt til susen blir jevn.
Sammen med smørdampa grønnsaker burde det bli en OK middag.
Mvh Grovsnus.
Ytrefilet (takk til Kiwis god helg tilbud :D) med fløtegratinerte neper.
Jeg var så heldig å fikk servert deilig RIBBE!!
Hadde rosenkål og skysaus til!
Desserten besto av cc blandet med krem, litt natreen og bær!
NAMM
Når vi snakker om dessert: cottage cheese, litt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, valnøtter og kanel. Veldig godt!
I dag skal vi har sprøstekt ørret, smørstekte grønne grønnsaker og urtesmør :sikle:
Det blir kylling her. Og asparges. Men hva mer er jeg usikker på. Det blir ikke før i kveld uansett :) Nå; jobb.
I dag trur jeg det blir seibiff med løk og sopp, og brokkoli :) og masse smør :sikle:
Lammelår fra i går med kokt rosenkål:) Orker ikke lage noe fancy ut av den grønne i dag.
Hjortebiff med soppstuing, smørstekt brokkoli og selleri- og brokkolistilkmos. Namme!
Ovnsbakt Fisk (http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/1.6798144), men bytter ut potetstappa med spinatstuing
Enig. Jeg tror jeg vil prøve med grønn squash og fetaost, jeg.
Det hørtes også veldig, veldig godt ut :D
Jeg hadde stekt seifilet med blomkålmos og en skikkelig god saus som bestod av fløte og en god dæsj "soltørka tomatost" - en ny type tubeost. Skikkelig godt var det, namnam :)
Helst med smak:)
Eneste måten jeg får Aubergine i mannen på:p
Stekt laks, wokka brokkoli, og hjemmelaga hollandaisesaus :)
Hmm nå må jeg tenke litt, hva spiste vi i dag?....
Jo, marinert kalkun og ovnsstekte grønnsaker!
Kyllingsalat med avocado & roasted garlic aioli
Ostelasagne.
Hva lager du ostelasagnen av?
Altså sett bort ifra osten;)
Hva lager du ostelasagnen av?
Altså sett bort ifra osten;)
Jeg bruker kjøttdeig som stekes, har på tomatpure som jeg har hatt fløte i, pluss pepper, salt og oregano. Lar det putre litt.
Så lager jeg en ostesaus av h-melk, fløte, jbkm og litt vann. Tilsetter ost når den er varm. Pluss salt og pepper. Legger så lagvis med kjøttdeig i tomatsaus, ostesaus og ost... jeg lagde alt for mye saus, men det ble veldig godt og skikkelig lasagnesmak til tross for manglende lasagneplater.
Noen tilsetter løk og mye annet. Jeg kommer fra et hjem der min mor hadde løkallergi, så vi hadde en enkel en med kjøttdeig i nydelig tomatsaus, og deilig ostesaus, og lasagneplater og ost på toppen. Jeg har smakt mye lasagne oppover, men den modern lager som i enkelte sine øyne "mangler" ingredienser, er til denne dag den beste jeg har smakt.
I dag ble det svinestrimler i gryte med bacon, løk og sopp, og en hjemmekomponert saus. Enkelt og godt.
Gammeldags tjukt flesk med hvit saus.
"Fleskekebab". Lettsaltet sideflesk delt i biter, stekt i smør, med sambal oelek, sukkerfri ketchup, paprikakrydder, fløte og creme fraiche. :p
Fylt og gratinert paprika blir det i dag:) rød, gul og grønn:D
Oksegryte: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=16137
Pizza (isets bunn) med kjøttdeig, tomater, krydder og champinjong. Samt masse ost!
Skambanka kyllingfilet, med baconost inni, og så brettet og bacon rundt. Krydret med pepper, salt og persille, og mye rapsolje som skal lages saus av etterpå sammen med fløte. Attåt tipper jeg det blir brokkoli. Det står i ovnen nå, og jeg tipper det blir godt.
I dag spiste vi en kjempegod middag :)
Entrecôte med hjemmelaget peppersaus, salat og stekt sopp
Jeg prøvde meg litt fram med peppersausen, da jeg aldri har laget peppersaus fra bunn av før ( har sluttet med all posesaus):
Kok opp 2-3 dl vann og løs opp kjøttbuljong, jevne med 2-3 eggeplommer isteden for mel. Tilsett grønn pepper og kremfløte og soyasaus! Ble kjempegodt og kjæresten fikk ikke nok av sausen nam nam
Koteletter med sopp, brokkoli og cafe de paris-saus
Sitter med en eksamensoppgave som skal inn i morra. Har bare skrevet halve :O Så det ble innmaten av en kebab i dag ;)
Fish (uten chips :D) basert på Nannahs Hellman-kylling, med hjemmelaget remoulade og kålsalat til.
Ostefondue, grønnsaker og terninger av glutenloff! :sikle:
http://www.aperitif.no/oppskriftsbilder/49655/Fondue-225b.jpg
Og i morgen blir det bacalao! :sikle:
http://www.p4.no/resize.ashx?path=/mmo/b554d6bb-5bc1-4401-992f-33d217edf91c.jpg&w=468
hjemmelaget remoulade
Holy Guacamolee! Den oppskrifta Lenabaetrice har er jo bare helt nyyyydelig!! http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/fisk-og-skalldyr/cabaret-med-remulade/
Og i morgen blir det bacalao! :sikle:
http://www.p4.no/resize.ashx?path=/mmo/b554d6bb-5bc1-4401-992f-33d217edf91c.jpg&w=468
Hadde satt stor pris på oppskrift? :D
Skambanka kylling med baconost inni og surra bacon rundt. Ovnstekt tomat og wokka brokkoli attåt. Pluss hjemmelaga saus.
Hadde satt stor pris på oppskrift? :D
500 g klippfisk av torsk
500 g poteter
2 store løk
1 chili
3 fedd hvitløk
1 boks grovhakka tomater
2 dl olivenolje
1 rød paprika
4 plommetomater
3 ss stenfrie svarte oliven
salt og pepper
Tomatsaus
Skjær løken i skiver. Del chilien på langs og skrap ut frøene. Hakk chili og hvitløk. Bland løk, chili, hvitløk, tomater fra boks sammen med olivenolje i en gryte. La det koke i 10-15 minutter. Ha i paprika og oliven.
Bacalao i form
Rens fisken for skinn og ben. Skjær den i passe store porsjonsstykker. Skjær poteter og tomater i skiver. Legg klippfisk, poteter og tomater lagvis i en ildfast form. Øs over tomatsausen.
Bakes nederst i stekeovn på 180 ºC i 35-40 minutter. La formen stå og hvile i 10-15 minutter før du serverer.
Jeg skal prøve med knutekål i stedet for poteter.. Eller helt uten poteter..
Tusen takk :) jeg skal nok klare meg fint uten poteter også. Jeg tror ikke jeg erstatter potetene med noe i dette tilfellet. Ser jo nydelig ut :)
Lagde Parmesankylling med tomat, basilikum og mozerellasalat for et par dager siden!! namnam....
Fant oppskriftene på LCHF bloggen! Kjempe digg!!
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1211.snc4/156344_10150345032820343_860710342_16005220_425564 0_n.jpg
Torsdag: hjemmelaga hamburgere med osterundstykker.
Fredag: Hjemmelaga pølsestroganoff med salat.
Lørdag: Kylling med salat og hjemmelaga saus.
Søndag: Ribbe med surkål og kålrabistappe.
I dag: Hjemmelaga kjøttboller i hjemmelaga saus.
Taco...
I morgen pinnekjøtt!!! :sikle:
Dagen derpå skal det være sosekjøtt. :sikle:
Torsdag: hjemmelaga hamburgere med osterundstykker.
Fredag: Hjemmelaga pølsestroganoff med salat.
Lørdag: Kylling med salat og hjemmelaga saus.
Søndag: Ribbe med surkål og kålrabistappe.
I dag: Hjemmelaga kjøttboller i hjemmelaga saus.
Taco...
I morgen pinnekjøtt!!! :sikle:
Dagen derpå skal det være sosekjøtt. :sikle:
Jeg kommer på middag til dere jeg! Middag siste dagene har vært kokte egg, rått bacon, stekt kjøttdeig, atkinsbar, en hel plate Bocca :O, torskelever på boks med majones på og litt røkt laks. Gleeeeder meg til eksamen er over og jeg kan bo hjemme istedefor på lesesalen og lage MAT!
I dag blir det koldtbord på jobb, og så tok jeg med litt indisk karrigryte i tilfelle jeg ikke skulle bli mett av koldtbordet. Jeg så oppi den boksen de satte av til meg, og jeg er glad for at jeg tok med mer. Waldorfsalat var det med mest fett oppi der, og slikt spiser jeg jo ikke.
I dag blir det sushi, med en lav GI brun ris som er kjøpt på kinsarvik. Litt skeptisk, men skal bruke veldig lite ris til meg, og heller pøse på med avokado.
Ble ikke middag i dag, men holder på å dampe pinnekjøtt som skal skjerpes i steikovnen i morgen. :sikle: Serveres med kålrabistappe, smeltet smør og en liten klubb.. :o
Superenkel middag i dag: Løvstek med Jacobs barnaise (4 karber) og en stooor salat. Kjapt og godt!
Hadde en snill venninne som fikset middag. Grillede kyllinglår med gratinert brokkoli og blomkål og soppstuing. Det var nammis! Godt når noen tar vare på en i eksamenstida..
Trodde jeg la inn denne i går, men må ha glemt å trykke send svar, eller jeg la det inn i feil tråd, for jeg finner ikke igjen innlegget mitt.
Man blir glemsk av lavkarbo ja :p
7666
Trodde jeg la inn denne i går, men må ha glemt å trykke send svar, eller jeg la det inn i feil tråd, for jeg finner ikke igjen innlegget mitt.
Man blir glemsk av lavkarbo ja :p
7666
Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg. :snill:
Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg. :snill: :lol: Fiskars!
ada-emilie
08-12-10, 18:56
Superduperenkel: 150g stekepannestekt finnbiff med olje,salt,pepper og urter over.
I morgen er det småkkuttet brunet storfekjøtt surret sammen med løk, brokkoli og sopp i creme fraiche. :sikle:
Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg. :snill:
Det var julegave fra min kjære moder for mange år siden. Ingen her som har hørt om ostehøvel :lol:
En gigantisk svær kyllingwok! Med kylling, bacon, asparges, brokkoli, grønn paprika, løk, kål og sopp. Så har jeg kokosmelk over pluss wokkrydder.
Lutefisk med masse bacon og brokkolimos med sennep:):)
Nakkekoteletter som var godt krydra og marinerte, og perfekt stekte! Med stekt champignon og asparges. Pluss lavkarbosaus. Dritgodt.
http://bloggfiler.no/lkhf.blogg.no/images/982515-11-1291999226670.jpg
http://lkhf.blogg.no/1291999237_indrefilet_av_svin_me.html
dagens middag
Jeg er nå i planleggingsstadiet for morgendagens middag. :p
Det blir kraftsuppe! :sikle: Jada, MED poteter og gulrøtter, men det er ikke mye det er snakk om!. Det blir hodekål, kålrot, sellerirot, selleristang, knutekål, løk, tomater, chili og pølsebiter i tillegg.. Tomater i kraftsuppe er digg! :sikle:
Tomater i kraftsuppe er digg! :sikle:
Nei, fysj! Kål OG tomater? Det er jo suppa til rikshospitalets suppekur det.... :eek:
Nei, fysj! Kål OG tomater? Det er jo suppa til rikshospitalets suppekur det.... :eek:
:lol: Den er god den!
ada-emilie
13-12-10, 12:47
Idag blir det gourmet-torsk fordi det er på tilbud idag på Joker. Smaker nammis med salat med avokado og olje som dressing. Edit: tilbudet er imorgen.
I dag var det hjemmelaga fiskesuppe. Hadde i litt fiskeboller, laks, bacon, grønnsaker, kraft og fløte. JBKM for tykkelsen sin skyld. Jeg er forkjøla så jeg kjente ikke så mye, men sambo sa den var nydelig :)
Lutefisk, stekt bacon, og brokkolimos :sikle:
Har ikke laget ennå... Tror det blir denne! :sikle:
http://www.theswissbakeryonline.com/store/i/is.aspx?path=/Shared/ProductImages/Cheese-and-Dairy/Emmi-Fondue-Suisse-Original.jpg&lr=t&bw=300&bh=300
Ostefonduen er fiks ferdig til oppvarmings. Inneholder bare 3 karber pr 100 gr. Dvs 12 karber på hele pakken og det er mer enn nok for to. Den er MED hvitvin. Fås kjøpt på Eurospar og koster 50-60 kr.
Jeg pleier dyppe brokkolitopper oppi eller Lisbethvidereutviklet knutteloffterninger. :sikle:
Grillkylling med blomkålris og pose(:flau:)- bernaisse
Spiste kyllingfilet (150 gram) til middag/kvelds i dag :) (har spist en del på jobben men ikke noe skikkelig middag så da tenkte jeg at jeg måtte lage noe godt). Hadde litt salat ved siden av med fetaost.
Røkt julepølse med baconchips varmet i ovnen med ost over. Litt merkelig. Men joda, smakte da :)
Kjøpte ei fersk familieribbe i går. Delte ribba slik at jeg fikk ei tynneribbe og en svinekam. Så i dag hadde vi kammen til middag. Selve ribba ligger i kjøleskapet inngnidd med salt, pepper og sennep. Den skal ligge der i tre dager før jeg fryser den.
Jeg hadde vann, gulrot, sellerirot, svisker, rosmarin, hvitløk, lauvbærblad og løk i ei form. La kammen oppå og lot den står i steikovnen på 125 grader i ca 6 timer. Jeg satte på grillen etterpå for å poppe svoren.
Jeg lagde saus av væsken som ble i forma. Dette er desidert den beste sausen jeg noen gang har laget! Og kammen ble supergod!!!!
Fredrikke07
19-12-10, 20:45
I dag ble det Tikka Masala og blomkålris.
Tikka Masala-"røra" ble laget av Hakkede tomater på boks, litt fløte, (pleier ofte å bruke kokosmelk), Tikka Masala-krydder fra "innvandrerbutikk, 0 kb) og chilipulver.
Kjempegodt var det:p!
Er så mett og glad og god etter dagens middag: kjøtt og kål i form. Bacon på toppen, og en solid smørklatt attåt :) Er første måltidet jeg har kjent smaken på, og attpåtil fått beholdt i magen siden onsdag kveld, og middagsopplevelsen var ubeskrivelig!
I morgen: Tynnribbe!
ada-emilie
28-12-10, 20:14
Salat av is-salat, grønn squash, løk, litt sukkererter og grønn paprika med en boks tunfisk, en halv avokado, en barneskje olje og litt ost oppi. Veldig godt og tilfredstillende.
I dag blir det svinestrimler i gryte. Nam nam :)
I dag har jeg laget meg en: Hot kyllingsuppe.
1/2 løk finhakket
1 boks hermetisk tomat
2 kyllingfilet (i terninger)
1 ss karri
1-2 ss smør
2 dl fløte
salt og pepper etter smak og ev. litt søtt (natren)
Smelt smøret, ha i karri og la surre litt, ha i løken og la den surre litt sammen med karri og smør. Oppi med kyllingen og la surre litt. Ha oppi tomatene og fløten - skyll tomatboksen og ha dette oppi. La koke i 10 min. Ev. en liten klatt med rømme/Philadelfiaost på toppen ved servering.
Yummi, dette var skikkelig godt.
Vel bekomme :D og god mandag!
I dag blir det ostepizza :) I går var det kjøtt og kål i form, 31 og 1 var det pinnekjøtt med tilbehør (uten potet).
ada-emilie
03-01-11, 20:46
Kokte egg og ost.
Kyllinlår med rosmarin og sitron (spent på om det blir godt, har ikkje prøvd rosmarin til kylling før). Tilbehør... antagelig salat.
I dag slår jeg til med hjemmelaga fiskegrateng av sei :)
Ørret med brokkoli og sandefjordsmør
jeg skal ha magrere karbonader, men hva skal jeg ha som tilbehør?
jeg skal ha magrere karbonader, men hva skal jeg ha som tilbehør?
Blomkålmos er godt til:)
Jeg hadde kyllingkjøttdeigtaco (er tacokrydder lov? Hadde en pose på 700g kjøttdeig, og spise 1/3 av det) Med sopp og squash til. Og ost på toppen! Kjempe godt:D
Jeg hadde kyllingkjøttdeigtaco (er tacokrydder lov? Hadde en pose på 700g kjøttdeig, og spise 1/3 av det) Med sopp og squash til. Og ost på toppen! Kjempe godt:D
Tacokrydder inneholder mye sukker:mad: lager det selv, etter oppskrift her inne:D
Ops..da skal jeg mekke mitt et krydder.
Stekt seifilet(150-200 gr), stekt løk(litt), blomkålmos(mye:p) og erter(litt):)
ada-emilie
04-01-11, 19:48
Det ble torsk med smør og ost.
creolsk krydret kyllingstrimler med hjertesalat, aspargis og smør
Omelett med purre, paprika, kalkunskinke, baconost, fetaost og gouda.
La i vann noen stykker klippfisk i går ( 1 døgn pr cm) juksa litt og brukte fiskebuliong og 1 dl vann + 1 boks fløte og en dasj smør. Dette blei som ei fiske suppe. Hadde oppi klippfisken som var skåret i biter på 2x2 cm, litt purreløk og brokkoli. Burde ha brukt myyye mere løk. Men jeg er da mett enda, 8 t siden middag, :-)
Mvh Grovsnus.
frk_johansen
05-01-11, 07:10
I går hadde vi en grateng.
Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.
dette hørtes skikkelig godt ut!! :)
La i vann noen stykker klippfisk i går ( 1 døgn pr cm) juksa litt og brukte fiskebuliong og 1 dl vann + 1 boks fløte og en dasj smør. Dette blei som ei fiske suppe. Hadde oppi klippfisken som var skåret i biter på 2x2 cm, litt purreløk og brokkoli. Burde ha brukt myyye mere løk. Men jeg er da mett enda, 8 t siden middag, :-)
Mvh Grovsnus.
Mmmm.. klippfisk er godt:D
I dag blir det resten av gårsdagens fiskegrateng som var kjempegod! Lagde hvit saus med hjelp av JBKM, brukte en del ost, mye fisk, litt skinke, en del blomkål, og pittelitt gulrot. Solid smørklatt attåt :) namnam.
Stekte pølser med sellerirot/blomkål mos
I dag blir det lavkarbohamburgerbrød med osteburgere m/ bacon og mer ost :p, ruccola, tomat og løk :D
I dag blir det kjøttdeig, løk, blomkål og champignon i form med fløte og gratinert med ost..lukter godt i alle fall.:D
Prøvde Lisbeth sine empanadas (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=992596&postcount=1) i dag.
I dag blir det entrecôte med spinatstuing
ada-emilie
05-01-11, 19:07
Kokt torsk med olje og plommer til dessert.
Kreolskmarinert laksefilet med en dæsj creme fraiche + grønnsaker med smør på.
Det ble en rest fra i går; stekt sei med løk, blomkålmos og erter:)
I dag blir det lutefisk med sprøstekt bacon. Men er litt usikker på hva jeg skal lage i tillegg. Ertestuing er vel ikke så lurt. Kanskje kålstuing???
I dag blir det lutefisk med sprøstekt bacon. Men er litt usikker på hva jeg skal lage i tillegg. Ertestuing er vel ikke så lurt. Kanskje kålstuing???
I ketolyse boka kaller Torkil brokkolimos for ertestuing-erstatning, så du kan jo prøve det?
Hørtes godt ut med brokkoli som "ertestuing". Elsker brokkoli. Takk for tipset.
Prøv brokkolimos med litt sennep, det syntes jeg smakte godt:)
I dag blir det hjemmelaget fiskegrateng med en godt ostesaus, masse deilig torsk og bacon. Serveres med smeltet smør og dampet grønnsaker. Nam.
Kalkungryte: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2623&albumid=130&dl=1294323155&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=2623)
Kjøttkaker med litt saus :)
Stekt laksefilet med surret vårløk, sopp og paprika...og to ss creme fraiche:)
I dag blir det mørbradsbiff med brokkoli, purre og karri-CF-saus.
Mørbradsbiff var det eneste biff-stykket de hadde på coop markedet i bygda i dag og jeg gadd ikke å kjøre ut til sivilisasjonen i dette snøkaoset.
I dag hadde vi indisk curry kylling med tandoori-oste saus (sambo sitt merkelige, men veldig gode påfunn!) med salat til :)
ada-emilie
07-01-11, 11:15
Jeg tok middag tidlig idag,jeg.(kl. 11).
1/3 cottage cheese, sennep og en halv avokado pluss urter
i salat med asparges, issalat, tomat, litt rå gulrot og brokkoli, løk, hvitløk og agurk.
I dag blir det kyllingfilet med asparges og stekt tomat. Hjemmelaga saus :)
Her blir det kylling med stekte grønnsaker og en saus til :p
Favoritt lavkarbopizza`n og sjokolademousse :p
Favoritt lavkarbopizza`n og sjokolademousse :p
Hvilken bunn bruker du æ?
Tror det blir spinatlasagne.. Eller kjøttboller. Hmmmm.
Klarer ikke bestemme meg..
Hvilken bunn bruker du æ?
Denne! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29208&highlight=pizza)Men jeg bare forsteker i ovnen, ikke en masse styr i panne eller micro. Knallgod!:D
Så dobler jeg for en full langpanne :)
I dag ble det vist sen lunsj/tidlig middag i ett på Rice Bowl :o Uten ris da... Karrygryte.
I dag ble det blomkålgrateng med stekt flesk og litt agurk/tomat ved siden av. Skikkelig godt.:D
I dag ble det blomkålgrateng med stekt flesk og litt agurk/tomat ved siden av. Skikkelig godt.:D
:sikle:
I dag blir det fiskemix (laks, sei, torsk) i en saus av fløte/rømme, med kokt brokkoli og blomkål. Mmmmm..... :hungry:
Fredrikke07
07-01-11, 20:42
Det ble en herlig hjemmelaget kebab med hjemmelaget selvfølgelig lavkarbo pitabrød:p og kebab-dressing!
Til kvelds blir det visst litt bountykake:p:D!
Nysjerrig på oppskrift på lavkarbo pitabrød. Og ikke minst bountykake :)
Fredrikke07
08-01-11, 16:29
Mener det er lisbeth som hadde oppskriften, men finner den ikke igjen på nett, men skal skrive den inn her jeg:)!
1,5 dl lunkent vann
25 g fersk gjær
1ss fiberhusk
1,5 ss olje
1/2 ts salt
40 g revet ost
60 g glutenmel
55 g bakemiks
Smuldre gjæren i en bolle, hell på fingervarmt vann og rør til gjæren er oppløst.
tilsett fiberhusk, rør om og la det stå i ca 10 min.
Tilsett olje, salt og ost og deretter melblandingen.
Elt deigen kraftig, i mer enn 10 min!
Del deigen i 5 "boller" og la de heve på stekeplaten i 40 min, med litt glutenmel under og plastfolie over.
Trykk de hevede bollene flate på brettet ( de blåser seg opp inni ovnen) bruk gjerne plastfolie mellom bollene og hånda.
Putt brettet i varm ovn 210 grader varmluft.
Skal de brukes med en gang, stek de i 10-12 min, la de hvile før du lager lomme.
Skal de fryses, stek de i ca. 8 min, avkjøl og putt de i fryser. Ta brødet rett fra fryser og og inn i kald ovn, sett ovnen på 190 grader varmluft og la de stå noen minutter.
(3,3 kh pr. pitabrød)
Jeg brukte knuste linfrø og litt soyamel som erstatning for bakemiks siden jeg ikke hadde det, ble knall-godt for det:p!
Bountykake finner du under kaker/snacks her på forumet;)!
Menyen idag er biff med brokkoligrateng og soppstuing:sikle:
Tusen takk!
I dag ble det tynnribbe med kålstuing og pittelitt kålrabistappe. :)
Entrecôte med stekt rosenkål og champignon og med rødvinssaus med kremfløte.
Rester fra i går, pluss baconsurra pølser om det blir for lite tynnribbe :)
Ostegratinert dampepølse m/salat:)
Langstekt svinenakke som er godt gnidd inn med urter :)
Forrett: Hjemmelaget knekkebrød med Selbu blå og Jarlsberg ost
Torskerogn med remulade og sitron
I dag skal jeg ha snadderpai med cherrytomat og agurk... :D
Bakte halve squash fylt med biter av stekt ribbe, masse chili, litt rømme og litt ost.. slurp
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.