View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Marinert laks med salat :)
http://www.godt.no/#!/oppskrift/1466/gratinert-kyllingform-med-squash-og-paprika
Det ble denne. Anbefales!
Kyllingsuppe med kraft etter steking av kyllinglår, rødbete og brokkoli.
Stekte kelp-nudler med kjøttdeig, egg, paprika, brokkoli, brekkbønner, soya- og østerssaus.
I går ble det wiener og sellerirotmos, i dag kylling chop suey. :)
Gryte med kylling og kål ;)
Nudler, hjemmelagde knekkebrød med majones og ost. Alt er bra unntatt nudlene, men til gjengjeld så smaker alt veldig godt etter min mening.
Stangekylling med smørdampa brokkoli :)
Kyllinglår med brokkoli og blomkål :D
Elgkarbonader med brokkoli :)
Jeg hadde ovnsbakt røkt torsk, med chevre, brokkoli, blomkål, og eggesmør! *mett*
Fiskepakker; elsker det siden det er så lett og tilpasse slik at alle får sin favoritt!
Blei green chicken curry i dag:) jammy
Photobscura
07-03-14, 14:15
Hah, denne tråden har jeg aldri kommet så langt som til å delta i. :p
Men i dag skal jeg har middag med sus fra mitt åttitall: Elghakk! (Eller "ærsch-hakk", som jeg sier det). Fant en siste pakke med elgkjøtt fra pappa i fryseren. Lages med løk, sellerirot i terninger og masse deilige viltadekvate krydderier!
Kyllingburger med ost og sellerirotfries til.
Laks og grønnkål. Har dilla på grønnkål.
Spicy burger med coleslaw og søtpotet fries
Jeg skal prøve gratinert kyllingform med squash og paprika idag, oppskriften finner du her; Godt.no (http://www.godt.no/#!/oppskrift/1466/gratinert-kyllingform-med-squash-og-paprika). Håper den smaker godt!
Photobscura
08-03-14, 18:36
Chicken korma med blomkålris!
Atkinspasta carbonara. :)
Marinert laks og brokkoli :)
Pytt i panne med chorizo pølse og stekt egg
Et eller annet med karbonadedeig :)
Et eller annet med karbonadedeig :)
Det samme, med kyllingkjøttdeig.
Pizza til Imse :D
Syns du skal slutte å ta pizzaen til Imse :p
Jeg skal ha Høyrygg biff, medium raw, med blomkålpuré lagd på smør og fløte, og noen salatblader attåt.
squash-nudler med kjøttsaus!
Spår tunfiskblomkålgørr! :D
Gryte med kylling og kål, gulrot, løk :D
Photobscura
12-03-14, 15:23
Sjokoladekake. :geip:
Lammesuppe, og den var mega god! :D
Lammesuppe, og den var mega god! :D
Oppskrift?? :D
Kikertpannekaker med røkt laks og kremost - andre gang denne uken. :D
Oppskrift?? :D
Lammesuppe (rimelig hverdagsmat) (4-6 personer)
Kok opp en pakke (billig) fårikålkjøtt ca 800-1200 gram. Skum av, ha i 1 ss salt og et raust dryss med nykvernet 5-pepper og la koke under lokk til det er helt kokt (ca en time)
Ta opp kjøttet.
Siden de andre i huset spiser noe potet skrelte jeg 6 poteter og delte hver i fire store biter og hadde det i kraften. Ellers er det kjempegodt med litt kokte svarte bønner i denne suppa om du spiser det.
Fres i smør/ghee
2/3 purre,
1 stor eller to små løker,
2 gulrøtter i biter og
1/2 sellerirot i små biter i noen minutter og tøm dette i krafta.
Ha i
2 terninger kjøttbuljong,
1 boks hakka tomater med hvitløk og oregano,
ei god ts timian og
1 god ts rosmarin.
Skjær lammekjøttet i biter og ha det i gryta.
La koke til grønnsaker/poteter er møre (ca en halv time).
Suppa blir enda bedre om du koker kjøttet den ene dagen og lar det stå kaldt i krafta til dagen etter. Før jeg fryser suppa, fjerner jeg eventuelle poteter som er igjen siden restene er MIN mat og jeg spiser ikke poteter.
Takk for oppskriften, Bente! :klem:
Den skal prøves, jeg elsker lammekjøtt! :D
Vurderer pizza med havremelsbunn :)
Spinnerette
14-03-14, 13:19
Flygende Jacob og brokkoli! :)
Vurderer pizza med havremelsbunn :)
Blei pizza uten bunn :p
Kjøttgryte laget i crockpot :)
Det er deilig det :D
Et forsøk på viltgryte. :p
Ovnsbakt laks med blomkålmos, stekt sopp, paprika og løk :D
Hjemmelaga kjøttkaker med blomkål/brokkolimos :)
Butterfly83
17-03-14, 18:37
Chicken nuggets med blomkålmos.
Lavkarbopizza ble det i dag:)
Siden kjøleskapet byr på diverse rester, blir det omformet til en spelt-pizza til gjengen min og så tar jeg lammesuppe fra fryseren.
Kan ikke fordra og kaste mat, så her i huset blir stort sett alt av rester omformet til nye sop-i-hop rester :D
Photobscura
18-03-14, 13:54
Kylling med urter, og bakt flaskegresskar.
TrillTrall
18-03-14, 14:33
Siden kjøleskapet byr på diverse rester, blir det omformet til en spelt-pizza til gjengen min og så tar jeg lammesuppe fra fryseren.
Kan ikke fordra og kaste mat, så her i huset blir stort sett alt av rester omformet til nye sop-i-hop rester :D
Også kalt "Gjensyn med uken som gikk". :D :lol:
Hjemmelaga vårruller med steviasøtet chilisaus :)
Biff stroganoff og asparges:D
Mitt første svar/innlegg...flott side dette :-)
Mislykka fiskesuppe :rolleyes:
TrillTrall
20-03-14, 18:43
I dag ble det svinestrimlet stekt med squash og cherrytomat (begge deler i biter) og blomkålbrokkolimos til. Nammenam. :)
Flyndre, sopp, spinatgørr, og en snerten salat... med salsa. Har fått dilla på salsa, og alt passer med salsa, ikke sant?
en blankstekt, grovhakket løk, kvernet chili, 1 glass hvitvin, et nett blåskjell, salt.
kjempegodt!
Marinert laks, brokkoli, blomkål ;)
Photobscura
21-03-14, 17:46
Badsturøkt lammepølse og blomkålmos med muskat. :D
Et heidundranes snack-fat med paprikahummus, oliven, paprika, cherrytomater, elgpølse, salsa og en skål eplebiter, bananbiter og drikkeyogurt.
Haters gonna hate. :p http://instagram.com/p/lz0f67xvYt/
Langtidsstekt hvitløksspekka lammelår med fløtesaus og grønnsaker :)
Her skal vi ha Grys ost og skinkegrateng.
http://gryslavkarbo.blogspot.no/2011/07/ost-og-skinkepai-lavkarbo.html
3 egg
3dl fløte
250g skinke
250g ost
vårløk, salt og pepper og sennep
Hatt bursdagsselskap i huset og trenger noe comfortfood før jeg klikker på noe så teit som muffins med smørkrem. Alternativt klikke på noe pastagreier. Jeg er dausliten og da kommer karbosuget, så det er best å spise og kaste seg i seng og vente på at det går over( og nei, suget går ikke over bare ved å spise nok fett nei, det rådet funker ikke på meg).
Photobscura
22-03-14, 18:36
Chili!
Taco :cool:
I hjertesalat"skjell". Fordi nam.
TrillTrall
22-03-14, 19:36
Man tar hva man har - kylling, blomkål, cherrytomater og grønne erter surres i panna og toppes med en saus av soyasaus, østerssaus, chilisaus og sitron og serveres med selleritotfries. :) Nammenam.
Ble visst ferdig med middag i 3-tiden jeg. :p
Flyndre (lomre), sopp, spinat, salsa og salat.
parmesangratinert laks med sesamfrø og stekte grønnsaker til.
Ovnesstekte grønnsaker (aspargesbønner, sellerirot og champinjong) m litt cremefresh og olivenolje. Etter halve steketiden legger jeg på noen stykker skrei-filet.
Jeg _aner_ ikke. Har noen lakseburgere, kyllingfileter, andebryst, falukorv, lammebiter, biff-biter og hjort i fryseren. Alle forslag ønskes velkomne. :p
"Kjøttrøre" og salat. Stekte kjøttdeig, forskjellige grønnsaker, litt sopp og løk. Hadde i litt fløte og krydder og lot koke litt. Nam nam
Photobscura
24-03-14, 17:01
Kyllingklubber og sellerirotfries.
I dag blir det torsk med serranoskinke og ovnsstekte grønnsaker.
Langstekt stangekylling med brokkoli og bearnaise :)
I dag la jeg fiskefilet laks/torsk i en ildfast form, litt krydder over, en ts rød pesto på hver filet, masse grønnsaker og fløte over. Inn i ovnen til fisken er ferdig. Nam!!
Tja... hva skal man kalle det? En lakseburger, pestofisert squashspaghetti, litt sopp, hvitløk, sjalottløk og squashbiter, og en god dært salsa og hjemmelagd hummus. Fin blanding. :p
I dag ble det medbrakt, blandet salat, sukkererter grillet kylling og aioli.
Det ble en proteindrikk på meg, jeg som har kyllinglår og indrefilét i kjøleskapet, kom aldri så langt som å lage middag...
Merksnodigimprovisert chili med kanel og kakao og masse sopp.
Sprøstekt stangekylling med ris og coleslaw :)
I dag blir det hønsekarrifrikasse!
I dag blir det hønsekarrifrikasse!
Har du oppskrift???
Vi skal ha karbonader i dag, av svin. Det blir kanskje dampet blomkål til, mulig noe stekt løk også. Vet ikke om det blir saus, men smør funker på alt:D
Skinkesteken står i ovnen, og blir ferdig når den blir ferdig.
Chilipølser med blomkål/brokkolimos :)
Et gedigent smørbrød med masse stekt torskerogn og sitronremulade (kun en liten lavkarboskive i bunn)
Okse indrefilet, Ristet rosenkål, løk og fennikel. Søtpotetmos og noe saus.
Photobscura
02-04-14, 17:12
En åttitallsklassiker: Biff stroganoff! Kjæresten har noe flatbiff som må spises opp, så det passer bra. Serveres med blomkålris! :)
Chiligryte igjen gitt. :p
Stinn av smertestillende i dag, så i dag må gjengen min spise restene fra i går mens jeg tar noen kyllingvinger og salat.
I dag har jeg spist klippfisk med jordskokkpuré til forrett og grillet kalvebryst som på forhånd hadde ligget i en sous vide(?) på 60 grader i 15 timer til hovedrett :D
Langtidsstekt marinert svinenakke med grønnsaksmos og fløtesaus :)
Lettsaltet torsk og grønnsaker :):)
Photobscura
03-04-14, 11:07
Hjemmelaget kyllinpostei på hjemmelagde knekkebrød! :D
Vel, ikke direkte middag men jeg har spist på skinkestek i hele dag :D Skikkelig nammenam.
Jeg lager pytt i panne til de andre og så steker jeg meg en scones og spiser den med eggesalat :D
Tomatsuppe. Alltid like godt. :)
En sånn passe improvisert kyllingsuppe. Syntes den ble for tynn og lot den koke litt ekstra, og da ble alt som lå i bunnen av den kjempe-go'stekt. :D
Kamstek med blomkålmos og stekt sopp.
Photobscura
04-04-14, 17:17
Tydeligvis det som ble igjen etter å ha renska skroget til en grilla kylling ... :p
Tydeligvis det som ble igjen etter å ha renska skroget til en grilla kylling ... :p
Flere enn meg som liker kokt kylling altså.. :P Er så lett å og gøy å bare plukke fra skroget og så smaker det så godt!
Photobscura
04-04-14, 17:41
Flere enn meg som liker kokt kylling altså.. :P Er så lett å og gøy å bare plukke fra skroget og så smaker det så godt!
Hehe, ikke kokt kylling, men kraft på skroget, og da måtte det jo plukkes rent først, og det var visst mer av det som var igjen som var spiselig enn jeg hadde beregna, så da tror jeg neppe det blir så mye mer mat i dag. :D
kristine89
04-04-14, 19:03
Lammelår med skysaus (saus, jbk-mel, smør og hvitløk) med sellerimos og ovnsbakte grønnsaker. Nam!
PIZZA! Med superenkel pofiberbunn og så mye gromt oppå.
kristine89
04-04-14, 19:44
PIZZA! Med superenkel pofiberbunn og så mye gromt oppå.
Å, hvordan lager du pofiber-bunn? Hørtes godt ut.
Å, hvordan lager du pofiber-bunn? Hørtes godt ut.
For en-porsjons pizza tar jeg 20g pofiber, 15g fiberhusk og litt salt, blander og blander i 1-2 dl vann. Så kjevler jeg ut deigen og steker den tørr på passe høy varme i stekepannen.
Og vips har jeg en bunn jeg kan pynte med alskens rariteter og ha i ovnen. :D
Pizza med bunn av 4 egg, 150g naturell smøreost, 1.5ss fiberhusk, 2ss mandelmel og 2ss malte linfrø( knuste fra europris).
Fyll var tomatsaus, bogskinke, paprika og løk.
kylling med spinatstuing :D
kristine89
04-04-14, 20:47
For en-porsjons pizza tar jeg 20g pofiber, 15g fiberhusk og litt salt, blander og blander i 1-2 dl vann. Så kjevler jeg ut deigen og steker den tørr på passe høy varme i stekepannen.
Og vips har jeg en bunn jeg kan pynte med alskens rariteter og ha i ovnen. :D
Genialt. Den skal prøves :D Tusen takk.
Genialt. Den skal prøves :D Tusen takk.
Pass på at du steker deigen godt (heller for mye enn for lite vil jeg si). I dag ble bunnen litt blaut i møte med pizzafyllet. Det har ikke skjedd før. Skjerpings på meg altså. :p
kristine89
04-04-14, 22:33
Pass på at du steker deigen godt (heller for mye enn for lite vil jeg si). I dag ble bunnen litt blaut i møte med pizzafyllet. Det har ikke skjedd før. Skjerpings på meg altså. :p
Takk for tipset.
Jeg steker alltid pizzaen på nederste rille i ovnen. Da blir bunnen sprøest :)
Marinert Laks og erter ;)
Butterfly83
05-04-14, 15:02
Mandelkjeks og diverse oster tror jeg det blir i dag. Kanskje jeg tar en omelett eller noe litt utpå ettermiddagen for å droppe altfor mange kjeks i kveld :)
Jeg spåååår chana masala!
Photobscura
05-04-14, 16:49
Fleskepannekake! :D
Fleskepannekake! :D
meieriproduktfri? in that case - link me up!
Photobscura
05-04-14, 18:54
meieriproduktfri? in that case - link me up!
Nope, sorry ...! Bruker vaffeloppskriften til Nannah. Men med snøfrisk, som er 80% geitemelk. Jeg lever jo ikke helt meieriproduktfritt, bare spiser det sjeldent, og helst geite- eller sauemelksprodukter.
kristine89
05-04-14, 20:03
Det blir rester etter gårsdagens lammelår.
Godt og enkelt :)
Laksefilet i folie
Et A4 ark med aliminiumsfolie
Fyll det med:
1 laksefilet
1 gulrot
brokkoli
blomkål
løk
paprika
smør
sitronpepper
salt
seterrømme/kesam
Stekes på 200 grader til grønnsakene er myke, og fisken er ferdigstekt. Ca. 20- 30 min. uten varmluft.
Skjær opp grønnsakene og legg de på arket sammen med laksen og en god klatt smør. Krydre etter smak. Jeg personlig syns det er veldig godt med sitronpepper. Lukk folien og putt i forvarmet ovn. Folien serveres på fat, med seterrømme. Fantastisk også for de som ikke er så glad i fisk, og ikke minst utrolig lettvindt!
Jeg spåååår chana masala!
Vil du dele din oppskrift? :)
Vil du dele din oppskrift? :)
Brukte veganmisjonen sin (http://www.veganmisjonen.com/2012/12/oppskrift-chana-masala-kikerter.html). Ikke überlavkarbo akkurat (kikerter er og blir kikerter), men snasent og mettende som fy. :D
kristine89
08-04-14, 12:34
Jeg har en svær og god kalkun i ovnen nå.
Så da har jeg middag resten av uken :D
Med forskjellig tilbehør blir det like snasent hver gang ;)
Ribbe hos svigers i dag :)
Kjøttsaus og grønnsaker, mulig litt carbzone pasta, for jeg fant en pose med en rest når jeg ryddet.
Kylling curry, kål og løk.
Fiskepakker i dag.
Enkelt og greit og lett og tilpasse til hver enkelt.
Fiskepakker i dag.
Enkelt og greit og lett og tilpasse til hver enkelt.
Tusen takk BenteR for nydelig oppskrift på Suksessterte :blomster::klem:
Så bra at du likte den Senka!:klem:
I dag er maten her kjempelettvint;
i går lagde jeg opp ei stor gryte med komle og salt lammekjøtt til gjengen min og ei stor gryte med lammesuppe til meg.
Resultatet er at i dag er det bare og varme opp maten :D
Jeg elsker og lage mat, men det er jammen deilig av og til og ha ferdig mat også.
En liten boks makrell i tomat. Det er en sånn dag igjen.
I dag ble det
Kyllingbryst stekt i biter med cajunkrydder
Ovnsstekte grønnsaker: smør, brokkoli, purre, selleri, erter, paprika, gulrot og en rest sjalottløk
Hiv kyllingen over grønnsakene og gratiner med ost til slutt - server med bernaise.
Kyllingbryst med masse salat :D
Indrefilet av svin med bakte tomater samt stekt sopp og brokkoli. Potetbåter til dem som vil ha. Danderes med krydderbernaise. :sikle:
I dag blir det helstekt lammelår.
Blir nok en del av det fremover siden Rimi selger frosne lår til 58,50 for kiloen. Sånt liker jeg :D
Det hadde ikke forbauset meg om det ble chilligryte i dag igjen, som i går - og tidligere i uka. :D Det er så ekstra snasent med kanel og kakaopulver.
I dag skal vi ha raclette med kylling, biff og scampi, med deilig port salut og gratinerte grønnsaker.. (eller taco) :-)
kristine89
12-04-14, 17:22
Blomkålrisotto med svin!
Dilla på blomkåkrisotti :D
Butterfly83
12-04-14, 17:27
Taco :)
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.
Chilipølser i lompe med potetsalat :D (vasker hus i dag:p)
Fant en ytrefilet av svin i boden (utenfor fryseren), som min mor helt sikkert hadde tenkt å ha med ut på hytten, og skal steke den nå. Litt sent så tror ikke det blir middagen min før i morgen.
Indrefilet av svin, grønnsaker og sjysaus
Kjøttkaker og blomkålmos.
Små kjøttboller med blomkål ;)
Hvertfall ikke chilligryte...
..
.... :D
Her hadde jeg lammelår-rester som jeg stekte i kokosolje pure sammen med restene av gårsdagens grønnsaker, helte over en god klunk rødvin (Kens Creek), drysset over frisk basilikum og voila;
Jeg hadde nydelig restemat med rosa blomkålbiter:D:D:D
Karbonader og floridasala(blomkålsalat) og sukkerfritt tyttebær syltetøy.
Spicy kremet tomatsuppe med egg og ost.
Photobscura
14-04-14, 19:57
Stekt lever med champignon og løk, med flaskegresskarmos til!
Kyllinglasagne, kål og løk. :)
Boksmakrell igjen... livet er hardt. :p
Fant til gjengjeld en kartong mandelmelk med sjokoladesmak i butikken i dag. o_____O Jeg.er.et.så.svakt.menneske.
Her ble det rett og slett en enkel wok for og bruke opp litt sånn diverse rester. Falt i smak det også :D
Økologisk kylling med masse deilig tilbehør :D
Rødvin, potetgull og dip. :stuart:
I dag blir det pinnekjøtt med rotmos og rødkål :)
kristine89
18-04-14, 12:51
Entrecot med blomkålcoscous (digger den blomkålblandingen) og hjemmelaget bearnais :D Resten av gjengen på hytte skal ha bakt potet også. Det står jeg over ;)
Atkinspasta carbonara. :sikle:
Atkinspasta carbonara. :sikle:
Kan du servere meg med ts hva eksakt du gjør med denne kålen og løken? Og mengder?
Kan du servere meg med ts hva eksakt du gjør med denne kålen og løken? Og mengder?
Med ts? :p Altså... Jeg tar et kålhode og kutter i små biter, så tar jeg en løk og kutter i små biter. Dette blander jeg i en salatbolle. Også tar jeg den mengden jeg ønsker til f.eks middag og legger på tallerken. :ja:
Med ts? :p Altså... Jeg tar et kålhode og kutter i små biter, så tar jeg en løk og kutter i små biter. Dette blander jeg i en salatbolle. Også tar jeg den mengden jeg ønsker til f.eks middag og legger på tallerken. :ja:
Både løk og kål skal jo være så sunt og helsebringende. Jeg tror jeg begynner å bli forkjølet og vil prøve stoppe det med salaten din. :ja: En kål og en løk altså. Jeg tenkte at du kanskje brukte lik mengde av begge deler. Skal prøve! Takker!! :klem:
Både løk og kål skal jo være så sunt og helsebringende. Jeg tror jeg begynner å bli forkjølet og vil prøve stoppe det med salaten din. :ja: En kål og en løk altså. Jeg tenkte at du kanskje brukte lik mengde av begge deler. Skal prøve! Takker!! :klem:
Den ts var visst ikke helt stødig... Jeg bruker vel to løk på ett kålhode. :)
God bedring! :klem:
Det ble grillmat: hjemmelaget rollerburger med ostefyll og baconwrap, baconwrappet fyllt paprika og grønnsaksgrillspyd.
Rogan Josh ^____^
...jeg tror hvertfall det var det..? Litt usikker på om det var hjort eller lam jeg tinte. Jeg burde virkelig merke fryseposene mine.
Jeg skulle egentlig ha kost meg med lammelår idag, men jeg var blitt så syk at jeg ble kjørt hjem fra hytten og måtte nøye meg med nudler.
Her ble det løksuppe med chili. :)
kristine89
20-04-14, 14:06
Indrefilet av storfe med blomkål-couscous (igjen) og krydder smør :D
Stekt fisk surret i rømmesaus sammen med stekt løk og brokkoli.
I dag blir det kyllingvinger, isbergsalat agurk og aioli :)
Kyllingvinger er SÅ digg og jeg lager når gjerne når det er kun meg til middag.
Mousaca :) (skrives det sånn?:p)
Blomkålsuppe med dryss av sprø baconbiter.
Jeg har laget lasagne til de andre, men den er jo proppfull av meierivarer så jeg skal i stedet kose meg med kylingvinger og salat.
kyllingbaconpaprikaløk-panne med zoodles og tomatsalat
Rema 1000 sine chilipølser og zoodles, det var veldig godt.
Det var små kjøttboller med blomkål ;)
Sivensvans
30-04-14, 08:46
Jeg skal prøve meg på kylling i peanøtt-og kokossaus med lime (fra lchf-bloggen).
Gratinert brokkoli med kremfløte og kjøttdeig.
Bare jeg og to av guttene som er hjemme.
Siden jeg har energi og føler meg pigg for tiden, så tilbringer jeg dagene i hagen og gjør bare det nødvendige inne.
I dag slengte jeg sammen en spelt-pizza til guttene og stekte scones til meg selv.
Sconesen spiste jeg fremdeles lunken med masse majones, tomat, agurk, hardkokte eggeplommer og skinke. Sommermat de lux for meg det! :D
Kyllingkjøttdeig, wokgrønnsaker, kokosmelk og masse curry-mangokrydder. Med en klatt Kesam med paprika og løk.
pulled pork med coleslaw og pico de gallo.
Butterfly83
01-05-14, 19:48
Tulip pulled pork med blomkålsalat og fetaost. Og bittelitt bbq-saus :o
Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven. :)
Ost og fløtegratinert blomkål med bacon.
Skal til Nando's og spise meksikansk kylling :D :D :D
Her blir det helt enkelt nakkekoteletter marinert i corona-øl med kvernet pepper og et lite dryss av hvitløkpulver, som jeg så kommer til å steke i stekeovnen. Etter at jeg har tatt ut mine, blir det lagt på ost og fløte til de andre. Serverer det med blomkål, broccoli og gulrotstaver.
Rullekake med bringebær, ananas, revet 70 % sjokolade og pisket fløte som dessert til de andre, appelsin til meg.
Laks, blomkål, brokkoli :D
Kyllingfilet, kål, løk og peppersaus. :)
Nå står det biff i form i ovnen her. Kjøpte en mørbrad, skar den i skiver, brunet i panna. La over i ildfast form, stekte opp litt sopp, løk, purre, paprika og hvitløk. La frosne erter i, delte opp en halv blåmuggost og en boks matfløte over.
Har laget lasagne til de andre og karbonader til meg
Svinebog i slow cooker/crockpot :)
Rendang! :D Av storfe, med en eller annen skikkelig digg saus.
Det er kanskje like så greit at jeg ikke besøker Brick Lane Market så ofte. Det kan bli farlig i lengden. :p
Linsesuppe :D Kutter ned på kjøttet ;)
Linsesuppe :D Kutter ned på kjøttet ;)
Hvorfor det :confused:
Indrefilet med bakte grønnsaker :)
TrillTrall
06-05-14, 14:37
Hvorfor det :confused:
Fra et miljøsynspunkt er det lite bærekraftig om alle skal spise mye kjøtt. Om man tåler de karbohydratene er linser og bønner en utmerket erstatning.
Heisann! Her var det mange gode middags tips til en nybegynner som meg :) Bare lurer paa, er det noen som vet om Kikkertpannekaker er OK og spise paa lavkarbo? har lest saa mye om dem paa blogger, men aldri funnet ut carbs innholdet i dem
Takker for svar :)
TrillTrall
07-05-14, 06:46
Heisann! Her var det mange gode middags tips til en nybegynner som meg :) Bare lurer paa, er det noen som vet om Kikkertpannekaker er OK og spise paa lavkarbo? har lest saa mye om dem paa blogger, men aldri funnet ut carbs innholdet i dem
Takker for svar :)
Kikerter inneholder rimelig mye karbohydrater, men da av den trege sorten, så det kommer helt an på hva du har som akseptabelt karbo-inntak. Ifølge matvareguiden inneholder 100 g kikertmel nesten 58 g karber, jeg vet ikke hvor mye man bruker i noen pannekaker da? Men om du følger en retning som Fedon f.eks. så er det greit vil jeg tro, han anbefaler da bønner og linser?
Moussaka med sellerirot, kål og løk. :)
Tenkte jeg skulle lage lasagne idag.
Fra et miljøsynspunkt er det lite bærekraftig om alle skal spise mye kjøtt.
Tja, noen mener det kanskje er litt raske slutninger: http://paljabekk.blogspot.no/2013/12/om-kjtt-og-milj.html
TrillTrall
09-05-14, 10:22
Tja, noen mener det kanskje er litt raske slutninger: http://paljabekk.blogspot.no/2013/12/om-kjtt-og-milj.html
Det var en veldig interessant artikkel! :) Jeg ser den med at korndyrking utarmer jorden, helt klart. Og jeg tror ikke vi mennesker er skapt for ikke å spise kjøtt, men vi kunne nok med fordel spist mer grønnsaker og frø - der er det mye supermat som vi har godt av! I tillegg til animalsk mat, det er jo næringsstoffer vi ikke får i oss andre steder fra enn fra animalske produkter.
Photobscura
09-05-14, 14:02
Tenker det har litt med sammensetningen å gjøre. Jeg spiser jo ikke mye kjøtt selv om jeg i hovedsak er en kjøttspiser. Jeg spiser det heller effektivt, enten at det er fettholdig kjøtt, eller med fettkilder til. Spiser sjelden mer enn 100-150 gram kjøtt til ett måltid, og jeg spiser to måltider om dagen, og som regel er bare en av disse med kjøtt, om jeg da ikke spiser fisk.
Oooog i dag skal jeg har fiskepudding til middag. :p
Tar med samboer på Mr. Hong og spiser buffet :D
Photobscura
09-05-14, 15:24
Voi, takk for tips, Licota! Ser ut til at Djengis Kahn er død og begravet?! Så da la jeg og mannen inn en reservasjon for nært forestående toårsjubileum! :)
Her blir det sen middag i dag, siden gubben er avgårde og henter "svigerdatteren" vår. Jeg lager lasagne til dem; det er lett og varme opp om de blir forsinket.
Til meg blir det nybakt scones med kyllingsalat :D
Har også fått smelt sammen ei rullekake til slikkmunnene.
Voi, takk for tips, Licota! Ser ut til at Djengis Kahn er død og begravet?! Så da la jeg og mannen inn en reservasjon for nært forestående toårsjubileum! :)
De er der ennå, men syns Mr. Hong er koseligere :)
Pizza med bunn av jukseloff. Laget to mindre bunner(ca 2/3 av platene) og hadde på bogskinke og vårløk og løk på en og mais og bogskinke på den andre. Maisepizzaen er til ungene..
Resten av forrige dagens moussaka og kål og løk.
Det er ønske om Pasta Carbonara her i huset, så da får de det. Jeg tar scones med italiensk salat i dag.
Butterfly83
10-05-14, 19:14
Her ble det meatza i dag. Er så deilig å lage mat som varer i flere dager :) Lettvint.
Stekt andebryst, røsti med løk og jarlsberg, stekte rotgrønnsaker og appelsinsaus. Ikke det mest lavkarbo måltidet, men regner med det går bra. Runder av med hvitvin til.
Gresskarsuppe med stekt bacon.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.