View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Reiser tilbake til Bergen i morgen og må få brukt opp noen egg. Så blir en wokomelett igjen. Med olivenolje, fetakrem og soltørka tomat i tillegg.
Torsdager en pasta dag hjemme hos meg, men siden jeg ikke spiser pasta lengre, brukte jeg opp taco-lefsene jeg hadde lagd forrige uke hadde på ost i bunnen på en lefse så pastasaus med kjøttdeig, hvitløk og annet herlig krydder, mer ost og en lefse på toppen.
Det var kjempe godt og pappa ble veldig snurt fordi han måtte spise pasta mens jeg hadde "innbakt pizza". Pappa ble også veldig imponert over at jeg hadde laget taco-lefsene selv.
Kalkunsuppe med bl.a. kokosmelk, wokgrønnsaker, karri, chili mm. Lagde 2 liter i går, ble en porsjoner. Greit med mat som er ferdig i det minste.
Finnbiff, wokede grønnsaker i terninger og ajvar.
Prøvde noe nytt i dag;
oppbløtte blackeye bean ble lagt i ildfast form sammen med hakka sjalottløk, hakka fenelår, hakka tomater, masse urter + chiliflak og et raust lag med olivenolje.
Dette koste seg i stekeovnen ved 200 grader(vendte i det flere ganger underveis) mens jeg stekte kjøttdeig og hadde over litt soyasaus, en kartong fløte og masse jarlsbergost. Lot dette putre med seg selv i et drøyt kvarter mens jeg dampa grønnsaker.
Jeg er nå så mett at jeg nesten har vondt :D
Jeg var i det eksperimentelle hjørnet. Jeg prøvde meg på lavkarbo løkringer og så ble det til at jeg laget pommes frittes av sellerirot med det samme. Og så serverte jeg dette med kotelett og en parmesansaus.
Stekte nakkekoteletter og grønnsaksgrateng - godt
Vurderer et glass med barnemat:rolleyes:
:eek::eek::eek: Ikke si at du skal begynne med den derre Barnemat-dietten altså - da kommer jeg og tar deg !!!! :p
:eek::eek::eek: Ikke si at du skal begynne med den derre Barnemat-dietten altså - da kommer jeg og tar deg !!!! :p
Pip pip, jeg sitter i brødboksen:p
Pip pip, jeg sitter i brødboksen:p
:lol:
Godt å vite - da behøver jeg ikke å kaste bort tiden med å lete :p
Det var i går kjottsaus,squash og kikkerter:)
Skal på buss i 5 timer i dag. Har rotet sammen en salat i universitetskantina med mye diverse grønnsaker og fetaost.
Kyllingfillet marinert i tomat og urter, stekt i ovn. Og med fløtegratinert sellerirot ved siden av. :)
I dag starter jeg fårikålsesongen. Den står ågodgjør seg på plata. Nam,nam,,,
Et glass konjakk i senga. Jeg er pusk!
Håper jeg klarer fikse sen middag med omelett og salat.
Hadde laks og mye grønnsaker, med en klatt smør i folie :) Nam :D Hadde ikke rømme hjemme, men ble like godt. Må lage dette flere ganger tror jeg.
Det ble stekt fisk, dampet blomkål/brokkoli med en god "dæsj" smør.... (Endelig er dett "lov" å spise smør igjen!!! Jeg var fryktelig glad i smør før jeg ble voksen og skulle "slanke" meg. Vel - intuitivt matvett, hadde jeg. At jeg også var fryktelig glad i brødskiver .... var fryktelig. ;) )
Et glass konjakk i senga. Jeg er pusk!
Håper jeg klarer fikse sen middag med omelett og salat.
Huff da - riktig god bedring :suss:
Her blir det et eller annet med kjøttdeig snart. Har jobbet sent, men nå begynner jeg å bli sulten :hungry:
Middagen er nettopp spis, det ble kyllingkjøttdeig med grønnsaker, krydder, fløte og en dæsj rømme til.
I det siste har middagene ikke blitt det jeg har planlagt, men derimot en eller annen hurtigvariant av det jeg hadde planlagt. I dag VIL jeg ha noe godt. Kankje minipizza laget på osteknekkis, taco eller HOT lasagne med blomkålmos. Både kjøttdeig og blomkål ligger i kjøleskapet og roper på meg :sikle:
I dag blir det strimlet svinekjøtt med brokkoli og blomkål, hvordan vet jeg ikke, men det er det det blir.
Tomatsuppe med pølsebiter.
Er syk og pjusk i halsen. Har knapt stemme og aner ikke helt hva jeg vil ha. Et eller annet med torsk blir det siden det er det jeg har i frysen. Jeg har mengder med forskjellig mulig tilbehør
God bedring til dere som er syke :klem:
Her blir det lappesteik av reinsdyr i dag.
Ingen i verden som kunne lage så god lappesteik som min avdøde farmor. Hun forklarte at det var det nesten harske flesket hun hadde i gryta som gav den fantastiske smaken. Jeg er litt for lite tøff til og bruke harskt flesk, så jeg får nøye meg med lappesteik med godt skogsbacon.....
Lungemos med blomkålmos:p
kyllinglår og stekte grønnsaker:)
Hadde noen inntørkede sjampinjonger i kjøleskapet, så det ble en mikset tomat/sjampinjongsuppe med biter av "Tsatziki grillare" (fra Gøl) i. :D
Da lanet jeg på minipizza med osteknekkis som bunn, kjøttdeig, rå løk og masse ost på toppen. Snart ferdig :sikle:
Da lanet jeg på minipizza med osteknekkis som bunn, kjøttdeig, rå løk og masse ost på toppen. Snart ferdig :sikle:
Det hørtes utrolig godt ut, nå virker min egen middag kjedelig i forhold.
Det ble torsk. Men tenkte jeg skulle dele med dere hvordan det ble :) Stekte løk i stekepanna og tilsatte torsk. Lot det steke godt og lenge. Tilsatte også to tomater. Etter å ha krydra og stekt det en stund, så tilsatte jeg tomatsaus. Som tilbehør hadde jeg stua kål og brokkoli i en panne. Veldig godt, og jeg krydra det mye slik at jeg faktisk kjente litt smak :)
Det hørtes utrolig godt ut, nå virker min egen middag kjedelig i forhold.
Det var det også - og nå er jeg altfor mett ;)
I dag ble det pepperbiff og ostegratinerte blomkål og brokkoli. Var flink å stoppe da jeg var mett, men hadde fryktelig lyst til å lange innpå litt mer - bare fordi det var så godt...:sikle:
Det var biff og stekte grønnsaker, og rotmos og stekt sopp... og mannen hadde laget verdens beste whiskysaus... og det ble vin og ... :) Det er godt det ikke er hver dag.
Resten av middagen fra i går er planen :)
Rester her også. Rester er godt å ha. :D
Har ikke noe rester igjen jeg :( så jeg får legge hodet i bløt :) (ikke får å spise det altså.....)
Rester fra går dagens middag.
Endelig blir det deilig pai:)
Endelig blir det deilig pai:)
Det hørtes godt ut :) Deler du oppskrift? ;)
Har lagd en diger porsjon grønnsaksmos (med sellerirot, blomkål, brokkoli, stangselleri, purre og hvitløk), så nå har jeg mos for mange dager fremover
til middagen stekte jeg kyllingklubber i ovnen, og hadde tomatbiter dryppet med en veldig god olivenolje til + seff grønnsaksmosen
Har lagd en diger porsjon grønnsaksmos (med sellerirot, blomkål, brokkoli, stangselleri, purre og hvitløk), så nå har jeg mos for mange dager fremover
til middagen stekte jeg kyllingklubber i ovnen, og hadde tomatbiter dryppet med en veldig god olivenolje til + seff grønnsaksmosen
Mmm, dette hørtes god ut:sikle: Frister litt mer enn mine rester fra i går.
Nakkekoteletter med fløte/creme fariche-gratinert blomkål og masse steikt kantarell mmmmmm :D
So har eg rikelig til lunsjen i mårgå, so då blir det maaange og laaange blikk over knekkebrøda til kollegaene mine hihi
Nakkekoteletter med fløte/creme fariche-gratinert blomkål og masse steikt kantarell mmmmmm :D
So har eg rikelig til lunsjen i mårgå, so då blir det maaange og laaange blikk over knekkebrøda til kollegaene mine hihi
:lol:
Tenkte å prøve noe nytt i dag: laksetaco! Har troen på den!
Rester fra middagen på lørdag... enda en gang. Sånn går det når foreldrene dine lager sin egen middag på søndagen, men det positive er at min middag er sunnere og bedre... Eller det er hvertfall det jeg innbiller meg.
Jeg fikk inspirasjonshjelp av eldste guttungen her i dag, og resultatet ble ei steike god høstgryte.
Surra mørbrad i stykker på ca 3x3 cm sammen med finhakka hvitløk, hadde over litt rødvinseddik og lot dette trekke inn i kjøttet. Hadde oppi okse-fond, salt og pepper, 1 hel løk, masse bladpersille, isop, frisk ingefær, litt nellik og litt rødvin + CF.
Lot det putre litt med seg selv før jeg hadde opp aromasopp, søtpotet og hele mandelpoteter med skrell.
Lot det trekke videre til alt var mørt og hadde dampa grønnsaker til.
I dag spiste jeg ikke poteter:D
Suppe kokt på lettsaltet lamikålkjøtt med masse gode grønnsaker ooooog timian. :sikle:
Blomkålomelett med stekt torsk. Ble plutselig innringt til seinvakt, så derfor blir det kjapt og enkelt :)
Namenam. Det ble karbonader med blomkålmos :)
Pizza med taco-lefse som bunn, det var lett tilgjengelig i fryseren.
Jeg har virka i dag, så energien ble brukt på og vaske og rydde i begge kjøleskapa + kjøkkenskapene mine.
Middagen ble helt enkelt eggerøre med fløte, ost, vårløk og provencekrydder + røykt og kokt sommerskinke + tomater og agurk, ananas og mais (de to siste bare for resten av familien min)
Som tilbehør hadde vi lavkarborundstykker
Jeg fant, jeg fant! Fiskepudding og fiskekaker med lite karbs. Så i dag blir det stekt fiskepudding med grønnsaker og hvit saus laget med jbkm :D
Vår tyske suppe men uten ost,god den:)
Eggerøre med ost, stangselleri og paprika.
Torsdag skal det bli fårikål, har handlet i dag :):)
I går ble det skinkestek og grønnsaker. I dag vet jeg ikke helt ennå, men noe enkelt for vi får besøk i kveld så jeg må rydde, støvsuge og vaske litt. Blir ikke så mye tid igjen til laaang matlaging.
I dag blir det grønnkål mousaka. Litt eksperimentering. Tror nok det blir godt!
Jeg skal spise denne fårikålen, når den blir ferdig om en stund.
Det skulle være nok pepper, hehe :)
Sulten!
http://img62.imageshack.us/img62/2707/060920129393.jpg
Dilly - det så utrolig godt ut. Må lage snart tror jeg :D
Her ble det kald skinkestek med salat.
I dag blir det kokt torsk med fløtesurret purre og blomkål. Potet til de uinnvidde i husholdet.
Avkokt laks med agurksalat, salat og sursøt rømmedressing! :sikle:
Stekt torsk med pesto og grønnsaker.
Irsk stuing kokt på ferskt lam :D
Nyplukka jordbær og fløte som dessert. Jeg bor på høyfjellet så mine jordbær kommer sent, og så henter jeg daglig helt til frosten tar slutten av dem i oktober måned. Så langt har vi frosset ned 35 kilo + vi har spist så mye vi har orka.
Nyplukka jordbær og fløte som dessert. Jeg bor på høyfjellet så mine jordbær kommer sent, og så henter jeg daglig helt til frosten tar slutten av dem i oktober måned. Så langt har vi frosset ned 35 kilo + vi har spist så mye vi har orka.
:love: Irish stew er nyyyydelig! Jeg spiser det hver gang jeg er i Irland og lager det ofte selv, men det smaker alltid bedre der borte. Har du timian oppi? Det må til synes jeg. :love: Nå fikk du meg til å lengte tilbake dit. Godt det er bare fire uker til vi reiser igjen. Det blir min tur nr 25!!
Heldig du er som har nyplukket jordbær, de er de aller beste. Håper foreldrene mine lager en ny jordbær åker på hytten, da har vi alt; Rips, solbær og bringebær... hvis hjorten ikke tar de.
Middag i dag var pasta saus med litt ost på toppen.
Den gode gamle pink chicken (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20236) som jeg er så glad i. Både god og rask og lett å lage.
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/blogger/2010/20101030/DSC_0002.jpg
:sikle: Tacolodd (http://mariann08matbloggen.blogspot.no/2012/08/tacolodd-lavkarbo.html) :sikle:
:sikle: Tacolodd (http://mariann08matbloggen.blogspot.no/2012/08/tacolodd-lavkarbo.html) :sikle:
Mmmmmmm - det så veldig godt ut :sikle:
Den der MÅ du prøve, steike godt, både den dagen og dagen etter :D
Og gjett om ej gleda mej til lunsjen i mårgå då, når ej sitte der med min digge lunsj og resten med tørre knekkebrød :D
Den der MÅ du prøve, steike godt, både den dagen og dagen etter :D
Tror nesten dette blir lørdagskosen jeg :D
:love: Irish stew er nyyyydelig! Jeg spiser det hver gang jeg er i Irland og lager det ofte selv, men det smaker alltid bedre der borte. Har du timian oppi? Det må til synes jeg. :love: Nå fikk du meg til å lengte tilbake dit. Godt det er bare fire uker til vi reiser igjen. Det blir min tur nr 25!!
Jeg bruker timian, rosmarin og isop.
Smaker nydelig :D
Heldige du som skal til Irland for 25.gang.......vi har pratet om kanskje ta en tur neste år for 1.gang :rolleyes:
Nachos til barna. Tacokjøttdeig, salat og ost til meg :-)
Tacolaks med blomkålmos! Yum yum. Og sweet chili saus (sukkerfri ofc).
Her blir det helt enkelt tacos i dag, med masse forskjellige grønnsaker og stekt ost i stedet for skjell/lefser.
MariannS' Tacolodd :sikle:
Litt usikker, men føler for noe lasagneaktig tror jeg. Så en eller annen lasagnelignende rotihop tenker jeg vi kaller dagens middag :)
Det blir laks med brokkoli,od blomkål:D
Her blir det får-i-kål i dag :)
Fårikål på legd!!! :sikle:
Stekt torsk med blomkålmos, tomatsalat og enten remulade, majones eller en eller annen hjemmekomponert dressing.
I dag ble det en wok med svinekjøtt, løk, paprika og sopp. Enkelt og godt.
Her blir det også helt enkelt,
Steker biff, lager peppersaus og woker en hel haug med forskjellige grønnsaker.
Moccakake til dessert
Her blir det også helt enkelt,
Steker biff, lager peppersaus og woker en hel haug med forskjellige grønnsaker.
Moccakake til dessert
Moccakake hørtes godt ut. Middag i dag er taco kjøttdeig med salat og andre grønnsaker.
Suppe av hakkede tomater, kyllingbuljong, paprika, løk, sommerskinke og creme fraiche. Hadde det samme til lunsj nå og gleder meg til middag:D Jeg elsker suppe!
Skal prøve noe nytt i dag: squashpizza! Altså pizza med squashbunn. Er veldig spent :)
Skal prøve noe nytt i dag: squashpizza! Altså pizza med squashbunn. Er veldig spent :)
Håper det smaker, og håper på en oppdatering om hvordan det blir.
Håper det smaker, og håper på en oppdatering om hvordan det blir.
Skal gi rapport :)
Bakte bønner med fisk og stor salat til
Kjempehektisk ettermiddag! TINE rømmegraut!
Rapport squashpizza: helt ok som bunn. På ingen måte noe wow. Det var mye arbeid med å lage til i og med at man må prøve å få så mye vann som mulig ut av squashen. Måltidet ble likevel ganske så godt, men det er ene og alene pga fyllet. Terningkast 2. Lurer på å prøve brødet fra funksjonell mat som pizzabunn i fremtiden.
Btw: squashpizza smakte aller best kald.
Av alle lavkarbopizzabunner jeg har prøvd så er, og blir, denne favoritten: http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?p=1005
Ble ny runde fårikål, denne gangen lagd på en pakke med lammelår i skiver, ble god den også, men det er mindre fett i kjøttet. Var litt spent på den, men krafta ble god, den.
Kylling og stekte grønnsakker:)
Fiskeburger/kake med noe jeg fant på en lavkarboblogg i går: kålrot-fries! Med pepra sukkerfri ketchup og litt diverse salat.
Kjøttboller og blomkålmos;)
Ble deilig kylling-wok :sikle:
Tacolodd :D
- og i dag gikk resten av formen ned på høykant :)
I dag vart det kjøttbollar (http://mariann08matbloggen.blogspot.no/2012/02/kjttbollar-lavkarbo.html) med fløte/creme fraichegratinert blomkål og fløtestua kantarella :sikle: :ja:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/381026_444427312263113_2060108421_n.jpg
Tomatisert fiskesuppe, aldri smakt før så det blir spennende.
Her blir det helstekt rosmarin og hvitøksduftende ferskt lammelår servert med dampa grønnsaker, fløtesaus og sellerirotkaker.
Skal på sykehus i morgen, og reise og hente ny katt i overmorgen, så da passer det greitt med restemat disse dagene.
I dag skal mannen stå for middagen - og da blir det sikkert pølser :mad:
Her vart det oppattevarma kjøttbolla med gratinerte blomkål til jobblunsj/middag :D no e det møtemøtemøte resten av kvelden :(
Her blir det helstekt rosmarin og hvitøksduftende ferskt lammelår servert med dampa grønnsaker, fløtesaus og sellerirotkaker.
Skal på sykehus i morgen, og reise og hente ny katt i overmorgen, så da passer det greitt med restemat disse dagene.
Det hørtes forrykende godt ut, hadde ikke hatt noe i mot å spise dette. Det er så sant, greit å ha rester når man går inn i noen hektiske dager. Lykke til på sykehuset og så bra at katten snart kommer hjem.
Ble stekt kyllingfilet med blandet salat til :)
Smakte knallgodt :D
Har en gryte med Photos Chili Texas Style (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375) på komfyren, gleder meg!
Blomkålmos med et eller annet stekt i tomatpurèsaus. Usikker på hva enda. Ser hva jeg finner ut, vet bare at jeg fikk kjempelyst på tomatpurè :P
Svinestek og blomkålmos. Her skal fryseren tømmes etter mat fra konfirmasjonen i juni :)
Kyllingsuppe - ny, egenkomponert og nyyydelig :sikle:
Kyllingsuppe - ny, egenkomponert og nyyydelig :sikle:
Og hvor i all verden er oppskriften da ???????????????? :p
Og hvor i all verden er oppskriften da ???????????????? :p
Du må smørre deg med tålmodighet til i mårgå :D:klem:
Du må smørre deg med tålmodighet til i mårgå :D:klem:
*smører - smører - smører* :p
tysk suppe;)
Mmmmmmmmmmmmm nam, nam :D
Hot kyllingsuppe tenkte jeg middag skal være i dag, den er skikkelig god og jeg vil ha nok til hvertfall to dagers middager.
Det blir laks med brokkoli og blomkål igjen;)
Det blir laks med brokkoli og blomkål igjen;)
Det fikk jeg lyst på også, Senka!
Lurer også på å ha laks med brokkoli og blomkål.
Lurer også på å ha laks med brokkoli og blomkål.
Neh, fikk hastverk. Blir omelett. Laks i morgen! :)
Sprøstekt andebryst, brokkoli, bambusskudd, rød paprika, chili, hvitløk, ingefær, sesamolje, tamari-soyasaus, femkrydder og en liten skvett juice fra en klementin... i en diger wok. Mmm!
Blir stekt laks med fløtesaus :sikle:
Diverse grønne saker til :)
Her blir det så enkelt som nakkekotletter med blomkålmos og andre grønnsaker.
Gjengen min skal få skikkelig komle med salt lammekjøtt i dag.
Jeg skal ha ei snadder soppsuppe med oksekjøtt
Rester fra i går, nammenam blir aldri lei hot kyllingsuppe.
Gjengen min skal få skikkelig komle med salt lammekjøtt i dag.
Jeg skal ha ei snadder soppsuppe med oksekjøtt
Heldig gjeng du har, BenteR :sikle:
I dag blir det laks, med hjemmelaga sweetchilidressing, grønnsaker og alt snadder jeg klarer å surre sammen.
Indrefilet av storfe med "artiflette" til. Al dente brokkoli, stekt sopp og toro sin nye peppersaus attåt.
Då e det straks klart for taco her i heimen :)
Pizza med ostebunn :D
Ostebotn på pizza e knallgodt :D
Vi fikk spekemat midt på dagen da vi var borte på besøk, så det blir nok bare osteknekkis med makrell i tomat i løpet av kvelden. Men det er ikke bare bare, men veldig godt :D
Kyllinglår og grønnsaker;)
Det ble det samme som i går, rester av kylling suppen, det ble også frokosten min siden jeg våknet klokken 15.00 fordi kroppen ikke er helt bra i dag.
Vet ikke helt enda :o *tenke, tenke*
Kyllingsuppe, men den var ikke spesielt god:rolleyes:
Gjengen min skal ha komle i dag også.
Jeg tenkte først jeg ville ha koteletter, men så ombestemte jeg meg og laget ei god fiskegryte i stedet til meg og løperen i familien.
Nakkekoteletter med fløte/creme fariche-gratinert blomkål/sellerirot :)
Kyllingsuppe, men den var ikke spesielt god:rolleyes:
Huff da :eek:
Huff da :eek:
Mangla en del ingredienser kan man si:p
Mangla en del ingredienser kan man si:p
Kylling :confused:
Kylling :confused:
Nei, den var med:D
Nei, den var med:D
Bra :p
Ble kjøtt-skav av rein,elg og hjort (kjøpt i Sverige).
Stekte sopp, paprika og vårløk som jeg blandet med.
Helte så over godt med fløte. Godt med krydder.
Deli grønnsaker til.
Smakte himmelsk :sikle:
Siden jeg alltid lager komle for flere dager når jeg endelig lager det, så skal gjengen min ha stekt komle med morrpølse i dag, mens jeg og løper-sønnen min skal ha kjøttdeigsuppe.
Suppe her også - Bønnas enkle kyllingkjøttdeigsuppe :spent:
Koteletter med ett eller annet ved siden av.
Koteletter med ett eller annet ved siden av.
Det ble bare koteletter med peppersos.
Flattbrødpizza (lenabeatrice sine flattbrød med cremefraiche saus, kjøttdeig, løk, sopp og ost)! Gleder meg. Lenge siden sist.
Grilla kylling med masse salat:)
Stekt torsk med blomkålmos, stekt tomat og hjemmelaga sennepsdressing.
Har pinnekjøtt rester som jeg skal bruke til ett eller annet, kanskje jeg skal lage noen pannekaker...
Wienerschnitzel med grønnsaker til:)
Blir lavkarbo-pølser med blandede grønnsaker til :)
Har pinnekjøtt rester som jeg skal bruke til ett eller annet, kanskje jeg skal lage noen pannekaker...
Lager du pannekaker av pinnekjøtt ? :p
Her blir det får-i-kål :)
Kyllingfilet med grønnsaker:)
Lager du pannekaker av pinnekjøtt ? :p
Her blir det får-i-kål :)
Skal lage jeg og veldig snart ,godt det:);)
Skal lage jeg og veldig snart ,godt det:);)
:ja:
Gubben fikk stekte svinestrimler med barnaise, blomkål og coleslaw:)
Gubben fikk stekte svinestrimler med barnaise, blomkål og coleslaw:)
Og du da vennen ????
Og du da vennen ????
Spiser ikke noe særlig for tida:rolleyes:
Spiser ikke noe særlig for tida:rolleyes:
Nei, det skjønner jeg godt kjære deg, men du MÅ ha litt mat vet du :klem:
Nei, det skjønner jeg godt kjære deg, men du MÅ ha litt mat vet du :klem:
Litt blir det jo da:) men det jeg sliter med, blir verre når jeg spiser:mad:
Men behandling i morra, så det går seg vel til:klem:
:klem: Kjære vakreste langaard, jeg får så vondt av deg!
Håper inderlig at morgendagen kan gi deg lindring.. :meditere:
:klem: Vil ikke at du skal ha det vondt!
Takk, snille Kanutt:love:
Kan ikke annet enn å signere denne jeg kjære du :love:
Det ble pannekaker med pinnekjøtt som go'fyll. Ettersom jeg er håpløs til å steke pannekaker, ble det noen i stekepannen og resten av rører gikk i en langpanne med bakepapir i bunnen. Den står nå i ovnen og god gjør seg, og da har jeg plutselig middager i to dager til snart liggende i frysen.
Yndlingsgryta mi av bacon, biff i terninger av storfe og svin, brokkoli, løk, sopp og rømme. :sikle: Jeg ELSKER bacon, sopp og rømmesmaken!! Øvrig kjøtt er liksom bare fyll det. :D
Yndlingsgryta mi av bacon, biff i terninger av storfe og svin, brokkoli, løk, sopp og rømme. :sikle: Jeg ELSKER bacon, sopp og rømmesmaken!! Øvrig kjøtt er liksom bare fyll det. :D
Jeg og elsker bacon, ikke så mye sopp. Champignon går greit så lenge det er stekt og i fylte pannekaker... å nå fikk jeg lyst på det. Gryten hørtes veldig god ut, er det en spesiell oppskrift eller bare noe du har funnet ut av selv? Hvis du har oppskrift sier jeg gjerne ja takk til den;)
Jeg og elsker bacon, ikke så mye sopp. Champignon går greit så lenge det er stekt og i fylte pannekaker... å nå fikk jeg lyst på det. Gryten hørtes veldig god ut, er det en spesiell oppskrift eller bare noe du har funnet ut av selv? Hvis du har oppskrift sier jeg gjerne ja takk til den;)
Jeg har ingen fast oppskrift annet enn at jeg har lik mengde av bacon, svin og storfe. Alt kjøttet er seff kuttet i terninger og brunet før de kokes opp i litt vann. Sopp, løk og brokkoli blir etter smak og behag, det samme med rømme. Noen liker godt småstekt sprø sopp og noen vil ha soppen så stor at de kan plukke den ut, så jeg tilbereder "jatakk, begge deler".
Kan ikke annet enn å signere denne jeg kjære du :love:
Så gode dere er:love:
God bedring langaard:klem:
Her ble det stekt komle enda en dag på gjengen min :D, mens jeg gassa meg med ei deilig kjøttdeigsuppe som ble til etter prinsippet "man tar hva man har og koker suppe":D:D
I dag skal jeg ha BBQ kylling til middag.. får besøk av svigermor som elsker denne retten, jeg har byttet ut vanlig ketchup med sukkerfri ketchup og matfløte med kremfløte.. Spent på på hvordan det blir.. de andre får ris og brød til, jeg nøyer meg med salat ;)
Ut på tur i dag, så lunsj/middag ble kjapp, men herrefred så god! Makrell i tomat, kokte egg, agurk, tomat, og en slags dressing jeg lager, pluss litt kaviar, fordi at jeg simpeltent elsker kaviar. Og mye pepper!
Får-i-kål i dag også. Den er jo enda bedre dagen derpå :D
Eksperimentell fårikål med lammebog, spisskål, litt sellerirot, og allehånde/nellik/chili. :cool:
Hjemmelagede fiskepinner med bacongullpanering. Sannsynligvis brokkoli til. Og smør og majones da;)
Eksperimentell fårikål med lammebog, spisskål, litt sellerirot, og allehånde/nellik/chili. :cool:
Mmm, spennende Rin :)
Jeg brukte spisskål i får-i-kål i fjor, men det slo ikke helt godt an her i huset. Kålen kokte liksom i stykke på en annen måte, og hadde ikke samme "hold i seg" som hodekål. Mannen protesterte vilt ;)
Tenkte jeg skulle prøve å lage kålstuing med spisskål en dag, og se om det blir bra.
Mmm, spennende Rin :)
Jeg brukte spisskål i får-i-kål i fjor, men det slo ikke helt godt an her i huset. Kålen kokte liksom i stykke på en annen måte, og hadde ikke samme "hold i seg" som hodekål. Mannen protesterte vilt ;)
Tenkte jeg skulle prøve å lage kålstuing med spisskål en dag, og se om det blir bra.
Jepp, den trenger mye mindre koketid - jeg begynner med kjøttet og dropper oppi kålen og ymse når det er "en halvtime igjen". :)
Det ble pannekaker i dag også, disse ble dessverre ikke lavkarbo siden min mor laget de og jeg er blitt syk og ikke orker å lage mat. Det ble godt med smør, salami og ost. Føler meg litt oppblåst da, merkelig dette her men det er vel sånn når magen din er blitt vant til lavkarbo kost.
Lettsaltet torsk, stekt sideflesk i fløte og smørdampede grønnsaker til.
Umm...det er godt :ja: :)
Rødvin, ost og sambo. :ja: Han har bursdag i morgen så jeg skal gjøre stas på ham i kveld når han kommer hjem fra jobb. :rodme: :love:
Ost er kjekt for det smuler ikke i senga! :lol: Det gjør knekkebrød...... erfart... :p
Pestotorsk med wokgrønnsaker, salat og kesam.
Kyllingsuppe, enkelt og greitt.
synsegulla
20-09-12, 17:00
Løksuppe
En slags innbakt pizza med pasta saus, ost og hjemmelagde taco-lefser som topp og bunn, blir aldri lei!!!
Det beste jeg vet; røkt blåkveite med hvit saus og grønnsaker <3
Sitronkyllingsuppe, siden jeg ikke er helt frisk enda og da er suppe det beste en kan spise.
Hjemmelaget ertesuppe med ymse grønnsaker og lettsaltet fårikålkjøtt.
Det beste jeg vet; røkt blåkveite med hvit saus og grønnsaker <3
Het blir det fettslurping aner jeg! I allefall hvis kveitskolten er med. :ja: Husker fra den tiden jeg bodde i kveitekommunen.... :p
Het blir det fettslurping aner jeg! I allefall hvis kveitskolten er med. :ja: Husker fra den tiden jeg bodde i kveitekommunen.... :p
Ja! Er dessverre ikke så flink til å renske fisk da... Men akkurat når det gjelder blåkveite så bryr jeg meg ikke med bein. Jeg bare "spytter" det ut igjen og fortsetter.. Ingen annen fisk jeg klarer det med.
I dag/kveld blir det taco. Schmacker gått!
I dag/kveld blir det taco. Schmacker gått!
Trodde det var melk jeg :p
Trodde det var melk jeg :p
Melk smaker sikkert godt og. Men taco smaker enda bedre. Eller, det kommer vel an på hva man har lyst på der og da :P
Melk smaker sikkert godt og. Men taco smaker enda bedre. Eller, det kommer vel an på hva man har lyst på der og da :P
Mulig jeg dro den litt langt, men jeg tenkte på reklamen med han i hvit, åpen jakke for å vise brystkassa, som reklamerer for melk. Han sier det stadig vekk: Schmaker gått ;)
Her blir det Superas supre Bali kyllinggryte i kveld :D
Mulig jeg dro den litt langt, men jeg tenkte på reklamen med han i hvit, åpen jakke for å vise brystkassa, som reklamerer for melk. Han sier det stadig vekk: Schmaker gått ;)
Her blir det Superas supre Bali kyllinggryte i kveld :D
Hehe, jeg skjønte faktisk det :P Men er litt surrete i hodet i dag, etter altfor mye flytende etter gårsdagens middag, så kan hende jeg gjorde meg misforstått :)
Hehe, jeg skjønte faktisk det :P Men er litt surrete i hodet i dag, etter altfor mye flytende etter gårsdagens middag, så kan hende jeg gjorde meg misforstått :)
Så bra - da er vi på nett :D
Lammestek med stekte svarte trompetsopp:D
Gubben er i bursdagsfest av det voksne slaget i dag, og han kommer til og svømme i karber:p
Jeg og guttene skal kose oss med en enkel wok av kylling, urter og masse knasende friske grønnsaker med en liten dæsj soyasaus i fløten jeg har over til sist.
Æhhhhh...,.,,, pirog av butterdeig fylt med ost, skinke, purre og paprika?
JEG har ikke spist ennå (er av den gamle skole og lar de andre spise seg mette først). Er jeg heldig er det ikke noe igjen til meg og jeg kan spise salat.... MEN JEG ELSKER PIROG! :sikle:
Det ble rester av moussaka da gubben omsider kom hjem. (Jeg er syyk!)
Det ble rester av moussaka da gubben omsider kom hjem. (Jeg er syyk!)
God bedring! :klem:
God bedring! :klem:
:klem:
Saltkjøtt og stappe!!! :sikle:
Lammefrikassè
Gjett om det lukter godt her nå :D
McDonalds her. Jupp, var på fylla i går og sosekjøttet utgikk med høye kneløft.
Lammefrikassè
fortell gjerne hvordan du lager det? :D
Lammefrikassè
Det er himla godt! Her var det faktisk kalvefrikasse... :p
Her blir det sein middag, fløte/creme fariche-gratinert sellerirot og steikt kyllingfilet :)
Vi har vært i konfirmasjon, og fikk deilig koldbord og litt varmt attåt. Deilig å slippe å lage egen mat :D
Det ble god og sterk indisk i dag, og i morgen blir det suppe av ett slag.
Fårikål, ett år siden siden sist:)
Stekt laks, wokgrønnsaker, sennepssaus.
Blir ikke suppe på meg i dag, men laks og wokgrønnsaker.
synsegulla
24-09-12, 13:47
Hjemmelaget champingjongsuppe. Det er Meatfree monday. Har blogget om hvordan man lager deilige supper fra bunnen av. Billig, lettvindt og sunt og godt :)
I går chiligryte. Og i dag kyllingsuppe men chili og karri. :)
Suppe her også, HOT kjøttdeig sådan :D
I dag blir det suppe! Spicy tomat og bacon suppe, står og småkoker nå, gleder meg!
I dag er jeg også suppegjøk! Lammekjøttsuppe! Mmm. Det viser seg at jeg har lagd suppe til en hel hær da :eek: Jaja, Middagen for i morra er i alle fall sikra... Kanskje torsdag og :o
saltsprengt torsk, råkostsalat og sellerimos.
Eplekake med piska krem til dessert
Cognac.
Det er tross alt tirsdag.
Reprise fra gårsdagen; kyllingsuppe.
Cognac.
Det er tross alt tirsdag.
:eek: :D:D:D
Kylling,erter,brøkkoli,blomkål...:)
synsegulla
25-09-12, 21:22
Restefest!
Resten av kjøttdeigsuppa fra i går :)
Enten mer suppe eller indisk... vi får se om suppen blir spist opp før middagen er ferdig.
Har fått mirakelnudler i posten. Så blir et eller annet med det. Tingen er at etter så mange år uten pasta så kommer jeg ikke på stort å lage med det :P Men får se når jeg blir sulten en gang hva jeg tryller sammen :)
I dag blir det litt av de SEKS (:eek::o) literne med kjøttsuppe jeg lagde i går... Heldigvis kommer ungkarspappan min en tur med et tomt soddspann eller noe for å få litt med seg hjem :p
I dag blir det litt av de SEKS (:eek::o) literne med kjøttsuppe jeg lagde i går... Heldigvis kommer ungkarspappan min en tur med et tomt soddspann eller noe for å få litt med seg hjem :p
Har du fortsatt for mye etter besøk, så send det ned med første fly :D
Da slipper jeg å finnet ut hva jeg skal ha til middag :p
Har du fortsatt for mye etter besøk, så send det ned med første fly :D
Da slipper jeg å finnet ut hva jeg skal ha til middag :p
blir under en liter da, det er jo ikke mer som får plass i de der posene man får utdelt i sikkerhetskontrollen :lol:
blir under en liter da, det er jo ikke mer som får plass i de der posene man får utdelt i sikkerhetskontrollen :lol:
Det holder det :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.