View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Vi hadde kyllingwok, snadder.
Stekt "svenske-flesk" og blomkålmos
Rømmestekt laks, m sitron, agurksalat og brocolli:)
sykavsukker
10-08-09, 16:54
Kyllingkjøttdeig med løk, raspet blomkål og fjordland peppersaus
Nakkekoteletter og smørdampa brokkoli og blomkål :D
Jeg skal ovnsbake noen kyllingfileter i creme fraiche/tacosaus snart, med en eller annen form for blomkåltilbehør, tenker jeg. :)
Svinekoteletter m/ smørdampede grønnsaker:p
Løvbiff med ost og salsa + en god salat!
Krøllerellerei
10-08-09, 20:52
Taco, uten taco!
Stekt, utvanna tørrfisk med mosa tomater, hvitløk, løk, oliven, olivenolje og brokkoli. :sikle:
Karri kyllinggryte, med jukseris og salat til :) Nam!;)
Hjemmelaget biff stroganoff med brokkoli og sopp.
Parmesankylling. :sikle:
Oppskrifta takk?? :w00t: Eller link?? Kan legge linken HER om du vil. :p
sykavsukker
11-08-09, 17:50
Steinbitfilet med peppersaus, rapet blomkål og dampet brokkoli
Biffgryte/biffsnadder http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1628&albumid=130&dl=1250012204&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=1628)
Ovnstekt hel kylling i fløte/soppsaus med blomkålris og salat:)
Squash-tagliatelle med Carbonarasaus
Jeg tente å lage en gryte idag - noe a la Nannahs brennde kjærlighet !
Skal bruke kjøttdeil , bacon ,sopp og div grønnsaker i fløtesaus med blomkål og brokkoligrateng til.
Ost- og fløtepanne hadde vi i dag :)
Her blir det pizzalapper med salat og fetost til !:p
I dag har jeg hatt stekt flesk med fløtestuet kål. Mmmmm! http://www.skravlekroken.com/images/smilies/spise.gif
Akkurat spist nakkekoteletter med sukkerert-stuing :sikle:
Pølser i dag;) Tzatzikigrillere fra Gøl, blomkål/brokkolimos og salat :)
Veldig grei denne tråden synes jeg - får stadig tips om jeg fantasien er dårlig en dag !!
Her ble det kyllinfilet med stekt squash, grønn paprika og champignon med blomkålsris og baernessaus !
Ovnsstekt laks, smørdampa blomkål og brokkoli, smørstekt hel sjampinjong og hollandaisesaus :sikle:
Bøklunder knakkwurst med knutekålmos
I går hadde jeg scnittzel inspirert av Nannahs hellman-kylling, med remoulade/rømme dressing, sitron og aspargesbønner. :sikle:
I dag skal jeg forske på om man kan lage en gryte inspirert av moussaka smakene :) Oppskrift kommer evt.
StoreLilleMeg
19-08-09, 15:20
Stekte meg 200g svinekjøtt, gyros-marinert. = 0 karber.
Spiste på en seng av litt isbregsalat og 25g tzatziki-dressing = 1.5 karber.
Deilig :)
sykavsukker
19-08-09, 22:27
I dag laget jeg en form med torsk, laks, fløte(hvit)saus, vårløk, brokkoli, blomkål og ost som jeg ovnstekte. Det ble kjempegodt.
persika 86
21-08-09, 20:36
takco :) stek en pakke kjøttdeig 0 karb ha nån spisesjeier med takosaus i kjøttet 5karber eller noe sånt pe 100gr
ha salat med litt grønn paprika på en talærken ha på kjøttet og strø ostetærninger åver og avslutt med seter rømme :)
Entrecote med ostegratinert broccoli
Pannekaker i går, og pizza i dag :)
"Mangold/spinatpai-sufflé"
i en liten langpanne med bakepapir la jeg lagvis:
En porsjon pasta, kokt med krydder, litt gulost,
En stor bunt mangold (spinat kan også brukes), oppskåret og forvellet i 10 minutter, stekt sammen med en løk, 1/2 paprika, salt, pepper og urtesalt.
5 egg, skilt. Stivpisket eggehvitene med litt salt.
Eggeplommene blandet jeg med litt kesam (rømme, fløte eller melk?) og et par gode never revet ost. Blandet forsiktig inn eggehvitene. Bredde eggemassen over mangoldblandingen, toppet med litt parmensan.
Stekte i ovnen, 200 grader, ca.20 minutter. Det ble kjempegodt!
Hei:)
I dag hadde jeg fiskesuppe som er laget på litt kvit og litt rød fisk, litt gulerot, løk, hvitløk, fennikkel, meierismør, fløte, kraft og til slutt masse blåskjell og reke/krepsehaler og litt dill og flatpersille.
Til kvelds ble det pizza lagd av:
egg, JBKM, vann, meierismør, salt, ost og så tilførte jeg litt kruskakli. Oppå hadde jeg kun litt løk, kjøttdeig og ketchup og ost, kjempegod var den :p
I morgen blir det skinkesteik med blomkål/broccolistuing;)
I dag blir det dampa blåskjel med fløte og kvitløk (mmmmmm!) - og muligens gratinert blomkål til.
Svinekotteletter med blomkålmos og kokt brokkoli :)
sykavsukker
23-08-09, 21:48
I dag ble det ovnsbakt laks med raspet blomkål, brokkolitopper og peppersaus
Min favorittmiddag.
I dag skal vi ha Marinert roastbiff med gratinert blomkål/broccoli, og noe slags saus...
`Sykavsukker` hvordan lager du den peppersausen??;)
SunnhetMedSirrup
29-08-09, 11:54
kyllinglår rullet inn i spekeskinke,ost,smøreost, og mye bacon :sikle:
det var faktisk utrolig godt :sikle:
I dag blir det Go'Helg-tilbudet fra Kiwi. Var noe krydret kotelett eller hva det var.
Kanskje også litt brennsnut om jeg klarer å få den lavkarbo nok.
Stekt små-ørret: http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1674&albumid=130&dl=1251726790&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=1674)
Pannekaker til middag og pizza til kvelds :)
Det beste med høsten - krabber!!
Jeg får besøk av en venninne i kveld og vi skal ha fylte krabbeskjell og reker, nammis!
Hun får baguetter ved siden av, jeg får avokado. Og litt deilig, tørr hvitvin :D
Har ribbe i ovnen, skal serveres med chilikål.
Fulllkornpasta med kjøttsaus. Altså, bittelitt pasta og myyyye kjøttsaus. Til kvelds skal jeg ha fårikål. Mann og barn spiste det hos svigers i dag og tok med rester hjem til meg. :D
Nannahs Hellmann kylling med ovnsbakte grønnsaker...Nam nam!
I dag blir det Kylling Tikka masala http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7100 :sikle:
SunnhetMedSirrup
07-09-09, 17:26
jeg SKAMMER MEG!
var hos min far, og de serverte..(dam dam dam daaamm...)...
KJØTTKAKER! (kjøpte! jeg la merke til det var 10 kaker i en pakke, 800g pakka, rundt 8 karbo pr. 100g.)
jeg spiste.. 2 stk!!!
shame on me!:mad::mad::mad::mad:
SunnhetMedSirrup
07-09-09, 17:30
12,8 karbohydrater !(jeg spise 3 små kvaster blomkål, skal vi si 1 karbo?)
til frokost:1,5 karbo. lunch ikk'no
idag: 15,3!!!!!!!!!!
5,3 mere en normalt :_oy::_oy:
I dag skal sambo diske opp med lavkarbo-pølser og brokkolimos, iblandet litt sellerirot.
Jeg prøver å dra meg opp fra go`stolen og inn på kjøkkenet for å lage Himmelsk Gryte......
Stekt laks med brokkoli og litt salat:D
"LCHF-Fläskpannkaka i ett nafs"
Oppskrift står både i kokoeboka (Dr. Dahlquist och Airams LCHF Kokbok) og på bloggen (jeg lager halv oppskrift) : http://airamsmat.webblogg.se/category/recept.html
Utrolig god og lett å lage - anbefales!
I dag blir det pizza med sprø bunn (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866), med kylling, rødløk, mozzarella, ruccola og litt rømme :sikle:
Tacograteng med paprika, sjampinjong og broccoli i små bukettar, gratinert med "tørr" mozzarella på toppen. Vart ete med salat med tomat og isberg, og mykje, god guacamole :) NAM!
I dag skal det bli lettsalta torsk, med blomkål/brokkoli og hollandaisesaus :D
SunnhetMedSirrup
21-09-09, 07:34
fårikål fra i går! det er SÅÅÅ my igjenn! :) nam!
Moussaka! Står i ovnen nå og lukter himmelsk.. :sikle:
Og i morra blir det fersk suppe.
I dag ble det fisk i form, impro- og slumpversjonen. 200 g sei er til en person, men jeg klarte knapt halvparten. Fint til to, altså!
- 200 g fersk sei (halvt helgelending, så den må være fersk! Meny sin er et ok alternativ til den man drar opp fra havet og hiver rett på middagsfatet)
- Litt purre
- Blomkål
- Litt hermetiske asparges
Seien deles i biter og fordeles i en ildfast form. Purre, blomkål og asparges fordeles oppå blomkålen. Salt og pepper
- Kremfløte
- Egg
- CF
Blandes sammen og helles over
- Norvegia
- Cheddar
Rives og has på toppen.
Jeg stekte den i ovenen på 175 grader i 30-35 minutter.
Aah, jeg er så mett! Nam nam :)
Ovnsbakt laks penslet med olje og krydder, blomkål og brokkoli....
Tirsdag er og blir fiskedagen ja :rolleyes:
Thailands laksegryte her i huset
Hos oss er tirsdag pølsedag, for vi har omtrent alltid hatt en fritidsaktivitet for ungene som har startet veldig tidlig. Pølser = enkelt!
Mine er mest glad i grillpølser, og de tilberedes i vann slik man ellers varmer wienerpølser.
Anyway, i går spiste jeg 2,5 pølse med lømpe, og skal si at magen sa ifra om at den hadde fått lomper! Mye uro, og det passet i grunnen dårlig pga jeg var 2 timer på foreldremøte etterpå :D.
Hva jeg skal ha til middag i dag vet jeg ikke..
Så egentlig var dette et innlegg utenfor tema :p
I dag har jeg laget en variant av denne: http://www.genaw.com/lowcarb/chinese_beef_soup.html - med strimlet svinekjøtt og vanlig kinakål, pluss litt chili. Mmm så godt det ble! :sikle:
Har blitt stor fan av kål i det siste!
Nannahs lunchkjøttpudding med Rosenkål.
Ovnsstekte lammekoteletter m/hvitløk, timian, salt og pepper. Hvitløk og ostegratinerte tomater. Smørstekt blomkål og brokkoli. Sjysaus fra kotelettene :sikle:
Elgkarbonader, rosenkål og brokkoli( og potet til mannen), laget brun saus til ala Lindberg.
bondetuppa
18-10-09, 15:39
Hjortestek med jukseris og varme grønnsaker. :D
Stekt laks, med cremefraichesurret champinjong og løk, dampet brokkoli og blomkål og event andre grønnsaker jeg har i kjøleskapet:p
Lettsalta torsk, smørdampa asparges, blomkål og brokkoli. Hollandaisesaus :D
Tacopizza fra boken om ketolyse :)
Indisk gryte med lammekjøtt :sikle:
I dag blir d "Köttfärslimpa" og kantarellsaus :D
(Köttfärslimpa med litt havregryn, tyrkisk yogurt, blåmuggost, lök, krydder o älgkjöttdeig)
Himmelsk gryterett med salat til! Mmmmmm! :D
Lutefisk!! Med bacon, sennepssaus (sukkerfri sennep m fløte) og krydret :sikle:broccolimos til meg, poteter til karbo-folket. Gleeeder meg!
D ble rester fra "Köttfärslimpa" i dag og Vitkålstuvning + rårörte tyttebär :D Steike jeg ble mett! Den vitkålstuvningen ble helt sinnsykt god :sikle:
Har nettop vært ute og spist tapas :sikle:
Kylling med baconterninger ... :)
Her er min middagsanbefaling. Fres opp baconterninger i en panne, stek en kyllingfilét ved siden av. Når baconterningene er stekt slik du vil ha dem heller du rikelig med Creme Fraice over, sammen med (lavkarbo)grønnsaker etter preferanse. Jeg bruker broccoli, asparges og rød paprika. Legg så den ferdigstekte kyllingfiléten over sammen med en god klatt med meierismør. Deretter setter du lokket på pannen og lar det surre til grønnsakene er møre.
http://www.berg-olsen.net/lavkarbo-middag.jpg
Utrolig saftig og godt - anbefales virkelig. Husk på å få i dere all den gode sausen! :D
Photobscura
25-10-09, 16:06
I dag skal jeg ha ovnsbakt laks med brokkoli, dressing av majones og dijonsennep og eggesmør. Jeg er skikkelig fyllesyk, så jeg må ha fett, fett, fett!
I dag har vi hatt pinnekjøtt med kålrabistappe :nam:
Fårikål med blomkålmos! LENGE sidan eg har ete fårikål, og det var berre fantastisk! :)
Shrinking Line
28-10-09, 21:22
Første gang jeg poster her, men middagen i dag var så godt at jeg måtte bare fortelle hihi.
Jeg freste strimlet bacon i panna litt. Så tok jeg en ildfast form, smør i bunnen, 4 kylling filet oppi med hvitløksmør gnidd inn og bacon i. Inn i ovnen en liten stund.
Så blandet jeg sammen 2.5dl fløte, 1.5dl creme frais og 1 pakke cremet blåskimmel ost.
Dette helte jeg over kyllingen etterhvert og lot dette står og kose seg til det var så mørt at det smeltet på tungen.
Hadde grønnsaker til.
Hei..tenkte jeg ville legge ut middagen jeg har hatt i dag.
Jeg hadde endel igjen av en kald saus til reker. Så fant jeg resten av tilbehøret i kjøleskapet og frysa. Resultat ble synes jeg en veldig god og smaksrik middag...
Kald saus til fisk/skalldyr
1 pk. ekte mayones
1 beger med creme fraish
1 liten flaske med søt chilisaus
skall og saft av 1 lime
persille
pepper
røres sammen og settes kaldt... Denne er god som basis til hvertfall stekt fisk og fiskekaker, og reker og andre skalldyr:)
Jeg hadde stekt laks, kun krydret med salt og pepper og stekt i godt smør.
I mangel av annet tilbehør tok jeg fire blader med kinakål og snittet opp. Jeg stekte de raskt (ca 1-2 minutter) i pannen med cocosa og hakket vitløk..Bare til det "klapper" sammen..så tok jeg svart pepper over..
Synes det ble veldig godt...
ha en fortsatt fin kveld..
Har spist pepret rådyrstek med broccolimos, soppstuing, rosenkål og grønn salat.. :sikle:
Lammefrikasse stod på mitt bord i dag....snek meg til en liten gulrot.....:o
mål:littavetmenneske
02-11-09, 04:02
Hei..tenkte jeg ville legge ut middagen jeg har hatt i dag.
Jeg hadde endel igjen av en kald saus til reker. Så fant jeg resten av tilbehøret i kjøleskapet og frysa. Resultat ble synes jeg en veldig god og smaksrik middag...
Kald saus til fisk/skalldyr
1 pk. ekte mayones
1 beger med creme fraish
1 liten flaske med søt chilisaus
skall og saft av 1 lime
persille
pepper
røres sammen og settes kaldt... Denne er god som basis til hvertfall stekt fisk og fiskekaker, og reker og andre skalldyr:) osv....
Hvor får man tak i lavkarbo søt chillisaus? De eneste jeg kjenner til er stappende fulle av søtmat...
Hvor får man tak i lavkarbo søt chillisaus? De eneste jeg kjenner til er stappende fulle av søtmat...
Derav navnet "søt" chilisaus :D Du kan lage selv: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9745
Heisann.. den var jo genial..skal prøve den neste gang. Jeg tok nemlig bare bittelitt saus til fisken, men, ville gjerne hatt mer. Skal jammen lage den neste gang:)
Dette forumet har hjulpet meg mange ganger...
Du store all verden - denne må prøves selv om jeg ikke har chorizo, men jeg har en kraftig pepperpølse i som ligner litt. :) Den er jo lavkarbo rett ut av esken... :D
Ovnsbakt torsk med chorizo og paprikasaus
http://snakk.klikk.no/MatOgDrikke/Oppskrift/Recipe.aspx?id=12088047
Jeg lagde middag i går kveld før jeg la meg og har tatt det med på jobb:
Kyllingfilét, ostesaus (fløte, parmesan, camembert, norvegia og en dæsj kyllingfond) og stekte grønnsaker (purre, grønn paprika, champignon og brokkoli)
Skal ha restene av denne, fra igår. Fulgte oppskriften sånn nogenlunde, minus ertene og pastaen. Brukte jukseris istedet for pasta. Safran"sausen" og grønnsakene blandet jeg, til en helt "ny saus". Hadde breiflabb, men tenker at all hvit fisk kan brukes. Endel (20-25 stk til 6 porsjoner) finhakket blåskjell i sausen, ikke bare blåskjellkraft, ville ha litt "mat" i den, siden pastaen manglet. Herregud, det var godt!
http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=2731
Jeg skal ha biff med rosenkål, blomkål og champion - resten av familien får fløtegratinerte poteter til.....
I dag blir det barbaque marinert ribbe, med coleslaw til.
bondetuppa
08-11-09, 15:09
Laksefilet på en seng av ulike grønnsaker stekt i form. Heller over en boks rømme på den delen som gubben skal ha - holder meg vekke fra melkeproteiner selv;)
Jukseris stekt i olivenolje eller cocosa pure som tilbehør nam nam.
trillian78
08-11-09, 15:31
Langstekt ribbe :sikle:
Siden vi noen ganger har litt probs med å finne nye retter/ spennende retter/ raske retter/ enkle retter/ rimelige retter/ flotte retter/ restemat-retter så starter jeg en tråd hvor vi kan fortelle hverandre hva vi skal ha til middag!
Så selv om du en dag synes du er kjedelig i matveien, så sleng inn likevel, for kanskje andre får en kjempegod ide!
Siden det er langt over (normal...) middagstid for de fleste, så begynner jeg tråden med å si hva jeg HADDE til middag :o
Idag, mandag:
* Hamburger (uten brød!) med smeltet ost, stekt løk, friske grønnsaker, en dæsj tacosaus og noen råstekte tomatskiver med basilikumdryss
* Dessert: Lavkalori/lavfett vaniljeyoghurt med div nøtter på toppen
Håper noen henger seg på fra i morgen! :)
I dag søndag skal jeg legge et ferdigstekt kyllinglår fra butikken i en form med litt broccoli, litt hvitløk, helle litt fløte over, en dash creme fraiche og et ostedryss over. Litt sprø issalat ved siden av. Til dessert sukkerfri gele :omed litt pisket krem. Mmmm -
For å si det sånn, jeg og samboer'n har tydeligvis et eller annet og feire, for her går det i luksusmiddag - på en tirsdag...
Hadde en hel ytrefilet av svin i frysern, var fysen på skinkerullet, ovnsstekt asparges og grønnsakspakke, så da ble det det!
Stekte ytrefileten kjapt i stekepanne på begge sider, snittet små hull langs siden av den og stappet halve hvitløksfedd langsmed hele siden --> tsjopp i ovnen på 150 grader i en improvisert folieform.
Tok hele, ferske asparges. La en "skive" parmesan langs midten, og rullet strandaskinke rundt (for smaken og for å holde parmesanen på plass) - pluss at jeg la en skive parmesan oppå tuppen av aspargesen. Hadde olje over og krydret med pepper. Disse i en egen ildfast form --> tsjopp i ovnen :)
"Grønnsakspakken" kunne vært mye mer fyldig, men siden det allerede var masse mat, laget jeg det bare for litt mer tilbehør og saus :P Løkbåter, hele cherrytomater og litt brokkoli ble toppet med rikelig Kavli smøreost (skinke, bacon eller lignende), og selvfølgelig olje så det ikke svir seg. Dette blir sausen til middagen! Krydres f.eks med salt og chili/limekrydder. Dette "balles inn" i en foliepakke, og "tsjoppes" i ovnen sammen med det andre :)
Se bilder under! :)
GLEDER MEG til middag! :D
I dag ble det svinekjøtt med Wokgrønnsaker....
Ovnsstekte svinekoteletter med blomkålmos
Har spist finnbiff, en dæsj tyttebær, og blomkål/brokkolimos i dag :D Finnbiff er super lavkarbomat!
Vi hadde fantastisk god helstekt "fisk" (indrefilet av svin :D) med brokkoli og fløtestuet sopp. :sikle:
Jeg hadde hvitløksmarinert kyllingfilét stekt i ovnen og så drysset jeg på gulost litt før den var ferdig. Stekte asparges, brokkoli, purre og litt rosenkål. Hadde også litt salat til: rapid, avocado, agurk og fetaost. Savnet litt smak på dette, men ellers var det bra.
trillian78
16-11-09, 19:32
Moussaka med fårekjøttdeig
Rimmad sidfläsk med aspargesbønner og persillesaus.
Hotte kjøttkaker laget på fläskfärs :) Tilbehøret er ikke bestemt ennå..
Det ble asparges og kyllingfilét, begge baconkledt og stekt i ovnen og med litt ost drysset på på slutten. Stekte også minimais, brokkoli, purre, rosenkål og grønn paprika.
Hjemmelaget tomatsuppe med ostechips!:ja:
Hjemmelaget grønnsak/kjøttsuppe :sikle:
idag har jeg tenkt å prøve meg på Nannahs lørdagspizza (selvom det er onsdag :p).
Må bare skryte av middagen igår; stekt flesk, ostesuffle og ovnsbakt løk! Kjempegodt!!!
Blir nok hot kjøttpudding, stekt sopp og noe grønt idag, tenker jeg!
Kyllingwraps med hjemmelaget tacokrydder!:sikle: og et lite glass liteøl:ja:
Skinkebiff, brokkoli med ost og verdens enkleste dressing. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=798106#post798106)
eggerøre med røkt makrell i og en salat med rå brokkoli, blomkål, sukkererter, selleri og en dressing av tyrkisk yoghurt, sennep og diverse krydder.
Hei
Har tatt opp en gigantisk kyllingfilet fra fryseren, og hadde planlagt fullkornsris ved siden av, men så kom jeg hit og da var ikke ris sunt :rolleyes: forslag til hva jeg kan ha ved attåt? Har tenkt på no wok ved siden av, isåfall hvilken er den sunneste?
I dag er det hjemmelaget kremet fiskesuppe med torsk og purreløk. Ostechips attåt :D
Hei
Har tatt opp en gigantisk kyllingfilet fra fryseren, og hadde planlagt fullkornsris ved siden av, men så kom jeg hit og da var ikke ris sunt :rolleyes: forslag til hva jeg kan ha ved attåt? Har tenkt på no wok ved siden av, isåfall hvilken er den sunneste?
Jeg synes det er digg med stekt, godt krydret squash, rett og slett.. :sikle:
Hei
Alle grønnsaker som vokser over jorda er bra lavkarbomat. Event rive blomkål litt grovt og surre i panna sammen med masse meierismør med litt purre og paprika?
Torsk m stekte baconbiter, ribbefett og smørdampet broccoli:)
Jeg skal spise kyllingkjøttboller, mes masse chilikrydder, hvitløk...Nam...hot og godt!
Skal ha ostechips og salat til.. gleder meg!!!
Blir siste restene av "den store rådyrsteika" (var ikke diger, men kjempegod ;) ) Er uggen i magen, så det blir nok bare kjøtt idag. Skal se om jeg får i meg noe fett iløpet av kvelden, eller vente med det til imorgen. Kanskje blir det ørlite gelé, hvis jeg bare finner Heistad sin noen steder..
Stekte masse champignon i masse smør. Slengte oppi litt minimais og selleri mot slutten av steketiden. Tilsatte litt CF, karri og en teskje sambal oelek og lot koke opp sammen med en ferdigstekt kyllingfilét. Fylte resten av tallerkenen med salat: rapid, agurk, avocado og fetaost med olje over.
Mmm :snill:
Biffsnadder :D Biffstrimler med sopp og litt løk surret sammen med krydder, servert med bernaise og salat. Nam!
trillian78
29-11-09, 11:07
Rester av skinkesteik og en eller annen slags form for grønnsaksgrateng så jeg får brukt opp de grønnsakene som ikke tåler å ligge lenger.
I går hadde vi en grateng.
Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.
Dette smakte så syndig godt at jeg tror jeg spiste mer enn godt var! Blir en favoritt fremover!
Torsk med hvit saus, og brokkoli og blomkål på meg, brokkoligrateng med bacon til sambo. Fint med mat som kan kombineres! :ja:
Gryterett til meg i dag: stek kjøttdeig, tilsett blomkålbuketter, minimais, championg og litt paprika. Hell over fløte og la det koke sammen i ca et kvarter.....
I går hadde vi en grateng.
Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.
Kan man bruke vanlig kremost i stedet for Fetaost her?
Stekt kjøttdeig og løk m/saus av tomatpurre, fløte paprikapulver, salt og pepper. Ved siden av hadde jeg lavkarbo pasta kjøpt i Sverige.
Dessverre har leverandøren gått konk i følge han som jobba på helsekosten.
Kyllingfilét med en halv pakke baconstrimler rundt. Stekte rosenkål, blomkål og purre. Saus laget av kremfløte, seterrømme, kyllingfond og karri. En salat med rapid, avocado, agurk og feta ved siden av.
Stekt svinekotelett med rosenkål, bacon og fløtesaus
Biff stroganoff (http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8280) med blomkålmos
trillian78
14-12-09, 21:17
Ribbe og julepølse med Nannahs sennepsstuede rosenkål.
Svinestrimler med fennikel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29750). Mmm! Det var godt! :snill:
I dag lager jeg baconsurra kalkunfilet + jukseris med litt purre i seg. Gleder meg!
Jeg elsker bacon, storfekjøtt, løk, brokkoli surra sammen i godt smør og deretter i creme fraiche.. Har nettopp laget en enorm porsjon. Skal bli lunsjmat i mange dager. :sikle:
Lakseomelett laget av 2 egg, litt fløte, strimlet purreløk, og røkelaks i terninger. Dampet brokkoli til. Veldig godt.
Laks hos oss også :) Ovnsbakt laksefilet, med pannestekte grønnsaker i fløtesaus tenker jeg.
Vi hadde kyllingplukk. Altså stekt krydret kyllingfilet i biter, oliven, løk, paprika, salat og andre grønnsaker, samt rømmedressing. Ungene elsker det, de spiser mye mer når de får sitte og plukke selv. :)
Driver å lager "lakseluksus" middag. En løk (lager stor porsjon nå!)i små biter freses blank i smør sammen med dill, tilsett så fløte (mengden avhenger av mengden laks og reker). La dette småkoke til løken er nesten borte, tilsett laks i terninger, la syde til laksen en rosa og gjennomkokt. Tilsett en boks, eller to, med store reker, la disse bli varme. Serveres med pasta til de som kan spise det, jeg klarer meg lenge med litt freset squash, eller ikke'no. Dette er maten sin, det!
Edit; Og salt og pepper, selvfølgelig...
Lakseluksus er herved printet ut og jeg skal dytte innpå en av de første dagene ja :D
trillian78
06-01-10, 20:25
Egg og bacon *lat i dag*
Kjøttboller (de har bedre variant enn de i Norge, her jeg bor), stekt blomkål"ris" med sopp, kokt brokkoli og rosenkål. Noen store ss rødkål. Yummi!
Poteter, hvem trenger vel det?? Mye bedre med blomkålris!
Ferske bondechipolata steikt i smør, med kål som var stua/sautert med steikt løk, vatn, salt, pepar. NAM.
Ferske bondechipolata steikt i smør, med kål som var stua/sautert med steikt løk, vatn, salt, pepar. NAM.
??
Hva er bondechipolata? :confused:
??
Hva er bondechipolata? :confused:
Chipolata er ferske pølser, og "bondeversjonen" er med diverse urter. Kjempegode :) http://en.wikipedia.org/wiki/Chipolata Veldig typisk her i Belgia.
Lammeskav, sopp, wokgrønnsaker, surret sammen med CF og maaaasse pepper. Namm :sikle:
Kyllingfilet stekt i ovn med ost på toppen + masse krydder..... Championg, blomkål og brokkoli. Litt Kylling Bretagne saus (kokt m fløte i stedet for melk) og masse smør. Nam, gleder meg.....
Kokt fersk torsk, med hvit saus, blomkål og brokkolibuketter og smeltet smør :sikle:
Nannahs Hellmann-kylling (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869) med stekt brokkoli, champignon, purre og rød paprika pluss en rømme-karri-saus.
I dag blir det stekt laks, broccoli og squash delt i biter og surret i MASSE smør. Gubben får poteter ved siden av. Litt fresh issalat ved siden av. Og kanskje skal jeg unne meg bringebærkrem til dessert.... Men jeg snakket akkurat med søsteren min, og hun skulle ha rådyrfilet .... nam nam nam - det har jeg ikke! Tenkte på en rett jeg fikk på Pasvik Taiga, det var rådyrfilet med portvinsglasert sopp! Og pasviksalat, og nyyyyyyyyydelig saus og hvite poteter og - og - men portvinsglassert sopp blir vel for søtt for meg. Får vente til en dag jeg har lyst til å skeie ut, og jeg har rådyrfilet i kjøleskapet.
Ribbe med hjemmelaget grillkrydder... auberginegrateng :sikle:
Håper å finne noe Finnbiff'ish på butikken nå straks. Thank god for søndagsåpne kiwier! :D
Steikt piggvar med Nannahs blomkålpuré og sandefjordsmør. Nyyyyydeleg! :sikle:
hallo der:D
helt ny her,men bare lurte på om det hva noen som hadde noe veldig enkelt,ikke så dyrt og noe man faktisk blir mett av ? hehe:D
:):)
Salami, leit litt i oppskriftsdelen, der er det mykje. Du kan også sjå på Gerd sine oppskrifter, der er mange fine bilete også.
Ovnsstekte nakkekoteletter med løk, blomkål, brokkoli og tomat sammen med kjøttet i ovnen. Deilig! :D
I dag skal jeg ha ovnstekte kyllingfileer m/ hjemmelagd kryddermix. Tilbehør skal være gratinert paprika med chevre og nøytral smøreost (oppskrift kommer senere, viss det er godt ;))
Og jukseris :D
Gerd , du skriver at du skal ha jukseris. Hva er det for noe :confused:
Jukseris: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2960
Squah-tagliatelle med kjøttsaus
Hei!
Er helt ny er, men slenger meg med :)
Jeg skal ha fire kollegaer på middag i morgen og skal servere til forrett,
Stekt kamsjell med fløte-parmasansaus, med små bacon biter og ruccula.
Til hovedrett skal jeg ha stekte kyllingfileter. Stekte strimlet squash, paprika og bittelitt gulerot. Blomkål-sellerirotpure med cheddar. På toppen ruccula og fløte-blåshimmelostsaus med en liten skvett cognac og skivet champignon.
Har ikke peiling på hva jeg kan servere til dessert. Ender vel med å bli noe jeg ikke kan spise. Noen som har noen gode enkle tips?
Vi hadde bayonneskinke med gode grønnsaker til i dag......
Takk til deg Gerd. Skal prøve risen i dag :heia:
I dag tenkte jeg og prøve rømmegrøten jeg fant oppskrift på her :)
Stekt laks med fløtekokt blomkålmos og smørdampede brokkolitopper.
Har akkurat spist blomkål, purre, hvitløk og skinke kokt i fløte. Lettvint og nam!
Hadde rester fra bayonneskinka i går og lagde meg en kraftig ostesaus som jeg hadde til. Som tilbehør hadde jeg blomkål og brokkoli....
I dag har vi hatt kreolske kjøttkaker http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1902&albumid=130&dl=1264092248&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=1902)
I dag har vi hatt kreolske kjøttkaker http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1902&albumid=130&dl=1264092248&thumb=1 (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=1902)
Oh, har du oppskrift? Eller skulle eg ha sjekka sidene dine først kanskje? Kreolsk og cajun mat er berre GODT!
Her blir det i dag indrefilet steikt i smør, brekkbønner med bacon og bearnaisesaus.
Oh, har du oppskrift? Eller skulle eg ha sjekka sidene dine først kanskje? Kreolsk og cajun mat er berre GODT!
Her blir det i dag indrefilet steikt i smør, brekkbønner med bacon og bearnaisesaus.
Klikk på bildet så kommer du til oppskrifta ( ligger i profilen min;))
Grillstads hvitløk bratwurst (hade helt glemt de! :_oy:) med brokkolimos og parmesanstrø :sikle:
I dag hadde jeg squash-tagliatelle med carbonarasaus (oppskrift fra forumet). Det var helt syyyyyyyyyykt godt og blir nok laget flere ganger! Alle i huset var skikkelig misunnelige:) Alle ungene smakte også og syns det var knallgodt, så neste gang blir det nok dette på dem også i stedet for vanlig pasta.
Jeg lagde minipizza med bunn laget av taffelost (http://supera.blondie.no/lavkarbo/oppskrifter/hovedretter/577) til familien. Har bare ett smalt bord på kjøkkenøya mi, men det funker til fire stk i blant det også.
Ica Maxi hadde tilbud på grilla ribbe, og siden jeg måtte spise på veien mellom ting passet det genialt med salat og litt remulade til :ja:
Lunch: På jobben hadde de i dag torsk med smør, revet gulerot og potet, jeg byttet ut potetene med litt fetaost og tok litt gulrot.
Middag: Stekt laks med wokgrønnsaker (frossent, ca 250G, 4,8carb pr 100)
:)
I dag ble det Kjøttdeig stroganoff (http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8280) med blomkålmos og rosenkål.
Ovnsstekt kyllingfilet med ost på toppen. Tilbehør var champinong, minimais, blomkål og brokkoli. "Saus" ble smøret som er igjen i forma sammen med kyllingen.....
Dette er en av favorittene mine....
I dag spiste jeg en kotelett, litt dampet brokkoli.blomkål og brekkbønner. Kjæresten hadde pommes frites ved siden av, og jeg var veldig flink og tok ikke en eneste bit!:)
Spiste isets blomkålstappe med baconbiter i. Også ødela jeg det med cheddarost:D Hadde vært sååå godt uten.
I dag skal jeg lage laksefileter med blåmuggostsaus og spinatstuing.
I dag ble det svinwok (med brokkoli,blomkål, gulrøtter og bambusskudd) med soyasaus. Kjempegodt :)
Idag hadde jeg noe a'la http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29946 bare min egen versjon.
Taco i osteskjell
http://supera.blondie.no/files/2010/02/Taco1.jpg (http://supera.blondie.no/lavkarbo/oppskrifter/hovedretter/650)
Osteskjell! Så lurt! Hvordan gjør du det? Ferdig skivet ost i muffinsform? *tipper*
Osteskjell! Så lurt! Hvordan gjør du det? Ferdig skivet ost i muffinsform? *tipper*
Det tipset fant jeg på Dreamys blogg (http://lenabeatrice.net/generelt/taco-i-skjell/), og hun leste det på dette forumet.
Hvelv en kopp, ta på bakepapir og legg en skive med skivet ost oppå. Når den smelter, så får den skjellform.
Det tipset fant jeg på Dreamys blogg (http://lenabeatrice.net/generelt/taco-i-skjell/), og hun leste det på dette forumet.
Hvelv en kopp, ta på bakepapir og legg en skive med skivet ost oppå. Når den smelter, så får den skjellform.
Såå lurt! Det skal jeg jammen meg prøve idag, for torsdag er det min datter som bestemmer middagen, og hun har bestemt taco ;)
I dag skal jeg lage tacosuppe=) Blir vel helt enkelt med hjemmelaget tacokrydder, kjøttdeig og løk.. Mannen har bestilt seg pannekaker :o
StegforSteg
04-02-10, 13:51
Stekt kyllingfilet med fløtesurrede grønsaker
Pasta med hjemmelaget tomatsaus med bønner.
Jeg tok strimlet squash, de andre fullkornspasta.
Saus: løk, sopp, squash, hvitløk, olje, oregano, tomat (sånn mosa/kremet), litt fløte som søtning, salt og pepper -> koke en stund.
Og fant blandet feldsalat/div, så ble mozarella, cherrytomat, avocado, agurk, ved siden av.
Tacosalat med ostechips-nachos og hjemmelaget guacamole :sikle:
Skreien er komen til Belgia! Hurra! Så i kveld blir det skrei (truleg trekt i saltvatn, eller kanskje steikt, får sjå kva det blir til) med blomkålstappe og sandefjordsmør til. Nam!
I dag blir det noe kjøttgreier.. Aner ikke hva slags kjøtt det er.. det er noe røde biffgreier hvertfall. Også fløtestuet rosenkål.
I dag skal vi kose oss med laksekarbonader, agurksalat og blomkålmos :D
Smårettskinke i fløte/ostesaus, med blomkål. Et kokt egg til. Nam, nam
kylligvinger med Norzoladip, plukkegrønnsaker og oliven med fetaost:sikle:
hamburger fra Jacobs som inneholder 0 Karbo, med Blå castello på toppen
Brokkoli og blomkål mos med fløte
Mørbradbiff (Halal til og med :D), med brokkoli med ost. Bernaisse til sambo og majonesdressing til meg.
Suppe med kjøttdeig, purre, sopp, kinakål og hvitløk. Mmm.
I dag blir det noe kjøttgreier.. Aner ikke hva slags kjøtt det er.. det er noe røde biffgreier hvertfall. Også fløtestuet rosenkål.
fløtestuet rosenkål er bare så mmmmmmmMMMmmm :sikle:
Jeg skal gå og lage taco nå. Jeg stod opp ca kl 15, men var ikke sulten før ca kl 20. Og begynner å bli litt sulten nå, så nå blir det middag.
Hvordan lager man fløtestuet rosenkål?
Vi skal ha taco til middag i kveld - barnas favoritt!
laks med stekte, kryddra grønnsaker (løk, sopp, squash og paprika) og sandefjordsmør.. mmm :)
StegforSteg
07-02-10, 18:44
Var på ferskkjøtt og løksaus hos mamma og pappa. I dag var første gangen siden jeg startet at jeg savnet noe - jeg kunne nemlig kjenne løksausen i munnen. Men det gikk fort over da heldigvis :) Spiste kjøtt og brokoli. Men det var tydelig at det var altfor lite fett i det - for jeg var sulten igjen etter en time....
Idag hadde jeg ost-lasagne med salat og rømme, mens snuppa hadde "vanlig" lasagne med salat. Restene blir spist til kvelds, da får vi besøk av søstera mi, som er veldig spent på oste-lasagne ;)
I dag blir det laksefilet med eggesmør også brokkolipurè.
Også noen fetafylte oliven.
Jeg hadde 3 kokte egg med smør og agurk og paprika til. Enkelt og godt:D
Her har vi akkurat spist to burgere hver, laget av rå albondigas (spanske kjøttboller). Tre boller ble en burger.
En salat med grønt, paprika, sherrytomat, agurk, fetaost og en bitteliten smak reddik. Med olivenolje og pepper over. Godt, ja!
I dag skal vi ha kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker (brokkoli, blomkål, paprika, løk og gulrøtter) og bernaise til :)
Ytrefilet av svin med paprikaost inni, wokgrønnsaker og soppsaus.
StegforSteg
09-02-10, 18:17
Lavkarbolasagne og en grønn salat - nammis :D
I dag ble det Ribbe og stuet rosenkål
Jeg gjør det på akkurat samme måte som jeg lagde fløtestuede poteter før. Deler rosenkål og blomkål og legger de i en kjele, fyller opp til ca halvveis med fløte, har på masse krydder og koker de litt før jeg har de i ildfastform med ost over. Steker til osten er gylden og fin. Bør stekes en liten stund før du skal spise. :)
Koker rosenkål. Surrer smør og fløte i ei panne, blander i rosenkålen, lar det surre litt og krydrer etter smak.
Halvkokt rosenkål delt i fire og stekt ferdig på panne sammen med bacon og sopp, og en fløteskvett, er helt himmelsk!
Rosenkål kommer til å få en ny vår her hos meg forstår jeg! Takk for tips !!
I dag blir det italienske svinekoteletter med kinakål, hvitløk og chili i hvitvisaus :D
OHMNOM
I dag blir det Sverigepølser med 2.7 kh pr pølse og blomkålmos.
kyllingfilet med fløtegratinert blomkål :) nammm....
Det ligger to småørretter og tiner i kjøkkenkummen, de skal serveres stekt med brokkoli, aspargestopper og fløtesaus :sikle:
SiljeMerete
18-02-10, 11:30
I går hadde vi ostelasagne, ungene likte denne bedre en den vanlige :p
Kjeeeempe godt!
I dag blir det pizzasnurrer. Kalde sådan da jeg jobber sent og ikke har tilgang på ovn. Men de er gode kalde også!
I dag blir det rester av asiatisk kylling og scampisuppe. Kjeeeempegodt altså.
Her har det vært hot chilisuppe med stekte kyllingbiter og scampi :D
StegforSteg
18-02-10, 19:35
Stekte svinekoteletter med blomkål og rosenkål :D
Skal teste remas carbonara saus i pose med 2g karbo pr 100g i dag.
Gulasj, hjemmelaget. Med blomkål, brokkoli og rosenkål ved siden av. Og ja, salat til forrett. Og et glass rødvin til dessert.
Skal teste remas carbonara saus i pose med 2g karbo pr 100g i dag.
Var den noe god? Hva brukte du den til?:) Savner en god pastarett, så kanskje jeg kan finne en "erstatter";)
Var den noe god? Hva brukte du den til?:) Savner en god pastarett, så kanskje jeg kan finne en "erstatter";)
Jeg brutke den til brokkoli, kyllingfilet og bacon. Den var faktisk ikke så verst, men siden den er halvfabrikata blir det jo nødmat.
Dette er en grei pastaerstatning: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799
Jeg brutke den til brokkoli, kyllingfilet og bacon. Den var faktisk ikke så verst, men siden den er halvfabrikata blir det jo nødmat.
Dette er en grei pastaerstatning: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799
Tusen takk;)
Cajunkrydra steikt laks med coleslaw til. Nam! :)
Lavkarbo Lasagne! Og den ble kjempegod!!!
Taco med hjemmelaget krydder og osteskjell. Har helt dilla på taco for tiden! Og jeg som ikke syntes taco var noe godt før en gang...
Bratwurstpølser og sånn ferdig blomkål og brokkoligrateng. Godt og enkelt i dag.
Skinkesteik med hjemmelaget rødkål og Nannahs poteterstatning.
I dag blir det rester av Lindabtn sin kyllinggryte, med foreldrene mine på middag.
Lagde en svæææær porsjon på fredag, så har middag i noen dager.
Ferske happy-pig pølser (svinekjøt, salt, pepar og muskat) og kål stua med smørsteikt løk.
Fårikål :) Kjøpte kjøtt i høst, og nå var det jammen på tide å få det opp fra fryseren. Det passet godt når mamma er her og kunne tilberede :)
Stekt svinekotelett med blomkål,stekt løk og paprika :)
Omelett med et par ketolysepølser og brokkolitopper. Stekt i masse smør. :D
Pizza med bunn av Ingis bolleoppskrift.
StegforSteg
23-02-10, 18:15
Svinebiff stekt i smør, blomkål, ruccola og surret purre innkokt i fløte :D
trillian78
23-02-10, 18:44
http://www.grostadgris.no/bin/5393736a049c7031e85126e1664ac28b.jpg
Ribbe! :D :sikle:
Nakkekoteletter med Hoi sin saus og stekte grønnsaker.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.