View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Laks, blomkål og brokkolimos,rømme og bacon =D
I dag ble det kyllinglår med jukseris av blomkål og brokkoli, og kokte grønnsaker :D
Ummm....det ble deilig middag i dag: stekt kjøttdeig og chilipølser med strimlet paprika, litt vårløk, strimlet squash og Tines fire slag ost over.
Krydder etter smak. Jeg liker det sterkt :D
Vi grilllller! Jeg skal ha Gøl-pølser!
Ovnsbakt kylling på en seng av grønnsaker (squash, paprika, brokkoli, løk og hvitløk).
Godt krydra kyllinglår stekt i ildfast form i ovnen. Squashstrimler stekt i panne. Så hadde jeg noe av krafta fra kyllingen pluss tomatpure over.
I ettermiddag skal vi grille koteletter og grillribbe.
Tilbehør: salat og fetaost, rømme m/sambal oelek.
Kyllinglår, ruccolasalat og kebabdressing.
I dag blir det strimlet svinekjøtt med grønnsaker i chop suey saus, servert med blomkålris.
Hvitløk med lammestek :cool:
Kebabsalat av kyllingkjøttdeig.
Edit: sambo spiste kebab. Jeg lagde meg squashpasta og hadde kjøttdeig, chili, tomatpurè og persille sammen med.
Bacon-pølse med blomkålmos :)
Squash-pasta av noe slag, tror jeg. Kom hjem med en squash i veska. :p
Grillspyd av entrecôte, squash, sopp og rødløk! Servert på en seng av hjertesalat og isbergsalat, toppet med "hvitløksdressing ala Egon" (oppskrift her inne). Fantastisk godt, og heldigvis endel rester som jeg kan spise imorgen :D
Grillspyd av entrecôte, squash, sopp og rødløk! Servert på en seng av hjertesalat og isbergsalat, toppet med "hvitløksdressing ala Egon" (oppskrift her inne). Fantastisk godt, og heldigvis endel rester som jeg kan spise imorgen :D
:sikle:
Prøvde en ny oppskrift i dag, Chicken Korma. Men den var heller smakløs, gitt..
I dag hadde vi helgetilbudet til Kiwi, middelhavsmarinert kalkunbiff.
Serverte det med deilige norske blomkål, broccoli, gulrøtter, blackeyebean-salat og fløtesaus
Skal på sommerfest: Får blåskjell, reker, hummer, krabbe, ja, alt som er å finne i sjøen med tilbehør! Bordet bugner, så det er bare å forsyne seg og spise seg mett og god! Lar loffen ligge ... Men tar et glass hvitvin eller to til!
Kjøttdeig i rømmesaus! nomnomnomnomnom! :D
Sommerkåte letter med squashpasta. Lager en saus av buljong og tomatpurè.
Skal snart spise Chicken Nuggets (http://minlavkarbomat.blogspot.com/2010/09/nuggets.html) med chilidip (creme fraiche, majones og sambal oelek) og salat...mmm, kjenner den gode duften fra kjøkkenet!
Blomkålgrateng og sommerkoteletter:)
Laks, blomkål og brokkolimos,rømme og bacon =D
Jeg hadde faktisk planlagt akkuratt det samme, minus bacon! :p
Kyllingwok med chilisaus.
Kyllinglår, crispisalat, tomat, paprika, reddik og cf:ja:
Har spist fløtegratinert kjøttdeig med selvplukket ruccola (smaker mye bedre!!), cherrytomat, vårløk, gressløk, agurk. Med rømme/hvitløkdressing til.
Nakkekotelett med blomkål og brokkoli :)
ble laks,salat,avokado,løk og rømme idag:)
Kjøttdeig, broccoli, blomkål med creme fraiche og ost på toppen, inn i ovnen.
Kokosmelksuppe med søtning og kanel.
Baconpølse m/ost og blandet salat ( tre forskjellig salattyper, paprika,agurk,fetaost og litt vårløk ):)
Jeg har jobba som en helt i hagen i krig mot ugraset. Ble derfor en veldig enkel middag av grilla kyllinger, salat og Thousand Island dressing
Judas Priest med kyllingkebabsalat til dessert! \m/
Er blitt litt matlei :( men finner vel på noe - her er jo mange gode tips og oppskrifter :)
Sommerkoteletter med blomkålris, chili og tomatpuresaus.
Chili-pølse med strimlet squash og raspet ost over :D
Utrolig enkel middag i dag;
skar opp et blomkål, en halv paprika, 2 neper og la den i ei ildfast form. Tømte over en pakke frosne grønnsaker (festblanding). La over to blokker med frossen torsk. Tømte over ca 4 dl fløte og tok noen gode drag med med pepperkverna over det hele.
Mens det stod og koste seg i stekeovnen tinte jeg noen frosne reker som vi hadde over fiske/grønnsak-panna.
Judas Priest med kyllingkebabsalat til dessert! \m/
Hvordan spiser man Judas Priest????
Pleier bare å digge Judas, jeg :rolleyes:
Taco uten tacolefse i dag, namnam!:)
Hvordan spiser man Judas Priest????
Pleier bare å digge Judas, jeg :rolleyes:
Vel, jeg spiste ikke Judas Priest. Men de spilte når jeg vanligvis spiser middag. Ble ikke mye tid til mat med et så fantastisk band!
Da har vi samme musikksmak!:D
I dag blir det kjøttdeiggryte med bl.a. bacon, sopp og rømme + blomkål og broccolimos.
Spiste cæsarsalat på Egon i dag. Presiserte at jeg ville ha uten brød og mais, og personen i kassa skrev det til og med inn i kassa, men fikk servert salat med masse mais, brød og krutonger. Gadd ikke klage på det og vente på ny mat, så la bort brødet og krutongene, men spiste maisen, håper ikke det gikk utover ketosen :/
I dag feira vi bursdag til ene guttungen.
Menyen ble derfor: Helstekt indrefilet av okse, stekt sopp, chili og bacon i fløte + dampa norske blomkål og broccoli og ovnstekte basilikums-tomater.
Til dessert ble det Himmelsk Lapskaus og kaka ble enkelt og greitt sukkerbrødet til PC-snuppa dekket med friske jordbær og lavkarbo-sitronfromasj over der. Et lett dryss med høvla mørk sjokolade var pynten.
Squash, asparges og selleri-curry. Namnam!
I dag var det bursdagsfeiring av min far så jeg har spist litt mere enn jeg pleier, men ringte mor i går og spurte om hun hadde mulighet til å ta hensyn til meg. Min mor vet hvor viktig dette er for meg så det er ikke noe problem å spørre om det hjemme. Hun skal selv begynne på lavkarbo snart, hun driver bare å manner seg opp sier hun.
Men hun lagde grillet laks, spiste 2 stk og grillet sommerkoteletter, spiste 1 halv, salat ved siden av. Til dessert lagde jeg selv ( hadde tatt med meg) pisket krem, litt blåbær, litt jordbær og noen biter med 70% kakao sjokolade. Ble egentlig litt overmett, men jeg har jo holdt meg til lovlige ting:) Storfornøyd med at jeg greide og motstå mors hjemmelagde potetsalat....den er jæv... god nemlig, men jeg holdt meg på matta..:)
Curry igjen. Elsker curry. XD
lavkarbolasagne :) Min siste dag med ketolyse i dag, så det blir en fin avslutning.
Strimlet svinekjøtt med ost, majones og salatblanding :)
Fiskegrateng/form ala Fotballfrue .)
Fredag: kyllingfilet stekt i ovn med blomkålris og hjemmelaget saus som var sykt god.
Lørdag: taco.
I dag: ovnstekte koteletter med wokka grønnsaker. Lagde saus av tomatpurè, persille fra min mor sin hage, litt brun saus fra toro, og mye kraft fra kotelettene. Nydelig og sausen ble favorisert over den brune sausen til toro av de fleste rundt bordet :D
Torsk og kokte grønnsaker :( Etter familiens ønske, jeg liker ikke torsk :p
Kyllinglår med saus laget av kraften fra kyllinglårene etter langsteking, tomatpure, persille og chili. Så blir det squashpasta som jeg steker og så rører inn i sausen :)
Ovnsbakt sei med stor salat
Edit
Det ble fiskekaker av sei med bacon og fløte i, nykål og en deilig saus med litt østersaus i.....
Vi har hatt chicken korma (rester etter forrige kormamiddag) og ovnsstekte grønnsaker og rømme til.
I dag ble det taco, uten lefser så klart, og masse rømme =)
snuppelure74
20-06-11, 21:27
i dag ble det koteletter med saus av fløte og frisk salat :)
Ble dårlig med middag i dag, spiste heller en skive av "Turids Nøttebrø" med ost og smør, samt noen skiver ost med skinke tidligere :)
Indrefilet med stekt løk og fløtesaus oppkokt i panna etter fileten. OM NOM NOM :D
Skinkebiff med ovnsbakt sellerirot.
I dag blir det kyllingfrikassè
Gerds fløtegrøt (etter ønske fra mannen)
Biff, blomkål og brokkoli.
Grillet laks med blomkålsalat og salat i rømmedressing.
Ovnsstekte kyllingvinger med stangselleri og tzatziki. Sopp stekt i smør og hvitløk.
Nå er jeg mett og god etter en stor kotelett, litt blomkål og salat med fetaost/olje.
Tacopølser og sellerirotmos med chevre.
Biff av indrefilet, bakte tomater, grillet asparges og rosépeppersaus.
Idag blir det rømmegrøt til middag tenker jeg :-)
Stekt pølse og sopp med blomkålris og kokte grønnsaker :P
Lammekjøttboller m/coleslaw og sprøstekt bacon:)
Gratinert kjøttdeig (+hakkede tomater, litt fløte, hvitløk, rødløk og kremost) med salat og tomat:D
Ble veldig sein middag, men vel verdt å vente på.
Chili Texas style :sikle:
Er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle middag og kvelds i dag siden jeg bare drakk kaffe i morges grunnet møte. Men først grillet jeg sommerkoteletter, spiste med oliven fyllt med hvitløk- og urteost. Til kvelds (som da blir middag om man tar det i riktig rekkefølge) så spiste jeg 3 små chorizopølser som var merkverdig mektige, med oliven, fetaost, litt soltørket tomat, litt salat og tacosaus.
Grillbiff (svinefilet)
+ mos av blomkål, sellerirot, løk og hvitløk, med en god klatt smør i samt salt pepper muskat, tynnet med litt lys buljong, kjørt sammen i foodprosessor
+ Stekt sopp og løk som drysses over
+ Sjysaus
Comté-gratinert asparges.
Kyllinglår med salat og fetaost/olje samt en kopp espresso med kakao og sukrin i til dessert.
har spist nydelig lavkarbo pizza...lagde en hel langpanne, så når har jeg frokost, lunsj, kvelds eller hva jeg nå vil bruke det som...Den var skikkelig god:)
Rester fra i går: Chili Texas style :sikle:
Enda bedre i dag :D
Laks med agurksalat, rømme og grønnsaker.
I dag ble det ytrefilet av okse, sopp, bacon og parika i crem fraiche og broccoli
Kjøtteig med "tacokrydder" og ost, nachos av baconcrisp og kokte aspargesbønner :)
I går ble det:
1 kotelett, blomkålmos og stekt asparges. :)
Grillet ytrefilet av svin med isbergsalat og agurk. Lagde saus av kjøttkakesaus, vann, tomatpure, persille og mye chili. Namnam.
I går ble det nakkekottelett med kokt blomkål :)
Sus Scrofa
24-06-11, 17:07
Skal lage lasagne til middag/kvelds idag.
Fant oppskriften her på forumet, og er meget spent på resultatet :D
Sommerkoteletter med wokka grønnsaker og tomatsaus og mye persille og chili.
I dag skal minsten ha en del kompiser på grillkveld, så jeg har fått i oppgave og lage tilbehør og så er minsten grillmester.
Jeg har laget en grønn salat, en kyllingsalat, en bønnesalat, Thousand Island, bakt burgerbrød og kokt ris(som jeg ikke spiser:p) og har laget en peppersaus av cremefraiche og fløte.
I tillegg har jeg laget en Himmelsk Lapskaus som ligger i vodka og blir visst kveldens drikke.......
Guttungen og en av kompisene sørger for burgere (100 % kjøtt), lam, gris og okse som skal grilles.
Gleder meg til mat *slafs*
I dag ble det stekt flesk og blomkål :)
Det ble Elvis-koteletter (langstekte koteletter) etter oppskrift her på forumet, med blomkålbuketter. Godt!
Har spist artisjokk i dag, jeg. Lagde en skikkelig god dip til, av rømme, smør og hvitløk. Nam! Dessverre klarte jeg ikke å koke artisjokken ordentlig, dels fordi jeg hadde for liten kjele og dels fordi koketiden ble fort kort. Jeg tar ikke på meg ansvaret for det siste, det var veldig stort sprik på koketidene i oppskriftene jeg så på. :p Men jeg prøver igjen seinere. :)
Siden vi har verdens nyyyyydeligste sommervær, og jeg har masse grillmat på lur, så blir det grillmat i dag:rolleyes:
Spaghetti! Go', gammeldags spaghetti.
Eller kanskje ikke helt - men det smaker som det. Shirataki-fettuccine med saus av kjøttdeig, kokosmelk, tomatpuré, masse pizzakrydder (ekstra sterkt, fra iHerb) og hvitløkspepper, med ett tonn parmesan raspet på toppen.
Namnam!
I dag ble det chili-gryte av elg-kjøttdeig :)
Vi har grillet, Gøl-pølser og grillkobra med salat og rømmedressing. Men hva er det med mannen og steking? Han klarer aldri å gjennomsteke kjøtt ordentlig! To dager på rad har kylling vært rått inni, kyllingBITER altså, og i dag var kobraen rå inni. Blærk!
Swiss veal bratwurst og gresk salat :sikle:
Grillet lammefilet, grønnsaker i folie.
I går/natt: kyllingsalat med kebabdressing.
Langtidsstekte nakkekoteletter m/smørstekte grønnsaker og blomkålmos:)
Slår til med hjemmelaga kyllingkebabsalat i dag. (Dagen-derpå). Skal også lage hvitløksdressing.
Biff med pestosaus (pesto og creme fraiche)
med rucculasalat, tomat, fetaost, paprika ved siden av, og kanskje litt stekt sopp
Rester av Elvis-kotelettene, med smørstekte squash-skiver til
Rester fra i går: chili-gryte av elg-kjøttdeig.
I dag med raspet ost over :)
Surra skinkesteik, tomat og mozzarella-salat + selleri og broccolimos
lille_trille
26-06-11, 18:58
2 svinekoteletter, brokkoli og fløte. Masse krydder. Enkelt og greit.
I dag grilla vi!
Hjemmelagde spyd med ytrefilet, babymais, squash, paprika, tomat, aubergine og sopp + marinade.
"potetsalat" og aioli og flintstek. Namnam :D
Har da ransaket fryseren og middagen blir: 2 små kyllinglår, 1 sommerkotelett, blomkålris og saus av kraften fra kyllingen, tomatpure, chili og persille.
Nakkekotelett, blomkål, paprika, sopp og vårløk surret med litt fløte :sikle:
Lavkarbolasagne :) Gikk ned på høykant hos tulla vår :)
Blir hjemmelagede fiskekaker av torsk og med bl.a. bacon i jarlsbergsaus, basilikumstomater og squash-pasta.
Har laget mokka-kake i dag, så det blir nok dessert.....
Blomkål- og brokkoligrateng med miniburgere i dag:)
Cheeseburger uten burgerbrød. Litt stusselig, men det går da ned.
Lavkarbolasagne, oppskrift her inne fra. Med smørdampet brokkoli til,v ar litt lei av salat nå.
I morgen skal vi ha fishtailcurry, gleder meg!
Ostesuppe med kjøttdeig
Oppskrift på ostesuppe?
lille_trille
28-06-11, 13:12
Strimla svinekjøtt med squashpasta og ostesaus.
Salat med kjøtt og en eller annen kald saus/dressing. For varmt og lummert til noe mer avansert.
Oppskrift på ostesuppe?
http://lavkarbokjerringa.blogspot.com/2011/06/ostesuppe-med-kjttdeig.html?m=1
http://lavkarbokjerringa.blogspot.com/2011/06/ostesuppe-med-kjttdeig.html?m=1
Takk! Ser godt ut!
Takk! Ser godt ut!
Bare hyggelig. Var veldig god og smakfull.
Deilig middag i dag :)
Ble chilipølse/m ost (Rema), paprika, vårløk og blomkål surret sammen med kokosmelk og litt fløte. Krydret med chili :D
I går:
Svinefilet stekt med blomkålris, fløtesaus, og grønnsaker (squash, aubergine, brokkoli, blomkål, rødløk, minimais, sopp osv) :)
Jarlsbergtorsk (http://www.aperitif.no/index.db2?id=102258) m/salat til
Stekte skiver av torskerogn med remulade + ett eller annet grønt til
Presser litt sitronsaft i remuladen, så den blir litt syrligere
Kyllinglår med kokt blomkål.
Norske bringebær med litt fløte til dessert :sikle:
Antoinette6
29-06-11, 15:16
Salmilaks med CF og majones + salat
Det eneste jeg syns var noelunde fristende: kyllinglår og squashpasta med carbonarasaus.
Det eneste jeg syns var noelunde fristende: kyllinglår og squashpasta med carbonarasaus.
Hørtes supergodt ut :sikle:
Entrecôte med grønnsaker og bearnaise på Egon. XD
Fersk sei med eggesmør og salat m/oliven,tomat,fetaost og hjemmelaga dressing:D
Ribbe :sikle:, kokt blomkål,stekt paprika,sopp og løk :D
Blomkålsuppe med bacon:D Æ glær mæ.
I dag ble det hjemmelaget tomatsuppe med egg og pølsebiter. Barna fikk også makaroni, men bare en av dem ville ha det.
Kyllingsalat med kebabdressing :)
Pr NUHH er jeg dritlei av at måltidene skal ha egne navn... Jeg spiser når jeg er sulten og da spiser jeg det jeg har lyst på.
Blir smoothie her av bjørnebær å ellers det man har i kjøleskapet :D
Kronisk matlei å dårlig matlyst så da prøver man noe nytt til middag :)
GrønnPepper
30-06-11, 19:54
Jeg strimlet squash og stekte den sammen med kjøttdeig og litt løk. Til slutt hadde jeg i litt fløte og en kvart boks tine kremost med krydder og kokte til det tykknet.
Det var veldig godt og skal helt klart lages igjen.
Ovnsomelett med kylling, squash, brokkoli og blomkål. Krydret med kebab-krydder og tørket bird's eye chili.
lille_trille
30-06-11, 21:08
Hamburger med squashpasta og fløtesaus.
Krydrede biffstrimler med fløtesaus og grønnsaker.. namnam
Hadde ziggys tomatsuppe, guuuuuud så god den var :D
Tror egentlig ikke det blir middag i dag heller. Filmkveld, så det nærmeste jeg kommer er vel babybel og nøtter.
Her blir det helstekt kylling m eget estragon- og salviesmør og sitron, sopp fylt m blåmuggost og stekt asparges
Lavkarbopizza med svinestimler:)
Vi grillet idag :) Grillribbe, grønnsakspakker med sopp, squash, paprika, rødløk og asparges, blandet salat med "hvitløksdressing ala Egon", alt toppet med hjemmelaget bernaisesaus :sikle:
Det var skamgodt og siden vi har så mye grillribbe igjen, lager vi det samme imorgen :D
Samme som torsdag: Ribbe :sikle: ( kunne spist ribbe nesten hver dag ), kokt blomkål. Stekt paprika,sopp og løk :)
Stekte nudler: Squash, shiratakinudler, egg, salt, pepper og soyasaus.
Kokte grønnsaker og kjøttboller m/løk og paprika + fløtesaus :) smakte nyyyydelig :D
lille_trille
03-07-11, 15:43
Koteletter med spinat, brokkoli og fløtesaus :)
Nakkekotelett med wok-grønnsaker i fløtesaus :D
Har kjøpt bønes sine pølser. Så i dag blir det pølsegryte :)
kjøttdeig og bacon grateng, med salat og dressing. må tømme kjøleskapet for ferien :p
Lynkjapp grilling av hvalbiff (Fersk, medbrakt fra Tromsø), blomkålmos og stekt løk m/sopp...namme
Laks og grønnsaker fra fryseren ble puttet i ovnen.
Toppet med kokosolje og salt da det var ferdig.
Snakk om hurtigmat:)
Stekt kyllingfilét med blandet salat, stekt sopp og hjemmelaget bernaisesaus :D
Spicy kjøttgryte :D Nydelig, om jeg skal skryte av meg selv som er kokken i familien:D
Hjemmemarinerte kyllinglår. Lager saus av kraft. Så spørs det om jeg tar squashpasta, eller wokka grønnsaker attåt.
Sommerkoteletter med peppersaus, grønnsaker, surkål, rødkål og hvitløkssmør :p
Stekt sideflesk i biter med fløtesaus og kokt blomkål.
Smakte nydelig :sikle:
I dag har vi hatt kylling- og kantarell pai (http://metrobloggen.se/millasmat/kyckling_och_kantarellpaj/) (men brukte champinjong istedenfor).
Veldig godt :)
lille_trille
05-07-11, 13:24
Har ikke peiling. Tips anyone? Har en pølse kjøttdeig i kjøleskapet.
Tror det blir kylling og stekte grønnsaker her i dag, m/fløtesaus :)
Kylling-lår, blomkål-mos og blandet salat :)
lille_trille
05-07-11, 17:06
Kjøttdeig m/squashpasta og fløte/ostesaus. Chilli og masse pepper. Godt, ja.
Kjøttdeig m/squashpasta og fløte/ostesaus. Chilli og masse pepper. Godt, ja.
Hørtes veldig godt ut, ja :sikle: :D
Bacon, svinekjøtt og kål i panne
Grillet kotelett med blåmuggost (Royal Blue) oppå, samt salat og olivenolje til
Vi har spist grillmat med coleslaw til! :D
Hvalkjøttgryte ala Finnbiff (med rødløk, sopp og tyttebær)med blomkålmos og salat..:)
Indrefilet av lam, gratinert sellerirot og grønne spirer
Kottis med slurpegodsprø fettrand. :sikle: OG salat da.. og bernaise...:o
Hvalkjøttgryte ala Finnbiff (med rødløk, sopp og tyttebær)med blomkålmos og salat..:)
Åh, hvalkjøtt har jeg ikke spist på flere år :sikle:
Vi hadde lappesteik (reinsdyr, sopp, enebær i rømme og creme fraiche) + broccoli og blomkål-mos.
Vi hadde lappesteik (reinsdyr, sopp, enebær i rømme og creme fraiche) .Som i min hvalkjøttgryte :ja:
Åh, hvalkjøtt har jeg ikke spist på flere år :sikle:
Kan love...helt nydelig...også så mørt kjøtt. Skikkelig snadder.:)
Vi hadde lappesteik (reinsdyr, sopp, enebær i rømme og creme fraiche) + broccoli og blomkål-mos.
Som i min hvalkjøttgryte :ja:
Begge deler er knallgodt!!!
OG en tredje variant...
Laget på samme viset, men med lever. Blir omtrent samme smak og konsistens. :ja:
Laget på samme viset, men med lever. Blir omtrent samme smak og konsistens. :ja:Lever er også godt:ja:
Løvbiff med grønnsaker og peppersaus :)
Kokt sei m/smørdampa brokkoli og cf:D
Nakkekotelett med wok-grønsaker og brun saus med base av Erlings oksefond ( Rema ) :)
Har nettopp spist Nannahs raske og mettende tomatsuppe - veldig god :)
Middag/kvelds snart her, og da blir det kjøttboller med løk og paprika i fløtesaus + grønnsaker :D og litt bringebærkrem som dessert (har bedd hjem søstra mi på mat, er spent på hva hun synes om lavkarbomaten min;) )
Strimlet svinekjøtt med sopp, aubergine, paprika og masse tomat. Kokosmelk, tandoorikrydder og en liten skje creme craiche. jevnet litt med JBK..nam!
Omelett med brokkoli, blomkål, ost og bacon:D
Grillet svinefilet med hvitløksmør og salat :)
I dag ble det sitronpepret laks stekt i kvitseidsmør, Sandefjordsmør med masse fersk persille i og en stor salat; hjertesalat, Baby Leaf, tomat, agurk, paprika, chili, reker, lobster, oliven- og linfrø-olje, salt, pepper og et raust lag med nyristede gresskarkjerner over. Hadde også laget Thousand Island dressing.
Til dessert ble det himmelsk lapskaus av ananas, mango, nektarin, kiwi, epke, pære, banan og nypresset appelsinsaft. Dette ble servert med fløte.
lille_trille
07-07-11, 07:54
I dag blir det squash-"lasagne" :)
Kylling, bacon, fløte og spinat.
Jeg er ganske ny i dette gamet, og prøver meg litt fram I dag skal vi ha spekemat. Tilbehøret mitt blir eggerøre, rømme og blokmkål ( glemte å kjøpe nykål). Mandag var min første ordentlige dag på lavkarbo og da stekte jeg pølsebiter, bacon, løk og paprika. De andre hadde pasta til og jeg kokte squash-strimler som jeg etterpå hadde meierismør, pølseblandingen og litt hvitløk oppi.. Det ble gær gætt :)... Vet jeg ikke skal ha så mye løk, men gubben er litt sær på grønnsaker ....
I dag synder jeg og lager pasta bolognese med fullkornspasta. Har ikke smakt en pastabit siden februar, og i dag må jeg bare skeie ut:rolleyes:
Vi grillet, og jeg spiste nakkekotelett, brokkoli, coleslaw, fetaost + litt rømmedressing fra St.Martin... + ei ts. Udo`s olje.
Tenker jeg er mett resen av dagen :-)
Vi grillet, og jeg spiste nakkekotelett, brokkoli, coleslaw, fetaost + litt rømmedressing fra St.Martin... + ei ts. Udo`s olje.
Tenker jeg er mett resen av dagen :-)
I dag ble det stekt sideflesk i biter.
Fløtesaus (godt krydret) og kokt blomkål.
Er veldig godt :sikle:
Blir entrecôte med kryddersmør og hot grønnsakwok i dag. Enkelt og godt!
Ble Chili Texas style :sikle:
I dag ble det curry-gryte. :)
Stekt strimlet svinekjøtt, paprika, sopp, løk og squash.
Kokosmelk og litt fløte helles over, og dette får stå å putre i ca 30 min. Krydder etter smak.
Helstekt lammelår, rattatouille, selleri- og broccolimos med rødvinsaus.
Ble minipizzaer med bunn av kavliost i dag. Helt OK middag for en.
Enkel tandoorigryte :) Kjempegod!!
King Size grillburgere fra Rema 1000 og salat.
Elviskoteletter (langstekte nakkekoteletter) etter oppskrift her på forumet,
står i ovnen nå i leirgryte
Gresk salat med fetaost, oliven, grønn paprika, tomater, løk og masse oregano. Også hjemmelaget sånn dressing som jeg ikke husker navnet på:)
Blir chilipølse/m ost, grønnsaker og strimlet squash :)
Rester fra igår: Tandoori kyllinggryte!! Mann og datter skal ha risengrynsgrøt :)
Ble resten av lammelåret (ikke mye igjen ettersom mesteparten ble nachspiel-mat for sultne sønner m/venner i dag morges :D), en grilla kylling, resten av rattatouilleen fra i går også kokt blomkål.
Kebabsalat. Isbergsalat, agurk, løk, jalapenos, kjøttdeig, sukkerfri ketchup og kebabdressing. Meget godt :)
Jeg er litt rådvill over hva jeg skal spise til middag nå. Det har blitt mye nakkekoteletter, kylling med bacon og fløtegrøt de siste dagene, så hvis noen har forslag på hva jeg kan ha som inneholder store mengder fett og minimalt med grønnsaker tar jeg imot med stor takk :) Hvis ikke blir det kjedelige Tulip hamburgere med smeltet ost :p
Ble stekt sideflesk i terninger med litt fløte over
og blomkålmos :)
Tomatsuppe med chilipølse, egg og mozarella
Avkokt laks med agurk og massevis av rømme! :sikle:
Squash- og spinatomelett.
Jeg er litt rådvill over hva jeg skal spise til middag nå. Det har blitt mye nakkekoteletter, kylling med bacon og fløtegrøt de siste dagene, så hvis noen har forslag på hva jeg kan ha som inneholder store mengder fett og minimalt med grønnsaker tar jeg imot med stor takk :) Hvis ikke blir det kjedelige Tulip hamburgere med smeltet ost :p
Stekte koteletter kokt opp i rømme/fløte er nyyydelig! Især hvis du har litt provancekrydder sammen. Server med stekt sopp stekt i mye smør.
Skinkebiff og blomkålstappe med fetaost. Hatt lyst på blomkålstappe foreveer
Spekesild med smør og rå rødløk! :sikle: Snadder! Og kanskje litt rødbeter. :ja:
Spekesild med smør og rå rødløk! :sikle: Snadder! Og kanskje litt rødbeter. :ja:
Æsj! Nei du, jeg kan ikke fordra spekemat generelt og i hvert fall ikke sild :geip: Jeg har spist hamburgerne mine for to timer siden, jeg. Men tusen takk for forslaget :)
Ingen tvil i dag: minipizza av taffelost med tomatsmak. Har også på tomatpure, mozzarella, pepperoni, champignon og kanskje kjøttdeig.
Stekt laks, ananas og rom-saus (vet at ananas øker blodsukkeret, men av og til må man...), salat.
Kylling, salat, paprika
og soltørket tomat blandet i CF :spisesnak
Ingen tvil i dag: minipizza av taffelost med tomatsmak. Har også på tomatpure, mozzarella, pepperoni, champignon og kanskje kjøttdeig. Nå ble jeg nyskjerrig. Hvordan lager du det? Bruker du nuka taffelost som "bunn" da? Og steker du det i ovnen med fyll? Hvordan blir konsistensen?
lille_trille
11-07-11, 20:27
Kjøttdeig, fløte, chilli og avocado.
Nå ble jeg nyskjerrig. Hvordan lager du det? Bruker du nuka taffelost som "bunn" da? Og steker du det i ovnen med fyll? Hvordan blir konsistensen?
Jeg tar osten på bakepapir og steker det i ovnen. Lager til fyll, smeller oppå etter at taffelen har fått et par minutter til å kjøle seg ned. Så hiver jeg på så mye ost som går uten at det ramler sammen, og så inn i ovnen igjen ja :) Veldig godt :) Bunnen blir sprø. Smaker pizza, men skal selvsagt ikke forveksles med hjemmelaga med tykk bunn. Men pizza; absolutt! Kjapt å lage, og smaker meget godt :) Også gode kalde, og som matpakke på jobb osv.
Jeg tar osten på bakepapir og steker det i ovnen. Lager til fyll, smeller oppå etter at taffelen har fått et par minutter til å kjøle seg ned. Så hiver jeg på så mye ost som går uten at det ramler sammen, og så inn i ovnen igjen ja :) Veldig godt :) Bunnen blir sprø. Smaker pizza, men skal selvsagt ikke forveksles med hjemmelaga med tykk bunn. Men pizza; absolutt! Kjapt å lage, og smaker meget godt :) Også gode kalde, og som matpakke på jobb osv.
Takk for tipset. Det skal definitivt prøves en gang :ja:
I dag blir det en caprese med noe rødt kjøtt:)
blingbling
12-07-11, 12:27
Torsk i folie. (torskefileter, med diverse grønsaker og krydder)
kyllingfilet med pesto og feta inni og bacon rundt. Tror det blir miracle noodles eller salat ved siden av bare.
Sommerkoteletter og kokt blomkål.
Bringebær med cc og fløte til dessert :)
lille_trille
12-07-11, 16:28
Grillskiver med squash-stuing.
I dag blir det sushi! Laks, soyasaus, scampi, blomkålris (med majones og litt sambal oelek) og ingefær.
karbonader og sukkerert-stuing
Hot Link pølse og salat m/olivenolje :)
jegviljegskaljegmå
12-07-11, 21:00
hei.
i dag har jeg spist grilla kylling. knutekål stappe(ikke det beste jeg har smakt:(men men det gikk ned) og salat. deilig med litt lettvindt når det blir laaaaange arbeidsdager...:p
Smørstekt kylling m/bacon og coleslaw + 15ml udos:)
Har vært på reisefot i hele dag, så det ble helt enkelt stekt laks m/rømmesaus og most blomkål og broccoli
I dag skal vi ha hjemmelagde fiskekaker med blomkålris og kald saus av tomatbiter, dill, rødløk, rømme og majones. + en liten dæsj grov sennep og krydder.
Nakkekotelett, blomkålmos og blandede grønnsaker :)
Grillskiver og wokka grønnsaker:)
lille_trille
13-07-11, 20:01
Indrefilet m/ blomkål- og brokkoligrateng.
Köfte med salat, rømmedressing og bittelitt fullkornsbulgur
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.