View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Jeg og typen kjøpte en stor salat på fisketorget med reker, røkelaks, og noe som lignet på crabsticks som jeg ikke spiste. Vi spiste tilsammen litt over halve salaten. Smakte IKKE godt.
Masse finnbiff med sesamolje og dijonsennep med en stor ostebit til.
Masse finnbiff med sesamolje og dijonsennep med en stor ostebit til.
DET hørtes derimot nydelig ut :sikle:
Salat, kyllingfilet, sprøstekt serranoskinke, pinjekjerner, tomater og cæsardressing. Ille gøtt!
jegviljegskaljegmå
14-07-11, 21:01
i dag har vi hatt ovnsbakt spisspaprika med chilli kjøttdeig og fløte. gratinert med moserella ost. og salat til. dette var veldig godt :0)
Har spist grillet scampi i hjemmelaget marinade bestående av god olje, sitron, hvitløk og salt/pepper...herlig! Så var det svineribbe ved siden av :)
Ble chili-pølse med smeltet ost over og et stekt egg :)
Grilla 100% kjøtt burgere og tynne skiver med fersk ananas. La på ei tykk (1 cm tykk ca) skive med Jarsberg på burgeren etter å ha snudd den og ananasen over.
Serverte det med blomkålris.
Grilla løvbiff. Hadde foliestekte grønnsaker med smør. Bearnaise fra knorr og sukkerfri ketchup.
Skikkkelig hotte kjøttboller med chili og wasabi/m smørfritert blomkål:D
Smakte nydelig:)
Chilimarinerte scampi woka sammen med masse grønnsaker:D
Taco i dag:) Muligens med ei mama lupelefse
Ribbe :sikle: og blomkålmos med fetaost :D
Vårruller! Eller, dvs. jeg skal ha fyllet; kjøttdeig, nykål og gulrot som er krydret med hvitløk, pepper, litt salt og litt soyasaus. Så har jeg sukkerfri sweetchili saus.
Varmrøkt andrebryst med gresk salat og mos laget av blomkål og sellerirot :)
Kiwis go`helg-tilbud; krydra ytrefilet av okse og sopp og grønnsakstuing.
Ble ribbe i dag også :sikle:
Wilmastek med foliebakte grønnsaker.
Pytt-i-panne med peppersaus :D
(har stekt gode muffinser, ingen av oss orker så mye mat ;) )
jegviljegskaljegmå
16-07-11, 19:57
i dag blir det litt sen middag :0) pepper biff, ovnstekte fylte tomater og asparges... god sommer lørdag :0)
Proteinpannekake fylt med kylling. Gjør ikke noe at det ikke er spesielt mye fett i den retten, spiste nemmelig uhorvelige mengder bringebær i fløte til dessert.
Fin tråd, så får man byttet litt og utvidet litt og spist litt :p
jegviljegskaljegmå
17-07-11, 15:47
i dag er jeg rett og slett blank på middags ide`er. er rett og slett litt lei av å stå på kjøkkenet...hihi.. blir vel bare en pizza rull(som jeg har i frysa) med salat tror jeg...
Oksehaleragu og smørdampa kål
Hjemmelaget gryte, med sellerimos
La meg tenke, hva har jeg i frysen på en søndag? Tror det blir kjøttdeiggrateng og brokkolimos.
Her blir det biffsnadder med bearnaisesaus, hjemmelaget sådan
jegviljegskaljegmå
17-07-11, 19:52
ble biff snadder istede get..... digg med masse grønnsaker og hjemme laget bearnaisesaus :0) ille digg.
Kjøttdeig, bacon, tomatsaus og squash. Enkelt og godt :)
Det ble chili-pølser og wok-grønnsaker :)
GrønnPepper
17-07-11, 23:52
I dag spiste vi nakkenoteleter stekt og så kokt i Bretagne kyllingsaus laget på fløte, og blomkålris smakt til med hvitløk.
Igår var det tacopai uten paibunn, idag blir det laks med grønnsaker og dillrømme!
I går lagde jeg en fiskeform som jeg puttet i ovnen. Kokte først sei (selvfølgelig selvfisket :-), rensket (var dessverre ikke filet), skar opp gulrøtter og purreløk i biter, blandet alt dette og lagde to pk fiskesaus som jeg blandet oppi og puttet alt dette i ovnen en liten stund før jeg hadde ost på toppen. Ble kjempegodt! Har rester av dette i dag, men skal handle inn litt mer grønnsaker og ha ved siden av.
Her blir det også fiskeform, men jeg surrer diverse grønnsaker kjapt, legger den i ildfast form, heller over blanding av CF og fløte, legger pangus-fileter på toppen, drysser over et raust lag med revet jarlsberg-ost og steker det hele ved 200 grader i stekeovnen.
Et eller annet med jordskokk og skinkebiff:)
Vært litt gærne i dag, kålrabbimos og stekt flesk :D :sikle:
I dag blir det ribbe m coleslaw og blomkålpure
Svinefilet rullet i timian og sesamfrø, og med en kokosmelkbasert saus med spinat, chili, hvitløk, ingefær, koriander og lime i. Og så blomkål.
Hei=)
Jeg registrerte meg her i dag, og det er jeg veldig glad for!
Her finnes det mange flinke kokker:)
Jeg måtte av helsemessige åraker legge om til lavkarbo for tre uker siden.
Her finnes det masse inspirasjon=)
I dag har vi spist lasagne, oppskrift fra denne siden.
1 kjøttdeig, 400 g
1 boks hakkede tomater
Litt fersk basillikum
1 Kyllingbulljong
Litt chilli
2 dl fløte
1 naturell ost
Kokes til en ostesaus
Legges lagvis med ost og ost på toppen.
Utrolig mettende!
Takk alle sammen, for en flott side!:):)
Idag har vi grilla i finværet. Hamburgere og ribbeskiver m/blomkålmos og koleslaw:)
Ostepølse med bacon uten brød, på bensinstasjon. På vei til feriehytta. Noen som vet hvor mye karber det er i disse pølsene?
Da jeg kom frem ble det kinakål med majones, ost og skinke. Jaja i morgen blir det nok grilling!
Ostepølse med bacon uten brød, på bensinstasjon. På vei til feriehytta. Noen som vet hvor mye karber det er i disse pølsene?
Da jeg kom frem ble det kinakål med majones, ost og skinke. Jaja i morgen blir det nok grilling!
Ca 6,5kh pr 100g ostepølse (statoilpølse):)
Biffsnadder med salat og Fjordland sin bearnaise (2,2 kh pr 100g). Godt!
Ca 6,5kh pr 100g ostepølse (statoilpølse):)
Tusen takk!
Lavkarbopizza med biff og bacon! Gleder meg :D
Jevnet kyllinggryte kokt på hel rå kylling med masse grønnsaker.
Til dessert blir det pannekaker, piska krem og honningmelon.
jegviljegskaljegmå
19-07-11, 21:39
hvert ute og spist mongolsk mat med min kjære :0) bestillte uten ris self. de tittet litt rart på oss...men men. var veldig godt med lam og grønnsaker i pepper olje :0)
Det ble grilling i dag også, flintstek m/coleslaw og lavkarbopølser m/bacon:)
I dag ble det torsk i form, med brokkoli, blomkål, gulrot, paprika og vårløk blandet i kremost og fløte. Veldig godt! Og en sjokolade delice til dessert! :D
I dag blir det pølse og sopp i hjemmelaget tomat/basilikum-saus og kokte grønnsaker til.
'Quiche' - krydret kjøttdeig som 'bunn' med egg- og ostefyll.
Kjøttdeig stekt i smør, iblandet litt strimlet nykål, sopp og en liten sjalottløk- toppet med 0.5+ dl kremløte, 2 ss creme fraiche og masse nykvernet pepper.
jegviljegskaljegmå
20-07-11, 20:11
måhakylling gryte... helt fantastisk. ligger oppskrift under middags sidene :0)
Rask middag idag: ferdigstekt kyllingfilet dekket med krydder(timian, karri, paprika, urtegård, salt og pepper), valnøttolje, dijon sennep, og en ostebit på si.
Stekt laksefilét med kokt brokkoli som tilbehør.
Kjedelig. Men men, mat er mat.
HOT kyllingsuppe med ostekrem
Kylling på meg også i dag :) Kjøpte en hel grillet kylling, tok vekk skinnet. Stekte i småbiter i panne og serverte med salat og diverse grønnsaker pluss feit dressing :)
Squash-tagliatelle med kyllingkjøttdeig/bacon og tomatsaus, og ost på toppen:)
Pizza med bunn fra lavkarbohuset:)
I går ble det en stor sommerkotelett med surkål (obs surkålen har 10 karber), det fikk gå for en gangs skyld, var så sulten da jeg kom hjem at jeg kunne spist brødfjøla, måtte bare ha mat fortere enn fortest
Viltgryte. Med mye sopp, rømme, bacon og kjøtt.
kjøtteig, grønnsak og ostepanne.
Rettelse;
det ble pizza istedet og resten av kyllinggryta som forrett......
I dag ble det kjøttsuppe, kokt på nakkekoteletter med masse gode grønnsaker:)
Har hatt sinnsykt lyst på stekt eple og bacon i det siste, så ble pannekaker med bacon og eplesyltetøy til middag i dag.
jegviljegskaljegmå
21-07-11, 21:09
lasagne med squars og kylling kjøttdeig :0)
halkatlala
21-07-11, 22:09
har spist blomkål og brokkoligrateng og rødspette i dag.
har spist blomkål og brokkoligrateng og rødspette i dag.
Ååå! Rødspette med remulade og råkost! Det var lenge siden! :sikle:
Hvor har du kjøp rødspette?
Mmm, i dag ble det deilig middag!
Stekt biff, med fløtesaus + brokkolitopper og grønnsaksmos.. namnamnam
halkatlala
22-07-11, 11:05
19 kr kg for lammekjøtt på rimi, så i dag blir det fårikål :)
Jeg har nettopp foretatt en aldri så liten anatomistudie av arten Gallus gallus domesticus og fortært restene. Med andre ord, jeg har plukket en hel grillet kylling i biter og spist. XD Namnam.
Av og til synes jeg at jeg er litt for happy med å være kjøtteter.
19 kr kg for lammekjøtt på rimi, så i dag blir det fårikål :)
Hmm, det var billig! Er du sikker på at det ikke er en gammel sau:p
Kiwis go`helg-tilbud; ytrefilet av svin blir utgangspunktet.
Tenker jeg pakker dem inn i bacon og serverer dem med fløtesaus, selleri frites og broccoli/blomkålmos.
Til dessert blir det honningmelon med bringebær-is og rista mandler over.
entrecote med både sjysaus og fjordlands bearnaisesaus
og med smørstekt asparges til
jegviljegskaljegmå
23-07-11, 20:14
i dag har vi spist spare ribbs og salat. og til desær brownis med vanilje krem. og selv plukket rips fra hagen....er såååååååååå sinnsyk mett..
Blomkålmos, kjøttpølse fra Bønes og ketchup :)
Ostefondue med store reker, store skinke terninger, store biff terninger, små hjemmelaget kyllingpølser, cherrytomater, rå champinong, store oliven til å dyppe i osten og med litt sølvløk og små sylteagurker som tilbehør. Ble veldig godt motatt av gjester - som ikke savnet brød :cool:
halkatlala
24-07-11, 17:24
ble biff med kremost og stekte neper med løk. hadde sikkert vært godt med salat til, men jeg gadd ikke å dra på den søndagsåpne å stå en halvtime i kø :rolleyes:
halkatlala
24-07-11, 17:26
Hmm, det var billig! Er du sikker på at det ikke er en gammel sau:p
smakte ikke gammel søye, men var mye fett på det. dro tilbake på rimi og kjøpte 5 kg til og slengte i frysern:)
Finnbiffgryte:) Eller hva det heter:p Gryte med finnbiff i seg hvertfall
Kål og kjøtt i ildfast form. Bacon på toppen. Namnam. Passer godt når det er thunder and lightning utenfor :)
Nå fikk jeg skikkelig lyst på finnbiff! Det får bli en dag til uka, i dag ble det nemblig lavkarbopizza, mm! :)
Pizza med kjøttdeig, paprika, løk og champignon. Mye ost. Lavkarbo selvsagt.
Koteletter på gamlemåten (kokt i kraft), med sjysaus, blomkål og litt gulrot.
Gratinert blomkål med bacon. Yummi!
Kokte blomkålbuketter lett og la i form. Helte en saus av fløte og philadelifiaost over + revet ost over der igjen + baconskiver. Favoritt!
halkatlala
25-07-11, 19:40
salat med reker og hvitviseddik. kom nettopp hjem fra fakkeltog og må gjøre det lettvint.
Kylling og grønnsaker i kokosmelk med karri, chili og gurkemeie.
Snadder!
Parmesan-gratinert, baconsurret torsk og aspargesbønner.
Hjemmelaget tomatsuppe med egg, makaroni i tillegg til barna.
Til kvelds ble det rest av tomatsuppe med rester av tacokjøttdeig og revet parmesan på toppen :nam:
Hjemmelaget tomatsuppe med egg, makaroni i tillegg til barna.
Til kvelds ble det rest av tomatsuppe med rester av tacokjøttdeig og revet parmesan på toppen :nam:
Hvilken suppeoppskrift du brukte?
Slumpeoppskrift på tomatsuppe
Surr en halv løk og en teskje hvitløk i smør, surr en spiseskje tomatpure. Hell oppi en boks hermetiske tomater. Ha i basilikum, oregano, pepper og en halv liter buljong. La koke lenge. Putt stavmikseren i gryta og jevn bitene. Når ferdigkokt, smak til med godt med fløte, evt sukrinmelis for å søte smaken om du ikke har tid å koke den lenge nok til at den søtes selv.
Mer nøyaktig oppskrift har jeg ikke, men den er nok inspirert av Ziggys tomatsuppe eller noe sånn, men jeg måler ikke ingrediensene, jeg bare smaker til.
halkatlala
26-07-11, 13:23
kjøttboller med brokkoli, blomkål og nepemos :)
I dag skal jeg lage min aller første lavkarbomiddag!
Det blir torskefilet med påsmurt pesto, som så legges i form med noen tomatskiver og blomkålbuketter før jeg heller over en blanding av creme fraiche og revet ost før det gratineres i ovnen. Håper det blir bra! :)
Namnam! I dag blir det skogsgryte (finnbiffgryte uten finnbiff, med kjøttdeig:p ), sammen med rosenkål og brokkoli! Snadder:D
Sjøtunge med Sandefjordsmør, stekte selleri-staver og stooor salat med bla. lobster, sopp og bacon som smakstilsetning.
Blomkålstappe med fløte, fetaost, smør, hvitløksalt, pepper, muskat.
Grillede lammekoteletter.
Rosenkål surret i smør med løk, bacon og sopp.
Taco :) er kosemat på "lørdagen" min
Kyllinglår med foliebakte grønnsaker og fløtesaus.
Har akkurat bynt med lavkarbo....Er litt usikker på hva jeg absulutt ikke kan bruke av grønnsaker. Noen som kan hjelpe meg? Idag skal jeg ha lavkarbolasagne som jeg fant oppskrift på her. Mange flotte oppskrifter her.:p
Alt av grønnsaker som vokser over jorden er ok å spise,
mais er ikke grønnsak som mange tror,men korn. Det har for mye karber til at det er bra på lavkarbo.
I dag blir det bursdagsfeiring siden minsten min blir 21 år i dag.
Han har valgt helstekt lammelår med rosmarin og hvitløk, rødvinsaus og nypoteter.
For oss andre blir det stekte selleristaver og blomkål + broccoli istedet for potetene.
Til dessert blir det himmelsk lapskaus, og som kaker til "Sherlock Holmes" i kveld blir det sitronkake (proppfull med karber, men det er favoritten hans) og sjokolade-muffins (lavkarbo)
Sommerkoteletter med ovnsbakte grønnsaker og peppersaus.
Svin med kebabkrydder, salat og ceasar-dressing.
Reker, krabbe, oopsies med fiberhusk og jbkm, smør, majones og sitron.
Får besøk av svigers og en svoger i dag, så har laget en lavkarbopizza, og en vanlig pizza. :)
Chilipølse m/ost, kokt blomkål og broccoli :)
I dag ble det svinefilet i krydra fløtesaus, sopp, bacon og chili-stuing + blomkål og broccolimos.
Ville gjøre det enkelt i dag, og lagte en omelett med vårløk, salami og ost, samt salat ved siden av :)
Hjemmelaget kjøttsaus og squash-spaghetti
I dag ble det wok, med krydrede svinestrimler, kål, purreløk, blomkål, brokkoli, champignon, minimais og hjemmelaget woksaus:)
To kyllinglår og wok grønsaker :)
Her ble det pizza av Kavli skivet ost smeltet i microen, med tomatsaus, ost, skinke og sopp oppå. Yummi!
Lavkarbo lasagne ala fotballfrue på menyen i dag:)
Meatza :)
Som er:confused::confused:
Som er:confused::confused:
Kan se her (http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?p=1803)
Jeg digger det...
Kan se her (http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?p=1803)
Jeg digger det...
TAKK!!! Skal prøves:D
TAKK!!! Skal prøves:D
Eneste lavkarbo pizzaen jeg greier, orker ikke alle de erstatningsbunnene ;)
Ble ribbe med blomkålmos i dag :sikle:
Det ble knallgod salat etter innfallsmetoden:
Knassprø issalat
Stekt bacon som fikk renne av seg (tørke litt) og knust i salaten
kokte egg i båter
Fetaost
ristede pinjekjerner
bittesmå blomkålbuketter
en halv avocado
Dressing:
Rømme rørt ut med litt majones, lime, sennep, knust chili (kjøpt ferdigknust på glass, lagt i olje, kjempegodt!)
Namnam - blir litt kveldsmat av resten
Kjøpte mye ribbe i går,
så det ble sannelig ribbe til middag i dag også :D
MissPivotal
31-07-11, 19:42
Ovnsgrateng a la moi :) Kjøttdeig, hjemmelaget tacokrydder, fløte, ost, squash, brokkoli, blomkål, chili og hvitløk :)
lille_trille
31-07-11, 21:31
Ovnsstekte koteletter med brokkoli og spinatsaus.
Fredag: Kebabsalat. Lørdag: Grilla entrecote med salat og bearnaisesaus. Søndag: var på mongolsk buffet: wokka grønnsaker og mye kjøtt av storfe og lam. Kuttet ganske enkelt ut risen siden den var valgfri :)
I dag: strimlet nakkekotelett med squash og tomatsaus.
Stekt bacon og chili-pølse. Revet ost over samt kokt blomkål :)
Over-jorden-grønnsaker kuttet i passe biter, og lagt i ildfast form. Over der helte jeg litt fløte, sitronsaft, balsamicoeddik og en pakke arla fetaost med oliven og blandet godt. Alt ble dekket med ost og stekt i 30 min ved 200 grader. Deretter stekte jeg fisk som ble lagt oppå formen før servering. Seterrømme var perfekt tilbehør. Nydelig!
Lavkarbo taco med osteknekkis :D
Ble grilling. Spiste marinert flintstek og hadde salatblanding i Creme Fraiche som tilbehør sammen med most avocado, og litt paprika og sjampinjong. Mektige saker!
Fløtepusen
02-08-11, 15:52
Egentlig handledag i dag, så da tager man hva man haver i kjøleskap og frys ;)
Ble tre laksefileter i form med blomkål, squash og løk. Salt, pepper, finhakket hvitløk og en hel lime sviset over. Dekket det hele med fløte og ost før jeg hev det i ovnen. Stekte sellerirot og løk til.:D
Samme som i går, men med svinestrimler. Altså: svinestrimler, squash, tomatsaus av tomatpurè, chili, persille og fløte.
Ble siste rest av ribba. :sikle:
Tilbehør: kokt blomkål, stekt vårløk og spisspaprika :)
lille_trille
03-08-11, 17:05
"Flesk og duppe". Stekte grillskiver. Kokte ut steikepanna med fløte og hadde ost i. Kokt brokkoli. Nyydelig godt!:sikle:
Chili-pølse med wok-grønnsaker :)
Svinestrimler, god blandet salat, bearnaise fra fjordland og sukkerfri sweet chili saus.
Grillet kylling, grønsaksmos og salat med rømme.
Fløtepusen
03-08-11, 22:11
Mmm...hamburger med salat som "brød", og masse deilige grønnsaker toppet med masse seterrømme!! Og sukkerfri ketsjup og sennep!:D
Var på bursdagsfest/hageparty, så spiste grillspyd i gresk stil, med salat og tzatziki til :) Veldig grei mat egentlig, utenom tzatzikien som kanskje hadde litt karbohydrater i seg, men ble ikke mye uansett. Til dessert skippet jeg alt sammen og trøkka i meg litt atkinsbarer i stedet, haha.
Grillet kyllingfilet med salat og creme fraiche dressing iblandet sambal oelek.
Vi får besøk i dag. Besøket får pasta og kjøttdeig. Jeg skal ha squash og kjøttdeig.
Nakkekotelett, blomkålmos og stekt sopp, vårløk og paprika :)
Herliiiig chili con carne som står på ovnen og putrer nå. Der skal den stå i en 3-4 timer først.
Saltkjøtt og kålrabistappe
I går ble det hamburger med "brød",hjertesalta, hjemmelaget dressing, tomatskive og litt løk
I dag ble det fylt squash (http://lavkarbokjerringa.blogspot.com/2011/08/fylte-squash.html)
lille_trille
04-08-11, 21:43
Hamburger m/ stekt squash, brokkoli og rømme.
Blomkål-og brokkoligrateng fra coop, men det blir ikke gjenkjøp! Så mye bedre, og minst like raskt å lage hjemmelaget fra bunnen av!
Det blir Chili Texas style.
Supergod chiligryte :sikle:
Spiste "middag" til lunch.. (fullkornspasta, chili con carne, fetaost og ketchup), så ved middagstider på jobb blir det knekkebrød med makrell i tomat:)
Her i huset er et tacofredag og taco blir det. For meg blir det salat, agurk, et par cherry tomater, kjøttdeig med krydder og ost! Kjøttdeigen og osten setter jeg i microen så osten smelter over kjøttdeigen. Deretter legger jeg det hele på salaten. Nam nam!
lille_trille
05-08-11, 17:22
Løvstek m/squashpasta.
Blir taco. Tenker å prøve osteknekkis som tacoskjell, også lager jeg tacokrydderet selv etter oppskriften her på forumet :)
Etter å ha skeia ut med litt av hvert noen dager hjemmefra, er det godt å kokkelere i eget kjøkken igjen.:D
Laget en grateng av blomkål, knutekål, nepe, paprika, basilikum. parmesan, jarlsberg, fløte og creme fraiche. Stekte noen tykke og røde biffer ved siden av.
Nå er endelig jordbæra mine begynt å modne (ting tar tid når man bor 770 meter over havet:rolleyes:), så vi hadde helt nyplukka jordbær med fløte til dessert.
Solen skinner, så i dag blir det grilling!
Ribbeskiver og lavkarbopølser med coleslaw til:)
I dag blir det Fjorland rømmegrøt. I need it!
I dag blir det sennepsmarinert griseribbe, stekte sellerirot-staver, rå grønnsaker i staver + "dipp"
Himmelsk lapskaus til dessert.
I dag blir det Fjorland rømmegrøt. I need it!
Det var trist, for det var ikke noe rømmegrøt her gett. Ble kjøttsaus med masse grønnsaker og litt fullkornspasta isteden.
Ble restene av chiligryten fra i går.
Var om mulig enda bedre i dag :sikle:
Skinkebiff med kryddersmør og asparges
I dag blir det ovnsbakt svin indrefilet med hjemmelaged brun saus og masse herlige grønnsaker! Gleder meg!
Det blir chilipølse med blomkålmos :)
Her blir det flintstek med salat.
Hjemmelaget karbonader, sellerirotpure, brokkoli og fløtesaus. Nam nam
Kyllinglår og grønnsaksmos.
Hjemmelagde hjortekarbonader, stekt løk, kantareller i creme fraichsaus og blomkålmos...*sukk* *Himmelsk*
Biffpølser med kålrabistappe, pepper og smør. Er så matlei at jeg må nesten bare spise det jeg orker tanken på.
Pasta carbonara av squash med fløtesaus, kylling og bacon. Sausen var smakstilsatt med løk og div krydder. Nydelig!
Grillet mat i dag. Spiste lam med bernaise saus og grønnsaksmos av brokkoli og blomkål. Nam nam.
I dag ble det ovnsbakte kyllingbryst med asparges, seterrømme og kryddersmør.
Opprydning i kjøleskapet; Kokte en oksehale og kuttet opp resten av en biffmiddag og resten av en ribbemiddag, og hadde i friske urter og Creme Fraiche. Av grønnsaker ble det blomkål, broccoli og gulrøtter. Surra også noen sopp sammen med baconterninger og chili.
Nydelig sop-i-hop:D
Til dessert hadde vi rullekake (lavkarbo selvsagt) fylt med friske jordbær, hakka kiwi og klementin og piska fløte. Drysset over litt høvla mørk sjokolade.
Laks og litt fullkornspasta med philadelphia og spinatsaus
Tandorikrydret kyllinglår.
Supermormor
09-08-11, 17:03
I dag ble det rømmegrøt......smakte helt som vanlig rømmegrøt jo:blomster:
Chili Texas style, nam nam nam
Kjøttdeig i hjemmelaget tomatsaus og fullkornspasta
Klippfisk, stekt sideflesk i biter som så blir surret i fløte og
kokt blomkål. Var veldig godt, men ble litt for salt ;)
jegviljegskaljegmå
09-08-11, 20:03
:Di dag ble det tre pizza rull stykker :o en stor salat med fetaost og en ders rømme.
og en rute sjokkolade til desert! jammi jammi
Kyllinglever stekt med løk og paprika. Bittelitt stekt potet og stekt rødbeter (fra hagen!). Må passe på å spise lever når Husets Herre er borte - han "liker ikke". :D
jegviljegskaljegmå
10-08-11, 18:18
pepper biff med fløte/urte gratinerte grønnsaker... jammi
I dag/kveld blir det Chili Texas style. :D
Har fått helt dilla på den chiligryten. Den er.....akkurat :sikle:
Kokt, salt lamekjøtt med grønnsakmos av blomkål og brokkoli :)
I dag ble det jammen tre-retters; blomkålsuppe, pizza og jordbær med fløte
Kyllinglever stekt med løk og paprika. Bittelitt stekt potet og stekt rødbeter (fra hagen!). Må passe på å spise lever når Husets Herre er borte - han "liker ikke". :D
Fasiten ble at jeg glemte paprikaen, men jeg "debuterte" med blomkålris som tilbehør i stedet for potetene og rødbetene.
"Dritgött" som man sier her. :D
Parmesankylling med sellerirotmos.
Kyllingfilet, brokkoli og blomkål :)
Hadde rester av lasagne i går.
Pizza med tacokjøttdeig og chorizopølse. Mmm.
I dag ble det lettsaltet torsk, kokt blomkål og stekt bacon. :sikle:
Multekrem til dessert :D
Hjemmelaga kjøttkaker i brun saus og hjemmelaga surkål+ blomkålmos til:)
lille_trille
11-08-11, 16:43
Hamburgere wrappa i isbergsalat. Saus av stekt squash, spinat og fløte. Yummmmiii !!!
I dag ble det fiskesuppe, med brokkoli, blomkål, vårløk og laks. :)
Løvbiff med sellerirotfries, bearnaise, salat og litt ketchup.
Laget en alldeles fantastisk pizza med oppskrift på bunn jeg fant her inne (egg, rømme, bakepro, ost), Erlings grove kjøttpølser, kjøttdeig, pizzasaus, paprika og ost (MASSE ost!:D) 200 kcal per stykke, og bare 1,45 g karbo per stykke om jeg regnet riktig :eek:
Stekt laks, grønnsaksmos, agurk og rømme. Nam nam!
jegviljegskaljegmå
11-08-11, 21:13
karri kylling gryte..... ( men dere ! ikke bruk jkm. til jevning av sausen. smakte lim...asj...)
Laks med fetaost og rosmarin, med kokt squash
Ribbe med blomkålmos :sikle:
MissPivotal
12-08-11, 19:27
Pasta carbonara av squash med fløtesaus, kylling og bacon. Sausen var smakstilsatt med løk og div krydder. Nydelig!
Åh! Det høres helt fantastisk ut! Kan man be om en oppskrift? Hvordan lager du carbonara-sausen din? :)
Laget en alldeles fantastisk pizza med oppskrift på bunn jeg fant her inne (egg, rømme, bakepro, ost)
Har du en link til oppskriften? :) Er på utkikk etter en ordentlig god og sprø pizzabunn til i morgen :)
Oppskriften på pasta carbonara finner dere her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799&highlight=denne)- lagt ut av Snehvit.
Squash-tagliatelle:
1 squash
litt salt
skjær squashen i to på langs
bruk ostehøvel eller potetskreller for å få lange remser
legg de over i et dørslag med litt salt, og la fuktigheten trekke ut
kok squashen ca 1 min i fosskokende vann
Carbonara saus:
1/2 finhakket løk
1 fedd finhakket hvitløk
1 pakke bacon
1/2 kyllingfilet
1 1/2 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 ss Norvegia
ca 50 g parmesan
litt salt
litt nykvernet pepper
fersk basilikum
skjær baconet i små biter, stek det og legg det så på tørkepapir for å fjerne litt fett
skjær kyllingfileten i små biter og brun den i stekepanna
brun løk og hvitløk på svak varme
bland kremfløte, eggeplommer, hvitost, parmesan og basilikum i en bolle, og krydre lett med salt og pepper hell fløteblandingen i en kjele sammen med løk, bacon og kylling
la koke på svak varme ett par minutter
putt squash-tagliatellen i kjelen
kok ett par minutter
Serveres med det samme, pyntet med revet parmesan, nykvernet pepper og litt fersk basilikum.
Pizza! Jeg lager pizzabunn av kavli skivet ost med bacon, jalapeno eller skinkesmak. Legg skivene tett sammen på bakepapir, dekke evt hullene med ostebiter. Stek på full guffe i microen, dvs 4 skiver = 4 min. Det fungerer iaf på min ovn. Ta ut osteskiva, snu den ha på pizzasaus, ost og fyll etter eget ønske. Sett i stekeovnen med en gang på maks temp og nyt når osten er smeltet. Dess kortere tid, dess sprøere bunn. Yummi!
Her ble det sitronpepret laks med rømmesaus og blomkål/broccoli-mos.
Desserten hadde vi som TV-kos; himmelsk lapskaus og fløte
Lavkarbo-pasta Carbonara :D
Sommerkoteletter og stor salat
jegviljegskaljegmå
13-08-11, 22:17
i dag har vi spist ostesufle` og kylling vinger.... det var sinnsykt godt :0)
i dag har vi spist ostesufle` og kylling vinger.... det var sinnsykt godt :0)
Ah...høres godt ut; kan du dele oppskriften på suffleen??
Lammegryte...lukter nyyydelig her nå!
Deilig fløtegratinert kjøttdeig og salat! Nam nam! Tusen takk for flott oppskrift her inne!
Deilig (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799) lavkarbo karbonara
Fredag: taco
Lørdag: kyllinggrillspyd og Erlings grove kjøttpølse, pluss sellerirotfries
I dag: kyllingsalat med hjemmelaga dressing og litt lavkarbopasta.
Ble enkelt i dag. Baconomelett av to egg og baconbiter. La på litt gräddost før jeg bretta den dobbel.
Fløte og bringebær til dessert :)
Skinkebiff med kryddersmør. Akk så fantasiløs jeg er for tiden :p
Kjøttdeig med tomatpure, hjemmelaget dressing, salat og kanskje litt lk-pasta :)
Kjøttpølser, sellerirotmos og salsa + noe fullkornspasta.
kotelett m gratinert sopp (fyllt med ost, paprika, purre og salt, pepper) og jukseris
Millionbøf (http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/millionbof/) med blomkålmos i stedet for potetmos.
jegviljegskaljegmå
15-08-11, 20:50
oste gratinert taco kjøttdeig med salat, hjemme laga guakomåle, og rømme.... deilig.
jegviljegskaljegmå
15-08-11, 20:59
Ah...høres godt ut; kan du dele oppskriften på suffleen??
detter er en STOR posjon. ca 4-5 pers tenker jeg.
6 egg
3 dl. fløte
50gr smør
300 gr. ost i terninger ( jeg brukte jalsberg)
3 små ts jbk.
salt og pepper etter smak
evt. bacon terninger om ønskelig.
smelt smørret på svak varme bland inn fløte og jbk.
rør jevnlig til det tykkner.... ( ca 5min)
bland så inn egge plommer og ost. + salt og pepper. rør til osten smelter.
trekk vekk fra varmen.
visp egge hvittene stive.
bland forsiktig inn i oste sausen.
ha i smurt form.
175 grader i ca 40 min. strø ferdig stekte bacon terninger over siste 5 min.
om ønskelig. serveres med en gang.:D
Idag hadde jeg lasagne, isteden for pastaplater så brukte jeg squars.
Fantastisk godt :D
VI har hatt fiskegrateng, som alle elsket!
I dag blir det tandorikrydrede kyllingbryst, bacon og soppstuing.
Pannekaker med masse bacon til idag! :D
Etter mye om og men så har jeg kommet frem til:
"Pasta" med kjøttsaus:)
"Pasta" = Spuash som er strimlet med ostehøvel og kokt i noen minutter til det er mørt
Gleder meg :p
I dag har jeg laget sei i form. Jeg tilsatte sei, blomkål, brokkoli, purre, løk og hvitløk, bacon, saus av creme fraiche, fløte og kremost, og ost på toppen :D
Samme som i går, men uten lavkarbopasta. Altså: kjøttdeig med tomatpurè, salat, jalapenos, fetaost, paprika, tomat og hjemmelaget dressing av rømme, litt tomatpurè og sambal oelek.
Fisk og grønnsaker i fløte, dekket av ost, gratinert i stekeovnen.
Nyplukka jordbær med masse fløte til dessert
Tja, si det??? :o
Blir kanskje vekkfløyne fugler og ventesuppe? Det var alltid det vi fikk høre når jeg var liten og spurde om hva det ble til middag:)
Blir kanskje vekkfløyne fugler og ventesuppe? Det var alltid det vi fikk høre når jeg var liten og spurde om hva det ble til middag:)
:lol: Husker mamma sa noe lignende!!
Og desserten var ofte det å "suge på overleppa". :lol:
Ønskesteik og luftboller sier svigermor :p
jegviljegskaljegmå
16-08-11, 20:04
kjøttkaker i brun saus. med stua kål og masse grønnsaker til..... aua mett i masseposen...hihi
Salat med kylling, bacon og pesto
lille_trille
16-08-11, 21:31
Løvbiff med squashpasta.
Ble bedt bort på middag, så ble nyfisket makrell, blomkål, brokkoli og seterrømme. Passet bra, er for blakk til å handle mat til middag selv.
Åhhh - dere er så kreative på middagsfronten!!! Blir rent sulten av å lese her!!! Takk for mange gode tips!
Ønskesteik og luftboller sier svigermor :p
Luftboller og ventesuppe sa min bestemor :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.