View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
lille_trille
08-11-11, 07:32
Grønssakssuppe med masse godt i :sikle:
Skal prøve å få slengt sammen en kyllinggryte:) Har paprika, løk og creme fraiche.
Idag blir det blomkålsuppe ala Hellstrøm:)
Nå spiste jeg kyllingfilet med en ss tahini med salt, 20 g ridderost og 26 g egenmekka kjekskake jeg ikke anbefaler å bake uten justeringer.http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1247545#post1247545
CC-lasagne og spinatsalat.
I dag ble det braissert høyrygg av kalv med pannestekt jordskokk og sopp og grønnkål samt bearnaisesaus
Min mor sin tomatsuppe (siste boksen :( ) med kjøttdeig, cottage cheese og kanskje litt atkinspasta.
I dag blir det enkelt og greitt surra svinesteik, rotmos, saus og resten av blackeye bean-salaten.
I går taco, i dag taco-salat. Med tacokrydder hentet herfra. :)
Squash-pasta med skinkesaus.
I dag skal vi ha opprydning i kjøleskapet, eller sop-i-hop om du vil.
Jeg lager et eller annet helt unikt utifra hvilke rester kjøleskapet byr på.:D
Andebryst med blomkålmos og avokadokrem med CF og chilli.
Egenmekka kjøttkaker av en pakke karbonadedeig fra first price blanda med 3 egg stekt i ghee. 1/4 av dette pluss saltet "så lett"-ost + dijon sennep.
Har hatt planer om å lage både ditt og datt, men i dag blir det skikkelig latmannsmiddag her. Jeg lager meg en omelett med kremost og skinke.
Jeg skulle egentlig ha egg og bacon på jobb, men to av kollegaene mine spurte om jeg kunne lage mat til dem også. Så da ble det til at jeg kjørte hjem (bor 2,5 km unna) og hentet råvarer. Jeg lagde spinatstuing og serverte med stekte kyllingfiléter, brokkoli og rå rød paprika. Det var noe av det bedre de hadde smakt og de smattet godt. :snill: Selv om de var forferdelig skeptisk til spinat. Og han ene spurte hva søren jeg hadde gjort med brokkolien fordi han liker vanligvis ikke brokkoli. Stekt i smør... :lol:
Boknafisk m/sprøstekt bacon og kokt brokkoli med smelta smør over:)
Saftig ribbe med barbeque-krydder..... :sikle:
I dag ble det ad-hoch-gryte av hjort. Saus med sopp, paprika, en skive brunost, 3 skiver cheddar, tyrkisk youghurt, krydder og helmelk (laget på spikersuppeprinsippet). Godt ble det også.
Ble 2 hamburgere med ost, og mye salat med sukkerfri ketchup og hamburgerdressing.
kylling og baconpizza. snytgodt!
Grillet kylling med salat (hjerte og ruccula, cherry tomat, agurk og pinjekjerner) samt ekstra virgin olivenolje.
I dag ble det ad-hoch-gryte av hjort. Saus med sopp, paprika, en skive brunost, 3 skiver cheddar, tyrkisk youghurt, krydder og helmelk (laget på spikersuppeprinsippet). Godt ble det også.
ad hoch = "man tager hva man haver" eller "på sparket".
Brunosten brukte jeg for å runde den litt for sure og "tynne" youghurtsmaken og cheddaren satte heller ikke merkbar smak annet enn å runde litt mer og jevne. Gadd ikke bruke maizenna og noe annet lettvint jevning hadde jeg ikke for hånde.
Kryddret med løkpulver, litt timian, gurkemeie, pepperblanding og salt.
Skal rett fra skolen på seinvakt. Så tenker det blir salat med pepperbiffskinke, og ost på toppen.
Pitapizza av lavkarbopita, tomatpurè, kjøttdeig med masseeee barbequekrydder, fetaost, løk, paprika
Kyllinglår og brokkoli, tror jeg. Må bare få samlet meg etter fjellturen før jeg setter i gang å lage noe.
Kjersti1982
11-11-11, 17:03
Jeg skal bort i dag, og der serverer de taco. Så regner med at det går bra at jeg ikke spiser alle ting, og bare plukker ut de "lovlige" varene :D
Hellstrøm hadde ikke likt maten min i dag; masse first prize produkter:D
Jeg surra frossen first prize torsk inn i first prize bacon og hadde på et raust lag med nykverna 5-pepper. Inn i stekeovnen på 220 grader i ca 35 minutt.
På panna stekte jeg first prize sopp sammen med first prize bacon, tømte over 1 beger creme fraiche og en del nykverna pepper. Lot det surre 10 minutter før jeg hadde i resten av blackeye-bean salaten og finhakka first prize paprika.
Smakte nydelig og ble faktisk en relativt rimelig middag! Men neste gang skal jeg prøve med å surre fisken inn i ost før jeg surrer baconet rundt; tror det blir enda bedre!
I dag blir det finnbiffgryte MED brunost. Oh yes. Naughty i dag:p Også rosenkål til meg og poteter til mannen..
Også blir det hjemmelaget limegele til dessert. Laget på saften og revet skall av tre lime, ca 15 dråper stevia, 4-5 ss sukrin, 7 dl vann og 10 gelatinblader.
I dag blir det finnbiffgryte MED brunost. Oh yes. Naughty i dag:p Også rosenkål til meg og poteter til mannen..
Også blir det hjemmelaget limegele til dessert. Laget på saften og revet skall av tre lime, ca 15 dråper stevia, 4-5 ss sukrin, 7 dl vann og 10 gelatinblader.
Jeg pleier å ha litt brunost i også. Det ER veldig godt. Så blir det jo ikke akkurat mye brunost fordelt på all den sausen. Tips: blomkålmos er nydelig til :)
Jeg pleier å ha litt brunost i også. Det ER veldig godt. Så blir det jo ikke akkurat mye brunost fordelt på all den sausen. Tips: blomkålmos er nydelig til :)
Ja, brunost setter en sånn ekstra piff.;)
I kveld blir det pizza. Nomnom.
Jeg er syk:o Så i dag blir det tomatsuppe med masse antioksidanter:ja:
Et par bratwürst, spinat- og muskatstuing, en halv stekt løk og litt sukkerfri ketchup.
Krøllerellerei
13-11-11, 18:46
Broccoli, agurksalat, kokt laks, smørsaus (smeltet smør med persille i) og stekte scampi. Nam!
Tacosalat med cottage cheese :)
Akkurat nå sitter jeg og venter på at ovenen skal gjøre ferdig maten. Jeg har kokt brokkoli noen minutter, og så avkjølt dem. Jeg har stekt hvitløk, charlottløk, sopp og grønn paprika. Jeg tok på fløte, chilikrydder, paprikakrydder, salt, pepper og smør. Jeg blannet brokkolien inn i det andre. Så la jeg det i en ildfast form, tok på revet cheddar ost og litt fløte igjen. Deretter inn i ovnen på 220 grader i 10-15 min. mmmmm ;)
Når dette er ferdig, spiser jeg dette sammen med stekte choriso-pølser :)
Vi hadde resten av gårdagens elggryte med litt kyllingstrimler i. Ble kjempegodt, og så ble jeg kvitt restene....:D
Ribbe,
Det er første gang jeg har lagd det!
Kyllingsuppe. Vondt i halsen....:(
Resten av tacosalaten. Men lager meg en supergod lunsj til eksamen i morgen da :D
Gryte laget av kjøttdeig, løk, hvitløk, chili, tomater, urter og bittelitt kanel:sikle: Og med masse ost på:)
Spinat-, kokos- og løk-curry. Jada, jeg vet, veggis igjen. Ikke lyst på kjøtt i dag.
Resten av gårdsdagens sellerizza :)
laks bakt med CF og fiskekrydder + agurksalat
Elgkarbonader, blomkål, stekt løk og tyttebærsyltetøy.
Elgkarbonader, blomkål, stekt løk og tyttebærsyltetøy.Å, det hørtes nydelig ut. Har du lagd tyttebærsyltetøyet selv?
Å, det hørtes nydelig ut. Har du lagd tyttebærsyltetøyet selv?
Nei!:) Jeg er ikke så streng på karbohydratene, så det går greit med butikk-kjøpt. Selvom sikkert egenlagd er bedre?
I dag blir det tacosuppe!:)
Har tatt opp rester av kyllingfrikassé fra fryseren
Ribbe, asiatisk inspirert rød bønne gryte og broccolimos
Idag har jeg ikke tid til annet enn egg & bacon. Lenge siden jeg hadde det nå.
Nei!:) Jeg er ikke så streng på karbohydratene, så det går greit med butikk-kjøpt. Selvom sikkert egenlagd er bedre?
Hjemmelaget er sikkert top notch. Men det finnes tyttebærsyltetøy uten så mye sukker i.
I dag blir det biffsalat.. Eller. Rødtkjøttsalat:p Med ruccolablanding, rødløk, cherrytomater, avocado og oljedressing.
Stygg fisk...
http://www.hhfk.no/wp-content/uploads/2011/01/steinbit.jpg
Fikk virkelig lyst på "stygg fisk" jeg også, men her blir det å snekre sammen ei gryte med restene av gårsdagens middag (ribbe, bønner, saus) med litt kyllingfilet, kokosmelk og urter. Damper broccoli og blomkål ved siden av og så koker jeg bittelitt fullkornsris for de som ønsker litt mer karber.
Jobben bestiller overtidsmat fra Dolly Dimples i dag, og det var greit at jeg valgte salat istedet for pizza - så da blir det dollysalat. Sikkert ikke like god som min egen, men det er iallfall ikke pizza! :)
Salat med kjøttdeig, tomatsaus og ost
Hot chilisuppe, stekte kyllingbiter og osteknekkis :D
Fikk virkelig lyst på "stygg fisk" jeg også, men her blir det å snekre sammen ei gryte med restene av gårsdagens middag (ribbe, bønner, saus) med litt kyllingfilet, kokosmelk og urter. Damper broccoli og blomkål ved siden av og så koker jeg bittelitt fullkornsris for de som ønsker litt mer karber.
:sikle: Stygg fisk er godt! :ja:
Hmmmm kanskje i morgen?
Røkt torsk, en biffpølse, løk og spinat.
Pølsegrateng på lavkarbovis:)
lille_trille
16-11-11, 20:46
Svinestrimler m/salat. Fløtesaus.
Har influensa og er ikke særlig rask i verken matlaging eller tankegang, så måtte bare rote sammen noe... Hadde kyllingkjøttdeig, så blanda det med tomater, urter og krydder. Gubben påstod det var godt. Men jeg hadde i chili og sånn ca et tonn med pepper og kjente ingen smak:eek:
Jobben bestiller overtidsmat fra Dolly Dimples i dag, og det var greit at jeg valgte salat istedet for pizza - så da blir det dollysalat. Sikkert ikke like god som min egen, men det er iallfall ikke pizza! :)
Haha. Seriøst den stusseligste salaten jeg NOENSINNE har sett og smakt. Isbergsalat, tre bittebittesmå kyllingbiter, et stykke svidd bacon og masse krutonger jeg måtte bruke evigheter på å pelle ut. Og det var det. Ikke agurk, løk, tomat. Ingenting.
Har gledet meg leeeeeenge til å si dette: I dag skal vi spise ribbe! :D :D :D
Stekt falukurv, blomkålmos, og smørstekte løk og paprikaringer :D
Ingen aning forløpig........ :eek:
Hellstrøms blomkålsuppe ala Bønna:) Dvs med currykrydret kyllingfilet og blomkålbuketter:)
Kyllingfilet med hvetekimolje og tahini, greddost og så lett ost.
Svinestrimler med litt tacokrydder, løk, paprika, noen ts hot pepper paste, litt ketchup, salat, cc.
I dag blir det torsk innpakka i ost og bacon med peppermix over og så stekt i stekeovnen, servert med fullkornspagetti med pestosaus (squash-spagetti til meg) og en stor varm salat.
I dag blir det lasagne med squash og salat ved siden av.
De siste tre dagene har jeg stekt kjøttdeig og kål og spist dette med salsa og rømme. Delvis fordi jeg har litt lite penger frem til neste uke, delvis fordi jeg i det siste har vært nødt til å kaste mat - så jeg må spise opp den jeg har før den blir dårlig. Men når det er sagt; kjøttdeig og kål smaker utrolig godt sammen. Om jeg hadde giddet hadde jeg laget kålruletter.
Middag nr 1 (nattåpent på vestkanten): kyllingsalat på bon apetit med hvitløksdressing og en annen merkelig dressing jeg ikke husker navnet på.
Middag nr 2 (hjemme og sulten igjen, så er det jo fredag): kjøttdeig med tomatpure, og hot pepper paste, cc og magerost på toppen.
De siste tre dagene har jeg stekt kjøttdeig og kål og spist dette med salsa og rømme. Delvis fordi jeg har litt lite penger frem til neste uke, delvis fordi jeg i det siste har vært nødt til å kaste mat - så jeg må spise opp den jeg har før den blir dårlig. Men når det er sagt; kjøttdeig og kål smaker utrolig godt sammen. Om jeg hadde giddet hadde jeg laget kålruletter.
Kjøttdeig og kål er godt:)
Kålrulletter gidder ikke jeg heller! Smaken blir den samme:)
Sjokoladekake (egen oppskrift med cc og proteinpulver) med ghee og ost til.
I går: tacokjøttdeig, salat, salsa, ost og rømme.
I dag: pepperbiff, asparges, tomat og minimais, jalapenos og rømme. Skal forsøke meg på peppersausen til Fjordland, aldri smakt før, håper den er grei. Varmer aspargesen, tomaten og maisen i stekepanna, utrolig godt.
Sellerizza med masse deilig kylling, og cf full av hvitløk og chili :D
Kyllinglår med diverse grønnsaker. Og bestemt nå nettopp: sellerirotrøsti! Ikke smakt før, så gleder meg :)
Ribbe!:) Og sikkert noe rosenkål. Sukk jeg er lei av rosenkål... Kjøpe noe ferdig surkål isteden kanskje.
Rosmarinmarinerte koteletter med grønnsaker.
Svinestrimler med fløte- og chilisaus og rosenkål tenkte jeg. Eventuelt kyllinglår med blomkålmos. Skal uansett ha dessert i dag! :-D Bringebær med litt pisket kremfløte.
Skal skjeie litt ut i dag. Jeg skal lage pirog til alle sammen. Fylt med skinke, ost, paprika og purreløk. Hver butterdeig blir å inneholde ca 34 karber, men jeg har mer enn nok med en halv en. Serveres med salat. :sikle:
http://static.alleoppskrifter.no/image.php?src=http%3A%2F%2Fwww.brodogkorn.no%2Fsit efiles%2Fsite5%2Ffiles%2Fartimg%2Fostepirog6.jpg&width=254&height=175&crop=yes
Jeg har laget butterdeig av glutenmel tidligere, men er seff fri nå! :veitikke:
Hørtes godt ut med piroger, men her blir det Kiwis helgetibud; laks med kreaolsk marinade.
Steker laksen i pannen og serverer med en stor grannsakgrateng og selleri-frites. Saus blir fiskepannen kokt ut med cremefraiche/fløte.
Skal også smelle sammen ei moccakake før Indiana Jones begynner halv ti.
Lørdagskos av eggerøre med masse purre i, mørpølse, 3 år gammel gouda og salat.
Her vart det biffsnadder med rømmesaus til middag/kvelds.
Svinekjøttdeig med sopp og salat. Muligens tacokrydder og cc også.
Kreolsk laks, innbiller jeg meg at det blir.
Kyllinggryte med hauger med sopp og løk. Og fullkornsris.
Holder på å bløte römertopfen, så skal det diverse grønnsaker og løk og gode greier oppi sammen med et stykke bacon siden jeg ikke fant lettsaltet flesk på nærremaen i går. Muligens også en skvett hvitvin som står igjen i kjøleskapet.
Kyllinggryte med hauger med sopp og løk. Og fullkornsris.
Ønsker jeg kunne skrive: kjøpepizza
Stekt flesk med blomkål/brokkolipurè og grønne grønnsaker til meg, og stuede rotgrønnsaker som tilbehør til sambo :sikle:
Vi hadde sesongens første juleribbe m/sellerirotmos :) godt.
Jeg kokte suppe på sau i dag. Masse grønnsaker i, og det smakte deilig på en sur og kald søndag.
lille_trille
21-11-11, 09:37
Ribberester med masse gode grønnsaker.
Torsk og ovnsbakte tomater.
Kyllingfilet fylt med kremost surret med bacon og sellerichips
Kylling med blomkålmos og ketchup. Enkelt, men inni heitaste hampen (!!!) godt.
Svigerfar har laga lutefisk, og han er en mester:)
Nå blir det lutefisk i et par dager:)
Lettsalta torsk, smørdampa grønnsaker og eggesmør.... :sikle:
Minipizzaer med pepperoni. Ostebunn.
Hamburgere. Uten brød til meg, med brød til resten av gjengen :)
Laks i ovn med sitron, rømme og salat (hjertesalat, agurk, oliven, paprika, pinjekjerner og olivenolje)
teleslynga
22-11-11, 10:12
På søndag var det kalvesteik, smørstekt persillerot, sopp og vårløk, og blomkålmos med masse parmesan.
I går en slags torskegryte, "baccalao møter ratatouille".
I dag blir det grønnsaksuppe og i morgen taco.
Kalkunfilet, blomkålpurè og surkål. Vet ikke om surkålen passer til detta, men har en halv pose igjen og kan...ikke....kaste.....maaaat!!
Hellstrøms blomkålsuppe :)
Lammeburgere, ertestuing og rosenkål
Svinewok med hjemmelaga saus :)
Lammelår, broccoli og blomkålmos, rødvinsaus og potetsalat.
Det ble stekt makrell (og etter laks til lunch må kroppen få omega3sjokk i dag) med urtedressing og litt stekt potet.
Skinkepai, ble kjempe god.
Blir nok frokost i morgen også.
Lammekoteletter, fløtesaus og kålrabistappe.
Ikke tid til å lage middag:
kyllingfilet med tahinisaus og edamerost.
Det ble stekt makrell (og etter laks til lunch må kroppen få omega3sjokk i dag) med urtedressing og litt stekt potet.Jeg tror kroppen min trenger en overdose omega 3 et par uker. Takk for "hintet". Nå blir det fiskekaker av ørret fremover.
Krøllerellerei
23-11-11, 17:24
I dag ble det ovnsbakt laks, blomkål og fantastisk god saus (finhakket charlotteløk kokt medfløte, persille og deretter masse smør i). Stappmett, hm. Ikke bra akkurat det da, men det var så godt!
I dag blir det endelig Photos Chili Texas style:heia: Alt for lenge siden sist..
Kyllingbiter og wokgrønnsaker surra i fløte med masse karry, muskat og dill (og basmatiris ...:flau:)
På-farten-mat, grillet kylling fra varmdisken og rekesalat ;)
Rester av gårsdagens lammelår
Hjemmelaga "torskebiff". Panerte torsken i fiberhusk. Serverte med salat, stekt løk, rosenkål og squashpasta :) pluss ketchup og en smule sukkerfri sweet chili saus
Lammekoteletter, fløtesaus og kålrabistappe.
Siden jeg er sååå syk så ville kjærsten være snill og kjøpte pizza, slik at vi skulle slippe å lage mat. Men nå er jeg jo i sånn en god steam, så da kan jeg ikke spise sånt. Så da ble det to knekkebrød med ost, skinke, leverpostei og majones også fyllet av to pizzastykker.
andepølse med sellerirøsti og saus lagd av cf og smøreost surret i panna
Krydra tomatsuppe med scampi og hardkokt egg + stekt ost og grove speltrundstykker.
Stekte lavkarbopøler og blomkål/brokkolimos
Det var så intenst godt med torskebiff i går at vi slo til med det i dag også. Denne gangen med mye stekt løk, squashpasta og en saus laget av 60% vann, 40% matfløte og jbkm pluss persille, salt og pepper. Top notch! Og så føler man seg så sunn når man spiser fisk... :D
Rester av tirsdagens karri kyllinggryte.
I dag blir det moussaka med aubegine:hungry:
Pepperbiff og sellerirotfries.
Ovnsstekt kyllingfilet, slengte også plommetomater og champignon i ovnen. Serverte med salat og 2 ss med fjordland sin bearnaise. Det var veldig godt!
Pepperbiff, soppstuing og dampa grønsaker.
I kveld er det taco og horrorfilmer! Kjøttdeig av svin, hjemmelaga tacokrydder, tacosaus, salat, agurk, paprika, ananas, cottage cheese. Tacolefser og rømme til de andre :)
Det blir kjøttdeig med løk, div paprika, hvitløk, chili og tomat lagvis med ostesaus og ost på toppen i ildfaste porsjonsformer. Eller også kalt lasagne uten pastaplater eller squash. Lager blomkål/brokkoli mos ved siden av for å få med litt mer karber. Nam, nam :D
I dag blir det moussakarester til meg og kjøpepizza til gubben.
1 liten bunt fullkornstagliatelle, 1 svenskepølse (mye fett, lite karbo), spinat og kremostsaus
Veldig lettvindt i dag, jeg hadde rester av blomkålmos og så stekte jeg en halv pakke bacon til.
Kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker, salat og litt peppersaus.
Surra svinesteik, dampa grønsaker og ris til de som skal ha det + selvsagt en god saus.
Har laga ei sjokoladekake som jeg fant oppskrift på her inne og satser på å ha den med psika fløte til dessert.
Sen middag hos meg i dag; ca halv ti, på grunn av to av gjengen ikke kommer hjem før tidligst da.
I dag fikk jeg sumla meg til tomatsupperestene som har stått i kjøleskapet en uke...
Med litt atkins pasta oppi.
Gubben kjøpepizza;)
Var litt slem i dag. Tok et stykke av pizzaen til samboen. Utslitt etter jobb.
Ribbe, julepølse, blomkål/brokkoli/sjarlottløk-purè, stekegrønnsaker og surkål :sikle:
I dag blir det kyllingfilet m/ ostegratinerte grønnsaker i fløte og smør! nam!
Kotelett med brie og paprikasalsa
Hvitløk og peppermarinert røkelaks m/eggerøre og coleslaw:)
kjøttkaker med grønnsaker...
Idag er det "bakt potet" med blomål i steden for potet, piknik skinke,rømme og kryddersmør!:)
Lills medisterkaker og blomkålmos :D
Skal lage dobbel porsjon kylling tikka masala. Så har vi middag både i dag og i morgen. Blir vi aldri lei:p
Serveres med grønnsaker.
Skal sprøsteke biffstrimler sammen med hvitløk, ingefær, chili og en liten dæsj akasiehonning. Resten av søtt blir splenda. Serveres med stekte grønnsaker og ris til dem som vil ha og soyasaus. :D Dauen skal jo en årsak ha, så hvis det er soyasausen som skal ta repern på meg så tror jeg at jeg tar meg et par glass rødvin til maten. Rødvinen blir vel ufarlig i forhold til soyan?? Tror jeg skal begynne å røyke også... Kan drikke enda mer vin da. :p
Altfor rask og uinspirert middag i dag, egg og bacon med ost.
Fikk SÅ lyst på pølser i dag. Så det ble bønes sine biffpølser med blomkålmos, champignon, litt løk (rester fra tacoen lørdag) og tomatsaus. Übergodt.
Ovnstekte laksekoteletter på en seg av brokkoli, paprika og vårløk. Men kremet tomat/basilikum-fløtesaus :D
Smurde inn kyllinglår med kokosfett, skar lommer i kyllingen og la inn finhakka chili + pesto og grilla det i stekeovnen med fløte/cremefraiche under.
Smakte perfekt etter min gane!
Serverte det sammen med en stor salat, lavkarbodressing og ris til de som ville ha det.
Smurde inn kyllinglår med kokosfett, skar lommer i kyllingen og la inn finhakka chili + pesto og grilla det i stekeovnen med fløte/cremefraiche under.
Smakte perfekt etter min gane!
Serverte det sammen med en stor salat, lavkarbodressing og ris til de som ville ha det.
Var det sånn femlommers gnyllik?? :o
Hørtes godt ut! :sikle:
Hva er femlommers gnyllik?
gnyllik er kylling.. det andre greidde jeg ikke dekryptere :p
Ahh!
Lærer noe nytt hver dag; gnyllik er kylling. Logisk når jeg tenker meg om:D
Her var det både kyllinglår og fileter som jeg skar lommer i . Kan være jeg juksa slik at noen fikk tre, noen fikk fire og andre fem lommer, men gode ble de uansett:p
lille_trille
29-11-11, 08:53
Ribberester med grønssaksstuing.
Her blir det kyllingwok :)
Stekt torsk, squashpasta og mykstekt løk.
Spinatsuppe med egg og grovbrød!:) Gleder meg.
Kokt torsk med egg&bacon"smør" (er så heldig å ha en del fett etter ribbestekinga :D ), grønne grønnsaker og blomkål/brokkolipurè :sikle:
Kinesisk-inspirert tynnskåret biff og spinat i wok! :sikle:
Kinesisk-inspirert tynnskåret biff og spinat i wok! :sikle:
Vil også ha :sikle:
Jeg har vært skikkelig matlei noen dager, men nå begynner jeg å spise matoppskrifter igjen. Det er jo et godt tegn.
Stekt laks med grønnsaker (sopp, paprika, squash, brokkoli) og rømme.
Tikka masalen jeg laget i går.
I dag ble det pizza på osteknekkis
Ahh!
Lærer noe nytt hver dag; gnyllik er kylling. Logisk når jeg tenker meg om:D
Her var det både kyllinglår og fileter som jeg skar lommer i . Kan være jeg juksa slik at noen fikk tre, noen fikk fire og andre fem lommer, men gode ble de uansett:p
:sikle:
I dag blir det kjøttdeig-suppe. Koker noe fullkornspasta ved siden av til de som vil ha det.
Kjøttdeig og grønnsaksform gratinert med masse ost og fløte. Jammi! :)
lille_trille
30-11-11, 14:49
Fylte paprika (kjøttdeig, løk, tomat, fløte og ost).
Det samme som lille trille:) Men jeg skal slenge oppi en chili også:)
lille_trille
30-11-11, 14:58
Det samme som lille trille:) Men jeg skal slenge oppi en chili også:)
Klart det må vere chilli. Tenkte på det akkurat når jeg posta svaret... hehe..
Schmaker goooott.
Klart det må vere chilli. Tenkte på det akkurat når jeg posta svaret... hehe..
Schmaker goooott.
Har aldri prøvd det før, så er spent:)
I dag ble det rensdyrskav med sopp og blomkålmos. Lagde en saus av rømme og tyttebær attåt.
Pepperbiff og blomkål/brokkoli/løkgrateng med kremost også kanskje litt byggris.:)
Jeg skal faktisk være med på en årlig risengrynsgrøttradisjon i dag... Men jeg har vært lur og spist mat på forhånd, slik at jeg bare spiser litt for syns skyld.
Blomkålsuppe ala Hellsrøm:)
Saltsprengt torsk med sandefjordsmør, linsegryte og råkostsalat
Det blir kjøttdeig med løk, div paprika, hvitløk, chili og tomat lagvis med ostesaus og ost på toppen i ildfaste porsjonsformer. Eller også kalt lasagne uten pastaplater eller squash. Lager blomkål/brokkoli mos ved siden av for å få med litt mer karber. Nam, nam :D
Repeterte denne i dag. Nam, nam :D
I dag ble det enkel mat. En meny jeg spiser relativt ofte, siden det er så fort gjort å lage: Stekte svinestrimler med stekt squash, paprika og litt rødbeter. Og bernaisesaus på toppen, for smak og litt ekstra fett. Smaker slett ikke dumt, og er veldig fort gjort å lage...
1. desember-middagen blir faktisk svineribbe med surkål og rosenkål. Namnam.
"Egg drop"-suppe med vårløk i. :)
Oksesteik m/bearnaise og div grønnsaker:)
Fiskegrateng med masse fisk, litt atkinspasta, saus av fløte og vann og eggeplommer. Toppen ble stivpiska eggehvite med fiberhusk over. Litt raspet gulrot attåt.
Stekt kveite med pesto og littepitt mangochutney. Serveres med salat.
Briegratinert svine"noe" med blomkål/brokkoli/løkgrateng.:)
Helstekt and med brokkolimos, spinatstuing og stekte grønnsaker.
Vi driver og tømmer fryseren for pizza. (Min kjæres store lidenskap...) Så ble pizza på ham, mens jeg tok en fylt paprika fra i går mrd ruccola blanding ved siden av.
Snadder:)
Skal til Sogn og besøke mor i helgen og har fått vite menyen for fredag og lørdag.
Fredag: hjemmelaga tomatsuppe med kokte egg fra deres egne gårdshøns, og litt atkins pasta.
Lørdag: familiejulebord! Altså; pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål på meg! Omnomnom.
Søndag aner det meg at det blir rester fra lørdag. Oppdatering følger...
Laks, agurksalat og blomkål/brokkolimos
lille_trille
01-12-11, 20:35
Koteletter, avocado, spinat og paprika. Fløtesaus.
Hamburger med hvitløksdressing ala Egon.
Lavkarbopizza, stedatter kommer til middag:)
Greske kjøttkaker med masse oregano og fetaost.. Også tomat og fetasalat. (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/10/tomat-og-fetasalat-med-mynte.html)Men uten mynte da. Sto i butikken i dag og VISSTE jeg egentlig trengte det, men kom ikke på hvorfor, så da ble det ikke med noe mynte hjem.
Karbonader med wok grønnsaker :D
I dag skal jeg være en skikkelig rakkerunge og lage "ekte" pizza! 50/50 hvetemel og fullkornsmel i bunnen. Også blir det nok med grilla kylling, paprika, masseeee løk, noen nøtter og masseeeee barbequekrydder. GLEDER MEG!!
Her blir det kyllinglasagne og salat :D
langstekt ribbe. aldri lagd ribbe før så det blir spennende :p
Vi er så heldig å ha blitt bedt med ut på middag i kveld på Big Horn. Så det blir biff med salatbord (ikke bordet da, bare salaten ;)) og kryddersmør. Deilig å slippe å lage maten selv for en gangs skyld...
Hamburger med hvitløksdressing ala Egon.
I dag blir det dette:) Var så sliten etter en Sverigetur i går, at da ble det tikka masala rester:p
Indrefilet med grønnsaker, fløtesaus og kanskje noe smeltet ost.
Det ble en kvart Grandiosa :o
Det ble en kvart Grandiosa :o
Dilly da:realmad:
Dilly da:realmad:
Takk for skjenneprekenen. :lol:
Lover å aldri gjøre det mer, hihi..
Takk for skjenneprekenen. :lol:
Lover å aldri gjøre det mer, hihi..
Best for deg!Ellers:boxing:
Har spist tapas på Escalon. Yummy, smakte både kamskjell og hare for første gang.
Kyllinglår med fløtegratinerte sellerirotbiter,
lettlagd i stekovnen
Hvitløksspekka, langtidsstekt lammelår (100 gr i 10 timer) m/fløtegratinert blomkål og fløtesaus:)
Hallo, hallo. I dag hadde jeg laksesalat til middag, studentstyle (dvs: ikke pretensiøst, ikke tidskrevende, ikke komplisert osv).
Ingredienser: Laks, isbergsalat, litt paprika og agurk. Masse ranchdressing- guilt free. (av merket walden farm, kjøpt på iherb.com. Uten kalorier, sukker, carbs, osv i det hele tatt. kjør på)
Slik går man frem: stek laksen i panne til den er ferdig. Lag salat i mellomtiden (vomfyll). Ha litt salt og evnt. pepper på laksen, og noen dråper sitronsaft. Ha laks i salaten. Hiv på så mye ranchdressing som du synes passer.
Basilikum-pannekake med spinat og tomatfyll.
Basilikum-pannekake med spinat og tomatfyll.
Pannekake var en god idé! Det begynner å bli en stund siden jeg har spist bacon, så kanskje jeg slenger på litt av det også. Så tar jeg litt blomkålmos til kvelds så jeg får i meg noen grønnsaker også. Kjekt å sitte på jobb og ikke tenke på annet enn middag.
Hellstrøms blomkålsuppe med kylling. Veldig enkelt og veldig, veldig godt:ja:
Kyllingstrimler i wok med litt grønnsaker. Hjemmelaget chopsuey-aktig-saus og salat.
Kyllingstrimler i wok med litt grønnsaker. Hjemmelaget chopsuey-aktig-saus og salat.
Hvordan lager du den "chop suey-aktige" sausen?
Hvordan lager du den "chop suey-aktige" sausen?
Vann, soyasaus, litt østerssaus, mye ingefær, litt hvitløk (kan sløyfes). Så bruker jeg jbkm til tykning.
Vann, soyasaus, litt østerssaus, mye ingefær, litt hvitløk (kan sløyfes). Så bruker jeg jbkm til tykning.
Kult! Det må jeg prøve. Ferdigsauser inneholder jo ofte sukker, og jeg synes wok er best med saus :)
Kalkunfilet med gratinert sellerirot:)
Kult! Det må jeg prøve. Ferdigsauser inneholder jo ofte sukker, og jeg synes wok er best med saus :)
Den er veldig lett å variere! Litt sitron, hvitløk, chili, buljong, osv osv. Jeg fant ut på slutten at den trengte en litt annen tilsetning i tillegg og hadde oppi pittelitt sukkerfri sweet chili saus. Det ble veldig godt syns jeg :) Men jeg er ganske så forkjøla og setter pris på alt som smaker ekstra da :D
Kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker, salat og et par ss med fjordland sin bearnaise.
Kalkunfilet med gratinert sellerirot:)
Fy søren, det var for godt:sikle:
I dag blir det ørretfilet med fetakrem og den grønnsaken jeg måtte finne i kjøleskapet..
Litt atkinspasta med saus av kyllingkjøttdeig, tomat, hvitløk og basilikum.
Juleshopping i dag, så det ble nakkekotelett fra varmmatdisken på coop:)
Kyllingfilet med linfrøolje, tahini, edamerost og hasselnøtter. Og kaffe latte med soyamelk til dessert.
kulkanfilet med oppvarma ihjelfrosne grønnsaker med smørecheddarost på.
lille_trille
06-12-11, 19:46
Kyllingkarbonade m/ salat og cf.
Ribbe surkål, gulrøtter, brun saus og poteter til de som vil ha det.....
Strimla oksekjøtt m/bearnaise og kokt rosenkål m/sprøstekt bacon:)
Lavkarbonisert studentform! :D
Mor sin hjemmelaga tomatsuppe med 2 kokte egg og litt cottage cheese.
Røkte kalkunpølser med div stæsj. ( I dag fikk gubben bestemme:p)
Hjemmelaget tomatsuppe med kokt egg!
Svinestrimler, fennikel og purre i en saus av buljong, lett creme fraiche, sesamolje og soyasaus + byggris.
I dag skal jeg prøve meg på en kyllingsuppe som jeg så her istad. Den hørtes så sinnsykt god ut! :sikle:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.