View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
:sikle: Kanskje jeg bare skal drømme om den middagen!
Skal spise opp fylte pannekaker fra i går. Pannekaker av egg, philadelphiaost og litt mandelmel, fylt med kjøttdeig, purre, hvitløk og krydder, toppet med krydret rømmesaus og ugudelige mengder revet ost. Spenstig junkfood. :p
mmm.... middagen var absolutt fabelakaktig, men det var sikkert din også. Lure på om det går an å sende frossen okseculotte i posten til fantasifull rin?
Jeg har spist spinatsuppe! :sikle: ...og mannen spiste spaghetti :rolleyes:
Her blir det elggryte.
Ren skar kjøtt i går kveld og har marinert det i øl i natt, nå står det og putrer sammen med sopp og bacon i en saus av rømme og fløte og er krydret med einebær og pepper. Grønnsaker ved siden av, selvsagt!
Gleder meg til middag!
Her blir det elggryte.
Ren skar kjøtt i går kveld og har marinert det i øl i natt, nå står det og putrer sammen med sopp og bacon i en saus av rømme og fløte og er krydret med einebær og pepper. Grønnsaker ved siden av, selvsagt!
Gleder meg til middag!
:sikle: Kjøtt marinert i øl er vanvittig godt!
Jeg pleier koke kjøtt i guinness eller en annen stout. Det blir så utrolig mørt.
siljesfremgang
16-02-12, 17:12
Jeg hadde karbonade med stekt løk og diverse grønnsaker... Namm.. :D
Blir kyllinglasagne og salat med fetaost i dag! Og jeg gleeeeeeeder meeeeeg.:spent:
Enkelt, raskt og godt:
Kyllingklubber penslet med smør og krydder, stekt i stekovnen i ca 25 minutter på 180 grader
med stekte tomater til (har litt salt og litt provencekrydder på tomatene)
Chicken tikka masala. :sikle: -Igjen...
Chicken tikka masala. :sikle: -Igjen...
Og jeg venter på oppskrift :p
Tomatsuppe i form med svinekjøttdeig, sopp og ost.
Og jeg venter på oppskrift :p
Oppskrift kommer:)
Tomatsuppe i form med svinekjøttdeig, sopp og ost.
Det hørtes veldig godt ut! Da fikk jeg et tips:)
Oppskrift kommer:)
JIPPI :heia::heia:
Det hørtes veldig godt ut! Da fikk jeg et tips:)
Absolutt. Enkelt og godt. Jeg er så heldig at jeg har min mor sin hjemmelaga tomatsuppe i beger i frysen, så for meg er det jo ekstra enkelt. Topper alt med ruccula etter det er ferdig i ovnen :)
Suppegjøken har spist kjøttdeigsuppe igjen:p
Suppegjøken har spist kjøttdeigsuppe igjen:p
Hermebøtte - hermebøtte :p:p:p Nå har du jammen fått dilla du også ;)
Hermebøtte - hermebøtte :p:p:p Nå har du jammen fått dilla du også ;)
:lol: Ække den værste dilla jeg har hatt:D
Flatbanka ku.
Også kalt hamburger.
Flatbanka ku.
Også kalt hamburger.
:lol:
Fløtegratinerte grønsaker og steikt torsk :)
Resten av tikka masalen fra i går. Som foresten ble veldig rar denne gangen:confused: Den var ikke vond, men det fantes ikke snev av tikka masala smak... Gud veit hva jeg har gjort feil:p
Traktkantarellsuppe (med et stykke stekt laks oppi ;)).
Chili Texas Style (igjen)
Chili Texas Style (igjen)
God mat må spises ofte! :D
Kylling marinert i pesto med salat, ruccula, fetaost og soltørka tomat.
Karbonade med stekte grønnsaker :D
siljesfremgang
17-02-12, 23:09
Jeg hadde lavkarbo lasagne med salat i dag. :D
Jeg hadde lavkarbo lasagne med salat i dag. :D
Mmmmm, det såg godt ut :sikle:
Min middag gikk i søpla :mad:
Kunne kvelt den morsomme broren min som kom med flott viltkjøtt til meg.
Jeg stusset fælt over konsistensen på det rå kjøttet; minnet nesten om bukspyttkjertelen på elg (bikkjene får det som tørket snacks siden jegeren ikke spiser denne), men tenkte det måtte være feil.
Vel jeg stusset igjen over lukten da jeg freste det, men konkluderte med at det var sikkert rødvinen jeg helte over som ga den spesielle lukta.
Jeg aner fortsatt ikke hva min "morsomme" bror har gitt meg denne gangen, men det smakte strammere enn nyrer:eek::eek:
og havnet rett i søpla:mad:
Vi hadde omelett til middag i kveld.........
Min middag gikk i søpla :mad:
Kunne kvelt den morsomme broren min som kom med flott viltkjøtt til meg.
Jeg stusset fælt over konsistensen på det rå kjøttet; minnet nesten om bukspyttkjertelen på elg (bikkjene får det som tørket snacks siden jegeren ikke spiser denne), men tenkte det måtte være feil.
Vel jeg stusset igjen over lukten da jeg freste det, men konkluderte med at det var sikkert rødvinen jeg helte over som ga den spesielle lukta.
Jeg aner fortsatt ikke hva min "morsomme" bror har gitt meg denne gangen, men det smakte strammere enn nyrer:eek::eek:
og havnet rett i søpla:mad:
Vi hadde omelett til middag i kveld.........
Æsj... :eek:
Knoteletter:)
Har du knotet fært med de eller ????
Her stekte mannen svinefileèr med sopp og blomkål mens jeg hoppet rundt med malekosten :)
Beste middagen på lenge! Har litt pestodilla.. Svinestrimler i litt pesto, i ildfast form med sopp, løk og paprika. Salat av rapid, ruccula, isberg, soltørka tomat og fetaost. Helt vannvittig nydelig. Blir også jobblunsj i morgen :D
Hamburger med LenaBeatrice sine melke- og glutenfrie lavkarbobrød og min heimelaga kebabdressing mmmmmmmmmm
Taco :D (hvis jeg noengang blir ferdig med denne malinga da)
Her blir det krydra linsesuppe og pizza med grov speltbunn
Vet ikke om vi skal kalle det middag eller kveldsmat, men skal straks ha tomatsuppe med pølsebiter. :)
I dag blir det mannens helt fantastiske kylling i green curry :D
Tomatsuppe med atkins pasta.
Gratinert kylling med blomkålmos og "aspargesbrokkoli".
Mannen ønsket seg lasagne med squash. Så da blir det det i dag. :)
Hjemmelaga tomatsuppe med kyllingkjøtt og masse chili:)
Hjemmelaga tomatsuppe med kyllingkjøtt og masse chili:)
Suppe nå igjen Langaard ????????? Du er jo akkurat like ille som meg du :p Nam, nam.
Svinekjøttdeig med stor salat, rød pesto som smak på kjøttdeigen. Mye sopp, paprika og løk blir det også.
Suppe nå igjen Langaard ????????? Du er jo akkurat like ille som meg du :p Nam, nam.
Det er din skyld at jeg er bitt av suppebasillen:p
Lettsaltet torsk
råkostsalat
sellerimos
baconsmør
:D
I dag har jeg spist Gerds basilikumkylling i sitronsaus! :D NAM!
Det er din skyld at jeg er bitt av suppebasillen:p
Svineribbe med en haug av brokkoli og blomkål :)
(so med lita skrift :D snart kjeme kveldsmaten og legge seg fint i rekka av den siste tidens nytelser)
Svineribbe med en haug av brokkoli og blomkål :)
(so med lita skrift :D snart kjeme kveldsmaten og legge seg fint i rekka av den siste tidens nytelser)
Venter i spenning :sikle: (kveldsmaten din har blitt høydepunktet mitt hver dag :p)
Venter i spenning :sikle: (kveldsmaten din har blitt høydepunktet mitt hver dag :p)
Ikkje legge deg so tidlig då.... det teke litt tid ;):stortsmil
Ikkje legge deg so tidlig då.... det teke litt tid ;):stortsmil
Sitter oppe og venter på deg jeg vet du ;)
Middagen i dag vart nydelige kjøttbollar med fløte/rømmegratinerte grønsaker (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2012/02/kjttbollar-lavkarbo.html).
http://4.bp.blogspot.com/-Rx-6ZYCNoY8/T0PnSS97HQI/AAAAAAAAGY8/KJV4u-Z03mY/s320/0005+kj%C3%B8ttbollar.JPG
Sashimi av salmalaks med sesamolje, soyasaus, sesamfrø og purre
Middagen i dag vart nydelige kjøttbollar med fløte/rømmegratinerte grønsaker (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2012/02/kjttbollar-lavkarbo.html).
http://4.bp.blogspot.com/-Rx-6ZYCNoY8/T0PnSS97HQI/AAAAAAAAGY8/KJV4u-Z03mY/s320/0005+kj%C3%B8ttbollar.JPG
Som vanlig: *sikle, sikle*
Her ble det kyllingkjøttdeigsuppe :)
Som vanlig: *sikle, sikle*
Her ble det kyllingkjøttdeigsuppe :)
Ja, vi må bare holde ut vi som går på suppedietten:p
Er syk, så har ikke orket noe mat. Men skal prøve å få i meg litt lasagene, rester fra i går.
Meataballs! I peppersaus med mye grønnsaker og salat.
Ja, vi må bare holde ut vi som går på suppedietten:p
Helt klart, det er ikke noe annet å gjøre ;)
:nei:Næhh!
Men egentlig gjøre det ikke noe - for suppe er jo så godt :D
:klem: dakars suppesnupper hihi
:klem: dakars suppesnupper hihi
Stekt torskerogn med sitronremulade og småtomater
I dag kommer min mor på besøk og har med seg grillet kylling. Så da blir det kylling og salat. :)
Jeg er også like ille.... :snurt: Jeg er suppegjøk og skal i dag lage meg fransk løksuppe gratinert med ost!!! :ja:
Har bestemt meg for blomkålmos og kjøttdeig i tomatsaus med ost over inn i ovnen.
Wok av Findus sin asiatiske wookblanding (har bare 4 karber pr 100 g :) ). Med kylling.
Gryterett (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2012/02/gryterett-lavkarbo.html) og salat :)
http://4.bp.blogspot.com/-SVM70d5R4T4/T0VDcB-Cb7I/AAAAAAAAGZE/qfHTLw5ZxJo/s320/0006+gryterett.JPG
Jeg er også like ille.... :snurt: Jeg er suppegjøk og skal i dag lage meg fransk løksuppe gratinert med ost!!! :ja:
Aha, ny idè for en av de andre suppegjøkene ;)
I dag ble det resten av kyllingkjøttdeigsuppa fra i går.
I morgen blir det ikke suppe faktisk, men en "Langaard spesial" ;)
Aha, ny idè for en av de andre suppegjøkene ;)
I dag ble det resten av kyllingkjøttdeigsuppa fra i går.
I morgen blir det ikke suppe faktisk, men en "Langaard spesial" ;)
For en "suppagjeng":D ( hva er langaards spesial:)) gammel og glemsk.no:D
For en "suppagjeng":D ( hva er langaards spesial:)) gammel og glemsk.no:D
Der var du ja.... Regnet med at du kom til å spørre ;)
Det er dampepølse :D Har endelig fått rotet meg inn på en Rema butikk, og der var pølsa gitt. Gleder meg til å spise middag i morgen :)
Der var du ja.... Regnet med at du kom til å spørre ;)
Det er dampepølse :D Har endelig fått rotet meg inn på en Rema butikk, og der var pølsa gitt. Gleder meg til å spise middag i morgen :)
:lol: Håper den smaker, Diettamor:D( du skal ha den i suppe regner jeg med:D)
:lol: Håper den smaker, Diettamor:D( du skal ha den i suppe regner jeg med:D)
Neeeeei, hadde tenkt å stå over suppe en dag :eek: Tenker den blir servert med blomkål-og brokkolimos. Blir det noe til overs, går det i suppe på fredag ;)
Neeeeei, hadde tenkt å stå over suppe en dag :eek: Tenker den blir servert med blomkål-og brokkolimos. Blir det noe til overs, går det i suppe på fredag ;)
Pølsa med mos er godt da:)
Pølsa med mos er godt da:)
:ja:
Stekte lavkarbopølser med blomkålmos :sikle:
Dampepølse og blomkål/brokkolimos.
Fullkornskyllingpai i dag, som i går. Sikkert i morgen også.:p
Gryterettrestar frå i går :)
tomateggdropsuppe :D
¨Velkommen i suppagjengen:lol:
¨Velkommen i suppagjengen:lol:
Bare suppegjøker her?? :eek:
Slemt nok - vårruller. Men seriøst, fikk hjemmelagede, varme, vietnamesiske vårruller på jobben. Stod ikke over den du. Var favorittretten min engang i tiden.
JA !!!! Ko-ko :p
:ja::_plystre:
Kyllingsalat med alt mulig snadder i. Avokado, ruccula, soltørka tomat, fetaost osv... :)
Samme som i går. Tikka masala.
Club-salat (http://http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1306242#post1306242)
Akkurat kommet hjem fra høykarbo-bursdagsfeiring. Er skrubbsultne, så nå skal vi hive i oss litt kylling.
Karbonadekjøttdeigsuppe med en drøss av grønnsaker:D:D
Karbonadekjøttdeigsuppe med en drøss av grønnsaker:D:D
Åh din heldiggris. I morgen må jeg ha kjøttdeigsuppe, for nå er abstinensen STOOOOR :eek::eek:
Suppegjøkene fortsetter:
Suppe av pinnekjøtt, ymse grønnsaker og annet ymse (les timian og lauvbærblad ++) slik at det får en irsk schwung over seg. :sikle: Kanskje litt øl som kraftbase.
Kyllingklubber med gresk salat
Taco i dag.:) Og nøttecookies til dessert.
Lamme lår, som noen skriver... Men på den annen side så hadde jeg likt det veldig dårlig om det begynte å bevege på seg der inne i ovnen :eek:
I dag bare MÅ jeg ha kjøttdeigsuppe. Får steke en biff til gubben, så blir han fornøyd også ;)
Jeg spiste finnbiff med olivenolje og tahini, edamer og to hjemmelagde atkins decadense kuler.
Her blir det kjempenkelt i dag; laks og grønnsaker i fløte/crem fraiche blanding, enkelt og greitt gratinert i ovnen med noe ost.
I dag blir det eddikkokt kylling! Og sjokoladefondant (lavkarbo, ja) til dessert :D :sikle:
Endelig: Kjøttdeigsuppe :sikle:
Endelig: Kjøttdeigsuppe :sikle:
Her også, rester fra i går:D (smaker enda bedre dagen etter:))
Her også, rester fra i går:D (smaker enda bedre dagen etter:))
Yes :) Gleder meg allerede til middagen i morgen :p
I dag blir det eddikkokt kylling! Og sjokoladefondant (lavkarbo, ja) til dessert :D :sikle:
Eddikkokt kylling???
Det høres ut som en spennende rett.
Jeg planlegger å spise finnbiff i salat med rå tahinisaus og hvetekimolje idag. Intet nytt her i gården, altså.
Kylling, en haug med grønnsaker og peppersaus.
kyllingkubber med salat og hjemmelaga pommes frites :)(av potet:eek:)
kyllingkubber med salat og hjemmelaga pommes frites :)(av potet:eek:)
Er du splitte pine gal jente ?????????????????????? :p
Jippi, kjøttdeigsuppe i dag også :D
kyllingkubber med salat og hjemmelaga pommes frites :)(av potet:eek:)hjemmelaget også? trenger du oppskrift på erstatning?
Er du splitte pine gal jente ?????????????????????? :p
Jippi, kjøttdeigsuppe i dag også :D
Jepp, spik spenna gal:w00t:
Jepp, spik spenna gal:w00t:
Ja det var det jeg viste. Velkommen i klubben :p
Takk:D
Burger ala Egon. Med masse grønnsaker. :)
Hjemmelaget burger m/salatblader, sennep, ketchup og rå løk :)
Det var veldig godt.
Jeg vil også være med. Kjøttdeigsuppeklubben! :snurt:
Jeg må bare få oppskrifta først. :ja:
I dag er det skjerpa pinnekjøtt på menyen. Med kålrabistappe og dampa jordskokk. :sikle:
Lavkarbolapskaus med oksekjøtt, sellerirot og blomkål. Nam.Det var kjempegodt:-)
I dag blir det gryte med kyllingfilet, purre, paprika og squash. Ved siden av er det blomkål,brokkoli og selerirot. Lukter godt gjør det.
Sichuan-pepper og maldonsaltet biff med gobi masala.
pannekaker med hjemmelaget syltetøy :D NAM NAM
Skrei, eggesmør og rotmos med pastinakk og jordskokk
Eddikkokt kylling???
Det høres ut som en spennende rett.
Ja! Jeg hadde aldri prøvd det hadde det ikke vært for at sambo ville :p Men altså: en stk kylling (hel og rå) kokes i 250ml hvitvinseddik, 1,5 spiseskje balsamicoeddik, vann til det dekker kyllingen, pepper, salt, noen rosmarinkvister, litt oregano og "ymse grønne krydderier som du har i skapet", en løk, en hvitløksbåt og en liten gulrot. kokes i ca 40-50 min :) Det var veldig godt, men vi lurer på hva italienerne bruker som tilbehør, for blomkålsris var IKKE en vinner til dette :o
...og ja. eddiken, krydderiet og grønnsakene skal koke opp og koke i ti min før du har i kyllingen og vannet.
I dag lagde vi lapskauskjøttsuppe (eller noe) på noe av krafta fra i går, ymse grønnsaker og høyrygg. Nam!
Dagens middag var lasagne og salat :)
Ja! Jeg hadde aldri prøvd det hadde det ikke vært for at sambo ville :p Men altså: en stk kylling (hel og rå) kokes i 250ml hvitvinseddik, 1,5 spiseskje balsamicoeddik, vann til det dekker kyllingen, pepper, salt, noen rosmarinkvister, litt oregano og "ymse grønne krydderier som du har i skapet", en løk, en hvitløksbåt og en liten gulrot. kokes i ca 40-50 min :) Det var veldig godt, men vi lurer på hva italienerne bruker som tilbehør, for blomkålsris var IKKE en vinner til dette :o
...og ja. eddiken, krydderiet og grønnsakene skal koke opp og koke i ti min før du har i kyllingen og vannet.
I dag lagde vi lapskauskjøttsuppe (eller noe) på noe av krafta fra i går, ymse grønnsaker og høyrygg. Nam!
Tusen takk Vaskeklut :)
Skikkelig spennende oppskrift!
Et sammensurium i ildfast form med blant annet blomkålmos, skinke, vårløk, tomatsuppe og persille...
Vi fikk akutt lyst på pizza i går, så da ble det det istedet. Så i dag blir det burger ala Egon.
Oppattvarma lasagne frå i går :)
Kål og kjøtt i form, lchf-bloggens oppskrift! Gleder meg!
tacosalat for ørtende gangen på 3 uker..
Forkjølelsen har kommet på besøk til noen her i huset, så da ble det blomkål- og broccoli suppe, med hvitløk, masse jarlsberg, fløte og creme fraiche + grillpølser hakka i småbiter og stekt.
Metta godt og skled rett ned hos både friske og såre halser:D
I dag blir det kylling, blandet salat, bearnaise og hvitløksdressing. Namnam, gleder meg.
Grillet kylling, salat og peppersaus. :D
Rester av kjøttdeig gryta i går, med en deilig salat ved siden av.
Hjemmelagd burger, med brød etter LenaBeatrices oppskrift! Ååååhnamnamnam! :D
Dårlig tid etter trening i dag siden jeg skal på jobb så blir turbostekt karbonadedeig med salat og kesam.
Løvstek i salatblad-"brød" med masse digg inni :D
Kjøttdeigsuppe med tomater, garam masala, hvitløk, chili og masse koriander.
Hot kyllingsuppe :heia:
Suppegjøk!
Jeg skal ha avkokt laks! :sikle:
Suppegjøk!
Jeg skal ha avkokt laks! :sikle:
Tilgi min totale uvitenhet, men hva i all verden er avkokt laks ?
kyllingfilet marinert i hvitløk,chili,lime og rapsolje, servert med smørdampet blomkålris og litt curry saus.. nam nam :D
Suppegjøken slår til igjen: Deilig, fet, HOT kjøttdeigsuppe i dag :sikle:
Suppegjøken slår til igjen: Deilig, fet, HOT kjøttdeigsuppe i dag :sikle:
Suppegjøker er ikke som alle andre gjøker:D
Laksefilet med agurk-creme fraichesalat og litt brokkoli
Ertesuppe og grove spelt og gulrot-rundstykker
Moccakake til TV-kos når det blir Game of Thrones:D
I dag har det gått i ett sett så middagen ble inntatt nå med bacon og stekte grønnsaker i litt fløte med soya saus og litt tandoori krydder.
Koteletter med grønnsaker, bittelitt potet og brun saus.
Kjøttsaus med kikerter og squash;)
I dag hadde jeg hjemmelaga burgere av karbonadedeig. Lagde brød etter en oppskrift jeg fant på "Lavkarbo - gjort helt enkelt" som var veldig godt. Serverte med salat, litt dressing og ketchup.
Urtemarinert laks med agurksalat , blomkål og cf:)
salat med olivenolje og tahini, edamer og finnbiff
Tomat og urtemarinert kyllingfilet med ruccolablanding og fetaost. :)
Fullkornspitabrød med masse salat, kyllingkjøttdeig, paprikaost, creme fraiche, tacosaus, agurk og tomat.
Gjett: SUPPE :D:D
:w00t::w00t::_ohmy: Ohmy....:lol:
:w00t::w00t::_ohmy: Ohmy....:lol:
Gjett: SUPPE :D:D
Ke slaks suppa???
Er suppesulten jeg. :ja: :sikle:
Ke slaks suppa???
Er suppesulten jeg. :ja: :sikle:
Veldig HOT kjøttdeigsuppe. Den er full av chiliflak - og bare nydelig :D
Greit, da blir det kjøttdeigsuppe i morra da:flau:
Greit, da blir det kjøttdeigsuppe i morra da:flau:
Lag en stoooor kjele - så stikker jeg innom ;) Tenker at Kanutten melder sin ankomst også jeg :D
Lag en stoooor kjele - så stikker jeg innom ;) Tenker at Kanutten melder sin ankomst også jeg :D
:ja: :ja: :ja: Hvis jeg kan ta med litt raspet ost jeg kan dandere med! :sikle:
Jeg VET jeg har spurt om det tidligere, men kan du atter en gang pliiiis legge ut oppskriften til en teflonhjerne?? :snill:
:ja: :ja: :ja: Hvis jeg kan ta med litt raspet ost jeg kan dandere med! :sikle:
Du kan få raspeost av meg du Kanutt:D
Du kan få raspeost av meg du Kanutt:D
:love: Tuuusen takkk! :klem:
Jeg VET jeg har spurt om det tidligere, men kan du atter en gang pliiiis legge ut oppskriften til en teflonhjerne?? :snill:
Sender deg en pm jeg - så blir det suppe :D
I dag: kylling, diverse salat, saus.
Entrecote, ostegratinerte tomater, sjampinjongstuing og salat .... Og en god vin til :D
Boeuf bourguignon eller hvordan det skrives.
Biff, ymse løk, sopp, bacon, brokkoli, tomater og timian kokt opp i en saus av rødvin og kjøttkraft. Serveres med jordskokkmos. :sikle:
Tror jammen det blir entrecote her i dag også :) (Var jo så bra tilbud på Kiwi i går ;))
syns de kiwi biffene ikke så no fine ut, så jeg kjøpte lakseburger på meny istedenfor. serveres med salat og sprøstekt bacon
Det ble baconsurret kyllingpølse og salat - ut på tur. :)
Italiensk salat: Fersk spinat, dulcita-tomater, mozzarella, sprøstekt bacon, pesto og rømme.
Stekt kyllinglårfilet med cole slaw.
Biff, brokkoli, løk, tomat og sopp til langtidssteking i leirgryta mens vi er på tur. Fløte oppi rett før servering.
I dag blir det nakkekoteletter med peppersaus og mye grønnsaker.
Biff, brokkoli, løk, tomat og sopp til langtidssteking i leirgryta mens vi er på tur. Fløte oppi rett før servering.
Turen blir heeelt ut på verandaen. :rodme:
Jibbe med sujkål og medistejpølsej... :)
Jibbe med sujkål og medistejpølsej... :)
Her skal vi ha *man tager hvad man haver-suppe*... kyllingfilet, blomkål, stangselleri, paprika og vårløk...og en desj fløte før servering... :D
Her skal vi ha *man tager hvad man haver-suppe*... kyllingfilet, blomkål, stangselleri, paprika og vårløk...og en desj fløte før servering... :D
Ikke noe problem med *man tager hvad man haver-suppe* når man har så mye i kjøleskapet. :rolleyes:
Ikke noe problem med *man tager hvad man haver-suppe* når man har så mye i kjøleskapet. :rolleyes:
Hehe... litt vårløk, en halv paprika, et halvt blomkålhode, noen halvspiste kvaster stangselleri osv.. Det hørtes kanskje bedre ut i forrige innlegg? :p
:D Suppa hørtes god ut, den!
osso buco alla milanese blir det her i dag. gleder meg :D
Ribbe med cole-slaw. Har alltid syntes at cole-slaw var litt beskt, men har nå fulgt et tips på å forvelle kålen først, og da blir det en mye mildere smak! :)
Ribbe med cole-slaw. Har alltid syntes at cole-slaw var litt beskt, men har nå fulgt et tips på å forvelle kålen først, og da blir det en mye mildere smak! :)
Kinakål funker også, magen min takler den bedre:)
osso buco alla milanese blir det her i dag. gleder meg :D
Ke?
Kinakål funker også, magen min takler den bedre:)
Bra tips! Er det samme vitamin- og næringsinhold også? Jeg har alltid trodd at hodekål var veldig bra i så måte. :)
Ke?
:lol: det er kalveskank/knoke kokt en times tid med hvitvin, persille, sitron, kanel, smør og hvitløk og allehånde bl.a. det er så nydelig at jeg har ikke ord! *sikle*
Har planer om å lage en quiche minus paiskallet og så salat til selvsagt.
:lol: det er kalveskank/knoke kokt en times tid med hvitvin, persille, sitron, kanel, smør og hvitløk og allehånde bl.a. det er så nydelig at jeg har ikke ord! *sikle*
:sikle:
Skal ha moussaka med squash og karbonadedeig,med rømme:)
:sikle:
det skal jeg love deg! om du minner meg på det i morgen eller noe kan jeg sikkert legge ut oppskrifta om du vil ha den? :-)
det skal jeg love deg! om du minner meg på det i morgen eller noe kan jeg sikkert legge ut oppskrifta om du vil ha den? :-)
Å ja, gjør det :D *sikler*
Eeeehh.... s.....e :eek: (nesten litt flau nå)
Eeeehh.... s.....e :eek: (nesten litt flau nå)
:snurt: Typisk deg å skal gjøre meg misunnelig! Jeg vil også ha suppe!
Tenke tenke.......
Jeg skal lage franskløkeggdropsuppe til kvelds. :ja: MED ost oppi. :sikle:
Putte på termos og ta resten med på jobb i morgen. :ja:
Ungene og sambo lo godt av meg i sommer i Irland. Hvert eneste sted vi var innom ville jeg spise suppe og sodabread. Jeg spiste tre-fire ymse supper hver dag. :D
He, he Kanutten. Det høres ut til å ha vært en skikkelig drømmeferie, men så mye suppe. Har nok til deg her også jeg - så bare stikk innom ;)
Å ja, gjør det :D *sikler*
Huhh, var det ikke JEG som ble spurt da? :snurt: :klem:
Jatakk, vi vil gjerne ha oppskriften!
Huhh, var det ikke JEG som ble spurt da? :snurt: :klem:
Jatakk, vi vil gjerne ha oppskriften!
Bare henger meg på jeg vet du :p
Nå skal jeg spise suppa mi ;)
Bare henger meg på jeg vet du :p
Nå skal jeg spise suppa mi ;)
:blomster: Hva slags suppe i dag da? :_plystre:
:blomster: Hva slags suppe i dag da? :_plystre:
Masse grønnsaker, litt restekjøttdeik, litt kokt skinke, litt trønerfår og mer grønnsaker :D
stor salat med friske grønnsaker, olivenolje, rå tahinisaus, edamer og kyllingbrystbiter.
haha, okei. skal legge ut oppskrift i morra en gang, om jeg husker det :lol:
forresten. siden det er så mange suppegjøker her, så håper jeg noen av dere kan anbefale en mettende (og litt tykk kanskje?) suppe uten tomat, kylling og kokosmelk? :D
haha, okei. skal legge ut oppskrift i morra en gang, om jeg husker det :lol:
forresten. siden det er så mange suppegjøker her, så håper jeg noen av dere kan anbefale en mettende (og litt tykk kanskje?) suppe uten tomat, kylling og kokosmelk? :D
Dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15374) er min favoritt, som jeg lager uttallige varianter av.
Jeg bruker fond i stedet for buljongterning pga kh, og tilsetter veldig mye grønnsaker. :sikle:
La det koke til alle grønnsakene nesten er kokt i stykker, da blir det virkelig tykt og deilig. Jeg bruker mye purre, blomkål og brokkoli.
Masse grønnsaker, litt restekjøttdeik, litt kokt skinke, litt trønerfår og mer grønnsaker :D
Eikekjøtt:eek:
Du skjønner, at det er utrolig hva jeg finner når jeg rydder i kjøleskapet :p
Til og med staveleifer..................
jeg har gulvet fullt av eik! :eek: bare å sette i gang med suppa mao :lol:
jeg har gulvet fullt av eik! :eek: bare å sette i gang med suppa mao :lol:
Eikesuppe? tjaaa....:D
Jeg har tatt ei pakke med strimlet oksekjøtt ut av fryseren i morges. Dette har jeg tenkt å steke i wok sammen med spisskål, løk og paprika, med sesamolje og litt soyasaus... mmm.. håper at planene holder seg gjennom dagen.
Høres godt ut Dilly :) Jeg har masse suppe igjen etter igår, for mannen spiste på jobben. Så da blir det reprise :D
Apropos supper og suppegjøker. Hvorfor har vi ikke en egen suppetråd?
Apropos supper og suppegjøker. Hvorfor har vi ikke en egen suppetråd?
Men det har vi :D Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11828&highlight=suppetr%E5d).
Nam, nam, nam ;)
Håhå, fint! :D
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1311110#post1311110) er forresten oppskrifta på osso buco ;)
Håhå, fint! :D
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1311110#post1311110) er forresten oppskrifta på osso buco ;)
Jeg fant den akkurat, og den så nydelig ut :)
"gammledags wok", dvs kjøttet fra en halv grilla kylling blandet med en pose wokgrønnsaker og soyasaus oppå.
I dag blei det kyllingkjøttdeig, bacon, løk og paprika. Grønnsaker ved siden av og en saus av hakkedetomater med krydder.
Fiskesuppe (http://mariann08matbloggen.blogspot.com/2012/03/fiskesuppe-lavkarbo.html) :spisesnak:love:
http://3.bp.blogspot.com/-gzJROwydeBc/T1Uqv9EM0kI/AAAAAAAAGgc/0qHz52BMFE4/s320/0032+fiskesuppe.JPG
laksefilet med spinatstuing og rømme :)
I full fart klarte jeg å lage en kyllingsalat med cottagecheese, isberg, ruccula og agurk. Den ble spist i pausen på jobb i kveld, og var veldig god :)
Suppe av brokkoli, løk, selleri, sellerirot, chili, hodekål, jordskokk, hvitløk, mosatomater, gnyllikbuljong og stekt kjøttdeig. Ryddekjøleskapsuppe. :ja: :sikle:
Store planer for etter trening. Blomkålmos i bunnen av ildfast form, karbonadekjøttdeig med tomatsaus, litt diverse grønnsaker i tillegg på topp. Topper heila driden med ost og i ovnen med det!
I dag melder jeg meg som suppegjøk jeg også, for her blir det suppe :cool: Tar basis i blomkålsuppa mi og hiver oppi brokkoli og kanskje litt spinat også. kjører med stavmikser og steker svinestrimler med godt krydder på og har oppi til slutt :D (tror dere spinat funker oppi???:eek:)
Liker ikke spinat jeg - så mitt svar er definitivt NEI :p
Her blir det fisk (-esuppe) i dag :D
liker ikke suppe. kan til nød få i meg tomatsuppe om det er makaroni og egg i den.. (og jeg liker ikke tomat... :p)
her blir det absolutt ikke lavkarbo, svenske kjøttboller og potetmos fra fjordland.. orker ikke tanke på matlaging idag.. bleh.
Det ble ingen spinat. De hadde ikke sånn ferdigvaska, og jeg har traumer fra sist jeg kjøpte sånn som man må vaske sjøl. Vaska supernøye, trodde jeg. Helt til det KNASTE i sand elleretellerannetnoe mellom tenna mine :eek:
Kyllingkubber/ salat og pommes frites:rodme:
Her blir det fisk (-esuppe) i dag :D
Fiskesuppe er digg :)
Eg skal ha oppattvarma i dag :)
Kyllingkubber/ salat og pommes frites:rodme:
Og nå er dama virkelig ute å kjøre........... :eek:
Fiskesuppe er digg :)
Eg skal ha oppattvarma i dag :)
Supper er jo bedre dagen etter MariannS, kos deg ;)
Her ble det ribbe på asiatisk vis og brokkoligrateng... smaskens var det! :D
Et stykke rødt kjøtt av et eller annet slag. Aner ikke hva det er.. Og caprese.
MMmmmmmmmm:sikle:
Wok - siden jeg fikk en flaske importert Maggi Seasoning av en mor på jobben i dag. Pluss at jeg fant østerssaus med 16g kh/100g i butikken. Så svinekjøtt, østerssopp, strimlet squash, vårløk, litt av begge sausene, pepper og Maldon-salt. Namnam.
salat av friske grønnsaker med olivenolje, tahini, edamer-og kyllingbiter.
Min favorittmat.
Har vore på kafe og spist i dag: Biffsnadder med rømmesaus, mmmmmmmm :D
Kutta ut pommesfrites og bad om meir salat.
Resten av fiske (-suppa) fra i går :sikle:
I morgen kommer Englandsbesøket - så nå blir det vel ikke suppe på meg før neste onsdag :eek: :hjelp:
Resten av fiske (-suppa) fra i går :sikle:
I morgen kommer Englandsbesøket - så nå blir det vel ikke suppe på meg før neste onsdag :eek: :hjelp:
:klem: Jeg skal med godhet for deg koke suppe HVER dag, og samtidig tenke på deg... HVER DAG! :love:
Har nettopp fått levering fra lavkarbowebshop. Skal prøve pastaen med pesto på og litt skinke i. Og en salat.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.