View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
salat med osteterninger og påleggslaks, med tahini og linfrøolje som dressing.
og min sønn på 6 sin selvvalgte middag besto av 1,5 pølse, 2 kokte egg, ost med smør på, rå gulrot, grønn paprika og agurk i biter.
Miniburgere og cheddar-gratinert blomkål.
http://i1244.photobucket.com/albums/gg576/Timianmelodi/50ec163cb95b11e1b9f1123138140926_7.jpg
Her er min middag! :) Pølse, bacon, løk og sopp. Blomkålmos og bearnaisesaus :)
Det ble to fiskekaker i farta. Vi har en liten lokal produsent som lager fiskekaker med den sympatiske innholdsfortegnelsen:
koljefilet, potetmel, melk, salt, krydder. :D
Grilling i dag, kalkunfilet og grillskiver med salat til:)
Takk for oppskrift Annex! Mannen hadde spist laks på jobben i dag, så det får bli en annen dag.
I dag ble det grillet svinefilet og asparges, med smørdampede gulrøtter, brokkoli og blomkål. Også hadde vi litt kryddersmør på.
I dag blir det stekt/grillet tunfisk og salat. :)
Har veldig mye salat igjen fra i går, så mulig det blir noe taco-inspirert. *løper i fryseren og tar ut kjøttdeig*
Reprise fra i går; kyllingkjøttkaker og blomkålmos.
Hjemmelaga hamburgere med potetsalat av søtpotet, løk,isberg og erter:)
Ser ut til at det bli koteletter her i huset! og da blir det nok ostegratinert brokkoli ved siden av! namnam!
Sliders (ferdigkjøpte grillburgere) med sellerirotmos og tomat
Karbonader,sopp,squash,kikerter,løk:)
Kjøttdeig av svin stekt med løk og litt gulrot, blomkålmos med persille, hvite bønner, paprika, soltørket tomat, litt ketchup og litt creme fraiche dressing.
Enda en dag med grilling - i dag sommerkoteletter med gresk salat og grillet asparges.
Samme som i går, men med brokkoli istedet for blomkål.
Røkt laks med potetsalat og grønnsalat:)
PAprika fyllt med egg, ost, sopp og kjøttdeig.
Chicken tikka masala. :sikle:
Groovy pølse med grønnsaksmos (av sellerirot og brokkoli)
sukkerfri ketchup og litt dijon-sennep
Andelår og blomkålmos
Jippi, er det jeg får til middag? :D
Flinke mannen! Forte meg med å bli fedig på jobb og IKEA så jeg kan komme hjem:p
Ovnsstekt makrell og Gerds woksalat!
I går var det stekt laks med smørdampede grønnsaker (brokkoli, blomkål og gulrøtter), rømme og agurksalat. Nydelig! :)
I dag skal vi ha chicken tikka masala (på glass - orker ikke å styre så mye i dag) med grønnsaker i, en salat og raita. Tror det skal bli godt. :)
Jippi, er det jeg får til middag? :D
Flinke mannen! Forte meg med å bli fedig på jobb og IKEA så jeg kan komme hjem:p
jepp! And og litt annet blir det vøtt
Squash-spaghetti bolognese!
Svinekjøttdeig med wokgrønnsaker og hjemmelaga thousand island dressing.
Pølse og sellerirotmos i dag også, med litt oppskåret tomat til
Er blitt hjemmelagede kjøttkaker og grønne saker :)
Blir kokt laks / agurksalat / grønnsaker og rømme
- har fått litt dilla på det
Lager dobbel porsjon, så blir det avkokt (kald) laks til lunch i morgen
Moussaka med auberginer:)
Karbonadedeig stekt med løk og paprika, brokkoli, ruccolasalat, tomat og cremefraiche dressing.
Resten av onsdagens tikka masala. :)
Har hatt ovnsbakt laksefilet med aspargesbønner og brokoli i grønn curry/fløte saus.
Det ble hjemmelaget fetaostfylte kjøttdeigspyd med salat til.
I daf blir det biff stroganoff med grønnsakmos.
Grilla scampi med salat og rømmedressing:)
diger salat av salatgrønnsaker, 100 g cottage cheese, 1 ss tahini og 100 g finnbiff.
kylling souvlaki, tzatziki og grønnsaksform av aubergine, squash, potet og deilig, Gresk olivenolje.
Kyllingfillet marinert i tomat, olje, hvitløk og urter. Fortsatt uvisst om den kommer på grillen eller i stekeovnen... Ved siden av skal vi ha fløtegratinert sellerirot. :)
Skal på hytte i dag med kjekke folk. De lager gryterett. Orientalsk fra Toro. Jeg tar en haug med salat og litt gryterett. Er kosen som teller, og tenker at så sjelden jeg spiser noe som er fra Toro så kan det ikke gjøre store skaden...
Linsesuppe,erter og kyllingfile:)
Krydret kyllingfilet, resten av gårsdagens fløtegratinerte sellerirot og salat.
I dag feirer jeg to sønner. En hadde bursdag 16.juni og en har 26.juni
Det blir laksetartar til forrett
oksesteik med fransk salat og sellerimors + saus til hovedrett
rabarbra-is til dessert
og moccakake til kaffien
I tillegg fikk vi ei sukkerbombe-kake av den thailandske forloveden til ene broren min. Aner ikke hva vi skal gjøre med den, siden ingen her i huset liker sukkerbomber etter at alle mann er avsukret.:(
Tror hun synest synd på mennene i huset, siden jeg alltid lager lavkarbo-mat. :rolleyes: Har sagt det på hundre-og-ørten måter at ingen spiser vanlige kaker, men hun vil ikke høre......
BenteR: naboene, eller søpla...
Her blir det hjortegrytebiter-ettellerannet.
Ingen naboer i feltet denne helga; tre hus står til salgs, og de tre andre naboene er på ferie.
Blir nok søpla denne gangen også.:_oppgitt:
Ingen naboer i feltet denne helga; tre hus står til salgs, og de tre andre naboene er på ferie.
Blir nok søpla denne gangen også.:_oppgitt:
Eller du kan kaste det ut til fuglene. :ja:
Moussaka med sellerirot! :D
Tørrfisk og pizzamuffins.
Det ble sushi... Holdt meg mest til sashimien.
Stekt torsk med brokkoli og blomkål:)
2 stykker har våget seg på et kakestykke hver fra sukkerbomben; fikk beskjed om at om jeg ikke får besøk jeg kan lure den i, så kan jeg kaste den.
Vi grilla i dag. Plutselig ble det sommer igjen her:D
Laget grønn salat, dressing og grilla hvitløksgnidd ytrefilet av okse + maiskolber til de andre.
Rabarbrasuppe til dessert.
Ikke spør hvorfor folkens - men nå er jeg i ferd med å lage middag :eek: (Fine folk spiser sent sies det - men det passer jo ikke helt det heller ;))
Ikke spør hvorfor folkens - men nå er jeg i ferd med å lage middag :eek: (Fine folk spiser sent sies det - men det passer jo ikke helt det heller ;))
Fint folk ja :D Eg holder også på å lage middag :) lika å spise seint eg.
Har ei form i ovnen med brokkoli, blomkål, sprøsteikt bacon, masse kvitløk, Cf og fløte, og masse ost på toppen.
So skal eg steike kyllingfilet :)
Fint folk ja :D Eg holder også på å lage middag :) lika å spise seint eg.
Har ei form i ovnen med brokkoli, blomkål, sprøsteikt bacon, masse kvitløk, Cf og fløte, og masse ost på toppen.
So skal eg steike kyllingfilet :)
Da er vi like fiiiine begge 2 :p
Her blir det tacikjøttdeig (veldig hot) og massa salat, agurk, paprika og løk. Med litt ost og rømme på toppen :hungry:
I går og i dag: kyllingfilet, brokkoli, ruccula, salat, agurk, løk og creme fraiche dressing.
Kverna ku med vannkastanjer, bambusskudd, minimais, peanøtter og nuclear sauce.
Cincinatti-chili med blomkålris. Mmm, hot!
Holder været så skal vi grille pølser. Mannens ønske. :)
Kyllinglår med gresk salat
Til lunsj blir det fylt paprika
Til middag røkt griseknoke og rotmos
Til dessert blir det sitronfromasj med bringebær
og til kaffien blir det rullekake med blåbærkrem, ananas og mango og et dryss 70% sjokolade over
Blir du selvlysende av den :confused:
I så tilfelle vil jeg veldig gjerne ha oppskriften. Kan aldri finne gubben når jeg trenger han, så det hadde vært noe å servert til middag stadig vekk :D
Kyllinggryte med grønnsaker:)
Varm røkt laks med pepper, sukkererter, baby tomater og majones
Kokt sei med salat og remulade:)
Har mer taco igjen fra i går så det blir rester. Men - i morgen - i morgen - da blir det magisk suppe :D
Holder været så skal vi grille pølser. Mannens ønske. :)
Det ble kaldt og siden vi ikke gidder å spise grillmat inne, så blir det resten av gårsdagend moussaka istedet.
Ute med båt - stekt kyllingfilet, salat med mozarella, tomat, basillikum og en annen salat med ananas, chasew, sukkererter feta og kinakål. Nydelig. (Og så sove litt i båten i sola etterpå.)
Roastbeef med rødløk og remulade. :love:
nam nam :)
Ble karbonadedeig med salat. Enkelt og greit siden jeg skulle jobbe seint.
Ååååå :sikle:
Skulle hatt magisk suppe, men hadde glemt at vi fikk gjester, så det ble spekemat, røkelaks, eggerøre og salat i stedet.
Men i morgen..............
Kylling, brokkoli, løk, paprika, hvite bønner, soltørka tomat og creme fraiche dressing.
Eksperiment: Andebryst på grill. Vil ha sprø skinnside, men rosa inni.
Går det galt blir det hamburger ;)
Nei, men jeg slipper å barbere meg og klippe håret... :cool:
Praktisk :D
Trodde jeg skulle ha magisk suppe, men det blir et eller annet med all slataten som er igjen etter i går.
Men i morgen gjør vi et nytt suppeforsøk :)
I dag ble det grilla koteletter med ost-og-fløtegratinert brokkoli til. Kjempegodt :) Brokkolien delte jeg i buketter og kokte i lettsaltet vann i 3-4 minutter, så la jeg dem i en smurt ildfast form og helte over litt krydder, fløte og ost, samt masse ost på toppen. Ovn på 225 grader i 10-15 min, slafs.
I så tilfelle vil jeg veldig gjerne ha oppskriften. Kan aldri finne gubben når jeg trenger han, så det hadde vært noe å servert til middag stadig vekk :D
Praktisk :D
Trodde jeg skulle ha magisk suppe, men det blir et eller annet med all slataten som er igjen etter i går.
Men i morgen gjør vi et nytt suppeforsøk :)
Funker sausen på hårete legger, ermhulen og bikinilinjen også?? :spent:
Funker sausen på hårete legger, ermhulen og bikinilinjen også?? :spent:
Åååå - det hadde vært noe det :D
Ble en smoothie, kjøleskapet var ganske tomt i dag, og måtte ha noe raskt
Tror det kan bli noen kyllinglår til nattmat
Ble kyllingwok :)
Smakte knallgodt :D
Tunfisksalat og surkål.
Reprise. + en liten peanøttkjeks og jordbær.
Kyllingfile,bønner,salat:)
Her hadde vi kjøttbollefrikassè med masse norske grønnsaker; nepe, kålrot, gulrot, blomkål og broccoli.
Kyllingwok med mye blomkål, soltørka tomat og ruccola. Krydra kesam som dressing.
- i dag ble det en karbonade i lanken fra varmdisken til Meny, og 4 ruter tagatosesjokolade da jeg endelig kom hjem :rodme:
:cool::cool::cool: Egg & bacon
Fantasifull, jeg...
Det var mossaka med squash:D
Her blir det svinesteik + blomkål og broccoli-frateng med jarlsbergost og sprøstekt bacon.
Rullekake med blåbær, mango, banan, ananas, piska fløte og revet 70% sjokolade til dessert
I dag blir det rett og slett pizza! :D
Hjemmelaget blomkålsuppe med purre, skinke og bacon.
Det var blomkålmos og karbonader:)
salat med cc , sennep og fiskeboller
Det var grønnsaksuppe og karbonader:)
Nakkekoteletter ovnsbakt i fløte med salat attåt :)
Kinesisk wokblanding med hjemmelaget chop suey saus.
salat, kokte egg og ost, olje og tahini i en blanding
2 karbonader, matlei.com:utenutryk
2 karbonader, matlei.com:utenutryk
Uff..jeg og:veitikke:
Uff..jeg og:veitikke:
Skulle ønske det fantes noen middagspiller innimelom:p
Knask litt tørrfisk! Beste middagsalternativet som finnes! :sikle:
Her blir det biff (ytrefilet) med utvalgte godsaker ved siden av
Jeg drømmer om middagspiller i mangeeeee år:p
Karbonader og stekte grønnsaker;)
Restefiskemiddag fra frysern..
Ymse fisk, noe skal stekes noe skal dampes.
Serveres med hollandaise og ymse grønnsaker.
http://www.donald.no/user/blog/image/11468108932.jpg
:geip:
Hehehe - her ble det svidd gris i to ulike fasonger - tynnribbe og mangomarinert ytrefilet.
http://www.donald.no/user/blog/image/11468108932.jpg
:geip:
:w00t::lol:
Hot dog har nå fått en ny betydning for meg
Tirsdag; stroganoffgryte med svinestrimler og blomkålmos. Snadder!
:w00t::lol:
Hot dog har nå fått en ny betydning for meg
:lol:
I dag kommer mamma på besøk og jeg skal introdusere henne for moussaka med sellerirot. :D Hun vil ikke gå over til lavkarbo, men gud bedre som hun spiser når hun får servert lavkarbomaten min. ;)
Ååååå, i dag blir det flattbrød pizza. Det er to uker siden sist gang (har prøvd å begrense meg siden det er en kaloribombe)! Jeg gleder meg:D
I dag kommer mamma på besøk og jeg skal introdusere henne for moussaka med sellerirot. :D Hun vil ikke gå over til lavkarbo, men gud bedre som hun spiser når hun får servert lavkarbomaten min. ;)
:D:D:D
her blir det kyllinglår og salat
(er det noe feil på meg som syns låret er saftigst og best?? Legger til at i vår familie er det lov å spise kylling med hendene, så trenger ikke tenke på bordskikken...)
I dag blir det langstekte pestomarinerte nakkekoteletter med ovnsbakte tomater og aspargesbønnestuing. ÅÅÅÅÅ, som jeg gleder meg!
Samme som i går, altså stroganoffgryte, Men med brokkolimos :)
:D:D:D
her blir det kyllinglår og salat
(er det noe feil på meg som syns låret er saftigst og best?? Legger til at i vår familie er det lov å spise kylling med hendene, så trenger ikke tenke på bordskikken...)
Absolutt ikke noe feil på deg (ikke i denne sammenhengen i hvert fall :D). Jeg har sett flere oppskrifter der det blir anbefalt å bruke kylling-lår fordi det blir saftigere enn med brystfilet. :ja:
-grillings ute i finværet! :heia: :eek:
-grillings ute i finværet! :heia: :eek:
Her også:D
Her i regnværet ble det woka svin og kylling + masse gode grønnsaker og blomkålris.
Kjøttkaker, kålstuing, saus og rørte tyttebær
Tenkte å lage meg en saftig fetaostkarbonade med litt salat til :D
Wok med hvalbiff! + Spisskål, paprika, babyspinat og et lass krydder og olje.
kyllingfile med stekte grønnsaker:)
Ombestemt meg :o Det blir svinefilet og gratinert blomkål istedet :D
Grillet krydret kyllingfilet med kål, løk og marinert feta ved siden av. :)
Baconsurret asparges :sikle: Var litt usikker på hva vi skulle ha til. Hadde en kyllingkjøttdeig og blomkål, så det ble visst blomkålris med kjøttdeig i. Står enda og putrer på komfyren, men tror det blir overraskende godt :) Kanskje legger jeg til litt tomat også ;)
Ørret og torsk med brokkoli og blomkål, pakka i folie på grillen ( rømmedressing til):)
Grilla kylling og salat:)
Eggerøre, laks, spekeskinke og coleslaw:)
Svinekoteletter med grønnsaker, dressing og hjemmelaga tomatsaus.
Eggerøre og spekeskinke.
Det ble tomatsuppe med egg istedet, for det hadde jeg klart i kjøleskapet.
I dag tror jeg det blir wok. Med asparges, brokkoli, blomkål og kylling. Vet ikke helt hva mer jeg skal ha i... Tips? :smile:
I dag blir det indisk drømmegryte, med kål og løk ved siden av.
Taco :) Da bruker jeg disse grønnsakene: avokado, minimais, tomat, agurk, spinat/salat og kanskje noe løk. Går alltid å kikker i grønnsaksdiksen etter noe mer, men finner ikke noe :confused: Blander krydderet selv, men spiser saus fra glass. Kanskje jeg skulle tatt turen innom oppskriftsforumet og funnet en oppskrift på en god tacosaus :tenke:
spinatstuing og kjøttkaker:)
hjemmelaga pølser og mashed peas
En ungmø fra Uruguay med bakte grønnsaker og bernaise
Parmigiana med kyllingkjøttdeig. Og mine gjester syntes det var nydelig! :D
Ovnsstekte rosmarinsvinekoteletter med fløtesellerirot og salat. :)
Det ble grillet laks med creol-rub. Hot og nydelig!
I dag blir det indisk drømmegryte, med kål og løk ved siden av.
Nok til i dag og. :)
svinefilet med fetaost og paprikasalsa.
i dag mesket vi oss med andebryst og mangosalsa
i dag mesket vi oss med andebryst og mangosalsa
Hørtes utrolig godt ut! :D
Hørtes utrolig godt ut! :D
og det var det også
og det var det også
:sikle:
I dag skal vi ha ovnsbakt laks med div grønnsaker. Skal prøve å få til gratinert sellerirot.
Jeg skal også ha kyllingfilet idag. Den skal fylles med ost og så surrer jeg bacon rundt :D Fløtesaus hører med :D Og salat :D
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe.
I dag blir det lammeskank med en saus av fersk spinat, hummus og stekte grønnsaker.
I dag blir det lammeskank med en saus av fersk spinat, hummus og stekte grønnsaker.
Det hørtes VELDIG godt ut! :sikle:
Jeg skal ha Crack slaw, og det er også godt!
og jeg gleder meg stort til middag :-)
Jeg skal rebellere og BARE spise kjøttdeig med sesamolje! Ikke en grønnsak!
Kanskje litt løk..
avkokt laks med rømme og sursøt agurksalat.
Gyrosgryte med stekte grønnsaker ved siden av:)
Soppstuing og kjøttboller:)
I dag blir det Gerds blomkålsuppe! Mannen liker ikke den, så da får han ta seg litt lungemos.
I går hadde vi fiskesuppa til Jørn Lie, den er så god. I morgen blir det grillings.
avkokt laks med rømme og sursøt agurksalat.
Hei Kanutt!
Hva har du i kokevannet (laken) til avkokt laks?
Rester fra søndag: Koteletter med rosmarin, fløtegratinert sellerirot og salat. :)
Kyllinglever:eek: og grønnsaker:)
Kyllinglever:eek: og grønnsaker:)
Kyllinglever er kjempegodt! Min favoritt er
stek bacon i biter, demp varmen og tilsett løk og paprika i biter. Surr til slutt dette med kyllinglever. Nydelig. :) Denne retten tåler også rosenkål i stedet for paprika.
Blir rett og slett en wok i dag med masse knasende grønnsaker, kylling og blomkålris
Blåskjell. Dampet med løk, hvitløk, persille og hvitvin. :D
Blåskjell. Dampet med løk, hvitløk, persille og hvitvin. :D
æsj..... hehehe
æsj..... hehehe
:_oy: :lol: :klem:
I dag "pytt-i-panne" med forskjellige "restegrønnsaker", chorizo og speilegg. Hørtes det bedre ut? :D
Kyllingsalat med egg. Nomnom!
Kald laks med rømme og agurksalat. :sikle:
Kyllinglever er kjempegodt! Min favoritt er
stek bacon i biter, demp varmen og tilsett løk og paprika i biter. Surr til slutt dette med kyllinglever. Nydelig. :) Denne retten tåler også rosenkål i stedet for paprika.
Tusen takk for tips Smgj,spiser det skjeldent ellers:D:)
Tredje dagen på rad med gryte lagd på kokosmelk, med kylling, brokkolini, squash, løk, grønn curry og cocosa. Heldigvis tomt nå.:p
Tredje dagen på rad med gryte lagd på kokosmelk, med kylling, brokkolini, squash, løk, grønn curry og cocosa. Heldigvis tomt nå.:p
Men den høres grådig god ut da!
Jeg gikk tom for ork, så det ser ut til at en kebabmiddag dukker opp etterhvert! :rolleyes:
Kyllinglår med erter,gulrot,løk...;)
Elg-skav med løk og kantareller. Med stekt aubergine og squash til.
I dag tar jeg restene av tacogryta, mens det blir pizza på gubben.
Siden jeg fortsatt er skikkelig matlei, ble det 3 kokte egg med kaviar:p
Pjuskete i formen med astma og greier, så her blir det enklere enn enkelt;
1 kg fisk og 2 kg frosne grønnsaker, 1/2 liter fiskebuljong, 1 beger CF og 1 kartong fløte + noe urter has i ildfast form, en drøy halvtime ved 200 grader varmluft og så blir det middag.
"Spis fisk
så blir du frisk"
sa alltid mormoren min,
så da krysser jeg fingrene for det:D
Jeg har ikke planlagt dagens middag enda, men i går ble det grillspyd, ostepølser, grillribbe, masse grønnsaker og en stor, god salat. Vi hadde besøk, så jeg tenkte jeg skulle vise litt forskjellig lavkarbo. Måtte gi bort "oppskrift" på grønnsakene. :p Vi hadde kjøpt inn chips og dip og sjokolade, men det var osteknekken og "min" 70% som forsvant.
Siden jeg fortsatt er skikkelig matlei, ble det 3 kokte egg med kaviar:p
Fikk du beholde de selv denne gangen - eller måtte du dele med bikkja igjen :confused:
Jeg bekjenner: de 3 siste dagene av ferien ble IKKE lavkarbo :realmad::realmad::realmad:
Men gleder meg til skikkelig lavkabo middag i dag. Tror nok det blir HOT kjøttdeigsuppe, for det er altfor lenge siden
Er i hvert fall ikke fristet til å spise noe annet enn lavkarbo - og det er i hvert fall bra :heia:
Driver og maler om dagen, så det blir enkelt:
Fiskekaker
Lammeskav, kantareller og litt løk i CF/fløte-saus. Dampa blomkål, broccoli og gulrøtter.
Beste årstiden dette, med masse gode norske grønnsaker som smaker noe:D
Linsesuppe,hjemmelaget karbonader,salat;)
Improvisert kyllingcurry med tomat, paprika, løk, hvitløk, chili, cumin, kardemomme, cashewnøtter og litt russisk yoghurt - med blomkålris til :)
Fant noen fine, karbofri lammeburgere i Sverige, i går. Serveres med feta/tomat/agurksalat og yoghurtdressing.
Ovnsbakt laks, salat (med masse grønnsaker) og rømme
Det ble salat og grillet laks.
Det ble sosekjøtt og ertestuing fra Fjordland, hoppet over potetene
Karbonader med ost, speilegg, salat og dressing
Blomkålmos,kyllinglår og salat:)
Miksa meg en salat på coopen:p
Mens 5 andre rundt bordet spiste potetmos til pølsene, kosa eg meg med fløte-creme fraiche gratinerte grønsaker med masse kvitløk, i steden for mosen :)
Kan banne på at min middag va best :D
Mens 5 andre rundt bordet spiste potetmos til pølsene, kosa eg meg med fløte-creme fraiche gratinerte grønsaker med masse kvitløk, i steden for mosen :)
Kan banne på at min middag va best :D
Det kan jeg og. :)
Grille, grille, grille....
Pølser, koteletter og svinefilet, coleslaw, salat, bernaise, jordbær med fløte på til dessert :)
Improvisert kyllingcurry med tomat, paprika, løk, hvitløk, chili, cumin, kardemomme, cashewnøtter og litt russisk yoghurt - med blomkålris til :)
mmmmmm....mmmmmm........ :):):)
Moussaka med sellerirot.
Ble reprise i går. :D
I går ble det pestolaks på restaurant. Med søtpotetmos og smørstekte rødbeter. Nydelig.
Grov fiskeburger med ørret og kveite - fra merket Lofoten
Fant denne på Rimi, og den har 1 g karbo, 14,3 g protein og 5.1 g fett pr 100 g
God og enkel sommermat - jeg har fått litt dilla på disse nå, spiser de kalde rett fra handa, eller varmer de litt i panna og har litt grønnsakstilbehør til + gjerne litt remulade
+ at i dag blir det rødvin....:stortsmil:stortsmil
Taco -og blolmkålmosgrateng.
Grilla kylling og salat:)
I dag blir det biff med avokado, smør og kanskje litt ovnsbakt løk og tomat.
Kyllingklubber, blomkålris og bernaise. Vet ikke om jeg gidder lage sistnevnte selv.
Jeg skjeiet ut med en liten klubb med smør og bacon attåt! :sikle:
Klubben går som dagens godt kamuflerte grønnsak. :p
Etter mye fram og tilbake ble vi til slutt enige om indisk kyllingkjøttdeigsuppe.
Blir det samme som i går, en biff med ovnsbakt rødløk, litt avokado og en god klump kvitseidsmør( lønningsdag, så da ble det en kvitseid). Verdens beste kosemiddag.
Min kjære fikk velge i dag. Så da ble det ostegrill med lompe, kål, løk og saus fra potetsalaten.
Ble fiskekaker som ble ristet lit i panna m /remulade
Har siste uken spist stortsett gresk salat, eller kretensk salat, med gyroskylling, grillet kylling eller grillet svinefilet. Love it! Tror jeg fortsetter med salater med fetaost en stund fremover.
Stekt torsk og stekt laks, med wokka gulrot, paprika og løk. Hadde også tomat, agurk, soltørka tomat og fetaost attåt. Snadder!
Kyllingwok til alle mann. Regner med at jeg lager en saus av kokosmelk.
Laks, brokkoli og rømme. Kjedelig, men godt!:)
Briefyllt kyllingfilet surra med bacon, wokka grønnsaker, brokkolimos :sikle:
Ovnsstekte svinekoteletter, stekt parika, brocolli squash og sellerirot. Med peppersaus til. Riktig godt var det...
Kyllingfilet,squash,løk,kikerter,pesto:)
Her surra jeg kyllingfilet i biter med litt chili, moste tomater og oregano med stavmixeren og helte det over kyllingbitene. Hadde i en terning organisk kyllingbuljong, 2 ss CF, en klunk med fløte og 2 ss raspa påre. Drysste over litt pepper og voila; sammen med dampa grønnsaker ble dette kjempegodt.
2 torskefileter med salat, fetaost og olivenolje. Pluss masse krydder!
Kyllingfilet med urter og hvitløk. Holder været blir det grill, hvis ikke blir det ovnstekt. Ved siden av blir det fløtegratinert sellerirot og salat. :)
Kyllinglår og stekte grønnsaker:)
Svinestrimler, tomatsalat, stekt sopp og tzatsiki.
Stekende varmt her i dag, så jeg kokte torsk, stekte baon i biter og hadde en stooor råkostsalat til, syrlig og god.
Hadde et par poteter, masse brokkoli, løk og paprika sammen med smør i ei ildfast form. Så kylling indrefilet med fetakrem over på slutten.. Serverte med erter og creme fraiche.
Kjøttboller med masse salat:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.