View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Siden Vaskeklut ikke har sendt suppa nedover enda, så får jeg nøye meg med pølser :(
Siden Vaskeklut ikke har sendt suppa nedover enda, så får jeg nøye meg med pølser :(
HVAH??? :eek: har den ikke kommet fram?! Sikkert en slask hos SAS som har spist den :cool:
HVAH??? :eek: har den ikke kommet fram?! Sikkert en slask hos SAS som har spist den :cool:
Okey, jeg tar saken :detektiv:
Når vi kommer så langt så blir det ovnstekt kyllingfillet med fløtegratinert sellerirot.
Kyllinggryte basert på mantagerhvamanhaverprinsippet :D
Det ble stekt makrell, med eplemos, dampet blomkål, stekt sopp + løk + salat. Og det tredje fiskeslaget i dag.
Det ble stekt makrell, med eplemos, dampet blomkål, stekt sopp + løk + salat. Og det tredje fiskeslaget i dag.
Du gror vel snart gjeller du nå :p
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/IMG_20120927_171854.jpg
Stekte opp kjøttdeig med sopp, paprika, squash og rødløk og blandet deretter inn tomatpure og 'red curry paste', og så 1 dl vann og lot det koke. Serverte med en liten kikertpannekake (som jeg fylte...ååååh så godt) og salatblad + rød snack/spiss paprika.
Spises med markeringstusj.
I dag var jeg suppegjøk igjen;
kokte meg blomkålsuppe og hadde i masse revet ost og sprøstect bacon ved servering. Det så visst så godt ut at ingen ville spise restene av den irske stuingen som jeg også hadde varmet.
Du gror vel snart gjeller du nå :p
Jobber med saken. Fiskekaker til frokost. (Seriøst - har lyst på fisk for tiden og har nettopp lest om hvor viktig DHA er for vekta. ;) )
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/IMG_20120927_171854.jpg
Stekte opp kjøttdeig med sopp, paprika, squash og rødløk og blandet deretter inn tomatpure og 'red curry paste', og så 1 dl vann og lot det koke. Serverte med en liten kikertpannekake (som jeg fylte...ååååh så godt) og salatblad + rød snack/spiss paprika.
Spises med markeringstusj.
ROFL - så nyedlig ut, selv om tusjen nok inneholder for mye karbohydrater for meg. ;)
Jobber med saken. Fiskekaker til frokost. (Seriøst - har lyst på fisk for tiden og har nettopp lest om hvor viktig DHA er for vekta. ;) )
Har litt dilla selv om dagen, og det går en boks med makrell i tomat på osteknekkis stort sett daglig :D Vi får møtes på 40 meters dyp :p
Forøvrig har jeg fra gode kilder at rosa markeringspenn er tillatt som ekstrakos en gang i blandt ;)
Vi skal ha middagsgjester i kveld, og de skal få skikkelig lavkarbomat:
Tacolodd med salat og jalapeno-osteknekkis :sikle:
I dag ble det ytrefilet av svin, bacon og brokkoli og blomkål mos, nammenam. Hadde egentlig ikke planlagt bacon, men det hadde ligget åpen i kjøleskapet noen dager.
Heh... måtte bare kommentere markeringstusen der den lå så udiskret til. xD
I dag ble det kyllingfiletbiter med harissakrydder (phew, hot) med stekt sopp, løk, squash, purreløk og salatblad+paprika+tomat vedsidenav.
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/IMG_20120928_152239.jpg
Det ble ikke plass til en liten kikertpannekake på tallerkenen denne gangen D:
Det var laks,blomkål,brokkoli:D
I dag skal det bli raclette :sikle: Masse digg!!!
I dag blir det Tacolodd, gleder meg.
Spinatsuppe:)
Det er den eneste suppa jeg ikke liker :o
Her blir det svin ytrefilet :)
Det er den eneste suppa jeg ikke liker :o
Her blir det svin ytrefilet :)
Spinatsuppe er godt:):visemuskl
Nope - spinat er bortimot det værste jeg vet :p Hjelper ikke at Skippern blir veldig sterk av det ;)
synsegulla
29-09-12, 18:39
Oppskrift?
Her ble det nok en omelett på meg og grandiosa på resten av gjengen etter å ha tilbragt hele dagen på legevakt og sykehus med syke barn.
lam korma og indisk blomkål etter lchf-bloggens oppskrift! :sikle:
Nope - spinat er bortimot det værste jeg vet :p Hjelper ikke at Skippern blir veldig sterk av det ;)
Helt enig! Det er noen forferdelig saker!
I dag blir det resten av kyllinglasagnen på meg og tomatsuppe med brødskiver på gubben. :p
Her i huset e det straks klart for taco :D
Det ble to ulike salater med laks fra et salma-laks-hefte.
Den ene en lun, med lettstekt fisk og karridressing til en blanding av kokte og ferske grønnsaker (blomkål-brokkoli-krysningen, gulrøtter, løk, gressløk, tomater, babyspinat) og den andre med sitron"kokt" laks med balsamico og mest ferske grønnsaker (tomat, rucola, fetaost, lettstekt rødløk og avokado). Har spist meg trillrund....
Den ene var inspirert at denne oppskriften:
http://www.salma.no/oppskrifter/salmacubes/salat-med-lune-krydret-og-spr%C3%B8stekte-salma-cubes?salat-med-lune--krydret-og-sprostekte-salma-cubes
Den andre har jeg ikke funnet... men mange fine oppskrifter på den siden!
Er i heimhusan og der fikk jeg servert pinnekjøtt med kålrabistappe, smeltet smør og KLUBB!!! :sikle: At raspa pottis med litt rugmel oppi skal smake SÅ utrolig farlig godt!
Er i heimhusan og der fikk jeg servert pinnekjøtt med kålrabistappe, smeltet smør og KLUBB!!! :sikle: At raspa pottis med litt rugmel oppi skal smake SÅ utrolig farlig godt!
:confused:
Det slår nok spinatsuppa mi, ja:p
Det slår nok spinatsuppa mi, ja:p
Skal ikke mye til å slå den altså :p
Skal ikke mye til å slå den altså :p
:lol::_plystre:
:confused:
Hjemme hos mamma og pappa. :love:
Hjemme hos mamma og pappa. :love:
Aha. Jai forstå - akkarat lære nårsk sjønne du :rodme:
Aha. Jai forstå - akkarat lære nårsk sjønne du :rodme:
:lol:
Hva sier du om barneheimen?? Barnehjemmet? :p
Hva sier du om barneheimen?? Barnehjemmet? :p
Barndomshjemmet er vel det jeg hadde brukt tror jeg :D
Barndomshjemmet er vel det jeg hadde brukt tror jeg :D
:ja: Virker kanskje mer logisk det enn heimhusan!
:ja: Virker kanskje mer logisk det enn heimhusan!
Ikke si det - kommer an på hvem du snakker med. Neste gang jeg skal spise i heimhusan, så blir det får-i-kål tror jeg ;)
Ikke si det - kommer an på hvem du snakker med. Neste gang jeg skal spise i heimhusan, så blir det får-i-kål tror jeg ;)
Sitter plutselig og funderer på hva jeg skal be mamma stelle i stand på kjøkkenet neste gang jeg kommer på besøk...
Linsesuppe,kyllinglårog stekte grønnsaker:)
I dag var det fårikål :D Etterfuglt av en god times middagslur :D
Her blir det sein middag, kotelettar med fløtegratinert blomkål :)
Blir biff med stekte grønnsaker
.......og fløtesaus :D
Lagde tacolodd til mannen, noe som falt i smak:)
Lagde tacolodd til mannen, noe som falt i smak:)
Vennen, du MÅ spise litt du også :klem:
Vennen, du MÅ spise litt du også :klem:
Skal til botoxbehandling i morra, så da satser jeg på at jeg blir bra igjen:klem:
Skal til botoxbehandling i morra, så da satser jeg på at jeg blir bra igjen:klem:
Jepp - det GJØR du :suss:
Her blir det sauslapskaus fra i går :)
Jepp - det GJØR du :suss:
Her blir det sauslapskaus fra i går :)
Sauslapskaus, hva er det:confused:
Sauslapskaus, hva er det:confused:
Ops, en liten staveleif der gitt :eek: Det skulle stå sauelapskaus.
Hvis du lurer på hva det er, så bunner det ut i at mannen tok med får-i-kål kjøtt av sau i stedet for lam.
Kokte sauen vel og lenge, pluttet rent kjøttet og opp i gryta sammen med masse sellerirot, purre, blomkål, broccoli, grønnsaksfond, kraften og litt salt og pepper.
Jevnet med blomkplmos som jeg hadde fra dagen i forvegen.
Det ble nyydelig lapskaus :D
Ops, en liten staveleif der gitt :eek: Det skulle stå sauelapskaus.
Hvis du lurer på hva det er, så bunner det ut i at mannen tok med får-i-kål kjøtt av sau i stedet for lam.
Kokte sauen vel og lenge, pluttet rent kjøttet og opp i gryta sammen med masse sellerirot, purre, blomkål, broccoli, grønnsaksfond, kraften og litt salt og pepper.
Jevnet med blomkplmos som jeg hadde fra dagen i forvegen.
Det ble nyydelig lapskaus :D
Så for meg at du hadde blanda sammen forskjellige sauser, jeg:lol:
Sauelapskaus skal jeg prøve:)
Siste rest av fårikålgryta :D
Karbonadedeig, mirakelnudla, hakka tomat med oregano og basilikum, løk, sopp, paprika, soltørka tomat. Og litt kesam. Yumyum!
Hvitløksmarinert skinkebiff og kål.
Hvitløksmarinert skinkebiff og kål.
Mmmmm, hørtes digg ut :)
Her blir det omelett :) men eg spiste koteletter og fløtegratinert blomkål til lunsj :D
Småspiseren
01-10-12, 18:53
Kylling stekt i stekepose med div.krydder og blomkål og brokkoligrateng. namnamnam!!
Jeg kokte sønder og sammen, ca 2,5 timer: 1 lettsaltet svineknoke og 1 kålrot, en skalk sellerirot og et par hele gulrøtter. Mums, mums, for begge to :-)
Restehjort! :D
:lol: Nå fikk jeg noen artige bilder på netthinnen gitt :D
I dag har jeg hatt Lena Beatice sin kyllingsuppe til middag, den var kjempegod!!!
Rester fra middagen på lørdag, Tacolodd. Det blir det i morgen også men da er det slutt:(
Kyllingwok, og slenger med litt fetaost også :)
Nakkekotletter med blomkålmos :)
Høstens første fårikål ,gleder meg:)
Småspiseren
02-10-12, 16:10
Improvisert kebab!
Laks med agurksalat, CF og blomkålmos
Og jeg har lyst på fisk. Men er jo alergisk mot jod. Dårlig gjort!:mad:
Lammesuppe *slafs*
Kokte kraft av ben og avskjær + sjalottløk, hvitløk, persille, timian, rosmarin, isop, gulrot og stangselleri.
Brunte lammekjøtt og sopp i små terninger, blandet inn litt rødvinseddik, pepper, salt og revet eple og så blandet jeg i CF. Hadde i selllerirot og gulrot i små biter og tømte den silte krafta over og lot det koke ved lav varme en halvtimes tid til kjøtt og grønt var helt mørt.
Smakte rett og slett fortreffelig!
Freste spinat, hadde i hvitløk, laks i terninger, salt, pepper og fetaost. Deilig. (Men jeg liker spinat. :D)
Freste spinat, hadde i hvitløk, laks i terninger, salt, pepper og fetaost. Deilig. (Men jeg liker spinat. :D)
Spinat er godt:) Hørte du det,Dietta :D
Spinat er godt:) Hørte du det,Dietta :D
Å nei, å nei. Er det virkelig flere spinatelskere her :eek:
Ja, ja. Da vet jeg hvem jeg skal ringe hvis jeg trenger bodyguard :p
Va ute og farta i 'normal' middagstid i dag og hadde ikkje tid å kjøpe meg mat, so då vart det valnøtter rett frå ei boks ;)
Men NO e det snart stekt kyllingfilet og fløtegratinert sellerirot :D
Va ute og farta i 'normal' middagstid i dag og hadde ikkje tid å kjøpe meg mat, so då vart det valnøtter rett frå ei boks ;)
Men NO e det snart stekt kyllingfilet og fløtegratinert sellerirot :D
Det er det jeg sier jeg - fine folk spiser sent :p
Det er det jeg sier jeg - fine folk spiser sent :p
Du har so rett :ja::D
Oda's lchf pannekaker med kjøttboller og rester av blomkål og brokkolimos, nammenam og er god og mett nå.
Kyllingwok. Marinade av hvitløk, soyasaus, søtning, kyllingbuljong og vann. Det var himmelsk godt i følge mannen. Ungene syntes kyllingen var veldig god.
Resten av gårsdagens tacopizza.
Resten av gårsdagens tacopizza.
Hva slags bunn bruker du ?
Her blir det svinebog og grønnsaker :)
Hva slags bunn bruker du ?
Her blir det svinebog og grønnsaker :)
Adams pizzabunn. Ikke helt fan av at de er gluten og soya i den, men det er jo ikke noe jeg spiser hver dag uansett. :)
Adams pizzabunn. Ikke helt fan av at de er gluten og soya i den, men det er jo ikke noe jeg spiser hver dag uansett. :)
Tusen takk :blomster:
Har faktsik noen pakker av den i skapet, men har aldri prøvd den. Har liksom holdt med til bunner med mindre kh. Men en dag.............
Kjøttkaker i brun saus, gulrot og ertestuing og sellerimos
Eplekake med krem til dessert.
Elgstek i fløtesaus med grønnsaker til :)
Småspiseren
03-10-12, 20:43
Tikka masala, med masse kylling og salat! :D
Kyllinglever med bacon, løk, paprika og sopp og litt fløtegratninert potet samt gjæret kål.
teleslynga
03-10-12, 21:03
Chili con carne.
Fårikål for andre dag på rad,veldig godt. ,men nok nå.:D
Sen middag i dag. Nettopp ferdig å spise forsåvidt. Men ble kyllingtaco med stor og god crispisalat :) Blir nok det samme til middag/lunsj i morgen og, siden store deler av dagen skal tilbringes på buss.
Grillmat :confused:
Det er i hvert fall det jeg tror det er i posen jeg fant i fryseren. En eller annen form for kjøtt, som tydelighvis ligger i marinade........
Helstekt rosmarin og hvitløksduftende lammelår. Serveres sammen med fløtesaus, dampa grønnsaker og sellerikaker.
Poden er en mattøffing og vil smake på østers..... :eek:
Da kan jo ikke jeg være pingle! Det er i konsistens ala tykt snørr?? :eek:
Har noen sagt..... :eek:
Jeg regner meg selv som ganske all-etende, men østers har jeg aldri smakt, og vil egentlig ikke smake heller. Så skriv gjerne ditt inntrykk, Kanutten, og LYKKE TIL!!!!! :cool:
Det er sant det de sier at det må ha vært en særdeles sulten og modig kar som første gang kom på og slurpe i seg østers.
Bon apetit!
I dag var det lchf pannekake med pastasaus og ost i mellom, nammenam.
Har smakt, og ja - kryss snørr og sjøvann og du har østers. Men det skal da sies at man ikke MÅ spise den rå.
Når det gjelder den første som spiste rå østers så var nok det på en tid da mye forskjellig og mindre delikat sto på menyen... :D I Nord-Thailland spiser man fremdeles gresshopper. I valget hadde jeg nok gått for østers, med knapp margin.
Nei, FYDDA:eek:
Eg skulle gladelig blitt kalt pingle der ja ;)
Eg skulle gladelig blitt kalt pingle der ja ;)
Oh yes - me også :p
Grove fiskekaker, smørdampede blomkålbuketter og tomatskiver
Tilbehør: Sitron og remulade
Grillmat :confused:
Det er i hvert fall det jeg tror det er i posen jeg fant i fryseren. En eller annen form for kjøtt, som tydelighvis ligger i marinade........
Jepp - det var grillmat.
Så her ble det marinert flintstek med blomkålmos og litt bernaisesaus.
Idag blir det fiskekaker, kjøpte 5 kg hysefilet i går:)
Idag blir det fiskekaker, kjøpte 5 kg hysefilet i går:)
Regner med at du spiser alt med utrolig god apetitt for tiden :D
Regner med at du spiser alt med utrolig god apetitt for tiden :D
Ikke noe og si på apetitten, nei:D
I dag vil jeg ha kylling, tenker en hot kyllingsuppe er tingen i dag.
Småspiseren
05-10-12, 10:14
Vårruller! Ikke veldig lavkarbo, men får besøk av ei venninne som elsker vårruller, så lager dem selv, så da tipper jeg de blir bitte litt sunnere enn de man kjøper i butikken. Så blir det ikke ris på meg selvfølgelig ;)
Her blir det skikkelig fredagsmat, Tacolodd. Får besøk denne fredagen også, og de skal få servert ren lavkrabomat selv om de ikke er lavkarbere selv :D
Kiwi sitt go' helg tilbud. Altså kalkunfilet, som visstnok er marinert på et eller annet vis. Min plan er i allefall å lage en bearnaise, og ha salat attåt.
Her blir det rester av gårsdagens lammelår. Passer perfekt og ha restemat i dag, siden jeg er pjuskete og har full pinocchio-dans i dag
Her blir det rester av gårsdagens lammelår. Passer perfekt og ha restemat i dag, siden jeg er pjuskete og har full pinocchio-dans i dag
Hey - slå av dansemusikken BenteR !!!!!!!!!!!!!!!
Må bare si at i dag bakte jeg lavkarbo foccacia for førte gang, og serverte sammen med tacolodd. Himmel og pannekake, det var godt. Strødde over bl.a. oliven og olivenolje, og jeg som HATER oliven, synes det var supergodt :D
Hey - slå av dansemusikken BenteR !!!!!!!!!!!!!!!
Må bare si at i dag bakte jeg lavkarbo foccacia for førte gang, og serverte sammen med tacolodd. Himmel og pannekake, det var godt. Strødde over bl.a. oliven og olivenolje, og jeg som HATER oliven, synes det var supergodt :D
Hvordan lagde du foccacia brødet? Jeg elsker nemlig foccacia og der er noe jeg savner, så hvis du har en oppskrift ville jeg bli veldig glad hvis du deler den:)
Det var grilla kylling og salat:)
I dag har jeg planlagt overraskelse til sambo :D Hjortebiff, sopp, løk, paprika, rosenkål, blomkålmos, en peppersaus og en viltsaus. Ååååh, så vi skal kose oss <3
Hvordan lagde du foccacia brødet? Jeg elsker nemlig foccacia og der er noe jeg savner, så hvis du har en oppskrift ville jeg bli veldig glad hvis du deler den:)
Jeg deler vet du ;)
Ikke min oppskrift i det hele tatt, men den dukket opp i en tråd for et par dager siden. Det er oppskriften som er lagt inn som innlegg nr. 4 av Gracella i denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53175). Det ble virkelig supergodt :D
Unga har bestilt kyllingtaco i kveld :D
Småspiseren
06-10-12, 09:31
argh, ble ikke vårruller i går, måtte jobbe :(
Men i dag :D DAA blir det vårruller :D :D :D
Ikke at jeg kommer til å lage det til middag i dag... men herreguuuud ser ikke dette godt ut?!
http://video.about.com/indianfood/Onion-Bhajis.htm
For dere som ikke går god for kikertmel, kan det sikkert byttes ut med både kokosmel og mandelmel. Ååååh...:eek:
Vi stekte opp masse marinert flintstek på torsdag, så i kveld skal vi spise resten. Liten jobb på kjøkkenent mao :D
Her har jeg stekt hysekaker til den store gullmedaljen i dag, så ja det blir fiskekaker:p (med stekt bacon og coleslaw:))
Her har jeg stekt hysekaker til den store gullmedaljen i dag, så ja det blir fiskekaker:p (med stekt bacon og coleslaw:))
Så flink du har vært :)
Så flink du har vært :)
Jepp:D
Rester fra middagen i går, hot kyllingsuppe!
Kyllingsuppe, enkelt og greit
Resten av gårsdagen hjortebiff med tilbehør :)
Rester fra middagen på fredag, hot kyllingsuppe. Den er veldig god, men suppe tre dager på rad er litt mye selv for meg, så derfor skal jeg ikke ha fiskesuppe som mamma skal lage i morgen. Den er forsåvidt også veldig god, det var da som pokker altså.
Lettsalta kokt torsk med kvitseidsmør og grønnsaker:)
hjemmelaget karbonader og blomkålmos:)
Svinesteik med blomkålmos og grønnsaker :)
Søndag er ribbedag - noen ganger i alle fall :p
Den står på langsteking med Nannah sin metode og lukter godt :sikle:
Svinesteik med blomkålmos og grønnsaker :)
Det samme her :D
Hadde så mye grønnsaker i stekepannen at det ikke ble plass til noe kjøtt. Så ble det vegansk middag. :p
Stekt torskerogn med smørdampede grønnsaksbuketter og remulade til
Stekt torskerogn med smørdampede grønnsaksbuketter og remulade til
Torkerogn er nydelig, men helst ikke den på boks;)
Kyllingfilet, diverse grønnsaker og en eller annen dressing eller saus som jeg enda ikke har bestemt meg for.
"Gammelsalta" sei, stekt flesk, grønnsaker og fløtesaus :D
Det ble pokker meg kylling suppe på meg i dag og, men det var siste resten nå.
"Gammelsalta" sei, stekt flesk, grønnsaker og fløtesaus :D
Har lenge lurt på og prøve det, smaker det bare salt sei:confused:
Som i går, svinesteik med blomkålmos og grønsaker :)
Har lenge lurt på og prøve det, smaker det bare salt sei:confused:
Ja, det gjør egentlig det, men fisken er veldig fast.
"Riktig" tilbehør skal egentlig være stekt sideflesk, gulrotstuing og poteter,
men jeg bruker en mere lavkarbovennlig variant :D
Smaker forresten kjempegodt :sikle:
Da skal det prøves, jeg var redd det smakte "gammelt":D
Som i går, svinesteik med blomkålmos og grønsaker :)
Og jeg hermet etter deg - hadde rester fra middagen dagen i forveien her også :D
Idag har jeg lyst på strimlet svinekjøtt, grønnsaker og en god feit saus... de andre får spise fiske suppe, jeg nekter å spise suppe for femte dag på rad!
Kyllingwok i dag og. Blir fort det flere ganger i uka. Alle liker kylling her og det er om å gjøre å slippe å gjøre tilpasninger( orker ikke utdype veldig, spiseproblemer på 2 av 3 barn). De andre får vel ris til.
:sikle: Fikk lyst på gammelsalta sei!!
Ovnstekt laks, kremostsaus, blomkål, brokkoli, asparges.... :sikle:
Laksewok. Så har jeg planer om å lage en karrisaus attåt for å spice det opp litt :)
Nakkekoteletter med sjysaus og grønnsaker til
Skal ha familien på mousaka og salat, hjemmelaga tzatsikidressing og rudstykker til de som spiser det:)
(svigermor forspiser seg hver gang hun får dette servert:p)
Stekte grønnsaker med kjøttbøller;)
Etter oppfordring fra mannen: Sauelapskaus :)
Skal ha familien på mousaka og salat, hjemmelaga tzatsikidressing og rudstykker til de som spiser det:)
(svigermor forspiser seg hver gang hun får dette servert:p)
Det gjorde hun nå også, gitt:D
Det gjorde hun nå også, gitt:D
Hu vagga netopp ut døra:lol:
Småspiseren
10-10-12, 13:18
Må vel se hva som fins i fryseren! Starter å gå tom for matvarer som er "lette" å tilberede :eek: heldigvis er planene å dra bort hele helgen, så det gjør vel ikke så veldig mye :p må bare bruke litt fantasi! (og lese alle de fantastiske oppskriftene som ligger her inne :rolleyes: )
Etter oppfordring fra mannen: Sauelapskaus :)
Jippi, det er nok til i dag også :heia:
synsegulla
10-10-12, 14:12
Hjemmelaget blomkålsuppe
Har tenkt på kyllingfilet i strimler i karrikokosmelksaus. Salat attåt.
Hadde egentlig ment jeg skulle lage kjøttboller kokt i tomatsaus, men så hadde jeg tatt opp en kyllingfilet for mye fra fryseren. Så da må jeg spise den før den avgår med døden.
Steker kyllingfileten i folie og med en hakket kinesisk hvitløk, ved siden av skal jeg ha dampet brokkoli og en ostesaus. De andre skal ha fiskeboller og pasta til, sannsynligvis blir gubben misunnelig på kyllingen:lol:
I dag ble det rester av går dagens middag, ostegratinerte grønnsaker og bønner og strimlet svinefilet.
Matlei og har egentlig ikke lyst på noe, men blir sulten fordet gitt... :rolleyes:
Så valget falt til slutt på paprika fylt med kyllingkjøttdeig, tomat, chili og CF.
Ost og rødvin når sambo kommer hjem! Nå har vi høstferie!
Jeg har fått dilla på grilla chevre med litt mosa mango/jordbær på! :sikle:
Kyllingfile,blomkålmos,+stekte grønnsaker:D
Biff med fløtesaus og blandede grønnsaker til :D
Stekt kyllingfilet med fløte/cf-gartinert blomkål :)
Småspiseren
11-10-12, 09:44
Skal prøve meg på pølsegryte igjen, men får se om mannen i huset er enig, han har fått den 1 gang før, og klarer ikke bestemme seg for om han liker den eller ikke :eek:
LittForTung
11-10-12, 15:36
Fiskekarbonader m/bacon og mozzarella, remulade, smør og deilig salat!! :D
Rekker ikke å tenke så mye på mat med syk Junior, men i kjøleskapet lå det en svinestek av bok. Den ligger nå i ovnen i stekeposen sin, og sammen med blomålmos blir det yummi :)
Har tenkt svinestrimler i saus av hakka tomat, litt tacokrydder. Serverer med salat og kesam.
En herlig salat med kylling og tzatziki også en god kopp med varm sjokolade og krem som dessert.
Jeg vet hva jeg skal ha til middag i morgen :D (For en gangs skyld) Når jeg var liten så fikk jeg ofte spaghetti med hjortekjøttdeig og ketchup som lørdagsgodt. Det blir da fredagsgodtet i morgen, men med mirakelnudler og sukkerfri ketchup. Waste of good meat? Maybe, men det vekker minner fra barndommen og jeg gleder meg!
...mens vi er inne på det med middag. Noen som har sett denne?:sikle:
http://www.nrk.no/mat/1.8342033
Guinness beefcasserole.
Høres ut som min type mat *slafs'
Har du ei oppskrift og dele?
I dag kom pakken fra Ellos med nye lamper, og de måtte pusles sammen og henges opp, så klokka var nesten halv ni før jeg begynte og tenke mat. Da ble det kjempe-enkelt; stekte nakkekoteletter med et raust dryss nykverna 5-pepper og dampa broccoli, blomkål og gulrøtter. Panna ble kokt ut med fløte og CF, så da ble det saus også.
...mens vi er inne på det med middag. Noen som har sett denne?:sikle:
http://www.nrk.no/mat/1.8342033
Oi. Ikke sett før, men ser nå, og det ser godt ut!
Ikke at jeg kommer til å lage det til middag i dag... men herreguuuud ser ikke dette godt ut?!
http://video.about.com/indianfood/Onion-Bhajis.htm
For dere som ikke går god for kikertmel, kan det sikkert byttes ut med både kokosmel og mandelmel. Ååååh...:eek:
Åå det så kjempegodt ut! Er det mye karber i kikertmel?
Karri kyllinggryte med grønne saker til. :)
Det ble Surf 'n' turf thaisuppe. NYDELIG!
(LEs: spicy kokossuppe med grønnsaker, kylling, reker, chilli og masse krydder)
Jeg laget fiskesuppe av laks, sjøtunge, crabsticks og masse grønnsaker
I går var det fiskeboller i hvit saus, i dag fårikål
"Burning love"! Blomkålmos, karbonadekjøttdeig med tomatsaus, og ost på toppen. Perfekt på en lørdag :)
Lavkarboforlivet
13-10-12, 13:26
Middagen idag blir biff med grønnsaker og hjemmelaget hvitløkssmør:)
Helstekt indrefilet, ostegratinerte tomater, hvitløk og fløtegratinert blomkål :sikle:
Moussaka med sellerirot. :)
"Burning love"! Blomkålmos, karbonadekjøttdeig med tomatsaus, og ost på toppen. Perfekt på en lørdag :)
Det hørtes godt ut. :ja:
Ostesuffle med salat attåt.
Det hørtes godt ut. :ja:
Det er fantastisk! Ble introdusert for retten før jeg begynte med lavkarbo, og da var det med potetmos istedet for blomkålmos. Retten er dog like god, om ikke bedre med blomkålmos, og er både enkel og ganske rask å lage :) Man beholder den lørdagsmiddagfølelsen i tillegg :)
Det er fantastisk! Ble introdusert for retten før jeg begynte med lavkarbo, og da var det med potetmos istedet for blomkålmos. Retten er dog like god, om ikke bedre med blomkålmos, og er både enkel og ganske rask å lage :) Man beholder den lørdagsmiddagfølelsen i tillegg :)
Må prøves en dag til uka. :)
Forkjølelese tar liksom smaken av alt, så her blir det kyllinggryte med kokosmelk, MASSE hot curry og chili :)
Fiskeburgere med hvit saus og grønnsaksbuketter til
Forkjølelese tar liksom smaken av alt, så her blir det kyllinggryte med kokosmelk, MASSE hot curry og chili :)
Det blir i morgen i stedet. Jeg spiste en halv kylling før i dag og er ganske så mett enda. Gubben var heller ikke veldig sulten, så hvis lysten kommer blir det osteknekkis med makrell i tomat minus tomat :D
Stekte opp ukokte hermetiske kikerter med hermetiske vannkasanjer, små ferske sjampinjonger, rødløk, rød paprika, squash og en boks tunfisk i vann. Så brente jeg det litt. FYTTIKATTA så godt! :sikle:
I dag blir det ribbe med tilbehør :sikle: :D
Spinatstuing og kjøttboller:)
Var på kafe og spiste biffsnadder med rømmesaus :)
Varmet opp fårikål i mikroen, har satt ny rekord i fårikålspising denne høsten
Nå er det slutt på sesongen for min del, tror jeg
Har tatt frem en porsjon Chili Texas style (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375) fra fryseren, skal lage en salat og ha til
Småspiseren
15-10-12, 13:44
Kylling fylt med ost og pesto, surret i bacon :D
Kylling fylt med ost og pesto, surret i bacon :D
Namnam!
Har mer kyllinggryte igjen fra i går :heia:
Småspiseren
15-10-12, 15:33
Namnam!
Det er helt sinnsykt godt :D Men har en mann i huset som ikke liker det, så da ble det noe pytt i panne greier i stede :( buhu
I dag ble det salat med gouda ost og kayenne krydret bacon.
Restene av ribba fra i går, (var ikke mye igjen :D ) så det blir også hjemmelagde kjøttkaker i fløtesaus :)
Tilbehør: kokt blomkål
Eksperiment: Stekt svinenakke i strimler med brokkoli og mozzarella (?) med sammenvispet egg/fløte over og så i ovnen. Orket ikke så mye matlaging idag, så jeg håper det går an å spise. :rolleyes:
Som vanlig stekte jeg opp rødløk, paprika, sopp og kylling... men denne gangen med litt harissakrydder. Så hadde jeg alt i kikertpannekaker. Fantastisk.
Kyllingfileer med blomkålmos. Mulig jeg fyller de med litt taco-ost (hvis jeg gidder :p)
Finnbiff:)
:sikle:
Husker mamma pleide å lage finnbiff med hjemmelaget potetmos med sure agurker i. Skal jammen lage det en dag, bare bytte ut potetene med blomkålmos. NÅ ble jeg sulten gitt :D
Småspiseren
16-10-12, 17:32
Pepperbiff med brokkoli- og blomkålgrateng! :sikle:
Finnbiff:)
Elsker finnbiff... :sikle:
Egg drop suppe i dag også :D Suppegjøk ;)
Tacolodd :sikle:
Dobbeltblæææææææææææææ - det har blitt min nye livrett.
Kan ikke lage det for ofte, for jeg spiser rett og slett litt for mye med det på menyen :p
Pannerte kylling,sopp,brokkoli,blomkål:D
Tacolodd :sikle:
lyst til å prøve den, men må nok vente til neste uke en gang. denne uka har jeg bare lov til å spise hvitt kjøtt, hvit fisk, brød og kokte grønnsaker... jippi!
(men idag hadde jeg friterte scampi med sweet chili saus. så det så!)
lyst til å prøve den, men må nok vente til neste uke en gang. denne uka har jeg bare lov til å spise hvitt kjøtt, hvit fisk, brød og kokte grønnsaker... jippi!
(men idag hadde jeg friterte scampi med sweet chili saus. så det så!)
:)
Då har du noke å glede deg til :D
Kyllingsalat med karridressing. Yum yum.
I dag er det blitt kyllingwok :D
Småspiseren
17-10-12, 17:51
Løvbiff med hjemmelagd bearnaisesaus! Gleder meg som en liten unge :D Selv om jeg selvfølgelig burde hatt noe mer ved siden av.. men har ikke blitt så flink når det kommer til grønnsaker enda!
Jeg hadde joika-kaker til middag i dag. Jeg elsker det, men det er litt mye karber per 100 gram og litt dyrt, derfor er det noe jeg bare spiser to ganger i året... litt som pinnekjøtt.
Karbonader og soppstuing;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.