View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Laks, eggerøre og sopp i stekepanna. Fort og gæli'
Idag ble det fylte horn!!! :/
honning- og sennepsglasert ribbe! :sikle: (bytta ut honningen med agavesirup :ja: )
Her la jeg elgkjøtt til marinering i øl, einerbær, tyttebær og pepper i går kveld, så da blir dagens meny elggryte med ølsaus, rotmos og ris til de som vil ha det.
Dette hørtes godt ut, Bente! Elgkjøtt er bare nydelig! Håper virkelig at mamma og pappa får elgkjøtt i julegave fra ene tanten min som bor i Hemsedal, det er nemlig billigere enn å kjøpe det.
Vanvittig god ost-og skinkegrateng fra Grys lavkarbo :D Med litt mer oppi - litt paprika og brokkoli ;)
Dampa svinemør med kålrabistappe og surkål. Yummy in my tummy!
Kjøttkaker i brun saus, grønnsaksstuing og rørte tyttebær - restemiddag - veldig godt
Ovnstekt kyllingfilet og paprika og løk, dampet brokkoli og en slags bretagnesaus. Yummi!!!
Kjøpte tynne skiver biff i dag (perfekt til stekepanna)... noen som har melkefrie forslag? : D
Kjøpte tynne skiver biff i dag (perfekt til stekepanna)... noen som har melkefrie forslag? : D
Nå er det tomatsauselskeren i meg som snakker da, men tomatsaus? :P
Planen er karbonadedeigfyllt paprika.
Planen er karbonadedeigfyllt paprika.
Fylt paprika hørtes godt ut i dag, tror sannelig jeg skal ha det til middag.
Ovnsbakt torsk med grønnsaker/reker og rømmedressing:)
Fylt paprika hørtes godt ut i dag, tror sannelig jeg skal ha det til middag.
Det ble krydderbiff istedet for. Jeg gadd ikke grave i fryseren etter kjøttdeig, og da lå krydderbiffen veldig beleilig til på toppen.
Hjemmelaga medisterkaker *slafs*
Siden vi har mange og tjue minus ute, frister det ikke med butikk-tur. Fant noen entrecòter i fryseren og så har jeg noen pakker frosne grønsaker på lur. Tenker jeg mekker dette og lager det veldig enkelt i dag.
I dag er det blitt rødsei(gammelsaltet sei), gulrotstuing, lettsaltet flesk og kokt blomkål.
Er fantastisk godt :sikle:
http://img.photobucket.com/albums/v499/hypergoth/2012-12-04175242.jpg
Noe fantastisk raskt og enkelt: Godt kokt blomkål og to kokte egg blandet med smeltet smør. Stekte en laksefilet i stekepannen og drysset med salt, pepper og noen dråper sitron. Stekte løk og hvitløk godt slik at de ble sprø på undersiden. Naaaaamnam.
Kylling i fløtesaus med brokkoli (og ris til resten av familien).
Idag ble det fylt paprika!
Hot suppe med lammekjøtt:)
Ildfast form med tomater, løk, litt ananas, kjøttdeig i tomatsaus, skinkeost på toppen. Servert med salat og fetakrem :)
Lammegryte med masse grønnsaker og urter
Man tager det man haver... men ble dødsdigg!!!!
2 kyllingfileter stekt i biter
en grønn paprika i biter
en halv brokkoli i biter
en halv rødløk i biter
hvitløk, chiliflak, salt, pepper, en dæsj sistron
hadde dette i en ildfast form.. helte over ca 2 dl kremfløte blandet med 1/3 boks creme fraishe (blandet krydderne oppi).. ogst på toppen og inni ovnen!!! nam nam!!
Medisterkaker i dag også :)
Kålgryte med kjøttdeig ;)
I går ble det ribbe med tilbehør :sikle: :sikle:
I dag blir det kjøttkaker, stekt vårløk, paprika og blomkål :D
Kansje en skvett fløtesaus på :)
Det blir mer i morgen, da skal jeg ha Chili Texas Style.
Det blir mer i morgen, da skal jeg ha Chili Texas Style.
Den får man aldri nok av! :p
Kyllingsuppe! Selv om klokka blei nesten halv tolv... :o (Grunnet fly, ikke at vi er treige. ;))
Mine middager har vært helt latterlig enkle for tiden: slenger oppi en boks hakkede tomater i en gryte, tilsetter masse hakede grønsaker og kanskje litt kjøtt, bønner eller kikerter, masse krydder og tomatpuré.... og da har man en god og mettende middag med minimalt med oppvask og griseri. :D
Her laget jeg hjemmelagede cheeseburgere med bacon og sopp i dag. Knallgodt!
Den får man aldri nok av! :p
Kyllingsuppe! Selv om klokka blei nesten halv tolv... :o (Grunnet fly, ikke at vi er treige. ;))
Har aldri prøvd den faktisk, så jeg gleder meg veldig til middagen nå på fredag. Det beste av det hele er at foreldre er på hytten i helgen så da er det bare meg å lage middag til:D
Gulasjsuppe!:) Sånn ferdigsuppepose.
Laksesuppe :D
Suppe er en undervurdert rett i grunnen.
Har aldri prøvd den faktisk, så jeg gleder meg veldig til middagen nå på fredag. Det beste av det hele er at foreldre er på hytten i helgen så da er det bare meg å lage middag til:D
Herregud så godt Chili Texas Style var. Jeg spiste to porsjoner, noe jeg ikke har gjort på lenge, og det er sånn at jeg kunne spist mer men jeg fant ut at jeg var faktisk mett det var bare så himla godt!
Takker og bukker til Photobscura som la ut oppskriften her, kan ikke beære deg nok altså!
Herregud så godt Chili Texas Style var. Jeg spiste to porsjoner, noe jeg ikke har gjort på lenge, og det er sånn at jeg kunne spist mer men jeg fant ut at jeg var faktisk mett det var bare så himla godt!
Takker og bukker til Photobscura som la ut oppskriften her, kan ikke beære deg nok altså!
Den er fantastisk! :ja:
I dag blei det Gerds kyllinglasagne. :sikle:
Halvparten av denne: http://www.neverhomemaker.com/2010/11/curried-chickpea-mash-and-5-minute-naan.html (utenom naan da selvfølgelig)
Kjempegodt! Men herregud, jeg skulle aldri ha smakt på tomatløkblandingen rett etter miksing. Død og fordervelse i halsen!
Taco! Med mama lupe's tortillas.
Chicken tikka masala. :D Aaaalt for lenge sien sist!
Skal på vennejulebord i kveld:)
Lammestek og ovnsbakte rotfrukter.. Hekta på stivelse!
Her hadde vi grilla parmesan-kyllinglår, stor varm salat og hjemmelaga dressing
ble god gammaldags fiskegrateng... ikke iform til å kokkelere
Tikka masala i dag også, men i dag skal vi ha fløtegrainert sellerirot til. Sikkert ikke helt normalt, men veldig godt. ;)
Kjøttoller og spinatstuing :)
Fiskeburgere med ost, soltørket tomat og salat.
Sashimi! Med sesamfrø og chilli, servert med syltet ingefær, kryddermajones (tilsatt wasabi og soyasaus) og en salat av vårløk, rødløk, mango, strimlet gulrot, agurk og finhakket chilli og seff. soyasaus.
Ble tacosalat istedet. Fiskeburger i morgen istedet.
Nakkekoteletter, ovnstekte grønnsaker (inklusive søtpotet) og salsa.
Ble ikke fiskeburger i dag heller :P bonusfamilien min inviterte meg på kyllingmiddag. Kanskje i morgen da?
Lammestek med ovnsbakte poteter, søtpoteter, rødløk og cherrytomater. Med en klætt rømme.
Hvitløksmarinert svinefillet med kål og løk til.
Fola Blakken med tilbehør.
hotsuppe :D
Det fikk jeg lyst på også, men det får bli i morgen. I dag er det svinestek på menyen :)
Laks med stekte grønnsaker til.
Oppvarmede rester av medisterkaker og surkål. :)
I går hadde jeg Fiskekake,brokolli,blomkål,Creme fresh. Krydret dette med curry krydder. AMAZING ! I dag har jeg laget : Stekt kjøttpudding,brokolli,blomkål og Creme fresh. Krydret litt med pepper. Det smakte kjempe deilig!
Her blir det ei enkel kyllinggryte i dag!
Jeg har valgt å kalle dagens rett for rot-i-hop-moussaka!
'Akokt' laks med agurksalat, sursøt rømme og annen salat. :sikle:
Gresskarsuppe, skinke og GFknekkebrød med smør.
Dette blir imorgen da, eller i dag siden det er etter midnatt, men jeg har tenkt og lage Bacon Cheeseburger Casserole til meg og min far, siden mamma jobber sent. Tenker at pappa kommer til å like den og så har vi en fin salat ved siden av. Er blitt litt hekta på salater nå, men pleier som regel å bare lage til meg selv.
Idag aner jeg ikke hva det blir, så får ta en runde rundt i forumet og sanke noen tips :ja:
Lurer ille sjøl.. Skal på jobb.. Kanskje kjøpe noe grilla kylling, litt fetaost og noe salat!:)
Lavkarboforlivet
12-12-12, 14:06
Fant noen små nakkekoteletter i frysen, og de skal jeg steike. Ha litt stekt løk til, og kokt blomkål og brokkoli. Så skal jeg ha hjemmelaget hvitløkssmør til. God middag av rester vil jeg si:-)
Mmmmm... pinnekjøtt og kålrot/sellerirotmos :)
Sulten. Tar ennå en times tid eller litt til..
Donald duck med asiatiske krydder, ris og ananas/mangosalsa (uten tomat, men med løk, chilli og frisk koriander)
Gjentok suksessen fra i går. I morgen blir det fiskeburgere. No doubt about it. Med råkostsalat.
Tacomarinert sviefillet, kål og løk.
medisterkaker etter Rins oppskrift!
Mmmmm... pinnekjøtt og kålrot/sellerirotmos :)
Sulten. Tar ennå en times tid eller litt til..
Du tjuvstarter på jula:p
Du tjuvstarter på jula:p
jula er for kort til å få spist nok av den deilige julematen, så da må man starte tidlig :cool:
Smakte litt (vel mye?) på lussekattdeigen rundt middagstid... og har mystisk nok vært god og mett siden det. :D
Lavkarbopasta og kjøttsaus:)
De hadde oksehøyrygg til halv pris på butikken i dag, så da blir det sosekjøtt, erte og gulrotstappe + poteter til de som vil ha det. Jeg varmer litt sellerimos til meg selv. :D
Sushi igjen. Jupp... aaaaaaltfor mye (tomme)karbohydrater i det siste. Men sushi er jo så godt!
Panert sei med fløtesaus/bacon og blomkålmos:)
Speltlompepizza med masse ost, kylling, fetaost og løk.
ishavsrøye med potet og brokkolisuffle og hollandaise.
Squashlasagne, salat og dressing.
edit
dette blir morgendagens middag siden jeg ble litt for ivrig med hekling og lydbok *flau* og glemte klokka.
I dag blir det biff, soppsaus, dampa grønnsaker og ris til de som vil ha det
3 retters på julebord på karlsvika gård!
Idag lagde jeg kyllingform med tomat til meg og venninnen min, og det ble kjempe godt. Jeg var mett etter en porsjon, men venninnen min syns det var så godt at det ble en porsjon nummer to der.
Jeg holder på å tine en kg rå scampi.. tenker bare å marinere dem litt og steke. Gumles utover kvelden uten tilbehør.
Kålrabistappe med godt kjøtt :)
Kylling i ildfastform-rotihop.
Mannen laget en nydelig lun salat med tandorikrydrete kyllingbiter, bacon, salat, avokado, sukkerertebelger, paprika, tomat, soltørket tomat, oliven, soltørkede tomater, pinjekjerner, marinert hvitløk og kapers. Dressing på youghurt, sesamfrø og krydder.
Omelett med ost og paprika.
Currysuppe. Ferdigsuppepose. Orker ikke lage mat nå før jul. Tradisjon hvert år, det..:p
Hadde tenkt å ha fyllt paprika og kjøpte kjøttdeig, men glemte paprikaen. :p Surrehue! Så da blir det moussaka med sellerirot istedet. ;)
Jeg synes at alternativet hørte enda bedre ut, slafs :)
TrillTrall
18-12-12, 18:32
I dag ble det - man tager hva man haver - så det ble kylling med sjalottløk, paprika, selskapserter, kikerter, soltørkede tomater, litt bbq-saus og en skje mager kesam. Mmmm!
Ja, mager kesam, jeg får i meg nok fett (spiser overhodet ikke bevisst lavkarbo, men det går nok inn adskillig mindre karber enn gjennomsnittsnordmannen allikevel) så jeg prøver å få proteininntaket litt opp. :)
Ble ribbe .....igjen!! :eek:
Er så godt :sikle:
Kunne hatt det OFTE :D
Luftboller i ønskesaus.... Ingen matlyst.
Luftboller i ønskesaus.... Ingen matlyst.
Oii... det var vel ikke mye næring i den middagen.. bedre matlyst i morgen da :)
Ble ikke noe middag i dag, sovnet og når jeg våknet gadd jeg ikke lage mat.
I dag jukser vi litt... Det blir rett og slett Toro Chicken tandori.
Hos oss ble det spekemat og eggerøre :D
Stekt egg rullet i salami:sikle:
Seinvakt, så lagde i full fart til eggerøre og hadde med røykelaks, agurk og tomat.
Bare blandet sammen noe krydder og kjøttdeig og lagde kjøttboller. Stekte det med rødløk og sopp. Blandet også noe krydder, tomatpuré og hermetiske hakkede tomate. Det ble kjempegodt. Så.. jeg lurer.. hvorfor er det slik at mat jeg lager i Norge blir så uendelig mye bedre selv om det er AKKURAT det samme som jeg lager i London.
Tacosalat! (Som er alt tacoinnhold servert på tallerkenen med litt knust skjell i stedet for i skjell)
Koteletter med stekt løk og sopp, servert med blomkålmos og brokkoli. Enkelt og godt. :D Også en klementin i en liten porsjon creme fraiche med litt agavenektar.
Maurisk-svinekebab-marinert ribbe...
Grønsakene eg hadde tenkt å ha til, var spist opp frå før, viste det seg. Ungane fikk mandelpotetar til.
Litt ensformig for tida... Tacomarinert svinefillet, kål, løk.
Fiskekaker og smør..Kjempespennende:)
Ovnsbakt lofottorsk med masse grønnsaker:D
I går hadde vi bursdagsfeiring og bytte-gave kveld med søstrene til mannen og familie. Da var det pølsefest gitt. Vanlig wiener på alle unntatt meg, som slo til med Jacobs beste.
Jeg vet hva det blir til middag i dag - det er nemlig myyyye pølser igjen :D
Kyllinglår og stekte grønnsaker:)
sop i hop
Jeg har ryddet kjøleskapet klart til all julematen, så da bruker jeg rester til og mekke sammen noe nytt.
Salat, hallumi, kypriotisk pølse og grillet mais.
I dag blir det kyllingvinger, vi starter ikke med julematen før julaften. I romjulen blir det suppe med høyrygg og grønnsaker for å få et avbrudd.
God jul!
Fyll! :p Dvs kjøpepizzafyll med rømmedressing. :)
Idag ble det omelett med salami og litt stekt brokkoli og squash med en dæsj rømme.
I dag ble det kafemat.. kinagreier. I morgen har jeg lyst på lutefisk. det beste jeg vet, falktisk... spiser det gjerne både varmt og kaldt.
Det ble pølser som før beskrevet - i tillegg til en haug med lavkarbojulekaker *jajeghartrynaikakeboksenidagrealmad*
Torsdag: taco
Fredag: stroganoffgryte med blomkålmos
I dag: kylling.
Ikke lavkarbo: GF-pizza... Men til gjengjeld var den med hjemmelaget tomatsaus på hjemmedyrkede tomater, kyprospølse og økologisk gouda... :p
Nannahs brennende kjærlighet.
Ikke lavkarbo: GF-pizza... Men til gjengjeld var den med hjemmelaget tomatsaus på hjemmedyrkede tomater, kyprospølse og økologisk gouda... :p
Jeg misunner deg de hjemmedyrkede tomatene altså! Jeg elsker tomater og skulle gjerne hatt det i alt jeg spiste, for å ikke snakke om gouda:sikle:.
Idag hadde jeg og pappa kyllingsuppe til middag, det var sånn passe greit men neste gang skal jeg ikke ha så mye purre eller hønsebuljong i. Pappa syns det var knall godt og spiste hele to porsjoner, mens jeg var mett etter én.
Andebryst med soppstuing av diverse soppslag, samt grønnsaker.
salat med cc og karbonadedeig
Nannahs brennende kjærlighet.
Gubben hadde glemt å ta opp bacon, så da blei det burgere istedet. Med sellerirotmos. ;)
Her ble det rett og slett en kyllingwok med masse knasende sprø grønnsaker
Her ble det torskerester og masse grønne saker:)
Og her noe så enkelt som kyllingvinger varmet i micro :)
Hadde ekte risengrynsgrøt i går. Skulle egentlig lage en cottage cheese- og rømmevariant som har vært vellykket tidligere, men som ble til suppe denne gangen. Så da ble det heller ordinær grøt. Jeg overlever nok. Det er jo ikke akkurat snakk om loff og karameller. :p
Jeg spiser rester fra festmiddag 21/12 .Reinsdyrsteik,sellerirotmos,rosenkål og fløtesaus,håper restene varer lenge:D
Hjort bourgogne - sånn ca.
Tror det blir det som ramler ut av kjøleskapet når jeg åpner det i kveld :eek:
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe. :)
Blomkålsuppe med skinkebiter. (og øl)
Roastbeef med remulade og coleslaw:)
Ribbe, grov julepølse, hjemmelagde medisterkaker, surkål, rødkål, grønnsaker, poteter til de som vil ha, blomkål/rokkolimos og brun saus. Dessert blir både høykarbo og lavkabo riskrem med rørt jordbærsyltetøy :sikle:
GOD JUL :D
Syk, så veit ikke om jeg orker middag. Men såfall så blir det kyllinglasagne med hvitløkbrød til. :)
Pinnekjøtt med kålrabistappe og mandelpoteter:D
Pinnekjøtt med masse kålrabistappe.
Tror Rudolf blir servert i dag.
Tror Rudolf blir servert i dag.
:eek::eek:
Vent til Nissen har vært her da, så han får hjelp til å finne fram ;)
ribbe, rødkål, konas hjemmelagde medisterkaker, mine hjemmelagde pølser og konas riskrem og rødsaus til dessert. Aass juleøl og juleakevitt må også til.
Pinnekjøtt med kålrabistappe og mandelpoteter:D
Her også.
Jeg har også laget plumpudding for første gang i mitt liv, fordi guttungen som har bursdag i dag, ønsket det. Ikke noe for meg, så jeg tar et stykke moccakake til dessert.
vet ikke helt. jula er ikke foer imorgen her i landet, saa idag blir det nok noe fra frysen eller take-away. imorra blir det kalkun, tradisjonen tro i storbritannia :p
Her også.
Jeg har også laget plumpudding for første gang i mitt liv, fordi guttungen som har bursdag i dag, ønsket det. Ikke noe for meg, så jeg tar et stykke moccakake til dessert.
Her blir det multekrem, om jeg kjenner svigermor rett:D
Har nettopp hatt svensk julebord med sild, skinke, pølse, kjøttboller, sylte, grønnkål, rødkål, diverse oster etc. Og juleøl og akevitt. Nydelig!
Plumpuddingen ble en skikkelig suksess.
I dag er det helstekt lammelår med dampa grønnsaker, god saus og mandelpoteter til de som vil ha det.
Hadde tenkt og lage sitronfromasj i dag, men det er så mye kaker og plumpudding igjen, at jeg utsetter sitronfromasjen til i morgen
Har hatt svigers på ribbemiddag:)
Rester fra i går,masse julemat :p
de andre skal ha lutefisk ( :eek: ), mens jeg og svigermor skal ha kylling og grønnsaker :D
Det ble kylling, salat og stekt pastinakk.
Hvitløkmarinert svinefillet, kål og løk.
Pinnekjøtt i går, med surkål og kålrabistappe. Samme i dag. I morgen blir det røkt torsk :D yumyum
Vi har aldri middag 1. juledag, da skal vi slappe av og lade opp til 2. juledag. Jeg har spist en skål med kålrabistappe til frokost/middag sånn i 2-3 tiden idag.
Lammestek med en hel haug hvitløk...
Jeg har fått en lekker thai-kokebok til jul... men den må vente til jeg er tilbake i strøket med asiamarked og sånn, så i dag ser jeg frem til å bli servert ovnsbakt kyllingfilet med sopp/squash/paprika. :p
Svigerfar sin hjemmelaga lutefisk:D
Restefest! Dvs mer forfyllet hjort... :)
Tomatsuppe med pølsebiter.
Suppe av ymse grønnsaker, pinnekjøttrester og jevnet med rotmos. Mye hvitløk og kariannepepper oppi for å få en liten snert.
Svigerfar sin hjemmelaga lutefisk:D
:sikle:
I dag ble det noe så enkelt som to kyllinglår. :)
Her blir det rester fra gårsdagens lammelår + rester fra pinnekjøttet vi hadde på julaften. Koker bare opp mer grønnsaker og poteter til de som skal ha det.
Lager ikke dessert siden det er såpass mye kaker i kjøleskapet.
pinnekjøtt, vossakorv og stappe...
Fisk med bacon og grønnsaker.
Det ble ikke forfyllet hjort, men dobbel gris - (Svinestekbiter pakket i bacon) med salat og litt ris til.
om jeg er heldig og de har aapent, saa blir det kinesisk/malaysisk snadder!
Eggerøre med spekeskinke!:)
Her blir det kyllingsuppe i dag.
Kreolsk kylling salat, en pepperkake og ett stort glass vann.
resturangen var stengt igaar og vi ble soekk gjennomvaate foer vi kom halveis dit... proever igjen idag, og det regner ikke :p
Suppedrage, uten drage - men med høyrygg, medisterboller og masse grønnsaker.
Omstendighetene tatt i betraktning så blei det en bit av gubbens Grandiosa, bare for å få bort ikke-lyst-på-mat-men-sulten-kvalmen.
Blitt dårlig med middag her i romjula. Måtte få moren min på sykehuset morgenen annendag, og har stort sett vært der siden. Kommet hjem sent på kvelden, og da har jeg momset pålegg og gort et innhogg i kakeboksen med lavkarbokaker :o
Men jeg vet hva jeg har lyst på i kveld: En skikkelig lavkarbomiddag, dvs hot suppe, tacolodd eller noe annet som smaker godt og sterkt og noe helt annet en jul.......
Kylling og spinatstuing :)
Skal på "lavkarbotapasbuffet" hos søster. :sikle:
Her blir det ribbe og surkål i dag
Sashimi & sushi-verksted med venner.
rester av ribbe og medisterkaker. blir litt riskrem også gitt. og juleøl. fra aass. man leker jo ikke butikk tross alt.
Jeg har forspist meg på Gerd sin nydelige kylling lasagne!!! Den var altfor god!
Kalle kalkun med fløtesaus og brokkoli:D
Egg, bacon og pølser. Godt å få litt "vanlig" mat igjen.
og en kånjakk eller tre...
En bøtte grønne chilier og ingefær med litt kylling og hvitløk på... (suppe altså, vi har feeeber :rolleyes:)
Thaignyllik av noe slag.
Det kommer gjester så derfor blir det servert med ymse hjemmelaget øl attåt...
Jeg har en mistanke om at gjestene ønsker mest å smake på de ymse ølene enn maten.
Så derfor blir det kanskje heller hjemmelaget bayer, pale ale, porter, brown ale, stout og red ale med litt gnyllik attåt? :p
Gerds kyllinglasagne. -Igjen!
Kalkun med waldorfsalat og brokkoli:)
Suppe med diverse grønnsaker og "småkjøtt" og buljong fra kalkun.
Chili con carne, salat og dressing + nybakte kuvertbrød til de som kan spise det.
Sushirester, sashimi og to stakkars kamskjell.
Thaignyllik av noe slag.
Det kommer gjester så derfor blir det servert med ymse hjemmelaget øl attåt...
Jeg har en mistanke om at gjestene ønsker mest å smake på de ymse ølene enn maten.
Så derfor blir det kanskje heller hjemmelaget bayer, pale ale, porter, brown ale, stout og red ale med litt gnyllik attåt? :p
Presiserer: Thaignyllik er kyllingfileer kuttet opp i passe biter. Stekt sammen med chili-, hvitløk-, ingefær-, curry- og korianderpasta pluss noe litt søtt. Jeg foretrekker akasiehonning. Etter smak og behag. Deretter tilsatte jeg kokosmelk og oppkuttete grønnsaker etter ønske. Kariannepepper på slutten gir en god snert! :sikle: Serveres med ris til dem som vil ha og salat.
Presiserer: Thaignyllik er kyllingfileer kuttet opp i passe biter. Stekt sammen med chili-, hvitløk-, ingefær-, curry- og korianderpasta pluss noe litt søtt. Jeg foretrekker akasiehonning. Etter smak og behag. Deretter tilsatte jeg kokosmelk og oppkuttete grønnsaker etter ønske. Kariannepepper på slutten gir en god snert! :sikle: Serveres med ris til dem som vil ha og salat.
Å... Dette høres fristende ut, Kanutten :)
Å... Dette høres fristende ut, Kanutten :)
Hvis man kutter ut curryen og tilsetter litt mer sødme blir det noe ala kreolsk. Nydelig det også!! :sikle:
I dag skippa vi middagen, men vi har forberedt oss litt til i morgen. <da skal vi servere helstekt indrefilet med fløtegratinert sellerirot og bakte poteter for de som vil ha.. + bearnaisesaus. Til nattmat blir det bare en ertesuppe med minibaguetter til folk som spiser sånt. Og så har jeg laget en bolle med hvitløks/kryddersmør (bare meierismør, presset hvitløk, grovt salt chili og tørket persille)
Hm..
grotingeling
30-12-12, 17:33
Ribbe - endelig!!! :lol:
Stroganoffgryte med salat.
Øl-marinert elg i deilig saus med både marinaden, rømme og fløte + masse dampa grønnsaker + ris til de som ville ha det.
Jordbær og sitron smoothie til dessert.
lille_trille
31-12-12, 08:49
I dag blir det ribbe og pinnekjøtt. Lager en sellerirotpurre til :sikle:
Her blir det kalkun med masse, deilig tilbehør i dag :hungry:
Kalle kalkun, fersk rosenkål, hjemmelaget waldorfsalat, grønnsaker og mandelpoteter for de som vil ha, akkomaniert av saus med litt snert i (les: chili) :D
Roastbeef av elg, hjemmelaget waldorfsalat, mandelpoteter og skysaus (med litt fløte i).
Jeg er veldig glad i fløtesaus, så det blir nok mere fløtesaus enn skysaus til slutt :lol:
Og div. grønnsaker :)
Pinnekjøtt med kålrabistappe! Gleder meg som en unge.
Kalkunfilet med masse grønnsaker,deiligpai og god salat :)
Her har vi kost oss med kalkun med masse godt tilbehør.
Godt Nytt År alle sammen!
Skal på nattevakt, så ble squashmoussaka med 1 pære til dessert. Pinnekjøttmiddagen blir i morgen :) Ønsker alle sammen et godt kommende år :)
hummer, tradisjonen tro. med fløtestuet nepe og jordskokk.
TrillTrall
31-12-12, 21:54
hva er kariannepepper?:P
Jeg gjetter på at det skal være kajennepepper. ;)
Jeg har sovet meg gjennom hele nyttårsfeiringa, og når jeg da våkner kl 3 på natta tenker jeg selvsagt på hva jeg skal ha til middag senere...
Jeg har så lyst på baba ganoush! Kanskje med litt salat til. Namnamnam.
lille_trille
01-01-13, 11:08
I dag blir det rester. Pinnekjøtt, ribbe, sellerirotpurre og rosenkål :sikle:
Jeg har i grunn lyst på enten lasagne eller bacon cheeseburger casserole, men det er så mye rester igjen etter igår (kålrabistappe for det meste) at det må nok vente til i morgen.
I dag blir det sesongens siste julemiddag :) Pinnekjøt, svinemør, kålrabistappe og surkål. NOM!
Finnbiff med waldorfsalat og hjemmelaget rødkål:)
Moussaka med sellerirot. :)
Gryte med kjøttdeig og masse grønnsaker :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.