View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Gårsdagens kalkun er plukket ren og restekjøttet blir i dag til ei kalkungryte :D
Kalkungryte her også. Hveeeeeeeeeeer 1. januar.:p
Currybiff i kokossaus. Nyyydelig!
Her ble det en salat med kalkunkjøtt oppi. :D
Jeg er så misunnelig på dere som hadde kalkun, og for å ikke nevne waldorfsalaten! Vi hadde ikke kalkun i år, det ble nemlig fisk på 2. juledag (det er da vi pleier å ha kalkun). Jeg fikk kalkun litt tidligere da, så skal ikke klage på det, men jeg savner waldorfsalaten!
Idag skal jeg ha ett eller annet med ost og kjøttdeig, det blir nammenam.
I dag blir det hot kalkunsuppe:)
Jeg har lagt til tining et stykke med frossen hamburgerrygg.. Passer slikt på pizza tro?
Jeg har lagt til tining et stykke med frossen hamburgerrygg.. Passer slikt på pizza tro?
Hrmff, æsj, pføy, nei!! Passer slett ikke på pizza. Ikke andre steder heller. Det smakte bare røkt kjøtt. Skikkelig blæh.
Så pizza ble mekka med oksehakk fra Danmark. To digre... ikke til meg da, for jeg klarer meg med litt fyll, hehe..
Her blir det asiatisk ribbe - faktisk første ribbemiddag både denne jula og dette året.
Varmt krydret chili med dampet brokkoli og smør! :sikle:
Guttungen lager italiensk pizza og jeg har laget salat og dressing.
I dag er en slik dag der jeg med vitende og vilje kommer til og få for høyt blodsukker noen timer, men pizzaen hans er absolutt verdt det.
Varmt krydret chili med dampet brokkoli og smør! :sikle:
Nam :)
:sikle:
Pannestekt laks med agurk og strimlet gulrot med ristede sesamfrø. Litt aioli til.
En slags tacograteng med kål og løk ved siden av.
En slags tacograteng med kål og løk ved siden av.
Hei Bønna :)
Serverer du kål som salat, eller som kokt eller noe lignende :)
Hei Bønna :)
Serverer du kål som salat, eller som kokt eller noe lignende :)
Jeg bruker den som salat- :) Jeg ELSKER blandingen av kål og løk og blir nærmest folkevond hvis jeg ikke får det til middagen. :D
Jeg bruker den som salat- :) Jeg ELSKER blandingen av kål og løk og blir nærmest folkevond hvis jeg ikke får det til middagen. :D
Den er så sunn,og godt,jeg lager ofte i gryte med diverse kjøtt.
Tusen takk for svar :klem:
mens jeg kan ikke forstå hvordan noen i det hele tatt kan tenke tanken på kål og løk... spesielt sistnevnte rå. men bra vi er forskjellige, hvordan ellers ville kokker eksperimentert og kommet opp med så mye god mat om alle likte alt og det samme?
jeg lever ikke spesielt lavkarbo for tiden, men mere karbo redusert, av diverse årsaker... men idag var jeg altfor sliten til å tenke og kokkelere, så det ble pasta carbonara med ekstra kjøtt og grønnsaker.
Kom sent hjem så rasket sammen en salat med stekt karbonadedeig, sopp, soltørket tomat, diverse salatgrønnsaker og walden farms dressing.
TrillTrall
02-01-13, 21:42
Her ble det gryte etter mottoet "man tager hva man haver" og det ble karbonadedeig, cherrytomater, paprika, erter, kikerter, sjalottløk, purreløk, fetaost + litt bbq-saus, chilisaus og kesam. Nammenam! Og selvfølgelig lagde jeg så mye at jeg har en god porsjon til lunsj i morra. :)
Pannestekt kyllingfilet, godt krydra, med diverse salat og bearnaise.
Nydelig stekt entrecôte med krydra tomatskiver, grønnsaksmos og en peppersaus
I dag har vi spist hamburger med ost og bacon, med kinakål, tomat og løk som tilbehør :)
I går var det stekt kyllingfilet, med blomkål, brokkoli og en fløtesaus med sopp, løk og paprika til.
Stekte fenelår i tynne skiver sammen med torsk i biter og rå scampi. Krydra med 5-pepper, chili og paprika og hadde over fløte. Lot det surre litt, og serverte det med stor grønn salat og dressing.
Kjempegodt!
Det ble sannelig asiatisk ribbe en gang til.
Stekte fenelår i tynne skiver sammen med torsk i biter og rå scampi. Krydra med 5-pepper, chili og paprika og hadde over fløte. Lot det surre litt, og serverte det med stor grønn salat og dressing.
Kjempegodt!
Hørtes godt ut, Bente:)
Hørtes godt ut, Bente:)
Her ble det resten av kalkunsuppa:D
lille_trille
03-01-13, 22:25
Her ble det ovnsbakt paprika med kjøttdeig, litt løk, fløte, squash og ost. Godt, ja :)
Hver fredag ( og lørdag og som regel på søndagen:D) har vi middags besøk, å i dag står det pinnekjøtt på menyen:p
Jeg har veldig lyst på deilig pinnekjøtt m/tilbehør, men det ble altså ikke noe av denne helgen :)
I dag ble det ingen middag her i huset, men det var gidd/ork sin feil. Kjøleskap og frys er overfylt av mat...
Og her ble middagsmåltidet to kokte egg, litt varmrøkt laks og en skje soltørkede tomater. :p Men frokost/lunsj var chiligryte og brokkoli, så det ble bare litt bakvendt i dag...
Det høres ut som en deilig matdag, Rin :) Rekkefølgen spiller jo liten rolle.
Til helgen har jeg lyst på noe godt, men vet ikke hva..
Roastbeef med remulade og brokkoli:)
Her blir det pinnekjøtt og kålrabistappe i dag
Multekrem til dessert
:D
lille_trille
04-01-13, 18:14
Kylling, squash, løk, fløte i en hærlig smørje. Salat med cherrytomater til. Hvem sier lavkarbo er kjedelig???
Jeg skal IKKE ha kalkun i allefall. Jeg stekte i går en 8 kilos sak og den luktet så stygt at jeg fikk avsmak. Så hele globbglobben ligger nå øverst i matavfallet. :o
Det blir ostesuffle i stedet.
Lasagne med tunfisk og cottage cheese. :D
lille_trille
05-01-13, 11:43
Kylling med diverse grønsaker :)
I kveld blir det taco, å deeer kom jeg på å ta ut mama lupes:)
Det samme som i går, chiligryte. :)
Ovnsbakt torsk med grønnsaker og smelta smør:)
Lasagne med tunfisk og cottage cheese. :D
??? :confused: Fikk ikke godsmak i munnen... Var det godt?
??? :confused: Fikk ikke godsmak i munnen... Var det godt?
Ja, det var veldig godt. Tunfisken var i saus med tomat, gulrot, løk og squash. Og litt chili. (Jeg tok en hvitløksbåt i også. :D)
Lasagne, sterk og god for nesen min.
Biff av indrefilet storfe, cognacbakt sopp, stekt brokkoli, bakt tomat og peppersaus.
Stekt potet til dem som vil ha.
Biff av indrefilet storfe, cognacbakt sopp, stekt brokkoli, bakt tomat og peppersaus.
Stekt potet til dem som vil ha.
DET hørtes godt ut! :sikle:
I går ble det tacosalat, og i dag ble det biff med grønnsaker trukket i fløte, med litt salat og hvitløkssmør til :sikle:
Saftige nakkekoteletter av svin, fløtesaus og dampa grønnsaker. Ris til de som ville ha det.
Jeg har lyst på kosemat. Blir nok usøtede lavkarbopannekaker med edamer og blåmuggost!
Her blir det finnbiff i rømmesaus, sellerimos + salat og dressing.
Oksesteik med blomkålmos, brokkoli og smelta smør:)
Ovnstekte nakkekoteletter på en seng av grønne grønnsaker. Stekt sjampinjong og sky :sikle:
Vi hadde kyllingfile med brokkoli å en goe løk blanding å ovnsstekte poteter for de som spiser det
Middag og middag. Det blir nok kveldsmat og lunsj i morgen.
Men jeg har kjøpt to stk pinnekjøttbein av noe jeg tror må være verdens dyreste pinnekjøtt som jeg skal koke. Det blir god kraft til å lage suppe av.
Så til kvelds serverer jeg suppe kokt på kraft av verdens dyreste pinnekjøtt. :p
I suppa har jeg rødkål, kålrot, gulrot, sellerirot, selleristang, pepperrot, løk, purreløk, hvitløk, poteter :eek:, brokkoli, persillerot ooooog timian. Alt må seff skrelles og kuttes, bortsett fra timianen da. Heldagsjobb bare det. Men godt bøir det! :sikle:
I dag ble det sursøt lakselapskaus med grønnsaker og reker. Nydelig.
Reisemat: stekt karbonadedeig med diverse krydder, squash og gulrot. Hadde også over litt sukkerfri sweet chilisaus. Toppa heile driden med cottage cheese.
Idag er det rester igjen, lasagnen er helt sikkert like god idag som den var igår og på lørdag.
Kyllingwok, enkelt og godt!
Raclette. Med kylling, diverse salat, saus. Yumyum
Tacograteng med (selvfølgelig :p) kål og løk ved siden av. :)
Her på Rehab, fikk vi steinbitkaker i dag
Kålgryte med karbonadedeig ;)
HOT HOTT HOT kjøttdeigsuppe :D
Torskerester, spinat og brokkoli med smelta smør:)
Lilla grønnsakssuppe....:o
Lilla grønnsakssuppe....:o
- og jula (les: advent) varer helt til påske :p
Har ovnsvakt en enorm torskefilet. Med spinat i bunnen og tomat på toppen.
biffsnadder og salat :D
(gubbelille som stod for middag i dag... på kafe :D)
Vi fikk her på Rehab lapskaus, å jeg fikk en egen uten poteter:p
Resten av tacograttengen på meg og Grandiosa på gubben. ;)
Moussaka :) Feire-eksamen-middag.
Ribbe og surkål og en solid kladd smør. Enkelt, kun varmet opp.
Spinatstuing og kyllinglår:)
Jeg ble så glad da kroppen virket igjen, så da ble det krepse-salat, entrecote, fløtesaus og dampa blomkål og broccoli (+ris til de som vil ha det)
Her ble det mer HOT suppe :D
Biffstrimler, ruccola, paprika, grovris, balsamico, fetaost!
synsegulla
10-01-13, 08:07
Kaksekaker og grønnsaker
lille_trille
10-01-13, 11:18
Ovnsbakt laks med CF og fetaost :sikle: og grønnsakblanding.
Kaksekaker og grønnsaker
:eek: Leste kransekaker og grønnsaker! :o
Biffstrimler i ostesaus med coleslaw til:)
Biffstrimler i ostesaus med coleslaw til:)
Det høres veldig godt ut. Hvilken coleslaw oppskrift bruker du ?
Det høres veldig godt ut. Hvilken coleslaw oppskrift bruker du ?
Bruker ikke oppskrift, bare "slumper";)
Stekt puskefidding med stekt brokkoli, stekt tomat og hollandaise. :sikle:
Ostesaus er ALLTID godt! Den var til langaard. :klem:
Kjøttboller med grønnsaker ;)
Bruker ikke oppskrift, bare "slumper";)
Takker og bukker - og slumper ivei :D
Takker og bukker - og slumper ivei :D
:lol:
Salat med kyllingfillet og feta. :)
Grillede kyllinglår.
Har noe løk, blomål, sopp og tomat liggende, (og forsåvidt litt rømme, fløte, egg og ymse ost). Forslag til noe "lett" tilbehør jeg kan lage? Jeg pleier bare å hive alt i stekepannen... kan jo prøve noe nytt. :p
Vi skal ha mandelvafler og kjøttsuppe( ribbekjøtt, buljong og wokblanding).
Grillede kyllinglår.
Har noe løk, blomål, sopp og tomat liggende, (og forsåvidt litt rømme, fløte, egg og ymse ost). Forslag til noe "lett" tilbehør jeg kan lage? Jeg pleier bare å hive alt i stekepannen... kan jo prøve noe nytt. :p
Tja. Du kan hive det i en ildfast form og lage en grateng istedet? :p
Scampi (billigst de rå!), ruccola, fylt paprika og feta!
Torsk, sprøstekt bacon, råkostsalat og Sandefjordsmør
:D
Ble litt endring;
lettsaltet torsk av topp kvalitet, stor salat med hjemmelaget dressing, sprøtt bacon og fullkornspasta stekt i baconfett, egg, fløte, basilikum og jarlsbergost blandet godt inn.
I følge pastaspiserne i huset var det den beste pasta jeg noensinne har servert.
Kyllingfilet fyllt med edamer, spekeskinke og pesto. Brokkolimos attåt :sikle:
Siste rest av moussakaen. Som var store mengder! Mett :D
Scampi marinert i tomatpure, tom yam paste, hvitløk og sitron, stekt i litt kokosmelk! Fylt paprika og guacamole! Nydelig!
Samme som i går, kjøttsuppe med ribbekjøtt og wokgrønnsaker og en mandelvaffel med edamer.
ehh, middag, Teller knekkebrød med masse smør og ost....Sønnen spiste opp kyllingen i fløtesaus..Han bare var såååå sulten.. Søt liten dust det..:cool:
ehh, middag, Teller knekkebrød med masse smør og ost....Sønnen spiste opp kyllingen i fløtesaus..Han bare var såååå sulten.. Søt liten dust det..:cool:
Liten og liten fru Blom :p
Liten og liten fru Blom :p
Fortsetter han å spise min mat så blir han bare større og større.
Fortsetter han å spise min mat så blir han bare større og større.
:lol:
Hvitløksmarinert skinkebiff, kål og løk.
Siden vi har nesten tjue minus ute, ble det helt enkelt ei kyllingsuppe i dag.
TACO!!! Ja... eller tortillas med tacofyll. Da er det streng tatt ikke "taco", har jeg fått lære.
Bacon Cheeseburger Casserole, med salat til.
På Rehab fikk vi karbonader og stekt løk, grønnsaker og båtpotet som ikke jeg tok:p
Ingenting - jeg er kvalm :realmad:
Og nei folkens, jeg er IKKE gravid !! :p
Ingenting - jeg er kvalm :realmad:
Og nei folkens, jeg er IKKE gravid !! :p
Uffda, ikke bra å være kvalm. Håper du blir bedre snart.
Uffda, ikke bra å være kvalm. Håper du blir bedre snart.
Tusen takk :blomster:
Er bedre allerede, så mulig det blir en liten tur i kjøleskapet for å finne noe kald kylling :)
Ostesuffle med restene etter all juleosten; edamer, jarlsberg, ridderost og greddeost. :sikle: Serveres med salat.
Middagsgjester, så her blir det karbonader av svin, rødkål og surkål, løksaus og nøttesalat. Og de andre får poteter og julepølse i tillegg.
Yummi, jeg gleder meg!
Vi skal på julebord - og der får vi spekemat (skikkelig julemat mao ;))
Baconsurret kylling fyllt med kremost, tilbehør; stekte grønnsaker, tomater og oliven.
Etter mye fram og tilbake så endte det på tacograteng. :)
Fullkornspita med salat og grilla kylling.:)
Nå står pinnekjøttgryta og gjør seg klar til middag her. Det var mannen som ikke kunne motstå en fin pakke med pinnekjøtt i går.
Regner med at det kommer en sulten sønn tuslende og hjelper oss å spise opp.
Hi hi, vi spiste en fjerdedel til sammen, og sønnen slafset i seg resten :) Det smakte visst godt.
Vintergryte med lam og masse grønnsaker
Spinatbakt torsk med smelta smør og sprøstekt bacon:)
Kjøttboller med blomkål-mos. Ikke så spennende, men godt! :D
Kalkunbryst med grønnsaker
TrillTrall
13-01-13, 17:57
I dag ble det faktisk en ordentlig lavkarbomiddag: hjortebiff, blomkål-og-brokkolimos, agurk, paprika og saus som jeg laget ved å slenge en smørklatt i panna etter steking av biffen og deretter hive oppe i en stor ss seterrømme og la det surre et lite øyeblikk. :sikle:
Ble rester fra i går, karbonader, rødkål, surkål, løksaus og nøttesalat. Yummi og veldig mettende. Blir med to måltider i dag ja.
Havregrøt og proteinshake.
Middagsmenyen i dag: hønsefrikasse-som-blei-hønsesuppe :p
Kyllingfile og erter,løk,gulrot :)
Kylling, bacon, salat, sweet chili saus.
4 speltlomper. 2 stekt i ovnen som pizza, med tunfisk, lettost og rødløk, 2 smurt med philadelphia med sjokolade. Godt å være på diett, gett!:) Spesielt å få spare alt som heter karbohydrater til kvelden og da er de heeeelt lov.
Karbonader med salat :rolleyes:
Thai chicken coconut soup :p nam, nam
Gøl-pølse med rødløk og blomkål-mos.
Filifjonka
14-01-13, 20:10
Laksefilet og grønsaker i sterkt krydra kokosmjølksaus, med omnsteikte jordskokkbåtar til.
Karbonader med salat :rolleyes:
Jeg leste karbohydrater med salat. :lol:
Vi fikk dampet torsk med gulerøtter og purre
Røkt kolje med kokt brokkoli og bacon-biter stekt i smør m/purreløk. Resten av familien fikk litt poteter også.
pinnekjøttrest... kålrabistappa var oppspist, så det ble bare en ensom liten pinne.... ja ja
Chili :sikle:
Du mente chilisuppe ;)
TrillTrall
15-01-13, 12:56
Resten av gårsdagens kyllinggryte med masse godt oppi. :)
Kjøttpudding og wokede grønnsaker
Kylling i fløtesaus med dampende grønnsaker
Fiskekaker, bacon pluss diverse tilbehør
krydderbiff med kokt blomkål og brokkoli, skulle egentlig lage mos men stavmikseren er ikke i humør til å samarbeide.
Slengte en kyllingfilet, en hel spisspaprika, hvitløksfedd, olivenolje og en stor løk i store biter i en form. Krydret med salt, harissa og hvitløkspulver og satte i ovnen på 200 grader i 20 minutter. Dro av "skallet" på paprikaen etterpå. Namnam. Godt, enkelt og raskt.
I dag laget jeg kjøttkaker i brun saus og kokte poteter + surkål. Nydelig.
Min middagsporsjon var 1 kjøttkake, 1 ts tyttebær + 1 ss surkål = stapp mett :)
Kyllingsuppe.
Og den blei HOT!!! :eek: Var gubben som lagde den, etter mine instrukser. Jeg sa to chili, noe han tok. Men de var jo KJEMPEDIGRE!!! Kan tenke meg det tilsvarte fem... Hadde oppi fløte og deretter CF i skåla, men det var full fyr. :p
Jeg hadde kjøkkenfri, fordi ene sønnen min stelte i stand karibisk mat til oss.
Kyllingfileter ble marinert og fylt med rødløk, hvitløk, gressløk, persille, timian, allehånde, chili og lime i noen timer og så grillet.
Han kokte ananas og romsaus, ikke helt lavkarbo men lovlig på bursdagen min, og så laget han en stor og fargerik salat.
Kan ikke huske sist jeg spiste meg så mett, for det smakte nydelig.:D
Du mente chilisuppe ;)
Ehhh nei, men det var et rasende godt forslag :heia:
Kanskje i dag ;)
I dag har eg vore flink og planlagt middagen for tre dagar framover.
I dag: Ovnssteikte svinekotelettar (krydder i steikepose), blanda kokte grønsaker til.
I morgon: Kjøttdeig- og ostesuppe
Fredag: Laksegrateng m kokte grønsaker.
Kanskje i dag ;)
Så bra,kos deg masse kjære Dietta med den hote suppen :):D
Kanskje i dag ;)
Du får lage den kyllingsuppa gubben laget i går. Den tar nok drepen på alle bassilusker. :lol:
Så bra,kos deg masse kjære Dietta med den hote suppen :):D
Du får lage den kyllingsuppa gubben laget i går. Den tar nok drepen på alle bassilusker. :lol:
Jepp, her blir det HOT suppe. Skal bruke litt annet krydder enn det jeg pleier for å få litt annen smak.
Har kjøttdeig i kjøleskapet, så det får bli kyllingsuppe en annen dag. Men suppe som dreper alle bassilusker skal det bli altså :D
Tomat-fiskesuppe og ett rugsprø med setersmør ved siden av, nammenam altså!
Omelett med skinke.:) Toppa med litt lettrømme. Nomnom. (Prøver jeg å overbevise meg selv om.:p)
Langstekt, øldampa cajunkylling, sellerifries og salsa.... Den mest møre og saftigste kyllingen jeg noen gang har spist! :sikle:
Her blir det fiskegryte med masse gode grønnsaker i.
Enkelt og godt!
Troskerogn, smør og surkål.
Kyllingburger med sellerirotfries.
I dag skal vi ha nakkekoteletter, blomkålmos og ovnstekte grønnsaker.
Hvitløksmarinert skinkebiff med kål og løk. (Det var lissom så enkelt, siden vi sto og delte opp fangsten fra Sverige. ;))
Idag hadde jeg pastasaus og litt senere en rugsprø med salami, majones, ost og agurk, nammenam.
Spinatstuing med kjøttboller:)
Himmelsk gryte. Gerds versjon. :ja:
I går: svinekjøttdeig med pesto og salat.
I dag: moussaka.
Himmelsk gryte og squash-spaghetti :D
Stekt laks med ostegratinert brokkoli, det var helt himmelsk og hele leiligheten luktet av hvitløk. Var rett og slett i himmelen jeg.
Taco med hjemmelaget Taco krydder, sønnen har prøvesmakt og det er godkjent..
Spinatsuppe med boller av karbonadedeig, løk, sopp og chili:)
Jeg lurer på om jeg rett og slett skal ha laks i morgen også, det var så godt at jeg kan ikke få nok!
TrillTrall
18-01-13, 19:52
Hexebergs thaisuppe! :sikle: :sikle: :sikle: Lagde den riktignok med både lett kokosmelk og lett creme fraiche jeg da siden jeg teller kalorier, men den ble faktisk ikke noe mindre god av den grunn! :D Har 7 porsjoner i fryseren nå!
Vi hadde surra svinestek, saus med masse friske urter i og dampa grønnsaker.
I går ble det osteknekkispizza, og i dag blir det et eller annet med kyllingfileer. Tror det blir Bali kyllinggryte :sikle:
I dag skal jeg bort i middag, og det blir laksemousse til forrett og en lammegryte. Gleder meg!
Jobb-middag-rotihop-i-matboks. Fiskekaker med pesto og diverse salat.
Biff Stroganoff... Ris til resten av familien og ett eller annet til meg.
Her blir gårsdagens svinesteik omdanna til wok.
Ostefondue med både hvitvin oppi og til. Dypper jukseloff oppi.
Og i morgen skal jeg lage pinnekjøtt ala Helstrøm. :sikle: (http://oppskrift1.net/nyheter/jul-med-hellstrøm-pinnekjøtt/)
TrillTrall
19-01-13, 21:28
Kyllinggryte - kylling stekes og legges til side, hiver så oppi gryta paprika, cherrytomater, løk, vårløk, squash og kikerter. Lar dette putre til det er mørt, har så oppi kyllingen igjen og til slutt hadde jeg over en liten saus laget av en dæsj soyasaus, litt østerssaus, noen dråper sitronsaft og litt knust chili (på glass) som er rørt godt sammen. Mmmm...!!! *sikle*
Gerd sine parmesankjøttboller og blomkålmos, nydelig:D
Gerd sine parmesankjøttboller og blomkålmos, nydelig:D
Jammen, jammen. Hva skal Gerd spise da - nå når du har tatt maten hennes :confused: :p
Jammen, jammen. Hva skal Gerd spise da - nå når du har tatt maten hennes :confused: :p
Hun har fastedag:p
Hun har fastedag:p
Aha - jai forstå :lol:
Aha - jai forstå :lol:
Eggdroppnopesuppe:p
Jeg har spist Lammestek,tror det er min yndlings mat :rolleyes:
I dag hadde jeg "rester" fra i går. lagde meg en stor gryte/suppe med kjøttdeig, hakkede tomater, paprika, løk, chilli og masse ost :D NYDELIG, men litt spicy.
Kjøttpudding, fylt med ost, parika, purre og bacon, med blomkålmos til:)
Lutefisk med erterstuing, blomkål og stekt bacon til :) Eldorados sukkerfrie gele og vaniljesaus til dessert :)
Kyllingkjøttkaker og blomkålmos.
En gang i fjor høst kjøpte vi en stor stek, eller heller et stort stykke ganske rent svinekjøtt. Dette delte vi opp i små porsjoner på ca 1/2 kg +/- og frøs ned. Kjekt å kutte opp til en wok til oss to, og kan brukes til det meste av diverse. I dag ble det stek :)
Jeg tok det lille stykket med kjøtt og krydret det dyktig med salt, pepper og chili før jeg svitsjet det i en varm stekepanne, så det skulle få litt brunfarge rundt seg. Så la jeg greia inn i en stekepose og knyttet igjen. Etterpå stakk jeg et steketermometer inn gjennom posen og la det oppi en ildfast form.
Vi programmerte termometeret til å varsle når grisen var medium, dvs. 71 grader inni. Det tok ikke så lange tiden.
Den lille steken ble helt fantastisk deilig, stekt og saftig. Vi spiste den med grønnsaker or bearnaise. mmm... så godt og så billig og god middag.
Stekeposer kan trylle.
Her ble det finnbiff med gulrøtter, brokkoli, sopp og tyttebær. NAM!
Og her ble det elgbiff med wokede grønnsaker til :sikle:
og litt fløtesaus :D
Røykt torsk med gulrot, kålrabi og hjemmelaga hvit saus (med jbkm)
Mørbradbiff med kokte blomkål- og brokkolibuketter, litt sjysaus og litt bernaise (sånn bernaise man kjøper ferdig på pose i porsjonspakning, og bare varmer i mikroen)
.
Okseburger med grønnsaker ved siden av, enten mos eller ostegratinert... nammenam.
Kjøttsuppe laget på buljongkrafta etter pinnekjøttkokinga i går. Kjøpte en pose med frosne rotgrønnsaker som jeg hadde oppi pluss et par selleristenger. Hadde dessuten en liter ferdigkokte frosne indrefiletterninger oppi. :sikle:
Nakkekoteletter, dampa bukettgrønnsaker, gressløksmør :D
Gubben har vært på sverigeshopping idag, så vi skal ha pepperbiff med brie, brokkoli og sopp som mandagsmiddag :-)
Jeg tar sjansen på gubbens kruttkyllingsuppe. :)
Jeg tar sjansen på gubbens kruttkyllingsuppe. :)
Den hørtes spennende ut :) Oppskriften?
Kokt torsk, blomkål og løkfett :)
MissPivotal
21-01-13, 21:39
Salat med oliven, agurk, tomat, avokado, kokt laks og rømme <3
Kjøttsaus med sopp og squash ;)
Den pizzagratengen BenteR la ut her om dagen med blomålmos og pizzafyll på toppen. Gleder meg!
Gerds parmesan/urte kjøttboller, laget av kyllingdeig. Tilbehør ikke fastsatt. ;)
I går: kyllingsalat med pesto. I dag: et eller annet med karbonadedeig eller svinekjøttdeig. Dunno what yet.
Stekte opp sopp i småbiter, en rødløk, en spisspaprika, 4 hvitløksfedd og en boks kikerter i smør og en dæsj grønn pesto. Godkjent.
Hvitvinsdampede blåskjell, mmmm :)
Hakket opp en løk, blanket den i smør, tilsatte chili, hadde oppi blåskjell og et glass hvitvin + litt salt og en skvis lime.. på med lokket og dampet i vei. Spiste til jeg nesten sprakk.
Skulle egentlig hatt dette til klubbmat i dag, men de ligger i influensa...mer til meg og mannen.
Halvprisbiff, wokede grønnsaker og blomkålgrateng-ish.
Filifjonka
22-01-13, 18:29
Kalvegryte med persillerot, sellerirot, aspargesbønner.
Cilli pølse med "røsti poteter" og salat
Kylling med peppersaus og med den vanlige kål-og-løk-salaten min. :)
Urte -og parmesankjøttboller. :D
Oksesteik, wokgrønnsaker og bearnaise:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.