View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Nakkekoteletter og mos :)
synsegulla
23-04-13, 15:12
Fiskesuppe med smaker fra Asia
Noe med selerirot. Åh, jeg har helt forelsket meg i selerirot etter jeg smakte det i går :D
I går hadde jeg selerirot pommesfrites, anbefales :)
(Litt reklame ;) : Har laget til et innlegg om selerirot pommesfrites).
Svin ytrefilet med løk, paprika og brokkoli. Stekt i smør. Mmm. Elsker brokkoli, stekt i smør.
Tacokjøttdeig i en hul paprika. Gratinert med masse ost og servert med rømme, salat og guaccamole! :sikle:
Hoppet over middagen i dag til fordel for cashewsmør og cashewnøtter :D
Gratinerte aubergineruller med kjøttdeig
http://mariesmatmisjon.blogspot.no/2011/08/aubergineruller-med-kjttdeig-og-pesto.html
Gratinerte aubergineruller med kjøttdeig
http://mariesmatmisjon.blogspot.no/2011/08/aubergineruller-med-kjttdeig-og-pesto.html
Nam :D
Dagens middag var selerirotmos og kotelett :) Ja, jeg har fått dilla på selerirot. Kjempegod smak, bedre enn forventet :)
Har laget til et lite innlegg på bloggen min: Hjalmfrid's Verden (http://jammo.blogg.no/1366753612_selerirotmos.html).
Noe slags kjøttboller som jeg lar trekke i tomatsaus av noe slag.. Litt løselige planer her, men i allefall kjøttboller i tomatsaus.
Nam :D
Jupp. De var kjempegode! Jeg avvek litt fra oppskriften og stekte kjøttdeigen i (litt) tacokrydder sammen med paprika, hvitløk og løk samt gratinerte med fersk basillikum under osten .... Ellers fulgte jeg oppskriften. Anbefales sterkt. Selv alle som er mistenksomme mot grønnsaker vil like denne. Det liknet veldig på fyllte canneloni, men auberginer er jo både sunnere og bedre. :D Ble ikke så ulikt lagagne/moussaka, men uten hvit saus og med et hint av pesto.
Nordmørsloppa
24-04-13, 08:53
Laks, brokkoli, stekt løk og salat :)
Hmm. Den får jeg tenke på :) Kanskje jeg skal prøve å lage blomkålris :)
Nei, jeg fikk lyst på rømmegrøt :D Det skal jeg lage :)
synsegulla
24-04-13, 14:05
Koteletter med hvitløkssmør, blomkålris og salat.
Salatwraps med røykelaks :)
Sellerirotfries, hjemmelaget aiolii, russisk gjæret kål og fiskekaker
Shepherd's pie. Har du oppskrift på den? :) Har hørt om den før, men aldrig lagd det før (tror jeg).
Egg drop-suppe (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49675):D
Egg drop-suppe (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49675):D Hørtes interessant ut :)
Har du oppskrift på den? :) Har hørt om den før, men aldrig lagd det før (tror jeg).
Ca noe slik: http://www.gourmetgirlcooks.com/2012/11/sheris-shepherds-pie-low-carb.html
Jeg bare slengte noe sammen dog, og brukte sellerirotmos i stedet for blomkålmos.
Ca noe slik: http://www.gourmetgirlcooks.com/2012/11/sheris-shepherds-pie-low-carb.html
Jeg bare slengte noe sammen dog, og brukte sellerirotmos i stedet for blomkålmos.
Så kjempegodt ut :)
Det skulle egentlig vært ovnsbakt laks med agurksalat, purre og grønnsaker men siden gubben fortsatt ikke er hjemme, så heiv jeg i meg 3 pølser og så kan han til h....... lage maten sin selv !!
Heilstekt kylling med med masse smør, timian, rosmarin og hvitløk på:)
TrillTrall
25-04-13, 14:04
Hjemmelaget blomkålsuppe med bacon. :) Ønske fra Lille Gubben.
Nordmørsloppa
25-04-13, 14:22
avokado fries med dipp :D smakker himmelsk !
avokado fries med dipp :D smakker himmelsk ! Mmm. Har du oppskrift? :D Og hva har du i dippen?
Nordmørsloppa
25-04-13, 16:30
Mmm. Har du oppskrift? :D Og hva har du i dippen?
Her er oppskrift på fries og dipp :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1439448#post1439448
Her er oppskrift på fries og dipp :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1439448#post1439448
Takk :)
Noe med blomkålris :) Utrolig fin oppfinnelse til de som fant ut av dette :) Både ser og smake ut som ris, men mye bedre smak da :) Anbefales :D
Ta en titt innpå bloggen min for oppskrift på rømmegrøt :D
Jeg prøver meg på lakseformen med purre og agurksalat i dag igjen - den som egentlig skulle stått på bordet i går :o
Laksewok: laks, paprika, løk, gulrot, kinakål, kokosmelk og rød curry paste
egentlig vil jeg ikke lage noe. men jeg kjenner at magen ikke er fornøyd med lunsj som dagens siste måltid etter harryturen.. tror jeg har en sånn frossen pirog sak i fryseren et sted. langt fra lavkarbo, men akkurat nå driter jeg i det :p
Kyllingryte med ny kål :)
Grønnsaksgryterett med fetakrem
Hubba Bubba
25-04-13, 21:31
Kyllingkjøttdeig stekt i hvitløksmør. Løk og fløtesus. Og kokt blomkål som tilbehør.
Og frosne blåbær med vaniljekesam som dessert:)
Kyllingfillet marinert i tomat, hvitløk og urter, med kål og løk (det har jeg jo hver dag, selv om jeg ikke nevner det her hver dag...), feta og oliven. :)
Er bare å kvekke høyt hvis noen har noe som helst forslag til hva en stakkar kan gjøre med reker og bacon. Det er akkurat som om hele internett aldri har hørt om den kombinasjonen. Om jeg ikke finner noen oppskrifter eller noe, er det stor fare for at jeg bare crack slaw'er hele greia.
Her blir det fredagspizza:)
Med bunn av egg, sesammel, philadelphia, fiberhusk++ og fyll av kjøttdeig, bacon,pepperoni og maaaaasse ost. Salat ved siden av :)
Det var så godt med lakseform i går, at det frister med det i dag også. *tenke, tenke*
Enten sjømatsalat eller caprese. Skal på zupperia :D
Nordmørsloppa
26-04-13, 16:57
kyllingvinger
Billig dansk biff med brokkoli, bearnaise og tomat + bakte poteter til dem som vi ha..
Hvis de 12 kroners biffene er gode, så kjøper vi med oss en god bunke hjem.
I går hadde vi med oss norske blåskjell som vi dampet med hvitvin og løk, nam....
Billig dansk biff med brokkoli, bearnaise og tomat + bakte poteter til dem som vi ha..
Hvis de 12 kroners biffene er gode, så kjøper vi med oss en god bunke hjem.
I går hadde vi med oss norske blåskjell som vi dampet med hvitvin og løk, nam....
12kroners-biffer! Hva koster en boks whiskas i norge? ;)
Her ble det grønn hvitløk-chili-tandoorikylling på restaurant, namnam.
Det kan tenkes at det blir blomkålsuppe ala Hellstrøm med krydrede reker og brokkoli. Mmm...
Det ble kylling i går, så da blir det lakseform i dag i stedet :sikle:
12kroners-biffer! Hva koster en boks whiskas i norge? ;)
Her ble det grønn hvitløk-chili-tandoorikylling på restaurant, namnam.
Biffene var faktisk helt greie de, så det blir flere i handlekurva i dag. Det står på pakkene at de er født og oppvokst i Danmark, pakket i Tyskland og selges i Danmark :)
De koster like mye som tunfiskboksene vi kjøper hjemme til pus, så da får han også noen. Håper at han sier "tusen purrr"
I dag tror jeg at vi finner oss noe kinamat, for det har jeg lyst på.
Scampi, avokado og spinatsalat.
Det blir kjøttkaker og spinatstuing :D
Bacongull på fly. :rolleyes:
Bacongull på fly. :rolleyes:
:lol:
Her blir det Photo's Chili Texas style :sikle:
En kvart kalkis med hasselbakt sellerirot, grønnsaker og en goood saus. :sikle:
Pepperbiff, avocado og fetaost.
Kyllingspinat-curry med mmmmmaasssseee hvitløk, ingefær og grønn chili. Og blomkålris!
Jeg fikk endelig kjøpt en boks med Philadelphia Sweet Chili, så i dag blir middagen lavkarbopasta herfra + litt sukkererter, paprika, skinke og boksen med ost. Gleder meg til å smake på den.
Pus kom hjem fra jobb i dag, men oppdaget ikke de danske biffene... han var så sulten og sliten, så det ble bare tunfisk, pølse, ost og fløte på ham før han sovnet.. En skikkelig arbeidspus spiser sannelig dobbeltså mye som meg til middag :)
Hjemlaget kremet tomatsuppe med kyllingfilet :p
Mozarella, tomat, basillicum, serranoskinke og olivenolje og et dryss grovkvernet svartpepper.
I dag ble det kyllingfilet med påleggslaks, gulost og avokado.
Indisk kylling med løk :D
Nordmørsloppa
30-04-13, 16:17
Indisk kokkos/curry kylling gryte med blomkål og brokkoli
synsegulla
30-04-13, 18:55
Tomatsuppe Homemade style.
Middagen i dag sa bæ :w00t:
Middagen i dag sa bæ :w00t:
bæhæhæ :D :lol:
Gresk salat. Ikke spist snaddersalaten siden i fjor sommer, hadde helt glemt hvor godt det var.
I dag ble det kyllingfilet med påleggslaks, gulost og avokado.
Artig mix. Var det godt?
bæhæhæ :D :lol:
Er ikke hver dag jeg har bæ på tallerkenen altså :D
...ellers: I det siste har jeg stadig vekk sett Worcestershiresaus oppført i ymse oppskrifter. Så da kjøpte jeg en liten flaske i dag. Og... nå finner jeg ikke en eneste oppskrift! Tar gjerne imot forslag.
Tar også gjerne imot forslag til bruk av den siste lammekoteletten.
I dag blir det koteletter og linsepure :)
kaffedamen
01-05-13, 10:52
Biff med stekte grønnsaker. :sikle:
Blir ille sein middag i dag, men skal lage fiskekaker, tenkte jeg. Har noe koljefilet her.
Rester fra i går Indisk kyllingryte den beste :D
Ovnstekt omelett med fløte og ost,yummi og enkelt!
Det ble svinekoteletter med ovnsstekte grønnsaker og en knallgod fløtesaus:)
TrillTrall
02-05-13, 11:46
I dag MÅ det bli blomkålsuppe før blomkålen kommer tuslende ut av kjøleskapet på egenhånd...
I dag MÅ det bli blomkålsuppe før blomkålen kommer tuslende ut av kjøleskapet på egenhånd...
Samme her...
Det ble svinekoteletter med ovnsstekte grønnsaker og en knallgod fløtesaus:)
Det fikk jeg lyst på! Hvilke grønnsaker brukte du?
Egg drop Soup, enkelt og godt.
Nordmørsloppa
02-05-13, 14:50
avokadofries og pulled pork m/salat
bananpannekaker med rørte bringebær :)
Laks, med purre surret i fløte :)
Kyllingfilet fylt med brie, snurret i bacon og hvitløksgratinerte broccolitopper :p
Gratinert kjøttdeig, med sellerirot, løk og paprikamix.
11331
Har egentlig sykt lyst på hamburger, men. Dette var en god nummer to.
Det fikk jeg lyst på! Hvilke grønnsaker brukte du?
Jeg tok bare det jeg hadde i kjøleskapet, så det ble blomkål, løk, rød og grønn paprika :)
Jeg tok bare det jeg hadde i kjøleskapet, så det ble blomkål, løk, rød og grønn paprika :)
Høres godt ut! Jeg brukte squash, løk og minimais :)
Høres veldig godt alt sammen :-)
Svinekotelett med crack slaw'ed sopp og løk IGJEN.
NOEN burde tipse meg om andre smakskombinasjoner snart. :p Jeg husker egentlig ikke hva jeg spiste før...
Kyllingfile og kålrabistappe :p
TrillTrall
03-05-13, 15:10
Lille Gubben er syk og ønsker seg hjemmelaget grønnsakssuppe, så da blir det til det. :)
Etter mye om og men, så bestemte jeg meg for tacopai. Nammi!
Jeg prøver meg på fyllt kikertepannekake. Hiver inn not tacokjøttdeig, og er spent på hvordan det blir.
http://www.friekaker.no/?tag=kikertmel
Det var litt sånn "bruner ikke, bruner ikke, holder på å bli brent", men det tok den rå ertesmaken på melet iallfall. :)
Jeg prøver meg på fyllt kikertepannekake. Hiver inn not tacokjøttdeig, og er spent på hvordan det blir.
http://www.friekaker.no/?tag=kikertmel
Det var litt sånn "bruner ikke, bruner ikke, holder på å bli brent", men det tok den rå ertesmaken på melet iallfall. :)
Meh... smaken var grei, men konsistensen ikke helt. Trenger iallfall egg og antakelig også litt fiberhusk. Mettende.
I kveld får vi gjester så da skal jeg lage Lam Rogan Josh :) En kjempe god indisk rett!
TrillTrall
04-05-13, 14:12
Resten av gårsdagens grønnsakssuppe. :)
I dag blir det kylling sopp paprika og løk i form. Heller kremfløte og baconostsaus over tilsetter masse krydderier og strør revet ost på toppen.. NAM!!:hungry:
Luksusmiddag i dag... "Finnbiff" på storfe, smørstekte søtpotetfries med flaksalt, stekt løk, sopp og paprika og hjemmelaget cheddarsaus med et sniff av karry.
Cheddarkarrysaus
1 liten boks kremfløte varmes til kokepunktet under omrøring
2ts dijonnsennep rører inn (smak til)
ta av varmen
Rør inn 1 pk rød, hard cheddar (i skiver, ostedisken på rema, 200g i pakken)
Grov pepper
Karri/chilli etter smak (Jeg brukte litt tørr thaicurry og litt standard fiskebollecurry)
Sausen tykner når den kjølner. Server i skål for "fondue"-dipping....
Et eller annet med squashspaghetti.
Nordmørsloppa
05-05-13, 15:58
Lakseruller
Stekt torskerogn, og nå står det et Stange kyllinglår til tilberedning i Sous Vide'n, som skal stå i litt over 4 timer, blir noe salat (antagelig gresk salat) til kyllingen
Grønn asparges med parmesan + fenalår.
Kjennes ut som det ble egg-drop-suppen til lunch som ble middagen, gitt.
Spiste middag hos svigers.. Torsk, søtpotet, litt gulrot, saus, masse salat, fetaost og oliven.
Kylling og spinat crack slaw.
i dag laget jeg kremet kyllingsuppe med smak av tandorikrydder :p
Brekkbønner og karbonader :)
synsegulla
06-05-13, 07:51
Kjøttkaker med ertestuing i går, mest sannsynlig tomatsuppe i dag.
Blomkålrisotto med bacon. *mett*
Suge på underleppa..... Er ikke sulten. :(
Brukt grillmat og blomkålmos..
brukt mat? høres mer ut som om noe som kom i retur...
Torsk med diverse grønnsaker og fetaost.
Sykehussuppa med kjøtt! :D
Den ER faktisk veldig god! :sikle:
Det er jo bare ei vanlig grønnsakssuppe. :rolleyes:
Indisk kylling og sopp :D
Kjøttsuppe med noe svensk grytekjøtt, sellerirot, fennikel, anisstjerner/kanelstang/nellikspiker, revet ingefær, tørket hvitløk, hele pepperkorn, et par skjeer sambal oelek. Men jeg glemte visst salt...!
I mangel på fantasi så blir det bare tacosalat
Kyllingfilét à la Hellstrøm (http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstrom-rydder-opp-hjemme/hellstroms-kylling) , har ikke en hel kylling, men tilbereder filétene på denne måten (trekkes i vannbad),
så lager jeg salat eller annet tilbehør til
Blomkålrisotto og bacon - take two.
Kjøttsuppe med noe svensk grytekjøtt, sellerirot, fennikel, anisstjerner/kanelstang/nellikspiker, revet ingefær, tørket hvitløk, hele pepperkorn, et par skjeer sambal oelek. Men jeg glemte visst salt...!
Ble suppa god? Nam,nam...
synsegulla
08-05-13, 20:26
Rømmegrøt
I dag ble det godt krydrede kyllingfileter i stekepose med litt ris og bearnaise,
Kyllinggryte med nykål ;)
Panert hysefilet med kålrotstappe.
Stekte koteletter med salat med fetaost på :) Enkelt i dag :)
kjøttboller og blomkål :)
synsegulla
09-05-13, 14:28
Har blitt invitert i middag, vet ikke hva jeg får, men gleder meg.
Det blir kinodate med Pelle Politibil, lillemor og mamma, så blir vel noe lightbrus og en eske pastiller.
Smoothie med bringebær og blåbær
Squashpasta med diverse grønnsaker, fetakrem og soltørket tomat <3
Har kost meg med laksegryte med salat og CC! :D
En noe grøtete blomkålsuppe.
Blei chili con carne til middag, og pizza til kvelds:)
Sashimisalat. *stappmett*
I går ble det grillpølser (jada, vet at det ikke er helt ideelt, men i hvert fall myye bedre enn den store sjokoladen som ligger i kjøkkenskuffen ;))
Det blir HOT suppe med kylling :D
Lavkarbopizza og den ble veldig god. Nå håper jeg bare at også junior liker den :)
Kyllinglår og brokkolimos.:)
Elgburger i salatblad med løk, tomat, ost....
I dag hadde vi kokt torsk til middag :) kjempegodt :)
synsegulla
12-05-13, 09:17
Rester fra den svære kalkunen jeg stekte i går, med waldorfsalat og nydelig saus og asparges til. Mmmmm!
I dag skal jeg lage en form for gratinerte pesto-aubergineruller.
http://mariesmatmisjon.blogspot.no/2011/08/aubergineruller-med-kjttdeig-og-pesto.html :sikle:
I dag skal jeg lage en form for gratinerte pesto-aubergineruller.
http://mariesmatmisjon.blogspot.no/2011/08/aubergineruller-med-kjttdeig-og-pesto.html :sikle:
Spennende smgj :confused::D
Her blir det laks med brokkoli og blomkål ;)
Chiligryte! Yummy in my tummy.
Tunfiiiiiisk og flaskegresskar og brokkoliris!! Ja, også godt stekt løk og hvitløk, for det hører bare med. :p
Hmm.. i går bakte jeg sånn tradisjonelle pizzaer og spiste minimalt, men kjenner at jeg har lyst på litt god lavkarbomat i morgen. Kanskje litt salmalaks, først som sashimi, og så steke restene i en wok i overimorgen :)
i dag hadde jeg kremet kyllingsuppe. Jeg er fryktelig matlei for tiden så jeg må virkelig være kreativ for å finne noe jeg har lyst på :eek:
Elgburger med tomat, løk, dressing og paprika i salatblad.
Kyllingfillet med krydder, kål, løk, oliven og feta.
Gryte med nykål og kylling :D
Kokte egg med kaviar. Vært på kurs hele dagen, ikke snakk om jeg skal lage mat nå.
Omelett med ost og skinke. Og litt tomater :)
Indisk kylling med grønnsaker ;)
Kylling fra varmdisken på Meny. Veldig enkelt når vi kommer fram på hytta :)
TrillTrall
15-05-13, 17:41
I dag ble det litt salatkylling, løk, småtomater, kikerter og fetaost som jeg stekte i stekepanna en liten stund, i mellomtiden skar jeg opp 1/2 avokado, litt paprika og agurk og et par never isbergmix og la i en skål, tømte stekepannas innhold over og mumset ivei. Nam! :)
Blir nok kjøtt i dag også. Kjøtthungrig om dagen.. Og sikkert noe grønnsaker. Er veeeeeeeeeeeeldig syk.
Svinestrimler med peppersaus. Og kål og løk. :p
Sukk. Jeg vil ha kål.
Får klare meg med sellerirot.
synsegulla
15-05-13, 20:22
Kokkeklar fiskesuppe. Var i så dårlig forfatning at det ble ferdigmat i dag.
Tomatsuppe! (Usikker på om boksen makrell i tomat jeg spiste regnes som lunsj eller middag)
Og her blir det tomatsuppe i dag. :)
Tror det blir en slags fiskegrateng i dag.:)
hjemmelaget karbonader,brokkoli,blomkål ;)
Nydelig hjemmelaget tomatsuppe :D
Både 17. mai og i går ble det indisk kyllinggryte her. I dag tacomarinert kyllingfiillet. :D
Griller hamburgere, salat, coleslaw, sopp og løk.
Kylling, pesto, soltørka tomat, tomat, asparges, rødløk.
I går: grilla torsk med alt jeg fant av grønnsakstilbehør som kunne grilles :)
Kyllingfile med kålrabistappe :D
Svineburger med ingefær, chili og hvitløk, pluss stekte wokgrønnsaker.
Wok med svinekotelettstrimler, sjampinjong, paprika, løk, hvitløk, brokkoli og den alltid like uslåelige hvitløk-ingefær-soyasaus-sesamolje-kombinasjonen. :3
Kyllingfilét med grønnsaksmos
Kalkunfilet i lange baner.
Det ble sushi, gitt. Ikke helt lavkarbo, men ikke det verste heller.
Kyllingfillet fyllt med pepperost. Kål og løk.
Svinemørbrad med fløte/peppersaus og litt surkål.
Nydelig gryte med savoykål og kjøtt :D
Kyllingfillet fyllt med pepperost. Kål og løk.
Og gårsdagens var så god, at det blir reprise i dag. :D
Curry'ed torskeloin og ekstra spicy gobi ka kheema (http://vegetableplatter.blogspot.no/2010/03/gobi-ka-kheema.html).
Stekt torskerogn, grønnsaksmos, tomat
Hadde ostepizza i går, og det var veeeldig godt så mulig det blir det igjen ;)
Grille noe fisk.... Det er så inn i gamperæva varmt (da er det virkelig varmt) her nå at mat frister lite. Bytter gjerne vær med dere sørpå noen dager..
Laks med pepperrotkrem og stekt nykål, sjalottløk og aspargesbønne
kyllingklubber og knutekål :)
Curry-torsk og brokkoli ka kheema.
Kyllingsuppe. Både til middag og lunsj.
Er helt sylta her, og det påstås jo at kyllingsuppe er bra for denslags...
Kyllingsuppe. Både til middag og lunsj.
Er helt sylta her, og det påstås jo at kyllingsuppe er bra for denslags...
Du liker jo ikke suppe? :confused:
Du liker jo ikke suppe? :confused:
Jeg holder på å lære meg. :p Så langt er kyllingsuppe, tomatsuppe, linsesuppe og blomkålsuppe akseptabelt... men de må helst være litt tykke da.
Tykke/grøtete supper er digg. Mvh suppeslurpehater :p
Gikk på lavkarbo et drøyt år i 2011, men greide ikke mer på grunn av en enkel ting.. Chips!! Som i pommes frites. Jeg sliter veldig med suget etter karbs, ikke nødvendigvis brød og godteri, men potet, ris, pasta og enkelte godterier. Jeg har slitt med mat i mange år og gått til behandling pga dette. Kroppen min fungerte fantastisk på lavkarbo.. Så jeg har nå bestemt meg for å legge om permanent. Vektmessig ligger jeg på 65-68 kg, vil helst ned til rundt 55kg med mine korte 163 cm. Så jeg blir aktiv her inne fremover :)
Middag i dag:
Kyllingfileter godt og spicy krydret, med lommer som fylles med div deilig ost. og bakes i osvnen.
Salat m/ oliven, avocado, agurk og crispblader og bittlitt løk
Hollandaisesaus laget på fløte
NAM!
Og med det samme, gårsdagens:
Torsk, løk, purre og miiinimalt med gulrot (mest til mannen) kokt opp i ovn på fløte og CF med hvit pepper. God med massse grønnsaker i :)
Er også storfan av å lage biffsnadder med en frisk salat til. Med svinekjøtt, masse sopp og litt løk, meierismør, fløte, CF og deilig krydder :)
:D
Rød curry kylling med salat og fetaost.
Er såååå lat etter jobb at det sjeldent blir middager verdt å nevne her inne. Men, i dag hadde jeg en merkelig grønnsaks-rot-i-hop med wokka grønnsaker, fetaost, diverse krydder. Så bare "slengte" jeg noen fiskekaker på toppen. Litt merkelig, men merkelig godt.
Hamburgere med potetsalat og ris (prøver og legge på meg litt:))
Hamburgere med potetsalat og ris (prøver og legge på meg litt:))
Wow Heldiggris :klem:
Kylling tandoori. :sikle:
Tykke/grøtete supper er digg. Mvh suppeslurpehater :p
Absolutt! :D
Ser for meg at det blir kyllingsuppe i dag også gitt. :eek:
Absolutt! :D
Ser for meg at det blir kyllingsuppe i dag også gitt. :eek:
Gi meg gjerne en oppskrift? :D
Gi meg gjerne en oppskrift? :D
Jeg har lagd denne suppa (http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/hot-kyllingsuppe) fra Tine, men med smååå justeringer (http://goodshiplollypoop.blogspot.co.uk/2013/05/chicken-soup.html) (Droppet eplet og tilsatte ingefær og hvitløk) :D
Jeg har lagd denne suppa (http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/hot-kyllingsuppe) fra Tine, men med smååå justeringer (http://goodshiplollypoop.blogspot.co.uk/2013/05/chicken-soup.html) (Droppet eplet og tilsatte ingefær og hvitløk) :D
tænkju!
---
i dag står köfte på menyen :D
Pepperbiff med fløtegratinert blomkål og brokkoli og stekt tomat
Finnbiff med løk, paprika, sommerkål, sopp, bacon etc. + blomkålmos. Ordentlig godt.
Kyllingfilet, blomkålmos og blandet salat :)
Sterk curry. Det eneste som klarer å renske nok opp til at jeg får pustet gjennom nesa en stund.
Spiste ute både i går og i dag.
I går:
Spekeskinke med coleslaw, oliven, feta, salat og tomat
Laget nattmiddag etter en tur ut for å forhindre kebabfristelsen:
Stekt kyllingfilet med saus laget av smør, fløte, chilli, egg og sitron helt over til en gryte, mmm :D
I dag:
Kyllingsalat med bacon, hjertesalat, parmesan og cæsardressing. Droppet krutonger og brød og de lovde meg at det ikke var sukker i dressingen :) Dog, pepsimax'en smakte mistenkelig likt vanlig pepsi..
Falafel!!!
Magen sier 'stønn...', hjertet sier 'MER!'
Et par biter gresskar-pannebrød med masse hjemmelaget kyllingpostei, litt røkt andebryst, og noen skjeer hasselnøttsmør, blåbær og kokos til dessert. Mm.
Nesten det jeg også :) Blir lasagne med squash som erstatning for pasta, kjøttdeig med hakkede tomater og cf, og cc og ost mellom lagene :) Serveres med en god salat
Sopp-ost-bacon-asparges-sjalottløk-tomat-agurk-grønneblader-salat. :cool:
Ovnsbakt torsk m/fryseboksens grønnsaker + litt frisk revet gulrot
På søndag blei det pølser på grill. I går man-tager-hva-man-haver; kyllingkjøttdeig, en boks hakka tomater, gulløk, hvitløk, chili, urter, et halvt glass marinert feta og masse pepper. Resultatet var fantastisk.
I dag blir det moussaka med sellerirot. :)
I dag ble det lammesliders med smørdampet spisskål. Hjelpe og trøste så godt det var!
Lungemos :eek: (har ikke spist det på 30 år, tror jeg), brokkoli og blomkål.
Laksesashimisalat... :D Manglet halvparten av det som skulle til i følge oppskrifta, men vi improviserte: laks, snøfrisk, avokado, oliven, rucola, mynte, luftløk, tomat, plomme, agurk og en "dressing" av soyasaus, lime og wasabi.
"Burger" av svenskhandlede løvbiff, med salat, tomat, agurk og løk som underlag, cheddar på løvbiffen og hjemmelagd burgerdressing med pickels (verdens beste) og en liten minedæsj med sukkerfri ketchup.
Smakte på en halv slush i varmen på kino i sta, angrer ;( Var ikke søtsugen en gang.. Ny dag i morgen! :D
Aubergine, kål, vårløk, karbonadedeig og sesamolje i en herlig symfoni.
Rot-i-hop: kylling, løk, bacon, paprika og litt wokgrønnsaker i en stor stekepanne.. m/masse krydder.
Skinkebiff med peppersaus. Og selvfølgelig kål og løk til. :)
Åååååh namnammenam.
Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.
Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør! :D
Åååååh namnammenam.
Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.
Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør! :D
Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli! :sikle:
(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)
Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli! :sikle:
(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)
Nekter ikke for å være en smule lavkarbosaurusinnspirert altså. :p
Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. :) To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?
Vært på standa i mange timer i dag, så der spiste vi osteruller med roastbeef og remulade med stekt løk:) I kveld har vi grilla hamburgere og chilipølser med coleslaw til:)
Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. :) To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?
Tyrkisk yoghurt og bacon inneholder en del fett :) Dessuten varierer det jo hvor mye kroppen har lyst på/trenger!
Er jo en del som mister matlysten i varmen også. Jeg spiser blant annet sjeldent middag når det er varmt ute..
Jeg får det sånn når det er varmt. Trenger knapt nok mat. Men når det kjølner igjen etter noen dager - da spiser jeg. :) Vi har jo brått noen prosen fett på kroppen å ta av ... så om man ikke er sulten en dag innimellom så gjør det stort sett ingenting så lenge man ellers er frisk.
Gryte med nykål og kylling :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.