View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Smørstekt laks, med blomkål og brokkolipurè med rosmarin. :sikle:
Boknafisk med brokkoli og rømmedressing:)
Den gode gamle gryta av kjøttdeig, hakket bokstomat, tomatpuré, løk, bokssjampinjong og seterrømme. Namnamnamnam.
Serverte den til 8 personer i går. Vellykket!
Taco! Bruker et salatblad istedenfor tacoskjell. :)
Grilla marinert hvalbiff med salat og fløtegratinerte poteter:)
det var laks og blomkålris,stekt løk,purre,paprika :D
det var laks og blomkålris,stekt løk,purre,paprika :D
Det hørtes godt ut *slafs*
Her hadde vi helgetilbudet på Kiwi
pepperbiff av svin sammen med masse gode norske grønnsaker, fløtesaus og ris til de som ville ha det.
Vi spiste også ukens Go helgprodukt i går. Svin pepperbiff, stekt sopp, søtpotet og kesam.
I dag blir det speltlompepizza.
Onsdag: Chiligryte med kål og løk til.
Torsdag: Grilla hviltløkpølser og asparges.
Fredag: Grilla ostepølser og asparges.
I dag blir det tomatsuppe.
Kyllingklubber med spinatstuing :)
Smørstekt klippfisk med salat og kokt brokkoli:)
Sellerifries, fløtegratinerte grønnsaker , smørstekt kjøtt og (fyfy) kjøttkakesaus, laget på fløte isteden for melk .
Gratinerte laks med limesaus, spinatsalat, og squashpasta. :sikle: :D
Biff og smørstekte sukkererter og aspargesbønner! Veldig enkelt, veldig godt.
Squash fylt med kyllingkjøttdeig-røre, gratinert med mozzarella og parmesan.
I går var det Moussaka :)
I dag Kyllinglår med erter ;)
Igår var det biff
Idag blir det baconsurret torsk
I går hadde vi chiligryte med kål og løk til.
I dag blir det hot kyllinggryte med kål og løk. :D
Middag nummer en var blomkålsuppe med bacon. Middag to blir mandelmelspanert torsk med søtpotetpuré.:)
sesamfrøpanert stekt laks med babymais, rømme, tomat og agurk :)
Kyllinglasagne. :D Med kål og løk seff.
Marinert hvalbiff med løk og blomkålmos:)
Baconkjøttpudding med tilhørende stekt sopp og løk (og baconbitene som ble til overs), tomater og agurk! JEG GLEDER MEEEEEG :sikle:
TrillTrall
06-08-13, 19:41
I dag ville vi ha noe lett så jeg tok en hjertesalat og delte omtrent likt på to fat, så paprika, agurk og en avokado. Freste 1/2 løk, 8 cherrytomater og et par never kikerter i en klatt smør, delte broderlig mellom oss rett på tallerkenen. Stekte 2 gigant-dobbeltplommeegg til hver og så var middagen ferdig. Lettvint, sunt og veldig godt! :)
Biffsalat med avokado, rømmedressing og foccacia. :sikle: :D
kyllingfile og blomkålmos,purre,paprika,løk :)
I dag skal sommerkoteletter, bratwurst og asparges på grillen. :)
Gazpacho med middelhavskjeks.
I dag ble det litt Fedon- hvite bønner :)
Grønnsaker i en blanding av kyllingbuljong og fløte i langpanna og parmesan-kyllinglår grillet på risten over slik at kyllingkrafta havna i sausen.
Jeg elsker god mat men er av og til ganske lat, så jeg elsker slike middager som lager seg selv i stekeovnen mens jeg koser meg med f.eks. håndarbeid:D
Skinkebiff med peppersaus. Kål og løk.
Pannert kyllingfile med spinat ;)
Limegratinert laks med squashpasta. :sikle:
Grilla kylling med resten av gårsdagens peppersaus. Kål og løk... :)
I dag er det taco-fredag! Yeah!
Her blir det restaurant-thai-før-kino-fredag. Igjen. :p Noe kyllingcurry med masse grønnsaker og kokosmelk og sånt, mm.
Kylling, parmesan og tomater ... høres veldig godt ut. Tror jeg skal ovnsbake, jeg.
Squashpasta med kjøttsaus :)
Kyllingfilet med blomkålmos, soppstuing og salat. Jordbær med fløte til dessert.
Her blir det grilling hos Svigers! Foccacia står i ovnen, og hva som havner på grillen vites enda ikke.
Kyllingfile med erter,løk,gulrot ;)
I dag blir det Osso Buco med voksenku i stedet for kalv, siden de var tomme for kalv på Meny!
Marinert hvakjøtt på grillen, med fløtegratinerte poteter og salat med rømmedressing til:D
I dag ble det grillet nakkekotelett med blomkålmos, og uhorvelige mengder salat, med feta, mariert hvitløk og rømmedressing. :nam:
Grilla kylling med gresk salat ;)
I dag blir det marinert laks med brokkoli og blomkål :)
Appelsinpiken
14-08-13, 13:31
I dag blir det løvbiff med bearnaise, stekt tomat med hvitløkssmør og salat :)
I dag blir det blomkålsuppe med pølsebiter( rester fra i sommer, stivelsesfrie pølser fra Sverige). Det er høst i lufta, så da er det suppetid for meg.
Laksesashimi med rå gulrøtter, hakket ingefær og en dressing av pepperot og soyasaus. Lettvindt.
Hvitløksmarinert svineplomme med blomkålmos
Lofoten fiskekaker med torsk og kveite, bacon og brokkoli til:)
I dag ble det kokkeklar fiskesuppe fra frysedisken. Jeg pimpet den litt med creme fraiche, fiskefond, salt/pepper/hvitløkskrydder, blomkål, brokkoli og krepsehaler. Nam nam!
Skulle egentlig ha fiskegrateng, men sambo er i dårlig form og da orket jeg ikke lage.
Da ble det tre ziggylapper med pølse og hjemmelaget dressing. :)
I dag ble det fisk på meg! Torsk, MASSE spinat, løk, tomat, chevre, bacon, hvitløkssmør, salt, pepper og chili i folie på 200 grader i 20 minutter. SÅ godt! :p:p
Idag blir det middag på jobb i hu og hast, og da er det strimlet svinekjøtt med grønnsaker og salsa til.
Appelsinpiken
15-08-13, 09:13
Hjemmelagde tyrkiske kjøttboller, hjemmelaget tzatziki og salat.
Blir forøvrig det samme til lunsj :D.
Krysser fingrene for at mine kollegaer klarer å overvære at jeg lukter hvitløk etterpå...
Laks med blomkålstappe og aspargesbønner!
Atkinspasta carbonara. :)
Idag ble det endelig fiskegrateng! :D
Skulle egentlig ha blomkålsuppe.. Med brukte samme mengde vann som jeg bruker til to blomkålhoder, som jeg bruker til ett.. Så smakte bare vann.
Da ble det tilbehøret som var bacon filet, sopp, vårløk og soltørket tomat med fullkornspasta.
Biff (som jeg så var rødvinsmarinert etter at jeg hadde kjøpt den), stekt champignon, gresk salat, blomkålmos og bearnaise. VELDIG godt!
synsegulla
16-08-13, 12:43
Imses enchiladas skal vi prøve oss på i kveld. Gleder meg ;)
Appelsinpiken
16-08-13, 12:46
I dag blir det indisk på restaurant. Krysser fingrene for at jeg klarer å holde meg unna både ris og naan... :)
I dag med blir det taco! Skal prøve å lage lavkarbotortilla, så det blir spennende:)
Moussaka med sellerirot og kål og løk til. :)
I går nøt jeg et helt nett med blåskjell, med chili, hvitløk, sjalottløk og fløte. Himmelsk!
I dag blir det kylling og blomkålmos med salat og sopp.
I går nøt jeg et helt nett med blåskjell, med chili, hvitløk, sjalottløk og fløte. Himmelsk!
I dag blir det kylling og blomkålmos med salat og sopp.
Blåskjell:sikle:
Idag blir det pizza med laks.
I dag er det blitt ytrefile med wokgrønnsaker :)
Sommerkoteletter med hjemmelaga potetsalat og ris:)
Kyllingwok, vi må få opp grønnsaksnivået!
I dag blir det klippfisk med smelta smør, potetsalat og brokkoli:hungry:
Fiskesuppe av kokosmelk. (Som jeg vet langaard er så fan av.:p)
Fiskesuppe av kokosmelk. (Som jeg vet langaard er så fan av.:p)
:eek::eek::eek:
Nesten klassisk mozarellasalat:
Bøffelmozarella
Hjemmeavlet tomat
Serranoskinke
Grovkvernet pepper
E.V.O.
Basillikumen glimret med sitt fravær, men jeg ble både mett og fornøyd.
Brokkoli/blomkålsuppe med laks.
I går ble det lavkarbofisert brennende kjærlighet. Blomkålmos med stekt sopp og bacon. Og rester til lunch i dag. :D
I går moussaka med sellerirot og i dag skal vi ha grilla kylling. Kål og løk til begge deler. :)
Jeg hadde ment å lage mandelpanert sei, men det jeg trodde var seifilet, var faktisk seibiff. Aner ikke hvor lenge den pakka har ligget der,lenge siden vi har spist noe slik.. Men jeg fant kyllingfilet i stedet. Så da blir det woket kylling og blomkålris med purre og paprika og chili. Mulig jeg lager noe saus til kyllingen, ellers er smør godt det og.
En pakke karbonadedeig og en pose brokkoli ble middagen min i dag:)
Igår ble det squashpasta med kjøttsaus, idag ble det stekt torsk, imorgen blir det hjemmelaget blomkålsuppe med bacon! :)
Her blir det helstekt lammelår, dampa grønnsaker, fløtesaus og nypoteter til de som vil ha det.
Til dessert blir det nyplukka jordbær fra egen hage servert med fløte, enkelt og veldig godt.
Blomkålsuppe med pepperost og masse vårløk. :)
Grillet hamburger og grønnsaker på spyd.
Skinkestek med brokkoli og soppstuing
Stekt torsk med ei salig blanding av grønnsaker, hvitløk, chili, fiskesaus og ananas. :sikle:
TrillTrall
25-08-13, 20:11
Laks, reker, løk, kikerter og erter + en sausv soyasaus, østerssaus, sitronsaft og chili.
Svinemørbrad, tomater og paprika..
Tacokjøttdeig og guacamole.
Siden vi noen ganger har litt probs med å finne nye retter/ spennende retter/ raske retter/ enkle retter/ rimelige retter/ flotte retter/ restemat-retter så starter jeg en tråd hvor vi kan fortelle hverandre hva vi skal ha til middag!
Så selv om du en dag synes du er kjedelig i matveien, så sleng inn likevel, for kanskje andre får en kjempegod ide!
Siden det er langt over (normal...) middagstid for de fleste, så begynner jeg tråden med å si hva jeg HADDE til middag :o
Idag, mandag:
* Hamburger (uten brød!) med smeltet ost, stekt løk, friske grønnsaker, en dæsj tacosaus og noen råstekte tomatskiver med basilikumdryss
* Dessert: Lavkalori/lavfett vaniljeyoghurt med div nøtter på toppen
Håper noen henger seg på fra i morgen! :)
Høres deilig ut :)
I dag hadde jeg tomatgryte:)
Steker opp kjøttdeig...
Heller over grovhakkede tomater, løk, paprika og det man ellers måtte ønske...
Har i litt fløte under koketida...litt limesaft.og krydder etter smak....Jeg ELSKER hvitløk, så det har jeg masse av.....
Serveres med revet parmesan og en rømmeklatt;)...mmmm
Resten av lørdagens kyllinglasagne. :)
Kyllingfillet marinert i tomat, hvitløk og urter. Kål,løk, oliven og marinert feta.
Ovnsbakt torsk med potet/blomkålmos og brokkoli, med smelta rørossmør:)
Hot kyllinggryte, kål og løk.
En digg salat beståene av crispisalat, vårløk, tomat, cantaloupemelon, rød paprika.. ooog stekt sjampinjong, gul løk, hvitløk og tre skiver torskerogn. Stekte de sistnevnte i smør og olivenolje med ingefær, hvitløk, salt og pepper.
Mørbrad og søtpotetchips.
Mørbrad og søtpotetchips.
Hvordan lager du søtpoetchips? I kokende fett, panne eller steikovn? :)
Hvordan lager du søtpoetchips? I kokende fett, panne eller steikovn? :)
Jeg tar dem i stekeovnen bare. Uten fett. Blir vel mest fries. Lager dem ikke sprø.:)
Omelett med masse grønnsaker, ost og kjøttboller.
Jeg tar dem i stekeovnen bare. Uten fett. Blir vel mest fries. Lager dem ikke sprø.:)
Takk. :)
Tenkte lage ei form med torsk, tomat, løk, hvitløk og potet.:)
Paprika fyllt med karbonadedeig, tomat. C.F, hvitløk, vårløk og chili. Kål og løk ved siden av.
Speltlompepizza, hipphurrei!
11699
Laks med hjemmelaget marinade med blomkål ;)
Suppe av diverse rester, med sopp, purre, blomkål, lammekraft, kyllingkraft, kyllinglår og svinekjøtt. Overraskende nok ble det kjempegodt!
Tomatsuppe på egne tomater og paprika a la Jamie Oliver.
Hyse med paprikasaus. Og potet.:)
Kyllinklubber med spinatstuing :D
Steinbitfilet med brokkoli- og purremos og ovnsbakte grønnsaker.
I går kyllingwiener og sellerirotfries.
I dag Gerds løvstek med pepprsaus og kål og løk til. :)
Ikke noe i dag, men planlegger snarg ei diger, deilig fårikålgryte, slafs
Tomatsuppe og hvitløksbaguett. :p
I dag skal vi ha mandelpanert sei og brokkoli. Tenker det blir eggesmør også.
Stangekyllinglår, kokoschutney og smørstekt-karamelliserte gulrotskiver med spisskumminfrø og kanel! :sikle:
Kjøtteigsuppe med en klatt rømme. Gubben får et par egg i tillegg, for han syns suppa er for enkel. Greit nok, for da får han de ekstra proteinene han trenger, for ha er jo større og sterkere enn meg :-P
Gratinert klippfisk med bacon og blomkålmos.
Det blir Indisk kylling :D noe beste jeg vet om :);)
Det blir Indisk kylling :D noe beste jeg vet om :);)
Ja, det er godt, det! :sikle:
Her blir det resten av tacogratengen fra i går.
Det blir rester av Indisk kylling i dag ;)
Tacograteng. :)
Er den oppskrift fra forumet Bønna, eller din??Har aldri lagd,men har lyst :D
Er den oppskrift fra forumet Bønna, eller din??Har aldri lagd,men har lyst :D
Den er miiiin. :D
Den er miiiin. :D
Wooow,tenkte meg det ;) Er det mulig å få den eller :o
Kakaoblomkål(!) og en skrot-eggerøre av 2 egg med ristede sennepsfrø, en strimlet gulrot, en grønn chili, gurkemeie, kanel, og... litt mer chili. Stekt i massevis av andefett!
Wooow,tenkte meg det ;) Er det mulig å få den eller :o
Jeg skal legge den ut under oppskrifter i løpet av den nærmeste fremtid. :)
Her blir det hot kyllinggryte igjen. -Fått litt dilla. :p
Tusen takk Bønna :):)
Onsdag: laks med blomkål og brokkoligrateng,
Torsdag: blomkålsuppe med kjøttboller
Fredag: Taco
Kylling med spinatstuing ;)
Rester fra i går; hot kyllinggryte. :)
I dag har jeg spist biff med ovnsbakt okra og avokadopesto :D :sikle:
Den smakte Nydelig :):D Tusen takk Bønna,skal lages oftere ;):)
skal prøve meg på en viltgryte med reinskav og finnbiffkjøtt av elg og hjort. kan bli spennende
Den smakte Nydelig :):D Tusen takk Bønna,skal lages oftere ;):)
Så bra at den fallt i smak. :)
Her ble det svinekoteletter med pepprsaus. Og kål og løk. :p
Kyllingklubber med blomkålris,løk,purre,paprika :D
Her i huset er det ikke noe særlig matstell for tida, sitter med en svær gips på høyrehanda:mad:
Her i huset er det ikke noe særlig matstell for tida, sitter med en svær gips på høyrehanda:mad:
Kjedelig, langaard! Men åtte uker går fort, da. :) (Det var i hvert fall det noen sa til meg da jeg brakk ankelen. :cool:)
Etter to dager med chiligryte blir det i dag kyllingfillet med hvitløk og urter, kål, løk, feta og oliven. :D
Kjedelig, langaard! Men åtte uker går fort, da. :) (Det var i hvert fall det noen sa til meg da jeg brakk ankelen. :cool:)
Etter to dager med chiligryte blir det i dag kyllingfillet med hvitløk og urter, kål, løk, feta og oliven. :D
8 Uker er leeeeeeenge :hylgrine:
:suss:
:suss:
Takk, snille Bønna :suss:
Kålgryte med kylling :)
Send meg litt, snille du:)
Stekt okselever med løk og fløtesaus, kålstuing og rørt tyttebær. Du veit du har jernmangel når du fyser på stekt lever! :D men det var veldig godt!
Send meg litt, snille du:)
Ble sendt kjære deg ;) Ikke så lett for deg nå :(
Ovnsbakte grønnsaker og kylling :)
God bedring :klem:
Jeg var snill og laget komle til middag i dag. Mann og sønner koste seg med det, mens jeg hadde egg og bacon.
Kyllingvinger som nattmat.
Her står det ei stor fårikålgryte og småputrer på komfyren. Regner med at det kommer noen og hjelper oss å spise den opp senere i dag :)
I går blei det chiligryte med fløtegratinert sellerirot.
I dag skal vi prøve pizza men Imses mandelmelbunn. :)
Lammeskank med tilbehør (bare at jeg ikke vet hva tilbehøret skal være enda, men noe grønnsaker skal vi fikse til)
Her står det ei stor fårikålgryte og småputrer på komfyren. Regner med at det kommer noen og hjelper oss å spise den opp senere i dag :)
Mmmmm.. Fikk besøk av stesønn og barnebarn, dypt innhugg i gryta :) og den var kjempegod. Gleder meg til oppvarmede rester i morgen (egentlig altfor mye pepper, men...)
Rogan josh og smørstekte gulrøtter :)
Blomkålsuppe med pepperost.
Kylling med ertergryte :)
Blomkålsuppe med pepperost.
Åhhhhh :-) høres deilig ut. Var det godt?
Åhhhhh :-) høres deilig ut. Var det godt?
Kjempegodt!!!! Det smaker ikke blomkål i det hele tatt. Men jeg er jo glad i blomkål, så hadde ikke vært n oen hindring uansett. :p
Men jeg må bare få si at det var imse som fikk opp øya mine til dette med ost i blomkålsuppa, altså. :)
Kjempegodt!!!! Det smaker ikke blomkål i det hele tatt. Men jeg er jo glad i blomkål, så hadde ikke vært n oen hindring uansett. :p
Men jeg må bare få si at det var imse som fikk opp øya mine til dette med ost i blomkålsuppa, altså. :)
mmmmm :)
2 kalde egg på sykehuset:(
:helsesjek
Håper det går bra med deg... Og be om kaviar og smør til eggene...
Håper at det går bedre med deg snille langaard :):)
I går kyllingfilet stekt i ovn med hvitløk og koriander. Kål, løk, feta og oliven til.
I dag blir det moussaka med sellerirot. (Og selvfølgelig kål og løk til.)
Kjøttkaker med kålstuing og rørte tyttebær (tyttebærne søtet med sukrinmelis og steviadråper)
Her blir det irsk stuing i dag
Resten av moussakaen fra i går.
Kyllingfile og spinatstuing ;)
I går hadde vi pizza med bunn av mandelmel. Fyll: Tomat, zambal oelek, hvitløk, løk og pepperbiff. oregano + masse ost. :D
I dag skal vi ha tacograteng. :)
Skal prøve meg på osso bucco/oso buco/osso buco/oso bucco i dag!:) Blir nok potetmos ved siden av.
Med lammebog forresten..
Ruskevær i dag, så da passer det bra med en godt krydderet kyllingsuppe. :ja:
Hått thaicurry med biff, aspargesbønner, koriander, lime-blader, thai-basilikum, grønn thai-chili, hvitløk, ingefær og en skvett kokosmelk. Mmm.
Lammesteik med masse hvitløk, grønnsaker og kantareller! Står i ovnen nå :)
Resten av lørdagens tacograteng. :)
Avkokt laks med sursøt rosa rømme :p og agurksalat. :sikle:
Bønnas tacograteng :D Tusen takk Bønna :):)
Bønnas tacograteng :D Tusen takk Bønna :):)
Så koselig at den faller i smak. :)
Her blir det kyllingfillet med hvitløk og koriander, servert med grønne oliven, feta, kål og løk.
I dag ble det fiskegrateng med smør og revet hvitkål til. Kjempegodt!
Laget rett og slett omeletter til gjengen i dag. Lov og være lat av og til:D
Laget rett og slett omeletter til gjengen i dag. Lov og være lat av og til:D
Om NOEN har lov til å være lat, så er det vel deg. :eek: Håper du blir frisk snart. :suss:
I dag ble det nakkekoteletter, stekte grønnsaker og estragonsaus :sikle:
Kylling med spinatstuing :D
Ovnsbakt laks med grønnsaker :)
Biff, ymse stekte grønnsaker og lavkarbo teriyakisaus! :sikle:
Den wok'en forsvant, gitt... så det ble knekkebrød med masse rekesalat (med ekstra reker) og noen skiver fårepølse...
Den wok'en forsvant, gitt... så det ble knekkebrød med masse rekesalat (med ekstra reker) og noen skiver fårepølse...
hvordan forsvinner en wok? :confused:
- jeg har hatt en curry med reker til middag!
Jeg hadde karbonade, speilegg og grønt,
resten av gjengen hadde glutenfri pizza.
hvordan forsvinner en wok? :confused:
- jeg har hatt en curry med reker til middag!
Den forsvinner når tid og kokk forsvinner. (les: avtalt middag kl 19 skjedde ikke) Det blir nok en retry på lørdag i stedet.
I dag skal vi ha cottage pie. Gleder meg skikkelig!
Gerds løvstek, kål, løk og peppersaus. :)
Har lagd en lasagne med aubergine, potetskiver og cottage cheese imellom lagene.:)
Fiskegryte med kokosmelk og chili :)
Kjøttdeigwok:) (begrensa hva man klarer å lage med ei hand:()
Spekesild, løk, smør og litt rødbeter. :sikle:
Snuppa bestilte kjøttboller og spaghetti.:)
Har netopp spist masse fårikål etter en deilig fjelltur:)
I dag blir det pizza med lavkarbopizzabunn fra helsekosten, så det blir spennende å smake. :)
Atkinspasta carbonara. :)
Det blei å rote litt rundt i fryseren i dag. Fant pizza med mandelbunn, så da blei jeg veldig fornøyd. :ja:
Thaisuppe. God og sterk, med kokosmelk.
Hot karbonadedeiggryte :)
Vi hadde lettvint fiskeform/suppe:
tint torsk gurmet stykker fordelt i ildfast form, drysse over godt med nykvernet fempepper, tømme over fiskebuljong og fløte, dekke med ost, krydre med provencekrydder og dekke det hele med bacon.
Inn i stekeovnen på ca 200 grader.
Jeg bruker gratinerings og varmluftfunksjonen og da tar det ca 35 minutter til det er klart.
Serverte det med dampa grønnsaker (frosne) og ris til de som ville ha det.
Ingen dessert i dag, men jeg har laget Black Sunday til i morgen :D
Speltlompepizza med grilla kylling.:)
Kyllingfile med blomkålmos :D
biff stroganoff og dampa broccoli og gulrot.
Karbonadedeig og grønnsaker med masse HOT krydder og grønnsaker:)
Torsk med smør, rømme og grønnsaker! :D
Brokkolisuppe med grilla kylling.
Laks med brokkoli og blomkål :D
ovnsbakt torsk med rød pesto og blomkålmos.
Tester ut "Fisk i en fei"!:) Torsk med persille og sitron eller noe sånt.
fjellørret, rømmesaus, agurksalat og dampa grønnsaker.
Biff med ovnsbakte grønnsaker og fløtesaus :sikle: Nå ventes det bare på kjæresten som jobber overtid..
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.