View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Köfte med spinat og tomatsaus :heia:
Nakkekoteletter stekt i smør i langpannen med fem-pepper, ost, bacon og fløte servert sammen med dampa broccoli og gulrøtter og kokt ris til de som ville ha det var visst ikke og forakte for noen. Heller ikke hos en helt uventet høykarbogjest.
Lavkarbo er digg!
Fiskegryte med masse grønnsaker i (og en skvett fløte i sausen...), nam!
En slags enklere variant av boef bourguignon står og putrer. Gleder meg!
Tandoori kylling masala vurderes, men har ingen oppskrift, så del gjerne din favoritt. :D Google har aldri vært særlig hjelpsom når jeg leter etter curry'er.
Kokte ei svær ladning med kraft av oksebein, urter og grønnsaker i hele går, så i dag blir det kjøttsuppe :)
Resten av fredagens tacograteng med kål og løk til.
Ble indrefilet av svin med fløtesaus, blomkålmos og stekte grønnsaker.
Var kjempegodt :sikle:
Langstekt ribbe med bl.a libanesisk sjukrydder og en kålsalat! :sikle:
Krydderbiff, parmesangratinert sellerirot og tzatsiki.
Hvitløkmarinerte svinestrimler, kål og løk.
Skogens konge med brokkoli :p
Kyllingklubber med kålrabistappe ;)
Moussaka med sellerirot. Kål og løk ved siden av.
Diger salat med reker, tunfisk, egg og hjemmelaga cf dressing :)
Oksehalesuppe. Selv om den er litt vel feit, for mitt vedkommende. :o
Fårikål her - fant kjøtt på tilbud i dag
Moussaka med sellerirot. Kål og løk ved siden av.
Resten av denne herligheten i dag. :)
Tunfiskrisottoen (http://goodshiplollypoop.blogspot.co.uk/2013/11/tuna-risotto.html) min. Fatter ikke hva det er som gjør den så god, men den finner stadig veien til stekepanna. :D
Idag blir det kylling innsurret i bacon og kremost inni, salat og blomkålris :) Også bearnaisesaus!
I dag lagde jeg kyllingsuppe til hele familien. Brukte en hel grillet kylling, paprika, løk, purre, litt gulrot, cremefresh og Karri :)
Langstekt ribbe, surkål, gulrøtter, (poteter til de andre) og saus.
Langstekt ribbe, surkål, gulrøtter, (poteter til de andre) og saus.
Tyvstart:p
Jeg har spist god tacopai idag jeg.
Er litt på lavkarboklassikerene om dagen. Mimrer tilbake til tiden hvor ziggy sin tomatsuppe og oopsieruller var the shit. :p
I den ånden lager jeg blomkål og brokkoligrateng, med smørstekt rødløk og kremost i. Skal ha kylling og tzatziki til.
Hadde lyst til å prøve noe nytt i kveld, så etter en litn gjennomgang på oppskriftene her så blei det Ormhaug-gryta. :)
...jeg kan fortsatt ikke å lage tandoori masala. Men det var da et godt forsøk. :p
Tyvstart:p
Har hele familien her nå, men ikke med jul, så da jukser vi litt....:D
Har hele familien her nå, men ikke med jul, så da jukser vi litt....:D
:suss: JUKS IVEI:D
I dag er det blitt kjøttkaker i fløtesaus med kokte gulrøtter og kål :)
Angus-biff med ovnsbakte sopp med hvitløksmør og sikkert en deilig fløtesaus med litt pepper og rødvin i :D
Stekte svinestrimler med peppersaus. + kål og løk. :)
I dag hadde familien taco til middag, så da spiste jeg tacosalt istede. Fikk sikkert i meg litt sukker i form av tacokrydderet, men det var godt likevel. :)
Kyllingsuppa til Tine med karri og fløte :3 mmmm
Svinekam og rosenkålpuré.:)
Langtidsstekt ribbe med hjemmelaga rødkål, ertestuing og fløtesaus :)
Stekte en lakseburger med et tykt lag grønn pesto på den ene siden, ihjelstrødd med sitronpepper. Stekte sammen med masse grønnsaker: sjampinjong, spinat, sjalottløk, hvitløk, paprika, en liten pak choy, og knutekål som først var mikromyknet og ihjelhakket. Så tilsatte jeg litt sesamolje, soyasaus og en dært østerssaus. Gikk an det óg. :D
Litt kyllingsuppe og en liten karbonade.
Baconsurret kyllingfilet med blomkålris og brokkoli, brekkbønner ol (frossenblanding), ostesaus med løk til risen.
mmmmedisterkaker med surkål og ertestuing!
Tacograteng, kål og løk. :D
Baconpølse i papir på sykehuskiosken :p
Lutefisk, bacon og ertestuing.:)
Langstekt lammebog med grønnsaksmos
Noe midt i mellom kleppsuppe og bua loy? Søt kokossuppe med dumplings av sesammel. Neste gang tester jeg det med mandelmel. Fullt spiselig, men sesammelet er litt bittert.
Imses pizza :D
Knabba du middagen til Imse?:eek:
Koteletter av lam og blomkålris( elsker det) , fetaost og oliven+ tomat:)
Spagettigryte, uten spagetti ;)
Koteletter og blomkålris, mulig noe saus, eller bare smør til. Smør er veldig godt på koteletter.
Knabba du middagen til Imse?:eek:
Null fare i såfall, jeg spiste ikke middag:lol:
Laks, blomkål,brokkoli :p
Kalkunfilè med stekte grønnsaker og bearnaisesaus.
Vi har en kyllingsuppe i kjøleskapet som må spises opp, så da blir det det.
Jeg spår en reke-grønnsaks-grønn-curry-paste-kokosmelk-wok med blomkålris igjen. Bare med mer curry paste enn forrige gang... :3
Hot gryte med elgkjøttdeig :)
Holder på å lage en oppskrift jeg fant i "lavkarbo husmannskost", kalt kremet kylling. Så dette blir spennende. :)
Holder på å lage en oppskrift jeg fant i "lavkarbo husmannskost", kalt kremet kylling. Så dette blir spennende. :)
Å, det hørtes godt ut! :)
Lammestek med grønnsaksmos og rosenkål
Å, det hørtes godt ut! :)
Det var nydelig, og slo også an hos de ikke lavkarberene i huset. Serverte det med grønsaker, og ris til dem. :)
Det var nydelig, og slo også an hos de ikke lavkarberene i huset. Serverte det med grønsaker, og ris til dem. :)
Oppskrift? :snill:
I dag blir det kyllingfilet, feta, oliven, kål og løk. :)
Her blir det kyllingfileter innpakket i ost og bacon med kokte grønnsaker og ris til de som vil ha det.
Bønna200: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1468306#post1468306 :D
Bønna200: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1468306#post1468306 :D
Takker og bukker! :stortsmil
Kylling med spinatstuing :D
Kremet kyllingfilet. ;) Og kål og løk...
Gryte med kål og kylling ;)
Cheeseburgere salat og pommes frites:)
Siden det snart er jul så må jeg jo ha noe med garam masala i. :D http://www.godt.no/#!/oppskrift/563/kylling-tikka-masala
I dag blir det aubergine lasagne :D
Julekjeks!
Nellie da, kjeks er ikke middag:geip:
Julekjeks!
Ko deg da, det fortjener du :):)
Nellie da, kjeks er ikke middag:geip:
Samma det vel.:p
Blomkålsuppe med bacon.
Det er og har alltid vært en av favorittrettene mine.
Her skal vi ha nakkekoteletter dekket med ost og innpakket i bacon, stekt i langpanna med fløte i formen.
Dampa grønnsaker til og ris til de som vil ha det.
Lagde Bounty-kake i formiddag og hadde planlagt det som dessert, men kaka er nesten helt borte allerede, så dessert blir det ikke. :rolleyes:
Samma det vel.:p
Kjeks er kjeks :p
Siden det snart er jul så må jeg jo ha noe med garam masala i. :D http://www.godt.no/#!/oppskrift/563/kylling-tikka-masala
Må bare si at dét var en beste tikka masalaen jeg har lagd til nå. Skulle ha "miracle rice" til da, men så snart jeg åpnet pakken kjente jeg at den bød meg imot. Å spise mirakelnudlene i går var helt greit (sånn bortsett fra at jeg oversaltet det ved et uhell). Litt merkelig men akseptabel konsistents. Men har i natt og i dag hadd guffen følelse i magen. Kjente jeg savnet blomkålris til middagen i dag. Dét er saker det.
Kjøttdeig, kål, purre og sukkerfri sweetchili saus :)
Viiiiiltgryte :3 Med blomkålris, slik det skal være!
Samme her ;) hadde jeg i dag :D
Hjemmelaget hamburger og hamburgerbrød. :sikle:
Hadde mango og currykrydret hamburgerene. Dritdigg!
Kylling curry. Og kål og løk. :)
Laksefilet, og rømme. Gjorde det enkelt i dag :)
Rester av Indisk kylling :D
Kan de to kyllinglårene eg nettopp fortært i bilen gjelde som middag? Må innrømme at det var litt flaut da det kom noen folk forbi og eg satt med begge hendene om et kyllinglår. Følte meg som den huleboeren :p
Hatt en kalkunfilet i ovnen i hele dag. Serveres med rosenkålpuré, trur eg.
Kyllingfilet, kål, løk, oliven og feta.
Blomkålsuppe med masse fløte, bacon og kajannepepper. :sikle:
Juleskinke, fløtesaus, blomkålris og brokkoli.
røykt svineknoke og rotmos :)
Moussaka med sellerirot + kål og løk. :)
Deilig pai-Verdens beste :P :D
Idag ble det wok, miraclenoodles og rømme! :)
Moussaka med sellerirot + kål og løk. :)
Hvor lang tid tar det å lage den?
En boks tunfisk :p
Er dette det ene store måltidet du spiser om dagen?:p
Hvor lang tid tar det å lage den?
Moussakaen? Tja... Ca 20-30 minutter + 20 minutter i ovnen.
Er dette det ene store måltidet du spiser om dagen?:p
:lol: Noen ganger er det ålreit...:p
Herregud, at dette overhodet kan kalles mat:
- rørte sammen en boks tunfisk med peri-peri-saus og smådæsjer fløte og naturellyoghurt. Varmet litt i mikroen.
- Dampet blomkålris med gurkemeie, hvitløksalt, sesamolje, østerssaus i kyllingkraft i mikroen.
Spiste begge deler sammen. Er det overhodet lov? :p
Med ferdigmalt blomkål gikk det ille raskt da...
Kyllingkarbonader og surkål. Appelsinkake til dessert.
Reker, majones og sitron.
Kyllingklubber med erter,gulrot,løk ;)
Gjengen min får "rydde i kjøleskapet med både poteter og meierivarer"
Jeg tar blomkålsuppe med masse sprøstekt bacon :D
Det ble kyllinglår igjen... Det er det safeste, og enkleste jeg vet om :p
squash-pasta bolognese. Var ille hekta på det i vår, men er tydeligvis ikke så begeistret for det mer. Eller kanskje jeg skulle ha hatt i litt hvitløk. Mm... hvitløk. :3
Resten av gårsdagens moussaka, kål og løk.
Tenkte lage pizza med Easy living sin pizzabunn. Lurer på om den er OK.
Svinestrimler med peppersaus. Kål og løk. :)
Tenkte lage pizza med Easy living sin pizzabunn. Lurer på om den er OK.
Der er det bare til å overfylle, for det var tørre saker gett. Men god da.
Kjøttkaker og diverse grønnsaker ;)
Lammelårskiver med brokkoli/blomkål.bl og rømmesaus :)
Torsk med persillesmør og brokkoli.
Chilli con carne! Mmm Med både kjøttdeig, bønner, sopp, kanel og kakaopulver!
Små kjøttboller med erter :p
Eggerøre og påleggslaks med grov sennep.
Basturøkte lammepølser :)
Jeg la entrecote skiver i cocosasmurd langpanne, hadde oppi masse champingong i båter. Drysset over et raust lag med rosèpepper + litt salt, havremelk, hjemmelaget kraft (fryser kraft ned i isbiteformer og brukte fem isbiter i dag) og en skvett rødvin, og lot stekeovnen ta seg av matlagingen.
Kjøpte cocosa chili i byen i går og brukte litt av det til og lage blomkålris med pinjekjerner, men huttetu så sterk den cocosa chilien var :eek:
Kokte poteter, gulrøtter og kålrot til de andre.
Første gangen jeg testet havremelken, og den var slett ikke et dumt alternativ nå nå meierivarene er forbudt.
Skal ut og spise med mamma, pappa, kjæreste og lillemor, for å feire bursdagen til mannfolka.
Blir vel enten en salat eller noe julemat, hvis jeg får modifisert litt.:)
Skal ut og spise med mamma, pappa, kjæreste og lillemor, for å feire bursdagen til mannfolka.
Blir vel enten en salat eller noe julemat, hvis jeg får modifisert litt.:)
Så koselig nellie,kos deg masse med dine kjæreste :):)
Her blir det Indisk kylling :D
I dag har jeg all intensjon om å leve på lussekatter(kokosmelsukkerfrivariant) og klementiner. Sånn går det når man er på reisefot. :p
Suppe :D
Her også, type hot og mektig :D
Sånn smått om senn blir det ribbe og surkål. Jeg skulle ha ribbe til middag i dag også ble ikke dagen som tenkt, men nå er ribba snart ferdig. Så mannen og jeg tar sen middag. Det lukter helt himmelsk jul her nå.
I morgen har jeg ikke helt bestemt meg, men jeg kommer til og lage søndagsmiddagen i morgen, og det blir
Rødvinsbraisert bibringe
http://www.alleoppskrifter.no/click/index/771007/?site=rausmat.com
Gleder meg allerede :D
Skinke, surkål, sennep og stekt sopp og løk.
Bondeomelett med elgkjøttdeig og div grønnsaker :)
Kyllinglasagne i dag også.
Ølkylling, wokblanding og saus lagd på fløte og kyllingsjy.
Julepølse og blomkål -og sellerirrotmos.
HOT suppe :D
Bacalaoen ble HOT! Jeg brukte ikke vanlig chili, men noe som ligner på en delvis krympet og tørket paprika. Så i morgen blir det HOT bacalo til lunsj.. :p
Ørret, blomkål og fetaost.
rester til de andre, entrecote til meg :D
Et særdeles merksnodig sammensurium av rester til familien:
Stekte lakseburgere i stekepanne
Og lagde en form bestående av stekt sopp og løk som så ble surret i bokstomat, seterrømme, 1 ts grønnsaksbuljong, toppet med kokt brokkli og et lokk av blomkål+jordskokkmos og jarlsberg oppå der igjen. Ikke dumt, ikke dumt.
2 svære, feite kyllinglår.
Chamomilla
18-12-13, 22:03
kyllingnuggets (dyppet i egg og dynket i mandelmel (skoldede mandler, ikke fettredusert), ruccola, tomat, olje/eddik.
kyllingfilet i skiver, bacon og provencekrydder i havrefløte. Servert sammen med dampa blomkål, asparges og gulrot + ris til de som ville ha det.
Kalkunen som har lagt seg flat (http://www.dagbladet.no/2012/12/21/magasinet/andreas_viestad/det_beste_jeg_vet/oppskrift/julemat/24943257/)
I går hadde vi pizza med mandelbunn, fyll av tomat, hvitløk, pepperbiff ost og løk. Toppa med nykverna poepper og masse oregano. :)
I dag skal jeg ha kyllingfilet med carbonarasaus, gubben får ordentelig pasta carbonara.
Kyllingklubber med blomkål,løk,paprika,purre :D
I dag ble det fiskesuppe med kraft av surret hvitløk, purre, paprika, squash og soltørket tomat. Salt, pepper,chilipasta og karri, dampet torsk, kokt opp med kokosmelk. Ble igrunn bedre enn jeg hadde trodd :)
Mann og barn fikk poteter til;)
Kaffe til dessert
Damper pinnekjøtt. Skulle vært i øl, men er visst i clausthaler.:o Jaja!:)
Chicken tikka masala, kål og løk. :)
Kyllingfile med løk,paprika, gulrot ,erter ;)
Skal til mamma og spise fisk.
Grønne bønner og små kjøttboller :p
"Lutfesk" med erterstuing, bacon, sennep og en liiten "pilpotedes". :ja: :sikle:
Vel i dag er det lutefisk hos svigers! Aldri smakt før og om det ikke faller i smak, blir det tilbehør:)
Mørbrad med stekt brokkoli og sjampinjongstuing. Lagde til en kollega også og det ble mer enn godkjent. ;)
Hjemmelaga lutefisk hos svigers :D
Ribbe, pølse, medisterkaker, pinnekjøtt, svisker, epleringer, rødkål, kokte gulrøtter, rotmos, potet, ribbefett, pinnekjøttsø og brunsaus (som jeg forøvrig laget i natt). Til dessert blir det mandekjernepudding, issorbet og multer med vaniljekesam. Mange ulike munner og vaner som skal tilfredsstilles. :p
Far er fra Rogaland og Mor er fra Aust-Agder. Far SKAL ha pinnekjøtt og Mor SKAL ha ribbe. Så det har alltid vært begge deler her. Med alt av tilbehør til begge. Og nå er familien "splittet" , så hun kan ikke slutte med det. :geip: Hadde hun kuttet ut en av delene hadde det blitt ramaskrik.
Ribbe, pølse, medisterkaker, pinnekjøtt, svisker, epleringer, rødkål, kokte gulrøtter, rotmos, potet, ribbefett, pinnekjøttsø og brunsaus (som jeg forøvrig laget i natt). Til dessert blir det mandekjernepudding, issorbet og multer med vaniljekesam. Mange ulike munner og vaner som skal tilfredsstilles. :p
Blei mett av å lese, jeg:p
Ribbe, julepølse, medisterkaker, rødkål og mammas brune saus. :)
normalt har vi ribbe med kaker, pølser og alt det derre. men mamma jobber i ferskvaredisken og er drit lei ribbe.. så i år blir det kalkunfilet. men jeg tar med meg en ring julepølse som går ut på dato idag. så litt vanlig jul blir det
Pinnekjøtt og svineribbe med alt tilbehør:)
Ørretfilet, blomkål,brokkoli :D
Ingenting, følte seg syk :hylgrine:
Lammelår! Med mynte, lime, chili og ingefær. Og grillet spisskål. :)
TrillTrall
29-12-13, 12:18
Ribbe. :) Med poteter, gulrot, surkål og Lille Gubbens fantastiske saus laget på ribbe-sjyet. Mmmm... :sikle:
Gryte med bønner og kjøtt ;)
Fiskeboller i hvit saus med blomkålbuketter, små terninger av sellerirot, litt skivet gulrot og en neve erter i sausen (jeg er ikke så streng på karbene akkurat nå)
Lammeskive med rødvinsaus og stekt babygulrøtter
3 egg, syk :nedfor:
:( Uff kjære langaard, god bedring :hearts::suss:
Det blir kalkun, brokkoli, stekt spekeskinkesurret mozzarella og spinatsaus. Mmm!
Pizza med pulled chicken-fyll.:)
Restene av fiskeboller fra i går
Lykkejenta85
30-12-13, 21:38
Her ble det:
stekt kyllingfilet i biter stekt i cocosa, med litt santa maria chicken tikka saus, kokosmelk og en fløteskvett. tilbehør: noen osteterninger, 1 tomat i biter, litt grønn paprika og noen biter ananas (pga høykarbo-rydding av skuffer og skap). en dæsj seterrømme på toppen, nammenamm! :)
for de som liker salat så burde det være greit tilbehør.
Kalkun, bærdolfsalat ( http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=1873 ), saus, rosenkål, blomkål og poteter de de som vil ha det :)
Pinnekjøtt hos svigers, de har brullupsdag i dag :)
Ceviche på kamskjell og oksefilet provencale.
Jeg hadde kalkun med stekt brokkoli og spinatsaus på jobb. Fikk smisket meg til å jobbe til kl 19 i stedet for å jobbe til 23, så jeg drar snart til venninne for å feire. Vet ikke hva menyen er der.
Løksuppe med chili og hvitløkbrød til. :)
Kalkisen ble nyyydelig! Stekt på ca 80 grader til kjernetempen var 65 grader
. Det tok ca 6 timer. Da den kom på 65 grader økte jeg ovnen til 225 grader. Kalkisen fikk ny temp på 68 grader så da tok jeg ut kalkisen og puttet inn fløtepotetene. Kalkisen "hvilte" mens potetene gjorde seg ferdig. Saftig og godt!!
Stange kyllingfilét med fløtesaus, grønnsaksmos og rørte tyttebær
Multekrem til dessert
Moussaka med sellerirot + kål og løk.
Okstestek, waldorfsalat og fløtegratinerte poteter.:) Nyttårsmiddag, siden jeg jobbet i går kveld.
I dag hadde vi juleskinke, surkål og fløtesaus. Yummi!
Svinefilet med rødløkskompott og spinat.
Lagde bare noe enkelt, eggerøre med juleskinke og litt knekkebrød til
lille_trille
03-01-14, 10:19
Gratinerte grønnsaker med masse karbonadedeig.
Har lyst på pizza, sånn at jeg kan få testet det nye pizzahjulet mitt!
Atkinspasta carbonara. :sikle:
Andebryst med appelsinsaus, gulrotpure og smørstekt brokkoli.
Stekt laks og fløtestuet spinat.
Små kjøttboller med blomkålmos :D
Idag hadde vi middags besøk og det stod finnbiff med potetmos og brokkoli på menyen. Jeg er ikke så flink til å følge lavkarbo lengre, så det ble potetmos på meg også.
Rester fra gårsdagen med vri, så da blir det lefsewrap med rakfisk, rå løk og hvitløksdressing.
Tilbehør: hjemmelaget flatbrød(som er veeldig godt) og kålrotstuing :D
Hotte kjøttboller med potetmos til de andre og rotmos til meg. Salat og en passende saus i tillegg.
Stekt laks med grønt til :)
Tørre koteletter :rolleyes:
Gryte med kål og kylling :p
Tomatsuppe med pølsebiter.
Indisk marinert biff med sautert spinat
Indisk kyllinggryte, kål og løk.
Laks med agurksalat, kokt brokkoli og rømme til:)
Siste kalkunrester med diverse grønnsaker.
Tunfisk med løk og majones.:)
Chilipølse fra slakteren og parmesangratinert blomkål
I går marinerte, krydret og stekte jeg billig svinekjøtt i tynne skiver. Spiste ikke opp... Så i dag smeltet jeg litt hjemmelaget hvitløkssmør i ei lita gryte, tilsatte skiver av sopp og biter av purre... Surret en stund med litt pepper. Hadde oppi et par never hjemmelaget lavkarbopasta fra fryseren, kjøttrester og en god skvett fløte. Dette kokte litt sAmmen og ble kjempedeilig :-)
Etter to dager med curry må jeg ha en liten pause før vi knerter resten av gryta. Så i dag blir det svinestrimler, kål, løk og peppersaus.
Ostepølse og rekesalat.:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.