View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sprøstekt stangekylling med bearnaise, ris og brokkoli :)
Vi har nettopp gaflet i oss grillet kalkun og grillribbe, og salat med rømmedressing. Vi lagde også grønnsaker i staver og dipp, for å lure litt grønt i ungene. :D Men vi voksne fikk også smake! Ja, og så fikk ungene et par pølser hver, også, da. Men uten brød, denne gangen!
Her blir det kyllinglår, dampa grønnsaker og ris til de som vi ha det.
Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus.
Marinert laks,blomkål, brokkoli :D
Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus. Dilla? :p
http://dinmat.no/Kyllingbryst-med-kyllinglever
nam!
Desentralisert omelett (omelett-eggerøre med røkt skinke, løk, paprika, purre, tomat og smøreost).
Kuku paka, kål og løk. :D
Butterfly83
08-08-14, 19:32
Kyllingfilet med kålsalat og cherrytomater.
karbo-hell
08-08-14, 19:54
Thai coconut red curry med grønnsaker og scampi
Laks og nudler idag, halvveis sunt hvertfall. Foreldrene mine som kom hjem fra Arendal fikk pasta med saus (ca en halv time før de dro ut på hytten).
Knakkpølser, blomkål Mos og butternut pommesfrites
Brokkolisuppe med krydderost og kyllingkjøttdeig. :)
Ei fiskekake, to stekte egg, bacon, feta, sukkererter, dressing.
Selleristangsuppe. :sikle:
Sivensvans
11-08-14, 10:19
Biff med løk og bearneise :-)
Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus. :)
I dag har jeg lyst på stekt torsk og coleslaw :D
Fyldig tomat-/spinatsuppe med kokte egg
I dag tror jeg at det blir hjemmelaget tomatsuppe og kjøttboller, og så skal jeg smugle litt andre ting enn tomater i suppa, også, før jeg moser den. Kanskje litt gulrot, sellerirot og persillerot, men ikke mye.
karbo-hell
12-08-14, 10:08
vanlig lasagna til mann og unge, lasagna med squash til meg!
Butter chicken, kål og løk. :)
Noe godt:
Jeg steker kjøttdeig av ett eller annet slag sammen med løk, hvitløk, div. krydder og kanskje flere grønnsaker. Så heller jeg over en omelettblanding og drysser på litt ost. Inn i ovnen på 200 grader til det er ferdig.
Smaker godt og kan gjerne varmes opp igjen om det blir rester.
Har cravet stekt karbonadedeig med rømme i flere dager, og endelig skal jeg få spist det!
Butter Chicken, kål og løk i dag også. :)
Jeg spiste ovnstekt lyr med et raust dryss havsalt og pepper sammen med kokte grønnsaker.
De andre hadde røkt torsk, nypoteter, grønnsaker og smeltet smør. Middag klokken 22.10 i dag......har vært borte hele dagen og var ikke hjemme før ca halv ti.
Kyllingfilet, kål, løk og siste rest med sweet chili saus.
Photobscura
15-08-14, 16:28
I dag blir det en kyllingsalat med purre, ekte sauefeta, oliven og grassat mye hjemmelaget impro-vinaigrette, og kanskje jeg smekker sammen en chilimajones.
Butterfly83
15-08-14, 16:29
Spareribs og kålsalat.
Biffsnadder med bearnaise og brokkoli :)
Hjemmelaget kyllingnuggets med salat. :sikle:
Sjekka hva vi hadde ferdig i fryseren og var veldig heldige. :) Det blir Kuku paka, kål og løk.
Hubba Bubba
16-08-14, 20:21
Baconterninger, blomkål, gulrot og løk i fløtesaus.
Laget ei stor gryte med Bolognese. Jeg hadde lettkokt strimlet squash til meg selv og de andre hadde glutenfri spagetti.
Jeg er veldig glad i å lage opp store porsjoner av mat jeg liker og kan spise slik at jeg kan fryse ned i porsjoner. Veldig greitt når f.eks. de andre spiser pizza eller lasagne.
Laget også glutenfri amerikanske blåbærmuffins til de andre, noe de ikke hadde noe imot.
Selv skal jeg kose meg med jordbær og rips nå.
Kyllingwiener og sellerirotmos.
Enten rester... eller blomkålsuppe.
Sausekjøtt kokt på elg
edit: det var visst rådyr-rygg
I dag skal jeg ha Stifadorester fra i går sammen med litt blomkål *sikle, sikle*
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.
Her ble det serranoskinkerullet mozzarella.
I dag skal jeg ha kyllingfilet med ost og bacon + coleslaw, gleder meg :D
Salat med kokt egg, parmesan, oliven, mozarella og soltørket tomat.:)
Butterfly83
19-08-14, 13:22
Pasta av den oppskriften her inne, og kjøttsaus.
Kyllingklubber med tomatsalat
Røykt svineknoke med rotmos :)
Kyllingklubber med grønnsaker i form - argh! Altfor mye hvitløk!
Sivensvans
21-08-14, 09:26
Pizzasnurrer med salat!
Photobscura
21-08-14, 16:24
Chiligryte!
I dag ble det strimlet oksekjøtt (som var seigt som fy), kokt blomkål og ostefløtesaus.
Kyllingfilet innpakket i bacon med sennep ala Sjelemat. Og salat med avokado til. Yummi!
Luftboller og ventesuppe :p (magen streiker her)
Dampa ørret, agurksalat, poteter og sandefjordsmør til de andre og wokrock til meg.
Det ble smørdampet blomkål, brokkoli og squash og kyllingfilet pluss en smak av bearnaisen ungene fikk!
Fiskepakke av laks, torsk, grønnsaker og smør med sweet'n hot.
Laks med blomkål, og brokkoli ;)
Vet ikke helt jeg.. Muligens løvbiff og parmesangratinert blomkål.
Her blir det nok rød cthai-curry med scampi, tror jeg.
Det ble smørdampet blomkål, brokkoli og squash og kyllingfilet pluss en smak av bearnaisen ungene fikk!
Restene fra i går!
Ble cola zero med peanøtter!:D
Ovnstekt entrecôte med dampa grønnsaker og ris + fløtesaus til de andre.
Glutenfrie ripsmuffins m/pisket kremfløte som dessert til de andre og nyplukkte jordbær og rips med odense erlet-fløte til meg :)
Thailandsk kyllingsuppe.
Glemte ta opp kyllingfilet, så det blei kyllinglasagne istedet. :p
I dag lagde jeg Gerds øldampa kylling. Den ble helt fantastisk!
Taco i hjertesalat. Alltid en schlager!
Solidarisk med kjærestemannen som skal faste til undersøkelsen i morgen så det blir en kopp eller to med buljong. En kopp fruktsuppe til dessert. :p
Kjøttkaker, blomkålmos og brun saus.
Kylling med tomat curry saus
Ryddet den ene fryseren i går, så da blir det kjøttsuppe kokt på elg. Fant ut at jeg hadde flere middager igjen med gode elg-kjøttbein.....
Fiskebollegryte med sellerirot-terninger og litt grønne erter i
Var ikke mannesolidarisk veldig lenge. Sønnen vil ha kokt fisk med smør, potedes og flatbrød så snart er jeg sønnesolidarisk. Torsk kokt i salt og eddik, krakket med smør på flatbrød er nyyydelig!! Litt flatbrød går greitt siden jeg har vært mannesolidarisk frem til nå og bare drukket vann...
Fiskebollegryte med sellerirot-terninger og litt grønne erter i
Åhhh fikk lyst på fiskefrikasse! Det ligner på det du nevner og er nydelig! :sikle:
Kjøttkaker, blomkålmos og brun saus.
Orka ikke lage det i går, så det blir det i dag istedet. :)
I går blei det resten av kyllinglasagnen, kål og løk.
Det geniale med å koke skikkelig kjøttsuppe er at i dag er det bare å varme resten fra i går :)
Orka ikke lage det i går, så det blir det i dag istedet. :)
I går blei det resten av kyllinglasagnen, kål og løk.
Ser dårlig ut med kjøttkaker her i huset. Ingen av oss orker å lage, så smeller bare kjøttdeigen sammen med tacokrydder. ;)
I dag var det blomkålsuppe med bacon i. Yummi!
Chiligryte, kål og løk. :)
Photobscura
27-08-14, 17:52
Stekt lever med bacon, aspargesbønner og løk! :D
Ovnsbakt laks med blomkål/brokkoli og litt bacon :) Yummy :D
Ribbe hoi sin, kål og løk.
Photobscura
28-08-14, 15:29
Grillpølser. :p
Seibiff med løk og dampa grønnsaker. Poteter til de som vil ha det.
Det samme som i går: Ribbe hoi sin, kål og løk. :D
Rødbetesuppe. Var på butikken, så ferske rødbeter og la dem i handlekurven. Fant ut etterpå at de hadde litt mer karbohydrater enn jeg pleier å spise, men pytt sann. Og så er det jo litt interessant med rød-lilla avføring. :geip:
Kyllingfilet marinert i tomat, hvitløk og urter. Med feta, oliven, kål og løk. :)
Middagen er allerede konsumert. Inntok dagens måltid kl 11:30.
Omeletter av totalt 6 egg, 200g bacon, en skvett fløte, 2 ts pesto, soltørket tomat, 1 tomat, 1/2 grønn paprika, 1/2 rødløk, litt purre og et lag med jarlsberg.
La det inn på diett.no og tok en "helsesjekk". Må jo til i blant.
Ikke rart jeg er stappmett... Lagde to omeletter og den første gjorde meg litt mett, men det var jo ca ett døgn siden sist jeg spiste, så jeg var mer sulten. Og da jeg var godt i gang med omelett nr 2, så kunne jeg likegodt spise den opp. Er på jobb, så rester er ikke så kult. Selv om jeg kunne slengt den på en ny tallerken, tatt plastfolie på og satt den i hylla mi i kjøleskapet og spist den i morgen. Men da skal jeg jo kokkelere på nytt og friste kollegaene mine igjen. ;)
Ca 2126 kcal med denne fordelingen:
73% fett
4% karbohydrat
23% protein
Ganske bra sammensetnings altså. :snill: Hadde klart meg med bittelitt mindre mat da. Men det er ikke så riv ruskende galt for en av min størrelse. Trenger jo ca 2000 kcal bare for å holde vekta i koma. Så ved stillesittende arbeid (som i dag) sier kcal-kalkulator ca 2400 kcal.
På vitaminer og mineraler ble det grønt på så godt som alt. Rundt 200% på mye faktisk... Og alt er jo ikke lagt inn på diett.no med vitaminer og mineraler heller.
Protein 259%
Karbohydrat 17%
Fett 280%
Kostfiber 31%
Vitamin C 202%
Vitamin A 251%
Vitamin D 271%
Vitamin E 168%
Vitamin B6 161%
Vitamin B12 419%
Tiamin 157%
Riboflavin 251%
Niacin 80%
Natrium 182%
Kalsium 142%
Kalium 41%
Fosfor 302%
Jern 59%
Magnesium 42%
Kopper 63%
Selen 131%
Sink 167%
At natrium ligger over ADI bryr jeg meg fint lite om. Det er farligere med for lite salt enn for mye salt.
Magnesium og kopper var det visst litt lite av. Får ta en magnesium-tablett når jeg kommer hjem i kveld og så tror jeg at jeg sier at jeg er ganske fornøyd med dagen altså.
Det er ikke akkurat lavkarbo, men jeg har hatt lyst på sushi i flere dager og derfor blir det sushi i dag til middag. Sushi med ørret, vårløk, agurk, avocado og selvsagt sushiris og noritang.
Tacosalat, har fått helt dilla :p
Stekte brekkbønner og tofu.
Svinestrimler, kål, løk og peppersaus.
Har ikke kommet så langt ennå. Kylling og fetaost, kanskje?
Kyllingfilet, feta, oliven, kål og løk.
Lager fårikål for første gang i dag! Spennende. Lukten har allerede bredt seg over hele leiligheten.
I dag blir det blomkålgrateng og karbonade laget av karbonadedeig, fetaost, egg og krydder.
Restemat i dag. Chilli con carne og kjøttkaker.
Cheeseburger med salat og rømmedressing :)
Her blir det røykt svineknoke og rotmos.
Synst komfyren har vært på i heile dag;
først stekte jeg opp et glutenfritt og knafritt brød til gjengen min og så, mens brødet stod i ovnen, kokte jeg opp 6,5 liter rabarbrasaft før jeg fikk på middagen. Svineknoke tar jo også litt tid....:)
I dag blir det fiskesuppe, med heimelaga kraft, av fisk om mannen har vore på sjøen og "henta" :)
Både i går og i dag: Moussaka med sellerirot, kål og løk.
Bali kyllinggryte, kål og løk.
Butterfly83
05-09-14, 14:34
Blir nok fårikål idag og.
Søtpotetlasagne :)
http://www.godt.no/#!/godtfrabloggerne/1981/heimelaga-super-soetpotetlasagne
Baconpølser med brokkolimos :)
Her blir det karbonader med stekt løk og potetmos til de andre.
jeg tar meg litt rockwok som tilbehør.
Baconsurret kyllingfilet, kål og løk.
Driver og tømmer ene fryseren, så i dag blir det helstekt rådyrside servert med dampa grønnsaker, saus og så blir det rips til dessert. Henta inn resten av årets ripsavling i dag :)
I dag tror jeg at jeg må ha Lena Beatrice sin deilige kyllingsuppe til middag.
Ytrefilet av lam med smørdampa blomkål/brokkoli og bearnaise til :)
Gjengen min får glutenfrie komler kokt sammen med salt lam.
Jeg tar resten av gårsdagens frikkassè
Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus.
Gjengen min får glutenfrie komler kokt sammen med salt lam.
Jeg tar resten av gårsdagens frikkassè
Hm... hvordan lager du de? Jeg savner klubb engang hvert skuddår. (Og blodpudding!)
Butterfly83
11-09-14, 19:16
Fetaostfylte pannebiffer med fløtesaus, stekt kål og ugly beans.
Hm... hvordan lager du de? Jeg savner klubb engang hvert skuddår. (Og blodpudding!)
Bruker store poteter og ca kilo stor kålrot.
4 kokte poteter
12 rå poteter
1 kålrot
Toro glutenfritt mel ca 2 poser
2 ss salt
Bruker foodprosessoren til å male opp poteter og kålrot og blander så inn salt og mel til passe deig.
Har komlene i kokevannet sammen med lammekjøttet (lar lammet koke en liten time før jeg hiver komlene i) Koker ca tre timer sammen med kjøttet og serveres med smeltet smør og kulturmelk som drikke.
Helt feil komler for meg, men jeg vil tro at mye kan overføres til "mine" komler... (Som opprinnelig er av byggmel, hvetemel, salt og potet) :)
Komler lages på utrolig mange måter.
I dag får gjengen min enda mer komle, mens jeg spiser resten av lammefrikkassèen.
TrillTrall
12-09-14, 19:20
Helt feil komler for meg, men jeg vil tro at mye kan overføres til "mine" komler... (Som opprinnelig er av byggmel, hvetemel, salt og potet) :)
Samme her. Komler - eller klubb som vi sier - laget på kålrot??? Nah. :) Byggmel, hvetemel, salt, poteter og litt helmelk til rett konsistens bruker vi. :sikle:
Sweet chili marinerte svinekoteletter, kål, løk og sweet chili saus.
Sivensvans
15-09-14, 10:00
Reinsdyrstek med viltsaus og bakte rotgrønnsaker.
Entrecote med brokkoli og blomkål og rømme som saus
Butterfly83
15-09-14, 16:15
Spinatsuppe hos svigerfar :)
Kjøttkaker fra varmedisken på ica (skrubbsulten etter jobb i dag:rolleyes:)
Spinnerette
15-09-14, 23:39
Rester av kylling- og grønnsakspai, med kokosmelbunn.. Var ennå bedre i dag enn i går! :D
Her fikk de osteomelett, mens jeg spiste rester av gårsdagens wok. Ikke helt pigg i dag så da var det greit å bare smelle sammen omelett til dem.
I dag blir det kyllingfileter i ovnen med bacon surret rundt. Inni har jeg fylt dem med fetaost og hvitløksskiver. Marinert i olje med chili og diverse urter og pepper.
Tilbehør? Litt usikker, men orker ikke noe veldig "fløtete" i og med dette er ganske kraftig mat. Tipper det blir noen frosne brokkolitopper.
Litt kjipt på denne tiden av året når brokkolien er dyr... men skal si den frosne er billig, 8 kroner for en pakke, mens en fersk brokkoli koster 20 kroner...
Kyllingen stekes i ovn i 15 min på 200 grader, mot slutten setter man på grillen slik at baconet blir sprøtt.
Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus. -Igjen. :p
Her blir det kjøttboller laget av lammekjøttdeig og basilikum + litt hvitløk.
Serverer det med tomatsaus, fargerike gulrøtter og rotmos.
:)
Lungemosgryte :) Oppskrift?
I dag blir det kyllingfileter i ovnen med bacon surret rundt. Inni har jeg fylt dem med fetaost og hvitløksskiver. Marinert i olje med chili og diverse urter og pepper.
Tilbehør? Litt usikker, men orker ikke noe veldig "fløtete" i og med dette er ganske kraftig mat. Tipper det blir noen frosne brokkolitopper.
Litt kjipt på denne tiden av året når brokkolien er dyr... men skal si den frosne er billig, 8 kroner for en pakke, mens en fersk brokkoli koster 20 kroner...
Kyllingen stekes i ovn i 15 min på 200 grader, mot slutten setter man på grillen slik at baconet blir sprøtt.
Det der skal jeg prøve i dag!!
I dag blir det en form for lavkarbo kyllingpai.
Scampi og kamskjell wok med hjemmelaget Hoi Sin saus
Torskeloins og blomkålgrateng :)
Noe med frossen spinat i hvert fall! Må bare finne ut hvordan jeg skal tilberede den, noen gode ideer?
Ellers blir det kjøttrester fra den baconsurrede kyllingen med fetaost inni.
Grillet entrecote med grønnsaker (takk til Rema's halv pris-avdeling :D)
Photobscura
18-09-14, 13:50
Kylling og shiratakinudler med spinat og indiske krydder.
I dag blir det noe enkelt. Karbonade med ruccolasalat.
Lagde en deilig spinatrett i går. Stekte frossen spinat med løk og hvitløk. Tok chilipulver og ingefærpulver oppi. Ble en slags tykk grøt som jeg
Blandet med gresk yoghurt mot slutten av koketiden. Ble en deilig frisk,
Men spicy tilbehør til kylling. Og så så billig! ;)
Løksuppe med chili. :sikle:
Skal i bryllup, så jeg aner ikke :confused:
Grillet kylling (sånn ferdigkrydret, denne gangen) med ovnsstekte rotgrønnsaker (løk, persillerot, gulrot og kålrot, man tager det man haver :D) og fløtesaus med smak av blant annet eple. God høstmiddag! :sikle:
Indisk spinatgryte med lam.
Ørret med fetakrem og brokkoli.
Kyllinglasagne, kål og løk.
"fisj an sjifs" Fjisn er store stykker av torsk dyppet i krydret "vaffelkakerøre" og stekt i delfiafett. Sjifsn er ymse stekte/friterte grønnsaker (blomkål, sellerirot, brokkoli, løk) Serveres med remulade. :sikle:
Gryte med kål og kylling ;)
Krydderpølse, kål, løk og litt potetsalat.
"Sånn ca spicy laksesuppe" blir det i dag.
Tenker å lage kjøttkaker/boller av lam, og servere med blomkål og brokkoli, og en saus.. får se hva det blir når jeg starter. Har ingen oppskrift.. :p
Biff stroganoff med sellerirotmos
Har en hel kylling på stek.:) Aner ikke tilbehør.
Husmorfri i dag :) :)
Laget glutenfri pizza til gjengen i går, og det er så mye igjen at de får nøye seg med det i dag.
Selv har jeg ferdiglaget middag fra fryseren. Lammegryte i dag.
Photobscura
23-09-14, 13:21
Kyllinglår provence med flaskegresskarmos.
Kylling curry, kål og løk.
Kyllinglår provence med flaskegresskarmos.
Bruker du muskat eller kanel oppi? Det er godt!
Skikkelig lyst på fiskeburger. Med blomkålmos, erter og smør.
Photobscura
23-09-14, 16:34
Bruker du muskat eller kanel oppi? Det er godt!
Bruker muskat i andre type moser, men i akkurat flaskegresskar går det mer i spisskummin, ingefær og chili. :)
Hakket, halvkokt blomkål i bunn, tacokjøttdeig over, litt rødløk, ost og en fløteskvett på toppen. Gratinert i ovnen, kjempegodt :)
Etter tre dager med curry blir det i dag svinestrimler, kål, løk og peppersaus. :)
Kyllingfilét, stekt brokkoli og rosenkål, bakt sjalottløk, og soppstuing.
Høststorm ute med regn og surt vær, da passer det perfekt med oksehaleragu :)
Donald Duck med søtpotet og noe tilbehør...
Spinnerette
30-09-14, 10:42
I dag tror jeg det blir Photo's chili :)
TrillTrall
30-09-14, 11:12
Reprise fra i går - laks, søtpoteter og grønnsaker. :)
Askepottsuppe (altså gresskarsuppe). Skal legge ut oppskrift senere etter å ha tatt bilde. Den er veldig god. :snill: En av mine favoritter.
Helstekt oksefilet med stekt sopp, brokkoli og kryddersmør
Butterfly83
01-10-14, 17:51
Entrecote med soppstuing og kokte grønnsaker.
Laks, agurksalat, woka grønnsaker og poteter + rømmesaus til de andre.
Kylling med stekte grønnsaker:)
Sivensvans
03-10-14, 08:58
Laks med pesto og dillstuet blomkål
I går var det moussaka med sellerirot og i dag blir det Atkinspasta carbonara. :)
Tacosalat med hvitløksrømme :)
Siste rest av askepottsuppa (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55975) jeg lagde på tirsdag.
Spinnerette
03-10-14, 17:09
Frankfurter, salat og coleslaw :)
Eldstemann har fjerna siste visdomstanna i dag, så da blir det kjøttsuppe kokt på reinsdyr-rygg med mye marg :)
Det ble en enkel variant av Meatza i dag :)
http://bloggfiler.no/mmcc.blogg.no/images/1644846-1-1412432655988.jpg
TrillTrall
04-10-14, 16:43
Fårikål. Greit nok, men hjernen min ser sau og tenker "ja! saltkjøtt!" og så er det ikke salt... Blir litt feil. Litt for fett også.
Kokte kjøttsuppe på reinsdyrrygg i går, så i dag er det rester!
Elsker å lage mat, men av og til er det deilig å ha ferdig middag.... da fant jeg energi til å lage amerikanske pannekaker til gjengen (ikke lavkarbo) slik at han som fikk fjernet siste visdomstanna i går ble fristet til å spise, stekte opp kyllinglår (slik at det er lettvint å ta seg et lite måltid i ny og ne) og så har jeg lovet å smelle sammen ei rullekake med blåbær og ekte vanilje til TV-kos.
Det ble en slags beef tikka masala etter man-tager-hva-man-haver-metoden. Kjøttdeig, rødløk, currypasta, ingefær-og-hvitløkpasta, sambal oelek, paprika, hermetisk tomat, CF og parmesan (hadde en bit jeg hadde glemt på kjøkkenbenken ett døgn som jeg måtte bruke opp). Ble godt da. :snill:
Det ble meatza på meg i dag også :)
Kjøttkaker med litt kålstuing
Sivensvans
06-10-14, 09:59
Shepards pai her:)
Spinnerette
06-10-14, 17:55
Lapskaus av diverse rotgrønnsaker og karbofri pølse :)
Røkt torsk med smørdampa blomkål og rømme til :)
Det høres fantastisk godt ut langaard, men siden både torsk, rømme og smør er forbudt, nøyer jeg meg med sitronpeprede laksestykker som jeg steker i steovnen med hakket tomat med basilikum og litt vann over. Får skikkelig piffet opp laksen. Jeg woker grønnsaker til.
Jeg skal ha spinatomelett.
Photobscura
07-10-14, 20:05
Laks i kokosmelk med thai curry og en haug med andre krydder. Mhm!
TrillTrall
07-10-14, 20:35
I dag ble det faktisk hjemmelaget tomatsuppe av egendyrkede tomater! Siden det er sånne bittesmå så gadd jeg ikke ta av skinnet (da hadde det blitt kveldsmat, ikke middag...) så jeg delte dem i biter før jeg puttet dem i vannet. Surret først litt løk og hvitløk i olje. Hadde i vann, buljongterninger, tomater og en liten helmelkskvett (skulle være fløte, men det hadde jeg ikke) og etter en stund kjørte jeg det hele i blenderen for å mose det. Gikk så fint så, ble litt skall-biter, men ikke så mye at det gjør noe. Ga den et nytt oppkok og hadde oppi masse oregano, basilikum og pepper og kokte 3 små egg som jeg hev oppi skåla ved servering. Ble kjempegodt jo!!! Og så lettvint da gitt. :)
Og det beste av alt - det ble så mye at det blir lunsj i morra og! :D
Spinnerette
08-10-14, 15:29
Fløtegratinert sellerirot, koteletter og salat.
Butterfly83
08-10-14, 17:22
Thaiwok med kelpnudler.
Kjøttboller og spinatstuing ;)
Biff, stekt rosenkål og spinatstuing.
Stekt uer med bakte beter og løksmør.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.