View Full Version : "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvordan fryses eggehviter mest hensiktsmessig? :cool: Jeg får gjerne 2-3 eggehviter til overs om gangen - føles ikke så godt å bare kaste dem.
Hvordan fryses eggehviter mest hensiktsmessig? :cool: Jeg får gjerne 2-3 eggehviter til overs om gangen - føles ikke så godt å bare kaste dem.
Vet ikke hvordan de kan fryses, men lurer på hva du bruker de til, finner aldri noe å bruke de til, så de står i kjøleskapet til jeg kaster de.
Står jeg på eksamen i dag??
Hvilken oppgave får jeg da?? Mellom 1 og 11
Har aldri sagt eg er klarsynt! ;) Men ynskjer det tvi tvi og lykke til!
Klart du er:p Stol på den kvinnelige intuisjonen:p
Skjerper koffein sansene? og.. Hjernen?
Jeg blir ukonsentrert av kaffe, men jeg er heller ikke vant til å drikke det..
Ja og masse lykke til, foresten!
Når blir jeg frisk??? Jeg er gørrlei av å være pusk!! :mad:
Forresten, en gammel venn (gammel i år) av oss fortalte sambo her om dagen at han har fått så rare hender.. Sambo så på hendene hans og sa at de så da helt normale ut. Nei, sa denne vennen, og forklarte at når han tar borti folk så blir hendene hans varme. Folk har i ettertid, når de har truffet denne gamle mannen igjen, fortalt at de har blitt friske for det som plaget dem. Det har skjedd såpass mange ganger at han har omsider trukket den konklusjonen at det er hans hender som gjør folk friske.. Kanskje jeg skal be han ta på meg??
Forresten, en gammel venn (gammel i år) av oss fortalte sambo her om dagen at han har fått så rare hender.. Sambo så på hendene hans og sa at de så da helt normale ut. Nei, sa denne vennen, og forklarte at når han tar borti folk så blir hendene hans varme. Folk har i ettertid, når de har truffet denne gamle mannen igjen, fortalt at de har blitt friske for det som plaget dem. Det har skjedd såpass mange ganger at han har omsider trukket den konklusjonen at det er hans hender som gjør folk friske.. Kanskje jeg skal be han ta på meg??
Snakker du om Snåsakailln? XD
Ja, det er da bare å prøve. Det skader i alle fall ikke!
Kanskje jeg skal be han ta på meg?? Spør ham pent og forsiktig om han kunne tenke seg å prøve ...om du tror på det selv. :ja: Hvis ikke la det være.
*Krysser fingre og sender "varme vibber"*
Spør ham pent og forsiktig om han kunne tenke seg å prøve ...om du tror på det selv. :ja: Hvis ikke la det være.
*Krysser fingre og sender "varme vibber"*
Jeg tror på det.. Har alltid trodd på det.. Skal snakke med sambo og sette oss i kontakt.
Jeg tror på det.. Har alltid trodd på det.. Skal snakke med sambo og sette oss i kontakt.
Jeg tror også på det,alt må prøves mener jeg :)
Photobscura
10-03-11, 17:41
Jeg har fått satt inn kopperspiral i dag, og som det svimehodet jeg er, så glemte jeg å spørre om et par ting: Jeg fikk faktisk mensen i dag (hvilket jo er like greit, når jeg kanskje kommer til å blø på grunn av spiralen likevel), kan jeg da bruke tampong?
Og hvor lenge kan man ha kobberspiralen inne?
Jeg kjenner jeg har smerter i mellomgulvet som kraftige menssmerter omtrent, noe som skulle være normalt, men jeg glemte også å spørre om hvor lenge de kommer til å være der?
Jeg har fått satt inn kopperspiral i dag, og som det svimehodet jeg er, så glemte jeg å spørre om et par ting: Jeg fikk faktisk mensen i dag (hvilket jo er like greit, når jeg kanskje kommer til å blø på grunn av spiralen likevel), kan jeg da bruke tampong?
Og hvor lenge kan man ha kobberspiralen inne?
Jeg kjenner jeg har smerter i mellomgulvet som kraftige menssmerter omtrent, noe som skulle være normalt, men jeg glemte også å spørre om hvor lenge de kommer til å være der?
Jeg satte inn hormonspiral og hadde slike kraftige menssmerter i veldig lang tid.. ikke for å skremme deg, jeg vet at dette er svært individuelt :)
Jeg fikk beskjed om at kobberspiralen måtte byttes hver 5 år av min lege.....
Photobscura
10-03-11, 19:04
Jeg satte inn hormonspiral og hadde slike kraftige menssmerter i veldig lang tid.. ikke for å skremme deg, jeg vet at dette er svært individuelt :)
Ok, men du vet ikke noe av det andre? Jeg er forberedt på at jeg kan ha en del smerter, ettersom jeg aldri har født barn (men jeg har vært gravid, hvilket hjelper litt på), men jeg har forankra meg med ibux, og dette minner mest om de menssmertene jeg hadde da jeg var yngre, som var relativt kraftige, men forsåvidt til å leve med.
Jeg må ellers si jeg føler meg letta, har ALLTID angst for å glemme å ta p-piller, ikke minst liker jeg ikke tanken på å tilføre kroppen mer hormoner enn nødvendig, og ettersom så godt som alle pcos-symptomer er borte (bortsett fra fortsatt noe østrogendominans), så var det like greit.
Mener å ha lest at kobberspiralen kan sitte i i fem år, stemmer det?
Photobscura
10-03-11, 19:06
Ah, jeg fant det ut, fem år stemmer, det!
Er det nokon annan som opplever at forumet er ganske tregt i dag? Nokre trådar vil ikkje laste i det heile tatt og står berre og heng.
Yepp, det er supertregt, og ikonene er enda tregere.
Vi får håpe det retter seg snart.
Super irriterende.:confused:
Photobscura
11-03-11, 11:10
Samme her, men nå er alt på stell igjen, i hvert fall hos meg!
Men, jeg spør på ny, jeg. Satte som sagt inn kobberspiral i går, og lurer på om jeg kan bruke tampong? :o
Ja det oppfører seg igjen, no! :)
Sorry Photo, har ingen ide ang koparspiral. Ingenting å finne ved å google?
Men, jeg spør på ny, jeg. Satte som sagt inn kobberspiral i går, og lurer på om jeg kan bruke tampong? :o
Jeg har hatt hormonspiralen i mange år,
men jeg bruker ikke tamponger.
Jeg er blitt fortalt at de da kan "falle" ut, men har ikke spurt lege.
Jeg vet ikke spesifikt i forhold til kobberspiral - men jeg bytta hormonspiral for ikke så lenge siden, og fikk beskjed om å unngå samleie og tampongbruk de første 3-4 dagene. Hvis du er usikker, kan du ikke ringe til gynekologen og spørre?
Photobscura
11-03-11, 11:36
Jeg har hatt hormonspiralen i mange år,
men jeg bruker ikke tamponger.
Jeg er blitt fortalt at de da kan "falle" ut, men har ikke spurt lege.
Har googla litt mer nå, og fant ut at man skal unngå samleie, tampongbruk, karbad og bading i offentlig bad/svømmehall, de første fire til sju dagene. Det burde vel gå greit. Det skal ikke være noe problem å bruke tampong etter dette. Puh! Jeg HATER bind.
Photobscura
11-03-11, 11:38
Jeg vet ikke spesifikt i forhold til kobberspiral - men jeg bytta hormonspiral for ikke så lenge siden, og fikk beskjed om å unngå samleie og tampongbruk de første 3-4 dagene. Hvis du er usikker, kan du ikke ringe til gynekologen og spørre?
Fant ut av det! Gynokologen sa bare det med samleie, og at det ikke var uvanlig å blø litt ekstra, særlig de første dagene, og ha smerter særlig om man aldri har født barn.
Smertene er faktisk så godt som borte! Hurra! Nå føler jeg bare litt svak "napping" i mellomgulvet, som helt normale menssmerter (for meg i alle fall), altså ganske ubetydelig. Håper virkelig dette funker for meg! :)
Tør jeg å klippe håret kort igjen og bli kvitt slitt og frizzy vintermanke, eller defaulter jeg tilbake til en halvlang bob? :rolleyes:
Tør jeg å klippe håret kort igjen og bli kvitt slitt og frizzy vintermanke, eller defaulter jeg tilbake til en halvlang bob? :rolleyes:
Har du en god frisør er det bare å spørre om hun/han mener vil se best ut. Jeg er litt sånn: "gjør hva du vil". Blir som oftest fornøyd!
Har du en god frisør er det bare å spørre om hun/han mener vil se best ut. Jeg er litt sånn: "gjør hva du vil". Blir som oftest fornøyd!
Ikke har jeg en fast frisør heller. :p Da blir neste spørsmål om noen kan tipse meg om en inspirert og ikke ultra-dyr frisør rimelig sentralt i Oslo!
Jeg går faktisk til lærlinger og blir alltid fornøyd :) Og det er billig..
Photobscura
11-03-11, 12:16
Ikke har jeg en fast frisør heller. :p Da blir neste spørsmål om noen kan tipse meg om en inspirert og ikke ultra-dyr frisør rimelig sentralt i Oslo!
Pia på Billie Bangs i Rathkes gate er en helt FANTASTISK frisør, hun er ikke billig, men ikke så dyr i forhold til mange andre frisører her på Løkka, 600 for klipp + vask og styling. Ikke minst er det verdt det nesten alene på grunn av stilen, interiøret og stemninga! INGEN andre enn Pia får lov til å helle kjemikalier i håret mitt! ;). Hun klarte å avfarge håret mitt med henna i uten at det falt av, bare det er en prestasjon i seg selv!
Har man rett til å bytte saksbehandler hos NAV om man ikke er fornøyd med vedkommende/ønsker en annen?
Har googla litt mer nå, og fant ut at man skal unngå samleie, tampongbruk, karbad og bading i offentlig bad/svømmehall, de første fire til sju dagene. Det burde vel gå greit. Det skal ikke være noe problem å bruke tampong etter dette. Puh! Jeg HATER bind.
Jeg bruker kobberspiral, men jeg erfarte et par ganger at tampongen viklet seg inn i disse trådene som skal henge nedenfor livmortappen. Derfor ble mooncup (http://www.mooncup.com/usage.html) ypperlig for meg!!!
http://www.brindilles.fr/photo/coupe-mentruelle-mooncup.jpg
Photobscura
11-03-11, 14:37
Jeg bruker kobberspiral, men jeg erfarte et par ganger at tampongen viklet seg inn i disse trådene som skal henge nedenfor livmortappen. Derfor ble mooncup (http://www.mooncup.com/usage.html) ypperlig for meg!!!
http://www.brindilles.fr/photo/coupe-mentruelle-mooncup.jpg
Ja, har det hele tiden i bakhodet at jeg skal kjøpe en sånn, men har bare ikke kommet så langt! Men jeg har jo uansett mensen nå, så jeg må vel uansett bare bruke bind på grunn av infeksjonsfaren foreløbig.
eh, hvordan bruker man den greien der??:eek:
Klikk på linken jeg la ved under ordet mooncup. :ja:
Lurte jeg også på:lol:
Noen som har tips til god kartongrødvin? :o
Photobscura
11-03-11, 17:17
Noen som har tips til god kartongrødvin? :o
Vel, jeg har nettopp tatt jomfrudommen på en Riscal, den er av den lettdrikkelige typen ute å være for kjedelig og saftaktig, uten mye restsukker eller garvestoffer, og relativt billig (drøyt 300 spenn).
Vel, jeg har nettopp tatt jomfrudommen på en Riscal, den er av den lettdrikkelige typen ute å være for kjedelig og saftaktig, uten mye restsukker eller garvestoffer, og relativt billig (drøyt 300 spenn).
Har du bilde? Prøvde å google, men fant ikke.
Heter den noe mer?
Fant :
Riscal 1860 Tempranillo 2008 (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=3335206) og Riscal 1860 Verdejo (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=5909206) på vinmonopolets sider, er det en av de?
Leter etter en god rødvin med lite garvesyre og restsukker ;)
Ops, så nå at den ene var hvitvin.
Men den rødvinen er det vel ikke lite garvesyre i? (Eller så er det jeg som misforstår symbolet)
Photobscura
11-03-11, 17:46
Har du bilde? Prøvde å google, men fant ikke.
Har ikke bilde, men den har mosaikkmønster i (fra øverst) blått, turkis, rødt, blått, og rødt med litt gult og mørkerødt i seg, og så står "Riscal S.L. 1860" i en blå boks med hvit ramme rundt.
Photobscura
11-03-11, 17:47
Heter den noe mer?
Fant :
Riscal 1860 Tempranillo 2008 (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=3335206) og Riscal 1860 Verdejo (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=5909206) på vinmonopolets sider, er det en av de?
Leter etter en god rødvin med lite garvesyre og restsukker ;)
Ops, så nå at den ene var hvitvin.
Men den rødvinen er det vel ikke lite garvesyre i? (Eller så er det jeg som misforstår symbolet)
Haha, ja, det er riktig, det er den første der. Var nok litt mer garvestoffer enn jeg husker, men den er likevel ganske lett på smak likevel. Og så er det lite sukker,da! Men jeg sammenligner jo gjerne med f.eks Marquise De Monistrol som gir en skallbank som aldri går over (føles det som :o).
Haha, ja, det er riktig, det er den første der. Var nok litt mer garvestoffer enn jeg husker, men den er likevel ganske lett på smak likevel. Og så er det lite sukker,da! Men jeg sammenligner jo gjerne med f.eks Marquise De Monistrol som gir en skallbank som aldri går over (føles det som :o).
Ok, vet ikke om jeg tør prøve, litt mye garvestoffer kan utløse migrene hos meg. Har funnet noen gode med lite garvesyre, men da er det til gjengjeld litt mye restsukker. Har dia 2 også, så litt elle melle liksom.
Å finne en som har veldig lite garvesyre og restsukker OG at det ikke smaker saft er ikke helt enkelt hehe :p
Photobscura
11-03-11, 18:32
Ok, vet ikke om jeg tør prøve, litt mye garvestoffer kan utløse migrene hos meg. Har funnet noen gode med lite garvesyre, men da er det til gjengjeld litt mye restsukker. Har dia 2 også, så litt elle melle liksom.
Å finne en som har veldig lite garvesyre og restsukker OG at det ikke smaker saft er ikke helt enkelt hehe :p
Når jeg ser på alle de vinene som jeg foretrekker, som jeg anser som ganske lette, altså av typen som fint kan drikkes alene (altså uten mat ;)) til fest, så har de samme mengde garvestoffer, så det er mulig det ikke er SÅ mye, altså. Men om du liker cava så har de jo ikke garve i det hele tatt. Grans Brut Momento er kjempefrisk og fin, og har bare 1,8 gr restsukker per liter.
Når jeg ser på alle de vinene som jeg foretrekker, som jeg anser som ganske lette, altså av typen som fint kan drikkes alene (altså uten mat ;)) til fest, så har de samme mengde garvestoffer, så det er mulig det ikke er SÅ mye, altså. Men om du liker cava så har de jo ikke garve i det hele tatt. Grans Brut Momento er kjempefrisk og fin, og har bare 1,8 gr restsukker per liter.
Den siste er en musserende vin? Fikk anbefalt en rødvin på polet for noen uker siden med 2% restsukker, og den skulle ha lite garvestoffer. Fikk en ganske heftig skallebank dagen derpå, og sjekket innholdet på nettet og så at den faktisk hadde endel garvestoffter, så ikke alltid de ansatte på polet treffer helt heller. (Nå kan jo selvfølgelig skallebanken ha sammenheng med at det ble litt vel mye vin da:o )
Har ikke bilde, men den har mosaikkmønster i (fra øverst) blått, turkis, rødt, blått, og rødt med litt gult og mørkerødt i seg, og så står "Riscal S.L. 1860" i en blå boks med hvit ramme rundt.
Takk takk :) Det blei to andre..Mannfolket skulle ringe når han var på polet, men neida.. Så har denne til gode ;)
Photobscura
11-03-11, 18:50
Den siste er en musserende vin? Fikk anbefalt en rødvin på polet for noen uker siden med 2% restsukker, og den skulle ha lite garvestoffer. Fikk en ganske heftig skallebank dagen derpå, og sjekket innholdet på nettet og så at den faktisk hadde endel garvestoffter, så ikke alltid de ansatte på polet treffer helt heller. (Nå kan jo selvfølgelig skallebanken ha sammenheng med at det ble litt vel mye vin da:o )
Cava er en form for musserende vin, ja. Men i prinsippet er det det samme som Champagne, bare fra et annet distrikt (altså Spania).
Det vil jo alltid være garvestoffer i rødvin, og som du sier, med lite garve så blir det gjerne saftsmak. Men det er en stoooor fordel å drikke mye vann til vinen, minst et raust glass vann pr glass vin, og ikke minst sørge for at du har fått i deg et dugelig måltid før du drikker, og gjerne før du legger deg. Kan du unngå å legge deg på stigende rus, så er det også en fordel. Skallebank av alkohol får man gjerne på grunn av dehydrering.
Photobscura
11-03-11, 18:53
St Lucas (som er en av mine favoritter, både på smak og pris ;)) finnes også på kartong nå, forresten. Den er også et hett festtips fra meg! :D
St Lucas (som er en av mine favoritter, både på smak og pris ;)) finnes også på kartong nå, forresten. Den er også et hett festtips fra meg! :D
Jeg ble dausjuk av den. Aldri mer!
Cava er en form for musserende vin, ja. Men i prinsippet er det det samme som Champagne, bare fra et annet distrikt (altså Spania).
Det vil jo alltid være garvestoffer i rødvin, og som du sier, med lite garve så blir det gjerne saftsmak. Men det er en stoooor fordel å drikke mye vann til vinen, minst et raust glass vann pr glass vin, og ikke minst sørge for at du har fått i deg et dugelig måltid før du drikker, og gjerne før du legger deg. Kan du unngå å legge deg på stigende rus, så er det også en fordel. Skallebank av alkohol får man gjerne på grunn av dehydrering.
Ja er sant det, kan nok bli enda flinkere med vannet :o
Nå skal det jo ikke så mange glassene til når man er i ketose, så kan kanskje prøve litt med de som har middels garvesyre ;)
:ja: + At det er andre druesortar som blir brukt til Cava. Den funkar ikkje for alle. :o Svigermor meiner det er såååå mykje betre enn Champagne (fordi du får meir for pengane :rolleyes:), sambu får brekningsfornemmingar berre av ein slurk. :lol:
Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=4992201), ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig, men mye smak. Jeg liker vanligvis best kraftige viner, men denne liker jeg godt :). Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin :)
Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi (http://http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=4992201), ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig vin, men mye smak. Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin :)
Dette kan eg skrive under på. Økologisk vin er noko heilt anna. Vi hadde ein vinbutikk på hjørnet her for nokre år sidan, og den hadde berre økologisk vin, frå små vinfarmar i Frankrike og Spania. Fantastiske saker! Aldri fått skallebank av desse.
Furine: Fant du ut hva den svenske forkortelsen var? (Leste de fire siste sidene i tråden her nå i dag, hehe :p)
Bra vi er to som liker økologisk! :heia: Du rakk forresten å quote meg før jeg fikk rettet opp linken ;) Tenkte nemlig på deg med en gang da jeg så den var feil :D
Photobscura
11-03-11, 20:14
Alkoholstyrken kan være en liten pekepinn på restsukkeret, jo mer alkohol jo mindre restsukker (pga gjæring), med mindre den er ettersukret, men det hører heller til sjeldenhetene når det kommer til relativt "vanlige" rødviner.
Furine: Fant du ut hva den svenske forkortelsen var? (Leste de fire siste sidene i tråden her nå i dag, hehe :p)
Bra vi er to som liker økologisk! :heia: Du rakk forresten å quote meg før jeg fikk rettet opp linken ;) Tenkte nemlig på deg med en gang da jeg så den var feil :D
Eg sjekka ikkje linken din, sorry, så det oppdaga eg ikkje. Ja, økologisk vin er berre noko HEILT anna. :love: Dessverre forsvann denne vinbutikken på hjørnet pga trøbbel med skattevesent i Nederland (eigaren var nederlandsk).
Nei, fann ikkje ut av den svenske forkortinga, har gløymt av heile greia!
Kan Frisør på Rignes Park har jeg begynt å gå til. Fornøyd med alle der, har hatt forskjellig nesten hver gang. Og de har ledig time på kort varsel (som i 2t før jeg MÅ klippe meg :D) Men jeg har med bilde da, lettere å forklare da. 525 tror jeg at jeg betaler for klipp vask og føn.
:ja: + At det er andre druesortar som blir brukt til Cava. Den funkar ikkje for alle. :o Svigermor meiner det er såååå mykje betre enn Champagne (fordi du får meir for pengane :rolleyes:), sambu får brekningsfornemmingar berre av ein slurk. :lol:
Jeg syns Prosecco er bedre enn Cava (Italia sin "champagne"), og ofte mye lavere på restsukker.
Jeg syns Prosecco er bedre enn Cava (Italia sin "champagne"), og ofte mye lavere på restsukker.
Brut Champagne her, gjerne rosé! :)
Eg sjekka ikkje linken din, sorry, så det oppdaga eg ikkje. Ja, økologisk vin er berre noko HEILT anna. :love: Dessverre forsvann denne vinbutikken på hjørnet pga trøbbel med skattevesent i Nederland (eigaren var nederlandsk).
Nei, fann ikkje ut av den svenske forkortinga, har gløymt av heile greia!Synd med vinbutikken!
Nei, det var jo ingen interessant link med tanke på hvor du befinner deg :), det var bare at du pleier å være så kjapp, og det var du jo nå også :suss:
Ja, veldig synd med vinbutikken! Den var her i rundt 3 år. Gratis vinsmakingar, som inkluderte besøk av vinbønder som tok med seg både gode ostar, pata negra, olivenolje og lomo. Fantastisk! Og veldig trivelege folk. :ja: Synd dei rota det til med skattefuten.
Kan noen tipse meg om nettbutikk, gjerne norsk, som selger de vanligste "lavkarbo"varene, som jbk, lavkarbosjokolade, kokosmel, +++..jeg er så lei av å dra laaangt av gårde for å handle disse tingene, hadde vært så kjekt å få dem i postkassen!
Har man rett til å bytte saksbehandler hos NAV om man ikke er fornøyd med vedkommende/ønsker en annen?
Du kan be om en ny saksbehandler, ja! Bare si at kjemien ikke stemmer eller noe sånt!;)
Du kan be om en ny saksbehandler, ja! Bare si at kjemien ikke stemmer eller noe sånt!;)
Fantastisk! Kan jeg spørre om å få noen spesielle, eller må jeg bare ta det jeg får? Og hvem ber jeg om ny saksbehandler?
Kan noen tipse meg om nettbutikk, gjerne norsk, som selger de vanligste "lavkarbo"varene, som jbk, lavkarbosjokolade, kokosmel, +++..jeg er så lei av å dra laaangt av gårde for å handle disse tingene, hadde vært så kjekt å få dem i postkassen!
Både Life.no og Sunkost.no har nettbutikker og jeg vet at de selger de produktene du etterspør i butikkene så kanskje de har det på nettet også. Ellers har du jo http://www.kinsarvik.no (http://www.kinsarvik.no/). http://www.sukkerfritt.com/ selger sukkerfri sjokolade.
Det er bare å google litt så finner du både norske og utenlandske ganske så effektivt. Dette tok meg 2 min å finne ;)
Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi (http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=4992201), ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig, men mye smak. Jeg liker vanligvis best kraftige viner, men denne liker jeg godt :). Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin :)
Takk for tips, skal sjekke ut denne :)
Fantastisk! Kan jeg spørre om å få noen spesielle, eller må jeg bare ta det jeg får? Og hvem ber jeg om ny saksbehandler?
Du må sende et brev til sjefen for ditt lokale NAV- kontor og forklare hva som er feil/hvorfor du ønsker en annen. Du kan sikkert ønske deg en spesiell, men akkurat det vet jeg ikke noe om! Regner med at det kmmer an på hvorfor du vil ha akkurat den personen. Er det søsteren din eller bare en du har vært borte i som du hadde mye bedre kjemi med, liksom....
Lykke til! Kampen mot NAV er hard nok om man ikke skal slite med en saksbehandler man ikke fikser å samarbeide med!
Jeg har funnet 3 rødviner på vinmonopolets sider som har både lite garvesyre og restsukker:
Ken Creek
Marques De Chive Tempranillo Crianza
La Dolce Vita
Alle finnes på 3 liter, noen av disse som er gode?
Photobscura
12-03-11, 10:42
Jeg har funnet 3 rødviner på vinmonopolets sider som har både lite garvesyre og restsukker:
Ken Creek
Marques De Chive Tempranillo Crianza
La Dolce Vita
Alle finnes på 3 liter, noen av disse som er gode?
Ken Creek er jo en gjenganger her på forumet, jeg syntes ikke den var noen høydare, men jeg vet andre som liker den veldig godt! Kanutten bl.a om jeg ikke husker feil. Den er ikke så innmari dyr (akkurat en hundrings, tror jeg), så du kan jo gi den et forsøk!
Ken Creek er jo en gjenganger her på forumet, jeg syntes ikke den var noen høydare, men jeg vet andre som liker den veldig godt! Kanutten bl.a om jeg ikke husker feil. Den er ikke så innmari dyr (akkurat en hundrings, tror jeg), så du kan jo gi den et forsøk!
Jeg er ingen vinkjenner, så merker sikkert ikke forskjell uansett :p
Tar med meg lappen min på polet, og spør hva de anbefaler på smak av disse ;)
Photobscura
12-03-11, 10:51
Jeg er ingen vinkjenner, så merker sikkert ikke forskjell uansett :p
Tar med meg lappen min på polet, og spør hva de anbefaler på smak av disse ;)
Det er lurt! Jeg har ikke voldsom peiling på vin selv, men jeg vet hva jeg liker. Skal jeg drikke mer enn et par glass, foretrekker jeg en som er medium lett, og som er litt 'fruktig'.
Bare beskriv hva du selv liker av smak fra rødvin uten å tenke på faglingo som "pene ben" og "fin boquet" :p, så får du nok den hjelpen du trenger! Løkke tell! :)
uten å tenke på faglingo som "pene ben"
Etter noen glass vin så synes man vel at de fleste har pene ben... :cool:
Babycherry
12-03-11, 14:37
Både Life.no og Sunkost.no har nettbutikker og jeg vet at de selger de produktene du etterspør i butikkene så kanskje de har det på nettet også. Ellers har du jo http://www.kinsarvik.no (http://www.kinsarvik.no/). http://www.sukkerfritt.com/ selger sukkerfri sjokolade.
Det er bare å google litt så finner du både norske og utenlandske ganske så effektivt. Dette tok meg 2 min å finne ;)
http://www.lavkarbo-torget.no/
Ble anbefalt Marques De Chive Tempranillo Crianza, den er også ganske langt opp på vinmonopolets bestselgerliste. Nå er ikke jeg noen vinkjenner, men har prøvesmakt og synes den var god. At den har lite garvesyre og kun 1,20 g sukker pr /l gjør jo heller ikke noe ;)
La Dolce Vita anbefalt hun IKKE, den smaker visst saft :rolleyes:
Lurer på hva gjennomsnittelig IQ niva er på Paradise Hotell jeg...? Og hvorfor det alltid er de dummeste av dem som går på BI...:rolleyes:
Lurer på hva gjennomsnittelig IQ niva er på Paradise Hotell jeg...? Og hvorfor det alltid er de dummeste av dem som går på BI...:rolleyes:
*Fnis*:D
Photobscura
12-03-11, 15:59
Etter noen glass vin så synes man vel at de fleste har pene ben... :cool:
Høhøhø!
:stortsmil Tja....... si det :)
:suss:
:stortsmil Tja....... si det :)
:suss:
BI har veldig stor strykprosent leste jeg netopp:lol::_plystre:
Takk! Ja, google is my friend, men glemte det rett og slett bort jeg..tenkte at dette er noe lavkarbogjengen har greie på :D
http://www.lavkarbo-torget.no/
Thank you! :D
:D L.O.V.E.
Jeg brenner helt ut på rekken av karakterbrister og fraværet av redaktøransvar for å beskytte folk mot seg selv og blir sittende og rope om grammatikk, manglende kjennskap til selv elementære fremmedord og setningsoppbygging til skjermen. Jeg og Per Egil Hegge, hvis han orker.
Photobscura
13-03-11, 10:35
:D L.O.V.E.
Jeg brenner helt ut på rekken av karakterbrister og fraværet av redaktøransvar for å beskytte folk mot seg selv og blir sittende og rope om grammatikk, manglende kjennskap til selv elementære fremmedord og setningsoppbygging til skjermen. Jeg og Per Egil Hegge, hvis han orker.
:lol:
I blant tenker jeg at det faktisk er en velsignelse for blodtrykket mitt at jeg verken har kabel eller tv! :p
Jeg lurer på så mangt egentlig men det jeg lurte på akkurat nå er beregning av daglig næringsinntak. Antar at 1g protein er 4 kcal, samme for 1g kh og 9 kcal for 1g fett.
I dag har jeg spist/skal spise 1547 kcal, av dette er 30,6 g kh, 129 g prot og 99 g fett. Dette skulle da bli
((30,6*4)/1547)*100=7,9% kh
((129*4)/1547)*100=33,4% prot
((99*9)/1547)*100=57,6% fett
hvis jeg har forstått beregningsprinsippene riktig (mener jeg leste et sted at det %-vise inntaket skal beregnes av energiinntak (kcal). Kan noen bekrefte eller avkrefte at jeg har forstått dette riktig?
Og bare sånn før hylekoret begynner, jeg vet dette er lite fett men det er heller ikke det jeg spør om
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203FC.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)
(http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12)
Jeg lurer på så mangt egentlig men det jeg lurte på akkurat nå er beregning av daglig næringsinntak. Antar at 1g protein er 4 kcal, samme for 1g kh og 9 kcal for 1g fett.
I dag har jeg spist/skal spise 1547 kcal, av dette er 30,6 g kh, 129 g prot og 99 g fett. Dette skulle da bli
((30,6*4)/1547)*100=7,9% kh
((129*4)/1547)*100=33,4% prot
((99*9)/1547)*100=57,6% fett
hvis jeg har forstått beregningsprinsippene riktig (mener jeg leste et sted at det %-vise inntaket skal beregnes av energiinntak (kcal). Kan noen bekrefte eller avkrefte at jeg har forstått dette riktig?
Og bare sånn før hylekoret begynner, jeg vet dette er lite fett men det er heller ikke det jeg spør om
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203FC.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)
(http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12)
Ser da vel rett ut dette?
Kan man ha TO tilstander for vann i kroppen??
Når jeg sjekker Tanitavekta mi er vannsprosenten nå høvelig stabil. 38% +- 0,1%. Vet det er en smule lavt, men det er nå der kroppen har lagt seg. Går jeg over det blir det bare ødemer av det.
Men selv om vannprosenten på vekta er stabil så fyker sticksen mellom nok vann (svak rosa) og dehydrert (mørkerød) og jeg skal jo ikke være i ketose en gang?
Er det forskjell på "registrering" av vannet som er i fordøyelsesomløp og det som er i kroppen ellers? Blir det oppfattet som to forskjellige "vannbeholdere"? Jeg følger vekta og IKKE sticksen.
Jeg satt inn for en mnd siden og han sa det var ikke problem å sette inn tampong med engang..
Blødde forøvrig i 3!!! uker etter jeg satt den inn.. endelig stoppa :p
Kan man vaske eller på noe vis få rent et saueskinn sin hundene ligger på? Det er slett ikke så delikat lenger, brukes i bilen.
Må jeg kaste det?
Kan man vaske eller på noe vis få rent et saueskinn sin hundene ligger på? Det er slett ikke så delikat lenger, brukes i bilen.
Må jeg kaste det?
Rense det? Ring et renseri og spør :)
Rense det? Ring et renseri og spør :)
Jeg vasket mine rett og slett i vaskemaskinen. :p
Ull program? Det blir ikke bare en stor diger tove da?
Tviler på at det lønner seg å rense et saueskinn.
Ull program? Det blir ikke bare en stor diger tove da?
Tviler på at det lønner seg å rense et saueskinn.
Nei, men selve skinnet ble megamykt! Jeg stakk flere hull bare med fingrene mens jeg holdt på med det.
Hvordan virker valium på kroppen?? Hvis du har brukt det, hvordan føles det i kroppen?
Tok en tablett i dag siden jeg har en trist deppedag og ikke hadde helt kontrollen på meg selv og mine følelser ....:( Men kjente ikke noe spesielt jeg.
Da jeg tok det før, så fikk jeg en sånn deilig avslappet sløv følelse i kroppen min, så jeg slapp å forholde meg helt til realiteten.
Men det har jeg ikke følt i dag. tok bare en, tok gjerne to før.
kanskje de er for gamle, og at virkningen avtar da :confused:
Hvordan virker valium på kroppen?? Hvis du har brukt det, hvordan føles det i kroppen?
Tok en tablett i dag siden jeg har en trist deppedag og ikke hadde helt kontrollen på meg selv og mine følelser ....:( Men kjente ikke noe spesielt jeg.
Da jeg tok det før, så fikk jeg en sånn deilig avslappet sløv følelse i kroppen min, så jeg slapp å forholde meg helt til realiteten.
Men det har jeg ikke følt i dag. tok bare en, tok gjerne to før.
kanskje de er for gamle, og at virkningen avtar da :confused:
Virkningen vil avta når medisinen er gått ut på dato. Den følelsen du beskriver som du fikk før er vel slik de fleste vil reagere på valium, og andre benzodiazepiner. Det er derimot ingen løsning på problemer, noe du sikkert vet, så jeg skal la være å komme med noen moralpreik.
Om du ikke føler noen virkning så sjekk datoen, ta eventuelt en til. Mange faktorer kan spille inn på effekten, som hvor lenge du har brukt det og dermed toleranse, datostempling, og så kan virkestoffene bli saktere tatt opp i systemet av diverse grunner.
Må jeg kaste det?
Dei fleste skinn - i alle fall nokonlunde nye skinn - kan vel vaskast i maskin på ullprogram. Eg har fleire gongar vaska baby-lammeskinnet minstejenta har brukt no i 4 år, og det er like fint. Vask det på skånsomt ullprogram m ullvaskemiddel. Du må tørke det svært forsiktig, og strekke litt på det mens det tørkar så det blir mjukt og held fasongen. Ikkje tørk det over direkte varme, da kan det bli tørt og hardt.
Det skal stort sett gå greit om det ikkje har så lange hår. Eg har eitt som ikkje er nedklipt også, og også det har vore vaska, men det måtte eg gå over med kam etterpå. Hvorom allting er, du kan absolutt vaske det. Vask er betre enn rens.
Hva er Confecta sukkerfri gele søtet med ?
Må jeg kaste det?
Jeg har babysoveskinn og kjøpte også eget vaskemiddel som gjør at det går i vaskemaskin.
Babyshop tenker jeg.
Hva er Confecta sukkerfri gele søtet med ?
Sucralose, tror jeg.
Til uken har jeg som mål å skaffe meg en rockering!
Tror noen her det er mulig å krympe litt og komme meg ned fra 79kg til 75 til Mai-Juni da?
Med skikkelig Skaldeman, zumba, corebar og rockering?:P
Sucralose, tror jeg.
OK - takk!
Kan man se på ketostix om de har blitt "dårlige"? Synes mine oppfører seg litt rart i forhold til forrige batchen jeg hadde, de blir på en måte flekkete og det tar lengre tid før de viser fargeforandringer. Pakken er helt nyåpnet og går ikke ut på dato før om lenge.
Hvorfor er kjærligheten så damn vanskelig!
Hvorfor er kjærligheten så damn vanskelig!
Hadde jeg hatt svaret på det Vimsen, da hadde jeg vært rik:)
Hadde jeg hatt svaret på det Vimsen, da hadde jeg vært rik:)
:D Jeg vil både finne svaret og bli rik! :D
Hvorfor er søndager forferdelige nedtursdager... :(
:D Jeg vil både finne svaret og bli rik! :D
:lol:
Babycherry
14-03-11, 00:39
Hvorfor er søndager forferdelige nedtursdager... :(
:klem:
Babycherry
14-03-11, 00:42
Til uken har jeg som mål å skaffe meg en rockering!
Tror noen her det er mulig å krympe litt og komme meg ned fra 79kg til 75 til Mai-Juni da?
Med skikkelig Skaldeman, zumba, corebar og rockering?:P
Forbered deg på smerte!! :lol:
Jeg har nettopp kjøpt selv, og det er f.. hakke meg så vondt å lære seg å bruke den at jeg håper virkelig den har noe effekt etterhvert!
Men gøøøy!! :D
Kan man spille ps2-spill på en ps3?
Kan man spille ps2-spill på en ps3?
I alle fall på de første utgavene av ps3. De nyeste har jeg hørt rykter om ikke går an å bruke ps2 spill på.
I alle fall på de første utgavene av ps3. De nyeste har jeg hørt rykter om ikke går an å bruke ps2 spill på.
Da satser jeg på at det går fint, spillern er sånn 3 år gammel eller noe.
Oh man, jeg elsker ps3. Den kan brukes til alt jo! :D
Virkningen vil avta når medisinen er gått ut på dato. Den følelsen du beskriver som du fikk før er vel slik de fleste vil reagere på valium, og andre benzodiazepiner. Det er derimot ingen løsning på problemer, noe du sikkert vet, så jeg skal la være å komme med noen moralpreik.
Om du ikke føler noen virkning så sjekk datoen, ta eventuelt en til. Mange faktorer kan spille inn på effekten, som hvor lenge du har brukt det og dermed toleranse, datostempling, og så kan virkestoffene bli saktere tatt opp i systemet av diverse grunner.
De har nok gått ut på dato .... Fikk dem for rundt 5 år siden, og har spart på dem i tilfelle krise. I dag måtte jeg ta en veldig trist avgjørelse, og taklet det rett og slett ikke. Håpte at valiumen skulle lulle meg inn og dempe på smerten, men det hjalp ikke. Så var nok kanskje litt lite med en. vet det ikke er en varig løsning, og tar sjelden dem.
Jeg skal bestille fra iherb også har jeg fått rewards for 22 dollar. Summen min bli da bare 11 dollar. MEN jeg lurte på om jeg skal bestille mer eller vil de skrive verdien av 22+11+det jeg legger til nå eller om de vil skrive 11 dollar. Noen som vet?
Spør dem :) De svarer raskt! Jeg vil tro at de vil skrive den summen du faktisk betaler, altså ikke inkludert rewarden. Supert at du har fått samlet så mye, da! Du er liksom iherbprinsessa her inne du :D
Haha, er jeg? Jeg har hvertfall bestilt en del ganger, kanskje litt for ofte :p skal høre med de jeg. MÅ jo ikke bestille med en gang. Eller? hihi
Forbered deg på smerte!! :lol:
Jeg har nettopp kjøpt selv, og det er f.. hakke meg så vondt å lære seg å bruke den at jeg håper virkelig den har noe effekt etterhvert!
Men gøøøy!! :D
Jeg er det! :p
Ene bestevenninna mi sa hun nesten la seg ned i fosterstilling og gråt etter de første gangene med rockering XD
Jeg skal bestille fra iherb også har jeg fått rewards for 22 dollar. Summen min bli da bare 11 dollar. MEN jeg lurte på om jeg skal bestille mer eller vil de skrive verdien av 22+11+det jeg legger til nå eller om de vil skrive 11 dollar. Noen som vet?
Når jeg bestilte første gang trakk de iallefall fra de 5$ på det de skrev utenpå pakken.. Så da er det kanskje sannsynlig at de gjør det med reward også?
Er bringebær og camembertost noe godt å ha sammen?
Noen som vet om det er greit å drikke Friele sin Chocolate Flavoured Coffee eller Irish Cream Coffee på ketolyse? Vet det er sukker i den siste, men står som siste ingrediens i listen.
I dag måtte jeg ta en veldig trist avgjørelse, og taklet det rett og slett ikke. Håpte at valiumen skulle lulle meg inn og dempe på smerten, men det hjalp ikke. Så var nok kanskje litt lite med en. vet det ikke er en varig løsning, og tar sjelden dem.
Det er desverre en del av livet å ta vanskelige avgjørelser, og å fosøke å dempe det med medikamenter tror jeg bare gjør ting verre. Før eller senere må man jo face det uten kunstig stimuli :o Ville du gitt barna dine en pille før eksamen e.l? (Bare en påminnelse om at vi ikke skal være slemmere mot oss selv enn vi ville vært mot andre.)
Opparbeider en seg "rewards" på iHerb når man handler selv også? Eller er det kun hvis andre bruker koden "min" ?
Har dere sett denne (http://www.youtube.com/watch?v=vBangbi8i60)??
Er bringebær og camembertost noe godt å ha sammen?
Hmm, det vil jeg tro.Har ikke prøvd da men det burde være godt.
Tyttebær er godt sammen med camembert. Synes jeg da.
Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?
De hadde ikke vanlig fløte etter fastelaveshelgen :p og da kjøpte jeg en boks matfløte. Brukte det i omeletten..
Kunne noen sett over om jeg har regnet rett her? Tenkte å bestille noen greier fra iHerb og siden de oppgir karbo per serving så prøvde jeg å regne det om til per 100g. Har trykket fra dietary fibre, siden det er amerikanske varer.
Bob's Red Mill:
Almond Flour: (http://www.bobsredmill.com/almond-meal-flour.html) 10.71g karbo/100g.
Coconut Flour: (http://www.bobsredmill.com/organic-coconut-flour-mtx6135.html) 21.43g karbo/100g.
Gluten Flour: (http://www.bobsredmill.com/vital-wheat-gluten.html) 20g karbo/100g.
NOW Foods:
Almond Flour: (http://www.nowfoods.com/Products/ProductsAlphabetically/M019875.htm) 4.17g karbo/100g.
Gluten Flour: (http://www.nowfoods.com/Products/ProductsAlphabetically/M004026.htm) 15.15g karbo/100g.
Lurer på hvorfor kokosmelet til Red Mill har såpass med karbo?
I tillegg lurte jeg på om noen vet hvor lenge fløte kan holde seg i frysen? Hadde kremfløte til 10kr på lokalbutikken i dag.:D
Kunne noen sett over om jeg har regnet rett her? Tenkte å bestille noen greier fra iHerb og siden de oppgir karbo per serving så prøvde jeg å regne det om til per 100g. Har trykket fra dietary fibre, siden det er amerikanske varer.
Bob's Red Mill:
Almond Flour: (http://www.bobsredmill.com/almond-meal-flour.html) 10.71g karbo/100g.
Coconut Flour: (http://www.bobsredmill.com/organic-coconut-flour-mtx6135.html) 21.43g karbo/100g.
Gluten Flour: (http://www.bobsredmill.com/vital-wheat-gluten.html) 20g karbo/100g.
NOW Foods:
Almond Flour: (http://www.nowfoods.com/Products/ProductsAlphabetically/M019875.htm) 4.17g karbo/100g.
Gluten Flour: (http://www.nowfoods.com/Products/ProductsAlphabetically/M004026.htm) 15.15g karbo/100g.
Lurer på hvorfor kokosmelet til Red Mill har såpass med karbo?
I tillegg lurte jeg på om noen vet hvor lenge fløte kan holde seg i frysen? Hadde kremfløte til 10kr på lokalbutikken i dag.:D
Kan iallefall svare deg på fløtespm. Frys i isterningsposer, holder seg veldig lenge i fryseren:) perfekt til sauser:)
Kan iallefall svare deg på fløtespm. Frys i isterningsposer, holder seg veldig lenge i fryseren:) perfekt til sauser:)
Var det jeg gjorde. 10kr pakken siden de går ut på dato i morgen. Kjøpte et par og frøs. Gikk akkurat en pakke fløte i en sånn isbitpose.
Og takker så mye for svar!
Ferskenbeinet
15-03-11, 08:10
Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!
Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!
Søvnmangel kan ihvertfall gi økning i stresshormoner, adrenalin og kortisol. Det er veldig fettlagrende - vet alt om det selv :cool:
Kaffe kan øke stresshormonnivået det også (forskjellig fra person til person).
Store livsomveltninger gir vel gjerne litt krøll på hormoner og annet også :ja:
Flott at du har det fantastisk da! :heia:
Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte? Dei er pasteuriserte med ulike metodar. Vanleg mjølk og kremfløte er lett pasteuriserte ved 72° C i 15 sekund, mens langtidshaldbare produkt er ultrapasteuriserte (høgare temperatur, lengre tid). I utlandet er ofte vanleg mjølk ultrapasteurisert også, og da merker du gjerne at den har litt annleis smak enn norsk mjølk.
Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?
De hadde ikke vanlig fløte etter fastelaveshelgen :p og da kjøpte jeg en boks matfløte. Brukte det i omeletten..
TINE Matfløte er ultrapasteurisert, og blir tappet på steril emballasje. Med ultrapasteurisering menes at produktet er varmebehandlet ved 140-150 °C i 2-4 sekunder. Dette er årsaken til at produktet får lenger holdbarhet enn for eksempel TINE Kremfløte. TINE Kremfløte blir pasteurisert ved 72°C i 15 sekunder. Dette er det samme som vanlig melk.
TINE Matfløte er ultrapasteurisert, og blir tappet på steril emballasje. Med ultrapasteurisering menes at produktet er varmebehandlet ved 140-150 °C i 2-4 sekunder. Dette er årsaken til at produktet får lenger holdbarhet enn for eksempel TINE Kremfløte. TINE Kremfløte blir pasteurisert ved 72°C i 15 sekunder. Dette er det samme som vanlig melk.
Upasteurisert øl er godt. :sikle: :lol:
Jeg har siden fredag vært helt av lavkarbo og fråtset i alt mulig annet. Jeg er skikkelig deprimert om dagene, og orker ikke mat, bare snop, riskrem med syltetøy, kaker og annet snadder som bare er dritt å spise .... jeg vet det jo .... Men klarer ikke ta tak i det. Huset flyter og jeg klarer ikke ta tak i det heller ......
Men håper jo at jeg en dag skal klare å komme ovenpå igjen, og komme i gang med lavkarbo igjen ... Vet bare ikke når. Vil det da bli vanskeligere for meg å komme i ketose - å få kroppen til å komme i gang igjen?
:(
Men håper jo at jeg en dag skal klare å komme ovenpå igjen, og komme i gang med lavkarbo igjen ... Vet bare ikke når. Vil det da bli vanskeligere for meg å komme i ketose - å få kroppen til å komme i gang igjen?
Neppe. Det vil nok arte seg som forrige gang.
I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..
Photobscura
15-03-11, 20:04
I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..
Jeg kjørte splenda i boksen som hører til stavmikseren min en gang i tiden jeg skulle lage kremostglasur til en squashkake, det ble helt melisaktig, og i dét tillfellet funka det fint! Prøv! :)
Jeg kjørte splenda i boksen som hører til stavmikseren min en gang i tiden jeg skulle lage kremostglasur til en squashkake, det ble helt melisaktig, og i dét tillfellet funka det fint! Prøv! :)
Det hørtes ikke ut som et alt for dumt forslag! Får håpe stavmikseren min er bra nok da, den er superbillig og ikke av den beste kvaliteten :o
Photobscura
15-03-11, 20:46
Det hørtes ikke ut som et alt for dumt forslag! Får håpe stavmikseren min er bra nok da, den er superbillig og ikke av den beste kvaliteten :o
Men det funker dårlig uten boks, tror jeg. Da tror jeg du kommer til å bli dekka i splendamelis! :p
Ellers går det sikkert an å legge det mellom to lag gladpack og meie over med en kjevle! ;)
Men det funker dårlig uten boks, tror jeg. Da tror jeg du kommer til å bli dekka i splendamelis! :p
Ellers går det sikkert an å legge det mellom to lag gladpack og meie over med en kjevle! ;)
Hahaha, det tenkte jeg ikke på en gang :o Får prøve kjevlemåten i stedet kanskje...
Eg bruker litt sukrinmelis og litt splenda, for å unngå den kalde følelsen. Men eg gjør ingenting med splendaen først, kanskje blir enda bedre med splendamelis ja!
Får man kjøpt ferdig oppmalte mandler?
Mvh frøken tennisalbue med god gammeldags kvern
Får man kjøpt ferdig oppmalte mandler?
Mvh frøken tennisalbue med god gammeldags kvern
Er vel i så tilfelle mandelmel?
Hoh, har laget kransekake ved hjelp av en sånn kvern mange ganger, tar litt muskelkraft å kverne 1kg mandler ja.
Er det noen mulighet å finne årmodell på en bil ut fra registreringsnummeret? Og hvor gjør jeg det evt. ? (på nettet)
grotingeling
16-03-11, 21:27
Legg inn registreringsnummeret i på denne (http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Kontrollfrist) siden hos Vegvesenet, så får du bl.a. årsmodell.
Siden er egentlig for å finne ut når en bil skal på EU-kontroll :)
EDIT: er vel registreringsår som oppgis der....
arnakristin
16-03-11, 21:30
Er det noen mulighet å finne årmodell på en bil ut fra registreringsnummeret? Og hvor gjør jeg det evt. ? (på nettet)
Ja, der du sjekker når du skal til EU kontroll f.eks., http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Kontrollfrist
så får du bl.a. årsmodell.
Bare en kommentar: Dette er første gang registrert i Norge, så det sier deg ikke mye om bilen er importert.
Bare en kommentar: Dette er første gang registrert i Norge, så det sier deg ikke mye om bilen er importert.
Nei, da trenger du tilgang til min samboers nerde-hjerne; han samler på bilmodeller - i hodet....
Han har altså oversikt over bruk av bokstaver i alle distrikter i norge og jeg har full tillit til at han også vil kjenne igjen en modell som ikke har vært i salg i her. Eller at bilmodellen og og nummerskiltet ikke stemmer overens.
Han er altså høy, kjekk, utadvendt og snakker sammenhengende, også med gamle tanter, fremmede og små barn. Helt sant! :D
Supert! Da fant jeg årsmodell - takk for hjelpen!
Er det sant at hvitløk hjelper på å øke forbrenningen, eller er det bare BS?
Er det sant at hvitløk hjelper på å øke forbrenningen, eller er det bare BS?
All løk øker (visstnok) forbrenningen.
Den desidert mest plausible forklaringen jeg har sett på dette er at løken hjelper på å omdanne energi til varme i kroppen grunnet mikronæringsstoffer, til sammenlikning med grønne grønnsaker. Samt at det koster kroppen mer å omsette løken enn det gjør å spise den.
gir sukrin en isende følelse i munnen og halsen? synes natreen er grusomt på den måten! Samme med erythritol og xylitol. Sukrinmelisen er veldig isende!
gir sukrin en isende følelse i munnen og halsen? synes natreen er grusomt på den måten! Samme med erythritol og xylitol. Sukrinmelisen er veldig isende!
Sukrin er erythritol, så du har vel svaret ditt der. :D
Jepp, det er derfor jeg er på jakt etter noe annet lurt til å bruke i marsipan :o
hmm. jeg synes flytende natreen er godt, kanskje det går an i marsipan? lurer på om jeg KUN skal bruke det heretter. Og Splenda da. For det var faktisk ganske godt i peanøttkjeksene jeg laget en gang.
En blanding av Splenda og flytende Natreen synes jeg egentlig funker bra til det meste.
grotingeling
18-03-11, 21:36
Noen som har prøvd Yacon sirup (http://www.sanabona.no/yacon-og-agave/produkter-av-ra-yacon/55-ra-yacon-sirup-naturell) som søtningsmiddel?
Noen som har prøvd Yacon sirup (http://www.sanabona.no/yacon-og-agave/produkter-av-ra-yacon/55-ra-yacon-sirup-naturell) som søtningsmiddel?
Lurer litt på denne jeg og, spesielt siden yaconsirup skal være et probiotikum.
Yacon smaker veldig godt synes jeg! Har laget snickers sjokolade og brukt det som karamellen.
jeg bruker yacon sirup mye, og den smaker veldig godt, smaker som karamell. Den skal være bra for magen, men akkurat det vet jeg ikke.
Påvirker polydextrose blodsukkeret?
Kan ikke spise maltitolsøtede ting lengre, faller rett ut av ketose - så null Atkinsbarer på meg - men fant en fra HealthSmart som er polydextrose, oligofructose, erytritol og sucralose. Lurer på om den funker bedre.
Og jada, vet de barene ikke er spesielt bra for oss, men jeg liker å ha noen som nødproviant.
Er det mulig å gjøre kaniner husrene?
Sånn at istedet for å skaffe meg en katt, kan jeg la en kanin gå rundt i huset?:P
At den har egen kanindo etc.
Sånn at istedet for å skaffe meg en katt, kan jeg la en kanin gå rundt i huset?:P
http://kanin.org/renslig_kanin Ser sånn ut ja:) Kaniner er søte da:)
http://kanin.org/renslig_kanin Ser sånn ut ja:) Kaniner er søte da:)
Takk!:)
Ja, kaniner er kjempeskjønne!
Når jeg bor for meg selv og kan ha kjæledyr, blir vel valget vanskelig vil jeg tro:P
Takk!:)
Ja, kaniner er kjempeskjønne!
Når jeg bor for meg selv og kan ha kjæledyr, blir vel valget vanskelig vil jeg tro:P
Jeg har en liten dvergpuddel:) Et utrolig skjønt lite vesen:)
Pass på ledninger og sånt. De elsker å gnage på plast. Kaninen vår gnagde over ledningen til skriveren.
Er det dårlig viljestyrke, eller er det rare cravings som får meg til å lange innpå med bringebær og løk (ikke sammen;) hele dagen? Spiser løk, løk, løk.
Er det dårlig viljestyrke, eller er det rare cravings som får meg til å lange innpå med bringebær og løk (ikke sammen;) hele dagen? Spiser løk, løk, løk.
Gravid? :spent:
Gravid? :spent:
Skulle vel ikke være helt umulig ;)
Nå har jeg ett brett muffins i ovnen. Jeg har sånn muffinsbrett, men nå tenker jeg, wtf, hva om jeg ikke får muffinsene ut av forma. Tips?
Nå har jeg ett brett muffins i ovnen. Jeg har sånn muffinsbrett, men nå tenker jeg, wtf, hva om jeg ikke får muffinsene ut av forma. Tips?
Jeg brukte slikkepotten for å løsne de, og masse zalo for å få de rein :D
Strikkepinne midt i en og vippe de ut? Snu hele greia på hodet? :D
De løsna faktisk helt av seg selv :D
De løsna faktisk helt av seg selv :D
Jeg er nå mer spent på hvorfor du har løkdilla om dagen.. :p
Noen som vet om Lady Gaga egentlig er en MANN?? Eller har vært mann?? fikk nemlig høre den påstanden her om dagen
Noen som vet om Lady Gaga egentlig er en MANN?? Eller har vært mann?? fikk nemlig høre den påstanden her om dagen
Den påstanden har versert lenge og har blitt avkreftet. :p
Jeg er nå mer spent på hvorfor du har løkdilla om dagen.. :p
Det finner du vel svaret på lenger oppe her, hvor du spurte om det samme, ista:p
Det finner du vel svaret på lenger oppe her, hvor du spurte om det samme, ista:p
Muffins i ovnen er ikke det samme som bolle i ovnen!!! :lol:
Fikk ikke skikkelig svar.. syntes jeg da.. :p
Er du sånn skikkelig gravid da?? :spent:
"Det skulle vel ikke være umulig;)" og Tickeren sier vel sitt:p
"Det skulle vel ikke være umulig;)" og Tickeren sier vel sitt:p
Åhh, den har ikke jeg sett... :rodme:
:lol: Jeg var fortsatt på bolle i ovnen når det kom til muffinsene. Og tenkte litt sånn; spre beina og puuuush så går det bra. Skjønte etterhvert at det var snakk om vanlige muffins :p
Noen som har peiling på Skaldeman og om fløtepannekakene til Gerd er okey på det kostholdet?:P
For er litt smålei av kjøtt for tiden..
Hva slags "sukker" bruker dere i teen? Jeg er tom for splenda, og funderer på om jeg skal kjøpe en til eller noe annet? Har bestilt en Stevia, men må ha noe i mellomtiden.
:lol: Jeg var fortsatt på bolle i ovnen når det kom til muffinsene. Og tenkte litt sånn; spre beina og puuuush så går det bra.
Også et helt brett da gitt! :lol: Kommentarene som kom etterpå var vel i overkant bissare i sammenhengen. Slikkepott eller strikkepinne i midten og vipp ut... :rolleyes::lol::lol:
Selvangivelses spørsmål.....man kan få fradrag hvis en har lang kjørevei.
Men er det 19,8 km en vei som gjelder? Eller frem og tilbake?
Også et helt brett da gitt! :lol: Kommentarene som kom etterpå var vel i overkant bissare i sammenhengen. Slikkepott eller strikkepinne i midten og vipp ut... :rolleyes::lol::lol:
Tenkte det jeg også, men ville ikke si noe.. Var bare strikkepinnen som manglet!!
Hvorfor har jeg ikke lyst på skinkestek lenger nå når jeg skal lage middag, når det var det eneste jeg hadde lyst på på butikken? :confused:
:lol: Jeg var fortsatt på bolle i ovnen når det kom til muffinsene. Og tenkte litt sånn; spre beina og puuuush så går det bra. Skjønte etterhvert at det var snakk om vanlige muffins :p
Å hærregud kor æ flire av det her! :D (sorry dialekten:p)
Hvorfor har jeg ikke lyst på skinkestek lenger nå når jeg skal lage middag, når det var det eneste jeg hadde lyst på på butikken? :confused: Fordi at fordi!
Å hærregud kor æ flire av det her! :D (sorry dialekten:p)
Du e jo knapt påforn!
Har kompisen trokke snoppen ut?
Grattis!!! :love:
Du e jo knapt påforn!
Har kompisen trokke snoppen ut?
Grattis!!! :love:
*fnis*
Har visst det i sånn nesten to uke allerede, så det her kommer til å bli laaaaangdryyygt :/
*fnis*
Har visst det i sånn nesten to uke allerede, så det her kommer til å bli laaaaangdryyygt :/
Liker langdryge ting jeg. :love:
noen som har en ide til "nødgave"?! moren min har bursdag imorgen, og jeg har totalt glemt det :((
Har slengt sammen en ostekake, med gelelokk, vet hun liker ostekake (Gerds^^) hehe, så håper det blir et lite plaster på såret
Må legge til at man er nærmest blakk fram til neste tirsdag, så er ikke mye jeg kan få tak i. kanskje kake er nok hehe
Gi "gavekort" på middag, kino, teater eller noe annet du vet hun liker. Altså at du lover å bli med og spandere på noe hun ønsker senere når det passer dere begge. Reddet meg i mange blakke situasjoner :D
Gi "gavekort" på middag, kino, teater eller noe annet du vet hun liker. Altså at du lover å bli med og spandere på noe hun ønsker senere når det passer dere begge. Reddet meg i mange blakke situasjoner :D
hey kjempeide:D
Tusen takk:)
Selvangivelses spørsmål.....man kan få fradrag hvis en har lang kjørevei.
Men er det 19,8 km en vei som gjelder? Eller frem og tilbake?
En vei, ja.
Hhttp://ginabanana.blogg.no/1258571326_lady_gaga_mann.html:eek:
Påvirker polydextrose blodsukkeret?
Polydextrose påvirker blodsukkeret litt, men ikke mye. GI'en er ca 5. OK på lavkarbo.
Polydextrose påvirker blodsukkeret litt, men ikke mye. GI'en er ca 5. OK på lavkarbo.
Thank you!
Sikkert bedre enn maltitol. XD
Thank you!
Sikkert bedre enn maltitol. XD
Jepp, maltitol står oppført med 36. Sjekk denne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464) tråden forresten. :snill:
Hva slags "sukker" bruker dere i teen? Jeg er tom for splenda, og funderer på om jeg skal kjøpe en til eller noe annet? Har bestilt en Stevia, men må ha noe i mellomtiden.
Om jeg først bruker søtning så bruker jeg enten sukrin eller flytende stevia :)
lottesinverden
22-03-11, 13:10
Jeg har akkurat starter med litt lavkarbo og lurer på om hvis jeg spise to wasa sport + til frokost, og litt frukt, men ikke noe brød, ris, poteter, pasta, vil jeg gå ned i vekt da?
Stemmer det at på ketolyse er det vanligst at man tar av rundt magen og lårene først?
Jeg trodde man ikke kunne punktslanke seg. Jeg vil så gjerne ha mindre overarmer, de gigantiske overarmene er ikke like lett å skjule som ben og mage :(
:lol: Ja, jeg hadde det morro da ;) Hvor mange er et brett muffins? Får håpe du ikke har for mange muffins i ovnen Cherry. Kan bli slitsomt :p Men vipp ut, ja. Det er vel ikke verre enn det :lol:
:lol: Ja, jeg hadde det morro da ;) Hvor mange er et brett muffins? Får håpe du ikke har for mange muffins i ovnen Cherry. Kan bli slitsomt :p Men vipp ut, ja. Det er vel ikke verre enn det :lol:
16 stk?? Tror en is-skje vil egne seg bedre enn en slikkepott... :o :lol: Eller ei sånn salatklype??
http://www.mamut.net/gourmetec/65117.bmp
Stemmer det at på ketolyse er det vanligst at man tar av rundt magen og lårene først?
Jeg trodde man ikke kunne punktslanke seg. Jeg vil så gjerne ha mindre overarmer, de gigantiske overarmene er ikke like lett å skjule som ben og mage :(Jeg vet ikke helt hvor du har hørt det? Det er jo ikke snakk om å punktslanke seg, det er ikke akkurat som man kan velge hvor fettet forsvinner først :p
Det er vel mer sånn at det er individuelt hvor fettet blir først borte. Og så jevner det seg gjerne ut over tid :)
På meg som ikke er av den mest insulinresistente typen forsvinner magefettet først (lårene derimot ...), men mange insulinresistente har mer hardnakket fett der.
:lol: Ja, jeg hadde det morro da ;) Hvor mange er et brett muffins? Får håpe du ikke har for mange muffins i ovnen Cherry. Kan bli slitsomt :p Men vipp ut, ja. Det er vel ikke verre enn det :lol:Mange festlige innlegg her nå forresten :D
Photobscura
22-03-11, 18:19
Jeg vet ikke helt hvor du har hørt det? Det er jo ikke snakk om å punktslanke seg, det er ikke akkurat som man kan velge hvor fettet forsvinner først :p
Det er vel mer sånn at det er individuelt hvor fettet blir først borte. Og så jevner det seg gjerne ut over tid :)
På meg som ikke er av den mest insulinresistente typen forsvinner magefettet først (lårene derimot ...), men mange insulinresistente har mer hardnakket fett der.
Og så er det påstanden "sist inn først ut", altså at det siste du la på deg er det som går først når du taper vekt. Jeg vet ikke om det stemmer, men det er jo en viss logikk i det. Punktslanking eksisterer ret og slett ikke. Jeg er helt motsatt av Frøy, og i utgangspunktet veldig insulinresistent, og selv nå på ca normalvekt er det gjenstridig fett på mage/midje/ryggområdet som har vondt for å gi slipp, og det var der jeg la på meg først også.
Og så er det påstanden "sist inn først ut", altså at det siste du la på deg er det som går først når du taper vekt. Jeg vet ikke om det stemmer, men det er jo en viss logikk i det. Punktslanking eksisterer ret og slett ikke. Jeg er helt motsatt av Frøy, og i utgangspunktet veldig insulinresistent, og selv nå på ca normalvekt er det gjenstridig fett på mage/midje/ryggområdet som har vondt for å gi slipp, og det var der jeg la på meg først også.
Hos eg er det Fifo.. first in first out. jeg legger alltid på meg først på puppa, men så er det jaggu de som reduseres først også... :(
Jeg har akkurat starter med litt lavkarbo og lurer på om hvis jeg spise to wasa sport + til frokost, og litt frukt, men ikke noe brød, ris, poteter, pasta, vil jeg gå ned i vekt da?
Muligens - men siden vi ikke vet så mye mer om deg enn akkurat hva du ønsker å spise er det vanskelig å gi et fasit svar....
Frukt ville jeg droppet.....
Hvilken retning velger du? Skal du leve strengt (ketolyse) eller vil du leve mer moderat (Fedon eller generell lavkarbo) ?
16 stk?? Tror en is-skje vil egne seg bedre enn en slikkepott... :o :lol: Eller ei sånn salatklype??
http://www.mamut.net/gourmetec/65117.bmp
:lol: :lol: :lol:
Tungen min er nummen. For mye lakriste?
Hm, denne forsvant vist.
Kan jeg lagre det jeg legger inn på Diett.no? Slik at jeg kan bla gjennom det senere? hvordan gjør jeg, og hvordan nyttiggjør jeg meg Diett . no på best mulig måte?
Det du legger inn på diett.no blir lagra hvis du oppretter en profil. Så går du bare inn på valgt dato seinere, så finner du det igjen. Vanskelig å si hvordan du best nyttiggjør deg siden, men det er jo en kjempefin oversikt hvis du legger inn alt spiser. Det kan også være greit for enkeltmåltider om du ikke orker å veie og notere absolutt alt du spiser. Da får du fort et innblikk i det du spiser, og hva det inneholder. Det er litt arbeid, men absolutt verdt det, synes jeg! Hvertfall hvis man sliter litt, vekta står stille osv. I slike tilfeller kan man se hva man egentlig får i seg, og se hvilke forandringer som skjer i kroppen ettersom man forandrer matinntaket.
Tungen min er nummen. For mye lakriste?
Lakriste :eek: Hvor har du kjøpt det ? Jeg har ofte veldig lyst på lakris. Høres godt ut, men litt rart også, hihi.
Lakriste :eek: Hvor har du kjøpt det ? Jeg har ofte veldig lyst på lakris. Høres godt ut, men litt rart også, hihi.
Lokale Joker'n. Den er kjempesær, bitteliten kjellerbutikk, men selger alt fra cocosa og fiberhusk til Yogi-te.
Photobscura
23-03-11, 11:22
Lakriste får du jo kjøpt "overalt", enten av ekte lakris, eller anis, f.eks. Jeg har sett det på stort sett alle helsekostbutikker og Helios og så videre.
Kvar får ein kjøpt medisterdeig i Bergensområdet for tida egentlig? Finner ingen stad.
Jeg skal lage fajitaskrydder etter denne (http://www.gladimat.no/no/2011/01/meksikanske_retter/Lag+salsa%2C+taco-+og+fajitas-krydder+selv.9UFRrY1I.ips) varianten, og det står at man skal ha i 2 ss maizenamel. Det har jeg ikke, og jeg tror heller ikke det er så aktuelt på lavkarbo? Anyhoo, kan jeg bytte det ut med JBKM, og hvis så, hvor mye av det skal jeg ha oppi? Hva gjør egentlig stivelse i et krydder, liksom, hvilken funksjon har den?
Jeg skal lage fajitaskrydder etter denne (http://www.gladimat.no/no/2011/01/meksikanske_retter/Lag+salsa%2C+taco-+og+fajitas-krydder+selv.9UFRrY1I.ips) varianten, og det står at man skal ha i 2 ss maizenamel. Det har jeg ikke, og jeg tror heller ikke det er så aktuelt på lavkarbo? Anyhoo, kan jeg bytte det ut med JBKM, og hvis så, hvor mye av det skal jeg ha oppi? Hva gjør egentlig stivelse i et krydder, liksom, hvilken funksjon har den?
Vil tru det er berre for å lage meir binding i "sausen". Eg lagar tacokrydder utan noko form for stivelse, funkar det også, må berre la det surre ei stund lenger i steikepanna.
Noen som kjenner til kremen "daktacort" ?
Har en liggende som jeg ikke husker helt hvorfor jeg fikk,
tror det var en av mange kremer pga såre/ømfintlige lepper..
Hadde ikke sår på munnen da, kun ømfintlig.
Denne kremen har jeg da blitt fortalt at kan brukes på svette føtter.. dvs tær.
Jeg har problem med syntetiske strømper, svetter mye og bruker dem ikke ofte men noen ganger.
Krem for atopisk utslett ble også foreslått, men eg er skeptisk til å bruke noe mot annet enn foreskrevet.
Daktacort skal etter apoteket være mot sopp?
Noen som kjenner til kremen "daktacort" ?
Har en liggende som jeg ikke husker helt hvorfor jeg fikk,
tror det var en av mange kremer pga såre/ømfintlige lepper..
Daktacort (http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/show.do?filename=/content/pkv/D/Daktacort...McNeil_547778/547777.html&printable=0&frameset=1&thin=0&href=0) er ein krem som i utgangspunktet er mot fotsopp. Den inneheld middel mot sopp (også virksom mot enkelte bakterier), og litt kortison som er betennelsesdempande og kløestillande. Den kan også foreskrivast mot andre plager, vi brukte den mot bleieutslett på ei av jentene våre.
Men om du har den liggande utan å hugse kvifor, har du nok hatt han ei stund, og dei held seg ikkje allverdens lenge. Du må også oppbevare han i kjøleskap, om du ikkje det har gjort er det ikkje noko å ha uansett. Eg ville nok råde deg til å kaste den (ikkje i søpla, men lever den inn på apoteket).
Lokale Joker'n. Den er kjempesær, bitteliten kjellerbutikk, men selger alt fra cocosa og fiberhusk til Yogi-te.
Lakriste får du jo kjøpt "overalt", enten av ekte lakris, eller anis, f.eks. Jeg har sett det på stort sett alle helsekostbutikker og Helios og så videre.
Ok, aldri sett, men jeg skal se etter det neste gang jeg er på helsekosten. Fikk lyst å prøve :)
Hvem ordner vandelsattest, arb.giver eller arb.taker?
Så vidt jeg veit, så må du ordne det sjøl. Det måtte i alle fall jeg da jeg hadde en vikarjobb i en barnehage en gang.
Tror arb. giver må be om det. I hvert fall var det sånn sist gubben måtte ha det og når vi trenger det for å bli fosterforeldre, er det barnevernet som ber om det!
Mulig det varierer litt hvor man bor! Her er det 55 000 mennesker på et politikontor. Kan bli mye å gjøre om alle som vil, kan be om det!:p
Vil tru det er berre for å lage meir binding i "sausen". Eg lagar tacokrydder utan noko form for stivelse, funkar det også, må berre la det surre ei stund lenger i steikepanna.
Jeg forsøkte uten, og det gikk fint. Takk for svar!
Og til de som kunne være interessert i blandinga, så ble den ikke noe god. Om noen har en ordentlig oppskrift på fajitaskrydder, så skrik ut!
Du må få et skjema av arb. giver der det står begrunnet hvorfor de vil ha vandelsattest, som du må gå å levere til politiet. Evt. kan du kanskje fylle ut skjema på stasjonen selv - men du får ikke vandelsattest uten en god grunn, så vidt jeg vet.
Om man har fått økonomisk sosialhjelp, hvordan gjør man det da med selvangivelsen? Det står jo ingenting om det i den...
Om man har fått økonomisk sosialhjelp, hvordan gjør man det da med selvangivelsen? Det står jo ingenting om det i den...
Den er skattefri, mener jeg.. Og skal derfor ikke registreres..
Den er skattefri, mener jeg.. Og skal derfor ikke registreres..
Men om man har hatt fradrag man kan få igjen penger for, må man huske å før inn dette!
Særfradrag for store sykdomsutgifter feks. Man skal ha igjen 28% uansett om man har betalt skatt eller ikke!
En venninne fikk igjen 1980,- hver år selv om hun ikke betalte et øre i skatt. Men hun hadde barn og skulle ha det fradraget uansett!:p
Lurer på om jeg skal tørre å farge hår i dag før jeg går ut og treffer folk? Det har endelig begynt å vokse ut igjen etter en periode der det bare ble tynnere og tynnere.
Jeg kommer til å se ut som en dust da, blir alltid masse klin med den hårfargen.
Jeg sendte min kjæreste på polet for å kjøpe en flaske vin til meg, men de hadde ikke den jeg ville ha, så han kjøpte en Trampal Pardina istedet. Noen som har smakt den og kan si om den er god? Veldig sur eventuelt?
Photobscura
24-03-11, 17:48
Jeg sendte min kjæreste på polet for å kjøpe en flaske vin til meg, men de hadde ikke den jeg ville ha, så han kjøpte en Trampal Pardina istedet. Noen som har smakt den og kan si om den er god? Veldig sur eventuelt?
Nå er ikke jeg noen hvitvinsdrikker, og kan ikke si annet enn at den ser ut til å være ganske tørr, men i følge Vinmonopolet er den "Blek, med antydning til grønnskjær. Duft med noe preg av pære og gummi"
Mmmm! Gummi! :p
Nå er ikke jeg noen hvitvinsdrikker, og kan ikke si annet enn at den ser ut til å være ganske tørr, men i følge Vinmonopolet er den "Blek, med antydning til grønnskjær. Duft med noe preg av pære og gummi"
Mmmm! Gummi! :p
Gummi er sikkert godt :P Nei, ser den har fått gode kritikker en del steder. Er at den er for sur jeg er redd for. Men det finner vi raskt ut av.
arg! er glad i salat til lunch, men blir SÅÅ fort sulten igjen. Salaten består av issalat, agurk, paprika, rød løk, 1/2 pk arla fetaost (av de grønne firkanta pakkene, blir vel 100 gram og da synes jeg det er mye feta), stangselleri. Av og til grønne oliven. En ordentlig god dæsj med olivenolje over også. Spiser til jeg er mett. Drikker vann til, og en kaffe. Blir sulten relativt fort (etter 2-3 timer). Når jeg har middagsrester til lunch så kan mettheten vare helt utover kvelden. For lite fett i salaten?
Leter etter to låter. Husker bare en strofe av låta og nytter ikke google det. Kan noen hjelpe?
Den ene er "then I realize nothing is broken..." og NEI det er ikke Jordan Sparks Tattoo.
Den andre er "stop the talking or I start walking baby" eller "I start walking if you don't stop the talking". Husker ikke helt:p
grotingeling
24-03-11, 18:39
Kan den andre sangen være Shut Up (http://www.metrolyrics.com/shut-up-lyrics-black-eyed-peas.html) med Black Eyed Peas?
Jeg har problem med syntetiske strømper, svetter mye og bruker dem ikke ofte men noen ganger.
Krem for atopisk utslett ble også foreslått, men eg er skeptisk til å bruke noe mot annet enn foreskrevet.Jg får utslett av ymse typer sandaler på sommeren, da bruker jeg rett og slett babysalve :o Den legger et beskyttende lag utenpå huden. Det funker :ja:
arg! er glad i salat til lunch, men blir SÅÅ fort sulten igjen. Salaten består av issalat, agurk, paprika, rød løk, 1/2 pk arla fetaost (av de grønne firkanta pakkene, blir vel 100 gram og da synes jeg det er mye feta), stangselleri. Av og til grønne oliven. En ordentlig god dæsj med olivenolje over også. Spiser til jeg er mett. Drikker vann til, og en kaffe. Blir sulten relativt fort (etter 2-3 timer). Når jeg har middagsrester til lunch så kan mettheten vare helt utover kvelden. For lite fett i salaten?Jeg tenker at salaten fyller magen ganske bra volummessig, det er derfor du blir mett. Men det gir ikke så mye næring ut i blodet, så du merker sulten igjen ganske fort.
Issalat er ganske næringsfattig, agurk også. Så selv om du har oliven(olje) og fetaost i blir det ikke et ordentlig måltid. Du trenger nok mer protein i, først og fremst :)
Altså. Jeg skal lage rundstykker type høykarbo (ikke til meg selv nei :p). Hvor lenge sånn ca må de steke? Tenker de blir litt grove og på størrelse med slike avlange man finner i frysedisken.
ville ha stekt de på 200 grader i 15 minutter... se om de blir gylne da.
Jeg tenker at salaten fyller magen ganske bra volummessig, det er derfor du blir mett. Men det gir ikke så mye næring ut i blodet, så du merker sulten igjen ganske fort.
Issalat er ganske næringsfattig, agurk også. Så selv om du har oliven(olje) og fetaost i blir det ikke et ordentlig måltid. Du trenger nok mer protein i, først og fremst :)
takk. det var det jeg har konkludert med nå i ettertid. Salaten i morgen skal inneholde fetaost OG bacon. :-) (2 digre koteletter til middag, og er nå bare litt mett. SÅ sulten var jeg)
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt billige nike shox sko?
Har bestillt på nett før og det viste seg at de var fake, så ønsker å unngå det flere ganger... (De er kjempekule, så bruker de uansett om de er fake, men VELDIG irriterende...)
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt billige nike shox sko?
Har bestillt på nett før og det viste seg at de var fake, så ønsker å unngå det flere ganger... (De er kjempekule, så bruker de uansett om de er fake, men VELDIG irriterende...)
Tror ikke du får kjøpt ekte billige shox. Kan jo selvfølgelig variere med noen hundrelapper, men noe mer enn det så er de nok fake, med mindre det er tilbud:) Har Sverige da, hvis du er innom der innimellom.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.