View Full Version : "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
TrillTrall
18-09-12, 17:46
Det finnes også rideturer, men hestene er små og man kan jo diskutere om man skal støtte det eller ikke.
Hva har det med størrelsen på hestene å gjøre? Ponnier er gjerne utrolig sterke i forhold til størrelsen og selv de små shetlandsponniene som er knappe meteren høye over ryggen klarer fint å bære 100 kg.
Her og måtte det googling til. Varm :klem:til deg, håpe at sprøyter du skal ta i mårgå hjelper.
Takk, snille Mariann:klem:
Jeg har reist med fly 3 ganger etter operasjonen, men det hjalp ikke meg desverre:mad: Har hatt en botoxbehandling, som heller ikke hjalp!
Skal ha nye sprøyter i morra, krysser fingrene for at den virker som den skal, for dette er uholdbart:_oppgitt:
Krysser fingrene for deg, jeg også. For det er virkelig ille. Jeg ble nesten folkesky etterhvert.
Legene sa til meg at det kunne forsvinne etter ca to år...men det er altfor lenge å gå slik. Hold oss oppdatert!
Krysser fingrene for deg, jeg også. For det er virkelig ille. Jeg ble nesten folkesky etterhvert.
Legene sa til meg at det kunne forsvinne etter ca to år...men det er altfor lenge å gå slik. Hold oss oppdatert!
Takk, Hernon:)
Ja dette er ille! Har vært litt folkesky i det siste:nedfor:
2 år:eek: Det går bare ikke:eek:
Takk, Hernon:)
Ja dette er ille! Har vært litt folkesky i det siste:nedfor:
2 år:eek: Det går bare ikke:eek:
Nei - det gjør det IKKE. Derfor kommer sprøytene i morgen til å virke som bare det. Dermed basta :suss:
Nei - det gjør det IKKE. Derfor kommer sprøytene i morgen til å virke som bare det. Dermed basta :suss:
Det må jeg bare tro på, ellers så klikker jeg:hylgrine:
Takk, Dietta:) trengte den:suss:
Det må jeg bare tro på, ellers så klikker jeg:hylgrine:
Takk, Dietta:) trengte den:suss:
Ja, skjønner godt at du fløler at du klikker, har jo googlet jeg også.
Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, men jeg husker godt hvordan det var da Junior bare var noen uker gammel. Jeg satt i dobbeltsenga kl 12 på dagen og han hadde hatt 27 epileptiske anfall så langt siden vekkerklokka klang. Jeg hylgråt og lurte på hvordan i all verden jeg skulle greie å lære meg å leve med det.
Vet det ikke kan sammenliknes, men jeg kjenner den utrolig destruktive følelsen av at dette greier jeg ikke en dag til..... :hylgrine:
Hva har det med størrelsen på hestene å gjøre? Ponnier er gjerne utrolig sterke i forhold til størrelsen og selv de små shetlandsponniene som er knappe meteren høye over ryggen klarer fint å bære 100 kg.
Det er ikke sånne hester man pleier se i norge. De tyrkiske hestene er veldig små spinkle hester, som ikke får noe særlig bra kost. De fores ofte med halm som er billig. Dette forbinder jeg heller med underlag ikke mat. Små kraftige hester kan bære mye. Jeg rir selv i norge, på en god kraftig norsk hest med masse muskler, som fint klarer å bære meg og har bært tyngre enn meg. På de tyrkiske hestene kan man telle alle ribbein. De er tynne og spinkle. Så de kommer nok ikke i kategorien ponni. De er bare veldig tynne :-( Noen skal være arabere - men jeg ser for meg arabere som majestetiske elegante hester. ikke magre og pjuskete dyr
Et godt spørsmål:
Hvorfor liker jeg ikke fisk og sjømat ????:confused:
Alle andre liker dette virker det som. Jeg synes både lukten og smaken er vond. Jeg har virkelig prøvd i det siste. Reker, scampi, stekt fisk, kryddermakrell ... Men jeg klarer ikke spise det. Klarer ikke smaken i munnen. Skulle ønske jeg likte det for "alle" spiser iallefall reker, og de fleste elsker fisk ..
Men ikke jeg , og det gjør alt vanskelig, med tanke på at man kan spise mye fisk på lavkarbo - og at det forventes at man liker det.
:-(
kan legge til at jeg da jeg var liten spiste både kaviar, kryddermakrell, fisk, og elsket krabbe.
Et godt spørsmål:
Hvorfor liker jeg ikke fisk og sjømat ????:confused:
Fordi det ikke smaker eller lukter godt? :geip: Jeg liker heller ikke fisk eller sjømat. Jeg pleier å si at jeg er mentalt allergisk. Jeg blir kvalm av lukta og tanken på å spise fisk og sjømat. Jeg likte godt leverpostei da jeg var liten, helt til jeg fant ut at de brukte ansjos i noen leverposteier. Etter det har jeg aldri spist leverpostei.
Jeg har ingen planer om å prøve å like fisk og sjømat. Ikke synes jeg at det er det verdt det heller. Det finnes så mye annen god mat. Jeg er ikke kresen ellers. Det er bare den fisken og sjømaten.
Godt Supera bra det ikke bare er meg :-)
Må spørre om en ting til.
Sitter nemlig her og holder på å klø meg ihel. Jeg er dekket av små hvite blemmer, som liksom sier "pofff" når jeg klør på de så det går hull. De er bittesmå. Minner om slike jeg noen ganger får når jeg soler meg. Ikke utslett, men er noe rød, og disse hvite blemmene blir fler og fler enda jeg har klort dem bort flere ganger. Dette er på brystet.
Det jeg nå lurer på er hva som er grunnen, og jeg ser bare EN årsak. I dag bar jeg høy - dvs sånt halvfuktig som er i sånne hvite rundballer. I den anledning fikk jeg dette på meg inn på huden fordi jeg hadde åpnet jakken. Hadde skjorte med V hals under, så det kom altså inn på huden. Et par timer senere begynte svak kløe. Disse små vannblemmene dukket opp,, og jeg klorte på dem. Men da det økte på , så vasket jeg over med klut og rent vann. Det har ikke hjulpet, og nå har det spredt seg, og er veldig plagsomt !
Jeg har nå smurt med hydrokortison, og håper at det vil hjelpe.
Kan dette være en reaksjon på høy, eller på noe de tilsetter gresset i høyballene? Et kjemikalie? I såfall må jeg være forsiktig med å få slikt inn mot huden. Sukk håper jeg ikke klør meg i hel i natt, ikke kjekt å se ut som en kjøttkake på brystet og halsen.
Godt Supera bra det ikke bare er meg :-)
Må spørre om en ting til.
Sitter nemlig her og holder på å klø meg ihel. Jeg er dekket av små hvite blemmer, som liksom sier "pofff" når jeg klør på de så det går hull. De er bittesmå. Minner om slike jeg noen ganger får når jeg soler meg. Ikke utslett, men er noe rød, og disse hvite blemmene blir fler og fler enda jeg har klort dem bort flere ganger. Dette er på brystet.
Det jeg nå lurer på er hva som er grunnen, og jeg ser bare EN årsak. I dag bar jeg høy - dvs sånt halvfuktig som er i sånne hvite rundballer. I den anledning fikk jeg dette på meg inn på huden fordi jeg hadde åpnet jakken. Hadde skjorte med V hals under, så det kom altså inn på huden. Et par timer senere begynte svak kløe. Disse små vannblemmene dukket opp,, og jeg klorte på dem. Men da det økte på , så vasket jeg over med klut og rent vann. Det har ikke hjulpet, og nå har det spredt seg, og er veldig plagsomt !
Jeg har nå smurt med hydrokortison, og håper at det vil hjelpe.
Kan dette være en reaksjon på høy, eller på noe de tilsetter gresset i høyballene? Et kjemikalie? I såfall må jeg være forsiktig med å få slikt inn mot huden. Sukk håper jeg ikke klør meg i hel i natt, ikke kjekt å se ut som en kjøttkake på brystet og halsen.
Høres ut som en typisk elveblestreaksjon, og det kan godt være på høyet. Morsomt nok får jeg selv elveblest av noen typer fisk, men har ikke greid å kartlegge akkurat hvilke. :p
Angående fisk og sjømat: Det er ikke noe GALT med noen bare fordi man når voksen alder uten å automatisk sette pris på alle mulige smaker og matvarer. :cool: Jeg har aldri likt eller vært vant med å spise noe særlig fisk/sjømat selv, og har jobbet ganske hardt det siste halvåret med å venne meg til litt av det for å tilføre jod og gode fettsyrer. Kommer aldri til å mene at laks er like godt som rødt kjøtt, men for min egen del løses mye med ekstra mye krydder, hehe.
Sambo liker ikke hvit fisk. Det er både mentalt og fysisk, men han har gått med på å prøve engang i mellom fordi jeg blir drittlei laks (og han får ikke lov å lære junior at det er OK å ikke like uten å prøve). I forrige uke fikk jeg tak i thaimarinert steinbit. Hev denne sammen med wokgrønnsaker og litt kokkosmelk i en form i ovnen. Den syns han ble kjempegod, for thaismakene overdøvet fiskemsmaken. Kan nok fint bruke yellow curry fra glass sammen med litt sitron eller lime like greit som den marinaden. Og Pangassiusfilet f.eks om man vil ha det billigere.
Er det noen som har erfaring med cellbes.no og hvordan størrelsene og frakt er?
Hm, begynner det å bli smørmangel igjen? Rema 100 hadde bare utenlandsk butter - etter såkalt tine oppskrift. Dette var ikke godt, smakte og luktet ikke smør i det heletatt. Og i dag hadde Rimi også dette, og kun tinesmør i blastbeger.
Er det noen som har erfaring med cellbes.no og hvordan størrelsene og frakt er?
Frakt er vel ca. en femtilapp, tror jeg. Størrelsene er litt forskjellige. Jeg synes en del ting derifra har en tendens til å være litt store - kanskje særlig tunikaer og liknende overdeler. Men noe er også litt smått, og noe passer heldigvis fint. Så det kan være litt vanskelig å vite hvilken størresle man skal satse på av og til.
Frakt er vel ca. en femtilapp, tror jeg. Størrelsene er litt forskjellige. Jeg synes en del ting derifra har en tendens til å være litt store - kanskje særlig tunikaer og liknende overdeler. Men noe er også litt smått, og noe passer heldigvis fint. Så det kan være litt vanskelig å vite hvilken størresle man skal satse på av og til.
Er det et plagg jeg virkelig liker, så bestiller jeg gjerne to størrelser, for da er sjansen større at noe passer.
Det som er dumt med cellbes er at de ikke har samme system som ellos med at man kan gå inn og se sin bestillingshistorikk.
Er det et plagg jeg virkelig liker, så bestiller jeg gjerne to størrelser, for da er sjansen større at noe passer.
Det som er dumt med cellbes er at de ikke har samme system som ellos med at man kan gå inn og se sin bestillingshistorikk.
Ja, i det hele tatt er nettsidene deres ganske håpløse. Har ofte hatt problemer med dem, og noen ganger måttet sende inn bestilling på epost. Sist jeg bestilte, skjedde det en feil når jeg sendte inn bestillingen og alle varer ble slettet fra handlekurven, men bestillingen gikk ikke igjennom. Så det kan lønne seg å skrive ned artikkelnr. på det man bestiller undereis, så man fort kan legge det til igjen - eller som jeg gjorde til slutt: lagre en utskrift av handlekurven innimellom.
Men, altså, du må søke om faktura for å få den billigste frakten, ellers kommer det i oppkrav og det koster jo mer.
for et styr :s
Ja, jeg har nesten gitt opp å handle derifra flere ganger.
Hm, begynner det å bli smørmangel igjen? Rema 100 hadde bare utenlandsk butter - etter såkalt tine oppskrift. Dette var ikke godt, smakte og luktet ikke smør i det heletatt. Og i dag hadde Rimi også dette, og kun tinesmør i blastbeger.
dem har jo varsla smørmangel og bedt om å få importere. håper de tar inn det irske smøret de hadde på kiwin her ifjor, smakte himmelsk. tok faktisk og kjøpte de pakkene som var igjen på slutten, delte de i to og frøys de :p
Har ikke fått med meg dette jeg. sukk, må hamstre da
dem har jo varsla smørmangel og bedt om å få importere. håper de tar inn det irske smøret de hadde på kiwin her ifjor, smakte himmelsk. tok faktisk og kjøpte de pakkene som var igjen på slutten, delte de i to og frøys de :p
Jeg får kanskje hamstre med meg litt smør når jeg reiser til irland om to uker! :lol:
Samma her på Obsen, det der franske greiene som er laga etter Tine sin oppskrift var ikke noe stas. Er vel laga av melk fra kyr som bare går inne og ser verken dagslys eller spiser naturlig mat. Skal ha meg en runde og hamstre litt Tine om jeg finner - viktig å bli litt hysterisk :D
Og siden dette er en "lurer på tråd", lurer jeg på hvordan i h*/€%&/e Tine klarer å planlegge så dårlig, spesielt når jeg vet om mange bønder som må tømme premiummelk i sluket?
Kerrygold?
Den beskjeden må ha komemt før jeg begynte med lavkarbo, jeg begynte for en uke siden.
Håper jeg får sikret meg skikkelig smør. Bare så dumt det er begrenset holdbarhet på det .
Den beskjeden må ha komemt før jeg begynte med lavkarbo, jeg begynte for en uke siden.
Håper jeg får sikret meg skikkelig smør. Bare så dumt det er begrenset holdbarhet på det .
putt i frysen!
Holdbarhat på smør? Har jeg aldri tenkt på. Det skal nok litt til før det blir dårlig!
Holdbarhat på smør? Har jeg aldri tenkt på. Det skal nok litt til før det blir dårlig!
samma her. jeg spiser det opp før det rekker å i hele tatt tenke på å bli dårlig....
Kerrygold?
tror det var ett annet merke, men det stod tydelig at det var irsk
Det jeg kjøpte hadde gullfarge og grønn tekst. Ikke godt :-/
høres ut som kerrygold. har smakt den og og syns den var god. men smaker ikke tinesmør selvsagt.
Massevis av alle sorter smør nordpå. De omtrent lo av meg da jeg spurte om de var forespeilet smørkrise igjen. :p
Ok, limer inn fra journalen min nå, i håp om at folk her som har mer peiling kan si noe om det:
Æææææhhh...tilløp til panikk nå, og ikke imponert over migrene-mamma...
Jeg hadde sånn ferdig blomkålsuppe fra Nordfjord til middag, og blandet i en masse smørbar cheddarost for å få litt mer næring i den...og så, da jeg hadde spist hele greia (første og siste måltid i dag), og sier til moren min "åhh, det var godt med smørbar cheddar i suppa", kommer hun på noe viktig...og hyler ut at den osten hadde stått ute på kjøkkenbenken i hele natt, for hun hadde spist av den da hun var oppe i halvsøvne med migrenesmerter i natt, og så greid å SETTE DEN INN I KJØLESKAPET IGJEN I MORGES...jeg merket jo ingenting på smak/konsistens siden jeg hadde den i suppe.
Kattene var heldigvis ute i natt, så det har ikke vært en kattesnute oppi, men...smørbar ost som har stått ute en hel natt, ikke tildekket? Ca. 100 gram? Hvor store er sjansene for at jeg unngår å bli skikkelig syk nå? Noen med peiling her? Google sier at jeg har sånn ca. 2342 % sjanse for å bli matforgiftet nå...
Sjansen for at du blir syk av det er vel tilnærmet lik null, med mindre du har levd i en glassklokke hele livet... Jeg har aldri hatt trøbbel med oster som har stått ute, hverken faste eller smørbare.
Sjansen for at du blir syk av det er vel tilnærmet lik null, med mindre du har levd i en glassklokke hele livet... Jeg har aldri hatt trøbbel med oster som har stått ute, hverken faste eller smørbare.
Åhh, så det er bare mr.google som er hysterisk? *lettet*
Ok, limer inn fra journalen min nå, i håp om at folk her som har mer peiling kan si noe om det:
Hadde det vært farlig så hadde jeg vært dau for lenge sia. ;)
Ingen fare:p
Sikker? Jeg er psykosomatisk matforgiftet allerede, grunnet mr.google. :D
Og nå nevnte nevnte migrene-mor at røkelaksen i kjøleskapet jeg snackset på mens jeg tilberedte suppa ikke var helt god...jeg tror hun bevisst forsøker å matforgifte meg...
(hun er vanligvis ikke så surrete, altså, og vanligvis mrs.hygienisk)
Hadde det vært farlig så hadde jeg vært dau for lenge sia. ;)
Jeg tror ikke det er dødelig, men jeg lurte på om jeg ville bli hengende over toalettet det neste døgnet - vi får nemlig overnattingsbesøk om en time, og det passer dårlig å være matforgiftet...:p
Men ok, hvis dere alle tre sier at jeg er trygg, så stoler jeg på dere- og klandrer dere hvis jeg faktisk BLIR syk. :p
Ok, nå som det er avklart at jeg ikke kommer til å krepere av dårlig ost, nytt spørsmål:
Jeg bestilte to pakker fra ASOS.com, med en verdi på 20 pund. De har åpenbart feilmerket på tolldeklarasjons-klistremerkene, for jeg har fått oppkrav med fortollingstutgifter på begge to. Begge er brevpost.
Har tatt kontakt med posten fortolling på mail, men ikke fått svar. Og vet ikke om de er de rette å kontakte heller. Kan de på postkontoret der pakkene ligger hjelpe?
Har i min aktive karriere som nettshopper enda ikke opplevd å få feilmerket pakker som er godt under 200kr-grensa, så aner ikke helt hva jeg skal gjøre...
Et nytt ostespørsmål:
Hvor har det blitt av kremosten vi VET vi kjøpte i ettermiddag? Leita høyt og lavt, men borte vekk...
Et nytt ostespørsmål:
Hvor har det blitt av kremosten vi VET vi kjøpte i ettermiddag? Leita høyt og lavt, men borte vekk...
Katten har tatten:p
Et nytt ostespørsmål:
Den surrete moren min, høy på migrenemedisin, har sikker forvillet seg inn hos dere og rappet den. Skal se på kjøkkenbenken vår. :D
Dere som pleid å handle/fortsatt handler på Zizzi - alle klager over at klærne der er så dyre, men hva er "dyrt"? Skjønner at det er over Kappahl-priser, men jeg lurer på hvordan de ligger an i forhold til klær fra normal-sizede merker/kjeder jeg handler fra.
(spør kun av pur nysgjerrighet)
Jeg har akkurat oppdaget et pakke med smøreost på kjøkkenbenken som jeg ikke vet hvor kommer fra :eek:
Noen som savner den ? :p
(Og nei - jeg er ikke mora til Sugarpill ;))
kjøpte en bukse på zizzi, såkalt penbukse. 600 spenn. og jeg er ikke fornøyd.. greit de vanlige olabuksene mine koster opptil 500 i norge, men denne penbuksa fra zizzi er ikke pen lenger.. tok ikke mange vask før den ble nuppete. hele ene siden av låret først, nå er begge sider nuppete.. og jeg vasker buksene på vranga.
kjøpte en bukse på zizzi, såkalt penbukse. 600 spenn. og jeg er ikke fornøyd.. greit de vanlige olabuksene mine koster opptil 500 i norge, men denne penbuksa fra zizzi er ikke pen lenger.. tok ikke mange vask før den ble nuppete. hele ene siden av låret først, nå er begge sider nuppete.. og jeg vasker buksene på vranga.
600 kroner for en bukse (eller 1300) er ikke så mye i min verden, men hvis det er bukser til 600 og over med Kappahl-kvalitet som blir stygg etter et par vask, skjønner jeg at dere synes det er veldig dyrt!
Jeg har akkurat oppdaget et pakke med smøreost på kjøkkenbenken som jeg ikke vet hvor kommer fra :eek:
Noen som savner den ? :p
(Og nei - jeg er ikke mora til Sugarpill ;))
Kanskje moren min har hentet den hos Bønna, og så plassert den på din kjøkkenbenk? Hun surrer nok til å være i stand til det i dag...:p Og hun har vært ute et par timer, så godt mulig hun har forvillet seg ned til østlandet. :D
aldri i verden om jeg kjøper bukse til 1300 O_O
kjøper mest klær når jeg besøker typen min jeg. typ topper til £8-12, bukser £15-20... og dette er fullpris. ikke billigkjeder heller. jeg sliter sånn på tøy også, diger som jeg er blir bukser fort ødelagt mellom låra... så da kjøper jeg heller billige bukser som jeg ikke trenger ha dårlig samvittighet for å kaste etter et års bruk.
Kanskje moren min har hentet den hos Bønna, og så plassert den på din kjøkkenbenk? Hun surrer nok til å være i stand til det i dag...:p Og hun har vært ute et par timer, så godt mulig hun har forvillet seg ned til østlandet. :D
Jepp - der har vi det :w00t:
Hehe, kanskje en sak for åndenes makt det der med den forsvunnede smørreosten !
Et nytt ostespørsmål:
ligger igjen ved varesamlingspunktet i kassa der du kjøpte den ;) der glemmer/mister/overser folk alle mulige småvarer!
Ok, nå som det er avklart at jeg ikke kommer til å krepere av dårlig ost, nytt spørsmål:
Jeg bestilte to pakker fra ASOS.com, med en verdi på 20 pund. De har åpenbart feilmerket på tolldeklarasjons-klistremerkene, for jeg har fått oppkrav med fortollingstutgifter på begge to. Begge er brevpost.
Har tatt kontakt med posten fortolling på mail, men ikke fått svar. Og vet ikke om de er de rette å kontakte heller. Kan de på postkontoret der pakkene ligger hjelpe?
Har i min aktive karriere som nettshopper enda ikke opplevd å få feilmerket pakker som er godt under 200kr-grensa, så aner ikke helt hva jeg skal gjøre...
Det du må gjøre er å ta kontakt med "utenlandsavdeligen" i posten, gjerne på e-post, og sende med kopi av ordrene dine som viser sluttsummen. Iherb hadde en periode hvor de glemte å trekke fra frakt på sluttsummen på pakken, kanskje det har skjedd hos deg? Hvis du søker på Iherb finner du en lang tråd om dette fra i sommer, tror det skal stå riktig e-post og tlf der :).
Det du må gjøre er å ta kontakt med "utenlandsavdeligen" i posten, gjerne på e-post, og sende med kopi av ordrene dine som viser sluttsummen. Iherb hadde en periode hvor de glemte å trekke fra frakt på sluttsummen på pakken, kanskje det har skjedd hos deg? Hvis du søker på Iherb finner du en lang tråd om dette fra i sommer, tror det skal stå riktig e-post og tlf der :).
Har prøvd å maile dem, brukte den adressen jeg har brukt før når jeg har måttet sende dokumentasjon for fortolling, men ikke fått svar. Tror jeg må ringe dem. På mandag. Når jeg har fått sove. Man bør ikke forsøke å takle posten norge etter 42 timer uten søvn. :o
Takk for råd! :)
Har prøvd å maile dem, brukte den adressen jeg har brukt før når jeg har måttet sende dokumentasjon for fortolling, men ikke fått svar. Tror jeg må ringe dem. På mandag. Når jeg har fått sove. Man bør ikke forsøke å takle posten norge etter 42 timer uten søvn. :o
Bare hyggelig! Håper du får svar når du våkner. 42 timer uten søvn hadde vært som tortur for meg :eek:!
Etter iherb-tullet sist fikk jeg beskjed om at dette var riktig adresse for slike henvendelser:
ksutland@posten.no
Etter iherb-tullet sist fikk jeg beskjed om at dette var riktig adresse for slike henvendelser:
ksutland@posten.no
Åhh, tusen takk, da har jeg brukt feil adresse!
Bare hyggelig! Håper du får svar når du våkner. 42 timer uten søvn hadde vært som tortur for meg :eek:!
Det ER tortur, altså!
Lurer på om noen har erfaring med Fibron kompositt-terrasse (http://www.interplywood.no/produkter/fiberon?gclid=CIW23bjryLICFcWXcAoddnwA3w)?
Vi har lyst til å legge det på verandaen på hytta. Det er ganske så dyrt, men helt vedlikeholdsfritt, og det passer oss godt. (Lenge leve latskapen ?) ;)
Jeg lurer på om det er en mulighet for å bestille så store doser med vitaminer som gjør de kommer inn under legemidler fra iHerb på en eller annen måte vis en har legeerklæring?
Jeg må ta så store doser med vitaminer, og det er nå blitt et problem med å få tak i Vitamin-A og Afi d2 forte. Jeg får de på blå resept, men det hjelper jo ikke når en ikke får tak på det her:confused:
Elin
Jeg lurer på om det er en mulighet for å bestille så store doser med vitaminer som gjør de kommer inn under legemidler fra iHerb på en eller annen måte vis en har legeerklæring?
Jeg må ta så store doser med vitaminer, og det er nå blitt et problem med å få tak i Vitamin-A og Afi d2 forte. Jeg får de på blå resept, men det hjelper jo ikke når en ikke får tak på det her:confused:
Elin
Jeg ville tro at hvis du har blå resept, så burde apoteket kunne ta de inn.
Elin
Du kan ikke bestille mer enn det tollreglene sier selv om du har legeærklæring, men du kan ta inn til landet personlig dersom du er ute å reiser. Slik har ihvertfall jeg fått det forklart fra tollvesenet.
Se denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51339) her for mer info på tollregler og lenker til relevant info :)
Er temmelig sikker på at jeg har hatt en pasient hvor apoteket tok inn E-vit i store doser etter legeerklæring på at pasienten måtte ha dette! Er noen år siden, men det skader jo ikke å spørre på apoteket. Men be om å få snakke med den som driver/eier apoteket, ingen av de andre tror ikke/vet ikke/kan jeg aldri tenke meg- folkene!;)
Jeg ville tro at hvis du har blå resept, så burde apoteket kunne ta de inn.
Det er det som er problemet, apoteket får ikke tak på de.
Nå fikk jeg en resept i posten i dag på noe som kunne erstatte Afi d2 forte. Men det er sånn som må spesialbestilles, på registreings fritak tror jeg det heter. Å de viste ikke når det kom inn. Tror ikke de hadde hørt om de en gang:confused:
Kjøpt noen A-vitamin i danmark, å når endikirnilogen reknet om hvor mye jeg måtte ta så ble det 33 tab den ene dagen å 66 neste (normal dose er 1 pr dag):eek:
Å det er bare 100 i hver boks (kjøpte bare 2), så det en så å si tomt.
Ikke så lett dette her, å nå begynner de å få litt bedre verdier på meg, så jeg håper det ikke varer så alt før lenge til jeg får noe
Elin
Det er det som er problemet, apoteket får ikke tak på de.
Nå fikk jeg en resept i posten i dag på noe som kunne erstatte Afi d2 forte. Men det er sånn som må spesialbestilles, på registreings fritak tror jeg det heter. Å de viste ikke når det kom inn. Tror ikke de hadde hørt om de en gang:confused:
Kjøpt noen A-vitamin i danmark, å når endikirnilogen reknet om hvor mye jeg måtte ta så ble det 33 tab den ene dagen å 66 neste (normal dose er 1 pr dag):eek:
Å det er bare 100 i hver boks (kjøpte bare 2), så det en så å si tomt.
Ikke så lett dette her, å nå begynner de å få litt bedre verdier på meg, så jeg håper det ikke varer så alt før lenge til jeg får noe
Elin
Resepter på registreringsfritak er ikke noe problem. Vi har flere av de her i huset til Junior, og jeg bare leverer på apotekt, og de fikser. Det er en egen type resept, og hvis jeg fårstår har du allerede fått resepten. Da burde apoteket kunne bestille den med en gang. Hvis det ikke er noe de har "på lager", kan de sikkert bestille fra Norsk Medisinaldepot el.
Forskjellige apotekkjeder får medisiner fra forskjellige leverandører. Jeg henter alle reseptene lokalt, men en type må jeg til en annen kjede for å få.
Får su problemer med registreringsfritak-resepten, prøv et annet apotek i en annen kjede.
Skjønner at dette er frustrerende for deg altså - ting burde ikke være så vanskelig i 2012 !!!
Elin
Fraråder på det sterkeste og ta disse. Jeg og flere andre har fått disse på resept, men det er D2 i store kvanta dette her, og D2 ga meg og flere andre forgiftningsymptomer i den doseringen. D2 finnes ikke naturlig i kroppen vår og må omdannes til noe vi kan bruke, mens D3 er naturlig for oss og tåles i store doser.
Jeg gikk over til og kjøpe D3 helt lovlig fra Danmark (lov og handle innen EØS-land), og fikk d-vitaminene mine opp fra ynkelige 33 til et mye mer akseptabelt nivå. Spiser dem enda.
Fraråder på det sterkeste og ta disse. Jeg og flere andre har fått disse på resept, men det er D2 i store kvanta dette her, og D2 ga meg og flere andre forgiftningsymptomer i den doseringen. D2 finnes ikke naturlig i kroppen vår og må omdannes til noe vi kan bruke, mens D3 er naturlig for oss og tåles i store doser.
Jeg gikk over til og kjøpe D3 helt lovlig fra Danmark (lov og handle innen EØS-land), og fikk d-vitaminene mine opp fra ynkelige 33 til et mye mer akseptabelt nivå. Spiser dem enda.
Istemmer. Kjøp heller maksdosen av d3, helst i gel-kapsler og ta solarium dersom du tåler det. Få også sjekket folat. Skal du sole deg opp i d-vitamin bør folatnivået være tilstrekkelig høyt siden folat forbrukes i denne prosessen.
Når det gjelder a-vitamin bør du se etter vitaminer som inneholder retinol da dette er MYE mer biologisk aktivt enn betakaroten (som er den vanligste formen for a-vitamin i handelen og som tas dårligere opp og som må omdannes før den er a-vitamin i kroppen.
Lurer på om noen har erfaring med Fibron kompositt-terrasse (http://www.interplywood.no/produkter/fiberon?gclid=CIW23bjryLICFcWXcAoddnwA3w)?
Vi har lyst til å legge det på verandaen på hytta. Det er ganske så dyrt, men helt vedlikeholdsfritt, og det passer oss godt. (Lenge leve latskapen ?) ;)
Vi har brukt http://polyfiber.no/ og er så langt veldig fornøyd. Litt aber at planken må legges med 40cm cc i stedet for de normale 60, og siden vi la på bakken måtte vil kjøpe "tilfarere" i kompositt også... Ingen grunn til å legge tre som råtner under.
Prosjektet vårt er avbildet her http://polyfiber.no/2010/09/07/ny-terasse-og-trapp-fra-polyfiber/
Det eneste jeg kan si så langt som kanskje er litt negativt er at der hvor vann ikke renner raskt nok bort og det er skygge gror det litt grønske. Men det er jo greit å få bort med høyttrykksspyler eller behandling. Så langt veldig fornøyd!
Jeg er "snill" pike å tar det som blir foreskrevet, men tar veldig ofte blodprøver for å sjekke hvordan jeg ligger an. Skal prøve å spørre endikrinologen om disse neste gang. Men jeg tar store doser, 4 stk hver dag. Tror ikke jeg har noen tegn til forgiftning.
Jeg tar også noe jeg tror de kaller "aktivt" d-vitamin (heter rocatrol)
Elin
Jeg var også snill pike og trodde på legene.
Før, altså.
Nå er helsa såpass herpa fordi jeg har stolt på legene, så nå tenker jeg i stedet selv.
Det var en endokrinolog ved Aker som skrev ut Afi D2 Forte til meg, og en helt vanlig lege som grep tak i forgiftningsymptomene mine.......
Jeg lurer på en ting :
Hva kan jeg bruke for å høre musikken på iphonen min - på radio/cdspiller i bilen? kan ikke bruke usp for spilleren er ikke så ny.
Vi har brukt http://polyfiber.no/ og er så langt veldig fornøyd. Litt aber at planken må legges med 40cm cc i stedet for de normale 60, og siden vi la på bakken måtte vil kjøpe "tilfarere" i kompositt også... Ingen grunn til å legge tre som råtner under.
Prosjektet vårt er avbildet her http://polyfiber.no/2010/09/07/ny-terasse-og-trapp-fra-polyfiber/
Det eneste jeg kan si så langt som kanskje er litt negativt er at der hvor vann ikke renner raskt nok bort og det er skygge gror det litt grønske. Men det er jo greit å få bort med høyttrykksspyler eller behandling. Så langt veldig fornøyd!
Supert smgj - da fikk jeg bekreftet det jeg trodde. Nemlig at dette er smart å legge. Vi var å så på farger etc. i dag, og vi går også for en grå akkurat som dere. Sikkert ikke samme gråfarge da, siden vi kjøper fra Fibron. Ja, det er jammen ikke billig, men tror ikke vi kommer til å angre. Vi skal ha komposittrekkverk også, både variant med stendere og "glass" "nede på flata". Så må vel vi også ha tilførere i kompositt. Ha, ha Kjenner jeg får vondt i lommeboka her ja :o
Kjempefine bilder på bloggen din, og veldig moro å lese om prosjektet.
Tusen takk for flott tilbakemelding :blomster:
Jeg lurer på en ting :
Hva kan jeg bruke for å høre musikken på iphonen min - på radio/cdspiller i bilen? kan ikke bruke usp for spilleren er ikke så ny.
Sorry, den onde eplebedriften liker ikke at du spiller på noe annet enn deres produkter. Om du så har kjøpt sangene lovlig så vil de ikke la deg brenne ut dette på en CD. Siden du ikke har en ny cd-spiller, så har du sikkert ikke bluetooth heller. Men du kan kjøpe en radiosender og koble til mobilen og sette radioen til å motta på den frekvensen for eksempel. Eller ta opp sangene på PCen, lagre filene og brenne.
Noen her som har som har prøvd Skingain:confused:
Er det bare bløff?
Noen her som har som har prøvd Skingain:confused:
Er det bare bløff?
Hadde ikke hørt om det engang jeg :o så jeg måtte google.
Det hadde ikke gjort noe å prøve da (har dog ikke sett prisen), tenk om det virker..........
Kanskje vi skulle bli veldig unge og freshe i huden begge 2 :D
Hadde ikke hørt om det engang jeg :o så jeg måtte google.
Det hadde ikke gjort noe å prøve da (har dog ikke sett prisen), tenk om det virker..........
Kanskje vi skulle bli veldig unge og freshe i huden begge 2 :D
Ja, vi prøver:D
Når man har blokkert en person her inne, får denne personen opp at man har blokkert den?
*løper og kjøper* ;)
*løper og kjøper* ;)
Håper det er lavt på kh:p
Håper det er lavt på kh:p
Det er selvfølgelig minus kh, så vi kan spise enda mer :D
Det er selvfølgelig minus kh, så vi kan spise enda mer :D
:lol:
*løper og kjøper* ;)
Vil være med jeg!! :spent:
Vil være med jeg!! :spent:
Førstemann til apoteket blir yngst :p
Førstemann til apoteket blir yngst :p
Jeg blir yngst, for jeg har allerede kjøpt på life:rodme:
Jeg blir yngst, for jeg har allerede kjøpt på life:rodme:
:w00t: Ærru gæærn menneske - du må vente på Kanutten og meg vet du. vi vil ikke bli eldst (sier gamla som er eldst av alle) :D
:w00t: Ærru gæærn menneske - du må vente på Kanutten og meg vet du. vi vil ikke bli eldst (sier gamla som er eldst av alle) :D
Pøhh... Vi er like gamle eller UNGE du og jeg! Vi er i en perfekt alder!
Pøhh... Vi er like gamle eller UNGE du og jeg! Vi er i en perfekt alder!
Jepp, akkurat som god vin. Vi blir bare bedre med alderen :D
Og nå blir vi yngre også, bare vi får rota oss til å handle vi også ;)
Sambo kommer til å føle seg pedo hvis jeg ser yngere ut....
Han er jo ti år eldre enn meg.
Jeg får kjøpe greia og håpe på at sambo blir senil innen få år.
Da kan jeg bli sånn Smith&Høiness!!!!
Løp og kjøp, jeg kan la være og ta det noen dager:D
Sorry, den onde eplebedriften liker ikke at du spiller på noe annet enn deres produkter. Om du så har kjøpt sangene lovlig så vil de ikke la deg brenne ut dette på en CD. Siden du ikke har en ny cd-spiller, så har du sikkert ikke bluetooth heller. Men du kan kjøpe en radiosender og koble til mobilen og sette radioen til å motta på den frekvensen for eksempel. Eller ta opp sangene på PCen, lagre filene og brenne.
Jeg har masse musikk på tlf ved at jeg har Wimp. Og det er denne musikken jeg gjerne vil spille av via høytalerne i bilen. Men radiosender, de har jeg ikke hørt om, hva slags duppeditt er det?
Jeg har masse musikk på tlf ved at jeg har Wimp. Og det er denne musikken jeg gjerne vil spille av via høytalerne i bilen. Men radiosender, de har jeg ikke hørt om, hva slags duppeditt er det?
Kjører du wimp i offlinemodus? Hvis ikke kan du risikere at det koster en god del penger hvis du skal laste ned datatrafikk i bilen men du kjører.
Kjører du wimp i offlinemodus? Hvis ikke kan du risikere at det koster en god del penger hvis du skal laste ned datatrafikk i bilen men du kjører.
Jepp, har lastet ned og lagt over sangene i offline. :)
Når man har blokkert en person her inne, får denne personen opp at man har blokkert den?
Det ville forbause meg stort om det slik var! Sånt foregår normalt i det stille. Men vi kan jo teste.
Sånn... no er du ignorert. Fikk du systembeskjed? (Eg må hugse å ta deg av lista igjen om litt, da, haha.)
Her er en type (http://www.clasohlson.com/no/Belkin-Tunecast-II-FM-sender/Pr384920000).
Det ville forbause meg stort om det slik var! Sånt foregår normalt i det stille. Men vi kan jo teste.
Sånn... no er du ignorert. Fikk du systembeskjed? (Eg må hugse å ta deg av lista igjen om litt, da, haha.)
Hihi, nei, fikk ikke beskjed! Takk for at du prøvde å ignorere meg. :D
Nei, eg rekna det for temmeleg sikkert. No er du herved av-ignorert igjen :)
jeg koker saltkjøtt på griseknoke i dag, kan jeg bruke krafta til å koke usalta lam i en annen dag, til f.eks kjøttsuppe? eller har noen andre tips? jeg har aldri gjort dette før, hverken saltkjøtt eller kjøttsuppe...
jeg koker saltkjøtt på griseknoke i dag, kan jeg bruke krafta til å koke usalta lam i en annen dag, til f.eks kjøttsuppe? eller har noen andre tips? jeg har aldri gjort dette før, hverken saltkjøtt eller kjøttsuppe...
Jeg ville ikke blandet ulike kjøttsorter, men det kan godt hende det går an. Kan du ikke bruke litt av kjøttet fra griseknoken i suppa? Godt til ertesuppe i hvert fall (om det ikke er for mange karber i erter :confused:).
Hvor krysser man om man vil forbli innlogget? Jeg logges ut etter kort tid med annet, og det hadde vært deilig å slippe logge inn stadig vekk. :D
Noen som har linker til interiør-sider som ikke er shabby chic eller den grusomme hamptoms stilen?
Trenger inspirasjon..
Hvor krysser man om man vil forbli innlogget? Jeg logges ut etter kort tid med annet, og det hadde vært deilig å slippe logge inn stadig vekk. :D
Neste gang du logger inn, skal du finne er sånn kryss av boks for å forbli innlogget, så vidt jeg husker!
Gjør det jo bare de få gangene jeg er på en annen pc eller bytter pc eller noe sånt!
Neste gang du logger inn, skal du finne er sånn kryss av boks for å forbli innlogget, så vidt jeg husker!
Gjør det jo bare de få gangene jeg er på en annen pc eller bytter pc eller noe sånt!
Jeg logget meg ut, og så inn igjen, men jeg ser ingen slik boks. Bare en der det står "husk meg" og det gjelder vel passordet? Vi er flere om datamaskinen, så jeg vil ikke ha mitt passord åpent.
Ikke noe sted man kan skrive inn hvor lenge det kan være inaktivitet før utloggning?
Takk for svar, Kitt! og God bedring! :klem:
Jeg logget meg ut, og så inn igjen, men jeg ser ingen slik boks. Bare en der det står "husk meg" og det gjelder vel passordet? Vi er flere om datamaskinen, så jeg vil ikke ha mitt passord åpent.
Ikke noe sted man kan skrive inn hvor lenge det kan være inaktivitet før utloggning?
Takk for svar, Kitt! og God bedring! :klem:
Hmm, trodde det var på den siden, jeg! Skal skjekke litt og se om jeg finner det igjen!
Jeg har ikke prøvd og bruke kraft fra en type kjøtt til og koke en annen type kjøtt i, men når vi lager den gode gamle Setesdalsuppa, koker vi flere typer kjøtt samtidig, og det blir ei knakende god suppe.
Hmm, trodde det var på den siden, jeg! Skal skjekke litt og se om jeg finner det igjen!
Finner det ikke igjen. Det er en side der det dukker opp hvor lenge du vil være pålogget fra gang til gang osv. Noen som vet hvordan man kommer dit?
Takk for god bedring- ønsker, forresten!:)
Finner det ikke igjen. Det er en side der det dukker opp hvor lenge du vil være pålogget fra gang til gang osv. Noen som vet hvordan man kommer dit?
Takk for god bedring- ønsker, forresten!:)
Takk for at du prøvde! :blomster: Håper noen andre tar utfordringen. :ja:
"Husk meg"-funksjonen lagrer passordet og logger deg automatisk inn. Tror ikke det finnes noe slikt som du etterspør unntatt hos noen av symantec-antivirus-produktene. Der kan du lagre passord til alle sider du bruker, ha et "masterpassord" for å logge inn i din profil. Når du er innlogget kan du videre velge om bestemte sider skal auto-fylles eller ikke og om det skal kreves ny "master-autentisering" før passordet til siden legges inn (fint for pay-pal etc.). Har man en sånn løsning fra symantec kan hvert familiemedlem ha eget symantecpassord og personlige passordlister på samme pc.
Nei, eg rekna det for temmeleg sikkert. No er du herved av-ignorert igjen :)
Goodie.;)
"Husk meg"-funksjonen lagrer passordet og logger deg automatisk inn. Tror ikke det finnes noe slikt som du etterspør unntatt hos noen av symantec-antivirus-produktene. Der kan du lagre passord til alle sider du bruker, ha et "masterpassord" for å logge inn i din profil. Når du er innlogget kan du videre velge om bestemte sider skal auto-fylles eller ikke og om det skal kreves ny "master-autentisering" før passordet til siden legges inn (fint for pay-pal etc.). Har man en sånn løsning fra symantec kan hvert familiemedlem ha eget symantecpassord og personlige passordlister på samme pc.
Takk, smgj! Da er det bare en sak å gjøre: Jeg må bli mere aktiv på forumet! :D
Noen som har linker til interiør-sider som ikke er shabby chic eller den grusomme hamptoms stilen?
Trenger inspirasjon..
Wow, en jente til som faktisk ikke liker shabby chic! Det virker som at vi to er nesten de eneste jentene i hele verden som ikke liker shabby chic... Jeg vet ikke hva hamptonsstilen er, men jeg stemmer med på YUCK til shabby chic-stilen. Har ikke noe særlig å bidra med til inspirasjonskilder da... Det meste jeg har sett er hvitt, hvitt, hvitt og blomster og hvite blonder. :rulleøyne Gi meg heller litt sterke svart-hvitt-kontraster og noen knæsje farger (gjerne litt gjennomført med en farge som går igjen i rommet). Angående svart-hvitt-kontraster så er kontoret til onde dronnninga/borgermesteren i Once Upon a Time (http://jaxdoesdesign.blogspot.no/2011/11/once-upon-time-there-was-office.html) kanskje litt inspirasjon. Synes den har noen kule detaljer, selv om det blir altfor mye sånn som det er der.
Wow, en jente til som faktisk ikke liker shabby chic! Det virker som at vi to er nesten de eneste jentene i hele verden som ikke liker shabby chic... Jeg vet ikke hva hamptonsstilen er, men jeg stemmer med på YUCK til shabby chic-stilen. Har ikke noe særlig å bidra med til inspirasjonskilder da... Det meste jeg har sett er hvitt, hvitt, hvitt og blomster og hvite blonder. :rulleøyne Gi meg heller litt sterke svart-hvitt-kontraster og noen knæsje farger (gjerne litt gjennomført med en farge som går igjen i rommet). Angående svart-hvitt-kontraster så er kontoret til onde dronnninga/borgermesteren i Once Upon a Time (http://jaxdoesdesign.blogspot.no/2011/11/once-upon-time-there-was-office.html) kanskje litt inspirasjon. Synes den har noen kule detaljer, selv om det blir altfor mye sånn som det er der.
Neida, flere som ikke liker shabbygreier. Synes det kan være morsomt å se på tingene som postes på Saucy Dwellings (http://saucydwellings.livejournal.com/) (selv om livejournal-formatet er fryktelig). :cool:
Neida, flere som ikke liker shabbygreier. Synes det kan være morsomt å se på tingene som postes på Saucy Dwellings (http://saucydwellings.livejournal.com/) (selv om livejournal-formatet er fryktelig). :cool:
Jeg liker heller ikke shabbye greier. Hos oss går møblene i svart og passe mørkt tre. Så supplerer jeg heller med knallsterke farger på lys, duker, bilder etc etc.
Jeg gleder meg mest til om en ... 20 år når de hvithvithvitblomsterslittetingblomsterhvithvitt-folka ser bilder fra hjemmet sitt og (forhåpentligvis) lurer på hva i eff de tenkte med....:cool:
Min stil: mørkt med knæsjfarger, og innslag av forskjellig, også shabby chic (synes bittelitt kan være fint, men ikke et helt rom:eek:), men det legger man ikke merke til,fordi det blender så godt inn med resten:D. Ja, og så må man ikke glemme mannfolkets urstygge reoler og sofa som vi ikke kan bytte ut før vi flytter... (da kan det hende at på mystisk vis så faller reolene og sofaen i bakken. gjerne fra åttende etasje og ut vinduet:o )
Jeg er stikk motsatt jeg da hehe. Liker det lyse, hvitt , beige, naturfarger, blonder, engler, masse lys . Kos og romantikk.
Noen som kjenner til et forum for interiør? Ikke hvordan man bygger hus og slik, men hvor man kan få ideer, og diskutere ulike stiler osv. Pusser opp gamle ting osv -
TrillTrall
23-09-12, 19:10
Jeg er stikk motsatt jeg da hehe. Liker det lyse, hvitt , beige, naturfarger, blonder, engler, masse lys . Kos og romantikk.
Noen som kjenner til et forum for interiør? Ikke hvordan man bygger hus og slik, men hvor man kan få ideer, og diskutere ulike stiler osv. Pusser opp gamle ting osv -
Jeg også. :) Mørkt og knæsjfarger er ikke min stil selv om jeg kan se at det er stilig og sånt - jeg vil bare ikke ha det sånn. :) Men vi/jeg har det overhodet ikke sånn som i mange av disse hvite-chabby-chic-bloggene altså! Vi har det sånn at vi trives og det er jo i grunnen det viktigste. :)
Takk for i spill, men det var ikke helt meg det heller :o
Supera: hamptonstilen er sånn amerikansk type drivved og puter med stjerner på...
Jeg liker litt røffe naturmaterialer, gjerne litt mørke møbler. Veggene er cafelatte fargede, og spisestuen er i eik med mørke skinnseter. Der har jeg grønne detaljer i glass til pynt. I andre enden av et ganske stort rom er stuedelen. Der har vi en stor hvit ikeaseksjon (litt overilt kjøp....) hvitt stuebord (panikkjøp for å matche seksjonen) og en diiiiger beige sofa som skal hives. Så det jeg trenger er inspirasjon for stuedelen som delvis matcher spisestua, men likevel er et eget område. Før vi klarer å panikkjøpe sofa også... :rolleyes:
Carisma: hva med å surfe boligannonser? Der får man mye inspirasjon til hva man kan gjøre (og hva man absolutt IKKE burde :eek: ), synes nå jeg :)
TrillTrall
23-09-12, 19:59
Carisma: hva med å surfe boligannonser? Der får man mye inspirasjon til hva man kan gjøre (og hva man absolutt IKKE burde :eek: ), synes nå jeg :)
Jeg synes 95% av boligannonsene er stylet i fargene krem / hvitt / brunt og er dørgende kjedelige alle sammen...
Hva annet enn eplete kjøper man med hjem fra Tyrkia? Falske merkeklær og falske merkevesker osv er jeg ikke interessert i uansett.
Kanutten, så koselig det ser ut hos deg. :)
Kanutten, så koselig det ser ut hos deg. :)
Tusen takk Ninasju! :klem: Vi holder fremdeles på med å dandere. Jeg føler at jeg ikke er ferdig med pynt og dilldall. :p
Deler av stua mi:
Hehe, den spisestua ja :D Men vi har bare fire stoler til vanlig (har plass til 10 når vi legger i lemmene, men da har vi klappstoler bare) Men ja, helt lik!
Hva annet enn eplete kjøper man med hjem fra Tyrkia? Falske merkeklær og falske merkevesker osv er jeg ikke interessert i uansett.
Da jeg var i Tyrkia fikk jeg sydd trenchcoat i skinn. Hadde ikke tenkt å kjøpe noe sånt i det hele tatt, men både jeg og sambo endte opp med skreddersydde skinnjakker :) Verdt å sjekke ut, vi ga 2000 hver. Hadde aldri funnet en sånn jakke i en vanlig butikk, og definitivt ikke til den prisen.
Også kjøpte jeg veske i en skinnbutikk. De i veskebutikkene var jo bare stygge fakevesker (jeg syns ekte merkevesker er tacky og jeg da :o), men dette var en stilig svart jobbveske. Prutet som en gal og fikk den til et par hundre kroner. :D Også hadde de endel ålreite sko der.
Carisma: takk, det var gode tips! jeg synes også merkegreier er rimelig tacky:o da skal jeg gå innom en skinnbutikk og se om de har fine sko/vesker :D
Photobscura
23-09-12, 23:42
To arrrger fra meg! Hvordan får jeg maskina mi til å slutte å innstallere micorsoft fram network 4 igjen og igjen? Hver gang jeg slår av maskina så skal den gjøre fire helt like oppdateringer. Noe må ha haka seg opp, men jeg aner ikke hva eller hvordan?
Og arrrg nummer to: Nye NRK nett-tv funker ikke hos meg! Jeg bruker firefox (og nekter å bruke noe annet. :p), og verken oppdatering av flash eller windows media player hjelper, java står på, etc. Det eneste som dukker opp når jeg klikke på en programlink er et bilde av tv-programmet jeg ønsker å se ...
Kjøpte en kjempefin skinnveske i skikkelig mykt skinn sist jeg var i Tyrkia. Elsker den! Jeg kjøpte også et ganske fint backgammonspill. Det finnes mye fine ting i tre (skrin, fat, spill osv.) og gulvtepper (om man liker den stilen). Jeg er glad i sjal ;) Jeg synes generelt det var finere ting i Istanbul enn i Alanya/Side.. Jeg vet ikke hvor du skal, men de turistifiserte stedene har mye tull (og ting koster 3-4 ganger det det koster i Istanbul). Men i Alanya kjøpte jeg noen nydelige strikka- og heklaklær og sjal av en gammel dame på et marked. Kjente jeg også fikk lyst å reise til Tyrkia..
Kjøpte en kjempefin skinnveske i skikkelig mykt skinn sist jeg var i Tyrkia. Elsker den! Jeg kjøpte også et ganske fint backgammonspill. Det finnes mye fine ting i tre (skrin, fat, spill osv.) og gulvtepper (om man liker den stilen). Jeg er glad i sjal ;) Jeg synes generelt det var finere ting i Istanbul enn i Alanya/Side.. Jeg vet ikke hvor du skal, men de turistifiserte stedene har mye tull (og ting koster 3-4 ganger det det koster i Istanbul). Men i Alanya kjøpte jeg noen nydelige strikka- og heklaklær og sjal av en gammel dame på et marked. Kjente jeg også fikk lyst å reise til Tyrkia..
skal til alanya :) oh, strikkeklær og sjal og sånn høres jo ut som fenomenale julegaver for en som har fått strikkeforbud av naprapaten. det skal jeg se etter! takk vimsen!
skal til alanya :) oh, strikkeklær og sjal og sånn høres jo ut som fenomenale julegaver for en som har fått strikkeforbud av naprapaten. det skal jeg se etter! takk vimsen!
De var kjempefine. De hadde vel mest barneklær, foresten. Men de hadde veldig fine tøfler. Og det var ganske billig. Jeg gadd ikke prute en gang, for jeg syns den gamle tannløse dama var så søt og tok så lite for jobben. Så hun slengte med et sjal gratis ;)
Nå har jeg googlet de nye jeg skal begynne med. Å det er D3, heter Dekristol. Å de trodde det tok 14 dager før de kom.
Så er det å vente å se når A-vitamin dukker opp
Elin
De var kjempefine. De hadde vel mest barneklær, foresten. Men de hadde veldig fine tøfler. Og det var ganske billig. Jeg gadd ikke prute en gang, for jeg syns den gamle tannløse dama var så søt og tok så lite for jobben. Så hun slengte med et sjal gratis ;)
Det er da du vet du burde ha prutet... :D!
Arabiske kulturer ser vel på det å ikke prute som relativt uhøflig...
Jeg gleder meg mest til om en ... 20 år når de hvithvithvitblomsterslittetingblomsterhvithvitt-folka ser bilder fra hjemmet sitt og (forhåpentligvis) lurer på hva i eff de tenkte med....:cool:
og hva er greia med veggsitater?!?
Amen.
Trenger inspirasjon..
Jeg pleier å drømme meg bort på Yatzer:
http://www.yatzer.com/category/interiors
Mye sært/ekstremt/svinedyrt, men man må jo kunne drømme.
Et par favoritter: 1, (http://www.yatzer.com/Interview-with-Nacho-Polo) 2, (http://www.yatzer.com/Casa-Do-Conto-Porto-Portugal) 3. (http://www.yatzer.com/george-yabu-and-glenn-pushelberg-apartment-in-new-york)
Arabiske kulturer ser vel på det å ikke prute som relativt uhøflig...
I know. Men jeg orker ikke å bruke tid på å betale 10 kr mindre. Den gamle dama hadde sikkert bruk for pengene til noe, om så å kjøpe seg noe fint ;) Jeg vet det ikke er uhøflig og prutet på andre ting, som backgammonspillet..
:confused::nei::lol:
og hva er greia med veggsitater?!?Jeg skrev et sitat på veggen min med rød leppestift en gang (en del år siden nå ;)), men det blir kanskje ikke så shabby chic igjen :D
Jeg skrev et sitat på veggen min med rød leppestift en gang (en del år siden nå ;)), men det blir kanskje ikke så shabby chic igjen :D
Shabby kanskje, men ikke chic? :lol:
Shabby kanskje, men ikke chic? :lol:
Jeg pleier å drømme meg bort på Yatzer:
http://www.yatzer.com/category/interiors
Mye sært/ekstremt/svinedyrt, men man må jo kunne drømme.
Et par favoritter: 1, (http://www.yatzer.com/Interview-with-Nacho-Polo) 2, (http://www.yatzer.com/Casa-Do-Conto-Porto-Portugal) 3. (http://www.yatzer.com/george-yabu-and-glenn-pushelberg-apartment-in-new-york)
Jeg likte den nr 3!
Photobscura
24-09-12, 22:44
Og jeg malte for en ti års tid siden en stor gammeldags måne i taket, og skrev diktet "Dreamland" av Christina Rosetti (engelsk 1800-talls-poet). Mulig jeg var shabby, og ikke visste det. Svulstig var jeg i alle fall. :p
Shabby kanskje, men ikke chic? :lol:Jeg synes det var ganske chic jeg :p Rød leppestift, hva kan være mer chic enn det? ;)
Noen som vet om hvor jeg kan finne oppskrifter på mat som er typisk spist i Etiopia? Har søkt litt på internetten, men finner ikke så mye akkurat..
Noen som vet om hvor jeg kan finne oppskrifter på mat som er typisk spist i Etiopia? Har søkt litt på internetten, men finner ikke så mye akkurat..
Da lurer jeg på hva du har søkt etter:o, for dette er de tre første treffene jeg får når jeg søker på "ethiopian recipes" :
Nr 1 (http://www.ethiopianspices.com/html/recipes.asp)
Nr 2 (http://www.food.com/recipes/ethiopian)
Nr 3 (http://ethiopianrecipes.net/)
Da lurer jeg på hva du har søkt etter:o, for dette er de tre første treffene jeg får når jeg søker på "ethiopian recipes" :
Nr 1 (http://www.ethiopianspices.com/html/recipes.asp)
Nr 2 (http://www.food.com/recipes/ethiopian)
Nr 3 (http://ethiopianrecipes.net/)
Takk for sidene, ikke leksjonen.:p
Hvor mye te skal man bruke når man ikke bruker tepose, men i en sånn rund holder?
Hva koster en pakke rulletobakk nå for tiden?
Hva koster en pakke rulletobakk nå for tiden?
ca 200....
Hvor mye te skal man bruke når man ikke bruker tepose, men i en sånn rund holder?
teklype/egg? jeg bruker å fylle halvparten :)
Jeg fyller også den ene halvdelen i te-klypa. Hender jeg tar en halv kopp til etterpå med samme klypa.
Ok takk :-) Var usikker på om jeg skulle fylle opp hele. Men nå ble det passe :-)
Her kommer et spørsmål om kalorier! Dette er kanskje ikke det rette stedet å spørre om denslags... men kanskje er det også nettopp derfor jeg spør her. :D
Jeg har, som mange andre her, gått ned mye på lavkarbo... men har i det siste stagnert. (Og med "i det siste", snakker vi måneder) I tillegg til å kutte ut meieriprodukter, har jeg som mange konkludert med at det også er lurt å se på kalorinivået for å gå ned ytterligere 5-6 kilo (ca). Spørsmålet er da hva som er det optimale kaloriinntaket for ei på 22 år og 168 cm i høyde. Gå ut i fra at jeg ikke mosjonerer noe særlig (nøyaktig hvorfor trenger vi ikke å ta for oss nå). Jeg vet det finnes en del kalorikalulatorer der ute, og dere må for all del linke til de også... men jeg vil først og fremst vite hva dere tenker.
Egentlig så har jeg ikke noe hastverk, men her sitter jeg altså og strikker en kjole som står i fare for å bli for trang ;)
Her kommer et spørsmål om kalorier! Dette er kanskje ikke det rette stedet å spørre om denslags... men kanskje er det også nettopp derfor jeg spør her. :D
Jeg har, som mange andre her, gått ned mye på lavkarbo... men har i det siste stagnert. (Og med "i det siste", snakker vi måneder) I tillegg til å kutte ut meieriprodukter, har jeg som mange konkludert med at det også er lurt å se på kalorinivået for å gå ned ytterligere 5-6 kilo (ca). Spørsmålet er da hva som er det optimale kaloriinntaket for ei på 22 år og 168 cm i høyde. Gå ut i fra at jeg ikke mosjonerer noe særlig (nøyaktig hvorfor trenger vi ikke å ta for oss nå). Jeg vet det finnes en del kalorikalulatorer der ute, og dere må for all del linke til de også... men jeg vil først og fremst vite hva dere tenker.
Egentlig så har jeg ikke noe hastverk, men her sitter jeg altså og strikker en kjole som står i fare for å bli for trang ;)
Du må nesten fortelle oss hva du veier også;)
Det laveste jeg har veid i det siste er 70,4... men har ikke fått veid meg på 1.5 uker ettersom jeg har vært på flyttefot. Har spist vanvittig mye nøtter i denne travle perioden, så vi kan sikkert runde opp til 71. :p
Hvorfor i all verden har jeg så forferdelig leamus? Det er spesielt øynene, nesa og kinnet. Hopper fra den ene siden til den andre. :eek:
Har hatt det en stund, men det blir liksom verre og verre...
Hvorfor i all verden har jeg så forferdelig leamus? Det er spesielt øynene, nesa og kinnet. Hopper fra den ene siden til den andre. :eek:
magnesiummangel?
magnesiummangel?
Mangel på musefeller ????? :p
magnesiummangel?
Jeg tar magnesium hver kveld, så tror ikke det. :confused:
Og du da, Dietta. Moroklumpen! Her er det IKKE mangel på musefeller! ;) :p
Vanligvis magnesiummangel for meg... skjer etter at jeg har vært på ferie og drukket mer enn vanlig denne gangen. Ellers typisk i perioder med stress eller dårlig søvn..
Vanligvis magnesiummangel for meg... skjer etter at jeg har vært på ferie og drukket mer enn vanlig denne gangen. Ellers typisk i perioder med stress eller dårlig søvn..
da tror jeg kanskje det kan ha noe med dårlig søvn å gjøre, for det sliter jeg ganske mye med. Kanskje begynne å notere mønsteret? :blomster:
Har hatt det en stund, men det blir liksom verre og verre...Kan være kalsiummangel også. Jeg tar magnesium, fyller på først der, så kalium (en relativt høy dose av begge deler fordi jeg tisser ut veldig mye, men obs, kaliumtilskudd skal man være litt forsiktig med! For mye kan føre til hjertestans), og når begge de er fylt opp og jeg likevel får rykninger pleier jeg å ta en kalsiumtablett. Da pleier det å gå over. Jeg sover også dårlig, men opplever ikke at det kommer direkte av det, derimot fører dårlig søvn til mer stress i kroppen og høyere utskillelse/økt behov, så indirekte kan man si det er søvnmangelen som gjør det (det er vel det smgj mener også, tror jeg?)
Kan være kalsiummangel også. Jeg tar magnesium, fyller på først der, så kalium (begge deler fordi jeg tisser ut veldig mye), og når begge de er fylt opp og jeg likevel får rykninger pleier jeg å ta en kalsiumtablett. Da pleier det å gå over.
Aaah! Kjøpe kalsium i morgen. :)
Kan være kalsiummangel også. Jeg tar magnesium, fyller på først der, så kalium (en relativt høy dose av begge deler fordi jeg tisser ut veldig mye, men obs, kaliumtilskudd skal man være litt forsiktig med! For mye kan føre til hjertestans), og når begge de er fylt opp og jeg likevel får rykninger pleier jeg å ta en kalsiumtablett. Da pleier det å gå over. Jeg sover også dårlig, men opplever ikke at det kommer direkte av det, derimot fører dårlig søvn til mer stress i kroppen og høyere utskillelse/økt behov, så indirekte kan man si det er søvnmangelen som gjør det (det er vel det smgj mener også, tror jeg?)
Altså for å utdype - lemus kan ha flere årsaker - flere mineralubalanser. (inklusive kalsium, natrium m. flere)
Magnesium brukes i forferdelig mange av kroppens prosesser og forbrukes raskere under stress, dårlig søvn osv. Årsaken til at jeg trekker fram magnesium er at den mangelen er mye vanligere enn kalsiummangel. Vi trenger begge, men i balanse - og kalsium konkurrerer (og kan fortrenge) magnesium. Et typisk norsk (også lavkarbo) inneholder ofte mer enn nok kalsium så lenge det ikke er melkefritt/melkeredusert så derav forslaget. :)
Jeg har også inntrykk av at de fleste lavkarbere ikke går omveier for å unngå salt, men salter etter smak - og det vil antakelig være en god rettesnor for de fleste?
Kalium kjenner jeg ikke så mye til, så det skal jeg ikke si så mye om, tror jeg. ;)
Av min erfaring så kommer disse rykningene for meg etter perioder hvor jeg ser det er ting som kan ha ført til økt utskillelse - som dårlig søvn eller mer alkohol enn vanlig. (Den skal jo behandles og ut...)
Ja, helt enig med deg i å prøve magnesium først, smgj :ja:. Men siden Bønna allerede hadde gjort det ville jeg supplere med min erfaring, som er at når jeg har sørget for nok magnesium (det kan være en god del mer enn "vanlig" dose) og kalium, så er det kalsium som gjenstår. Det kommer selvsagt an på hvor mye kalsium man har i kostholdet sitt ellers, for meg som ikke tåler melkeprodukter noe særlig, så kan det bli for lite. Jeg tar derfor en tablett sånn ved behov - ikke ellers, siden jeg er obs på at det kan ha negative effekter.
Kalium (kaleorid) begynte jeg med for flere år siden fordi jeg har disse problemene med abnorm vannlating, ettersom folk som må ta vanndrivende medisiner som oftest også må ta disse kaliumtablettene. Jeg merker det svært godt på hjertebank etc hvis jeg slutter med dem en periode. Seinere har jeg også lest at mange med ME og/eller hypotyreose også har lave nivåer av kalium og at noen må opp i så mye som to tabletter kaleorid á 750 mg, altså 1500 mg. Det er mye, så det tør ikke jeg, men tar en ekstra tablett innimellom hvis jeg kjenner at jeg har økt behov (da på en annen tid av døgnet enn den forrige tabletten, aldri to på én gang).
Ja, helt enig med deg i å prøve magnesium først, smgj :ja:. Men siden Bønna allerede hadde gjort det ville jeg supplere med min erfaring, som er at når jeg har sørget for nok magnesium (det kan være en god del mer enn "vanlig" dose) og kalium, så er det kalsium som gjenstår. Det kommer selvsagt an på hvor mye kalsium man har i kostholdet sitt ellers, for meg som ikke tåler melkeprodukter noe særlig, så kan det bli for lite. Jeg tar derfor en tablett sånn ved behov - ikke ellers, siden jeg er obs på at det kan ha negative effekter :)
Og hvor mye magnesium kan man ta? Det står jo max 600 mg i døgnet. Er det skadelig å ta 800, f.eks?
Og hvor mye magnesium kan man ta? Det står jo max 600 mg i døgnet. Er det skadelig å ta 800, f.eks?Det tror jeg neppe, men jeg vil ikke gi noen råd her, vil ikke ta det ansvaret. Selv har jeg økt dosene til 600 mg om kvelden, 400 om morgenen og 400 om ettermiddagen og føler meg bedre da. Men jeg har altså veldig økt tap, da, så ikke ta det som noen rettesnor!
Jeg har lang erfaring med dette på egen kropp og derfor vil jeg ikke anbefale noen å ta veldig mye av noe som helst uten å konferere med lege.
Jeg lurer på hvorfor jeg har lakenskrekk :høh:
Ja, helt enig med deg i å prøve magnesium først, smgj :ja:. Men siden Bønna allerede hadde gjort det ville jeg supplere med min erfaring, som er at når jeg har sørget for nok magnesium (det kan være en god del mer enn "vanlig" dose) og kalium, så er det kalsium som gjenstår. Det kommer selvsagt an på hvor mye kalsium man har i kostholdet sitt ellers, for meg som ikke tåler melkeprodukter noe særlig, så kan det bli for lite. Jeg tar derfor en tablett sånn ved behov - ikke ellers, siden jeg er obs på at det kan ha negative effekter.
Kalium (kaleorid) begynte jeg med for flere år siden fordi jeg har disse problemene med abnorm vannlating, ettersom folk som må ta vanndrivende medisiner som oftest også må ta disse kaliumtablettene. Jeg merker det svært godt på hjertebank etc hvis jeg slutter med dem en periode. Seinere har jeg også lest at mange med ME og/eller hypotyreose også har lave nivåer av kalium og at noen må opp i så mye som to tabletter kaleorid á 750 mg, altså 1500 mg. Det er mye, så det tør ikke jeg, men tar en ekstra tablett innimellom hvis jeg kjenner at jeg har økt behov (da på en annen tid av døgnet enn den forrige tabletten, aldri to på én gang).
Jeg går også på kaleorid. Jeg tar 750 og 1500 annenhver dag. Jeg kjenner det også veldig godt hvis jeg har glemt dem en periode. Da begynner det å krible i den venstre hånda og jeg får hjertebank. Magnesium tar jeg for maur i kroppen.
Spennende... skjønner at jeg bør lese meg opp på kalium, jeg. Tror forøvrig at vi er helt på linje, men at vi ser på saken gjennom to ulike erfaringer. Ingen feil, ingen riktige - bare forskjellige. :) Fasiten for Bønna, må det bli Bønna som finner.
Til Bønna:
Når det gjelder mengden magnesium så får man som oftest diarre før man oppnår et skadelig opptak. Men sjekk typen magnesium du tar. Er det magnesiumoksid så er biotigjengeligheten liten - man regner 5% av de milligrammene man putter i seg. Magnesiumsitrat regnes for å ha 4x bedre opptak, men også lettere for å gi diarre. :)
I studier har jeg iallfall sett mengder på 500-1200mg magnesiumoksid daglig i bruk.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2407766
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_(pharmaceutical_preparation)
http://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/
Jeg lurer på hvorfor jeg har lakenskrekk :høh:
Og jeg på hvorfor jeg måtte våkne kl 05 i morges...
Photobscura
27-09-12, 09:03
Og jeg lurer IKKE på det for mitt vedkommende, men katta mi burde kanskje gå i seg selv ... :cool:
Puteskrekk :confused:
Og jeg lurer IKKE på det for mitt vedkommende, men katta mi burde kanskje gå i seg selv ... :cool:
Ikke glem meg da. :o
Ikke glem meg da. :o
Hva med å ta utgangspunkt i hvor mange kalorier du spiser nå, og så trekke fra, la oss si 500? Hvor mange kalorier en trenger er så innmari individuelt, at selv sånne kalkulatore ikke kan gi et godt svar. Og du skriver ikke hvor mye du veier heller, en person på 96 kilo trenger en god del mer energi enn en på 66.:)
Edit: nå så jeg at du skrev hva du veier lenger bak i tråden. Men jeg holder fast på å gå ut i fra det du spiser nå, og så trekke fra litt.
Kva er beste måten å få opp jernnivået i kroppen? Blodmat, tablettar?
Jerntilskudd intravenøst!:D
Selv om det er litt drastisk, da!;)
Noen tar ikke opp jern fra mat så godt, andre trenger spesielle typer jerntilskudd. Er liksom ikke noe fasitsvar.
En kombinasjon med mat og det tilskuddet man har best nytte av, er det aller beste!
Men det er også mange feller å gå i, som hva du spiser sammen. Er vel kalium som hindrer opptak av jern, så det må ikke spises samtidig om du vil ha nytte av jernet. C- vit sammen med jern er derimot veldig bra osv osv!
Har man lavt jern/-lagere, er det legens ansvar å hjelpe deg til å finne DIN måte å få det opp igjen på!
Vil xanthan gum bli like "slimete" som JBK hvis jeg bruker det til å jevne med ?
JBK og jeg er nemlig bitre uvenner :eek:
Vil xanthan gum bli like "slimete" som JBK hvis jeg bruker det til å jevne med ?
JBK og jeg er nemlig bitre uvenner :eek:
Synes ikke XG er så slimete som JBK, men det har noe av det samme så det er mulig du ikke blir fornøyd dersom du absolutt ikke liker JBK. Nå koster det jo ikke så mye med en XG på Iherb da, så du kan jo prøve uten å bli ruinert :D
På meg funker tabletter best!:) Kjøper noen tyggetabletter på matbutikken, som har C-vitamin i seg.
Synes ikke XG er så slimete som JBK, men det har noe av det samme så det er mulig du ikke blir fornøyd dersom du absolutt ikke liker JBK. Nå koster det jo ikke så mye med en XG på Iherb da, så du kan jo prøve uten å bli ruinert :D
Har XG i skapet, bare ikke prøvd den ennå. Må ta sjansen en dag og teste det ut :o
Har XG i skapet, bare ikke prøvd den ennå. Må ta sjansen en dag og teste det ut :o
Min erfaring med XG er helt greie, men fant fort ut en ikke skal bruke for mye av det i sauser å sånt. Den måten jeg er mest fornøyd med er å blande det ut i kald veske å så varme gradvis opp. Men sier det igjen, bruk mindre en du tror du trenger:p
Lykke til:)
Elin
Min erfaring med XG er helt greie, men fant fort ut en ikke skal bruke for mye av det i sauser å sånt. Den måten jeg er mest fornøyd med er å blande det ut i kald veske å så varme gradvis opp. Men sier det igjen, bruk mindre en du tror du trenger:p
Lykke til:)
Elin
Takk, takk :) Jevner aldri noenting med JBK, for jeg greier ikke den slimete konsistensen. Det går greit i bakverk, men ikke supper og sauser. Skal teste ut XG neste gang noe skal jevnes.
Jeg jevner oftest suppene med og rett og slett bruke stavmixeren og finmose grønnsakene. Pleier ofte og bruke rømme/CF eller fløte i suppen, og la det tykne videre med koking.
Ja, det er måten å jevne supper på BenteR, det gjør jeg også. I går hadde jeg en gryte basert på kokosmelt, og hadde lyst til å beholde alt i biter og ikke most. Tenkte å prøve XG, men var rett og slett for FEIG :eek::eek:
Var sulten må vite - og veldig redd for slim ;)
Ja, det er måten å jevne supper på BenteR, det gjør jeg også. I går hadde jeg en gryte basert på kokosmelt, og hadde lyst til å beholde alt i biter og ikke most. Tenkte å prøve XG, men var rett og slett for FEIG :eek::eek:
Går an å sile ut den porsjonen grønnsaker man ønsker å beholde hele og mose ned resten. Det skal også gå an å bruke eggeplommer (som man gjør i vaniljesaus), men da kan ikke suppa koke etterpå...
Eggeplomme i supper har jeg aldri prøvd. Hm.... kanskje det ja. Smart å ta ut litt da, og mose resten. Eller bare koke litt ved siden av å mose og ha i. Men i går skulle alt gå fort, så jeg spiste gryteretten tynn som den var - og riktig god var den uansett :D
Jeg tykner enten ved å bruke stavmikseren på litt av innholdet, ved å putte oppi et egg/plomme eller om det passer, putte opp i en type ost som kan gi både smak og jevning! :)
Ja ost er bra Kitt :)
Jeg lurer på hvor alt støvet kommer fra - og hvorfor jeg er tom for støvsugerposer :realmad::realmad::realmad:
Og i samme slengen, HVORFOR i he..... greier ikke mennene i huset å sikte når de skal bimelim ???????????? :mad::mad:
Og i samme slengen, HVORFOR i he..... greier ikke mennene i huset å sikte når de skal bimelim ???????????? :mad::mad:
eller hvorfor de ikke sitter? bedre for alle, inkludert dem selv.:D
<3 min gjør det 99 an 100 ganger <3
Neste gang tar du bare litt av sausen/suppa og prøver litt XG oppi, så slipper du å ødelegge hele retten dersom du ikke liker det ;)
Neste gang tar du bare litt av sausen/suppa og prøver litt XG oppi, så slipper du å ødelegge hele retten dersom du ikke liker det ;)
Rapport kommer :D
Er lut lei av den lille ruten som kommer opp med noe sånt som:
Internett explorer har sluttet å virke, og må avsluttes. ser etter en løsning på problemet. Et program har ført til at programmet må lukkes
Hva er det som skjer?
Internett explorer har sluttet å virke, og må avsluttes. ser etter en løsning på problemet. Et program har ført til at programmet må lukkes
Hva er det som skjer?
du åpner en nettside som får leseren til å kræsje.
Hva er det som skjer?
Er det samme siden du prøver å åpne hver gang? Det kan være et problem med nettsiden. Det er mange tunge flash-applikasjoner som gjør at browserne kræsjer for eksempel. Men Internet Explorer er ikke noen god nettleser... Last heller ned Opera (http://www.opera.com/browser/), Firefox eller Chrome. ;)
Det er ulike sider hver gang. Hm, får kanskje prøve en av de andre ja
Hva med å ta utgangspunkt i hvor mange kalorier du spiser nå, og så trekke fra, la oss si 500? Hvor mange kalorier en trenger er så innmari individuelt, at selv sånne kalkulatore ikke kan gi et godt svar. Og du skriver ikke hvor mye du veier heller, en person på 96 kilo trenger en god del mer energi enn en på 66.:)
Edit: nå så jeg at du skrev hva du veier lenger bak i tråden. Men jeg holder fast på å gå ut i fra det du spiser nå, og så trekke fra litt.
Takker for svar!
Jeg pleier å ligge på 1500 kcal i gjennomsitt per dag... så.. å trekke 500 blir kanskje litt drøyt? :p
baaaaah ja! skulle vært montert noe som gir elektrosjokk hver gang de skvetter utom skåla.
baaaaah ja! skulle vært montert noe som gir elektrosjokk hver gang de skvetter utom skåla.
Strålende ide :heia::heia:
Strålende ide :heia::heia:
Et Iphone sprøsmål:
Jeg har fått melding om en oppdatering som heter iOS 6 og som skal gi 200 nye funksjoner. Trenger man dette, og minster man anonymiteten? Liker ikke at tlf f,eks skal plassere meg rundt i norge alt etter hvor jeg er, for det angår ingen andre enn de som jeg har sagt det til.
Et Iphone sprøsmål:
Jeg har fått melding om en oppdatering som heter iOS 6 og som skal gi 200 nye funksjoner. Trenger man dette, og minster man anonymiteten? Liker ikke at tlf f,eks skal plassere meg rundt i norge alt etter hvor jeg er, for det angår ingen andre enn de som jeg har sagt det til.
De plasserer deg like mye UTEN denne oppgraderingen siden dette var på den forrige versjonen også. Du må gå inn å huke AV for denne tjenesten.
De plasserer deg like mye UTEN denne oppgraderingen siden dette var på den forrige versjonen også. Du må gå inn å huke AV for denne tjenesten.
Innstillinger Personvern Stedstjenester AV
I følge en venninne hjelper det å ta klut og bøtte og be mann og guttunger om å tørke opp etter seg selv- hver eneste gang. Har blitt mye sitting på mennene der i huset etter den kuren :D
La det være sagt at de hadde et gjestetoalett ute i gangen som nesten ikke var i bruk og når badet ble for ille brukte hun dette, inntil mannen vaska. Nå er han blitt så flink og veloppdragen atte......:D:D:D
I følge en venninne hjelper det å ta klut og bøtte og be mann og guttunger om å tørke opp etter seg selv- hver eneste gang. Har blitt mye sitting på mennene der i huset etter den kuren :D
La det være sagt at de hadde et gjestetoalett ute i gangen som nesten ikke var i bruk og når badet ble for ille brukte hun dette, inntil mannen vaska. Nå er han blitt så flink og veloppdragen atte......:D:D:D
Aha, flere smarte ideer :D *løper og henter bøtta*
Det er best for prostataen at menna sitter. :ja:
Mener jeg har tatt bort dette ja.
Bør jeg da godta oppdateringen? Virker litt rart at det skal komme 200 endringer liksom
hahaha! stilig :D dessverre hadde det nok ikke hjulpet på vanedyret/stabeistet her i gården :rolleyes:
Bør jeg da godta oppdateringen? Virker litt rart at det skal komme 200 endringer liksom
om du skal takke ja eller ikke skal jeg ikke legge meg opp i, men 200 oppdateringer/endringer er ikke akkurat rart eller uvanlig når man oppdaterer et helt operativsystem...
hahaha! stilig :D dessverre hadde det nok ikke hjulpet på vanedyret/stabeistet her i gården :rolleyes:
Nei det måtte bli ganske ille på badet til venninna mi også før det begynte å virke, men etter at de måtte vaske et klissete, illeluktende toalett en del ganger ble det slutt på skvettinga :D
Ikke bare endringer, mye tillegg også. Må huske på at denne versjonen skal jo brukes på nye iphone 5.
Samme metode som jeg brukte for å få mannen til å rense slukristen i dusjen etter seg.... Om den ikke var ren når jeg dusjet - så lot jeg også håret mitt ligge igjen... :D
Kan noen anbefale en god mineralfoundation ?
Det merket jeg bruker er kun for salg i England, og nå har de lagt ned så jeg får ikke tak i mer :mad:
Kjøpte i desperasjon en fra apotekt, NO 7, men den likte jeg ikke i det hele tatt :(
Kan noen anbefale en god mineralfoundation ?
Det merket jeg bruker er kun for salg i England, og nå har de lagt ned så jeg får ikke tak i mer :mad:
Kjøpte i desperasjon en fra apotekt, NO 7, men den likte jeg ikke i det hele tatt :(
Har du sjekka på blivakker.no?
Jeg tenker at denne metoden skulle kunne brukes i slike tilfeller også :p :
http://img.gawkerassets.com/img/17ufmpkvb5ylwjpg/xlarge.jpg
Har du sjekka på blivakker.no?
Jeg iler...... vil jo gjerne "bli vakker" :p
Jeg iler...... vil jo gjerne "bli vakker" :p
Det tror jeg at du allerede er:klem:
Aaaaawwww - du er nå god da :love:
Men jeg tror ikke jeg kan bestille på nett. Må liksom teste det selv, og se både på farge og konsistens. Får vel ta en tur til et parfymeri til uka.
(God unskyldning for shopping ;))
Ho er i allefall gulleste go!! :love:
Og jeg er skråsikker på at ho er smellvakker også!
:ja:
Selvfølgelig er jeg smellvakker :_plystre: :p hi, hi.
Dette var dagens. Denne skal kopieres - og henges opp :D
Selvfølgelig er jeg smellvakker :_plystre: :p hi, hi.
For ikke snakke om knallvakker!! :lol:
Blir mye lyd rundt deg. :p
Vel, mannfolket er giganerd/systemadministrator av yrke, så det hadde han fort løst uten å gjøre noen av tinga på lista :p
:eek:EEEEEEEEhhh ???:eek:
Åpner Piratebay - skal se etter en film - og møtes av et digert bilde av en erigrert penis, som vokser. Ikke noe jeg hadde ventet å få opp på skjermen. Og er lykkelig og glad at ingen barn , eller noen i det heletatt var i nærheten av min pc akuratt da.
Måtte sjekke en gang til, og den dukket opp på ny,
er dette lov?? Synes ikke dette er noe å få rett i fjeset, jeg er voksen, men det er langt fra alle som åpner denne siden.
For ordens skyld, har ingenting i mot erigrerte peniser altså - men alt til sin tid. :p
:eek:EEEEEEEEhhh ???:eek:
Åpner Piratebay - skal se etter en film - og møtes av et digert bilde av en erigrert penis, som vokser. Ikke noe jeg hadde ventet å få opp på skjermen. Og er lykkelig og glad at ingen barn , eller noen i det heletatt var i nærheten av min pc akuratt da.
Måtte sjekke en gang til, og den dukket opp på ny,
er dette lov?? Synes ikke dette er noe å få rett i fjeset, jeg er voksen, men det er langt fra alle som åpner denne siden.
For ordens skyld, har ingenting i mot erigrerte peniser altså - men alt til sin tid. :p
lov og lov. piratebay i seg selv driver jo ikke helt lovlig i følge en del myndigheter.. ;) og det gjør jo heller ikke du som går inn dit for å laste ned :p
--
det er vel en mulighet for at de er blitt hacket, dvs, at noen utenforstående har "brutt seg inn" på sida deres og lagt ut det der. og om det er lov å legge ut bilder av peniser på internett... vel, det er nok et definisjonsspørsmål man kan diskutere inn i evigheten :rolleyes: du kan jo foreta et bildesøk på "penis" og se hvor mange bilder som kommer opp i søkeresultatet :lol:
lov og lov. piratebay i seg selv driver jo ikke helt lovlig i følge en del myndigheter.. ;) og det gjør jo heller ikke du som går inn dit for å laste ned :p
--
det er vel en mulighet for at de er blitt hacket, dvs, at noen utenforstående har "brutt seg inn" på sida deres og lagt ut det der. og om det er lov å legge ut bilder av peniser på internett... vel, det er nok et definisjonsspørsmål man kan diskutere inn i evigheten :rolleyes: du kan jo foreta et bildesøk på "penis" og se hvor mange bilder som kommer opp i søkeresultatet :lol:
Er det lørda, så er det lørdag:p
:ja: :lol:
:ja: :lol:
Og folkens - det er lørdag :heia:
i tillegg, så rulerer det hvilket bilde/animasjon som ligger på framsida av piratebay, da.
så... lørdag = penis? :D
La oss si at lørdag er dagen for det uventede :p
Forøvrig er det jo noe som heter lørdagsgodt.........
jeg var på piratebay for knapt et par timer siden, ingen pop up penis der...
(det sørger typen min for her i huset.. :rolleyes:)
La oss si at lørdag er dagen for det uventede :p
Forøvrig er det jo noe som heter lørdagsgodt.........
jeg var på piratebay for knapt et par timer siden, ingen pop up penis der...
(det sørger typen min for her i huset.. :rolleyes:)
:D :shifty::lol:
Synes iallefall ikke det er noe barn bør få rett i ansiktet.
nei, det kan jeg da være enig i, men jeg lover deg at det gir piratebay beng i! ;) og barn har vel uansett ingenting på piratebay å gjøre i første omgang? :]
så... lørdag = penis? :D
Trodde det var på freddan jeg?.... :D
Da også:D
men.... men.... hva med LØRDAG??? :eek: betyr det null penis på lørdag? :_ohmy:
Neida, men det er da det heter lørdagsgodis! :D
sånn var det ja! :D
Aner ikke, her er det bare hennig olsen-is.... :rulleøyne
:lol: hurra for lørdag:D
:lol: hurra for lørdag:D
Hmmmm, lørdagsgodisen min er ca 250 km unna.... Det ER vel nor som heter søndagsgodis også? :spent: Skjønt det spiller ingen rolle; sambo er fullstendig døgnvill.
Synes iallefall ikke det er noe barn bør få rett i ansiktet.
Hvis unga er gamle nok til å frekventere på ei halv lovlig/ulovlig side som piratebay er så tåler de nok å se en stiff snopp :ja:
stiff snopp
hahaha! for et bra uttrykk :lol:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.