View Full Version : "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvorfor har de bare sånne teite avocadoer på butikken nå? Sånne knallharde det ikke går an å spise!!! Jeg vil ha litt mykere avocado NÅ! Tenk å nekte en hormonell frøken avocado:p
Og hvorfor koster den 18.90 kr stykket på rema og 12.90 på ica? Og hvorfor koster den så sinnsykt mye i det hele tatt? Og hva er egentlig kalorinnholdet i avocadoen? En plass står det 398 og en annen plass 195!
Kjøp ferdigmodnede avokadoer - de kommer i to-pk :)
Hvorfor har de bare sånne teite avocadoer på butikken nå? Sånne knallharde det ikke går an å spise!!! Jeg vil ha litt mykere avocado NÅ! Tenk å nekte en hormonell frøken avocado:p
Og hvorfor koster den 18.90 kr stykket på rema og 12.90 på ica? Og hvorfor koster den så sinnsykt mye i det hele tatt? Og hva er egentlig kalorinnholdet i avocadoen? En plass står det 398 og en annen plass 195!
I følge Bosch på deira side (http://www.boschfoodsafe.no/maximera_smaken.html)så:
Bestem selv når frukten skal være moden
Når du plukker frukt fra disken i butikken er den ofte ikke tilstrekkelig moden. Men det finnes noen knep du kan bruke for å få dem til å nå toppen nøyaktig når du vil. Banan, avokado og tomat avgir en ufarlig gass som kalles etylengass, som har en evne til å få andre frukter og grønnsaker til å modne raskere.
Prøv å legge en umoden avokado eller mango ved siden av en klase bananer, så går modningsprosessen raskere, men hold øye med dem, så de ikke blir overmodne. Kjenn på avokadoen - hvis den gir lett etter når du klemmer på den, er den klar til å spises. Skulle den likevel ikke være moden, kan du la kjernen bli sittende og dekke den med aluminiumfolie til den er klar. Presser du en skvett sitron over den oppskårne avokadoen mørkner den langsommere.
Hva betyr uttrykket "Det er en lukket bok for meg" ?
Jeg vil nå heller si at det betyr alt det er vanskelig (umulig) å lese personen. Det motsatte av åpen bok som jo er ett utrykk om en som er lett å lese. Som en kollega av meg for eksempel. Han er en åpen bok. Kroppsspråket hans er så tydelig at han kan si en ting, men jeg vil se det på ham at han mener noe annet.
Jeg vil nå heller si at det betyr alt det er vanskelig (umulig) å lese personen. Det motsatte av åpen bok som jo er ett utrykk om en som er lett å lese. Som en kollega av meg for eksempel. Han er en åpen bok. Kroppsspråket hans er så tydelig at han kan si en ting, men jeg vil se det på ham at han mener noe annet.
Sånn oppfatter jeg det også :)
Og et avsluttet kapittel er vel mer sånn at man har lagt noe bak seg og/eller ikke vil snakke om det?:)
Synes lukket kapittel høres litt rart ut, men det er kanskje bare meg da :p
Dere som har barn, hva slags barnevogn har/hadde dere? Kan dere anbefale den? Hvorfor?
Dere som har barn, hva slags barnevogn har/hadde dere? Kan dere anbefale den? Hvorfor?
Denne trenger en egen tråd!!
Easywalker sky til førstemann. Dengang måtte vogn demonteres og bæres opp halvannen etasje.
Veldig lett
Lett å styre
Bare glidelåshodet på sittedelen gikk i stykker.
Må kjøpe en annen for heisdøren er smal her vi bor nå
Photobscura
07-04-11, 23:15
Hvor stor andel av kyllinvinger utgjør nettovekt? Altså vekt uten bein?
Carisma: Bare IKKE kjøp noe Babytravel...vi er ikke fornøyd, for å si det sånn.
Sørg for god fjæring
Lett å styre/snu
God plass i bagen, er altfor mange små bager nå. Vi måtte bytte tidlig, og kan ikke bruke sittedelen til soving engang....
Emmaljunga City Cross. Vi har hatt den samme vognen siden han var nyfødt (bagdel ble kjøpt til) til nå og vi skal ha den til han ikke trenger vogn lengere. Den er kjempelett, lett å styre, veldig veldig praktisk, den tar liten plass i bil, hjulene er punkteringsfri og kan taes av om nødvendig. Stor 'bagasjeplass' under. Vi har ikke bil, og denne vogna har vært reddningen for oss til større handleturer osv, pga plassen under.
Anbefales på det sterkeste!
Hva betyr uttrykket "Det er en lukket bok for meg" ?
Det betyr at noe er forbi, noe er over og man snakker ikke mer om det :ja:
Litt rar måte å si det på, men slik tolker jeg det.
Som et lukket kapittel, liksom.
"en lukket bok" er noe(n) som er vanskelige å lese, forstå seg på.
Photobscura
07-04-11, 23:59
Vel sånn (http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=19101) tolkes det når det kommer til Ford!
Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man bør bytte ut, sant?
Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man før bytte ut, sant?
Med mindre man reagerer negativt på meieriprodukter er fløte i kaffen bare bra. Kremfløte riktignok :D
i te dette, ikke kaffe ;) hehe men da har jeg gjort det rett :P Reagerer ikke på fløte, og jeg spiser tilbehør til middagen som er kokt i fløte nesten hver dag uten å hindre vektnedgang eller får andre bivirkninger, så da regner jeg med at jeg tåler meieriprodukter :)
Ost spiser jeg også hver dag...
Vel sånn (http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=19101) tolkes det når det kommer til Ford!
:lol: ok da
Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man før bytte ut, sant?
Jeg koser meg med ett krus kaffe, med fløte og cocosa hver morgen.
Og på kvelden om jeg vil ha noe godt :ja:
Går sikkert bra i te også, men den drikker jeg uten noe ekstra i.
Noen som har prøvd mandelmelet Now foods fra Iherb?
Er Xanthan Gum det samme som JBKM ?
Photobscura
08-04-11, 09:26
Ingen som vet?
Ingen som vet?
har jeg aldri tenkt over *ler*. Si fra når du har strippet en vinge og veid kjøttet da ;) :D
Ingen som vet?
Aner ikke! Har ikke noen i kjøleskapet akkurat nå heller!:p
Ble bare nysgjerrig på hvorfor du vil vite det!:confused:
Photobscura
08-04-11, 10:03
har jeg aldri tenkt over *ler*. Si fra når du har strippet en vinge og veid kjøttet da ;) :D
Herregud, bra noen har brains! Selvfølgelig! Det skal jeg gjøre, at jeg ikke tenkte på det!
Aner ikke! Har ikke noen i kjøleskapet akkurat nå heller!:p
Ble bare nysgjerrig på hvorfor du vil vite det!:confused:
Jeg har, og jeg skal gjøre som Nerthus så åpenbart påpekte! ;)
Nei, altså, jeg har en periode hvor jeg igjen veier og teller. Har en tendens til å spise for lite, så jeg må sånn et par ganger i året passe på at jeg får i meg nok mat og nok fett! :) Og så er jeg temmelig sikker på at varedeklarasjonen på kyllingvingeposen kun gjelder de spisbare delene. Det var jeg smart nok til å tenke, men ikke smart nok til å gnage av en vinge og veie beinet etterpå! :lol:
Herregud, bra noen har brains! Selvfølgelig! Det skal jeg gjøre, at jeg ikke tenkte på det!
Jeg har, og jeg skal gjøre som Nerthus så åpenbart påpekte! ;)
Nei, altså, jeg har en periode hvor jeg igjen veier og teller. Har en tendens til å spise for lite, så jeg må sånn et par ganger i året passe på at jeg får i meg nok mat og nok fett! :) Og så er jeg temmelig sikker på at varedeklarasjonen på kyllingvingeposen kun gjelder de spisbare delene. Det var jeg smart nok til å tenke, men ikke smart nok til å gnage av en vinge og veie beinet etterpå! :lol:
Det er det jeg har gjort! Veide vingene, gnagde så mye jeg klarte av dem og veide beina etterpå!:D
Trodde du mente om det fantes en sånn gylden regel for prosentfordelingen feks, jeg!:p
Photobscura
08-04-11, 10:47
Det er det jeg har gjort! Veide vingene, gnagde så mye jeg klarte av dem og veide beina etterpå!:D
Trodde du mente om det fantes en sånn gylden regel for prosentfordelingen feks, jeg!:p
Ja, det var vel det jeg tenkte! :p Men, så er det jo sånn i blant at det enkleste er det beste ...!
Hvorfor blir man så usannsynlig lite rasjonell av å være forelska? Jeg er sikker på jeg ville blitt spist av en løve dersom jeg var sånn her og bodde på savannen for noen tusenvis av år siden. Det kan da vel ikkje være noen nytte av det??? :love:
Photobscura
08-04-11, 11:09
Hvorfor blir man så usannsynlig lite rasjonell av å være forelska? Jeg er sikker på jeg ville blitt spist av en løve dersom jeg var sånn her og bodde på savannen for noen tusenvis av år siden. Det kan da vel ikkje være noen nytte av det??? :love:
Don't go all Bruno Mars, nå da! :cool:
Da har jeg gnagd av både en drumstick og en undervinge og veid før og etter, og fant ut at det er sånn omtrent 71% kjøtt!
Det er fordi det skal være sånn fordi det er godt ;)
Hahahaha...fant ingen annen plass åskrive dette, fordi jeg nettopp oppdaga det og må bare dele det NÅ. Tickeren er hysterisk morsom!!:D Hilsen Cherry med SINNSYKT ømme pupper.
Da har jeg gnagd av både en drumstick og en undervinge og veid før og etter, og fant ut at det er sånn omtrent 71% kjøtt!
Ææææh. Bruno Mars? Who is that? Enda en populærkulturell referanse jeg ikke tar? :p
Det er fordi det skal være sånn fordi det er godt ;)
Ja, godt er det, men ikke for skolearbeidet mitt :p
Hahahaha...fant ingen annen plass åskrive dette, fordi jeg nettopp oppdaga det og må bare dele det NÅ. Tickeren er hysterisk morsom!!:D Hilsen Cherry med SINNSYKT ømme pupper.
:lol: :lol:
Ææææh. Bruno Mars? Who is that? Enda en populærkulturell referanse jeg ikke tar? :p
Åååå. Det er jo han der girl, you're amazingduden... Er desverre litt sånn for tida :p Cause she is pretty amazing :p
Photobscura
08-04-11, 12:16
Jeg tenkte bare på den forferdelig grusomme låta som handler om å ta i mot granater, kuler i hodet, hoppe foran tog, dø og generelt gjøre veldig mange meningsløse og regelrett triste ting for den man er forelska i! Så kan man jo se langsiktig på det og lure på hva hensikten med å dø for noen man har lyst til å være sammen med er! ;)
Jeg tenkte bare på den forferdelig grusomme låta som handler om å ta i mot granater, kuler i hodet, hoppe foran tog, dø og generelt gjøre veldig mange meningsløse og regelrett triste ting for den man er forelska i! Så kan man jo se langsiktig på det og lure på hva hensikten med å dø for noen man har lyst til å være sammen med er! ;)
hvertfall i hans tilfelle: for at hu ska slippe "jeg vil dø for deg-maset" HELE tiden? :o:o
Ikke at jeg gidder å starte en hva betyr sangen- diskusjon, men om man ser videoen så er det jo litt mer i det enn "Jeg vil dø for å være sammen med deg". Han snakker om å gjøre de mest ekstreme ting DERSOM nødvendig. Er hun i fare, så setter han seg foran så hun kan få leve. Han ender med å ta livet sitt i videoen fordi hun er med en annen og der er ikke et håp for at de skal bli sammen, så hva er meningen med å leve da, når han ikke kan gjennomføre sitt livs mening? (å være med henne).
Hm, dette har jeg også fundert på :) Når man kjøper en kotelett på ICA i varmdisken, så veier den for eks 140 gram. Når jeg så legger det inn på diett.no så vil jeg jo ikke da legge inn 140 gram kotelett...for de 140 grammene er jo inkludert bein ol. Noen som har en ca-prosent for andel spisbar del av en kotelett? Jeg kan veie hjemme ja, hvis ingen vet ;)
Nå kan jeg jo gå ut fra at spisbar del av kyllingvinger er 70% :D
:lol:
Man blir jo ganske irrasjonell av å være forelska da. Men er usikker på om man faktisk ville gjort alle disse meningsløse tingene.. Men jeg har ikke så kjennskap til han. Jeg hørte sangen nå. Men ja. Det jeg mener er mer sånn; hvorfor går jeg rundt i en tåke og bare tenker på hva som muligens kan skje? Det kjennes ikke ut som det er så veldig nyttig for et jeger- og sankersamfunn og ha folk som går rundt sånn hele tiden.. De ville jo heller blitt mat enn å skaffet mat.. Jeg føler meg egentlig ganske patetisk. Jeg forelsker meg IKKE ofte. Men når det skjer er faller jeg på slevja i sørpa/søla og får tåkesyn. Og mister konsentrasjoner. Til hvilken nytte liksom...
Ok. Nå har jeg maset rundt hele forumet om kjærlighetslivet mitt.. :p Beklager. Men som dere skjønner, jeg tenker ikke på så mye annet :eek::rolleyes::D
Slutt og gnag på Bruno Mars da Photo :D:eek:
Nyttig for løven :cool:
TrillTrall
08-04-11, 15:31
Jeg lurte på en ting.. Jeg ser mange unngår fun light saftene, er dette fordi noen ikke tåler søtstoffene?
Jeg kan drikke pepsi max og andre drikker med søtningsmiddel uten å stoppe vektnedgangen, kan jeg da drikke fun saft? Eller lage brus slik jeg gjorde før ved å blande saft og kullsyreholdig vann..
Jeg drikker det ikke fordi jeg ikke drikker kjemikalier.
Jeg skal fjerne et stort klistremerke fra butikkvinduet på jobb. Noen som har tips hvordan gjøre dette lettest mulig? Er varmepistol det beste å bruke??
Photobscura
08-04-11, 16:08
Ikke at jeg gidder å starte en hva betyr sangen- diskusjon, men om man ser videoen så er det jo litt mer i det enn "Jeg vil dø for å være sammen med deg". Han snakker om å gjøre de mest ekstreme ting DERSOM nødvendig. Er hun i fare, så setter han seg foran så hun kan få leve. Han ender med å ta livet sitt i videoen fordi hun er med en annen og der er ikke et håp for at de skal bli sammen, så hva er meningen med å leve da, når han ikke kan gjennomføre sitt livs mening? (å være med henne).
Hehe, joooda. Men låta suger så innmari at det hjelper på å tolke den i verst mulig retning! *subjektiv*
Man blir jo ganske irrasjonell av å være forelska da. Men er usikker på om man faktisk ville gjort alle disse meningsløse tingene.. Men jeg har ikke så kjennskap til han. Jeg hørte sangen nå. Men ja. Det jeg mener er mer sånn; hvorfor går jeg rundt i en tåke og bare tenker på hva som muligens kan skje? Det kjennes ikke ut som det er så veldig nyttig for et jeger- og sankersamfunn og ha folk som går rundt sånn hele tiden.. De ville jo heller blitt mat enn å skaffet mat.. Jeg føler meg egentlig ganske patetisk. Jeg forelsker meg IKKE ofte. Men når det skjer er faller jeg på slevja i sørpa/søla og får tåkesyn. Og mister konsentrasjoner. Til hvilken nytte liksom...
Ok. Nå har jeg maset rundt hele forumet om kjærlighetslivet mitt.. :p Beklager. Men som dere skjønner, jeg tenker ikke på så mye annet :eek::rolleyes::D
Det er sikkert derfor mennesker trakk sammen og bygde hus; for å få lov til å bli hodeløse i sine irrasjonelle følelsesliv uten å bekymre seg mer enn nødvendig for å ende opp som enkle byttedyr! ;) Fin teori. Den skal jeg sende inn til Illustrert Vitenskap!
Slutt og gnag på Bruno Mars da Photo :D:eek:
NEI!!!
:p
Har sett på den tickeren din og ja den er hysterisk morsom: Spesielt forrige uke da det stod noe sånt som at: "I'm five weeks old and I've got more brain cells than Paris Hilton"
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020468.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)
(http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12)
Åhh føsj den låta er fæl, stemmen hans er heller ikke noe å skryte av, men teksten tar bare kaka.
Er Xanthan Gum det samme som JBKM ?
???
???
Nei, men begge er fortykningsmiddel. Jeg har ikke prøvd xanthan gum i sauser og sånn, så jeg vet ikke om de har samme bruksmetoder. Jeg har nesten ikke brukt den i det hele tatt. Kjøpte den på grunn av en kakeoppskrift jeg ikke en gang har laget :p
Photobscura
08-04-11, 18:45
Jabba; google er en fin ting :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Xanthan_gum
Jeg skal fjerne et stort klistremerke fra butikkvinduet på jobb. Noen som har tips hvordan gjøre dette lettest mulig? Er varmepistol det beste å bruke??
Varmepistol hvis den har forskjellige innstillinger. Eller hårføner. Eller bruk tapetkniv for å løsne litt og rive av biter. Babystompevaskeservietter til limrester, det tar vannfast mascara også :eek:
Pruttilutt
08-04-11, 18:58
Fjottete spørsmål fra en nokså inngavlet ketolyser som meg selv, men jeg må spørre likevel. Splenda. Er det noe jeg skal trekke fra eller? :P
Photobscura
08-04-11, 19:03
Fjottete spørsmål fra en nokså inngavlet ketolyser som meg selv, men jeg må spørre likevel. Splenda. Er det noe jeg skal trekke fra eller? :P
Nei. Splenda har like mye karbohydrater som sukker, det bare veier 1/10 av hva sukker gjør.
Pruttilutt
08-04-11, 19:07
Faen. Jeg ville jo bake kake. Så når 250 gram sukker skal erstattes av Splenda, bruker jeg bare 25 gram? *løpe og hente pakken for å granske* Er så fryktelig dårlig i english!
Faen. Jeg ville jo bake kake. Så når 250 gram sukker skal erstattes av Splenda, bruker jeg bare 25 gram? *løpe og hente pakken for å granske* Er så fryktelig dårlig i english!
ja :ja: Noenganger litt mindre også, jeg syns den er enda søtere enn det de sier. Begynn med 20g og smak.
Jeg var på besøk hos min mor idag, og glemte helt å ta med mat til megselv, og hjemme er det høykarbo som er alternativet.
Hun kunne tilby frokostbl. me melk, brødskiver med kaviar,juice osv osv. Såå jeg lot være å spise, til jeg kom hjem nå. Dvs det gikk over åtte timer fra jeg spiste sist.
Det jeg lurer på, ville det kanskje vært lurere å spise noe karbomat der og da, eller å la være å spise den tiden man var der?
Jeg var på besøk hos min mor idag, og glemte helt å ta med mat til megselv, og hjemme er det høykarbo som er alternativet.
Hun kunne tilby frokostbl. me melk, brødskiver med kaviar,juice osv osv. Såå jeg lot være å spise, til jeg kom hjem nå. Dvs det gikk over åtte timer fra jeg spiste sist.
Det jeg lurer på, ville det kanskje vært lurere å spise noe karbomat der og da, eller å la være å spise den tiden man var der?
Det er jo klart best å spise når man er sulten, men jeg ville ikke ha spist sånn mat bare for å spise, nei!:nei:
Hadde hun ikke noe ost, kjøttpålegg, egg etc?
Har reddet meg i mangt et høykarbo- hus!:p
Det er jo klart best å spise når man er sulten, men jeg ville ikke ha spist sånn mat bare for å spise, nei!:nei:
Hadde hun ikke noe ost, kjøttpålegg, egg etc?
Har reddet meg i mangt et høykarbo- hus!:p
Dessverre <.< rimelig tomt der, de skal nemlig ta handleturen imorgen. var kaviar av pålegg og baconost, men baconost blir jeg bare kvalm av, så det anså jeg ikke som en løsning^^ og ingen av de er spesielt glade i egg, så det er det lite av hehe
Men men, må bare huske å ta med litt mat neste gang xD *glemsk*:cool:
Har noen en bra og ikke så veldig dyr stavmikser å anbefale? Helst en som det er inkludert "kopp" til å lange blandingen (som f.eks eggemelk :D ) i.. Jeg har bursdag om en måneds tid og tenkte jeg kunne ønske meg en, siden den jeg har er helt elendig og bråker som om dommedag skulle være nær :rolleyes: Men den kan liksom ikke være så dyr ettersom jeg vil ønske meg en!
Men den kan liksom ikke være så dyr ettersom jeg vil ønske meg en!
Hva er dyr da? Jeg elsker min wilfa! http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/SM1FP/wilfa-stavmikser
Jeg er på desperat leting etter en rundstykkeoppskrift! Den er ikke lavkarbo, men kanskje noen har vært borti den liekvel? Den er veldig enkel, og inneholder stort sett bare gjær, hvetemel og vann. Så lager man røre som står i kjøleskapet, og legger opp rundstykker med skje på morgenen. Ringer noen bjeller?
Jeg vil gjerne teste denne med rugmel, lover å legge ut oppskrift om den blir bra!
Hva er dyr da? Jeg elsker min wilfa! http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/SM1FP/wilfa-stavmikser
Åh, den så fin ut! Jeg trodde en bra en skulle være mye dyrere :D 379,- i nettpris var jo ikke så aller verst. Men, hvordan er de "koppene"? blir de fort slitte (som i at de blir "grå" og lite gjennomsiktige av at ting går raskt rundt, ser ut som et belegg)? Og tåler de å få noe varmt nedi uten å begynne å sprekke? Koppene til den jeg har nå får nye sprekker hver gang jeg heller nedi varmt vann etc.. :/
Jeg har ikke mixet varme ting med den, men jeg skyller den i varmt vann hver gang den er brukt. Går helt fint det. Det er tykk plast.
Blitt litt slitt, men ikke så veldig grå syns jeg. Jeg bruker den i snitt to ganger pr dag :ja:
Kan man si at det er totalforbud mot å drikke et glass melk til frokost ? Hva kan man drikke til måltider? :)
Kan man si at det er totalforbud mot å drikke et glass melk til frokost ? Hva kan man drikke til måltider? :)
Vann. Te. Kaffe. Jeg drikker grønn te! :ja:
Kan man si at det er totalforbud mot å drikke et glass melk til frokost? Hva kan man drikke til måltider? :)
Vel, siden du har satt kostholdsfilosofi egenkomponert, så er det du selv som velger hva som skal være lov og ikke lov. Men Skaldemann har sagt det fint: Ingenting er ulovlig, men resultatet blir deretter.
Jeg trodde at jeg skulle savne melk, men jeg ble fort vant med å leve uten melk. Men siden melken var min jod-kilde (spiser ikke fisk eller sjømat), så fikk jeg lavt stoffskifte... Så nå tar jeg tangpiller hver morgen for å få i meg jod.
Har skjønt hvordan jeg regner hvor mye kbh en vare har når jeg skal bruke den, men regner jeg fett og proteiner med samme regnemåte?
Har skjønt hvordan jeg regner hvor mye kbh en vare har når jeg skal bruke den, men regner jeg fett og proteiner med samme regnemåte?
Hmm... skjønner ikke helt spørsmålet ditt jeg? All mat har en viss mengde gram karbo, protein og fett pr 100 gram (vanligvis) oppgitt.
Hvis du mener at du tar antall gram protein (feks) pr 100 gram og deler på 100 og ganger med det antall gram du skal spise, så stemmer det på en prikk.
Var det det du mente?
Lurer fortsatt på om det er noen som har prøvd mandelmelet fra Iherb og om det er noe annerledes enne det fra funksjonellmat?
Cherry er hormonell i dag ja:lol:
Se å gi dama en avocado!!(gratis og uten kalorier):stortsmil
Kan man bestille sjokoladeprinsen lilla noen plass? Vi har ikke meny i denne byen eller andre butikker som selger den og da håper jeg at jeg kan ty til nettet? evt. om noen er villige til å leke nettbutikk da?
grotingeling
09-04-11, 20:45
Her er en nettbutikk som har sjokoladeprinsen:
http://www.almea.no/sjokoladeprinsen-frihet.html?id=254&___store=enkel&___from_store=almea
Her er en nettbutikk som har sjokoladeprinsen:
http://www.almea.no/sjokoladeprinsen-frihet.html?id=254&___store=enkel&___from_store=almea
å takker og bukker! :D Supert!
Hvordan er erfaringen deres med denne sjokoladen med tanke på ketosen? Kan dere spise hele og fortsatt være i ketose?
å takker og bukker! :D Supert!
Hvordan er erfaringen deres med denne sjokoladen med tanke på ketosen? Kan dere spise hele og fortsatt være i ketose?
Det er helt opp til den enkelte...... jeg tror ikke jeg ville spist en hel plate ....
Joda, vet jo at det er forskjell fra en til annen, men lurer litt på hvordan dere reagerer. Det gir meg jo en pekepinn på hva jeg kan ende med å oppleve også :) Bare lurer jeg, mens jeg leter etter noe å fylle egget med hehe.
Hva er Johannesbrødkjernemel på engelsk ?
Hva er Johannesbrødkjernemel på engelsk ?
Locust Bean Gum eller Carob Gum?
Edit: Carob Gum var feil iflg. Jabba.
Carob gum er det ikke - for det er visst en det som er inni frøene...
Carob gum er det ikke - for det er visst en det som er inni frøene...
Ok, beklager - jeg bare googlet kjapt og så på andre svar her på forumet.
arnakristin
09-04-11, 21:43
Jeg er på desperat leting etter en rundstykkeoppskrift! Den er ikke lavkarbo, men kanskje noen har vært borti den liekvel? Den er veldig enkel, og inneholder stort sett bare gjær, hvetemel og vann. Så lager man røre som står i kjøleskapet, og legger opp rundstykker med skje på morgenen. Ringer noen bjeller?
Jeg vil gjerne teste denne med rugmel, lover å legge ut oppskrift om den blir bra!
Hei,
Har ikke hørt om akkurat den oppskriften, men kaldheving kan man vel gjøre med hvilken som helst gjærdeig – satt å fulgte med på Camilla Plum – Boller av stål forrige uke! Hun sa at for best smak på brød/rundstykker så var det best å kaldheve første heving og varmheving den andre hevingen.
Hei,
Har ikke hørt om akkurat den oppskriften, men kaldheving kan man vel gjøre med hvilken som helst gjærdeig – satt å fulgte med på Camilla Plum – Boller av stål forrige uke! Hun sa at for best smak på brød/rundstykker så var det best å kaldheve første heving og varmheving den andre hevingen.
Her leste jeg " Baller av stål "..... på tide å gå og legge seg eller :rolleyes:
Her leste jeg " Baller av stål "..... på tide å gå og legge seg eller :rolleyes:
:nei::lol:
Hmm... skjønner ikke helt spørsmålet ditt jeg? All mat har en viss mengde gram karbo, protein og fett pr 100 gram (vanligvis) oppgitt.
Hvis du mener at du tar antall gram protein (feks) pr 100 gram og deler på 100 og ganger med det antall gram du skal spise, så stemmer det på en prikk.
Var det det du mente?
Var akkurat det jeg mente ja:D Takk skal du ha :D
Jeg skulle egentlig jobbe kveld man-fre neste uke. Så ser jeg tilfeldigvis på turnusplanen, og så har han plutselig satt meg opp på dagskift mandag og tirsdag. Det har han ikke spurt meg om. Ble litt irritert nå. Han har vel ikke lov til å gjøre det uten å spørre meg?
Jeg skulle egentlig jobbe kveld man-fre neste uke. Så ser jeg tilfeldigvis på turnusplanen, og så har han plutselig satt meg opp på dagskift mandag og tirsdag. Det har han ikke spurt meg om. Ble litt irritert nå. Han har vel ikke lov til å gjøre det uten å spørre meg?
Jo, jeg tror det, men de må i det minste informere deg så du har mulighet til å gjøre endringer ellers og evt komme med innsigelser (som de kan velge å etterkomme eller overse). Men som sagt, de har informasjonsplikt når det skjer endringer! :ja:
Det eneste jeg finner i arbeidsmiljøloven om dette er § 10-3. Arbeidsplan (http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-3):
Dersom arbeidstakerne arbeider til ulike tider på døgnet, skal det utarbeides en arbeidsplan som viser hvilke uker, dager og tider den enkelte arbeidstaker skal arbeide. Arbeidsplanen skal utarbeides i samarbeid med arbeidstakernes tillitsvalgte. Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne.
Gjelder dette engangs-endringer også? Ikke at man det skal tas opp med de tillitsvalgte, men jeg ville nå tro at han måtte spørre meg og at jeg måtte godta altså. Av prinsipp nå, så tror jeg at jeg ikke kommer til å møte opp på mandag morgen. Og late som at jeg trodde jeg skulle jobbe kveld. Fordi det var det det stod på planen for noen dager siden.
Det stemmer det som du siterer fra AML. Har arbeidsplassen din tariffavtale?
Det gjelder ALLE endringer. Vanlig høflighet uansett er jo og spørre først...
Er du organisert? I såfall vile jeg sjekket med dem. Man plikter å sette seg inn i vaktplanen, og sjekke med visse mellomrom. Jeg har vært borti krangling om det en plass, hvor det ble byttet mens en var på ferie. Det ble til at han slapp unna siden han hadde vært på ferie, men hadde han vært på jobb hadde det vært annerledes. Men mulig jobben sliter om de har endret dette fredag også.
Finnes det en tråd her som forklarer HVORFOR rikelig med væske er viktig, ikke bare på lavkarbo? Skal skrive på min nye blogg serru.
Finnes det en tråd her som forklarer HVORFOR rikelig med væske er viktig, ikke bare på lavkarbo? Skal skrive på min nye blogg serru.
HER (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=248418&postcount=85) står kanskje noe? Men det er kanskje mer rettet mot lavkarbo?
http://www.kvinneguiden.no/artikler/derfor_er_vann_viktig/55880
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=248418&postcount=85
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104
Hvorfor må man ta vitamintilskudd når man går på lavkarbo? Hvilke vitaminer er det man ikke får i seg nårr det eneste man unngår er karbohydrater?
Jeg spiser veldig variert og kan ikke helt se at jeg skal mangle noe etterhvert?
Men har allikevel startet på magnesium da, etter å ha lest her inne. Samtidig går jeg på jern pga jernmangelanemi som kom lenge før jeg startet på lavkarbo.
Photobscura
10-04-11, 15:00
Hvorfor må man ta vitamintilskudd når man går på lavkarbo? Hvilke vitaminer er det man ikke får i seg nårr det eneste man unngår er karbohydrater?
Jeg spiser veldig variert og kan ikke helt se at jeg skal mangle noe etterhvert?
Men har allikevel startet på magnesium da, etter å ha lest her inne. Samtidig går jeg på jern pga jernmangelanemi som kom lenge før jeg startet på lavkarbo.
Det er veldig delte meninger om dette. Jeg går selv på d-vitamin, men det er fordi jeg har mangel, noe som dessverre ikke er så uvanlig verken som nordmann, eller som hypothyerid.
Noe av grunnen til at det er smart å ta kosttilskudd BÅDE på lav- og høykarbokosthold er at vi i dag ikke dyrker grønnsaker på samme måte som før, de blir ofte hurtigdyrket i utarmet jord, og har ikke det samme næringsinnholdet det en gang hadde. Dette kan nok til en viss grad gjelde fõret vi gir dyra våre også.
Men det er veldig mye av det du trenger i både kjøtt, og særlig innmat, fete meiriprodukter, og litt i grønnsaker også. Om du føler deg ok, så MÅ du jo ikke ta kosttilskudd. Det er vel mer føre var. Men det er lurt å tenke på at alle vitaminer, bortsett fra b og c, er fettløselige, derfor er det også essensielt med en viss megnde fett i kosten.
Magnesium er særlig lurt i starten da spesielt ketogene kosthold er vanndrivende og skyller mineraler ut av kroppen ved økt væskeinntak og vannlatning, og da spesielt de første ukene, ettersom karbohydrater holder på fire ganger sin egen vekt i vann. Jeg trenger bare magnesium i enkelte perioder, mens andre tar det daglig. Du kjenner fort om du har magnesiummangel.
Forhåpentligvis kan du kanskje få bedre blodprosent på lavkarbokosthold, da du får mye jern via animalsk mat. Med mindre det er snakk om en malapsorbasjon.
Man spiser ikke frukt og så mye grønt når man er på lavkarbo, i hvertfall ikke ketolyse. Så da går man glipp av mange viktige vitaminer og mineraler. Det er mye annet man går glipp av også, selv om man føler at man spiser mye igjennom en dag.
Man spiser ikke frukt og så mye grønt når man er på lavkarbo, i hvertfall ikke ketolyse. Så da går man glipp av mange viktige vitaminer og mineraler. Det er mye annet man går glipp av også, selv om man føler at man spiser mye igjennom en dag.
Dette er en villfarelse som desverre har festet seg,. Frukt inneholder nesten ikke vitaminer lenger, og grønnsaker spiser man masse av. Dessuten innheolder f.eks rødt kjøtt mer vitaminer og mineraler enn de fleste grønnsaker.
Velvel, får ikke i meg så mye grønnsaker uten ketolyseish kost jeg da.
Photobscura
10-04-11, 15:08
Jeg har aldri i mitt liv spist så mye grønnsaker som etter jeg begynte på Atkins i 07, og fortsatt med et ketogent kosthold etter det (ca 10-30 gram karbohydrater om dagen), og jeg var veggis i åtte år! Just saying! ;)
Jeg får problemer med hår og negler om jeg ikke tar vitaminer, men det holder med ekstra B-vitaminer for meg. Jern og div. annet er helt fint. Fikk noe kramper i beina til å begynne med, men det har stoppet etter hvert, selv uten magnesiumtilskudd etc.
Takk for oppklarende svar. Da tror jeg at jeg er på god vei med de 2 vitaminene jeg tar.
Men, jeg skal jo helst ta jern til appelsinjuice eller appelsin. Men nå rører jeg jo ikke frukt bortsett fra cantaloupemelonen som er under den magiske 5-grensen.
Hvor finner jeg C-vitaminer? Kanskje jeg burde ta det som tilskudd også?
Velvel, får ikke i meg så mye grønnsaker uten ketolyseish kost jeg da.
Tenkte i forhold til hva som er 'sunt' for allmenn folk. Mange spiser nok ikke 5 om dagen,men i forhold til det, så er det så og si ingenting grønt og særlig frukt i et ketogent kosthold.
Jeg spiste gjerne en hel klase bananer, noen epler, en haug druer, gulerøtter, sitron og kiwi på kun 1 dag, så for meg så er det en stor forskjell. Og jeg kunne drikke 2L frukt og grønnsaks juice i tillegg til dette.
Takk for oppklarende svar. Da tror jeg at jeg er på god vei med de 2 vitaminene jeg tar.
Men, jeg skal jo helst ta jern til appelsinjuice eller appelsin. Men nå rører jeg jo ikke frukt bortsett fra cantaloupemelonen som er under den magiske 5-grensen.
Paprika har 200 mg C-vitamin per 100g. Appelsin har 51mg per 100g. XD 4 ganger så mye i paprika.
Paprika.
Takk, det spiser jeg stort sett hver dag.
Spørsmål
Kan man pådra seg fetilitetsproblemer av lavkarbo?
Jeg vet man kan bli mer fruktbar,eller forbedre sykdommer som PCOS, men kan det gå andre veien? at man ikke lengere får eggløsning f.eks?
Photobscura
10-04-11, 15:37
Spørsmål
Kan man pådra seg fetilitetsproblemer av lakarbo?
Jeg vet man kan bli mer fruktbar,eller forbedre sykdommer som PCOS, men kan det gå andre veien? at man ikke lengere får eggløsning f.eks?
Det har jeg aldri hørt om! Er det bare en tanke, eller har du hørt det et sted?
Anyway, drikker masse vann, og skulle gjerne ut å gått, men ryggen i lås hjelper ikke heller. noen ideer?
Prøv å gå en liten tur og se om ikke ryggen løser seg opp. Bevegelse er oftest det beste ved ryggplager.
Jeg har en prolaps i korsryggen som kommer og går, jeg blir værre jo mer jeg er i ro, så jeg beveger meg mest mulig.:)
Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på.
Photobscura
10-04-11, 15:44
Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på.
Ah, sånn å forstå. Det er mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, og du er nok ikke den første som opplever forstyrrelser i menstruasjonsyklusen ved kostholdsendring. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før det retter seg opp, men jeg mener det tok noen måneder før syklusen min var stabil, ikke at jeg blødde konstant fram til da, altså, men det var rot og tull en stund, men så ble alt helt klokkrent, og jeg fikk jevnt over mindre plager med pms og smerter og lange og kraftige blødninger.
Kroppen reagerer veldig fort på hormonendringer, bare nå da jeg slutta med p-piller og satte inn kobberspiral blødde jeg i fire uker. Veldig kjedelig, men nå går det seg til! :)
Ah, sånn å forstå. Det er mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, og du er nok ikke den første som opplever forstyrrelser i menstruasjonsyklusen ved kostholdsendring. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før det retter seg opp, men jeg mener det tok noen måneder før syklusen min var stabil, ikke at jeg blødde konstant fram til da, altså, men det var rot og tull en stund, men så ble alt helt klokkrent, og jeg fikk jevnt over mindre plager med pms og smerter og lange og kraftige blødninger.
Kroppen reagerer veldig fort på hormonendringer, bare nå da jeg slutta med p-piller og satte inn kobberspiral blødde jeg i fire uker. Veldig kjedelig, men nå går det seg til! :)
Ok, det var da betryggende å høre!
Bare så kjedelig når sånt står på.. Jeg har jo ikke hatt skikkelig mens på over ett år, så dette er jo nesten som å få mens på nytt igjen og da mye mer enn hva jeg er vandt til. Så det er skremmende når det skjer, men vi får håpe det gir seg snart. Nesten som de 6 ukene etter fødsel dette... mye og lenge.
Jeg lurer på... Kanskje et kjempeteit spørsmål.
Men, er det greit å bo i et hjem uten planter?
Alle plantene mine dauer, fordi jeg glemmer dem når jeg er ute og reiser...
Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er det mange som gjør. Det er ikke plantene i hjemmet ditt som sørger for oksygenet du puster inn. :)
Men det er mange planter som trenger lite vann da, kaktuser kan leve i månedsvis (ja, årevis) uten vann.
Om du liker å ha litt planter for pynten sin skyld, så finnes det haugevis av plastikkplanter på plantasjen som ser helt ekte ut :ja:
Men der er ingen praktisk grunn til å ha planter, som nevnt her så er det ikke de som sørger for oksygenet, og jeg ser ikke noen feil i å ikke ha planter hjemme.
Det stemmer det som du siterer fra AML. Har arbeidsplassen din tariffavtale?
Det gjelder ALLE endringer. Vanlig høflighet uansett er jo og spørre først...
Jeg tror vi har tariffavtale. Jeg tror det er en misforståelse, fordi sjefen min er en flott mann og sjef. Det var mye forandringer på de dagene på grunn av kurs. Men jeg føler meg snurt fordi jeg ikke ble spurt eller informert i det hele tatt. Han vet jo at jeg pusser opp hus og at dagskift passer meg dårlig for tiden. Jeg har jo tatt fri de fleste dagskift jeg har jobbet siden 1. november og han vet jo grunnen.
Er du organisert? I såfall vile jeg sjekket med dem. Man plikter å sette seg inn i vaktplanen, og sjekke med visse mellomrom. Jeg har vært borti krangling om det en plass, hvor det ble byttet mens en var på ferie. Det ble til at han slapp unna siden han hadde vært på ferie, men hadde han vært på jobb hadde det vært annerledes. Men mulig jobben sliter om de har endret dette fredag også.
Jeg er medlem av NITO. Jeg er usikker når det skiftet egentlig ble endret, men jeg er rimelig sikker på at det stod kveld da jeg sjekket på torsdag. Pleier ikke å sjekke hvordan JEG skal jobbe fordi sjefen aldri skifter vakter uten å spørre oss. Jeg åpner for å se hvordan de andre jobber, jeg. Jeg synkroniserer kalenderen mellom outlook og mobilen, og har kontroll på hvordan jeg jobber fra mobilen. Oppdaterer alltid kalenderen min med skiftforandringer og overtid som sjefen spør om.
Tenkte i forhold til hva som er 'sunt' for allmenn folk. Mange spiser nok ikke 5 om dagen,men i forhold til det, så er det så og si ingenting grønt og særlig frukt i et ketogent kosthold.
Jeg spiste gjerne en hel klase bananer, noen epler, en haug druer, gulerøtter, sitron og kiwi på kun 1 dag, så for meg så er det en stor forskjell. Og jeg kunne drikke 2L frukt og grønnsaks juice i tillegg til dette.
Les denne (http://www.side2.no/helse/article3068706.ece) f.eks. ;) Det er ikke frukt som er de største vitaminbombene. ;)
Jeg tror vi har tariffavtale. Jeg tror det er en misforståelse, fordi sjefen min er en flott mann og sjef. Det var mye forandringer på de dagene på grunn av kurs. Men jeg føler meg snurt fordi jeg ikke ble spurt eller informert i det hele tatt. Han vet jo at jeg pusser opp hus og at dagskift passer meg dårlig for tiden. Jeg har jo tatt fri de fleste dagskift jeg har jobbet siden 1. november og han vet jo grunnen.
Jeg er medlem av NITO. Jeg er usikker når det skiftet egentlig ble endret, men jeg er rimelig sikker på at det stod kveld da jeg sjekket på torsdag. Pleier ikke å sjekke hvordan JEG skal jobbe fordi sjefen aldri skifter vakter uten å spørre oss. Jeg åpner for å se hvordan de andre jobber, jeg. Jeg synkroniserer kalenderen mellom outlook og mobilen, og har kontroll på hvordan jeg jobber fra mobilen. Oppdaterer alltid kalenderen min med skiftforandringer og overtid som sjefen spør om.
Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien :) Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre :) Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?
Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.
Hilsen også NITO-medlem :)
Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit :)
Til dere som handler på Iherb: hvilken Stevia bruker dere? Jeg vil ha både flytende og fast, og jeg vil helst ha noe som ikke er blandet ut med maltodextrin og alt annet slags ræl. Ser mange av Iherb sine Steviatyper er utblandet men de er ikke så flinek til å oppgi hva de virkelig har oppi.
Edit: never mind jeg fant omsider den tråden der det var noen anbefalinger :D
Jeg har drevet å kuttet ut på melken, men så tittet jeg på en pakke med laktosefri melk, og der var det 3,9kh pr 100, så kan det være et alternativ? Nå har jeg aldri smakt på laktosefri melk, men er det noe bedre i forhold til lavkarbo, enn "vanlig" melk?
Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien :) Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre :) Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?
Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.
Hilsen også NITO-medlem :)
Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit :)
Når et skift blir forandret med kortere varsel enn to uker, så får vi fortsatt utbetalt tilleggene vi skulle hatt på det skiftet. Jeg har ikke fastlønn. Jeg skal høre med NITO. Men følte ikke for å ringe NITO på en søndag.
Jeg satte av mobilen og sov til kl 11 med vilje i dag. Jeg "visste" ikke at jeg var satt opp på dagskift. :geip: Jeg tenkte på å dra bort, men syntes det var litt vel slemt. Da jeg kom på jobb (sånn litt over 12) så lurte sjefen på hvorfor jeg ikke kom om morgenen. Og jeg fortalte jo at han må informere om forandringer i skiftplanen og det var flaks at jeg ikke var bortreist eller hadde planer i dag. Han la seg langflat og sa at det var hans feil. :geip:
Jeg har drevet å kuttet ut på melken, men så tittet jeg på en pakke med laktosefri melk, og der var det 3,9kh pr 100, så kan det være et alternativ? Nå har jeg aldri smakt på laktosefri melk, men er det noe bedre i forhold til lavkarbo, enn "vanlig" melk?
Vet ikke helt hva "mix 'n' match lavkarbo" vil si, så det høres egenkomponert ut. Da er det i så fall du som bestemmer hva som skal inkluderes i dietten. 3,9g kh kan høres lite ut, men dette er per 100g som er ca en desiliter. Så drikker du en liter, så er det 39g kh.
Laktose er jo melkesukker, er ikkje den laktosefri melka tilsett vanleg sukker i staden?
Laktose er jo melkesukker, er ikkje den laktosefri melka tilsett vanleg sukker i staden?
Men ikke mer sukker enn det var melkesukker vel?
Men ikke mer sukker enn det var melkesukker vel?
Nei, det kan godt hende, men det er jo like fullt sukker. Det var vel helst DET eg tenkte på. Ein link til eit innlegg frå 2009 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28959)
Nei, det kan godt hende, men det er jo like fullt sukker. Det var vel helst DET eg tenkte på. Ein link til eit innlegg frå 2009 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28959)
Laktose er et disakkarid av glukose og galaktose visst. Så da er det vel bare bindingene mellom der som er løsnet?
Er denne melken jeg tenker på:
8253
http://www.tine.no/produkter/melk/melk-sotmelk/168293.cms
Hva er formålet ditt med å kutte melken da? Er det fordi det stopper vektnedgang eller får du mageproblemer av den? Jeg bruker ikke laktosefri melk. Men jeg bruker laktosefri fløte. Men det er fordi jeg ikke tåler laktose. Dersom det er fordi du tror melk hindrer vektnedgang tror jeg faktisk ikke at det utgjør så stor forskjell. Med mindre det faktisk er laktose som er partystopperen.
Hva er formålet ditt med å kutte melken da? Er det fordi det stopper vektnedgang eller får du mageproblemer av den? Jeg bruker ikke laktosefri melk. Men jeg bruker laktosefri fløte. Men det er fordi jeg ikke tåler laktose. Dersom det er fordi du tror melk hindrer vektnedgang tror jeg faktisk ikke at det utgjør så stor forskjell. Med mindre det faktisk er laktose som er partystopperen.
Nei rett og slett fordi det var så mye mer sukker i melk enn jeg trodde/visste om:o
Gåte....hvor i landet er vi??
Andre påskeharen som du jo vil råke
i flott natur, langt fra storby-bråket
Dyr med horn de passer på...
Glasshytte og lavvo har de óg!
"Den buktende elva" på det lokale språket...
Gåte....hvor i landet er vi??
Andre påskeharen som du jo vil råke
i flott natur, langt fra storby-bråket
Dyr med horn de passer på...
Glasshytte og lavvo har de óg!
"Den buktende elva" på det lokale språket...
Kárášjohka kan bety den buktende elva, så jeg tipper du er i Karasjok (passer med både reinsdyr o glavvo det :D)
Kárášjohka kan bety den buktende elva, så jeg tipper du er i Karasjok (passer med både reinsdyr o glavvo det :D)
Stilig! :D
Nei rett og slett fordi det var så mye mer sukker i melk enn jeg trodde/visste om:o
Hva med å bytte til fløte. Dersom du vil ha den tynnere kan du tynne med vann..
Hva med å bytte til fløte. Dersom du vil ha den tynnere kan du tynne med vann..
bruker mye fløte^^ men å tynne den med vann er jeg ikke så gla i^^ men bytter gjerne melk mot bedre helse:)
bruker mye fløte^^ men å tynne den med vann er jeg ikke så gla i^^ men bytter gjerne melk mot bedre helse:)
Hva med å blande melk og fløte?
Hva er den aller beste måten å steke koteletter på? Svinekoteletter, ikke nakke. Stekeovnen er egentlig okkupert innvendig av mine sellerirot-fries og gubbens pommes frites. Takk!
Antoinette6
12-04-11, 16:46
Jeg pleier å frese dem i pannen slik at de får den litt sprø skorpen jeg vil ha. På begge sider. Så skrur jeg ned varmen og ettersteker til de er gjennomstekt. . .
Men de blir saftigst i stekeovn . . .
Flaut spørsmål.
Når man har tatt en angrepille etter samleie, også har sex igjen type 8 timer etterpå. Er man sikra da? Eller bør jeg gå til investering av nok en angrepille? Vet det er farlig for kroppen å bruke det ofte, men det er ikke noe jeg gjør.
Hvis dette er totalt upassende, si ifra, så sletter jeg innlegget mitt. Ble ikke så klok av å google gitt.
Flaut spørsmål.
Når man har tatt en angrepille etter samleie, også har sex igjen type 8 timer etterpå. Er man sikra da? Eller bør jeg gå til investering av nok en angrepille? Vet det er farlig for kroppen å bruke det ofte, men det er ikke noe jeg gjør.
Hvis dette er totalt upassende, si ifra, så sletter jeg innlegget mitt. Ble ikke så klok av å google gitt.
Tja hva med å lese i bruksanvisningen til pillen om det står noe der. Eller hvis du tør kan du jo spørre på apoteket om de vet, samtidig kan du jo investere i en pakke med kondomer? :p
Tja hva med å lese i bruksanvisningen til pillen om det står noe der. Eller hvis du tør kan du jo spørre på apoteket om de vet, samtidig kan du jo investere i en pakke med kondomer? :p
Hehehe.. Ja, det var det da :p Står ingenting om det på pakningsvedlegget. Lest det et par ganger nå. Har planer om å kjøpe kondomer i fremtiden eller eventuelt lære meg å ta p-pillene mine :p
Prevensjonsspm herfra og :P
Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?
Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P
Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?
Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P
Hehe.. måtte ringe noen jeg.. fant denne (http://sosialmedisinsksenter.no/helse/telefoner.htm) siden med forskjellig telefonnummer til forskjellige situasjoner, så det var kjekt. Ringte til Telefon for seksuell helse, og kom til SUSS-telefonen. Da kom det endel barndomsminner frem, igrunn. Huff, vi tulleringte dit i hytt og pine. Ikke bra, ikke bra. Men de kunne svare på spørsmålet mitt da;
Dersom du har ubeskyttet samleie ETTER å ha tatt en angrepille. Poengterer det enda en gang, at det er altså samleie igjen etter å ha tatt nødprevansjon for en tidligere "miss", så er angrepillen virksom i 24 timer, MEN angrepillen er jo langt ifra 100% sikker i utgangpunktet, så helt sikker blir du jo ikke. Så vet alle lavkarbere det. Hehehe ;)
Jeg vet at man bør ta testen om morgenen. Men de skal jo være ganske sikre. Men du kan jo ta en til for sikkerhetsskyld, sånn at du slipper å bekymre deg. Jeg mener at det skal være sikkert resultat når du er der at du skulle hatt mensen..
Jeg var i bokhandelen en dag og spurte etter GI boka til Skaldeman. Men det eneste de hadde var en slik pocketbokutgave. Denne hadde bare masse tekst, og ikke bilder, og var like kjedelig og lite inspirerende som Ketolyseboka.
Finnes ikke denne boken også i en hard variant, og er denne mer artig og fargerik enn pocketboken?
kan ikke forstå at de lager bøker som ser så kjedelige ut. Bilder og farger gjør alt litt lettere synes jeg, og så er det jo kjekt med flotte bilder av maten de lager.:)
De hadde forøvrig en ren kokebok av ham, men kjøpte den ikke siden jeg har blitt anbefalt GI boka.
Photobscura
12-04-11, 22:56
Kobberspiral er 98-99 prosent sikkert, så sjansen er innmari liten. Den er altså sikrere enn p-piller, som med normalt bruk, altså med en gjennomsnittlig menneskelig feilmargin er 93% sikker. Så, for å si det sånn, det KAN skje, men det er ikke særlig sannsynlig.
grotingeling
12-04-11, 22:57
Jeg var i bokhandelen en dag og spurte etter GI boka til Skaldeman. Men det eneste de hadde var en slik pocketbokutgave. Denne hadde bare masse tekst, og ikke bilder, og var like kjedelig og lite inspirerende som Ketolyseboka.
Finnes ikke denne boken også i en hard variant, og er denne mer artig og fargerik enn pocketboken?
kan ikke forstå at de lager bøker som ser så kjedelige ut. Bilder og farger gjør alt litt lettere synes jeg, og så er det jo kjekt med flotte bilder av maten de lager.:)
De hadde forøvrig en ren kokebok av ham, men kjøpte den ikke siden jeg har blitt anbefalt GI boka.
Han har en GI kokebok (http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605592)
Er det ikke slik at man i teorien kan bli "gravid hver mnd" med kobberspiral, men at det ikke kan feste seg?
Tror nok det slår ut på en test uansett hvor det ligger, for kroppen vil vel produsere det som får testen posititiv liksom.
Og om man er gravid utenfor livmoren vil man etter en tid få store smerter siden det ikke er plass til ett foster i egglederen feks.
Her står en del (http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/ektopiskgraviditet.php)
Hvilken fotfil benytter du, og hvorfor?
Fikk en fin en i gave men den begynner å bli slitt.
Hva er den aller beste måten å steke koteletter på? Svinekoteletter, ikke nakke. Stekeovnen er egentlig okkupert innvendig av mine sellerirot-fries og gubbens pommes frites. Takk!
La de putre på svak varme i stekepanne m/lokk:)(etterstekes)
Ca 4 dager på lavkarbo, har hatt mye hodepine, bittelitt kvalme, og kjempetørr munn, er det flere som får sån hvitt belegg på tunga hele tiden? blir det borte etterhvert?
Og så lurer jeg på økonomien, råvarene er jo dyre, men samtidig er det masse annet jeg ikke lengre behøver å kjøpe. Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?
Photobscura
12-04-11, 23:29
Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?
Nope! Matbudsettet mitt (for en person) ligger stort sett aldri over 500 kroner uka.
Ca 4 dager på lavkarbo, har hatt mye hodepine, bittelitt kvalme, og kjempetørr munn, er det flere som får sån hvitt belegg på tunga hele tiden? blir det borte etterhvert?
Og så lurer jeg på økonomien, råvarene er jo dyre, men samtidig er det masse annet jeg ikke lengre behøver å kjøpe. Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?
Etter at vi slutta og handle halvfabrikata, lever vi billigere og bedre:)
Fikk en fin en i gave men den begynner å bli slitt.
Jeg bruker denne (http://no.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=9588) :) Er veldig fornøyd med at det er en bøy på den og at den tåler litt.
Pocketutgaven og hardback utgavene er alltid de samme og er like når det er snakk om samme bok(tittel/forfatter). Det er ikke forskjell på innholdet for det om omslaget er mykt eller hardt :rolleyes:
Grunnen til at du ble anbefalt GI-boka og ikke oppskriftsboka, er for at GI-boka forklarer alle prinsippene og hvordan det virker. Den forklarer i detalj hva du skal gjøre og har mange bra oppskrifter. Gi-boka er ganske morsom synes jeg for han tar til tider ganske krasse oppgjør med samfunnets matvaner. Tror du vil finne den både underholdene og lærerik dersom du bare gir den en sjanse.
Må bare spørre; leser du aldri bøker som ikke har fargeglade bilder??Noen av de beste bøkene som finnes har jo ikke akkurat bilder?? :cool:
Minnepinna
13-04-11, 10:12
Har fått et spørsmål av en medlavkarboist: Linser, er det lov?
Har fått et spørsmål av en medlavkarboist: Linser, er det lov?
Linser inneholder ganske mye karber, men Fedon tillater noe!
Røde linser inneholder faktisk 60g pr 100!
Pocketutgaven og hardback utgavene er alltid de samme og er like når det er snakk om samme bok(tittel/forfatter). Det er ikke forskjell på innholdet for det om omslaget er mykt eller hardt :rolleyes:
Grunnen til at du ble anbefalt GI-boka og ikke oppskriftsboka, er for at GI-boka forklarer alle prinsippene og hvordan det virker. Den forklarer i detalj hva du skal gjøre og har mange bra oppskrifter. Gi-boka er ganske morsom synes jeg for han tar til tider ganske krasse oppgjør med samfunnets matvaner. Tror du vil finne den både underholdene og lærerik dersom du bare gir den en sjanse.
Må bare spørre; leser du aldri bøker som ikke har fargeglade bilder??Noen av de beste bøkene som finnes har jo ikke akkurat bilder?? :cool:
Hehe joda jeg leser bøker uten bilder.
Men ble så skuffet over ketolyseboken, fordi den var så tørr og kjedelig. og så såg jeg liksom for meg at denne andre boken var litt mer fargerik og interessant, men så var den like kjedelig.. hehe. Men det er jo mulig innholdet er bra.
Linser inneholder ganske mye karber, men Fedon tillater noe!
Røde linser inneholder faktisk 60g pr 100!Og linser har middels+ til høy GI, mener jeg å huske. Hans filosofi er mest opptatt av GI:) Høy GI, bare en gang om dagen og en fjerdedels tallerken bare:)
Jeg bruker denne (http://no.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=9588) :) Er veldig fornøyd med at det er en bøy på den og at den tåler litt.
Takk for tips, den så grei ut :ja:
Hehe joda jeg leser bøker uten bilder.
Men ble så skuffet over ketolyseboken, fordi den var så tørr og kjedelig. og så såg jeg liksom for meg at denne andre boken var litt mer fargerik og interessant, men så var den like kjedelig.. hehe. Men det er jo mulig innholdet er bra.
Jeg synes også at Ketolyseboka er mer "klinisk", kanskje ikke så rart siden det er en lege som har skrevet den. Skaldeman skriver mer personlig og gir, synes jeg, en del gode sammenligninger og historier. Synes du skal gi den en sjanse jeg, dersom du tror det kan være til hjel å prøve fakirmetoden. Du kan jo evt se om de har den biblioteket først?
Spørsmål;
Er det koffein i te? Spesielt lurer jeg på Earl Grey ? Det er vel ikke det? Gir ikke noe mening for meg at det skal være koffein i te..men så var det noen som så bastant påstod det isted, også fant jeg ikke ut noe på nettet eller pakka. Noen som vet?
Spørsmål;
Er det koffein i te? Spesielt lurer jeg på Earl Grey ? Det er vel ikke det? Gir ikke noe mening for meg at det skal være koffein i te..men så var det noen som så bastant påstod det isted, også fant jeg ikke ut noe på nettet eller pakka. Noen som vet?
Hvorfor gir ikke det mening? De fleste te-typer inneholder koffein i større eller mindre grad. Det skal stå oppgitt på pakken.
mest kjente er Earl Grey som er sort te, smaksatt med olje fra sitrusfrukten bergamott. Te inneholder koffein og mengden per kopp varierer noe med grad av oksidering og bryggetemperatur http://stockfleths.as/TE/Hva_er_te+/
Spørsmål;
Koffein: (http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine)
"Caffeine is found in varying quantities in the seeds, leaves, and fruit of some plants, where it acts as a natural pesticide that paralyzes and kills certain insects feeding on the plants. It is most commonly consumed by humans in infusions extracted from the bean of the coffee plant and the leaves of the tea bush, as well as from various foods and drinks containing products derived from the kola nut. Other sources include yerba maté, guarana berries, and the yaupon holly. Chocolate derived from cocoa beans also contains a small amount of caffeine."
Ganske så mange ting som inneholder koffein, ja. Traktekaffe har 555–845mg koffein/l, svart te rundt 280mg/l, cola rundt 100mg/l.
TrillTrall
13-04-11, 17:49
Ta en bit paprika, den inneholder myyyyye mer c-vitaminer enn appelsiner og juice. :)
Ny gåte: hvor er vi hen i dag?
Mellom to store byer, høyt over havet
Sommer, vinter, her er vidder man kan trave
Tre hundre rom har dette sted
og påskeharen, nummer tre...
hvor 1001 er meter-kravet!
Minnepinna
13-04-11, 17:56
Jeg har en KNUTTEloff til heving, men lurer på: Skal den bare stå på benken eller skal den stå varmt? *har aldri bakt loff før...*
Apropos tespørsmål, så lurer jeg på om noen vet om en te som minner om svart, nøytral te på smak, gjerne noe lignende Earl Gray, men som er koffein/teinfri? Jeg elsker de fleste yogi- og celestial season-teene, men prøver å hjelpe faren min til å finne en han liker, noe som ikke er så lett. Han liker verken frukt-, urte- eller krydderte ... Han kan til nød drikke peppermyntete, men det er den eneste som går på kvelden.
Apropos tespørsmål, så lurer jeg på om noen vet om en te som minner om svart, nøytral te på smak, gjerne noe lignende Earl Gray, men som er koffein/teinfri? Jeg elsker de fleste yogi- og celestial season-teene, men prøver å hjelpe faren min til å finne en han liker, noe som ikke er så lett. Han liker verken frukt-, urte- eller krydderte ... Han kan til nød drikke peppermyntete, men det er den eneste som går på kvelden.
Decaf Earl Grey? (http://www.iherb.com/Choice-Organic-Teas-Decaffeinated-Earl-Grey-Decaf-Black-Tea-16-Tea-Bags-1-1-oz-32-g/27623?at=0)
Jeg har en KNUTTEloff til heving, men lurer på: Skal den bare stå på benken eller skal den stå varmt? *har aldri bakt loff før...*
Jeg satte deigen min i steikovnen. Steikovnen stod da på ca 40 grader.
Decaf Earl Grey? (http://www.iherb.com/Choice-Organic-Teas-Decaffeinated-Earl-Grey-Decaf-Black-Tea-16-Tea-Bags-1-1-oz-32-g/27623?at=0)
Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!
Minnepinna
13-04-11, 18:28
Jeg satte deigen min i steikovnen. Steikovnen stod da på ca 40 grader.
Takktakk... :suss:
Ny gåte: hvor er vi hen i dag?
Mellom to store byer, høyt over havet
Sommer, vinter, her er vidder man kan trave
Tre hundre rom har dette sted
og påskeharen, nummer tre...
hvor 1001 er meter-kravet!
Storefjell! (http://www.storefjell.no/no/html/storefjell/fakta/)
Storefjell! (http://www.storefjell.no/no/html/storefjell/fakta/)
Juhu!!!:D
Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!
Her (http://www.iherb.com/Search?kw=decaf+black+tea) er flere svarte decaf teer. Kanskje noe smaker?
Minnepinna
13-04-11, 18:54
Takktakk... :suss:
Håer det ikke er for seint, jeg hadde satt ovnen på max for jeg skulle steke knekkebrød mens den hevet, men nå er den inne - på ca. 40 g. *tvitvi*
Ikke sant denne dama (http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1375934/The-Only-Way-Is-Essex-star-Gemma-Collins-proudly-shows-17-stone-body-daring-nude-photoshoot.html) er vakker??! :heia:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/04/11/article-0-0B953B5900000578-474_634x332.jpg
Jeg har jo vært pusk ganske lenge..
Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused: Jeg har dessuten vært hos optiker, synet mitt har endret seg den siste tiden og han bad meg få sjekket blodsukkeret.. Jeg HAR jo sjekket blodsukkeret mange ganger og det har vært strålende hver gang. Men kan det hende at lavkarbo med tilsvarende lavt stabilt blodsukker "kamuflerer" et blodsukkerproblem?? Jeg har liksom bare fjernet symptomene ved å spise lavkarbo, ikke selve et ev sykdomsforløp?? Noen som vet??
Minnepinna
13-04-11, 19:40
WOW for ei dame!!! :hearts:
Minnepinna
13-04-11, 19:41
Loffen min hever ikke... :hylgrine:
Minnepinna
13-04-11, 19:42
Jeg har jo vært pusk ganske lenge..
Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused:
Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:
Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:
Jeg er blitt større... :(
Ikke sant denne dama (http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1375934/The-Only-Way-Is-Essex-star-Gemma-Collins-proudly-shows-17-stone-body-daring-nude-photoshoot.html) er vakker??! :heia:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/04/11/article-0-0B953B5900000578-474_634x332.jpg
Loffen min hever ikke... :hylgrine:
haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p
Minnepinna
13-04-11, 20:08
Jeg er blitt større... :(
http://www.heathersanimations.com/smilies/810.gif
haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p
:lol: :klem:
Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?
Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?
Photobscura
13-04-11, 23:54
Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?
17 stone=ca 107 kilo. Skal jeg være ærlig, så synes jeg ikke det var lett å se om hun var verken vakker eller flott. MEN, om hun er en god rollemodell, så er hun det like mye som radmagre jenter. Det kan være like lite sunt å være såpass overvektig, som det er å være undervektig, selv om de muligens kunne trenge litt motvekt.
Med det sagt, så synes jeg alle spektre av typer og fasonger kan være flotte, det handler ikke nødvendigvis om størrelse på kroppen, men jeg vet ikke hva jeg synes om hennes agenda om å være rollemodell, akkurat. Kan det ikke også finnes en gjennomsnittlig normal sunn mellomting, da?
Eg syntes ho var fin, men ikkje heilt min type.
Og med tanke på rollemodell, så vil eg nok seie jo - det kan ho vere i forhold til det å ikkje skjemmest over kroppen sin sjølv om han er over normalen. Det å vere stolt over den ein er og glad i kroppen sin er eit godt og viktig steg for mange i forhold også til å kunne gå ned i vekt. Frigjering kjem mest innafrå, meiner eg.
Photobscura
14-04-11, 18:15
Jeg har et billig smykke fra H&M som jeg har tatt lenka av for å bruke til et annet smykke. Men nå ser jeg at lenka har errodert (eller hva det nå heter) og er nesten kull svart. Jeg har prøvd å vaske av det verste med såpe og vann, med et litt halvveis resultat. Hva dette metallet er, ettersom det sånn billig juggelgreie (tror det knapt kosta en hundrings), vet jeg ikke. Mulig det er tinn eller noe, sånt har jeg ikke peiling på, men det er ca like hardt som tinn, forsåvidt. Det jeg skal frem til er i alle fall, hvordan får jeg rengjort det best mulig?
Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.
Photobscura
14-04-11, 18:59
Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.
Det kan jeg prøve. Jeg tviler på at det er sølv. Stål, kanskje? :p
Photobscura
14-04-11, 19:05
Hah! Det funka med tannkrem! Fett! Tok det bare på en klut og dro kjedet et par ganger igjennom, gnikka litt på låsen og sånn -som nytt! Takk takk!
Minnepinna
14-04-11, 19:37
Takk takk for tips fra meg også...
Værsågod! :D Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus. :ja:
Photobscura
14-04-11, 19:45
Værsågod! :D Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus. :ja:
Kjempelurt! Da slipper jeg å bli svart i nakken! :D
Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?
Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. :rolleyes: Er`re mulig :eek:
Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. :rolleyes: Er`re mulig :eek:
De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen :D
De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen :D
Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?
Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?
Ha ha:D helt utrolig!!
Lett og være husmor for tida:D
Veldig, i følge samboern min :lol:
Er det virkelig sant at noen har lagd dette?! :w00t:
Jeg måtte google ...
Omelett er lett det (http://www.prior.no/omelettegg/omelett-er-lett-det-article28862-15899.html)
Som om det ikke er den enkleste retten i verden å smekke sammen fra før av :rulleøyne
OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!
Totalt.
Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.
Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v7845-products-23.php?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.
stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?
Minnepinna
15-04-11, 06:45
Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en knapp her som jeg ikke ser?
OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!
Totalt.
Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.
Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v7845-products-23.php?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.
stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?
Jeg har bestilt en del stoffer her i fra Cheapfabrics (http://www.cheapfabrics.co.uk/thestore/) og vært veldig fornøyd med det. Har vel bestillt vareprøver av de fleste stoffene før jeg har bestilt metervare. problemet her er vel at det fort kan bli moms å betale (på varer over 200 kr), men det vi som oftest bli mye billigere enn her hjemme uansett.
Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en knapp her som jeg ikke ser?
http://forum.lavkarbo.no/images/editor/insertimage.gif er det dette tegnet du finner over Svar- boksen du mener?
Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der! :eek:
Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?
Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.
Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der! :eek:
Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?
Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.
Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.
Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.
Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. :flau: så det kan kanskje være oss..
Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. :flau: så det kan kanskje være oss..
Stakefjør kostar under hundrelappen trur eg. I alle fall ikkje meir enn 200kr. Plumbo eller liknande gjorde ingenting godt her. Vi fekk fullstendig stopp i røra her etter eit halvtår (truleg tidlegare leigebuar som har hjelpt til der). Etter det har vi vore totalt paranoide ang. alt som går ned i røra. Men tett vart det til slutt, stakefjøra løyste problemet.
Stakefjør kostar under hundrelappen trur eg. I alle fall ikkje meir enn 200kr. Plumbo eller liknande gjorde ingenting godt her. Vi fekk fullstendig stopp i røra her etter eit halvtår (truleg tidlegare leigebuar som har hjelpt til der). Etter det har vi vore totalt paranoide ang. alt som går ned i røra. Men tett vart det til slutt, stakefjøra løyste problemet.
Skal ta en tur på "baderombutikken" i morgen og høre med dem. Det er veldig tynne rør fra vasken på vaskerommet, og siden jeg ikke vet hvordan de går videre, så spør jeg dem også.
Har brukt stakefjør i en sluk før, men ikke i vask.
Takk for tips! :klem:
Jeg kjøpte i dag ei fotfil på Apotek 1, en Scholl, carbondum, dobble foot file, og den kostet 65,- der. På nabobutikken, Vita, kostet den samme 45,-
Ett lite tips om å sjekke prisene :lol:
Berre hyggeleg, Lava, håper du får fiksa det kjapt!
Er d nokon som veit kva ei plate Freia Premium 86% kostar, sånn ca?
Nå nærmer påsken seg, og jeg VIL ikke skjeie ut med snop og slikt, men det er jo nesten terror å gå i butikker for å handle nå om dagene. den ene stabelen etter den andre med SNOP og påskemasripan, og sjokolade ....:p Og jeg kjenner det er SÅ vanskelig å gå forbi !!!! :eek: Får så sinnsykt lyst på !! for alle andre koser seg jo i påsken .
Hva kan jeg finne på å lage/kjøpe til å kose meg med for å få litt påskefølelse jeg også?
God påske alle sammen!
Det er vanlig å unne seg litt ekstra snop i påsken, og av den grunn lurer jeg på hvor mange karber det er i en atkins bar?
Mener å huske at sjokoladene er 60g og det er 2kh i en hel sjokolade. Stemmer dette?
Er d nokon som veit kva ei plate Freia Premium 86% kostar, sånn ca?
I følge den sjokoladetesten som var i avisene no ein av dagen så kostar den vel rundt 20kr?
Her (http://www.dagbladet.no/2011/04/13/tema/klikk/tester/helse/16173873/) er den, testen.
I følge den sjokoladetesten som var i avisene no ein av dagen så kostar den vel rundt 20kr?
Her (http://www.dagbladet.no/2011/04/13/tema/klikk/tester/helse/16173873/) er den, testen.
Tusen takk!
Til Kanskje og Anos: Sjekk ut oppskriftsforumet her inne. Det er mange oppskrifter på hjemmelaget marsipan som dere kan spise. Kjøp litt sukkerfri sjokolade eller (minst) 70% sjokolade og lag påskegodteret selv.
Lag et par kaker som dere deler opp i konfektbiter eller lag konfekt av sjokolade smeltet i cocosa og ha oppi nøtter/mandler/cognacmarinerte tørkede aprikoser....
God påske alle sammen!
Det er vanlig å unne seg litt ekstra snop i påsken, og av den grunn lurer jeg på hvor mange karber det er i en atkins bar?
Mener å huske at sjokoladene er 60g og det er 2kh i en hel sjokolade. Stemmer dette?
Da har de trukket fra maltitol helt. Men når maltitol påvirker blodsukkeret ca halvparten så mye som sukker, og det er vel ca 20g maltitol i, så ville jeg heller regnet sånn ca 10g kh i en atkinsbar.
Må man legge til all musikk selv på Spotify, eller kan man legge til allerede ferdige spillelister? Hvordan finner man i såfall disse spillelistene?
Jeg kokte irsk suppe til familien i dag.
Det er suppe kokt på salt lammekjøtt (jeg brukte uvannet pinnekjøtt), ymse grønnsaker (omtrent ALT de har i grønnsaksdisken) og div urter.
Suppa er knallgod!! :sikle: Ungene MINE elsker den (og venner av ungene, jeg får ofte beskjed om å lage litt ekstra som de kan ta med seg hjem), men sambo og sambos sønn sa..:"Suppa er god, men den holder ikke lenge.. blir snart sulten igjen.. og hva skal vi spise DA?" :mad:
Tusen takk!! :_prikk:Så derfor lurer jeg på, hva i all verden kan jeg lage som gjør sambo og stesønn langtidsmette!?? Jeg har kjøttdeig og creme fraiche. Har lyst til å lage noe knallfettmektig og samt holde et lite foredrag om hva som metter og hvorfor. Noen ideer om hva jeg kan lage??
Kva med Makronella si oppskrift på gratinert kjøttdeiggryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43016)?
Er det noen kryddertyper man generelt bør holde seg mer unna enn andre? og er det kryddertyper som er ekstra bra i vår ketosejakt?
Kva med Makronella si oppskrift på gratinert kjøttdeiggryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43016)?
Takker! :heia:
Er det noen kryddertyper man generelt bør holde seg mer unna enn andre? og er det kryddertyper som er ekstra bra i vår ketosejakt?
Chili er bra for forbrenningen og du bør holde deg unna ferdigkjøpte krydderblandinger og feks taco- pulver i pose!:)
Må man legge til all musikk selv på Spotify, eller kan man legge til allerede ferdige spillelister? Hvordan finner man i såfall disse spillelistene?
Hvis du har facebook-konto, så kan du koble spotify til facebook-kontoen og spille av spillelistene som dine facebook-venner har delt.
Ellers så finner du spotify-spillelister på nettet. Google er din venn. ;) Og så finner du topp-lista på "what's new" -> "top lists". Og så har du en radio-funksjon også hvor du velger hvilke tiår og hvilke sjangre du vil høre.
Da har de trukket fra maltitol helt. Men når maltitol påvirker blodsukkeret ca halvparten så mye som sukker, og det er vel ca 20g maltitol i, så ville jeg heller regnet sånn ca 10g kh i en atkinsbar.
Husk også at det er helt individuelt hvor mye malitol påvirker blodsukkeret.
Photobscura
17-04-11, 13:46
Noen som kan anbefale en god bok om mellommenneskelig kommunikasjon? Typ teknikker for å nå inn til folk, bli forstått etc.
Noen som kan anbefale en god bok om mellommenneskelig kommunikasjon? Typ teknikker for å nå inn til folk, bli forstått etc.
"Hvordan vinne venner" av Dale Carnegie :) (denne fant jeg faktisk lokalt på biblioteket her)
Banal tittel - men jeg likte boka kjempegodt. Jeg har lest mange bøker om mellommenneskelig kommunikasjon, denne gjør det "folkelig" og er i tillegg underholdende med mange eksempler og historier :) Den handler blant annet om hvordan du kan få andre til å skifte mening uten at det blir konflikt utav det - KJEMPEinteressant!
Ble gitt ut første gang i 1936 (!) - men er modernisert opp gjennom årene :)
En dypere, mer detaljert og grundig bok er "vekst og endring" av John Berglund, norsk psykolog/diverse innen atferd mm. (Denne kan jeg vurdere og låne bort til deg om du vil se om den har noe for seg - koster 380 på nett om jeg husker korrekt). Han sier mye om hvordan du kan påvirke andres atferd ved og justere din egen, han sier en del om hvorfor mennesker reagerer slik de gjør og hva du kan gjøre med det utifra deg selv, han sier også mye om hvordan du faktisk kan få gehør for dine ideer om du bare finner ut hva som er VIKTIG for den andre parten. Her har Dale Carnegie hentet mye av sine triks og tips som er en del mer praktiske enn i Berglunds bok. Jeg ser den ene som "teorien i detalj" - og den andre mer som "hvordan gjør jeg det" :)
Photobscura
17-04-11, 14:20
"Hvordan vinne venner" av Dale Carnegie :) (denne fant jeg faktisk lokalt på biblioteket her)
Banal tittel - men jeg likte boka kjempegodt. Jeg har lest mange bøker om mellommenneskelig kommunikasjon, denne gjør det "folkelig" og er i tillegg underholdende med mange eksempler og historier :) Den handler blant annet om hvordan du kan få andre til å skifte mening uten at det blir konflikt utav det - KJEMPEinteressant!
Ble gitt ut første gang i 1936 (!) - men er modernisert opp gjennom årene :)
En dypere, mer detaljert og grundig bok er "vekst og endring" av John Berglund, norsk psykolog/diverse innen atferd mm. (Denne kan jeg vurdere og låne bort til deg om du vil se om den har noe for seg - koster 380 på nett om jeg husker korrekt). Han sier mye om hvordan du kan påvirke andres atferd ved og justere din egen, han sier en del om hvorfor mennesker reagerer slik de gjør og hva du kan gjøre med det utifra deg selv, han sier også mye om hvordan du faktisk kan få gehør for dine ideer om du bare finner ut hva som er VIKTIG for den andre parten. Her har Dale Carnegie hentet mye av sine triks og tips som er en del mer praktiske enn i Berglunds bok. Jeg ser den ene som "teorien i detalj" - og den andre mer som "hvordan gjør jeg det" :)
Kult, takk! Jeg hadde faktisk håpet på at du skulle svare på dette, ettersom jeg har inntrykk av at du har lest en del bøker av denne typen.
Fant den første du nevner på Deichmanske sine sider, og har reservert den. Men den siste fant jeg ikke, men en lydbok av samme forfatter som heter "Det emosjonelle språket", så jeg reserverte like godt den også.
Hadde vært kjempeålreit å få låne den boka! :)
Kult, takk! Jeg hadde faktisk håpet på at du skulle svare på dette, ettersom jeg har inntrykk av at du har lest en del bøker av denne typen.
Fant den første du nevner på Deichmanske sine sider, og har reservert den. Men den siste fant jeg ikke, men en lydbok av samme forfatter som heter "Det emosjonelle språket", så jeg reserverte like godt den også.
Hadde vært kjempeålreit å få låne den boka! :)
PM'er deg :) Lydboka har mye av det samme innholdet som boka så den har jeg faktisk gitt vekk til mamman min hehe. Liker bøker jeg da, slå opp, gå tilbake, streke under osv ;)
Takk for tips, har hørt om "Hvordan vinne venner" av Dale Carnegie før - og fant den nå på Amazon.co.uk for £5 og fri frakt.
Siste gang jeg leste en slik bok ble jeg skilt, skjer det igjen så vil jeg ha tilbake pengene :D
Takk for tips, har hørt om "Hvordan vinne venner" av Dale Carnegie før - og fant den nå på Amazon.co.uk for £5 og fri frakt.
Siste gang jeg leste en slik bok ble jeg skilt, skjer det igjen så vil jeg ha tilbake pengene :D
Hahahaha! Håper ikke denne vil trigge slike ting da! Bruk kunnskapen med fornuft ;)
Noen tips om en god solkrem (hovedsaklig til ansikt) som trekker inn raskt, og ikke blir liggende oppå huden og være blank og klissete? :cool: Jeg vet jeg trenger solfaktor når sola kommer for fullt, men vanligvis blir jeg brent istedet, siden jeg hater å ha gøgg på huden...
Noen tips om en god solkrem (hovedsaklig til ansikt) som trekker inn raskt, og ikke blir liggende oppå huden og være blank og klissete? :cool: Jeg vet jeg trenger solfaktor når sola kommer for fullt, men vanligvis blir jeg brent istedet, siden jeg hater å ha gøgg på huden...
Jeg bruker L'Oreal Solar Expertise for ansiktet SPF 15, nettopp for det at jeg ikke synes den er så klissete. Kjøper den på Vita, rundt en 100-lapp, men det er kanskje på tilbud?? Piz Buin sin ansiktskrem går ann, men er noe mer klissete, men det betyr at den også er mer vannfast så det spørs jo i hvilke anledninger du skal bruke den.
Til dere gifte:
noen som har peiling på hva det koster sånn ca. å gifte seg i kirka? Det koster vel noe, ikke sant?
Driver og lager budsjett, nemlig... :)
Til dere gifte:
noen som har peiling på hva det koster sånn ca. å gifte seg i kirka? Det koster vel noe, ikke sant?
Ringe til kirka og spør kanskje, eller rettere sagt menighetskontoret :D Veit venninna mi betalte 12-1500 til kirka, men det var for det at hun ikke hørte til i den kirka. Men prisen varierer vel kanskje fra kirke til kirke.
Noen som har prøvd hudpleieproduktene til Vossabia (http://vossabia.no/nettbutikk/) ?
MD Formulations Moisture Defens Antioxidant SPF 20?!:D
Fuktighetskrem og solkrem i ETT!
Jeg skal skaffe meg denne når jeg får lønning.
Kan skaffes på http://www.feelunique.com
http://www.blivakker.no/product/MDF0040/md-formulations-sun-total-protector-face-15-all-skin-types-75ml- denne er jeg veldig fornøyd med.
Til dere gifte:
Hvis dere bor i kommunen der kirken er, trenger dere ikke betale noe. Ellers er det en avgift som varierer fra kirke til kirke, men ca 1000-2000 ligger det nok på. ELlers er jeg usikker på hvordan det er med kirke der man er født, om du for eksempel har flyttet fra kommunen du er oppvokst i, men likevel ønsker å gifte deg der, jeg tror kanskje ikke du trenger å betale noe da heller.
Hvis dere bor i kommunen der kirken er, trenger dere ikke betale noe.
Stemmer ikke helt, du betaler ikke (eller svært lite) til den kirken du hører til. Jeg har 4 (!!!) kirker innen 5 minutters gange rundt meg, men jeg hører bare til en av dem.
Det beste er å ringe til den kirken du har tenkt å gifte deg i og spør, da får du ihvertfall et skikkelig svar.
Er det noen som har erfaring med Manometri og 24t ph-måling?
Jeg husker å ha lest om et fotoalbumprogram som kunne gjenkjenne ansikter og tagge dem. Klarer visst ikke å google rett nå, fordi jeg finner det ikke. Noen som vet hvilket program jeg sikter til? Jeg fant noe som er laget av det onde fruktselskapet, men det var IKKE det.
Jeg husker å ha lest om et fotoalbumprogram som kunne gjenkjenne ansikter og tagge dem. Klarer visst ikke å google rett nå, fordi jeg finner det ikke. Noen som vet hvilket program jeg sikter til? Jeg fant noe som er laget av det onde fruktselskapet, men det var IKKE det.
Tror jeg begynner å bli litt trøtt gitt og at det gikk utover googleskills. Hm, fant endelig ut hvordan man skulle søke på dette og fant flere programmer. Blant annet Picasa har visst den funksjonen. Så jeg prøver det. :snill:
Jeg har en venninne som er en travel dame. Hun jobber lange dager, trener og er "sunnheten" selv.
Men, hun koser seg med 2-3 glass vin hver kveld, hun sier dette er hennes lille kos. Hun har ikke mann eller barn.
Vi pratet litt om dette, og ble ikke enige om man kan bli avhengig av alkohol uten å være alkoholiker..
Hun mener selvsagt at hun ikke er avhengig, men jeg tror hun er det. Hun vil helst ikke gå på besøk hvor hun må bruke bilen, siden hun skal ha sine vinglass uansett hvor hun er. Må hun kjøre, er hun snar til å kjøre hjem, for hun skal roe ned for kvelden med sine glass.
Siden hun fungerer bra og styrer jobben, og ikke drikker mye, så er hun ikke alkoholiker, og ikke avhengig. Sier hun.
Jeg lurer derfor på om man kan bli avhengig, selv om man ikke drikker så mye man innbiller seg en alkoholiker gjør?
Har vært gift med en alkoholiker, så jeg vet hvordan en "ordentilg en" oppfører seg...
Vanskelig spørsmål, og vanskelig å forklare dette skikkelig.
Det der er helt klart alkoholisme.
Nå får jeg ikke høre hennes side av saken, men om hun offrer tid for glassene sine slik du sier at hun reiser hjem tidlig bare for å drikke, så er det noe galt. Jeg har flere medlemmer i familien min som er under sterk alkoholisme, narko og all annen dritt og jeg vet hvordan de er. Både hvordan de startet og hvordan de endte, og det der høres ut som et tidlig stadie,men fortsatt et stadie.
2-3 glass i løpet av en hel helg bare for kosen, kan være normalt, men ikke 2-3 HVER kveld.
Vil også si at å være alkoholiker har ikke nødvendigvis noe med mengden de drikker å gjøre, men hvilket forhold de har til drikken sin.
MD Formulations Moisture Defens Antioxidant SPF 20?!:D
Fuktighetskrem og solkrem i ETT!
Jeg skal skaffe meg denne når jeg får lønning.
Kan skaffes på http://www.feelunique.com
Ai, men den koster jo langt over tollgrensa. :rolleyes:
TrillTrall
20-04-11, 10:04
Til dere gifte:
Om en av dere sogner til denne kirka er det vel gratis? Kanskje med unntak av Nidarosdomen om jeg ikke husker helt feil (en del år siden jeg sto brud...). Vi giftet oss i en kirke ingen av oss sognet til og betalte en femhundrings eller noe tror jeg, men dette er 13 år siden. Ring kirkekontoret og spør. :)
TrillTrall
20-04-11, 10:07
Hun mener selvsagt at hun ikke er avhengig, men jeg tror hun er det. Hun vil helst ikke gå på besøk hvor hun må bruke bilen, siden hun skal ha sine vinglass uansett hvor hun er. Må hun kjøre, er hun snar til å kjøre hjem, for hun skal roe ned for kvelden med sine glass.
Disse punktene viser med all mulig tydelighet at hun er inne på en meget farlig vei. Hun er avhengig av vinglassene sine og om hun ikke kan kalles alkoholiker riktig ennå så er hun der ganske snart. Jeg mener hun allerede er der.
Så på en annen nettside (lavkarbobutikk) noe som het KETOSTIX. Tydeligvis en urintest. Noen som kjenner til den og kan forklare meg verdien/hensikten?
Mens vi er inne på temaet:
- er det slik at alle har en mye kraftigere lukt av urinen når man er på lavkarbo (eller ketose)? Jeg har veldig klart den erfaringen.
Så på en annen nettside (lavkarbobutikk) noe som het KETOSTIX. Tydeligvis en urintest. Noen som kjenner til den og kan forklare meg verdien/hensikten?
Mens vi er inne på temaet:
- er det slik at alle har en mye kraftigere lukt av urinen når man er på lavkarbo (eller ketose)? Jeg har veldig klart den erfaringen.
Ketostix brukes av mange for å sjekke hvorvidt det er ketoner i urinen - mange "nybegynnere" synes det er betryggende å ha et sånt bevis, men det er lett å henge seg for mye opp i dem også. Det er jo ikke sånn at stixen bestemmer om du spiser riktig eller ikke, i tillegg kan utslag påvirkes av høyt vanninntak og andre faktorer.
Og nei, ikke alle får kraftig lukt av urinen, men mange gjør. Jeg får det ikke - alle mine toalettbesøk er aldeles odørfrie - men det blir veldig grønt, da. Neongrønt. :p
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt vide bukser i str 48/50?
Alle buksene er jo så smale nå for tiden... Har ikke all verden til utvalg i butikker her heller. Har vært innom noen nettbutikker, men finner ikke mange som fører store størrelser...
Alle buksene er jo så smale nå for tiden... Har ikke all verden til utvalg i butikker her heller. Har vært innom noen nettbutikker, men finner ikke mange som fører store størrelser...
Hvor vil du at de skal være vide? Lårene eller leggene? Klesshopping er satt på vent for meg, så jeg kan ikke svare på det. Men jeg har fått med meg at sleng er på vei inn igjen. Gode nyheter for pæreformede mennesker som meg som ikke passer å gå med noe som går inn nederst på beinet. Ikke får jeg på meg bukser som går innover på leggene en gang... Det er såvidt jeg får på meg bukser som verken går ut eller inn i leggene. :geip:
hvis du finner en butikk som foerer nicole jeans, saa har de en modell som heter sara, den har vidde i baade legg og laar, samt hoyt liv. for meg som har lymfeoedem i leggene er smale bukser et sant helvete, men disse sitter som stopt :p koster ca 400kr der jeg kjoeper de.
Hvor vil du at de skal være vide? Lårene eller leggene? Klesshopping er satt på vent for meg, så jeg kan ikke svare på det. Men jeg har fått med meg at sleng er på vei inn igjen. Gode nyheter for pæreformede mennesker som meg som ikke passer å gå med noe som går inn nederst på beinet. Ikke får jeg på meg bukser som går innover på leggene en gang... Det er såvidt jeg får på meg bukser som verken går ut eller inn i leggene. :geip:
Fra midt på lårene. Jeg har store lår og de ser bare større ut om jeg bruker smale bukser eller bukser med sleng eller bootbut :mad:
Har også mye mindre overkropp enn underkropp, så buser er alltid vide i livet når de passer i lårene :rolleyes:
hvis du finner en butikk som foerer nicole jeans, saa har de en modell som heter sara, den har vidde i baade legg og laar, samt hoyt liv. for meg som har lymfeoedem i leggene er smale bukser et sant helvete, men disse sitter som stopt :p koster ca 400kr der jeg kjoeper de.
Takk for tips. Kanskje jeg kan finne de på nett også. Mye lettere å lete hvis jeg har noe bestemt å lete etter...
Trooor jeg har sett både slengbukser og sånne vide "dressbukser" i stor-avdelingene på Kappahl og/eller Lindex, men jeg husker denne problematikken godt... helt utrolig at det er så vanskelig å finne flatterende bukser over str 44. :mad: Ellers så ville jeg anbefalt Zizzi, men jeg er usikker på om de har nettbutikk, eller avdeling i nærheten av deg. Det var i alle fall der jeg gjorde all buksehandelen min for noenogtjue kilo siden...
Noen som pleier å handle f.eks hos Ellos?
Jeg har gjort det et par ganger, og måttet sende tilbake nesten alt fordi det ikke er pent på meg, eller ikke passer.
Skal det være så vanskelig å handle over postordre?? Eller er det bare meg som er håpløs når jeg velger klær? Flere enn meg som får klær som slett ikke blir bra på?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.