View Full Version : "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
80årsdag eller ikke, her i nord takker vi for alt som kan "lyse" opp i hverdagen:D
Satser på hvite blonder, så får det gå som det går:D
Det går så bra atte :klem:
Det går så bra atte :klem:
Snuskemora mi:suss:
Snuskemora mi:suss:
Snuskemor - det var et nytt uttrykk for meg. Regner med at det er et typisk Nord-norsk uttrykk :confused:
Burde kanskje vite det jeg da, siden farsslekta er nordfra :o
Snuskemor - det var et nytt uttrykk for meg. Regner med at det er et typisk Nord-norsk uttrykk :confused:
Burde kanskje vite det jeg da, siden farsslekta er nordfra :o
Snuskemor, betyr: fineste jenta:love:
Snuskemor, betyr: fineste jenta:love:
Aha - jeg lærer. Tusen takk gode venn :love:
snuskete her i sør betyr jo noe helt annet :D
snuskete her i sør betyr jo noe helt annet :D
Jepp, det har du helt rett i :lol:
Photobscura
10-11-12, 00:50
Har dere jenter ikke journaler eller noe sånt å snuske i i stedet? ;)
Her har vi en tråd, som kun gir svar, og ikke diskusjoner.. :p
syns det blir mye snusk (:D) i nesten alle tråder for tida.... :cool:
syns det blir mye snusk (:D) i nesten alle tråder for tida.... :cool:
Dietta sniker seg ut og snusker et heeelt annet sted :p
Er det forresten noen her som har erfaring med vedfyrt badestamp ?
Kan man farge frottè? f.eks handklær/vaskekluter?
:ja: Best resultat hvis det er ren bomull.
Det går helt fint, har gjort det meg godt resultat :ja:
Mulig du kan oppleve litt fargeforskjell hvis det er handklær med aplikasjoner/pynt som er sydd på da.
Ja, det kan du:ja: (husk salt, da)
Ja, det kan du:ja: (husk salt, da)
Flott. Har en del lyse stygge, men like gode handklær jeg kunne tenke meg å farge. Da legger jeg de i klorin og får bleket de. Så koker jeg de etterpå før farging :D
- hvorfor har kanutten og supera sluttet å spille mindfeud med meg?
TrillTrall
10-11-12, 11:15
Jeg lurer på å kjøpe denne til Lille Gubben til jul:
http://www.expert.no/oppskjaermaskin/siemenssiemensms70002noppskjærsmaskin/p/4232/
Men den er på bare 120 W - vil den da egne seg til å skjære opp frossent flesk med? Det er det den i hovedsak vil bli brukt til. Egner den seg bare til brødskiver så er den uaktuell. Har sett på et par andre også og de er på 100 og 110 W, men det står jo ingen ting i varebeskrivelsen om hva de er beregnet til å skjære opp! Det står bare skiver - men skiver av hva?! :confused:
Photobscura
10-11-12, 11:23
http://www.expert.no/oppskjaermaskin/siemenssiemensms70002noppskjærsmaskin/p/4232/
Men den er på bare 120 W - vil den da egne seg til å skjære opp frossent flesk med? Det er det den i hovedsak vil bli brukt til. Egner den seg bare til brødskiver så er den uaktuell. Har sett på et par andre også og de er på 100 og 110 W, men det står jo ingen ting i varebeskrivelsen om hva de er beregnet til å skjære opp! Det står bare skiver - men skiver av hva?! :confused:
Sånne maskiner er jo i hovedsak ment for å skjære opp kjøtt, i alle fall. (Vi har alltid hatt en sånn på kjøkkenbenken til skinke, tørrkjøtt etc, og jeg har aldri sett den bli brukt til annet). Om den kan skjære frosset kjøtt, aner jeg ikke forsåvidt ...
hvorfor har man så masse DRITT?! som skal gåes igjennom, evnt kastes eller pakkes xD
Det enkle svaret på det (iallfall her i huset) er at det ikkje er kasta tidlegare.
Spør på en matbutikk med ferskvare hvor stor effekt deres skjæremaskin har, for sammenligning.
TrillTrall
10-11-12, 13:51
Spør på en matbutikk med ferskvare hvor stor effekt deres skjæremaskin har, for sammenligning.
Det var lurt!
hvorfor har man så masse DRITT?! som skal gåes igjennom, evnt kastes eller pakkes xD
Kasting er grovt undervurdert,det gjør livet mye enklere:D
hmmm. foretrekker lilla... :cool:
Jeg tror ikke du spiller mot meg for jeg heter ikke kanutten på mf. :o
Photobscura
10-11-12, 16:58
Er det veldig dyrt å bare skifte ut/reparere vifta på pc-en? Har ca nettopp fått pc-en min tilbake fra reperasjon fra produsent - infocare, skifta ut harddisk, og jeg synes nesten vifta bråker mer og pc-en blir varmere enn før jeg sendte den. Var så mye rot med de infocare-folka at jeg er frista til å gå til en lokal pc-doktor i stedet for, med mindre det blir haugdyrt.
Kanskje du bør sende den til Gerd så hun kan ta den med til data- mannen sin? Hører han skal være dyktig og billig!;)
Photobscura
10-11-12, 17:38
Kanskje du bør sende den til Gerd så hun kan ta den med til data- mannen sin? Hører han skal være dyktig og billig!;)
Tenkte liksom å slippe å skulle sende den i posten og alt det der igjen, vet om flere veldig bra sjapper i byen, så det er ikke noe problem. :) Ville bare vite om det er veldig dyrt å fikse/skifte vifta!
ei ny vifte koster ikke allverden. hva pc reparatører tar for jobben vet jeg dog ikke.
En god vifte koster typisk 150 kroner for en laptop. Det tar ca. 10 minutter å bytte den hvis man tar med tiden det tar å skru opp og igjen maskinen. Da blir det vel 300 kr sånn ca. ettersom det er skruinga som koster.
Photobscura
10-11-12, 17:50
En god vifte koster typisk 150 kroner for en laptop. Det tar ca. 10 minutter å bytte den hvis man tar med tiden det tar å skru opp og igjen maskinen. Da blir det vel 300 kr sånn ca. ettersom det er skruinga som koster.
Det var virkelig ikke så ille, litt mer enn det koster å sende laptopen i posten. :p Takk for svar! :)
Nå må jeg bare finne ut hvilken sjappe her i nærheten som er best. :)
Jeg tror ikke du spiller mot meg for jeg heter ikke kanutten på mf. :o
doh! hva da da?
Photobscura
10-11-12, 18:51
Ok. Word igjen ... Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal få det til å holde seg til ett språk i stavekontrollen! Jeg skriver oppgave på nynorsk, og den skifter HELE TIDEN tilbake til bokmål. Har krysset vekk boksen for automatisk identifisering av språk, men det hjelper fint lite. Holder på å bli gal her! :realmad:
Ok. Word igjen ... Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal få det til å holde seg til ett språk i stavekontrollen! Jeg skriver oppgave på nynorsk, og den skifter HELE TIDEN tilbake til bokmål. Har krysset vekk boksen for automatisk identifisering av språk, men det hjelper fint lite. Holder på å bli gal her! :realmad:
Prøv å skifte til nn på hele maskina. Kjapt gjort nede til høyre.
Var så mye rot med de infocare-folka at jeg er frista til å gå til en lokal pc-doktor i stedet for, med mindre det blir haugdyrt.
Jeg syns det er helt fantastisk at de fortsatt eksisterer! De har gått under navnet info-don't-care i bransjen i femten år! Med rette.... Hvis vi ville ha ny jobbpc sendte vi den inn til rep hos de for da visste vi den forsvant. De hadde tap på 95% eller så på SLA innsendinger en periode.
Av og til er man opptatt og glemmer å sjekke mindfeud, vet du... Men nå lurer jeg på hvorfor du har sluttet å spille mindfeud med meg! :geip: 11 timer siden jeg gjorde mitt trekk. :geip:
Av og til er man opptatt og glemmer å sjekke mindfeud, vet du... Men nå lurer jeg på hvorfor du har sluttet å spille mindfeud med meg! :geip: 11 timer siden jeg gjorde mitt trekk. :geip:
menhvahæ? ikke fått no beskjed om at du har gjort trekk! start et nytt spill :ja:
Jeg har et garn som jeg lurer på hva er :o (Nei, har ikke magebeltet, og finner ikke oppskriften, garnet befinner seg i dag i form av en jakke som egentlig bare mangler en heklekant rundt).
Det er hvitt med flekker av gull. Ganske tykt, tykkelse om trent som Fritidsgarn, Pt3, Alfa.
Det er kjøpt på en strikkebutikk som nå er nedlagt, men de førte garn fra bl.a. Sandnesgarn, Dalegarn og Du store alpakka. Tror det er fra enten Sandnes eller Dale.
Det jeg egentlig lurer på om om garnet tover. Har ikke noe til overs som jeg kan teste med, og hvis det ikke tover, gjør jeg jakken ferdig. Hvis det tover, rekker jeg opp.
Noen som kan huske dette garnet ?
Noen som husker grensen på iherb for å slippe å betale frakt? Og kg?
tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?
tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?
Tusen takk :)
Jeg driver og bestiller et produkt på iherb. Jeg må velge mellom DISSE (https://www.iherb.com/CheckOut). Men da ser det ut som om frakt ikke er gratis likevel da? Hvem skal jeg velge? Hva gjør dere?
Katter som gjør ifra seg inne? Klikker i huet mitt snart.. Vi har en katt på ca et halvt år, som vi fikk veldig tidlig, siden noen hadde etterlatt han på en byggeplass. De andre kattene våre ble liksom stuerene helt av seg selv.. Jeg setter han ut så ofte som mulig, men det virker som at denne dusten går inn for å tisse og bæsje. Whyyyy? Han er ikke kastrert enda.. Kanskje det kan hjelpe å få gjort det?
Han gjør i fra seg ute innimellom, når han er stengt ute over lengre tid..Men da helst rett nedenfor trappa vår.
Katter som gjør ifra seg inne? Klikker i huet mitt snart.. Vi har en katt på ca et halvt år, som vi fikk veldig tidlig, siden noen hadde etterlatt han på en byggeplass. De andre kattene våre ble liksom stuerene helt av seg selv.. Jeg setter han ut så ofte som mulig, men det virker som at denne dusten går inn for å tisse og bæsje. Whyyyy? Han er ikke kastrert enda.. Kanskje det kan hjelpe å få gjort det?
Han gjør i fra seg ute innimellom, når han er stengt ute over lengre tid..Men da helst rett nedenfor trappa vår.
Har du kasse inne? I så fall har vi pleid å sette kassen nærmere og nærmere døra og til slutt rett utenfor døra. Seinere har vi tømt kasseinnholdet der vi vil de skal fortsette å ha toa ute.
Vi hadde en som ikke skjønte bæret før jeg satte kassen i skogkanten (pappeske) og lot den bli der til den gikk i oppløsning.. Han var tydeligvis så fin på det at det var "boksen" som var viktig.... :p
Dersom du ikke bruker kasse så kan det være lettere å få han igang via kasse enn rett ut..., når han først har begynt å drite i kassa - i overført, ikke bokstavelig betydning. :(
Har du kasse inne? I så fall har vi pleid å sette kassen nærmere og nærmere døra og til slutt rett utenfor døra. Seinere har vi tømt kasseinnholdet der vi vil de skal fortsette å ha toa ute.
Vi hadde en som ikke skjønte bæret før jeg satte kassen i skogkanten (pappeske) og lot den bli der til den gikk i oppløsning.. Han var tydeligvis så fin på det at det var "boksen" som var viktig.... :p
Dersom du ikke bruker kasse så kan det være lettere å få han igang via kasse enn rett ut..., når han først har begynt å drite i kassa - i overført, ikke bokstavelig betydning. :(
Har kasse inne ja. I gangen. Han har bæsja i kassa kanskje 3 ganger i sitt liv.:p Da fordi at jeg har satt han oppi der.
Det er forresten i gangen han gjør i fra seg mest.. Prøvde å ta ut kassa og da begynte han å gjøre det andre steder isteden. Virker som at han tror at gangen er ei eneste stor kasse.
Hm, kan du ikke sette kassen hans der han pleier gjøre fra seg ? Man bør også ha en kasse til hver katt, og en ekstra. Det er jo ikke gamle pusen, han fikk nok en dårlig start stakkar. For jeg trodde mammapusene skulle lære opp avkommene til å tisse og bæsje i kassen. Har igrunnen trodd dette var noe katter gjorde av seg selv. Men det er viktig at kassen er ren og innbydende for at de skal bruke den. Det kan godt lukte litt "toalett" av den, så den kjenner igjen lukten, uten at kassen er møkkete og stinkete liksom.
Er det slik nå at den tisser og bæsjer over alt i huset?
Photobscura
11-11-12, 18:09
Om h*n er gammel nok til å reagere på catnip, hva med å kjøpe en spray og spraye ved kassa? PS: Husk å ikke vaske med salmiakk der han har gjort fra seg før, det kan trigge lysten til å gjøre fra seg på samme sted igjen.
Hm, kan du ikke sette kassen hans der han pleier gjøre fra seg ? Man bør også ha en kasse til hver katt, og en ekstra. Det er jo ikke gamle pusen, han fikk nok en dårlig start stakkar. For jeg trodde mammapusene skulle lære opp avkommene til å tisse og bæsje i kassen. Har igrunnen trodd dette var noe katter gjorde av seg selv. Men det er viktig at kassen er ren og innbydende for at de skal bruke den. Det kan godt lukte litt "toalett" av den, så den kjenner igjen lukten, uten at kassen er møkkete og stinkete liksom.
Er det slik nå at den tisser og bæsjer over alt i huset?
Det er bare han som bruker kassa. En av de andre bruker den kun til å tisse i, dersom de er stengt her inne over lengre tid. Skjer en gang hver fullmåne. (Høres ut som vi har 40 katter.. Har "Bare" tre..)
Jeg har lest at puser som blir tatt ifra mamman sin for tidlig kan bli sånn.. Og når de andre ikke bruker kassen, så skjønner han det kanskje ikke?
Han tisser som regel i gangen eller i stua, utenfor gangen.. Avføringa har kanskje blitt litt bedre. Nå går han for det meste nedenfor trappen å gjøre det, men innimellom i gangen og en sjelden gang andre steder.
Oh... da har du en vanskelig sak. Vi har hatt våre mye ute fra de var ganske små, så de har måttet gå ute og da er det lettere å fjerne kassa.
Når han har begynt å lage lukt i hele gangen og er såpass gammel kan det bli vanskelig.
Tipper du må trene han til å brukke kassen først. Kan han være ute når du ikke er hjemme? Kan du ferske han før han rekker å gjøre noe og få han oppi kassen når dere er hjemme?
Om h*n er gammel nok til å reagere på catnip, hva med å kjøpe en spray og spraye ved kassa? PS: Husk å ikke vaske med salmiakk der han har gjort fra seg før, det kan trigge lysten til å gjøre fra seg på samme sted igjen.
Nei, vasker over med vanlig gulvvaskemiddel.:) Hva er catnip?
Oh... da har du en vanskelig sak. Vi har hatt våre mye ute fra de var ganske små, så de har måttet gå ute og da er det lettere å fjerne kassa.
Når han har begynt å lage lukt i hele gangen og er såpass gammel kan det bli vanskelig.
Tipper du må trene han til å brukke kassen først. Kan han være ute når du ikke er hjemme? Kan du ferske han før han rekker å gjøre noe og få han oppi kassen når dere er hjemme?
Ja, han kan være ute lenge også går han inn for å tisse.:o Jeg prøver å se etter tegn på at han må på do og kaster han egentlig ut så fort han har spist eller har fått våknet. Han smetter inn så fort han kan igjen, men får bare fortsette med det.:p Det har jo gått sååå enkelt med de to andre. De var innekatter lenge, men så fort de begynte å gå ute så sluttet de å bruke kassa.
fant dette til deg :-)
http://www.dooa.no/faktasider/k_urenslighet.html
http://home.no/terak/kattungen.html
Photobscura
11-11-12, 18:18
Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. :cool: Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.
Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. :cool: Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.
Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.
fant dette til deg :-)
http://www.dooa.no/faktasider/k_urenslighet.html
http://home.no/terak/kattungen.html
Takk.:klem: Skal fordype meg.
Photobscura
11-11-12, 18:26
Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.
Ja, det er litt fantastisk! (Søk på catnib på youtube, så vil du få deg en god latter om ikke annet. :D).
Dersom han fortsatt kan lukte på de stedene hvor han har tissa, foreslår jeg at du vasker med edikkvann. Det fjerner for det første eventuell lukt helt, og katter er iiiikke særlig glad i edikk, for å si det pent! Bare ikke amoniakkprodukter, for det kan få han til å markere på samme sted.
Og når jeg tenker på det, dersom han holder på sånn kan det virke som om det er en kjønnsmodning på gang, og at det er markering like mye som noe annet. Da har jeg bare to ord til deg: Snip snip! ;)
Kan hjelpe og skifte sand-type eller fjerne taket på doen om du har det.
Om du finner en klatt bæsj, ikke kast den, men legg den i doen slik at doen lukter hans lukt.
Ikke alle katter liker samme type sand i kassen sin, og ikke alle liker og gå på do i åpen kasse, mens andre ikke liker lukket kasse.
Her i huset er det to katter, men jeg har tre do. I utgangspunktet skal det være en do pr katt og 1 ekstra i tillegg. Her er det da kort vei til nærmeste do uansett hvor i huset kattene befinner seg.
Mi frøken på fem og en halv måned har ikke fått lov til og gå ut enda siden hun enda ikke er kastrert, men hun bruker heldigvis doene inne slik hun skal.
Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.
Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.
Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.
Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
:) Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)
Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.
Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.
Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.
Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
:) Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)
Ta med masse prøver hjem og se.. Jeg var i butikken og plukket meg ut en tapet som jeg syntes var helt nydelig, til en fondvegg på kjøkkenet.. Så for meg at den skulle bli kjempefin i forhold til alle de andre fargene, men den så grusom ut, når jeg så den her. Heldigvis tok jeg med meg prøve hjem..:p
Jeg driver og bestiller et produkt på iherb. Jeg må velge mellom DISSE (https://www.iherb.com/CheckOut). Men da ser det ut som om frakt ikke er gratis likevel da? Hvem skal jeg velge? Hva gjør dere?
Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg ;)
Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg ;)
Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min. ;)
Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min. ;)
HEHE, ÅJA. Trodde det førte den siden jeg linket til jeg, men det er vel fordi jeg er logget inn som meg der, derfor kommer du nok til din side.
Da er det den på 6 dollar jeg skal velge da. Nei, ikke dyrt, men hadde trodd at det var gratis...
Takk for hjelpen ;)
Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?
-
Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?
-
Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettsyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)
http://www.triomar.no/Triomar/Memorex/
"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.
"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.
Takk!! :)
Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.
Noen som vet hva som er galt?
Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.
Noen som vet hva som er galt?
Merkur retrograd kanskje :confused:
Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)
http://www.triomar.no/Triomar/Memorex/
Takk! :)
-
Merkur retrograd kanskje :confused:
Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.
Våknet i natt med vond og uggen mage. :( Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene *rødme*. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....
Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.:veitikke:
Noen som vet hva dette kan være ?:confused:
Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.
Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.:(
Høres ut som du har fått i deg en sint bakterie som kroppen jobber hardt for å kvitte seg med.Jeg tror det er lurest å la det gå sin gang,men hvis det varer over flere dager,gå til lege.Pass på å drikke mye,litt svak saft,eller vann med litt honning og gjerne noe salt også. God bedring.
Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.
Har akkurat vært diskuter inngående i 4000-tråden. Ta en kikk der ;)
(Jeg hadde heller ikke hørt om det altså :D)
Våknet i natt med vond og uggen mage. :( Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene *rødme*. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....
Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.:veitikke:
Noen som vet hva dette kan være ?:confused:
Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.
Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.:(
Vent til det iallfall slutter å lukte svovel. Det er ikke sikkert at magen klarer å normalisere seg selv, men så lenge det lukter sånn så er det noe som ikke stemmer. Jeg anbefaler cola (med sukker) når det er sånn. Bare 1/2 glass i gangen og ikke oftere enn en gang i timen. Du kjenner om magen klarer å ta i mot det. Slutt med colaen når magen "fester seg" igjen. Og vær forsiktig og ikke spis for store måltider på en stund.
har ikke cola i huset, så det går i ørsmå slurker svak saft.
Hva i alle dager kommer denne svovellukten av? Er jo helt grusomt å kjenne på .
Har akkurat vært diskuter inngående i 4000-tråden. Ta en kikk der ;)
(Jeg hadde heller ikke hørt om det altså :D)
Jeg søker, men finner ikke tråden. Har du en link?
søk på "firetusentråden" i stedet ;)
Jeg søker, men finner ikke tråden. Har du en link?
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1401795#post1401795) er linken.
Gå til side 82 og start med innlegg 2032 :)
har ikke cola i huset, så det går i ørsmå slurker svak saft.
Hva i alle dager kommer denne svovellukten av? Er jo helt grusomt å kjenne på .
Saft er ikke det samme siden det ikke har så lav ph eller så høyt sukkerinnhold som Cola. Det hjelper mot væsketapet, dog. :)
Grunnen til at jeg anbefaler Cola er at den lave pH-en faktisk hjelper magesyren å balansere seg samtidig som at sukkeret gir litt næring i en periode hvor man ofte blir temmelig slapp. I tillegg er det væske og det skal man passe på med diarre.
Om du ikke blir kvitt svovelrapingen så kan det hende du har fått giardia eller magesårsbakterien. Da bør du ta en tur til lege og utredes.
Ok, da får jeg prøve å skaffe cola i morgen, hvis dette ikke gir seg. Blir spennende å se om jeg kan holde på det lille jeg spiser eller om det blir diare igjen. Har drukket litt buljong og det var godt med salt !
Hvis stinke rapene fortsetter i morgen så ringer jeg legen.
- og jeg lurr fortsatt på hvor vaffeljernet mitt er :confused::veitikke:
- og jeg lurr fortsatt på hvor vaffeljernet mitt er :confused::veitikke:
I frysaren? Bak do? Loftet? Eg fann att nokre deksel eg har leita etter, i går... Dei var i kjøkenskapet saman med diverse teboksar. Kvifor dei har hamna der veit eg ikkje heilt... :o
I frysaren? Bak do? Loftet? Eg fann att nokre deksel eg har leita etter, i går... Dei var i kjøkenskapet saman med diverse teboksar. Kvifor dei har hamna der veit eg ikkje heilt... :o
Ja du sier noe :D
Kanskje vi har noen små nisser som synes det er moro å gjøre ap med oss ?
Først litt her, så litt hos deg, så så tilbake hit igjen. Hm.... lurer på hva det neste som forsvinner blir jeg ;)
Jeg lurer på om jeg skal flytte sørover:confused:
:ja: Det er klart! :D
Bare kom, her er det plass :D
I dag er jeg bedre, men hadde samme smertene i magen i natt igjen. Helt oppe i magesekken, svir og brenner og ulmer. Vondt å ligge, vondt å bevege seg. var helt frustrert på slutten for jeg var så trett og ville sove, men så var det for vondt ...
Har ikke hatt mer idare, men det tar jo litt tid før det jeg spiste i går kommer gjennom.
Har ikke den grusome svovelrapen i dag.
Spørsmålet er likevel om jeg skal ringe legen og høre hva dette kan være for noe. Men noen time får jeg neppe.
Så er spørsmål to - skal jeg da prøve legevakten? de er veldig lite villige til å slippe folk til, og mener vi skal gå til fastlegen - selv om der ikke er ledige timer . Føler jeg trenger meg på.
Er redd disse smertene skal komme tilbake i natt. Og synes det er ubehagelig med smerter oppe i magesekken.
Kanskje: du kan ringe legen din og høre hva h*n mener er best. Kanskje får du en time, kanskje får du beskjed om noe annet. Jeg ville i hvert fall ringt og forhørt meg! :ja: God bedring! :klem:
Photobscura
13-11-12, 13:14
Har man ikke rett på akuttime hos fastlegen, da?
Jeg lurer forresten på. Jeg skal ta en 24 timers syremåling av magesyre, samt trykkmåling. Hvordan foregår dette i praksis?
Har man ikke rett på akuttime hos fastlegen, da?
Jeg lurer forresten på. Jeg skal ta en 24 timers syremåling av magesyre, samt trykkmåling. Hvordan foregår dette i praksis?
jeg har svart deg i firetusentråden :)
Photobscura
13-11-12, 14:05
jeg har svart deg i firetusentråden :)
Ok! Løper dit, nuh!
Kanskje: du kan ringe legen din og høre hva h*n mener er best. Kanskje får du en time, kanskje får du beskjed om noe annet. Jeg ville i hvert fall ringt og forhørt meg! :ja: God bedring! :klem:
tok en tlf og de mente det var vanlig diare. Råttne egg stanken, den visste de ikke hva kom av.
Mener jeg hadde slike smerter oppe i magesekken før en gang, og da fikk jeg Nexium.
Photobscura
13-11-12, 14:29
tok en tlf og de mente det var vanlig diare. Råttne egg stanken, den visste de ikke hva kom av.
Mener jeg hadde slike smerter oppe i magesekken før en gang, og da fikk jeg Nexium.
Mener jeg hadde det sånn da jeg fikk magekatarr en gang i tiden. Men jeg kom over denne (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=508126) tråden, kanskje noen gode tips og ideer der!?!
Noen som vet om hvor de selger solide trenings strikker, typ til å henge opp i tak el for trening av hele kroppen...?
Gjerne nettbutikk.
Som jeg skrev i firetusentråden har jeg fått meg en oppvaskmaskin som tydeligvis ikke er beregnet på det norske markedet.
Det fantes kun monteringsanvisning og bruksanvisning på polsk, tysk og nederlandsk. Jeg pratet med Bosch Norge og det viser seg at modellen ikke selges i Skandinavia og det finnes ikke en gang bruksanvisning på engelsk :eek:
På det tidspunkt er jo allerede maskinen pakket ut og åpnet siden papirer og skruer og slikt lå iinni den.
Litt mailing frem og tilbake mellom firmaet jeg har kjøpt den fra gav med ei pdf fil med 30 sider bruksanvisning på en lignende modell, men ikke lik. Vel vi prøvde og få satt den på plass før vi ville montere på døra (helintegrert modell) og da viser det seg at den er så lav bak at det er umulig og la slange og ledninger gå fra oppvaskmaskin til skapet under vasken. Det må eventuelt bores hull helt med gulvet og så hull i metallplaten i bunnen av vask-skapet. Slangen vil få en rar knekk på den måten og gulvet i skapet vil selvsagt ikke lenger være tett om det lekker under vasken.
Videre har døren en veldig stram fjærbelastning som gjør døren vanskelig og åpne og umulig og la stå åpen mens man rydder inn/ut.
Jeg melder til selger at jeg vil heve kjøpet, men får beskjed om at da må maskinen leveres akkurat slik jeg fikk den.
Det er jo praktisk umulig siden den er åpnet og beslagene som skal settes på før den skyves på plass, er skrudd på.
Jeg føler meg lurt selv om selger påstår at alle Bosch er slik (noen som har Bosch og vet om dette stemmer? Altså at man ikke kan ha hull til slangene i veggen til skapet under vasken)
Kan jeg heve kjøpet selv om varen er åpnet?
Jeg hadde ingen mulighet for og finne ut hverken at produktet ikke omsettes i Skandinavia av Bosch eller at bruksanvisning og monteringsanvisning krever at man er stø i polsk, nederlandsk eller tysk.
Selvsagt kunne jeg målt på det tidspunkt hvor høyt det var ved uttaket til slangen, men dette er min tredje oppvaskmaskin på dette kjøkkenet, og det har aldri vært problem hverken med Husquerna eller Whirlpool, så det tenkte jeg ikke på.
Jeg har hatt oppvaskmaskin i tidligere boliger, og det har alltid vært hull i veggen til servantskapet.
jeg har riktignok ikke bosch, men det er slanger i veggen. ta kontakt med forbrukerrådet :ja:
Jeg er ikke noe kaffemenneske. Liker ikke ren kaffe. Men jeg liker kaffe med smaker, som f.eks de som selges i slike porsjonsposer. Liker også kakao. Og te.
Ser at Dolce gusto maskinene har utrolig mange kapsler å velge mellom, med sjokoladesmak, kaffe mokka, med vanilje osv osv , altså ikke bare mørk kaffe.
Vurderer å invistere i en kapselmaskin, og googler som bare det for å hva som er best. Men da tar man ofte utgangspunkt i ren kaffe.
Har du dolce gusto og er du fornøyd med den, eller finnes andre merker som har like mange variasjonsmuligheter i smak?
Jeg er ikke noe kaffemenneske. Liker ikke ren kaffe. Men jeg liker kaffe med smaker, som f.eks de som selges i slike porsjonsposer. Liker også kakao. Og te.
Ser at Dolce gusto maskinene har utrolig mange kapsler å velge mellom, med sjokoladesmak, kaffe mokka, med vanilje osv osv , altså ikke bare mørk kaffe.
Vurderer å invistere i en kapselmaskin, og googler som bare det for å hva som er best. Men da tar man ofte utgangspunkt i ren kaffe.
Har du dolce gusto og er du fornøyd med den, eller finnes andre merker som har like mange variasjonsmuligheter i smak?
Jeg har dolce gusto maskin, og er kjempefornøyd :ja:
Vær bare obs på at alle de lattene, sjokolader,iste osv. er fulle av sukker.
Du finner næringsinnholdet på allt inne på siden deres :ja:
TrillTrall
14-11-12, 07:32
Jeg føler meg lurt selv om selger påstår at alle Bosch er slik (noen som har Bosch og vet om dette stemmer? Altså at man ikke kan ha hull til slangene i veggen til skapet under vasken)
Jeg har Bosch (fra 2003 riktignok), dette er den andre leiligheten jeg har den i, den er integrert under benken og det har vært null problemer å installere den noen av stedene. Hvilken høyde slangene sitter i på baksiden av maskina aner jeg ikke og får jo ikke til å sjekke, men det var bare å smette den inn i benken, strekke slangene og koble til. De ligger riktignok langs gulvet der jeg ser dem i benkeskapet, men om de kommer fra lengre oppe på maskina vet jeg altså ikke.
Døra har to stillinger, helt åpen eller lukket. Den maskina di høres helt håpløs ut. Ta en telefon til Forbrukerrådet ang. heving av kjøp og tilbakelevering av varer om leverandøren blir vrang. Lykke til!
Jeg er som deg, ikke veldig glad i vanlig kaffe, men glad i andre kaffedrikker. Og jeg kjøpe en dolce gusto og er kjempe fornøyd, men det er mye sukker i de kaffedrikkene, så for meg blir det heller en kos, ikke noe jeg drikker hver dag, til vanlig bruker jeg espresso og lager min egen drikke, ved å varme opp litt fløte. Men er kjempefornøyd med maskinen min.
Vi har en Tassimo og er veldig fornøyd med den. Mange typer kaffe og ingen har klaget enda. Den lager også te og kakao. Den er foreløpig den eneste som også lager te!:)
Vi har en Tassimo og er veldig fornøyd med den. Mange typer kaffe og ingen har klaget enda. Den lager også te og kakao. Den er foreløpig den eneste som også lager te!:)
Vi har også en tassimo, men jeg synes ikke kaffen smaker så godt. Ikke lukter det kaffe heller. Men den er klin ny så kanskje den må innkjøres først slik at lukten og smaken av ny plast og glass blir borte? Vi har prøvd både classisc kaffe og dark.
Vi har også en tassimo, men jeg synes ikke kaffen smaker så godt. Ikke lukter det kaffe heller. Men den er klin ny så kanskje den må innkjøres først slik at lukten og smaken av ny plast og glass blir borte? Vi har prøvd både classisc kaffe og dark.
Vi drikker ikke kaffe, vi, men vi har hatt maskinen et år og ikke en gang svigermor har klaget på kaffen en eneste gang og ungene drikke mye kakao!
svigermor har en sånn kaffemaskin, og hun er veldig fornøyd! kan lage kakao til barnebarna når de kommer på besøk og kaffe til seg osv. nå klarer jeg ikke for mitt bare liv huske hvilket merke det er da :o men vet man får kjøpt putene på rema og troooor den lager te?! så har jeg lært at om man ikke legger i riktig "plate" så blir kaffen tynn og ekkel som oppvaskvann.... :o men blir det gjort riktig (dvs av noen andre enn meg) så blir det god kaffe!
LGuttungen har vært og tatt endel blodprøver og blant annet IgA hvor det ble målt 0,8 og normalområdet er fra 0,7-3,8. Hva betyr det? Han er VELDIG ofte kvalm og jeg innbiller at det har noe cøliaki å gjøre.
LGuttungen har vært og tatt endel blodprøver og blant annet IgA hvor det ble målt 0,8 og normalområdet er fra 0,7-3,8. Hva betyr det? Han er VELDIG ofte kvalm og jeg innbiller at det har noe cøliaki å gjøre.
Det betyr at han med ganske stor sikkerhet ikke har cøliaki. Men utelukker jo ikke andre ting.
Vanlige indikasjoner for serologisk testing på cøliaki:
Kronisk diaré uten kjent årsak
Irritabel colon syndrom med oppblåsthet og abdominalt ubehag
Vekttap av ukjent årsak
Jernmangel
Folatmangel
Vitamin D-mangel med hypokalsemi og sekundær hyperparathyreoidisme
Kjent cøliaki i nærmeste familie
Dermatitis herpetiformis
Snuppa hadde utslag på blodprøven da hun var 3.5 år og var til biopsi som ikke viste cøliaki- forandringer i tarmen, men heller noe mer i retning av allergi.
Hun sto på allergitbl i 6 år og kan nå klare seg uten. Sliter hun med magen noen dager, vet hun at en ukes tid med tbl fikser det igjen!
IgA er den klassiske allergiprøven. Den sier såvidt jeg vet ingenting om cøliaki.
IgA er den klassiske allergiprøven. Den sier såvidt jeg vet ingenting om cøliaki.
Hva slags allergi kan det være snakk om da for han er blitt testet for mange matvarer og alt var negativt.
Hva slags allergi kan det være snakk om da for han er blitt testet for mange matvarer og alt var negativt.
Jeg retter meg. Jeg ser at IgA også blir brukt som cøliakiscreening. Det var nytt for meg. :)
http://celiacdisease.about.com/od/celiacdiseaseglossarytz/g/Total-Serum-IgA-Blood-Test.htm
Det ser ut som det er en fordel å ha litt (men ikke for mye) IgA. Unormalt lav er ikke bra - da fungerer ikke immunforsvaret som det skal (og jeg ser at unormalt lav regnes som en cøliaki-indikator), mens veldig høy er en allergi-indikator.
http://kidshealth.org/parent/system/medical/test_iga.html
smgj: Cøliaki kan bare påvises med biposi av tarmtottene (eller der om kring..).
Kvalm kan jo være så mye, og ikke den vanligste symptomet på allergi. Psykisk, vondt et sted, stress, sovet dårlig, mye slimete, etc.
Tips: Skriv dagbok, noter hvordan dagen har vært, søvn, etc + det barnet har spist og når/hvordan han er kvalm/andre symptomer. Så kan du etter 2-3 uker se om du finner et mønster. :)
God bedring!
Cøliaki: Som du ser er symptomene på dette ulikt andre intoleranser.
http://no.wikipedia.org/wiki/C%C3%B8liaki
Jeg har en stekeovn med Pyrolyse, men er ikke flink til å bruke den. Hvor ofte er det normalt å bruke det, å kan en bruke andre kjemikalier i den?
Elin
smgj: Cøliaki kan bare påvises med biposi av tarmtottene (eller der om kring..).
Vil krangle litt - at det er diagnosekriteriet i Norge, er ikke ensbetydende med at man ikke har cøliaki dersom man slår ut på en blodprøve, men ikke på en biopsi. At man ikke slår ut på en biopsi kan f.eks bety at man ikke spiser nok mel til at tarmen skades nok til at det vises... :(
En god artikkel om ulike måter å vurdere diagnosen på.
http://consults.blogs.nytimes.com/2010/01/12/confirming-a-diagnosis-of-celiac-disease/
Men, ja - det er å splitte hår, men dog, her på lavkarbo - hvor man kanskje ikke spiser allverdens med mel i heimen, så kan det være verdt å huske på.
Vil krangle litt - at det er diagnosekriteriet i Norge, er ikke ensbetydende med at man ikke har cøliaki dersom man slår ut på en blodprøve, men ikke på en biopsi. At man ikke slår ut på en biopsi kan f.eks bety at man ikke spiser nok mel til at tarmen skades nok til at det vises... :(
En god artikkel om ulike måter å vurdere diagnosen på.
http://consults.blogs.nytimes.com/2010/01/12/confirming-a-diagnosis-of-celiac-disease/
Men, ja - det er å splitte hår, men dog, her på lavkarbo - hvor man kanskje ikke spiser allverdens med mel i heimen, så kan det være verdt å huske på.
Vi fikk beskjed om å IKKE begynne på glutenfri kost før han ble utredet mer. Dette sikkert grunnet det du skriver.
Poden har fremdeles for lavt dvit (kun det de har sjekket av vit) samt hemoglob. Henholdsvis 18 og 13. Så vi får se hva legen sier på mandag når vi skal dit igjen.
Det med blodprøve vet jeg ikke, men slik jeg har forstått det så HAR man ikke cøliaki om det ikke vises på den biopsien. Men det forutsetter at man spiser normal mat, med brød og slikt for å få i seg gluten ja.
(HA! Sa jeg på et lavkarboforum! :p )
Men, man kan fint være intolerant mot gluten uten å ha cøliaki.
Og her inne vil man jo finne mange som føler seg friskere uten brød og slikt med mye gluten. Uten at vi har cøliaki hele gjengen. :)
Her står det forresten at blodprøve kan indikere cøliaki.
http://www.lommelegen.no/artikkel/c%C3%B8liaki
"Legen din kan i første omgang ta en blodprøve for å undersøke om du har cøliaki. Denne blodprøven måler antistoffer mot et enzym i tarmen. Lave nivå av vitaminer i blodet kan gi mistanke om cøliaki. Dersom blodprøven er negativ og det fremdeles er sterk mistanke om cøliaki, vil legen henvise deg til en spesialist i mage- og tarmsykdommer. Spesialisten vil utføre en gastroskopi for å ta en prøve fra selve tarmen (biopsi) som så kan gi deg en endelig diagnose.
Det er svært viktig at man ikke selv starter med glutenfri diett før diagnosen er stilt! Da risikerer du at tarm-biopsien og blodprøvene blir (tilsynelatende) normale og du får ikke vite med sikkerhet om du har cøliaki eller ikke."
svigermor har en sånn kaffemaskin, og hun er veldig fornøyd! kan lage kakao til barnebarna når de kommer på besøk og kaffe til seg osv. nå klarer jeg ikke for mitt bare liv huske hvilket merke det er da :o men vet man får kjøpt putene på rema og troooor den lager te?! så har jeg lært at om man ikke legger i riktig "plate" så blir kaffen tynn og ekkel som oppvaskvann.... :o men blir det gjort riktig (dvs av noen andre enn meg) så blir det god kaffe!
Nå har jeg vært i butikken og sett at det er Senseo svigermor har! Den som Friele produserer kaffe til :)
Kanutten: Hvor gammel er gutten din?
Her sa helsesøster at det er blitt veldig vanlig med d-vitamin mangel hos barn og tenåringer. De sitter for mye inne, og tar ikke vare på det lille sollyset vi har.
Min eldste på 13, snart 14 tar d-vitamin ekstra, samme gjør en kompis av henne.
EDIT: Jeg tenkte det kanskje hadde sammenheng med astma og mye medisiner pga det. For begge to har alvorlig astma og allergier. Men begge to er innegriser også, hehe!
Kanutten: Hvor gammel er gutten din?
Her sa helsesøster at det er blitt veldig vanlig med d-vitamin mangel hos barn og tenåringer. De sitter for mye inne, og tar ikke vare på det lille sollyset vi har.
Min eldste på 13, snart 14 tar d-vitamin ekstra, samme gjør en kompis av henne.
EDIT: Jeg tenkte det kanskje hadde sammenheng med astma og mye medisiner pga det. For begge to har alvorlig astma og allergier. Men begge to er innegriser også, hehe!
Han er 16 år. Han tar allerede dvittilskudd, men likavel blir det ikke høyere verdier.
Takk vaskeklut og dere andre :-) Tror jeg får ta en tur i elektrobutikken og kikke på disse maskinene
Takk vaskeklut og dere andre :-) Tror jeg får ta en tur i elektrobutikken og kikke på disse maskinene
Dolce gusto har også e chai latte, som er veldig god, i tillegg til nestle isteer, som er kjempegode, har også lagd de med varmt vann, men godt resultat.
Denne Tassimoen er på tilbud hos coopen til 499. Normalt koster den over det dobbelte. Nå har vi laget kaffe mange ganger på vår og en slik maskin trenger tydeligvis å bli innkjørt før den lager god kaffe fof nå smaker kaffen mye bedre!
Denne Tassimoen er på tilbud hos coopen til 499. Normalt koster den over det dobbelte. Nå har vi laget kaffe mange ganger på vår og en slik maskin trenger tydeligvis å bli innkjørt før den lager god kaffe fof nå smaker kaffen mye bedre!
Forvirringen lenge leve .... Det var billig. Dolce gusto er dyrere, men kan kanskje lage mer ....... :o
Forvirringen lenge leve .... Det var billig. Dolce gusto er dyrere, men kan kanskje lage mer ....... :o
Nei, faktisk ikke! Tassimo har hatt te i sortimentet lenge. Dolce Gusto kommer ikke med det før langt ut på nyåret feks! :cool:
Tror nesten du bare må lese litt om de forskjellige typene og så ta en bestemmelse. Er mange typer og modeller å velge mellom. Ikke så lett å råde deg til hva DU kommer til å få mest glede av!;)
Nei, faktisk ikke! Tassimo har hatt te i sortimentet lenge. Dolce Gusto kommer ikke med det før langt ut på nyåret feks! :cool:
Tror nesten du bare må lese litt om de forskjellige typene og så ta en bestemmelse. Er mange typer og modeller å velge mellom. Ikke så lett å råde deg til hva DU kommer til å få mest glede av!;)
Nei det er ikke lett å velge. Den tassimo maskinen er jo knall billig da :-)
Er det sambo som ligner på George Clooney eller er det GC som ligner på sambo? Det er vel alderen som avgjør? I såfall er det sambo som er orginalen! :lol:
Er det sambo som ligner på George Clooney eller er det GC som ligner på sambo? Det er vel alderen som avgjør? I såfall er det sambo som er orginalen! :lol:
Godt spørsmål hehe. Kanskje han kan ta betalt for å skrive autografer? alltid litt greit med en ekstra intekt :D
Jeg har en stekeovn med Pyrolyse, men er ikke flink til å bruke den. Hvor ofte er det normalt å bruke det, å kan en bruke andre kjemikalier i den?
Vet ikke hva som er normalt, men jeg bruker den når jeg synes at det trengs. Det har vært sånn ca annenhver måned. Jeg setter brettene også i ovnen når jeg kjører pyrolyseprogrammet.
Jeg vil tro at du kan vaske den som normalt også. Glasset må i alle fall vaskes på min.
Nei det er ikke lett å velge. Den tassimo maskinen er jo knall billig da :-)
Større elkjøp og expert butikker pleier å ha maskiner man kan teste ute i lokalet, typ elkjøp superstore på Lørenskog o.l.
Forøvrig syns jeg all automatkaffe smaker plastvann, men jeg er litt borskjemt med ekte kaffemaskin (http://www.kaffemesteren.no/default/kaffemaskiner/rancilio-espressomaskin/rancilio-silvia-v3-versjon-halvautomatisk) og egen kvern. :o Men om du er på lavkarbo og vil ha noe du faktisk kan drikke er det eneste alternativet. Som de andre sier er disse ferdigpakkene fulle av sukker.
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en strikket kjole? :) En varm og god en med lange ermer ... Og gjerne i burgunderrødt eller grønt, lilla kan også gå an. Grå eller svart til nøds ...
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en strikket kjole? :) En varm og god en med lange ermer ... Og gjerne i burgunderrødt eller grønt, lilla kan også gå an. Grå eller svart til nøds ...
Finnes bare i grå, men er 100% ull! H&M (http://www.hm.com/no/product/05841?article=05841-A)
http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/K65%2005841%2006207%2087%201006%203.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]
Å, den var fin :ja: Men de hadde bare opp til str M så jeg ... Takk, Kitt :suss:
Denne (http://www.netthandelen.no/auction/Kler-og-Sko/4116822) fra netthandelen er jo ingen kjole, men jeg likte den godt og den ser god og varm ut med 80% ull!
Eller en fargerik en fra nelly: :)
http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/object-691/indie-knit-dress-691190-66/
http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/serious-sally-by-rut-mfl-541/reseda-cableturtle-dress-541154-912/ Men er ikke ull
Denne (http://www.netthandelen.no/auction/Kler-og-Sko/4116822) fra netthandelen er jo ingen kjole, men jeg likte den godt og den ser god og varm ut med 80% ull!
Hihi, jeg fikk en til 145,-!:D
Kommer ikke jeg inni den denne vinteren, passer den nok til Snuppa!;)
Noen som har forslag til kalendergaver for en på halvannet år?
Helst ikke over 20 pr stk.
Når våre jenter var så små tok vi ting fra lekene som de ikke hadde brukt på en stund.
Det ble noen nye ting også, å ingen av de fant ut det var resirkulering.
De syntes det var hel topp:D
Elin
Vet ikke hva som er normalt, men jeg bruker den når jeg synes at det trengs. Det har vært sånn ca annenhver måned. Jeg setter brettene også i ovnen når jeg kjører pyrolyseprogrammet.
Jeg vil tro at du kan vaske den som normalt også. Glasset må i alle fall vaskes på min.
Takk for svar, jeg har i løpet av 1,5 år nå brukt den en eller to ganger.
Har satt den på nå:)
Elin
Når våre jenter var så små tok vi ting fra lekene som de ikke hadde brukt på en stund.
Elin
Samme her! Ble nyyye flotte gaver som de ble veldig glade for å få. :ja:
Elin
Vi har ikke vært så flinke til å oppdatere leken hans de siste mnd så han har mye for små barn... som jeg egentlig har tenkt å kassere endel av.
Forstår et så lite barn dette med kalendergaver:confused: Hehe.
Er ikke for å gi snop iallefall, og det blir jo mye dilldall som er smått og kan settes i halsen.
Duplo kanskje? kjøp inn en pakke med ulike dyrefigurer, menner og slikt, og del opp sånn at han eller hun får en om dagen kanskje? og fargeblyanter er jo gøy, maling, hm, ikke lett å komme på til en som er så liten :-)
Ble ingen Tassimo i dag - det var utsolgt :-(
Så jeg får vel bare sjekke priser rundt om kring.
Pleier slikt å være på salg før jul, eller etter jul, når er det mest gunstig å handle?
Forstår et så lite barn dette med kalendergaver:confused: Hehe.
Har tenkt å slå to fluer i en smekk. For det første etablere en hyggelig tradisjon, og for det andre kan pakkene være en god avledning når han er trøtt og lei etter barnehagen :D
Forøvrig tror jeg de er mer takknemlige å lage kalender til unger i den alderen enn åtte-tiåringer som har sterke meninger om hva som er bra nok, og hvem om får de fineste tingene osv. :rolleyes:
synsegulla
15-11-12, 21:13
Har tenkt å slå to fluer i en smekk. For det første etablere en hyggelig tradisjon, og for det andre kan pakkene være en god avledning når han er trøtt og lei etter barnehagen :D
Forøvrig tror jeg de er mer takknemlige å lage kalender til unger i den alderen enn åtte-tiåringer som har sterke meninger om hva som er bra nok, og hvem om får de fineste tingene osv. :rolleyes:
Jeg har pakket inn alt fra nye smokker, strømpebukser ol til en liten ren melkesjokolade, en liten bil, en liten ball osv. Ikke lett å finne billige gaver, jeg har kjøpt store esker og delt opp i flere gaver. Kos deg med kalender :)
Jeg har pakket inn alt fra nye smokker, strømpebukser ol til en liten ren melkesjokolade, en liten bil, en liten ball osv. Ikke lett å finne billige gaver, jeg har kjøpt store esker og delt opp i flere gaver. Kos deg med kalender :)
Sånn gjorde mamma og! ...Jeg fikk pinlig (og herlig!) nok julekalender fram til for to år siden :o Kunne være en kleenexpakke her og der, og så var gjerne lille julaften og julaften "store" pakker :)
Blir nesten litt misunnelig på dere som har barn :)
Jeg hadde nok også hatt adventskalender tror jeg, og laget tradisjoner som man bærer inni hjertet sitt også når man er voksen og forlatt redet. Fikk kalender lenge hjemme, det var koselig.
ekstra koselig med hjemmelagede kalendere og ikke bare den samme sjokoladebiten hver gang. Men det er klart, det blir fort dyrt. Så å dele opp er ikke dumt. Reflexbamser, sokker med et eller annet populert noe, små bøker, små bamser, mange ting å finne på :-)
Blir nesten litt misunnelig på dere som har barn :)
Jeg hadde nok også hatt adventskalender tror jeg, og laget tradisjoner som man bærer inni hjertet sitt også når man er voksen og forlatt redet. Fikk kalender lenge hjemme, det var koselig.
ekstra koselig med hjemmelagede kalendere og ikke bare den samme sjokoladebiten hver gang. Men det er klart, det blir fort dyrt. Så å dele opp er ikke dumt. Reflexbamser, sokker med et eller annet populert noe, små bøker, små bamser, mange ting å finne på :-)
Jeg liker kalendere, men jeg blir samtidig litt oppgitt for det er ofte de samme som klager over fars- og morsdag, valentindagen og halloween som på død og liv skal lage flott kalender????!! :confused:
Jeg har aldri vært vant med å gi noe til farsdag og morsdag. Og valentin og halloween er nye skikker som jeg heller ikke feirer. Vet andre gir mye til mors og farsdag men det har ikke vært tradisjon hos oss.
Hvor lenge kan man gå uten mat, hvis man ellers er frisk?(uten at det skader kroppen)
Hvor lenge kan man gå uten mat, hvis man ellers er frisk?(uten at det skader kroppen)
Skal du på polferd????
Skal du på polferd????
Er på en slags:rolleyes:
Vet ikke om hvordan det er med skade på kroppen, men det man vanligvis sier er at et menneske kan klare seg ca 14 dager uten mat. Men livsnødvendig med vann da.
Er på en slags:rolleyes:
En polferd tar knappe 15 min :ja:
Men nå ble jeg faktisk nysgjerrig! :spent:
En polferd tar knappe 15 min :ja:
Men nå ble jeg faktisk nysgjerrig! :spent:
Mine polferder tar ca 10 minutt. Jeg går inn på polet, og vet stortsett hva slags vare jeg skal ha. Det er stortsett køen som tar tid. :P
Kjære deg vennen - det er ikke løsningen å slutte å spise :nei:
Du trenger kreftene uansett hva som skjer :love:
er det fortsatt fyfy for damer i tjukkasstørrelser å ha satinkjoler? type femtitallskjole (ikke blyantform) :o
Kjøp en stor eske Duplo(feks dyrehage) og del opp i så mange pakker du bare får til!
Jeg har alltid prøvd å legge de mest spennede gavene til helgen for da blir de litt aktiviser de dagene det ikke er skole/barnehage/jobb!
Selv 19- åringen min liker å få ting i kalenderen selv om han nok helst ikke vil si det høyt!;)
De to eldste har hver sin hjemmelagde kalender, så nå broderer jeg på hardelivet for at Prinsens skal bli ferdig i tide!:eek:
Eller en fargerik en fra nelly: :)
http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/object-691/indie-knit-dress-691190-66/
http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/serious-sally-by-rut-mfl-541/reseda-cableturtle-dress-541154-912/ Men er ikke ull
Hihi, jeg fikk en til 145,-!:D
Kommer ikke jeg inni den denne vinteren, passer den nok til Snuppa!;)Så flott da, Kitt :D
Takk for tipsene damer, men det var visst ikke helt det jeg var ute etter. Tenkte kanskje noe sånt som dette (men den var litt dyr da ...)
http://i1.ztat.net/large/MA/32/1I/01/X3/15/MA321I01X-315@1.1.jpg
Oi, stort bilde :o
Men nå fant jeg denne Zalando ... skal kikke litt mer der :)
Zalando er skummelt det.....:eek:
Endte opp med både kjole og støvletter jeg gitt ;)
Huldr - hva med å strikke selv? Det finnes sikkert mønster som er ganske lik og det er myyyyye glattstrikk på en sånn.
Men nå fant jeg denne Zalando ... skal kikke litt mer der :)
Har du sjekket på asos.com? Vet ikke om de har strikkekjoler, men ei veninne med sterk hang til strikkegensere og -jakker handler mye der...
Zalando er skummelt det.....:eek:
Endte opp med både kjole og støvletter jeg gitt ;)Hehe, det SER skummelt ut ...
Huldr - hva med å strikke selv? Det finnes sikkert mønster som er ganske lik og det er myyyyye glattstrikk på en sånn.Jeg har planer om å strikke kjole :ja: Garn og mønster er kjøpt inn for lengst, har bare ventet en måneds tid på at garnvinde og nøstemaskin skal komme i posten (tyyyyynt garn ...). Og nå har jeg påtatt meg en Skappelgenser i gave bl a. Så det kan ta en stund før de planene blir realisert ...
Har du sjekket på asos.com? Vet ikke om de har strikkekjoler, men ei veninne med sterk hang til strikkegensere og -jakker handler mye der...Nei, det har jeg ikke - skal sjekke der også. Takk for tipset :)
TrillTrall
16-11-12, 11:58
Jeg liker kalendere, men jeg blir samtidig litt oppgitt for det er ofte de samme som klager over fars- og morsdag, valentindagen og halloween som på død og liv skal lage flott kalender????!! :confused:
Hvorfor det? :confused: Jeg elsker å lage kalender til ungene, storkoser meg med å pakke inn og henge opp den kalenderen jeg selv hadde da jeg var liten og å kjenne på forventningen deres når de sitter og venter til jeg kommer hjem før de åpner dagens pakke. :)
Morsdag, farsdag, halloween og valentin er handelstandes mekka og ikke noe jeg er overvettes interessert i å støtte. Det er koselig med et morsdagskort da og det får jeg alltid. :)
Noen som vet hvor jeg får kjøpt ubehandlede barnestoler (slike små trestoler) i storoslo området?
Noen som har peiling på spotify?
Jeg logget meg på via facebook. Angrer på det. Har sendt inn mine visa-detaljer, så prisen blir trukket. (er det fastpris? Det stok ikke hva det kostet). Kan man trykke på noe for å velge bort at andre ser hva jeg hører på?
Jeg ønsker at min mann skal kunne bruke min spotifykonto, utenå være på min facebook side. Noen som vet råd?
Hvorfor det? :confused: Jeg elsker å lage kalender til ungene, storkoser meg med å pakke inn og henge opp den kalenderen jeg selv hadde da jeg var liten og å kjenne på forventningen deres når de sitter og venter til jeg kommer hjem før de åpner dagens pakke. :)
Morsdag, farsdag, halloween og valentin er handelstandes mekka og ikke noe jeg er overvettes interessert i å støtte. Det er koselig med et morsdagskort da og det får jeg alltid. :)
Jeg støtter ikke handelsstanden på noe vis hverken på morsdag, farsdag, halloweene eller valentine enn utover matkjøp. Jeg ser alle disse dagene som påskudd for å gjøre litt ekstra stas på mine nærmeste eller barna rundt omkring.
Da lager vi god mat, ser en koselig film, inviterer venner og familie og bare kooser oss. :hearts:
Nannahs forslag om ukesadventskalender var supert så det skal jeg fikse her i huset. Da blir det ikke gaver som blir gitt bort, men tid og oppmerksomhet.
Jeg logget meg på via facebook. Angrer på det. Har sendt inn mine visa-detaljer, så prisen blir trukket. (er det fastpris? Det stok ikke hva det kostet). Kan man trykke på noe for å velge bort at andre ser hva jeg hører på?
Jeg ønsker at min mann skal kunne bruke min spotifykonto, utenå være på min facebook side. Noen som vet råd?
mener du skal kunne fikse dette ved å gå inn i innstillingene.
Jeg har tre døtre, 19 (i dag :love:), 21 og 23 år gamle. Jeg broderte en adventskalender da de var små, og så fikk hver av dem åpne hver tredje dag. Kanskje ikke så spennende, men jentene likte det (og da kunne det være alt fra hårspenner til sokker til julepynt i pakkene). De to eldste har flyttet hjemmefra, men de får fortsatt sine pakker med dato på. En for hver tredje dag fram til jul. Da blir det ikke for mye, og ikke for dyrt. Da de var små, kjøpte vi lego/duplo-pakker og delte opp.
Det med aktiviteter, synes jeg er en god ide. Det er koselig å lage noe sammen, enten det er kaker, julepynt, merkelapper eller julekort :-) Det lager gode minner. Man kan jo ha en kombinasjonskalender, der man putter inn aktiviteter der det passer best, og små gaver innimellom. Til endre barn, kan pannebånd, skjerf, vanter, reflekser osv være greit, mens de yngste nok vil ha en eller annen form for leke, og ikke blir så glad for strømpebukse hehe.
Noen som vet hvorfor oppløsningen på Facebook har endret seg. Kan knapt lese hva som står der, smått smått...Ikke min, men mannens Aser. Kun Facebook. Alt annet er greit.
Hvis noen vet hvorfor, så vet dere antagelig hvordan rette det opp igjen. Han har antagelig "fomla" og kommet bort i noe...:cool:
Det ble Dolce gusto Piccolo eller hva den heter på meg :-)
Men ser det er vanskelig å blande, for jeg må stoppe selv ved rett mengde, og det er ikke lett å se :-/ Var ikke helt klar over det, trodde den regulerte selv ... jaja, fungerer jo greit likevel da.
Men ser det er vanskelig med vanlige krus ! Hvor selges blanke glasskrus som tåler varme? Må jeg kjøpe merkevarekrus, eller får man "kopi" krus som er billigere?
Det ble Dolce gusto Piccolo eller hva den heter på meg :-)
Men ser det er vanskelig å blande, for jeg må stoppe selv ved rett mengde, og det er ikke lett å se :-/ Var ikke helt klar over det, trodde den regulerte selv ... jaja, fungerer jo greit likevel da.
Men ser det er vanskelig med vanlige krus ! Hvor selges blanke glasskrus som tåler varme? Må jeg kjøpe merkevarekrus, eller får man "kopi" krus som er billigere?
Jeg har et par blanke glasskrus i kaffekoppstørrelse fra ikea, kjøpt for ikke så veldig lenge siden. Og så så jeg noen i varierende størrelser på Ahlens (Åhlens?) i går. Men jeg er veldig glad i termoglassene fra bodum pavina (http://www.pixmania.com/no/no/2337338/art/bodum/sett-med-2-glass-pavina-4.html)også - de er heller ikke så dyre, og selges på feks Jernia. Ingen hank, men de er laget så det går an å ta i dem selv om de er fulle av rykende varm drikke. :cool:
Noen som vet hvorfor oppløsningen på Facebook har endret seg. Kan knapt lese hva som står der, smått smått...Ikke min, men mannens Aser. Kun Facebook. Alt annet er greit.
Hvis noen vet hvorfor, så vet dere antagelig hvordan rette det opp igjen. Han har antagelig "fomla" og kommet bort i noe...:cool:
Har løst seg :)
Har løst seg :)Så bra da Anne :)
Hvor får man kjøpt bakstepinnner til lefsebaking?
Hvor får man kjøpt bakstepinnner til lefsebaking?
Husfliden?
Noen som vet hvor jeg får kjøpt ubehandlede barnestoler (slike små trestoler) i storoslo området?
Må de være ubehandlet?
På IKEA har de en serie som heter Sundvik (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30210775/#/60196358). De kommer i 3 farger som fungerer som grunning om du skal male på stolene. Koster bare 169,-
Edit -> preferences.
Under social network, klikk "disconnect from Facebook".
Må de være ubehandlet?
På IKEA har de en serie som heter Sundvik (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30210775/#/60196358). De kommer i 3 farger som fungerer som grunning om du skal male på stolene. Koster bare 169,-
Tar de evt decoupage også? Jeg er ikke helt sikker på om maleferdighetene strekker til :o
på hvilken kanal, og når går ghosthunters eller hva det heter? de der kisene som blir låst inne på områder der det visstnok spøker og så filmer de alt som skjer eller ikke skjer.. jeg har glemt hvor og når jeg så det :o jeg har canal digital om det hjelper. jeg blir gal av å ikke finne ut!!! :eek:
Tar de evt decoupage også? Jeg er ikke helt sikker på om maleferdighetene strekker til :o
Det er jeg helt sikker på. De er jo ferdig grunnet og bør derfor kunne brukes til alt. En ubehandlet stol vil trekke mye lim, tenker jeg!
Jeg lager sånne, jeg da:
http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2526&albumid=462&dl=1288075615&thumb=1 http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2527&albumid=462&dl=1288075615&thumb=1
Photobscura
17-11-12, 15:52
Jeg har ca 200 gram kraft fra fårikål. Hvor mye av det kan jeg bruke på en ca fem liters gryte med lapskaus?
Jeg har ca 200 gram kraft fra fårikål. Hvor mye av det kan jeg bruke på en ca fem liters gryte med lapskaus?
Alt, ellers blir det tamt. Eller jeg tror det blir tamt uansett. Kok noen kjøttbein og tilsett krafta.
Edit -> preferences.
Under social network, klikk "disconnect from Facebook".
Takk for svaret Supera, men jeg finner ikke noe som heter preferences... Finner edit profile da...
Takk for svaret Supera, men jeg finner ikke noe som heter preferences... Finner edit profile da...
Hm, jeg har preferences i min spotify... Det står at snarveien til det er ctrl+p. Prøv ctrl+p.
Hm, jeg har preferences i min spotify... Det står at snarveien til det er ctrl+p. Prøv ctrl+p.
skjedde ikke noe med å trykke ctrlp her... Jeg skriver inn spotify.com, deretter logger jeg meg inn. Så går jeg på edit profil...
skjedde ikke noe med å trykke ctrlp her... Jeg skriver inn spotify.com, deretter logger jeg meg inn. Så går jeg på edit profil...
du må åpne selve programmet, ikke nettsiden for å gjøre dette.....
Har nå prøvd dette også... skjønner ikke noe jeg, men takk for at du prøver, hehe ;)
Photobscura
18-11-12, 16:35
Noen voksne her som har erfaring med sondemating via knapp på magen? Leser litt på nettet nå, men hadde vært ok med noen som vet hvordan det er. Hvordan tilbereder dere maten som skal inn? Får dere noen problemer med magen? Sånne ting?
Noen voksne her som har erfaring med sondemating via knapp på magen? Leser litt på nettet nå, men hadde vært ok med noen som vet hvordan det er. Hvordan tilbereder dere maten som skal inn? Får dere noen problemer med magen? Sånne ting?
Junor har knapp - og det er det lureste vi noen gang har gjort ;)
Selvfølgelig av helt andre årsaker enn deg, men dog.
Han spiser vanlig lavkarbo mat. Jeg deler maten hans i en spisedel og en sondedel. Han spiser det han liker godt (fx syltetøy) oralt, og resten blander jeg ut med vann og kjører en runde i stavmikseren.
Han har hatt det siden han var 4 år (16 nå), og det fungerer veldig bra. Er av og til hard i magen, men det skyldes nok mer innaktivitet (rullestol) enn at han blir sondet.
Knappen er ikke til hinder for noen ting. Han bader i svømmebasseng, og liker godt å ligge på magen. Har aldri virket som han gjør noe av det.
Jeg skifter knappen selv, og det går også helt fint. I starten brukte jeg en bedøvende gel, men det har jeg sluttet med. Går helt fint uten.
To spørsmål:
1 - Har googlet og googlet - finner ikke svar. Plutselig har Appstore på min iphome blitt engelsk. :veitikke:Når jeg skal inn, får jeg følgende beskjed: Account not in this store. your account is not valid for use in the us store, you must switch to the Norwegian store before purchasing. og valget OK.
men jeg aner ikke hvordan :confused:
Spørsmål 2:
Hvordan skal jeg klare å beregne riktig vannmengde til min Dolce gusto picolo? Trodde den regulerte alt selv jeg, men så er den ikke automatisk:kadetgaar. Så jeg må altså selv vite når jeg skal stoppe vannet.
vanskelig å vite når kapselen er ferdig og ikke. Føles som sløs å kaste den når det er masse igjen. Og så blir smaken rar fordi det kommer for mye eller for lite vann oppi koppen :confused: :(
Photobscura
18-11-12, 16:50
Junor har knapp - og det er det lureste vi noen gang har gjort ;)
Selvfølgelig av helt andre årsaker enn deg, men dog.
Han spiser vanlig lavkarbo mat. Jeg deler maten hans i en spisedel og en sondedel. Han spiser det han liker godt (fx syltetøy) oralt, og resten blander jeg ut med vann og kjører en runde i stavmikseren.
Han har hatt det siden han var 4 år (16 nå), og det fungerer veldig bra. Er av og til hard i magen, men det skyldes nok mer innaktivitet (rullestol) enn at han blir sondet.
Knappen er ikke til hinder for noen ting. Han bader i svømmebasseng, og liker godt å ligge på magen. Har aldri virket som han gjør noe av det.
Jeg skifter knappen selv, og det går også helt fint. I starten brukte jeg en bedøvende gel, men det har jeg sluttet med. Går helt fint uten.
Takk for svar! Det virket jo i utgangspunktet som noe veldig dramatisk, og jeg mistet haken litt da jeg sa det nærmest i spøk til kirurgen jeg har vært i kontakt med etter jeg ble operert, men han responderte som at det ikke var et umulig alternativ dersom det ikke finnes andre løsninger ... (Forstår det også sånn at det er uproblematisk å fjerne knapp og slange senere, treghet i det offentlige systemet er jo også noe, og jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut ...).
Men det begynner å fortone seg for meg som et veldig reellt alternativ, og da jeg så at det fortsatt er mulig å spise normalt ved siden av, og det at den senere kan fjernes, så ... Når det liksom føles som om det er småstein i selv den mest ihjelkokte suppe begynner det hele å bli en ganske kjedelig affære ...
Godt også å høre at ting som svømming går an!
Noen som har personlige erfaringer? Altså, som har/har hatt knapp på magen selv?
Takk for svar! Det virket jo i utgangspunktet som noe veldig dramatisk, og jeg mistet haken litt da jeg sa det nærmest i spøk til kirurgen jeg har vært i kontakt med etter jeg ble operert, men han responderte som at det ikke var et umulig alternativ dersom det ikke finnes andre løsninger ... (Forstår det også sånn at det er uproblematisk å fjerne knapp og slange senere, treghet i det offentlige systemet er jo også noe, og jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut ...).
Men det begynner å fortone seg for meg som et veldig reellt alternativ, og da jeg så at det fortsatt er mulig å spise normalt ved siden av, og det at den senere kan fjernes, så ... Når det liksom føles som om det er småstein i selv den mest ihjelkokte suppe begynner det hele å bli en ganske kjedelig affære ...
Godt også å høre at ting som svømming går an!
Noen som har personlige erfaringer? Altså, som har/har hatt knapp på magen selv?
Skjønner godt at dette kan virke som et godt alternativ Photo.
Ikke noe problemer å kvitte seg med den akkurat når du vil. Faktisk har noen så godt grokjøtt at hvis ballongen sprekker, så snakker vi om timer før hullet lukker seg.
Glemte å si at noen blir plaget av villkjøtt. Dvs, kroppen prøver å lukke hullet, og produserer kjøtt som legger seg rundt åpningen. De fleste bruker lapisstift (etsende) og fjerner det på den måten. Hvis jeg gjør det, bruker jeg zylokain (bedøvende) først, og da blunker gutten ikke engang.
Photobscura
18-11-12, 17:04
Skjønner godt at dette kan virke som et godt alternativ Photo.
Ikke noe problemer å kvitte seg med den akkurat når du vil. Faktisk har noen så godt grokjøtt at hvis ballongen sprekker, så snakker vi om timer før hullet lukker seg.
Glemte å si at noen blir plaget av villkjøtt. Dvs, kroppen prøver å lukke hullet, og produserer kjøtt som legger seg rundt åpningen. De fleste bruker lapisstift (etsende) og fjerner det på den måten. Hvis jeg gjør det, bruker jeg zylokain (bedøvende) først, og da blunker gutten ikke engang.
Godt å høre! Og jeg har veldig godt grokjøtt (og opp gjennom årene gjennomhullet både det ene og det andre, dog av kosmetiske årsaker. :p Sjelden ting gror igjen så veldig fort når det første har grodd rundt, var altså det jeg siktet til. ;)), så akkurat det med selve gjennomføringen er jeg ikke så redd for. :) Ser at det går ca to måneder fra man setter i slangen til knappen kan settes på. Kan man sondemate i disse to første månedene? Og vet du om dette påvirker produksjonen av magesyre?
Godt å høre! Og jeg har veldig godt grokjøtt (og opp gjennom årene gjennomhullet både det ene og det andre, dog av kosmetiske årsaker. :p Sjelden ting gror igjen så veldig fort når det første har grodd rundt, var altså det jeg siktet til. ;)), så akkurat det med selve gjennomføringen er jeg ikke så redd for. :) Ser at det går ca to måneder fra man setter i slangen til knappen kan settes på. Kan man sondemate i disse to første månedene? Og vet du om dette påvirker produksjonen av magesyre?
Stemmer at det er ca 2 måneder fra du går fra slange til knapp :ja: Ikke noe problem å sondemate i denne perioden. Slangen er mer et irritasjonsmoment, junior sin var vel ca 15 cm lang.
Kan dessverre ikke si noe særlig om eventuelt økt produksjon av magesyre. Men den erfaring vi har her så vil jeg si at det ikke har påvirket i særlig grad.
Photobscura
18-11-12, 22:27
Stemmer at det er ca 2 måneder fra du går fra slange til knapp :ja: Ikke noe problem å sondemate i denne perioden. Slangen er mer et irritasjonsmoment, junior sin var vel ca 15 cm lang.
Kan dessverre ikke si noe særlig om eventuelt økt produksjon av magesyre. Men den erfaring vi har her så vil jeg si at det ikke har påvirket i særlig grad.
Takk for svar, Dietta! :)
En annen ting jeg lurer på! Har linsevæska ha noe å si for at linsene blir tørre på øynene? Sliter litt med dette, mulig det er en tilvenningssak, har ikke brukt linser på noen år, før nå de siste tre ukene (men avvekslet en del med briller). Men om så er tilfelle, noen som kan anbefale en linsvæske som gir best mulig fukt? Per nå bruker jeg Optifree replenish. (Tror jeg den heter, i alle fall).
Konserveringsmidler eller andre kjemiske greier i linsevsken kan irritere, i alle fall. Jeg husker at jeg har byttet noen ganger i årenes løp, men det er lenge siden nå, så har ingen anbefalinger. Jeg sleit med tørre øyne i årevis, bruker endagslinser nå og det fungerer bedre for meg. Jeg får veldig lett proteinbelegg på linsene og da blir det tørrhet og irritasjon, så det er bedre å kunne kaste linsene (med forbehold om at det kan ha skjedd en del på linsefronten og linsevske de siste årene ...). Jeg måtte gå over til å bruke hydrogenperoksydrens, med katalysator hvor linsene måtte vre i noen timer. Litt lite fleksibelt hvis man trenger å ta av linsene i løpet av dagen, så det ble en utilfredsstillende løsning i lengden.
På den annen side er jo månedslinser tykkere og holder bedre på fuktigheten. Men det er stor forskjell på linser, og alle er jo forskjellige - jeg ville spurt optikeren om en annen type linsevske og evt en annen type linse, hvis det ikke blir bedre :)
Photobscura
18-11-12, 23:29
Hvis det er mye konserveringsmidler i linsevsken kan den irritere, i alle fall. Men månedslinser blir ofte mye tørrere enn endagslinser. Noen er bedre enn andre, så du kan evt prøve en annen type linse også.
Sist jeg prøvde engangslinser så "skar" de nærmest på øyet. Får uansett prøve så mange typer linser jeg bare vil gratis hos optikeren etter jeg betalte for det første paret inntil jeg finner noen som passer. Denne typen er de som var minst ille sist, men da hadde jeg også et mye større problem med tørre øyne. Kan høre med optikerne ift. det med konserveringsmiddel!
Har utvidet svaret mitt litt :)
Egentlig har jeg vel tørrhetsproblemer med endagslinsene også, når jeg tenker meg om. Men jeg har dem ikke på så mange timer av gangen, og går med briller når jeg er hjemme, så da går det bra. Det finnes nok bedre linser enn de jeg har, men det blir så veldig dyrt igjen ...
Uansett er det lurt å begrense bruken, ha en linsefri dag i uka, og ta dem av om kvelden samt la det gå minst en halv time om morgenen etter at du har våknet før du tar dem på :)
Photobscura
19-11-12, 00:39
Så det nå! Så det er proteinbelegg, det heter? Pleier å få en sånn tåkete hinne på dem utpå dagen om jeg har brukt dem fra morgenen av. Men jeg har alltid briller på meg først på dagen, og tar ellers linsene ut når de blir for ubehagelige. Har en og annen linsefri dag også (selv om jeg egentlig skal bruke dem hver dag i prøveperioden, forsåvidt. Men det ååårker jeg ikke). Men jeg synes de kunne ha vart litt lenger enn de gjør før de blir tørra, da. Som sagt, høre med optikeren! Er snart tom for linsevæske uansett. Har ny kontroll om en drøy uke, tror jeg. Takk for svar! :)
på hvilken kanal, og når går ghosthunters eller hva det heter? de der kisene som blir låst inne på områder der det visstnok spøker og så filmer de alt som skjer eller ikke skjer.. jeg har glemt hvor og når jeg så det :o jeg har canal digital om det hjelper. jeg blir gal av å ikke finne ut!!! :eek:
Canal 9 mener jeg å huske at det er.
noen tips? mulig jeg får sjanse til å jobbe innen IT (kundeservice via pc/nett haha) i dublin, i hvertfall et år. MEN ikke mulig å ta med gubben, han er medisinert og er i tett samarbeid med sin lege, og dps og psykolog, og jeg vil ikke rive han opp fra det. Selv om jeg vet han hadde blitt med om jeg spurte. Vi bor også med min mor, i en større leilighet vi deler på, slik at det går rundt økonomisk for alle parter. (deler leie, strøm, internett og tv osv..)
Vanskelig!
Min umiddelbare tanke er Gjør det! Det jeg angrer mest på er at jeg ikke tok mer studier eller jobbmuligheter i utlandet. Kjenner flere som har jobbet i Irland og man vokser på alle måter på en slik erfaring.
Men, sjekk at forholdene er OK! Det er litt snusk i de oppleggene der, spesielt hos de største som man venter er seriøse... :rolleyes: Snakk med noen som har jobbet der før om hva du går til.
Canal 9 mener jeg å huske at det er.
åh, takk! :hearts:
To spørsmål:
1 - Har googlet og googlet - finner ikke svar. Plutselig har Appstore på min iphome blitt engelsk. :veitikke:Når jeg skal inn, får jeg følgende beskjed: Account not in this store. your account is not valid for use in the us store, you must switch to the Norwegian store before purchasing. og valget OK.
men jeg aner ikke hvordan :confused:
Spørsmål 2:
Hvordan skal jeg klare å beregne riktig vannmengde til min Dolce gusto picolo? Trodde den regulerte alt selv jeg, men så er den ikke automatisk:kadetgaar. Så jeg må altså selv vite når jeg skal stoppe vannet.
vanskelig å vite når kapselen er ferdig og ikke. Føles som sløs å kaste den når det er masse igjen. Og så blir smaken rar fordi det kommer for mye eller for lite vann oppi koppen :confused: :(
Hopper frem denne jeg :)
Photobscura
19-11-12, 22:51
Noen som har noen idé om hvor mye et par DocMartens koster i Spania?
Noen som har noen idé om hvor mye et par DocMartens koster i Spania?
Mulig du kan spørre noen her? http://www.facebook.com/drmartens.spain
Photobscura
19-11-12, 23:01
Mulig du kan spørre noen her? http://www.facebook.com/drmartens.spain
Takker! :D Da har jeg spurt!
Takker! :D Da har jeg spurt!
Eller så er dette kanskje en rettesnor: http://www.spartoo.es/Dr-Martens-b76.php
Photobscura
19-11-12, 23:17
Eller så er dette kanskje en rettesnor: http://www.spartoo.es/Dr-Martens-b76.php
Å, herregud! Er de så dyre der også! Arrg. Mine første Dr. Martens kosta ikke 500 kr en gang. Jaja, det var i 1994!
Å, herregud! Er de så dyre der også! Arrg. Mine første Dr. Martens kosta ikke 500 kr en gang. Jaja, det var i 1994!
photo, det har rent mye penger ut av kontoen siden '94 :lol: men jo. merkegreier er dyrt, nesten over alt. om du ikke går for fake, da ;)
Photobscura
19-11-12, 23:50
photo, det har rent mye penger ut av kontoen siden '94 :lol: men jo. merkegreier er dyrt, nesten over alt. om du ikke går for fake, da ;)
Nei, vil ha de ekte, for de veit jeg holder lenge. Men, atte. Levi's-bukser koster nøyaktig det samme som i 1994, mens Dr. Martens har økt 200%, liksom! Hmpf.
Tenker på julegave til moren min. Moren min har de få siste årene blitt veldig glad i å lese sånne husmorsbokserier (aka husmorporno). Det virker som at hun er ganske altetende der, men hun har så langt ikke beveget seg til "kvalitets"-serier. Tror dere at hun vil like f.eks. Sagaen om Isfolket? Eller kanskje 50 Shades of Grey eller er den for unge? Har dere andre forslag til bokserier dere tror hun vil like? Hun har bare lest de seriene som har vært i butikkene i løpet av de siste 3-4 årene. Eldre serier har hun ikke lest, så det burde være nok å ta av. :snill:
TrillTrall
20-11-12, 07:17
Tenker på julegave til moren min. Moren min har de få siste årene blitt veldig glad i å lese sånne husmorsbokserier (aka husmorporno). Det virker som at hun er ganske altetende der, men hun har så langt ikke beveget seg til "kvalitets"-serier. Tror dere at hun vil like f.eks. Sagaen om Isfolket? Eller kanskje 50 Shades of Grey eller er den for unge? Har dere andre forslag til bokserier dere tror hun vil like? Hun har bare lest de seriene som har vært i butikkene i løpet av de siste 3-4 årene. Eldre serier har hun ikke lest, så det burde være nok å ta av. :snill:
Jeg har lest litt av 50 shades og herregud noe så dårlig! Om du fjerner den elendige dialogen og vanvittig grunne handlingen mellom alle sexscenene kunne man gitt den ut som en meget lett sm-Cocktail-bok (for den som husker denslags lektyre fra tidligere tider). Jeg hadde definitivt IKKE gitt de bøkene til noen! Med mindre jeg mistenkte at vedkommende var svært, svært overfladisk og stor tilhenger av Glamour på tv kanskje... :rolleyes:
Husker jeg leste Sagaen om Isfolket da jeg var en 17-18 år gammel (kom bare halvveis da, aner ikke hvordan det endte) og synes den var bra.
Har aldri lest andre serier, men hvis hun liker det som kommer ut i dag, kan jeg ikke skjønne annet enn at hun vil like den også.
Hvis jeg ikke er helt på jordet, så var vel det den første, store serien i den genren som kom på norsk ?
Jeg har bare lest den første boka i 50 shades of Grey, på engelsk. Hvis den ikke har bedret seg betraktelig i oversettelsen, så er språket dårlig og handlingen likeså.......
Tror jeg ville gått for Margit Sandemoe jeg :)
Photobscura
20-11-12, 08:54
Sagaen om Isfolket er episk! At du nevner 50 shades of gray i samme åndedrag er litt sjokkerende! :eek:
Med det sagt består Isfolket-serien av nesten femti bøker. Min mor som også liker den slags, slukte også Heksemesteren av Sandemo som "bare" er på 15 bøker. Eller hva med den legendariske Huleboerklanen?
Sagaen om Isfolket er episk! At du nevner 50 shades of gray i samme åndedrag er litt sjokkerende! :eek:
Med det sagt består Isfolket-serien av nesten femti bøker. Min mor som også liker den slags, slukte også Heksemesteren av Sandemo som "bare" er på 15 bøker. Eller hva med den legendariske Huleboerklanen?
Sagaen om Isfolket er fantastisk! :D
Og du mener vel Hulebjørnens klan? Jean M. Auels fantastiske bøker om steinalderjenta Ayla! Elsker dem og leser dem nå for 3. gang, siden den siste boken kom så sent som i fjor!
noen tips? mulig jeg får sjanse til å jobbe innen IT (kundeservice via pc/nett haha) i dublin, i hvertfall et år. MEN ikke mulig å ta med gubben, han er medisinert og er i tett samarbeid med sin lege, og dps og psykolog, og jeg vil ikke rive han opp fra det. Selv om jeg vet han hadde blitt med om jeg spurte. Vi bor også med min mor, i en større leilighet vi deler på, slik at det går rundt økonomisk for alle parter. (deler leie, strøm, internett og tv osv..)
Vanskelig!
Jeg hadde satt opp en liste med pluss og minus..
For jeg kjenner flere osm har hatt den typen jobber i UK, det er ikke bare bare - sier det ikke for å skremme. Men om det er standard "skandinavisk kundeservice"...
Photobscura
20-11-12, 09:35
Og du mener vel Hulebjørnens klan? Jean M. Auels fantastiske bøker om steinalderjenta Ayla! Elsker dem og leser dem nå for 3. gang, siden den siste boken kom så sent som i fjor!
Ja, så klart! :) Hadde den tydeligvis ikke langt nok fremme i hjernen. Selv har jeg et litt sånt ambivalent forhold til "den type" bøker, men sånn i forhold til mammaer og såkalt husmorporno, vet jeg i alle fall hva hun mener er av det bedre innenfor sjangeren. :) (Har lest både Isfolket og første boka i Hulebjørnens klan da jeg var kid).
TrillTrall
20-11-12, 09:56
(Har lest både Isfolket og første boka i Hulebjørnens klan da jeg var kid).
Den første boka i Hulebjørnens klan ja... Den likte jeg godt, men nr. 2 ble så dørgende kjedelig at jeg ikke maktet å lese den ferdig, ergo har jeg heller ikke lest resten av serien, men de er forhåpentligvis bedre enn bok 2...?
Den første boka i Hulebjørnens klan ja... Den likte jeg godt, men nr. 2 ble så dørgende kjedelig at jeg ikke maktet å lese den ferdig, ergo har jeg heller ikke lest resten av serien, men de er forhåpentligvis bedre enn bok 2...?
wow, kjedelig? jaja godt vi alle er forskjellige xD har hatt problemer med å legge fra meg alle jordens barn bøkene jeg, med unntak av den siste, som jeg enda ikke har lest :/ ligger litt etter kan man si hehe
Photobscura
20-11-12, 10:16
Husker i grunn ikke så mye av den, da det sikkert er tjue år siden jeg leste den. Men jeg er ikke så glad i den type bøker (enn om jeg er veldig fan av Margit Sandemo som person! :)) Eksplisitt sex som et av hovedmotivene finner jeg personlig som regel spekulativt og urkjedelig.
TrillTrall
20-11-12, 10:38
wow, kjedelig? jaja godt vi alle er forskjellige xD har hatt problemer med å legge fra meg alle jordens barn bøkene jeg, med unntak av den siste, som jeg enda ikke har lest :/ ligger litt etter kan man si hehe
Men det var jo ingen fremdrift i den andre boka! Ayla bodde i hula si og det var endeløse beskrivelser av hva hun gjorde - om og om og om igjen. Og så disse to brødrene, det samme med dem synes jeg. Det lå jo i kortene at de skulle treffes før eller siden, men var det nødvendig å bruke halve boka først!? :o Ikke noe for meg nei, men det er bra vi har forskjellig smak også i bøker! :)
Likte både Sagaen om Isfolket, Heksemesterens og Hulebjørnens Klan. Sagaen om Isfolket og Heksemesteren er typisk kiosklitteratur iom at det er romanse, spenning og lettlest. Hulebjørnens klan er noe tyngre, og mer lærerik, men har også en del av det samme (spenning og romanse). Bruker dog mange flere sider mellom hver sex-scene. ;)
Alle seriene har drag av det overnaturlige, men det er mye mer sentralt i Margit Sandemo sine bøker, mens det utgjør en meget liten birolle i Hulebjørnens klan.
Serien og Ayla er knallgode !!! har lest dem om og om igjen. :)
Hehe, har ikke lest noen av dem. Har bare fått med meg at 50SoG er forferdelig populær for tiden og er husmorsporno.
Jeg har lest litt av 50 shades og herregud noe så dårlig! Om du fjerner den elendige dialogen og vanvittig grunne handlingen mellom alle sexscenene kunne man gitt den ut som en meget lett sm-Cocktail-bok (for den som husker denslags lektyre fra tidligere tider). Jeg hadde definitivt IKKE gitt de bøkene til noen! Med mindre jeg mistenkte at vedkommende var svært, svært overfladisk og stor tilhenger av Glamour på tv kanskje... :rolleyes:
Husker jeg leste Sagaen om Isfolket da jeg var en 17-18 år gammel (kom bare halvveis da, aner ikke hvordan det endte) og synes den var bra.
Har aldri lest andre serier, men hvis hun liker det som kommer ut i dag, kan jeg ikke skjønne annet enn at hun vil like den også.
Hvis jeg ikke er helt på jordet, så var vel det den første, store serien i den genren som kom på norsk ?
Jeg har bare lest den første boka i 50 shades of Grey, på engelsk. Hvis den ikke har bedret seg betraktelig i oversettelsen, så er språket dårlig og handlingen likeså.......
Tror jeg ville gått for Margit Sandemoe jeg :)
Likte både Sagaen om Isfolket, Heksemesterens og Hulebjørnens Klan. Sagaen om Isfolket og Heksemesteren er typisk kiosklitteratur iom at det er romanse, spenning og lettlest. Hulebjørnens klan er noe tyngre, og mer lærerik, men har også en del av det samme (spenning og romanse). Bruker dog mange flere sider mellom hver sex-scene. ;)
Alle seriene har drag av det overnaturlige, men det er mye mer sentralt i Margit Sandemo sine bøker, mens det utgjør en meget liten birolle i Hulebjørnens klan.
Da skriver jeg opp Isfolket og de andre seriene til Sandemo og Hulebjørnens Klan på lista mi til gaveforslag til moren min. Og skippe 50SoG til henne.
Takker folkens. :snill:
Serien som heter Karoline (http://www.schibstedforlag.no/no/Kategorier/Authors/Aud-Mitdsund/) er jo skrevet av en her inne, da!
Hehe, har ikke lest noen av dem. Har bare fått med meg at 50SoG er forferdelig populær for tiden og er husmorsporno.
50SoG er vel mer (porno)grafisk enn den typiske "husmorpornoen", ihvertfall det jeg forbinder med den sjangeren. Husmorporno for meg er typisk sånn som super-stjerne serien som man får i kiosken, altså mye mindre pornografisk/erotisk. Hvor handlingen er typisk kvinne møter mann, kvinne hater mann, mann går etter kvinne og etter mye om og menn elsker kvinne mann lidenskapelig, dessuten er det utrolige mengder med våte grotter og stive staker og alle jomfruer får orgasme på første forsøk:D:D:D
Ser du har fått mange anbefalinger og Isfolket og de påfølgende seriene Heksemesteren og Sagnet om Lysets rike kan absolutt anbefales. Av annen kiosklitteratur husker jeg også godt Bente Pedersen sin serie Raija, som jeg likte veldig godt :)
Hanseatene og Ulveøyne synes jeg var fantastisk bra! :ja: Dessverre så kastet jeg begge hele seriene for en stund siden da jeg hadde et anfall av ryddemani, for ellers kunne du fått dem av meg. pent brukt som de var...
Hehe, har ikke lest noen av dem. Har bare fått med
50sog er mer porno enn husmor. Hvis jeg hadde gitt den i gave til noen kunne jeg aldri sett den personen i øynene igjen!
Min bestemor liker godt disse kiosk-seriene, og hun er også glad i f.eks Danielle Steele sine bøker. Familiedrama, slektskrøniker o.l.
Kyllingfileten i kjøleskapet haddet "siste forbruksdag" den 19.11.12. I dag er det 21.11.12. Jeg stekte og spiste den, men er så "redd" for å bli dårlig... Noen som kan berolige meg med å si at det er helt vanlig å steke kylling som har gått ut på dato? :)
Kyllingfileten i kjøleskapet haddet "siste forbruksdag" den 19.11.12. I dag er det 21.11.12. Jeg stekte og spiste den, men er så "redd" for å bli dårlig... Noen som kan berolige meg med å si at det er helt vanlig å steke kylling som har gått ut på dato? :)
Det er hodet ditt som tuller med deg. :) Kyllingen var helt grei.
Hvor får man kjøpt bh i str 70c? Har leita overalt, men finner bare 75c, noen:confused:
Hvor får man kjøpt bh i str 70c? Har leita overalt, men finner bare 75c, noen:confused:
Såpass lite utvalg som er så smalt rundt at du nok må på spesialforretninger.
Det har hendt at jeg har funnet det på Lindex, men det er lettest å gå til en undertøysbutikk som Change (hvor de dog omkategoriserer meg fra 70C til 65D). :cool: Det er ikke så skrekkelig dyrt der heller, og ofte salg - samme gjelder Triumph og lignende, faktisk.
Det har hendt at jeg har funnet det på Lindex, men det er lettest å gå til en undertøysbutikk som Change (hvor de dog omkategoriserer meg fra 70C til 65D). :cool: Det er ikke så skrekkelig dyrt der heller, og ofte salg - samme gjelder Triumph og lignende, faktisk.
Takk for svar, da må jeg undersøke om det finnes en changebutikk her jeg bor:)
Takk for svar, da må jeg undersøke om det finnes en changebutikk her jeg bor:)
Hvis ikke kan du bestille på nett. Det ser ut som om leveringen kommer fra Danmark (ref. mva og toll), men det gjør det ikke. Spurte om dette da jeg var på Change her i byen. Har trøbbel med bh'er jeg også, 75/80 rundt, men må helt opp i G/H/I i cup. Den varianten finnes ikke i vanlige butikker den heller gitt :mad:
Det er hodet ditt som tuller med deg. :) Kyllingen var helt grei.
Hehe, takk for svar! Det er nå flere timer siden, og jeg lever fortsatt!!
Er du så smal? Heldige deg :) vet de har noen butikker som selger det i Oslo, men du bor vel i nord? Sjekket på nettet?
TrillTrall
21-11-12, 14:43
Er du så smal? Heldige deg :) vet de har noen butikker som selger det i Oslo, men du bor vel i nord? Sjekket på nettet?
70 rundt er ikke sååå smalt altså - jeg kan gå inn i en 70-bh om fasongen er rett og jeg er ikke veldig smal. :) Jeg mener de har det overalt, men det er kanskje fordi jeg leter etter 75E (*sukk*) og derfor tror jeg ser bare mindre størrelser. :p
og så er det god kvalitet! :ja:
langaard: du får komme ned hit så skal jeg geleide deg igjennom alle byens undertøysforretninger :lol:
mvh tidligere undertøysbutikkekspeditrise :cool:
... jeg lurer på hvorfor jeg fryyyyyyser sånn! http://www.myemoticons.com/images/weather/cold/too-cold.gif
og så er det god kvalitet! :ja:
langaard: du får komme ned hit så skal jeg geleide deg igjennom alle byens undertøysforretninger :lol:
mvh tidligere undertøysbutikkekspeditrise :cool:
Skal ha det i minnet, Vaskeklut:D
... jeg lurer på hvorfor jeg fryyyyyyser sånn! http://www.myemoticons.com/images/weather/cold/too-cold.gif
Fordi det er vinter:p
TrillTrall
21-11-12, 15:51
Her i trønderhovedstaden er det vårlige tendenser i dag med +10 og mild vind! :eek:
Men ikke inne...??? *hutre*
Inspirert av strømpebuksediskusjonen, hvor kjøper man strømpebukser til bruk om vinteren SOM IKKE NUPPER???
Altså sånne til bruk for hverdags.
Gotteri søtet med malitol. Er det oki å spise? Fant noen ting jeg fikk akutt lyst på :p Søtet med stevia er jo fint, så hva med malitol :confused:
Noen ganger når min bedre/verre halvdel stapper innpå skulle jeg nok ønske jeg hadde litt også. Ikke stappe, det har man jo sluttet med :engel_ikk:engel_ikk
De av dere som har kuttet ut melkeprodukter for å ta av de siste kiloene: Droppet dere alle slike produkter eller var det noe som kunne forbli?
Photobscura
21-11-12, 23:28
De av dere som har kuttet ut melkeprodukter for å ta av de siste kiloene: Droppet dere alle slike produkter eller var det noe som kunne forbli?
Alt utenom smør, for meg er det så marginalt med laktose og kasein i det at jeg lot det forbli.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.