View Full Version : "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det er ganske naturlig å bli engstelig av dommedagsspådommer. Det trenger ikke være rasjonelt - det er det jo sjeldent når man blir redd for ting ;):)
Bare hyggelig Egwene - håper du får noe ut av det! :) Det er ikke sikkert du merker noe med en gang, kanskje du må kjøre et par runder. Han har andre videoer mht engstelse og uro også - bare scroll nedover lista eller skriv inn et søkeord i feltet øverst (etter at du har trykket på "opplastinger").
Ja, jeg vet.
Jeg kobler heldigvis ut med å tenke litt på han jeg er småforelsket i og se på en bra film.
Men sånne ting er ikke akkurat hyggelig å få opp når man leser nettavisene.
Det er ren skremselspropaganda.
Photobscura
21-05-11, 00:56
Ikke meninga å være flåsete, altså. Jeg trodde faktisk ikke du mente alvor ... (Litt farget av å ha spøkt om det i hele dag) :o My bad!
Jeg vet ikke om du mente meg?:P
Men uansett så tar ikke jeg meg noe nær av sånne ting:P
Jeg blir bare lei, og av og til når jeg føler meg litt.. alene kan man si, så blir man jo redd, desverre.
Samtidig litt skuffet, for har de glemt 2012? XD
Photobscura
21-05-11, 01:03
Jeg vet ikke om du mente meg?:P
Men uansett så tar ikke jeg meg noe nær av sånne ting:P
Jeg blir bare lei, og av og til når jeg føler meg litt.. alene kan man si, så blir man jo redd, desverre.
Samtidig litt skuffet, for har de glemt 2012? XD
Bra du ikke tok deg nær av det! Jeg kan nok være i overkant sarkastisk. :cool:
Man, ja, dårlig gjort av kristenfolket å snyte mayaene for den store dagen! ;)
Bra du ikke tok deg nær av det! Jeg kan nok være i overkant sarkastisk. :cool:
Man, ja, dårlig gjort av kristenfolket å snyte mayaene for den store dagen! ;)Typisk kristenfolket. De skal alltid ta luven av alle andre. Jul, påske, dommedag ... you name it :p
Typisk kristenfolket. De skal alltid ta luven av alle andre. Jul, påske, dommedag ... you name it :p
:lol:
Photobscura
21-05-11, 01:27
Typisk kristenfolket. De skal alltid ta luven av alle andre. Jul, påske, dommedag ... you name it :p
Hehe!
Kan berolige alle med at det har vært lørdag den 21 mai i nesten 12 timer allerede her på New Zealand.
Still alive and kicking :D
Wow! Dommedag igjen, og så har jeg ikke fått det med meg:confused:
Hva er det som skal skje denne gangen da?
Photobscura
21-05-11, 18:01
Klokka er ett minutt over seks, og verden har ikke gått under. Jeg tror vi er safe! :)
Huff, er det noen som vet hvor disse ekle små billene inni huset kommer fra? De er ca en cm lang, svarte, og med et orange felt midt på. Her har de dukket opp bla i en kjøkkenskuff, på gulvet på kjøkkenet, på badet .... Hvor kommer de fra? Jeg HATER å finne insekter inne, takler det ikke, jeg vil ikke bo med slikt rundt meg. Hvordan får jeg dem bort, og hvorfor er de her???
Huff, er det noen som vet hvor disse ekle små billene inni huset kommer fra? De er ca en cm lang, svarte, og med et orange felt midt på. Her har de dukket opp bla i en kjøkkenskuff, på gulvet på kjøkkenet, på badet .... Hvor kommer de fra? Jeg HATER å finne insekter inne, takler det ikke, jeg vil ikke bo med slikt rundt meg. Hvordan får jeg dem bort, og hvorfor er de her???
Er det disse (http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,1783:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:55863::1:5570:5:::0:0) du mener? De er vel ikke helt orange da men...
Klokka er ett minutt over seks, og verden har ikke gått under. Jeg tror vi er safe! :)
Særlig med tanke på at dette skulle skje 6am, amerikansk tid.
Lenge siden både vest- og østkyst våknet nå ;)
Er det disse (http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,1783:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:55863::1:5570:5:::0:0) du mener? De er vel ikke helt orange da men...
Æsj, ja det er nok dem. Men de jeg finner har liksom et oransj bånd.
Huff, jeg orker ikke ha slikt i huset. Kommer til å kaste all hundematen og kjøpe ny, sånn i tilfelle, og så blir det å vaske i skuffer og skap. kanskje jeg sprayer med Radar også. Har liksom bare funnet en nå og da, men jeg tanker bare ikke ha slikt i huset . :eek:
Godt å se at alle er på forumet og skriver selv om verden er gått under :) Survival of lowcarbs!
Har den gått under?:) Ikke merket noe til det i nord:eek:
Har den gått under?:) Ikke merket noe til det i nord:eek:
For flere timer siden visstnok. Jeg har en tendens til å gå glipp av sånt. Kan hende verdens undergang var buekorpsene jeg hørte i bakgrunnen... I såfall så kan jeg melde om at det er verdens undergang hvert år på 17.mai i Bergen.
Såpass:) Men er litt fint og da?? Eller er det bare fint for oss som ikke er bergensere?:rolleyes:
Photobscura
21-05-11, 21:02
Eller er det bare fint for oss som ikke er bergensere?:rolleyes:
Nei. :cool:
Såpass:) Men er litt fint og da?? Eller er det bare fint for oss som ikke er bergensere?:rolleyes:
Joda, litt stas er det. Tradisjon og greier. Men når de går forbi vinduet ditt både grytidlig på morgenen, og til tider ganske så sent på kvelden (for ikke å glemme ellers på dagen) så blir man litt lei. Dette skjer selvsagt ikke hver dag. Men det virker ikke for at de tar noen lengre ferier heller :)
Ok..ser den! Men kan ikke helt sette meg inn i det heller:)Er ikke plaget nevneverdig av sånt her oppe langt nord:)
Joda, litt stas er det. Tradisjon og greier. Men når de går forbi vinduet ditt både grytidlig på morgenen, og til tider ganske så sent på kvelden (for ikke å glemme ellers på dagen) så blir man litt lei. Dette skjer selvsagt ikke hver dag. Men det virker ikke for at de tar noen lengre ferier heller :)
Jeg får automatisk impulser som sier "drep!" når jeg hører buekorps. Ingen kos. Bare fiktive mord. DØ!
Oida.......skummelt:cool:
Spesielt kl sju om morgonen på ein søndag!
Føler meg skikkelig lurt fordi det ikke ble noen verdensundergang i dag! Eller kanskje det ble det, kanskje vi alle er døde og lever i limbo.
HVEM KAN JEG SAKSØKE? Er for lenge til å vente til i oktober!
Jeg har også funnet noen fleskebiller i år og det begynner faktisk å bli et par, tre år siden sist jeg så noe til de så det er tydeligvis at iår er året. Har ikke funnet mange og det er på denne tida de kommer, akkurat som bananflua kommer uti august. Er enig at det er ekkelt, men fjerner bare de jeg finner med litt papir. Har all mat i tette bokser, så de kommer ikke bortpå det uansett. Pass på at du har maten i tette bokser, inkludert hundefor, hiv ut søppel og vær nøye med hygienen og at det ikke ligge matrester på kjøkkenet, så skulle det ikke bli noe stort problem. En og annen kan non dukke opp for det dessverre. Dessuten vær forsiktig med radar dersom du har dyr i huset, det er ikke noe bra vherken for tobente eller firbente.
Det er framleis 21. mai og Island har byrja å spy lava igjen. Hm....:rolleyes:
Fikk brev fra legen i går om at jeg er allergisk mot katt...
Men saken er at jeg reagerer veldig sterkt om sommeren, men ikke noe særlig resten av året...
Kan man reagere på andre ting selv om man egentlig ikke er allergisk mot det??
Fikk brev fra legen i går om at jeg er allergisk mot katt...
Men saken er at jeg reagerer veldig sterkt om sommeren, men ikke noe særlig resten av året...
Kan man reagere på andre ting selv om man egentlig ikke er allergisk mot det??
Ja, det kalles kryssreaksjon og er ganske normalt :)
Jeg er allergisk mot diverse pollen, og i sesongen kan jeg heller ikke spise jordbær, plomme, kirsebær osv, ei heller nøtter eller sjokolade med litt nøtter i.
Ja, det kalles kryssreaksjon og er ganske normalt :)
Jeg er allergisk mot diverse pollen, og i sesongen kan jeg heller ikke spise jordbær, plomme, kirsebær osv, ei heller nøtter eller sjokolade med litt nøtter i.
Var det jeg syns å huske ja... Takk for svar :)
Prøver igjen jeg hehe
Noen som vet om noen butikker ala panduro, i Liverpool?
gjerne med ting som papp-papir, perler (til smykkelaging) osv osv ^^
Prøver igjen jeg hehe
Noen som vet om noen butikker ala panduro, i Liverpool?
gjerne med ting som papp-papir, perler (til smykkelaging) osv osv ^^
Google is your friend?
http://www.craftysdiscountstore.co.uk/
http://www.martinscards.co.uk/
http://www.splash-art.co.uk/index.html
Google is your friend?
http://www.craftysdiscountstore.co.uk/
http://www.martinscards.co.uk/
http://www.splash-art.co.uk/index.html
Wow :D takk skal du ha
Etter en kikke i siste scrapbok, så ser jeg at det er ett år siden jeg fremkalte bilder sist *måpe*
Så det sier seg selv at jeg må sende inn en hel MASSE bilder til fremkalling. Dette er en laaaaang omstendelig prosess, og midtveis så kan jeg miste alt og måtte begynne på nytt, det har hendt før. Eller jeg kan tro at alt er gått som det skal men så får jeg ingen bilder i posten. Og så har det hendt en feil i prosessen.
har noen tips til hvordan jeg på en trygg og enkel måte kan plukke ut de bildene jeg trenger ?
husker ikke om det er fotoknudsen eller leftdal jeg bruker.
Etter en kikke i siste scrapbok, så ser jeg at det er ett år siden jeg fremkalte bilder sist *måpe*
Så det sier seg selv at jeg må sende inn en hel MASSE bilder til fremkalling. Dette er en laaaaang omstendelig prosess, og midtveis så kan jeg miste alt og måtte begynne på nytt, det har hendt før. Eller jeg kan tro at alt er gått som det skal men så får jeg ingen bilder i posten. Og så har det hendt en feil i prosessen.
har noen tips til hvordan jeg på en trygg og enkel måte kan plukke ut de bildene jeg trenger ?
husker ikke om det er fotoknudsen eller leftdal jeg bruker.
Jeg pleier å sortere ut de bildene jeg vil fremkalle på dataen. Legger kopier av de ønskede bildene i en mappe og etter jeg har fremkallt de sletter jeg mappen... Enkelt og greit. Pleier også å redigere de på dataen så slipper jeg å gjøre det på nett - mye større sjans for å miste allt arbeidet da...
Jeg vil gjerne anbefale japan photo (http://www.japanphoto.no/?source=google&campaign=japanphoto&group=01&creative=02)!
Har tidliger brukt fotoknudsen, men syns kvaliteten ble MYE bedre fra japan photo. Sendte inn noen bilder jeg visste var liten oppløsning på og forventet at de skulle bli veldig kornete, men det ble de ikke :) Hadde tidligere sendt inn de samme bildene til fotoknudsen og der ble de ganske kornete...
Jeg pleier å sortere ut de bildene jeg vil fremkalle på dataen. Legger kopier av de ønskede bildene i en mappe og etter jeg har fremkallt de sletter jeg mappen... Enkelt og greit. Pleier også å redigere de på dataen så slipper jeg å gjøre det på nett - mye større sjans for å miste allt arbeidet da...
Jeg vil gjerne anbefale japan photo (http://www.japanphoto.no/?source=google&campaign=japanphoto&group=01&creative=02)!
Har tidliger brukt fotoknudsen, men syns kvaliteten ble MYE bedre fra japan photo. Sendte inn noen bilder jeg visste var liten oppløsning på og forventet at de skulle bli veldig kornete, men det ble de ikke :) Hadde tidligere sendt inn de samme bildene til fotoknudsen og der ble de ganske kornete...
takk for svar :-) Å legge kopi i en egen mappe var lurt, for da slipper jeg å miste noe midtveis.
jeg har jo liggende orginalbildene, og det er jo disse jeg sender inn - men ofte har jeg allerede redigert og klippet ut motiver jeg bruker på hjemmesiden min, men vet ikke om disse bildene er av god nok kvalitet til å sende inn til fremkalling. kanskje jeg skulle prøve.
takk for svar :-) Å legge kopi i en egen mappe var lurt, for da slipper jeg å miste noe midtveis.
jeg har jo liggende orginalbildene, og det er jo disse jeg sender inn - men ofte har jeg allerede redigert og klippet ut motiver jeg bruker på hjemmesiden min, men vet ikke om disse bildene er av god nok kvalitet til å sende inn til fremkalling. kanskje jeg skulle prøve.
Du får gjerne en beskjed på nettsidene når du bestille bildene om hvordan kvaliteten på bildene er :)
Avocadoolje skal liksom smake så lite... Min kaldpressede avocadoolje smaker mye... Har den harsknet kanskje? Den har ikke gått ut på dato og har blitt lagret i romtemperatur og mørkt som det står på flasken.
Å! Jeg vet ikke, men jeg lurer på det samme når det gjelder Cocosaen min ... akkurat samme situasjon, lenge til den går ut på dato og har stått mørkt og i romtemperatur. Synes ikke den var noe god da jeg skulle bruke den i helga, men vet ikke om det bare er fordi det er lenge siden jeg har smakt Cocosa og er avvent smaken ... Er visst egentlig ikke så glad i mye kokossmak jeg, liker f eks ikke kokoskakao ...
... men jeg husker en gang jeg hadde en omega 3 jeg var sikker på var harsk, jeg klagde til og med til nettbutikken, men gadd ikke begynne å styre med å sende den inn, så jeg prøvde igjen noen dager seinere - og da var den helt fin :o
Så kanskje det er mer det at noen dager smaker ting sterkere eller annerledes. F eks før mensen, kanskje ...
Mamma og pappa feirer 150 årsdag til sommeren. Jeg har for første gang i hele mitt utmerkede gode liv forfattet en tale... Kommer også til å bli siste gang jeg gjør det... :p Alle vet at jeg hater taler etc. Og i allefall vet de at jeg hater å ta ordet i en forsamling. Grunnen til at jeg lager tale og skal fremføre den er at jeg har brukt ganske mye tid på svigermor de siste årene. Hun er dement. Mamma og pappa har ikke vært i nærheten av å få samme oppmerksomhet fra meg. Vet at de kanskje ikke trenger det, men JEG skulle ønske at jeg hadde mulighet til å gi dem like mye av min tid som det svigermor får. Men slik er det ikke. Så derfor. Tror dere at de vil forstå "tegninga" når jeg som er imot alt av taler skal holde en selvlaget tale for dem på dagen deres??
Det blir MYE personlig i den talen... :love:
Det tror jeg absolutt!
Jeg lurer på hvorfor løvetann er så vanskelig å bli kvitt.
Jeg lurer på hvorfor løvetann er så vanskelig å bli kvitt.
Prøvd denne (http://www.bayergarden.se/no/produkter/ugressmidler/trim_plenrens.html)? Veldig effektiv og drøy.
Den har jeg. Har tydeligvis litt problemer med å treffe midt på blomsten, det er så mange av dem. Har ikke skjedd stort etter å ha tatt en runde med den, men vurderer en til i morgen. Vet du hvor hyppig man kan bruke den?
Jeg bare pøser på jeg, ettersom den også inneholder gjødsel som får fram det som er igjen av gress.
Vær spandabel i posjoneringen.
Man får et par artige kratere her og der, men de er borte i løpet av sommeren når gresset har frødd seg :)
Den har jeg. Har tydeligvis litt problemer med å treffe midt på blomsten, det er så mange av dem. Har ikke skjedd stort etter å ha tatt en runde med den, men vurderer en til i morgen. Vet du hvor hyppig man kan bruke den?
Jeg bare pøser på jeg, ettersom den også inneholder gjødsel som får fram det som er igjen av gress.
Vær spandabel i posjoneringen.
Man får et par artige kratere her og der, men de er borte i løpet av sommeren når gresset har frødd seg :)
Har brukt denne jeg! Den er megaeffektiv, MEN den skal brukes helst før blomstringa av løvetanna... Så klipp plenen kort. La løvetanna vokse til igjen og ha plenrensen rett i planten FØR blomstring!
Funker som fy det. :ja:
TrillTrall
25-05-11, 18:39
Men slik er det ikke. Så derfor. Tror dere at de vil forstå "tegninga" når jeg som er imot alt av taler skal holde en selvlaget tale for dem på dagen deres??
Det tror jeg helt sikkert! Og de blir sikkert rørte over en sånn trivelig og personlig tale. :) Og de bør være stolte over å ha en slik datter som deg! :ja:
så det er nok lurt å unngå når man sliter med energinivået uansett. Men det er ikke alltid så lett, nei! :klem:
Bli gravid, det funker! :D
Forøvrig merker jeg at jeg får mindre og mindre lyst til å drikke alkohol ever again jo lenger jeg går uten. Har hatt lange avholdsperioder før også, og må si at etterhvert blir man ganske flau over å se og høre på alle som "må" ha seg en utepils eller et glass vin for enhver pris. Alkohol er jo gift for kroppen, så uansett hvordan man vrir og vender på det MÅ man ikke tylle i seg giftstoffer. Enten man er frisk eller syk.
Huff, er det noen som vet hvor disse ekle små billene inni huset kommer fra?
Nei, men hvis noen finner det ut vil jeg gjerne vite det! Satt en jævel i en av de dype tallerknene her i dag! (og ikke den øverste i stabelen) :eek:
På den andre sida har jeg vært i syden og sett kakkerlakker på str med hundevalper siste uka, så jeg burde kanskje være glad til at det bare er småbiller.... :rolleyes:
Hei alle sammen! :)
Jeg har nettopp kjøpt Graddost, det står at det er 38g fett per 100g. Jeg er litt håpløs og lurer på det er en god fettkilde? 38g er ganske mye, er det ikke?
Hei alle sammen!
Jeg har nettopp kjøpt Graddost, det står at det er 38g fett per 100g. Jeg er litt håpløs og lurer på det er en god fettkilde? 38g er ganske mye, er det ikke?
:ja::ja::ja::ja::ja::ja:
:DGod fettkilde, utrolig god ost!:sikle:
Mamma og pappa feirer 150 årsdag til sommeren. Jeg har for første gang i hele mitt utmerkede gode liv forfattet en tale... Kommer også til å bli siste gang jeg gjør det... :p Alle vet at jeg hater taler etc. Og i allefall vet de at jeg hater å ta ordet i en forsamling. Grunnen til at jeg lager tale og skal fremføre den er at jeg har brukt ganske mye tid på svigermor de siste årene. Hun er dement. Mamma og pappa har ikke vært i nærheten av å få samme oppmerksomhet fra meg. Vet at de kanskje ikke trenger det, men JEG skulle ønske at jeg hadde mulighet til å gi dem like mye av min tid som det svigermor får. Men slik er det ikke. Så derfor. Tror dere at de vil forstå "tegninga" når jeg som er imot alt av taler skal holde en selvlaget tale for dem på dagen deres??
Jeg kjenner ikke foreldrene dine, men JEG hadde blitt utrolig rørt av en sånn gest :)
Jeg kjenner ikke foreldrene dine, men JEG hadde blitt utrolig rørt av en sånn gest :)
:klem: Tusen takk!!
:ja::ja::ja::ja::ja:
:DGod fettkilde, utrolig god ost!:sikle:
Supert, for det kan jeg spise myeee av :D
Takk, skal ta flere runder av plenrensen.
Så lurer jeg på om det er sant at smeltet ost får karboinnholdet til å fyke i været. Det va en som fortalte meg i går.
Takk, skal ta flere runder av plenrensen.
Så lurer jeg på om det er sant at smeltet ost får karboinnholdet til å fyke i været. Det va en som fortalte meg i går.
Hææhh?? What?? Jeg tror ikke osten helt sånn magisk utvikler karber for det om du varmebehandler den? Fettinholdet i måltidet ditt derimot vil gå opp. :D
Det er NOE med varm mat, men nå er jeg for vimsete til å huske hva det var. Men varm mat har mer av noe enn om samme maten var kald. Jeg tviler STERKT på at det er karbo som stiger, men noe var det.... hmm noe som utløses pga varmen. haha huff så hjelpsom jeg er! :p
Og jeg som akkurat har gassa meg med stekt ost......:rolleyes:
Men blodsukkeret gikk ikke opp, så da har jeg nok heller fått i meg mer fett, men det tåler jeg:ja:
Det minner meg om min bestemor som nektet oss å smelte ost i mikroen fordi den ble så feit av det :D (Fettet ble synlig ja, men den ble jo ikke feitere....)
Helsikken! Har svelget noe jeg ikke burde, og lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut igjen? :o
Ble lurt, og skremt, så objektet forsvant ned...
Helsikken! Har svelget noe jeg ikke burde, og lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut igjen? :o
Ble lurt, og skremt, så objektet forsvant ned...
Hehe hva har du svelget? noe stort? tenker litt på
om det kan sette seg fast på veien ned?
Hehe hva har du svelget? noe stort? tenker litt på
om det kan sette seg fast på veien ned?
nei ikke noe stort, men vil ha det igjen :p
hehe okai :) vil ambefale deg å folge med avføringen din fra nå å til den
kommer ut rett å slett, kan godt gå noen dager :)
Det minner meg om min bestemor som nektet oss å smelte ost i mikroen fordi den ble så feit av det :D (Fettet ble synlig ja, men den ble jo ikke feitere....)
Hehehehe det har jeg også fått høre flere ganger :D Folk er rare.....:)
Når forsvinner denne hærsens sporhund-luktesansen?? :confused:
:lol: Vet ikke... :p
Om ca 18 år, om du ikke skal ha flere, da!;)
Den sitter igjen sammen med innebygget, evigvarende redsel og øyne i nakken!:w00t:
Den sitter igjen sammen med innebygget, evigvarende redsel og øyne i nakken!:w00t:
Og megagod hørsel og røntgensyn etc etc??
Det er NOE med varm mat, men nå er jeg for vimsete til å huske hva det var. Men varm mat har mer av noe enn om samme maten var kald. Jeg tviler STERKT på at det er karbo som stiger, men noe var det.... hmm noe som utløses pga varmen. haha huff så hjelpsom jeg er! :p
Det er matvarer med stivelse som får høyere glykemisk index, altså større belastning på blodsukkeret ved oppvarming:) Gjelder ikke ost og andre ting uten stivelse:)
jeg var 4 år da jeg grav alvorlig spurte mamma om hun hadde øyne i nakken. for hun visste alltid når jeg gjorde noe galt :p
(jeg ble musestille sånn at hun ikke skulle høre noe :p)
jeg var 4 år da jeg grav alvorlig spurte mamma om hun hadde øyne i nakken. for hun visste alltid når jeg gjorde noe galt :p
Ungane mine trur eg har auge overalt. :ja:
Eg lurer på om de kan hjelp meg med å finne ei bra plante til å pynte opp med ved inngangsdøra vår. Eg fikk så lyst på sånn hengande korg m "Velkommen"-skilt ...
Planta må vere veldig lettstelt, nøysom, klare av å bli glemt med tanke på vatn iblant, og ikkje trenge for mykje sol, for inngangsdøra ligg på skuggesida... Tips?
Ungane mine trur eg har auge overalt. :ja:
Eg lurer på om de kan hjelp meg med å finne ei bra plante til å pynte opp med ved inngangsdøra vår. Eg fikk så lyst på sånn hengande korg m "Velkommen"-skilt ...
Planta må vere veldig lettstelt, nøysom, klare av å bli glemt med tanke på vatn iblant, og ikkje trenge for mykje sol, for inngangsdøra ligg på skuggesida... Tips?
Jeg ville spurt på et hagesenter... jeg har mange planter ute, men de tåler bare en dag maks to uten vanning (solskinnsdager, fuktige overskyete dager tåler de flere av) om jeg er flink og gjennomvanner de ellers. Petunia er jo de vanligste som blir veldig flotte og hengende med masse blomster, men de ferdige blomstene må plukkes for å fremme flere blomster :) Ellers er vel margeritter litt mer hardføre, men de lukker seg om det er overskyet så da utgår vel de:)
Jeg pleier og spørre og gnåle på et lokalt privat hagesenter i nærheten, de har mye peiling :)
Ja eg lyt vel gjere det. Vi har eit hagesenter rett nedi bakken her, sikkert veldig flinke damer som kan masse, men dei har liksom ikkje nådd fram til meg som er heilt grønn på planter. (Og ikkje i betydninga grønne fingrar!!)
Nå har jeg lest på toll og avgiftsregler så jeg er helt tørr i øynene :_oy:
men finner ikke helt utav dette her.
Jeg har tenkt til å bestille meg en sy/sømbyste fra UK, noe a la denne:
http://sewing-online.com/_images/thumbs/Supafit%208pt%20leveller%20burgandy_resize_130x346 .jpg
Vet jo selvfølgelig at jeg må betale 25% moms, men der det noen som vet om denne er toll/avgiftspliktig? Har sendt mail til Tollvesenet, men får jo aldri svar.
klær er tollpliktige. mener det er rundt 15%
edit: glem det, er jo ikke et plagg det der, så bare sånn ut ved første øyeblikk :p
klær er tollpliktige. mener det er rundt 15%
edit: glem det, er jo ikke et plagg det der, så bare sånn ut ved første øyeblikk :p
Hehehe lese alt vøttø, tollsats på klær er forøvrig 10,7% eller mindre. Kommer litt ann på hva det er :D
Noen her som har prøvd lymfedrenasje??
Omtrent hver gang jeg er hos manuellputten begynner jeg å "lekke". Ikke sånn glufselekking :o, men det pipler vann utav hodet, nakken og ryggen. Benken jeg ligger på blir klissvåt. Dette er litt småpinlig siden jeg normalt ikke lekker på dette viset og har fleipet det bort mange ganger. Men nå sist spurte jeg om den massasjen han gav meg kunne ligne på lymfedrenasjemassasje siden jeg skvettet sånn. Det bekreftet han.
Det jeg lurer på er; er det han gjør NOK eller kan jeg piple enda mer? Jeg har alltid mye "vann i kroppen" selv om vannmengden i kroppen min er under normalen. :o Vil så gjerne ha bort denne stinnfølelsen UTEN å bruke vanndrivende.
Nå har jeg lest på toll og avgiftsregler så jeg er helt tørr i øynene :_oy:
men finner ikke helt utav dette her.
Jeg har tenkt til å bestille meg en sy/sømbyste fra UK, noe a la denne:
http://sewing-online.com/_images/thumbs/Supafit%208pt%20leveller%20burgandy_resize_130x346 .jpg
Vet jo selvfølgelig at jeg må betale 25% moms, men der det noen som vet om denne er toll/avgiftspliktig? Har sendt mail til Tollvesenet, men får jo aldri svar.
Dette er ikke helt hva du spør etter, men. Jeg har en slik, den er kjøpt hos stoff og stil, de har jo nettside som det kan bestilles fra. Om den fortsatt er i salg, da. (stoffogstil.no)
Dette er ikke helt hva du spør etter, men. Jeg har en slik, den er kjøpt hos stoff og stil, de har jo nettside som det kan bestilles fra. Om den fortsatt er i salg, da. (stoffogstil.no)
Jeg vil ha en som er litt (faktiks myyye ) bedre enn den fra stoff og stil, den duger ikke noe særlig til det jeg holder på med. Dersom jeg bestiller fra utlandet kan jeg få en som er atskillig bedre, både i bruk og kvalitet til omtrent samme prisen, forutsatt at jeg bare må betale moms da. Tilsvarende kvalitet som jeg er ute etter har jeg faktisk ikke klart å finne her i landet.
Så jeg lurer fortsatt på om det er toll/avgifter utenom momsen på en slik.
Kan en alkoholiker leve på ketolyse eller generell lavkarbo slik det skal utføres? Da tenker jeg å fortsatt være alkoholiker..
Kan en alkoholiker leve på ketolyse eller generell lavkarbo slik det skal utføres? Da tenker jeg å fortsatt være alkoholiker..
Kan jo leve på og får jo i seg en del næring - men det blir vel ikke forbrent særlig med kroppsfett så lenge det er alkohol i blodet vil jeg anta? Men ofte spiser ikke alkoholikere særlig mye mat da - ikke alle ihvertfall.
Noen her som har prøvd akupunktur på rompeballene??
Jeg var hos putten min i dag. Sist jeg var hos ham satte han nåler langs ryggsøyla. Det gav veldig gode resultater. Jeg ba ham i dag sjekke beina mine siden jeg ikke klarer mer en knapt ett minutt på ellipsemaskina før melkesyra gjør det uutholdelig å fortsette.
Ikke bare ryggen min som er forknytt; rompa og lårene er også helt forknytte kunne han fortelle. Han masserte rompa mi en stund :eek:, men jeg tror kanskje nåler virker noe mindre erotisk på meg (mannen er jo knallkjekk :rodme:). For å massere selv hjemme fikk jeg beskjed om å sitte på en tennisball mens jeg ruller frem og tilbake over den..:rolleyes: Foretrekker nåler. :ja:
SÅ derfor, kan noen fortelle meg om sine erfaringer med akupunktur i skinkene?? :D
Og såååå kom det som jeg egentlig har ventet på..
Minstepoden vil kalle sambo for pappa, eller noe i den dur siden faren ikke fungerer som pappa. Jeg har nettopp snakket med sambos ekte sønn og han sa det var ok at stebroren kalte faren sin for pappa.. Bør jeg finne på et annet navn, eller er det ok å kalle stefar for pappa??
Bør jeg finne på et annet navn
Jeg ville latt de to ta en prat om det jeg, og finne hva som er naturlig mellom dem. (Det så jeg nemlig Jesper Juul råde noen til i lignende situasjon :D)
Jeg synes det er flott om sønnen din vil kalle ham for pappa, for en tillitsforklaring! Og så lenge det er ok med hans biologiske sønn så fnnes det vel ingen anleding å nekte ham det?
Jeg ville latt de to ta en prat om det jeg, og finne hva som er naturlig mellom dem. (Det så jeg nemlig Jesper Juul råde noen til i lignende situasjon :D)
Må sjekke siden jeg er fan av Juul...:love:
Husker ikke hvor jeg leste det, artikkelen kan ha vært eldgammel. men det handlet om noe sånt som at sønnen hadde dårlig forhold til bilogisk far, og fant seg godt tilrette med stefar. Moren var usikker på hvor mye hun skulle engasjere seg i forholdet dem i mellom. Og hvor nære de burde bli uten at barnet "glemte" sin egen far. Rådet var å la dem snakke samme og finne "sin greie" uten å styre dem. Og det syns jeg egentlig var et ganske godt råd, derfor det festet seg :)
Kan man spiste en boks makrell i tomat som er merket "Best før 14. Mars"? Inget årstall, men den er i alle fall kjøpt i år.
Står det mars med bokstaver? Hvis det står 03, så kan det hende det menes mars 2014 :) Det har jeg opplevd på andre varer før hvertfall.
Står det mars med bokstaver? Hvis det står 03, så kan det hende det menes mars 2014 :) Det har jeg opplevd på andre varer før hvertfall.
Kikket en gang til, og det er nok Mars 2014 som er ment ja. Hvorfor kan de ikke skrive det så jeg slipper å tulle? :P
Dere som har diabetes 1;
Jeg er fremdeles i remisjon, dvs jeg har enda noe produksjon av insulin.
Den siste uka har blodsukkeret mitt hele tiden vært høyere enn vanlig, og jeg har derfor måtte øke insulinmengden.
Det jeg lurer på er enkelt og greitt om dette betyr at bukspyttkjertelen min begynner å ta kvelden? Skjer det sånn plutselig, eller går det sakte og sikkert nedover med den?
Jeg spiser helt vanlig (ca 30-40 karber pr dag) og har ikke blitt syk eller noe.....:confused:
Minstepoden vil kalle sambo for pappa, eller noe i den dur siden faren ikke fungerer som pappa. Jeg har nettopp snakket med sambos ekte sønn og han sa det var ok at stebroren kalte faren sin for pappa.. Bør jeg finne på et annet navn, eller er det ok å kalle stefar for pappa??
Siden det er greit for stefar og hans sønn så ser jeg ikke problemet. Syns egentlig det er flott at sønnen din vil det, og da må det vel nesten være opp til han. Jeg vet dessverre av egen erfaring at ikke blod alltid er tykkere enn vann. Foreldre er de som stiller opp, og da er det kanskje naturlig at barna kaller de "mamma" eller "pappa" uavhengig av at det er biologisk riktig.
Jeg er litt sær på det der og ville ikke latt sønnen min kalle en annen for pappa.
Fordi han ikke er pappa, selv om han fungerer som en, og fordi det blir knyttet sterke bånd og man vet ikke hva som skjer i fremtiden. F eks brudd i forholdet.
Jeg er uenig med siste taler.
Å fungere som pappa er mye viktigere enn å bidra med noen sædceller på begynnelsen. Dersom bio-pappa ikke klarer å fylle funksjonen så skal det være hans tap, ikke noen andres.
Man lager den familien man kan få til.
At gutten selv ønsker å kalle sin primære farsfigur for pappa, betyr jo at han ønsker seg den pappaen han har.
Og jeg er dobbelt skilsmissebarn og har veldig moderne familie. Ikke alle er blodslekt, men man kan ligne for det...
Vi har litt "dine og mine" barn her, og mellomste som er sønn av min svigersønn, kaller min mor for oldemor, siden vårt biologiske barnebarn gjør det. De to har ett barn hver og ett (helt nytt) sammen, og de kaller ste-mor/far med navn.
Min mor var forøvrig "mormor" til alle ungene i gata der jeg bodde med mine barn, og selv er jeg ekstra mamma til flere ungdommer. Slike jeg har kjent siden de var små. mamma2 kaller de meg ♥
La ungen gjøre som han føler for, så lenge det er greit for dere andre. Dere kan jo kalle biologisk far for far, så er det et skille :)
Min personlige mening er at om barnet har en far, så blir det rart å skulle kalle en annen mann for pappa.
En venninne som mistet pappaen sin som 6 åring kalte stefaren sin for "papsen", noe jeg synes er litt søtt.
Hvor gammelt er barnet ditt?
Noen her som har prøvd akupunktur på rompeballene??
Jeg var hos putten min i dag. Sist jeg var hos ham satte han nåler langs ryggsøyla. Det gav veldig gode resultater. Jeg ba ham i dag sjekke beina mine siden jeg ikke klarer mer en knapt ett minutt på ellipsemaskina før melkesyra gjør det uutholdelig å fortsette.
Ikke bare ryggen min som er forknytt; rompa og lårene er også helt forknytte kunne han fortelle. Han masserte rompa mi en stund :eek:, men jeg tror kanskje nåler virker noe mindre erotisk på meg (mannen er jo knallkjekk :rodme:). For å massere selv hjemme fikk jeg beskjed om å sitte på en tennisball mens jeg ruller frem og tilbake over den..:rolleyes: Foretrekker nåler. :ja:
SÅ derfor, kan noen fortelle meg om sine erfaringer med akupunktur i skinkene?? :D
Ingen som kan svare meg på denne?? :o Jeg skal jo dit i morgen! :eek:
lille_trille
01-06-11, 17:10
Ingen som kan svare meg på denne?? :o Jeg skal jo dit i morgen! :eek:
Hadde gått for massasjen, jeg :sikle:
Min personlige mening er at om barnet har en far, så blir det rart å skulle kalle en annen mann for pappa.
En venninne som mistet pappaen sin som 6 åring kalte stefaren sin for "papsen", noe jeg synes er litt søtt.
Hvor gammelt er barnet ditt?
Poden er 14 år. Han har så sårt savnet å ha en å kalle pappa som han kunne være glad i. Ekte pappan bryr seg utrolig lite og ungene har begynt å miste denne medfødte lojaliteten, så jeg mener at den som bryr seg kan få den hederstittelen selv om det er stepappa.
Poden er 14 år. Han har så sårt savnet å ha en å kalle pappa som han kunne være glad i. Ekte pappan bryr seg utrolig lite og ungene har begynt å miste denne medfødte lojaliteten, så jeg mener at den som bryr seg kan få den hederstittelen selv om det er stepappa.
Ja, absolutt! :ja: Det er sønnen din som kom med ønsket om å kalle stepappaen for pappa, ikke stepappaen. Jeg synes sønnen din skal få velge selv hvem han vil kalle pappa.
Hadde gått for massasjen, jeg :sikle:
:lol: Regner med at det blir det, han har kanskje ikke fått tak i de rette nålene ennå... Må finne passende undertøy....
Ja, absolutt! :ja: Det er sønnen din som kom med ønsket om å kalle stepappaen for pappa, ikke stepappaen. Jeg synes sønnen din skal få velge selv hvem han vil kalle pappa.
Takk!!! :klem:
Ei som sendte meg dette:
Er han far i gavnet kan han vere det i navnet, om dei vil det sjølve :)
:klem: Tusen takk!! Jeg hadde glemt denne strofa! Mamma pleide si det mens ungene var små, men jeg har helt glemt det! :klem:
Dere som har født, hvor mye gikk dere ned etter fødselen? Altså ikke i mnd etter, men i selve fødselen?
Dere som har født, hvor mye gikk dere ned etter fødselen? Altså ikke i mnd etter, men i selve fødselen?
Selv gikk jeg ned ca 8-10 kg med én gang (veide vel ikke før jeg kom hjem etter noen dager). Så la jeg PÅ meg disse igjen i ammeprosessen, og var nesten oppe i høygravidvekt igjen når barna var rundt året (de er ikke tvillinger, altså - 3 år i mellom). Hadde venninner som RASTE ned i vekt mens de ammet - men det gjorde altså ikke jeg. Verden er urettferdig. Nå er jeg for første gang på tolv år nede i før-gravid-vekt. Ting tar av og til litt tid ... :o
Hvis sønnen din er 14 år, så blir det litt annerledes for min del. Da vet han hvordan ting er. Tror jeg ville latt han kalle han pappa om han vil det :klem:
Med eldstemann hadde jeg sinnsykt mye vann i kroppen og tok av 11 kilo på de fire dagene på sykehus. La på meg 23 kilo i det svangerskapet
Med de tre andre hadde jeg svært lite vann i kroppen og tok av mellom 6 og 7 kilo. Med disse tre la jeg på meg mellom 11 og 15 kilo.
Alle ungene mine har veid mellom 3550 og 3770 ved fødselen.
Jordmora som tok i mot nummer fire kalte meg ei perfekt avlsku:eek:
Ikke helt passende å si når man sitter med hovne, lekke jur og i grunnen føler seg degradert til :ku:
:D
La på meg 22kg med førstemann, gikk ned 12 kg ved føde/barsel og det var det! De siste 10 forsvant egentlig aldri!:p
La på meg 11kg med nr 2. Gikk ned 12 ved føde/barsel!:D
Nysgjerrig nok
02-06-11, 02:11
Kort spm fra en fersking: er det ikke lengre slik at det er hyppige og små måltider som fungerer best? Eller er det "over"?
Har hørt at 5 måltider pr dag er et minimum for å holde blodsukkeret stabilt...men nå ble jeg veldig usikker...
Kort spm fra en fersking: er det ikke lengre slik at det er hyppige og små måltider som fungerer best? Eller er det "over"?
Har hørt at 5 måltider pr dag er et minimum for å holde blodsukkeret stabilt...men nå ble jeg veldig usikker...
På høykarbomat bør man spise lite og ofte for å holde forbrenningen i gang og blodsukkeret stabilt, sies det, men dette er jo slett ikke nødvendig/tilfelle på lavkarbo/ketolyse. Da er jo blodsukkeret stabilt uansett fordi du ikke spiser ting som gir stigninger og fettforrenningen foregår hele tiden så lenge du ikke dytter karbohydrater inn i systemet!;)
På lavkarbo skal du spise deg passe mett hver gang du er sulten, rett og slett!:D
lille_trille
02-06-11, 08:16
Spis når du er sulten anbefales det her. Spis deg passe mett hver gang :) Lykke til.
:realmad::realmad::realmad::realmad: Jeg klarte selvfølgelig slette noen meldinger på min HTC Desire som jeg IKKE skulle slette. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i disse meldingene igjen?? Da jeg hadde SE var det lett å hente opp slettede meldinger, men jeg finner ingenting på enne HTCen for å gjøre det.
Alternativet er å troppe opp på politistasjonen og få dem til å gjøre det, de har gjort det en gang før for meg. :p
7 kg.
3,6 kg baby, fostervann og morkake.
Hva skal egentlig kroppen med alt dette vannet den samler på?
Overleve.
Kroppen trenger vann for å leve og den samler når den tror det ikke kommer mer på en stund, eller noen gang igjen. Eller ved mer krevende situasjoner, f.eks graviditet, trening, sykdom etc etc. Kroppen vår er smartere enn hva vi tror!
Kroppen vår er smartere enn hva vi tror!
Ja, men det er jo ikke som om den ikke får massevis av vann hver dag... Så akkurat nå syns jeg den er skikkelig teit :rolleyes: Og jeg skjønner ikke helt hva den skal med flere liter vann i føttene uansett....
alexsandra
04-06-11, 18:58
er det noen som har bra forslag hva shampo/balsam og hår kur som passer til kråkereiret mitt:p det er halvlangt med striper og litt farget som snart har vokst ut helt. er kjempe tørt og føler jeg ikke ser ut i måneskinn engang:D
blir også glad for andre gode råd og tips for at kråkereiret skal se litt bedre ut
Ja, men det er jo ikke som om den ikke får massevis av vann hver dag... Så akkurat nå syns jeg den er skikkelig teit :rolleyes: Og jeg skjønner ikke helt hva den skal med flere liter vann i føttene uansett....
En plass må det jo lagres ;)
Gravide og overvektige får det gjerne i beina pga vekta, noen bruker støttestrømper for å hindre dette men det fungerer ikke på alle. Noe sover også med beina høyt, og går lange turer :)
husk også at vann driver ut vann, så det er ekstra viktig å drikke mye når man har vannansamlinger! Mye salt i maten gjør at kroppen tror det tørker ut og samler vann, så det kan være viktig å tenke på også.
er det noen som har bra forslag hva shampo/balsam og hår kur som passer til kråkereiret mitt:p det er halvlangt med striper og litt farget som snart har vokst ut helt. er kjempe tørt og føler jeg ikke ser ut i måneskinn engang:D
blir også glad for andre gode råd og tips for at kråkereiret skal se litt bedre ut
Jeg hadde farget ihjel håret mitt, og ingenting fungerte. Men Tigi-produktene reddet det! Så nå bruker jeg aldri noe annet. Disse liker jeg f.eks godt:
http://2.bp.blogspot.com/_pNg6qgKnGxw/TEE_OrOw-eI/AAAAAAAAAN4/30blz9Jpcgk/s1600/TIGI_Bed_Head_Dumb_Blonde_Shampoo___Reconstructor_ 1273231124.jpg
Balsamen kan brukes som hårkur også.
Børster du håret i dusjen? Det hjelper meg veldig! Når du skal ha i balsam så fordel det med en børste så det er balsam på alt håret, la det være i et par minutter før du skyller, børst mens du skyller også!
Før brukte jeg elvital leave in hårkur, men den er gått ut av markedet og det er ingenting som kan måle seg desverre. Men om håret ditt er svært slitt, så kan du prøve vanlig body lotion i håret når det er tørt / fuktig, la det være i rundt 5 minutter og skyll ut.
Anbefaler produktene fra elvital, særlig de røde flaskene for faget hår!
alexsandra
04-06-11, 19:18
Jeg hadde farget ihjel håret mitt, og ingenting fungerte. Men Tigi-produktene reddet det! Så nå bruker jeg aldri noe annet. Disse liker jeg f.eks godt:
http://2.bp.blogspot.com/_pNg6qgKnGxw/TEE_OrOw-eI/AAAAAAAAAN4/30blz9Jpcgk/s1600/TIGI_Bed_Head_Dumb_Blonde_Shampoo___Reconstructor_ 1273231124.jpg
Balsamen kan brukes som hårkur også.
fåes det kjøpt hos vanlig frisør?
spørs om den blir helt riktig for mitt hår når jeg er mørk blond med lyse striper eller funker det greit tro:confused:
fåes det kjøpt hos vanlig frisør?
spørs om den blir helt riktig for mitt hår når jeg er mørk blond med lyse striper eller funker det greit tro:confused:
Det med Blonde er fordi bleket hår er det mest krevende. Den er rett og slett for skadet hår :ja: Fås hos frisør, men det er dyrere enn å kjøpe på nett. www.lookfantastic.com (http://www.lookfantastic.com), www.blush.no (http://www.blush.no) er et par steder som har.
alexsandra
04-06-11, 19:45
Det med Blonde er fordi bleket hår er det mest krevende. Den er rett og slett for skadet hår :ja: Fås hos frisør, men det er dyrere enn å kjøpe på nett. www.lookfantastic.com (http://www.lookfantastic.com), www.blush.no (http://www.blush.no) er et par steder som har.
da skal jeg sjekke ut det
takk for hjelpen:)
Hva skal egentlig kroppen med alt dette vannet den samler på?
Sist fødsel begynte vannet å forsvinne for meg på barselavdelingen.
Men det begynte nederst, fikk tilbake de knoklete føttene og anklene mine på dag en, men fortsatt stinne pølsefingre og pløsete i ansiktet.
lille_trille
05-06-11, 10:40
Jeg har vert i ketose i over 2 uker, og er fornøyd med det. Det eneste problemet er en beisk/emmen smak i munnen omtrent konstant. Fjerna en spyttkjertel for 1 år siden, og har dermed 25% nedsett spyttproduksjon. Har veldig lett for å bli tørr i munnen, og en pastill eller tyggis har fixet dette tidligere. Fikk en munnspray på sykehuset, men den smaker rett og slett død.
På grunn av munntørrheten drikker jeg mye vann hver dag.
Altså, fins det noen tyggis / pastiller som kan brukes mye av?
På grunn av munntørrheten drikker jeg mye vann hver dag.
Altså, fins det noen tyggis / pastiller som kan brukes mye av?
Mye vann er bra, da!:D
Du kan også bruke STORE IFA og på apoteket har de en serie drops som heter Fribol som er uten karber!
Apoteket har også flere andre greier for de med munntørrhet, Xerodent feks, som er nesten som fluortabletter!
Ta en prat med noen på nærmeste apotek, så får du nok hjelp!:)
lille_trille
05-06-11, 11:11
Mye vann er bra, da!:D
Du kan også bruke STORE IFA og på apoteket har de en serie drops som heter Fribol som er uten karber!
Apoteket har også flere andre greier for de med munntørrhet, Xerodent feks, som er nesten som fluortabletter!
Ta en prat med noen på nærmeste apotek, så får du nok hjelp!:)
Har prøvd de dropsene fra apoteket. Synes de er søte. Fikk en genial idè; tømte ut innholdet i spruteflaska jeg fikk på apoteket og fylte den med Listeren. Skal teste ut den noen dager og se om det hjelper :)
Har prøvd de dropsene fra apoteket. Synes de er søte. Fikk en genial idè; tømte ut innholdet i spruteflaska jeg fikk på apoteket og fylte den med Listeren. Skal teste ut den noen dager og se om det hjelper :)
Jeg bruker vademecum-spray. Kjøpt på apotek/helskost :)
Hei folkens.
Jeg leste om yaconsirup nettopp. Det står at den har en GI på 3 og at det er fordi den inneholder mye FOS (fruktoligosakkarider). Og FOS tar man visst ikke opp i tarmen, men det går gjennom systemet. Er det noen av dere som bruker yacon? Og er FOS noe som gir vondt i magen? Mener jeg har hørt at det kan det..
Har ikke prøvd yaconsirup (ennå), men spiste litt mye FOS av en annen sort en gang (den var til å fore de snille magebakteriene med, men jeg ble litt hekta :rodme:), og ja, jeg kan underskrive på at man kan få svært vondt i magen av det ... :flau:
Har ikke prøvd yaconsirup (ennå), men spiste litt mye FOS av en annen sort en gang (den var til å fore de snille magebakteriene med, men jeg ble litt hekta :rodme:), og ja, jeg kan underskrive på at man kan få svært vondt i magen av det ... :flau:
Hehe ;) Men i små mengder er det bra for magen?
Hvorfor blir jeg så svimmel av å strekke meg (f,eks for å sette ting på øverste hylle i kjøkkenskapet)?
Hehe ;) Men i små mengder er det bra for magen?Ja, det skal det være :)
(Greia er vel at man overforer de nevnte snille bakteriene hvis man spiser for mye ... og resultatet er luftdannelse og auau :p)
Nå kom jeg på hva den andre FOS'en var lagd av forresten, jordskokk! Hvis jeg ikke husker helt feil. Den ble sånn god-seig når man tygget den, og veldig god ... :cool:
Hvorfor blir jeg så svimmel av å strekke meg (f,eks for å sette ting på øverste hylle i kjøkkenskapet)?
Fordi når du strekker på deg trykker babyen på hovedpulsåren ett eller annet sted eller lungene dine slik at du blir svimmel? :p Jeg fikk ihvertfall beskjed om at det var derfor jeg ble svimmel når jeg lå på siden når jeg ventet nr3. Jeg kan også bli litt svimmel av og til nå som jeg ikke er gravid men det kan jeg spore til at jeg er stiv i nakken. :) Sikkert ikke noe farlig ihvertfall!
Hei folkens.
Jeg leste om yaconsirup nettopp. Det står at den har en GI på 3 og at det er fordi den inneholder mye FOS (fruktoligosakkarider). Og FOS tar man visst ikke opp i tarmen, men det går gjennom systemet. Er det noen av dere som bruker yacon? Og er FOS noe som gir vondt i magen? Mener jeg har hørt at det kan det..
FOS gir mageondt hvis man ikke er forsiktig. Kan jeg også skrive under på. Jeg hadde en boks med FOS som av en eller annen grunn ble til en hard klump (det var pulver da jeg kjøpte den). Hard klump som i drops. Jeg sagde i stykker boksen og tok klumpen i noen poser og gikk løs med hammeren og fikk små biter. Lillesøstera mi syntes det var godt å spise FOSen slik den var. Den er ikke så forferdelig søt. Men FOS var fantastisk å bruke i vaniljefudge. Da ble det faktisk ganske seige karameller. :snill:
FOS gir mageondt hvis man ikke er forsiktig. Kan jeg også skrive under på. Jeg hadde en boks med FOS som av en eller annen grunn ble til en hard klump (det var pulver da jeg kjøpte den). Hard klump som i drops. Jeg sagde i stykker boksen og tok klumpen i noen poser og gikk løs med hammeren og fikk små biter. Lillesøstera mi syntes det var godt å spise FOSen slik den var. Den er ikke så forferdelig søt. Men FOS var fantastisk å bruke i vaniljefudge. Da ble det faktisk ganske seige karameller. :snill:Min ble også sånn, etter en stund i skapet. Tror den smeltet, på et vis? Minte meg litt om Snap & Crackle fra gamle dager ... :rulleøyne
Min ble også sånn, etter en stund i skapet. Tror den smeltet, på et vis? Minte meg litt om Snap & Crackle fra gamle dager ... :rulleøyne
Hehe, snap&crackle faktisk. :love: Min stod flere måneder uten å bli rørt, så min var helt smeltet, ikke bare delvis. Og steinhard.
Blir det bankstreik? Noen som vet?
Hehe, snap&crackle faktisk. :love: Min stod flere måneder uten å bli rørt, så min var helt smeltet, ikke bare delvis. Og steinhard.Min også :ja:, så det var ikke så mye crackle som det var snap, hehe. Men det var bare et ganske tynt lag i bunnen av boksen, så det var lett å brekke av biter, og da ble det litt snap over det ;)
Blir det bankstreik? Noen som vet?Oi! Dette har jeg faktisk ikke fått med meg i det hele tatt :o
Ser ut til at det ikke er noen avklaring enda ... Men jeg må visst ut i minibanken nå i tilfelle det blir, for jeg har hverken cash eller mat ...
lykke til med å få tak i penger nå! De fleste minibankene er tomme og butikkene vil ikke tillate uttak da de trenger pengene selv.
Oi! Dette har jeg faktisk ikke fått med meg i det hele tatt :o
Ser ut til at det ikke er noen avklaring enda ... Men jeg må visst ut i minibanken nå i tilfelle det blir, for jeg har hverken cash eller mat ...
Jeg var for sen til minibank i dag. Alle de jeg gikk til var tomme eller out of business. Men jeg stakk på rema og handlet inn for noen dager, så tror jeg er reddet, og vel så det :P
lykke til med å få tak i penger nå! De fleste minibankene er tomme og butikkene vil ikke tillate uttak da de trenger pengene selv.Jo, tusen takk for positiviteten!
Fikk tatt ut penger jeg, i første og beste minibank ... ;)
Jeg var for sen til minibank i dag. Alle de jeg gikk til var tomme eller out of business. Men jeg stakk på rema og handlet inn for noen dager, så tror jeg er reddet, og vel så det :PDenne så jeg ikke i farten! Bra du fikk deg mat :ja:. Jeg hadde ikke en krone igjen i lommeboka og orket heller ikke handle i dag, med tilnærmet tomt kjøleskap, så jeg må takke deg for at jeg fikk vite om mulig streik! Jeg har visst vært litt isolert nyhetsmessig i det siste ...
Men jeg regnet med at det var større sjanse for å få ut penger her jeg bor/i Oslo generelt. Det er mange minibanker rundt her - og det viste seg jo å stemme, heldigvis :)
Det ordner seg alltid!
Min også :ja:, så det var ikke så mye crackle som det var snap, hehe. Men det var bare et ganske tynt lag i bunnen av boksen, så det var lett å brekke av biter, og da ble det litt snap over det ;)
Så godt som full boks hos meg...
Jeg har ikke giddet å ta ut noen penger. Hvis det blir streik, så varer den sannsynligvis bare noen timer før staten hjelper til. Bankstreik lammer hele landet.
Denne så jeg ikke i farten! Bra du fikk deg mat :ja:. Jeg hadde ikke en krone igjen i lommeboka og orket heller ikke handle i dag, med tilnærmet tomt kjøleskap, så jeg må takke deg for at jeg fikk vite om mulig streik! Jeg har visst vært litt isolert nyhetsmessig i det siste ...
Men jeg regnet med at det var større sjanse for å få ut penger her jeg bor/i Oslo generelt. Det er mange minibanker rundt her - og det viste seg jo å stemme, heldigvis :)
Det ordner seg alltid!
Det ordner seg alltid ja :D Bra du fikk tatt ut. Har fått tak i alt, men glemte kaffe. Hehe. Uansett om streiken varer noen timer, eller noen dager, så skal vi nok overleve :)
Photobscura
07-06-11, 02:18
Jeg var akkurat ute, og fikk tatt ut i første og beste minibank, men ... Jeg tror jeg kanskje overreagerte litt, bankterminalene i butikkene vil funke uansett streik? Hadde bare 200 spenn på konto. :p
Jeg var akkurat ute, og fikk tatt ut i første og beste minibank, men ... Jeg tror jeg kanskje overreagerte litt, bankterminalene i butikkene vil funke uansett streik? Hadde bare 200 spenn på konto. :p
Er vel det som er problemet, og grunnen til at folk har vært hysteriske i dag, nemlig at bankterminalene ikke vil fungere om det blir streik. Men jeg tror vi kan slappe av :) Jeg ser ikke grunn til alt som har skjedd i dag i alle fall.
Streiken avverget!:)
Streiken avverget! :)Dæng! :p Jeg, som aldri hamstrer eller noe ble plutselig litt slått av panikk og tok ut altfor mye penger! (I forhold til hvor lite jeg har på konto that is ...) Nå må jeg nesten sette tilbake litt penger tror jeg, så det blir nok til husleia :o
Og jeg trodde den første skattefrie utbetalingen i juni fra NAV skulle komme nå, men det gjorde den ikke. Hjælp!
Jaja, igjen - det ordner seg nok :ja:
Og jeg trodde den første skattefrie utbetalingen i juni fra NAV skulle komme nå, men det gjorde den ikke. Hjælp!
De har gjort noe rart i år. Pengene for mai er ikke skattefrie, men de for 1. - 3. juni er det! Var inne å sjekket, for utbetalingen var jo så liten i forhold til hva jeg trodde den skulle bli!:p
Men det betyr jo at det blir halv skattefri første utbetaling i juli også, da!
Selv om det var nå jeg trengte de pengene. Regninger på vent, må vite!:rolleyes:
De har gjort noe rart i år. Pengene for mai er ikke skattefrie, men de for 1. - 3. juni er det! Var inne å sjekket, for utbetalingen var jo så liten i forhold til hva jeg trodde den skulle bli!:p
Men det betyr jo at det blir halv skattefri første utbetaling i juli også, da!
Selv om det var nå jeg trengte de pengene. Regninger på vent, må vite!:rolleyes:Ja, samme her! Nå er det trangt altså, hadde jeg fått skattefri nå hadde det ikke blitt veldig mye mer penger, men de pengene hadde berget meg ... Så jeg må nok finne på noe annet. Ut på gata og lete etter penger kanskje :p Jeg fant en 500-lapp her i vinter ... Får satse på at universet rekker meg en hjelpende hånd!
Photobscura
07-06-11, 09:59
Vi kan gå og pelle flasker sammen, Frøy! :p Men ... er ikke begge juni-utbetalingene helt skattefrie? Jeg får penger på mandag, og seff igjen om to uker etter det, så begge utbetalingene er innenfor juni måned. Jeg er så forvirret over alt som har med Nav å gjøre, ass.
Vi kan gå og pelle flasker sammen, Frøy! :p Men ... er ikke begge juni-utbetalingene helt skattefrie? Jeg får penger på mandag, og seff igjen om to uker etter det, så begge utbetalingene er innenfor juni måned. Jeg er så forvirret over alt som har med Nav å gjøre, ass.
Dersom du får penger neste uke, vil de to dagene i mai skattes av, men ikke de resterene som er i juni! Husk at det er pinse, så du får nok ikke penger før tirsdag!
Regner da med at første utbetaling i juli også vil være skattefri for de dagene som er for juni, men ikke de som er for juli!!!
Alt var såååå mye bedre før!!!:p
Men Photo, du som kan dette: hva er forskjell på å skrive lenger og lengre??? Når bruker man evnt hva? Har irritert meg lenge at jeg ikke kan det, så da spør jeg ekspertisen! :love:
Men Photo, du som kan dette: hva er forskjell på å skrive lenger og lengre??? Når bruker man evnt hva? Har irritert meg lenge at jeg ikke kan det, så da spør jeg ekspertisen! :love:
Veit du spurte Photo, men her finner du et svar:
http://www.norsknettskole.no/fag/view.cgi?&link_id=0.1151.1311&session_id=-2
Veit du spurte Photo, men her finner du et svar:
http://www.norsknettskole.no/fag/view.cgi?&link_id=0.1151.1311&session_id=-2
Tusen takk! Har lett etter en sånn side, men fant ingen! Takk, takk!:D
Photobscura
07-06-11, 11:11
Lenger: Beskriver tid og avstand, lengre: beskriver fysisk størrelse.
Photobscura
07-06-11, 11:12
Ah, der ser jeg noen svarte før meg! Sånn går det når man har vinduet åpent uten å fornye det. :p
Photobscura
07-06-11, 11:14
Kan være litt forvirrende med adjektiver versus enkelte adverber, altså.
Frøy, det var ike meningen at være krass det var bare det at jeg hadde vært i 4 butikker og 3 minibanker uten hell! :P
Er det halvskatt/skattefritt på Dagpenger fra Nav og? Jeg er arbeidssøker og mottar arbeidsledighetstrygd, hadde vært fint med halv skatt! :)
Frøy, det var ike meningen at være krass det var bare det at jeg hadde vært i 4 butikker og 3 minibanker uten hell! :PSkjønner! :klem:
Bra det ikke ble streik da :ja:
Noen som kan anbefale en god cava som ikke er for dyr?
Photobscura
07-06-11, 12:02
Er det halvskatt/skattefritt på Dagpenger fra Nav og? Jeg er arbeidssøker og mottar arbeidsledighetstrygd, hadde vært fint med halv skatt! :)
Det er ikke det. Kun halv skatt i desember som andre lønnsmottagere. Men så får de med dagpenger feriepenger, da. Det får ikke vi som er trygda.
Grans Moments er en av mine favoritter. Koster 98-99 kroner, og har mindre enn ett gram restsukker.
Grans Moments er en av mine favoritter. Koster 98-99 kroner, og har mindre enn ett gram restsukker.
Thank you! XP
Cava Codorníu!
Den er kjempesøt og herlig med jordbær, min favoritt! koster 102kr :)
Photobscura
07-06-11, 12:33
Cava Codorníu!
Den er kjempesøt og herlig med jordbær, min favoritt! koster 102kr :)
Om man tenker lavkarbo, så ville jeg nok valgt brut framfor seco. Det er søtten gram restsukker i denne, kontra fire i brut ... :o
Men nå liker jeg vinen min tørr jeg, da. Fikser ikke så veldig søte viner. Men frisk bør den jo være!
Men det med søtsmak er nok en vanesak også.
Jeg ser på vin som en utskeielse, noe som ikke er forbundet med lavkarbo, så når jeg først drikker så tenker jeg ikke på sånt, kun på smak :) Liker ikke alkohol i det hele tatt egentlig, så greier fint å styre unna :)
Photobscura
07-06-11, 12:39
Jeg ser på vin som en utskeielse, noe som ikke er forbundet med lavkarbo, så når jeg først drikker så tenker jeg ikke på sånt, kun på smak :) Liker ikke alkohol i det hele tatt egentlig, så greier fint å styre unna :)
Skjønner det, men kan være greit å opplyse om at det er snakk om en vin som ikke er så forenlig med lavkarbokosthold uansett, forsåvidt. Ikke så lett å se at det er implisert, om du skjønner! :)
Nei, selvsagt! Bra du tilfører sånt, dumt å gå på en smell ved uviten, det står jo ingenting på flaska heller om sånt så ikke så lett å finne ut av heller :)
Photobscura
07-06-11, 12:48
Nei, selvsagt! Bra du tilfører sånt, dumt å gå på en smell ved uviten, det står jo ingenting på flaska heller om sånt så ikke så lett å finne ut av heller :)
Jeg sjekka på vinmonopolets nettsider, der står gjerne restsukkerinnhold, garve etc opplyst. Men det var uansett til inspirasjon, jeg fikk lyst til å prøve brut-varianten av den du anbefalte! Drikker jo stort sett bare Grans Moments fordi jeg mangler litt fantasi når jeg først har funnet en favoritt! :p
Det er ikke det. Kun halv skatt i desember som andre lønnsmottagere. Men så får de med dagpenger feriepenger, da. Det får ikke vi som er trygda.
Trodde ikke vi som får dagpenger fikk feriepenger jeg... Når skal evt feriepenger komme da?
Men nå liker jeg vinen min tørr jeg, da.
Det gjør for så vidt jeg og, så takker for opplysningen her. Hadde nok sjekket på Polet, men er jo greit å vite på forhånd og.
Trodde ikke vi som får dagpenger fikk feriepenger jeg... Når skal evt feriepenger komme da?
Det står ca midt på denne siden! (http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger/Dagpenger+under+arbeidsl%C3%B8shet.893.cms)
Ferietillegg
Ferietillegg (feriepenger) gis dersom du har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 % av brutto dagpenger som du har mottatt i opptjeningsåret, og utbetales vanligvis i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere
Det står ca midt på denne siden! (http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger/Dagpenger+under+arbeidsl%C3%B8shet.893.cms)
Ferietillegg
Ferietillegg (feriepenger) gis dersom du har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 % av brutto dagpenger som du har mottatt i opptjeningsåret, og utbetales vanligvis i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere
Tusen takk Kitt! :klem:
Ikke alle viner Vinmonopolet vet sukkerinnholdet i.
Jeg er svært svak for Brimi sin hyttevin (3-liters dunk) og hadde akkurat hamstra hjem noen slike da jeg fikk diabetesen min i fjor høst.
Det stod ingenting om karboinnhold på dunken, så første gang jeg var i nærheten av et pol (15 MIL herfra) gikk jeg inn og spurte.
Damen sjekket først på dunken og så på dataen, men fant ingenting. Hun sa at det ikke var påbudt enda med innholdsfortegnelse på vin, bare på mat, men at det sannsynligvis vil komme et slikt påbud etterhvert på vin også.
Jeg drakk nå vinen og målte bare blodsukkeret flere ganger for å sjekke, men 2 glass av Brimien påvirket ikke blodsukkeret mitt nevneverdig.
Gjelder dette AAP penger fra NAV oxå mon tro? Fikk utb i går, og det var det samme som alltid.. Dvs nesten ingenting :rolleyes:
lille_trille
07-06-11, 13:37
En bekjent av meg som jobber på Vinmonopolet kom med følgende opplysning: Vin på 3-liters dunker inneholder ofte mer sukker enn den gjør på flaske. Samme vinen. Hun kunne ikke svare på hvorfor, men lovte å finne det ut. Kan vere lurt å sjekke først, og ikke ta det for gitt at det er likt.
Gjelder dette AAP penger fra NAV oxå mon tro? Fikk utb i går, og det var det samme som alltid.. Dvs nesten ingenting :rolleyes:
Litt usikker hvilken post du tenkte på nå, men jeg får aap også, og med det får man ikke feriepenger i det hele tatt.
Litt usikker hvilken post du tenkte på nå, men jeg får aap også, og med det får man ikke feriepenger i det hele tatt.
Ut og pante flasker jeg oxå da :rolleyes:
Ut og pante flasker jeg oxå da :rolleyes:
hehe! Blir sånn her også.. ikke rare summen man får på aap :(
Og i tillegg kan NAV holde deg fire år på aap-penger.......:( Og det er etter et år på sykemelding.
Iallefall det de sier til meg.....
En ting er sikkert, man kan ikke skryte av at man "tjener" godt om man blir syk i Norge....
Ingen feriepenger på AAP, nei! Vi har jo faktisk ikke krav på ferie en gang! Uansett om man er aldri så mye i tiltak eller ikke! :eek:
Men utbetalingene som gjelder dager i juni er skattefrie!:)
Hjelper jo bittelitt, i hvert fall!:p
Og hvis man tar ferie, så har man ikke rett på aap-penger den tiden man er på ferie.....
Og hvis man tar ferie, så har man ikke rett på aap-penger den tiden man er på ferie.....
Og hvem har råd til det, når man får så lite i utgangspunktet?:confused:
Jeg hadde flaks og var i tiltak et sted som holdt stengt i alle ferier og 5 uker hver sommer!:D Men langt fra alle har det sånn!:(
planen med å være på aap er jo å komme seg ut i litt arbeid, og jeg er så heldig at nav vil ha meg en plass hvor de har fri i 4 uker hver sommer uansett, så jeg får rett og slett betalt for å være på ferie også :p men jeg begynner ikke før til høsten, om jeg får plass og da har jeg vært på aap i nesten ett helt år uten å ha jobbet så de er ikke så veldig kresne på hvem som får penger her virker det som. Men jeg har jo krav på de da, jeg er mer enn 50% ufør og sliter med å komme meg i arbeid, og det var så utrolig mye som måtte på plass før jeg får begynne på det de har ordnet for meg, så de hadde vel ikke så mye valg enn å sette meg på aap med en gang (med en gang i følge nav vel og merke, altså 6 måneder etter søknad var sendt)
Jeg går bare hjemme, og er ikke i tiltak, men går likevel på aap. Var i tiltak tre måneder for et år siden, men det fungerte ikke for meg.
Ser ut til at NAV venter på et mirakel som gir meg synet jeg har mistet tilbake........
Skjønner ikke hvorfor det skal være vits i og gå til fagfolk og finne ut hva som er galt når NAV likevel vet bedre...
Nevnte jeg at jeg ikke er så veldig imponert over NAV *plystre*
Jeg går bare hjemme, og er ikke i tiltak, men går likevel på aap. Var i tiltak tre måneder for et år siden, men det fungerte ikke for meg.
Ser ut til at NAV venter på et mirakel som gir meg synet jeg har mistet tilbake........
Skjønner ikke hvorfor det skal være vits i og gå til fagfolk og finne ut hva som er galt når NAV likevel vet bedre...
Nevnte jeg at jeg ikke er så veldig imponert over NAV *plystre*
Nå ble jeg nysgjerrig. Mistet synet?? Hva har hendt?
Photobscura
07-06-11, 15:40
Altså, for å presisere, når jeg sier trygd, mener jeg også aap. :)
Nei, det er ikke fett å leve på aap, særlig ikke når den er tuftet på en inntekt som var lav i utgangspunktet (ikke fast ansettelse og betalt ferie etc ...). Jeg er heller ikke i yrkesretta tiltak i denne omgang. Håper jeg blir det til neste år, jeg vil studere!
Og i tillegg kan NAV holde deg fire år på aap-penger.......:( Og det er etter et år på sykemelding.
Iallefall det de sier til meg.....
En ting er sikkert, man kan ikke skryte av at man "tjener" godt om man blir syk i Norge....
Jeg er 5.året på app....og det etter 1 år på sykmelding :o
Vi skal på ferie!!!
Hvor i nærheten av Lillesand eller Kristiansand kan jeg få kjøpt egg i brett? Sånn 30 i slengen?
Var på et utested for en ukes tid siden og bestile meg rom og cola light. Men fikk da beskjed av en hyggelig bardame at om jeg hadde diabetes (jeg har ikke det, men hun trodde det pga cola light) så var det ikke bra med rom, for det bestod kun av sukker selv om den er 40%. Jeg mener å ha lest at rom med såpass høy prosent er trygt. Noen som vet med sikkerhet?
Nå ble jeg nysgjerrig. Mistet synet?? Hva har hendt?
Har vært til utredning flere steder, uten at øyenlegene finner ut hvorfor jeg mister syn. Synstapet begynte første gang jeg fikk lavt stoffskifte i -94, og så stod det stille i mange år helt til stoffskiftet ble lavt igjen for to og et halvt år siden. Det er ikke diabetesen som er synderen, det er alle enige om (har tatt øyebunnfotografering). En av øyelegene mente det muligens kan være noe autoimmunt som gjør at cellene i øynene dør, men det er bare en teori.
Konsekvensen er iallefall at jeg har 0 sidesyn og trenger sterke lesebriller og lupe for å for eksempel klare å lese avisen.
Mindre ting, slik som bruksanvisninger på medisin for eksempel, trenger jeg lesehjelp til.
Fryktelig bakvendt med et slikt sugerørsyn når man er glad i fjellturer slik jeg er; enten må jeg se ned hele tiden for å se hvor jeg går eller så nyter jeg utsikten helt til jeg tryner:p
Rom inneholder en hel del karber så vidt jeg vet. Jeg drikker det iallefall ikke lenger.
Edit
Ser jeg var for rask og at jeg tok feil. Fant denne tråden der spørsmålet om rom er oppe
http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-14426.html
Var på et utested for en ukes tid siden og bestile meg rom og cola light. Men fikk da beskjed av en hyggelig bardame at om jeg hadde diabetes (jeg har ikke det, men hun trodde det pga cola light) så var det ikke bra med rom, for det bestod kun av sukker selv om den er 40%. Jeg mener å ha lest at rom med såpass høy prosent er trygt. Noen som vet med sikkerhet?
I følge Polet sine sider varierer det litt, mange er det ikke oppgitt restsukker for. Men ser i alle fall at Captain Morgan Black Label har 0,6g/l, Bacardi 8 Años 20g/l. Stooore forskjeller.
Ser det er mange det ikke står noe på. Jeg er veldig glad i rom da. Men har drukket det uhyre sjeldent. Er spesielt glad i Captain Morgan Spiced Gold. Men den står det ingenting om. Ser Hansen Golden kanskje kan være et alternativ med 4g/L.
Men til og med om man velger å drikke en drink med en rom som har 20g/l, så vil jo ikke 4 cl utgjøre mer enn 0,8 karber.........
Men til og med om man velger å drikke en drink med en rom som har 20g/l, så vil jo ikke 4 cl utgjøre mer enn 0,8 karber.........
Jeg drikker nok litt mer enn 4 cl i løpet av kvelden :) Vi får se, skal spørre mer på polet. Takk for svar :)
Jeg drikker nok litt mer enn 4 cl i løpet av kvelden :) Vi får se, skal spørre mer på polet. Takk for svar :)
Ja men klarer du å drikke en hel liter? Eller en halv liter , som bare vil utgjøre 10g kh? tenker bare på at de fleste som eri ketose ikke klarer å drikke så mye, ketosefylla er nemlig knallhard:D
Ja men klarer du å drikke en hel liter? Eller en halv liter , som bare vil utgjøre 10g kh? tenker bare på at de fleste som eri ketose ikke klarer å drikke så mye, ketosefylla er nemlig knallhard:D
Amen to that, sistha! :D:o
Tja, spørs over hvor mange timer. Men alt fra 3-5 dl høres normalt ut for meg. Men da bruker jeg jo mange timer.
Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.
Hvor i nærheten av Lillesand eller Kristiansand kan jeg få kjøpt egg i brett? Sånn 30 i slengen?
Det er vel bare å kjøre innom en gård og spørre om de har høner og selger egg. Hvis ikke de har høner, så vet de sikkert om noen i nærheten som har og kan guide deg dit. Jeg bor på landet, så jeg kjøper alle mine egg fra en gård i nærheten. 35kr for ett brett. De er jo gjennomlyste, bare ikke dobbeltsjekket og trippelsjekket og pakket i fine kartonger. Og så får man forskjellige størrelser og forskjellig skalltykkelse. Huff og huff. :geip: Kjøpte nylig et brett med egg med dobbel eggeplomme. :snill: Ja takk liksom! Det er jo eggeplomma som smaker best og har så godt som alle vitaminene og mineralene!
alexsandra
08-06-11, 00:43
eller man kan kjøpe noen høner:D
eller man kan kjøpe noen høner:D
hoho jeg sitter å ler litt for meg selv her nå. Vi har nemlig duer som kjæledyr og de legger egg ganske ofte. De er to jenter så de er selvsagt ubefruktet.
Det hadde vært så genialt å bruke eggene deres! Ferske egg hver morgen :D hehe æsj, nei jeg tror jeg styrer unna. Det er noe med det å vite HVEM egget kom fra og ikke bare - det kom fra en eller annen fugl, det er bare et egg. Dessuten er eggene ganske små, 1/3 av et mellomstort høneegg.
hoho jeg sitter å ler litt for meg selv her nå. Vi har nemlig duer som kjæledyr og de legger egg ganske ofte. De er to jenter så de er selvsagt ubefruktet.
Det hadde vært så genialt å bruke eggene deres! Ferske egg hver morgen :D hehe æsj, nei jeg tror jeg styrer unna. Det er noe med det å vite HVEM egget kom fra og ikke bare - det kom fra en eller annen fugl, det er bare et egg. Dessuten er eggene ganske små, 1/3 av et mellomstort høneegg.
Kaster dere dem? Skjønner ikke helt hva som er så ekkelt med å vite hvor de kommer fra. Dueegg er vel godt det også?
Kaster dere dem? Skjønner ikke helt hva som er så ekkelt med å vite hvor de kommer fra. Dueegg er vel godt det også?
Ja vi kaster de. Må rette meg opp litt her, de legger de ikke daglig men 2 egg pr 2. uke.
Det er bare en prinsippsak at jeg ikke takler tanken på hvem de kommer ifra. I mitt hode så blir det litt som å spise menneskeegg (ikke at det går an, men til sammenligning). Du kjenner vedkommende og det gjør det hele litt ekkelt... Hadde det vært høner så hadde det vært bedre, men jeg vet ikke om jeg hadde greid det da heller.
Joda, dueegg er helt sikkert godt det. Bare ikke fra mine duer..
Ja vi kaster de. Må rette meg opp litt her, de legger de ikke daglig men 2 egg pr 2. uke.
Det er bare en prinsippsak at jeg ikke takler tanken på hvem de kommer ifra. I mitt hode så blir det litt som å spise menneskeegg (ikke at det går an, men til sammenligning). Du kjenner vedkommende og det gjør det hele litt ekkelt... Hadde det vært høner så hadde det vært bedre, men jeg vet ikke om jeg hadde greid det da heller.
Joda, dueegg er helt sikkert godt det. Bare ikke fra mine duer..Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg :love:
http://www.youtube.com/watch?v=zbC68uiYLKI
Photobscura
08-06-11, 10:17
Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg :love:
Aaaw, haha! Søt!
Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg :love:
hihi absolutt ikke :p sitter sånn: :eek::( igjennom hele filmen hehe, men igjen hun kjente jo ikke duen da. Dessuten er det latterduer jeg har ikke vanlige duer man finner ute her i norge ;) eggene er mindre enn det der også.
Altså, mamma og pappa fyller 150 år tilsammen og skal feire det med fest nå i helga. Alle vi barna har funnet ut at vi skal spandere en tur på dem til England med hotell, mat, fly etc. Når man ser på tv så ser man jo slike STORE gavesjekker, men finne de på ordentlig eller må man lage selv???
Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.
Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.
Det var knallurt! Takker!
Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.
Hihi, ifølge Jan Thomas skal man strekke hodet opp og sitte med tunga ut. Husker ikke helt hvor lenge, men tror du skulle gjøre det sånn 20 ganger eller noe. Hver dag (kanskje flere ganger til dagen).
Men uansett, etterhvert vil dobbelhaka forsvinne. Jeg føler ting går utrolig sakte, men her en dag tok jeg på meg ringen, min favorittring..og den sklei av!!! Jeg har ikke sett de forandringene:o
Eg sendte eit personleg brev med flypost til USA (Tx) den 1. mai ... eg er veldig usikker på kor lang tid slikt normalt tar. Any ideas?
Ganske nøyaktig 4 veker tok det !!! Trur ikkje eg skal satse på snail mail så ofte. Det levde i alle fall opp til namnet.
Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). :confused: De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. :) Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig. :eek:
Noen som skjønner noe av dette? :rolleyes:
Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). :confused: De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. :) Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig. :eek:
Ikke bruk explorer :p Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.
Ikke bruk explorer :p Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.
Eller Google Chrome. Aldri hatt problem med den :)
Ellr så havner ikonene nede på linjen nederst på siden og må hentes opp igjen derfra.
[mer] ikonene må lukkes hver gang, ellers havner de nederst på siden!
lille_trille
09-06-11, 12:18
Jeg bruker kun Firefox. Den funker bra.
Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? :D (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)
Hvorfor skal den ene kvisa jeg får per mnd ALLTID dukke opp ytterst på nesa..... :rolleyes::o
Tusen takk til dere, Regret, Anarko, Kitt og Lille Trille! :klem:til dere!
Jeg starta opp igjen i Firefox, og det funka! Tvert! :stortsmil
Lasta den ned for ei stund sida, men har liksom vært vant til å bruke Explorer. Det tar tid å legge av seg gamle (u)vaner, det veit jo dere alt om, ikke sant? :D :D :D
Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? :D (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)
Jeg pleier alltid å tine det enten i kjøleskap eller på benken, eller viss jeg er veldig i farta kjører jeg et tineprogram i microen. Hiver du det rett i panna, kan du risikere tørr/svidd utside og kald/frossen innside. Da vil jeg heller anbefale å sette de frosne kotelettene i kald steikeovn, skru på ca 150 grader og la temperaturen gå opp også hold det der en stund, da tiner du og etterpå varmer opp uten at det svir seg så lett.
Edit: Må bare presisere at dette gjelder for ferdigstekt kjøtt!!
Jeg tar alltid frossent kjøtt og lar det tine over natten i kjøleskap.
I krisefall legger jeg pakken med kjøtt i ei skål med KALDT vann for og få fortgang på tininga.
Hvorfor skal den ene kvisa jeg får per mnd ALLTID dukke opp ytterst på nesa..... :rolleyes::o
For det er der den viser aller, aller best :D Selv pleier jeg å få på haka.....:o
Hvorfor hylgriner jeg når jeg hører på dette (http://www.seher.no/871468/youtube-stjerneskuddet-choi-sung-bong-var-alene-fra-han-var-fem-aar)????
lille_trille
09-06-11, 14:12
Tiner alltid i kjøleskapet, for så å la de romtemperere før bruk. Rått eller stekt. Grei regel. Da blir kjøttet mørest :)
TrillTrall
09-06-11, 14:27
Jeg ville latt det tine enten over natten i kjøleskapet eller på kortere tid på benken og så varmet det i panne / gryte / stekeovn.
Noen som vet om det er lov å innføre grønn te-ekstrakt fra usa? Fant ikke noe om at det ikke er lov på toll.no, men greit å dobbeltsjekke :P
Veldig kjedelig om pakken blir stoppet i tollen...
Noen som vet om det er lov å innføre grønn te-ekstrakt fra usa? Fant ikke noe om at det ikke er lov på toll.no, men greit å dobbeltsjekke :P
Veldig kjedelig om pakken blir stoppet i tollen...
Camellia Sinensis, virkemiddelet i Grønn te ekstraktet, er i alle fall merket H i forskrift om legemiddelklassifisering, så det er handelsvare - noe som er logisk, siden det er TE. Kan ikke se at det skulle være importforbud. Men det er advart om bivikninger i form av leverskader fra legemiddelverket sin side.
Fant foresten nå ut at ene prøvesaken som iHerb driver å sender med pakkene er regnet som legemiddel. Cordyceps Sinensis er merket L i urtelisten. Pakkene mine har aldri blitt stoppet fordiom.
Jeg vil gjerne ha med "adressen" til min MUP i min signatur. Jeg prøvde å kopiere URL'en, men det må være noe mer. Skjønner ikkeno'.:veitikke: HJELP!
Jeg vil gjerne ha med "adressen" til min MUP i min signatur. Jeg prøvde å kopiere URL'en, men det må være noe mer. Skjønner ikkeno'.:veitikke: HJELP!
Titt på denne:
Skal vi se:
du må gå inn på Kontrollpanel og inn på Endre signatur.
Så skriver du feks MIN JOURNAL.
Åpner et nytt vindu med journalen din i, kopierer adressen helt opp i hhtp:// vinduet og tar den med til den første siden.
Der markerer du MIN JOURNAL og klikker http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif for å sette inn hyperlinken!
Husk å lagre signaturendringen.
Sånn, da bør det virke!:):)
Tusen takk for svar, Kitt! :klem:Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og i forhåndsvisninga i kontrollpanelet kom den fram, men ikke på forhåndsvisninga her. :confused: Jeg lagra og all ting. Hva gjør jeg feil? :nedfor:
Tusen takk for svar, Kitt! :klem:Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og i forhåndsvisninga i kontrollpanelet kom den fram, men ikke på forhåndsvisninga her. :confused: Jeg lagra og all ting. Hva gjør jeg feil? :nedfor:
Vet du? Jeg aner ikke!:p Fikk det til med en gang, jeg!
Vet du? Jeg aner ikke!:p Fikk det til med en gang, jeg!
Dæscken! Der kom'n gitt! Trykka hardt og bestemt på lagreknappen, og der satt'n! :D
:klem::klem:Tusen takk!
Dæscken! Der kom'n gitt! Trykka hardt og bestemt på lagreknappen, og der satt'n! :D
:klem::klem:Tusen takk!
Bare hyggelig!:)
:heia::heia::heia:
skal lage knekkebrød/ostekrisp av kavli osten. hvor mange grader og hvor lenge skal de stå i ovnen?:) varmluft/grill?
skal lage knekkebrød/ostekrisp av kavli osten. hvor mange grader og hvor lenge skal de stå i ovnen?:) varmluft/grill?
Jeg pleier bare å ha ovnen på ca 200 og la de stå til de er sprø.
Over og undervarme, 200 grader til de er gyldene.
Men pass på, dei kan lett bli brent!
:_oy::ja: Det vet jeg alt for godt!
Den kan jeg signere, har satt av brannalarmen et par ganger her.
Og for å gjørde denne posten noe mer legit; når er det vanlig å få feriepengene? Er kjempeblakk akkurat nå.
vi får feriepenger første uka i juli. men det varierer jo, har hørt om folk som fikk sine i juni...
Og for å gjørde denne posten noe mer legit; når er det vanlig å få feriepengene? Er kjempeblakk akkurat nå.
Sønnen fikk sine i dag, gubben får sine i morgen, naboen får sine i morgen.....
Det er nok vanligst at det betales ut som junilønn de fleste steder!:)
Jeg har to tomatplanter i vinduet her, må jeg bestøve dem eller går det av seg selv?
Tidligere har de stått ute og jeg har ikke fulgt med om det var noen flyvedyr på dem.. Husker min far gikk med ei fjør og bestøvet sine tomatplanter for 100 år siden :p
Nysgjerrig nok
09-06-11, 22:42
Noen spørsmål fra nybegynneren her, - håper dere har noen svar så jeg sparer meg for mere gubling :confused::
Har testet ketostix hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. En uke etter oppstart på kur var den mørk, tre dager etter nesten på det lyseste og i dag var den litt mørkere en midt på. Hva skjer a'? Jeg mener og tror jeg har spist "riktig", har (i alle fall følelsen av) kroppstempratur på 38 og lettere hodepine. Men - hva er greia med de store variasjonene på stix'n??
Noen forklaringer blandt dere erfarne fjellfolkene her? :)
Noen spørsmål fra nybegynneren her, - håper dere har noen svar så jeg sparer meg for mere gubling :confused::
Har testet ketostix hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. En uke etter oppstart på kur var den mørk, tre dager etter nesten på det lyseste og i dag var den litt mørkere en midt på. Hva skjer a'? Jeg mener og tror jeg har spist "riktig", har (i alle fall følelsen av) kroppstempratur på 38 og lettere hodepine. Men - hva er greia med de store variasjonene på stix'n??
Noen forklaringer blandt dere erfarne fjellfolkene her? :)
Fargen på stiksen har ingenting å si!
Utslag er utslag og viser ketoner i urinen!
Hvor mye ketoner i urinen avhenger blant annet av hvor mye du har drukket, hva du har spist og hvor mye du har trent/beveget deg!
Vær så snill å ikke heng deg opp i stiksen. Den viser i beste fall bare hva som finnes i urinen din. Dersom du vet du spiser riktig osv, er det ingen grunn til at stiksen skal fortelle deg noe annet!;)
Og husk at stiksen bare er til å stole på om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.